Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-07 12:44
jdh009 schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 14:38:
Hebben jullie tips/aanraders voor draadloze controllers voor de SNES en de N64?

Sinds ik verhuisd ben is de kabel van de controller te kort voor waar mijn bank nu staat en zit te denken om over te stappen op een draadloze oplossing voor de SNES (die ik later ook kan gebruiken voor mijn NES wanneer ik alleen het koppelstukje nes-wireless koop) en de N64.

SNES:
8BitDo n30 Pro Bluetooth Gamepad
8BitDo Retro Receiver For SNES / SFC

Iemand hands-on ervaring met 8bitdo?

N64:
Helaas verkopen ze geen koppelstukjes voor de N64 dus daar moet ik verder kijken. Brawler64 Wireless Edition leek me wel een goed optie voor daarvoor.
Ik heb de brawler, wel goede controller, ligt goed in de hand. Voelt wel als wat goedkoper plastic en is vrij licht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54

Sinds ik verhuisd ben is de kabel van de controller te kort voor waar mijn bank nu staat en zit te denken om over te stappen op een draadloze oplossing voor de SNES (die ik later ook kan gebruiken voor mijn NES wanneer ik alleen het koppelstukje nes-wireless koop) en de N64.

SNES:

Ik heb een stuk of 3 8Bitdo's en 3x Retrobit's liggen. Ervaring ermee heb ik wel :)

Persoonlijk vind ik ze allemaal vlekkeloos. Er zijn horror verhalen aan beiden kampen, maar ik heb ze nog nooit mee gemaakt.

Verder vind ik het fijner om draadloos te spelen; op mijn Megadrive heb ik een Retrobit en 8Bitdo controller, naast de originele bedrade. Ik merk geen verschil, anders dan dat ik ver achterover kan leunen en meer vrijheid heb dankzij de Bluetooth verbinding.

Ik speel dan ook nooit meer met de bedrade controllers, tenzij ik wellicht vergeet de batterijen op te laden.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:24

SNES:

N64:
Helaas verkopen ze geen koppelstukjes voor de N64 dus daar moet ik verder kijken. Brawler64 Wireless Edition leek me wel een goed optie voor daarvoor.
Snes

Ik heb goede ervaringen met de ps4 dual schok v2, met een 8bitdo retro adapter voor de snes.
Near lag free, zoverre dat ik het niet merk, en ik merk echt heel veel…

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• densy
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:58

SNES:

N64:
De bluetooth versie is prima, toch kan ik het subtiele verschil in lag merken. Ik ben er wellicht dan ook wat gevoelig voor, kan voor jou heel anders zijn :-) Het is ook waarschijnlijk de hele optelsom aan lag van de keten van console naar upscaler naar tv en dan bluetooth er bovenop die het voor mij in ieder geval merkbaar maakt.

De draadloze 2.4g versie van 8bitdo's controller gebruik ik echter wel als daily driver voor SNES/SFC. Die heeft minder lag. Alleen wat minder flexibel in devices waar je op aansluit omdat het geen bluetooth is.

https://www.8bitdo.com/sn30-wireless-for-original-snes-sfc/

Voor N64 heb ik alleen ervaring met de bedrade Brawler64, die ik een uitstekende controller vind om mee te spelen. De draadloze versie heeft wat mij betreft teveel compromissen: geen support voor rumble en transfer pak.

[ Voor 12% gewijzigd door densy op 17-07-2022 18:31 ]

https://www.gamegeschiedenis.nl

Acties:
  • +11 Henk 'm!
Minder retro :+ maar wil het desalniettemin delen :P :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ejaaIvBTOgcwGyRi7rKKA8358yM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5guyzp4xFmaXf5YrnY96v8gS.jpg?f=fotoalbum_large

PS4 nummer zes en PS4 Pro nummer 2. Zocht nog een Pro specifiek om m'n PS4 te vervangen die ik dedicated voor VR in gebruik heb. Helaas dan maar geen HDR (heb nog een PSVR1) maar komt t.z.t. wel weer. Zocht deze variant specifiek, vind hem persoonlijk erg geslaagd (de kappen dan, front net iets minder). Maar, blij mee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• serial_killa159
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 10:34

SNES:

N64:
Ik weet niet of ze al ergens te koop zijn maar de maker van de OGX360, Ryzee119, heeft ook een nintendo64 versie gemaakt van de OGX360. Daarmee kan je bijna alle moderne controllers aansluiten op je console. Zeker met support voor de 8bitdo wireless dongle, zijn de mogelijkheden eindeloos.

link naar de github pagina: github

Discogs collection

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Ricepuppet
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qOHk4wc.jpg

Een tijdje geleden had ik de Pearl White Gamecube gekocht. Nadat ik deze had gecustomized, was ik niet tevreden over de kwaliteit die de Gamecube qua beeld gaf. Zelfs niet met een HDMI converter. Uiteindelijk heb ik nog een Gamecube gekocht, ditmaal met een DV Input + GCPlug, maar heb hem ook even een andere look gegeven. In de video hieronder het hele proces ^^

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
prachtig gedaan, ben fan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Part 2:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricepuppet schreef op zondag 17 juli 2022 @ 20:44:
[Afbeelding]

Een tijdje geleden had ik de Pearl White Gamecube gekocht. Nadat ik deze had gecustomized, was ik niet tevreden over de kwaliteit die de Gamecube qua beeld gaf. Zelfs niet met een HDMI converter. Uiteindelijk heb ik nog een Gamecube gekocht, ditmaal met een DV Input + GCPlug, maar heb hem ook even een andere look gegeven. In de video hieronder het hele proces ^^

[YouTube: Nintendo Gamecube Super Famicom Colouring Customizing Mod and GCLoader Install!]
Ik zag 'm voorbij komen op Youtube vanavond. Als jij 'm hier niet had gepost dan had ik het voor je gedaan. Prachtig werk kerel.
Is die DV Output wel daadwerkelijk digitaal? Ik meende dat ie er alleen was voor component (dus analoge) output.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie aflevering weer, vond 'm ditmaal zelfs beter dan part 1 :) Ik stond er trouwens wel van te kijken wat de makers van Wipeout uit de PS3 hebben geperst, schitterend! Niet altijd native 1080p rendering, maar met scaling hebben ze letterlijk elk stukje hardware gewoon goed benut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2022 @ 22:48:
[...]

Mooie aflevering weer, vond 'm ditmaal zelfs beter dan part 1 :) Ik stond er trouwens wel van te kijken wat de makers van Wipeout uit de PS3 hebben geperst, schitterend! Niet altijd native 1080p rendering, maar met scaling hebben ze letterlijk elk stukje hardware gewoon goed benut.
Was studio Liverpool ook niet het voormalige Psygnosis. Die hebben wel vaker technische hoogstandjes laten zien. Op de amiga, megadrive en de generatie erna was het een enkele op de N64/Saturn voor dat ze volledig voor Sony gingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Dankjewel :)
Thanks man!
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2022 @ 22:46:
[...]

Ik zag 'm voorbij komen op Youtube vanavond. Als jij 'm hier niet had gepost dan had ik het voor je gedaan. Prachtig werk kerel.
Is die DV Output wel daadwerkelijk digitaal? Ik meende dat ie er alleen was voor component (dus analoge) output.
Thanks! Naar mijn weten converteert de GCPlug het analog signaal naar digitaal. Er zijn diverse mogelijkheden (naast component) om het beeld te verbeteren tegenwoordig op de Gamecube. Ik heb de GCPlug gekozen, maar bedrijven zoals Kaico en Prism zijn ook in de markt gesprongen.

De vorige generatie opties (EON, Mclassic) zijn moeilijk tot niet verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Ricepuppet schreef op zondag 17 juli 2022 @ 20:44:
[Afbeelding]

[YouTube: Nintendo Gamecube Super Famicom Colouring Customizing Mod and GCLoader Install!]
Mooie video, kleine tip voor volgende keer: Leg een niet statisch doek op je tafel onder de Gamecube als je hem open maakt, scheelt mogelijke krassen aan je tafel. Het is plastic/kunststof, maar ook die randen kunnen scherp zijn ;)

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 11:12

SD5k

>4&X

Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2022 @ 22:46:
[...]

