Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2022 @ 23:03:
[...]

Dit is ook nog verwarrend. Zelfde sced nummer, maar andere games. Het nummer links onderin is wel weer anders:

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hu3JBiqzZiEThtn6Z5c5GIDpphs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZOLDV1KEzSTKcKmCm7Kw3z4Y.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rzXnb9dCNaPEp4-2jyxQlUgtGjI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bQpbAgkHjIuD5z63DoYSw75R.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kan het nog leuker maken voor je. :P Deze heb ik, zelfde sced en zelfde pbpx nummer als die van jou. Maar het nummer naast de pbpx is dan weer anders. Heb ook geen idee of die kleur wel zo hoort te zijn.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 16:58:Nee, was ouderlijk toezicht verhaal. Details weet ik niet meer maar, wel dat het niet zonder slag of stoot ging.
Ah ok, tsja....op zich snap ik het ook wel, is ook wel generatie dingetje denk ik
2 knoppen is totaal geen probleem. Allerlei verschillende jostick's geprobeerd, van de Gravis Thunderbird tot de eenvoudigere Quikshot pro
Interessant, en just to be sure, dus idd van db 15 naar usb?
Goed ik zal absoluut aan je denken mocht ik een of meerdere van de suzo's vinden!
Tja, dat is dus het probleem. Spellen zoals Heretic 2, Grandprix 4 en OMF Battlegrounds die hebben geen console tegenhanger gehad.
Herectic is toch in feite een action rpg in fps? Denk dat als we hard nadenken we wel iets kunnen verzinnen wat erop lijkt.......gp4.......die is lastiger, redelijk serieuze f1 sim op consoles kan ik idd 123 niet verzinnen. Via google wel bij project cars 2 beland, deze schijnt wel een vrij goede f1 sectie te hebben (Wel gebaseerd op het 2011 seizoen.
OMF die word idd ook vaker genoemd als vrij uniek! Zelf geen of bar weinig ervaring mee.
Ik heb hier een archief van ~ 1800 pc spellen waarvan grotendeels niet op een steam of gog staan. Niet alles XP tijd, ook het nodig uit dos 3/6.22 tijdperk. Nu is dat laatste vrij eenvoudig met dosbox goed werkend te krijgen.
Dat is niet gering! als ik als mijn digital games optel bij mijn bescheiden fysieke pc games verzameling red ik dat niet eens! Misschien ongeveer de helft....met de gratis epic meuk en allerlei bundels en sales Oh wacht oekraine bundel is ook wel een redelijke lijst! Maar goed digitaal telt niet in de collectors world natuurlijk....fysieke pc games is nog best wat vergeleken met sommige console collecties van mij, maar zal niet in de 3 cijfers komen, en zeker niet in de 4!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alleen 2 dus wat ik heb.

Deel 1 vroeger gehuurd want ik herinner mij dat ik het gespeeld heb. :)

(Oops zie dat ik mezelf getagd heb was niet de bedoeling lol)

[ Voor 4% gewijzigd door didado op 17-05-2022 21:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Raem schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 20:43:
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik kan het nog leuker maken voor je. :P Deze heb ik, zelfde sced en zelfde pbpx nummer als die van jou. Maar het nummer naast de pbpx is dan weer anders. Heb ook geen idee of die kleur wel zo hoort te zijn.
Deze bedoel je ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VZSmGyec_UfGVSIoZ5iJH6cm8q4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nHIzViB89FJiMlFA1haPwl7l.jpg?f=fotoalbum_large

Games die er op staan zijn exact gelijk. Alleen de kleur van de hoes is anders en die rare code inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 21:10:
[...]

Deze bedoel je ;-)

[Afbeelding]

Games die er op staan zijn exact gelijk. Alleen de kleur van de hoes is anders en die rare code inderdaad.
Haha, uiteraard heb jij hem ook. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 19:58:
@Exorcist lijkt erop dat Discworld niet op een demo 1 disc staat:

https://crimson-ceremony....emo1/index.php#SCES-00120

Hier wel een overzicht van alle demo discs. Je kan alleen niet op een game zoeken en moet elke demo disc apart openen. Niet zo makkelijk om te gebruiken dus:

https://crimson-ceremony.net/demopals/ps1-master.php

Edit;

Op deze pagina staan 4 demo discs die de Discworld demo hebben:

https://crimson-ceremony....demo/index.php#SLES-00181

Het is dus niet demo 1 maar The Official PlayStation Magazine CD 1
Subliem, held! Gaan we die 's een keer opsnorren, thx!!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• serial_killa159
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 10:34
Voor deze die interesse hebben in de original xbox en het nog niet weten: iemand heeft de game Lamborghini gereleased. Dit is een game die af was maar nooit gereleased is geweest door het faillissement van de ontwikkelaar.

Discogs collection

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Interessant stuk van digital foundry voor de verzamelaars onder ons:

Elke game die op disc geleverd wordt door xbox met smart delivery is niet te installeren zonder internet.

Alleen de games zonder smart delivery (dus waar er alleen series op de voorkant staat) kan zonder internet geïnstalleerd worden.

https://twitter.com/TWTHE...MSR8P6mnChBNZMWFtu2w&s=19

Edit: Xbox one game is wel te installeren. Maar niet te starten, hij blijft hangen op "preparing your game", waar dus internet voor nodig is.
Stel Microsoft haalt ooit zijn servers uit de lucht kan je dus niks meer met je disc based games.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2022 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davince72
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-08 21:06
densy schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 11:47:
[...]

Light Crusader is een action-adventure van Treasure, met een vleugje humor er ook bij. Wellicht niet hun beste titel, maar zeker heel erg interessant!

Dragon's Fury is een port van Devil's Crush. Een leuke, uitdagende multi-stage pinball game met een occult thema. Heel erg vermakelijk, lekker opzwepende soundtrack.

