Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 16:19:
Ik doelde idd puur voor de contacten even schoon te maken. De rest gaat hier voornamelijk, net als wel meer in huis met van die lidl doekjes.
Sticker restanten weer met wd50, verder worden er geen gekke chemicaliën gebruikt.
WD50, die kende ik nog niet :+

Stickerrestanten van karton heb ik weer met (niet te veel) IPA gedaan. Ging uitstekend.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:09
ChiLLeR schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 15:58:
[...]

Thanks voor de tip!

[...]
Maar met isopropanol kan het dus wel?
Dat is alcohol! ;) dus niet doen.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
Seroczynski schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 16:03:
[...]

Dit is de eerste keer dat ik dit statement tegenkom. De meeste retro consoles en controllers zijn toch van ABS plastic? Daar heb ik nul problemen mee gehad als ik 98% en hoger alcohol voor gebruik.

Ben je niet in de war met nagellakremover / aceton?

Edit: Ben even verder gaan kijken. Ben wel deze link tegen gekomen waar het e.e.a. besproken wordt. Ik denk dat het er voornamelijk om gaat of je het overdrijft, of gewoon een beetje vuil aan het wegpoetsen bent.

Dat gezegd hebbende, ik maak de buitenkant van mijn spullen veelal met lauw water en afwasmiddel schoon. Alcohol gebruik ik voor PCB's, al moet ik zeggen dat ik daar dus wel eens eerder die witte wazige residu van heb geconstateerd op PCB's zoals in dat linkje ook wordt gemeld.
Het kan goed aflopen, maar als het te lang in aanraking ermee komt wordt het heel dof e.d. Het is zeker niet aan te raden om IPA op ABS plastic te gebruiken.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seroczynski schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 16:29:
[...]

WD50, die kende ik nog niet :+

Stickerrestanten van karton heb ik weer met (niet te veel) IPA gedaan. Ging uitstekend.
Wij deden dat voorheen ook met ipa, en soms pindakaas (tja stond op internet :P ), maar een tijdje terug de tip van David (die van Madgames) gekregen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eymas
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22:07
Seroczynski schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 16:03:
Dat gezegd hebbende, ik maak de buitenkant van mijn spullen veelal met lauw water en afwasmiddel schoon. Alcohol gebruik ik voor PCB's, al moet ik zeggen dat ik daar dus wel eens eerder die witte wazige residu van heb geconstateerd op PCB's zoals in dat linkje ook wordt gemeld.
Dit doe ik ook. Sommigen die hebben wel eens water (of zelfs de vaatwasser) gebruikt voor grotere PCBs maar zelfs met uren droogtijd zou ik dat niet willen riskeren :P

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Eymas
In de tussentijd heb ik wat (bijna retro?) weer binnen gekregen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xdox_AUrf0v72Ki3PllmXyglgJY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RWRDPMVpz1sk2VyJF1XoA4ZA.jpg?f=fotoalbum_large

Het verzamelen staat bij mij op een laag pitje omdat de vakken van mijn kallax kast een beetje vol raken, maar deze kon ik niet laten liggen nu het vakantieseizoen er aan komt.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook nog wat binnengekregen :) mis nu nog maar 3 kof's . Alleen nog '99, XV en XIV. De eerste staat een zoekertje op e-bay voor open, de rest komt vanzelf wel een keer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MH8QCOELGboKXcqqmE_ut3r5yr4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FoQq1IGgi0ENzQmCxVt1eQI1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Eymas schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 17:10:
In de tussentijd heb ik wat (bijna retro?) weer binnen gekregen:
[Afbeelding]

Het verzamelen staat bij mij op een laag pitje omdat de vakken van mijn kallax kast een beetje vol raken, maar deze kon ik niet laten liggen nu het vakantieseizoen er aan komt.
Heb jij de orginele (eerste release) Kirby game of de reprint? De reprint heeft een dunner doosje. Laatst bij Nedgame besteld (nieuw) en ik heb de reprint te pakken. Alle 3ds games die een reprint hebben gehad hebben het dunnere afwijkende hoesje (staat minder mooi in de kast omdat deze afwijkt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eymas
Verwijderd schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 11:03:
[...]

Heb jij de orginele Kirby game of de reprint? De reprint heeft een dunner doosje. Laatst bij Nedgame besteld (nieuw) en ik heb de reprint te pakken. Alle 3ds games die een reprint hebben gehad hebben het dunnere afwijkende hoesje (staat minder mooi in de kast omdat deze afwijkt)
Dat wist ik nog niet, interessant om te weten!

Ik heb daarvoor een paar van mijn andere 3DS doosjes gepakt, waaronder Luigi's Mansion die ik destijds had gekocht samen met de 3DS XL op release. Tot zover lijkt het dat ik een origineel doosje heb, ook met andere spellen lijkt er geen verschil te zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8UrDsDQXJKw5UlpQD_M6iKKF13E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BkehS5Fz1KpMLlbdR3ryhXLr.jpg?f=fotoalbum_large

En omdat het kan: met een schuifmaat meet ik dat zowel Luigi's Mansion 2 als Kirby 15mm hoog zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5mVwe07OyjU6pVLpLzy45MZ5Vsk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kfJdtVHl0HYKiaAs8DZCQnkV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Eymas schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 11:20:
[...]

Dat wist ik nog niet, interessant om te weten!

Ik heb daarvoor een paar van mijn andere 3DS doosjes gepakt, waaronder Luigi's Mansion die ik destijds had gekocht samen met de 3DS XL op release. Tot zover lijkt het dat ik een origineel doosje heb, ook met andere spellen lijkt er geen verschil te zijn.
[Afbeelding]

En omdat het kan: met een schuifmaat meet ik dat zowel Luigi's Mansion 2 als Kirby 15mm hoog zijn:
[Afbeelding]
De reprint is ongeveer 11 á 12mm. Beetje onscherpe foto, maar je begrijpt wat ik bedoel ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X3-QSJtEbBL_yS6c_TRuTCflue0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xLVr7e3B0ttQhLqZJwJHbyZA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AVuzJGgLDI-h67IUjvrBPBeQs2M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lLwuVSVQZqpRxXPrRm64Il9v.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-09 07:36
Even voor de duidelijkheid, de reprints zijn ook origineel.
En in het geval van Persona Q zelfs aan te raden. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:21
Ik wist niet eens dat er verschil in doosjes was, weer iets bijgeleerd.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:14
Zouden ze voor de reprints dan doosjes uit US of Japan hebben gebruikt? Die zijn volgens mij smaller.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eymas
Raem schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 12:11:
Zouden ze voor de reprints dan doosjes uit US of Japan hebben gebruikt? Die zijn volgens mij smaller.
Voor zover ik gelezen heb is dat het geval, ja. Europese doosjes bleken dikker te zijn om zo ruimte te hebben voor meertalige handleidingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02:30
Eymas schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 12:31:
[...]

Voor zover ik gelezen heb is dat het geval, ja. Europese doosjes bleken dikker te zijn om zo ruimte te hebben voor meertalige handleidingen.
wellicht in de oude tijd. maar europese 3ds games zijn vaak in de taal van 1 land tegenwoordig haast nooit meer multi talig, plus de boekjes zijn letterlijk enkele bladzijdes of een paar losse papiertjes als er al wat in zit, wat voor formaat dan ook de dikte is niet echt meer relevant voor boekjes wat 3ds betreft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gast7 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 21:03:
[...]

wellicht in de oude tijd. maar europese 3ds games zijn vaak in de taal van 1 land tegenwoordig haast nooit meer multi talig, plus de boekjes zijn letterlijk enkele bladzijdes of een paar losse papiertjes als er al wat in zit, wat voor formaat dan ook de dikte is niet echt meer relevant voor boekjes wat 3ds betreft
Lijkt mijn eerder dat er meerdere, en misschien wel Europese productie locaties waren. Bij de Dreamcast hoesjes zie je ook verschillende blauw tinten terug komen. En bij al die andere spellen zie je toch ook niet verschil in dikte? Ook niet in de generaties waar wel nog boekjes gewoon waren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 00:13
Videogames blijven een hoge moeilijkheidsgraad hebben :')

De afgelopen maanden heb ik wisselend een aantal games gedaan die ik leuk vond maar weinig speelde. Maar jemig, wat is de moeilijkheidsgraad hoog zeg... door het snel niet verder kunnen komen worden ze ook snel niet meer leuk :O

- Tekken 5 (PS2), kom ik niet door de final stage in de story mode. Uitgezet toen de frustratie echt te hoog op liep, blijkt het niet te kunnen opslaan :P

- Blur (PS3), kom niet verder dan halverwege de 3e groep races. Zo vaak herhaald en gefrustreerd waarna ik het spel niet meer heb aangeraakt :P

- MotorStorm Apocalypse (PS3), de eerste verhaallijn/moeilijkheidsgraad afgerond, maar gestrand bij de 1e race v/d 2e verhaallijn. Na in totaal 2 uur hetzelfde circuit en nog niet door kunnen het maar opgegeven... terwijl het verder wel een leuk spel was.