De output is daadwerkelijk digitaal, in de connector van de officiële component kabel zit elektronica die het signaal naar analoog omzet. De poort was naar het schijnt oorspronkelijk bedoeld voor een soort van VR bril.

Ik gebruik die poort overigens in combinatie met een Kaico HDMI adapter omdat dat toen de goedkoopste optie was (€40), maar in feite hebben alle opties dezelfde basis (GCVideo) voor zover ik weet.

[ Voor 3% gewijzigd door SD5k op 18-07-2022 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricepuppet schreef op maandag 18 juli 2022 @ 08:12:
[...]

Dankjewel :)

[...]

Thanks man!

[...]

Thanks! Naar mijn weten converteert de GCPlug het analog signaal naar digitaal. Er zijn diverse mogelijkheden (naast component) om het beeld te verbeteren tegenwoordig op de Gamecube. Ik heb de GCPlug gekozen, maar bedrijven zoals Kaico en Prism zijn ook in de markt gesprongen.

De vorige generatie opties (EON, Mclassic) zijn moeilijk tot niet verkrijgbaar.
Zoals @SD5k aamgaf is het signaal dus daadwerkelijk digitaal, dus geen analoge conversie. Dat is wel erg nice :*)

Ik hoorde jou ergens in de video ook zeggen dat je op die manier de GC het beste kan ervaren op een moderne TV.
Heb je al is een Wii U overwogen? Deze kan na een jailbreak/softmod native Gamecube games afspelen, zonder emulatie dus, over HDMI met 1080p output. Dat werkt perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricepuppet
Slavy schreef op maandag 18 juli 2022 @ 08:54:
[...]

Mooie video, kleine tip voor volgende keer: Leg een niet statisch doek op je tafel onder de Gamecube als je hem open maakt, scheelt mogelijke krassen aan je tafel. Het is plastic/kunststof, maar ook die randen kunnen scherp zijn ;)
Hey man, thanks. Maar die tafel is al niet de mooiste meer. Ook beweeg ik alles rond met de snelheid van een schildpad om het overzicht te houden ;)
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2022 @ 09:58:
[...]

Zoals @SD5k aamgaf is het signaal dus daadwerkelijk digitaal, dus geen analoge conversie. Dat is wel erg nice :*)

Ik hoorde jou ergens in de video ook zeggen dat je op die manier de GC het beste kan ervaren op een moderne TV.
Heb je al is een Wii U overwogen? Deze kan na een jailbreak/softmod native Gamecube games afspelen, zonder emulatie dus, over HDMI met 1080p output. Dat werkt perfect.
Ja klopt, die port is echt perfect. De port voor composiet zou ik iedereen afraden. Wat een verademing is die DV port. Die was inderdaad zoals @SD5k aangeeft, voor een VR headset bedoeld (wild idee van Nintendo destijds, nooit wat mee gedaan) maar is dankzij open source code en schrijven de juiste software voor iedereen beschikbaar gesteld om betere video output te krijgen.

Vroeger had ik zoiets als een WiiU graag genomen om dat te emuleren, maar ik vind het prachtig om de originele machines te gebruiken voor de specifieke games. De WiiU en Wii, Gamecube emulatie is overigens 'voldoende' i.v.m. origineel op de Gamecube spelen.

Een goede video die uitleg geeft hierover - en over de VR DV port)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ricepuppet schreef op maandag 18 juli 2022 @ 11:29:
[...]

Hey man, thanks. Maar die tafel is al niet de mooiste meer. Ook beweeg ik alles rond met de snelheid van een schildpad om het overzicht te houden ;)

[...]

Ja klopt, die port is echt perfect. De port voor composiet zou ik iedereen afraden. Wat een verademing is die DV port. Die was inderdaad zoals @SD5k aangeeft, voor een VR headset bedoeld (wild idee van Nintendo destijds, nooit wat mee gedaan) maar is dankzij open source code en schrijven de juiste software voor iedereen beschikbaar gesteld om betere video output te krijgen.

Vroeger had ik zoiets als een WiiU graag genomen om dat te emuleren, maar ik vind het prachtig om de originele machines te gebruiken voor de specifieke games. De WiiU en Wii, Gamecube emulatie is overigens 'voldoende' i.v.m. origineel op de Gamecube spelen.

Een goede video die uitleg geeft hierover - en over de VR DV port)

[YouTube: Nintendo GameCube HDMI, Component & RGB Plug 'n Play Solutions :: RGB316 / MY LIFE IN GAMING]
Composiet is gewoon een draak vind ik. Vroeger als de mogelijkheid er was gebruikte ik altijd een scart kabel met RGB, daarvan werd het beeld zoveel malen mooier. Vond het ook altijd zonde dat bedrijven als MS en Sony een cheap composite kabeltje bij hun PS2 en Xbox deden. Ja, natuurlijk deden ze dat zodat ze voor een paar tientjes dan een RGB scart kabel konden verkopen. Maar dat deed het meerendeel van de consumenten niet en wisten gewoon niet beter. Tot dat ze het een keer gezien hebben.

Thnx voor het delen van de video, zal 'm later vandaag is kijken. Altijd wel interessant vind ik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ricepuppet schreef op maandag 18 juli 2022 @ 11:29:
[...]
Gamecube op de Wii U is geen emulatie, die heeft gewoon letterlijk de Gamecube chip aan boord. Maar de video output is wel minder dan de echte Gamecube (met GCVideo mod) volgens de geleerden. Heb het zelf nooit vergeleken, maar er zijn wel video's over te vinden.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sp33dFr34k schreef op maandag 18 juli 2022 @ 11:41:
[...]

Gamecube op de Wii U is geen emulatie, die heeft gewoon letterlijk de Gamecube chip aan boord. Maar de video output is wel minder dan de echte Gamecube (met GCVideo mod) volgens de geleerden. Heb het zelf nooit vergeleken, maar er zijn wel video's over te vinden.
Precies, daarom heb ik ook een Wii U. Native Wii U, Wii en GC games, en dat allemaal met HDMI output. Werkt echt perfect.
Retroarch er nog bij op voor de Nes, Snes en Nintendo 64 en wat andere consoles. Dat is uiteraard wel emulatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Xbox Live komt terug naar de OG Xbox *O*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

OMG, psyched! Hopelijk komen ze snel met een public versie, ben benieuwd! :D

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:11
Sp33dFr34k schreef op maandag 18 juli 2022 @ 11:41:
[...]

het is geen emulatie, maar het blijft toch een aardig verschil om het op een oude console van vroeger te spelen inplaats van the last gen. nostalgie waarde inplaats van op een nieuwere console

plus als je het mij vraagt, zou ik zelf niet veel waarde hechten aan native gamecube support op de wii u dan zou ik ook de dolphin emulator op pc erbij kunnen pakken waarbij ik de games ook online kan spelen. vind het dan niet zo heel origineel meer al is dat op technisch nivea wel zo.

nieuwere console en dat het fysieke wegvalt, dan zou ik enkel voor native gaan als de emulatie voor cube erg slecht was, wat niet het geval is.

[ Voor 27% gewijzigd door gast7 op 18-07-2022 23:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
gast7 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 23:01:
[...]

het is geen emulatie, maar het blijft toch een aardig verschil om het op een oude console van vroeger te spelen inplaats van the last gen. nostalgie waarde inplaats van op een nieuwere console

plus als je het mij vraagt, zou ik zelf niet veel waarde hechten aan native gamecube support op de wii u dan zou ik ook de dolphin emulator op pc erbij kunnen pakken waarbij ik de games ook online kan spelen. vind het dan niet zo heel origineel meer al is dat op technisch nivea wel zo.

nieuwere console en dat het fysieke wegvalt, dan zou ik enkel voor native gaan als de emulatie voor cube erg slecht was, wat niet het geval is.
Heb geen Wii U, maar gezien mijn cube idd alleen composite kan, vond ik het spelen op de wii met rgb of component wel een uitkomst!

v.w.b. pc tsja........op zich vind ik het wel tof om games te kunnen upscalen naar 4k of hd pack te installen, gezien ik NOG STEEDS :( op een potatoe pc zit (upgrade planned fall 22 ;) ), heb ik er nog niet heel veel mee geexperimenteerd maar staat wel op de verlanglijst. Benieuwd of ik het trek, want msu patches vind ik supervet om te zien, maar zo goed als 0 behoefte om het zelf te spelen.
Ik speel dan wel weer veel color enhancements versies (met name vitor vilela's werk) en sa1 patches voor games waar de snes het zwaar heeft door zijn slome cpu.

