Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-09 22:48

OFV

..

[ Voor 99% gewijzigd door OFV op 28-07-2023 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bruiser schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 07:48:
Ik ben tegen digitale aankopen, maar soms moet er eens een uitzondering gemaakt worden.

80’s Overdrive in promotie (0,99€) voor de 3DS (en de Switch) in de Nintendo Eshop (voor zover ik weet is hier nooit een fysieke release van uitgekomen).

[Video: 80's OVERDRIVE 3ds - eShop - Launch Trailer - Nintendo of America region]

Als de Sega Ages voor de 3DS in de aanbieding komen zal ik die ook nog wel aanschaffen (4,99€ per titel vind ik wat veel 😅)
offtopic:
En heb je hem al gespeeld? Gisteren (ja toen al :P ) even opgestart en......hmmm het spel is ok. Kreeg in eerste instantie de indruk dat het een free to play phone game was omdat je best veel spul kan kopen en de prijzen best hoog over kwamen, ik zag echter nergens opties tot virtueel geld kopen. Gameplay is hrmmm in eerste instantie wat saai? Kan natuurlijk ook te maken hebben met het feit dat ik nog in de lage regionen aan het spelen was.

En de gfx, initieel vond ik ze met de retro bril op erg geslaagd maar het 'scrollen' is wat apart.....kan zijn dat ze voor een bewust effect gegaan zijn maar voor mijn gevoel klopte er iets niet! Soort van onnatuurlijk pop in?
Goed ik heb het denk ik klein half uurtje gespeeld dus ja, geld er absoluut al uitgehaald EN

Wat ik wel leuk vond was de muziek! Zeker niet alle tracks geluisterd, maar stuk of 18 zitter erin, en ja dat luisterde erg lekker weg! Je kan ala Rad racer nes ook on the fly het aanpassen wat ik ook zeer waardeer, niets ten nadele van outrun maar op een gegeven moment ben je (of iig ik) de muziek wel beu, of eigenlijk valt dat wel mee (heb eigenlijk nooit de behoefte gehad om in game muziek uit te zetten en mijn eigen muziek aan), maar meer variatie is fijner iig!

Ik zag overigens gisteren dat Outrun op switch in de sale zit van 7 euro naar 3,50.

Dan even over de good old N64. Voor degene die retrorgb kijken, die hebben 'Bob' wsl ook wel eens horen roepen dat de n64 erg goede composite heeft.
Hoewel niet de hoofdreden dat zit meer in de hoek dat er weinig games in de library zitten die ik nu heel graag wil spelen, maar ik sta uiteraard altijd open voor tips :+
peelde dat wel mee bij mijn prioriteiten stellen voor de n64. Als in op zoek naar betere opties.
Zoals sommigen wellicht wel weten heb ik wel een everdrive gekocht, juist om de libary makkelijk te kunnen verkennen.

Nu heb ik dus ook de n64 digital voorbij zien komen (vergeef me als ik het mis heb of namen door elkaar haal, nogmaals lage prio console dus heb het niet helemaal scherp :P ) welke ook van de makers van de ps1 digital is.
Ik zit me nu toch af te vragen of dat de moeite waard is? Want op twitter wat screenshots gezien van de san fransisco rush games en juist de gfx zagen er best goed uit (en nee, volgens mij waren het stock n64's niet met die nieuwe rtx 4k etc etc emulator plugin) echter op mijn crt tvtje viel het me flink tegen.

Daarvoor speelde ik ps1 via mister, op een crt monitor, en ja, dat zag er dan wel exact uit hoe ik het verwachte.....hoewel ik me afvraag in hoeverre dat eerlijk is, met name de ps1 core heeft wat tweaks om de gfx te verbeteren en daarnaast heb je natuurlijk ook veel filters om beeld naar je smaak mee te kunnen zetten.....

Anyways TLDR, zijn er hier mensen die met hun n64 van composite naar rgb scart of dus hdmi gegaan zijn en hoe bevalt het?
Is het echt een wereld van verschil? Ik ga iig nog wat gerichter kijken naar reviews, en me mogelijk ergeren aan/over de beschikbaarheid :( ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Sagat op 11-06-2022 09:20 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Sagat schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 09:07:
[...]

offtopic:
En heb je hem al gespeeld? Gisteren (ja toen al :P ) even opgestart en......hmmm het spel is ok. Kreeg in eerste instantie de indruk dat het een free to play phone game was omdat je best veel spul kan kopen en de prijzen best hoog over kwamen, ik zag echter nergens opties tot virtueel geld kopen. Gameplay is hrmmm in eerste instantie wat saai? Kan natuurlijk ook te maken hebben met het feit dat ik nog in de lage regionen aan het spelen was.

En de gfx, initieel vond ik ze met de retro bril op erg geslaagd maar het 'scrollen' is wat apart.....kan zijn dat ze voor een bewust effect gegaan zijn maar voor mijn gevoel klopte er iets niet! Soort van onnatuurlijk pop in?
Goed ik heb het denk ik klein half uurtje gespeeld dus ja, geld er absoluut al uitgehaald EN

Wat ik wel leuk vond was de muziek! Zeker niet alle tracks geluisterd, maar stuk of 18 zitter erin, en ja dat luisterde erg lekker weg! Je kan ala Rad racer nes ook on the fly het aanpassen wat ik ook zeer waardeer, niets ten nadele van outrun maar op een gegeven moment ben je (of iig ik) de muziek wel beu, of eigenlijk valt dat wel mee (heb eigenlijk nooit de behoefte gehad om in game muziek uit te zetten en mijn eigen muziek aan), maar meer variatie is fijner iig!

Ik zag overigens gisteren dat Outrun op switch in de sale zit van 7 euro naar 3,50.
Ik heb hem een 15-tal minuten gespeeld (op de Switch) en idd, het voelde nogal saai. Ik denk/hoop dat dit te wijten is aan het feit dat het het begin van het spel was.
Oorspronkelijk ook een titel voor de 3DS. Mogelijks dat het daar wat leuker op is ivm het 3D effect. Het was ook die versie die ik initieel wou kopen, echter ging dat niet omdat er eerst tegoed moet worden toegevoegd aan mijn account. Vandaag gemerkt dat ik intussen te laat ben, de promo is voorbij en die 4,99€ heb ik er niet voor over…

Bedankt voor de tip ivm Outrun, gelijk aangeschaft 😋
Virtua Racing (en een hoop andere “Sega Ages” titels) is ook in promotie (2,44€), die ook maar aangekocht 🤪

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
[...]

Anyways TLDR, zijn er hier mensen die met hun n64 van composite naar rgb scart of dus hdmi gegaan zijn en hoe bevalt het?
Is het echt een wereld van verschil? Ik ga iig nog wat gerichter kijken naar reviews, en me mogelijk ergeren aan/over de beschikbaarheid :( ;)
Ik gebruik RGB SCART ja op de N64 in een OSSC voor HDMI output. Ik heb de Borti Advanced kit en vond de 100 euro zeker waard voor alles erop en eraan + shipping. De N64 Digital is daarmee nog duurder, kon me herinneren met alles erop en eraan tussen de 200-300 euro. En dit is allemaal exclusief installatie kosten mocht je die hebben.

Ik denk qua prijs en wat je ervoor krijgt is de Borti kit beter dan de N64 Digital, zeker als je al een goede upscaler hebt. Heb je slechts 1 device en geen upscaler, en geen toekomstige consoles? Dan wellicht de N64 digital overwegen. Of als je het geld ervoor over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
[...]
Ik heb een N64 met UltraHDMI mod. Was er heel exited over met hoge verwachtingen. Echter… dat viel me toch wel wat tegen. Ik vermoed dat mijn verwachtingen dan ook te hoog waren. Zou er nog eens wat tijd moeten insteken om wat met de settings te spelen, kijken of dat een verbetering oplevert. Maar ook hier is N64 lage prio, dus nog niet toe gekomen.

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Bruiser schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 11:03:
[...]

Ik heb een N64 met UltraHDMI mod. Was er heel exited over met hoge verwachtingen. Echter… dat viel me toch wel wat tegen. Ik vermoed dat mijn verwachtingen dan ook te hoog waren. Zou er nog eens wat tijd moeten insteken om wat met de settings te spelen, kijken of dat een verbetering oplevert. Maar ook hier is N64 lage prio, dus nog niet toe gekomen.
Het blijft een matig beeld wat je probeert te verbeteren. Volgens mij, de zwakste van die generatie.