Verder ook met enig regelmaat Mario Kart op de Wii en soms Wii U gespeeld. Slechts met een paar tracks kan ik de top 3 halen tegen de CPU, waarbij de Wii makkelijker lijkt dan de Wii U. In een buurthuis heb ik ook een paar keer Mario Kart op een Switch gespeeld tegen mensen... dat was om te janken :') Tegen doorgewinterde spelers maakte ik geen kans, maar zelfs iemand die na de N64 geen MK meer heeft aangeraakt won het met gemak van mij :X Sowieso lijkt MK hoe nieuwer hoe moeilijker na de Wii :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ben door Autobahn Police Simulator 3 (PS5) (ja, ben één van de lucky few die 'm gekocht heeft :+ ) weer getriggered in m'n Crash Time series-spellen. Vroeger veelvuldig gedaan op de 360/PS3 en mede daardoor weer Crash Time 3 gedaan op de PS3. Ondanks alle negatieve kritieken op de gehele serie vind ik het een leuke game om tussendoor even te doen.

Zelfde heb ik met APS maar net als op de PS4 (deel 2 dan) heeft het spel veel last van framerate issues. Ben niet zo moeilijk, maar het is écht storend. Dat het spel er niet uit ziet op een PS5 boeit me niet eens zoveel maar zoiets simpels als een simpele 60FPS aanhouden met die graphics moet haalbaar zijn. Dan maar weer terug naar Crash Time met 30 FPS, maar die is tenminste relatief steady (tussen de 20 en 30) :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Toch nog redelijk veel dingen toegevoegd aan de collectie, ik heb alleen moeite om tijd te vinden om mooie fotootjes te plaatsen :)
Ben nog altijd niet begonnen aan de PS1 "restoration", omdat ik gelijk een XStation wil inbouwen maar mijn 3d print tray nog altijd bij de douane ligt (en ik te lui ben).

Nieuwste project is nu een SEGA Master System 1, PAL VA3. Deze moest echt van binnen en buiten gereinigd worden, zat een raar goedje aan de binnenkant. Heb hem voor nu even 60Hz gemaakt, twijfel nog of daar een switch(less) oplossing voor moet komen. Wat ik wel graag zou willen is een FM audio chip restoration mod.. ooit :+

Heb ook nog een aantal Xbox 360 componentkabels onderweg, welke ik wil gaan gebruiken voor een paar extra DIY OG Xbox component kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09 00:16
Seroczynski schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 08:58:
Heb ook nog een aantal Xbox 360 componentkabels onderweg, welke ik wil gaan gebruiken voor een paar extra DIY OG Xbox component kabels.
Dit staat al zo ontzettend lang op mijn lijstje om te doen, maar door gebrek aan soldeerervaring durf ik niet zo goed :+

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ChokingHazard schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 10:19:
[...]

Dit staat al zo ontzettend lang op mijn lijstje om te doen, maar door gebrek aan soldeerervaring durf ik niet zo goed :+
Leuk projectje hoor, kan niet zo veel mis gaan. De eerste keer had ik één van de R G B draadjes niet goed zitten, waardoor ik geen blauw had maar de rest wel getoond werd. Gewoon rustig kijken waar de fout zit.
Wil nu een OG Xbox aan een maatje uitlenen, dus nog maar een kabeltje maken :-) Héél misschien gooi ik er wel eentje op V&A, maar ik zou er niet op gaan wachten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eymas
Seroczynski schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 08:58:
Ben nog altijd niet begonnen aan de PS1 "restoration", omdat ik gelijk een XStation wil inbouwen maar mijn 3d print tray nog altijd bij de douane ligt (en ik te lui ben).
De XStation is een verleidelijk projectje... ik heb daarvoor expres een SCPH-5502 model voor gevonden. Rest alleen een keer het ding zelf te bestellen, de tray kan ik zelf printen gelukkig.

In ieder geval succes met alle projecten, het klinkt als een actieve zomer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Laatst online: 21-09 00:16
Seroczynski schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 10:28:
[...]

Leuk projectje hoor, kan niet zo veel mis gaan. De eerste keer had ik één van de R G B draadjes niet goed zitten, waardoor ik geen blauw had maar de rest wel getoond werd. Gewoon rustig kijken waar de fout zit.
Wil nu een OG Xbox aan een maatje uitlenen, dus nog maar een kabeltje maken :-) Héél misschien gooi ik er wel eentje op V&A, maar ik zou er niet op gaan wachten :+
Dat hoor ik vaker, ook dat het niet zo lastig is. Volgens mij heb jij me dat ook eens een keer verteld. Ik heb beide kabels in huis dus ik hoef alleen maar ergens soldeerspullen vandaan te toveren en er een avondje de tijd voor nemen.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Josefien schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 23:15:
Videogames blijven een hoge moeilijkheidsgraad hebben :')
Tsja het enige wat ik hierop kan antwoorden is dat het zo is, maar dat het grotendeels aan jezelf ligt hoe je er mee omgaat ;)
Wil je echt beter worden dan zul je moeten oefenen. Tekken kan ik zelf (ondanks dat ik groot liefhebber ben van fighting games) ook voor geen meter :) dus kan je daar weinig concrete tips geven, maar in general met fighting games en dan met name vs de ai zijn 2 dingen van invloed.
Ken je karakter, dus probeer deze zo optimaal mogelijk te spelen, googlen op 'bread and butter' combo gaat mogelijk al heel veel schelen, natuurlijk ook logisch als je bij een hit iedere keer 15-20% damage kan veroorzaken vs die ene losse hit die dan wat 2-5% doet ofzo?
Ken je tegenstander! Dit is natuurlijk het lastigste maar in de meeste fighting games is de ai vaak zeer voorspelbaar. Nogmaals zelf geen tekken speler dus verbeter me gerust mocht ik het mis hebben. Maar grotendeels zou moeten gelden dat als je het vaker speelt je wel weet wat de ai gaat doen en kan je een counter strategie verzinnen en dan hopelijk ook uitvoeren! iig succes!
------------

Good old gameboy
Zoals ik hier regelmatig roep ben ik absoluut geen handheld gamer, maar dat stopt me niet om stiekum veel lol te halen uit gameboy games :P
Deze speel ik dan via emulatie of mister op het 'grote scherm' net zoals ik dat vroeger deed via super gameboy of de cube gba player.

Mijn meest recente verslaving is Solar striker. Ik meende dat dit zelfs een van de launch of iig near launch game was! Kon zo snel niet even ads vinden die dat bevestigien. Maar ben wel benieuwd of jullie dit mogelijk herkennen of dat mijn geheugen mij wederom eens in de steek laat :+

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Sagat schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 13:31:
[...]