Had gehoopt dat mijn series s me in de tussentijd op dat vlak wellicht wat plezier zou kunnen bieden maar wii emulatie vond ik bedroevend, n64 nog niet getest met de nieuwere installs maar die vind ik ook niet zo spannend meer gezien ik een ED voor de n64 heb (en het is niet mijn favo console maar genoeg daarover al gepost).
Cube zou ik nog eens kunnen testen, maar an sich trekken de games me wat minder.......? Vind het eigenlijk leuker dat ik nu (via series S dus) gewoon 3d0 games kan spelen als ik het wil, hoewel er in die lib voor mij ook niet bijster veel is waar ik heel vrolijk van word :P

Verzamel technisch zou ik het nog wel humor vinden om dat ooit zelf te hebben, maar dan naast de mogelijkheid voor echt games ook een ODE.
En dan nog liever een neo geo cd.....haha hier zou msu support wel de need daarvoor 100% wegnemen gezien ik die library puur voor de enhanced cd muziek wil, de games zelf spelen veel beter op mvs/aes en de exclusives boeien mij niets.

Moet zeggen dat ik tegenwoordig al zo gewend ben aan mister en games via gamepass en ps plus enzo dat de momenten dat ik een fysieke game ga spelen ik me echt bijna mentaal moet voorbereiden, vind het bijna irriant om dan opeens de fysieke media nodig te hebben :S

Cover art etc vind ik dan wel weer heel vet en mijn fysike retrobit megaman geeft me nog altijd plezier als ik hem zie staan!

Maar TLDR
Zolang ik de game maar leuk vind, is voor mij de machine niet zo spannend! De controller, en responsiveness wel. Input lag en microstuttuers, nasty! En rare popjes in het geluid :S

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik kijk zo af en toe naar de Wii u, ook met het oog op GC en Wii. Maar weet eigenlijk totaal niet wat er op die consoles is uitgekomen ;), dus die 100 euro houd ik liever in mijn zak. Ik heb ook nog een steam deck in de reservering staan. Die wil ik gaan gebruiken als emulator console met misschien enkele games van steam als ook PS remote play van de PS5. Lijkt me iets relaxter dan op de ipad. Zag dat emulatie best goed gaat van de GC op de SD. Correct me if I'm wrong maar dacht dat voornamelijk rogue squadron de meest uitdagende game was, toch geen game die ik graag speel.

Ben nu met Fable aan de gang op mijn ogXBOX. Eerste keer dat ik het speel. Merk dat ik heel erg behoefte heb aan de game te spelen. Noem het nostalgie, maar ergens is het lekker hoe de game is opgebouwd qua quests etc...
Controls zijn wat ruk en af en toe wat dips, maar dat hoort bij de generatie ;). Hopelijk dat de 1.4Ghz 128mb ram XBOX de game lekker op 720p draaien zonder dips (er komen er een paar beschikbaar binnenkort). Ze komen overigens niet van mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 10:38:
Ik kijk zo af en toe naar de Wii u, ook met het oog op GC en Wii. Maar weet eigenlijk totaal niet wat er op die consoles is uitgekomen ;), dus die 100 euro houd ik liever in mijn zak. Ik heb ook nog een steam deck in de reservering staan. Die wil ik gaan gebruiken als emulator console met misschien enkele games van steam als ook PS remote play van de PS5. Lijkt me iets relaxter dan op de ipad. Zag dat emulatie best goed gaat van de GC op de SD. Correct me if I'm wrong maar dacht dat voornamelijk rogue squadron de meest uitdagende game was, toch geen game die ik graag speel.

Ben nu met Fable aan de gang op mijn ogXBOX. Eerste keer dat ik het speel. Merk dat ik heel erg behoefte heb aan de game te spelen. Noem het nostalgie, maar ergens is het lekker hoe de game is opgebouwd qua quests etc...
Controls zijn wat ruk en af en toe wat dips, maar dat hoort bij de generatie ;). Hopelijk dat de 1.4Ghz 128mb ram XBOX de game lekker op 720p draaien zonder dips (er komen er een paar beschikbaar binnenkort). Ze komen overigens niet van mij
Ik wist zelf ook niet meer wat er zo op de GC, Wii en Wii U was uitgekomen. Heb de Wii U nu zelf 2 maanden in huis en ben flink aan het shoppen gegaan op internet. Er zijn echt bizar veel leuke GC/Wii/WiiU games te vinden. Ik game er zelf vrijwel dagelijks op.
Wil alleen nog een keer 4 Gamecube controllers met De Wii U USB adapter ergens op de kop tikken voor de volledige GC ervaring :P

Waar komen die OG Xbox’en met die specs beschikbaar? Ik sta dan vooraan in de rij :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 12:05:
[...]

Ik wist zelf ook niet meer wat er zo op de GC, Wii en Wii U was uitgekomen. Heb de Wii U nu zelf 2 maanden in huis en ben flink aan het shoppen gegaan op internet. Er zijn echt bizar veel leuke GC/Wii/WiiU games te vinden. Ik game er zelf vrijwel dagelijks op.
Wil alleen nog een keer 4 Gamecube controllers met De Wii U USB adapter ergens op de kop tikken voor de volledige GC ervaring :P

Waar komen die OG Xbox’en met die specs beschikbaar? Ik sta dan vooraan in de rij :P
En je kan heel veel games spelen die ook op de switch zijn uitgekomen maar dan voor een veel lagere prijs.Donkey kong country tropical freeze, BOTW, New super mario bros U, Super mario 3d world Etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SNES:

N64:
Ik kwam deze tegen op retrorgb, hier is een heel overzicht van de lag van verschillende controllers
https://rpubs.com/misteraddons/inputlatency

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag weer even met de neus op de feiten gedrukt dat moderne games echt wel enorm veel QoL verbeteringen hebben gehad. Na veel te lang te zijn doorgegaan met Fable crasht de game op de allerlaatste quest die ik wilde afronden. Het was waarschijnlijk minder dan een minuut ;).
Laatste autosave natuurlijk meer dan een uur oud en ondertussen al meerdere quests afgerond grrrrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:21
cold_as_ijs schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 00:40:
Vandaag weer even met de neus op de feiten gedrukt dat moderne games echt wel enorm veel QoL verbeteringen hebben gehad. Na veel te lang te zijn doorgegaan met Fable crasht de game op de allerlaatste quest die ik wilde afronden. Het was waarschijnlijk minder dan een minuut ;).
Laatste autosave natuurlijk meer dan een uur oud en ondertussen al meerdere quests afgerond grrrrrrr
Dat is echt zuur, weet hoe het voelt, of dat je 30 uur in bijvoorbeeld Skyrim op de PS3 hebt zitten en de save file is dan corrupt, was nog voordat je een save file in de cloud kon zetten, echt zuur.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cold_as_ijs schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 20:56:
[...]

Ik kwam deze tegen op retrorgb, hier is een heel overzicht van de lag van verschillende controllers
https://rpubs.com/misteraddons/inputlatency
Mooie bron idd. d:)b Je komt hem overal tegen en hij heeft altjd om peer reviews gevraaagd en ook zaken aangepast!
Voor draadloos zou ik overigens altijd voor 8bit do gaan. Enige probleem is dat ze de saturn of 6button button pad niet wired hebben, dus daar dan retrobit. Je kan ook met de oplaad kabel spelen maar dat is wel wat fragiel....
Nadeel van de saturn pad is dat je geen select button hebt! niet heel spannend maar idealiter had ik die wel gehad.
De 'snes' variant met ps joypad grips schijnt ook zeer goed te zijn en wired, maar ik wil dus 6 button en mjah smaak is natuurlijk zeer subjectief, maar ik vond dat design echt nasty om te zien.

