Acties:
  • +3 Henk 'm!
Exorcist schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 08:05:
[...]

Wow!!! Nice man, hoe kom je eraan? :9
Hij stond op Vinted te koop voor een PS5 prijs.

Ik moest ook een paar keer kijken voordat ik het geloofde haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 08:08:
[...]

Je onderschat het verschil wat component kan brengen;). Je kan voor de xbox naar mijn weten geen scart kabel vinden die HD mogelijk maakt. De XBOX verwacht een signaal op een specifieke pin en geeft alleen dan de opties in het menu. Dus ook al sluit je een RGB scart aan, je krijgt nog steeds 480i. Weet overigens niet of dit dan via composiet loopt of toch volledig RGB is, vermoed het laatste.

Zo maak je zelf de kabel:
https://www.ogxbox.com/fo...lity-diy-component-cable/

De OSSC zal het overigens ook perfect kunnen upscalen. 480i gedeinterlaced ziet er al aardig uit (beetje wazig) maar 480p of 720p ziet er echt next gen uit (voor die generatie :D)
Scart voor de OG Xbox heeft volledige RGB support. En inderdaad, door middel van pinnetjes ziet ie wat voor kabel er is aangesloten.
Component doet ie inderdaad wat mooier dan RGB Scart. Mijn wens is in de toekomst nog een keer een HDMI mod te doen op een OG Xbox.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 9 mei 2022 @ 14:23:
[Afbeelding]

Eindelijk een Nintendo Wii U kunnen scoren *O* Inclusief Gamepad en 4 Wii Motion controllers met Nunchuck.
Had 'm even grondig gereinigd en stofvrij gemaakt van binnen. Idem dito voor de controllers en GamePad.
Even alles getest, Wii en Wii Games werken perfect. Had alleen enorm veel last van latency... bleek later dat mijn TV het niet nodig vond om Game Mode aan te zetten :+ Alsnog gedaan dus.

Ideaal apparaat. Volgende stap is om 'm te softmodden zodat ik er ook Gamecube games op kan zetten en Retroarch voor de emulators zoals de N64 en Snes. Dan heb ik mijn 'all-in-one' Retro game console :P
Wel een dikke plus dat Wii games op de Wii U er via HDMI er ook gelijk een stuk mooier er uit zien vergeleken met een Wii + RGB of Component kabel.
Heb de Wii U nu een week of 3. Maar wat een ontzettend toffe retro console.
Er word hier door het hele gezin dagelijks op gespeeld, dat had ik niet verwacht. Zowel de Switch als Xbox Series X word nu een stuk minder aangeraakt.

Ondertussen heb ik 'm voorzien van Tiramisu (softmod). Snelle SD kaart en USB stick van beiden 128GB er op aangesloten. De games op disc staan nu op een USB stick en zijn allemaal als 'app' geïnstalleerd. Via Nintendont ook met een aantal Wii/GC games gedaan, wat werkt dat prachtig.
Retroarch er opgezet voor een aantal retro consoles. Het mooie is dat er configs op het internet te vinden zijn die de interface perfect op de Wii U Gamepad laat streamen, en de latency is zo laag dat het eigenlijk haast niet te merken is. Gisteravond heb ik daardoor wat SNES en GBA games kunnen spelen op de Wii U handheld, toen de TV bezet was door vrouwlief :+
Ik ben er enorm blij mee en kan het iedereen aanraden :) Prachtig apparaat waarmee je native Wii U, Wii en GC games kunt afspelen met een strakke HDMI signaal, en met Retroarch nog ontzettend veel retro consoles kan emuleren. En als de TV bezet is, kun je verder op de Wii U Gamepad.

Daar is het trouwens niet bij gebleven. Heb ook 2 Wii U pro controllers op de kop getikt en een stuk of 10 games, o.a. Mario Kart, Mario Party en Mario 3D. Maar het mooiste is nog; gisteravond een Rockband en Guitar Hero kit voor niks op de kop getikt, inclusief 5 guitar hero en Rock band games :9~ Die moet ik alleen nog even goed reinigen en 1 'gitaar' heeft een breuk in de kabel wat gekoppeld moet worden aan de Wii Mote, dus die moet ik ook nog fixen.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Mag me hier ook gaan melden. Deze week een NES op de kop getikt in near pristine conditie, zelfs de originele doos ziet er nog heel goed uit, inclusief "veel plezier met uw aankoop" Bart Smit sticker. Gigantische nostalgie natuurlijk want zo herinner ik het me ook toen ik in 1987 hem als 5-jarig knulleke voor m'n verjaardag kreeg :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wAYNacmFCTmn429_xhOD4zyZt0Q=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/0m6ARQ9zN6rIjQkomC3FMHYK.gif?f=fotoalbum_large

Nu maar eens een RetroTink op de kop tikken zodat m'n LG C9 er ook mee overweg kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 19:10

3style

...

kazuka schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 15:45:
Mag me hier ook gaan melden. Deze week een NES op de kop getikt in near pristine conditie, zelfs de originele doos ziet er nog heel goed uit, inclusief "veel plezier met uw aankoop" Bart Smit sticker. Gigantische nostalgie natuurlijk want zo herinner ik het me ook toen ik in 1987 hem als 5-jarig knulleke voor m'n verjaardag kreeg :P

[Afbeelding]

Nu maar eens een RetroTink op de kop tikken zodat m'n LG C9 er ook mee overweg kan.
Nice! Die doos is mooi nostalgisch inderdaad. Al had ik zelf vroeger die met zapper en duck hunt.
Ik heb nu ook precies dezelfde met die doos zonder game. Is meer een leuk object voor mij dan er op te spelen, daar heb ik een nt mini voor.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Nooit uitgebrachte kirby op de Gamecube:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

didado schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 07:29:
Een gloednieuwe PlayStation 2 Metallic Silver Automobile Limited Edition.

Van deze kleur zijn er maar 666 gemaakt wereldwijd!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

https://consolevariations...e-edition-metallic-silver
Gaaf hoor. Ook bijzonder dat de verpakking er ook nog gewoon goed uit ziet.
Laat je 'm dicht of ga je 'm ook uitpakken? :P
Zou het wel lastig vinden. Aan de ene kant zonde om 'm uit te pakken. Aan de andere kant zonde om er niet mee te gamen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 19:43:
[...]

Gaaf hoor. Ook bijzonder dat de verpakking er ook nog gewoon goed uit ziet.
Laat je 'm dicht of ga je 'm ook uitpakken? :P
Zou het wel lastig vinden. Aan de ene kant zonde om 'm uit te pakken. Aan de andere kant zonde om er niet mee te gamen :P
Ik verzamel verzegelde retro consoles of eventueel nieuw in box.

Dus dit exemplaar is een goede aanvulling.

Ik zou wel graag de gloednieuwe console willen fotograferen omdat er gewoon geen hoge kwaliteit afbeeldingen van te vinden zijn.

Wel dit filmpje:

https://youtu.be/pln_wEhjJ7g

Ik heb nog genoeg gebruikte PS2's liggen al ben ik meer van het emuleren. 😉

Ik ben eigenlijk heel erg geïnteresseerd in hoe de prestaties zijn op de Xbox series X met veel shaders geactiveerd.

