Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2022 @ 23:03:
[...]
Dit is ook nog verwarrend. Zelfde sced nummer, maar andere games. Het nummer links onderin is wel weer anders:
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/ZOLDV1KEzSTKcKmCm7Kw3z4Y.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bQpbAgkHjIuD5z63DoYSw75R.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik kan het nog leuker maken voor je.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2022 @ 23:03:
[...]
Dit is ook nog verwarrend. Zelfde sced nummer, maar andere games. Het nummer links onderin is wel weer anders:
[Afbeelding]
Is pappa x2!
Ah ok, tsja....op zich snap ik het ook wel, is ook wel generatie dingetje denk ikVerwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 16:58:Nee, was ouderlijk toezicht verhaal. Details weet ik niet meer maar, wel dat het niet zonder slag of stoot ging.
Interessant, en just to be sure, dus idd van db 15 naar usb?2 knoppen is totaal geen probleem. Allerlei verschillende jostick's geprobeerd, van de Gravis Thunderbird tot de eenvoudigere Quikshot pro
Herectic is toch in feite een action rpg in fps? Denk dat als we hard nadenken we wel iets kunnen verzinnen wat erop lijkt.......gp4.......die is lastiger, redelijk serieuze f1 sim op consoles kan ik idd 123 niet verzinnen. Via google wel bij project cars 2 beland, deze schijnt wel een vrij goede f1 sectie te hebben (Wel gebaseerd op het 2011 seizoen.Tja, dat is dus het probleem. Spellen zoals Heretic 2, Grandprix 4 en OMF Battlegrounds die hebben geen console tegenhanger gehad.
Dat is niet gering! als ik als mijn digital games optel bij mijn bescheiden fysieke pc games verzameling red ik dat niet eens! Misschien ongeveer de helft....met de gratis epic meuk en allerlei bundels en sales Oh wacht oekraine bundel is ook wel een redelijke lijst! Maar goed digitaal telt niet in de collectors world natuurlijk....fysieke pc games is nog best wat vergeleken met sommige console collecties van mij, maar zal niet in de 3 cijfers komen, en zeker niet in de 4!Ik heb hier een archief van ~ 1800 pc spellen waarvan grotendeels niet op een steam of gog staan. Niet alles XP tijd, ook het nodig uit dos 3/6.22 tijdperk. Nu is dat laatste vrij eenvoudig met dosbox goed werkend te krijgen.
10 second ninja DONE
Alleen 2 dus wat ik heb.
[ Voor 4% gewijzigd door didado op 17-05-2022 21:17 ]
Verwijderd
Deze bedoel je ;-)Raem schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 20:43:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik kan het nog leuker maken voor je.Deze heb ik, zelfde sced en zelfde pbpx nummer als die van jou. Maar het nummer naast de pbpx is dan weer anders. Heb ook geen idee of die kleur wel zo hoort te zijn.
Haha, uiteraard heb jij hem ook.Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 21:10:
[...]
Deze bedoel je ;-)
[Afbeelding]
Games die er op staan zijn exact gelijk. Alleen de kleur van de hoes is anders en die rare code inderdaad.
Uitdrijvûrrrr!
Subliem, held! Gaan we die 's een keer opsnorren, thx!!Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 19:58:
@Exorcist lijkt erop dat Discworld niet op een demo 1 disc staat:
https://crimson-ceremony....emo1/index.php#SCES-00120
Hier wel een overzicht van alle demo discs. Je kan alleen niet op een game zoeken en moet elke demo disc apart openen. Niet zo makkelijk om te gebruiken dus:
https://crimson-ceremony.net/demopals/ps1-master.php
Edit;
Op deze pagina staan 4 demo discs die de Discworld demo hebben:
https://crimson-ceremony....demo/index.php#SLES-00181
Het is dus niet demo 1 maar The Official PlayStation Magazine CD 1
Verwijderd
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2022 17:06 ]
Ter aanvulling op je eigen lijst: Gunstar Heroes (eveneens van Treasure) & Rocket Knight Adventure zijn ook cool. (Maar staan eigenlijk allemaal wel mooie titels op je fotodensy schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 11:47:
[...]
Light Crusader is een action-adventure van Treasure, met een vleugje humor er ook bij. Wellicht niet hun beste titel, maar zeker heel erg interessant!