Ik heb vermoedelijk de odv opgeblazen met een gare usb input. Inmiddels wel al een nieuwe in huis, maar ook een soort van poundachtige kabel erbij. Hopelijk mogen tijd om er mee te experimenteren, en zal kijken of ik hier de bevindingen ervan kan delen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 19:10

3style

...

[...]

offtopic:

Dan even over de good old N64. Voor degene die retrorgb kijken, die hebben 'Bob' wsl ook wel eens horen roepen dat de n64 erg goede composite heeft.
Hoewel niet de hoofdreden dat zit meer in de hoek dat er weinig games in de library zitten die ik nu heel graag wil spelen, maar ik sta uiteraard altijd open voor tips :+
peelde dat wel mee bij mijn prioriteiten stellen voor de n64. Als in op zoek naar betere opties.
Zoals sommigen wellicht wel weten heb ik wel een everdrive gekocht, juist om de libary makkelijk te kunnen verkennen.

Nu heb ik dus ook de n64 digital voorbij zien komen (vergeef me als ik het mis heb of namen door elkaar haal, nogmaals lage prio console dus heb het niet helemaal scherp :P ) welke ook van de makers van de ps1 digital is.
Ik zit me nu toch af te vragen of dat de moeite waard is? Want op twitter wat screenshots gezien van de san fransisco rush games en juist de gfx zagen er best goed uit (en nee, volgens mij waren het stock n64's niet met die nieuwe rtx 4k etc etc emulator plugin) echter op mijn crt tvtje viel het me flink tegen.

Daarvoor speelde ik ps1 via mister, op een crt monitor, en ja, dat zag er dan wel exact uit hoe ik het verwachte.....hoewel ik me afvraag in hoeverre dat eerlijk is, met name de ps1 core heeft wat tweaks om de gfx te verbeteren en daarnaast heb je natuurlijk ook veel filters om beeld naar je smaak mee te kunnen zetten.....

Ik heb zelf ook een N64 (gehad) met rgb borti upgrade (deblur etc) en de upgrade vond ik het zeker wel waard op zowel crt en destijds nog met ossc naar hdmi. Ik merkte alleen toch dat ik niet zoveel meer had met die console. Tuurlijk mooie herinneringen aan, maar ik deed het eigenlijk maar voor een paar games. De vraag is dan ook als het low prio heeft (waarom?) of je dan moet investeren in deze console. Een paar honderd euro (met Everdrive?) gaat het je zeker kosten. Ik weet aan de andere kant niet of er al eenvoudige alternatieven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
3style schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 14:45:
[...]

Ik heb zelf ook een N64 (gehad) met rgb borti upgrade (deblur etc) en de upgrade vond ik het zeker wel waard op zowel crt en destijds nog met ossc naar hdmi. Ik merkte alleen toch dat ik niet zoveel meer had met die console. Tuurlijk mooie herinneringen aan, maar ik deed het eigenlijk maar voor een paar games. De vraag is dan ook als het low prio heeft (waarom?) of je dan moet investeren in deze console. Een paar honderd euro (met Everdrive?) gaat het je zeker kosten. Ik weet aan de andere kant niet of er al eenvoudige alternatieven zijn.
De N64 is de enige Nintendo console die ik vroeger geskipped heb (ik had toen een PS1), heb dus geen nostalgische gevoelens erbij. Dit wbt het waarom “lage prio”.

Die 3D games interesseerde me niet (nog steeds niet trouwens), maar er zijn ook wel andere games op te vinden die de moeite zijn.
Daarom is het wel leuk om er toch één te hebben liggen.

Maar de N64 is dus een vreemde bijt, je opties beperken zich tot:
- standaard N64 op een goedkope CRT (composiet)
- FRA N64 met (goedkope) RGB mod op een deftige CRT/PVM/BVM
- N64 met duurdere RGB mod op een deftige CRT/PVM/BVM
*Eén van deze twee RGB-modded consoles via een upscaler naar HDMI
- N64 met een (dure) HDMI mod

Imho is de goedkoopste/beste optie een FRA N64 (als je er één kunt vinden) met een RGB mod, die je dan vervolgens op een goede CRT aansluit of via een RAD2X op een moderne TV

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• dexx2233
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-07 21:02
zo, ik laat weer wat van mij horen, eerst in het "show je game room" topic.. en omdat het een tip van @Verwijderd
is! :) plaats ik hier ook maar die video over m'n collectie

YouTube: Character Unlocked EP6 | Johan Veenstra's Arcade and Gaming Collecti...

let op: het is in het Engels (@Ricepuppet heeft daar een reden voor ;) )

enjoy!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

dexx2233 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 11:18:
zo, ik laat weer wat van mij horen, eerst in het "show je game room" topic.. en omdat het een tip van @Verwijderd
is! :) plaats ik hier ook maar die video over m'n collectie

YouTube: Character Unlocked EP6 | Johan Veenstra's Arcade and Gaming Collecti...

let op: het is in het Engels (@Ricepuppet heeft daar een reden voor ;) )

enjoy!!
Nette gameroom hoor. Erg jaloers op die arcadekasten. Helaas kan ik ze niet kwijt bij mij thuis, anders had ik ook wel een Sega rally kast staan ;-) ik moet het alleen met consoles doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexx2233
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2022 @ 11:40:
[...]

Nette gameroom hoor. Erg jaloers op die arcadekasten. Helaas kan ik ze niet kwijt bij mij thuis, anders had ik ook wel een Sega rally kast staan ;-) ik moet het alleen met consoles doen.
dat is idd ook leuk, ik blijf erbij dat ik toch wel teveel heb :P maar ja, hobby he.. wanneer stopt het?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Beeld valt niks tegen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DoGWjbFegMuIwJD-Wh4y5Ftsjvc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YPTZis8SqdFd4vA1UJYEakRs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yleQUuKjSGIMowAtXI59TRz2fkk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/47UOQ8MFlU90zW1JI0jVX16d.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

dexx2233 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:25:
[...]

dat is idd ook leuk, ik blijf erbij dat ik toch wel teveel heb :P maar ja, hobby he.. wanneer stopt het?
Tja wanneer heb je teveel? Ik kan wel zeggen dat ik het meeste heb wat ik wil hebben. Soms komt er nog wel eens iets bij als ik iets tegenkom, maar qua games focus ik mij nu vooral op current en last gen.

Ik weet wel dat ik nooit wat ga verkopen, ik weet gewoon dat ik daar spijt van ga krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dexx2233
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2022 @ 13:16:
[...]

Tja wanneer heb je teveel? Ik kan wel zeggen dat ik het meeste heb wat ik wil hebben. Soms komt er nog wel eens iets bij als ik iets tegenkom, maar qua games focus ik mij nu vooral op current en last gen.

Ik weet wel dat ik nooit wat ga verkopen, ik weet gewoon dat ik daar spijt van ga krijgen.
hou op schei uit :) ik heb ooit een boel oude classic macs weggedaan.. nu wil ik er weer 1 en zijn ze erg prijzig geworden 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• laugh
  • Niet online
Heb hier wat foto's die ik heb van vorig jaar. Kan je zelf zien of dit iets is wat je zou willen.

De setup is N64 (NTSC-J) + RGB Borti Advanced RGB mod + VI Deblur + RGC RGB SCART (CSYNC) + OSSC.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PA90xeMnzBVcnr8svkb5CbhlTrM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2k4kRnofGU748XZjLbht4weD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zFAZ-vQ_679wDwM8URz-DHLWACE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oezMpo9NBH4BTfOZ7z3febF9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:39
Bruiser schreef op zondag 12 juni 2022 @ 10:34:
[...]

De N64 is de enige Nintendo console die ik vroeger geskipped heb (ik had toen een PS1), heb dus geen nostalgische gevoelens erbij. Dit wbt het waarom “lage prio”.

Die 3D games interesseerde me niet (nog steeds niet trouwens), maar er zijn ook wel andere games op te vinden die de moeite zijn.
Daarom is het wel leuk om er toch één te hebben liggen.

