Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
Zalig ben ook al in praag geweest, leuke stad, maar dit kende ik niet een topper!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• ItsCrewz
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17-09 18:48
Afgelopen weekend deze Nintendo Wii set opgehaald voor €20,-. Naar mijn mening een goede deal. Ik ben opgegroeid met deze console, dus leuk om deze weer is te hebben. Recentelijk ook een Wii U gekocht, gelijk gehomebrewed, dus daar kan ik nu praktisch alles mee.

Ik heb zelf nooit gespeeld met een gamecube of dergelijke, aangezien dit voor mijn tijd was. Ik heb wel veel gespeeld met een Sony PSP, XBOX 360 en de gameboy van mijn vader. Die 3 wil ik nog bij mijn collectie toevoegen. 😊

Ik heb nu:

- Nintendo Wii U
- Nintendo Wii
- Nintendo DS Lite (Nog van vroeger)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/czX87EDbvJN109fjYPL6knNVS0A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tPmb7xtuwVeAG9Yr9aEix0BJ.jpg?f=fotoalbum_large

When nothing goes right, go left

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

ItsCrewz schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 12:33:
Afgelopen weekend deze Nintendo Wii set opgehaald voor €20,-. Naar mijn mening een goede deal. Ik ben opgegroeid met deze console, dus leuk om deze weer is te hebben. Recentelijk ook een Wii U gekocht, gelijk gehomebrewed, dus daar kan ik nu praktisch alles mee.

Ik heb zelf nooit gespeeld met een gamecube of dergelijke, aangezien dit voor mijn tijd was. Ik heb wel veel gespeeld met een Sony PSP, XBOX 360 en de gameboy van mijn vader. Die 3 wil ik nog bij mijn collectie toevoegen. 😊

Ik heb nu:

- Nintendo Wii U
- Nintendo Wii

[Afbeelding]
Gaaf, ga je geen spijt van krijgen. Vooral de Wii U is een fantastisch apparaat. Jammer dat ie niet zo succesvol was.

Acties:
  • +11 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DmD2JJmk_DjLOxQlIB3Lg797GU4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VydRxLyxewib0uwCoYYhtQOo.jpg?f=fotoalbum_large
Hier wat toevoegingen in de collectie. Gaaf om de game genie compleet te hebben inclusief boek. Verder ben ik heel blij met manhunt. Kom deze zo goed als niet tegen voor de XBOX.
Mega games 2 is helemaal compleet, bij 1 ontbreken 2 boekjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nu:

- Nintendo Wii U
- Nintendo Wii

[Afbeelding]
Dat is naar mijn inziens een hele nette deal voor dat setje. Wat leuk is aan de Wii en de Wii U is dat ze een behoorlijk strakke emulatie machine kunnen zijn als je er even goed voor gaat zitten met betrekking tot het installeren en configureren van homebrew. Je kan met zogenoemde "forwarder channels" een redelijk authentieke look voor bijvoorbeeld de NES en Super NES fixen.

Wellicht dat je vader nog wel suggesties heeft voor welke games hij destijds gespeeld heeft (if any), en anders kan je altijd hier de nodige tips ontvangen 8)

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:10
cold_as_ijs schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 13:19:
[Afbeelding]
Hier wat toevoegingen in de collectie. Gaaf om de game genie compleet te hebben inclusief boek. Verder ben ik heel blij met manhunt. Kom deze zo goed als niet tegen voor de XBOX.
Game Genies vond ik echt magisch als kind. Games kunnen uitspelen waar je anders vast in kwam te zitten, glitches, physics veranderen etc. Bij de Gameboy versie zat er ook een klepje in met een klein boekje vol code's. Vaak ook zelf de code's aanpassen om te kijken wat er dan gebeurde.

Op de N64 had ik een Passport Plus met ingebouwde codes. Had je ineens meer levels in Goldeneye multiplayer en kon je gesloten deuren kapotschieten en erdoorheen wandelen zodat je grotere levels had _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 13:19:
[Afbeelding]
Ik zie nu pas dat manhunt 2 nooit is uitgebracht voor de xbox. Wel vreemd, wellicht omdat de ps2 wat langer op de markt is gebleven dan de xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
Seroczynski schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 13:52:
[...]

Dat is naar mijn inziens een hele nette deal voor dat setje. Wat leuk is aan de Wii en de Wii U is dat ze een behoorlijk strakke emulatie machine kunnen zijn als je er even goed voor gaat zitten met betrekking tot het installeren en configureren van homebrew. Je kan met zogenoemde "forwarder channels" een redelijk authentieke look voor bijvoorbeeld de NES en Super NES fixen.

Wellicht dat je vader nog wel suggesties heeft voor welke games hij destijds gespeeld heeft (if any), en anders kan je altijd hier de nodige tips ontvangen 8)
Het was mij inderdaad opgevallen dat je een hoop retro games kan spelen op de Wii U. Ik sta open voor leuke games als jullie er nog een paar weten ;)
Bedankt voor de tip van forwarders, dat wist ik nog niet. Zal ik nog is naar kijken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:43
Verwijderd schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 13:58:
[...]

Ik zie nu pas dat manhunt 2 nooit is uitgebracht voor de xbox. Wel vreemd, wellicht omdat de ps2 wat langer op de markt is gebleven dan de xbox.
Toen was de 360 ook alweer 2 jaar uit. Misschien dat ze het niet meer interessant vonden om hem nog op de Xbox uit te brengen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk er vaak aan om een Wii U in huis te halen voor twee games: Zelda the Wind Waker HD en Twilight Princess HD. Ik houd Marktplaats en V&A in de gaten, maar heb nog geen aantrekkelijke deal gevonden. De verkopers lijken zich er van bewust dat die twee titels wat mogen kosten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ItsCrewz schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 14:13:
[...]

Het was mij inderdaad opgevallen dat je een hoop retro games kan spelen op de Wii U. Ik sta open voor leuke games als jullie er nog een paar weten ;)
Bedankt voor de tip van forwarders, dat wist ik nog niet. Zal ik nog is naar kijken :*)
Ik wil best wat tips geven, maar kun je wellicht een paar games noemen die al leuk vind of welke genres? anders worden het er HEEL veel ;)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Ik zie die mooie demo console zuilen hierboven. Was laatst in de Intertoys, maar de PS5 en de Switch kun je daar niet meer proberen zoals vroeger overal, bv. de V&D. Daar had je altijd de n64 en de snes klaar staan om te spelen met 2 controller. met de eerste Xbox ook nog wel gezeien. Dat is dus wel anders dan vroeger viel mij op. Of kan dit op andere plekken nog wel. Beetje ot. maar ook weer niet :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 14:31

ComputerHoed

Electronica <3

Ik ben ook alle 'oldies' weer aan het toevoegen aan mijn verzameling. Tot nu toe een PS1, PS3 en Wii. Xbox 360 heb ik er 2 van, maar die vond ik zo kut dat ik ze heb weggedaan.

Alleen nog een mooie ps2 vinden voor GTA SA en Vice City ;)

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

pennywiser schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 14:21:
Ik zie die mooie demo console zuilen hierboven. Was laatst in de Intertoys, maar de PS5 en de Switch kun je niet meer proberen zoals vroeger overal, bv. de V&D. Daar had je altijd de n64 en de snes klaar staan om te spelen met 2 controller. met de eerste Xbox ook nog wel gezeien. Dat is dus wel anders dan vroeger viel mij op. Of kan dit op andere plekken nog wel. Beetje ot. maar ook weer niet :)
Ik zie ze nu nog steeds hoor. O.a. PS5 in de Intertoys en Gamemania. Nintendo Switch lite in de Mediamarkt. Die laatste wel in zeer bedenkelijke staat. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 14:23:
[...]

Ik zie ze nu nog steeds hoor. O.a. PS5 in de Intertoys en Gamemania. Nintendo Switch lite in de Mediamarkt. Die laatste wel in zeer bedenkelijke staat. :|
Oh ik dacht al, dan was de Intertoys te klein qua ruimte denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
Verwijderd schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 14:17:
Ik denk er vaak aan om een Wii U in huis te halen voor twee games: Zelda the Wind Waker HD en Twilight Princess HD. Ik houd Marktplaats en V&A in de gaten, maar heb nog geen aantrekkelijke deal gevonden. De verkopers lijken zich er van bewust dat die twee titels wat mogen kosten. :P
https://www.marktplaats.n...o-wii-u/m1870665845-wii-u

Snel zijn, want ik denk dat dit setje zo weg is. Moet je alleen Wind Waker HD er nog bij scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ComputerHoed schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 14:23:
Ik ben ook alle 'oldies' weer aan het toevoegen aan mijn verzameling. Tot nu toe een PS1, PS3 en Wii. Xbox 360 heb ik er 2 van, maar die vond ik zo kut dat ik ze heb weggedaan.