Maar dat is weer een andere vraag. :9

[ Voor 9% gewijzigd door didado op 31-05-2022 20:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-09 22:48

OFV

kazuka schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 15:45:

[Afbeelding]

Super zeg! Ik heb zo'n sticker op een SNES Street Fighter II doosje zitten. Pure nostalgie. O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:34
@didado Ben je niet bang dat er helemaal niet in zit wat jij verwacht dat er in zit? De prijs was bizar laag, een doos en seal sticker zijn niet te lastig te krijgen, vooral niet in de tijd dat het geproduceerd was.

Misschien heb je echt geluk gehad, maar als iets te goed lijkt om waar te zijn, is het vaak ook niet waar.

Gezien je dingen graag sealed houdt, is het een beetje een paradox natuurlijk. Zeker weten dat erin zit wat je verwacht gaat dan niet lukken.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

OMG, hoe gaaf. Hopelijk lekt die gamecode ooit... ziet er tof uit.

Hier de bijhorende trailer van toendertijd:

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Koldur schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:12:
@didado Ben je niet bang dat er helemaal niet in zit wat jij verwacht dat er in zit? De prijs was bizar laag, een doos en seal sticker zijn niet te lastig te krijgen, vooral niet in de tijd dat het geproduceerd was.

Misschien heb je echt geluk gehad, maar als iets te goed lijkt om waar te zijn, is het vaak ook niet waar.

Gezien je dingen graag sealed houdt, is het een beetje een paradox natuurlijk. Zeker weten dat erin zit wat je verwacht gaat dan niet lukken.
Je zou rontgen scan oid kunnen doen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 11:12

SD5k

>4&X

Verwijderd schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:24:
[...]

Je zou rontgen scan oid kunnen doen :P
Dan nog ga je het niet zien, wat speciaal is aan deze uitvoering is de lak. Blijft een beetje Schrödingers PS2 tot hij hem open maakt. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Koldur schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:12:

Ik ben daar niet zo bang voor. Al zou het een miskoop zijn voor die prijs ga ik niet failliet. ;)

Maar goed ik ben ook geboren in de jaren 80 en er mee opgegroeid en heb wat ervaring met hoe het eruit moet zien

Aan alle stickers en opdrukken is te zien dat het verder legitiem is.

Merk ook wel dat door de retro gekte de laatste jaren je niemand meer mag vertrouwen die iets sealed verkoopt.

Ik vind het allemaal maar een hype om te denken dat er iets anders in zit ;)

En nogmaals misschien ben ik te naïef maar vertrouw verder op mijn eigen kennis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
@didado Het is geen kritiek, een echte vraag (zorg die ik zou hebben).

Er wordt zoveel misbruik gemaakt van sealed verkopen tegenwoordig.
Maar als jij er genoeg ervaring mee hebt en daardoor weet dat het klopt, fijn!
Ik ben ook (net nog) uit de jaren 80, maar van alle producten weet ik persoonlijk echt niet zomaar te vertellen of iets klopt of niet m.b.t. sealed PS2's.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:37
Koldur schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:34:
@didado Het is geen kritiek, een echte vraag (zorg die ik zou hebben).

Er wordt zoveel misbruik gemaakt van sealed verkopen tegenwoordig.
Maar als jij er genoeg ervaring mee hebt en daardoor weet dat het klopt, fijn!
Ik ben ook (net nog) uit de jaren 80, maar van alle producten weet ik persoonlijk echt niet zomaar te vertellen of iets klopt of niet m.b.t. sealed PS2's.
Het is inderdaad hoe de man er zelf mee omgaat dat van belang is. Ik heb hier ook verschillende sealed consoles liggen (gekocht nog voor het allemaal een dingetje werd) maar ben momenteel echt niet van plan om die open te doen tenzij het echt noodzakelijk is (zoals bij een Mustic Silver PSP om de batterij te controleren en maar goed ook dat ik het gedaan had).

Verder blijft het inderdaad een vertrouwenskwestie, maar ook daarin bepaal je nog steeds zelf in eerste instantie hoe ver je gaat.

Iets heel anders nu. Iemand anders ervaring met een WiiU die het black screen of death toont?
Heb hem al aan het internet gehangen (schijnt soms te helpen) maar het lijkt er op dat de usb poorten achter geen voeding krijgen (rest van de console wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ekfad schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:43:
[...]

Het is inderdaad hoe de man er zelf mee omgaat dat van belang is. Ik heb hier ook verschillende sealed consoles liggen (gekocht nog voor het allemaal een dingetje werd) maar ben momenteel echt niet van plan om die open te doen tenzij het echt noodzakelijk is (zoals bij een Mustic Silver PSP om de batterij te controleren en maar goed ook dat ik het gedaan had).

Verder blijft het inderdaad een vertrouwenskwestie, maar ook daarin bepaal je nog steeds zelf in eerste instantie hoe ver je gaat.

Iets heel anders nu. Iemand anders ervaring met een WiiU die het black screen of death toont?
Heb hem al aan het internet gehangen (schijnt soms te helpen) maar het lijkt er op dat de usb poorten achter geen voeding krijgen (rest van de console wel).
Is je WiiU gemod? In dat geval; heb je misschien een brakke SD kaart er in, of juist er niet in zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:37
Is de WiiU ook retro dan? Net een gekocht maar ik was in de veronderstelling dat het geen retro console is op dit forum. Dus netjes ik het Wii U topic geplaatst.

Wel retro? dan pats ik graag hier mijn WiiU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyrax0508 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:17:
Is de WiiU ook retro dan? Net een gekocht maar ik was in de veronderstelling dat het geen retro console is op dit forum. Dus netjes ik het Wii U topic geplaatst.

Wel retro? dan pats ik graag hier mijn WiiU
Loop hier zelf al een behoorlijke tijd rond. In dit gehele topic word 360 / PS3 / Wii (U) als retro behandeld. Is het niet voor PS3 games op de PS3, dan wel voor retro capaciteiten (bijvoorbeeld backwards met Ps1/Ps2, of mods om retro spul af spelen).

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Cyrax0508
Dan pats ik hier graag even:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pscIU9DK31-V2astkEp3pv0PJbs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2YHJ9HRQz5isEVKGOZDhR1Lg.jpg?f=fotoalbum_large

Ik was al een tijd op zoek naar deze versie, liefst in perfecte conditie. Vind ik er eentje op loopafstand van mijn huis. Echt in mint conditie, zowel doos, console, gamepad en toebehoren. Gelijk even wat games gekocht die straks niet meer te krijgen zijn. Fysiek misschien wel maar ik zag die prijzen al omhoog schieten. Wordt straks nog veel erger denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Verwijderd schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:03:
[...]

Is je WiiU gemod? In dat geval; heb je misschien een brakke SD kaart er in, of juist er niet in zitten?
Nee, niet gemod. Is een console die lang heeft stil gestaan maar perfect werkte toen hij de doos in ging.

Nu kan ik de console opstarten met de Gamepad. Ik krijg echter geen beeld (wel even kort signaal, ik vermoed omdat de hdmi poort gevoed wordt). En als ik met de gamepad iets wil doen zoals instellingen wil aanpassen krijg ik de melding dat de gamepad niet verbonden is met de console.