Maar de N64 is dus een vreemde bijt, je opties beperken zich tot:
- standaard N64 op een goedkope CRT (composiet)
- FRA N64 met (goedkope) RGB mod op een deftige CRT/PVM/BVM
- N64 met duurdere RGB mod op een deftige CRT/PVM/BVM
*Eén van deze twee RGB-modded consoles via een upscaler naar HDMI
- N64 met een (dure) HDMI mod

Imho is de goedkoopste/beste optie een FRA N64 (als je er één kunt vinden) met een RGB mod, die je dan vervolgens op een goede CRT aansluit of via een RAD2X op een moderne TV
welke games hebben we het dan over.

volgens mij niet heel veel 2d games op verschenen kan mij zo 1 2 3 niet iets bedenken los van paper mario.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
gast7 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 16:49:
[...]

welke games hebben we het dan over.

volgens mij niet heel veel 2d games op verschenen kan mij zo 1 2 3 niet iets bedenken los van paper mario.
https://www.nintendolife.com/guides/best-nintendo-64-games

Take your pick :)

(Ik speel graag racegames)

[ Voor 4% gewijzigd door Bruiser op 12-06-2022 16:54 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog een paar plaatjes van mijn kant.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_NmgYNDQz3djhiOlZtVaTpJuGp0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CX4a4vW1lKQq0T5EEVNYAgIf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ucK89d7MURUweNrC1hCM4j0aDFg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0SXOcbIpZ5zC0taqMu6ptU0U.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lJORB5mV78qzESnPKxaHlkEyBLU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IGdikt4J9iVHvDPhDsViMR6Y.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is met een normale pal N64, met een Kaico hmdi verloop geprojecteerd op een Philips 43" lcd tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laugh schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:46:
Heb hier wat foto's die ik heb van vorig jaar. Kan je zelf zien of dit iets is wat je zou willen.

De setup is N64 (NTSC-J) + RGB Borti Advanced RGB mod + VI Deblur + RGC RGB SCART (CSYNC) + OSSC.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat voor game is dat op je 2de pic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2022 @ 18:20:
[...]

Wat voor game is dat op je 2de pic?
Pokémon Stadium op N64. Leuke game, vooral met Transfer Pak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

laugh schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:46:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bedoel je niet het Tim Worthington bord met Borti firmware? Die heb ik iig geïnstalleerd (op een NTSC-U console). Beeld valt idd zeer goed te pruimen met die mod.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:42
Altijd fijn zo'n retro gaming beurs. Kom je thuis met je CIB 3DS, is ie niet geformatteerd. En zit er een parental lock op. Ik kan er echt helemaal niets mee.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dj Neo Ziggy schreef op zondag 12 juni 2022 @ 21:56:
Altijd fijn zo'n retro gaming beurs. Kom je thuis met je CIB 3DS, is ie niet geformatteerd. En zit er een parental lock op. Ik kan er echt helemaal niets mee.
Zo dat is balen zeg.

Hoe was de beurs verder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Ja heel erg druk! en heel erg warm. Was de vorige keer ook al zo. Flink wat randzaken gekocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Niet online
Sp33dFr34k schreef op zondag 12 juni 2022 @ 21:32:
[...]

Bedoel je niet het Tim Worthington bord met Borti firmware? Die heb ik iig geïnstalleerd (op een NTSC-U console). Beeld valt idd zeer goed te pruimen met die mod.
Nee die bedoelde ik niet. Het is niet een TW bord. Het is echt een bord die door Borti zelf designed is. Deze support bijvoorbeeld ook line doubling, on screen menu, component output.

https://github.com/borti4...ree/master/advancedRGBmod

[ Voor 7% gewijzigd door laugh op 12-06-2022 22:26 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je dit al geprobeerd?
YouTube: [3DS] How To Bypass Parental Controls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

laugh schreef op zondag 12 juni 2022 @ 22:24:
[...]

Nee die bedoelde ik niet. Het is niet een TW bord. Het is echt een bord die door Borti zelf designed is. Deze support bijvoorbeeld ook line doubling, on screen menu, component output.

https://github.com/borti4...ree/master/advancedRGBmod
Ah oké, die kende ik nog niet eens. Leuk bord, maar de added features zijn vrij nutteloos als je ook een OSSC of 5X oid gebruikt, zo te zien?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Niet online
Sp33dFr34k schreef op zondag 12 juni 2022 @ 22:33:
[...]

Ah oké, die kende ik nog niet eens. Leuk bord, maar de added features zijn vrij nutteloos als je ook een OSSC of 5X oid gebruikt, zo te zien?
Klopt met een 5X heb je niet zoveel aan de extra functies als je Borti firmware draait op TW. Maar wel is de noise issue gefixt op dit model. Bij de TW borden heb je mogelijk extra noise en sommigen zagen die noise terug in het beeld. Ik weet niet meer precies hoe dat zit, ik dacht op de 3.3V lijn vanwege design op TW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

laugh schreef op zondag 12 juni 2022 @ 23:45:
[...]

Klopt met een 5X heb je niet zoveel aan de extra functies als je Borti firmware draait op TW. Maar wel is de noise issue gefixt op dit model. Bij de TW borden heb je mogelijk extra noise en sommigen zagen die noise terug in het beeld. Ik weet niet meer precies hoe dat zit, ik dacht op de 3.3V lijn vanwege design op TW.
Is me nooit opgevallen, ben recent geswitched van OSSC naar 5X, zal er nog eens naar kijken dan.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen weekend dit setje opgepikt, 4km van mijn woonplaats:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kYT1lEmP9P3Q9Z9Ip4G2sc9oXEY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0xSyBMENvpPKHZJHahPyMPYM.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/15O6qdMb2KJygSOCsBDO6BucVo8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uz3OAQFfgDQdTVa5SRFmtXNC.jpg?f=user_large

Voor 50 euro ben ik er erg blij mee. De gameboy heeft een beetje verkleuring, maar verder echt in mooie conditie. Er zit geen enkel krasje op het scherm. En zelfs de bijgeleverde boekjes zijn erg netjes.

De prijzen voor systemen/games zijn momenteel echt bizar, maar met een beetje geduld (en vooral discipline _O- ) kun je nog wel leuke koopjes treffen. :) Deze gaat in ieder geval na schoonmaak nergens naartoe het komende decennium ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy

Acties:
  • 0 Henk 'm!
laugh schreef op zondag 12 juni 2022 @ 18:34:
[...]

Pokémon Stadium op N64. Leuke game, vooral met Transfer Pak!
Mogelijk haal ik wat posts door de war, maar dit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AGnJZoVLcDOuOX-rJUEzhjJWf-o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZJML28SXWbyailyucPTIOETI.png?f=user_large
is volgens mij degene waarnaar verwezen werd en dat is geen Pokemon Stadium of ik moet toch echt eens flink verder gaan spelen ;)
Dus ik ben ook wel benieuwd welke game dit is!

Verder dank voor alle tips en screenshots iedereen! Even voor de goede orde, ik heb dus een bog standard pal n64 (day one purchase) nu verbonden met composite naar crt tv.

Everdrive is al in het bezit! Dus dat is geen probleem

En juist omdat ik die everdrive heb vraag ik me dan af op het me de moeite waard is om naar rgb of zelfs hdmi te gaan. HDMI gaat niet passen op mijn huidige tv's maar crt's hebben natuurlijk niet het eeuwige leven, dus een mod die voor nu rgb biedt en dan ook al future proof is, heeft dan de voorkeur!

Maar ja het probleem wat ik met de n64 heb (en waarik ik niet alleen sta) is dat het idd primitieve 3d gfx en bijbehorende controls zijn.

En ja, ik schrok idd wel van de prijzen, volgens mij 200+ euro ex verzendkosten voor die n64 hdmi mod, en dan heb ik idd ook nog een installateur nodig. Ik denk dus dat ik het geloof, lekker op mijn gemakkie af en toe games proberen via de everdrive en mocht ik nou echt iets tegenkomen wat ik helemaal fantastisch vind dan kan ik altijd nog op mijn gemakkie gaan kijken wat ik wil.

Maar vermoeddelijk is de eerder genoemde emulatie optie met allerkei raytracing en upscaling meer iets voor mij.
Voor degenen die gemist hebben waar ik op doel:
YouTube: N64 Games + Ray-Tracing?! Emulation Dev Adds RTRT, DLSS, Wide Screen...

[ Voor 54% gewijzigd door Sagat op 13-06-2022 10:18 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:57
Sagat schreef op maandag 13 juni 2022 @ 10:10:
[...]

[Afbeelding]
is volgens mij degene waarnaar verwezen werd en dat is geen Pokemon Stadium of ik moet toch echt eens flink verder gaan spelen ;)
Dat is Mischief Makers. Stukje uit het intro voor het startscherm.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
https://gbatemp.net/threa...s-without-the-pin.424747/

EDIT:
Zag later pas dat je het al opgelost had :P

[ Voor 6% gewijzigd door Koldur op 13-06-2022 10:35 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laugh
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]

...