En misschien de megadrive 2 mini in de gaten houden, kijken hoe die pad bevalt Ik vind hem er zeker netjes uit zien iig, maar weet niet of dit een eigen product is of samenwerking met een van bovenstaande merken of andere controler partij.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 16:00:
[...]

Mooie bron idd. d:)b Je komt hem overal tegen en hij heeft altjd om peer reviews gevraaagd en ook zaken aangepast!
Voor draadloos zou ik overigens altijd voor 8bit do gaan. Enige probleem is dat ze de saturn of 6button button pad niet wired hebben, dus daar dan retrobit. Je kan ook met de oplaad kabel spelen maar dat is wel wat fragiel....
Nadeel van de saturn pad is dat je geen select button hebt! niet heel spannend maar idealiter had ik die wel gehad.
De 'snes' variant met ps joypad grips schijnt ook zeer goed te zijn en wired, maar ik wil dus 6 button en mjah smaak is natuurlijk zeer subjectief, maar ik vond dat design echt nasty om te zien.

En misschien de megadrive 2 mini in de gaten houden, kijken hoe die pad bevalt Ik vind hem er zeker netjes uit zien iig, maar weet niet of dit een eigen product is of samenwerking met een van bovenstaande merken of andere controler partij.
Ze lijken toch wel verdacht veel op die van retrobit. Heb hier ze hier met een draadje voor de orginele megadrive, en ze doen wat ze moeten doen.

Opzich best te vreden met hun spul, merk wel dat bij mijn USB Saturn de d-pad aardig begint te piepen, maar dat kan ook wel door slijtage komen. Zet dan ook wel ietsje meer druk erop dan meesten andere mensen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 16:29:
[...]

Ze lijken toch wel verdacht veel op die van retrobit. Heb hier ze hier met een draadje voor de orginele megadrive, en ze doen wat ze moeten doen.

Opzich best te vreden met hun spul, merk wel dat bij mijn USB Saturn de d-pad aardig begint te piepen, maar dat kan ook wel door slijtage komen. Zet dan ook wel ietsje meer druk erop dan meesten andere mensen doen.
Heb ze nog niet goed kunnen checken. dus je kan zo maar gelijk hebben!

En welke heb je dan precies, snap even niet of het 8bdo of retrobit is met plug voor de sega, i kga er vanuit dat het idd retrobit betreft gezien ik zelf een pad had met zowel een usb als md plug!

En ja dpad is idd waar ik rb wat minder vind. Bij mij is er een echt stuk gegaan, dat kan je zelf fixen met een onderdeel wat ze gratis opsturen maar leuk is anders.

Ik heb ook mensen gehoord die een krakende dpad kregen bij 8bdo maar dat is bij mij iig geen issue en ik vind de pad fijner in de hand liggen EN dus ook nog eens die select button.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 16:35:
[...]

Heb ze nog niet goed kunnen checken. dus je kan zo maar gelijk hebben!

En welke heb je dan precies, snap even niet of het 8bdo of retrobit is met plug voor de sega, i kga er vanuit dat het idd retrobit betreft gezien ik zelf een pad had met zowel een usb als md plug!

En ja dpad is idd waar ik rb wat minder vind. Bij mij is er een echt stuk gegaan, dat kan je zelf fixen met een onderdeel wat ze gratis opsturen maar leuk is anders.

Ik heb ook mensen gehoord die een krakende dpad kregen bij 8bdo maar dat is bij mij iig geen issue en ik vind de pad fijner in de hand liggen EN dus ook nog eens die select button.
Bedoel de idd die van retrobit, die bij de eerste mini kwamen ook bij hun vandaan. Voor de Saturn heb ik zowel een usb variant als eentje voor de Saturn zelf. Die lijkt ook iets beter maar, wordt ook veel minder gebruikt. De usb variant wordt buiten de pc ook op de ps2 gebruikt middels zo'n mayflash ding. Dat ding op de originele ps2 is helemaal niks, en je mist weer de 2 knoppen aan de voorzijde. Mijn handen zijn iets groter dan standaard, de Xbox Duke was voor mij een lekker voormaatje :+ ZIe dat Hori ook wel "fighter" controllers heeft alleen geen idee of dat wat is.

net een mailtje binnen dat Gaiares wordt verzonden *O*

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Linksquest
Voor de Mario Strikers liefhebbers, heb een mini collectie video gemaakt voor jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Linksquest schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 10:13:
[...]

Dat is echt zuur, weet hoe het voelt, of dat je 30 uur in bijvoorbeeld Skyrim op de PS3 hebt zitten en de save file is dan corrupt, was nog voordat je een save file in de cloud kon zetten, echt zuur.
Was er bijna bang voor dat ik overnieuw moest beginnen. Liep er gisteren ook weer tegenaan, alleen deze keer netjes gesaved. Kon 1 x normaal van bowerstone quay naar bowerstone south lopen zonder dat de boel vastliep op het laadscherm, maar toen ik er 5 min later weer langs kwam ging het weer mis. Vanalles geprobeerd waaronder opnieuw geïnstalleerd en zelfs van disc opgestart. Uiteindelijk kleren uitgetrokken en toen werkte het wel. Ergens ging het laden op mis met de outfit die ik aan had. Anyway kan weer rustig verder nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Apart dat zo iets voor een bug kan zorgen, is persoonlijk ook het laatste waar ik aan denk aan kleren :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 00:55

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

Linksquest schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 10:13:
[...]

Vroegah corrupte mn MemoryCard na veel te veel uur Final Fantasy VII.
Uiteraard weer opnieuw begonnen (en een officiële Sony branded MemoryCard gebruikt).

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Verwijderd

Weer eens een dreamcast game toegevoegd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-w4oSShWvsHOSJFlnzB4Ne8iimw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lhymx0bAN34YM3M56m0Bqjxu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is binnen, en erg mooi gemaakt. Mooie details met een slipcover, een 2 zijdige cover zowel de Amerikaanse als de Japanse versie.
Daarnaast nog de extra's als zoals het T-shirt, maar het voelt ook als een originele hoes met een lichte anti-slip achting spul. De cartridge is ook netjes afgewerkt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bR4_c5bO2T9q7DfGBnTq3A8p8gw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tmMNMoiQlKiXAys9R5H31WWQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y4SEMpsShPcGBKhVrBnHJLAKicE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WsV3UhMgrTzqsQfQJWV3up1R.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 19:46:
Hij is binnen, en erg mooi gemaakt. Mooie details met een slipcover, een 2 zijdige cover zowel de Amerikaanse als de Japanse versie.
Daarnaast nog de extra's als zoals het T-shirt, maar het voelt ook als een originele hoes met een lichte anti-slip achting spul. De cartridge is ook netjes afgewerkt

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Altijd mooi als ik de game "flashback" op de achtergrond zie staan. Wat een fantastische graphics heeft die game toch voor die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 19:49:
[...]

Altijd mooi als ik de game "flashback" op de achtergrond zie staan. Wat een fantastische graphics heeft die game toch voor die tijd.
Ja, en de gameplay is ook top. Zijn niet de makkelijkste spellen, maar juist door het verhaal en alles erom heen wel heerlijk om te spellen. Net als Heart of darkness op de PS1 in het begin toch vrij snel dood gaan, en toch door willen blijven spellen om te zien wat er nog komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 20:03:
[...]

Ja, en de gameplay is ook top. Zijn niet de makkelijkste spellen, maar juist door het verhaal en alles erom heen wel heerlijk om te spellen. Net als Heart of darkness op de PS1 in het begin toch vrij snel dood gaan, en toch door willen blijven spellen om te zien wat er nog komt. :)
is dit een re-release?
Zie dat hij nu bij nedgame wordt verkocht, vrij tempting. Heb nog niet zo'n shoot'm up in de collectie. Na mijn vakantie maar bestellen dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 20:03:
[...]

Heart of darkness is inderdaad enorm moeilijk.