Tsja het enige wat ik hierop kan antwoorden is dat het zo is, maar dat het grotendeels aan jezelf ligt hoe je er mee omgaat ;)
Wil je echt beter worden dan zul je moeten oefenen. Tekken kan ik zelf (ondanks dat ik groot liefhebber ben van fighting games) ook voor geen meter :) dus kan je daar weinig concrete tips geven, maar in general met fighting games en dan met name vs de ai zijn 2 dingen van invloed.
Ken je karakter, dus probeer deze zo optimaal mogelijk te spelen, googlen op 'bread and butter' combo gaat mogelijk al heel veel schelen, natuurlijk ook logisch als je bij een hit iedere keer 15-20% damage kan veroorzaken vs die ene losse hit die dan wat 2-5% doet ofzo?
Ken je tegenstander! Dit is natuurlijk het lastigste maar in de meeste fighting games is de ai vaak zeer voorspelbaar. Nogmaals zelf geen tekken speler dus verbeter me gerust mocht ik het mis hebben. Maar grotendeels zou moeten gelden dat als je het vaker speelt je wel weet wat de ai gaat doen en kan je een counter strategie verzinnen en dan hopelijk ook uitvoeren! iig succes!
Ik speel zelf wel Tekken dus kan daar wel enige input over geven, met name het recentste deel (1000+ uur) Online tegen andere spelers. Tekken is een heel complex spel. Je kan als een beginner button gaan mashen tegen andere beginners, en daar kan je heel veel plezier mee hebben. Niemand weet precies wat ieder doet, en leuk tegen vrienden.

Maar op het moment dat je toch iets meer wilt en meer diepte wilt, dan wordt dit al snel een heel ingewikkeld spel. Tegen een AI winnen kan wel en je kan zelfs max offline rank komen zonder al te veel moeite, maar dat is niet hoe een echte speler speelt.

Dan de vraag wat maakt dit spel zo moeilijk? Er is heel veel complexiteit in het spel. Laten we als voorbeeld nemen het back dashen. De input is back, back. Het probleem is dat je dan een stapje achteruit zet, maar je kan niet herhaaldelijk naar achteren, je zit met een soort "cooldown". Dan zie je al snel dat dit niet ideaal is online. Dus wat doen we dan? Een techniek dat Korean Backdash Cancelling (KBD) heet. Met de input: back, down/ back, back, neutral, back, down/back, back, neutral etc.

Dan zie je al dat alleen voor een beetje naar achteren lopen er al zoveel geoefend worden... En vergeet niet, dit wil je aan zowel player 1 als player 2 side kunnen. Dus links als rechts van het scherm moet beoefend worden.

En dit is maar de top van de ijsberg hoe complex dit spel is. Is dit alleen in Tekken 7? Nee meerdere oudere (retro) delen hebben dit mechanisme. En zo zijn er nog wel veel meer voorbeelden, maar laten we het hierbij houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
laugh schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 14:01:
[...]

Ik speel zelf wel Tekken dus kan daar wel enige input over geven, met name het recentste deel (1000+ uur) Online tegen andere spelers. Tekken is een heel complex spel. Je kan als een beginner button gaan mashen tegen andere beginners, en daar kan je heel veel plezier mee hebben. Niemand weet precies wat ieder doet, en leuk tegen vrienden.

Maar op het moment dat je toch iets meer wilt en meer diepte wilt, dan wordt dit al snel een heel ingewikkeld spel. Tegen een AI winnen kan wel en je kan zelfs max offline rank komen zonder al te veel moeite, maar dat is niet hoe een echte speler speelt.

Dan de vraag wat maakt dit spel zo moeilijk? Er is heel veel complexiteit in het spel. Laten we als voorbeeld nemen het back dashen. De input is back, back. Het probleem is dat je dan een stapje achteruit zet, maar je kan niet herhaaldelijk naar achteren, je zit met een soort "cooldown". Dan zie je al snel dat dit niet ideaal is online. Dus wat doen we dan? Een techniek dat Korean Backdash Cancelling (KBD) heet. Met de input: back, down/ back, back, neutral, back, down/back, back, neutral etc.

Dan zie je al dat alleen voor een beetje naar achteren lopen er al zoveel geoefend worden... En vergeet niet, dit wil je aan zowel player 1 als player 2 side kunnen. Dus links als rechts van het scherm moet beoefend worden.

En dit is maar de top van de ijsberg hoe complex dit spel is. Is dit alleen in Tekken 7? Nee meerdere oudere (retro) delen hebben dit mechanisme. En zo zijn er nog wel veel meer voorbeelden, maar laten we het hierbij houden :)
Goed ik het niet het idee dat @Josefien een pro online speler wil worden, dus ik denk dat een geavanceerde techniek als hierboven, wanneer je enkel het spel wil uitspelen in SP op (correct me if i am wrong here) de default difficulty, wellicht wat overkill is?

Vandaar mijn advies om wel simpele hit confirm combo's te leren. Zou low effort moeten zijn voor veel gain.
En misschien allerbelangrijkste, welk karakter speel je? Normaal ben ik groot voorstander van 'kies een karakter die je het leukst vind'.
Maar in dit scenario misschien goed om eerst een top tier char te spelen, en daarmee het spel uit te spelen, wat vertrouwen op te bouwen, en daarna dan terug te gaan naar je 'eigen' (main) character.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 15:52
Net na lang wikken en wegen Fire Emblem: Path of Radiance gekocht voor 200 euro, hopelijk valt hij niet tegen. Ik schrok er eigenlijk wel van wat sommige Gamecube spellen tegenwoordig kosten, bleek dat 200 euro nog niet eens zo'n extreem voorbeeld te zijn.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ekfad
Redax schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 19:27:
Net na lang wikken en wegen Fire Emblem: Path of Radiance gekocht voor 200 euro, hopelijk valt hij niet tegen. Ik schrok er eigenlijk wel van wat sommige Gamecube spellen tegenwoordig kosten, bleek dat 200 euro nog niet eens zo'n extreem voorbeeld te zijn.
Komt traag op gang en zeker niet de beste uit de reeks maar cava.
En in een lot kopen of even rondkijken helpt soms.

Ik heb er eentje sealed liggen die uit een lot kwam en waar ik omgerekend € 3,23 voor betaald heb (was wel een erg groot lot). Ik heb vervolgens mijn geopend exemplaar dan terug verkocht (ook in een (veel kleiner) lot) aan een andere verzamelaar voor omgerekend €50.

Als je het allemaal een beetje betaalbaar wil houden kan je bijna niet anders dan grote loten opkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 15:52
Ekfad schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 08:49:
[...]

Komt traag op gang en zeker niet de beste uit de reeks maar cava.
En in een lot kopen of even rondkijken helpt soms.

Ik heb er eentje sealed liggen die uit een lot kwam en waar ik omgerekend € 3,23 voor betaald heb (was wel een erg groot lot). Ik heb vervolgens mijn geopend exemplaar dan terug verkocht (ook in een (veel kleiner) lot) aan een andere verzamelaar voor omgerekend €50.

Als je het allemaal een beetje betaalbaar wil houden kan je bijna niet anders dan grote loten opkopen.
Enige nadeel is dat ja dan ook heel veel meuk krijgt die je niet altijd wilt hebben tenzij je echt alles verzamelt. En de Fifa's, Call of Duty's e.d. kom je dan ook weer niet kwijt.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Redax schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 09:01:
[...]

Enige nadeel is dat ja dan ook heel veel meuk krijgt die je niet altijd wilt hebben tenzij je echt alles verzamelt. En de Fifa's, Call of Duty's e.d. kom je dan ook weer niet kwijt.
Dat probeer ik op te vangen door de meuk bij een console te steken en door de andere meuk opnieuw in loten te verkopen. Heb onlangs zo een volledig Nintendo lot verkocht met daarin Snes, Gba, DS, GC, N64.
Je verkoopt dan weliswaar niet aan de marktwaarde maar meestal geraak je er dan wel van af. Zeker als er wat grotere kleppers bij zitten. Dit lot is ongeveer 38% onder de totale marktprijs weg gegaan maar mijn meuk was ik ook kwijt zo.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

cold_as_ijs schreef op maandag 13 juni 2022 @ 15:49:
@Sp33dFr34k ik hou me aanbevolen voor een RGB mod kit. Heb nog geen N64, maar wil deze wel nog een keer aanschaffen en natuurlijk een RGB mod op installeren. Als ik dan voor mezelf 1 bordje moet gaan maken dan schiet het kostentechnisch ook niet op ;)
Nou, PCB'tjes zijn eindelijk binnen, parts waren er al. Binnenkort effe proberen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BgOs5B92JmsrsXXWJbqarrBbFpo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hyyfdhcXLqN3GwlyNbbccspH.jpg?f=fotoalbum_large

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Laatst online: 19-09 00:13
Sagat schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 13:31:
[...]