Shinobi III is zo stylish. Ik vond dat qua gameplay, visuals en soundtrack een bijna perfecte blend. Wel een prijzige titel om te verkrijgen.
Ter aanvulling op je eigen lijst: Gunstar Heroes (eveneens van Treasure) & Rocket Knight Adventure zijn ook cool. (Maar staan eigenlijk allemaal wel mooie titels op je foto :) )

Van Rocket Knight Adventure is ook een deel 2: Sparkster (helaas niet goedkoop)
ps: ik was me niet bewust van de marktwaarde van Shinobi III :? (vrees dat ik hem nog nooit heb uitgeprobeerd, dus vanavond maar eens doen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davince72
didado schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 11:24:
Voor mij ėėn van de mooiste PS1 games gescoord!
Mooi en nieuw in folie! Rayman kwam in september 1995 uit voor PSX, Jaguar en Saturn (later nog op andere platforms).
Ik heb hem ook voor Jaguar (CIB) en Saturn(CIB), maar de Jaguar versie is voor mij de echte Rayman omdat die als enige op cartridge uit kwam :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
serial_killa159 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 14:21:
Voor deze die interesse hebben in de original xbox en het nog niet weten: iemand heeft de game Lamborghini gereleased. Dit is een game die af was maar nooit gereleased is geweest door het faillissement van de ontwikkelaar.
Bedankt om te delen!
Altijd leuk, unreleased games die alsnog opduiken 👍

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

46 van 63

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M9Ja_IU5nCIH-ok588yGYAE3d8w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xDXxPFiGPhuItRlHKDPQqFBL.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-09 21:37

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ik kom op 34! :P

--
en ik heb er maar één niet staan. dus ooit moet een volle scorekaart lukken

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2022 19:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-09 21:36
35, meer dan ik verwacht had :P

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-09 13:21

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davince72

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-09 20:31
Is dat uitgespeeld of überhaupt aangezwengeld? :p

Meer dan 30 minuten gespeeld: 41.

Uitgespeeld: 15.

Maar wat GTAV met classic van doen heeft…

[ Voor 55% gewijzigd door Flozem op 18-05-2022 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flozem schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 19:53:
:o in dat geval dan kom ik wel aan 62. Uitgespeeld 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 19:59:
[...]

:o in dat geval dan kom ik wel aan 62. Uitgespeeld 12
Yes 14 :P
Maar 26 aangezwengeld;)
Misschien meer maar dat zal dan letterlijk niet meer dan aangezwengeld zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Flozem schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 19:53:

Meer dan 30 minuten gespeeld: 41.

Uitgespeeld: 15.

Maar wat GTAV met classic van doen heeft…
Net als COD :O
Anyway, 34 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 20:08:
[...]

Yes 14 :P
Maar 26 aangezwengeld;)
Misschien meer maar dat zal dan letterlijk niet meer dan aangezwengeld zijn
Sommige nog een redelijk eind in gekomen. Alleen toch weer met iets anders verder gegaan.
Heel veel uren in mario bros 3 zitten op vele platformen maar, nog nooit het einde gezien.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen ook weer nieuwe aanvulling. Zit nu op de 212 Megadrive spellen :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uHhNvw46WaSY8VXKAsLT7YiCFb8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1En4Pe7XjJVc7XpaIuxxZdsY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 20:50:
Ondertussen ook weer nieuwe aanvulling. Zit nu op de 202 Megadrive spellen :D

[Afbeelding]
Nice! Thunderforce iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja! Ik ben daar ook heel blij mee. De rest ook wel maar deze is wel extra bijzonder. Wel gespeeld op de mini megadrive maar, wou hem toch wel graag netjes cib erbij hebben. En die Japanners zijn wel erg zuinig op hun spullen. Veel mooier krijg je het haast niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 21:18:
[...]

Ja! Ik ben daar ook heel blij mee. De rest ook wel maar deze is wel extra bijzonder. Wel gespeeld op de mini megadrive maar, wou hem toch wel graag netjes cib erbij hebben. En die Japanners zijn wel erg zuinig op hun spullen. Veel mooier krijg je het haast niet. :)
Echt een enorm verschil met Nederlanders. Die gaan echt niet netjes met spullen om. Soms krijg je het ook enorm ranzig binnen. Respect voor de Japanners!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
Ik zit aan 35. Hier in Belgium is het ook meestal erg.ik ben ook altijd voorzichtig met men spullen ongegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 20:50:
Ondertussen ook weer nieuwe aanvulling. Zit nu op de 212 Megadrive spellen :D

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
davince72 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 18:18:
[...]

Mooi en nieuw in folie! Rayman kwam in september 1995 uit voor PSX, Jaguar en Saturn (later nog op andere platforms).
Ik heb hem ook voor Jaguar (CIB) en Saturn(CIB), maar de Jaguar versie is voor mij de echte Rayman omdat die als enige op cartridge uit kwam :)
Echt waar? Bij sommige vroege cd games kunnen er nadelen aanzitten (shang tsung morphing delay bij mk2, was voor mij echt wel een dingetje! ) Maar deze game heeft toch niet echt nadelen door cd?

Volgens mij kwam de jag versie ook niet vaak goed uit de verf in de DF vergelijking:
YouTube: DF Retro: Sony PlayStation Revisited - Every Launch Game Tested - Pa...

Dat gezegd hebbende, in die tijd vond ik cd ook maar een inferieur medium :P (iets met kamp nintendo O-) ) muv van de storage natuurlijk.
En zelfs als je dat helemaal buiten beschouwing laat, een game kan altijd voor jou de juiste versie zijn, ondanks wat anderen er van vinden :)

Maar ik vind juist de redenatie bij 'afwijkende' meningen vaak reuze interessant!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heh, ik kwam deze ook tegen. Bij mij 'speelt' *badum tssss* :F echter wel de volgende afweging mee.......is spelen, echt de game goed beoordelen? Dus meerdere uren spelen, of zelfs uitspelen? Of is 'samplen' aka even een snelle indruk opdoen al voldoende?

