Acties:
  • +1 Henk 'm!
Keverke schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 21:42:
Beste ben hier nieuw maar vol jullie al geruime tijd ben zelf verzamelaar van ps 1 tot en met ps 4 en de vriendin alles van Nintendo alvast vriendelijke groetjes
Zonder foto’s is het niet gebeurd ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uWJ1TrH5sFwb9IAnUXyfgdn3L9o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cvkOKoezjVrpbL6KHnsbeyhn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XCN6H4fozapESuK9hrbaW9lW6zE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PFQWd1TiNnGefGCAbSmFeqDE.jpg?f=fotoalbum_large
Wat nieuwe aanwinsten. PS3 collectie flink aangevuld. Nu dus R&C en assassins creed compleet hebben ;).

Voor Sega comix zone en the story of thor. Die laatste is een echte rpg, comix zone is een echte arcade brawler want dood is af. Maar wel gave stijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Keverke schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 21:42:
Beste ben hier nieuw maar vol jullie al geruime tijd ben zelf verzamelaar van ps 1 tot en met ps 4 en de vriendin alles van Nintendo alvast vriendelijke groetjes
Een warm welkom, vind dit een van de leukste plekken van ons forum :*) dus je gaat het als het goed is prima naar je zin hebben hier.
Foto's altijd leuk inderdaad oh en......even kleine tip (uit ons faq)

De groeten
We doen elkaar op GoT permanent de groeten. Het is dus niet nodig om "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je alsnog graag iedereen de groeten doet kun je daar je signature voor gebruiken.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 21:46:
[...]

Het is meer van hetzelfde de laatste tijd. Ik merk dat ik de grote games niet eens meer uitspeel. Duurt te lang en heb er de puf niet voor. Enorm veel herhaling. Geef mij maar de lineaire games van de ps3/360 tijd zoals dead space bijvoorbeeld. 10 tot 12 singleplayer. Meer dan genoeg.
Ik speel de kleine games ook niet uit, maar het is maar net wat je belangrijk vind en waar je lol uit haalt. Shmups zijn momenteel het genre waar ik erg veel lol uithaal. Met Gynoug zit ik tegen de clear aan (moet alleen een boss rush level doorkomen en dat vind ik irritant) en met Truxton heb ik een save state (everdrive he, dus wel echte hardware! :+ ) waar ik vrij ver ben met een flinke sloot aan levens.
Ook strikers 1945-2 op de ps1 speel ik geregeld, aan de ene kant is die uitgespeeld, aan de andere kant, doordat dit op lagere moeilijkheidsgraden was, is het dan het hele spel? Weet niet eens of er een TLB * is
True Last Boss
Many shooting games include a "True Last Boss (TLB)," a hidden boss encounter that only appears to highly skilled players. Reaching the TLB of a game often requires meeting a series of requirements, such as achieving a "no miss-no bomb (NMNB)" run, reaching a certain score threshold, destroying certain objects, entering a certain "path", or other objectives that can range from the obvious to the esoteric.
Even just reaching the TLB is a high achievement, and defeating them is, in some cases, a much greater challenge than an ordinary clear of the game.
maar zeker wel dat je meerdere loops hebt....geen drang om 2 loops uit te spelen maar zou het wel tof vinden om iig dat te bereiken!
Benieuwd of dat al is vanaf mijn huidige difficulty setting (4 uit 7 :'( ) maar er zit progressie in, en high scores worden gesaved dus dat houdt het ook leuk voor mij.

Verder vermaak ik me nog altijd met sf2 (snes super sf2), het voelt gewoon zo lekker als je die 1cc pakt, helaas is het spel gewoon (voor mij) vrij pittig, dus die max difficulty 1cc met Guile is helaas nog wat ver weg, maar op de een na hoogste diff ben ik vrij dicht in de buurt :*) )

Daarnaast gewoon 50.000 games per maand aftesten natuurlijk, wil overal over kunnen meepraten :+

10 second ninja DONE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Porto_IA
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-09 21:36
didado schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:44:
Ben met iemand in contact gekomen op Marktplaats die aan light brighting doet..

Resultaat na 3 dagen

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Yep dat ben ik :D werkt afhankelijk van het soort plastic, dus de ene console zal mooier worden dan het ander. maar resultaat is er altijd, al is het maar een beetje. En dat voor iets dat geen moeite of geld kost ! Wel heb je erg zonnige dagen nodig, en die zijn helaas schaars in Nederland :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z0di4k
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-08 10:52
cold_as_ijs schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 00:12:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat nieuwe aanwinsten. PS3 collectie flink aangevuld. Nu dus R&C en assassins creed compleet hebben ;).

Voor Sega comix zone en the story of thor. Die laatste is een echte rpg, comix zone is een echte arcade brawler want dood is af. Maar wel gave stijl
Die twee megadrive games zijn echt goed. Goede aankoop.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Nieuwe arrival van vandaag (sealed):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dxkz7qvzmIXZB8bovsPT_3H3vRU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wj8ZTJIFy7MsdcoSqttm3w37.jpg?f=fotoalbum_large
Zombie Zone (beter bekend als Onechanbara 😄)

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sto
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-12-2024

sto

Porto_IA schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 11:09:
[...]

Yep dat ben ik :D werkt afhankelijk van het soort plastic, dus de ene console zal mooier worden dan het ander. maar resultaat is er altijd, al is het maar een beetje. En dat voor iets dat geen moeite of geld kost ! Wel heb je erg zonnige dagen nodig, en die zijn helaas schaars in Nederland :+
Wat een mooi resultaat! wat houdt dat exact in "light brighting" ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hellum
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 17:03
cold_as_ijs schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 00:12:
Comix Zone O+ Vond het echt een fantastisch spel! Jammer dat het me nooit is gelukt om het uit te spelen. Na het werk de megadrive maar even aansluiten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davince72
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-08 21:06
hellum schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 14:35:
[...]

Comix Zone O+ Vond het echt een fantastisch spel! Jammer dat het me nooit is gelukt om het uit te spelen. Na het werk de megadrive maar even aansluiten 8)
Je kunt ook cheat code gebruiken (doe ik wel eens om toch het spel op eenvoudigere manier te ervaren)
Cheats zonder gamegenie : https://www.ssega.com/cheat/comix-zone/2792
Met Game Genie: https://www.gamegenie.com...e/genesis/comix_zone.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Porto_IA
sto schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 13:35:
[...]

Wat een mooi resultaat! wat houdt dat exact in "light brighting" ?
Witte/licht kleurige retro consoles willen nog weleens een gele/bruine kleur krijgen met de tijd. Als je deze gewoonweg in de volle zon laat liggen, zeg een paar dagen dan krijgen ze (deels/of soms volledig) hun originele kleur terug. Beste resultaat is dan natuurlijk wel alleen te behalen in de zomer (hoge UV) en bij strak blauwe hemels.

Let uiteraard wel op de weersvoorspellingen. Minder handig als het begint te regenen. Al is dat niet direct funest, mocht dat wel gebeuren, goed uit laten drogen, en niet aanzetten tot het weer echt volledig droog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:19
Porto_IA schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 15:41:
[...]

