Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:53
Bruiser schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 22:15:
[...]

In gebruik die al van in het begin.

Wat je kan proberen is in gelijk welk systeem:
More > Settings > Price / Rarity updates

Vervolgens de console afsluiten en opnieuw openen. Kijken of het dan beter is.

Heeft trouwens een super goede customer service. Als je een issue hebt gewoon via de app een bericht sturen (Help & Info > Contact Us). Krijg je normaal gezien binnen de dag een reactie. Kan overigens gewoon in het nederlands 😉
Bedankt voor het meekijken! Had ondertussen gezien dat er een optie "Update from core" is. Geen idee wat die precies doet, maar ik had alle games geselecteerd en toen deze optie uitgevoerd. En nu staat overal weer netjes een afbeelding bij. :)

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Goed even vooropgesteld, ik zeg niet dat de cube library slecht is he, er zitten zeker goede games tussen, maar voor mij persoonlijk is er weinig waar ik heel vrolijk van word.
En als je het vergelijkt met de ps2 library is er wel een stukje minder keuze ook.
Maar ik ga even door de titels heen lopen die geoemd zijnd en voeg wellicht nog wat persoonlijk favo's toe!

Baten Kaitos (rpg, en dat is niet mijn favo genre)
eternal wings (idem)
Eternal Darkness (leek me super vet, maar hrmm, kwam er niet in)
F-Zero GX (topper, wel zeer pittig)
Fire Emblem (tbs/rpg hybrid? wil ik nog wel eens serieus een kans geven maar denk altijd dat het advanced wars is maar dan in een fantasy setting?)
Odama: rts en flipperen WTF, deze wellicht proberen, maar lees ook over microfoon? hrmm dan heb ik gelijk een idee dat het een beetje wazig kan zijn, vrij generaliserend ben ik nooit zo'n fan van vage gimmicks...
Rayman 3 met extra level + GBA support Rayman...goed zal meer aan mij liggen maar liever mario?
Metroid Prime met normale controles. dit ligt zeker aan mij maar was/ben FPS moe, en je kan het adventure noemen maar nope..
Mario party's: ja zijn leuke games, maar vooral met 3 of 4....dat gebeurd hier niet heel vaak ;)
---
Tales of Symphonia RPG
Eternal Darkness Zie boven
Paper Mario heb ik, redelijk gespeeld maar was er op een gegeven moment klaar mee en niet meer verder gegaan, is natuurlijk ook op zijn minst rpg achtig......dus zal in die hoek zitten
Metroid Prime, zie boven
Mario Sunshine had ik genoemd in mijn eerste post, voor veel mensen een teleurstelling, voor mij na mijn tsja teleurstelling met 64, was ik er nu meer klaar voor een zeker genoten van deze game, speel nog steeds liever world :P
Mario Kart ook kart64 viel me tegen, deze vond en vind ik veel leuker. denk mijn favo kart game na de snes versie (gba versie staat ook nog op de todo list, maar dat vind ik bijna meer dlc voor de snes versie dan zijn eigen game :P )
Skies of Arcadia (RPG)
Donkey Konga, (leuk concept maar te gimmickey voor mij)
Baten Kaitos (zie boven)
Wind Waker (topper, en beetje net als wat ik bij mario en zelda tikte mijn favo zelda na de 2d toppers (lttp/MC LA weet niet of ik die net zo goed vind als die eerste 2......en de seasons games zitten nog in de back log :o )
Twilight Princess (kon er niet inkomen, ligt zeker aan mij, denk als ik zou doorbijten dat ik me er zeker mee zou vermaken)
Wario World (in theorie zou dit leuke game voor me kunnen zijn, maar destijds iets in de reviews waardoor ik hem nooit gekocht had)
Star Fox (dat is dan adventures? Ik twijfel of ik hem heb of niet, denk dat dit genoeg zegt :P )
--
Metal gear: ja deze wil ik zeker spelen hier houdt me tegen dat ik dan eerste de ps1 versie wil spelen 8)7
---
favo's uit mijn eigen beperkte collectie:
Soul calibur 2: tsja een van de beste 3d fighters uit dat tijdperk wat mij betreft!
Capcom vs snk2: mits je een goede controller hebt geweldige game, en wel die easy access meuk uitzetten of niet gebruiken. Ik geloof dat je het niet uit kon zetten.....hierom uiteindelijk voor ps2 versie gegaan
resident evil: geen toelichting nodig, mogelijk 0 ook, maar dit is wel voorbeeld van 'ook op andere consoles'
Luigi's mansion wat ik er van gespeeld heb vond ik leuk, maar niet leuk genoeg om er echt mee door te gaan
star wars rogue leader: gfx waren ongekend voor de tijd, gameplay blijft wellicht tikje achter
mega man collecties: ook wederom andere consoles
wave race: ook leuk, maar op de n64 was dit mind blowing voor mij, op de cube leuk maar meer van hetzelfde maar controls vond ik minder? had n64 versie ingeruild en daar zeer veel spijt van gehad, later terug gekocht (denk ik :? zo checken haha )
sega soccer slam wederom multiplat, maar erg vermakelijk arcade football game

Oftewel het ligt grotendeels aan mijn smaken en aandachtsspanne, als ik een game leuk vind kon ik er jaren lang mee door gaan tot ik hem klaar heb, en dan zelfs nog kan ik het even spelen (heb ik met outrun en de arcade mode van super hang on heel erg) maar soms is er weinig of zelfs niets mis met een game en toch pak ik hem niet meer op...... :?

En ik zie deze generatie ook als waar het 3d gamen beter en volwassener werd, maar generally speaking wilde ik juist nog steeds die arcade rush en 2d goodness. Dus ja beetje het aloude 'if you judge a fish on it's ability to cimb a tree'

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Odama:
Hrmmm net even gamespot review gechechkt (wel bizar was ryan davis die later naar giant bomb gegaan is en inmiddels overleden is volgens mij? Yup! )

Maar, hoewel het concept super origineel en innovatief is, is die microfoon dus idd zeer gimmeiky. Mogelijk een geval waar emulatie met traditionele opties dan beter werkt.....maar ook als ik termen als frustrating en to hard for it's own good hoor, mja nodigt niet heel erg uit....

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:55
Sagat schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 08:47:
Goed even vooropgesteld, ik zeg niet dat de cube library slecht is he, er zitten zeker goede games tussen, maar voor mij persoonlijk is er weinig waar ik heel vrolijk van word.
En als je het vergelijkt met de ps2 library is er wel een stukje minder keuze ook.
Maar ik ga even door de titels heen lopen die geoemd zijnd en voeg wellicht nog wat persoonlijk favo's toe!
Ja de cube is echt een multiplayer machine, iets wat op de ps2 een stuk minder is.

Ik snap wel dat de cube library hierdoor wel wat minder kan zijn.

Ps2 heeft heel wat meer single player content. en qua 2d heb je op de cube haast niks te vinden inclusief 2d vechtgames op de ps2 best wel wat. maargoed zeker qua 3rd party een stuk minder arcade actie op de cube. heeft het vooral te danken aan zijn 1st party titels.

Qua shootemups op de cube heb je echter wel ikaruga en star soldier

qua uniekere ervaringen chibi robo is wel een aanrader.
Sagat schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 08:47:

sega soccer slam wederom multiplat, maar erg vermakelijk arcade football game
Mario strikers cube is sega soccer slam achtige game maar een heel stuk beter. _/-\o_

Beste mario sports game alltertijden.

[ Voor 14% gewijzigd door gast7 op 28-07-2022 16:12 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Niet echt retro, maar wel lekker om fysiek te hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X0RK_OqyVsdbE5e0WXvX_jZF_OQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ddgmc3jCOxR8qd1S2UJn8USf.jpg?f=fotoalbum_large

Mario Stikers is idd top! De Cube die ik kocht was dan ook de strikers bundel, en ja mijn eerste nieuwe console dus wel een klein beetje roze bril als het op de Cube aankomt. Het is jammer dat de Dreamcast al niet meer in de winkels lag, want de Sega line-up sprak mijn meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gast7 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 16:08:
[...]