Is blijkbaar een gekend probleem en er zijn enkele voorstellen tot mogelijke oplossingen. Eén ervan is om hem aan het internet te hangen (bekabeld), er zou blijkbaar een verborgen herstelmodus op de WiiU zitten die enkel werkt op deze manier. Maar dan moet mijn dongle wel stroom krijgen natuurlijk. :)

ter info, Nintendo vraagt zelf €198 voor een herstelling (met swap), zij hebben geen mogelijke oplossingen voorhanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyrax0508 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:32:
[Afbeelding]

Ik was al een tijd op zoek naar deze versie, liefst in perfecte conditie. Vind ik er eentje op loopafstand van mijn huis. Echt in mint conditie, zowel doos, console, gamepad en toebehoren. Gelijk even wat games gekocht die straks niet meer te krijgen zijn. Fysiek misschien wel maar ik zag die prijzen al omhoog schieten. Wordt straks nog veel erger denk ik
Dus als ik het goed begrijp ga je 'm dus ook echt gebruiken? Of blijft ie netjes in de doos? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Cyrax0508 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:32:
[Afbeelding]

Ik heb die ook nog liggen, niet sealed maar in nieuwstaat.
Je hebt de Zelda download code er ook bij neem ik aan? Ik zou ook een fysieke versie van wind waker erbij halen, staat wel zo mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ekfad schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:32:
[...]

Nee, niet gemod. Is een console die lang heeft stil gestaan maar perfect werkte toen hij de doos in ging.

Nu kan ik de console opstarten met de Gamepad. Ik krijg echter geen beeld (wel even kort signaal, ik vermoed omdat de hdmi poort gevoed wordt). En als ik met de gamepad iets wil doen zoals instellingen wil aanpassen krijg ik de melding dat de gamepad niet verbonden is met de console.

Is blijkbaar een gekend probleem en er zijn enkele voorstellen tot mogelijke oplossingen. Eén ervan is om hem aan het internet te hangen (bekabeld), er zou blijkbaar een verborgen herstelmodus op de WiiU zitten die enkel werkt op deze manier. Maar dan moet mijn dongle wel stroom krijgen natuurlijk. :)

ter info, Nintendo vraagt zelf €198 voor een herstelling (met swap), zij hebben geen mogelijke oplossingen voorhanden.
Welke USB > Ethernet adapter gebruik je? Heb je trouwens al is een andere USB poort aan de achterkant geprobeerd? Daar zit namelijk verschil in (al wat ik niet precies exact wat). Lees her en der op internet dat bijvoorbeeld word aanbevolen om storage bij de bovenste USB poort te gebruiken, en een ethernet adapter op de onderste USB poort.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cyrax0508
Verwijderd schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:37:
[...]

Dus als ik het goed begrijp ga je 'm dus ook echt gebruiken? Of blijft ie netjes in de doos? :)
Ik ga hem gebruiken, sterker nog, ben ik al mee bezig ;) Hij was niet gesealed hoor. Wel gelijk een Pro controller gehaald en een tweede gamepad waar ik dan daadwerkelijk mee speel. De Zelda Gamepad heb ik in de doos, met de batterij eruit (uiteraard na het testen). De WiiU als losse console is makkelijk te krijgen en vrij goedkoop.

@3style :

Die is gisteren binnengekomen. Ook maar gelijk Twilight Princess HD gekocht, dan is dat ook compleet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Ry-WtBXW9Unnyi7E8_fpFDgNjs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MzQjDVpWCNtsTGfyu0r14qYB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Cyrax0508 op 01-06-2022 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyrax0508 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:45:
[...]

Ik ga hem gebruiken, sterker nog, ben ik al mee bezig ;) Hij was niet gesealed hoor. Wel gelijk een Pro controller gehaald en een tweede gamepad waar ik dan daadwerkelijk mee speel. De Zelda Gamepad heb ik in de doos, met de batterij eruit (uiteraard na het testen). De WiiU als losse console is makkelijk te krijgen en vrij goedkoop.

@3style :

Die is gisteren binnengekomen. Ook maar gelijk Twilight Princess HD gekocht, dan is dat ook compleet.

[Afbeelding]
Erg nice! Heb recentelijk zelf ook een Wii U aangeschaft O+ (recentelijk nog over gepost in dit topic :P ). Prachtig apparaat, geniet er van! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Verwijderd schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:40:
[...]

Welke USB > Ethernet adapter gebruik je? Heb je trouwens al is een andere USB poort aan de achterkant geprobeerd? Daar zit namelijk verschil in (al wat ik niet precies exact wat). Lees her en der op internet dat bijvoorbeeld word aanbevolen om storage bij de bovenste USB poort te gebruiken, en een ethernet adapter op de onderste USB poort.
Ik heb reeds de verschillende usb poorten achter gebruikt. Misschien nog eens kijken of ik de voorste niet kan gebruiken daarvoor. De adapter zelf moet ik nog controleren, maar ik dacht dat dit de oorspronkelijke adapter was die ik nadien bij de Switch heb geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Ekfad schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:32:
[...]

Misschien ligt het aan een lege CR2032 batterij? Hoeft niet altijd voor deze problemen te zorgen, maar mijn ervaring is dat het wel kan, dus zeker de moeite waard om het te proberen.
Sowieso eerst even doormeten of de batterij leeg is natuurlijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ekfad
Koldur schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 14:28:
[...]

Misschien ligt het aan een lege CR2032 batterij? Hoeft niet altijd voor deze problemen te zorgen, maar mijn ervaring is dat het wel kan, dus zeker de moeite waard om het te proberen.
Sowieso eerst even doormeten of de batterij leeg is natuurlijk!
Batterij al vervangen, was idd ook één van de punten die online terugkwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ekfad schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 14:20:
[...]

Ik heb reeds de verschillende usb poorten achter gebruikt. Misschien nog eens kijken of ik de voorste niet kan gebruiken daarvoor. De adapter zelf moet ik nog controleren, maar ik dacht dat dit de oorspronkelijke adapter was die ik nadien bij de Switch heb geïnstalleerd.
Ik gebruik zelf deze met mijn Wii U, dus gegarandeerd compatible.

Je zou trouwens kijken of aansluiten met de HDMI uitgang of de Analoge uitgang ook nog verschil maakt. Al acht ik de kans klein aangezien je Gamepad ook geen beeld geeft.
Succes!

Acties:
  • +17 Henk 'm!

Verwijderd

Even wat gehusseld in de (game)room, en dit is het resultaat. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lg0yT0vdhLVfRqaR4dBCq1jAy7c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3ULauv7J4G5R0kOgzCX6Mvqu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i9PLFg8ofjYsZnOTBpINN1nNIjQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UIX06Nyh30BjtRgyYVJp5Bve.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GAZl_sptLwSCdQkNwq9gSwMv8YU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fCDUj48LwxvKeimJZSSoubL9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LkTlGUDye5D3bnC-HbBbwJTmxcs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/77VARYa6LbdqUBlIdIeR1jIX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VCXj_uMYHbT8N3D7EicH-r8TeSo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZuPGufqQs7W0iRZZDSjVAJEK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qarTaor5Ql3QBywkPzCxnCjIZEk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D1SqHEUJlBMACJGPF4iyPKzW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J48RhCFbXtn7z1SYmeUSKZz_QXU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZspwQckNeFKrGqTrT0uY11vv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lw7-krebw5jJdpYokJo2wSOoVoQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jIOfDUR2VxqWhwvhpVb4UgNV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9IWt0_DmVOoByzKJyQXYXVsg51E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I7cmWgoECOjiXAVwZkdtGzwQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaaf man. Er zijn game shops die minder hebben :P
Dat trapje staat er omdat je anders niet bij je collectie op de bovenste plank kunt komen? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 18:06:
[...]

