Acties:
  • +6 Henk 'm!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-09 22:48

OFV

Nog even terug naar de mei markt geweest. Als je goed tussen de dvd's keek kwam je nog aardig wat games tegen. Omdat ik geen grote collector ben maar meer koop waar ik herinneringen aan heb heb ik heel veel laten liggen.

Toch nog 2 spellen voor de kinderen gevonden (50 cent per stuk bij deze 4 games) en voor mezelf ook nog 2 games waarbij ik met World Cup 98 wel echt blij ben. Die gaat de vitrinekast in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TnosfPeq8Tf3eCTHMShbb2drC9A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iNBptQFPjHym0BOrynFLJi0B.jpg?f=fotoalbum_large

Er stonden ook enkele handelaren die op retro beurzen te vinden zijn. Daar betaalde je uiteraard de volle mep.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6JYy8JNHwn3cFxwojfsknTvroTs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VTLcGadFTcE7liC7BS3AjFGc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:41

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Sp33dFr34k schreef op zondag 5 juni 2022 @ 10:20:
[...]

Nice, goede vooruitgang! Moet eens zo'n Startech adapter halen, heb nu alleen van die Ali dingen, die dus niet gaan werken met UDMA5. Welke chip zou je gebruiken? Ik heb nog een paar Xboxen liggen die ik binnenkort eens onder handen wil nemen.
Ik heb een openXenium chip gekocht bij mijn XboxHDMI via Makemhz. Aliexpress sata converters kun je op udma 4 zetten trouwens, dat is ook een behoorlijke performance boost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mei markt? Waar is dat dan? Zie wel kickle cubicle. Heel leuk puzzel spel op de nes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

OFV schreef op zondag 5 juni 2022 @ 11:56:
Nog even terug naar de mei markt geweest. Als je goed tussen de dvd's keek kwam je nog aardig wat games tegen. Omdat ik geen grote collector ben maar meer koop waar ik herinneringen aan heb heb ik heel veel laten liggen.

Toch nog 2 spellen voor de kinderen gevonden (50 cent per stuk bij deze 4 games) en voor mezelf ook nog 2 games waarbij ik met World Cup 98 wel echt blij ben. Die gaat de vitrinekast in.

[Afbeelding]

Er stonden ook enkele handelaren die op retro beurzen te vinden zijn. Daar betaalde je uiteraard de volle mep.

[Afbeelding]
Die tune in het menu van world cup 98 is legendarisch!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OFV

OFV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OFV

OFV

Verwijderd schreef op zondag 5 juni 2022 @ 12:08:
Mei markt? Waar is dat dan? Zie wel kickle cubicle. Heel leuk puzzel spel op de nes.
Tilburg centrum. Van gisteren 22.00 tot vandaag 17.00. 750 kramen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:05
koelebobes schreef op zondag 5 juni 2022 @ 11:16:
[Afbeelding]

Weet iemand de waarde van deze Coleco vision, console in compleet met piepschuim en kabels :), Ik kan alleen maar Amerikaanse prijzen vinden.
Ik heb zelf enkele jaren geleden een set met echt van alles erbij verkocht voor t denk 50 euro. Maar eerlijk is eerlijk, dat was zonder doos. Inclusief spellen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

@cold_as_ijs @LoCuTuS2000 Thanks, ik zal eens kijken wat precies de (prijs)verschillen zijn tussen die 2 en dan een keuze maken.

Andere vraag, al mijn DS3 controllers hebben een kapotte batterij inmiddels, niet gek na zoveel jaar. Maar zijn er goede replacement batterijen beschikbaar? Ik zie alleen van die dodgy dingen via de gebruikelijke kanalen... iemand tips?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sp33dFr34k schreef op zondag 5 juni 2022 @ 14:55:
@cold_as_ijs @LoCuTuS2000 Thanks, ik zal eens kijken wat precies de (prijs)verschillen zijn tussen die 2 en dan een keuze maken.

Andere vraag, al mijn DS3 controllers hebben een kapotte batterij inmiddels, niet gek na zoveel jaar. Maar zijn er goede replacement batterijen beschikbaar? Ik zie alleen van die dodgy dingen via de gebruikelijke kanalen... iemand tips?
Heb je al bij 123accu gekeken?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Toch nog maar eens een retrogamebeurs bezocht met enkele bescheiden aanwisten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iKQAr45dnEURSBrFqh6SyamEP_U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j0WvccGPkNNmCc6v0VHzX6Om.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q4OdejLFDL18xsnuF9Jll1XgirY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3sT5kbwsFqGssZwOCraKIG70.jpg?f=fotoalbum_large
10€ betaald voor deze (sealed)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CEbUa6m0QUYcn5ysKPbLPFWOoP4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lriRuh4aGRtUxtaICbToKQTt.jpg?f=fotoalbum_large
Deze 5€/stuk betaald

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OFV

OFV

Bruiser schreef op zondag 5 juni 2022 @ 17:13:
Toch nog maar eens een retrogamebeurs bezocht
Waar was er een beurs vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Verwijderd schreef op zondag 5 juni 2022 @ 15:31:
[...]

Heb je al bij 123accu gekeken?
Goeie tip, daar vind ik er 2:

https://www.123accu.nl/So...accu-huismerk-i10764.html
https://www.123accu.nl/So...accu-huismerk-i10756.html

Li-ion vs Li-pl... Die laatste is goedkoper en meer mAh, maar geen idee wat Li-pl is?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nog meer drm:

Nog een reden om niet digitaal te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
OFV schreef op zondag 5 juni 2022 @ 17:40:
[...]

Waar was er een beurs vandaag?
In Putte (België)

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:26

koelebobes

Wen BTC €100K

Iemand een tip voor hardcases voor je games , ze moeten UV resistant zijn en het liefste voor meerdere gameconsoles kunnen leveren.

X360 , switch , Xone , GBA en PSX

Wil de collectie wat meer tentoonstellen, vandaag trouwens de trigger gepulled op een grail waar ik al 6 maanden naar opzoek was voor een mooie prijs! Zal hem dinsdag posten als ie binnen is

[ Voor 26% gewijzigd door koelebobes op 05-06-2022 19:45 ]

BTC €94.837,08

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OFV

OFV

koelebobes schreef op zondag 5 juni 2022 @ 19:37:
Iemand een tip voor hardcases voor je games , ze moeten UV resistant zijn en het liefste voor meerdere gameconsoles kunnen leveren.