Ja de cube is echt een multiplayer machine, iets wat op de ps2 een stuk minder is.

Ik snap wel dat de cube library hierdoor wel wat minder kan zijn.
Tsja op zich had de ps2 natuurlijk ook een multitap maar vond het idd wel fijn dat nintendo de n64 oplossing meegenomen had....hrm dc, en og xbox ook..sony gewoon (toen al :P ) eigenwijs!
Ps2 heeft heel wat meer single player content. en qua 2d heb je op de cube haast niks te vinden inclusief 2d vechtgames op de ps2 best wel wat. maargoed zeker qua 3rd party een stuk minder arcade actie op de cube. heeft het vooral te danken aan zijn 1st party titels.
JA eens. Goed al vaker gezegd hier, begonnen met een cube, maar na 2 jaar ofzo ps2 erbij en daar absoluut meer op gespeeld. Goed het was wel vornamelijk pes en klein beetje fighters, dus als pes niet een jap exclusive was destijds, tsja mogeijk had ik dan nooit een ps2 gehaald (ook nooit....iig niet tijdens die gen ;) )
Qua shootemups op de cube heb je echter wel ikaruga en star soldier
Ikaruga is een prachtige game, maar nee niet echt type shmup waar ik vrolijk van word. Goed ook hier ,er zijn verhalen van mensen 'die ervoor zijn gaan zitten' en het wel geweldig vinden, maar iig geen liefde op het eerste gezicht voor mij.

Cube star soldier? ik wist dat er een n64 versie was (die ook gespeeld op mijn ED, vond de PCE versie stuk beter ;) Maar niet voor cube, ga ik induiken!
qua uniekere ervaringen chibi robo is wel een aanrader.
Haha ken de game vooral van Scott the Woz, maar goede ja wil ik zeker ook nog spelen!
Mario strikers cube is sega soccer slam achtige game maar een heel stuk beter. _/-\o_
Beste mario sports game alltertijden.
Eerste indruk hiervan zeker wel goed! Zat stiekum te hopen dat de switch versie ook goed zou zijn maar hmmm kweenie...enige probleem is dat ik die (Cube, maar dus ook switch) game dus niet in mijn collectie heb en SSS wel :+

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 17:03:

[Afbeelding]

Mario Stikers is idd top! De Cube die ik kocht was dan ook de strikers bundel, en ja mijn eerste nieuwe console dus wel een klein beetje roze bril als het op de Cube aankomt. Het is jammer dat de Dreamcast al niet meer in de winkels lag, want de Sega line-up sprak mijn meer aan.
En van mijn gaming regrets, witte cube met mario strikers, werd steeds goedkoper, maar gierigaard die ik ben hoopte ik op 100 euro.......toen ik uiteindelijk bedacht had dat ik hem ook voor ietjes meer wel wilde, was de hele freaking winkel weg! (eplaza als ik het me goed herinner!) :')

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:21
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 17:03:

[Afbeelding]
Hier ook, als het goed is vandaag bezorgd, zal ik pas maandag zien aangezien ik met vakantie ben, ben voor de Switch versie gegaan.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13:17
Laatst een PS2 slim van MP gekocht om toch nog eens paar classics te spelen. Ik had een component cable maar deze is niet van hele beste kwaliteit zo blijkt. Stoorde enorm en beeld viel regelmatig weg. Nu zat er bij de PS2 ook een PS2 to HDMI adapter. Ik heb daar eerder ervaring mee gehad. Deze rekte het beeld uit en was donker. Maar het lijkt erop dat deze adapters niet allemaal hetzelfde zijn. De adapter die erbij zat toch maar gebruikt om het werkend te krijgen en het beeld wordt niet uitgerekt en ziet er best aardig uit. Ondanks dat hij er identiek uit ziet als de adapter die ik eerder had.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Linksquest schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 18:25:
[...]

Hier ook, als het goed is vandaag bezorgd, zal ik pas maandag zien aangezien ik met vakantie ben, ben voor de Switch versie gegaan.
Hier ook (among others):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C4NczMF4vrBxWbXoxnBJMb1H9mA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ycVd9JtHpf0rsW7m7rNJij9E.jpg?f=fotoalbum_large

Heb het spel van het weekend uitgespeeld samen met twee vrienden (Series X) dus een re-run op de PS4 of 5 is leuk binnenkort. Erg tof. Kan ook niet wachten op de compilatie :)

Rest is een ratatouille aan games, paar van een maat gekregen, enkele van m'n zus. GTA had ik al voor de PS4 maar was gunstig geprijsd voor de Xbox en Snowrunner heb ik voor de Series X maar nu ook voor de PS5, vind die serie echt geweldig. Totaal aantal PS4 titels staat nu op 430 en ben hard op weg om de PS2 aantallen te gaan inhalen :P

[ Voor 4% gewijzigd door Exorcist op 28-07-2022 23:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
Spyro is leuk! Vond ik een hele geslaagde remaster. Heb je de reprint? (2019). Dan staan alle 3 de games op disc namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
Exorcist schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 23:48:
[...]

Hmm, ging er vanuit dat er 2 delen gedownload werden inderdaad maar hoe zie ik dat?
Dan moet er op de disc 2019 staan. Als er 2018 staat heb je nog degene waar alleen deel 1 op staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Raem schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 23:53:
[...]

Dan moet er op de disc 2019 staan. Als er 2018 staat heb je nog degene waar alleen deel 1 op staat.
Er staat in ieder geval copyright 2008 - 2018 dus zal dan de eerste zijn. Wist ook niet dat er een re-print was, heb sowieso een schurfthekel aan spellen die nog onderdelen moeten downloaden (TellTale heeft daar ook "last" van"). Ik wist het bij dit spel op voorhand maar niet dat er nog een tweede versie bestond, wel nice to know!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raem schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 23:46:
Spyro is leuk! Vond ik een hele geslaagde remaster. Heb je de reprint? (2019). Dan staan alle 3 de games op disc namelijk.
Is dit bij de crash trilogy ook het geval?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 08:53:
[...]

Is dit bij de crash trilogy ook het geval?
Die staan volgens mij sowieso al allemaal op de disc toch? Net even gekeken en op het doosje van Spyro staat dat deel 2 en 3 gedownload moeten worden (io heb helaas ook niet de re-print) en bij Crash zie ik dat niet staan.

[ Voor 4% gewijzigd door Raem op 29-07-2022 09:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Crash remake op de PS4 heeft deel 1 alle delen op de disc, maar de andere delen moeten gedownload eerst geïnstalleerd worden.

[ Voor 21% gewijzigd door Seroczynski op 29-07-2022 21:05 ]

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Linksquest schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 18:25:
[...]

Ik twijfel nog of ik de Switch versie of de Xbox versie ga halen. Heb voorgenomen om tot het einde van het jaar zoveel mogelijk mijn backlog weg te werken (al weet ik gezien het meer dan 50 games het een onrealistische opgave is :+ ), dus heb nog genoeg tijd om er over na te denken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Herkenbaar, is dat ik hem via Game pass op de Xbox heb gespeeld, maar de dochter wilt hem ook eens spelen, maar die heeft meer de switch en tablet 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Linksquest schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:06:
Herkenbaar, is dat ik hem via Game pass op de Xbox heb gespeeld, maar de dochter wilt hem ook eens spelen, maar die heeft meer de switch en tablet 😅
Ik wist niet dat ie op Gamepass stond... oke, backlog is dus 51 games voor dit jaar :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Op de OG Xbox 1.6 revisie is nu ook een 128MB ram upgrade mogelijk:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
Seroczynski schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 10:00:
Crash remake op de PS4 heeft deel 1 op de disc, maar de andere delen moeten gedownload worden.
Net getest door hem te installeren zonder internetverbinding en alle 3 de delen worden geinstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nou, ondanks dat ik dacht geen liefhebber van het Beat Em Up/belt scroller meer te zijn heb ik laatst met een vriend de nieuwe turtles doorgespeeld en ja top game, mogelijk ga ik kijken of ik hem kan maxen op de xb. Ben al over helft.