Witte/licht kleurige retro consoles willen nog weleens een gele/bruine kleur krijgen met de tijd. Als je deze gewoonweg in de volle zon laat liggen, zeg een paar dagen dan krijgen ze (deels/of soms volledig) hun originele kleur terug. Beste resultaat is dan natuurlijk wel alleen te behalen in de zomer (hoge UV) en bij strak blauwe hemels.

Let uiteraard wel op de weersvoorspellingen. Minder handig als het begint te regenen. Al is dat niet direct funest, mocht dat wel gebeuren, goed uit laten drogen, en niet aanzetten tot het weer echt volledig droog is.
Ik heb begrepen dat een UV lamp verreweg het beste resultaat geeft i.v.m. gelijkmatige belichting en 24/7 toe te passen. De zon kan werken maar is tricky.
Ook hoor ik van iedereen die het gebruikt, het probleem langzaamaan terug komt (ook als het donker bewaard wordt) en het plastic broos wordt.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-09 22:22
Ik heb recentelijk twee GBa's aangeschaft met modificaties.

De classic heeft een nieuw ips scherm met beters speakers en een usb-C batterij mod
Ook heb ik een custom shell en ips scherm GBA SP gehaalt, dat was meer voor het spelen zelf gezien ik die beter in de hand vind liggen als ik op mijn bed op de zij lig.

Even een paar mooie foto's :)

De GBA Classic

https://imgur.com/kzv5nzC

De GBA SP

https://imgur.com/8QO6Nib

https://imgur.com/5C5zZau

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:32:
[...]

Ik speel de kleine games ook niet uit, maar het is maar net wat je belangrijk vind en waar je lol uit haalt. Shmups zijn momenteel het genre waar ik erg veel lol uithaal. Met Gynoug zit ik tegen de clear aan (moet alleen een boss rush level doorkomen en dat vind ik irritant) en met Truxton heb ik een save state (everdrive he, dus wel echte hardware! :+ ) waar ik vrij ver ben met een flinke sloot aan levens.
Ook strikers 1945-2 op de ps1 speel ik geregeld, aan de ene kant is die uitgespeeld, aan de andere kant, doordat dit op lagere moeilijkheidsgraden was, is het dan het hele spel? Weet niet eens of er een TLB * is
True Last Boss
Many shooting games include a "True Last Boss (TLB)," a hidden boss encounter that only appears to highly skilled players. Reaching the TLB of a game often requires meeting a series of requirements, such as achieving a "no miss-no bomb (NMNB)" run, reaching a certain score threshold, destroying certain objects, entering a certain "path", or other objectives that can range from the obvious to the esoteric.
Even just reaching the TLB is a high achievement, and defeating them is, in some cases, a much greater challenge than an ordinary clear of the game.
maar zeker wel dat je meerdere loops hebt....geen drang om 2 loops uit te spelen maar zou het wel tof vinden om iig dat te bereiken!
Benieuwd of dat al is vanaf mijn huidige difficulty setting (4 uit 7 :'( ) maar er zit progressie in, en high scores worden gesaved dus dat houdt het ook leuk voor mij.

Verder vermaak ik me nog altijd met sf2 (snes super sf2), het voelt gewoon zo lekker als je die 1cc pakt, helaas is het spel gewoon (voor mij) vrij pittig, dus die max difficulty 1cc met Guile is helaas nog wat ver weg, maar op de een na hoogste diff ben ik vrij dicht in de buurt :*) )

Daarnaast gewoon 50.000 games per maand aftesten natuurlijk, wil overal over kunnen meepraten :+
Laats nog een paar potjes Bio-hazard gedaan, maar kwam niet verder dan het 2e level. Er zit toch best wat slowdown in, en dat helpt ook niet om lekker in een ritme te komen. Het was eigenlijk ook veel te warm voor zulke inspanningen. Uiteindelijk maar verder gegaan met Psycho pinball, zolang de bal niet bij de flippers komt hoef je niks te doen :P
davince72 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 15:02:
[...]

Je kunt ook cheat code gebruiken (doe ik wel eens om toch het spel op eenvoudigere manier te ervaren)
Ook zonder cheats is het wel redelijk te doen om het einde te behalen. Zowel op de mega drive als de vrij goede windows poort, hoewel de laatste wel iets makkelijker is, of misschien alleen zo lijkt door iets meer door die iets meer gespeelt te hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Porto_IA
Koldur schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 16:25:
[...]

Ik heb begrepen dat een UV lamp verreweg het beste resultaat geeft i.v.m. gelijkmatige belichting en 24/7 toe te passen. De zon kan werken maar is tricky.
Ook hoor ik van iedereen die het gebruikt, het probleem langzaamaan terug komt (ook als het donker bewaard wordt) en het plastic broos wordt.
Dat klopt. Heb alleen zelf geen UV lamp en in de zon leggen is verreweg het makkelijkst. Alles verkleurt weer idd met de tijd, daar doe je weinig aan. En plastic zal idd langzaam broos (kunnen) worden met de tijd en als het te lang in de zon/UV lamp blijft liggen. Het is dan ook niet aan te raden het weken te laten liggen. Of heel vaak te doen. Sommige soorten plastic zijn er gevoeliger voor, en de ene console werkt beter dan de ander. Soms zelfs al verschillende revisies. Resultaten (en broosheid) zal per console heel erg kunnen verschillen. Al merk ik van een enkele sessie van zeg 3-4 dagen weinig broosheid maar wel altijd resultaat. En dat is opzich leuk voor wie niet met alle retrobright chemicalien aan de slag wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hellum
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 17:03
davince72 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 15:02:
[...]

Jammer genoeg heb ik wegens ruimtegebrek al mijn Sega games en overbodige accessoires weggedaan behalve Sonic 3, & Knuckles en Comix Zone. Maar de secret weapon kan misschien nog helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 17:06:
[...]

Laats nog een paar potjes Bio-hazard gedaan, maar kwam niet verder dan het 2e level. Er zit toch best wat slowdown in, en dat helpt ook niet om lekker in een ritme te komen. Het was eigenlijk ook veel te warm voor zulke inspanningen. Uiteindelijk maar verder gegaan met Psycho pinball, zolang de bal niet bij de flippers komt hoef je niks te doen :P
Hmm komt me niet bekend voor, maar als je ook maar een greinje interesse in het genre hebt, dan kun je niet om deze dude heen.
Hij komt 'binnenkort' met een video waarin hij ALLE :o Megadrive shmups gaat bespreken, dus dan zal deze ongetwijfeld ook voorbij komen. Mogelijk check ik hem voor die tijd zelf al even, iig bedankt voor den tip! En ja eigenlijk wel te warm om te gamen maar iets van bloed en kruipen enzo :+
binnekort moeten we denk ik lezen als ergens binnen nu, en enkele weken.....voor de pc engine heeft hij al zo'n video gemaakt en dat duurde ook wel eventjes

Flipperen heb ik videogame vorm minder mee, op een echte kast vind ik het nog wel geinig maar ook meestal maar korte sessies.......moet zeggen dat ik het na mijn amiga dagen ook weinig geprobeerd meer heb

[ Voor 0% gewijzigd door Sagat op 22-06-2022 20:54 . Reden: Typo's ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:34
Die heb ik ook nog gehad in mijn jeugd, mooi om in deze staat nog eens te zien. Heb er overigens geen goede herinneringen aan. Ik speelde er wel op, maar zelfs als kleuter vond ik de games gewoon ruk. Ik kan me geen enkele game herinneren die ik echt leuk vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-09 22:43
BarôZZa schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 15:20:
[...]