Volgens mij hier al vaker benoemd dat ik soms meer lol haal uit 5 games even snel checken in 2 uurtjes dan een diezelfde 2 uur in een game stoppen....
(in scenario 2 is mijn score 4 of 5 ofzo....van games die ik niet gespeeld heb :X )

[ Voor 5% gewijzigd door Sagat op 19-05-2022 09:41 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor Rayman vind ik het lastig. Ik denk dat Saturn, PSX en PC op ongeveer dezelfde beleving zitten. Besloten dat zodra ik een replay ga doen ik dat toch op de Saturn ga doen :)

Heb mijn HDRetrovision PS2/3 componentkabel en PS1 X-Station binnen. De afgelopen tijd niet in de gelegenheid geweest om mijn PS in het peroxidebadje te dompelen. Hopelijk vind ik daar zondag wat tijd voor. Uiteraard zal ik daar de resultaten van delen.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:26

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flozem
Sagat schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 09:43:
[...]

Ben persoonlijk meer fan van Tatsju..Tatsji. err Truxton :P
Gezondheid… :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:19
Na aanleiding van wat ik op dit youtube kanaal heb gezien heb ik wat upgrades gekocht voor mijn Dreamcast en Saturn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DyE5GNsdP68TX8zuFpceZwNnHL4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A6o0fOLAtB4JEowJSB5o6fMz.jpg?f=fotoalbum_medium

Als ik ze binnen heb, laat ik weten hoe of ze werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sagat schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 13:42:
[...]

Dit is een nieuwe gamegear versie in 2022? En full size ipv van de eerdere mini's? wow.
Dit is van 1996 aan het einde van de Game Gear zijn levensduur. Alleen in Japan uitgebracht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
didado schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 13:44:
[...]

Dit is van 1996 aan het einde van de Game Gear zijn levensduur. Alleen in Japan uitgebracht.
Ah helaas.......ik vond het al zeer onwaarschijnlijk ook omdat ik er helemaal niets van gehoord had......was wel leuk geweest had het wel waar geweest :+

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vuikie schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 13:40:
Na aanleiding van wat ik op dit youtube kanaal heb gezien heb ik wat upgrades gekocht voor mijn Dreamcast en Saturn:
[Afbeelding]

Als ik ze binnen heb, laat ik weten hoe of ze werken.
Heb even zitten scrollen in zijn filmpjes, maar wordt hij toevallig gesponsord door ome Ali?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 14:26:
[...]

Heb even zitten scrollen in zijn filmpjes, maar wordt hij toevallig gesponsord door ome Ali?
Lijkt er wel op, op Twitter staat deze vermelding er ook bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 09:37:
[...]

Heh, ik kwam deze ook tegen. Bij mij 'speelt' *badum tssss* :F echter wel de volgende afweging mee.......is spelen, echt de game goed beoordelen? Dus meerdere uren spelen, of zelfs uitspelen? Of is 'samplen' aka even een snelle indruk opdoen al voldoende?

Volgens mij hier al vaker benoemd dat ik soms meer lol haal uit 5 games even snel checken in 2 uurtjes dan een diezelfde 2 uur in een game stoppen....
(in scenario 2 is mijn score 4 of 5 ofzo....van games die ik niet gespeeld heb :X )
Ik heb even gespeeld aangehouden ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davince72
Sagat schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 09:33:
[...]

Echt waar? Bij sommige vroege cd games kunnen er nadelen aanzitten (shang tsung morphing delay bij mk2, was voor mij echt wel een dingetje! ) Maar deze game heeft toch niet echt nadelen door cd?

Volgens mij kwam de jag versie ook niet vaak goed uit de verf in de DF vergelijking:
YouTube: DF Retro: Sony PlayStation Revisited - Every Launch Game Tested - Pa...

Dat gezegd hebbende, in die tijd vond ik cd ook maar een inferieur medium :P (iets met kamp nintendo O-) ) muv van de storage natuurlijk.
En zelfs als je dat helemaal buiten beschouwing laat, een game kan altijd voor jou de juiste versie zijn, ondanks wat anderen er van vinden :)

Maar ik vind juist de redenatie bij 'afwijkende' meningen vaak reuze interessant!
Oh ik bedoelde het niet als in depth review oordeel, maar meer als retro verzamelaar ;-)
Ik denk idd dat PSX/Saturn er fraaier/verfijnder uit zien, maar voelt voor mij als beetje valsspelen gezien de hardware, meer geheugen en CD audio etc. Ik draag daarom de Jaguar versie op cartridge een warm hart toe.
Beetje de underdog van de drie die toch de primeur had als release platform.
Daarnaast is rayman voor psx redelijk mainstream in tegenstelling tot de jaguar versie. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
davince72 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 16:10:
[...]

Oh ik bedoelde het niet als in depth review oordeel, maar meer als retro verzamelaar ;-)
Ik denk idd dat PSX/Saturn er fraaier/verfijnder uit zien, maar voelt voor mij als beetje valsspelen gezien de hardware, meer geheugen en CD audio etc. Ik draag daarom de Jaguar versie op cartridge een warm hart toe.
Beetje de underdog van de drie die toch de primeur had als release platform.
Daarnaast is rayman voor psx redelijk mainstream in tegenstelling tot de jaguar versie. 8)
Heb hem, ja ik wil gewoon zo goed mogelijk kunnen spelen, cartridge (en cd net zo goed) is leuk maar niet essentieel. Goed dat moge duidelijk zin in zovvere dat ik emulatie en mister net zo goed waardeer als og hardware.

Emulatie zie ik dan over het algemeen nog als minder, maar dingen als save states en retro achievements compenseren dat weer :) verschilt absoluut ook per game hoe veel het uitmaakt.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:19
cold_as_ijs schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 14:26:
[...]