Alleen nog een mooie ps2 vinden voor GTA SA en Vice City ;)
Je vond de 360 slecht?
Met name hardware matig waren de eerste release niet al te best, daar kan je weinig tegen in brengen, maar wow wat heeft deze console een sloot aan leuke games in diverse genres? Goed smaken verschillen natuurlijk, je moet mij echt zeer vorstelijk betalen voordat ik (3d) gta ga spelen :P

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
Sagat schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 14:19:
[...]

Ik wil best wat tips geven, maar kun je wellicht een paar games noemen die al leuk vind of welke genres? anders worden het er HEEL veel ;)
Ik vind Mario en Sonic Games altijd wel leuk. Verder crashbandicoot, hitman (Als dat er toen al was), Spyro, pokemon.
Beetje die richting, maar wellicht dat ik een hele andere soort game ook wel leuk vind :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Raem schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 14:27:
[...]

https://www.marktplaats.n...o-wii-u/m1870665845-wii-u

Snel zijn, want ik denk dat dit setje zo weg is. Moet je alleen Wind Waker HD er nog bij scoren.
Zodra ik mezelf overtuigd ben dat dat ik wiiu/GC op de Steam deck ga spelen, komt er zo’n mooie aanbieding voorbij :(.
Nu mag ik van mezelf niks meer kopen komende tijd, iets teveel uitgegeven aan retro laatste week. Er zijn nog 2 bestellingen onderweg, waarvan ik er eentje in de VS ga oppikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
cold_as_ijs schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 15:23:
[...]

Zodra ik mezelf overtuigd ben dat dat ik wiiu/GC op de Steam deck ga spelen, komt er zo’n mooie aanbieding voorbij :(.
Nu mag ik van mezelf niks meer kopen komende tijd, iets teveel uitgegeven aan retro laatste week. Er zijn nog 2 bestellingen onderweg, waarvan ik er eentje in de VS ga oppikken.
Staat nu op Gereserveerd.

Kon je je toch niet inhouden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raem schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 15:37:
[...]

Staat nu op Gereserveerd.

Kon je je toch niet inhouden? :P
Ik was het niet. M goed dat hij gereserveerd is, hoef ik er ook niet over na te denken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ItsCrewz schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 14:53:
[...]

Ik vind Mario en Sonic Games altijd wel leuk. Verder crashbandicoot, hitman (Als dat er toen al was), Spyro, pokemon.
Beetje die richting, maar wellicht dat ik een hele andere soort game ook wel leuk vind :*)
Goed hitman is niet mijn genre en idd denk niet dat er veel is op de 16bitters wat hier op lijkt. Maar hou me aanbevolen

Dus platformers, die waren er natuurlijk in overvloede.
- Diverse mickey, donald en zelfs mickey & donald games met name aan sega kant.
- lion king (wel moeilijk)
- Alladin op beide consoles (zijn ook 2 games met behoorlijk verschillen!)
- Rocket night!
- Plokl
oh en er was iets met donkey kong op snes :+ goed mocht je die echt niet kennen, gfx helaas wel gedateerd of misschien beter, aged worse than mario.....maar ik vind de gameplay wel leuk, ook nog best pittig btw
- Demon crest erg vet, maar ook pittig en wellicht meer action game dan platformer
- earthworm jim!

Goed kan je iig even vooruit :*)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 16:41:
[...]

oh en er was iets met donkey kong op snes :+ goed mocht je die echt niet kennen, gfx helaas wel gedateerd of misschien beter, aged worse than mario.....maar ik vind de gameplay wel leuk, ook nog best pittig btw
Ik vind persoonlijk de graphics van Donkey Kong Country nog altijd erg netjes. Waarschijnlijk heeft dat wel te maken met het feit dat ik een doorgewinterde retro gamer ben, maar toch. Uiteraard is het niet meer zo indrukwekkend als het destijds was, maar de heel sfeer van die game is in mijn ogen perfect. Uitmuntend vermaakt met alle drie de delen, en zeer zekers aan te raden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
[...]

Goed hitman is niet mijn genre en idd denk niet dat er veel is op de 16bitters wat hier op lijkt. Maar hou me aanbevolen

- Rocket night!
- Plokl
- Demon crest erg vet, maar ook pittig en wellicht meer action game dan platformer
- earthworm jim!

Misschien niet helemaal een platformer, maar Goof Troop is ook erg leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mis ook nog Ristar in het lijstje één van de beste platformers van de 16bit era. Wat ook wel een aardig is, en niet al te duur is Izzy qeust for the rings.

Sega's antwoord op Donkey Kong Country Vectorman is kwa gameplay ook wel goed, alleen vrij generiek aan level ontwerp. Voor mij is met name ook de muziek een reden om Donkey Kong Country te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davince72
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-08 21:06
Super mooi setje zeg! Gefeliciteerd.
Het setje had bij CEX 40,- cash (de wii en 2 originele wii controllers) opgeleverd, dus dat betekent dat je het echt heel voordelig hebt. En zo hoort het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
[...]

- Rocket night!
- Plokl
- earthworm jim!

Top bedankt! Heb er gelijk een aantal gedownload. Ga ze zo proberen. Mickey Mouse enzo lijkt mij dan niet echt wat.
Raem schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 17:32:
[...]

Misschien niet helemaal een platformer, maar Goof Troop is ook erg leuk!
Ga hem proberen bedankt!
Verwijderd schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 17:47:
Mis ook nog Ristar in het lijstje één van de beste platformers van de 16bit era. Wat ook wel een aardig is, en niet al te duur is Izzy qeust for the rings.

Sega's antwoord op Donkey Kong Country Vectorman is kwa gameplay ook wel goed, alleen vrij generiek aan level ontwerp. Voor mij is met name ook de muziek een reden om Donkey Kong Country te spelen.
Helaas kon ik deze 2 niet vinden, lijkt niet compatible met de Wii U.

Acties:
  • +9 Henk 'm!
Gezien ik in de buurt was een bezoekje gebracht aan Gameshop Twente. Bescheiden gehouden, maar het aanbod was (ook/juist) retro groter dan twee jaar geleden als ik me niet vergis. Altijd leuk om daar te zijn!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M4Cil4__4MfdwofE2g5tQlBt53o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GJtt7UruiM5Rdz8MiH8xSKQ9.jpg?f=fotoalbum_large

/Kijk net bij CeX en had blijkbaar EG voor de PS4 nog in m'n winkelmandje...voor 8 Euro (1,75 verzenden). Nou ja, iets fysiek bezoeken heeft ook een prijs :+

[ Voor 12% gewijzigd door Exorcist op 04-08-2022 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 20:47:
Gezien ik in de buurt was een bezoekje gebracht aan Gameshop Twente. Bescheiden gehouden, maar het aanbod was (ook/juist) retro groter dan twee jaar geleden als ik me niet vergis. Altijd leuk om daar te zijn!

[Afbeelding]

/Kijk net bij CeX en had blijkbaar EG voor de PS4 nog in m'n winkelmandje...voor 8 Euro (1,75 verzenden). Nou ja, iets fysiek bezoeken heeft ook een prijs :+
De hele beneden verdieping is daar volledig voor retro ingericht :) Toffe gameshop inderdaad. Als ik in Enschede ben ga ik ook altijd even naar binnen. En vaak is het dan ook zo dat ik altijd wel weer met iets naar buiten ga :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 22:08:
[...]