Gaaf man. Er zijn game shops die minder hebben :P
Dat trapje staat er omdat je anders niet bij je collectie op de bovenste plank kunt komen? :+
Het is een "huis"houdtrapetje die daar verblijft.
De bovenste rij boven de tv gaat ook wel zonder
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SVumj57mGiZQpLC-XJM2Kubzsxw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ev01m2ckN4sqVgwlMRFq7Slr.jpg?f=fotoalbum_large
Voor de reserve consoles is hij wel makkelijk ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r-5b3LFenRNH6H9guDnKBsGdeEU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mdLLC5YC5993ChbmZSpt4g8Z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Kijk, Shenmue 2 heeft een prominente plek :) Valt me trouwens nog mee hoe die game zich heeft ontwikkeld qua prijs. Die DC delen waren een paar geleden een stuk duurder en leken best duur te worden. Heeft waarschijnlijk te maken met alle cross platform versies.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:50

Arethusa

Niet die server

Omroep Max zend vanavond Expeditie Nederland uit met daarin een deel over oude spelcomputers. Onderwerp is retro en vintage.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4LA4da8gnQV_TJ2vZVV2LS_L8Gs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x4Pc7aZtr07DcNBCSDOguTsZ.jpg?f=fotoalbum_large

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:44
Die is mooi! Ik heb stom genoeg het origineel nog niet eens uitgespeeld.

Ik zou dolgraag nog een goede, extra Pro controller kopen voor de WiiU, nu je dat woord in de mond neemt. En dan niet één van knock-offs... Geen goedkope grap helaas.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arethusa schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 20:11:
Omroep Max zend vanavond Expeditie Nederland uit met daarin een deel over oude spelcomputers. Onderwerp is retro en vintage.

[Afbeelding]
Zond volgens mij 1830 op nl2. Wel grappig wel is vaker van de plek gehoord, en gezien een van mijn beste vrienden in kanalen eiland woonde ben ik er mogelijk dichterbij geweest dan ik dacht!

Ook wel interresant dat ze aangaven dat modernere games minder een verhaal hebben (of zo kwam het op mij over) ik denk zelf dat moderne games vaak prima een verhaal kunnen vertellen, mijn probleem is dat de controls vaak clunky tot tegen het complexe aankomen. Met een Red dead haalde me dat ontzetting uit het verhaal. Goed het zal wellicht beter gaan als je het wat langer speelt maar ik merk dat ik wanneer ik me een keer op zo'n manier gebrand heb dan niet snel terugkeer.

Ook kunnen verhalen absoluut een toegevoegde waarde zijn in games, maar voor mij......het hoeft niet? En tuurlijk het kan heel vet zijn, maar dan kijk ik net zo lief een film of lees een boek. Is natuurlijk ook zeer afhankelijk van het genre wat je speelt. :+
Maar halflife mooi voorbeeld, ik vond het interresant, maar had en heb meer met de klassiekers (zoals idd quake wat we zagen in de aflevering ;) )

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Liegebeest schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 21:10:
[...]

Die is mooi! Ik heb stom genoeg het origineel nog niet eens uitgespeeld.

Ik zou dolgraag nog een goede, extra Pro controller kopen voor de WiiU, nu je dat woord in de mond neemt. En dan niet één van knock-offs... Geen goedkope grap helaas.
Heb een tijdje terug zelf een nieuwe 'namaak' Pro Wii U controller besteld. De orginele Pro is enorm lastig te verkrijgen, en als je ze al vind dan vraagt men de hoofdprijs er voor. Voor de rest laat ik de gebruikte liever liggen die ik tegenkom op MP... lijkt wel alsof men er aan loopt te vreten 8)7 .
Ik moet eerlijk zeggen, 2 namaak pro controllers hier, ze doen het enorm goed. Dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Laatst online: 19-09 00:13
Ik was voor het laatste bij de Game On expo in Groningen geweest. Het viel me al vaker op dat de PS2-game "Burnout 3: Takedown" daar wat mooier leek dan bij mij thuis. Bij mij op de 32" LCD lijkt o.a. de wegbelijning een gebrek aan anti-aliasing te hebben, beetje kartelig. Bij de Game On stond 'ie aan een CRT, leken de lijnen vloeiender, maar de pixels grover. Over het algemeen echter "mooier".

Is dàt de reden waarom sommige mensen per se een CRT willen? :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Laatst online: 17:18
Josefien schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 00:49:
Ik was voor het laatste bij de Game On expo in Groningen geweest. Het viel me al vaker op dat de PS2-game "Burnout 3: Takedown" daar wat mooier leek dan bij mij thuis. Bij mij op de 32" LCD lijkt o.a. de wegbelijning een gebrek aan anti-aliasing te hebben, beetje kartelig. Bij de Game On stond 'ie aan een CRT, leken de lijnen vloeiender, maar de pixels grover. Over het algemeen echter "mooier".

Volgens mij is het, omdat moderne LCD tv's de beelden juist proberen uit te smeren om het beeld wat vloeiender te maken (weet de correcte termen niet). Daardoor zien de wat oudere games er zo slecht uit, want die zijn juist zo gemaakt dat ze op een CRT (die dus de pixels laat zien, zoals ze zijn) optimaal getoond worden. Weet niet of dit waar is, maar volgens mij had ik dit een keer ergens op Youtube gezien. En tja, alles wat op het interweb staat, is waar...

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2022 06:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

3style schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 18:54:
[...]

Kijk, Shenmue 2 heeft een prominente plek :) Valt me trouwens nog mee hoe die game zich heeft ontwikkeld qua prijs. Die DC delen waren een paar geleden een stuk duurder en leken best duur te worden. Heeft waarschijnlijk te maken met alle cross platform versies.
Was ook vanwege het formaat, kon hem er moeilijk tussen frotten. :P Door de nieuwere versies op moderne platformen zal de prijs idd niet enorm gestegen zijn, maar er zijn nog genoeg spellen die niet op andere consoles uit zijn gebracht, en die zijn veelal heel aantrekkelijk voor de collectors. Wat je dan ook weer terug ziet in de prijzen.
Grof weg gezegd. De nieuwe lcd tv's geven een schoner beeld, daarbij nog problemen met lagere resoluties, en het interlaced signaal. Kijk bijvoorbeeld maar is naar mist effecten op een n64/ps2, zodra je het beeld oppoets ben je die gelijk kwijt. Je ziet ook al snel verschil tussen 50hz en hogere Hz bij crt's. Consoles speel je idealiter op de televisie van de bij behoorde generatie. Alleen neemt dat wat meer ruimte in beslag, en wat meer kabelbende. Voor mij is niet alleen al geen optie van wege de ruimte, maar mijn ogen trekken lagere frequenties niet zo goed meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Josefien heb je de game in 480p mode opgestart? https://en.everybodywiki....alternative_display_modes

Interlaced ziet er gewoon niet uit op LCD. De TV kan het vaak wel weergeven, maar ziet er niet zo goed uit en geeft ook nog eens lag. Er worden eerst 2 frames in memory opgeslagen, dit wordt gedeinterlaced en weer gegeven op het scherm. Aangezien 2 frames delay voor video geen drol uitmaakt, zo lang de audio maar in sync is, word er niet voor de snelste techniek gekozen met de laagste lag.

Een goede upscaler doet wonderen voor voor interlaced op een moderne tv, maar progressive heeft altijd de voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Sagat schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 21:43:
[...]