En ja, ik schrok idd wel van de prijzen, volgens mij 200+ euro ex verzendkosten voor die n64 hdmi mod, en dan heb ik idd ook nog een installateur nodig. Ik denk dus dat ik het geloof, lekker op mijn gemakkie af en toe games proberen via de everdrive en mocht ik nou echt iets tegenkomen wat ik helemaal fantastisch vind dan kan ik altijd nog op mijn gemakkie gaan kijken wat ik wil.
Haha zou kunnen. Er waren meerdere mensen met foto's. En ik werd persoonlijk ge quote over mijn 2e foto, en dat is Pokémon Stadium, dat is niet dezelfde foto die jij bedoelt. Ik voel al de verwarring :)

Anyway. Ja prijzen zijn duur, los van of men het beeld nou wel of niet mooi vindt. Als ik 200+ euro exclusief verzendkosten had moeten betalen + installatie kosten alleen voor een RGB/HDMI mod dan was dat ook voor mij te duur geweest. Ik had uiteindelijk ~100 euro betaald inclusief shipping voor de RGB advanced + zelf installatie dus dan scheelt dat behoorlijk ja.

Goedkoper, maar dan moet je wel zelf prutsen... Dan is het wel extra zonde als je zo'n dure N64 Digital kit hebt, en de N64 sloopt. Heb zulke foto's helaas wel eens voorbij zien komen op Reddit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dj Neo Ziggy schreef op maandag 13 juni 2022 @ 08:05:
[...]

Thanks, dat werkte perfect!
Graag gedaan. Heb je toch nog een DS3 waar je wat mee kunt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raem schreef op maandag 13 juni 2022 @ 10:31:
[...]

Dat is Mischief Makers. Stukje uit het intro voor het startscherm.
Ha MM is een game die ik wel even gespeeld heb, de intro vond ik nog best geinig en heb ik helemaal afgekeken maar toch dat specifieke stuk dan gemist of vergeten. Thanks.

3e plaatje had ik wel als die game herkend.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
laugh schreef op maandag 13 juni 2022 @ 10:46:
[...]

Haha zou kunnen. Er waren meerdere mensen met foto's. En ik werd persoonlijk ge quote over mijn 2e foto, en dat is Pokémon Stadium, dat is niet dezelfde foto die jij bedoelt. Ik voel al de verwarring :)
Nah iemand was getagged of gequote, dus my bad! (wat ik ook al in mijn disclaimer zette :D )
Anyway. Ja prijzen zijn duur, los van of men het beeld nou wel of niet mooi vindt. Als ik 200+ euro exclusief verzendkosten had moeten betalen + installatie kosten alleen voor een RGB/HDMI mod dan was dat ook voor mij te duur geweest.
Ja tis een beetje een kip/ei verhaal......als ik de n64 niet gebruik omdat het beeld te matig is, is het ook zonde, helemaal omdat ik die ED al heb aangeschaft.
Ik had uiteindelijk ~100 euro betaald inclusief shipping voor de RGB advanced + zelf installatie dus dan scheelt dat behoorlijk ja.

Goedkoper, maar dan moet je wel zelf prutsen... Dan is het wel extra zonde als je zo'n dure N64 Digital kit hebt, en de N64 sloopt. Heb zulke foto's helaas wel eens voorbij zien komen op Reddit...
Dat dus, volgens mij werd ook genoemd dat het een expert job is! Goed voor nu staat het even on hold. En bijkomend voordeel van emulatie is simpelweg ook de controller vrijheid. Er zijn wat n64 alternatieven gekomen maar dat is toch ook weer een extra uitgave.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
Sagat schreef op maandag 13 juni 2022 @ 11:07:
[...]

Ha MM is een game die ik wel even gespeeld heb, de intro vond ik nog best geinig en heb ik helemaal afgekeken maar toch dat specifieke stuk dan gemist of vergeten. Thanks.

3e plaatje had ik wel als die game herkend.
3e plaatje is inderdaad lastig te missen dat het om Mischief Makers gaat. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

@Sagat weet niet hoe handig je bent, maar zo'n N64RGB heb je al voor zo'n €50. Al dan niet met voltage regulator wat @laugh eerder noemde. Waarschijnlijk ga ik die laatste een batch maken, niemand verkoopt ze meer. Thanks voor de tip @laugh, regardless of ik het wel of niet zie, het lijkt erop dat alle N64's een zeer noisy 3.3v hebben, de controllerknoppen en geluid lekken blijkbaar het voltage in, dus zo'n mod is nooit weg. Moest iemand hier nog eentje nodig hebben, laat het me maar weten. Ga er denk ik een handjevol maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raem schreef op maandag 13 juni 2022 @ 11:16:
[...]

3e plaatje is inderdaad lastig te missen dat het om Mischief Makers gaat. :P
Probleem is dat dit soort zaken voor iedereen verschillend zijn, imho zijn er ook niet gigantisch veel pokemon games op n64. Dat was ook een soort van trigger voor mijn foute aanname dat het om de 2e mm pic ging :+

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zelf nooit problemen gehad met de output van de N64. Ik vind het er vaak beter uitzien dan wat de PSX weet te genereren. Tegenwoordig gebruik ik mijn UltraHDMI mod i.c.m. de RT5x, downscale ik 480p en output ik 1080p waardoor ik gebruik kan maken van de scanlines van de RT5x. Dit geeft echt het beste resultaat op mijn scherm. Waarschijnlijk zou een RGB mod i.c.m. een RT5x hetzelfde resultaat weten te toveren.

3D games als Banjo Kanzooie, Ocarina of Time en Diddy Kong Racing spelen dikke prima zo. Ik laat het de volgende keer dat je hier bent wel even zien.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sp33dFr34k schreef op maandag 13 juni 2022 @ 11:17:
@Sagat weet niet hoe handig je bent, maar zo'n N64RGB heb je al voor zo'n €50. Al dan niet met voltage regulator wat @laugh eerder noemde. Waarschijnlijk ga ik die laatste een batch maken, niemand verkoopt ze meer. Thanks voor de tip @laugh, regardless of ik het wel of niet zie, het lijkt erop dat alle N64's een zeer noisy 3.3v hebben, de controllerknoppen en geluid lekken blijkbaar het voltage in, dus zo'n mod is nooit weg. Moest iemand hier nog eentje nodig hebben, laat het me maar weten. Ga er denk ik een handjevol maken.
Soldeer ervaring is niet bepaald heel uitgebreid (lees 0) maar wel iets waar ik me sowieso in wil gaan verdiepen!
En zoals met alles, als je het maar graag genoeg wil en idd wat oefent dat moet het goed komen mits je realistisch bent. Een expert mod job lijkt me niet handig als eerste klus ;)

Die n64 rgb voor 50 is wel stuk aantrekkelijker dan 200 echter, ik vind het idee van 2 uitgangen en alle functies die de n64 hdmi biedt wel zeer interessant! Goed zoals aangegeven voor nu even in de ijskast.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Sp33dFr34k ik hou me aanbevolen voor een RGB mod kit. Heb nog geen N64, maar wil deze wel nog een keer aanschaffen en natuurlijk een RGB mod op installeren. Als ik dan voor mezelf 1 bordje moet gaan maken dan schiet het kostentechnisch ook niet op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

@Sagat expert mod zou ik het niet noemen (de N64RGB), maar een beginnersklusje ook niet nee. Wellicht iets voor later idd.

@cold_as_ijs de N64RGB bordjes zijn nog wel genoeg te koop, de voltage regulator mod heb je alleen nodig als je de oudere versie van de N64RGB gebruikt. Bij de nieuwere versie zit deze al ingebakken (en dat bordje is dan ook duurder). Ik heb inmiddels parts besteld voor 6 bordjes, dus heb er straks 5 over (1 daarvan is voor een vriend). Mocht je er alsnog eentje nodig hebben, laat het maar weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Sp33dFr34k schreef op maandag 13 juni 2022 @ 15:58:
@Sagat expert mod zou ik het niet noemen (de N64RGB), maar een beginnersklusje ook niet nee. Wellicht iets voor later idd.

@cold_as_ijs de N64RGB bordjes zijn nog wel genoeg te koop, de voltage regulator mod heb je alleen nodig als je de oudere versie van de N64RGB gebruikt. Bij de nieuwere versie zit deze al ingebakken (en dat bordje is dan ook duurder). Ik heb inmiddels parts besteld voor 6 bordjes, dus heb er straks 5 over (1 daarvan is voor een vriend). Mocht je er alsnog eentje nodig hebben, laat het maar weten.
Mogelijk heb ik het gemist, maar is er een link naar dat RGB bordje (met de voltage regulator dan ingebouwd)?

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Op het laatste nippertje dan toch maar de LRG Contra Collection voor de Switch besteld, samen met de Classic Edition van de nieuwe Turtles games.

