Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Interessant! Deze ken ik niet. Kan je er iets meer over vertellen? Uit welk jaar komen ze bijvoorbeeld? Wie zat er achter het blad en werkten er aan mee?Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 23:23:
Stapel Nederlandse Playstation magazines.
[Afbeelding]
https://www.gamegeschiedenis.nl
Verwijderd
Meeste komen uit 1997 tot 2000. Meer info kan je hier vinden: Wikipedia: Officieel PlayStation Magazinedensy schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:29:
[...]
Interessant! Deze ken ik niet. Kan je er iets meer over vertellen? Uit welk jaar komen ze bijvoorbeeld? Wie zat er achter het blad en werkten er aan mee?
misschien heb je hier iets aan:Linksquest schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:47:
Iemand hier ervaring met de Hyperkin Retron 2 HD? Ik was me het bedenken om me deze te halen om zo NES en SNES games in betere kwaliteit te kunnen spelen, vooral omdat ik tegenwoordig alleen een 4K TV tot mijn beschikking heb.
Het is niet de beste NES clone, SNES is beter. Grootste voordeel is dat hij goedkoop is, maar in realiteit is het niks anders dan een cartridge dumper met een software emulator. Dus hij heeft zijn beperkingen. Ik vind het beeld ook niet heel scherp, de retron1 gebruikt een composite naar HDMI chip. Lijkt erop dat de 2 dat ook doet. De retron 5 lijkt dan wat scherper te zijn.
Het hangt er dus puur van af wat je hebt en wat je wilt. Moet het gewoon gelijk aan het origineel zijn dan zou ik deze laten liggen. Wil je gewoon wat kunnen spelen voor weinig geld dan is dit een goede optie.
Persoonlijk denk ik dat geld investeren in een goede upscaler een betere investering is.
Bedankt voor de tip, ga me er eens in verdiepen.laugh schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 14:05:
Ik denk dat je beter een Super Famicom (originele console) kan aanschaffen of voor eentje gaan van Analogue. En als je het geld ervoor over hebt, misschien zelfs MiSTer overwegen. En anders lekker PC emulatie kan ook natuurlijk. Die clones zijn hit or miss, denk niet zo ideaal als je kwaliteit wilt.
Mister is zowel analoog als digitaal de beste oplossing, maar valt alleen af als je ook carts wilt gebruiken. Een echte snes met ossc of retrotink blijft het mooist imo.laugh schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 14:05:
Ik denk dat je beter een Super Famicom (originele console) kan aanschaffen of voor eentje gaan van Analogue. En als je het geld ervoor over hebt, misschien zelfs MiSTer overwegen. En anders lekker PC emulatie kan ook natuurlijk. Die clones zijn hit or miss, denk niet zo ideaal als je kwaliteit wilt.
Is uiteindelijk volgens mij niet eens heel veel duurder dan originele console met de extra kosten om het mooi te krijgen. en dat is ook nog eens minder werk en meteen regio vrij met 60hz opties.
[ Voor 12% gewijzigd door gast7 op 13-05-2022 16:07 ]
Verwijderd
Voor zijn snes kan het prima met een ossc maar, de voor de nes is een retotink de enigste optie. Nu hoeft het niet gelijk de 5x te zijn. Een retotink 2x alleen voor de nes kan natuurlijk ook, en daarnaast een ossc voor de snes.3style schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 16:00:
[...]
Mister is zowel analoog als digitaal de beste oplossing, maar valt alleen af als je ook carts wilt gebruiken. Een echte snes met ossc of retrotink blijft het mooist imo.
Niet de meest praktisch oplossing, wel de goedkopere en makkelijker verkrijgbare optie.
De verkrijgbaarheid en huidige prijs van de retrotink 5x is niet mals.
En dat kan volgens sommige van mijn leveranciers nog zeker 1,5jaar duren voor dat daar verbetering in komt.
Hoe wil jij een Retrotink 2x aansluiten op een NES? Heb ik iets simpels gemist of is dat niet mogelijk?Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 17:00:
[...]
Voor zijn snes kan het prima met een ossc maar, de voor de nes is een retotink de enigste optie. Nu hoeft het niet gelijk de 5x te zijn. Een retotink 2x alleen voor de nes kan natuurlijk ook, en daarnaast een ossc voor de snes.
Niet de meest praktisch oplossing, wel de goedkopere en makkelijker verkrijgbare optie.
De verkrijgbaarheid en huidige prijs van de retrotink 5x is niet mals.
En dat kan volgens sommige van mijn leveranciers nog zeker 1,5jaar duren voor dat daar verbetering in komt.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Verwijderd
Die hebben beide gewoon een composiet aansluiting. Ik heb een kloon er tussen zitten deze de nes op composiet en de n64 via s-video. Audio (voor nu nog) via een av schakelaar.Koldur schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 17:03:
[...]
Hoe wil jij een Retrotink 2x aansluiten op een NES? Heb ik iets simpels gemist of is dat niet mogelijk?
Dat heeft toch helemaal niets te maken met de Retrotinm 2x?Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 17:17:
[...]
Die hebben beide gewoon een composiet aansluiting. Ik heb een kloon er tussen zitten deze de nes op composiet en de n64 via s-video. Audio (voor nu nog) via een av schakelaar.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Iemand had het laatst ook over Vinted dus ik ben even gaan kijken, maar die prijzen leken niet veel te verschillen van wat ik op MP zag.Raem schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 18:37:
Vinted heeft nu ook een categorie Games in de app. Werden al wel langere tijd games op aangeboden, maar misschien dat het nu nog meer zal toenemen.
Klopt inderdaad. En zover ik kon zien kan je ook niet filteren op locatie. Kwam heel veel Frans en Italiaans spul tegen. Dus het is nog niet heel bijzonder.Seroczynski schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 18:46:
[...]
Iemand had het laatst ook over Vinted dus ik ben even gaan kijken, maar die prijzen leken niet veel te verschillen van wat ik op MP zag.
Maar wellicht dat het (met deze nieuwe categorie) mensen aanspoort die hun kledingkast aan het opruimen zijn om ook wat games erop te zetten die ze nog hebben liggen.
Verwijderd
De retrotink 2x heeft de zelfde specificaties, en kan je prima voor een nes naar HDMI oplossing gebruiken. Welk deel is er onduidelijk?Koldur schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 17:52:
[...]
Dat heeft toch helemaal niets te maken met de Retrotinm 2x?
Verwijderd
Dat dacht ik ook al. Vond er niks wat ook niet op eBay staat, voor soms betere prijzen en een betaling / garantie systeem wat al goed werktSeroczynski schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 18:46:
[...]
Iemand had het laatst ook over Vinted dus ik ben even gaan kijken, maar die prijzen leken niet veel te verschillen van wat ik op MP zag.
Verwijderd
Jup en het meeste komt allemaal uit Frankrijk/Italië.Seroczynski schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 18:46:
[...]