Ook wel interresant dat ze aangaven dat modernere games minder een verhaal hebben (of zo kwam het op mij over) ik denk zelf dat moderne games vaak prima een verhaal kunnen vertellen, mijn probleem is dat de controls vaak clunky tot tegen het complexe aankomen. Met een Red dead haalde me dat ontzetting uit het verhaal. Goed het zal wellicht beter gaan als je het wat langer speelt maar ik merk dat ik wanneer ik me een keer op zo'n manier gebrand heb dan niet snel terugkeer.
Bij Red Dead 2 herken ik dat ook wel. Games zijn zeker complexer geworden en ik merk ook dat ik tov van oudere eenvoudige games niet altijd zin heb om over die drempel te gaan.
Ik schakelde laatst even van the last of us 2 naar red dead 2 en duurde een tijd voordat ik er echt lekker in zat (misschien ook wel iets van "je wordt ouder pappa")

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Josefien schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 00:49:

CRT is een hele andere beleving en bepaalde games komen voor mij daar echt tot leven inderdaad.
Daarnaast geeft een crt mij ook een nostalgisch arcadegevoel, met name cool icm een Mister "console" waar veel arcade games hardwarematig (fpga) worden gesimuleerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Het nadeel van LCD is dat een paneel altijd een 'vaste resolutie' heeft. Een CRT heeft dat probleem niet.
Als je vroeger een CRT monitor bij je PC had die tot max 1600x1200 ging, en je stelde 'm in op 1024x768, dan projecteerde je CRT ook daadwerkelijk dat aantal pixels. Een LCD scherm moet dat altijd van te voren upscalen, en de upscaler maakt er dan de resolutie van wat je LCD paneel heeft.
Bovendien waren de pixels bij een CRT ook niet zo extreem strak als dat van een LCD. Komt nog bij dat een CRT 1 op 1 de analoge signalen kon projecteren. Waarbij bij een LCD paneel eerst een analoge > digitaal conversie moet plaats vinden.
Het kan zijn dat daarom de consoles in het CRT tijdperk, daarom er ook mooier uit zien op een CRT TV. En niet alleen mooier, soms ook gewoon een betere beleving wat @3style ook zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:44
Xyphoid schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 02:59:
[...]

Volgens mij is het, omdat moderne LCD tv's de beelden juist proberen uit te smeren om het beeld wat vloeiender te maken (weet de correcte termen niet). Daardoor zien de wat oudere games er zo slecht uit, want die zijn juist zo gemaakt dat ze op een CRT (die dus de pixels laat zien, zoals ze zijn) optimaal getoond worden. Weet niet of dit waar is, maar volgens mij had ik dit een keer ergens op Youtube gezien. En tja, alles wat op het interweb staat, is waar...
Andersom. LCD's laten juist de pixels zien zoals ze zijn, CRT's smeren ze uit en oude games maakten vaak gebruik van dat je de individuele pixels niet goed kon zien, terwijl die trucjes op een LCD niet werken en er juist lelijk uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OFV

OFV

Geweldig zo'n eigen museum. Alsof je in een winkel loopt. Heerlijke omgeving. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
3style schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 09:22:
[...]

Bij Red Dead 2 herken ik dat ook wel. Games zijn zeker complexer geworden en ik merk ook dat ik tov van oudere eenvoudige games niet altijd zin heb om over die drempel te gaan.
Ik schakelde laatst even van the last of us 2 naar red dead 2 en duurde een tijd voordat ik er echt lekker in zat (misschien ook wel iets van "je wordt ouder pappa")
Dit heb ik ook heel vaak. Het heeft er bij mij meer mee te maken dat ik weinig tijd heb om me te verdiepen in de controls en alles en dus de gewenning even duurt. Als je dan andere spellen tussendoor op pakt, raak je die van je vorige weer snel kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Arunia schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 10:49:
[...]

Dit heb ik ook heel vaak. Het heeft er bij mij meer mee te maken dat ik weinig tijd heb om me te verdiepen in de controls en alles en dus de gewenning even duurt. Als je dan andere spellen tussendoor op pakt, raak je die van je vorige weer snel kwijt.
Dit…

Daarom ook dat ik liever retro games speel, die ken ik al/nog

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bij mij werk ik een hele beslisboom door, maar dan ga ik er ook voor zitten. Mijn backlog heeft ton van games, maar vaak prioriteer ik de klassiekers die ik nog niet gespeeld heb, zodoende ben ik nu aangekomen bij een shortlist.
  • Metal Gear Solid 2: Substance voor de PS2.
  • Super Mario Bros. trilogie (no warp) op originele hardware (dus FC en FDS).
  • Red Dead Redemption via BC op XSX (ja, hij is onderweg ondanks dat ik hem tweemaal bezit voor de PS3 :+ )
Heb al aardig wat RPG's uitgespeeld op de SNES, en recentelijk nog Dragon Quest 1 op de NES. Controls leren als je maar twee of vier knoppen hebt kost niet zo veel tijd. Ook als je wat meer recente games speelt dan heb ik geen issues met het leren van de controls, mits ze maar een beetje de standaard volgen.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Seroczynski schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 12:00:
Bij mij werk ik een hele beslisboom door, maar dan ga ik er ook voor zitten. Mijn backlog heeft ton van games, maar vaak prioriteer ik de klassiekers die ik nog niet gespeeld heb, zodoende ben ik nu aangekomen bij een shortlist.
  • Metal Gear Solid 2: Substance voor de PS2.
  • Super Mario Bros. trilogie (no warp) op originele hardware (dus FC en FDS).
  • Red Dead Redemption via BC op XSX (ja, hij is onderweg ondanks dat ik hem tweemaal bezit voor de PS3 :+ )
Heb al aardig wat RPG's uitgespeeld op de SNES, en recentelijk nog Dragon Quest 1 op de NES. Controls leren als je maar twee of vier knoppen hebt kost niet zo veel tijd. Ook als je wat meer recente games speelt dan heb ik geen issues met het leren van de controls, mits ze maar een beetje de standaard volgen.
Ik merk dat dit mij tegenwoordig ook beter afgaat. Echt even voor een spel gaan ipv. weer verzanden in tien(tallen) losse eindjes..dat is best frustrerend. Zo heb ik laatst alle SP's doorgelopen van iedere CoD (die dus niet futuristisch is), moet alleen morgen nog Declassified voor de Vita binnen krijgen. En voor nu weer verdergegaan met Monkey Island (1) op de PS3. Daarna MI2 :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ekfad
Exorcist schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 13:10:
[...]

Ik merk dat dit mij tegenwoordig ook beter afgaat. Echt even voor een spel gaan ipv. weer verzanden in tien(tallen) losse eindjes..dat is best frustrerend. Zo heb ik laatst alle SP's doorgelopen van iedere CoD (die dus niet futuristisch is), moet alleen morgen nog Declassified voor de Vita binnen krijgen. En voor nu weer verdergegaan met Monkey Island (1) op de PS3. Daarna MI2 :)
Hier is de gouden regel dat ik eerst een spel moet uitspelen alvorens ik een nieuwe oppak. En maximaal met 2 starten, enkel sportgames mogen een uitzondering vormen hier op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ekfad schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 13:35:
[...]

Hier is de gouden regel dat ik eerst een spel moet uitspelen alvorens ik een nieuwe oppak. En maximaal met 2 starten, enkel sportgames mogen een uitzondering vormen hier op.
Ja, knap..mijn probleem is dat sommige spellen zo'n lange doorlooptijd kennen dat ik soms tussentijds gewoon zin heb in een andere genre en mede daarom waar ik mee bezig ben dermate lang laat liggen dat ik het vergeet/te lang ben weggebleven. Daarom hou ik tegenwoordig ook meer van een korte SP, maar in RPG's kun je dat bijv. al vergeten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:44
Verwijderd schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 22:07:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen, 2 namaak pro controllers hier, ze doen het enorm goed. Dat dan weer wel.
Kan je zeggen welke fabrikant? Waar ze vandaan komen? Dan kan ik d'r op letten, als backup voor die ene die ik hier heb.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OFV schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 10:49:
[...]