Dragon's Fury is een port van Devil's Crush. Een leuke, uitdagende multi-stage pinball game met een occult thema. Heel erg vermakelijk, lekker opzwepende soundtrack.
Shinobi III is zo stylish. Ik vond dat qua gameplay, visuals en soundtrack een bijna perfecte blend. Wel een prijzige titel om te verkrijgen.
Mooi en nieuw in folie! Rayman kwam in september 1995 uit voor PSX, Jaguar en Saturn (later nog op andere platforms).didado schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 11:24:
Voor mij ėėn van de mooiste PS1 games gescoord!
Bedankt om te delen!serial_killa159 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 14:21:
Voor deze die interesse hebben in de original xbox en het nog niet weten: iemand heeft de game Lamborghini gereleased. Dit is een game die af was maar nooit gereleased is geweest door het faillissement van de ontwikkelaar.
Verwijderd
ik kom op 34!
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2022 19:42 ]
Ik kom aan 54
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
[ Voor 55% gewijzigd door Flozem op 18-05-2022 19:58 ]
Yes 14Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 19:59:
[...]
in dat geval dan kom ik wel aan 62. Uitgespeeld 12
Verwijderd
Net als CODFlozem schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 19:53:
Is dat uitgespeeld of überhaupt aangezwengeld?
Meer dan 30 minuten gespeeld: 41.
Uitgespeeld: 15.
Maar wat GTAV met classic van doen heeft…
Verwijderd
Sommige nog een redelijk eind in gekomen. Alleen toch weer met iets anders verder gegaan.cold_as_ijs schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 20:08:
[...]
Yes 14
Maar 26 aangezwengeld;)
Misschien meer maar dat zal dan letterlijk niet meer dan aangezwengeld zijn
Nice! Thunderforce iiiVerwijderd schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 20:50:
Ondertussen ook weer nieuwe aanvulling. Zit nu op de 202 Megadrive spellen![]()
[Afbeelding]
Verwijderd
Ja! Ik ben daar ook heel blij mee. De rest ook wel maar deze is wel extra bijzonder. Wel gespeeld op de mini megadrive maar, wou hem toch wel graag netjes cib erbij hebben. En die Japanners zijn wel erg zuinig op hun spullen. Veel mooier krijg je het haast niet.
Verwijderd
Echt een enorm verschil met Nederlanders. Die gaan echt niet netjes met spullen om. Soms krijg je het ook enorm ranzig binnen. Respect voor de Japanners!Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 21:18:
[...]
Ja! Ik ben daar ook heel blij mee. De rest ook wel maar deze is wel extra bijzonder. Wel gespeeld op de mini megadrive maar, wou hem toch wel graag netjes cib erbij hebben. En die Japanners zijn wel erg zuinig op hun spullen. Veel mooier krijg je het haast niet.
Verwijderd
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 20:50:
Ondertussen ook weer nieuwe aanvulling. Zit nu op de 212 Megadrive spellen![]()
[Afbeelding]
Is pappa x2!
Echt waar? Bij sommige vroege cd games kunnen er nadelen aanzitten (shang tsung morphing delay bij mk2, was voor mij echt wel een dingetje! ) Maar deze game heeft toch niet echt nadelen door cd?davince72 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 18:18:
[...]
Mooi en nieuw in folie! Rayman kwam in september 1995 uit voor PSX, Jaguar en Saturn (later nog op andere platforms).
Ik heb hem ook voor Jaguar (CIB) en Saturn(CIB), maar de Jaguar versie is voor mij de echte Rayman omdat die als enige op cartridge uit kwam
10 second ninja DONE
Is pappa x2!
Heh, ik kwam deze ook tegen. Bij mij 'speelt' *badum tssss*
[ Voor 5% gewijzigd door Sagat op 19-05-2022 09:41 ]
10 second ninja DONE
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Is pappa x2!
Ben persoonlijk meer fan van Tatsju..Tatsji. err Truxton
10 second ninja DONE
59 van de 63
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Gezondheid…Sagat schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 09:43:
[...]
Ben persoonlijk meer fan van Tatsju..Tatsji. err Truxton
Is pappa x2!
Dit is een nieuwe gamegear versie in 2022? En full size ipv van de eerdere mini's? wow.didado schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 13:21:
Een nieuwe SEGA Kids Gear.