Maar met mijn speel partner wat ouwehoeren en het kwam op snes final fight, hij speelt wel op een (mijn) hacked nes mini en dan dus de usa rom. Wat is nu het probleem? Hij vind deze versie moeilijk. Kon met cody niet eens voorbij 2e boss. Verbaasde mij want ik destijds het spel uitgespeeld. En normaliter is het eerder andersom, hij is itt tot mijn persoontje iemand die zich vastbijt in een game en dan alles eruit perst. Ongeacht moeilijkheidsgraad.

Vandaag dus op mister even de usa variant gespeeld en ja best pittig. Weet ook niet of het aan mister lag of combo ff en mister maar speelde ook wat stroef.
Daarna net jaja jullie geloven het niet 8) op echte hardware en echte cart mijn eigen pal versie gedaan, en moet zeggen het viel me niet tegen. Absoluut slomer dan usa maar zeker goed te doen. Gameplay was zeer vertrouwd en eigenlijk vrij makkelijk best ver gekomen. Omdat ik ook nog wat andere zaken op de todo had gestopt maar uitspelen of iig zeer ver op de credits die je krijgt lijkt prima mogelijk.

Dan de vraag, weer iemand of het spel voor ons makkelijker of voor de usa rental markt juist moeilijker gemaakt is? Was een beetje aan het googlen maar kon het 1-2-3 niet vinden. Wel doodgegooid met snes vs megacd vergelijkingen wat ik ook snap.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 16:02:
Nou, ondanks dat ik dacht geen liefhebber van het Beat Em Up/belt scroller meer te zijn heb ik laatst met een vriend de nieuwe turtles doorgespeeld en ja top game, mogelijk ga ik kijken of ik hem kan maxen op de xb. Ben al over helft.

Maar met mijn speel partner wat ouwehoeren en het kwam op snes final fight, hij speelt wel op een (mijn) hacked nes mini en dan dus de usa rom. Wat is nu het probleem? Hij vind deze versie moeilijk. Kon met cody niet eens voorbij 2e boss. Verbaasde mij want ik destijds het spel uitgespeeld. En normaliter is het eerder andersom, hij is itt tot mijn persoontje iemand die zich vastbijt in een game en dan alles eruit perst. Ongeacht moeilijkheidsgraad.

Vandaag dus op mister even de usa variant gespeeld en ja best pittig. Weet ook niet of het aan mister lag of combo ff en mister maar speelde ook wat stroef.
Daarna net jaja jullie geloven het niet 8) op echte hardware en echte cart mijn eigen pal versie gedaan, en moet zeggen het viel me niet tegen. Absoluut slomer dan usa maar zeker goed te doen. Gameplay was zeer vertrouwd en eigenlijk vrij makkelijk best ver gekomen. Omdat ik ook nog wat andere zaken op de todo had gestopt maar uitspelen of iig zeer ver op de credits die je krijgt lijkt prima mogelijk.

Dan de vraag, weer iemand of het spel voor ons makkelijker of voor de usa rental markt juist moeilijker gemaakt is? Was een beetje aan het googlen maar kon het 1-2-3 niet vinden. Wel doodgegooid met snes vs megacd vergelijkingen wat ik ook snap.
Volgens mij wisselt dat een beetje. De basis versies waren toen der tijd vaak de Japanse versies, en soms kregen we die hier, maar kon ook zomaar de Amerikaanse versie zijn.

Europa was (en veelal nog steeds) niet een top prio, en de benelux al helemaal niet. Wat ook nog mee gespeelt kan hebben is de eventuele censuur. Als het voor ons en Japan geschikt is, dan gooi je de Japanse deze kant op. Is het niet het geval, dan gooi je de Amerikaanse versie deze kant op.

Bij street of rage kregen wij ook de Amerikaanse versie, de Japanse is ook weer makkelijker. Alleen Daimakura (Ghost 'n goblins) is Japanse versie weer net zo pittig als de Europese. Zit dan weer wel een klein verschilletje in de intro scherm.

Blijft net zo vaag als wel of niet alle delen op de disc, of alleen downloadbaar. Kan ik straks lopen turen naar de productie datum op de hoes :| ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:13:
[...]

Ik wist niet dat ie op Gamepass stond... oke, backlog is dus 51 games voor dit jaar :+
Sorry 🙈 dacht dat je dat wist 😝

En ja hoor, ik zelf heb ook een game op het oog terwijl mijn backlog zo hoog is.

Heb mijn oog op Mystic Quest liggen voor de Snes

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Raem schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 23:53:
[...]

Op m;n disc staat blijkbaar wel 2019 (en ik heb een Crash CTR inlay wat ook duidt op een nieuwe versie met alle drie op disc). Net even getest, deel 2 en 3 moeten wél installeren maar triggeren geen downloads (m'n router geeft ook geen bandbreedteverbruik aan op deze PS4). Dus mooi meegenomen dan maar :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MunkleSon
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-11-2024
Hoi allemaal,

Ik ben een Astro City aan het opknappen op mijn zolderkamer, wellicht leuk om te laten zien. Ik heb een mooi werkende CRT maar zitten wat ongelukkige krassen op. Enig idee of dit nog te redden is iemand? Ik lees verschillende dingen van kansloos tot tandepasta of professionele hulp...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oAaLNoyGgMBHD3RKMKhgcsJa6pQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P1gHv4OjPy2uEHUcb7AbpIlJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A8ZThovqke8Bua_bqukej7f5HbE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/INgAlVFdsNT6InGTTOZQM5oC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rccrOdC8IqTsm7LASp9JsVYNcqQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uL49DyXMNAgMCtqskD4JvBoG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 17:13:
[...]

Volgens mij wisselt dat een beetje. De basis versies waren toen der tijd vaak de Japanse versies, en soms kregen we die hier, maar kon ook zomaar de Amerikaanse versie zijn.

Europa was (en veelal nog steeds) niet een top prio, en de benelux al helemaal niet. Wat ook nog mee gespeelt kan hebben is de eventuele censuur. Als het voor ons en Japan geschikt is, dan gooi je de Japanse deze kant op. Is het niet het geval, dan gooi je de Amerikaanse versie deze kant op.

Bij street of rage kregen wij ook de Amerikaanse versie, de Japanse is ook weer makkelijker. Alleen Daimakura (Ghost 'n goblins) is Japanse versie weer net zo pittig als de Europese. Zit dan weer wel een klein verschilletje in de intro scherm.

Blijft net zo vaag als wel of niet alle delen op de disc, of alleen downloadbaar. Kan ik straks lopen turen naar de productie datum op de hoes :| ;)
Haha def censuur, jessica in der jurk op het tvtje en geen poison….en die andere ;) maar sid en nog een dude.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 19:42:
[...]

Haha def censuur, jessica in der jurk op het tvtje en geen poison….en die andere ;) maar sid en nog een dude.
Ja, ik weet dat het kwa gameplay weinig uitmaakt, maar het is gewoon niet zo als de makers het bedoeld hebben. Dan speel ik het liever zoals het bedoeld is, en op zich zijn de famicomcarts niet heel duur. Komt dan wel weer de vraag hoe speelbaar is het op een pal console. Wel wat snes ntsc carts (en toevallig ook een final fight) en die zijn in mijn beleving prima speelbaar via zo'n fire fx omvormer ding, maar of dat ook goed werkt voor famicom carts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 17:13:
[...]