Je noemt het een Retrotink 2x terwijl het helemaal geen Retrotink is. Dat was nogal onduidelijk. Maar hoe weet je dat deze dezelfde specs heeft als de Retrotink? Ik kan het zo snel niet zien, heeft deze ook dezelfde modes?Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 18:54:
[...]
De retrotink 2x heeft de zelfde specificaties, en kan je prima voor een nes naar HDMI oplossing gebruiken. Welk deel is er onduidelijk?
Verwijderd
Héél lang geleden ergens gelezen. Kan het zo 123 niet terug vinden maar, hij heeft naast de Line doubling ook een blur filter. Dat met name voor de N64 goed werkt. Nu helpt s-video ook wel aardig om het beeld wat scherper te krijgen.Koldur schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 19:11:
[...]
Je noemt het een Retrotinm 2x terwijl het helemaal geen Retrotink is. Dat was nogal onduidelijk. Maar hoe weet je dat deze dezelfde specs heeft als de Retrotink? Ik kan het zo snel niet zien, heeft deze ook dezelfde modes?
Ik kan hem in een ieder geval van harte aanbevelen.
Kan wel een keer proberen een filmpje te maken maar, ik ben geen YouTuber of zo.
Als je dat product zo op het eerste gezicht ziet, dan zou je het in ieder geval niet zeggen.
Het lijkt als ik de reviews zo lees, er wel eentje met een FW die PAL60 niet goed ondersteund.
Verwijderd
Ja, logisch. Het is wel een merk wat wel meer producten voor retro gamen op de markt gooit. Het nodig is omgekat spul. Ander kleurtje, stickertje erop en gaan met de banaan.Koldur schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 19:54:
@Verwijderd Ik snap dat het voor jou dan duidelijk is, maar de meeste mensen hebben daar natuurlijk geen flauw idee van hier.
Als je dat product zo op het eerste gezicht ziet, dan zou je het in ieder geval niet zeggen.
Het lijkt als ik de reviews zo lees, er wel eentje met een FW die PAL60 niet goed ondersteund.
Ik doe niet veel met niet pal consoles. Alleen een Japanse Saturn in gebruik. Dus wat dat betreft ook niet de middelen om echte test te doen.
En dan hangt het uiteindelijk eindresultaat ook nog af van het beeldscherm/televisie waar het op geprojecteerd wordt. Niet alleen de resolutie, hdr, etc. maar ook de manier en, methode hoe dat gebeurt.
Ik kan wel zeggen dat het garantie systeem goed werkt op vinted, ooit eens iets gekocht aan een gebruiker die achteraf een scammer bleek te zijn. Ik heb mijn volledige aankoopsom + verzendkosten + het aangerekende bedrag voor de verzekering terug gestort gekregen.Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 18:56:
[...]
Dat dacht ik ook al. Vond er niks wat ook niet op eBay staat, voor soms betere prijzen en een betaling / garantie systeem wat al goed werkt
Verwijderd
Goed om te lezen. Dit soort ervaringen maakt het topic alleen maar beter.serial_killa159 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 21:14:
[...]
Ik kan wel zeggen dat het garantie systeem goed werkt op vinted, ooit eens iets gekocht aan een gebruiker die achteraf een scammer bleek te zijn. Ik heb mijn volledige aankoopsom + verzendkosten + het aangerekende bedrag voor de verzekering terug gestort gekregen.
Verwijderd
True that! Ik ga ook maar is kijken op Vinted. Recentelijk opgelicht op MP. MP hierover geinformeerd... die hebben tot op heden nog niet eens de moeite gedaan om een reactie terug te sturenVerwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 21:19:
[...]
Goed om te lezen. Dit soort ervaringen maakt het topic alleen maar beter.

Vet mandidado schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 16:19:
Dit besteld, zou nog nieuw in box moeten zijn, ben benieuwd.
[Afbeelding]
https://www.videogameschr...ng-the-retro-game-market/
:strip_exif()/f/image/aI7XxEz1RdFnSVOiTEQDNgEp.jpg?f=fotoalbum_large)
Toch wel blij dat ik de 5X overlay heb gekocht, ziet er in het echt beter uit dan op de foto. Maakt het ook wat meer af zo imo.
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
https://www.ebay.nl/itm/3...et_ver=artemis&media=COPY
Bij dat soort bedragen plus mindere gewilde consoles zal resealing een rariteit zijn als het al bestaat.OFV schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 16:18:
Op eBay zijn vrij veel sealed games te vinden. Nou heb ik weleens gezien dat hier veel 'nep' sealed te vinden zijn en dat dat een hele markt is die tegen oplichting aan schuurt. Kan iemand hier bevestigen of bijvoorbeeld dit voorbeeld op eBay wel of niet een oude sealed is:
https://www.ebay.nl/itm/3...et_ver=artemis&media=COPY
overigens ook meer een ding qua amerikaanse games die hebben meer generieke seals dan wat wij in europa hadden.
[ Voor 8% gewijzigd door gast7 op 14-05-2022 16:42 ]
- Sagat
- Registratie: April 2002
- Laatst online: 13:09
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Microsoft Xbox + 1 Controller
- Saturn
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Ik begreep dat wij enigzins bij elkaar in de buurt wonen dus als je een pal saturn test wil doen lemme knowVerwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 20:33:
[...]
Ja, logisch. Het is wel een merk wat wel meer producten voor retro gamen op de markt gooit. Het nodig is omgekat spul. Ander kleurtje, stickertje erop en gaan met de banaan.
Ik doe niet veel met niet pal consoles. Alleen een Japanse Saturn in gebruik. Dus wat dat betreft ook niet de middelen om echte test te doen.
En dan hangt het uiteindelijk eindresultaat ook nog af van het beeldscherm/televisie waar het op geprojecteerd wordt. Niet alleen de resolutie, hdr, etc. maar ook de manier en, methode hoe dat gebeurt.
Snap je voorkeur verder wel prima, uit mijn jeugd is alles pal maar daardoor spel ik er niet heel veel meer op. Lastig om terug te gaan als je het verschil echt gemerkt heb...
10 second ninja DONE
Verwijderd
Bij ons stonden de doosjes, en hoesjes los in de winkel. De spellen en boekje werd er bij de balie in gedaan. Alleen voor de minder populaire consoles hingen er kaartjes, deze lagen dan wel verpakt achter de balie, tot een sale kwam dan werden ze in een bak bij de ingang gegooid.gast7 schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 16:35:
[...]
Bij dat soort bedragen plus mindere gewilde consoles zal resealing een rariteit zijn als het al bestaat.
overigens ook meer een ding qua amerikaanse games die hebben meer generieke seals dan wat wij in europa hadden.
Weet de hele indeling van de oude Intertoys nog uit mijn hoofd. Met regelmaat met vriendjes er langs en met de doosjes in de hand allemaal grote verhalen. Wat wie wel of niet had, en voor Sinterklaas of verjaardag ga ik die zeker krijgen.