De hele beneden verdieping is daar volledig voor retro ingericht :) Toffe gameshop inderdaad. Als ik in Enschede ben ga ik ook altijd even naar binnen. En vaak is het dan ook zo dat ik altijd wel weer met iets naar buiten ga :+
Daarom. Zijn ook mensen met dezelfde passie, dat scheelt. Al had ik dat laatst ook bij de Nedgame in Amersfoort, nog wat kunnen praten met een medewerker over survival horror games op de PS4- en 5 (en ook ouder) en hij kende ze (net als ik) allemaal en vrij gedetailleerd. Krijg alleen een soort brain-freeze als er een overload aan games is, dus had de avond ervoor al snel op de website (die belachelijk K*T is) gekeken wat ze hadden. Maar om dat voor iedere console te doen die ik heb is een no-go dus dan maar cherry-picking. Gelukkig vermaakten m'n dochters zich meer dan prima daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 00:13
Ik zie die mooie demo console zuilen hierboven. Was laatst in de Intertoys, maar de PS5 en de Switch kun je daar niet meer proberen zoals vroeger overal, bv. de V&D. Daar had je altijd de n64 en de snes klaar staan om te spelen met 2 controller. met de eerste Xbox ook nog wel gezeien. Dat is dus wel anders dan vroeger viel mij op. Of kan dit op andere plekken nog wel. Beetje ot. maar ook weer niet :)
Die demo zuilen staan volgens mij soms ook op plekken om kinderen bezig te houden. Zo staat er in de IKEA in Groningen een PS4 zuil, in de hal beneden. Wel heel flauw dat van alle spellen die getoond worden slechts van een aantal een speelbare demo op staat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 17:01
Hoewel ik van de generatie ZXSpectrum/C64/Amiga ben heb ik toch nog heel prettige herinneringen aan de PS1. Wat een lol heb ik daarmee gehad!

En dan lees je aan de topicstart dat een PS3 tegenwoordig ook retro beschouwd "kan" worden...

Wat zijn die ontwikkelingen over de decennia sinds mijn 1e liefde hard gegaan.

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 17:04
Skyrunner schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 03:05:
Hoewel ik van de generatie ZXSpectrum/C64/Amiga ben heb ik toch nog heel prettige herinneringen aan de PS1. Wat een lol heb ik daarmee gehad!

En dan lees je aan de topicstart dat een PS3 tegenwoordig ook retro beschouwd "kan" worden...

Wat zijn die ontwikkelingen over de decennia sinds mijn 1e liefde hard gegaan.
Ik kom zelf uit de jaren 2000, dus mijn jeugd bestaat uit de PS3/X360/NDS/Wii. Dat is voor mij al retro. :P

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09 00:16
Ik heb echt fantastische herinneringen aan demopods. Vroeger ging ik vaker met mijn vader naar de Media Markt in Herzogenrath, net over de grens in Duitsland. Daar stonden op de bovenverdieping een stuk of 8 demopods op een rij. Kon me daar altijd uren amuseren. De lokale Intertoys hadden standaard een Playstation 2 en een Xbox pod staan. Ik ging na school altijd met een vriend daarheen om Dead or Alive 3 te spelen. Binnenkort komt hij weer langs en gaan we herinneringen ophalen onder het genot van hetzelfde spel O+

* ChokingHazard vraagt zich af hoe het er daar nu uit ziet, vast niet meer zo spectaculair als toen..

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ItsCrewz schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 19:40:
[...]

Top bedankt! Heb er gelijk een aantal gedownload. Ga ze zo proberen. Mickey Mouse enzo lijkt mij dan niet echt wat.

[...]

Ga hem proberen bedankt!

[...]

Helaas kon ik deze 2 niet vinden, lijkt niet compatible met de Wii U.
yw en veel plezier! Hoor graag of er wat voor je bij zit of dat je het allemaal bagger vind.

Zijn er md spellen niet compatibel met de wii u? Moet toegeven heb me er nog niet in verdiept, maar ging er vanuit dat in feite alles werkte. Vectorman is redelijk bekend en staat vaak op de officiële megadrive collecties, iig voor 'ps360' en xb1/ps4 (en dus daarmee ook werken op current gen :) )

Ristart is idd een erg leuke game!

Mickey mouse castle of illusion, tsja het is een van de eerste md games dus ook hier houden de gfx niet echt over, en ik vind het zelf ook minder dan mario, komt wel echter vaak naar voren als goede game in megadrive best of lijstjes.
Donald duck quackshot vind ik de gfx wel goed (voor het systeem uiteraard).

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seroczynski schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 17:29:
[...]

Ik vind persoonlijk de graphics van Donkey Kong Country nog altijd erg netjes. Waarschijnlijk heeft dat wel te maken met het feit dat ik een doorgewinterde retro gamer ben, maar toch. Uiteraard is het niet meer zo indrukwekkend als het destijds was, maar de heel sfeer van die game is in mijn ogen perfect. Uitmuntend vermaakt met alle drie de delen, en zeer zekers aan te raden!
Ik weet niet, denk dat ik pre render gfx in het algemeen vaak niets of iig niet zo moo vind. Een van de weinige retro voorbeelden waar het voor mij wel werkte was en is viewpoint voor de neo geo.
Verder disclaimer ik baseer me met name op deel 1. Deel 2 en 3 staan bij mij (ook) nog in de backlog.
Ik hoor iig vaker mensen roepen dat ze het nu niet meer mooi vonden en vroeger wel, ik vond het vroeger al niet mooi, ik zie echt liever mario, of zelfs yoshi's island, dat is natuurlijk mega vrolijk maar vind dat wel tof.

Maar gameplay idd goed en muziek uitmuntend, die eerste keer onderwater WOW _/-\o_
Dus ja vandaar de disclaimer dat 'voor sommige mensen' de gfx kunnen tegenvallen, maar even doorbijten want verder is het een fantastiche game (en games volgens mij, ik geloof dat 3 door sommige iets minder gewaardeerd word?)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exorcist schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 22:21:
[...]
Krijg alleen een soort brain-freeze als er een overload aan games is
LOL dat heb ik ook! Bij de winkels als cex valt het nog wel mee omdat ik iets minder met de recentere games heb, maar bij gameshop twente had ik idd ook zoiets van woah! Goed rustig lopen desnoods aantekening maken op je telefoon en dan beslissen wat je wil, hoewel ik dus weg ging om verder te shoppen en daarna bij de terugweg toch even wipeout voor n64 mee pikte :P

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 14:54:
[...]

LOL dat heb ik ook! Bij de winkels als cex valt het nog wel mee omdat ik iets minder met de recentere games heb, maar bij gameshop twente had ik idd ook zoiets van woah! Goed rustig lopen desnoods aantekening maken op je telefoon en dan beslissen wat je wil, hoewel ik dus weg ging om verder te shoppen en daarna bij de terugweg toch even wipeout voor n64 mee pikte :P
Als ik dan weer de prijzen zie in een winkel dan ben ik er wel weer heel snel doorheen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-08 21:51
Ik heb weer wat met Sendico uit Japan geïmporteerd. Het scheelde dat de yen wat minder waard is dus ik heb iets meer gekocht dan dat ik normaal zou doen.

Ik heb een Spicy Orange GameCube gekocht, omdat ik die altijd wou hebben. Daarnaast nog wat games voor de Nintendo 64, PS3 en Wii gekocht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7hpMy2duqM3Te4XIAVPN4_nRMos=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wHA3IWSEZu6TZqVtlB2W15Om.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_NeVCIMnNsu38udDsyOU2eaa1jM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S9ys1ic8I3oKWZzwRtkO76LQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 15:52
ChokingHazard schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 13:56:
[...]

Ik heb echt fantastische herinneringen aan demopods. Vroeger ging ik vaker met mijn vader naar de Media Markt in Herzogenrath, net over de grens in Duitsland. Daar stonden op de bovenverdieping een stuk of 8 demopods op een rij. Kon me daar altijd uren amuseren. De lokale Intertoys hadden standaard een Playstation 2 en een Xbox pod staan. Ik ging na school altijd met een vriend daarheen om Dead or Alive 3 te spelen. Binnenkort komt hij weer langs en gaan we herinneringen ophalen onder het genot van hetzelfde spel O+

* ChokingHazard vraagt zich af hoe het er daar nu uit ziet, vast niet meer zo spectaculair als toen..
Idem, was vaak in Herzogenrath bij de Mediamarkt te vinden. Intertoys bestaat hier niet meer en de Mediamarkt is nog maar de helft van wat het was dus loont zich de moeite niet.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jotyjo schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 15:27:
Ik heb weer wat met Sendico uit Japan geïmporteerd. Het scheelde dat de yen wat minder waard is dus ik heb iets meer gekocht dan dat ik normaal zou doen.

Ik heb een Spicy Orange GameCube gekocht, omdat ik die altijd wou hebben. Daarnaast nog wat games voor de Nintendo 64, PS3 en Wii gekocht.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Afrika is wel een enorm zeldzame game. Ben wel benieuwd wat je er van vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09 00:16
Redax schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 15:40:
[...]