Die "bread and butter" combo is zo te zien voor elke karakter verschillend (ik kies bijna altijd Julia, da's zo'n beetje de enige die ik leuk vind in Tekken 5 :D ). Het is in een YouTube filmpje gedemonstreerd, en de notatie v/d knoppen komt niet overeen met die op de controller, moet je dat weer eerst kennen :P

En dan nog, uit m'n hoofd de combinatie kunnen toepassen tijdens het spel. Dat duurt wel even :D
laugh schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 14:01:
[...]

8)7 Ik speel dan sowieso te weinig waardoor het nooit gaat goed komen :P Veel meer dan een paar uurtjes per maand is het niet :') Eerst maar eens de Story Mode zien te verslaan...

Er zit wel een "command list" in het menu, met meer dan 80 entries :o Ook weer per karakter verschillend. Er staat ook niet bij welke combinaties het nuttigste zijn. Zijn er werkelijk mensen die de lijst (voor een deel) uit het hoofd kennen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Laatst online: 22-09 09:50
Josefien schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 21:42:
[...]
Er zit wel een "command list" in het menu, met meer dan 80 entries :o Ook weer per karakter verschillend. Er staat ook niet bij welke combinaties het nuttigste zijn. Zijn er werkelijk mensen die de lijst (voor een deel) uit het hoofd kennen? :D
Dit is ook een beetje het probleem van veel spellen. Het is af en toe teveel en te groot. Dan haak ik af, heb geen zin in een hele studie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Niet online
[...]

Hangt best wel van de character af en de player. Maar over het algemeen gebruikt men niet alle moves van de move list. Dit heeft te maken met dat elke character wat "kern" moves heeft, en bread and butter combo's. En ook moves die je bijna nooit zal gebruiken omdat ze slechte eigenschappen hebben.

Het lijkt veel inderdaad als je meer dan 80 moves hebt. Maar als je een gedeelte werkelijk gebruikt, en je speelt het dagelijks dan valt het mee. Maar voor een beginner is dit heel erg veel ja.

Het klopt wat je zegt dat er geen combinaties staan.

Harada (de producer) van Tekken heeft gezegd dat ze data hebben hierover dat spelers weinig tijd spenderen in tutorial mode, en vandaar dat het er niet in zit, ook niet in Tekken 7 het recentste deel (inmiddels ook wel oud).

[ Voor 4% gewijzigd door laugh op 07-07-2022 22:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

didado schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:19:
Kwam dit tegen op Reddit.

https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share

Ben niet zo van het uiterlijk aanpassen van consoles/handhelds maar dit is wel zeer mooi gedaan!
Echt gaaf gedaan ja, ik zit zelf op r/gameboy en daar komen toch af en toe wel prachtige kunstwerkjes voorbij.

Wat ik vooral leuk vind is dat er nog een hele wereld om die retro handhelds is gebouwd, van fysieke modding tot ontwikkeling van nieuwe games, uitgebracht op cardridges.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Die "bread and butter" combo is zo te zien voor elke karakter verschillend
Correct, dat is het leuke van fighting games (voor mij dan) door de diversiteit aan characters en moves kom je veel verschillend speelstijlen tegen! En bij een spel met veel moves kan jouw Julia dan ook totaal anders zijn dan mijn Julia. bijvoorbeeld heel aanvallend vs heel verdedigend!
(ik kies bijna altijd Julia, da's zo'n beetje de enige die ik leuk vind in Tekken 5 :D ). Het is in een YouTube filmpje gedemonstreerd, en de notatie v/d knoppen komt niet overeen met die op de controller, moet je dat weer eerst kennen :P
Ja, juist omdat vechtspellen dus zeer diep kunnen zijn is er door de jaren heen een eigen 'jargon' ontstaan. Maar daar wen je normaliter wel vrij snel aan!
En dan nog, uit m'n hoofd de combinatie kunnen toepassen tijdens het spel. Dat duurt wel even :D
Yup! Het is een spel en het is aan jou hoe goed je erin wil worden. Maar het is niet anders dan een sport of een instrument leren spelen. Sommige mensen pakken het zeer snel op, anderen moeten gigantisch veel oefenen om iets te bereiken. Belangrijkste is, heb je fun met de game? Ja? Wil je echt beter worden? ja hoeveel tijd wil je er dan insteken? en natuurlijk niet onbelangrijk, hoeveel tijd kan je er insteken, ik zou zelf best graag 2uur per dag street fighter theorie leren en 2 uur praktijk les, maar dat gaat em niet worden :+
8)7 Ik speel dan sowieso te weinig waardoor het nooit gaat goed komen :P Veel meer dan een paar uurtjes per maand is het niet :') Eerst maar eens de Story Mode zien te verslaan...
Herkenbaar, ik ben zelf bezig met super sf2 snes. Maar ik speel dan 2-3 potjes en dan heb ik er genoeg van, soms dag later nog een keer, soms week later en soms een maand, dus ja op die manier gaat het nog wel even duren, maar geniet er nog steeds van. Dus dan is het toch prima?
Ik wil graag mijn retro achievements af tikken, en an sich zou ik met een 'cheese' tacties vrij makkelijk bij de eindbaas kunnen komen en dan credit feeden tot dat de achievement popt, maar dan is het voor mij niet 'echt' dus op deze lange inefficiënte manier heb ik er wel meer voldoening aan uiteindelijk :+
Kennen ongetwijfeld, gebruiken? Nope, Goed voor Tekken specifiek zal @laugh het beter weten en me wellicht kunnen aanvullen of verbeteren maar bij andere fighting games zijn de combo trials of lijsten er vaak puur om ideeën op te doen en dingen te laten zien aan je. Maar vaak zijn ze ook onprakisch in de uitvoering (te moeilijk om consequent uit te voeren onder wedstrijd druk) of te veel resources nodig, of doordat de combo te lang word veel damage scaling.

Moet zeggen dat ik nu wel benieuwd ben hoe moelijjk het nou eigenlijk is! Misschien eens kijken hoever ik zelf kom. Gewoon tekken 5 op ps2 toch? of betrof het een andere game of systeem?

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laugh
  • Niet online
Sagat schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 08:31:
[...]

Kennen ongetwijfeld, gebruiken? Nope, Goed voor Tekken specifiek zal @laugh het beter weten en me wellicht kunnen aanvullen of verbeteren maar bij andere fighting games zijn de combo trials of lijsten er vaak puur om ideeën op te doen en dingen te laten zien aan je. Maar vaak zijn ze ook onprakisch in de uitvoering (te moeilijk om consequent uit te voeren onder wedstrijd druk) of te veel resources nodig, of doordat de combo te lang word veel damage scaling.
Het klopt wat je zegt, het is als idee en als een voorbeeld om te laten zien.

Die combo voorbeelden die je ziet zijn van die 10 hit combo's. Die worden (bijna) nooit gebruikt, maar dat wordt helaas nooit verteld aan beginners. Spelers kennen dit. En die weten dan precies wat ze hier tegen moeten doen... Los daarvan is het onpraktisch omdat er veel betere/veiliger alternatieven zijn om veel damage te doen.

Het is over het algemeen niet aan te bevelen om strings te spammen in Tekken en die 10 hit combo is een soort knowledge check string. Het is geen wedstrijd om te zien wie het snelst knopjes kan drukken, maar dat gebeurt heel vaak op beginner en soms zelfs intermediate level. Spelers die continu aanvallen... Buttons, buttons en nog meer buttons mashen...