Maar flashback vond ik heerlijk mysterieus. Je kwam telkens wat meer te weten over het verhaal.

Jammer dat die remake compleet de plank mis slaat met de artstyle. Ben wel benieuwd wat ze met de aankomende deel 2 gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 20:10:
[...]

is dit een re-release?
Zie dat hij nu bij nedgame wordt verkocht, vrij tempting. Heb nog niet zo'n shoot'm up in de collectie. Na mijn vakantie maar bestellen dan :D
Ja, is een re-release net als de Willy Wars, Toaplan collection. Hij is ook nooit in Europa uitgekomen. Shoot'm ups genoeg op de megadrive. Steel Empire is ook een hele mooie met een steampunk omgeving. De keuze van een langzame maar stevige zeppelin, en een snelle kwetsbaardere vliegtuig. De 2 of 3e level mag je na het einde van weer omgekeerd terug.
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 20:15:
[...]

Heart of darkness is inderdaad enorm moeilijk.

Maar flashback vond ik heerlijk mysterieus. Je kwam telkens wat meer te weten over het verhaal.

Jammer dat die remake compleet de plank mis slaat met de artstyle. Ben wel benieuwd wat ze met de aankomende deel 2 gaan doen.
In de basis ziet het er goed uit. Alleen kan nog niet echt weinig uitmaken van de trailer over de muziek Dat is oh zo belangrijk voor de hele setting van het spel. Ook niet echt fan van het zover uitgezoomde beeld, het breekt de spanning van wat er komen gaat en wordt snel onoverzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 20:57:

[...]

In de basis ziet het er goed uit. Alleen kan nog niet echt weinig uitmaken van de trailer over de muziek Dat is oh zo belangrijk voor de hele setting van het spel. Ook niet echt fan van het zover uitgezoomde beeld, het breekt de spanning van wat er komen gaat en wordt snel onoverzichtelijk.
Ik had zelf liever een wat meer tekenachtige artstyle zoals deel 1. Maar alsnog kan het inderdaad interessant zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:42
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 12:05:
[...]

:w O-)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-09 15:31
Aantal leuke aanwinsten om de verhuizing te vieren :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gnTBJ-m68_kkJQgrqRISl1-1xeY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z02S4BD1nfwypwhCmSNPR9dr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zzattack
En CPU ook

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ItsCrewz
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17-09 18:48
Hallo Allemaal,

Ik lees al een tijdje mee met die topic en ik ben geintereseerd om mijn game console collectie ook op te gaan bouwen, ben zo nu en dan aan het kijken om marktplaats, maar ik heb nog niet echt wat kunnen vinden ;-)

Mijn vraag, ik heb een Nintendo Wii en nou willen wij dit met de familllie weer is gaan spelen, ik heb een adapter gekocht op bol.com van RCA (Rood, Wit, Geel) naar HDMI om te kunnen spelen op mijn 4K LG. Echter is op een of andere manier de beeld kwaliteit erg slecht en er zitten rare strepen en vlekken in beeld. De adpter heeft een 720p en 1080p switch, maar deze omhalen maakt geen verschil. Heeft iemand een idee of ervaring om de Wii in (degelijke) kwaliteit te kunnen spelen op een (moderne) televisie? Alvast bedankt!

When nothing goes right, go left

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
ItsCrewz schreef op zondag 24 juli 2022 @ 14:27:
Hallo Allemaal,

Ik lees al een tijdje mee met die topic en ik ben geintereseerd om mijn game console collectie ook op te gaan bouwen, ben zo nu en dan aan het kijken om marktplaats, maar ik heb nog niet echt wat kunnen vinden ;-)

Mijn vraag, ik heb een Nintendo Wii en nou willen wij dit met de familllie weer is gaan spelen, ik heb een adapter gekocht op bol.com van RCA (Rood, Wit, Geel) naar HDMI om te kunnen spelen op mijn 4K LG. Echter is op een of andere manier de beeld kwaliteit erg slecht en er zitten rare strepen en vlekken in beeld. De adpter heeft een 720p en 1080p switch, maar deze omhalen maakt geen verschil. Heeft iemand een idee of ervaring om de Wii in (degelijke) kwaliteit te kunnen spelen op een (moderne) televisie? Alvast bedankt!
Als eerste welkom en leuk dat je ook met retro begint te verzamelen. Met betrekking voor de Wii, daar heb ik een speciale Wiii dongel gekocht, die werkt bij mij perfect, dat is deze.

https://www.bol.com/nl/nl...XJKLNCTQ-9300000000019152

Mocht je nog tips voor goede games willen, laat het ons gerust weten ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Linksquest op 24-07-2022 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Exorcist schreef op zondag 24 juli 2022 @ 14:53:
[...]

Om de nieuwsgierige mens te behagen, wat moet zoiets kosten? :+
Ik durfde het ook al niet te vragen haha :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Allemaal,

Welkom! Je kan inderdaad een dongle gebruiken zoals @Linksquest aan geeft. Alleen verwacht geen wonderen, een analoog signaal omzetten met goedkope adapters zal nooit een heel goed resultaat opleveren. Als je echt goed beeld wilt, dan kan je beter kijken naar een retrotink of iets vergelijkbaars. Alleen dat is wel een investering .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Allemaal,

De wii heeft een output van bijna 480p, de generieke omvormers hebben moeite met zo'n signaal. Veelal mede omdat ze gemaakt zijn voor langzamere statische beeld van bijvoorbeeld een videorecorder.

Er zijn vele manieren om beter beeld te krijgen, die dan ook weer vele verschillende prijzen met zich mee brengt. Een vrij goede bron van informatie is retrorgb

Het is ook afhankelijk van welke consoles je eventueel nog erbij wil. De Retrothink 5x is een prachtig plug & play apparaat, maar duur en moeilijk verkrijgbaar. De OSSC is minder gebruik vriendelijk met wat issues op wisselende resolutie (voornamelijk ps1). En dan zijn er nog per console individuele oplossingen middels dongels, of zelfs complete modkits om ze naar de huidige standaard te brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ItsCrewz
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17-09 18:48
Linksquest schreef op zondag 24 juli 2022 @ 14:29:
[...]

Als eerste welkom en leuk dat je ook met retro begint te verzamelen. Met betrekking voor de Wii, daar heb ik een speciale Wiii dongel gekocht, die werkt bij mij perfect, dat is deze.

Hey,

Bedankt voor je reactie, ik heb deze even besteld om te proberen. Mocht het niks zijn kan ik hem altijd nog terugsturen :)
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:57:
[...]

Welkom! Je kan inderdaad een dongle gebruiken zoals @Linksquest aan geeft. Alleen verwacht geen wonderen, een analoog signaal omzetten met goedkope adapters zal nooit een heel goed resultaat opleveren. Als je echt goed beeld wilt, dan kan je beter kijken naar een retrotink of iets vergelijkbaars. Alleen dat is wel een investering .
Bedankt! Ik heb even gekeken naar deze retrotink, maar ik zie bedragen van €250,- - €300,- dat is wel een aardige investering. Ik weet nog ook niet precies welke consoles ik in de toekomst zou willen bemachtigen. Misschien eerst maar even kijken wat deze "goedkope" adapter van bol.com doet.
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2022 @ 17:28:
[...]

De wii heeft een output van bijna 480p, de generieke omvormers hebben moeite met zo'n signaal. Veelal mede omdat ze gemaakt zijn voor langzamere statische beeld van bijvoorbeeld een videorecorder.

Er zijn vele manieren om beter beeld te krijgen, die dan ook weer vele verschillende prijzen met zich mee brengt. Een vrij goede bron van informatie is retrorgb

Het is ook afhankelijk van welke consoles je eventueel nog erbij wil. De Retrothink 5x is een prachtig plug & play apparaat, maar duur en moeilijk verkrijgbaar. De OSSC is minder gebruik vriendelijk met wat issues op wisselende resolutie (voornamelijk ps1). En dan zijn er nog per console individuele oplossingen middels dongels, of zelfs complete modkits om ze naar de huidige standaard te brengen.
Dat maakt het al een stuk duidelijker inderdaad, bedankt. Verklaart ook waarom de adapter die ik nu had gekocht zo functioneerde. Deze had ik nu overigens: https://www.amazon.nl/-/e...itle_o00_s00?ie=UTF8&th=1

De OSSC die je stuurde is het misschien nog waard, maar dan zou het wel voor meerdere consoles moeten zijn, en ik weet momenteel nog niet precies welke ik zou willen in de toekomst.
Wellicht dat dan de dongle of modkit een beter optie is.