Idem, was vaak in Herzogenrath bij de Mediamarkt te vinden. Intertoys bestaat hier niet meer en de Mediamarkt is nog maar de helft van wat het was dus loont zich de moeite niet.
Hier in Roermond is de Intertoys ook weg maar in Sittard ligt hij wel nog. Maar ik moet zeggen dat ik eigenlijk al jaren geen demopods meer gezien heb.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-08 21:51
Verwijderd schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 15:50:
[...]

Afrika is wel een enorm zeldzame game. Ben wel benieuwd wat je er van vindt.
Ik denk dat alleen de Amerikaanse versie van Afrika echt zeldzaam en duur is. Ik ga je zeker laten weten wat ik ervan vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 22:21:
[...]

Daarom. Zijn ook mensen met dezelfde passie, dat scheelt. Al had ik dat laatst ook bij de Nedgame in Amersfoort, nog wat kunnen praten met een medewerker over survival horror games op de PS4- en 5 (en ook ouder) en hij kende ze (net als ik) allemaal en vrij gedetailleerd. Krijg alleen een soort brain-freeze als er een overload aan games is, dus had de avond ervoor al snel op de website (die belachelijk K*T is) gekeken wat ze hadden. Maar om dat voor iedere console te doen die ik heb is een no-go dus dan maar cherry-picking. Gelukkig vermaakten m'n dochters zich meer dan prima daar :)
Laatste keer aldaar was ik ook ruim een 1uur binnen, maar gelukkig zit er naast een leuk terrasje waar mijn vrouw lekker kon vertoeven. Nedgame Amersfoort is ook echt top, en nog een redelijk Cex maakt het wel een leuk stadje om te bezoeken. Blijft wel jammer dat Next-Level weg is. Waren ook aardige jongens waar je nog een leuk praatje kon houden, en soms zelfs wel leuke aanbevelingen kon krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:22:
[...]

Laatste keer aldaar was ik ook ruim een 1uur binnen, maar gelukkig zit er naast een leuk terrasje waar mijn vrouw lekker kon vertoeven. Nedgame Amersfoort is ook echt top, en nog een redelijk Cex maakt het wel een leuk stadje om te bezoeken. Blijft wel jammer dat Next-Level weg is. Waren ook aardige jongens waar je nog een leuk praatje kon houden, en soms zelfs wel leuke aanbevelingen kon krijgen.
Next-level zaten vroeger in meerdere steden. Ook in Arnhem en Nijmegen als ik mij goed kan herrineren. Maar goed dat is al bijna 25 jaar geleden. Was een leuke zaak. Ik zie ook Nedgame en gamemania steeds vaker uit het straatbeeld verdwijnen. Die sluiten ook best wat winkels. Een einde van een tijdperk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:27:
[...]

Next-level zaten vroeger in meerdere steden. Ook in Arnhem en Nijmegen als ik mij goed kan herrineren. Maar goed dat is al bijna 25 jaar geleden. Was een leuke zaak. Ik zie ook Nedgame en gamemania steeds vaker uit het straatbeeld verdwijnen. Die sluiten ook best wat winkels. Een einde van een tijdperk.
We gaan richting alles digitaal, en als volgende stap alleen nog maar abonnementjes, Zitten nog wel een handje vol leuke gamezaakjes verspreid over het land, maar hoe lang die het nog vol gaan houden is nog maar de vraag. Als ik in één van die winkels ben, dan wil ik wel iets kopen, mits de prijs een beetje reel is. Een beetje marge om het licht te laten branden, en wat meer service neem ik wel voor lief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:45:
[...]

We gaan richting alles digitaal, en als volgende stap alleen nog maar abonnementjes, Zitten nog wel een handje vol leuke gamezaakjes verspreid over het land, maar hoe lang die het nog vol gaan houden is nog maar de vraag. Als ik in één van die winkels ben, dan wil ik wel iets kopen, mits de prijs een beetje reel is. Een beetje marge om het licht te laten branden, en wat meer service neem ik wel voor lief.
Ik probeer ook zoveel mogelijk bij speciaal zaken te kopen. Die bieden net wat extra's. Daarnaast zijn bij de bol.com en MediaMarkt etc gewoon niet alle games te krijgen. Als je al een beetje een afwijkende game hebt kom je toch al vaak bij Nedgame uit.

Abonnementen word ik niet blij van, dat zie ik al bij de streaming diensten. Netflix is meer kwantiteit dan kwaliteit. En je bent compleet afhankelijk van wat er op die dienst staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:45:
[...]

Dat stenen winkels de deuren sluiten zegt niet dat er geen markt voor fysieke games is. Ik bezoek enkel met hoge uitzondering een winkel. Waarom zou ik fysiek moeite doen als ik alles wat ik wil online kan bestellen?

Denk dat het ook nog wel even duurt voordat we full-digital zijn m.b.t. games e.d. Voor de PS5, XSX en NSW komen nog altijd veel fysieke exemplaren uit en volgens mij (aanname) is dat nog een redelijk groot deel van de verkoopaantallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seroczynski schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:51:
[...]

Dat stenen winkels de deuren sluiten zegt niet dat er geen markt voor fysieke games is. Ik bezoek enkel met hoge uitzondering een winkel. Waarom zou ik fysiek moeite doen als ik alles wat ik wil online kan bestellen?

Denk dat het ook nog wel even duurt voordat we full-digital zijn m.b.t. games e.d. Voor de PS5, XSX en NSW komen nog altijd veel fysieke exemplaren uit en volgens mij (aanname) is dat nog een redelijk groot deel van de verkoopaantallen.
Het gaat al heel snel hoor. Nog maar 20% is fysiek:

https://www.pushsquare.co...ames-are-bought-digitally

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
Verwijderd schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:27:
[...]

In Arnhem had je ook Dimension Plus toch? Wel jammer dat dit soort winkels steeds minder worden. En zal alleen maar minder worden ben ik bang.
De Mediamarkt hier heeft het aanbod van games al gehalveerd en ik was vandaag bij de Intertoys en die had helemaal geen games meer zelfs.

En tuurlijk is alles online te krijgen, maar het is ook leuk om door een fysieke winkel te snuffelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:50:
[...]

Ik probeer ook zoveel mogelijk bij speciaal zaken te kopen. Die bieden net wat extra's. Daarnaast zijn bij de bol.com en MediaMarkt etc gewoon niet alle games te krijgen. Als je al een beetje een afwijkende game hebt kom je toch al vaak bij Nedgame uit.

Abonnementen word ik niet blij van, dat zie ik al bij de streaming diensten. Netflix is meer kwantiteit dan kwaliteit. En je bent compleet afhankelijk van wat er op die dienst staat.
Wat ik ook wel lekker vind is de kwaliteit. Bij een Nedgame is het gewoon in top conditie, en idd het assortiment is veel ruimer.

Nee, ik vind het ook niks maar sommige dingen houd je niet tegen. Xbox is al een tijdje bezig, en Sony wil ook maar wat graag die kant op. Nintendo heeft ook al vormen van abonnementen.
Een Netflix schroeft elke keer maar de prijs op, zonder er echt veel tegenover te stellen. Een hbo max die na een paar maanden al weer stop in zijn vorm. Films series die er half op staan is ook zo'n lekker ding. Wel deel 1, 3 en 4 maar 2 niet aan bieden...
[...]

Ik vind het altijd wel leuk om door een rij spellen heen te gaan. Komt dan nog wel eens wat leuks tegen wat ik nog niet van gehoord had. Denk dat het een kwestie van bandbreedte, en wat meer datacenters. We hebben het hier in dit kikkerlandje al redelijk voor elkaar, maar als je naar onze zuiderburen kijkt dan hebben die nog net geen inbelmodems.
Raem schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 18:00:
[...]

In Arnhem had je ook Dimension Plus toch? Wel jammer dat dit soort winkels steeds minder worden. En zal alleen maar minder worden ben ik bang.
De Mediamarkt hier heeft het aanbod van games al gehalveerd en ik was vandaag bij de Intertoys en die had helemaal geen games meer zelfs.

En tuurlijk is alles online te krijgen, maar het is ook leuk om door een fysieke winkel te snuffelen.
De intertoys hier heeft misschien totaal een 50tal spellen staan, maar dan ook nog bijna nergens een prijsje erop. Het is de moeite niet waard om binnen te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Verwijderd die kwaliteit is altijd top bij Nedgame. Maar Nedgame heeft soms ook zijn eigenaardigheden. Sommige prijzen zijn echt enorm hoog, soms als een game goed loopt verhogen ze de prijs. Kijk naar turtles shredder's revenge. Bij release was die 39,99 euro, nu alweer verhoogd naar 44,99 euro. Dat soort dingen vind ik wat flauw en is ook nog eens boven de adviesprijs.