Dit is een orgineel door SEGA gepimpte Game Gear!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
10 second ninja DONE
Dit is van 1996 aan het einde van de Game Gear zijn levensduur. Alleen in Japan uitgebracht.Sagat schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 13:42:
[...]
Dit is een nieuwe gamegear versie in 2022? En full size ipv van de eerdere mini's? wow.
Is pappa x2!
Ah helaas.......ik vond het al zeer onwaarschijnlijk ook omdat ik er helemaal niets van gehoord had......was wel leuk geweest had het wel waar geweestdidado schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 13:44:
[...]
Dit is van 1996 aan het einde van de Game Gear zijn levensduur. Alleen in Japan uitgebracht.
10 second ninja DONE
Heb even zitten scrollen in zijn filmpjes, maar wordt hij toevallig gesponsord door ome Ali?Vuikie schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 13:40:
Na aanleiding van wat ik op dit youtube kanaal heb gezien heb ik wat upgrades gekocht voor mijn Dreamcast en Saturn:
[Afbeelding]
Als ik ze binnen heb, laat ik weten hoe of ze werken.
Verwijderd
Lijkt er wel op, op Twitter staat deze vermelding er ook bij.cold_as_ijs schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 14:26:
[...]
Heb even zitten scrollen in zijn filmpjes, maar wordt hij toevallig gesponsord door ome Ali?
Verwijderd
Ik heb even gespeeld aangehouden ;-)Sagat schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 09:37:
[...]
Heh, ik kwam deze ook tegen. Bij mij 'speelt' *badum tssss*echter wel de volgende afweging mee.......is spelen, echt de game goed beoordelen? Dus meerdere uren spelen, of zelfs uitspelen? Of is 'samplen' aka even een snelle indruk opdoen al voldoende?
Volgens mij hier al vaker benoemd dat ik soms meer lol haal uit 5 games even snel checken in 2 uurtjes dan een diezelfde 2 uur in een game stoppen....
(in scenario 2 is mijn score 4 of 5 ofzo....van games die ik niet gespeeld heb)
Oh ik bedoelde het niet als in depth review oordeel, maar meer als retro verzamelaar ;-)Sagat schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 09:33:
[...]
Echt waar? Bij sommige vroege cd games kunnen er nadelen aanzitten (shang tsung morphing delay bij mk2, was voor mij echt wel een dingetje! ) Maar deze game heeft toch niet echt nadelen door cd?
Volgens mij kwam de jag versie ook niet vaak goed uit de verf in de DF vergelijking:
YouTube: DF Retro: Sony PlayStation Revisited - Every Launch Game Tested - Pa...
Dat gezegd hebbende, in die tijd vond ik cd ook maar een inferieur medium(iets met kamp nintendo
) muv van de storage natuurlijk.
En zelfs als je dat helemaal buiten beschouwing laat, een game kan altijd voor jou de juiste versie zijn, ondanks wat anderen er van vinden
Maar ik vind juist de redenatie bij 'afwijkende' meningen vaak reuze interessant!
Is pappa x2!
Heb hem, ja ik wil gewoon zo goed mogelijk kunnen spelen, cartridge (en cd net zo goed) is leuk maar niet essentieel. Goed dat moge duidelijk zin in zovvere dat ik emulatie en mister net zo goed waardeer als og hardware.davince72 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 16:10:
[...]
Oh ik bedoelde het niet als in depth review oordeel, maar meer als retro verzamelaar ;-)
Ik denk idd dat PSX/Saturn er fraaier/verfijnder uit zien, maar voelt voor mij als beetje valsspelen gezien de hardware, meer geheugen en CD audio etc. Ik draag daarom de Jaguar versie op cartridge een warm hart toe.
Beetje de underdog van de drie die toch de primeur had als release platform.
Daarnaast is rayman voor psx redelijk mainstream in tegenstelling tot de jaguar versie.
10 second ninja DONE
Niet door Ali zelf, maar ik vermoed dat hij iets heeft met die RetroScaler. Die hebben een webwinkel bij Ali, dus vandaar dat ie daar veel naar toe linkt.cold_as_ijs schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 14:26:
[...]
Heb even zitten scrollen in zijn filmpjes, maar wordt hij toevallig gesponsord door ome Ali?