En daarna de deceptie dat het toch iets van Lego ofzo was geworden..
Nou ja, ik heb wel een pal Saturn. Alleen met een verrotte laser, waar ooit een ode in komt.Sagat schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 16:46:
[...]
Ik begreep dat wij enigzins bij elkaar in de buurt wonen dus als je een pal saturn test wil doen lemme know
Snap je voorkeur verder wel prima, uit mijn jeugd is alles pal maar daardoor spel ik er niet heel veel meer op. Lastig om terug te gaan als je het verschil echt gemerkt heb...
Wel makkelijk om te weten dat je in de buurt zit. Komt vast wel een keer iets goeds van.
In veel gevallen werd de seal er inderdaad afgehaald voor het in de winkel werd geplaatst.Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 19:29:
[...]
Bij ons stonden de doosjes, en hoesjes los in de winkel. De spellen en boekje werd er bij de balie in gedaan. Alleen voor de minder populaire consoles hingen er kaartjes, deze lagen dan wel verpakt achter de balie, tot een sale kwam dan werden ze in een bak bij de ingang gegooid.
Weet de hele indeling van de oude Intertoys nog uit mijn hoofd. Met regelmaat met vriendjes er langs en met de doosjes in de hand allemaal grote verhalen. Wat wie wel of niet had, en voor Sinterklaas of verjaardag ga ik die zeker krijgen.
En daarna de deceptie dat het toch iets van Lego ofzo was geworden..
Maar dat is voor gesealde collectors niet relevant, voor de examplaren die nog gesealed zijn heb je bij bijvoorbeeld Nintendo en playstation vaak het logo op de tear strip. met amerikaanse games is het zowat altijd gewoon doorzichtig plastic. enige wat je er van uit kan ophalen is hoe het is ingesloten.
Resealen door winkels zelf werd ook wel hier gedaan in europa maar dat heeft hier nul waarde voor gesealde collectors dat is niet echt nieuw meer. het gaat hier om het kleine gedeelte waarbij de games geseald in de verkoop gingen.
tevens in de moderne tijd dat met name speelgoed winkels als de bart smit en intertoys games en dergelijken zonder seal in de schappen zetten. enkel zaken als mediamarkt, nedgame etc waar het echt nog in de originele seal zat of diverse online shops. het voordeel is wel dat je bij de bovenstaande zaken een spel gewoon kon retourneren waarbij je bij mediamarkt dat niet meer kan doen als het eenmaal uit de seal is gehaald.
[ Voor 20% gewijzigd door gast7 op 15-05-2022 02:17 ]
https://twitter.com/krikzz/status/1525621533720420352
Leuk. Hij support z'n hardware ook heel erg lang. Nog nooit een product van hem gekocht waar ik niet blij mee was.laugh schreef op zondag 15 mei 2022 @ 12:34:
Voor de mensen met een N64 Everdrive X-Series. Krikzz heeft zojuist een accurate NES core uitgebracht voor de N64. Het gebruikt de FPGA voor NES emulatie. Cool stuff!
https://twitter.com/krikzz/status/1525621533720420352
Verwijderd
Op zich niet heel vreemde nummer één. In tegenstelling tot de (standaard) Street Fighter 2, had deze versie veel meer pr dan daarvoor, en was/is ook veel beter. Wel leuk om te zien, en je kan goed zien dat pc gamers visueel gezien mijlen ver voorop lagen, ten opzichte van de consoles. Mortal Kombat 2 was bijvoorbeeld bijna arcade perfect.densy schreef op zondag 15 mei 2022 @ 17:21:
Strikt gezien geen retro console, maar in navolging op twee video's die ik heb gemaakt over de top 10 best verkochte nintendo/sega games van Nederland in mei 1995 heb ik ook een video over de top 10 PC games van die maand gemaakt. Vond het een verrassend gevarieerd lijstje met een onverwachte nummer 1!
[YouTube: Top 10 best verkochte PC games in Nederland - Mei 1995]
maar 1995 had de saturn al met arcade perfect 2d gamesVerwijderd schreef op zondag 15 mei 2022 @ 17:33:
[...]
Op zich niet heel vreemde nummer één. In tegenstelling tot de (standaard) Street Fighter 2, had deze versie veel meer pr dan daarvoor, en was/is ook veel beter. Wel leuk om te zien, en je kan goed zien dat pc gamers visueel gezien mijlen ver voorop lagen, ten opzichte van de consoles. Mortal Kombat 2 was bijvoorbeeld bijna arcade perfect.
verder waren consoles als ps1 al met 3d bezig plus het feit dat er voor heel veel genre's haas niks op pc zat tenopzichte van consoles.
Commander keen, jazz jackrabbit waren bijvoorbeeld best wel bagger tenopzicht van mario of sonic. laat staan de minder bekende titels in dit genre. een goeie pc game in dit soort genre's was vaak matig op consoles maar op pc had je niet veel keuze.
Dan heeft pc het toch wel een stuk beter in het nu, veel minder console exclusives en nog steeds betere specs.
[ Voor 27% gewijzigd door gast7 op 15-05-2022 18:01 ]
Verwijderd
Sommige genere's waren wel wat minder goed vertegenwoordigd op de pc maar, dat had ook met de input te maken. De Gravis gamepad, was een grote stap voor waart, alleen beperkt tot één speler. Voordat Microsoft gamen wat serieuzer nam konden we maar, voor meer dan één controller niet meer dan 2 knoppen gebruiken. In dat opzicht liep de pc gamer wel weer wat achter.gast7 schreef op zondag 15 mei 2022 @ 17:49:
[...]
maar 1995 had de saturn al met arcade perfect 2d games
verder waren consoles als ps1 al met 3d bezig plus het feit dat er voor heel veel genre's haas niks op pc zat tenopzichte van consoles.
Commander keen, jazz jackrabbit waren bijvorbeeld best wel bagger tenopzicht van mario of sonic. laat staan de minder bekende titels in dit genre. een goeie pc game in dit soort genre's was vaak matig op consoles maar op pc had je niet veel keuze.
Dan heeft pc het toch wel een stuk beter in het nu, veel minder console exclusives en nog steeds betere specs.
oh ene we hadden in '93 o.a. al Duke Nukkum 2
Hele mooie nummer 1densy schreef op zondag 15 mei 2022 @ 17:21:
Strikt gezien geen retro console, maar in navolging op twee video's die ik heb gemaakt over de top 10 best verkochte nintendo/sega games van Nederland in mei 1995 heb ik ook een video over de top 10 PC games van die maand gemaakt. Vond het een verrassend gevarieerd lijstje met een onverwachte nummer 1!