Eerste keer dat ik bestel bij LRG, hopelijk gaat dit vlotter dan bij Strictly Limited 🙄

De Turtles Cowabunga Collection is, voor de geïnteresseerden, inmiddels ook te bestellen trouwens

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op maandag 13 juni 2022 @ 11:21:
[...]

Probleem is dat dit soort zaken voor iedereen verschillend zijn, imho zijn er ook niet gigantisch veel pokemon games op n64. Dat was ook een soort van trigger voor mijn foute aanname dat het om de 2e mm pic ging :+
Ja, sorry voor de beroerde foto.... :$ Was ook niet de bedoeling om die posten, maar alleen die andere twee. Ook meer voor een globale indicatie wat er mogelijk is, met een relatieve goedkope oplossing.

HDMI kits zijn heel mooi, alleen wel iets duurder, en meer werk. Ook houd ik het liefst alles zoveel mogelijk origineel. Daarnaast voor jou geeft zo'n foto niet heel veel meerwaarde, je kan het indien je dat wil hier wel live zien ;)
Bruiser schreef op maandag 13 juni 2022 @ 16:50:
Op het laatste nippertje dan toch maar de LRG Contra Collection voor de Switch besteld, samen met de Classic Edition van de nieuwe Turtles games.

Eerste keer dat ik bestel bij LRG, hopelijk gaat dit vlotter dan bij Strictly Limited 🙄

De Turtles Cowabunga Collection is, voor de geïnteresseerden, inmiddels ook te bestellen trouwens
Twijfel nog een beetje, op 2 titels na heb ik alles al staan. Ook geen idee hoe dat gaat met pre oders bij Amazon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Bruiser schreef op maandag 13 juni 2022 @ 16:45:
[...]

Mogelijk heb ik het gemist, maar is er een link naar dat RGB bordje (met de voltage regulator dan ingebouwd)?
Deze bijvoorbeeld: https://arthrimus.com/pro...d-3-3v-voltage-regulator/

Als je nog een ouder N64RGB bordje hebt zou ik gewoon die power regulator erbij installeren. Als je N64 nog niet gemod is kun je wellicht beter gaan voor zoals als hierboven. Net waar je beter mee uitkomt qua prijs, beeldkwaliteit is uiteindelijk hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2022 @ 17:51:
Twijfel nog een beetje, op 2 titels na heb ik alles al staan. Ook geen idee hoe dat gaat met pre oders bij Amazon.
Idem hier, Turtles 3 (NES) & Tournament Fighters (Snes) mis ik. Maar dan nog is het leuk om de volledige collectie (legaal) samen op één cart te hebben, en dan zeker op een draagbaar systeem als de Switch. De prijs vind ik ook wel OK trouwens. Must-have wat mij betreft 😅

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Sp33dFr34k schreef op maandag 13 juni 2022 @ 18:08:
[...]

Deze bijvoorbeeld: https://arthrimus.com/pro...d-3-3v-voltage-regulator/

Als je nog een ouder N64RGB bordje hebt zou ik gewoon die power regulator erbij installeren. Als je N64 nog niet gemod is kun je wellicht beter gaan voor zoals als hierboven. Net waar je beter mee uitkomt qua prijs, beeldkwaliteit is uiteindelijk hetzelfde.
Dank!

Geen ouder bordje in bezit. Dus de nieuwe versie is ideaal.

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bruiser schreef op maandag 13 juni 2022 @ 18:40:
[...]

Idem hier, Turtles 3 (NES) & Tournament Fighters (Snes) mis ik. Maar dan nog is het leuk om de volledige collectie (legaal) samen op één cart te hebben, en dan zeker op een draagbaar systeem als de Switch. De prijs vind ik ook wel OK trouwens. Must-have wat mij betreft 😅
Waarschijnlijk komt hij ook wel, alleen geen haast er mee. Alleen dan een PS4

Zowel voor mobiel als in dock mode heb ik extra controllers nodig. De mini iets te fragiele joystickjes, en mini knopjes gaat niet met mijn handen... ;w Ik wacht wel op een opvolger, Nintendo brengt alles nog wel een keertje uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2022 @ 19:00:
[...]

Waarschijnlijk komt hij ook wel, alleen geen haast er mee. Alleen dan een PS4

Zowel voor mobiel als in dock mode heb ik extra controllers nodig. De mini iets te fragiele joystickjes, en mini knopjes gaat niet met mijn handen... ;w Ik wacht wel op een opvolger, Nintendo brengt alles nog wel een keertje uit.
Ja, daarom ook dat ik een pro controller heb. Gaat super daarmee!

Wat betreft special editions…
Een Turtles Switch versie, met de cowabunga collection + Shredder’s Revenge en uiteraard het dock en console/controllers in Turtle-groen met de old-school Turtles afgebeeld op het dock.
DAT zou een instant buy zijn voor mij 😄

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Laatst online: 11-09 12:54
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kjxB37S.jpg

Tijdje geleden was ik op zoek naar een Gamecube. Uiteindelijk eentje gevonden voor een zacht prijsje, waarna ik deze heb gecustomized/refurbished. Was gisteren blijkbaar ook een heisa in bepaalde Facebook groepen waar ik deze foto had geplaatst (met info over de originele specs) dat dit een mogelijk zeldzame GC geweest zou zijn. Uiteindelijk was dat het niet (een Pearl White Final Fantasy CC versie) maar wel een normale Pearl White.

Verder was de Gamecube Player ook zilver, dus die heb ik ook mee gespoten met de Gamecube.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ricepuppet schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 09:48:
[Afbeelding]

Tijdje geleden was ik op zoek naar een Gamecube. Uiteindelijk eentje gevonden voor een zacht prijsje, waarna ik deze heb gecustomized/refurbished. Was gisteren blijkbaar ook een heisa in bepaalde Facebook groepen waar ik deze foto had geplaatst (met info over de originele specs) dat dit een mogelijk zeldzame GC geweest zou zijn. Uiteindelijk was dat het niet (een Pearl White Final Fantasy CC versie) maar wel een normale Pearl White.

Verder was de Gamecube Player ook zilver, dus die heb ik ook mee gespoten met de Gamecube.
Kerel wat kun je dat toch mooi. Met 2 simpele kleuren iets moois maken, dat is een keer wat anders dan de zoveelste mod met kan en klare RGB kitjes :P Gaaf werk man. :)
Kan mij een filmpje herinneren dat Tweakers bij jou een keer op bezoek was voor een video repo, toen had je er ook wel een aantal mooie mods tussen staan :9~

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ricepuppet
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 10:24:
[...]

Kerel wat kun je dat toch mooi. Met 2 simpele kleuren iets moois maken, dat is een keer wat anders dan de zoveelste mod met kan en klare RGB kitjes :P Gaaf werk man. :)
Kan mij een filmpje herinneren dat Tweakers bij jou een keer op bezoek was voor een video repo, toen had je er ook wel een aantal mooie mods tussen staan :9~
Thanks man :)

Ik moet zeggen dat deze best simpel was, niet veel detail werk. De Gamecube in elkaar zetten.. dat was meer een klus.

Ook alweer 9 jaar geleden, wat een babyface had ik toen :>

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• densy
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:37

En juist omdat ik die everdrive heb vraag ik me dan af op het me de moeite waard is om naar rgb of zelfs hdmi te gaan. HDMI gaat niet passen op mijn huidige tv's maar crt's hebben natuurlijk niet het eeuwige leven, dus een mod die voor nu rgb biedt en dan ook al future proof is, heeft dan de voorkeur!

Maar ja het probleem wat ik met de n64 heb (en waarik ik niet alleen sta) is dat het idd primitieve 3d gfx en bijbehorende controls zijn.

Een andere optie is om voor een generieke upscaler/line doubler te gaan die je voor meerdere consoles gebruiken en dan een S-video kabel te gebruiken ipv een RGB/HDMI mod. Dat vind ik al een aardige upgrade ten opzichte van composiet. RGB mods zijn leuk, persoonlijk vind ik S-video al genoeg voor N64. Ik gebruik zelf nu een Japanse N64 die voor cheap te koop zijn met een everdrive en een s-video kabel die naar een Retrotink5x gaat.

Als je een launch N64 hebt dan is de kans zeer groot dat die ook S-video output kan doen. Wel moet je een s-video kabel kopen die gemod is om goed te werken met een PAL N64. Ik heb prima ervaringen met het kabeltje dat je via deze site kan kopen met een PAL N64: http://www.robwebb1.plus.com/n64/n64.htm. Geen extreme topkwaliteit, maar goed genoeg.

https://www.gamegeschiedenis.nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ricepuppet

De uiteindelijke video waar ik de Gamecube de paintjob geef :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

densy schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 15:36:
[...]