X360 , switch , Xone , GBA en PSX

Wil de collectie wat meer tentoonstellen, vandaag trouwens de trigger gepulled op een grail waar ik al 6 maanden naar opzoek was voor een mooie prijs! Zal hem dinsdag posten als ie binnen is
Enkele jaren geleden kocht ik bij https://www.theboxprotectorshop.nl/ en daar ben ik tevreden over. Ga daar binnenkort wel weer wat bestellen. (wacht altijd tot ik echt redelijk wat nodig heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashleyt
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 06-06-2022
Goedenavond,

Ik heb mijn GBC weer gevonden met spellen. Maar het scherm is erg donker ( voor mijn gevoel was dit vroeger niet) is er een manier om deze lichter te krijgen weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:33
Toevallig ergens een overzicht met Retro beurzen in Nederland van dit jaar, vroeger ging ik altijd naar die van Deurne, maar die is zo ver mij bekend is niet meer.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ashleyt schreef op zondag 5 juni 2022 @ 21:48:
Goedenavond,

Ik heb mijn GBC weer gevonden met spellen. Maar het scherm is erg donker ( voor mijn gevoel was dit vroeger niet) is er een manier om deze lichter te krijgen weer?
We zijn gewend geraakt aan moderne LCD en OLED panelen. Daarom lijkt het nu zo donker.
Een upgrade/mod naar een IPS scherm is de enigste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ashleyt schreef op zondag 5 juni 2022 @ 21:48:
Goedenavond,

Donker in dat hij niet verlicht is? Want dat is een GBC nooit geweest naar mijn weten. Dan moet je een GBA met backlit kopen, die kan ook GBC games afspelen. Wellicht dat er ook mods zijn om dit op een GBC toe te passen.

Of bedoel je meer dat het lijkt alsof het lcd paneel kapot is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashleyt
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 06-06-2022
Verwijderd schreef op zondag 5 juni 2022 @ 21:54:
[...]

We zijn gewend geraakt aan moderne LCD en OLED panelen. Daarom lijkt het nu zo donker.
Een upgrade/mod naar een IPS scherm is de enigste optie.
Dankje voor je snelle reactie. Hier was ik al bang voor. Even snel google maar kan niet vinden waar ik een IPS scherm er kan laten opzetten en aan welke kosten ik dan ongeveer moet denken. ( zouden ze bij game Mania zo iets kunnen/doen? ) is zo iets ook waarde verminderd of valt dat mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ashleyt schreef op zondag 5 juni 2022 @ 22:01:
[...]

Dankje voor je snelle reactie. Hier was ik al bang voor. Even snel google maar kan niet vinden waar ik een IPS scherm er kan laten opzetten en aan welke kosten ik dan ongeveer moet denken. ( zouden ze bij game Mania zo iets kunnen/doen? ) is zo iets ook waarde verminderd of valt dat mee
Gamemania voert geen mods uit. Dan zal je toch naar hobbyisten moeten zoeken. Zijn er een paar op marktplaats die dit aanbieden. Vergeet niet direct een backlit erbij te nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arno24
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-08 08:23
Ashleyt schreef op zondag 5 juni 2022 @ 22:01:
[...]

Ik heb zelf een game boy advance gemod zonder enige ervaring en dat is prima gelukt. Bij het modden van de GBA kwam er geen solderen aan te pas tenzij je de helderheid instelbaar wil hebben. Als je een paar guides op youtube bekijkt is het voor mijn gevoel prima zelf te doen. Kosten ca €50 - €70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sp33dFr34k schreef op zondag 5 juni 2022 @ 18:06:
[...]

Goeie tip, daar vind ik er 2:

https://www.123accu.nl/So...accu-huismerk-i10764.html
https://www.123accu.nl/So...accu-huismerk-i10756.html

Li-ion vs Li-pl... Die laatste is goedkoper en meer mAh, maar geen idee wat Li-pl is?
Pl heeft een andere opbouw, tussen de cellen zit een flexibele laagje in tegenstelling tot ion. Ze kunnen meer vermogen per oppervlakte behuizen, maar zijn alleen wat kwetsbaarder. Een accu van een laptop is tegenwoordig vaker pl, en van gereedschap ion.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OFV

OFV

Linksquest schreef op zondag 5 juni 2022 @ 21:54:
[...]

Toevallig ergens een overzicht met Retro beurzen in Nederland van dit jaar, vroeger ging ik altijd naar die van Deurne, maar die is zo ver mij bekend is niet meer.
Ik ken alleen deze:

https://facebook.com/retrogamebeurstilburg/

Schiedam en Tilburg

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Hmm, had leuk geweest om met een maat naartoe te gaan sinds ik daar dichtbij woon. Jammer, wel weer 's leuk een beurs(je) :)

Bescheiden aanwinsten..al kostte CoD me 28 Euro 8)7 :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TpaUmeLzW8NBR2Ore7P-Yn_g114=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Af2jZABwWxoCiQTByG5ddnG.jpg?f=fotoalbum_large

RDR had ik in de Undead editie nog niet voor de 360 blijkbaar, shame on me. Van CoD maak ik een geheel legale backup op mijn CFW Vita ;) om die hopelijk ad-hoc tegen elkaar te kunnen spelen. Moet volgens mij makkelijk kunnen :)

[ Voor 56% gewijzigd door Exorcist op 06-06-2022 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Verwijderd schreef op maandag 6 juni 2022 @ 07:59:
[...]

Pl heeft een andere opbouw, tussen de cellen zit een flexibele laagje in tegenstelling tot ion. Ze kunnen meer vermogen per oppervlakte behuizen, maar zijn alleen wat kwetsbaarder. Een accu van een laptop is tegenwoordig vaker pl, en van gereedschap ion.
Interessante info, thanks. Dan klinkt het alsof die li-pl de beste keuze is in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op maandag 6 juni 2022 @ 12:09:
[...]