Verwijderd
Vet ding! ook nooit geweten dat er een poort van Virtua Fighter voor de Gamegear was, wel voor de Megadrive buiten de bekendere Saturn versie. Nu ik die al heb moet ik natuurlijk deze ook nog hebbendidado schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 13:21:
Een nieuwe SEGA Kids Gear.
Dit is een orgineel door SEGA gepimpte Game Gear!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
ooh dat laatste probeer ik niet te zeggen hoor, viel me vooral op dat hij ali spul reviewedVuikie schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 17:31:
[...]
Het is niet alleen maar junk wat er bij Ali verkocht word
Deze is regio vrij.Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 17:44:
[...]
Vet ding! ook nooit geweten dat er een poort van Virtua Fighter voor de Gamegear was, wel voor de Megadrive buiten de bekendere Saturn versie. Nu ik die al heb moet ik natuurlijk deze ook nog hebben![]()
Alleen is de Gamegear volgens mij niet regiovrij maar, dat is iets wat misschien wel te wijzigen, als ik ooit zo'n mcwill schermpje in ga bouwen. (of een kant en klare kopen. de skills zijn wel aanwezig alleen de motivatie nog niet...)
Verwijderd
Er is maar een manier om daar achter te komen. Ik volg al een listing op ebaydidado schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 17:50:
[...]
Deze is regio vrij.
Weet even niet of alle Game Gears dat zijn.
Uitdrijvûrrrr!
Nice! Was voordat ik dit las toevallig aan het zoeken naar RE2 voor de DC. Maar die boot heb ik gemistLinksquest schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 19:59:
Heb weer een collectie video gemaakt, deze keer niet echt retro, maar wel een leuke. En voor de mensen die vorige leuke feedback gaven over de muziek, ik heb deze keer de muziek er op aangepast
[YouTube: Resident Evil Playstation 4 Collection]
Verwijderd
En RE3 voor de dreamcastExorcist schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 21:47:
[...]
Nice! Was voordat ik dit las toevallig aan het zoeken naar RE2 voor de DC. Maar die boot heb ik gemist
De duurste die ik nog "nodig" heb zijn dus die maar ook 2 en 3 voor de GC. Voor de rest is dit de huidige lijst:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Uitdrijvûrrrr!
Oh ja. Bedankt.
[ Voor 75% gewijzigd door Exorcist op 19-05-2022 21:56 ]
Verwijderd
Ik moet zeggen dat ik na RE3 een hele tijd geen resident evil games meer heb gespeeld. Op de ps2 had ik deel 4 compleet gemist. (achteraf bleek het een leuke game, maar iets te veel arcade en de besturing was enorm wennen). Daarna kwam deel 5, ooit gespeeld omdat die in de ps plus zat. Maar erg snel genezen, vond het zelf echt verschrikkelijk. Deel 6 was nog erger, nooit uitgespeeld. En toen kwam deel 7, toen dacht ik, Ja! Ze zijn eindelijk weer terug naar de roots. Daarna kwam helaas deel 8...Exorcist schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 21:51:
[...]
Oh ja. Bedankt.
/Ben de laatste tijd ook bezig om wat snelle SP spellen te spelen die ik ook daadwerkelijk wil spelen. Begonnen met veel CoD delen en de SP doorlopen, erg lekker als je relatief weinig tijd hebt en wel even wat actie wil. Nu ben ik bezig met RE6; die heb ik voor de PS3 en 360 maar nooit gespeeld (althans, geprobeerd en afgehaakt). Laatst de remaster gehaald voor de PS4 (al had ik daar al een promo disc voor) en mee begonnen. Het is niet het sterkste deel maar speelt an sich nog wel lekker door.
Daarna ga ik verder met Resident Evil 0; die heb ik destijds gespeeld met een maat op de Cube (zelfs mijn Xbox tegen geruild, tegen een Cube en daarna RE0 gekocht) maar die wil ik heel graag nog een keer doen.
Doet me overigens weer denken aan de review voor RE5 die ik destijds op Tweakers schreef:
Resident Evil 5, Xbox 360 review door Exorcist
Verwijderd
Incoming From Bend Studio:
— Bend Studio (@BendStudio) 19 mei 2022
Agency intel reports that Syphon Filter will include Trophies when it arrives on the all-new PlayStation Plus. pic.twitter.com/YVdMixZxBR
Die is ook erg vetRaem schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 00:27:
[Afbeelding]
Mijn mooiste RE item in m'n verzameling is toch wel de RE4 chainsaw controller. Heb hem alleen nooit gebruikt. Het is een PS2 controller en heb RE4 alleen op de gamecube.