Ik kan me vergissen maar door de PAL versie van streets of rage op te starten op een JP SEGA MD krijg ik toch gewoon Bare Knuckles te zien op het begin scherm. Is dit dan een andere ROM dan de japanse versie?
En wat zijn dan de verschillen, op framerate na dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MunkleSon schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 19:14:
Hoi allemaal,

Ik ben een Astro City aan het opknappen op mijn zolderkamer, wellicht leuk om te laten zien. Ik heb een mooi werkende CRT maar zitten wat ongelukkige krassen op. Enig idee of dit nog te redden is iemand? Ik lees verschillende dingen van kansloos tot tandepasta of professionele hulp...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het is glas. Even simpel met tandpasta of een auto polijst machine er overheen gaan gaat niet helpen.
Dit moet echt professioneel gebeuren.
Voorbeeld bij een autoruit: YouTube: Hoe krassen uit glas verwijderen ?!

Kun je beter niet op zoek gaan naar een andere CRT buis van hetzelfde type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MunkleSon
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-11-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 20:27:
[...]

Het is glas. Even simpel met tandpasta of een auto polijst machine er overheen gaan gaat niet helpen.
Dit moet echt professioneel gebeuren.
Voorbeeld bij een autoruit: YouTube: Hoe krassen uit glas verwijderen ?!

Kun je beter niet op zoek gaan naar een andere CRT buis van hetzelfde type?
Ja, ik ben sowieso op zoek naar een andere CRT, al is het maar als reserve. Maar het feit dat het professioneel kan, geeft me hoop, ik ga eens kijken wat de mogelijkheden en eventuele kosten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 20:15:
[...]

Ik kan me vergissen maar door de PAL versie van streets of rage op te starten op een JP SEGA MD krijg ik toch gewoon Bare Knuckles te zien op het begin scherm. Is dit dan een andere ROM dan de japanse versie?
En wat zijn dan de verschillen, op framerate na dan ;)
Het schijnt wat makkelijker te zijn. Ik heb het zelf nog niet echt uitvoerig getest. Staat wel eentje op de mini maar die gaat bijna nooit aan. Die zou wel meerder versies te bevatten. Ik heb alleen de eerste 2 delen origineel gespeelt op een pal megadrive. En wel verschillende types pal megadrive's staan, maar geen Japanse Als ik een Japanse spel in mijn pal druk dan krijg ik gewoon een Japanse versie te zien? Dus dat het andersom wel werkt is wel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raem schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:52:
[...]

Net getest door hem te installeren zonder internetverbinding en alle 3 de delen worden geinstalleerd.
Oh, dat was mij niet duidelijk. Ik dacht dat ik het van het internet haalde :+

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 20:42:
[...]

Het schijnt wat makkelijker te zijn. Ik heb het zelf nog niet echt uitvoerig getest. Staat wel eentje op de mini maar die gaat bijna nooit aan. Die zou wel meerder versies te bevatten. Ik heb alleen de eerste 2 delen origineel gespeelt op een pal megadrive. En wel verschillende types pal megadrive's staan, maar geen Japanse Als ik een Japanse spel in mijn pal druk dan krijg ik gewoon een Japanse versie te zien? Dus dat het andersom wel werkt is wel apart.
Je moet een region mod installeren. Ik heb zelf de switchless mod geïnstalleerd op basis van een arduino nano. Kostte me dacht ik een arduino nano, wat kabeltjes, een 3 kleuren led, 3 weerstandjes en een uurtje of 2 solderen. Verder moet je de cartridge slot aanpassen om de verschillende vormen te kunnen plaatsen. Je kan ook de region/language jumpers anders zetten of met schakelaars werken. Zeker dir laatste is een lelijke oplossing als je het mij vraagt.

Op de sega MD is het dus zo dat je regio en refreshrate instelling dus bepaald wordt door hoe de jumpers staan. Veel games hebben dus dezelfde ROM, maar door de jumpers draait de game dus sneller. Sonic speelt echt zo veel beter op NTSC bijvoorbeeld omdat de game 1.2x sneller speelt tov PAL. Er zijn ook games die waar een region check op zit. Grappig genoeg voor SoR/BK heb je dus een japanse en Europese versie of een US versie. Kan zijn dat er ook nog een aparte JP rom is overigens. Dus je kan in ieder geval de SoR als SoR of Bare knuckle’s spelen. Die laatste is dan 60 fps met iets snellere muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 21:06:
[...]

Je moet een region mod installeren. Ik heb zelf de switchless mod geïnstalleerd op basis van een arduino nano. Kostte me dacht ik een arduino nano, wat kabeltjes, een 3 kleuren led, 3 weerstandjes en een uurtje of 2 solderen. Verder moet je de cartridge slot aanpassen om de verschillende vormen te kunnen plaatsen. Je kan ook de region/language jumpers anders zetten of met schakelaars werken. Zeker dir laatste is een lelijke oplossing als je het mij vraagt.

Op de sega MD is het dus zo dat je regio en refreshrate instelling dus bepaald wordt door hoe de jumpers staan. Veel games hebben dus dezelfde ROM, maar door de jumpers draait de game dus sneller. Sonic speelt echt zo veel beter op NTSC bijvoorbeeld omdat de game 1.2x sneller speelt tov PAL. Er zijn ook games die waar een region check op zit. Grappig genoeg voor SoR/BK heb je dus een japanse en Europese versie of een US versie. Kan zijn dat er ook nog een aparte JP rom is overigens. Dus je kan in ieder geval de SoR als SoR of Bare knuckle’s spelen. Die laatste is dan 60 fps met iets snellere muziek.
Ja, mods... Op zich leuk dat het kan, maar koop dan liever met de tijd een Japanse Megadrive voor erbij. Tot zover alleen Japanse Saturn. De rest komt er ooit ook nog wel. Op de US Snes na dan. Die is te lelijk om neer te zetten :P

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Verwijderd

En dit is ook nog binnengekomen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IdNG9kwkD-0hmcfuasY591NmO1w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hUxC0iAk84lbNkDVrNJSIbas.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!
M'n dochters wilden nog wat (3)DS spellen meenemen op vakantie en gelijk het moment genomen om ze (zo ;) ) beter op alfabetische volgorde te leggen. Toppers blijven voor mij Sim City DS (wat 3000 is), Hotel Dusk Room 215, Last Window, Dual Motive, Layton serie, Ace Attorney Serie (heb ik er helaas geen van) en Runaway.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u9k-svwRTfjEA819luE6589GrW4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xBMWErdE4Cuj7717kTdCcHgn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qexWYOxkjaqh4mFtPImrmDbYBHc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZZnSQGiodcK14mrx7wR8frWQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6VhFJFJNgn26pU8d7PmSiDIm0bk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nj5Q7cM1q4XHHmaVas8aSlHW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Vy2-Wtt3VwWuPstLO3XQTq34VM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cp36ASVT1u8TKgBjwnombR5j.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
@Exorcist Klopt het dat je de eerste Layton mist? (Curious Village). Anders is het zeker de moeite waard die een keer ergens op te pikken. Vond ik één van de beste games uit de serie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 21:23:
M'n dochters wilden nog wat (3)DS spellen meenemen op vakantie en gelijk het moment genomen om ze (zo ;) ) beter op alfabetische volgorde te leggen. Toppers blijven voor mij Sim City DS (wat 3000 is), Hotel Dusk Room 215, Last Window, Dual Motive, Layton serie, Ace Attorney Serie (heb ik er helaas geen van) en Runaway.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie collectie! Maar is het niet handig om een backup te hebben op een R4 kaartje? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rayman 2 blijft de beste Rayman ooit :) En dat vinden de fans denk ik ook. Voor de PC is er nog een actieve community wat er mods voor ontwikkelt. Er zijn o.a. Full HD en andere grafische mods te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 22:01:
[...]