@Raem geen idee eerlijk gezegd. Zat die niet alleen in Groningen?

MediaMarkt heeft vrij weinig inderdaad. En nog altijd heel irritant dat de prijzen nooit kloppen. Bij elke game moet je dan vragen wat de huidige prijs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoeveel van die games maken onderdeel van PS+ Essential of zijn DLC? Want dan koop ik ook wel 80-90% digitaal op de PS5, terwijl ik waarschijnlijk 80% fysiek speel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 18:46:
[...]

Hoeveel van die games maken onderdeel van PS+ Essential of zijn DLC? Want dan koop ik ook wel 80-90% digitaal op de PS5, terwijl ik waarschijnlijk 80% fysiek speel
Dit gaat volgens mij over het totaal wat de afgelopen kwartaal is verkocht. Daarvan is 80% digitaal.

Dat staat buiten ps+ omdat dat geen verkochte games zijn

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2022 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 18:58:
[...]

Dit gaat volgens mij over het totaal wat de afgelopen kwartaal is verkocht. Daarvan is 80% digitaal.
Ps plus games worden ook gekocht, dus vandaar mijn vraag. 80% is hoog, maar als blijkt dat dit hiervan 80% komt door PS plus dan loopt het helemaal niet zo slecht met de fysieke verkopen. Want je moet die psplus onder services plaatsen en niet rekenen als digitale verkopen. Zou niet verbaasd zijn als er slim boekhouden achter zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
Verwijderd schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 18:26:
@Raem geen idee eerlijk gezegd. Zat die niet alleen in Groningen?
Je hebt gelijk, ik ben in de war met Next-level. Dimension Plus heb ik ooit wat online bestellingen gedaan zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Helaas zijn zelfs fysieke exemplaren geen fysieke exemplaren meer. Er staan een licentie op en een executable van een paar MB om zo de game alsnog virtueel binnen te halen. Bij de Xbox zie je dat vrij veel. Of er staat een Xbox One versie op een disc maar geen Series S/X versie (of andersom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davince72
Raem schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 18:00:
[...]

In Arnhem had je ook Dimension Plus toch?
Niet dat ik mij kan herinneren. Wel zat er een next-level. (In buurt van Jansplein) En er heeft in buurt van de markt ook kort een game zaak gezeten, misschien was dat wel dimension plus maar ik herinner me de naam niet meer😊

Hoe dan ook fysieke winkels zullen verdwijnen, niet omdat we digitaal gaan, maar omdat online verkoop de kosten lager zijn. Alles wat ik zag bij gameshops kon je online goedkoper krijgen en ja helemaal eerlijk is dat niet want kosten voor fysieke winkel zijn hoger maar blijkbaar wil ik daar niet voor betalen. Intertoys stuntte vroeger nog wel eens met games of had flinke opruimingen, maar die tijd is al even voorbij dat ik daar een echte opruimingbak zag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 23:17:
[...]

Helaas zijn zelfs fysieke exemplaren geen fysieke exemplaren meer. Er staan een licentie op en een executable van een paar MB om zo de game alsnog virtueel binnen te halen. Bij de Xbox zie je dat vrij veel. Of er staat een Xbox One versie op een disc maar geen Series S/X versie (of andersom).
Ben daarom blij dat bij PS nog alles op de disk staat ook al is dit dan een 1.0 versie die patches nodig heeft om lekker te spelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 23:17:
[...]

Erg jammer inderdaad. Wanneer er geen smart delivery op de disc staat dan staat de game wel volledig op de disc. Het probleem zit hem in het smart delivery mechanisme.

Ik heb het bij de ps5 tot nu toe 1 keer meegemaakt, bij de game Kena. Die staat ook niet op disc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

davince72 schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 00:04:
[...]

Niet dat ik mij kan herinneren. Wel zat er een next-level. (In buurt van Jansplein) En er heeft in buurt van de markt ook kort een game zaak gezeten, misschien was dat wel dimension plus maar ik herinner me de naam niet meer😊

Hoe dan ook fysieke winkels zullen verdwijnen, niet omdat we digitaal gaan, maar omdat online verkoop de kosten lager zijn. Alles wat ik zag bij gameshops kon je online goedkoper krijgen en ja helemaal eerlijk is dat niet want kosten voor fysieke winkel zijn hoger maar blijkbaar wil ik daar niet voor betalen. Intertoys stuntte vroeger nog wel eens met games of had flinke opruimingen, maar die tijd is al even voorbij dat ik daar een echte opruimingbak zag.
Next level zat er zeker. Vroeger veel SNES en n64 games gehaald daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
goed, digital futre en retro gaan niet echt heel erg samen (Nintendo die zijn retrogames aanbiedt i guess)

offtopic:
Probleem is dat netflix in het begin een hoop had, hoewel vooral op het gebied van oudere films viel het al wat tegen, maar er was een hoop te zien. Nu is het steeds minder en zijn er veel meer aanbieders bijgekomen, en hey wat gebeurd er? netflix verliest opeens leden?

Gamepass is nu wat netflix in het begin was, maar mochten sony, nintendo, en steam of ea of zelfs ubisoft echte concurenten worden, ja dan krijg je misschien weer die zelfde verspreiding, no way dat ik 5 abbo's tegelijk ga hebben. hoewel ik dan wel zowel gold als plus heb, terwijl ik nooit online ga O-)

Verder is het afwachten, die knakkert van spawnwave verwacht dat de volgende wave consoles toch echt alleen digital gaat zijn, maar kweet niet........en misschien word het net als met lp's en misschien in mindere maten ook boeken, dat het afzakt maar uiteindelijk toch steeds weer populairder wordt....

Goed we gaan het wel zien, al vaker gezegd, ik vind mijn lol vooral in 16/32bit en sporadisch in nog ouder of soms wat nieuwer.........ik zou het jammer vinden als alles digitaal werd, maar ook weer niet onoverkomelijk.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
davince72 schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 00:04:
[...]

Ik moet zeggen dat ik wanneer ik in de/een stad ben ik toch idd wel een rondje maak langs.......nedgame en gamemania (hoewel ik weet niet hoe jullie er instaan, maar over het algemeen vind ik die minder fijn dan nedgame) CEX/used products, en dan idd intoys en andere speelgoed winkels en ja toch ook wel de mediamark. Echt budget bak werk niet heel vaak, maar zeker vaak genoeg betere prijzen dan advies prijs. en ook nog best vaak nieuwe games goedkoper dan bij CEX!

Het probleem is wel dat ik met name bij ps2/xbox en ps3.x360 het vaak te duur vind voor oud spul en ja verzamel technisch heb ik daar minder mee dan met name boxed megadrive spul of zelfs losse carts voor nintendo.....maar juist in die generaties is er doorgaans niet veel en zeker niet veel interessants te vinden...

Merk dat ik het vaak nu leuker vind om import spul wat niet of lastig verkrijgbaar zal zijn hier in nl te bestellen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 11:16:
[...]

Ik moet zeggen dat ik wanneer ik in de/een stad ben ik toch idd wel een rondje maak langs.......nedgame en gamemania (hoewel ik weet niet hoe jullie er instaan, maar over het algemeen vind ik die minder fijn dan nedgame) CEX/used products, en dan idd intoys en andere speelgoed winkels en ja toch ook wel de mediamark. Echt budget bak werk niet heel vaak, maar zeker vaak genoeg betere prijzen dan advies prijs. en ook nog best vaak nieuwe games goedkoper dan bij CEX!

Het probleem is wel dat ik met name bij ps2/xbox en ps3.x360 het vaak te duur vind voor oud spul en ja verzamel technisch heb ik daar minder mee dan met name boxed megadrive spul of zelfs losse carts voor nintendo.....maar juist in die generaties is er doorgaans niet veel en zeker niet veel interessants te vinden...

Merk dat ik het vaak nu leuker vind om import spul wat niet of lastig verkrijgbaar zal zijn hier in nl te bestellen.
Gamemania heeft heel erg beperkt retro games en dan vaak niet ouder dan PS3/Xbox 360. Mijn voorkeur gaat dan inderdaad uit naar Nedgame.

Gameshop Twente en press-start games wil ik ook nog wel een keer bezoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 11:33:
[...]