Maar ga hem nu sowieso niet meer openmaken.
Mooi spul man. Hoe is de doos van de buitenkant nu je hem zelf hebt?didado schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 09:37:
De nieuwe Nintendo 64 Star Wars Episode 1 Racer console set is binnen!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De doos is niet perfect maar dat was ook niet mijn doel.Seroczynski schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 09:39:
[...]
Mooi spul man. Hoe is de doos van de buitenkant nu je hem zelf hebt?
Wauw wat een mooie vondst weer !didado schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 09:37:
De nieuwe Nintendo 64 Star Wars Episode 1 Racer console set is binnen!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Iedereen Dankjewel!elsympatico schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 18:27:
Idd prachtige dingen jij altijd post didado, altijd leuk om te zien, kan daar echt van genieten.
[ Voor 27% gewijzigd door didado op 20-05-2022 19:24 ]
[ Voor 16% gewijzigd door davince72 op 22-05-2022 20:45 ]
Netjes. Hoe ben je te werk gegaan?davince72 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 20:41:
[Afbeelding]
( links resultaat, rechts zoals het was)
Vandaag eens creatief proberen te zijn. Deze n64 games zijn waarschijnlijk ooit mishandeld door bartsmit/intertoys door gewoon de prijssticker erop de knallen die er vervolgens niet af te halen was zonder schade.
Het is een probeersel waarbij ik zoveel mogelijk van de originele doos wilde sparen. Het resultaat is redelijk en uiteraard kun je het zien als je beetje goed kijkt, maar het is een stuk toonbaarder nu ;-)
Pragmatisch ;-) Samengevat een plakplaatje ;-)
[ Voor 6% gewijzigd door davince72 op 23-05-2022 08:59 ]
Wauw dit heb je heel mooi gedaan. Vooral de kleuren zijn perfect matchend met de kleuren van de originele box. De manier waarop je het zo hebt gerestaureerd vind ik heel mooi en passend bij de used boxes. Eerlijk gezegd vind ik dit mooier dan een repro-box. Complimenten.davince72 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 08:52:
[...]
Pragmatisch ;-) Samengevat een plakplaatje ;-)
Het begon allemaal met het idee om nieuwe repro dozen te bestellen, maar die zijn best prijzig (ik ben zuinig!) en dan heb je dus een repro en geen origineel. Wat te doen met origineel?
Toen ontstond het idee om bestaande hoes te fixen. (
- Eerst vinden van een goede kwaliteit origineel (300dpi).
- die met juiste afmetingen opnemen in tekenprogramma (export naar pdf voor eenvoudig printen elders)
- toen bedacht ik me om alleen die delen te printen die beschadigd waren (als experiment, kan altijd ongedaan gemaakt worden) Zodoende uitsneden gemaakt per spel en alleen die geprint (paste allemaal op een A4)
- dat uitknippen en plakken maar (met crea patch vd Action)
De gedeelde foto is een whatsapp foto, dus beetje vaag. Op origineel zie je de sneden wel beter, maar ben er tevreden mee :-) Zal originele foto uploaden.
tip voor toekomst: geen 120 gr papier gebruiken, dunner is beter gok ik. En bij uitsnede langs randen van figuren snijden ipv dwars erdoor heen, dan zal het ook minder opvallen(dat zie je op aantal plekjes al)
MAND ;-)
[Afbeelding]
Uitdrijvûrrrr!
Verwijderd
pet peeve van wat ik heb gezien is als mensen nette doosjes dan op de kleine witte plekjes zijkanten en dergelijken zwart inkleurenVerwijderd schreef op maandag 23 mei 2022 @ 17:05:
RMC the cave is ook aardig bezig geweest met doosjes. Mochten mensen nog ideeën of inspiratie nodig hebben
Verwijderd
Ja, het zijn keuzes. Ik heb al zo goed als niks in doosjes staan. De meerprijs van het karton is mij niet waard maar, heb er wel het nodige gehad waren dan wel pc spellen, en geen console spellen.gast7 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 17:44:
[...]
pet peeve van wat ik heb gezien is als mensen nette doosjes dan op de kleine witte plekjes zijkanten en dergelijken zwart inkleuren![]()
In dat soort gevallen gewoon volledig origineel laten.