Geweldig zo'n eigen museum. Alsof je in een winkel loopt. Heerlijke omgeving. _/-\o_
Het is nu een relaxte plek om te vertoeven, en nu ook wat meer ruimte voor extra voorraad ;)
Bruiser schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 11:49:
[...]

Dit…

Daarom ook dat ik liever retro games speel, die ken ik al/nog
De simpelere besturing, en minder knoppen is ook wel erg fijn. Afwisseling helpt daar ook wel mee, tussendoor start ik ook graag even een race of pinball spelletje op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

3style schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 09:22:
[...]

Ik denk dat de 'flow' van games tegenwoordig minder goed is dan vroeger. Persoonlijk denk ik dat dit komt door games als Metal Gear Solid 4 waar het merendeel van de game...gewoon een film was. Vervolgens gingen veel meer devs dit concept kopiëren (want Hideo = Hot, qua games). Daarbij kwam dan ook nog eens de Open World craze van games als Oblivion en Skyrim bij. Vervolgens krijg je dan een paar jaar later zoiets als Red Dead Redemption 2, ook wel bekend als 'zitvlees kweker'. Mijn god wat is die game langzaam en hoe heb ik die game ooit kunnen uitspelen.

Open World en Cinematic kan goed zijn, zolang je een goede flow hebt. Er zijn maar heel weinig games die dat goed doen. Van de moderne games kan ik alleen op Yakuza Like a Dragon en de Xenoblade games komen waar je echt verder WIL spelen in plaats van: 'Urgh here we go again...'

Helpt ook wel als je iets zittend of liggend kan spelen. Ik zit al heel de dag voor een bureau, dan wil ik niet nog de avond dat ook doen, behalve als het echt iets gaafs is (e.g. een Hell Let Loose ofzo). Het helpt dan heel erg dat de Xenoblade serie op de Switch is en Yakuza Like a Dragon perfect op de Steam Deck via Xbox Cloud Gaming speelt waardoor ik er snel veel meer uren inpomp dan dat ik aan een bureau moet zitten.

M.b.t. CRT en waarom dit 'beter' is, Digital Foundry heeft daar een leuke video over gemaakt.
YouTube: PlayStation 5 + Xbox Series X Tested on CRT: Is Image Quality Really...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2022 16:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Liegebeest schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 16:10:
[...]

Kan je zeggen welke fabrikant? Waar ze vandaan komen? Dan kan ik d'r op letten, als backup voor die ene die ik hier heb.
Wireless Pro Gamepad staat er op :+
Gekocht bij GooWiiU.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Ik ben tegen digitale aankopen, maar soms moet er eens een uitzondering gemaakt worden.

80’s Overdrive in promotie (0,99€) voor de 3DS (en de Switch) in de Nintendo Eshop (voor zover ik weet is hier nooit een fysieke release van uitgekomen).

Als de Sega Ages voor de 3DS in de aanbieding komen zal ik die ook nog wel aanschaffen (4,99€ per titel vind ik wat veel 😅)

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Digitale aankopen zie ik als games huren. Je weet dat vroeger of later de shops dichtgaan, en als je hardware dan het loodje legt is het klaar. Gelukkig kan je tegen die tijd dan vast wel op een andere manier de games spelen en.......tsja. Het leek me vroeger verschrikkelijk om zelda 1 of lttp niet meer te kunnen spelen, inmiddels kom ik om in de opties. Maar met bijvoorbeeld een rygar of metal gear nes heb ik dat een stuk minder, en ja gyromite of pro wrestling? nee geen enkel probleem mee als ik die nooit meer zou kunnen spelen.

Naarmate we verder in de leeftijd van consoles komen neemt voor mij het belang af......mario oddessey is (voor zover je objectief een game kan beoordelen) een betere game dan super mario world. beter gfx, meer content, meer fun...? Maar boeit niet, want smw world heeft een onvergetelijk indruk op me gemaakt. Oddesey....... de korte versie is, die niet.....en zo gaat dat voor meer titles op.

Anyways, voor dit geld is het een no brainer, dus de game ook gekocht! Nu nog eens gaan spelen :')

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 10:46:
Digitale aankopen zie ik als games huren. Je weet dat vroeger of later de shops dichtgaan, en als je hardware dan het loodje legt is het klaar. Gelukkig kan je tegen die tijd dan vast wel op een andere manier de games spelen en.......tsja. Het leek me vroeger verschrikkelijk om zelda 1 of lttp niet meer te kunnen spelen, inmiddels kom ik om in de opties. Maar met bijvoorbeeld een rygar of metal gear nes heb ik dat een stuk minder, en ja gyromite of pro wrestling? nee geen enkel probleem mee als ik die nooit meer zou kunnen spelen.

Naarmate we verder in de leeftijd van consoles komen neemt voor mij het belang af......mario oddessey is (voor zover je objectief een game kan beoordelen) een betere game dan super mario world. beter gfx, meer content, meer fun...? Maar boeit niet, want smw world heeft een onvergetelijk indruk op me gemaakt. Oddesey....... de korte versie is, die niet.....en zo gaat dat voor meer titles op.

Anyways, voor dit geld is het een no brainer, dus de game ook gekocht! Nu nog eens gaan spelen :')
Zelf geen problemen met digitale aankopen imo. Vind het zelfs fijn omdat je aankopen ook altijd op je device staan. Ik heb meer charme met fysieke hardware dan software :P Maar is het al is gebeurd dat- ondanks een shop gesloten is, dat je ook niet meer je aankopen kunt downloaden?
Een groot deel van mijn Switch en Xbox 360/One/Series collectie is vooral Digitaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 11:07:
[...]

Zelf geen problemen met digitale aankopen imo. Vind het zelfs fijn omdat je aankopen ook altijd op je device staan. Ik heb meer charme met fysieke hardware dan software :P Maar is het al is gebeurd dat- ondanks een shop gesloten is, dat je ook niet meer je aankopen kunt downloaden?
Een groot deel van mijn Switch en Xbox 360/One/Series collectie is vooral Digitaal.
Vooralsnog is het volgens mij altijd mogelijk om je games te downloaden ongeacht of de store gesloten is. Zie bijvoorbeeld ook bij de PSP. Daar kan je de aankopen nog gewoon downloaden. Echter is het de vraag hoe lang je de PSP nog kan verbinden met het WI-FI netwerk. Aangezien deze al geen WPA2 meer ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 11:10:
[...]

Vooralsnog is het volgens mij altijd mogelijk om je games te downloaden ongeacht of de store gesloten is. Zie bijvoorbeeld ook bij de PSP. Daar kan je de aankopen nog gewoon downloaden. Echter is het de vraag hoe lang je de PSP nog kan verbinden met het WI-FI netwerk. Aangezien deze al geen WPA2 meer ondersteunt.
Ja true, dat is ook wel een ding. Voor bij Nintendo DS handhelds, alle generaties hebben achterhaalde WiFi security protocollen die ik thuis al niet meer gebruik.
Gelukkig kun je op de fysieke consoles van Nintendo wel een USB>ethernet adapter gebruiken. Maar ben wel benieuwd, ondanks dat de shop gesloten is, hun download servers ook in de lucht blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij kun je momenteel je wii aankopen niet opnieuw downloaden. Nintendo is geinformeerd maar doet er al weken (maanden inmiddels?) niets aan.