Gamemania heeft heel erg beperkt retro games en dan vaak niet ouder dan PS3/Xbox 360. Mijn voorkeur gaat dan inderdaad uit naar Nedgame.

Gameshop Twente en press-start games wil ik ook nog wel een keer bezoeken.
Press-start een tijdje terug geweest, maar die is nu verhuisd naar een grotere locatie. Maar als je toch in de buurt van Groningen bent dan is Gameland ook wel een bezoekje waard. In Rotterdam zit ook nog GameGalaxy met best wat retro spul. Zelfs nog redelijke selectie Saturn, Neogeo etc wat je ook niet overal ziet.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2022 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 11:09:
goed, digital futre en retro gaan niet echt heel erg samen (Nintendo die zijn retrogames aanbiedt i guess)

offtopic:
Probleem is dat netflix in het begin een hoop had, hoewel vooral op het gebied van oudere films viel het al wat tegen, maar er was een hoop te zien. Nu is het steeds minder en zijn er veel meer aanbieders bijgekomen, en hey wat gebeurd er? netflix verliest opeens leden?

Gamepass is nu wat netflix in het begin was, maar mochten sony, nintendo, en steam of ea of zelfs ubisoft echte concurenten worden, ja dan krijg je misschien weer die zelfde verspreiding, no way dat ik 5 abbo's tegelijk ga hebben. hoewel ik dan wel zowel gold als plus heb, terwijl ik nooit online ga O-)

Verder is het afwachten, die knakkert van spawnwave verwacht dat de volgende wave consoles toch echt alleen digital gaat zijn, maar kweet niet........en misschien word het net als met lp's en misschien in mindere maten ook boeken, dat het afzakt maar uiteindelijk toch steeds weer populairder wordt....

Goed we gaan het wel zien, al vaker gezegd, ik vind mijn lol vooral in 16/32bit en sporadisch in nog ouder of soms wat nieuwer.........ik zou het jammer vinden als alles digitaal werd, maar ook weer niet onoverkomelijk.
Ben misschien te oud, maar ik krijg niet het idee dat de abbo’s de losse game verkoop gaat stoppen. Gamepass vind ik qua content maar tegenvallen, de games die ik interessant vind speel ik tegenwoordig weer op mijn ogXBOX. Verder is gamepass vooral een belofte van games die ooit gaan komen. Sony zet ook niet vol in. Je moet verder best veel gamen voordat ook nog eens rendabel is.
Netflix loste een probleem op van lineaire TV, namelijk reclame. Dit gecombineerd met een groot aanbod maakte het interessant. De abbo’s bieden alleen een groot aanbod maar lossen verder niks op qua problemen. Zeker als je kijkt naar fysieke games dan zijn de kosten tov 2e hands verkoop niet echt lager. Gamen is qua tijdsverdrijf ook niet iets wat je even 5 min kan doen. Mocht het toch zo ver komen dan hoop ik niet dat de game s niet worden aangepast naar het nieuwe verdienmodel. Ben bang dat games dan heel makkelijke kost gaan worden, want je wordt als developper ineens betaald per min gamen. De games waar ik het meest van heb genoten de laatste jaren zijn toch games met een stijle leercurve of trage opbouw (RDR2, KCD, Bloodborne). Het feit dat je voor de volle game betaald hebt maakt dat ik in ieder geval gevoelsmatig langer blijf doorspelen, als ik kan kiezen uit 10.000 games dan zal eerder de twijfel toeslaan etc…
Anyway ik blijf voorlopig lekker games kopen, zoveel mogelijk fysiek. Als het echt moet stap ik wel over naar digitaal/abbo. Tot dir tijd is het voor mij in ieder geval goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• densy
  • Laatst online: 11:58
Voor de geinteresseerden in Nederlandse gamegeschiedenis (zoals games van Nederlandse makelijk of gamescultuur in Nederland bijvoorbeeld): ik heb vandaag een discord server aangemaakt over dit onderwerp. Ik ben van plan om er mijn lopende onderzoek te delen, en het lijkt me leuk om een plek met gelijkgestemden bij elkaar te hebben over dit onderwerp. Voel je welkom!
Link naar gamegeschiedenis.nl Discord

Ik laat deze nu staan omdat het on topc is en er al op gereageerd is. En het voor zover ik weet de eerste keer is dat je het doet. Maar hou er rekening mee dat het adverteren van je discord NIET de bedoeling is. Dit soort dingen mag je wel in je sig zetten.

[ Voor 32% gewijzigd door Sagat op 09-08-2022 13:41 ]

https://www.gamegeschiedenis.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
densy schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 18:56:
Voor de geinteresseerden in Nederlandse gamegeschiedenis (zoals games van Nederlandse makelijk of gamescultuur in Nederland bijvoorbeeld): ik heb vandaag een discord server aangemaakt over dit onderwerp. Ik ben van plan om er mijn lopende onderzoek te delen, en het lijkt me leuk om een plek met gelijkgestemden bij elkaar te hebben over dit onderwerp. Voel je welkom!
[...]
Klinkt mij bekend in de oren, ben je bekend met dit boek?

https://www.bibliotheek.n...-van-nederland-1978-2018/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• densy
  • Laatst online: 11:58
Zeker bekend met het boek! Ik heb een recensie geschreven over het boek van Tom toen het uit kwam:
https://www.gamegeschiede...978-2018-van-tom-lenting/

https://www.gamegeschiedenis.nl

Acties:
  • +11 Henk 'm!
Mijn laatste aanwinst. Kwam deze op OGXBOX forum tegen voor 20 dollar. Nu moest ik toevallig voor werk in de VS zijn dus kon ik deze niet aan me voorbij gaan. Helaas ontbreekt het boekje van JSRF en is het de verkeerde doos, maar heb nog wel een reserve liggen. Ook ligt er (hopelijk) nog een zeldzaam XBOX spel thuis. Het pakket is afgeleverd, maar was al onderweg naar de VS en heb mijn wederhelft nog niet gevraagd om zelf nog verrast te worden :D.
Maar welke game dat is mogen jullie raden, enige hint die ik zal geven is dat hij nooit in EU gebied is uitgekomen ;).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UbN3MlU-YL3UTb8XOwpEzxTzwbc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sni4go2WayzbcSrFfi4HQMPI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTC
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-04 22:13

TTC

cold_as_ijs schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 03:18:
Mijn laatste aanwinst. Kwam deze op OGXBOX forum tegen voor 20 dollar. Nu moest ik toevallig voor werk in de VS zijn dus kon ik deze niet aan me voorbij gaan. Helaas ontbreekt het boekje van JSRF en is het de verkeerde doos, maar heb nog wel een reserve liggen. Ook ligt er (hopelijk) nog een zeldzaam XBOX spel thuis. Het pakket is afgeleverd, maar was al onderweg naar de VS en heb mijn wederhelft nog niet gevraagd om zelf nog verrast te worden :D.
Maar welke game dat is mogen jullie raden, enige hint die ik zal geven is dat hij nooit in EU gebied is uitgekomen ;).
[Afbeelding]
Tony Hawk Pro Skater 2X? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
[Afbeelding]
Met mijn Google search skills op zeldzame xbox games in combinatie met niet uitgebracht in Europa kom ik op Metal Wolf Chaos. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!
[Afbeelding]
Edit 2: Phantom Dust zou het kunnen zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door didado op 09-08-2022 12:26 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Voor iedereen die de game wil spelen. Deze game staat "gratis" in de xbox store. Is compatible met de series S/X.

Edit: https://www.xbox.com/en-G...om-dust/9PCDNBHR11MR/0010

Dit is overigens de remaster!

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2022 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 14:05:
[...]

Voor iedereen die de game wil spelen. Deze game staat "gratis" in de xbox store. Is compatible met de series S/X.

Edit: https://www.xbox.com/en-G...om-dust/9PCDNBHR11MR/0010

Dit is overigens de remaster!
Hij staat ook op een bekend internet archive, voor degene die een gemodde xbox hebben met wat vrije schijfruimte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
Doen jullie trouwens aan lowballen bij het aanschaffen van retro spul? Als student zijnde heb ik nou eenmaal niet al te veel geld en lijkt het me ook wel leuk om de iets zeldzamere spullen te hebben. Aan de andere kant houd ik er een beetje een dubbel gevoel aan over als ik iets aanschaf waarvan de verkoper niet weet hoeveel het eigenlijk echt waard is.

Edit: Lowballing: offer a deceptively or unrealistically low bid or estimate to.