Hmm, had leuk geweest om met een maat naartoe te gaan sinds ik daar dichtbij woon. Jammer, wel weer 's leuk een beurs(je) :)

[Afbeelding]

RDR had ik in de Undead editie nog niet voor de 360 blijkbaar, shame on me. Van CoD maak ik een geheel legale backup op mijn CFW Vita ;) om die hopelijk ad-hoc tegen elkaar te kunnen spelen. Moet volgens mij makkelijk kunnen :)
idd had wel leuk geweest om te weten, hier ook net terug uit het belgenland :P

Eind augustus is wel weer een beurs in Zwolle, bij Bonami helaas nog niks terug te vinden. Die hadden in het verleden 4x in het jaar een beurs.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2022 14:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Exorcist schreef op maandag 6 juni 2022 @ 12:09:
[...]

[Afbeelding]

Volgende keer zal ik het hier melden (ik wist er zelf ook pas last minute iets van)

Die Undead moet ik toch ook nog maar eens oppikken. De cover op zich vind ik al leuk 😄

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Op het laatste moment nog even bij de rommelmarkt van scouting Deurne wezen kijken. Nog deze kunnen scoren voor 1 euro:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oHC9eLwrAo09j0XdLAoA3xXxVwY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Og0yXSlfeClrO1jJYx9os6oE.jpg?f=fotoalbum_large

Had nog een hele bananendoos vol kunnen meenemen op het eind, maar er lag vooral alleen nog maar PS2 en PC. Deel gekopieerd ook nog of alleen het hoesje.

Grrrr net is de bak met mijn PS game collectie uit de kast gevallen. Was mijn eigen domme schuld. Resultaat is dat er sowieso 3 hoesjes kapot zijn, lipje wat het schijfje vasthoudt gesneuveld. Uncharted 4 is kapot, hoekje uit de schijfje. Van nog 4 games in seal weet ik dat de schijf los in het hoesje zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik wil mijn Wii op een crt-tv aansluiten via scart-rgb. Nu heb ik geen rgb-kabel voor de wii, maar wel een rgb-kabel voor de snes en een voor de Gamecube. Volgens mij zit er wel verschil tussen de kabels. Welke werkt op de wii?

De Wii is nu nog aangesloten op een andere tv en "ingebouwd" tussen andere consoles in het tv-meubel dus het is niet zo makkelijk om even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op maandag 6 juni 2022 @ 16:17:
Op het laatste moment nog even bij de rommelmarkt van scouting Deurne wezen kijken. Nog deze kunnen scoren voor 1 euro:

[Afbeelding]

Had nog een hele bananendoos vol kunnen meenemen op het eind, maar er lag vooral alleen nog maar PS2 en PC. Deel gekopieerd ook nog of alleen het hoesje.

Grrrr net is de bak met mijn PS game collectie uit de kast gevallen. Was mijn eigen domme schuld. Resultaat is dat er sowieso 3 hoesjes kapot zijn, lipje wat het schijfje vasthoudt gesneuveld. Uncharted 4 is kapot, hoekje uit de schijfje. Van nog 4 games in seal weet ik dat de schijf los in het hoesje zit.
Grappig, toevallig heb ik vandaag GTA5 voor de PS3 en Watch Dogs verkocht :P Alleen dan niet via een rommelmarkt :P
Zuur van je games die uit je kast gevallen zijn, vooral van de games in seal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slogra schreef op maandag 6 juni 2022 @ 18:34:
Ik wil mijn Wii op een crt-tv aansluiten via scart-rgb. Nu heb ik geen rgb-kabel voor de wii, maar wel een rgb-kabel voor de snes en een voor de Gamecube. Volgens mij zit er wel verschil tussen de kabels. Welke werkt op de wii?

De Wii is nu nog aangesloten op een andere tv en "ingebouwd" tussen andere consoles in het tv-meubel dus het is niet zo makkelijk om even testen.
Je moet de Gamecube versie hebben. De SNES kabel heeft weerstandjes, en de Gamecube versie niet.
Los van dat, zit je Gamecube muurvast ofzo? Die dingen (net als andere consoles) hebben ruimte en lucht nodig. Dat is beter voor de temperatuur en levensduur van je consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ok thanks. Mijn wii + hdd, gamecube, xbox, xbox360 en ps3 staan in 1 meubeltje.
De wii moet er nu tussenuit. De gamecube rgb-kabel zou ergens op zolder moeten liggen.

Ik wil de Wii gaan gebruiken voor emulatie van nog oudere consoles zoals snes, mega drive. Ik heb begrepen dat de Wii 240p output heeft (i.t.t. de bijv xbox). Dat zou hele mooie scanlines moeten opleveren op de crt tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slogra schreef op maandag 6 juni 2022 @ 18:52:
Ok thanks. Mijn wii + hdd, gamecube, xbox, xbox360 en ps3 staan in 1 meubeltje.
De wii moet er nu tussenuit. De gamecube rgb-kabel zou ergens op zolder moeten liggen.

Ik wil de Wii gaan gebruiken voor emulatie van nog oudere consoles zoals snes, mega drive. Ik heb begrepen dat de Wii 240p output heeft (i.t.t. de bijv xbox). Dat zou hele mooie scanlines moeten opleveren op de crt tv.
De laatste keer dat ik een Wii had aangesloten (toevallig afgelopen week nog) zag ik niet de mogelijkheid voor 240p. Wel voor 480p.
Of is hier een mod voor beschikbaar? 240p lijkt me trouwens wel enorm laag, ook voor een console zoals de SNES :P Dacht trouwens dat die games ook gemaakt waren voor interlaced. Hoe dan ook hebben de emulators een optie om 'm met progresive mode te renderen, doe ik zelf ook met de Wii U. Ziet er prachtig uit allemaal :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 6 juni 2022 @ 19:37:
[...]