Maar hoe hoger het niveau, hoe geduldiger men speelt. Je wilt juist niet randomly wat moves doen of knopjes drukken, want elke move die je doet kan missen of geblocked worden, low parry, sidestep etc. , alles kan tegen je gebruikt worden voor een miljoen damage...

Dat is wel interessant natuurlijk. Want op elk niveau kijkt men anders naar de game. Er zijn moves die op beginner niveau overpowered lijken en behoorlijk misbruikt wordt, maar op intermediate en hoger bijna nooit omdat het te obvious en slecht is.

Toch kan iedereen wel vermaak hebben met dit spel, of je nou een beginner bent en met vrienden wat buttons wilt mashen op de bank, of als een ervaren speler, prachtig toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02:30
Josefien schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 23:15:

Verder ook met enig regelmaat Mario Kart op de Wii en soms Wii U gespeeld. Slechts met een paar tracks kan ik de top 3 halen tegen de CPU, waarbij de Wii makkelijker lijkt dan de Wii U. In een buurthuis heb ik ook een paar keer Mario Kart op een Switch gespeeld tegen mensen... dat was om te janken :') Tegen doorgewinterde spelers maakte ik geen kans, maar zelfs iemand die na de N64 geen MK meer heeft aangeraakt won het met gemak van mij :X Sowieso lijkt MK hoe nieuwer hoe moeilijker na de Wii :P
Dat vind ik wel grappig ik ervaar juist het omgekeerde

voor een 3 sterren ranking op de wii was niet enkel de eerste plek een requirement je moet ook zoveel seconden op de eerste plek staan. dus als je dat niet zo heel lang had, kreeg je een veel lagere ranking.

op de nieuwe versies van mario kart was het gegarandeerd 3 sterren voor een eerste plek. 3 sterren rank in oudere mario karts was hierbij best wel lastig. waarbij je bij de nieuwere versies vaak in een keer wel klaar bent.

Tevens de controls zeker bij manual is de wii juist een van de diepere entries lastiger om in te komen. mario kart wii is competitief gezien de mario kart met de hoogste skill barriere er zit best wel veel diepgang in ter vergelijking met elke andere mario kart, na mario kart 7 zijn de controls naar mijn mening erg versimpeld er is veel minder skil nodig om alles te kunnen in de nieuwere entries. Bij 8 dx is de default zelfs een automatische modus waarbij je haast niet meer van de baan af kan vliegen waarbij zelfs iemand die er niks van kan niet helemaal achter loopt. je hebt zelfs een stand waarbij je niet eens gas hoeft te geven

Het enige wat ik mij kan bedenken is dat bij de wii de items erg afhangt van op welke plek je stond en dat bij 8 is dat wat minder, gaat daar om afstand in vergelijking met de eerste plek. Op de wii kan je erg sterke items krijgen terwijl je relatief dicht bij elkaar staat .de bullet bill met name was het sterks in mario kart ds en wii. maar qua top placements heeft dat niet heel veel invloed.

[ Voor 9% gewijzigd door gast7 op 09-07-2022 14:31 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Raem
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZGoJwLxbl5EmtUJHd51ATBcPMsY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RgJ9DLnJ0c4DOaIefnhoMLyG.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag binnen gekregen. Hiermee weer een stapje dichter bij alle PS1 games van Squaresoft. Niet dat dit ooit gaat gebeuren waarschijnlijk, want Einhander is me veel te duur. Maar het is leuk om bepaalde doelen te hebben toch.

[ Voor 19% gewijzigd door Raem op 09-07-2022 16:08 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is wel tof:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Nou, ze zijn klaar, de N64 RGB power regulators (deze filteren dus het noisy 3.3 voltage voor de N64 RGB bordjes die deze regulator nog niet aan boord hebben, zie footnote). Helaas maar 5 ipv 6, want ik ben van eentje die 1mm cap kwijtgeraakt :/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ussMTAzdwWg-5IMT-3lMYY1scFE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DMtt93EYnMegdV3EaIxHcrvT.jpg?f=fotoalbum_large

Ze zijn allemaal doorgemeten, moet hem alleen nog testen in mijn N64, voor eenieder die interesse heeft, DM me maar. Ik zal ze later op V&A plaatsen voor een tientje per stuk :)

"This mod is only needed if you have Borti4938’s standard N64RGBv1 or Tim Worthington’s RGB mod. All other N64 RGB mods are unaffected by the dirty 3.3v rail and thus do not need this mod."

[ Voor 8% gewijzigd door Sp33dFr34k op 10-07-2022 16:08 ]

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist een deel van deze 1080p PS3 docu van DF gezien, waarin ze vooral focusen op de '1080p dream' in de beginjaren van de PS3. Kan 'm iedereen hier aanraden.
Wel apart dat de PS3 al word gezien als retro, ook hier. Ik kan me al die CES / E3 shows en video's van 2005/2006 als de dag van gister nog herinneren en was zelf behoorlijk hyped :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
Wat een zalige console de PS3 en de gfx houden nog goed stand vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2022 @ 18:05:
Zojuist een deel van deze 1080p PS3 docu van DF gezien, waarin ze vooral focusen op de '1080p dream' in de beginjaren van de PS3. Kan 'm iedereen hier aanraden.
Wel apart dat de PS3 al word gezien als retro, ook hier. Ik kan me al die CES / E3 shows en video's van 2005/2006 als de dag van gister nog herinneren en was zelf behoorlijk hyped :P

[YouTube: DF Retro: PlayStation 3 - The 1080p Dream Part 1 - 2006-2007 - Full HD Gaming Tested On The Triple!]
Die ga ik vanavond eens kijken. Tja wanneer mag je iets als retro beschouwen. Lastige vraag, nes, SNES etc vind ik echt retro. PS3 is wel heel erg randje retro. Eigenlijk is het hd tijdperk nog niet heel erg retro, zelfs ps2 vind ik niet eens zo retro eerlijk gezegd. Ps1 wel, omdat dat echt early 3d graphics zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik hou van de PS3, geweldige console. Maakt me niet uit of hij retro is of niet. Ik vind het wel fijn dat ie 1080P output heeft, geen mods of scalers nodig :) Ook een dikke library, enorm veel (exclusive) games op uitgekomen. Destijds een shitload gekocht, en die heb ik nog steeds. Moet hem ook weer eens wat liefde gaan geven, toevallig nog wat Guncons voor gescoord laatst, die zitten ook aardig in de lift tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie nu in die df retro episode de game lair voorbij komen. Nooit geweten dat het dezelfde makers als Rogue squadron is. Binnenkort maar eens proberen, heb hem hier nog liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sp33dFr34k schreef op zondag 10 juli 2022 @ 21:06:
Ik hou van de PS3, geweldige console. Maakt me niet uit of hij retro is of niet. Ik vind het wel fijn dat ie 1080P output heeft, geen mods of scalers nodig :) Ook een dikke library, enorm veel (exclusive) games op uitgekomen. Destijds een shitload gekocht, en die heb ik nog steeds. Moet hem ook weer eens wat liefde gaan geven, toevallig nog wat Guncons voor gescoord laatst, die zitten ook aardig in de lift tegenwoordig.
Heeft idd 1080p output. Maar dan moet de game dat wel ondersteunen. Als er games zijn die 720p output hebben dan schakelt de HDMI signaal daar naar over :(

Los van dat, ik denk dat de PS3 wel enorm heeft bijgedragen aan de opkomst van Blu-Ray en de snellere opkomst van 1080p TV's. Veel LCD en Plasma TV's waren destijds maar HD-Ready, wat max 720p was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Sp33dFr34k schreef op zondag 10 juli 2022 @ 16:07:
Nou, ze zijn klaar, de N64 RGB power regulators (deze filteren dus het noisy 3.3 voltage voor de N64 RGB bordjes die deze regulator nog niet aan boord hebben, zie footnote). Helaas maar 5 ipv 6, want ik ben van eentje die 1mm cap kwijtgeraakt :/

[Afbeelding]

Ze zijn allemaal doorgemeten, moet hem alleen nog testen in mijn N64, voor eenieder die interesse heeft, DM me maar. Ik zal ze later op V&A plaatsen voor een tientje per stuk :)

"This mod is only needed if you have Borti4938’s standard N64RGBv1 or Tim Worthington’s RGB mod. All other N64 RGB mods are unaffected by the dirty 3.3v rail and thus do not need this mod."
Om mezelf maar ff te quoten, heb er een latertje van gemaakt. Kon het niet laten er eentje uit te proberen. Van tevoren wat games gecheckt en daarbij zag ik toch wel behoorlijk ruis als je erop let. Vooral bij de intro van Paper Mario op dat effen witte was het behoorlijk aanwezig. Na de install is deze helemaal weg, echt bizar wat een verschil, wel blij mee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2022 @ 22:08:
[...]