Niet door Ali zelf, maar ik vermoed dat hij iets heeft met die RetroScaler. Die hebben een webwinkel bij Ali, dus vandaar dat ie daar veel naar toe linkt.
Ik zie wel meer merken(Ik heb zelf veel van Blitzwolf) die een webwinkel hebben bij Ali en vandaar uit verkopen. Het is niet alleen maar junk wat er bij Ali verkocht word ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vet ding! ook nooit geweten dat er een poort van Virtua Fighter voor de Gamegear was, wel voor de Megadrive buiten de bekendere Saturn versie. Nu ik die al heb moet ik natuurlijk deze ook nog hebben :P
Alleen is de Gamegear volgens mij niet regiovrij maar, dat is iets wat misschien wel te wijzigen, als ik ooit zo'n mcwill schermpje in ga bouwen. (of een kant en klare kopen. de skills zijn wel aanwezig alleen de motivatie nog niet...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vuikie schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 17:31:
[...]
Het is niet alleen maar junk wat er bij Ali verkocht word ;)
ooh dat laatste probeer ik niet te zeggen hoor, viel me vooral op dat hij ali spul reviewed :D
de upscaler is hoogstwaarschijnlijk dezelfde als van hyperkin en pound die je op amazon kan kopen. Vooral prima als je een goedkope en simpele oplossing zoekt.
Ik heb er eentje voor de sega MD en XBOX. De sega gaf problemen met de highlights waardoor je details daar verliest. De xbox was visueel verder in orde. Ze geven wel variabele inputlag van 1 tot 2 frames. Dat laatste zou kunnen opvallen als je er op let. Er zijn betere oplossingen, maar die zijn vaak ook een stuk duurder ;)

Ik heb overigens nu een retrotink 5x, welke ik iedereen kan aanraden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 17:44:
[...]

Vet ding! ook nooit geweten dat er een poort van Virtua Fighter voor de Gamegear was, wel voor de Megadrive buiten de bekendere Saturn versie. Nu ik die al heb moet ik natuurlijk deze ook nog hebben :P
Alleen is de Gamegear volgens mij niet regiovrij maar, dat is iets wat misschien wel te wijzigen, als ik ooit zo'n mcwill schermpje in ga bouwen. (of een kant en klare kopen. de skills zijn wel aanwezig alleen de motivatie nog niet...)
Deze is regio vrij.

Weet even niet of alle Game Gears dat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

didado schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 17:50:
[...]

Deze is regio vrij.

Weet even niet of alle Game Gears dat zijn.
Er is maar een manier om daar achter te komen. Ik volg al een listing op ebay ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Linksquest
Heb weer een collectie video gemaakt, deze keer niet echt retro, maar wel een leuke. En voor de mensen die vorige leuke feedback gaven over de muziek, ik heb deze keer de muziek er op aangepast ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Linksquest schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 19:59:
Heb weer een collectie video gemaakt, deze keer niet echt retro, maar wel een leuke. En voor de mensen die vorige leuke feedback gaven over de muziek, ik heb deze keer de muziek er op aangepast ;)

[YouTube: Resident Evil Playstation 4 Collection]
Nice! Was voordat ik dit las toevallig aan het zoeken naar RE2 voor de DC. Maar die boot heb ik gemist :+
De duurste die ik nog "nodig" heb zijn dus die maar ook 2 en 3 voor de GC. Voor de rest is dit de huidige lijst:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sPYSAhJ5yKhpjiW7LMec7Y0BMzs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zvE5a9cRx3ZAW0yoZhhr4ntg.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rLj1BGL3SNemgMlRtZCJtShD2kU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dYpoAbWRE6cnPBVGs8V52mUE.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G06KP6odXSeQZDLGA3ke90VLgtk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WUKUDoCidrj2SdgdrWEp3RC3.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iik8I0yKhPwF9xEIHhp_G_f1Wsc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tD2kW0sCkPbza9BHEZUeD15r.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fUnLktDtpBUc__WSbURcmUSV1hY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9GZMxKqPmg6XX9ZLby14WiKh.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 21:47:
[...]

Nice! Was voordat ik dit las toevallig aan het zoeken naar RE2 voor de DC. Maar die boot heb ik gemist :+
De duurste die ik nog "nodig" heb zijn dus die maar ook 2 en 3 voor de GC. Voor de rest is dit de huidige lijst:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
En RE3 voor de dreamcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh ja. Bedankt.

:+

/Ben de laatste tijd ook bezig om wat snelle SP spellen te spelen die ik ook daadwerkelijk wil spelen. Begonnen met veel CoD delen en de SP doorlopen, erg lekker als je relatief weinig tijd hebt en wel even wat actie wil. Nu ben ik bezig met RE6; die heb ik voor de PS3 en 360 maar nooit gespeeld (althans, geprobeerd en afgehaakt). Laatst de remaster gehaald voor de PS4 (al had ik daar al een promo disc voor) en mee begonnen. Het is niet het sterkste deel maar speelt an sich nog wel lekker door.

Daarna ga ik verder met Resident Evil 0; die heb ik destijds gespeeld met een maat op de Cube (zelfs mijn Xbox tegen geruild, tegen een Cube en daarna RE0 gekocht) maar die wil ik heel graag nog een keer doen.

Doet me overigens weer denken aan de review voor RE5 die ik destijds op Tweakers schreef:

Resident Evil 5, Xbox 360 review door Exorcist

[ Voor 75% gewijzigd door Exorcist op 19-05-2022 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 21:51:
[...]

Oh ja. Bedankt.

:+

/Ben de laatste tijd ook bezig om wat snelle SP spellen te spelen die ik ook daadwerkelijk wil spelen. Begonnen met veel CoD delen en de SP doorlopen, erg lekker als je relatief weinig tijd hebt en wel even wat actie wil. Nu ben ik bezig met RE6; die heb ik voor de PS3 en 360 maar nooit gespeeld (althans, geprobeerd en afgehaakt). Laatst de remaster gehaald voor de PS4 (al had ik daar al een promo disc voor) en mee begonnen. Het is niet het sterkste deel maar speelt an sich nog wel lekker door.

Daarna ga ik verder met Resident Evil 0; die heb ik destijds gespeeld met een maat op de Cube (zelfs mijn Xbox tegen geruild, tegen een Cube en daarna RE0 gekocht) maar die wil ik heel graag nog een keer doen.