When nothing goes right, go left

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zzattack
Sp33dFr34k schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:34:
[...]

Ik durfde het ook al niet te vragen haha :P
Is ook een goede vraag. Ik denk er nog over na. Voorheen heb ik altijd een zeer schappelijke prijs gevraagd voor mijn mods, die omgeteld neerkomt op een euro of 10-15/u voor toch vaak wel serieus electronica/soldeefwerk.

Nu overweeg ik deze mod wat professioneler aan te bieden. Hier valt nogal wat voor te zeggen namelijk:
* Dit is een serieuze ingreep die 4-5u kost wanneer alles goed gaat. Hierop heb ik me (flink) bekeken bij eerdere inschattingen.
* Er zit aardig wat risico op de verouderde parts, zowel qua functionaliteit als prijsfluctuatie; de 1.4GHz cpu is inmiddels duurder dan 2e hands consoles
* Ingreep is ontoegankelijk: er komt zware apparatuur aan te pas, en veel info is niet publiekelijk toegankelijk. Heb een hoop research gedaan om tot een betrouwbaar proces te komen.
* Er is veel vraag, en zover ik kan beoordelen géén aanbod buiten wat ik wil aanbieden. Wanneer ik een beperkt aantal updates zou doen maakt het me weinig uit wat ik er aan overhoud. Maar door de grote vraag kan ik me hier makkelijk tot het eind van het jaar mee bezig houden. Dan schuift de balans om van hobby naar hard werk, en dan wil ik daar een reële vergoeding voor vragen. Wat die vergoeding zou zijn weet ik nog niet, maar €10-15/u zal niet voldoende motiveren om dit langere tijd te doen.

Degenen aan wie ik een indicatieve prijs heb gemeld wil ik voor dat bedrag ook een console aanbieden, maar daarna heroverweeg ik waarvoor ik op langere termijn wil doorgaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Part 3:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:23
zzattack schreef op zondag 24 juli 2022 @ 18:22:
[...]

Is ook een goede vraag. Ik denk er nog over na. Voorheen heb ik altijd een zeer schappelijke prijs gevraagd voor mijn mods, die omgeteld neerkomt op een euro of 10-15/u voor toch vaak wel serieus electronica/soldeefwerk.

Nu overweeg ik deze mod wat professioneler aan te bieden. Hier valt nogal wat voor te zeggen namelijk:
* Dit is een serieuze ingreep die 4-5u kost wanneer alles goed gaat. Hierop heb ik me (flink) bekeken bij eerdere inschattingen.
* Er zit aardig wat risico op de verouderde parts, zowel qua functionaliteit als prijsfluctuatie; de 1.4GHz cpu is inmiddels duurder dan 2e hands consoles
* Ingreep is ontoegankelijk: er komt zware apparatuur aan te pas, en veel info is niet publiekelijk toegankelijk. Heb een hoop research gedaan om tot een betrouwbaar proces te komen.
* Er is veel vraag, en zover ik kan beoordelen géén aanbod buiten wat ik wil aanbieden. Wanneer ik een beperkt aantal updates zou doen maakt het me weinig uit wat ik er aan overhoud. Maar door de grote vraag kan ik me hier makkelijk tot het eind van het jaar mee bezig houden. Dan schuift de balans om van hobby naar hard werk, en dan wil ik daar een reële vergoeding voor vragen. Wat die vergoeding zou zijn weet ik nog niet, maar €10-15/u zal niet voldoende motiveren om dit langere tijd te doen.

Degenen aan wie ik een indicatieve prijs heb gemeld wil ik voor dat bedrag ook een console aanbieden, maar daarna heroverweeg ik waarvoor ik op langere termijn wil doorgaan.
Ik geef je groot gelijk om er meer voor te vragen. Als je de enige bent, dan kan dat prima. En ook zeker als je goed werk aflevert. Bekijk voor jezelf waarvoor je je "bed" uit wil komen. Denk dat een totaal bedrag handiger is. Verwacht zelf niet dat iemand zonder kennis weet wat ze kunnen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Vermakelijke video serie.

Ergens vindt ik 't jammer dat tijdens geen enkele game een performance vergelijking met een overclocked PS3 is gedaan. Om te kijken of een iets sterkere PS3 net voldoende was voor acceptabele performance.

#TeamPS3SuperSlim. Vindt 'm mooier dan de gewone PS3 slim.

offtopic:
Blij dat ik mijn 3D OLED nooit heb weg gedaan. Je gebruikt het amper maar 't heeft toch iets.

[ Voor 14% gewijzigd door Caayn op 24-07-2022 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caayn schreef op zondag 24 juli 2022 @ 20:56:
[...]
Vermakelijke video serie.

Ergens vindt ik 't jammer dat tijdens geen enkele game een performance vergelijking met een overclocked PS3 is gedaan. Om te kijken of een iets sterkere PS3 net voldoende was voor acceptabele performance.

#TeamPS3SuperSlim. Vindt 'm mooier dan de gewone PS3 slim.
Thanks voor de tip. Wist niet dat dit een ding was, maar snelle zoektocht laat inderdaad zien dat het overclocken wat help qua stabiliteit van games. Ook pas sinds maart een ding. Ga ik zeker doen op mijn slim. Heb ook nog een superslim liggen, maar die heeft alleen ps3hen dus daar lijkt het niet te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zzattack schreef op zondag 24 juli 2022 @ 18:22:
[...]

Vind het al bijzonder dat iemand dit überhaupt doet, dat maakt het zeker meer dan uniek. Ik zou het er zelf persoonlijk niet voor over hebben (range van bijv. PS4 Pro/Xbox One X/Series S qua bedrag) maar het heeft altijd tot m'n verbeelding gesproken zo'n Xbox en daarom zou ik er ooit wel een willen hebben. Tot die tijd troost ik me nog met een oude Compaq server met Dual 1,4 GHz Tualatin CPU...ding was een beest destijds en voor mij nu nog steeds, heeft mening LAN party gehost op zolder :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:10
Hallo Allemaal,

Je hebt de Wii2Hdmi voor een paar euro, maar dat is ook geen topkwaliteit op een 4K tv.

De beste optie is om een Wii U te scoren. Fantastisch apparaat (zeker als je hem softwarematig mod) en zijn erg goedkoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricepuppet
BarôZZa schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 08:07:
[...]

Je hebt de Wii2Hdmi voor een paar euro, maar dat is ook geen topkwaliteit op een 4K tv.
Ik betwist dat. Ik heb al een tijd een Wii draaien met de 'goedkope' Wii2HDMI adapters en dat werkt verbluffend goed op een Samsung 4K scherm.

Natuurlijk is het niet 'het beste van het beste', maar als je zelf in de Wii instellingen wat dingen tweakt, ziet het er zeer goed uit.