Los van dat, ik denk dat de PS3 wel enorm heeft bijgedragen aan de opkomst van Blu-Ray en de snellere opkomst van 1080p TV's. Veel LCD en Plasma TV's waren destijds maar HD-Ready, wat max 720p was.
De PS3 was een essentieel onderdeel van Sony's strategie om Blu-ray te pushen over HD-DVD, en dat heeft ze ook goed geholpen.

Ik geloof niet dat de PS3 ook maar enige versnelling m.b.t. 1080p content heeft veroorzaakt. Volgens mij waren de 1080p games op één hand te tellen. De enige waar ik het van weet is MGS4. Het waren voornamelijk films die in 1080p beschikbaar kwamen, waar je bij games nog blij mocht zijn als ze 720p waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seroczynski schreef op maandag 11 juli 2022 @ 08:45:
[...]

De PS3 was een essentieel onderdeel van Sony's strategie om Blu-ray te pushen over HD-DVD, en dat heeft ze ook goed geholpen.

Ik geloof niet dat de PS3 ook maar enige versnelling m.b.t. 1080p content heeft veroorzaakt. Volgens mij waren de 1080p games op één hand te tellen. De enige waar ik het van weet is MGS4. Het waren voornamelijk films die in 1080p beschikbaar kwamen, waar je bij games nog blij mocht zijn als ze 720p waren.
Het zijn er een stuk of 50:

http://wikibin.org/articl...l-hd-1080p-ps3-games.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja, beetje karig lijstje wel. MGS4, Call of Duty, Bioshock, GTA4, Tekken, dan heb je de meeste grote titels wel gehad. Volgens mij zijn deze ook niet allemaal native 1080p.

Volgens mij draaide mijn GTA4 niet in 1080p op de PS3, maar dat zal dan aan mij hebben gelegen. Heb hem uiteindelijk ook op de X360 uitgespeeld.

[ Voor 22% gewijzigd door Seroczynski op 11-07-2022 09:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• buMf00d
  • Laatst online: 16-09 15:26
Om de een of andere reden heb ik de laatste week enorm veel xbox 360 games gekocht, voornamelijk 'aparte' / 'ongewone' titels, hidden gems, hoe je het ook wil noemen. Gelukkig zijn de games voor niet al te veel geld overal en nergens te bestellen :)

Heeft iemand nog aanraders? En dan met name ongewone / onpopulaire games die jullie vet vinden maar mensen niet echt vanaf weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

buMf00d schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:19:
Om de een of andere reden heb ik de laatste week enorm veel xbox 360 games gekocht, voornamelijk 'aparte' / 'ongewone' titels, hidden gems, hoe je het ook wil noemen. Gelukkig zijn de games voor niet al te veel geld overal en nergens te bestellen :)

Heeft iemand nog aanraders? En dan met name ongewone / onpopulaire games die jullie vet vinden maar mensen niet echt vanaf weten?
Project silpheed
Gray matter
Prey
Condemned

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seroczynski schreef op maandag 11 juli 2022 @ 09:18:
[...]

Mja, beetje karig lijstje wel. MGS4, Call of Duty, Bioshock, GTA4, Tekken, dan heb je de meeste grote titels wel gehad. Volgens mij zijn deze ook niet allemaal native 1080p.

Volgens mij draaide mijn GTA4 niet in 1080p op de PS3, maar dat zal dan aan mij hebben gelegen. Heb hem uiteindelijk ook op de X360 uitgespeeld.
Zeker geen groot lijstje nee. De df retro aflevering gaat dan ook controleren hoe de performance is per game op 1080P. Wel leuk om naar te kijken. De gpu van de PS3 is sowieso niet zo snel als die van de Xbox 360. De cell processor zou een deel van de taken moeten overnemen, maar dan moet dat wel juist geprogrammeerd worden. Daarom zag je ook in het begin dat third party ports eigenlijk altijd slechter draaide op de PS3 dan op de Xbox 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buMf00d
  • Laatst online: 16-09 15:26
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:28:
[...]

Project silpheed
Gray matter
Prey
Condemned
Project Silpheed en Gray Matter ken ik niet, even opzoeken. De andere twee had ik toevallig deze week al aangeschaft :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Weer een reden om niet digitaal te kopen:

nieuws: Ubisoft haalt games uit verkoop waarvan onlinediensten in september s...

Games die compleet niet speelbaar worden gemaakt (singleplayer) omdat de DRM stopt... Maak dan net zoals GOG een DRM vrije versie. Ik zie geen leuke toekomst tegemoet als discs gaan verdwijnen, het is compleet onzeker of je aangekochte games kan blijven gebruiken.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2022 11:08 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• densy
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 11:58
De laatste tijd niet veel uitbreiding van de collectie gedaan, maar afgelopen week weer wat uitbreidingen.
- The Newzealand Story is een aankoop in zin van "had ik vroeger het doosje maar niet weg gedaan" :-). Nu dus weer 1 van mijn persoonlijke favorieten weer compleet.
- De JP versie van Mario All-Stars was vooral goedkoop, doosje in zeer goede conditie en een leuke aanvulling van de Super Famicom collectie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mYQbt7MTBzrNwhmDW7xauOaUMo8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gZE0DoF5asdcQ8mEwcgQQRhe.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.gamegeschiedenis.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoohanDePoohan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:21
densy schreef op maandag 11 juli 2022 @ 20:14:
De laatste tijd niet veel uitbreiding van de collectie gedaan, maar afgelopen week weer wat uitbreidingen.
- The Newzealand Story is een aankoop in zin van "had ik vroeger het doosje maar niet weg gedaan" :-). Nu dus weer 1 van mijn persoonlijke favorieten weer compleet.
- De JP versie van Mario All-Stars was vooral goedkoop, doosje in zeer goede conditie en een leuke aanvulling van de Super Famicom collectie.
[Afbeelding]
Newzealand Story is een favorietje van mij, ook in de arcades! Naast Bubble Bobble natuurlijk 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

JoohanDePoohan schreef op maandag 11 juli 2022 @ 21:16:
[...]

Newzealand Story is een favorietje van mij, ook in de arcades! Naast Bubble Bobble natuurlijk 8)
Beiden zijn wel beter op de mastersystem. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smekkos
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-09 20:06

Blur is ook echt de moeite waard. En als je vrienden of koters hebt is het helemaal feest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:56

koelebobes

Wen BTC €100K

Okay Xbox 360 games die je gespeeld moet hebben:

- King Kong ( beste versie van deze game )
- Need for Speed Most Wanted
- Asura's Wrath
- Catherine
- Dante's Inferno
- Timeshift
- Deus Ex Human Revolution ( speel de game zonder een kill te maken, beste ervaring ooit )

BTC €94.837,08

Acties:
  • +3 Henk 'm!
buMf00d schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:32:
[...]