Verwijderd
Dit magazine kocht ik bijna maandelijks. Moest ik altijd een half uur voor fietsen, eenmaal gekocht en ik ging weer volgas met de fiets naar huis. Uurtje verder en had ik weer een heel weekend lol met wat demo's. Koste iets van 13 euro, maar ik deed het puur voor de demo's en niet voor het blad zelf (al las ik af en toe wel wat). Er zaten altijd wel een stuk of 3 demo's er bij. Mede daardoor pareltjes ontdekt zoals Brute Force
Mooie tijd. Games waren kwalitatief gewoon beter dan nu imo.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2022 19:52 ]
Verwijderd
Ja ik mis de demo discs wel. Ik kocht vroeger altijd Playstation magazine voor de ps1 demo discs. Enorm veel demo's heb ik heel vaak gespeeld, alleen nooit de games gekocht.Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2022 @ 19:49:
[...]
Dit magazine kocht ik bijna maandelijks. Moest ik altijd een half uur voor fietsen, eenmaal gekocht en ik ging weer volgas met de fiets naar huis. Uurtje verder en had ik weer een heel weekend lol met wat demo's. Koste iets van 13 euro, maar ik deed het puur voor de demo's en niet voor het blad zelf (al las ik af en toe wel wat). Er zaten altijd wel een stuk of 3 demo's er bij. Mede daardoor pareltjes ontdekt zoals Brute Force
Mooie tijd. Games waren kwalitatief gewoon beter dan nu imo.
Ps2 tijd heb ik eigenlijk nooit meer demo discs gehad. Speelde die tijd vooral fifa.
- Exorcist
- Registratie: Maart 2002
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Saturn
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
:strip_icc():strip_exif()/u/50793/thumb-exorcist.jpg?f=community)
Grappig, vandaag naar het strand geweest met m'n dochters en had als leesvoer voor mezelf wat oude OPM's meegenomen waarin werd geadverteerd om een abonnement te nemen en je dan 12/13x per jaar een demo mee kreeg toegezonden. In de PS3 tijd veel minder boeiend maar voor de PS1 en PS2 echt een toevoeging destijds. Zo heb ik ook Discworld ontdektVerwijderd schreef op zondag 15 mei 2022 @ 22:24:
[...]
Ja ik mis de demo discs wel. Ik kocht vroeger altijd Playstation magazine voor de ps1 demo discs. Enorm veel demo's heb ik heel vaak gespeeld, alleen nooit de games gekocht.
Ps2 tijd heb ik eigenlijk nooit meer demo discs gehad. Speelde die tijd vooral fifa.
/ Verder maar 's op zoek naar CoD: Black Ops Declasified voor de Vita. Vraag me alleen nog steeds af, want daar wil ik het dan met name voor; is het mogelijk dat spel ad-hoc te spelen met een maat met twee Vita's? Local MP dus?
/En ook nog verder wat oude saves teruggehaald uit PS+. Zo ook Deadly Premonition en die disc en weer in gedaan net. Was nog niet ver en het spel is en blijft bijzonder...ben geen graphicshoer maar man wat is dat spel toch ontzettend lelijk
Verwijderd
Zo heb ik destijds silent hill ontdekt. Die demo disc zat toen inbegrepen bij metal Gear solid.Exorcist schreef op zondag 15 mei 2022 @ 22:55:
[...]
Grappig, vandaag naar het strand geweest met m'n dochters en had als leesvoer voor mezelf wat oude OPM's meegenomen waarin werd geadverteerd om een abonnement te nemen en je dan 12/13x per jaar een demo mee kreeg toegezonden. In de PS3 tijd veel minder boeiend maar voor de PS1 en PS2 echt een toevoeging destijds. Zo heb ik ook Discworld ontdekt![]()
/ Verder maar 's op zoek naar CoD: Black Ops Declasified voor de Vita. Vraag me alleen nog steeds af, want daar wil ik het dan met name voor; is het mogelijk dat spel ad-hoc te spelen met een maat met twee Vita's? Local MP dus?
/En ook nog verder wat oude saves teruggehaald uit PS+. Zo ook Deadly Premonition en die disc en weer in gedaan net. Was nog niet ver en het spel is en blijft bijzonder...ben geen graphicshoer maar man wat is dat spel toch ontzettend lelijk. Als het een PS2 spel was uit de begintijd van die console had ik het ook geloofd. En het had best wat meer FPS kunnen hebben
Ik heb hier ook een stapel ps3 demo discs liggen, nu is het wel leuk omdat er demo's op staan die niet meer in de store te krijgen zijn.
Ik ben zelf nog nooit aan cod Black Ops begonnen. Ik heb hier volgens mij zelfs 2 versies liggen. Zal binnenkort eens kijken.
Deadly Premonition is heel lelijk voor een ps3 game. Volgens mij was die game ook ontwikkeld voor de ps2 als ik mij niet vergis. Even op Wikipedia gekeken:
Dat verklaart een hoop. Wel interessant om ook de rest te lezen: Wikipedia: Deadly PremonitionDeadly Premonition originates from Rainy Woods, a game that Access Games began work on in fall 2004.[22][23] A design document was produced in September 2004, followed by the project's start in March 2005.[23] The prototype was assessed in October, as was an alpha iteration in March 2006.[23] A trailer for Rainy Woods debuted in September 2007, promoting the title as a multi-platform game for the PlayStation 2 and Xbox 360 consoles during the Tokyo Game Show;[23] it featured the "young and very cynical" FBI Special Agent David Young Henning as its protagonist.[6] Several video game journalists noted that the title shared strong similarities with the American supernatural television series Twin Peaks.[6][22][24] Rainy Woods was cancelled soon after its debut,[6] due to considerable "technological difficulties" with the two platforms' hardware, including memory allocation and lighting.[24]
In 2008, Suehiro began work on Deadly Premonition, which was intended to be a reboot of Rainy Woods, combining the assets from Rainy Woods with a new scenario and game design.[25] In March 2009, the project started, although it would face cancellation four times.[
Daar staat ook uitgelegd wat de reden is dat de game zo lage fps heeft ;-)
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2022 00:09 ]
Het klote is dat er tegenwoordig ook nep ds spellen in omloop zijn met Nintendo tear strip. Vaak duidelijk te herkennen aan het feit dat ze een us cover scan gebruiken ipv een pal versie. Maar dat is denk ik niet altijd het geval. In ieder geval titels zoals, phantom hour glass, super princes peach, mario 64 en de Pokémon games.gast7 schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 16:35:
[...]
Bij dat soort bedragen plus mindere gewilde consoles zal resealing een rariteit zijn als het al bestaat.
Ik zie ze op ebay langskomen en marktplaats. Helaas wordt er niet altijd bij vermeld dat het om een reproductie gaat.
in europa staan wij nog in de kinderschoentjes qua reseals. Lang niet zo erg als wat er allemaal in amerika gebeurd. vaak bijna altijd amerikaanse games zowat nooit europese versies dus voor verzamelaars uit europa zeker als er geen intersse is in amerikaanse versies niet bepaald een probleem.martin_v_z schreef op maandag 16 mei 2022 @ 00:29:
[...]