Mooie collectie! Maar is het niet handig om een backup te hebben op een R4 kaartje? :P
Heb ik. Ik neem niet alle spellen mee, bijv. The Last Window heb ik op cart maar staat op R4, ik ga niet tientallen games meeslepen. Maar voor een paar games die m'n dochters willen doen ga ik geen ROM zoeken en/of is niet te vinden.

Ik gebruik denk ik als één van de weinigen die R4 kaartjes écht als backup van mijn eigen collectie. Enige uitzondering, maar daar wil ik verandering in brengen, is dus de Ace Attorney serie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 21:13:
[...]

Ja, mods... Op zich leuk dat het kan, maar koop dan liever met de tijd een Japanse Megadrive voor erbij. Tot zover alleen Japanse Saturn. De rest komt er ooit ook nog wel. Op de US Snes na dan. Die is te lelijk om neer te zetten :P
En waarom 3 consoles als het op 1 kan ;). Ik zou zelf een japanse mega drive 2 willen hebben, toch wel de mooiste. Die wordt dan natuurlijk wel gemod :D
Heb zelf minder met consoles sparen, het blijft voor mij een middel om te gamen. Snap wel dat mensen bepaalde consoles willen sparen , heb er zelf wat minder mee. Je kan over het algemeen games maar op 1 console spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 23:18:
[...]

En waarom 3 consoles als het op 1 kan ;). Ik zou zelf een japanse mega drive 2 willen hebben, toch wel de mooiste. Die wordt dan natuurlijk wel gemod :D
Heb zelf minder met consoles sparen, het blijft voor mij een middel om te gamen. Snap wel dat mensen bepaalde consoles willen sparen , heb er zelf wat minder mee. Je kan over het algemeen games maar op 1 console spelen ;)
Ik hou mijn consoles graag zoveel mogelijk origineel. Dan liever iets minder goed via een action replay of iets dergelijks. Voor mij voldoet dat prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:01
Exorcist schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 22:17:
[...]
Ik gebruik denk ik als één van de weinigen die R4 kaartjes écht als backup van mijn eigen collectie. Enige uitzondering, maar daar wil ik verandering in brengen, is dus de Ace Attorney serie.
Zeker niet, ik heb alles gemod wat er te modden valt aan mijn consoles en handhelds om het me zo makkelijk mogelijk te maken iets te spelen. Maar ik heb er ook alleen op staan wat ik fysiek heb liggen. Het voorkomt enerzijds het eindeloos toevoegen van games die ik toch nooit ga spelen en anderzijds is mijn collectie dermate groot dat ik van mezelf vind dat als ik dan perse een game moet spelen ik die dan eerst maar moet kopen. En anders ga ik gewoon wat anders doen.

Voorbeeld van Ace Attorney is daar wel een goede, ik wil die reeks al een hele tijd gaan spelen maar heb alleen deel 2 en 3. Dus tot ik daar ooit een keer tegen aan loop speel ik wel wat anders. Recent nog Dragon Quest IV voor de DS opgepikt dus die maar gaan spelen. En dan loop ik vanzelf een keer tegen Ace Attorney aan voor een prijs die me aanstaat. Gok dat dat bij jou ook de beperking is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 19:53:
[...]

Ja, ik weet dat het kwa gameplay weinig uitmaakt, maar het is gewoon niet zo als de makers het bedoeld hebben. Dan speel ik het liever zoals het bedoeld is, en op zich zijn de famicomcarts niet heel duur. Komt dan wel weer de vraag hoe speelbaar is het op een pal console. Wel wat snes ntsc carts (en toevallig ook een final fight) en die zijn in mijn beleving prima speelbaar via zo'n fire fx omvormer ding, maar of dat ook goed werkt voor famicom carts?
Ik ben het volledig met je eens, echt bloedhekel aan censuur maar op de snes had ik weinig keuze, geen idee hoe te importeren destijds. En gisteren dit dus juist gespeeld om de pal versie vs usa versie te checken. Jp versie natuurlijk ook nog een optie!
Hoewel je op mister dan net zo goed de arcade versie kan doen, en op de x360 heb ik ff double impact die ook heerlijk speelt.

Bare knuckle jap heb ik op cart, dus kan kijken wat er gebeurd op mijn verschillede ‘versnellingen’ van mijn pal Md met 60hz mod.

Heb ook een converter voor snes maar geen jp games dus dat kan ik dan weer niet checken.

In een ideale wereld 3x snes voor alle regios, met 3x rgb scart dan. Misschien dan een snes junior (ofzo) voor usa want die looks (hoewel het dat qua verzamelen/uitstallen nog wel geinig maakt ;) …iets minder ideaal analogue super nt die gewoon alle carts vreet en hdmi en rgb doet…maar korte termijn lekker mister of ra voor de cheevo’s.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Mijn vakantie staat voor de deur, dus hopelijk de tijd om aan één van de vele projectjes te beginnen…

Ik denk dat ik (eindelijk) aan de “Ultimate Gamecube” build ga beginnen:

PAL Gamecube DOL-001
Qoob Pro modchip
IcedCube Full Case mod (Indigo)
Gameboy Player (Indigo)
SD2SP
Rad2X (tot ik een GCVideo oplossing heb)

Bedoeling is dat ik geen bootdisk meer nodig heb om Swiss te laden. Volgens wat ik gelezen heb zou dat mogelijk moeten zijn met die Qoob Pro.

Moet ik wel nog eens een Indigo Hori Gameboy Player controller ergens “op de kop zien te tikken”, net zoals een breedband adapter 🙄

Mochten er andere meningen zijn over een “Ultimate Gamecube” hoor ik deze uiteraard graag 😉

[ Voor 4% gewijzigd door Bruiser op 31-07-2022 17:47 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bruiser schreef op zondag 31 juli 2022 @ 17:39:
Mijn vakantie staat voor de deur, dus hopelijk de tijd om aan één van de vele projectjes te beginnen…

PAL Gamecube DOL-001
Qoob Pro modchip
Gameboy Player (Indigo)
SD2SP

Bedoeling is dat ik geen bootdisk meer nodig heb om Swiss te laden. Volgens wat ik gelezen heb zou dat mogelijk moeten zijn met die Qoob Pro.

Moet ik wel nog eens een Indigo Hori Gameboy Player controller ergens “op de kop zien te tikken”, net zoals een breedband adapter 🙄

Mochten er andere meningen zijn over een “Ultimate Gamecube” hoor ik deze uiteraard graag 😉
Gaaf. Post je wel pics hier? :P
Ik mis eigenlijk alleen een HDMI mod in jou lijst. Of bedoel je dat met GCVideo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2022 @ 18:43:
[...]

Gaaf. Post je wel pics hier? :P
Ik mis eigenlijk alleen een HDMI mod in jou lijst. Of bedoel je dat met GCVideo?
De Rad2X voegt reeds HDMI toe aan de setup. Mettertijd zal deze vervangen worden door een GCVideo apparaat wat hetzelfde doet (maar dan hopelijk beter 😅)

En uiteraard zal ik dan pics posten 😉

[ Voor 5% gewijzigd door Bruiser op 31-07-2022 18:57 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bruiser schreef op zondag 31 juli 2022 @ 18:56:
[...]

De Rad2X voegt reeds HDMI toe aan de setup. Mettertijd zal deze vervangen worden door een GCVideo apparaat wat hetzelfde doet (maar dan hopelijk beter 😅)

En uiteraard zal ik dan pics posten 😉
Maar de Rad2X is toch een extern kastje, wat analoge video signalen omzet in digitale? Of heb ik dat mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2022 @ 20:40:
[...]

Maar de Rad2X is toch een extern kastje, wat analoge video signalen omzet in digitale? Of heb ik dat mis?
Is een retrotink 2x in kabel vorm. Dus meteen console specifiek. Idd dus upscaling van het analoge signaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2022 @ 20:40:
[...]