Die heb ik ook nog gehad in mijn jeugd, mooi om in deze staat nog eens te zien. Heb er overigens geen goede herinneringen aan. Ik speelde er wel op, maar zelfs als kleuter vond ik de games gewoon ruk. Ik kan me geen enkele game herinneren die ik echt leuk vond.
Als kind zat ik met hetzelfde probleem. We hadden een Atari met een kleine zwart / wit TV op zolder staan. Zover ik mij herinner heb ik dat ding een paar keer aangezet maar was er snel klaar mee. Dat veranderde toen we de Sega Master System en de NES in huis kregen. Sindsdien was ik een echte gamer :9

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik kan mijn nog wel een hele saai zomervakantie herinneren. Een buurman op het park had er eentje staan, en een schoenendoos vol spellen. Het was wat primitiever dan ik thuis gewent was, volgens mij toen op een 468DX2 al aan het spelen, doom enzo :9 En toch heb ik mij daar prima mee vermaakt.

In de tv kast nu ook een 2600 staan, en een aantal spelletjes staan. Soms nog wel het idee gehad om een composite mod erop te doen, maar uiteindelijk zal ik er toch niet snel een spel opstarten. De C64 de console waar ik mijn eerste game ervaringen ophad staat er ook alleen maar een beetje mooi te zijn. Mooie herinneringen alleen nu weinig behoefte omdat nog een keer te doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
[...]

Ja het is een simpele console met een mooie "Long Rainbow" afbeelding erop geplakt. 😉

Ik heb natuurlijk niet alle consoles gehad maar wel wat ervaring er mee.
Ik kon in die tijd letterlijk elke spelcomputer waarderen en vond het allemaal prachtig.

Voor een complete collectie is dit zeker een prachtig apparaat.

Maar vind het leuk om te horen hoe anderen in die tijd het ervaarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
Atari 2600 mijn allereerste console.

Was zeker en vast een topper, was wel maar 3a4j toen ik pacman speelde en pong en god weet wat nog.
Heel leuke tijd mee gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davince72
[...]
Heb er overigens geen goede herinneringen aan. Ik speelde er wel op, maar zelfs als kleuter vond ik de games gewoon ruk. Ik kan me geen enkele game herinneren die ik echt leuk vond.
haha moest lachen....de atari 2600 zet je nu niet meer voor de lol aan idd. Wel heb ik als kind veel met een Philips Videopac G7000 (net zo primitief) mogen spelen en dat was toen toch echt cool herinner ik me. Dit allemaal voor de introductie van NES/C64.
Maar goed uiteindelijk is het leuk op de sparen. Met name de oude 2600's, de woody en de darth vader modellen, zijn ook zonder ze aan te zetten gaaf te noemen ;-)
Ga ze binnenkort weer eens afstoffen en zichtbaar plekje geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
didado schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 22:12:
Een nieuwe Atari 2600 Junior uit 1987
Mijn eerste spelcomputer!

Kan mij niet meer herrinneren hoe ik deze heb verkregen (kerst, verjaardag?) maar wel vele uren aan besteed destijds. Games als River Raid, Pac-Man, Centipede; het waren de games die zelfs mijn moeder ook speelde. Deels ook omdat de games toen nog 'simpel' waren, met 1 joystick en 1 knop.

Niet veel later kwam de NES om de hoek kijken (met als eerste game Airwolf) en werd de Atari snel vergeten,

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-09 22:24
Heb bowling ( 32 in 1), en maze, van dezelfde cartridge suf gespeeld, met mijn vader...
En leerde, dat super Mario bros, de arcade uitvoering was, en niet zoals ik hoopte, de nes versie.
En dan Vanguard 80 gulden kostte!

Veel spelletjes kocht ik, of kreeg ik via de Whekamp, Neckermann, en of Otto. Daar waren ze goedkoper, dan bij de Bart Smit.

Ook weet ik nog dat ik een echte joypad had, en daar het pookje van de d-pad had afgedraaid..
Dat speelde ZOVEEL beter!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GNhRN62KjDzicKhIn-I6EIxlPtU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Vpx2kAR3uifnwujzy3zwwXSY.jpg?f=user_large

[ Voor 34% gewijzigd door PsYgHo op 24-06-2022 23:23 ]

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BarôZZa
davince72 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 19:01:
[...]

haha moest lachen....de atari 2600 zet je nu niet meer voor de lol aan idd. Wel heb ik als kind veel met een Philips Videopac G7000 (net zo primitief) mogen spelen en dat was toen toch echt cool herinner ik me. Dit allemaal voor de introductie van NES/C64.
Maar goed uiteindelijk is het leuk op de sparen. Met name de oude 2600's, de woody en de darth vader modellen, zijn ook zonder ze aan te zetten gaaf te noemen ;-)
Ga ze binnenkort weer eens afstoffen en zichtbaar plekje geven.
Dat zeker, de designs van de consoles zijn geweldig. Die van de cartridgelabels/boxes ook trouwens. Leerde me daarnaast op vroege leeftijd een waardevolle levensles over marketing: de mooiste box art betekent niet de beste game ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
https://www.youtube.com/watch?v=-fn-_eUgPcQ
Hoewel een "nieuwe" game ;) vond ik de review hier wel thuis horen. Ik heb alle sonics op megadrive op CD en 3D na. Maar lijkt me een leuke om nogmaals te kopen. Sonic 2 blijft gewoon een geniaal spel.
Wat me wel opviel is dat het jammer is dat ze geen CRT/composiet filter toepassen voor sommige visuals zoals watervallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 16:21:
https://www.youtube.com/watch?v=-fn-_eUgPcQ
Hoewel een "nieuwe" game ;) vond ik de review hier wel thuis horen. Ik heb alle sonics op megadrive op CD en 3D na. Maar lijkt me een leuke om nogmaals te kopen. Sonic 2 blijft gewoon een geniaal spel.
Wat me wel opviel is dat het jammer is dat ze geen CRT/composiet filter toepassen voor sommige visuals zoals watervallen
Zal wel weinig animo zijn voor zo'n filter, men wil alles steeds scherper. Ik speel zelf ook via rgb scart, en ja je mist her en der wat, maar een purist zit al achter een crt.
Hier wel alle sonics op de megadrive maar, 3D is een totaal ander spel. Traag als dikke ..... door een vergiet, leuke technische showplaatje voor die tijd meer is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-09 06:46
Iemand suggesties voor shops voor Wii accessoires ? Onze hond heeft een van onze 2 wiimotes opgevreten :p . Mijn dochter speelt met ons echter graag nog Mario Party en was eigenlijk al aan het vragen voor nog extra controllers zodat we ook met 3 of 4 konden spelen.
Ik zou van de gelegenheid eigenlijk direct gebruik maken om er met MotionPlus aan te schaffen. Heb ook begrepen dat je best wegblijft van die namaak controllers. Op Goohoo (wiigamesinfo.nl) vind ik originele tweedehandse voor €25. Beetje duur maar goedkoper zal misschien sowieso niet lukken.
Toch benieuwd of er gekende betrouwbare alternatieven zijn.
Tnx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09 00:16
Twixie schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 09:06:
Iemand suggesties voor shops voor Wii accessoires ? Onze hond heeft een van onze 2 wiimotes opgevreten :p . Mijn dochter speelt met ons echter graag nog Mario Party en was eigenlijk al aan het vragen voor nog extra controllers zodat we ook met 3 of 4 konden spelen.
Ik zou van de gelegenheid eigenlijk direct gebruik maken om er met MotionPlus aan te schaffen. Heb ook begrepen dat je best wegblijft van die namaak controllers. Op Goohoo (wiigamesinfo.nl) vind ik originele tweedehandse voor €25. Beetje duur maar goedkoper zal misschien sowieso niet lukken.
Tnx!
Ik had een paar jaar geleden ook controllers nodig. Ik vond ze echter zo duur dat ik uiteindelijk een extra Wii heb gekocht en was ik voor 25 euro klaar. Dat was dan wel zonder Motion Plus.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Twixie schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 09:06:
Tnx!
Ik bestel regelmatig mijn spullen via www.mariocube.nl (ze hebben ook zgn. 'subshops' als mariowii.nl etc.)