Project Silpheed en Gray Matter ken ik niet, even opzoeken. De andere twee had ik toevallig deze week al aangeschaft :)
Gray Matter wilde ik ook noemen maar @Verwijderd was me voor. Toch in mn lijstje :P

A-Train HX
Beautiful Katamari
Gray Matter
Crash Time 3/4
The First Templar
Popcap Hits (Peggle)
The Saboteur
EA Grand Slam Tennis 2
Sniper Elite V2
From Dust (op disc als triple pack met Beyond Good and Evil HD en Outland)
Velvet Assassin
Tropico 3/4 (maar zijn al iets populairdere titels)
The Witcher 2 (idem)
Worms Collection (er zijn er 2, beiden heel lastig te vinden)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem

Killer is Dead
Lollipop Chainsaw (hier komt een remake van)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-09 22:48

OFV

- The Newzealand Story is een aankoop in zin van "had ik vroeger het doosje maar niet weg gedaan" :-).
Ik zou hem voor alleen dat Ocean logo al in mijn collectie willen toevoegen. Classic. :)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• G-Meister
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 19:38
Afgelopen weekend sinds lange tijd weer iets leuks op een rommelmarkt gevonden! Helaas is het batterij klepje van de Color weg en werkt de Advance niet meer doordat de batterijen al die jaren erin hebben gezeten. Er zaten ook wat Gameboy spellen bij maar die waren niet heel spannend. Helaas ook geen N64 spellen :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/etYBw_kuZPYLQEGsyw4zWJ7KJDY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mJ7PTpRczykbsp4QafBzige5.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn Game Collectie Pagina en Mijn Projecten Pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G-Meister schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:31:
Afgelopen weekend sinds lange tijd weer iets leuks op een rommelmarkt gevonden! Helaas is het batterij klepje van de Color weg en werkt de Advance niet meer doordat de batterijen al die jaren erin hebben gezeten. Er zaten ook wat Gameboy spellen bij maar die waren niet heel spannend. Helaas ook geen N64 spellen :(

[Afbeelding]
Ze zien er verder wel heel strak en net uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:59:
[...]

Ze zien er verder wel heel strak en net uit!
De onderkant van de N64 is wel iets verkleurd, maar de controller heeft dan weer geen lam pootje. Oftewel een beetje voor en nadelen. Maar mij hoor je niet klagen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-09 17:11
Die was ik helemaal vergeten, heb ik vroeger ook grijsgespeeld. Kan me alleen niet meer herinneren waar ik het op gespeeld heb (niet op de nintendo in ieder geval).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kleinelievewolff schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 11:01:
[...]
Die was ik helemaal vergeten, heb ik vroeger ook grijsgespeeld. Kan me alleen niet meer herinneren waar ik het op gespeeld heb (niet op de nintendo in ieder geval).
Ik heb beide op amiga gespeeld! NZS viel me wat tegen (was ontzettend gehypt in de britse bladen) maar Bubble bobble, ja die was wel top. Ook gelijktijdig two player! Nu standaard, maar in de nes.c64 tijd genoeg games waar je lekker om en om mocht spelen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-09 17:11
Commodore Amiga had ik inderdaad ook, zal die het geweest zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
G-Meister schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:31:

[Afbeelding]
Die Game Boys zijn allemaal makkelijk te repareren. Tenzij die corrosie van de batterijen heel ver verspreid is.

Batterij klepjes zijn vrij makkelijk vervangers voor te vinden.

Als je hulp nodig hebt, kan je altijd even DM'en. Ze zien er te goed uit om niet te fixen!

[ Voor 9% gewijzigd door Koldur op 13-07-2022 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
Koldur schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 15:10:
[...]
Die Game Boys zijn allemaal makkelijk te repareren. Tenzij die corrosie van de batterijen heel ver verspreid is.
Helaas is dat wel het geval. Ik had hem al open gemaakt, maar overal zit blauwe corrosie op. Zelfs het volumewiel en aan/uit switch zitten muurvast. Ook de switches van de L en R button zijn helemaal aangetast. Mijn plan is om een donor advance te kopen waarbij het scherm bijvoorbeeld kapot is maar het mobo wel nog goed van is.

Hetzelfde geldt voor het batterij klepje van de Gameboy Color. Ik had nog een klepje liggen van Ali, die gebruik ik nu. Alleen het liefst wil ik hem gewoon weer origineel maken, maar dat gaat wel goedkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
G-Meister schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 15:49:
[...]

Helaas is dat wel het geval. Ik had hem al open gemaakt, maar overal zit blauwe corrosie op. Zelfs het volumewiel en aan/uit switch zitten muurvast. Ook de switches van de L en R button zijn helemaal aangetast. Mijn plan is om een donor advance te kopen waarbij het scherm bijvoorbeeld kapot is maar het mobo wel nog goed van is.

Hetzelfde geldt voor het batterij klepje van de Gameboy Color. Ik had nog een klepje liggen van Ali, die gebruik ik nu. Alleen het liefst wil ik hem gewoon weer origineel maken, maar dat gaat wel goedkomen :)
Ai, dat is dan echt erg geweest helaas.

Klepje moet inderdaad hoe dan ook wel lukken, die is niet het lastigst gelukkig!

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Vandaag toegevoegd aan de collectie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MnCeHmev3VV0I88UP3Xu93ytj2Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tyyo5vw08XIyoZF4qjvwk7jE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jw0jrCENUI77xOqTTlziuX2Vl7E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5XycHkDWeQkA1XHtNEyjHo08.jpg?f=fotoalbum_large

De XBOX collectie was een koopje, leek het. Nog noot zoveel krassen gezien, ook verschillende boekjes ontbreken en laatste stukje kabel ontbreekt. Maar voor 10 euro kan ik niet klagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 21:43:
Vandaag toegevoegd aan de collectie:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

De XBOX collectie was een koopje, leek het. Nog noot zoveel krassen gezien, ook verschillende boekjes ontbreken en laatste stukje kabel ontbreekt. Maar voor 10 euro kan ik niet klagen.
Jammer van de krassen en het ontbreken van boekjes. Maar je hebt er serieus wel een paar mooie pareltjes tussen zitten. Brute Force, Mechassault, Splinter Cell O+
Brute Force heb ik zo ontzettend vaak gespeeld, bizar goede game destijds. Misschien wel de beste Xbox shooter naast Halo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Verwijderd The warriors start niet eens op van disc. Was al aan het kijken of ik zelf een disc polijster kan aanschaffen. Goedkope zijn 2-3 tientjes, hopelijk kan ik hem daarmee redden. Maar moet goed uitzoeken of ik er wel iets aan heb. Heb er nog maar 3 getest waarvan er dus 1 het niet deed. Grap is dat de disc meer voor de show en backup zijn. Speel eigenlijk gewoon direct van de HD. Voordeel is snellere laadtijden en hogere resolutie. Ook is zo’n beetje de hele collectie op een bekend online archief te vinden. Maar vind het toch wel leuk om een leuke collectie op disc te hebben

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Vanwege mijn nieuwe Japanse PlayStation 1 SCPH-3500 zocht ik nog een mooie game erbij..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ba5M4MgkyfB88KiuXgUahfpjygw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5iG0v2mDK18J1PlogR2BeH2A.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jpm0HeO4XkAQAQXjX7H2hCrlcx0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H0cwirAMJXV8eLQX41bYgHbC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1oR0W8uue-sBCPlOLqu1SW1bvVo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yoxs4gNhhrzU31AmlAVxdGKB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kAFQYC8ptc39uazI3kqXEZecZSY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NfIHAd6RoQ3ifgZTwiCUXriY.jpg?f=fotoalbum_large

Aangezien de Japanse Tekken 3 toch zo goed als helemaal in het Engels is en de FMV's niet gecensureerd zijn is dit eigenlijk de beste versie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-09 22:48

OFV

didado schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 14:41:
Vanwege mijn nieuwe Japanse PlayStation 1 SCPH-3500 zocht ik nog een mooie game erbij..

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Aangezien de Japanse Tekken 3 toch zo goed als helemaal in het Engels is en de FMV's niet gecensureerd zijn is dit eigenlijk de beste versie!
Die is gaaf!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
Ben toch wel blij dat wij in Europa mooie cases hebben gekregen voor PS1 games. Die Japanse en Amerikaanse cd hoesjes vind ik er zo lelijk uitzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Raem schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 15:09:
Ben toch wel blij dat wij in Europa mooie cases hebben gekregen voor PS1 games. Die Japanse en Amerikaanse cd hoesjes vind ik er zo lelijk uitzien.
Mee eens. Al hebben de Japanners nog een extra inlay wat er ook wel wat mooier uit ziet.