Klopt
Vandaar ook de toekomstige upgrade naar GCVideo dewelke gebruik maakt van de digitale uitgang (en de vermelding dat het over een DOL-001 console gaat die dus een digitale out heeft) 😉

More info: https://www.retrorgb.com/gamecubeoutput.html

[ Voor 6% gewijzigd door Bruiser op 31-07-2022 22:53 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

En de laatste:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54

PAL Gamecube DOL-001
Qoob Pro modchip
Gameboy Player (Indigo)
SD2SP

Ik bestel vaker mijn Gamecube spullen hierzo die ik customize;

https://www.mariocube.nl/...e-Accessoires.php?p=2&p=1

Waard om zo nu en dan een kijkje te nemen.

Ik ga weer binnenkort de volgende Gamecube customizen :9

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iquAa3s.jpg

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

PAL Gamecube DOL-001
Qoob Pro modchip
Gameboy Player (Indigo)
SD2SP

Qoob Pro??? Al eens gehoord van Picoboot? :Y

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Bruiser schreef op zondag 31 juli 2022 @ 21:00:
[...]

Klopt
Vandaar ook de toekomstige upgrade naar GCVideo dewelke gebruik maakt van de digitale uitgang (en de vermelding dat het over een DOL-001 console gaat die dus een digitale out heeft) 😉

More info: https://www.retrorgb.com/gamecubeoutput.html
Ohja, had ik kunnen weten. Zelfs recentelijk nog voorbij gekomen hier 8)7
Anyway, good luck.

Wat @Sp33dFr34k aangaf is Picoboot ook nog een mooie optie. Recentelijk dit gezien op Youtube:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Sp33dFr34k schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:07:
[...]

Qoob Pro??? Al eens gehoord van Picoboot? :Y
Nee die ken ik niet, vanavond eens opzoeken thx

Edit: oh damn! En ik maar jaren moeite gedaan om zo een Qoob Pro te vinden… 😅

[ Voor 16% gewijzigd door Bruiser op 01-08-2022 19:26 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2022 19:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davince72
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-08 21:06
Verwijderd schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:34:
[...]

Wat @Sp33dFr34k aangaf is Picoboot ook nog een mooie optie.
Picoboot is inderdaad cool, maar voegt weinig toe als je de Xeno modchip twee jaar eerder al hebt ingebouwd ;-)
Heb je nog niet gemod, dan lijkt Picoboot de ideale oplossing te zijn. Geen disc meer nodig om van op te starten etc en mogelijkheid om enkele alternatieve bootimages te starten zoals gbi etc.

Ps heb onlangs wel nieuwe SD2SP2 besteld, die maakt het wisselen van SD card mogelijk via zijkant.....oftewel de Gameboy player kan vast blijven zitten!
https://nl.aliexpress.com...QOWY&gatewayAdapt=glo2nld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davince72
Leuk, maar bijzonder dat er japanse kreten te horen zijn en toch die lelijke Amerikaanse modellen en namen (genesis en paarse baksteen snes) ... gemiste kans ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

davince72 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 20:05:
[...]

Picoboot is inderdaad cool, maar voegt weinig toe als je de Xeno modchip twee jaar eerder al hebt ingebouwd
Maar @Bruiser heeft 'm ook al niet 2 jaar in zijn Gamecube? Hij geeft in zijn lijstje aan die ie juist van plan is om zijn Gamecube te voorzien van een mod-chip.
Ik snap je punt niet helemaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik las vandaag een artikel over de top 25 light gun games. Meeste kende ik wel, maar Target: Terror voor de Wii niet. Is helaas nooit in de EU uitgebracht en vanuit de USA is het 70+ aan Euro's. Maar binnenkort toch even kijken of we hem speelbaar kunnen krijgen.

YouTube: Target: Terror (Wii) Playthrough - NintendoComplete

Ook las ik datzelfde artikel dat House of the Dead: Overkill op de PS3 twee extra levels heeft en een extra character. Heb 'm meermaals op de Wii uitgespeeld met vrienden en ooit wel gestart op de PS3, maar nooit uitgespeeld. Dus plan is om binnenkort het Sony 3D display naar de gameroom te verhuizen om hem op die manier (3D) uit te spelen met een maat, zeker om die extra twee levels. Dat spel is briljant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18:56
Iemand enig idee waar er onderdelen voor de SNES (of andere retro consoles) los aan te schaffen zijn?

Ik kan wel een hele SNES kopen, maar zou het zonde vinden om die te salvagen voor een paar onderdelen terwijl die zelf bijvoorbeeld ook gemakkelijk gered kan worden.

Betreft in dit specifieke geval het hele mechanisme waar de cartridge in hoort te zitten.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RazorMaron schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 02:21:
Iemand enig idee waar er onderdelen voor de SNES (of andere retro consoles) los aan te schaffen zijn?

Ik kan wel een hele SNES kopen, maar zou het zonde vinden om die te salvagen voor een paar onderdelen terwijl die zelf bijvoorbeeld ook gemakkelijk gered kan worden.

Betreft in dit specifieke geval het hele mechanisme waar de cartridge in hoort te zitten.
Als ik op eBay zoek naar ‘SNES cartridge mechanism’, dan kom ik er best wel wat tegen.
Een andere optie is een defecte SNES te kopen, en dan te gebruiken als donor. De onderdelen die je niet gebruikt zet je weer te koop op eBay oid :)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Linksquest
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iJdZ70hxi-B8KXcwNyicG_M5604=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lUffGSsctc4zROTRapxHKUmA.jpg?f=fotoalbum_large

3 nieuwe SNES games binnen gekregen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Raem
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0dM3SUzmUSOjXPYFh-DqsU3FZZU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Ym6j93TFD03KpIntS9t8NMt.jpg?f=fotoalbum_large

Weer wat toegevoegd aan m'n Dragon Quest collectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
Verwijderd schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:23:
[...]

Als ik op eBay zoek naar ‘SNES cartridge mechanism’, dan kom ik er best wel wat tegen.
Een andere optie is een defecte SNES te kopen, en dan te gebruiken als donor. De onderdelen die je niet gebruikt zet je weer te koop op eBay oid :)
Nu zit ik in het buitenland en heb ik slecht bereik, maar is het niet zo met eBay dat de totale kosten om de items hierheen te laten komen ervoor zorgen dat het niet meer waard is?

Het probleem wat ik heb met een defecte SNES salvagen is dat ik het zonde vind om hem te slopen als die met een kleine fix weer up and running is. Je komt daar ook pas achter als je hem openmaakt. :P

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RazorMaron schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 15:03:
[...]

Nu zit ik in het buitenland en heb ik slecht bereik, maar is het niet zo met eBay dat de totale kosten om de items hierheen te laten komen ervoor zorgen dat het niet meer waard is?

Het probleem wat ik heb met een defecte SNES salvagen is dat ik het zonde vind om hem te slopen als die met een kleine fix weer up and running is. Je komt daar ook pas achter als je hem openmaakt. :P
eBay is gewoon een internationale marktplaats. De verzendkosten variëren dus van gratis tot duur, het is maar net wat de verkoper ervoor vraagt. Als het duur is, dan moet je zelf afwegen of je het waard vind of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flapperbol
RazorMaron schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 02:21:

Ik heb misschien wel ééntje over, stuur maar een PM als je nog interesse hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, wederom weer wat titels toe kunnen voegen aan de als wenslijst. Op deze manier wordt hij noot korter :/ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Verwijderd schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 17:56:
[...]