[ Voor 10% gewijzigd door RazorMaron op 10-08-2022 09:16 ]

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RazorMaron schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 07:59:
Doen jullie trouwens aan lowballen bij het aanschaffen van retro spul? Als student zijnde heb ik nou eenmaal niet al te veel geld en lijkt het me ook wel leuk om de iets zeldzamere spullen te hebben. Aan de andere kant houd ik er een beetje een dubbel gevoel aan over als ik iets aanschaf waarvan de verkoper niet weet hoeveel het eigenlijk echt waard is.
Ik moest even Googlen wat lowballen is.
Techniek voor gedragsmodificatie waarbij een lage prijs wordt aangekondigd voor een product/merk en vervolgens de prijs wordt verhoogd nadat de afnemer in het product geïnteresseerd is geraakt.
Nee, ik doe daar zelf niet aan. Iets voor een lagere prijs op de markt zetten en als iemand geïnteresseerd is dan gelijk meer vragen.
Andersom ook niet, tuurlijk- ik bied af en toe wel is lager dan de vraagprijs. Zeker als ik denk dat ik denk dat het product wat minder waard is (of vind).
En tjah, als iemand een product op MP of op een rommelmarkt zet voor 20 euro, niet wetende dat ie 100 waard is, dat is gewoon geluk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 08:27:
[...]

Ik moest even Googlen wat lowballen is.

[...]

Nee, ik doe daar zelf niet aan. Iets voor een lagere prijs op de markt zetten en als iemand geïnteresseerd is dan gelijk meer vragen.
Andersom ook niet, tuurlijk- ik bied af en toe wel is lager dan de vraagprijs. Zeker als ik denk dat ik denk dat het product wat minder waard is (of vind).
En tjah, als iemand een product op MP of op een rommelmarkt zet voor 20 euro, niet wetende dat ie 100 waard is, dat is gewoon geluk hebben.
Excuus, ik bedoel met lowballen het extreem laag bieden op producten. Foutje van mij om er van uit te gaan dat de definitie vanzelfsprekend is.

Je ziet nog wel eens van die ‘bieden’-advertenties. Men weet dan nooit zo goed wat ze moeten vragen. Zou je het dan ook gewoon een kwestie van geluk vinden als je 20 euro biedt, terwijl jij (en de verkoper niet) weet dat het 100 euro waard is? Waar de verkoper vervolgens mee akkoord gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
RazorMaron schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 09:20:
[...]

Excuus, ik bedoel met lowballen het extreem laag bieden op producten. Foutje van mij om er van uit te gaan dat de definitie vanzelfsprekend is.

Je ziet nog wel eens van die ‘bieden’-advertenties. Men weet dan nooit zo goed wat ze moeten vragen. Zou je het dan ook gewoon een kwestie van geluk vinden als je 20 euro biedt, terwijl jij (en de verkoper niet) weet dat het 100 euro waard is? Waar de verkoper vervolgens mee akkoord gaat.
Ja, dat doe ik zeker. Vooral als je ziet dat andere advertenties bijvoorbeeld (baby)kleren zijn en schoenen. Maak je nog net wat meer kans.

Ten eerste vind ik het niet mijn verantwoordelijkheid om de verkoper erop te attenderen wat iets waard is. Je verkoopt iets op een platform waar je met 1 zoekopdracht wel een beetje de gemiddelde waarde te zien krijgt. Daarnaast is onze hobby de laatste jaren absurd veel duurder geworden. Je bent een dief van je eigen portemonnee als je direct de hoofdprijs gaat bieden.
En buiten dat hoeft een verkoper ook niet direct akkoord te gaan. Ze kunnen een advertentie prima een dag of wat laten staan en dan merken ze vanzelf wel wat er op geboden wordt.

De keren dat iemand dan direct akkoord gaat met een lager bod zie ik dan inderdaad als een meevaller/gelukje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RazorMaron schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 09:20:
[...]

Tja wat is de waarde van een product, uiteindelijk is het ook maar wat een gek ervoor geeft.
Ik bied wel vaker bewust laag op bepaalde dingen, bronnen als Pricecharting neem ik mee als referentie. Maar realiteit is dat de prijzen daar een slechte raadgever zijn voor de Nederlandse markt, want de aanbieders op MP concurreren helemaal niet met de rest van de wereld. Maar hoe dan ook, soms heb je geluk en soms heb je pech. Als je te gek doet bestaat de kans dat mensen niet meer willen verkopen aan jou.

Verder vind ik ook dat als je iets op bieden zet zonder prijs je kan verwachten dat mensen gaan lowballen. Zeker als de advertentie al 3 maanden op MP staat.

[ Voor 5% gewijzigd door cold_as_ijs op 10-08-2022 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raem schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 09:30:
[...]

Ja, dat doe ik zeker. Vooral als je ziet dat andere advertenties bijvoorbeeld (baby)kleren zijn en schoenen. Maak je nog net wat meer kans.

Ten eerste vind ik het niet mijn verantwoordelijkheid om de verkoper erop te attenderen wat iets waard is. Je verkoopt iets op een platform waar je met 1 zoekopdracht wel een beetje de gemiddelde waarde te zien krijgt. Daarnaast is onze hobby de laatste jaren absurd veel duurder geworden. Je bent een dief van je eigen portemonnee als je direct de hoofdprijs gaat bieden.
En buiten dat hoeft een verkoper ook niet direct akkoord te gaan. Ze kunnen een advertentie prima een dag of wat laten staan en dan merken ze vanzelf wel wat er op geboden wordt.

De keren dat iemand dan direct akkoord gaat met een lager bod zie ik dan inderdaad als een meevaller/gelukje.
Het loont altijd om naar andere advertenties te kijken van de verkoper. Zeker als de omschrijving er ook om vraagt met teksten als oude spelcomputer of iet dergelijks.

Uiteindelijk blijft natuurlijk wat de gek er voor geeft, en je kan het zo duur maken als je zelf wilt. Van losse carts met stickers en viltstift teksten erop tot gesealde spellen.
Mensen kunnen hele hoge prijzen vragen, maar dat hoeft niet te betekenen dat ze niet voor minder verkopen. Handelen is ook een spelletje in hoeverre beide partijen willen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de liefhebber, er is een geheime multiplayermodus in Super Punch-Out!! ontdekt worden

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
Ik haat het persoonlijk wel, als ik iets verkoop vaste prijs en ze 1/3 bieden.
Er bestaat ook zoiets als bieden naar waarde, lowballen nog nooit gedaan.
Ik vind het respectloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
elsympatico schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 18:13:
Ik vind het respectloos.
Ken er alles van, heb zelfs een keer een belachelijk bericht gekregen wat ik me wel niet dacht te vragen, het was marktplaats en daar zet je alleen dingen voor een appel en een ei op.

Maar wat heb je te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
elsympatico schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 18:13:
Ik vind het respectloos.
Dat is wat anders dan wanneer er een advertentie op staat met enkel bieden zonder vraagprijs. Als er een vraagprijs op staat ga ik inderdaad ook niet belachelijk laag er onder zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davince72
Doen jullie trouwens aan lowballen bij het aanschaffen van retro spul?
Edit: Lowballing: offer a deceptively or unrealistically low bid or estimate to.
Ja uiteraard zou ik bijna zeggen, maar eigenlijk alleen maar op rommelmarkten. Maar vaak weer niet als de hoge prijs er op staat oid, dan loop ik gelijk door.
Op marktplaats echter vind ik het respectloos omdat het veelal gepaard gaat met direct messages en ze niet durven te bieden waardoor het zichtbaar is voor iedereen. Of die irritante standaard bericht “wat is minimale prijs”
In mijn ogen zijn dat scalpers. Heel anders dan dat je oog in oog op rommelmarkt staat en een (laag) bod doet.
De situaties lijken misschien op elkaar maar ik vind ze erg verschillend😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:10
davince72 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 22:15:
[...]

Ja uiteraard zou ik bijna zeggen, maar eigenlijk alleen maar op rommelmarkten. Maar vaak weer niet als de hoge prijs er op staat oid, dan loop ik gelijk door.
Op marktplaats echter vind ik het respectloos omdat het veelal gepaard gaat met direct messages en ze niet durven te bieden waardoor het zichtbaar is voor iedereen. Of die irritante standaard bericht “wat is minimale prijs”
In mijn ogen zijn dat scalpers. Heel anders dan dat je oog in oog op rommelmarkt staat en een (laag) bod doet.
De situaties lijken misschien op elkaar maar ik vind ze erg verschillend😁
Niks anders aan joh. Bij rommelmarkten loopt het ook over van scalpers (of kijk maar eens wie er rondlopen vroeg in de ochtend op koningsdag).