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

didado schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 17:57:
[...]

Ja het is een simpele console met een mooie "Long Rainbow" afbeelding erop geplakt. 😉

Ik heb natuurlijk niet alle consoles gehad maar wel wat ervaring er mee.
Ik kon in die tijd letterlijk elke spelcomputer waarderen en vond het allemaal prachtig.

Voor een complete collectie is dit zeker een prachtig apparaat.

Maar vind het leuk om te horen hoe anderen in die tijd het ervaarde.
In mijn jeugdperiode had een maat van mij een 2600 en we hebben ons toch prima vermaakt met Asteroids :)

Later toen er inmiddels ook al een SNES stond kwam de 2600 alsnog wel tevoorschijn voor een potje Asteroids. d:)b

Mooie aanschaf trouwens met doos en al!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 15:40:
[...]

In mijn jeugdperiode had een maat van mij een 2600 en we hebben ons toch prima vermaakt met Asteroids :)

Later toen er inmiddels ook al een SNES stond kwam de 2600 alsnog wel tevoorschijn voor een potje Asteroids. d:)b

Mooie aanschaf trouwens met doos en al!
Dankjewel!

Nu nog de orginele big brother er van vinden nieuw in box. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elsympatico
Hele knappe vondst idd, ook altijd mooie console gevonden.
Ik en mijn familie hebben ons er heel goed mee geamuseerd in die tijd.
Het was een andere tijd, maar zeker niet minder in mijn ogen zelfs betere tijd dan nu.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Mijn vroegste herinnering (buiten een Game & Watch VS van een kameraadje in de lagere school) is de Philips MSX die m’n vader had gekocht. We hadden daar niet veel spelletjes voor, maar Lode Runner is me altijd bijgebleven, dat vind ik nog steeds een geweldig spel!

Een NES of Master System heb ik nooit gekregen, maar na de MSX zijn alle verschillende eerste generaties x86 computers in huis gekomen met DOS en daarna elke generatie Pentium (tem P4 denk ik) met alle verschillende Windows versies (het zal dan ook niet verbazen dat ik uiteindelijk IT’er ben geworden 🤪).

In de tussentijd zelf gespaard voor een Game Boy, deze na een tijd verkocht en een Game Gear gekocht om dan toch maar terug een Game Boy te kopen en de Game Gear terug weggedaan (want ik vond de games van die eerste, alhoewel zonder kleur, toch leuker).

Mijn eerste home console was de Super Nintendo (ook weer zelf voor gespaard) en ik heb sindsdien ook nooit geen PC game meer gespeeld.

[ Voor 7% gewijzigd door Bruiser op 25-06-2022 22:13 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elsympatico
Leuk om te horen.Ik heb eerst de Atari 2600 gehad en dan master system denk ik dan /Nes/Game gear/Mega drive/Super Nintendo/Ps1/N64/Dreamcast/ps2/Ps3/pc

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Bruiser schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 22:09:
Mijn vroegste herinnering (buiten een Game & Watch VS van een kameraadje in de lagere school) is de Philips MSX die m’n vader had gekocht. We hadden daar niet veel spelletjes voor, maar Lode Runner is me altijd bijgebleven, dat vind ik nog steeds een geweldig spel!

Een NES of Master System heb ik nooit gekregen, maar na de MSX zijn alle verschillende eerste generaties x86 computers in huis gekomen met DOS en daarna elke generatie Pentium (tem P4 denk ik) met alle verschillende Windows versies (het zal dan ook niet verbazen dat ik uiteindelijk IT’er ben geworden 🤪).

In de tussentijd zelf gespaard voor een Game Boy, deze na een tijd verkocht en een Game Gear gekocht om dan toch maar terug een Game Boy te kopen en de Game Gear terug weggedaan (want ik vond de games van die eerste, alhoewel zonder kleur, toch leuker).

Mijn eerste home console was de Super Nintendo (ook weer zelf voor gespaard) en ik heb sindsdien ook nooit geen PC game meer gespeeld.
MSX hebben wij thuis ook nog gehad, daar heb ik ook echt veel tijd achter gespendeerd :)

Vooral dit spel is me bijgebleven:

Wat een heerlijk irritante zenuwachtige gameplay was dat _O- wij hadden best een mooie setup met kleuren TV en joystick, zal eens vragen waar dat ding ooit heen is gegaan.

Het meeste qua games stond op floppy disks maar we hadden ook nog games op cassette bandjes die je moest laten spelen om de data in te laden, duurde een kwartier ofzo en dan kon je spelen, of de foutmelding lezen _/-\o_

Heerlijke nostalgie, niet te vergelijken met wat de jeugd nu allemaal tot beschikking heeft.

Zou het voor geen goud willen missen, die herrineringen. Machtige tijden waren dat. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-09 15:31
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2022 @ 10:40:
[...]

MSX hebben wij thuis ook nog gehad, daar heb ik ook echt veel tijd achter gespendeerd :)

Vooral dit spel is me bijgebleven:

[YouTube: [MSX] King's Valley - Longplay]

Wat een heerlijk irritante zenuwachtige gameplay was dat _O- wij hadden best een mooie setup met kleuren TV en joystick, zal eens vragen waar dat ding ooit heen is gegaan.

Het meeste qua games stond op floppy disks maar we hadden ook nog games op cassette bandjes die je moest laten spelen om de data in te laden, duurde een kwartier ofzo en dan kon je spelen, of de foutmelding lezen _/-\o_

Heerlijke nostalgie, niet te vergelijken met wat de jeugd nu allemaal tot beschikking heeft.