Het klote is dat er tegenwoordig ook nep ds spellen in omloop zijn met Nintendo tear strip. Vaak duidelijk te herkennen aan het feit dat ze een us cover scan gebruiken ipv een pal versie. Maar dat is denk ik niet altijd het geval. In ieder geval titels zoals, phantom hour glass, super princes peach, mario 64 en de Pokémon games.
Ik zie ze op ebay langskomen en marktplaats. Helaas wordt er niet altijd bij vermeld dat het om een reproductie gaat.
En ja pal strip met amerikaanse cover lijkt me niet echt heel lastig om te herkennen zoiezo een erg slecht voorbeeld gezien ze een heel andere seal gebruiken daar fop je niet zoveel mensen mee, als we nu eens tear strips krijgen met europese covers dan begint het er pas op te lijken voor mensen hier in europa. en zoiezo de goeie reseals hebben gewoon een generieke seal zoals andere amerikaanse games.
Maar die voorbeelden met de europese tear strips zijn volledig nep niet eens een reseal. het spel dat erin zit is niet eens origineel. Pokemon platinum is daar wel een grote overigens los van de verkeerde seal meer dingen waaraan je het kunt herkennen dat het nep is zelfs al aan de doos cover. Maargoed een reseal is normaal gesproken een origineel spel opnieuw in plastic verpakt dit is gewoon 100% imitatie.in Amerika met generieke seals is dit een stuk makkelijker om te doen. De reseals waar je in amerika voor moet uitkijken zijn bijvoorbeeld snes of N64 Met een shrink wrap machine komt het vrij dichtbij het origineel.
cib reproducties zelfde verhaal, toch wel een stuk slechter en zeldzamer in europa in vergelijking met amerika. cart only is niet slecht maar die kan je openmaken waardoor het vrij gemakkelijk word weggegeven als het er al niet slecht uitziet van buitenaf. en met consoles als de gba en ds is het over grote gedeelte qua repro's amerikaans.
[ Voor 114% gewijzigd door gast7 op 16-05-2022 01:27 ]
Ow ja zeker. In Europa is het met reseals gelukkig niet echt een probleem.gast7 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 00:44:
[...]
in europa staan wij nog in de kinderschoentjes qua reseals. ook met die exemplaren. Lang niet zo erg als wat er allemaal in amerika gebeurd. vaak bijna altijd amerikaanse games zowat nooit europese versies dus voor verzamelaars uit europa zeker als er geen intersse is in amerikaanse versies niet bepaald een probleem.
En ja pal strip met amerikaanse cover lijkt me niet echt heel lastig om te herkennen zoiezo een erg slecht voorbeeld gezien ze een heel andere seal gebruiken daar fop je niet zoveel mensen mee, als we nu eens tear strips krijgen met europese covers dan begint het er pas op te lijken voor mensen hier in europa. en zoiezo de goeie reseals hebben gewoon een generieke seal zoals andere amerikaanse games.
Maar die voorbeelden met de europese tear strips zijn volledig nep niet eens een reseal. het spel dat erin zit is niet eens origineel. Pokemon platinum is daar wel een grote overigens los van de verkeerde seal meer dingen waaraan je het kunt herkennen dat het nep is zelfs al aan de doos cover. Maargoed een reseal is normaal gesproken een origineel spel opnieuw in plastic verpakt dit is gewoon 100% imitatie.in Amerika met generieke seals is dit een stuk makkelijker om te doen. De reseals waar je in amerika voor moet uitkijken zijn bijvoorbeeld snes of N64 Met een shrink wrap machine komt het vrij dichtbij het origineel.
cib reproducties zelfde verhaal, toch wel een stuk slechter en zeldzamer in europa in vergelijking met amerika. cart only is niet slecht maar die kan je openmaken waardoor het vrij gemakkelijk word weggegeven als het er al niet slecht uitziet van buitenaf.
Ik wou meer aangeven dat ook de Europese tearstrips dus worden nagemaakt. Gelukkig zie ik ze inderdaad niet gebruikt worden voor reseals. Alleen namaak rommel.
Toch trappen mensen er in. Kijk op ebay naar de complete listings en je ziet een veiling van een Phantom hourglass. Meerdere mensen hebben er op geboden en in de listing staat niks over het feit dat het geen origineel spel is. Voor de ervaren verzamelaar is het makkelijk te zien, iemand die nieuw is betaald er wellicht veel geld voor.
Kwam er laatst ook nog een repro tegen voor de sega die als echt werd verkocht. Volgens de advertentie was alleen het boekje een repro. Maar de voorkant was net iets te gesatureerd op blauw, hoesje binnenkant zag er als nieuw uit zonder konami logo en cart was ook te nieuw had het generieke sega logo op de achterkant ipv Konami. Tot slot zaten er nog waranty seals boven de schroefgaten van de cart, heb dit nog nooit gezien. Geen idee wat er op de cart stond, maar het klopte van geen ene kantmartin_v_z schreef op maandag 16 mei 2022 @ 00:29:
[...]
Het klote is dat er tegenwoordig ook nep ds spellen in omloop zijn met Nintendo tear strip. Vaak duidelijk te herkennen aan het feit dat ze een us cover scan gebruiken ipv een pal versie. Maar dat is denk ik niet altijd het geval. In ieder geval titels zoals, phantom hour glass, super princes peach, mario 64 en de Pokémon games.
Had hem overigens nog wel gekocht als het een originele cart was in een repro doos, maar nu aan me voorbij laten gaan
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Saturn
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Ik weet niet of ik destijds ook de pc versie van (super) sf2 gekocht had, of alleen een demo maar ik weet nog wel dat ik hem gespeeld heb en ja de gfx waren een mega stap vooruit t.o.v. de snes versie, maar maar idd besturen was wel een dingetje!Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2022 @ 18:05:
[...]
Sommige genere's waren wel wat minder goed vertegenwoordigd op de pc maar, dat had ook met de input te maken. De Gravis gamepad, was een grote stap voor waart, alleen beperkt tot één speler. Voordat Microsoft gamen wat serieuzer nam konden we maar, voor meer dan één controller niet meer dan 2 knoppen gebruiken. In dat opzicht liep de pc gamer wel weer wat achter.
oh ene we hadden in '93 o.a. al Duke Nukkum 2
Op mijn saturn had ik wel diverse fighters maar geen sf2! Die uitendelijk pas weer terug gekregen op de ps2. En daarna natuurlijk op x360 met online play
Maar terug naar pc super sf2...
Volgens mij kon ik effectief alleen maar op tobo spelen.....Ook mk2 kon intieel alleen maar op deze manier, een vriend van mij kon op deze manier altijd van me winnen omdat hij (in die tijd) echt alleen op pc gamede en dus daaraan gewend geraakt was. Toen ik eenmaal gamepad werkend had op pc was het tijd omdat recht te zetten

Verder speelde ik jaren lang ook sensible soccer op pc, wat een drama was dat, ik had een aparte insteekkaart (geleend van iemand) die het leuk vond om te crashen (de kaart, die dude crashte niet al te vaak gelukkig
Was ook nog eens humor omdat die insteek kaart een.......was dat paralelle poort.......had (x2 dus) en om mijn joystick te gebruiken (suzo prof 9000 en die gozer waarvan de insteekkaart was de driehoekige suzo stick). Maar daar moest dus ook nog 2x een convertor in naar de standaard db15 poort. NOGMAALS wat een drama was dat.......bij mijn gravis grip setje zat een soort multi tap die hetzelfde deed en een stuk stabieler was, maar aardig wat resets/crashes meegemaakt......gelukkig had de game wel een save functie, dus je hoefde iig niet helemaal overnieuw te beginnen, maar meh......