De laatste keer dat ik een Wii had aangesloten (toevallig afgelopen week nog) zag ik niet de mogelijkheid voor 240p. Wel voor 480p.
Of is hier een mod voor beschikbaar? 240p lijkt me trouwens wel enorm laag, ook voor een console zoals de SNES :P Dacht trouwens dat die games ook gemaakt waren voor interlaced. Hoe dan ook hebben de emulators een optie om 'm met progresive mode te renderen, doe ik zelf ook met de Wii U. Ziet er prachtig uit allemaal :)
Sterker nog, de meeste snes spellen draaien nog niet eens 240p(320×240), die zijn in 256x224. Hogere resoluties opties waren er wel, maar dat zorgde voor gigantische slowdown, en flikkeren. De Megadrive heeft wel een volledig 240p. De spellen die voor de megadrive zijn gemaakt en later naar de snes zijn overgezet hebben daarop ook een ingezoomd beeld, met soms wat kleurverzadiging. Andersom heb je dat probleem niet, hooguit dat sommige kleuren niet binnen het palet van de megadrive vielen, wat meestal een donkerder beeld lijkt te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 6 juni 2022 @ 18:36:
[...]

Grappig, toevallig heb ik vandaag GTA5 voor de PS3 en Watch Dogs verkocht :P Alleen dan niet via een rommelmarkt :P
Zuur van je games die uit je kast gevallen zijn, vooral van de games in seal.
Mag hopen ook dat je er meer dan20 cent per stuk voor hebt gevangen :D.

Vermoed verder met de sealed games wel goed zit. Hoor verder niks rammelen dus hoesje zal nog wel goed zijn. Nu hopen dat de schijfjes ook nog goed zijn. Ach ja komen we wel achter als ze uit de seal gaan, want het is de bedoeling ooit uit te pakken en te spelen ;)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Net terug van twee pickups

Pickup 1:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2jAi917MgAmKYyiXSFF7VKpVucM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Gfs8NxKhAwC3N2J2eyzNoEd.jpg?f=fotoalbum_large
100€ Voor betaald, op de inlays na helemaal compleet

Pickup 2:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ozvn65p9DwEXbh6CYTZy2gS86nU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TiW5RwuhSS7ktsP2W7TEXiHG.jpg?f=fotoalbum_large

En dan bleek dat hij onderstaande ook liggen had dus ook maar meegenomen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sg_O0Opt9Z5J8lN9JiaSFI4esQI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iFJeVN0xR4jXkcJxVgwvKdBQ.jpg?f=fotoalbum_large
Allemaal CIB, 180€ betaald voor alle 16 samen

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 19:10

3style

...

Bruiser schreef op maandag 6 juni 2022 @ 20:57:

Pickup 1:
[Afbeelding]

Pickup 2:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice, alleen chrono is zeker al de helft waard tegenwoordig

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Verwijderd 240p is 480i met line skipping. Dus in plaats van de even en oneven lijnen om en om te belichten worden nu alleen de even lijnen belicht. De oneven lijnen zijn dan de welbekende scanlines.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op maandag 6 juni 2022 @ 20:55:
[...]

Mag hopen ook dat je er meer dan20 cent per stuk voor hebt gevangen :D.

Vermoed verder met de sealed games wel goed zit. Hoor verder niks rammelen dus hoesje zal nog wel goed zijn. Nu hopen dat de schijfjes ook nog goed zijn. Ach ja komen we wel achter als ze uit de seal gaan, want het is de bedoeling ooit uit te pakken en te spelen ;)
Meeste sealed games die ik binnen krijg zit de disc los. Blijkbaar zitten ze niet zo goed vast vanuit de fabriek. Of de sluiting in de cases zijn gewoon niet goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bruiser schreef op maandag 6 juni 2022 @ 20:57:

Pickup 1:
[Afbeelding]

Pickup 2:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Netjes man! Leuk ook die DS spellen, als ik ergens goede herinneringen aan heb op de DS zijn het de Layton spellen en de Ace Attorney serie wel. Daarnaast nog Hotel Dusk. Last Window, Runaway en SimCity (3000) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Exorcist schreef op maandag 6 juni 2022 @ 21:12:
[...]

Netjes man! Leuk ook die DS spellen, als ik ergens goede herinneringen aan heb op de DS zijn het de Layton spellen en de Ace Attorney serie wel. Daarnaast nog Hotel Dusk. Last Window, Runaway en SimCity (3000) .
Ik vond de DS vroeger al een leuke console. De eerste Layton game (Curieus Village) heb ik toen veel tijd in gestoken. De Phoenix Wright serie heb ik nog nooit gespeeld, ben er nu wel nieuwsgierig naar.

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
3style schreef op maandag 6 juni 2022 @ 21:02:
[...]

Nice, alleen chrono is zeker al de helft waard tegenwoordig
Ja ik merkte het (zou ik er nooit voor over hebben)

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
GB/GBC op de Snes
GB/GBC/GBA op de Gamecube

Jammer dat er geen mogelijkheid is om (fysieke) DS/3DS games via een console op TV spelen (voor zover ik weet)

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Bruiser schreef op maandag 6 juni 2022 @ 22:12:
GB/GBC op de Snes
GB/GBC/GBA op de Gamecube

Jammer dat er geen mogelijkheid is om (fysieke) DS/3DS games via een console op TV spelen (voor zover ik weet)
Voor de DS zijn er TV output mods beschikbaar :)
Bijvoorbeeld deze: https://rhotronix.com/

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

R.I.P. Founding father van 1 van mijn favoriete consoles

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2022 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 6 juni 2022 @ 22:23:
[...]

Voor de DS zijn er TV output mods beschikbaar :)
Bijvoorbeeld deze: https://rhotronix.com/
Leuk project, maar niet echt vergelijkbaar met “the real thing”

Iets als een “DS Consolizer” lijkt me handiger (liefst HDMI & Wireless controller)

> toen ik het aan het typen was gelijk maar even gegoogled en blijkt dat het een work in progress is dus maar een linkje toegevoegd 😄