Een andere optie is om voor een generieke upscaler/line doubler te gaan die je voor meerdere consoles gebruiken en dan een S-video kabel te gebruiken ipv een RGB/HDMI mod. Dat vind ik al een aardige upgrade ten opzichte van composiet. RGB mods zijn leuk, persoonlijk vind ik S-video al genoeg voor N64. Ik gebruik zelf nu een Japanse N64 die voor cheap te koop zijn met een everdrive en een s-video kabel die naar een Retrotink5x gaat.

Als je een launch N64 hebt dan is de kans zeer groot dat die ook S-video output kan doen. Wel moet je een s-video kabel kopen die gemod is om goed te werken met een PAL N64. Ik heb prima ervaringen met het kabeltje dat je via deze site kan kopen met een PAL N64: http://www.robwebb1.plus.com/n64/n64.htm. Geen extreme topkwaliteit, maar goed genoeg.
Ik heb via een upscaler deze kabel van Amazon gebruikt, en nu daar nog eentje van liggen. Het gaf in mijn beleving prima beeld. Alleen met 2x line double kan het bij sommige tv's nog voor problemen geven, niet alle tv, en zeker de nieuwere gaan goed om met 480p. De N64 hangt nog rond de 240p rond, het heeft niet de wisselende resolutie van een PS1 en al helemaal niet de hogere resoluties die een Saturn kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen je de Gamecube logo sticker er af haalde vroeg ik mij af waarom je geen föhn of een heatgun gebruikte, ik zag je dat later wel weer doen met de andere stikkers. Waarom bij de ene sticker wel en de andere niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag deze op Twitter voorbij komen. Bij de PAL versie zit geen behind the scènes toch? Of is er een versie die dit wel heeft?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jhlxyAT4lmiIZ1bAKE9akq6iOnY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/REV9I4SkoNpeJADnK6tJ8wdQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricepuppet
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 18:39:
[...]

Toen je de Gamecube logo sticker er af haalde vroeg ik mij af waarom je geen föhn of een heatgun gebruikte, ik zag je dat later wel weer doen met de andere stikkers. Waarom bij de ene sticker wel en de andere niet? :)
Ow maar die ging er heel makkelijk af. Mesje eronder en floep. Die andere stickers zijn van een soort aluminium-achtig materiaal en zijn zeer breekbaar als je die zonder verhitten eraf tracht te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densy
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:37
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 17:47:
[...]

Ik heb via een upscaler deze kabel van Amazon gebruikt, en nu daar nog eentje van liggen. Het gaf in mijn beleving prima beeld. Alleen met 2x line double kan het bij sommige tv's nog voor problemen geven, niet alle tv, en zeker de nieuwere gaan goed om met 480p. De N64 hangt nog rond de 240p rond, het heeft niet de wisselende resolutie van een PS1 en al helemaal niet de hogere resoluties die een Saturn kan geven.
Deze gebruik ik ook met mijn JP N64, maar is niet perfect voor een PAL N64. Daarom dat andere kabeltje, die kleine aanpassingen heeft. Anders krijg je een overgesatureerd beeld.

https://www.gamegeschiedenis.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:10:
Ik zag deze op Twitter voorbij komen. Bij de PAL versie zit geen behind the scènes toch? Of is er een versie die dit wel heeft?

[Afbeelding]
Zit er wel bij, maar als voucher met een download code. Staat niet op disc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 3style

3style

...

PS2/PS3 HD retrovision kabel binnen, even geprobeerd op de PS3 icm met retrotink 5x en de nieuwe 1440p resolutie. Dacht dat het vrij nutteloos was (upscale van 720p component dus), maar moet zeggen dat het er best beter uitziet. Waarschijnlijk ligt dat ook aan de matige scaler van mijn monitor:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RosbhmWcnjE593QdsNdAelgJcY4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GrZJD18s4lY5DNBWXlVOaIyQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fyGtpgE44ySndbsla3jeYW8036w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CYmdqy9k5Jt7T2KOjRr3fNRC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
3style schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 14:16:
PS2/PS3 HD retrovision kabel binnen, even geprobeerd op de PS3 icm met retrotink 5x en de nieuwe 1440p resolutie. Dacht dat het vrij nutteloos was (upscale van 720p component dus), maar moet zeggen dat het er best beter uitziet. Waarschijnlijk ligt dat ook aan de matige scaler van mijn monitor:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice, ik heb die kabel vorige maand ontvangen. Laatst mijn RT5x aan mijn C9 gehangen, maar ik krijg geen enkele output resolutie hoger dan 1920x1080 aan de praat. Lijkt een LG dingetje te zijn helaas. Technisch gezien heb ik de RT5x via een Action HDMI kabel aangesloten op mijn HDMI 2.1 receiver die via een 2.1 kabel naar mijn TV gaat, maar volgens mij moet dat niet uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3style schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 14:16:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Waarom sluit je de PS3 niet met HDMI aan op 1080p? :)
Of ga je deze oplossing gebruiken voor een PS2? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 15:25:
[...]

Waarom sluit je de PS3 niet met HDMI aan op 1080p? :)
Of ga je deze oplossing gebruiken voor een PS2? :P
Ja met name voor de PS2, maar was ook wel benieuwd naar PS3 (beetje overbodig wel idd).
Die is op papier 1080p, maar voor de (meeste) games niet. Die zijn dan 720p en worden dan geupscaled door je tv of dus door een RTX5.

[ Voor 3% gewijzigd door 3style op 15-06-2022 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seroczynski schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 14:22:
[...]

Nice, ik heb die kabel vorige maand ontvangen. Laatst mijn RT5x aan mijn C9 gehangen, maar ik krijg geen enkele output resolutie hoger dan 1920x1080 aan de praat. Lijkt een LG dingetje te zijn helaas. Technisch gezien heb ik de RT5x via een Action HDMI kabel aangesloten op mijn HDMI 2.1 receiver die via een 2.1 kabel naar mijn TV gaat, maar volgens mij moet dat niet uitmaken.
Die ene hdmi kabel is de andere niet, zelfs de action kabels geven onderling wisselend resultaat. De blauwpunt spul wat ze hadden was toch minder dan het non generieke merk spul wat er hangt.

De LG in hier in huis heeft ook weinig opties (is wel een low budget ding) een andere tv van Philips die heeft zelfs de optie om upscaling compleet uit te schakelen. In hoeverre dat ook echt gebeurt dat neem ik maar voor liefde aan. Ik heb wel ervaren dat er wel grote verschillende techniek toegepast worden per toestel/merk, en dat het wel invloed heeft op het eindresultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3style schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 15:58:
[...]

Ja met name voor de PS2, maar was ook wel benieuwd naar PS3 (beetje overbodig wel idd).
Die is op papier 1080p, maar voor de (meeste) games niet. Die zijn dan 720p en worden dan geupscaled door je tv of dus door een RTX5.
Ik meende dat de PS3 ondanks dat ie in 720p rendered, zijn output bij HDMI wel gewoon 1080p is mits ingeschakeld. Of was dat pas vanaf de PS4?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 19:00:
[...]

Ik meende dat de PS3 ondanks dat ie in 720p rendered, zijn output bij HDMI wel gewoon 1080p is mits ingeschakeld. Of was dat pas vanaf de PS4?
Bij de PS3 verschilt het per game.

Als je op de PS3 bijv enkel 1080p als resolutie aanvinkt en een launch game als Resistance afspeelt dan zal hij 576p uitzenden. Vink je zowel 720p en 1080p aan dan verstuurd de PS3 wel een 720p signaal bij dezelfde game.

Daarnaast staat render resolutie inderdaad in principe los van de output resolutie op consoles. Al wijken sommige PlayStation games daarvan af zoals Gran Turismo welke hun render resolutie bepalen aan de hand van de output resolutie. Bij GT6 bijvoorbeeld: max 1080p output = 1440x1080 render, max 720p output = 1280x720 render met uiteraard betere performance.

[ Voor 7% gewijzigd door Caayn op 15-06-2022 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Termen als Full HD 1080p waren ook mooie marketing kreten, zoals we nu 4K hebben. Voor blue-ray video weergave vanaf disc prima, maar daar hield het veelal ook mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Caayn schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 19:16:
[...]