Op de amiga was dit allemaal geen enkel probleem, maar doordat het op pc vanaf hd ging en ik een 19"scherm had vs mijn......12 of 13" amiga schermpie........en met name de game runnen vanaf diskette had de pc versie toch de voorkeur! Oh en op de pc had ik wel de 96/97 versie, op de amiga nog de voorloper.....iets recentere transfers was toch wel leuk. Hoewel ze op dat vlak helaas wel wat steekjes hadden laten vallen met die versie.
Wil nog steeds eens kijken naar fan roster updates, vziw worden die nog steeds
Op zich kan ik me met joypad ook aardig redden inmiddels maar vele 10tallen zo niet 100derden uren muscle memory met die suzo joysticks zitten aardig vastgeroest!
10 second ninja DONE
Nice, toevallig dacht ik vandaag aan een point & click game die ik vroeger op een demo disc had. Paar keer geprobeerd maar snapte er toen niet genoeg van. Maar kon de naam niet meer herinneren. Gek genoeg is het enige wat ik kan herinneren Othellodensy schreef op zondag 15 mei 2022 @ 17:21:
Nu ik de beelden van disc world zo zie kan het deze wel eens zijn. Hij stond samen met decent en settlers 1 op de disc. Natuurlijk ook nog een hoop andere zooi. Leuk om het terug te zien
Het is gewoon jammer. Ik heb niks tegen repros of repro doosjes, maar het zou fijn zijn als ze ergens een indicatie er op zouden zetten. Nu maken mensen er gebruik van en verkopen ze ze door als echt.cold_as_ijs schreef op maandag 16 mei 2022 @ 08:17:
[...]
Kwam er laatst ook nog een repro tegen voor de sega die als echt werd verkocht. Volgens de advertentie was alleen het boekje een repro. Maar de voorkant was net iets te gesatureerd op blauw, hoesje binnenkant zag er als nieuw uit zonder konami logo en cart was ook te nieuw had het generieke sega logo op de achterkant ipv Konami. Tot slot zaten er nog waranty seals boven de schroefgaten van de cart, heb dit nog nooit gezien. Geen idee wat er op de cart stond, maar het klopte van geen ene kant
Had hem overigens nog wel gekocht als het een originele cart was in een repro doos, maar nu aan me voorbij laten gaan
Ja idd, maar oplichters blijf je houden. Zeker als er genoeg mensen bereid zijn om veel geld neer te leggen voor games. In geval van sega zie je dat veel repro games tegenwoordig in iets andere cartridges, met ook nog eens chinese tekst op de achterkant.martin_v_z schreef op maandag 16 mei 2022 @ 13:02:
[...]
Het is gewoon jammer. Ik heb niks tegen repros of repro doosjes, maar het zou fijn zijn als ze ergens een indicatie er op zouden zetten. Nu maken mensen er gebruik van en verkopen ze ze door als echt.
Als ik zo op ebay kijk staan daar zo her en der ook wel games bij waar het niet klopt. Helemaal afgeracht boekje, doos zonder logo en cartridge die er als nieuw uit ziet.
Blijft gewoon goed opletten, zeker voor de games die boven de 100 komen. Daar is het gewoon rendabel om een repro te nemen en die om te katten. Dus koop je een dure game, altijd intern de pcb checken of het wel klopt want ze zouden zomaar een repro pcb erin geschroefd hebben
Maar goed, veel aanbod van reproductie carts op eBay gezien. Staat er dan duidelijk bij in de omschrijving, dat is al één duim omhoog. Nu deel ik de mening dat reproductiedoosjes eigenlijk ook een label moeten hebben dat het een reproductie is. Want op die manier wordt het denk ik ook alleen maar sneller geaccepteerd binnen de community. Persoonlijk heb ik niets tegen repo's, al spaar ik ze zelf niet. Echter, als het duidelijk aangegeven staat dan kan ik mij best voorstellen dat je dan voor een goede repo kiest i.p.v. een authentiek product. Toch best leuke kast opvulling lijkt mij. Zelf eens een uitstapje gedaan naar custom Game Boy (classic) game cases, maar dat kost me toch aardig wat tijd waardoor ik er nog niet heel ver mee ben opgeschoten
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Saturn
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
V&A aangeboden: Sony PlayStation 3 met Playstation 3D Monitor
Beetje prijzig maar wie weet heeft iemand hier interesse.
/dit is geen promoten van een ad overigens, ding is niet van mij.
[ Voor 11% gewijzigd door Exorcist op 16-05-2022 15:26 ]
Verwijderd
Heeft iemand hier een Xbox 360 R2D2 uitvoering? Wist niet dat ie een R2D2 geluidje maakte bij het booten. Supervet
Verwijderd
Wij speelde SF2 ook met toetsenbord, alleen niet veel gespeeld. Wel veel MK, die had ik bij de Vobis gekocht, en bijna moeten retroneren. Niet omdat ik nog geen 18 was maar, omdat er iets met sparen etc speech kreeg. Was wel gelijk het stoerste mannetje in de klasSagat schreef op maandag 16 mei 2022 @ 11:49:
[...]
Ik weet niet of ik destijds ook de pc versie van (super) sf2 gekocht had, of alleen een demo maar ik weet nog wel dat ik hem gespeeld heb en ja de gfx waren een mega stap vooruit t.o.v. de snes versie, maar maar idd besturen was wel een dingetje!
Op mijn saturn had ik wel diverse fighters maar geen sf2! Die uitendelijk pas weer terug gekregen op de ps2. En daarna natuurlijk op x360 met online play![]()
Maar terug naar pc super sf2...
Volgens mij kon ik effectief alleen maar op tobo spelen.....Ook mk2 kon intieel alleen maar op deze manier, een vriend van mij kon op deze manier altijd van me winnen omdat hij (in die tijd) echt alleen op pc gamede en dus daaraan gewend geraakt was. Toen ik eenmaal gamepad werkend had op pc was het tijd omdat recht te zetten![]()
Verder speelde ik jaren lang ook sensible soccer op pc, wat een drama was dat, ik had een aparte insteekkaart (geleend van iemand) die het leuk vond om te crashen (de kaart, die dude crashte niet al te vaak gelukkig)!