Dus ja, als brave consument doe je er niets aan. Denk dat het hier voor sommigen wellicht anders is.

En kijk naar de rebirth series, wordt veel geprezen nu (hoewel je je daar kan afvragen of 'de youtubers' dat expres doen) maar destijds kreeg het niet de beste reviews en ik heb ze dus niet gekocht. Nu zou ik ze zeker wel willen kopen, maar kan dus niet meer.

En ja ik snap dat de shops openhouden en met name secure houden geld kost, maar zorg dan op zijn minst dat de games fysiek ook uitkomen (goed Konami |:( ik heb weinig hoop) of ook naar Switch komen.

Goed we hebben gelukkig digital preservation, dus uiteindelijk komt het vast goed.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:03
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RMOCBaZ.png

Mega Drive Mini 2 komt 27 oktober uit. (Geen idee of dat ook al voor EU geldt). 50 games inclusief Sega CD games.

https://www.resetera.com/...ing-sega-cd-games.590799/

[ Voor 29% gewijzigd door Raem op 03-06-2022 13:16 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:33
Wie kent Motorstorm nog, een serie die ik erg tof vond, heb voor jullie weer een leuke geschiedenis video gemaakt :D

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raem schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 13:15:
[Afbeelding]

Mega Drive Mini 2 komt 27 oktober uit. (Geen idee of dat ook al voor EU geldt). 50 games inclusief Sega CD games.

https://www.resetera.com/...ing-sega-cd-games.590799/
Dat is dan al de derde variant die Sega uitbrengt. Enige verschil is dat er nu mega cd games op staan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
Liever een echte console die mini ben ik beetje beu, koop liever alles origineel, maar voor sommigen misschien wel goed.

Ah de motorstorm serie, wat een topgames, die mis ik zo hard, die motorstorm series damn.Ik speel die nog regelmatig de 1ste heb ik volledig alles uitgespeelt, op alles 1ste damn dat was frustrerend lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem

Ondertussen ook een trailer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
cold_as_ijs schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 14:59:
[...]

Had hier helemaal geen interesse in, maar allejezus na die reclame moet ik hem hebben _O-
Dan moet je deze uitbreiding natuurlijk ook hebben. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-uoy0cPjgejCCP6bBeCSMBmOPJg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/urKf8McXwNIeci0bpiaUsbz2.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Raem schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 15:50:
[...]

[Afbeelding]
nice, nu nog een uber enthousiaste japanse reclame en ik ben verkocht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
cold_as_ijs schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 15:53:
[...]

nice, nu nog een uber enthousiaste japanse reclame en ik ben verkocht

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 10:46:

Daarom is het principe van GoG wel interessanter, het is allemaal drm vrij, en de oudere meuk neemt weinig ruimte in op interne opslag.
Alle mario's na World vind ik al minder. De wii versie zijn wel leuk, maar alleen de control zijn moeilijker geworden, de gameplay is te veel versimpeld.
Raem schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 15:50:
[...]

[Afbeelding]
Toevallig ook al een linkje voor een pre order? oOo
elsympatico schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 14:23:
Liever een echte console die mini ben ik beetje beu, koop liever alles origineel, maar voor sommigen misschien wel goed.
Beide kan natuurlijk ook. Vind de mini's wel wat hebben. Een zekere gebruiksgemak, en spellen erop die hier nooit uitgebracht zijn, of schreeuwend deur zijn. Die kan je op een veelal goede manier legaal spelen.
Het gevoel van een hoesje opmaken, de cartridge er uit klikken, en in de console drukken. Dat geeft wel een heel lekker gevoel. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:33
Verwijderd schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 13:40:
[...]

Dat is dan al de derde variant die Sega uitbrengt. Enige verschil is dat er nu mega cd games op staan denk ik.
En dan de niet officiële zeker niet mee geteld :D Die Mega CD is dan iets van vernieuwing, maar zou graag een Master System Mini willen zien.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

Verwijderd

5 dreamcast games erbij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZyD4iNnLqild6Dv-K6Orzm7Rnw0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WA60GTWms2X2Jf6UlzipQFhg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Rush 2049 is volgens mij wel een topper. Is die ook nog is geseald? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 20:49:
[...]

Rush 2049 is volgens mij wel een topper. Is die ook nog is geseald? :)
Championship surfer, San Francisco rush 2049 en freestyle scooter zijn allemaal geseald

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 20:53:
[...]

Championship surfer, San Francisco rush 2049 en freestyle scooter zijn allemaal geseald
Mooie aanwinst. En weer een stapje verder naar een complete set.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 21:02:
[...]

Mooie aanwinst. En weer een stapje verder naar een complete set.
Precies ;-) nog 78 pal dreamcast games te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Verwijderd schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 21:05:
[...]

Precies ;-) nog 78 pal dreamcast games te gaan
Lol, ga je voor de complete set? Zijn er 216 dacht ik zoiets? Heb er zelf 127 (wss een paar meer, heb mijn lijst niet echt goed bijgehouden), maar heb al eeuwen niets meer gekocht voor de DC.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sp33dFr34k schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 21:33:
[...]

Lol, ga je voor de complete set? Zijn er 216 dacht ik zoiets? Heb er zelf 127 (wss een paar meer, heb mijn lijst niet echt goed bijgehouden), maar heb al eeuwen niets meer gekocht voor de DC.
Dat is wel de bedoeling ;-) ik heb er 136

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 21:55:
[...]

Heb je Stupid Invaders ook, de enige point and click op de DC?
Uiteraard ;-) alleen nog niet gespeeld, jij wel?

Acties:
  • +17 Henk 'm!

Verwijderd

Een tijd geleden was ik bezig met het opknappen van mijn oude gameboy waarvan ik hier een post maakte.

De gameboy deed niets meer maar na een grote schoonmaak weer werkend gekregen, toen zag hij er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gokQgC5HO6fqEeughDxvwSp-7KI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gyQqpvw6O95adOJSEsN09q6t.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3h3e3Yu9zvCb9dLuDBLzYGvM7IY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SUHzZndmuDUoaZvPcTxvEQt3.jpg?f=user_large

Hier het uiteindelijke resultaat na bleken etc:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GBlLW_6-_kjNrSG7Zw1SEs7JmKU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5qALyN8DLV9oGSTjFatrxXv5.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/izGsJzgrOOpkY6NDhK0RO4IJzA4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2y3pN9w32RucHLkZsX3huzkP.jpg?f=user_large

Toch best goed gelukt, kijkend naar de staat waarin hij zich bevond. De kleur is niet 100% stock, maargoed hij was ook wel bizar vergeeld, een gemiddeld blok jonge kaas is lichter.