Als je op de PS3 bijv enkel 1080p als resolutie aanvinkt en een launch game als Resistance afspeelt dan zal hij 576p uitzenden. Vink je zowel 720p en 1080p aan dan verstuurd de PS3 wel een 720p signaal bij dezelfde game.

Daarnaast staat render resolutie inderdaad in principe los van de output resolutie op consoles. Al wijken sommige PlayStation games daarvan af zoals Gran Turismo welke hun render resolutie bepalen aan de hand van de output resolutie. Bij GT6 bijvoorbeeld: max 1080p output = 1440x1080 render, max 720p output = 1280x720 render met uiteraard betere performance.
Ik las dat idd voor GT5, dan heb je ook in 720p 4xAA

https://granturismo.forumfree.it/m/?t=69816806

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Zit trouwens te wachten op de cfw 4.89 update (http://ps3xploit.com/).
Net weer een ps3 en die heb ik lekker dom ge-update naar de laatste versie.
Zit er veel verschil trouwens tussen cfw en ps3hen als je bijvoorbeeld alleen een kopie wil trekken van je eigen game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caayn schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 19:16:
[...]

Aparte keuzes :P Gelukkig kon vanaf de PS4 / Xbox One generatie wel alles gewoon met 1080p naar je TV verstuurd worden, ook al werd de game maar in 720p afgespeeld. Volgens mij kun je het beste gelijk upscalen/downscalen vanaf de bron voor het beste resultaat. Zal de PS3 gewoon geen goede upscaler/downscaler hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seroczynski schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 14:22:
[...]

Ik zou het is proberen zonder receiver er tussen. De meeste HDMI2.1 receivers staan er om bekend helaas niet goed over weg te kunnen met HDMI2.1 protocollen.
Kan je HDMI kabel überhaupt wel hogere resoluties aan? Die goedkope dingen van de Action hebben wellicht beperkt bandbreedte. Daarom zit bijvoorbeeld bij de Xbox Series X een HDMI kabel in de doos met gegarandeerd comptabiliteit met HDMI2.1 specs, dus ook 4K bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 21:50:
[...]

Ik zou het is proberen zonder receiver er tussen. De meeste HDMI2.1 receivers staan er om bekend helaas niet goed over weg te kunnen met HDMI2.1 protocollen.
Kan je HDMI kabel überhaupt wel hogere resoluties aan? Die goedkope dingen van de Action hebben wellicht beperkt bandbreedte. Daarom zit bijvoorbeeld bij de Xbox Series X een HDMI kabel in de doos met gegarandeerd comptabiliteit met HDMI2.1 specs, dus ook 4K bijvoorbeeld.
Via dezelfde aansluiting gebruik ik ook mijn laptop, en dat wil ook wel op 4K. Ik ben niet de enige met dit probleem op de C9, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:53
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 21:46:
[...]

Aparte keuzes :P Gelukkig kon vanaf de PS4 / Xbox One generatie wel alles gewoon met 1080p naar je TV verstuurd worden, ook al werd de game maar in 720p afgespeeld. Volgens mij kun je het beste gelijk upscalen/downscalen vanaf de bron voor het beste resultaat. Zal de PS3 gewoon geen goede upscaler/downscaler hebben gehad?
Maar mijn mening doe je upscalen vanaf het apparaat dat dat het beste kan. Uiteraard is dat altijd nog maar de vraag welk apparaat dat het beste doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 21:46:
[...]

De hardware scaler van de PS3 was vrij brak, de API/SDK was niet compleet en de developer moest het expliciet inbouwen.

https://www.beyond3d.com/content/articles/16/

Vanaf respectievelijk de Xbox 360, Playstation 4 en WiiU kan je gewoon iedere ondersteunde resolutie als output resolutie gebruiken waarbij het systeem het schalen verzorgt. Zo kan je bijv op de PS4 Killzone Shadowfall (nooit een PS4 Pro patch gehad) met 2160p/4K als output spelen zonder dat je PS4 Pro terugvalt naar 1080p, de render resolutie blijft uiteraard ongewijzigd.
offtopic:
Ik durf even niet te zeggen hoe het met de OG Xbox zit, daarvan heb ik helaas nooit een componenten kabel aangeschaft. Staat nog op mijn todo lijstje :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
3style schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 20:46:
Zit trouwens te wachten op de cfw 4.89 update (http://ps3xploit.com/).
Net weer een ps3 en die heb ik lekker dom ge-update naar de laatste versie.
Zit er veel verschil trouwens tussen cfw en ps3hen als je bijvoorbeeld alleen een kopie wil trekken van je eigen game?
PS3HEN kan voor een groot deel dezelfde dingen als CFW, maar het werkt allemaal een stuk brakker. Bijvoorbeeld moet je iedere keer PS3HEN opstarten voordat je de game kan starten. Dit lukt niet altijd, dus moet je rebooten etc…PS3HEN is in mijn ogen alleen zinvol op late versie slim en superslim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

cold_as_ijs schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 08:17:
[...]

PS3HEN kan voor een groot deel dezelfde dingen als CFW, maar het werkt allemaal een stuk brakker. Bijvoorbeeld moet je iedere keer PS3HEN opstarten voordat je de game kan starten. Dit lukt niet altijd, dus moet je rebooten etc…PS3HEN is in mijn ogen alleen zinvol op late versie slim en superslim
Bedankt, dan wacht ik nog wel even.op de 4.89 cfw exploit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricepuppet schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 09:48:
[Afbeelding]

Mooi gedaan man, ziet er echt tof uit! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:33
Netjes, hele mooie titels. Veel speel plezier.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ricepuppet
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 08:30:
[...]

Mooi gedaan man, ziet er echt tof uit! _/-\o_
Thanks man! Even in de herhaling, maar dit is de video waarin ik alles laat zien hoe hij is geworden :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Voor de geïnteresseerden, volgende games zijn momenteel in promo in de online shop voor de Switch:
- Contra Collection (3,99€)
- Castlevania Collection (3,99€)

[ Voor 5% gewijzigd door Bruiser op 18-06-2022 10:15 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +11 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog een aanvulling kunnen doen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NBS8VBlqGFdOC4CjYOAZ8mkbyNE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/besNSEHD4bRW7mhwNRO0UGYp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Hier vandaag ook enkele nieuwe cib aanwinsten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CQLW3nq11ISD3RJ7Mvj52zVKLF0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IXaouxEvxshV2HFtJcUqnN4J.jpg?f=fotoalbum_large

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bruiser schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 21:33:
Hier vandaag ook enkele nieuwe cib aanwinsten:

[Afbeelding]
Amped :o
Dat is ook zeker een pareltje. In het OG Xbox tijdperk gespeeld. Helaas heb ik ‘m zelf niet meer.

Begin o.a. door dit topic te beseffen dat vroeger er echt veel meer kwalitatief goede games waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 23:32:
[...]

Amped :o
Dat is ook zeker een pareltje. In het OG Xbox tijdperk gespeeld. Helaas heb ik ‘m zelf niet meer.

Begin o.a. door dit topic te beseffen dat vroeger er echt veel meer kwalitatief goede games waren.
Veel games zijn remakes of vervolgen op games van vroeger. Weinig echte innovatie zie je tegenwoordig. Kijk naar de zoveelste halo, far cry, uncharted, tomb raider, cod, r&c etc. Of games worden enorm vaak opnieuw gelanceerd, the last of us, skyrim, gta5 etc.

Vroeger was er ook veel meer ruimte voor innovatie en creativiteit. Helemaal tijdens de xbox og/ps2 tijd. Kijk hoeveel verschillende games daar uitkwamen. Nu wilt elke uitgever een "veilige" game uitbrengen die weer miljoenen keer verkoopt.

Maar goed we doen het ook zelf, als wij die games niet meer kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2022 @ 00:00:
[...]

Veel games zijn remakes of vervolgen op games van vroeger. Weinig echte innovatie zie je tegenwoordig. Kijk naar de zoveelste halo, far cry, uncharted, tomb raider, cod, r&c etc. Of games worden enorm vaak opnieuw gelanceerd, the last of us, skyrim, gta5 etc.

Vroeger was er ook veel meer ruimte voor innovatie en creativiteit. Helemaal tijdens de xbox og/ps2 tijd. Kijk hoeveel verschillende games daar uitkwamen. Nu wilt elke uitgever een "veilige" game uitbrengen die weer miljoenen keer verkoopt.

Maar goed we doen het ook zelf, als wij die games niet meer kopen...
De populariteit van diverse indie developers is evenredig gestegen. Ik merk dat mede gamers om mij heen veel vaker indie games zijn gaan spelen, voornamelijk op Switch en PC.
Als je geen mega hoge budgetten hebt, dan zal je een kleinschaligere (minder ambitieuze?) game moeten ontwikkelen, en daar wil nog wel eens wat moois uit voorkomen.