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +7 Henk 'm!
CoD op m'n CFW Vita ook aan de praat, wat me meer tijd en ergernis kostte dan lief voor me is maar goed.
Van de week maar even proberen met een vriend, maar zal geen hoogvlieger gaan worden...CoD speelt echt niet lekker (vind ik) met die kleine thumb-sticks en knopjes (vind ik ook van Joycons overigens, lang leve de Switch Pro Controller).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xd1l8_lC9HyUoccdUd-zdwBSVs8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MiuwnC53em8w1ut5DJz1gjpL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hq3fN08gnmpgMoTm9DMiK5tLKWQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JxueII5HIQNVqz9Ok0CtFFUU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mSOESKdJ7GmfXeA7Ul98nHLoT3E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0igjYt2WQhgR8hYXCkbA59Bj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Exorcist op 07-06-2022 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:03
Exorcist schreef op maandag 6 juni 2022 @ 23:53:
CoD op m'n CFW Vita ook aan de praat, wat me meer tijd en ergernis kostte dan lief voor me is maar goed.
Van de week maar even proberen met een vriend, maar zal geen hoogvlieger gaan worden...CoD speelt echt niet lekker (vind ik) met die kleine thumb-sticks en knopjes (vind ik ook van Joycons overigens, lang leve de Switch Pro Controller).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb laatst de Hori Split Pad Pro gekocht voor de Switch voor als ik hem als handheld gebruik. Even wennen omdat die wat groter wordt, maar echt een verademing wat betreft de thumbsticks.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@Sp33dFr34k kwam dit topic tegen over de Aladdin XT modchip https://www.ogxbox.com/fo...shing-with-xblast/page/2/
Er zijn blijkbaar 2 versies op de markt waarvan 1 met een grotere flash geheugen voor de bios. Die laatste is momenteel niet te flashen met de standaard software als xblast os. Je hebt er een losse programmer voor nodig. Wat ik nu op aliexpress zie is dat ze allemaal de verkeerde chip hebben.

Dus iets om in overweging te nemen als je de modchip besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

cold_as_ijs schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 07:59:
@Sp33dFr34k kwam dit topic tegen over de Aladdin XT modchip https://www.ogxbox.com/fo...shing-with-xblast/page/2/
Er zijn blijkbaar 2 versies op de markt waarvan 1 met een grotere flash geheugen voor de bios. Die laatste is momenteel niet te flashen met de standaard software als xblast os. Je hebt er een losse programmer voor nodig. Wat ik nu op aliexpress zie is dat ze allemaal de verkeerde chip hebben.

Dus iets om in overweging te nemen als je de modchip besteld
Thanks voor de tip... Ik heb wat programmers zoals de TOP3000, even uitzoeken of het daarmee wel gaat lukken of dat ik beter naar de andere chip kan gaan kijken...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cchristiaan
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06:48
OFV schreef op zondag 5 juni 2022 @ 11:56:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Was maar langs gekomen ik had ook hoop games gehad voor weinig. Stond er namelijk ook.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JGdCwQCPLLeCyLEXO2QSlfvXzPk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kEoIgQc8Nz7yP9lgZ01X59Cq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door cchristiaan op 07-06-2022 10:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

@cold_as_ijs ik herinnerde me net dat een vriend van me ooit het verkeerde toegestuurd heeft gekregen, dat was een Aladdin XT PLUS2 chip ipv een SD2VITA zoals op het zakje stond. Die heeft hij toen aan mij gegeven en die heb ik zojuist gevonden in mijn stash. Zo te zien heeft deze wel nog de juiste chip?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-HjE1knoJl_FJbaTNa1cJgY3oWI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vDqj8QgdDOlHqUn9Fr4Dnb4R.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OFV

OFV

cchristiaan schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 10:12:
[...]

Was maar langs gekomen ik had ook hoop games gehad voor weinig. Stond er namelijk ook.[Afbeelding]
Balen, dan heb ik je gemist. Dacht iedere kraam wel gezien te hebben die ochtend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 10:40:
@cold_as_ijs ik herinnerde me net dat een vriend van me ooit het verkeerde toegestuurd heeft gekregen, dat was een Aladdin XT PLUS2 chip ipv een SD2VITA zoals op het zakje stond. Die heeft hij toen aan mij gegeven en die heb ik zojuist gevonden in mijn stash. Zo te zien heeft deze wel nog de juiste chip?

[Afbeelding]
Lijkt er inderdaad op dat het de juiste is. De NHE is degene die niet door Xblast geflashed kan worden

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Linksquest
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fYHhJSuRnLQLYtGleoAOmxpslPU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Sl8rV3zPTLVU7psOnlTf778s.jpg?f=user_large

Ook weer wat Retro erbij, setje was goedkoper dan de Capcom Classic los, en om die capcom ging het me ook, en ja, meteen ook de PS2 versie nu van Resident Evil 4 :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Linksquest schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 13:39:
[Afbeelding]

Ook weer wat Retro erbij, setje was goedkoper dan de Capcom Classic los, en om die capcom ging het me ook, en ja, meteen ook de PS2 versie nu van Resident Evil 4 :D
Zijn alle drie wel leuk. Kart spelletje is ook wel geinig, en de Capcom zal je zeker heel wat uren plezier geven. :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-09 15:31
Het inpakken voor de verhuizing is al begonnen in de gameroom -O-
zo kom je weer wat juweeltjes tegen en onze Gizmo vind alle lege plekjes natuurlijk interessant.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tt2FUB99IMT81VF028pKTiSddTc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PoSoVaBpF2Psjw0jsFqVIoAA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z5xSETXxbiE4bM6NzIVcy3DEMy8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SPmVEbEP7a1YBmLFZTmnTiJB.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WAK524i2hGvFgIu_qnlkujLKdOg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ll4g3rjv1qUFoWHLsb3q4zYI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XivBatRyKDRazkCkIeRIWvluSzQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pdmoW4RqZ5iwHj14L6mdPTAL.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Verwijderd schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 16:28:
[...]