Bedankt, wederom weer wat titels toe kunnen voegen aan de als wenslijst. Op deze manier wordt hij noot korter :/ ;)
Zo herkenbaar :D En ik wil het liefst van alles wat ik uitspeel ook een review schrijven, maar zowel aan schrijven als echt aan game kom ik momenteel slecht toe.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• TTC
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-04 22:13

TTC

Het was weer even geleden, maar ik heb nog eens een leuk pakket uit Japan ontvangen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WMCOJ3cnM3y4pad0DshUodxKk7w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IaVn0fzJ9kujg3LlWgOaNVtb.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn kast met importgames begint duidelijk te klein te worden, de Super Famicom games staan al dubbel achter elkaar en er zijn nog een paar NTSC-J consoles die een ander plekje hebben gekregen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KvzcMpbBOtXLkJqaR5o8C_WANnA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AK7A7I0dAmkMR2EaHtcoEV5E.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• davince72
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yYSp3zGM7YCxzIatZHQ0uDJeqTM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k7tiBmj40m304c1viZJdLMyJ.jpg?f=fotoalbum_large
Echt handig die nieuwe SD2SP2 adapter. Nu kan ik mijn sd card eruit halen zonder eerst de gameboy player eraf te schroeven👍

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Flapperbol
Ik ben een tijdje geleden gaan experimenteren met "Retrobrighten".
Hoewel ik eerst van die waterstofperoxide creme had gehaald, was ik toch bang voor slechte resultaten ivm met uitdrogen, dus toch maar voor de vloeistof methode gegaan.
(Mocht iemand de creme methode willen proberen, ik heb nog twee dichte flessen staan. Mag je voor de verzendkosten overnemen ;) )
Gebruik hiervoor geen speciaal mengsel, alleen waterstofperoxide en een UV ledstrip

Eerst begonnen met een simpele setup:
Plastic bakje met de ledstrips eromheen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HeY3sbsoRYCV2gFF4_LJMd9RYo8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OkiQTfaRg2AMjFRBNSJdXpol.jpg?f=fotoalbum_large
Werkte wel redelijk, maar het was wel een gedoe om telkens weer de ledstrip er om en af te wikkelen
Ik heb zo'n 20 Gameboys liggen dus moest iets permanenters hebben.

Daarna maar een eenvoudige stand in elkaar gezet waar ik het bakje makkelijker in en uit kan halenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZZf8VQ0ICq2nZeJl8C2boQdRD2c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GvE0P5tdwk4NPxOdMtpvvCD5.jpg?f=fotoalbum_large

Ik begon eerst met 3% waterstofperoxide. Dan gaat het proces een stuk langzamer en kan je minder snel "overshooten"
Echter was ik na 30 uur retrobrighten nog steeds niet tevreden over het resultaat, dus overgestapt op 12%
Ben erachter gekomen dat met 12% 8 uur meestal wel voldoende is.
(en dat je met 12% handschoentjes wil dragen want het slaat direct wit uit op je handen)

Ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van het resultaat!
Heb de meest vergeelde Gameboy die ik had gepakt en een behandeling gegeven:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aGCAHiTtfmbUYxw-QkbOO6gbpME=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dIMFoTGdwf75yrquFsJl0x9M.jpg?f=fotoalbum_large

Er liggen hier ook nog zo'n 30 (S)NES'n, dus daar moet ik even iets groters voor in elkaar knutselen. Heb gelukkig nog een ledstrip en genoeg hout :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Flapperbol schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 11:46:
Hoewel ik eerst van die waterstofperoxide creme had gehaald, was ik toch bang voor slechte resultaten ivm met uitdrogen, dus toch maar voor de vloeistof methode gegaan.
(Mocht iemand de creme methode willen proberen, ik heb nog twee dichte flessen staan. Mag je voor de verzendkosten overnemen ;) )
Gebruik hiervoor geen speciaal mengsel, alleen waterstofperoxide en een UV ledstrip

[Afbeelding]
Werkte wel redelijk, maar het was wel een gedoe om telkens weer de ledstrip er om en af te wikkelen

Daarna maar een eenvoudige stand in elkaar gezet waar ik het bakje makkelijker in en uit kan halen[Afbeelding]

Ik begon eerst met 3% waterstofperoxide. Dan gaat het proces een stuk langzamer en kan je minder snel "overshooten"
Echter was ik na 30 uur retrobrighten nog steeds niet tevreden over het resultaat, dus overgestapt op 12%
(en dat je met 12% handschoentjes wil dragen want het slaat direct wit uit op je handen)

[Afbeelding]

Er liggen hier ook nog zo'n 30 (S)NES'n, dus daar moet ik even iets groters voor in elkaar knutselen. Heb gelukkig nog een ledstrip en genoeg hout :P
Mooi resultaat kerel! Vooral de Gameboy ziet er weer mooi uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:18

koelebobes

Wen BTC €100K

Flapperbol schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 11:46:

[Afbeelding]

Daarna maar een eenvoudige stand in elkaar gezet waar ik het bakje makkelijker in en uit kan halen[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mag ik vragen wat voor ledstrip dit is? Dit lijkt mij ontzettend tof om zelf te proberen! En waar haal je de waterstof peroxide vandaan? Kan je dat maar 1 keer gebruiken ?

BTC €94.837,08

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flapperbol
koelebobes schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 12:33:
[...]

Mag ik vragen wat voor ledstrip dit is? Dit lijkt mij ontzettend tof om zelf te proberen! En waar haal je de waterstof peroxide vandaan? Kan je dat maar 1 keer gebruiken ?
De Ledstrips komen van Amazon
(Had ze ook bij Ali besteld, maar tegenwoordig komt 50% van mijn pakketjes uit China niet meer aan...)
Waterstofperoxide haal ik bij De oplosmiddelspecialist

Je kan waterstofperoxide vaker gebruiken, maar hoe langer er UV licht op schijnt hoe lager de concentratie wordt (uiteindelijk wordt het weer "gewoon" water). Ik weet niet hoe snel dat proces precies gaat, maar ik gebruik het max 2 rondes (dus totaal 16 uur)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RazorMaron
@Flapperbol

Mag ik weten hoe je aan 30 (S)NES’n komt? :P

Wat is het verhaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flapperbol
RazorMaron schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 14:21:
@Flapperbol

Mag ik weten hoe je aan 30 (S)NES’n komt? :P

Wat is het verhaal?
Het komt eigenlijk allemaal door deze oude post van mij:
Flapperbol schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:42:
Van het weekend voor het eerst een Xbox original in huis gehaald, wat een tof ding!
Maakt wel wat herrie, dus de speakers moeten iets harder :+
....etc etc
De discussie ging daarna over Dreamcasts, een console waarvoor ik absoluut geen nostalgische gevoelens had en ook niet echt behoefte aan had.
Dat resulteerde dus enkele weken later in 5 Dreamcasts in huis...
(Ik wilde bepaalde accessoires, en dan is het vaak makkelijker/goedkoper om een bundle op de kop te tikken)

Ik moest er wel een beetje aan sleutelen om ze weer werkend/stiller te krijgen en op dat moment besefte ik mij dat ik het ontzettend tof vond om aan (oude) hardware te sleutelen.
Nu houd ik vrijwel dagelijks Marktplaats in de gaten, op zoek naar defecte handhelds en spelcomputers.
Op een gegeven moment had ik wel iets van "tjonge, ik heb er nu wel best veel", maar als ik voor €10-€15 een NES of Gameboy tegenkom kan ik het niet laten liggen :X

Ik probeer nu wel wat te "minderen" en eerst wat gefixte consoles te verkopen, maar op dit moment bestaat de collectie uit:
- NES
- SNES
- N64
- Gameboy (alle soorten maar vooral de eerste DMG versies)
- Sega Master system
- Sega Megadrive (1st en 2nd gen)
- Sega Saturn
- Sega Dreamcast
- Sega Game Gear
- Atari 2600 (zowel Vader als Woody versies)
- Atari 800XE
- Philips Videopac
- Philips CD-I
- Xbox
- Playstation (phat en One)
- Playstation 2 (phat en slim)
Goed mogelijk dat ik er nu een paar vergeet 8)7

Van vrijwel allemaal heb ik er minstens 2 liggen, van Nintendo iets meer maar die kom je ook een stuk vaker tegen.
Ik heb ook nog een paar PS3's en Xbox360's, maar die doe ik weg omdat een heel stuk complexer zijn (en voelen voor mij nog niet als retro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
@Flapperbol Wauw netjes man! Ik houd MP ook zo nu en dan in de gaten maar ik vind weinig deals in de €10-15 prijscategorie haha.