Ik snap dat dit lang niet helemaal klopt, maar zo ervaar ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seroczynski schreef op zondag 19 juni 2022 @ 14:20:
[...]

De populariteit van diverse indie developers is evenredig gestegen. Ik merk dat mede gamers om mij heen veel vaker indie games zijn gaan spelen, voornamelijk op Switch en PC.
Als je geen mega hoge budgetten hebt, dan zal je een kleinschaligere (minder ambitieuze?) game moeten ontwikkelen, en daar wil nog wel eens wat moois uit voorkomen.

Ik snap dat dit lang niet helemaal klopt, maar zo ervaar ik het wel.
Zeker waar, daar zit nog de creativiteit. Die moeten zich onderscheiden op basis van creativiteit dan grote namen en budget. Op de switch zijn fantastische indies te krijgen, erg leuk voor onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2022 @ 19:26:
[...]

Zeker waar, daar zit nog de creativiteit. Die moeten zich onderscheiden op basis van creativiteit dan grote namen en budget. Op de switch zijn fantastische indies te krijgen, erg leuk voor onderweg.
Grappig dit onderwerp is min of meer ook hier ter sprake gekomen (sowieso leuke yt dude als je van shmups houdt dat is zijn main focus, maar ook breder arcade gaming en indie games in die richting)

Heb zelf weinig met 'main stream games' maar dacht dat dit meer aan mijn persoonlijke smaak en voorkeuren lag. Mogelijk dat Elden ring wat ogen opent, want die doorbrak nauturlijk heel erg de (even zwaar generaliserend) 'jullie willen alleen maar multiplayer fps en sport meuk' gedachte van de grote uitgevers.

We gaan het zien, ook benieuwd hoe beide turtles games het gaan doen 'shredders revenge' heeft iig een goede start lijkt het!

Oh zelf wel gister cruisin blast gekocht, wat geen retro game is, maar wel zwaar inspired op de arcade/n64 cruisin games, zal zeker laten weten hoe wat ik ervan vind!

10 second ninja DONE

Acties:
  • +12 Henk 'm!
Zit door Sniper Elite 5 weer in m'n Sniper Elite-mood (zoals altijd bij een nieuw deel). Uitgespeeld op de Series X, haal 'm nog voor de PS5 als deze <30 Euro is.

Maar daardoor Sniper Elite III een poging gegeven op de PS3...heb het deel al eerder uitgespeeld op de PS4, maar wat viel deze versie tegen zeg. Typische PS3 port; slechte graphics, HDMI stutter, 25-30FPS, traag saven/laden (5MB is natuurlijk écht veel). En de DS3 ben ik ook echt zat. DS4 getracht te koppelen maar dat ging (draadloos) nog niet helemaal soepel, komt nog wel. Heb nu Sniper Elite 4 maar in de PS4(5) gedaan om nog 's wat dingen te halen die ik destijds niet gehaald had. Wel zin om wat ontbrekende delen te kopen, mis nog deel 3 op de One en 360 en deel 4 op de One. Als het goed is deze week deel III voor de 360 binnen iig.

Verder nóg minder retro (voor dit topic) maar m;'n jaren 90 hoekje weer wat meer aandacht gegeven en er een Sony audio-set neergezet die ik nog op zolder had staan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oV4ATZtIADOc7kv9QL9HXkzzuRw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lMa4bJRfKlqwk7UdmaH38VwG.jpg?f=fotoalbum_large

De speakers die erbij horen heb ik nog in gebruik op zolder dus voor 20 Euro een set Sony SS-NX1 speakers gekocht. Ben meestal van B&W maar wilde dit allemaal op Sony houden :+

Last but not least en nog meer offtopic:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aoMe6aIvWA3weHkiM_aWugNICVw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1vaaIoNoDyADBbKpFaPicEto.jpg?f=fotoalbum_large

Het is echt een goed/leuk spel dus deze coll. edition is nu wel geopend :)

Ook nog met een vriend Shredders Revenge gespeeld, weer écht alle vibes van Turtles van vroeger! Heb Turtles II op de NES helemaal doodgespeeld, heb het spel denk ik samen met een vriend een keer of 40 als het niet meer is uitgespeeld. Leuk, nu in Gamepass maar de discversie voor de PS4 komt volgende maand ook gewoon in huis :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keverke
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 10-09-2022
Beste ben hier nieuw maar vol jullie al geruime tijd ben zelf verzamelaar van ps 1 tot en met ps 4 en de vriendin alles van Nintendo alvast vriendelijke groetjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Keverke schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 21:42:
Beste ben hier nieuw maar vol jullie al geruime tijd ben zelf verzamelaar van ps 1 tot en met ps 4 en de vriendin alles van Nintendo alvast vriendelijke groetjes
Dan zijn wij uiteraard benieuwd naar foto's van je collectie ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op maandag 20 juni 2022 @ 20:50:
Zit door Sniper Elite 5 weer in m'n Sniper Elite-mood (zoals altijd bij een nieuw deel). Uitgespeeld op de Series X, haal 'm nog voor de PS5 als deze <30 Euro is.

Maar daardoor Sniper Elite III een poging gegeven op de PS3...heb het deel al eerder uitgespeeld op de PS4, maar wat viel deze versie tegen zeg. Typische PS3 port; slechte graphics, HDMI stutter, 25-30FPS, traag saven/laden (5MB is natuurlijk écht veel). En de DS3 ben ik ook echt zat. DS4 getracht te koppelen maar dat ging (draadloos) nog niet helemaal soepel, komt nog wel. Heb nu Sniper Elite 4 maar in de PS4(5) gedaan om nog 's wat dingen te halen die ik destijds niet gehaald had. Wel zin om wat ontbrekende delen te kopen, mis nog deel 3 op de One en 360 en deel 4 op de One. Als het goed is deze week deel III voor de 360 binnen iig.

Verder nóg minder retro (voor dit topic) maar m;'n jaren 90 hoekje weer wat meer aandacht gegeven en er een Sony audio-set neergezet die ik nog op zolder had staan:

[Afbeelding]

De speakers die erbij horen heb ik nog in gebruik op zolder dus voor 20 Euro een set Sony SS-NX1 speakers gekocht. Ben meestal van B&W maar wilde dit allemaal op Sony houden :+

Last but not least en nog meer offtopic:

[Afbeelding]

Het is echt een goed/leuk spel dus deze coll. edition is nu wel geopend :)

Ook nog met een vriend Shredders Revenge gespeeld, weer écht alle vibes van Turtles van vroeger! Heb Turtles II op de NES helemaal doodgespeeld, heb het spel denk ik samen met een vriend een keer of 40 als het niet meer is uitgespeeld. Leuk, nu in Gamepass maar de discversie voor de PS4 komt volgende maand ook gewoon in huis :D
Minidisc, mooie herinneringen aan. Vooral die mp3 ondersteunde. Je kon toen echt enorm veel muziek op een Minidisc kwijt. Superieur aan cd en alle andere formaten die toen op de markt waren. Jammer dat het nooit echt een succes is geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op maandag 20 juni 2022 @ 11:16:
[...]

Grappig dit onderwerp is min of meer ook hier ter sprake gekomen (sowieso leuke yt dude als je van shmups houdt dat is zijn main focus, maar ook breder arcade gaming en indie games in die richting)

Heb zelf weinig met 'main stream games' maar dacht dat dit meer aan mijn persoonlijke smaak en voorkeuren lag. Mogelijk dat Elden ring wat ogen opent, want die doorbrak nauturlijk heel erg de (even zwaar generaliserend) 'jullie willen alleen maar multiplayer fps en sport meuk' gedachte van de grote uitgevers.

We gaan het zien, ook benieuwd hoe beide turtles games het gaan doen 'shredders revenge' heeft iig een goede start lijkt het!

Oh zelf wel gister cruisin blast gekocht, wat geen retro game is, maar wel zwaar inspired op de arcade/n64 cruisin games, zal zeker laten weten hoe wat ik ervan vind!
Het is meer van hetzelfde de laatste tijd. Ik merk dat ik de grote games niet eens meer uitspeel. Duurt te lang en heb er de puf niet voor. Enorm veel herhaling. Geef mij maar de lineaire games van de ps3/360 tijd zoals dead space bijvoorbeeld. 10 tot 12 singleplayer. Meer dan genoeg.
Pagina: 1 ... 152 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.