Maar PAL cases zijn zeker de mooiste!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Raem schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 15:09:
Die longbox uit de USA vind ik ook wel wat hebben. Beetje zoals de Saturn doosjes. Maar ze zijn wel enorm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 15:18:
[...]

Die longbox uit de USA vind ik ook wel wat hebben. Beetje zoals de Saturn doosjes. Maar ze zijn wel enorm.
Die zijn wel gaaf ja, maar ik hou het liefst alles zoveel mogelijk hetzelfde. Autistisch trekje ofzo van me denk ik. :P

Sommige PS1 cases zijn ook net even wat anders, bijvoorbeeld deze:
https://www.marktplaats.n...res-playstation-1-pal-cib

Die zijn ook net een slagje kleiner dan normale PS1 cases. En de cover is ook kleiner, dus je kunt ze ook niet overzetten naar een normaal hoesje. Weet ook niet waarom deze verschillende cases bestaan. Vind ik dan toch weer lelijk in de kast staan haha.

[ Voor 3% gewijzigd door Raem op 14-07-2022 15:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Voor en nadelen, de ene gaan al stuk als je er te hard naar kijkt, en de andere zien er weer niet zo mooi uit.

De Japanse PS, Saturn en PC-engine spellen zijn dan ook wel weer lekker compact..
Soms is de wisseling in verschillende hoesjes ook wel vervelend. Laats kwam de 3DS voorbij, maar buiten de Japanse heb ik voor de Saturn hier al 3 verschillende EU hoesjes in de kast staan.

Censuur is ook wel apart. Vroeger was de censuur veelal bij ons, en tegenwoordig wat meer in Japan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 16:55:
Voor en nadelen, de ene gaan al stuk als je er te hard naar kijkt, en de andere zien er weer niet zo mooi uit.

De Japanse PS, Saturn en PC-engine spellen zijn dan ook wel weer lekker compact..
Soms is de wisseling in verschillende hoesjes ook wel vervelend. Laats kwam de 3DS voorbij, maar buiten de Japanse heb ik voor de Saturn hier al 3 verschillende EU hoesjes in de kast staan.

Censuur is ook wel apart. Vroeger was de censuur veelal bij ons, en tegenwoordig wat meer in Japan.
https://youtu.be/e9CUFzFCve0

hier een goede vergelijking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, die heb ik al een keer gezien. Altijd leuk om de verschillen te zien, het zijn soms maar hele kleine details tot complete nieuwe sprites voor een regio of land. Je hebt het nu ook nog met Sony en Xbox die andere kijk op censuur hebben.

Zo vind ik dit ook wel een aardig artikel. We zijn wel wat verder tegenwoordig, er zijn wat letters toegevoegd en zelfs een + er achter om iedereen tevreden te houden, maar waar mensen zich al druk om konden maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:04
MP advertentie sommige mensen denken zeker dat alles wat oud is ook meteen veel waar is 8)7 |:(
Ik weet niet hoe zeldzaam dit is, maar een Trust product uit de jaren 90 :? :/

Hail to the king baby!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
@Verwijderd
https://www.marktplaats.n...antasy-reverie-series-ps5
Wat is dit nou? Bevalt die niet?
Ga er even vanuit dat jij dit bent haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Raem schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 11:00:
@Verwijderd
https://www.marktplaats.n...antasy-reverie-series-ps5
Wat is dit nou? Bevalt die niet?
Ga er even vanuit dat jij dit bent haha.
Ik had er per ongeluk twee besteld. Vandaar dat de tweede weg gaat ;-) maar als ik geen goed bod krijg dan houd ik er wellicht 1 in seal en gebruik ik de andere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:10

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

urk_forever schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 10:55:
MP advertentie sommige mensen denken zeker dat alles wat oud is ook meteen veel waar is 8)7 |:(
Ik weet niet hoe zeldzaam dit is, maar een Trust product uit de jaren 90 :? :/
Exact dit model (maar volgens mij niet van Trust), hadden we vroeger voor de SNES.
Ik zou er nu nog niet eens een tientje aan besteden, werkt met infrarood dus line-of-sight nodig, en ik kan me herinneren dat sommige afstandsbedieningen de controllers stoorden. Verder vreten ze batterijen. Tot zover mijn review 30 jaar na dato ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-08 21:51
Ik heb weer wat games uit Japan gekocht, die hopelijk volgende week binnen komen. Ik was verrast om te zien dat de yen ook in waarde gedaald is. ¥100 is normaal €1, maar nu is ¥140 gelijk aan €1. Dus heb ik wat meer besteld dan normaal. Vooral PS3 games en N64 games gekocht :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
didado schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 15:43:
Ik heb net een nieuwe accessoire binnen. ;)

De Super Nintendo QJ SN ProPad controller sealed.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat was indertijd (en is nog steeds) mijn favoriete controller voor de snes. Net iets groter dan de originele en ligt daardoor comfortabeler in de hand.

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Laatst online: 18-09 00:13
didado schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 15:43:
Ik heb net een nieuwe accessoire binnen. ;)

De Super Nintendo QJ SN ProPad controller sealed.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice. Die heb ik ook nog liggen. Helaas niet sealed, want hij is gebruikt door mijn broertje en mij. Meer door mijn broertje, want de jongste kreeg altijd controller 2 en/of de neppe controller...

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:13

jdh009

FP ProMod
Hebben jullie tips/aanraders voor draadloze controllers voor de SNES en de N64?

Sinds ik verhuisd ben is de kabel van de controller te kort voor waar mijn bank nu staat en zit te denken om over te stappen op een draadloze oplossing voor de SNES (die ik later ook kan gebruiken voor mijn NES wanneer ik alleen het koppelstukje nes-wireless koop) en de N64.

SNES:
8BitDo n30 Pro Bluetooth Gamepad
8BitDo Retro Receiver For SNES / SFC

Iemand hands-on ervaring met 8bitdo?

N64:
Helaas verkopen ze geen koppelstukjes voor de N64 dus daar moet ik verder kijken. Brawler64 Wireless Edition leek me wel een goed optie voor daarvoor.

[ Voor 8% gewijzigd door jdh009 op 16-07-2022 14:41 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jdh009 schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 14:38:
Hebben jullie tips/aanraders voor draadloze controllers voor de SNES en de N64?

Sinds ik verhuisd ben is de kabel van de controller te kort voor waar mijn bank nu staat en zit te denken om over te stappen op een draadloze oplossing voor de SNES (die ik later ook kan gebruiken voor mijn NES wanneer ik alleen het koppelstukje nes-wireless koop) en de N64.

SNES:
8BitDo n30 Pro Bluetooth Gamepad
8BitDo Retro Receiver For SNES / SFC

Iemand hands-on ervaring met 8bitdo?

N64:
Helaas verkopen ze geen koppelstukjes voor de N64 dus daar moet ik verder kijken. Brawler64 Wireless Edition leek me wel een goed optie voor daarvoor.
Deze N64 controller krijgt goede reviews met een langere kabel.

https://stoneagegamer.com...ler-for-n64-hyperkin.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb ze van 8bitdo voor mijn sega. Vind alleen het formaat een wat te klein, maar verder zijn ze goed. Batterijduur is ook heel lang

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

De controllers van Retrobit hebben bijna allemaal een lange kabel, maar voor draadloos is 8bito wel wat flexibeler met zijn controllers. Voor mij maakt dat draadje niet zoveel uit, hoort een beetje bij retrogamen.

Hier ondertussen nog wel wat toegevoegd, blij met shinobi miste deze entree nog. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NPVTRiR3acUaTGZ4NlrHznVp5os=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/63riPmYv2tIBEBrVCDkha1Xw.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 154 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.