Kan me nooit druk maken om een laag bod. Mensen bieden wat ze ervoor overhebben.

Wat ik wel vermoeiend vind is wanneer mensen me gaan proberen uit te leggen waarom mijn product toch echt maar zoveel waard zou zijn en ik blij zou moeten zijn als ik het voor die prijs verkoop.

En dan verkoop ik meestal m'n spullen al voor minder dan de pricecharting bedragen.

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-09 07:36
jdh009 schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 14:38:
Hebben jullie tips/aanraders voor draadloze controllers voor de SNES en de N64?

Sinds ik verhuisd ben is de kabel van de controller te kort voor waar mijn bank nu staat en zit te denken om over te stappen op een draadloze oplossing voor de SNES (die ik later ook kan gebruiken voor mijn NES wanneer ik alleen het koppelstukje nes-wireless koop) en de N64.

SNES:
8BitDo n30 Pro Bluetooth Gamepad
8BitDo Retro Receiver For SNES / SFC

Iemand hands-on ervaring met 8bitdo?

N64:
Helaas verkopen ze geen koppelstukjes voor de N64 dus daar moet ik verder kijken. Brawler64 Wireless Edition leek me wel een goed optie voor daarvoor.
Ik ben wat laat (verlof) maar een andere oplossing voor de N64 is de nieuwe draadloze N64 controller kopen in de Nintendo shop en zelf een Bleuretro receiver in elkaar steken of er eentje kopen. Komt het dichtst bij het origineel spul.
BarôZZa schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 09:19:
[...]

Niks anders aan joh. Bij rommelmarkten loopt het ook over van scalpers (of kijk maar eens wie er rondlopen vroeg in de ochtend op koningsdag).

Kan me nooit druk maken om een laag bod. Mensen bieden wat ze ervoor overhebben.

Wat ik wel vermoeiend vind is wanneer mensen me gaan proberen uit te leggen waarom mijn product toch echt maar zoveel waard zou zijn en ik blij zou moeten zijn als ik het voor die prijs verkoop.

En dan verkoop ik meestal m'n spullen al voor minder dan de pricecharting bedragen.
Wat mij vooral stoort op rommelmarkten is dat men vaak boos of misnoegd is als je een erg laag bod afwijst.

• Vrietje
  • Laatst online: 21-09 15:23
jdh009 schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 14:38:
Hebben jullie tips/aanraders voor draadloze controllers voor de SNES en de N64?

Sinds ik verhuisd ben is de kabel van de controller te kort voor waar mijn bank nu staat en zit te denken om over te stappen op een draadloze oplossing voor de SNES (die ik later ook kan gebruiken voor mijn NES wanneer ik alleen het koppelstukje nes-wireless koop) en de N64.

SNES:
8BitDo n30 Pro Bluetooth Gamepad
8BitDo Retro Receiver For SNES / SFC

Iemand hands-on ervaring met 8bitdo?

N64:
Helaas verkopen ze geen koppelstukjes voor de N64 dus daar moet ik verder kijken. Brawler64 Wireless Edition leek me wel een goed optie voor daarvoor.
ik heb zelf voor de snes een retro-bit legacy 16, maar ik weet niet of die ook op de nes te gebruiken is.(wel op de pc en de switch)
En ik heb een retrobit tribute 64 wireless, werkt ook goed naar mijn ervaring.
Overigens als je ze niet in een nederlandse winkel kan vinden, kan je soms op een van de andere europese amazons vinden zonder import kosten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

BarôZZa schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 09:19:
[...]

Het is wel marktplaats... Zelfs als je gratis erbij zet dan krijg je nog vragen waarbij je geneigd bent om het dan toch maar in de kliko te gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 16:59:
[...]

Het is wel marktplaats... Zelfs als je gratis erbij zet dan krijg je nog vragen waarbij je geneigd bent om het dan toch maar in de kliko te gooien.
Haha heb het meegemaakt toen ik een oude keuken op MP gezet had. Eerste fout was geen vraagprijs. Kreeg van een gast 20 telefoontjes, waarvan ik zeker de helft heb weggedrukt. Hij was volgens mij hardhorend want mijn bodemprijs hoorde hij structureel 100 euro lager… na 4 uur van MO afgehaald en gewoon de kastjes in mijn schuur opgehangen…. De beoogde koper was redelijk teleurgesteld toen ik vertelde dat hij ondertussen verkocht was voor mijn vraagprijs _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsympatico
Linksquest schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 18:16:
[...]

Ken er alles van, heb zelfs een keer een belachelijk bericht gekregen wat ik me wel niet dacht te vragen, het was marktplaats en daar zet je alleen dingen voor een appel en een ei op.

Maar wat heb je te koop?
Ik had SNK Metal Slug anthology te koop en nog een Metal slug 5 en KOF voor ps2 iemand wou me op een forum 40€ bieden voor alle 3 die games hebben redelijk waarde.Ik verkoop niks meer van gaming, want binnen paar jaar wil ik erop spelen en heb ik spijt lol 8)7
Deels ken ik het probleem, maar games die ik echt niks vind verkoop ik toch echt, of games waarvan ik iets heb, leuk om eens gespeeld te hebben maar niet om nog eens te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Remake onderweg van Alone in the dark 1

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik heb alles wat Duits is verkocht, dat vind ik zo nutteloos om in mijn collectie te hebben :+ Vind het wel geinig als mensen op MP of V&A prijzen hanteren voor games en consoles die best gewild zijn, terwijl ze een Duits exemplaar verkopen. Voor mij -en ik neem aan voor een heleboel mensen- neemt de prijs echt hárd af. Hetzelfde voor games die Italiaans zijn o.i.d., al heb ik die tot dusver nog nooit in mijn bezit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 12:24:
Remake onderweg van Alone in the dark 1

[Twitter]
Staat ook al op de frontpage, maar aan de screenshots te zien lijkt het wel een ps2 spel... Ik ben nog niet erg enthousiast, ondanks dat ik de serie aan zich wel hoog heb zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seroczynski schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 16:32:
Ik heb alles wat Duits is verkocht, dat vind ik zo nutteloos om in mijn collectie te hebben :+ Vind het wel geinig als mensen op MP of V&A prijzen hanteren voor games en consoles die best gewild zijn, terwijl ze een Duits exemplaar verkopen. Voor mij -en ik neem aan voor een heleboel mensen- neemt de prijs echt hárd af. Hetzelfde voor games die Italiaans zijn o.i.d., al heb ik die tot dusver nog nooit in mijn bezit gehad.
Heb ik ook, tenzij een game bijvoorbeeld €25 of meer goedkoper is, mits het spel zelf Engels is, heb dat zelf ook met Frans, daar heeft Amazon o.a. een handje aan. Heb zelf ooit een keer Duck Tales 2 op de Nes gekocht en de verkoper had me niet verteld dat hij Frans was, die wil ik nog een keer verkopen omdat het ook in game is en ik het niet lezen kan. Dus voor een liefhebber 😝

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Ligt eraan, als iemand realistische vraagprijzen hanteert ga ik er nooit ver onder zitten als ik het echt wil. Onwetende mensen...ja, daar maak ik dan wel gebruik van.

Deze paar jaar geleden gekocht via MP: advertentie heette iets als PS1 met div. spellen en van de spellen was een foto ondersteboven gemaakt (en dus ook geen titels in de ad):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/28A_dNE7ObiLCl9BiL8A1z9H5tU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tu4ndM7GFMZCD1QFNphPQ2zW.jpg?f=fotoalbum_large

Had ik voor een tientje. Zelfde geldt voor Turtles in Time (SNES).

Kwam er vandaag nog wel achter dat deze blijkbaar hard in waarde omhoog is gegaan, heb ik al enige tijd in de collectie puur door m'n interesse in het genre, maar nice to know:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KtK090KwsUtH0c79WsZqnl1yNfU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/REVQ83e4SWJzsD8CruiTEftq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 16:43:
[...]

Staat ook al op de frontpage, maar aan de screenshots te zien lijkt het wel een ps2 spel... Ik ben nog niet erg enthousiast, ondanks dat ik de serie aan zich wel hoog heb zitten.
Met dit soort games vind ik de sfeer belangrijker dan de graphics. Ik speel zo vaak ps2 games dat het mij niet stoort ;-)
Pagina: 1 ... 157 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.