Natuurlijk is alles vrij vlot na het her-ontdekken van de retro spullen weer eens compleet uit de hand gelopen en heb ik allerlei oude systemen opgekocht. Meteen maar wat spullen besteld om een gemodde versie te maken met backlight en bivert chip :9 en daar lekker eens Zelda opnieuw op beleven d:)b

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o1YsvTarCazr7q-Rxcc7LBcBAHg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/d2r1WDqBqYCGAyHWWiwIAxVp.jpg?f=user_large

Ach ja, het houdt je van de straat _O-

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• OFV

OFV

Ik besef dat het geen console is maar ik vermoed dat hij in veel huishoudens wel zo is gebruikt. Ondanks dat ik mijn Amiga 500 nog werkend heb liggen kon ik deze mini toch niet weerstaan. Enorm veel goede herinneringen aan de A500.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bkcyPlHw-WxnywtXryGFraDaAI0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IAmuF9Sazvc4qAUBySOhKWh3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4GeSwF3kG_fRAJEKxte8L_Qey1M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bKmrZwzgTtwCBvGkuJ0sCVG9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uCh0kwYYnJwaScuWtQIjhQOWjm8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/19FEv6f3pQcw2RBxMwU2WYb0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsympatico
Prachtig gedaan, die gameboy juist nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
Amiga 500, nooit gehad, nooit op gespeeld, maar men broer had kameraad die het had en die waren daar heel content mee, commodore 64 heb ik wel op gespeeld dat was van men broer.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-05 00:07
Vandaag voor weinig een CRT TV opgehaald:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T9lt0mHP_yEKynJ4rlRyiPrutlM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zIpjXdu2ws3dGvC6DbFScgn2.jpg?f=fotoalbum_large

Was toch wel een behoorlijk stukje groter dan wat ik in m’n hoofd had, en het heeft niet die 4:3 bolle-buischarme, maar die dingen zijn me te duur.

Waar ik tegenaan loop is dat ik een multi-system componentkabel heb maar deze TV alleen composiet en (RGB) SCART ingangen heeft. Ik heb op internet gezocht naar PlayStation RGB SCART kabels, en wel wat gevonden, maar volgens mij is dat in de regel composiet.

Iemand een idee waar ik een PlayStation RGB SCART kabel kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Sijmen schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 22:06:
Vandaag voor weinig een CRT TV opgehaald:

[Afbeelding]

Was toch wel een behoorlijk stukje groter dan wat ik in m’n hoofd had, en het heeft niet die 4:3 bolle-buischarme, maar die dingen zijn me te duur.

Waar ik tegenaan loop is dat ik een multi-system componentkabel heb maar deze TV alleen composiet en (RGB) SCART ingangen heeft. Ik heb op internet gezocht naar PlayStation RGB SCART kabels, en wel wat gevonden, maar volgens mij is dat in de regel composiet.

Iemand een idee waar ik een PlayStation RGB SCART kabel kan vinden?
Zo eentje heb ik een paar jaar geleden weggegeven, enigszins spijt van maarja de ruimte he....

V.w.b. je vraag, retrogamingcables in de UK heeft ze, komen mijne ook allemaal vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-05 00:07
Sp33dFr34k schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 22:52:
V.w.b. je vraag, retrogamingcables in de UK heeft ze, komen mijne ook allemaal vandaan.
Super site, dankjewel! Goede uitleg erbij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Weet iemand vanbuiten vanaf welke (generatie) consoles breedbeeld werd ondersteund (en alle games ook effectief in breedbeeld te spelen waren)? Was dat vanaf Wii/PS3/X360?

[ Voor 6% gewijzigd door Bruiser op 05-06-2022 00:36 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OFV

OFV

Mei markt in Tilburg. Veel ps2 games, wat Xbox 360 en wii. Maar ik heb hooguit 25 procent vd kraampjes gezien. Tot zondag 17.00 uur in het centrum. 750 kramen. Gaat nu ook de hele nacht door.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FG0rya8ZnYupLz2sCDKIStwU8Zc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BVMxaTIhAJTo4NLHMDbh9zm0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bruiser schreef op zondag 5 juni 2022 @ 00:34:
Weet iemand vanbuiten vanaf welke (generatie) consoles breedbeeld werd ondersteund (en alle games ook effectief in breedbeeld te spelen waren)? Was dat vanaf Wii/PS3/X360?
Breedbeeld was er al vanaf de ps2, maar niet alle games ondersteunen het. Pas de overgang naar HD is breedbeeld de standaard geworden. Bij ps3 en Xbox 360 ondersteunt elke game het. Meeste games op de Ps3 en Xbox 360 ondersteunen niet eens 4:3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bruiser schreef op zondag 5 juni 2022 @ 00:34:
XBOX ondersteund ook 16:9 op de veel games. Dus dat is de generatie waar het begon
https://en.everybodywiki....h_alternate_display_modes
https://en.everybodywiki....h_alternate_display_modes
https://en.everybodywiki....alternative_display_modes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

LoCuTuS2000 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 14:08:
@Verwijderd 5TB kan nu al niet omdat hij max 2.2TB kan aanspreken momenteel. Als je met XISO aan de slag gaat om alleen nog maar echte ISOs te spelen kom je al snel boven de limiet van 2.2 TB aan opslag uit met een complete library. Stel dat je ook nog los gaat met emulatie wordt het dan lastiger. Wat ik ook zag is dat het mogelijk wordt om 1 partitie te maken in plaats van allemaal 1TB partities dat werkt wel wat prettiger. Dus met een 3-4TB disk kom je natuurlijk al een heel eind, maar tot 16TB is gaan is cool omdat het kan! :D

@cold_as_ijs Op reddit zag ik wat videos voorbij komen (https://www.reddit.com/r/...s_ssd_udma_4_titan_patch/) UDMA 4 kan met goedkope adapters van Aliexpress en UDMA5 kun je aanzetten met de Startech adapter. Van 33MB/s naar 66 of 100 MB/s is een factor 2-3 meer performance in theorie. In de praktijk las ik een percentage van 20% verbetering. Wel lijkt mij dat het laden van XBMC4Gamers of XBMC-Emustation een stuk vlotter zou gaan.
Nice, goede vooruitgang! Moet eens zo'n Startech adapter halen, heb nu alleen van die Ali dingen, die dus niet gaan werken met UDMA5. Welke chip zou je gebruiken? Ik heb nog een paar Xboxen liggen die ik binnenkort eens onder handen wil nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:45

koelebobes

Wen BTC €100K

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i6_n96KM3XWPZvLz1szpwiqW2IE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rMOJ0cfPMd6fgWdd7AJJfIAO.jpg?f=fotoalbum_large

Weet iemand de waarde van deze Coleco vision, console in compleet met piepschuim en kabels :), Ik kan alleen maar Amerikaanse prijzen vinden.

BTC €94.837,08

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Sp33dFr34k je bedoelt de modchip?
Als je pre 1.6 modellen hebt liggen kan je TSOP overwegen anders lijkt me de Aladdin modchip de beste optie. Doet wat het moet doen en goedkoper ga je het niet vinden.

Ik ben echt blij met de UDMA5 optie, hij is echt weer wat rapper geworden. Nu was de xbox sowieso geen traag apparaat, maar sneller is altijd beter ;). Weet niet of het nog uitmaakt dat ik een SSD in mijn XBOX heb zitten waardoor de voordelen van UDMA5 nog groter zijn.

Overigens nog meer nieuws op het xbox front, 128mb ram upgrade is nu ook mogelijk op de 1.6 modellen. Hier ontbreken de lege ruimtes om het extra geheugen te installeren. Nu heeft iemand de elektrische schema’s goed bestudeerd en geconcludeerd dat het dus mogelijk is om de RAM chips te stapelen https://www.ogxbox.com/fo...e-tutorial/#comment-42450
Blijf het toch wel gaaf vinden dat de XBOX 20 jaar later nog zo veel liefde krijgt uit de community. Ik heb op dit moment een 1.6 model, maar weet niet of ik het aandurf. Misschien eentje op de kop tikken voor dit projectje :D
Pagina: 1 ... 150 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.