Voor zeer slechte staat doosjes helemaal prima, maar in nette staat gewoon origineel laten als je het mij vraagt is gewoon zonde en het ziet er niet eens mooier uit, valt heel erg op. Je ruineert een anders gewoon nette staat doos.
Uitdrijvûrrrr!
Top man, ik pak red dead 2 weer op als ik eindelijk klaar ben met the last of us 2. Schiet nu wel aardig op sinds ik een ps5 heb.Exorcist schreef op maandag 23 mei 2022 @ 20:42:
Laatst Red Dead Redemption 2 voor het eerst gespeeld sinds 2018 toen ik hem uitgespeeld had. Zat weer gelijk helemaal in de sfeer. Om het af te maken nu RDR op de 360 weer gestart en ik merk direct waarom dit spel in m'n top 10 spellen/ervaringen staat. Die sfeer is echt grandioos. De nachten pikkedonker met een sterrenhemel hier tot en met, je voelt je in de woestijn echt eenzaam en verloren. De rondrijdende trein, de muziek..
Ook fijn dat m'n 360 nog m'n savegame had uit 2010
Binnenkort dit spel maar weer 's via LAN proberen met een vriend. Ben een set met tweede games aan het wegzetten (die ik al dubbel had) met LAN-support zoals GT4, GT5, RDR, veel CoD's etc
Uitdrijvûrrrr!
Zou mooi zijn. Net overigens op de XSX getest ipv de 360 maar 60 FPS en HDR maakt héél veel goed al, 30 FPS is eigenlijk niet leuk meer als je 60 gewend bent.3style schreef op maandag 23 mei 2022 @ 21:12:
[...]
Top man, ik pak red dead 2 weer op als ik eindelijk klaar ben met the last of us 2. Schiet nu wel aardig op sinds ik een ps5 heb.
Maar die sfeer idd vond ik bij RDR deeltje 1 echt goed. Komt hier nu misschien een remake van?
Of 24 fps op de ps3Exorcist schreef op maandag 23 mei 2022 @ 21:23:
[...]
Zou mooi zijn. Net overigens op de XSX getest ipv de 360 maar 60 FPS en HDR maakt héél veel goed al, 30 FPS is eigenlijk niet leuk meer als je 60 gewend bent.
Uitdrijvûrrrr!
Dé reden dat spellen (multi-platform) veel beter (terug)spelen op de 360, GTA IV is ook echt veel beter op de 360. Als daar nog 's BC overheen komt dan weet je het welcold_as_ijs schreef op maandag 23 mei 2022 @ 21:59:
[...]
Of 24 fps op de ps3
Maar ik herken wat je zegt van de sfeer. RDR is echt spaghetti western. De muziek is daarin gewoon geniaal, die bepaald duidelijk de sfeer.
RDR2 was geniaal op een andere manier geniaal. Totaal andere sfeer tov deel 1.
[ Voor 57% gewijzigd door Exorcist op 23-05-2022 22:42 ]
Verwijderd
Er is duidelijk verschil, maar op basis van dit vergelijk kan je niet echt concluderen dat het aan ps plus ligtWhat kind of TV are you using and is it in Game Mode? Response time on an LCD/LED isn't going to be as snappy as a PVM... not saying there isn't a problem, but need some more info before I dust off my pitchfork and light my torch.
Verwijderd
Ik ga er eigenlijk vanuit dat een indie game developer wel weet dat je een lcd in game mode moet zetten. Dit zal niet de eerste keer zijn dat hij een game speelt ;-)cold_as_ijs schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 07:44:
@Verwijderd deze opmerking vat het wel goed samen:
[...]