Zijn alle drie wel leuk. Kart spelletje is ook wel geinig, en de Capcom zal je zeker heel wat uren plezier geven. :)
Zal wel goed komen, en van Resident Evil 4 is dit mijn 4de exemplaar, volgend jaar nog de remake en dan heb ik een leuk setje voor een video :D

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Ik weet dat het ver buiten de scope van het topic is...dus ik ga één zin gebruiken om het minder offtopic te doen laten lijken: met de extra RGB-in kan ik alsnog een ander RGB device aansluiten :+

Gevonden in de garage toen ik op zoek was naar iets anders. Heb het ding nieuw gekocht in 2004 (!) met m'n ex puur en alleen om wat videotapes van ons laterop te kunnen digitaliseren. Vond ook nog een tape van Beavis and Butthead Do America en Spice World :+

Ziet er toch tof uit op de Trinitron :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UhJAaIOGJxIjDVIyczfSwLdaAAA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nki2Y2K2D1yMRBsSyhfb7LJg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ZXwfqBC362oXHda9AVmJu4jZhA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vxhVq4W9oukRHcuVTfhigTeN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Exorcist schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 22:34:
Ik weet dat het ver buiten de scope van het topic is...dus ik ga één zin gebruiken om het minder offtopic te doen laten lijken: met de extra RGB-in kan ik alsnog een ander RGB device aansluiten :+

Gevonden in de garage toen ik op zoek was naar iets anders. Heb het ding nieuw gekocht in 2004 (!) met m'n ex puur en alleen om wat videotapes van ons laterop te kunnen digitaliseren. Vond ook nog een tape van Beavis and Butthead Do America en Spice World :+

Ziet er toch tof uit op de Trinitron :D

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Geweldig man, vooral die film :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Petje72 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 16:48:
Het inpakken voor de verhuizing is al begonnen in de gameroom -O-
zo kom je weer wat juweeltjes tegen en onze Gizmo vind alle lege plekjes natuurlijk interessant.
[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Succes met verhuizen. Wat een stress levert dat op :P
Gave kleur Wii trouwens :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0912/7444/products/TMNT_MockUp_Market_Banner_RADICAL_PS4.png

Wauw, LRG komt wel met een hele gave editie van Shredders Revenge.

https://limitedrungames.c...turtles-shredders-revenge

[ Voor 14% gewijzigd door Raem op 09-06-2022 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raem schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 11:05:
[Afbeelding]

Wauw, LRG komt wel met een hele gave editie van Shredders Revenge.

https://limitedrungames.c...turtles-shredders-revenge
Ziet er wel cool uit, maar als ik dan de prijs zie.... 200 euro.

Die arcade cabinet speelt alleen de trailer van de game af en de VHS tape is een opbergbox voor de game.

Ik had voor dat geld wel iets meer verwacht, dat je dan ook een oude turtles game kon spelen op de arcade cabinet of zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:46
Verwijderd schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 11:11:
[...]

Die arcade cabinet speelt alleen de trailer van de game af en de VHS tape is een opbergbox voor de game.

Ik had voor dat geld wel iets meer verwacht, dat je dan ook een oude turtles game kon spelen op de arcade cabinet of zo.
Zwaar overprijst de laatste jaren. Ongeveer de eerste 20 interessante PS4 en PS Vita games heb ik, daarna werd het echt gekkenwerk. Ze pakken random ROM emuleren die voor de desbetreffende console en verpakken het met veel plastic en karton edition voor een hoge prijs.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
Haha, ik ben echt een sucker voor dit soort speciale edities. Maar $200 is inderdaad een hoop geld en ik ga het ook niet kopen. Bijna al mijn CE van games liggen nu ingepakt in de kast, dus dat is ook weer zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 11:11:
[...]

De gewone versie stond voor 35euro in pre order, maar met wat geduld wordt de speciale editie vanzelf goedkoper. Het is een best groot doosje om in stock te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:41
Een doos vol plastic troep voor 200 euro. Alsof iemand ooit die dingen los voor 165 euro zou kopen. Ik snap totaal de aantrekkingskracht niet, behalve dan dat het 'limited' is. Maar tegenwoordig is alles limited, dus dat is ook z'n waarde verloren.

Wat ik vroegah wel tof vond waren die dingen als de Resident Evil 4 chainsaw controller, die Wu-Tang PSX controller en die Street Fighter arcade sticks. De prullaria die je tegenwoordig hebt waren van die gratis presskit dingen destijds.

En eenvoudiger (en niet limited): ik was altijd een sucker voor cartridges die er anders uitzagen, zoals Killer Instinct op de SNES en Donkey Kong Land op de Gameboy. Dat werd alleen gedaan voor speciale releases, niet voor alles om het extra uit te melken zoals nu.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• OFV

OFV

Kom deze net tegen in de wijk bij de kapper.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Stj0EzpLOEUpfkHcfR1Y4_TtB_s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t95tMqVUOhZ3bztZ5cA33alP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

BarôZZa schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 17:41:
Een doos vol plastic troep voor 200 euro. Alsof iemand ooit die dingen los voor 165 euro zou kopen. Ik snap totaal de aantrekkingskracht niet, behalve dan dat het 'limited' is. Maar tegenwoordig is alles limited, dus dat is ook z'n waarde verloren.

Wat ik vroegah wel tof vond waren die dingen als de Resident Evil 4 chainsaw controller, die Wu-Tang PSX controller en die Street Fighter arcade sticks. De prullaria die je tegenwoordig hebt waren van die gratis presskit dingen destijds.

En eenvoudiger (en niet limited): ik was altijd een sucker voor cartridges die er anders uitzagen, zoals Killer Instinct op de SNES en Donkey Kong Land op de Gameboy. Dat werd alleen gedaan voor speciale releases, niet voor alles om het extra uit te melken zoals nu.
De gouden nes cart van zelda _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OFV schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 17:43:
Kom deze net tegen in de wijk bij de kapper.

[Afbeelding]
Netjes dat 1 van de 2 joysticks nog goed lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 17:44:
[...]

De gouden nes cart van zelda _/-\o_
Ik heb een Rayman 2 u-ntcs voor de n64 staan, en die heeft een mooi groen kleurtje. Volgens mij was het overzees wel vaker het geval. Retrobit doet het ook voor een re releases een andere kek kleurtje, en nog is transparant, dat heeft ook altijd wat aparts.

Wil nog steeds wel een keer zo'n transparant achtige GBC, en ga de groene N64 neer zetten. Geeft toch wat extra's i.p.v. de standaard mat zwarte. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Registratie: December 2014
  • Niet online

En over 20 jaar koop je hem voor het dubbele ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:17

Het lijkt gewoon een businessmodel te zijn geworden. "Hoe verkoop je losse merchandise zonder daar moeite voor te doen?" Antwoord, bundel het met een spel en noem het een limited edition.

Vroeger had je nog vaak dat er limited editions waren die in prijs niet veel verschilde van de normale editie. Of ze echt limited waren was altijd maar de vraag.