Doet me overigens weer denken aan de review voor RE5 die ik destijds op Tweakers schreef:

Resident Evil 5, Xbox 360 review door Exorcist
Ik moet zeggen dat ik na RE3 een hele tijd geen resident evil games meer heb gespeeld. Op de ps2 had ik deel 4 compleet gemist. (achteraf bleek het een leuke game, maar iets te veel arcade en de besturing was enorm wennen). Daarna kwam deel 5, ooit gespeeld omdat die in de ps plus zat. Maar erg snel genezen, vond het zelf echt verschrikkelijk. Deel 6 was nog erger, nooit uitgespeeld. En toen kwam deel 7, toen dacht ik, Ja! Ze zijn eindelijk weer terug naar de roots. Daarna kwam helaas deel 8...

Deel 5 en 6 heb ik echt nooit begrepen wat ze hier nu precies mee wilde doen. Een soort arcade shooter van maken of zo. Bij deel 8 hebben ze ongeveer alle horror van deel 7 eruit gesloopt. Nu hopen op een deel 9 die weer in lijn is met deel 7. En graag weer saves met ink ribbons! :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Trophy support bij de ps1 games op de ps5:

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yaGm6SUJc7AUOyv8-ZNWlgtmawI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LS373TdWtXOcnHeAXaKoRng9.jpg?f=user_large

Mijn mooiste RE item in m'n verzameling is toch wel de RE4 chainsaw controller. Heb hem alleen nooit gebruikt. Het is een PS2 controller en heb RE4 alleen op de gamecube.
Maar ga hem nu sowieso niet meer openmaken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Raem schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 00:27:
[Afbeelding]

Mijn mooiste RE item in m'n verzameling is toch wel de RE4 chainsaw controller. Heb hem alleen nooit gebruikt. Het is een PS2 controller en heb RE4 alleen op de gamecube.
Maar ga hem nu sowieso niet meer openmaken. :P
Die is ook erg vet :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Seroczynski schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 09:39:
[...]

Mooi spul man. Hoe is de doos van de buitenkant nu je hem zelf hebt?
De doos is niet perfect maar dat was ook niet mijn doel.

Hij ziet er verder hetzelfde uit als op de foto die ik laatst had gepost.

In het midden voor zit een kleine beschadiging maar niks groots. Die zie je ook op de foto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Ziet er mooi uit man, veel plezier ermee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Petje72
Wauw wat een mooie vondst weer ! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
Idd prachtige dingen jij altijd post didado, altijd leuk om te zien, kan daar echt van genieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Petje72 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 10:17:
[...]

Wauw wat een mooie vondst weer ! _/-\o_
elsympatico schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 18:27:
Idd prachtige dingen jij altijd post didado, altijd leuk om te zien, kan daar echt van genieten.
Iedereen Dankjewel! :)

[ Voor 27% gewijzigd door didado op 20-05-2022 19:24 ]

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• davince72
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uQ2gZj6hUtSQSmJFxGRPIZ2ZERY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1JbrcYvDCjqcuuWdWR6vJsY7.jpg?f=fotoalbum_large
( links resultaat, rechts zoals het was)
Vandaag eens creatief proberen te zijn. Deze n64 games zijn waarschijnlijk ooit mishandeld door bartsmit/intertoys door gewoon de prijssticker erop de knallen die er vervolgens niet af te halen was zonder schade.
Het is een probeersel waarbij ik zoveel mogelijk van de originele doos wilde sparen. Het resultaat is redelijk en uiteraard kun je het zien als je beetje goed kijkt, maar het is een stuk toonbaarder nu ;-)

[ Voor 16% gewijzigd door davince72 op 22-05-2022 20:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Is je toch aardig goed gelukt, 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-09 14:03
davince72 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 20:41:
[Afbeelding]
( links resultaat, rechts zoals het was)
Vandaag eens creatief proberen te zijn. Deze n64 games zijn waarschijnlijk ooit mishandeld door bartsmit/intertoys door gewoon de prijssticker erop de knallen die er vervolgens niet af te halen was zonder schade.
Het is een probeersel waarbij ik zoveel mogelijk van de originele doos wilde sparen. Het resultaat is redelijk en uiteraard kun je het zien als je beetje goed kijkt, maar het is een stuk toonbaarder nu ;-)
Netjes. Hoe ben je te werk gegaan?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• davince72
Ekfad schreef op maandag 23 mei 2022 @ 08:24:
[...]

Netjes. Hoe ben je te werk gegaan?
Pragmatisch ;-) Samengevat een plakplaatje ;-)
Het begon allemaal met het idee om nieuwe repro dozen te bestellen, maar die zijn best prijzig (ik ben zuinig!) en dan heb je dus een repro en geen origineel. Wat te doen met origineel?
Toen ontstond het idee om bestaande hoes te fixen. (
- Eerst vinden van een goede kwaliteit origineel (300dpi).
- die met juiste afmetingen opnemen in tekenprogramma (export naar pdf voor eenvoudig printen elders)
- toen bedacht ik me om alleen die delen te printen die beschadigd waren (als experiment, kan altijd ongedaan gemaakt worden) Zodoende uitsneden gemaakt per spel en alleen die geprint (paste allemaal op een A4)
- dat uitknippen en plakken maar (met crea patch vd Action :) )
De gedeelde foto is een whatsapp foto, dus beetje vaag. Op origineel zie je de sneden wel beter, maar ben er tevreden mee :-) Zal originele foto uploaden.
tip voor toekomst: geen 120 gr papier gebruiken, dunner is beter gok ik. En bij uitsnede langs randen van figuren snijden ipv dwars erdoor heen, dan zal het ook minder opvallen(dat zie je op aantal plekjes al)

MAND ;-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ue5SI8Zowg2aqVeloqfdvoPEACY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OVtcUeHE9mziKiGS2w4FxfsJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door davince72 op 23-05-2022 08:59 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Petje72
davince72 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 08:52:
[...]