Is je game collectie relatief in verhouding met de hoeveelheid consoles of dat dan weer niet? :P

Ben zelf nu ook aan het kijken naar een NES/Mega Drive om vanaf daar echt serieus een collectie te starten. Het zijn de twee consoles waar in mijn optiek de eerste echt leuke games zijn uitgekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flapperbol
RazorMaron schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 15:38:
@Flapperbol Wauw netjes man! Ik houd MP ook zo nu en dan in de gaten maar ik vind weinig deals in de €10-15 prijscategorie haha.

Is je game collectie relatief in verhouding met de hoeveelheid consoles of dat dan weer niet? :P

Ben zelf nu ook aan het kijken naar een NES/Mega Drive om vanaf daar echt serieus een collectie te starten. Het zijn de twee consoles waar in mijn optiek de eerste echt leuke games zijn uitgekomen.
Ik heb wel wat spellen (sowieso 1 per console om te kunnen testen), maar niet absurd veel. Het gaat mij ook voornamelijk om het repareren dan een spelcollectie opbouwen. Dat laatste is ook namelijk niet bepaald goedkoop :P

Heel af en toe vind ik defecte spellen, maar die zijn wat zeldzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik heb ook altijd setjes opgekocht om dezelfde reden, houden wat je ervan wilt en dan heb je zo weer tig consoles liggen. Ik heb ondertussen het meeste daarvan verkocht, het werd zo'n uit de kluiten gewassen collectie dat ik door de rommel de vloer niet meer zag :P Maar ieder z'n ding natuurlijk hehe.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tip is gewoon MP zoekertje te bewaren. Dan krijg je dagelijks een melding met de nieuwe advertenties. Zo kan snel nieuwe advertenties vinden. De goede deals meteen reageren. Soms ben je te laat, maar soms heb je geluk. Gisteren bijvoorbeeld een CIB game genie kunnen scoren voor 2 tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Consoles met manco's zie je wat meer in de diverse categorie, maar naast marktplaats kan je ook nog op 2e hands BE kijken. De verzendkosten aldaar naar hier zijn niet zo duur.
cold_as_ijs schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 18:04:
[...]

Tip is gewoon MP zoekertje te bewaren. Dan krijg je dagelijks een melding met de nieuwe advertenties. Zo kan snel nieuwe advertenties vinden. De goede deals meteen reageren. Soms ben je te laat, maar soms heb je geluk. Gisteren bijvoorbeeld een CIB game genie kunnen scoren voor 2 tientjes.
Voor welke consoles? Indien voor de Nes let op met nieuwe pin connectoren. Die zijn wat stugger, en gebruik van een gamegenie kan een hoop ellende geven. Codemasters waren wel helden met het hele concept alleen de connector is ietsje te dik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Verwijderd is voor de Sega MD. Deze is ook meer voor de verzameling dan dat ik hem ooit zou gebruiken, ja misschien om Mortal Kombat 2 uit te kunnen spelen ;). Verder is het natuurlijk voor de tower of power.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Linksquest
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kilCi3pdttUFEZSsIemaFq56V7o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aNvJqUef9ObqZQXYJoA2fdGm.jpg?f=fotoalbum_large

Deze demo schijfjes vandaag gedoneerd gekregen 🤩

Acties:
  • +9 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KBJyTXLprPSjET52_NIDj5KhkXk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2HJvheeLWH3sZXBSRXTOxMMf.jpg?f=fotoalbum_large
Vandaag een 1.4 Ghz 128mb RAM XBOX opgepikt bij @zzattack. Wil hier uiteindelijk de ultimate XBOX van bouwen. Dus upgraden van de HDD, openxenium modchip met dual bios, OGX360 en een andere case. Het wordt sowieso een lange termijn project, zeker het patchen van veel games wordt een leuk karweitje ;).
Tot die tijd game ik wel verder op mijn oude vertrouwde XBOX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

@cold_as_ijs niiiiiiceee! Ik wil er ook eentje hehe. Had hem een tijdje terug een bericht gestuurd, maar nooit reactie gehad helaas. Hopelijk heeft hij er nog een keertje een over voor de verkoop. Lijkt me lachen om de arcade games te kunnen spelen op de OG Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 22:42:
[Afbeelding]
Vandaag een 1.4 Ghz 128mb RAM XBOX opgepikt bij @zzattack. Wil hier uiteindelijk de ultimate XBOX van bouwen. Dus upgraden van de HDD, openxenium modchip met dual bios, OGX360 en een andere case. Het wordt sowieso een lange termijn project, zeker het patchen van veel games wordt een leuk karweitje ;).
Tot die tijd game ik wel verder op mijn oude vertrouwde XBOX
Gaaf man! Maar doe is meer pics en video's posten :P Ik ben oprecht benieuwd naar bijvoorbeeld gaming performance. Heeft @zzattack ook pics van het gehele proces? Loshalen, nieuwe CPU solderen etc. Dat is namelijk pure g33kpr0n.
Helaas niet het budget dit jaar voor een pimped OG Xbox, ook al zou ik het graag willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:42
Verwijderd schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 23:21:
[...]

Heeft @zzattack ook pics van het gehele proces? Loshalen, nieuwe CPU solderen etc. Dat is namelijk pure g33kpr0n.
Staat wel wat op https://files.zzattack.or...?dir=img%2Fconsole%2Fxbox als je doorklikt

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Josefien
  • Laatst online: 19-09 00:13
In Praag is een museum "Cibien's Corner" met allemaal speelbare videogames :D Beneden de arcades, boven de consoles en PC's. Er staan wel dingen van voor mijn tijd, maar ook een paar van m'n favorieten zoals de Playstation 1 met Crash Team Racing en een WIndows 98 PC met Road Rash 95 waren aanwezig :D

Verder stonden een paar Wii U's met demo software. Die kunnen niet naar het gebruikelijke Wii U startscherm, maar starten op met demo's van meerdere games waar je dan maar 1 level van kunt spelen.

De Xbox 360 met Kinect (die op Nederlands stond!) kon ik eindelijk uitproberen, maar werkte heel slecht, kreeg niet eens een spel gestart. Als dat representatief is, weet ik dat ik i.i.g. dàt nooit in huis ga halen :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WHYpcSsl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RBatZPDl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NE5usRVl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ragDtTnl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CKCufKGl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZW5hkrLl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pwzGmLXl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/e2vgD7jl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/C1CUvHNl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kqTDLKBl.jpg

Deze PS1-stand komt vast uit Nederland :P
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TLhVD6sl.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Josefien schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 02:20:
In Praag is een museum "Cibien's Corner" met allemaal speelbare videogames :D Beneden de arcades, boven de consoles en PC's. Er staan wel dingen van voor mijn tijd, maar ook een paar van m'n favorieten zoals de Playstation 1 met Crash Team Racing en een WIndows 98 PC met Road Rash 95 waren aanwezig :D

Verder stonden een paar Wii U's met demo software. Die kunnen niet naar het gebruikelijke Wii U startscherm, maar starten op met demo's van meerdere games waar je dan maar 1 level van kunt spelen.

De Xbox 360 met Kinect (die op Nederlands stond!) kon ik eindelijk uitproberen, maar werkte heel slecht, kreeg niet eens een spel gestart. Als dat representatief is, weet ik dat ik i.i.g. dàt nooit in huis ga halen :P

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Deze PS1-stand komt vast uit Nederland :P
[Afbeelding]
Wat vet! Ik kom regelmatig in Praag, dus die zet ik even op mijn todo visit lijstje :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Nog nooit in Praag geweest, maar deze lijkt me wel eens leuk om te bezoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-09 22:48

OFV

Wauw wat een geweldige plek in Praag. _/-\o_
Pagina: 1 ... 156 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.