Was ook nog eens humor omdat die insteek kaart een.......was dat paralelle poort.......had (x2 dus) en om mijn joystick te gebruiken (suzo prof 9000 en die gozer waarvan de insteekkaart was de driehoekige suzo stick). Maar daar moest dus ook nog 2x een convertor in naar de standaard db15 poort. NOGMAALS wat een drama was dat.......bij mijn gravis grip setje zat een soort multi tap die hetzelfde deed en een stuk stabieler was, maar aardig wat resets/crashes meegemaakt......gelukkig had de game wel een save functie, dus je hoefde iig niet helemaal overnieuw te beginnen, maar meh......
Op de amiga was dit allemaal geen enkel probleem, maar doordat het op pc vanaf hd ging en ik een 19"scherm had vs mijn......12 of 13" amiga schermpie........en met name de game runnen vanaf diskette had de pc versie toch de voorkeur! Oh en op de pc had ik wel de 96/97 versie, op de amiga nog de voorloper.....iets recentere transfers was toch wel leuk. Hoewel ze op dat vlak helaas wel wat steekjes hadden laten vallen met die versie.
Wil nog steeds eens kijken naar fan roster updates, vziw worden die nog steedsgemaakt! Zou het liefst natuurlijk spelen met die og joysticks, maar die heb ik al lange tijd niet meer gezien en zefls al zou ik ze terugvinden, ik heb dan iets van db15 naar usb nodig.........wat opzich ook bestaat, maar zonder mijn og sticks geen noodzaak om dat uit te zoeken.
Op zich kan ik me met joypad ook aardig redden inmiddels maar vele 10tallen zo niet 100derden uren muscle memory met die suzo joysticks zitten aardig vastgeroest!
Zo'n usb naar db15 ding heb ik liggen, alleen alles met meer dan 4 knoppen wordt al lastig voor dat ding. Krijg de normale gravis gamepad werkend, de pro variant werd lastig. De meeste trucjes werden op driver niveau gedaan, en windows 10 wil niet mee werken.
Was ook meer een tijdelijk dingetje tot de windows 98/XP computer klaar was. Zijn toch best veel goede spellen uit die periode die op geen andere methode speelbaar zijn.
Dus buurman
Ook op onze eigen marktplaats staan genoeg repro's. Met vage glosy covers, labels en scheef geplakte stickerscold_as_ijs schreef op maandag 16 mei 2022 @ 13:47:
[...]
Ja idd, maar oplichters blijf je houden. Zeker als er genoeg mensen bereid zijn om veel geld neer te leggen voor games. In geval van sega zie je dat veel repro games tegenwoordig in iets andere cartridges, met ook nog eens chinese tekst op de achterkant.
Als ik zo op ebay kijk staan daar zo her en der ook wel games bij waar het niet klopt. Helemaal afgeracht boekje, doos zonder logo en cartridge die er als nieuw uit ziet.
Blijft gewoon goed opletten, zeker voor de games die boven de 100 komen. Daar is het gewoon rendabel om een repro te nemen en die om te katten. Dus koop je een dure game, altijd intern de pcb checken of het wel klopt want ze zouden zomaar een repro pcb erin geschroefd hebben

De betere webshops hebben vaak wel een paar voor schappelijke prijzen, en op beurzen zijn er vaak wel één of twee met wat meer Amerikaans spul.Seroczynski schreef op maandag 16 mei 2022 @ 15:04:
Toevallig laatst aan het verdiepen in de NTSC-U Super Nintendo en de games, vooral hoe je deze hier in Nederland zou kunnen aanschaffen zonder de jackpot te moeten betalen. Mocht iemand tips hebben dan verneem ik dat graag.
Maar goed, veel aanbod van reproductie carts op eBay gezien. Staat er dan duidelijk bij in de omschrijving, dat is al één duim omhoog. Nu deel ik de mening dat reproductiedoosjes eigenlijk ook een label moeten hebben dat het een reproductie is. Want op die manier wordt het denk ik ook alleen maar sneller geaccepteerd binnen de community. Persoonlijk heb ik niets tegen repo's, al spaar ik ze zelf niet. Echter, als het duidelijk aangegeven staat dan kan ik mij best voorstellen dat je dan voor een goede repo kiest i.p.v. een authentiek product. Toch best leuke kast opvulling lijkt mij. Zelf eens een uitstapje gedaan naar custom Game Boy (classic) game cases, maar dat kost me toch aardig wat tijd waardoor ik er nog niet heel ver mee ben opgeschoten
Nu wil ik er ook zo'n éénVerwijderd schreef op maandag 16 mei 2022 @ 17:53:
[YouTube: Star Wars Edition XBOX 360 - R2-D2 Sounds!]
Heeft iemand hier een Xbox 360 R2D2 uitvoering? Wist niet dat ie een R2D2 geluidje maakte bij het booten. Supervet
Nice man, ben zelf ook het kijken om toch maar een Xbox 360 voor naast mijn Series X te pakken, aangezien die niet alles speelt, de One X heb ik voor nu te koop staan.Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2022 @ 17:53:
Maar ik was zelf het kijken naar de HALO 4 Xbox 360 Slim, weet niet of dat een slimme keuze is.
Verwijderd
Ja, ik wist het ook niet. Kwam het op Youtube tegenLinksquest schreef op maandag 16 mei 2022 @ 19:23:
[...]
Nice man, ben zelf ook het kijken om toch maar een Xbox 360 voor naast mijn Series X te pakken, aangezien die niet alles speelt, de One X heb ik voor nu te koop staan.
Maar ik was zelf het kijken naar de HALO 4 Xbox 360 Slim, weet niet of dat een slimme keuze is.
Moet zeggen dat ik even een snelle zoektocht deed naar R2D2 versies van de 360: voor minder dan 200 euro heb ik ze nog niet gevonden
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Saturn
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2022 @ 17:53:

:strip_exif()/f/image/rwzp35Z0KqhIK0LoFraijWd1.jpg?f=fotoalbum_large)
yes en de geluidjes maken hem super kix, 10 out of 10Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2022 @ 17:53:
:strip_exif()/f/image/OqfCYjQQHZzqi38fpVQ6Xaav.jpg?f=fotoalbum_large)
Verwijderd
Via de comments onder deze video kwam ik er achter dat de R2D2 Xbox 360 geluidjes heeft van R2D2
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Saturn
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Zou nog graag de Simpsons 360 willen hebben maar ik gok dat dat zo goed als onhaalbaar is

Verwijderd
Simpsons psp is ook tof.Exorcist schreef op maandag 16 mei 2022 @ 21:26:
Heb zelf helemaal niets met Star Wars (ben al lang blij dat ik weet dat het Wars is en niet Trek, die heb ik jarenlang door elkaar gehaald)maar ik vind het wel één van de leukere limited ed. consoles die ik heb. Maar de Cyberpunk One X en Minecraft One S doen het voor me
Zou nog graag de Simpsons 360 willen hebben maar ik gok dat dat zo goed als onhaalbaar is
[Afbeelding]
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2022 21:40 ]
Verwijderd
Prijzen in de store lijken ook iets gezakt te zijn. De belachelijke prijzen van 60 euro voor een game van 15 jaar oud zie ik er nu niet meer tussen staan.
ik zal eens kijken of ik uberhaupt kan inloggen in de store, kon dit 3 maanden geleden niet. Kreeg toen al gezeik met de 2 staps verificatie dacht ik. Dacht toen dat dit kwam omdat de store al gesloten was en had maar meteen de alternatieve versie geinstalleerd (ja je moet toch ietsVerwijderd schreef op maandag 16 mei 2022 @ 21:41:
In de laatste ps3 firmware lijkt de store gefixt te zijn. Hij loopt niet meer vast. Je kan er nu doorheen blijven scrollen zonder dat de store vastloopt of afsluit. :-)
Prijzen in de store lijken ook iets gezakt te zijn. De belachelijke prijzen van 60 euro voor een game van 15 jaar oud zie ik er nu niet meer tussen staan.