Pragmatisch ;-) Samengevat een plakplaatje ;-)
Het begon allemaal met het idee om nieuwe repro dozen te bestellen, maar die zijn best prijzig (ik ben zuinig!) en dan heb je dus een repro en geen origineel. Wat te doen met origineel?
Toen ontstond het idee om bestaande hoes te fixen. (
- Eerst vinden van een goede kwaliteit origineel (300dpi).
- die met juiste afmetingen opnemen in tekenprogramma (export naar pdf voor eenvoudig printen elders)
- toen bedacht ik me om alleen die delen te printen die beschadigd waren (als experiment, kan altijd ongedaan gemaakt worden) Zodoende uitsneden gemaakt per spel en alleen die geprint (paste allemaal op een A4)
- dat uitknippen en plakken maar (met crea patch vd Action :) )
De gedeelde foto is een whatsapp foto, dus beetje vaag. Op origineel zie je de sneden wel beter, maar ben er tevreden mee :-) Zal originele foto uploaden.
tip voor toekomst: geen 120 gr papier gebruiken, dunner is beter gok ik. En bij uitsnede langs randen van figuren snijden ipv dwars erdoor heen, dan zal het ook minder opvallen(dat zie je op aantal plekjes al)

MAND ;-)
[Afbeelding]
Wauw dit heb je heel mooi gedaan. Vooral de kleuren zijn perfect matchend met de kleuren van de originele box. De manier waarop je het zo hebt gerestaureerd vind ik heel mooi en passend bij de used boxes. Eerlijk gezegd vind ik dit mooier dan een repro-box. Complimenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RMC the cave is ook aardig bezig geweest met doosjes. Mochten mensen nog ideeën of inspiratie nodig hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02:18
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2022 @ 17:05:
RMC the cave is ook aardig bezig geweest met doosjes. Mochten mensen nog ideeën of inspiratie nodig hebben ;)
pet peeve van wat ik heb gezien is als mensen nette doosjes dan op de kleine witte plekjes zijkanten en dergelijken zwart inkleuren 8)7

In dat soort gevallen gewoon volledig origineel laten.

Voor zeer slechte staat doosjes helemaal prima, maar in nette staat gewoon origineel laten als je het mij vraagt is gewoon zonde en het ziet er niet eens mooier uit, valt heel erg op. Je ruineert een anders gewoon nette staat doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gast7 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 17:44:
[...]

pet peeve van wat ik heb gezien is als mensen nette doosjes dan op de kleine witte plekjes zijkanten en dergelijken zwart inkleuren 8)7

In dat soort gevallen gewoon volledig origineel laten.

Voor zeer slechte staat doosjes helemaal prima, maar in nette staat gewoon origineel laten als je het mij vraagt is gewoon zonde en het ziet er niet eens mooier uit, valt heel erg op. Je ruineert een anders gewoon nette staat doos.
Ja, het zijn keuzes. Ik heb al zo goed als niks in doosjes staan. De meerprijs van het karton is mij niet waard maar, heb er wel het nodige gehad waren dan wel pc spellen, en geen console spellen.

Ik vond de doosjes voor alleen een cartridge wel interessant, dacht bij MJR gezien te hebben. Alleen was dat voornamelijk weer voor n64 ntsc spellen. Die universele zijn weer véél te groot voor ons, dus voorlopig voor de losse carts blijf ik het wel met de pet protectors doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Laatst Red Dead Redemption 2 voor het eerst gespeeld sinds 2018 toen ik hem uitgespeeld had. Zat weer gelijk helemaal in de sfeer. Om het af te maken nu RDR op de 360 weer gestart en ik merk direct waarom dit spel in m'n top 10 spellen/ervaringen staat. Die sfeer is echt grandioos. De nachten pikkedonker met een sterrenhemel hier tot en met, je voelt je in de woestijn echt eenzaam en verloren. De rondrijdende trein, de muziek..

Ook fijn dat m'n 360 nog m'n savegame had uit 2010 :)

Binnenkort dit spel maar weer 's via LAN proberen met een vriend. Ben een set met tweede games aan het wegzetten (die ik al dubbel had) met LAN-support zoals GT4, GT5, RDR, veel CoD's etc :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 19:10

3style

...

Exorcist schreef op maandag 23 mei 2022 @ 20:42:
Laatst Red Dead Redemption 2 voor het eerst gespeeld sinds 2018 toen ik hem uitgespeeld had. Zat weer gelijk helemaal in de sfeer. Om het af te maken nu RDR op de 360 weer gestart en ik merk direct waarom dit spel in m'n top 10 spellen/ervaringen staat. Die sfeer is echt grandioos. De nachten pikkedonker met een sterrenhemel hier tot en met, je voelt je in de woestijn echt eenzaam en verloren. De rondrijdende trein, de muziek..

Binnenkort dit spel maar weer 's via LAN proberen met een vriend. Ben een set met tweede games aan het wegzetten (die ik al dubbel had) met LAN-support zoals GT4, GT5, RDR, veel CoD's etc :)
Top man, ik pak red dead 2 weer op als ik eindelijk klaar ben met the last of us 2. Schiet nu wel aardig op sinds ik een ps5 heb.

Maar die sfeer idd vond ik bij RDR deeltje 1 echt goed. Komt hier nu misschien een remake van?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
3style schreef op maandag 23 mei 2022 @ 21:12:
[...]

Top man, ik pak red dead 2 weer op als ik eindelijk klaar ben met the last of us 2. Schiet nu wel aardig op sinds ik een ps5 heb.

Maar die sfeer idd vond ik bij RDR deeltje 1 echt goed. Komt hier nu misschien een remake van?
Zou mooi zijn. Net overigens op de XSX getest ipv de 360 maar 60 FPS en HDR maakt héél veel goed al, 30 FPS is eigenlijk niet leuk meer als je 60 gewend bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Exorcist schreef op maandag 23 mei 2022 @ 21:23:
[...]