De ene game ziet er beter uit dan de ander; vooral de latere Wii games zien er beter uit - voornamelijk de first party games - en het is ook uiteraard een kwestie van smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren nog Red Dead Undead Nightmare gespeeld. Ondanks dat RDR in m'n top 10 staat van beste spellen ooit (qua ervaring) vind ik Undead Nightmare helemaal niets. Dacht ik al op voorhand maar nu bevestigd :P. Eerst op de PS3, toen 360 en daarna kwam ik er pas achter dat de XSX backwards comp. voor dit spel heeft. Speelt op de laatstgenoemde in ieder geval een stuk soepeler, voor de liefhebber :+

Wil nog steeds op zoek naar Layton vs. Wright op de 3DS maar man, wat is die (nog steeds) duur.. :|

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:04

D4NG3R

kiwi

:)

Ik voel me met 29 zo ontzettend oud als mensen beginnen over dat de GameCube, Xbox, PS2 en ook steeds vaker DS alweer onder de 'retro' consoles worden geschaard. :')

Niet alsof ik 10 jaar geleden de SNES niet retro noemde, terwijl die toen ook 'pas' 22 jaar oud was net zoals de PS2 dat nu is. :D

[ Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 26-07-2022 17:52 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 17:42:
Ik voel me met 29 zo ontzettend oud als mensen beginnen over dat de GameCube, Xbox, PS2 en ook steeds vaker DS alweer onder de 'retro' consoles worden geschaard. :')

Niet alsof ik 10 jaar geleden de SNES niet retro noemde, terwijl die toen ook 'al' 20+ jaar oud was. :D
Herkenbaar hoor. Ben zelf 32 en voor mij voelt het alsof de GC/PS2/Xbox generatie nog amper een paar jaar geleden zijn vervangen door hun opvolgers. Dat terwijl de 360/PS3 ook alweer van 2 generaties terug is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet alsof ik 10 jaar geleden de SNES niet retro noemde, terwijl die toen ook 'pas' 22 jaar oud was net zoals de PS2 dat nu is. :D
Bij mij is het meer dat ik bijvb. op het werk in contact kom met mensen die helemaal nooit een Super Nintendo hebben aangeraakt, en een paar van de klassiekers uit het 16-bit era niet kennen ;(

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davince72
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-08 21:06

Niet alsof ik 10 jaar geleden de SNES niet retro noemde, terwijl die toen ook 'al' 20+ jaar oud was. :D
Hoe denk je dat ik me moet voelen, ik ben nog VEEEL ouder ;-)
Retro voor mij is simpelweg de consoles met 8 en 16 bits oftewel alles t/m de vierde generatie, alles daarna....die 32bit krachtpatsers met 3d , cd, dvd en oneindig veel kleuren is voor mij geen real retro :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, ps2 was in mijn studentijd. En ook daar heb ik het idee dat het pas een paar jaar geleden was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

davince72 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 18:05:
[...]

Hoe denk je dat ik me moet voelen, ik ben nog VEEEL ouder ;-)
Retro voor mij is simpelweg de consoles met 8 en 16 bits oftewel alles t/m de vierde generatie, alles daarna....die 32bit krachtpatsers met 3d , cd, dvd en oneindig veel kleuren is voor mij geen real retro :+
De 5e met het primitieve 3D zie ik inmiddels ook wel als retro. Al is het maar omdat de termen als bits gebruikt werden.

Laatste generaties ging het om verschil in tflops
Denk dat de echte onderscheiding nog komt tussen alles via streaming, en het fysieke spel en in een winkel kunnen komen. Huidige jeugd zal zich nog achter de oren krabben als ze een fysiek medium vast houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 18:59:
[...]

Huidige jeugd zal zich nog achter de oren krabben als ze een fysiek medium vast houden.
Die hebben geen idee wat ze moeten doen met een muziekcassette en een zeskantig potlood 😅

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josefien
  • Laatst online: 19-09 00:13
Ricepuppet schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 08:20:
[...]

Ik betwist dat. Ik heb al een tijd een Wii draaien met de 'goedkope' Wii2HDMI adapters en dat werkt verbluffend goed op een Samsung 4K scherm.

Natuurlijk is het niet 'het beste van het beste', maar als je zelf in de Wii instellingen wat dingen tweakt, ziet het er zeer goed uit.

De ene game ziet er beter uit dan de ander; vooral de latere Wii games zien er beter uit - voornamelijk de first party games - en het is ook uiteraard een kwestie van smaak.
Ik denk dat het probleem met die Wii2HDMI adapters zit in dat ze er allemaal vrijwel hetzelfde uitzien, maar intern anders zijn. Je weet bij bestellen dan ook niet welke goed is en welke niet.

In dit topic zijn al eens ervaringen voorbij gekomen over fletse kleuren maar scherp beeld, terwijl de mijne juist oke kleuren heeft maar wazig beeld.

En deze
Linksquest schreef op zondag 24 juli 2022 @ 14:29:
[...]

... schijnt wel goed te zijn.

Terwijl de mijne ook van Bol.com kwam maar dan een andere verkoper.
BarôZZa schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 08:07:
[...]

De beste optie is om een Wii U te scoren. Fantastisch apparaat (zeker als je hem softwarematig mod) en zijn erg goedkoop.
Een Wii U is voor Wii games zeker niet per se de beste beeldkwaliteit. Ik heb aan een oude HD Ready TV zowel een Wii via component als een Wii U via HDMI hangen en met Wii games ziet de Wii er duidelijk beter uit. De Wii U is wat blokkeriger op de een of andere manier.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-09 22:48

OFV

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WJrScpdmt-x2uzZ92ma_GuXNhGI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NdgNMLp0KtcZ953XYU1chxt0.jpg?f=fotoalbum_large

Voldoende retro te vinden bij deze kermis attractie uit Duitsland die momenteel in Tilburg staat. Zoom in om details te ontdekken. Hier nog een artikel in Brabants Dagblad: https://www.bd.nl/tilburg...nintendo-wereld~a555841e/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davince72
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-08 21:06
OFV schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 07:57:
Voldoende retro te vinden bij deze kermis attractie uit Duitsland die momenteel in Tilburg staat. Zoom in om details te ontdekken. Hier nog een artikel in Brabants Dagblad: https://www.bd.nl/tilburg...nintendo-wereld~a555841e/
Leuk nieuws! Ziet er mooi uit. En zo te zien hebben ze ook geen officiële licentie als ik luigi (lp) zie met bril.
Aan de andere kant ziet donkey kong er met mario pixel perfect uit. Dat zou nintendo succesvol kunnen aanklagen volgens mij ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Heb idd ook vernomen dat wii via wii u minder mooi is dan op die wii zelf, zal binnenkort hopelijk de vergelijking weer kunnen maken en eindelijk weer kunnen zeggen dat ik alle (mainline/non handheld) nintendo console heb....mja...de vanilla versies dan, doe ook niet aan variaties of de panasonic cube's enzo. En die vage virtual boy tel ik ook niet :P

Het word dan wel de oneerlijke vergelijking tussen:
- wii u via hdmi op oled (met ook nog eens een hdmi switch ertussen, voor zover ik weet geen impact maar je weet het niet)
- wii op crt tv via rgb scart.

Mocht ik ooit nog eens een een retrotink kopen dan wel vergelijking op dezelfde tv.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:00:
Heb idd ook vernomen dat wii via wii u minder mooi is dan op die wii zelf, zal binnenkort hopelijk de vergelijking weer kunnen maken en eindelijk weer kunnen zeggen dat ik alle (mainline/non handheld) nintendo console heb....mja...de vanilla versies dan, doe ook niet aan variaties of de panasonic cube's enzo. En die vage virtual boy tel ik ook niet :P

- wii u via hdmi op oled (met ook nog eens een hdmi switch ertussen, voor zover ik weet geen impact maar je weet het niet)
- wii op crt tv via rgd scart.

Mocht ik ooit nog eens een een retrotink kopen dan wel vergelijking op dezelfde tv.
Volgens mij is dat een bug op de wii u. Als je de resolutie in de Wii u op 480P zet dan moet het opgelost zijn. Het schalen naar een andere resolutie daar gaat het bij de wii u fout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:36:
[...]

Volgens mij is dat een bug op de wii u. Als je de resolutie in de Wii u op 480P zet dan moet het opgelost zijn. Het schalen naar een andere resolutie daar gaat het bij de wii u fout.
Het gaat niet echt fout, het is meer by design volgens mij. Als je bijvoorbeeld de output op 1080p zet, dan scaled de Wii U de Wii games naar 960p. Je hebt dan ook een dunne zwarte rand, om het op te vullen naar 1080p.
Er zijn trouwens wel mods beschikbaar om dat aan te passen en mooier te maken, voordeel daarvan is ook dat je Wii games dan kan opstarten vanuit de Wii U interface ipv de Wii Virtual console/dashboard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:48:
[...]