Ik heb het kopen van limited edition spul dan ook al jaren geleden opgegeven. Alleen voor Zelda wil ik de overwegingen nog maken. Maar ook dan moet ik niet het gevoel hebben dat ik gewoon veel extra betaal om crap te kopen wat je ook in de winkel kan halen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe ver gaan die gasten nog.... Dit is toch geen zak waard.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hD1NZZWJ4DMIGpJX2zYN4HHdBao=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k05AdBtw97CfG43ja58sNudp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Ja inderdaad, heb die, samen deel 2 en nog een ander deel voor €5,00 samen gekocht op Steam, wel digitaal maar dan nog en dan weet ik ook bijna zeker dat ik hem op Windows 11 kan spelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:05
martin_v_z schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 18:23:
[...]

Het lijkt gewoon een businessmodel te zijn geworden. "Hoe verkoop je losse merchandise zonder daar moeite voor te doen?" Antwoord, bundel het met een spel en noem het een limited edition.

Vroeger had je nog vaak dat er limited editions waren die in prijs niet veel verschilde van de normale editie. Of ze echt limited waren was altijd maar de vraag.

Ik heb het kopen van limited edition spul dan ook al jaren geleden opgegeven. Alleen voor Zelda wil ik de overwegingen nog maken. Maar ook dan moet ik niet het gevoel hebben dat ik gewoon veel extra betaal om crap te kopen wat je ook in de winkel kan halen.
Het valt inderdaad de laatste jaren echt heel erg tegen. Had me erg verheugd op de super deluxe versie van Final Fantasy VII Remake, echter de Cloud Strife met de motor was een Action Figure (Pass!). Ik heb hier het Koto Bukiya beeld staan limited edition met nummer van het originele spel. Zonde, want ik had het echt wel gewild als het een beeld was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RINndCUuxaDenzqJo7BtQ38bNqI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nLaxVMqUkKzUmTdkAx7Qgg51.jpg?f=fotoalbum_large

Na een half jaar zoeken kan ik eindelijk dit pareltje toevoegen aan mijn X360 collectie, waarom een half jaar zoeken? Nou ik wilde hem in een bulk stapel overnemen maar die advertentie kwam nooit voorbij. Na daily elke advertentie rond gespit te hebben was ik er wel klaar mee.

Deze van een Nederlandse ebay'er overkunnen nemen voor een schappelijke prijs. Vanmiddag komt de acryl protector binnen en dan gaat hij een mooie plek krijgen in de collectie <3

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koelebobes schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:17:
[Afbeelding]

Na een half jaar zoeken kan ik eindelijk dit pareltje toevoegen aan mijn X360 collectie, waarom een half jaar zoeken? Nou ik wilde hem in een bulk stapel overnemen maar die advertentie kwam nooit voorbij. Na daily elke advertentie rond gespit te hebben was ik er wel klaar mee.

Deze van een Nederlandse ebay'er overkunnen nemen voor een schappelijke prijs. Vanmiddag komt de acryl protector binnen en dan gaat hij een mooie plek krijgen in de collectie <3
De vraag die dan bij mij opkomt, waarom deze game? Om de collectie volledig te krijgen of dat je het een leuke game vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
martin_v_z schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 18:23:
[...]

Het is briljante business natuurlijk. Want als ik kijk op https://limitedrungames.com/ dan zie ik vooral spellen die vroeger hooguit in de uitverkoopbakken zouden liggen omdat je ze niet aan de straatstenen kwijt kon. Nu noem je dat limited en vraag je 60 euro voor een indie game. Mensen spelen het niet eens, gaat om het verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 19:10

3style

...

BarôZZa schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:43:
[...]

Het is briljante business natuurlijk. Want als ik kijk op https://limitedrungames.com/ dan zie ik vooral spellen die vroeger hooguit in de uitverkoopbakken zouden liggen omdat je ze niet aan de straatstenen kwijt kon. Nu noem je dat limited en vraag je 60 euro voor een indie game. Mensen spelen het niet eens, gaat om het verzamelen.
De laatste game die ik daar heb gekocht is Shenmue 3 (was 100 euro geloof ik). Zat een leuke Dreamcast case bij en wat geinige dingen (zoals een lamp en die steen)..
Heb de game wel even gespeeld, maar voelde wat verouderd qua gameplay (wel zoals die game vroeger was). Backlog is te groot met betere games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:20:
[...]

De vraag die dan bij mij opkomt, waarom deze game? Om de collectie volledig te krijgen of dat je het een leuke game vindt?
Ja ja... Ik las op internet dat het een vrij zeldzame game was dus ik ging gewoon zoeken, naarmate de zoektocht langer duurde wilde ik hem steeds meer hebben. Don't know why misschien ga ik nu wel echt voor een volledige PAL X360 Collectie.

BTC €94.837,08

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

3style schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:52:
[...]

De laatste game die ik daar heb gekocht is Shenmue 3 (was 100 euro geloof ik). Zat een leuke Dreamcast case bij en wat geinige dingen (zoals een lamp en die steen)..
Heb de game wel even gespeeld, maar voelde wat verouderd qua gameplay (wel zoals die game vroeger was). Backlog is te groot met betere games.
Shenmue 3 heb ik zelf via bol.com besteld, een stuk goedkoper. Maar dan wel zonder dreamcast case

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
3style schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:52:
[...]

Kom op, bij Shenmue wil ik een radiografisch bestuurbare forklift en capsule toys, geen steen en lamp. Ik fanaat van 1 & 2 (1 was veel memorabeler in mijn ogen, al was disc 3 van 2 ook bijzonder), maar 3 ook nooit uitgespeeld en de special edition al helemaal niet gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:17
[...]

Ja die hebben het helemaal goed bedacht. Leuk dat die indie games een fysieke release krijgen hoor. En sommige heb ik zelfs digitaal, wel voor veel een veel lagere prijs. Maar er is een reden dat die spellen geen normale fysieke release hebben. De oplages zouden veel te klein zijn. Dus wat doe je dan? Plak er een label limited op en vraag er meer geld voor. Ik weet niet hoe dit soort bedrijven werken maar ik verwacht dat een volgende stap is dat ze niet meer van te voren aan geven hoe groot een oplage gaat zijn maar dit afhankelijk maken van hoeveel orders ze krijgen. Dus limited time release ipv limited vaste aantal. Zo maximaliseer je weer je verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martin_v_z schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 12:56:
[...]