Zou mooi zijn. Net overigens op de XSX getest ipv de 360 maar 60 FPS en HDR maakt héél veel goed al, 30 FPS is eigenlijk niet leuk meer als je 60 gewend bent.
Of 24 fps op de ps3 :D
Maar ik herken wat je zegt van de sfeer. RDR is echt spaghetti western. De muziek is daarin gewoon geniaal, die bepaald duidelijk de sfeer.
RDR2 was geniaal op een andere manier geniaal. Totaal andere sfeer tov deel 1.

Moet er toch weer eens mijn ps3 weer aansluiten;). Naast de ps5 krijgt nu mijn ogxbox de meeste liefde, daar moet ik de titan m8+ patch eens op zetten om udma5 te enablen. Ook moet ik een aantal spellen weer opnieuw installeren, kopieren met ftp was niet zo’n goed idee, naast wat filename problemen die ik niet had gepatcht heb ik gemist dat niet alle games foutloos waren gekopieerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
cold_as_ijs schreef op maandag 23 mei 2022 @ 21:59:
[...]

Of 24 fps op de ps3 :D
Maar ik herken wat je zegt van de sfeer. RDR is echt spaghetti western. De muziek is daarin gewoon geniaal, die bepaald duidelijk de sfeer.
RDR2 was geniaal op een andere manier geniaal. Totaal andere sfeer tov deel 1.
Dé reden dat spellen (multi-platform) veel beter (terug)spelen op de 360, GTA IV is ook echt veel beter op de 360. Als daar nog 's BC overheen komt dan weet je het wel :)

Frontspeakers in m'n hok net vervangen door de speakers die ik in m'n woonkamer had staan. Staan nu 2x B&W 601S2 (front), 2x DM302 (rear), B&W CC3 center, 2x Onkyo SKH-410 (Atmos) en een Klipsch KSW-10 subwoofer.

Reden is dat ik eigenlijk nooit in de woonkamer zit tenzij ik bezoek heb boven de 5 man, dat is minder dan dat ik er <5 heb en er zelf dus ook eigenlijk altijd zit en niet in de woonkamer. In de woonkamer ga ik binnenkort de fronts (nu dus DM302's net als de rears) vervangen door Wharfdales van een maat van me.

Tevreden met het resultaat, denk dat ik de center ook ga omwisselen, die is in de woonkamer van dezelfde serie als de 601's namelijk en in m'n hok gelijk aan de DM302's.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QB2je_T9G6nthWKRxYiGbDNsX-E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZRWchKhgvOziyxrj6Gnxzhih.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nZ8R7C-uvC0h3luBg1SevbrLOoQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WVSwrvDV8ENlI0dftihR0KXw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 57% gewijzigd door Exorcist op 23-05-2022 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat Sony het weer niet helemaal goed aanpakt met de ps1 games op ps4/ps5. Wel trophies, maar van sommige games hebben ze de PAL versie gepakt en dat converteert natuurlijk niet zo goed naar de 60hz/120hz standaard die we nu hebben. Gevolg is dat de games helaas niet smooth lopen. Origineel op de ps1 is nog steeds the way to go. Terwijl ze best leuke features toevoegen, zoals een rewind optie en scanlines.

https://twitter.com/the_m...DRV9LyyjXNPuKiSIdquQ&s=19

Tekken 2 is wel ntsc 30/60hz. Maar het lijkt erop dat emulatie niet te vergelijken is met het origineel met een crt:

https://twitter.com/the_m...s9DEXl7Kp9jzyu2SaRNw&s=19

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Verwijderd deze opmerking vat het wel goed samen:
What kind of TV are you using and is it in Game Mode? Response time on an LCD/LED isn't going to be as snappy as a PVM... not saying there isn't a problem, but need some more info before I dust off my pitchfork and light my torch.
Er is duidelijk verschil, maar op basis van dit vergelijk kan je niet echt concluderen dat het aan ps plus ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 07:44:

[...]

Er is duidelijk verschil, maar op basis van dit vergelijk kan je niet echt concluderen dat het aan ps plus ligt
Ik ga er eigenlijk vanuit dat een indie game developer wel weet dat je een lcd in game mode moet zetten. Dit zal niet de eerste keer zijn dat hij een game speelt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2022 @ 23:39:
Jammer dat Sony het weer niet helemaal goed aanpakt met de ps1 games op ps4/ps5. Wel trophies, maar van sommige games hebben ze de PAL versie gepakt en dat converteert natuurlijk niet zo goed naar de 60hz/120hz standaard die we nu hebben. Gevolg is dat de games helaas niet smooth lopen. Origineel op de ps1 is nog steeds the way to go. Terwijl ze best leuke features toevoegen, zoals een rewind optie en scanlines.

https://twitter.com/the_m...DRV9LyyjXNPuKiSIdquQ&s=19

Tekken 2 is wel ntsc 30/60hz. Maar het lijkt erop dat emulatie niet te vergelijken is met het origineel met een crt:

https://twitter.com/the_m...s9DEXl7Kp9jzyu2SaRNw&s=19
cold_as_ijs schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 07:44:

[...]

Sowieso vreemde keuze om PAL releases te pakken. Dat hebben ze destijds ook gedaan bij de PS Mini. De enige reden om een PAL release te pakken is als de game anders niet verkrijgbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seroczynski schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 08:50:
[...]

[...]

Sowieso vreemde keuze om PAL releases te pakken. Dat hebben ze destijds ook gedaan bij de PS Mini. De enige reden om een PAL release te pakken is als de game anders niet verkrijgbaar is.
Klopt, wellicht doordat de PAL versies andere taal opties bieden? Edit:
Here's why they are using the PAL version: It has 5 languages (En, Fr, Es, De, It). The NTSC version only has English.
Ik lees ook het volgende:

https://www.resetera.com/...328/page-16#post-87044645
I've run some of my Ape Escape footage through an open source frame rate analysis tool (trdrop) and it seems to suggest it's running at 25FPS with uneven frame pacing. It looks fantastic but it definitely "feels" worse to play than the Japanese version I had on PS3.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2022 09:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Raem schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 00:27:
[Afbeelding]

Mijn mooiste RE item in m'n verzameling is toch wel de RE4 chainsaw controller.
ahhhh wat COOL !!!!!! Die staat ook nog ZEER hoog op mijn verlanglijstje maar ik zie zelden een mooie complete in doos voor een schappelijke prijs (zal misschien ook nooit meer gebeuren verwacht ik).