Zou het voor geen goud willen missen, die herrineringen. Machtige tijden waren dat. :)
MSX is cool, is had de VG8020 gekocht van mijn spaarcenten in de Philips personeelswinkel (mijn Pa heeft 43 jaar bij Phiips gewerkt). Games op cassette, cartridges. King's Valley ook veel speelt, met Yie Ar Kung Fu, Athletic Land, KnightMare, Zaxxon en vele meer. Ik heb de MSX nog en weet nog dat de linker en rechter cursor toetsen gaar zijn (blijven half hangen), dank je wel Track & Field :9

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Petje72
Update van de gameroom :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_EqIuvJQ0hUDcI1_kQeb0v-g-AI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aQ6ZL97p59xdqKLIl8QEDKKu.jpg?f=fotoalbum_large

99% is ingepakt en klaar voor de verhuizing. Dan zal het vrees ik bijna een jaar in de dozen blijven en game ik alleen nog op de xbox series x in de woonkamer. Q1 2023 begin te grote verbouwing.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Petje72 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 11:35:
Update van de gameroom :)

[Afbeelding]

99% is ingepakt en klaar voor de verhuizing. Dan zal het vrees ik bijna een jaar in de dozen blijven en game ik alleen nog op de xbox series x in de woonkamer. Q1 2023 begin te grote verbouwing.
Goed via Dev mode kan je natuurlijk ook wel ‘een en ander’ spelen op retro gebied. Niet hetzelfde uiteraard maar beter dan niets. En afhankelijk van hoeveel tijd je hebt en hoe kritisch qua smaak heb je met gamepass natuurlijk ook aardig wat te spelen!
———
Atari 2600:
Hier ook jong de 2600 gekregen, en tja de games waren simpel, maar toch genoeg variatie. En ook hier enige waar mijn ouders meespeelden. Eigenlijk ook weinig echte miskopen hoewel ik in het begin ook weinig te kiezen had en degene die kochten vrij close met het winkelpersoneel waren en dus goed advies. Idd maar goed ook want ja die box art! Fantastisch mooi maar de games waren totaal anders. En idd bonus punten voor de analoge controllers. Was toch geinig met een race game (night driver?) en circus atari! Nooit pong gehad hoewel dat natuurlijk prima gewerkt zou hebben!

Maar na een paar jaar was ik er idd wel klaar mee, gamede steeds minder…en toen kwam de nes…

Ook eens dat de meerderheid van de 2600 library echt te gedateerd is, maar uit mijn eigen ‘library’ arcade games als space invaders, asteroids maar ook berzerk, galaxian, phoenix en toetankahmon (spelling?) en toch ook miss pac man! Weet nog dat ik initieel zeer boos was dat ik de ‘meisjes’ versie kreeg, maar deze is absoluut veel beter dan de gewone pacman op de 2600!
En ja star wars license ‘empire strikes back!’ Let op game heeft zowaar inertia!
Frogger natuurlijk ook leuke gameplay in short bursts. Smurf game was simpel maar leuke primitieve platformer. Combat met zijn 2-en ook geinig concept en air sea battle is een variatie hierop. Favo game van metal jesus (die ik zelf dus niet heb) hero is idd leuk! (Wellicht leuker op iets als c64, maar goed veel van deze games hebben elders betere versies).
Dus zelfs nu nog is er wel wat te beleven! En in mijn geval kunnen achievements nog wat toevoegen! Reminds me, space invaders heb ik nog wat te doen 😎

10 second ninja DONE

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• davince72
Goed gespot...dus @didado is DivOveR op reddit. Daar gaat je anonimiteit >:)
Ps: die protective film zit op vrijwel al mijn 2600's nog. Ik denk dat men in die tijd niet doorhad dat je dat kon verwijderen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dacht eigenlijk dat de meeste dat hier wel wisten. 😉

Ik doe er niet geheimzinnig over. Ik ben daar al lang op actief.

Ik deel daar wat ik hier deel maar dan met mijn slechte Engels. 😂

[ Voor 8% gewijzigd door didado op 27-06-2022 11:03 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ricepuppet

Vorige week weer een IPS scherm in een GBA geinstalleerd.. ben benieuwd hoeveel Tweakers hier GB(A)'s hebben met IPS scherm?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koldur
Ricepuppet schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:06:
[YouTube: Installing Gameboy Advance IPS Mod Kit Pink Blue Theme]

Vorige week weer een IPS scherm in een GBA geinstalleerd.. ben benieuwd hoeveel Tweakers hier GB(A)'s hebben met IPS scherm?
Ik ben een beetje overboard gegaan de laatste tijd haha. Ik heb ondertussen een Bi-vert DMG, IPS FP DMG, drie FP laminated CGBs, ITA FP AGB, IPS FP AGB en een GBA SP met een CGS (Cloud Store Gaming) IPS mod.
Ook heb ik van alle versies een niet gemodde liggen. De AGS-101 vind ik nog steeds goed meekomen wat dat betreft, helemaal als het op batterijduur aankomt.
Ik moet zeggen dat ik de SP echt superieur vind, vooral de knoppen. Maar ik heb dan ook een goede grip, anders vind ik de SP wel een verkrampt apparaat.

Zal binnenkort eens een paar foto's plaatsen.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi gedaan!

Hier geen IPS scherm maar wel een originele glacier waarmee ik mijn geestdodende bus/treinreizen naar school vulde met o.a. Golden Sun ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x7MJoElxF4gFuGtVZiwWf1wqegQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/daXeNA4uKUF4NOdFVvDbu4g1.jpg?f=user_large

Laatst even opengeschroefd om de d-pad te reinigen, deze reageerde slecht na jaren gebruik.

Doos en alles liggen nog op zolder in een opbergbox. Voor de herinneringen laat ik deze lekker zoals ie is maar heb in de toekomst zeker belang bij een 2e hands exemplaar om te modden met een IPS scherm :)

Er is ook zoveel moois te doen met die oude handhelds tegenwoordig, echt gaaf dat daar nog zo'n wereld omheen zit.

Ik vermoed wel dat het massale modden van oude systemen uiteindelijk originele exemplaren meer schaars gaat maken. Één van de redenen waarom ik van elk systeem toch wel een originele versie in goede staat wil bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Nice build. Ik heb er ook een met IPS scherm, prefeer die wel boven mijn AGS-101's. Maar wil ook nog weleens een SP met IPS scherm, wss dan wel met grip.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:52

Helaas heb ik van de genoemde Gameboys er van allemaal maar één van de compleet in verpakking in nieuwstaat, deze ga ik niet modden.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor de Retro gamers onder ons, Voormalige PlayStation- en Sega-topman Bernard Stolar overleden. :'(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yOdDu4-7-FtZ8zTTngBMirF1oXo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0VjBU5VLP9iyeIOyEwFVCtuO.jpg?f=user_large

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Linksquest schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:49:
Voor de Retro gamers onder ons, Voormalige PlayStation- en Sega-topman Bernard Stolar overleden. :'(

[Afbeelding]
Ben zeer slecht in namen maar deze komt zelfs mij bekend voor R.I.P….
——
Zijn er hier ook mensen die Vinyl verzamelen? En dan met name game gerelateerd? De prijzen lijken in deze hoek nog niet zo crazy te zijn (disclaimer heb alleen nog heel zijdelings gekeken dus vergeef me als ik totaal mis zit :S )
Twijfel zelf over een king of fighters plaat. Lijkt er alleen op dat ze de ‘gewone’ soundtrack gebruikt hebben en niet de aranged ost versies van de neo geo cd. Goed van deze versies maar eens mp3’s rippen of yt gebruiken. Maar vind vinyl toch wel wat hebben.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
Sagat schreef op maandag 27 juni 2022 @ 18:55:
[...]

Ben zeer slecht in namen maar deze komt zelfs mij bekend voor R.I.P….
——
Zijn er hier ook mensen die Vinyl verzamelen? En dan met name game gerelateerd? De prijzen lijken in deze hoek nog niet zo crazy te zijn (disclaimer heb alleen nog heel zijdelings gekeken dus vergeef me als ik totaal mis zit :S )
Twijfel zelf over een king of fighters plaat. Lijkt er alleen op dat ze de ‘gewone’ soundtrack gebruikt hebben en niet de aranged ost versies van de neo geo cd. Goed van deze versies maar eens mp3’s rippen of yt gebruiken. Maar vind vinyl toch wel wat hebben.
Vinyl heeft altijd wel iets extra's, persoonlijk houd ik er ook van. Maar ik zou eerst een OST beluisteren ergens online via bv Spotify. Een tune of song uit een game kan wel gaaf zijn of een mooie herinnering, maar een heel album... kan wel eens tegen vallen of eentonig worden. Als je hem vooraf luistert kan je denk ik beter bepalen of het de moeite waard is hem op vinyl te kopen. Of... als de muziek niet boeit maar je wil hem voor de heb.. dan gewoon kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:23
Linksquest schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:49:

[Afbeelding]
RIP Bernie. Alhoewel hij niet heel goed bezig was voor Sega, toen hij er CEO was. Zijn 'The Saturn is not our future' uitspraak heeft toen het beetje leven dat deze nog had volledig de kop om gedraaid. Of zijn uitspraak gerechtvaardigd was is dat weer een andere discussie...

Anyway, 75 is niet heel oud...

Nogmaals RIP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

——
Ja ik verzamel die, wilde hier binnenkort een video over maken, ik heb eentje die ik iets minder vond en die heb ik nu te koop staan, is eentje van Namco Museum. En op dit moment er 2 in de reservering staan.

Maar hier heb je er eentje van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vuikie schreef op maandag 27 juni 2022 @ 19:28:
[...]

RIP Bernie. Alhoewel hij niet heel goed bezig was voor Sega, toen hij er CEO was. Zijn 'The Saturn is not our future' uitspraak heeft toen het beetje leven dat deze nog had volledig de kop om gedraaid. Of zijn uitspraak gerechtvaardigd was is dat weer een andere discussie...

Anyway, 75 is niet heel oud...

Nogmaals RIP...
Hij bleek wel een hele goede visie te hebben gehad met hoe hij de toekomst van de Dreamcast voor ogen had, helaas dacht SEGA Japan daar anders over, hij was ja ook 1 dag voor de Amerikaanse release ontslagen / opgestapt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricepuppet
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2022 @ 12:39:
[...]

Ik vermoed wel dat het massale modden van oude systemen uiteindelijk originele exemplaren meer schaars gaat maken. Één van de redenen waarom ik van elk systeem toch wel een originele versie in goede staat wil bewaren.
Dat zou goed kunnen. Maar ik speel regelmatig op mijn GB(A)'s en ik kan echt niet met die oude schermen overweg. Ik bewaar ook altijd de originele onderdelen. Ben van plan daar een soort art project van te maken binnenkort.
Sp33dFr34k schreef op maandag 27 juni 2022 @ 12:39:
[...]

Nice build. Ik heb er ook een met IPS scherm, prefeer die wel boven mijn AGS-101's. Maar wil ook nog weleens een SP met IPS scherm, wss dan wel met grip.
Ik heb ook een SP met IPS. Ik vind beiden fijn eerlijk gezegd.

Jumpman schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:04:
[...]

Helaas heb ik van de genoemde Gameboys er van allemaal maar één van de compleet in verpakking in nieuwstaat, deze ga ik niet modden.
Ieder zijn ding natuurlijk!

Ik vind het leuk om ze te modden met een nieuw scherm/uiterlijk. Ik hoor vaker dat retro liefhebbers alles origineel willen hebben; ik ben daar niet 1 van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno24
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-08 08:23
[...]
Zijn er hier ook mensen die Vinyl verzamelen? En dan met name game gerelateerd?
Ik weet niet hoe retro het is maar voor mij is het pure nostalgie, de soundtrack en muziek van (oldschool) Runescape. Enige gamegerelateerde LP die ik tot nu toe heb maar er zijn genoeg spellen met goede muziek waar ik wel een LP van zou willen. Zelda, Final Fantasy bijvoorbeeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R2monSDO7zMVgBX7Ktq3EOgI1Zs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OLnITKGebwSQE7M1fVKekOyv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:23
Linksquest schreef op maandag 27 juni 2022 @ 19:37:
[...]

Hij bleek wel een hele goede visie te hebben gehad met hoe hij de toekomst van de Dreamcast voor ogen had, helaas dacht SEGA Japan daar anders over, hij was ja ook 1 dag voor de Amerikaanse release ontslagen / opgestapt.
Dat klopt, maar hij had al te veel kwaad bloed gezet door de Saturn te 'cancelen' dat Sega Japan hem op offerde.
Nu was de relatie tussen Sega Japan en Sega USA al niet echt geweldig op het moment dat Stolar CEO werd bij S-USA. 32X VS Saturn, Katana VS Black Belt om maar een paar voorbeelden te noemen...

Sega in de jaren negentig is een voorbeeld over hoe je een bedrijf niet moet runnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Laatst online: 12:20

Ik heb een gba sp met ips mod. Ik zou nog we eens een normale gba met ips scherm willen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Vrietje schreef op maandag 27 juni 2022 @ 23:08:
[...]

Ik heb een gba sp met ips mod. Ik zou nog we eens een normale gba met ips scherm willen maken.
-knip- Eigen content pluggen/promoten.

Ik heb er ook eentje gedaan; persoonlijk vind ik de 101 een stuk makkelijker om te doen. De SP heeft dat stukje met de scharnier wat meer werk vereist.

[ Voor 15% gewijzigd door Geronimous op 28-06-2022 18:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een GBA SP gehad. Voorzien van een nieuwe zwarte behuizing, IPS V2 scherm en een EZFlash voor mijn roms. Ohja, en natuurlijk een grotere batterij. Want dat was wel nodig.
Vorig jaar verkocht, omdat ik er eigenlijk veel te weinig mee deed.
Op de foto hieronder staat ie in het midden. Links de GBC welke ik ook tegelijk had verkocht.
De DSi heb ik nog wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CtomMvyholcPEqwxMxeEPCeePTQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NOaeCtt1x6BCWKwJYffn8SWs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:31:
YouTube: Return to Monkey Island | Gameplay Reveal Trailer

Had liever een animatie/tekenstijl gezien zoals Thimbleweed Park deed, maar hopelijk maakt de humor het spel.
Denk dat dat wel goed zit. De originele bedenker is er toch ook bij betrokken, misschien zorgt dat ook voor leuke verwijzingen naar de eerdere delen.
Hij staat hier in ieder geval op het lijstje, zo ie zo op steam/gog, maar als er een fysieke ps4 versie voorbij komt, dan neem ik die ook wel mee. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• davince72
Is er iemand die koopt bij DutchGameBoys op marktplaats? Wat een absurde prijzen durven die te vragen zeg. Begrijp niet dat ze bestaan.
Voorbeeld https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios van spel Stellar Assault voor 32x. Volgens pricecharting rond $160, zij vragen 450 euro!? Absurd

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nog nooit iets bij gekocht, ook vanwege de hoge prijzen bij net die items die ik zocht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
DutchGameBoys zijn echt het lachertje van MP. Ik gebruik een TamperMonkey script om alle reclame te verwijderen, waardoor ik het gelukkig niet meer zie.

Ik kan mij niet voorstellen dat iemand zo dom is om dergelijke prijzen er voor te betalen. Misschien is dat ook wel hun business model, hopen dat je af en toe een enkel sale hebt voor een hoog bedrag, i.p.v. meerdere producten verkopen voor een normale prijs.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• davince72
Ik heb ze een mail gestuurd wat ze bieden voor mijn exemplaar 😊heel benieuwd. Maar wellicht zitten ze gewoon ook op dit forum..zo ja dan wil ik tegen ze zeggen: Doe eens normaal stelletje scalpers
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VGvQcRYeWBJNqw5M1pyQeoYnPAc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hQk8jz5lEvlkVVHlitBICilp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redax
  • Laatst online: 26-08 15:52
davince72 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 17:04:
Is er iemand die koopt bij DutchGameBoys op marktplaats? Wat een absurde prijzen durven die te vragen zeg. Begrijp niet dat ze bestaan.
Voorbeeld https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios van spel Stellar Assault voor 32x. Volgens pricecharting rond $160, zij vragen 450 euro!? Absurd
Heel af en toe koop ik er wel. Voornaamste reden is dat ze veel zeldzaam spul binnen krijgen. Ze zijn vaak wel te duur. Ondanks dat ben ik wel al enkele keren overstag gegaan omdat ik bepaalde spellen toch wel heel graag wou hebben en nergens anders kon vinden.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Redax schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 17:27:
[...]

Heel af en toe koop ik er wel. Voornaamste reden is dat ze veel zeldzaam spul binnen krijgen. Ze zijn vaak wel te duur. Ondanks dat ben ik wel al enkele keren overstag gegaan omdat ik bepaalde spellen toch wel heel graag wou hebben en nergens anders kon vinden.
Dat dus, ik koop er ook wel eens wat, en dan wel wat ook redelijk in lijn ligt met wat er in prichecharting staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eymas
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07:47
Ik moet vaak lachen om de prijzen die ze stellen, ja.

Zelf heb ik maar één keer iets van ze gekocht omdat ik het destijds wel nodig had (Dreamcast VMU's) en mijn gebruikelijke winkels ze op dat moment niet hadden. Ik hou ze ook wel in de gaten voor als ik iets niet kan vinden en zij het voor een redelijke prijs wel hebben.
Voor de rest kijk ik er niet actief naar, al is het soms leuk om dat soort uitschieters te zien. Inderdaad bizar :P

[ Voor 6% gewijzigd door Eymas op 28-06-2022 17:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redax
  • Laatst online: 26-08 15:52
Eymas schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 17:40:
[...]

Ik moet vaak lachen om de prijzen die ze stellen, ja.

Zelf heb ik maar één keer iets van ze gekocht omdat ik het destijds wel nodig had (Dreamcast VMU's) en mijn gebruikelijke winkels ze op dat moment niet hadden. Ik hou ze ook wel in de gaten voor als ik iets niet kan vinden en zij het voor een redelijke prijs wel hebben.
Voor de rest kijk ik er niet actief naar, al is het soms leuk om dat soort uitschieters te zien. Inderdaad bizar :P
Soms zijn de verschillen wel absurd ja.
Deze bijvoorbeeld: https://www.dutchgameboys...ttle-for-arrakis-english/
Ben ik op diverse beurzen al voor onder 50 euro tegen gekomen, en zelf voor 35 euro gekocht een paar weken geleden.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BarôZZa
Op pricecharting staat ook: No sales data for this game and condition

En 1 sale per year.

Op ebay zijn ze allemaal ook een stuk duurder dan $160.

Pricecharting kan wel aardig misleidend zijn. Zie je een prijs staan, maar vervolgens dat de laatste keer dat het verkocht is 7 jaar geleden was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wat dan wel in hun voordeel weegt. de foto's, en omschrijving zijn vrij duidelijk. Sommige shops lijken wel foto's te maken, met een model telefoon zoals die van Rutte. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Petje72 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 19:11:
[...]

Vinyl heeft altijd wel iets extra's, persoonlijk houd ik er ook van. Maar ik zou eerst een OST beluisteren ergens online via bv Spotify. Een tune of song uit een game kan wel gaaf zijn of een mooie herinnering, maar een heel album... kan wel eens tegen vallen of eentonig worden. Als je hem vooraf luistert kan je denk ik beter bepalen of het de moeite waard is hem op vinyl te kopen. Of... als de muziek niet boeit maar je wil hem voor de heb.. dan gewoon kopen.
Oh ik heb de game in kwestie (kof95) behoorlijk gespeeld, ik had hem/de plaat zelfs al bijna gekocht toen ik in Luxemburg was, echt 50 euro vond ik wat aan de hoge kant, nu zou het voor 28 kunnen en gezien ik toch nog iig 1 plaat wilde hebben voor de hmmmm 'instap' combo bluetooth speak/platenspeler die ik voor een verjaardag gekregen had zie ik het wel zitten. Het helpt dat art op platen heel goed uitkomt!
Geen idee of ik dan, fanatieker word in platen luisteren want dan heb ik ook een beter speler nodig natuurlijk. 8)

Enige nadeel is dat er dus ook arranged ost's zijn die gebruikt werden met de neo geo cd versies. Deze vind ik veel beter dan de default ost's. Maar in dit geval is ook de standaard ost voor mij nog steeds acceptabel :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 17:47:
Wat dan wel in hun voordeel weegt. de foto's, en omschrijving zijn vrij duidelijk. Sommige shops lijken wel foto's te maken, met een model telefoon zoals die van Rutte. :/
Kan je beter bij https://www.press-startgames.com kopen. Altijd duidelijke foto's en prijzen die marktconform zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand die mij een advies kan geven waar ik bijvoorbeeld een cart kan krijgen van F-Zero 2 voor de SNES, dat is die BS F-Zero, zie Ali express voorbij komen maar daar 1x op besteld en dat kwam niet overeen, dus ben er voorzichtig mee geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:06:
[...]

Kan je beter bij https://www.press-startgames.com kopen. Altijd duidelijke foto's en prijzen die marktconform zijn.
Oh maar daar kom ik ook al jaren, en al vanaf het prille begin. Alleen een enkele keer bij dgb besteld, en maar een klein beetje extra betaald. Houd altijd prichecharting als een leidraad aan.

De conditie is wel, net als bij press, uitmuntend. Soms kan een mp item wel goedkoper zijn, maar de discs zijn dan vaak niet zo puntgaaf als bij zo'n webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Linksquest schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:48:
Iemand die mij een advies kan geven waar ik bijvoorbeeld een cart kan krijgen van F-Zero 2 voor de SNES, dat is die BS F-Zero, zie Ali express voorbij komen maar daar 1x op besteld en dat kwam niet overeen, dus ben er voorzichtig mee geworden.
Er is een tweakers die carts maakt, mocht je interesse hebben kan ik zijn nick opzoeken, geen idee of hij het nog steeds doet natuurlijk.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik vond het zo tegenvallen, dat ik Sonic 1, 2 en CD Decompilation heb gekocht en uitgeprobeerd :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZTxxbekZ7_cPYP67sa4EbPeCXu0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3qvUJrgCbMIYTO5PdcinoWrA.jpg?f=fotoalbum_large

Best wel vet, kan het zo spelen met een Retro-Bit Saturn controller als ik zou willen. Toevallig laatst Sonic 1 weer eens op de Genesis uitgespeeld. Was toch wel van plan om de rest van de serie ook op de originele hardware uit te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seroczynski schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:38:
[...]