Het gaat niet echt fout, het is meer by design volgens mij. Als je bijvoorbeeld de output op 1080p zet, dan scaled de Wii U de Wii games naar 960p. Je hebt dan ook een dunne zwarte rand, om het op te vullen naar 1080p.
Er zijn trouwens wel mods beschikbaar om dat aan te passen en mooier te maken, voordeel daarvan is ook dat je Wii games dan kan opstarten vanuit de Wii U interface ipv de Wii Virtual console/dashboard.
Cool! Helemaal als ik nog de 'echte' wii achter de hand heb, dan vind ik het erg fijn om op de U dan idd de kwaliteit zo goed mogelijk te maken!
En ja het switchen tussen wii en wii u mode zal ik ook zeker vermijden als dat makkelijk kan.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 12:08:
[...]

Cool! Helemaal als ik nog de 'echte' wii achter de hand heb, dan vind ik het erg fijn om op de U dan idd de kwaliteit zo goed mogelijk te maken!
En ja het switchen tussen wii en wii u mode zal ik ook zeker vermijden als dat makkelijk kan.
Jep, op met dezelfde methode (Nintendont) kun je trouwens hetzelfde trucje uithalen met Gamecube games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 12:47:
[...]

Jep, op met dezelfde methode (Nintendont) kun je trouwens hetzelfde trucje uithalen met Gamecube games.
Het mooie is idd dat de wii u dan eigenlijk een mooi compact retrodoosje kan zijn, iig vergeleken met de stuk grotere ps3 fat die nu die rol vervult. Als er ooit een mister 2 komt gaat mijn huidige mister echter naar de woonkamer en dat zal de wii u idd alleen cube/wii en wii u games hoeven te spelen (en misschien vage meuk die nog niet of niet goed op mister speelte (3d0/jag/cdi, hoewel ik niet heel veel games kan verzinnen die ik daarop wil spelen :) )

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 13:20:
[...]

Het mooie is idd dat de wii u dan eigenlijk een mooi compact retrodoosje kan zijn,
Precies de reden dat ik hem heb :)
Retroarch er bij op en het feest is compleet. En als de TV bezet is kan ik met de Wii U Gamepad verder spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:10

3style

...

Sagat schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:00:

- wii op crt tv via rgb scart.

Wii via de rtx5 is hier wel prima, maar de rgb output van de Wii is minder dan die van de cube bijvoorbeeld en dat zie je wel. Ik heb de wiiu nog niet geprobeerd via de rtx5 overigens.
Er is/was een dual (hdmi) mod voor de Wii die ook de rgb output verbeterd, maar is al een tijd niet meer te verkrijgen en heel duur. Pc emulatie is natuurlijk ook mogelijk, maar niet echt mijn ding.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Linksquest
Net na een lange tijd eens een game shop met retro games gezien, en dat op vakantie 😝

Wario Land 2 voor €15,- gekocht bij Play-It in Emmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
3style schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 15:21:
[...]

Wii via de rtx5 is hier wel prima, maar de rgb output van de Wii is minder dan die van de cube bijvoorbeeld en dat zie je wel. Ik heb de wiiu nog niet geprobeerd via de rtx5 overigens.
Er is/was een dual (hdmi) mod voor de Wii die ook de rgb output verbeterd, maar is al een tijd niet meer te verkrijgen en heel duur. Pc emulatie is natuurlijk ook mogelijk, maar niet echt mijn ding.
Ik heb er niet heel veel op gespeeld maar vond de wii via component en ossc er prima uitzien! Voor de cube heb ik alleen nog maar composite als optie dus dat houdt niet over. In een ideale wereld zou ik die zeker graag ook upgraden qua beeld signaal, maar goed wii heeft dus rgb en ik heb ook een component kabel dus 'scaler ready' en tsja, ik heb gewoon niet zo heel veel met de library. denk dat wind waker en en sunshine de titels zijn die ik het leukste vind oh en monkey ball is ook geniaal maar die zijn allen op andere consoles ook speelbaar.

Verder ben ik zeker wel fan van pc emu, helemaal als je dat soort oudere games dan kan upscalen. juist 3d games hebben daar vaak enorm profijt van!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Baten Kaitos eternal wings, Eternal Darkness, F-Zero GX, Fire Emblem, Odama. Om maar een paar goed only on Gamecube te noemen, en dan zijn er nog de multi die wat extra's bieden. Een Rayman 3 met extra level + GBA support, Metroid Prime met normale controles. Ook het platform met de beste Mario party's, Hudson deed een betere taak dan Nintendo er zelf mee gedaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:52
Tales of Symphonia, Eternal Darkness, Paper Mario, Metroid Prime, Mario Sunshine, Mario Kart, Skies of Arcadia, Donkey Konga, Baten Kaitos, Wind Waker, Twilight Princess, Wario World, Star Fox.

De Gamecube heeft echt wel een paar pareltjes ertussen zitten hoor. _/-\o_

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 19:20:
Baten Kaitos eternal wings, Eternal Darkness, F-Zero GX, Fire Emblem, Odama. Om maar een paar goed only on Gamecube te noemen, en dan zijn er nog de multi die wat extra's bieden. Een Rayman 3 met extra level + GBA support, Metroid Prime met normale controles. Ook het platform met de beste Mario party's, Hudson deed een betere taak dan Nintendo er zelf mee gedaan heeft.
Eternal darkness moet ik ook nog een keer spelen naast metroid prime. Ik heb nu al te weinig tijd om alle games te spelen die ik wil spelen. Hahaha

Ik wil toch ook een keer aan mgs twin snakes beginnen. Alleen jammer dat ze de muziek en geluiden hebben aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Eternal Darkness was toen een game waarvoor ik speciale kabels had gehaald om het geluid via mijn installatie te kunnen laten lopen, wat een top game. Misschien nu wat verouderd, maar echt van genoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 19:42:
[...]

Eternal darkness moet ik ook nog een keer spelen naast metroid prime. Ik heb nu al te weinig tijd om alle games te spelen die ik wil spelen. Hahaha

Ik wil toch ook een keer aan mgs twin snakes beginnen. Alleen jammer dat ze de muziek en geluiden hebben aangepast.
Zoveel leuke spelletjes, en zo weinig tijd. Het dilemma waar we allemaal mee te maken hebben.

Regelmatig wat toevoegen helpt er ook niet echt aan mee. Dat de keuze groter wordt is dan wel weer prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:52
Gebruikt hier iemand ook de CLZ Games app om de collectie bij te houden? Ik heb sinds kort dat van veel games de cover niet geladen kan worden. Was benieuwd of meer mensen daar last van hebben.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 20:45:
[...]

Zoveel leuke spelletjes, en zo weinig tijd. Het dilemma waar we allemaal mee te maken hebben.

Regelmatig wat toevoegen helpt er ook niet echt aan mee. Dat de keuze groter wordt is dan wel weer prettig.
Nu al meerdere keren op MP gekeken voor een WiiU haha. Maar toen realiseerde ik me dat de steam deck redelijk goed wiiu games kan spelen. En wat verder totaal niet relevant is, is dat ik een backlog van hier tot Tokyo heb over 3 consoles en 4 generaties. De steam deck komt er sowieso al, moet me alleen niet gek laten maken door een digitale verzamelwoede waardoor ik vooral op de PS5 ga spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 20:45:
[...]

Niet alleen de game collectie/backlog word hier groter, ook het aantal systemen, wat nog weer een grotere backlog creëert :+ :P
Gisteren ook nog de Odin Lite besteld :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Raem schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 21:07:
Gebruikt hier iemand ook de CLZ Games app om de collectie bij te houden? Ik heb sinds kort dat van veel games de cover niet geladen kan worden. Was benieuwd of meer mensen daar last van hebben.
In gebruik die al van in het begin.

Wat je kan proberen is in gelijk welk systeem:
More > Settings > Price / Rarity updates

Vervolgens de console afsluiten en opnieuw openen. Kijken of het dan beter is.

Heeft trouwens een super goede customer service. Als je een issue hebt gewoon via de app een bericht sturen (Help & Info > Contact Us). Krijg je normaal gezien binnen de dag een reactie. Kan overigens gewoon in het nederlands 😉

(Retro) Game collectie

Pagina: 1 ... 155 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.