Naar mijn mening samen met de Xbox Org Steel Battalion controller (die heb ik wel CIB gelukkig), de meeste bijzondere controllers ooit gemaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
rikoos schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 09:21:
[...]

ahhhh wat COOL !!!!!! Die staat ook nog ZEER hoog op mijn verlanglijstje maar ik zie zelden een mooie complete in doos voor een schappelijke prijs (zal misschien ook nooit meer gebeuren verwacht ik).

Naar mijn mening samen met de Xbox Org Steel Battalion controller (die heb ik wel CIB gelukkig), de meeste bijzondere controllers ooit gemaakt.
Toen ik de afbeelding zocht zag ik inderdaad dat er hoge bedragen voor worden gevraagd. Ik heb hem in een ver verleden gelukkig uit de schappen bij de Mediamarkt gehaald. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raem schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 09:26:
[...]

Toen ik de afbeelding zocht zag ik inderdaad dat er hoge bedragen voor worden gevraagd. Ik heb hem in een ver verleden gelukkig uit de schappen bij de Mediamarkt gehaald. :P
Heb ook die boot helaas gemist, ik moet het doen met de RE GC maar die is verre van bijzonder (alleen opdruk op het deksel) :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Exorcist schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 09:32:
[...]
Heb ook die boot helaas gemist, ik moet het doen met de RE GC maar die is verre van bijzonder (alleen opdruk op het deksel) :/
Stiekem maakt dat het verzamelen ook leuk, de " teleurstelling" dat je iets niet hebt en dan de hunt/wens om hem ooit wel te vinden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Exorcist schreef op maandag 23 mei 2022 @ 20:42:

De sfeer van RDR is geweldig, ik dacht toen ik er net aan begon dat ik me ging storen aan de 'lange' reistijd te paard. Maar dat was helemaal niet het geval, het was heerlijk.

Heb je Red Dead Revolver ook gespeeld? Die heb ik al vrij lang in bezit maar nog nooit opgestart.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ChokingHazard schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 12:22:
[...]

De sfeer van RDR is geweldig, ik dacht toen ik er net aan begon dat ik me ging storen aan de 'lange' reistijd te paard. Maar dat was helemaal niet het geval, het was heerlijk.

Heb je Red Dead Revolver ook gespeeld? Die heb ik al vrij lang in bezit maar nog nooit opgestart.
Ja, nooit uitgespeeld echter. Het is ook niet zoals Redemption, waardoor er een andere sfeer/speelwijze hangt en die vind ik een stuk minder. Beetje als Call of Juarez.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb niet echt iets met westerns, en heb destijds RDR ook niet langer dan een half uurtje gespeeld. RDR2 hype is helemaal aan mij voorbij gegaan.
Als ik het nu alsnog zou willen proberen, dan is de RDR 360 versie op XSX dus de beste keus begrijp ik zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Seroczynski schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 14:02:
Ik heb niet echt iets met westerns, en heb destijds RDR ook niet langer dan een half uurtje gespeeld. RDR2 hype is helemaal aan mij voorbij gegaan.
Als ik het nu alsnog zou willen proberen, dan is de RDR 360 versie op XSX dus de beste keus begrijp ik zo?
Klopt helemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Exorcist schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 12:23:
[...]

Ja, nooit uitgespeeld echter. Het is ook niet zoals Redemption, waardoor er een andere sfeer/speelwijze hangt en die vind ik een stuk minder. Beetje als Call of Juarez.
Ah oké. Ik zit heel erg te twijfelen om die toch op te pakken maar ik merk dat ik er steeds minder motivatie voor heb. Al heb ik helaas met gamen in het algemeen :/ Hoop dat die motivatie wel ooit terug komt.

[ Voor 5% gewijzigd door ChokingHazard op 24-05-2022 14:56 ]

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 19:10

3style

...

Exorcist schreef op maandag 23 mei 2022 @ 21:23:
[...]

Ik heb die zombie uitbreiding trouwens nooit gespeeld. Heeft me ook nooit geboeid in deze setting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exorcist schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 16:16:
[...]

Mij ook niet, die hele zombie-hype heb ik sowieso overgeslagen (RE uitgezonder en Zombie Army Trilogy :+ ).
Dead Island ook niet? Die vond ik, vooral vanwege de setting, ook best leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raem schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 16:38:
[...]

Dead Island ook niet? Die vond ik, vooral vanwege de setting, ook best leuk.
Nu je dat zegt, ja, wel. En ook Dead Rising. Doel ook net iets meer op non-dedicated zombie spellen die ineens een modus erbij kregen en wat niet past (vind ik) bij de setting. CoD's waren er erg mee bezig, RDR dus en zo waren er nog een zut aan games die zo'n modus kregen omdat het toen zo'n hype was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Exorcist schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 16:39:
[...]

Nu je dat zegt, ja, wel. En ook Dead Rising. Doel ook net iets meer op non-dedicated zombie spellen die ineens een modus erbij kregen en wat niet past (vind ik) bij de setting. CoD's waren er erg mee bezig, RDR dus en zo waren er nog een zut aan games die zo'n modus kregen omdat het toen zo'n hype was.
Ah zo. Ja, dat heb ik ook allemaal aan me voorbij laten gaan. Behalve dan bij RDR, daar heb ik de zombie uitbreiding dan wel weer van gespeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Exorcist schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 16:47:
Deze net binnen, had m nog niet voor de Cube:

[Afbeelding]
Hitman 1 PC blind gespeeld op mijn 3dfx Voodoo 5 5500 PCI kaart! :)

Net als N.O.L.F.

Wil deze nog een keer voor alle console versies kopen.
Pagina: 1 ... 148 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.