Er is duidelijk verschil, maar op basis van dit vergelijk kan je niet echt concluderen dat het aan ps plus ligt
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2022 @ 23:39:
Jammer dat Sony het weer niet helemaal goed aanpakt met de ps1 games op ps4/ps5. Wel trophies, maar van sommige games hebben ze de PAL versie gepakt en dat converteert natuurlijk niet zo goed naar de 60hz/120hz standaard die we nu hebben. Gevolg is dat de games helaas niet smooth lopen. Origineel op de ps1 is nog steeds the way to go. Terwijl ze best leuke features toevoegen, zoals een rewind optie en scanlines.
https://twitter.com/the_m...DRV9LyyjXNPuKiSIdquQ&s=19
Tekken 2 is wel ntsc 30/60hz. Maar het lijkt erop dat emulatie niet te vergelijken is met het origineel met een crt:
https://twitter.com/the_m...s9DEXl7Kp9jzyu2SaRNw&s=19
Sowieso vreemde keuze om PAL releases te pakken. Dat hebben ze destijds ook gedaan bij de PS Mini. De enige reden om een PAL release te pakken is als de game anders niet verkrijgbaar is.cold_as_ijs schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 07:44:
@Verwijderd deze opmerking vat het wel goed samen:
[...]
Er is duidelijk verschil, maar op basis van dit vergelijk kan je niet echt concluderen dat het aan ps plus ligt
Verwijderd
Klopt, wellicht doordat de PAL versies andere taal opties bieden? Edit:Seroczynski schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 08:50:
[...]
[...]
Sowieso vreemde keuze om PAL releases te pakken. Dat hebben ze destijds ook gedaan bij de PS Mini. De enige reden om een PAL release te pakken is als de game anders niet verkrijgbaar is.
Ik lees ook het volgende:Here's why they are using the PAL version: It has 5 languages (En, Fr, Es, De, It). The NTSC version only has English.
I've run some of my Ape Escape footage through an open source frame rate analysis tool (trdrop) and it seems to suggest it's running at 25FPS with uneven frame pacing. It looks fantastic but it definitely "feels" worse to play than the Japanese version I had on PS3.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2022 09:32 ]
ahhhh wat COOL !!!!!! Die staat ook nog ZEER hoog op mijn verlanglijstje maar ik zie zelden een mooie complete in doos voor een schappelijke prijs (zal misschien ook nooit meer gebeuren verwacht ik).Raem schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 00:27:
[Afbeelding]
Mijn mooiste RE item in m'n verzameling is toch wel de RE4 chainsaw controller.
Toen ik de afbeelding zocht zag ik inderdaad dat er hoge bedragen voor worden gevraagd. Ik heb hem in een ver verleden gelukkig uit de schappen bij de Mediamarkt gehaald.rikoos schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 09:21:
[...]
ahhhh wat COOL !!!!!! Die staat ook nog ZEER hoog op mijn verlanglijstje maar ik zie zelden een mooie complete in doos voor een schappelijke prijs (zal misschien ook nooit meer gebeuren verwacht ik).
Naar mijn mening samen met de Xbox Org Steel Battalion controller (die heb ik wel CIB gelukkig), de meeste bijzondere controllers ooit gemaakt.
Uitdrijvûrrrr!
Heb ook die boot helaas gemist, ik moet het doen met de RE GC maar die is verre van bijzonder (alleen opdruk op het deksel)Raem schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 09:26:
[...]
Toen ik de afbeelding zocht zag ik inderdaad dat er hoge bedragen voor worden gevraagd. Ik heb hem in een ver verleden gelukkig uit de schappen bij de Mediamarkt gehaald.
Stiekem maakt dat het verzamelen ook leuk, de " teleurstelling" dat je iets niet hebt en dan de hunt/wens om hem ooit wel te vinden ;-)Exorcist schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 09:32:
[...]
Heb ook die boot helaas gemist, ik moet het doen met de RE GC maar die is verre van bijzonder (alleen opdruk op het deksel)
De sfeer van RDR is geweldig, ik dacht toen ik er net aan begon dat ik me ging storen aan de 'lange' reistijd te paard. Maar dat was helemaal niet het geval, het was heerlijk.Exorcist schreef op maandag 23 mei 2022 @ 20:42:
Laatst Red Dead Redemption 2 voor het eerst gespeeld sinds 2018 toen ik hem uitgespeeld had. Zat weer gelijk helemaal in de sfeer. Om het af te maken nu RDR op de 360 weer gestart en ik merk direct waarom dit spel in m'n top 10 spellen/ervaringen staat. Die sfeer is echt grandioos. De nachten pikkedonker met een sterrenhemel hier tot en met, je voelt je in de woestijn echt eenzaam en verloren. De rondrijdende trein, de muziek..