Ik vond het zo tegenvallen, dat ik Sonic 1, 2 en CD Decompilation heb gekocht en uitgeprobeerd :+

[Afbeelding]

Best wel vet, kan het zo spelen met een Retro-Bit Saturn controller als ik zou willen. Toevallig laatst Sonic 1 weer eens op de Genesis uitgespeeld. Was toch wel van plan om de rest van de serie ook op de originele hardware uit te spelen.
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe deze collectie zich verhoudt tot de eerder uitgebrachte release op de ps3 bijvoorbeeld. Daar zijn de games ook digitaal verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sonic is volgens mij een van de meest opnieuw uitgebrachte spellen zelfs op de saturn die uiteraard direct na de MD zelf kwam is er een compilatie, en ik heb zelf een ps2 versie, en(of?) misschien ook nog cube versie. En dan ook nog de sega collectie op x360!

edit:
oh en natuurlijk het orgineel voor de MD, buiten dat niets, behalve de cover voor deel 2! wil nog steeds een cart only ervan kopen maar luiheih en gierigheid helpen niet :P

[ Voor 26% gewijzigd door Sagat op 29-06-2022 12:50 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:58:
[...]

Er is een tweakers die carts maakt, mocht je interesse hebben kan ik zijn nick opzoeken, geen idee of hij het nog steeds doet natuurlijk.
Als het niet te veel moeite is graag, en anders zoek ik wel een een SD naar Snes cart, dan kan ik ze ook wel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Linksquest schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:50:
[...]

Als het niet te veel moeite is graag, en anders zoek ik wel een een SD naar Snes cart, dan kan ik ze ook wel spelen.
Denk dat ik ruim 1 minuut in mijn berichten gezocht heb ;) dus helemaal goed hoor!
Het gaat om @zzattack
Ik zou zeggen stuur hem een dm en kijk wat er mogelijk is.
Een flashcar is natuurlijk ook wel super nice, ook voor vertalingen msu etc etc

10 second ninja DONE

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 22:50
Heb zelfs al eerder wel eens wat carts voor linksquest gedaan geloof ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zzattack schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:56:
Heb zelfs al eerder wel eens wat carts voor linksquest gedaan geloof ik :)
Volgens mij heb jij destijds ook Super Mario RPG voor mij gedaan. Was met gebruik van een donor JAP cart als ik mij niet vergis.

Zijn er bepaalde titels die je vaak maakt? Ik heb er zelf ook naar gekeken, maar de aanschaf van de verschillende programmerboards en redelijk gebrek aan duidelijke beginners handleidingen hebben mij nog niet overtuigd om er eens werk van te maken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 22:50
Nee, maak al jaren nagenoeg niets meer :)
Maar de hardlopers waren altijd J-RPGs met fan translations, NTSC carts die hier nooit uitgebracht zijn, en romhacks. Denk aan Secret of Mana 2, Earthbound, Chrono Trigger en romhacks van SMW, Super Metroid, ALTTP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Ik heb laaaang geleden via tweakers een Starwing 2 (NTSC) gekocht, dat was dan vermoedelijk ook van jouw?

En mijn US snes is toen ook voorzien van enkele mods (een supercic, rgb led en EU voeding), eveneens via tweakers dacht ik…

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zzattack schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:35:
Nee, maak al jaren nagenoeg niets meer :)
Maar de hardlopers waren altijd J-RPGs met fan translations, NTSC carts die hier nooit uitgebracht zijn, en romhacks. Denk aan Secret of Mana 2, Earthbound, Chrono Trigger en romhacks van SMW, Super Metroid, ALTTP.
Geen probleem, toch bedankt voor het reageren 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor mijn mede retro liefhebbers, hier weer ene leuke video speciaal voor jullie gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 19:10

3style

...

BarôZZa schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 17:44:
[...]

Op pricecharting staat ook: No sales data for this game and condition

En 1 sale per year.

Op ebay zijn ze allemaal ook een stuk duurder dan $160.

Pricecharting kan wel aardig misleidend zijn. Zie je een prijs staan, maar vervolgens dat de laatste keer dat het verkocht is 7 jaar geleden was.
Ja klopt, ook zegt het vaak niets over staat.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:48
Ouders die gaan verhuizen en maken dit doosje open:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jwejr-dYviKGl5fo_FsENf9WlyU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rnVCooyLsu1DMcqi1eQ9tiO4.jpg?f=fotoalbum_large
Een NES, PS1 en een N64. Alle drie met diverse games en accessoires.
Snel een HDMI converter gekocht en eens kijken of ik de boel aan de praat krijg :)

Er moet ook nog ergens een Sega Megadrive 1 zijn, eens kijken of die in de andere dozen zit :D

[ Voor 13% gewijzigd door ChiLLeR op 30-06-2022 13:36 ]

>> Signature?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ChiLLeR schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 13:33:
Ouders die gaan verhuizen en maken dit doosje open:
[Afbeelding]
Een NES, PS1 en een N64. Alle drie met diverse games en accessoires.
Snel een HDMI converter gekocht en eens kijken of ik de boel aan de praat krijg :)

Er moet ook nog ergens een Sega Megadrive 1 zijn, eens kijken of die in de andere dozen zit :D
Gratis tip van de dag ;) Koop ook een flesje isopropanol >80% en doosje wattenstaafjes. Die N64 carts liggen niet bepaald stofvrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 15:12:
[...]

Gratis tip van de dag ;) Koop ook een flesje isopropanol >80% en doosje wattenstaafjes. Die N64 carts liggen niet bepaald stofvrij.
Gebruik nooit alcohol om ABS plastic schoon te maken! Dan wordt het dof en alles. Vreet plastic aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:48
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 15:12:
[...]

Thanks voor de tip!
Koldur schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 15:51:
[...]

Gebruik nooit alcohol om ABS plastic schoon te maken! Dan wordt het dof en alles. Vreet plastic aan.
Maar met isopropanol kan het dus wel?

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koldur schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 15:51:
[...]

Dit is de eerste keer dat ik dit statement tegenkom. De meeste retro consoles en controllers zijn toch van ABS plastic? Daar heb ik nul problemen mee gehad als ik 98% en hoger alcohol voor gebruik.

Ben je niet in de war met nagellakremover / aceton?

Edit: Ben even verder gaan kijken. Ben wel deze link tegen gekomen waar het e.e.a. besproken wordt. Ik denk dat het er voornamelijk om gaat of je het overdrijft, of gewoon een beetje vuil aan het wegpoetsen bent.

Dat gezegd hebbende, ik maak de buitenkant van mijn spullen veelal met lauw water en afwasmiddel schoon. Alcohol gebruik ik voor PCB's, al moet ik zeggen dat ik daar dus wel eens eerder die witte wazige residu van heb geconstateerd op PCB's zoals in dat linkje ook wordt gemeld.

[ Voor 45% gewijzigd door Seroczynski op 30-06-2022 16:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doelde idd puur voor de contacten even schoon te maken. De rest gaat hier voornamelijk, net als wel meer in huis met van die lidl doekjes.
Sticker restanten weer met wd50, verder worden er geen gekke chemicaliën gebruikt.
Pagina: 1 ... 153 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.