Ja die hebben het helemaal goed bedacht. Leuk dat die indie games een fysieke release krijgen hoor. En sommige heb ik zelfs digitaal, wel voor veel een veel lagere prijs. Maar er is een reden dat die spellen geen normale fysieke release hebben. De oplages zouden veel te klein zijn. Dus wat doe je dan? Plak er een label limited op en vraag er meer geld voor. Ik weet niet hoe dit soort bedrijven werken maar ik verwacht dat een volgende stap is dat ze niet meer van te voren aan geven hoe groot een oplage gaat zijn maar dit afhankelijk maken van hoeveel orders ze krijgen. Dus limited time release ipv limited vaste aantal. Zo maximaliseer je weer je verkopen.
Limited release vind ik niet heel erg, alleen het is voor ons te duur. In de USA betaal je 35 dollar, alleen als je het op de website besteld, kom je met verzenden en importkosten op 60 euro uit. En dan is het totaal niet meer in verhouding t.o.v. de digital prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarentegen heb ik wel deze besteld:

https://gameo.com/nl/fina...laystation-5-limited.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:39
[...]

maar dan kies je daarvoor met de art book en dergelijken. normale fysieke release voor 25 a 30 is er zowat altijd. met de limited edition doe je het ook qua merchandice dat is niet gratis.

dat de optie uberhaubt aanwezig is, is toch erg mooi meegenomen als je het mij vraagt, het raakt niemand en je houdt het open voor geintereseerden die anders uitzichzelf merc zoeken voor een bepaalde game. vroeger had haast geen enkele game een limited edition zelfs heel toffe games. je hebt nu meer opties en het is super gemakkelijk te negeren als het je niet aanspreekt. je hebt immers digitale of normale fysieke release opties.
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 13:12:
[...]

Limited release vind ik niet heel erg, alleen het is voor ons te duur. In de USA betaal je 35 dollar, alleen als je het op de website besteld, kom je met verzenden en importkosten op 60 euro uit. En dan is het totaal niet meer in verhouding t.o.v. de digital prijs.
komen gelukkig ook steeds meer europese alternatieven waardoor limited run niet nodig is.

[ Voor 15% gewijzigd door gast7 op 10-06-2022 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OFV

OFV

gast7 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 13:29:
[...]

komen gelukkig ook steeds meer europese alternatieven waardoor limited run niet nodig is.
Welke zijn dat? Want import is echt niet meer te doen qua kosten vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-09 15:31
OFV schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 18:52:
[...]

check deze site: https://switchlib.com/limited-game-publishers
verwijzen wel naar switchgames, maar die publishers hebben ook andere game releases.

Pagina met links naar publishers: https://limitedgamenews.com/publishers/

Zelf heb ik drie keer iets bij Pixelheart besteld, dat is prima bevallen.

[ Voor 32% gewijzigd door Petje72 op 10-06-2022 19:17 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Linksquest
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cswtG9wYJqCyI1T5USuBNbTHphc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/baIR5Zt922ywXRyD09gZIpac.jpg?f=fotoalbum_large

Toch maar een Xbox 360 gekocht, zodat ik ook Xbox classic games kan spelen en Xbox 360 games kan spelen die de Xbox Series X en Xbox One niet afspelen. Hij was nog zo goed als compleet, dus heb er maar een unboxing van gefilmd, deze volgt later, zal hem hier met jullie delen.

[ Voor 10% gewijzigd door Linksquest op 10-06-2022 19:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

OFV schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 18:52:
[...]

Press start heeft ook meerdere merken.

https://www.press-startga...1/strictly-limited-games/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Linksquest schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 19:29:
[Afbeelding]

Toch maar een Xbox 360 gekocht, zodat ik ook Xbox classic games kan spelen en Xbox 360 games kan spelen die de Xbox Series X en Xbox One niet afspelen. Hij was nog zo goed als compleet, dus heb er maar een unboxing van gefilmd, deze volgt later, zal hem hier met jullie delen.
Nu nog xbox OG 8)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Raem
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NJC60QwU2U_00FJhNgA8LPR-b-M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K328VlhyKDE4vlgOpLJlBEGh.jpg?f=fotoalbum_large

Weer wat tegen gekomen bij de kringloop. Niet vaak dat er DS games liggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

OFV schreef op zondag 5 juni 2022 @ 20:13:
[...]

Enkele jaren geleden kocht ik bij https://www.theboxprotectorshop.nl/ en daar ben ik tevreden over. Ga daar binnenkort wel weer wat bestellen. (wacht altijd tot ik echt redelijk wat nodig heb)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/38WApHK_CsRqbNjZe24k1A511as=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/svEwDnR9uyRbUjjKgGzLEPhO.jpg?f=fotoalbum_large

Bedankt voor de tip, super kwaliteit en echt een toevoeging voor de collectie!

BTC €94.837,08

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Voor nu even niet, snap het als een verzamelaar, maar als je mijn Game Room heb gezien, dan zie je misschien ook dat ik niet alle plaats ervoor momenteel :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
En zoals beloofd, de Unboxing van de Xbox 360 Slim HALO REACH + Fable 3 bundel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Raem schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 19:44:
[Afbeelding]

Weer wat tegen gekomen bij de kringloop. Niet vaak dat er DS games liggen.
Advance Wars topspel!

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Linksquest schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 20:55:
[...]

Voor nu even niet, snap het als een verzamelaar, maar als je mijn Game Room heb gezien, dan zie je misschien ook dat ik niet alle plaats ervoor momenteel :D
Daar maak je gewoon plaats voor. Die console krijgt te weinig liefde, een van de meest modbare console ever. Hoeveel consoles zijn er überhaupt waar je het geheugen en de CPU kan upgraden en dan nog steeds een console overhoudt die 90% van de games kan spelen? Die zelfs nu 20 jaar na release nog updates krijgt uit de community!
Pagina: 1 ... 151 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.