Ook fijn dat m'n 360 nog m'n savegame had uit 2010
Binnenkort dit spel maar weer 's via LAN proberen met een vriend. Ben een set met tweede games aan het wegzetten (die ik al dubbel had) met LAN-support zoals GT4, GT5, RDR, veel CoD's etc
Uitdrijvûrrrr!
Ja, nooit uitgespeeld echter. Het is ook niet zoals Redemption, waardoor er een andere sfeer/speelwijze hangt en die vind ik een stuk minder. Beetje als Call of Juarez.ChokingHazard schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 12:22:
[...]
De sfeer van RDR is geweldig, ik dacht toen ik er net aan begon dat ik me ging storen aan de 'lange' reistijd te paard. Maar dat was helemaal niet het geval, het was heerlijk.
Heb je Red Dead Revolver ook gespeeld? Die heb ik al vrij lang in bezit maar nog nooit opgestart.
Verwijderd
Klopt helemaal!Seroczynski schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 14:02:
Ik heb niet echt iets met westerns, en heb destijds RDR ook niet langer dan een half uurtje gespeeld. RDR2 hype is helemaal aan mij voorbij gegaan.
Als ik het nu alsnog zou willen proberen, dan is de RDR 360 versie op XSX dus de beste keus begrijp ik zo?
Ah oké. Ik zit heel erg te twijfelen om die toch op te pakken maar ik merk dat ik er steeds minder motivatie voor heb. Al heb ik helaas met gamen in het algemeenExorcist schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 12:23:
[...]
Ja, nooit uitgespeeld echter. Het is ook niet zoals Redemption, waardoor er een andere sfeer/speelwijze hangt en die vind ik een stuk minder. Beetje als Call of Juarez.
[ Voor 5% gewijzigd door ChokingHazard op 24-05-2022 14:56 ]
Ik heb die zombie uitbreiding trouwens nooit gespeeld. Heeft me ook nooit geboeid in deze setting.Exorcist schreef op maandag 23 mei 2022 @ 21:23:
[...]
Zou mooi zijn. Net overigens op de XSX getest ipv de 360 maar 60 FPS en HDR maakt héél veel goed al, 30 FPS is eigenlijk niet leuk meer als je 60 gewend bent.
Uitdrijvûrrrr!
Mij ook niet, die hele zombie-hype heb ik sowieso overgeslagen (RE uitgezonder en Zombie Army Trilogy3style schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 16:04:
[...]
Ik heb die zombie uitbreiding trouwens nooit gespeeld. Heeft me ook nooit geboeid in deze setting.
Dead Island ook niet? Die vond ik, vooral vanwege de setting, ook best leuk.Exorcist schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 16:16:
[...]
Mij ook niet, die hele zombie-hype heb ik sowieso overgeslagen (RE uitgezonder en Zombie Army Trilogy).
Uitdrijvûrrrr!
Nu je dat zegt, ja, wel. En ook Dead Rising. Doel ook net iets meer op non-dedicated zombie spellen die ineens een modus erbij kregen en wat niet past (vind ik) bij de setting. CoD's waren er erg mee bezig, RDR dus en zo waren er nog een zut aan games die zo'n modus kregen omdat het toen zo'n hype was.Raem schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 16:38:
[...]
Dead Island ook niet? Die vond ik, vooral vanwege de setting, ook best leuk.
Ah zo. Ja, dat heb ik ook allemaal aan me voorbij laten gaan. Behalve dan bij RDR, daar heb ik de zombie uitbreiding dan wel weer van gespeeld.Exorcist schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 16:39:
[...]
Nu je dat zegt, ja, wel. En ook Dead Rising. Doel ook net iets meer op non-dedicated zombie spellen die ineens een modus erbij kregen en wat niet past (vind ik) bij de setting. CoD's waren er erg mee bezig, RDR dus en zo waren er nog een zut aan games die zo'n modus kregen omdat het toen zo'n hype was.
Uitdrijvûrrrr!
Hitman 1 PC blind gespeeld op mijn 3dfx Voodoo 5 5500 PCI kaart!Exorcist schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 16:47:
Deze net binnen, had m nog niet voor de Cube:
[Afbeelding]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq