Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie dit net voorbij komen:

Vertaling van Sword of Berserk
Bron twitter

Ik dacht dat dit een RPG of visual novel ofzo was, en beide zijn niet echt mijn ding MAAR.....wiki zegt:
is a hack and slash action video game for the Dreamcast

Oooooooooooh, toch maar eens even checken dan!

edit:
Blijkt dat er al een engelse versie was, maar schijnbaar met wat extra wijzigingen (en censuur? if yes :( ) , altijd leuk om dan te zien wat je destijds misliep, hoewel ik dus geen prior experience met de game heb / kan herinneren :+

[ Voor 23% gewijzigd door Sagat op 24-05-2022 17:20 . Reden: Typo ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 08:45:
[...]

Ik ga er eigenlijk vanuit dat een indie game developer wel weet dat je een lcd in game mode moet zetten. Dit zal niet de eerste keer zijn dat hij een game speelt ;-)
Ik ga er niet blind van uit dat een gast op het internet de waarheid spreekt ;). Het filmpje geeft mij genoeg reden om terughoudend te zijn met conclusies. De setup is onduidelijk om maar als voorbeeld te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 17:56:
[...]

Ik ga er niet blind van uit dat een gast op het internet de waarheid spreekt ;). Het filmpje geeft mij genoeg reden om terughoudend te zijn met conclusies. De setup is onduidelijk om maar als voorbeeld te noemen.
Ik zou ook wachten tot een digital foundry met iets komt. Daar heb ik al iets meer vertrouwen in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
didado schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 17:16:
[...]

Hitman 1 PC blind gespeeld op mijn 3dfx Voodoo 5 5500 PCI kaart! :)

Net als N.O.L.F.

Wil deze nog een keer voor alle console versies kopen.
Over retro gesproken, een Voodoo 5 5500...die kosten tegenwoordig flink geld! :9
Is No One Lives Forever op console uitgebracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-09 15:31
yes, PS2

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 19:24:
[...]

Over retro gesproken, een Voodoo 5 5500...die kosten tegenwoordig flink geld! :9
Deze bedoel je?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bK9W3Fj132jGsrich8Vdmr6JsQ0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bstCs0Mu3hRq5KhBkDxa83Rt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maleh81
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 05-08 09:07
Sagat schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 17:18:
Ik zie dit net voorbij komen:

Vertaling van Sword of Berserk
Bron twitter

Ik dacht dat dit een RPG of visual novel ofzo was, en beide zijn niet echt mijn ding MAAR.....wiki zegt:
is a hack and slash action video game for the Dreamcast

Oooooooooooh, toch maar eens even checken dan!

edit:
Blijkt dat er al een engelse versie was, maar schijnbaar met wat extra wijzigingen (en censuur? if yes :( ) , altijd leuk om dan te zien wat je destijds misliep, hoewel ik dus geen prior experience met de game heb / kan herinneren :+
Zeker de moeite waard! (indien je um kan vinden voor schappelijke prijs) alhoewel de gameplay best saai is, de muziek, presentatie en bekende stemmen van oa. Micheal Bell, Cam Clarke, Earl Boen, etc. maken het wel een zeer interessant verhaal.

Ik kende het Guts comic/anime toen totaal niet, ook al was ik verwend met de Manga's des tijd.
20 jaar later pas achter de anim films/series gekomen en ook erg van genoten.
Helaas is de bedenker onlangs overleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Sagat schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 10:54:
[modbreak]
Graag volgende keer:
- een TR maken
- of gewoon een berichtje sturen naar je mede tweaker.

ik ga even opruimen...
[/modbreak]
Graag volgende keer:
- niet teveel opruimen :P

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie het... laat maar weten of je de post heel graag terug wil via dm...want ik kan hem helaas niet undeleten, maar er zijn wel opties om de post weer terug te krijgen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

@Sagat no worries :)

Het ging over NOLF. Ik dacht vroeger altijd dat het zo'n niche game was, die geen console release had gekregen, maar blijkbaar heb ik het mis. Als ik dalijk mijn retrobarrel klaar heb (1.4Ghz Tualatin + Voodoo4), dan ga ik die zeker weer spelen. Had hem enkele maanden geleden al opgesnorkeld voor het moment supreme :) Nog eerst even plaats maken en het moederbord recappen.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sp33dFr34k schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:46:

Het ging over NOLF. Ik dacht vroeger altijd dat het zo'n niche game was, die geen console release had gekregen, maar blijkbaar heb ik het mis. Als ik dalijk mijn retrobarrel klaar heb (1.4Ghz Tualatin + Voodoo4), dan ga ik die zeker weer spelen. Had hem enkele maanden geleden al opgesnorkeld voor het moment supreme :) Nog eerst even plaats maken en het moederbord recappen.
Ik heb dat ook lang gedacht maar, kwam deze tegen en nog voor geen tientje ofzo. Dus zo bijzonder is ook weer niet. Zag alleen dat de wd40 toen op was :/ Ze gaan binnenkort toch in een andere kast dan lopen we toch alles nog een x langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Het gebruik van afkortingen maakt het voor de minder ingewijden moeilijk om te volgen…

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Sp33dFr34k schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:46:

Project IGI 1 + 2 (I'm Going In) hebben helaas nooit een console versie gekregen. Zouden zich daar goed voor dienen. Echte klassiekers!

Hetzelfde geld voor Drakan the order of the flame (wel deel 2) en No One Lives Forever 2.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Bruiser schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 17:10:
Het gebruik van afkortingen maakt het voor de minder ingewijden moeilijk om te volgen…
Sorry. WD40 water verdrijvende spray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 17:25:
[...]

Sorry. WD40 water verdrijvende spray
😂👍

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

didado schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 17:11:
[...]

Project IGI 1 + 2 (I'm Going In) hebben helaas nooit een console versie gekregen. Zouden zich daar goed voor dienen. Echte klassiekers!

Hetzelfde geld voor Drakan the order of the flame (wel deel 2) en No One Lives Forever 2.
IGI ken ik niet, heeft een beetje een Hidden & Dangerous vs Delta Force vibe. Drakan ook nooit van gehoord, ziet er wel gaaf uit voor 1999! NOLF2 ken ik zeker, briljante game, zouden ze moeten remasteren :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-09 22:48

OFV

Kwam vandaag deze foto uit 2019 tegen. Ik meen in Scheveningen geschoten in de arcade. Wat een classic is dit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/654EpytrSm3Ea65aMKzHP1Byw4A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t7Dw9FCdiXnYhGqhgJ6jAiAX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
OFV schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 21:48:
Kwam vandaag deze foto uit 2019 tegen. Ik meen in Scheveningen geschoten in de arcade. Wat een classic is dit.

[Afbeelding]
Zalig 😎

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
Project IGI 1 Uitgespeelt op pc, topgame de igi 2 was te moeilijk gemaakt en opgegeven om uit te spelen.Soldier of Fortune was ook top uit dat tijdperk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davince72
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-08 21:06
OFV schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 21:48:

[Afbeelding]
Die afterburner kast was anders ook vet. Kwam zowel met afterburner en outrun als puber nooit ver😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-09 22:48

OFV

davince72 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 23:05:
[...]

Die afterburner kast was anders ook vet. Kwam zowel met afterburner en outrun als puber nooit ver😂
Herkenbaar. Het was een hele dure(guldens) hobby. :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsympatico
Instant buy, bedankt voor het posten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de final fight en double dragon fans. Komt 31 mei uit:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
Hou van Beat em all.
Neogeo heeft er ook goede.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Petje72
Aantal leuke aanwinsten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CH4MLV5LtgrboCQIrrL9euClmYs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0p6jYtBw6yh7Nalti6mkww0k.jpg?f=fotoalbum_large

PS2 en PS3 games zijn promoversies met box-for-display-only, geen boekje. Ben ik niet vaker tegengekomen. Zouden dat dan games zijn die men b.v. in de winkel in een demo-ps deden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KT2j-j9rdrK9BjkuOeisQOQrctY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hY5WSk6xjZh1Ymr6K7zTeHtc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
elsympatico schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 15:26:
Hou van Beat em all.
Neogeo heeft er ook goede.
Ik kende
-beat em up
- sidescrollers (side scrolling beat em ups)
- en belt scroller

maar beat em all nog niet, wel zeer adequate naam voor het genre :)

Qua klassiers, zal ik final fight altijd zeer hoog aanslaan. Verder andere capcom toppers ala caddilacs vs dinosaurs en AvP (al vaker genoemd als liefhehbbers van beide films en het genre was dit zo'n topper voor mij)

Recentelijk natuurlijk veel leuk uitgekomen of bijna uitgekomen
- nieuwe turtles
- fight n rage
- river ciity girls (part 2 coming soon)
- street of rage (sor) 4

Moet zeggen dat het genre tsja voor mij niet echt meer werkt, raak toch wat sneller verveeld merk ik, wil wel nog steeds de originele sor games doorspelen. Ben denk ik al eens halverwege tot 3 kwart gekomen met deel 1, maar met name 2 en dan in iets mindere mate 3 (al dan niet gepatched voor difficulty etc) schijnen zeer goed games te zijn.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
lol misse benaming, maar ik noem dat zo lol

Neogeo toppers beat em all

YouTube: Top 8 Best Neo Geo Beat em Ups Games

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Even een mijmering van mezelf…

De zin/onzin van verzamelen.

Nostalgie speelt een (zeer) grote rol in het “waarom” bovendien vind ik het gewoon leuk om naar te kijken.

Echter… ik heb de ruimte niet om te displayen (en amper te tijd om het effectief te gebruiken).

Is verzamelen dan eigenlijk nog nuttig?
Puur als “investering” dan… dat was niet de oorspronkelijke insteek van mijn hobby. Mijn kids kijken er amper naar om, daar moet ik het ook niet voor doen. Ook het plezier van het hunten is, in de huidige markt, zo goed als weg en is eerder frustratie geworden.

Ik ben curieus naar jullie bedenkingen…

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Bruiser ik display mijn verzameling helemaal niet, naja de consoles staan in het zicht. Games zitten in bakken. Met bronnen als archive.org is er eigenlijk geen echte reden om de originele te verzamelen. Op wat recentelijke consoles na kan je daar zo goed als slles vinden. Combineer dit met een everdrive en je bent klaar.
Maar toch geeft het mij meer voldoening om met name de cartridges in bezit te hebben. Noem het nostalgie, maar ik vind het wel wat hebben dat zo’n cartridge je aanstaart. Juist het ongemak is daar een plus.
Voor mijn disc based consoles is de prijs de reden om te verzamelen, voelt fijn om fysieke backup te hebben. ogXBOX en ps3 games zijn eigenlijk spotgoedkoop te vinden nog. Ik speel ze daar het liefst van HD. Heb verder geen intentie om grote collectie te verzamelen, gewoon wat leuke games voor de console.

Qua investering is het een gok. De markt is nu redelijk booming, maar vraag me af of dat over een paar jaar ook nog is. Recessie is binnenkort realistisch, ook zullen de rentes weer gaan stijgen. Vooral dat laatste is een van de voornaamste reden geweest van de prijsstijgingen mijn inziens.

Dus verzamel vooral wat je leuk vind en waar je van geniet. Geniet je niet meer van het bezit, vooral snel verkopen. Genoeg alternatieven om het goedkoop te spelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bruiser schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 17:38:

Nostalgie speelt een (zeer) grote rol in het “waarom” bovendien vind ik het gewoon leuk om naar te kijken.

Echter… ik heb de ruimte niet om te displayen (en amper te tijd om het effectief te gebruiken).

Puur als “investering” dan… dat was niet de oorspronkelijke insteek van mijn hobby. Mijn kids kijken er amper naar om, daar moet ik het ook niet voor doen. Ook het plezier van het hunten is, in de huidige markt, zo goed als weg en is eerder frustratie geworden.

Als je er nu geen plezier aan beleefd dan zou ik zeker even stoppen. De tijd & ruimte om van je huidige collectie meer te genieten kan later altijd nog komen.

Ik zie het niet echt als investering, maar het is natuurlijk wel leuk dat je je aankoopbedrag nog makkelijk terug kan krijgen. Het is hier ook meer een omgekeerde nostalgie. Als kinderen hadden wij beiden geen spelcomputers thuis, en dat hebben we nu denk ik redelijk goed gemaakt.

De prijzen zijn aardig omhoog gegaan, maar zo af en toe kom je nog wel pré carona prijzen tegen, en heel soms zelfs nog betere deals. Het helpt wel dat de kasten al aardig vol staan, dat geeft ergens ook wel wat meer rust... als een deal niet doorgaat komt er later nog wel één, of niet dan vermaken we ons wel met wat we al hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Sagat final fight klikt bij mij niet. Misschien omdat ik de sega cd versie aan het sprlen was waarbij het geluid niet matchte met de visuals. Streets of rage 2 is echt lekker, ook ben ik dikke fan van TMNT Hyperstone heist en golden axe 2. Maar om eerlijk te zijn, zijn het nog steeds games voor max 1 uur.

Recentelijk is ook nog Asterix & Obelix slap them all uit gekomen. Denk dat het probleem van de nieuwe varianten is dat ze te lang duren. Je hebt niet echt een verhaal, beperkte move patterns en dus tactiek. Dus blijft het moeilijk om je echt hooked te krijgen. Moderne varianten als dark souls bieden veel meer diepgang door die extra dimensie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:25
@Bruiser Bij mij staat verzamelen al een paar jaar op een laag pitje. Niet alleen de ruimte begint vol te raken, maar ik zit ook bijna nooit in m'n gameroom. We hebben een tweeling van bijna 1 jaar, dus tijd is er sowieso al veel minder en geld wordt nu ook aan andere dingen besteed.

Ik heb de PS5 in de woonkamer staan, dus ik richt me eigenlijk bijna alleen nog maar op PS4/PS5 games. Ik loop nog wel regelmatig een keer de kringloop binnen om soms met een PS2 of 360 game naar buiten te lopen, maar daar houdt het ook wel mee op.

Ben wel heel blij met m'n verzameling en zou het ook nooit verkopen. Dat heb ik in het verleden wel gedaan en veel spijt van gehad achteraf. En ik hoop natuurlijk dat m'n kinderen het leuk vinden als ze ouder worden om samen achter de NES te zitten. Om vervolgens op te bouwen naar SNES, N64, PS1 etc. :P

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
Ik ben in de lockdown terug begonnen met verzamelen/spelen en ik heb er zo veel plezier van speel hele weekenden lol
Ik geniet er zo hard van, maar het is niet alleen het verzamelen, ben eigenlijk van als ik kind was alles aan het zoeken dat ik me nog herinnerde en wat ik nog niet gehad heb.Ik ga nog zoveel kopen lol
Ik doe het niet echt om te verzamelen, maar meer om te spelen, had als kind alles verkocht en zeer veel spijt van gehad, verkoop nooit niks meer.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:47
(jarig!)
Ging naar de markt om wat groente te kopen, maar m'n oog viel op een uitverkoopbak bij zo'n elektronicatentje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uksU4_DHa5Btvs6poJ-V9YafVVM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cVX9RBcHd9zDLSKoHc8UKKnL.jpg?f=fotoalbum_large

5 euro per stuk :p . Ik had nog nooit van deze game gehoord, maar blijkbaar is het relatief zeldzaam. De folie eromheen is wel wat beschadigd en zat onder de stickers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

BarôZZa schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 19:09:
Ging naar de markt om wat groente te kopen, maar m'n oog viel op een uitverkoopbak bij zo'n elektronicatentje.

[Afbeelding]

5 euro per stuk :p . Ik had nog nooit van deze game gehoord, maar blijkbaar is het relatief zeldzaam. De folie eromheen is wel wat beschadigd en zat onder de stickers.
Wat een deal :o Komt er nog eentje voor een leuk prijsje op v&a? O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

didado schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 17:11:
[...]

Even verder bordurend op de NOLF reeks. Er is blijkbaar een game die tussen deel 1 en 2 invalt genaamd Contract J.A.C.K., die kende ik zelf nog niet. Maar ziet er ook wel gaaf uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:47
(jarig!)
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 19:44:
[...]

Wat een deal :o Komt er nog eentje voor een leuk prijsje op v&a? O-)
Van mij mogen ze alle drie weg als mensen een leuk bedrag bieden ;)

Volgens Pricecharting is de nieuwprijs $250: https://www.pricecharting...wn#completed-auctions-new 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BarôZZa schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 20:53:
[...]

Van mij mogen ze alle drie weg als mensen een leuk bedrag bieden ;)

Volgens Pricecharting is de nieuwprijs $250: https://www.pricecharting...wn#completed-auctions-new 8)7
Maar dat is toch helemaal geen vriendenprijsje? Vriend *; ;)
komt ook wel een x zonder seal voorbij. die gaan er hier toch vanaf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ook digital foundry vindt het niet goed genoeg:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer zo'n lekkere repro. toch een kleine moeite omdat erbij te vermelden :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02:34

ik zie verzamelen zelf als een soort bijzaak, ik deed het voornamelijk om de games in het bezit te hebben om ze ook echt te spelen. Nostalgie speelt hier ook een rol in.

verzamelen was altijd een nummer 2, tevens bij veel consoles als je het meeste hebt is het einde in zicht wat dat betreft dus er is altijd wel een eindoel per console. het verzamel aspect zit er bij mij nog wel in qua lol. het is niet zoals vroeger maar heb zelf nog wel aardig leuke deals zo nu en dan.

Als je er geen plezier meer uithaalt dan is het waarschijnlijk inderdaad niet nuttig meer. kan je beter je energie steken in wat je wel leuk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cold_as_ijs schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 18:38:
@Sagat final fight klikt bij mij niet. Misschien omdat ik de sega cd versie aan het sprlen was waarbij het geluid niet matchte met de visuals. Streets of rage 2 is echt lekker, ook ben ik dikke fan van TMNT Hyperstone heist en golden axe 2. Maar om eerlijk te zijn, zijn het nog steeds games voor max 1 uur.

Recentelijk is ook nog Asterix & Obelix slap them all uit gekomen. Denk dat het probleem van de nieuwe varianten is dat ze te lang duren. Je hebt niet echt een verhaal, beperkte move patterns en dus tactiek. Dus blijft het moeilijk om je echt hooked te krijgen. Moderne varianten als dark souls bieden veel meer diepgang door die extra dimensie.
Ff was gehypt in cvg. Toen ik het daarna tegen kwam in een arcade vond ik het geniaal! Snes versie ook direct gekocht toen het kon. En veel gespeeld. De sega cd versie ooit gehuurd met een vriend en ja gfx ietsjes minder maar gameplay geweldig samen.

Nu speel ik soms de xbla versie, toch ook voor de achievements!

Maar helemaal eens met je conclusie het zijn geweldige games in short burst. Hoewel als je voor de ‘one cc’ gaat. Dan wordt het al anders. Maar nee niet voor mij.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik herken het wel dat het plezier in hunten op de huidige markt minder leuk is door de huidige prijzen. Daarom ben ik zelf ook wat meer met current gen en last gen bezig, je kan op dit moment enorm goedkoop games voor o.a. PS4 krijgen. Die straks weer enorm duur gaan zijn. Ik doe het niet als een investering, maar meer omdat ik de prijzen straks niet wil betalen.

Ik kijk nu ook iets meer bij limited run games en retro achtige games op last en current gen. Zoals bijvoorbeeld final vendetta of house of the Dead remake. Als ik soms een goede deal tegenkom dan wil ik nog wel eens mijn dreamcast collectie aanvullen of mijn ps3 collectie. Maar verder vind ik het wel prima wat ik nu heb. Ik zal het nooit verkopen, ik weet dat ik daar heel veel spijt van ga hebben.

Ik heb er gelukkig ook ruimte voor, ik heb een aparte kamer waar ik het neer kan zetten. Maar ook die raakt een keer vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
Playstation 3 en Xbox 360 kan je nu wel voor een prikkie kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

elsympatico schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 12:20:
Playstation 3 en Xbox 360 kan je nu wel voor een prikkie kopen.
Klopt, maar specifieke games zijn nu ook al heel duur geworden op ps3

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Seroczynski schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 16:53:
[...]

Beetje overdreven vind je niet? 8)7 Of ga je dat echt zo bewaren?
Ik snap dat je het overdreven vind. ;)

Maar de spullen die wat waarde hebben (geheel mijn eigen mening) krijgen van mij dit soort mooie koffertjes ter bescherming.

Gewoon hitte en water bestendig.

[ Voor 3% gewijzigd door didado op 28-05-2022 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

....

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2022 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
didado schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 12:55:
Ideaal ter bescherming maar niet goedkoop..

[Afbeelding]
DAT is next level 😅

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[Afbeelding]
Lijkt wel een koffer waar de codes van een atoombom inzitten. Of heb ik teveel films gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-09 13:37
Ik ben op zoek naar box protectors voor Mega cd long sleeves en saturn games. Iemand die een goede onlinewinkel kent die niet boxprotectorshop heet? (Krijgt niet zo goede reviews)

[ Voor 3% gewijzigd door Ekfad op 28-05-2022 20:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ekfad schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 20:53:
Ik ben op zoek naar box protectors voor Mega cd long sleeves en saturn games. Iemand die een goede onlinewinkel kent die niet boxprotectorshop heet? (Krijgt niet zo goede reviews)
Waarom wil je niet bestellen bij de boxprotectorshop? Levert prima kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
Press start games heeft ook box protectors, maar weet niet of hij die heeft.Ik zoek voor de Neogeo cd ook een box protector maar voor console de games heb ik.Bij boxprotector heb ik al besteld, niks op aan te merken, alleen spijtig dat ze een protector hebben voor alle neogeo consoles behalve de neogeo cd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-09 09:50

[Afbeelding]
Heerlijk, eerst lekker het koffertje openklikken en dan een grote glimlach op je gezicht van wat erin zit. Ik kan het wel waarderen, de handeling en daarna het wauw gevoel _/-\o_ .

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ingelogd schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 21:12:
[...]

Heerlijk, eerst lekker het koffertje openklikken en dan een grote glimlach op je gezicht van wat erin zit. Ik kan het wel waarderen, de handeling en daarna het wauw gevoel _/-\o_ .
Precies dat haha. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsympatico
It’s our mission to obtain the game from the briefcase lol mission impossible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02:34
Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 21:04:
[...]

2nd hier, tevens zat niche protectors voor de minder voorkomende formaten voor speciale edities qua games zoals bijv panzer dragoon saga voor de saturn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-09 13:37
Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 21:04:
[...]

Ik hoor van verschillenden dat ze ruim een half jaar hebben moeten wachten op hun bestelling zonder enige vorm van communicatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ekfad schreef op zondag 29 mei 2022 @ 08:25:
[...]

Ik hoor van verschillenden dat ze ruim een half jaar hebben moeten wachten op hun bestelling zonder enige vorm van communicatie
Hij heeft de laatste paar maanden wel wat steekjes laten vallen, maar het lijkt erop dat hij een tijdje terug weer wat energie erin heeft gestoken. Je kan het prima proberen.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno24
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-08 08:23
Ekfad schreef op zondag 29 mei 2022 @ 08:25:
[...]

29 maart heb ik een bestelling gedaan. 31 maart bezorgd. N=1 maar ik ben tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan ik hier uit op maken dat final fight op cartridge uit gaat komen voor de sega?

Zo ja dan wordt het een instabuy

Acties:
  • +13 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog een toevoeging kunnen doen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AmZ321qhjkBkSi9BKptbI8Khs3A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9mQJLGTZf33SjGIAXGTdFe59.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-09 15:33
Indiana Jones lijkt me wel een tof spel.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Linksquest schreef op zondag 29 mei 2022 @ 15:03:
Indiana Jones lijkt me wel een tof spel.
Dat is het ook zeker. Vroeger veel de C64 gespeelt, en deze speelt wel ietsje beter.

Ook heel anders dan de megadrive versie. Die is grafisch wel mooier maar, ook veel moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-09 15:33
Ik heb zelf nog de Super Nintendo versie, die was wel tof, pittig, maar zeker tof.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cold_as_ijs schreef op zondag 29 mei 2022 @ 12:05:
[...]

Kan ik hier uit op maken dat final fight op cartridge uit gaat komen voor de sega?

Zo ja dan wordt het een instabuy
Disclaimer: ik had buiten de twitter post met dit plaatje nog niets gehoord over dit project, dus onderstaand is allemaal speculatie.

Initieel zal het een romhack zijn, denk sowieso dat een officiële cartridge release moeilijk zal zijn omdat Capcom (terecht) zijn ip’s zal bewaken. Maar vind het altijd erg gaaf om deze dingen te zien.

Mocht het project echt af gemaakt worden dan ben ik er van overtuigd dat je uiteindelijk wel een repro kan krijgen/ laten maken ergens.

En wie weet gaat het als Sonic mania, maar de kans is natuurlijk vrij klein.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Petje72
soms via MP toch nog leuke dingen te scoren voor een nice price.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1tEwaE7TtuCx1KpmfyIJ22txmBU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oMq4sNl1qPrFAe9UIkvzl4ga.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Petje72 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:55:
[Afbeelding]
Geinig, die RE4 GCN. Is dat een custom design of heeft de Cube ook echt zo'n uitgave gehad?

Laatst ook een Namco gun gekocht, maar dan in het zwart. Moet hem nog aansluiten op mijn CRT om te testen, maar blijft een gaaf design. Die, en de originele NES Zapper, zijn mijn favoriete guns.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Petje72
Seroczynski schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:19:
[...]

Geinig, die RE4 GCN. Is dat een custom design of heeft de Cube ook echt zo'n uitgave gehad?

Laatst ook een Namco gun gekocht, maar dan in het zwart. Moet hem nog aansluiten op mijn CRT om te testen, maar blijft een gaaf design. Die, en de originele NES Zapper, zijn mijn favoriete guns.
RE Gamecube is officiele Nintendo release. zie ook de controller met RE logo. Werd in bundle verkocht destijds. https://consolevariations.../gamecube-resident-evil-4

Welke game zat er ook alweer bij die Namco Gun ?

[ Voor 10% gewijzigd door Petje72 op 30-05-2022 11:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Petje72 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:28:
[...]

RE Gamecube is officiele Nintendo release. zie ook de controller met RE logo. Werd in bundle verkocht destijds. https://consolevariations.../gamecube-resident-evil-4

Welke game zat er ook alweer bij die Namco Gun ?
Time Crisis. En idd de RE GC is officieel, heb 'm zelf ook staan in die uitvoering.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Petje72
Exorcist schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:36:
[...]

Time Crisis. En idd de RE GC is officieel, heb 'm zelf ook staan in die uitvoering.
Ah ja, dat is ie. Die eens gaan opsnorren, zijn goed betaalbaar volgens mij. [starting ebay]

even gegoogled nog, deze games zouden allemaal moeten werken met de Namco gun op PS1

Area 51
Crypt Killer
Die Hard Trilogy < is besteld :9
Die Hard Trilogy 2
Elemental Gearbolt
Gunfighter: The Legend of Jesse James
Judge Dredd
Lethal Enforcers I + II
Maximum Force
Point Blank
Point Blank 2
Point Blank 3
Project Horned Owl
Resident Evil: Survivor (US Version removed the light gun support)
Revolution X (Home version removed light gun support)
Star Wars: Rebel Assault II
Time Crisis < is besteld :9
Time Crisis Project Titan

bron: https://game-rave.com/?p=1575

[ Voor 51% gewijzigd door Petje72 op 30-05-2022 12:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 19:10

3style

...

Petje72 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:55:
[Afbeelding]
Nice! ik heb laatst RE4 nog even gespeeld i.c.m. de RTX5. Mooie game, maar moest wel even wennen aan de lage res en graphics. Ook heeft deze game helaas dikke balken boven en onder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Gisteren de Titan patch met UDMA 5 geinstalleerd op mijn XBOX. Nu ging het mij alleen om de UDMA5 feature. De eerste ervaringen zijn super positief. In Mafia is mijn laadtijd van 10 sec (niet normaal hoe lang :D) terug gegaan naar 4 sec. Dat is toch echt wel een forse verbetering.
Heb niet heel veel andere games getest voordat ik de boel geinstalleerd had, kwam vooral omdat ik erachter kwam dat ik veel games nooit gespeeld had en je dus vast zat aan intro filmpjes etc.... en snel benchmarken dan niet realistisch was. Maar wat ik zo merk van de meeste games die ik even heb opgestart is dat de laadtijden gewoon kort zijn, beetje wat ik tegenwoordig weer gewend ben van mijn PS5 (nu was de laadtijd sowieso niet echt een issue op de XBOX.

Enige nadeel is wel dat alleen de EVOx dash werkt icm de patch. Vind dat wel een minder dashboard. Je kan bv weinig instellen.

Ik zag overigens dat CERBIOS ook een UDMA 5 versie heeft uitgebracht. Deze werkt als het goed is alleen op XBMC4Gamers. Heb de bios niet getest, maar vind persoonlijk de dash wat te fancy. Hij ziet er super mooi uit en zo, maar hierdoor is het wat traag.

Overigens net even freedom fighters getest vanwege 720P. Man wat ziet die er strak uit icm R5x op 1440p scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:36:
[...]

Het is toch alleen dat logo op de bovenzijde? Die staan ook op alie, en ook andere custom made varianten.

Ik heb de deels pearl witte Mario strikers versie. Met de inbouw van de viper chip is de bovenzijde ergens verdwenen... net als de doos ergens verdampt is. Het ziet er nu een beetje spartaans uit met een zwarte gameboyplayer een witte onderzijde cube met een zilveren bovenkant. :P
3style schreef op maandag 30 mei 2022 @ 16:26:
[...]

Nice! ik heb laatst RE4 nog even gespeeld i.c.m. de RTX5. Mooie game, maar moest wel even wennen aan de lage res en graphics. Ook heeft deze game helaas dikke balken boven en onder.
Resident Evil 4 is er ook op de PS4 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2022 @ 17:14:
[...]

Het is toch alleen dat logo op de bovenzijde? Die staan ook op alie, en ook andere custom made varianten.

Ik heb de deels pearl witte Mario strikers versie. Met de inbouw van de viper chip is de bovenzijde ergens verdwenen... net als de doos ergens verdampt is. Het ziet er nu een beetje spartaans uit met een zwarte gameboyplayer een witte onderzijde cube met een zilveren bovenkant. :P
[...]

Resident Evil 4 is er ook op de PS4 ;)
Alleen het logo (en een andere controller/met opdruk). Dat het ook op Ali verkocht wordt of dat er custom prints zijn maakt de RE GC niet minder officieel, eerder de rest ernstig namaak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op maandag 30 mei 2022 @ 17:20:
[...]

Alleen het logo (en een andere controller/met opdruk). Dat het ook op Ali verkocht wordt of dat er custom prints zijn maakt de RE GC niet minder officieel, eerder de rest ernstig namaak ;)
Ja, alleen het lijkt mij lastiger worden om te zien of het dan ook een officiële is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
Exorcist schreef op maandag 30 mei 2022 @ 17:20:
[...]

die nep logo's bestaan inderdaad en ze kunnen ook het logo op de controller plakken, true. Maar ik ben er 99,99% zeker van dat dit een echte is. Je ziet aan de kwaliteit van het logo en de controller is ook niet voorzien van een sticker of zelf geverfd/airbrished logo. Tevens, de dame waar ik het van overgenomen heb daarvan geloof ik echt wel dat ze hem destijds zo orgineel gekocht heeft :) Ik ga eens op onderzoek uit of ik n.a.v. het serienummer wat kan verifieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2022 @ 17:24:
[...]

Ja, alleen het lijkt mij lastiger worden om te zien of het dan ook een officiële is.
Als je hem ruim voor het bestaan van Aliexpress gekocht hebt is een redelijke safe bet :+
Maar er zullen vast wel andere methodes zijn om het goed na te gaan. Hoop ik dan ja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• serial_killa159
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 10:34
cold_as_ijs schreef op maandag 30 mei 2022 @ 16:49:
Gisteren de Titan patch met UDMA 5 geinstalleerd op mijn XBOX. Nu ging het mij alleen om de UDMA5 feature. De eerste ervaringen zijn super positief. In Mafia is mijn laadtijd van 10 sec (niet normaal hoe lang :D) terug gegaan naar 4 sec. Dat is toch echt wel een forse verbetering.
Heb niet heel veel andere games getest voordat ik de boel geinstalleerd had, kwam vooral omdat ik erachter kwam dat ik veel games nooit gespeeld had en je dus vast zat aan intro filmpjes etc.... en snel benchmarken dan niet realistisch was. Maar wat ik zo merk van de meeste games die ik even heb opgestart is dat de laadtijden gewoon kort zijn, beetje wat ik tegenwoordig weer gewend ben van mijn PS5 (nu was de laadtijd sowieso niet echt een issue op de XBOX.

Enige nadeel is wel dat alleen de EVOx dash werkt icm de patch. Vind dat wel een minder dashboard. Je kan bv weinig instellen.

Ik zag overigens dat CERBIOS ook een UDMA 5 versie heeft uitgebracht. Deze werkt als het goed is alleen op XBMC4Gamers. Heb de bios niet getest, maar vind persoonlijk de dash wat te fancy. Hij ziet er super mooi uit en zo, maar hierdoor is het wat traag.

Overigens net even freedom fighters getest vanwege 720P. Man wat ziet die er strak uit icm R5x op 1440p scherm.
De dash hangt niet vast aan een bepaalde bios. De reden dat bij de evoX bios de evoX dash laad komt doordat in de config van die bios staat dat de xbox moet booten van c:\evoxdash.xbe. Je kan dit aanpassen met evtool.

Een 2de oplossing is een shortcut maken naar je gewenste dash (via xboxshortcutmakerv1.0) en die evodash.xbe noemen en op de C zetten (huidige evoxdach.xbe vervangen).

3de optie (die gebruik ik zelf): xbox dash selector gebruiken, dan kan je meerdere daschboards gebruiken en selecteren dmv een toets op de controller in te houden tijdens het booten. (als je geen knop indrukt start hij de default dash die je in een config file kan ingeven)
https://github.com/RetroBitsAndBytes/DashSelector

Edit: cerbios heeft meer support dan de titan release, 128mb support, IGR, Instellen via een config file die op de c staat (dit kan met simpel notepad gewijzigd worden). Dus ik kan je cerbios aanraden!

[ Voor 4% gewijzigd door serial_killa159 op 30-05-2022 17:35 ]

Discogs collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Petje72 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 17:26:
[...]

die nep logo's bestaan inderdaad en ze kunnen ook het logo op de controller plakken, true. Maar ik ben er 99,99% zeker van dat dit een echte is. Je ziet aan de kwaliteit van het logo en de controller is ook niet voorzien van een sticker of zelf geverfd/airbrished logo. Tevens, de dame waar ik het van overgenomen heb daarvan geloof ik echt wel dat ze hem destijds zo orgineel gekocht heeft :) Ik ga eens op onderzoek uit of ik n.a.v. het serienummer wat kan verifieren.
Oh dat die van jou echt is dat geloof ik ook wel. Je doet dit ook al langer dan vandaag, hoeveel Cube's heb je nu inmiddels al staan? Was ook meer hardop denken, dan jou aanwinst in twijfel trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
serial_killa159 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 17:27:
[...]

De dash hangt niet vast aan een bepaalde bios. De reden dat bij de evoX bios de evoX dash laad komt doordat in de config van die bios staat dat de xbox moet booten van c:\evoxdash.xbe. Je kan dit aanpassen met evtool.

Een 2de oplossing is een shortcut maken naar je gewenste dash (via xboxshortcutmakerv1.0) en die evodash.xbe noemen en op de C zetten (huidige evoxdach.xbe vervangen).

3de optie (die gebruik ik zelf): xbox dash selector gebruiken, dan kan je meerdere daschboards gebruiken en selecteren dmv een toets op de controller in te houden tijdens het booten. (als je geen knop indrukt start hij de default dash die je in een config file kan ingeven)
https://github.com/RetroBitsAndBytes/DashSelector

Edit: cerbios heeft meer support dan de titan release, 128mb support, IGR, Instellen via een config file die op de c staat (dit kan met simpel notepad gewijzigd worden). Dus ik kan je cerbios aanraden!
Thanks voor de tip. Zal straks eens kijken wat ik doe.

Helaas is 128mb geen optie, heb een1.6 versie. Het kriebelt wel om er eentje bij te kopen om de upgrade te doen.

Reden voor Titan was overigens omdat cerbios UDMA 5 niet ondersteunde, maar nu zie ik dat ze sinds vrijdag dat wel doen. Misschien dat ik een keer switch, maar zo lang titan stabiel blijft is er eigenlijk niet echt een reden voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Petje72
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2022 @ 17:32:
[...]

Oh dat die van jou echt is dat geloof ik ook wel. Je doet dit ook al langer dan vandaag, hoeveel Cube's heb je nu inmiddels al staan? Was ook meer hardop denken, dan jou aanwinst in twijfel trekken.
8 verschillende nu. Twee met speciale nameplate (officiele benaming): Metroid en Resident Evil

Op serienummer achterhalen welk bouwjaar en model je gamecube is heb ik nog niet gevonden. Wat ik wel gevonden heb is dat tot 2004 de nameplate afneembaar is. Na 2004 heb je model DOL-101 van dat model is de nameplate niet te verwijderen/wisselen middels 3 nokjes.

Links DOL-101 , Rechts DOL-001

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Co0PdV2UE-cnEGRn6G33ReJ5bY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2mdRuJj7F558TjxttcJN3510.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s7X7pKHOX8nP3tPmwZyp22I1knU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v6VuUdDOcWASkDD4WNciaNSg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v3Qwwz5F3hJYR7H0PATNgioHVLo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/smeUgd6VmwXK5GHbQzVTHbde.jpg?f=fotoalbum_tile

Ik zou nog heel graag deze willen hebben, maar ze zijn vaak verkleurd als ze normaal geprijsd zijn. In (zeer) goede staat betaal je de hoofdprijs. Ik hoop dat ik er ooit eentje tegen kom die redelijk tot goed is en nog betaalbaar.

Tales of Symphonia en de Gundam Char
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/matfMj7KM7Wwep62DRttEbgZ1Y4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/C9g5ivnC2owcwFBGqcSNyESv.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kfLEYCWCJhCozof4LkdCO-8CYTM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/xSbMahQaaQaxo0eJwMgRJrbv.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 20% gewijzigd door Petje72 op 30-05-2022 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serial_killa159
cold_as_ijs schreef op maandag 30 mei 2022 @ 18:25:
[...]

Thanks voor de tip. Zal straks eens kijken wat ik doe.

Helaas is 128mb geen optie, heb een1.6 versie. Het kriebelt wel om er eentje bij te kopen om de upgrade te doen.

Reden voor Titan was overigens omdat cerbios UDMA 5 niet ondersteunde, maar nu zie ik dat ze sinds vrijdag dat wel doen. Misschien dat ik een keer switch, maar zo lang titan stabiel blijft is er eigenlijk niet echt een reden voor.
Bij een 1.6 xbox zal je voor cerbios nog wat geduld moeten hebben, voorlopig enkel v1.0 tem 1.5. Volgens de posts op hun discord zijn ze er wel mee bezig voor een bios te maken met 1.6 support.

Behalve 1 zijn al mijn xboxen 1.0 - 1.4, geen zon grote fan van 1.6 wegens de gekende problemen met sommige games op 480p

Discogs collection

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Heb je meer info over dit project? Ik kan nu al niet wachten :9~ |:( :F 8)7 7(8)7 :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Petje72 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 18:54:
[...]

8 verschillende nu. Twee met speciale nameplate (officiele benaming): Metroid en Resident Evil

Op serienummer achterhalen welk bouwjaar en model je gamecube is heb ik nog niet gevonden. Wat ik wel gevonden heb is dat tot 2004 de nameplate afneembaar is. Na 2004 heb je model DOL-101 van dat model is de nameplate niet te verwijderen/wisselen middels 3 nokjes.

Links DOL-101 , Rechts DOL-001

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Ik zou nog heel graag deze willen hebben, maar ze zijn vaak verkleurd als ze normaal geprijsd zijn. In (zeer) goede staat betaal je de hoofdprijs. Ik hoop dat ik er ooit eentje tegen kom die redelijk tot goed is en nog betaalbaar.

Tales of Symphonia en de Gundam Char
[Afbeelding][Afbeelding]
Die Gundam is wel vet. Die Japanners kregen toch wel hele mooie modellen. Vele gekleurde gamegears, en wij kregen alleen zwart.
serial_killa159 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 19:29:
[...]

Bij een 1.6 xbox zal je voor cerbios nog wat geduld moeten hebben, voorlopig enkel v1.0 tem 1.5. Volgens de posts op hun discord zijn ze er wel mee bezig voor een bios te maken met 1.6 support.

Behalve 1 zijn al mijn xboxen 1.0 - 1.4, geen zon grote fan van 1.6 wegens de gekende problemen met sommige games op 480p
Grootste voordeel van de 1.6 is geen lekkende klok condensator. De aangegeven problemen, zijn die ook met originele discs, of alleen een via de harde schijf?

Zit nog vast met scart aan de xbox. Ligt wel een component kabel klaar alleen de component switch heeft een levertijd van een olifant draagtijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serial_killa159
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2022 @ 19:54:

[...]

Grootste voordeel van de 1.6 is geen lekkende klok condensator. De aangegeven problemen, zijn die ook met originele discs, of alleen een via de harde schijf?

Zit nog vast met scart aan de xbox. Ligt wel een component kabel klaar alleen de component switch heeft een levertijd van een olifant draagtijd
Die problemen zijn veroorzaakt door de gebruikte video chip in de 1.6 consoles. Dit is dus zowel met games op de hdd als disc based.

Je kan ook de 480p, 720p en 1080i modes enkel selecteren als je je console gemodded hebt en in NTSC gezet hebt. Om 1 of andere vage reden heeft MS beslist om dit uit de PAL consoles te halen. Nu dit is simpel aan te passen op een gemodde console. Als je console op PAL laat heb je dit probleem niet maar blijf je op interlaced beeld zitten en is het beeld minder scherp.

Discogs collection

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

serial_killa159 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 20:13:
[...]

Die problemen zijn veroorzaakt door de gebruikte video chip in de 1.6 consoles. Dit is dus zowel met games op de hdd als disc based.

Je kan ook de 480p, 720p en 1080i modes enkel selecteren als je je console gemoded hebt en in NTSC gezet hebt. Om 1 of andere vage reden heeft MS beslist om dit uit de PAL consoles te halen. Nu dit is simpel aan te passen op een gemodde console. Du als je console op PAL laat heb je dit probleem niet maar blijf je op interlaced beeld zitten en is het beeld minder scherp.
Ik heb een gemodde xbox. Dacht met een matrix chip ofzo, nog niet heel veel aandacht aan het mod gebeuren geschonken. Speel toch alles origineel, en wil eerst nog alle kabel bende geregeld hebben, maar wel goed om alvast te weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@serial_killa159 het rare is dat het niet alleen afhankelijk is van de xbox versie. Onder EVOx dashboard kan ik JSFR, commandos en serious sam gewoon laden. Onder unleashx en xbmc4gamers geven problemen. Zag dat Rocky5 hier wel een script voor had gemaakt om de meeste games te fixen door een andere loader te forceren.

@Verwijderd als je een retrotink 5x hebt dan kan ik je een XBOX HD component ksbel aanraden. Eventueel kan je hem zelfmaken door de connector van de xbox op een x360 hd component kabel te zetten. Voordeel is dat zelfs de 480i games best strak zijn. Ben zeker met veel 720p games verbaasd over de grafische kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op maandag 30 mei 2022 @ 23:21:
@serial_killa159 het rare is dat het niet alleen afhankelijk is van de xbox versie. Onder EVOx dashboard kan ik JSFR, commandos en serious sam gewoon laden. Onder unleashx en xbmc4gamers geven problemen. Zag dat Rocky5 hier wel een script voor had gemaakt om de meeste games te fixen door een andere loader te forceren.

@Verwijderd als je een retrotink 5x hebt dan kan ik je een XBOX HD component ksbel aanraden. Eventueel kan je hem zelfmaken door de connector van de xbox op een x360 hd component kabel te zetten. Voordeel is dat zelfs de 480i games best strak zijn. Ben zeker met veel 720p games verbaasd over de grafische kwaliteit.
Nog geen retrothink5x in huis. Elke keer als ik kijk op de website is hij uitverkocht. Voorlopig loopt het via de ossc, en die zal het vast ook wel aardig doen. Met scart al een aardig beeldje, en met component zal het niet slechter worden. De kabel is er al. Alleen maar één component ingang, daar zit de PS2 al aan. Stekkertjes wisselen is te veel gedoe daarom nog even wachten op de switch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arloid
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
@didado mooie doos. Niet sarcastisch bedoel, de verpakking ziet er nog helemaal proper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 06:13:
[...]

Nog geen retrothink5x in huis. Elke keer als ik kijk op de website is hij uitverkocht. Voorlopig loopt het via de ossc, en die zal het vast ook wel aardig doen. Met scart al een aardig beeldje, en met component zal het niet slechter worden. De kabel is er al. Alleen maar één component ingang, daar zit de PS2 al aan. Stekkertjes wisselen is te veel gedoe daarom nog even wachten op de switch.
Je onderschat het verschil wat component kan brengen;). Je kan voor de xbox naar mijn weten geen scart kabel vinden die HD mogelijk maakt. De XBOX verwacht een signaal op een specifieke pin en geeft alleen dan de opties in het menu. Dus ook al sluit je een RGB scart aan, je krijgt nog steeds 480i. Weet overigens niet of dit dan via composiet loopt of toch volledig RGB is, vermoed het laatste.

Zo maak je zelf de kabel:
https://www.ogxbox.com/fo...lity-diy-component-cable/

De OSSC zal het overigens ook perfect kunnen upscalen. 480i gedeinterlaced ziet er al aardig uit (beetje wazig) maar 480p of 720p ziet er echt next gen uit (voor die generatie :D)
Pagina: 1 ... 149 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.