[ Voor 6% gewijzigd door cold_as_ijs op 16-05-2022 21:54 ]
ik vermoedt dat die simpsons 360 ook op release al snel aan de prijs was, zou je niet echt een kans voor hebben om die goedkoop te scoren tenzij je erg veel mazzel had.Exorcist schreef op maandag 16 mei 2022 @ 21:26:
Heb zelf helemaal niets met Star Wars (ben al lang blij dat ik weet dat het Wars is en niet Trek, die heb ik jarenlang door elkaar gehaald)maar ik vind het wel één van de leukere limited ed. consoles die ik heb. Maar de Cyberpunk One X en Minecraft One S doen het voor me
[Afbeelding]
Er zijn er slechts 100 stuks van gemaakt als ik het goed had gelezen.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Saturn
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Klopt, dus onrealistisch. Als ik iets nog wil hebben wat wel realistisch is, is het de 20th ann. PS4 maar die gaat ook snel voor tussen de 1000/2000 en dat heb ik er simpelweg niet voor over (om op een plank te zetten). Er zijn grenzengast7 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 22:20:
[...]
ik vermoedt dat die simpsons 360 ook op release al snel aan de prijs was, zou je niet echt een kans voor hebben om die goedkoop te scoren tenzij je erg veel mazzel had.
Er zijn er slechts 100 stuks van gemaakt als ik het goed had gelezen.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Saturn
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Ben m'n Demo discs nog even nagegaan maar geen Demo One met Discworld helaas. Ben nog op zoek naar het ID van de disc, kan ik die 's opsnorren ergens. Iemand die die Demo One wel heeft?cold_as_ijs schreef op maandag 16 mei 2022 @ 12:46:
[...]
Nice, toevallig dacht ik vandaag aan een point & click game die ik vroeger op een demo disc had. Paar keer geprobeerd maar snapte er toen niet genoeg van. Maar kon de naam niet meer herinneren. Gek genoeg is het enige wat ik kan herinneren Othello
Nu ik de beelden van disc world zo zie kan het deze wel eens zijn. Hij stond samen met decent en settlers 1 op de disc. Natuurlijk ook nog een hoop andere zooi. Leuk om het terug te zien
Ik zou die ergens moeten hebben, maar ik ga in alle eerlijkheid moeten bekennen dat dat over 40 jaar pas is dat ik die vind. We hebben dit jaar een kamer weer bruikbaar te hebben. En daarna komt de zolder en al die zooi aan bod.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Saturn
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Ik heb die, dat is SCED-00816 en heb ik nog in m'n PS1 gestopt vanavond. Maar daar staat geen Discworld op. ZieArunia schreef op maandag 16 mei 2022 @ 22:47:
@Exorcist https://www.retroplace.com/en/games/170471--demo-one Deze?
Ik zou die ergens moeten hebben, maar ik ga in alle eerlijkheid moeten bekennen dat dat over 40 jaar pas is dat ik die vind. We hebben dit jaar een kamer weer bruikbaar te hebben. En daarna komt de zolder en al die zooi aan bod.
Verwijderd
Hier ook veel demo 1 discs liggen, maar geen Discworld.Exorcist schreef op maandag 16 mei 2022 @ 22:51:
[...]
Ik heb die, dat is SCED-00816 en heb ik nog in m'n PS1 gestopt vanavond. Maar daar staat geen Discworld op. Zie [YouTube: Playstation Demo1 disc - SCED-00816]. Maar toch, dank!
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Saturn
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Het is ook wel heel verwarrend dat ze ik weet niet hoe veel "Demo 1" discs hebben uitgebracht.Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2022 @ 22:58:
[...]
Hier ook veel demo 1 discs liggen, maar geen Discworld.
Verwijderd
Dit is ook nog verwarrend. Zelfde sced nummer, maar andere games. Het nummer links onderin is wel weer anders:Exorcist schreef op maandag 16 mei 2022 @ 22:58:
[...]
Het is ook wel heel verwarrend dat ze ik weet niet hoe veel "Demo 1" discs hebben uitgebracht.
:strip_exif()/f/image/c51HuhoRYxDxfPMiK98wA9ek.jpg?f=fotoalbum_large)
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Saturn
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Alsof ze het erom doenVerwijderd schreef op maandag 16 mei 2022 @ 23:03:
[...]
Dit is ook nog verwarrend. Zelfde sced nummer, maar andere games. Het nummer links onderin is wel weer anders:
[Afbeelding]

Snap best dat weinig mensen nu demo-discs zoeken (ik ook niet echt, maar nice to have) maar dit maakt het iig niet makkelijker. Die Demo disc was voor mij namelijk wel het begin van mijn voorliefde voor 1) Point and click en 2) Discworld. Los van de PS1 an sich.
Verwijderd
Als je dan ziet hoe snel een game op een crt reageert met een bedrade controller wil ik bijna niet meer terug naar de current gen.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2022 23:27 ]
Discworld is mijn favo boekenreeks en heb alle boeken hiervan in bezit.Exorcist schreef op maandag 16 mei 2022 @ 23:05:
[...]
Alsof ze het erom doen![]()
Snap best dat weinig mensen nu demo-discs zoeken (ik ook niet echt, maar nice to have) maar dit maakt het iig niet makkelijker. Die Demo disc was voor mij namelijk wel het begin van mijn voorliefde voor 1) Point and click en 2) Discworld. Los van de PS1 an sich.
Point and click is bij mij met Monkey Island 3 begonnen. De liefde dan. Mooie tijden waren dat ook.
Ik heb gisteren dan weer op mijn xbox gespeeld via retrotink op een gaming monitor. Ten eerste moet ik zeggen dat XBOX er heel goed uit zag, helpt natuurlijk dat meeste games al 480p zijn (mits ntsc + juiste kabels).Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2022 @ 23:20:
Net even duke nukem 3d op de ps1 gespeeld. Hij speelt gewoon beter dan op de ps5. Ik heb sowieso het gevoel dat veel shooters op current gen enorm floaty controls hebben. Komt natuurlijk ook omdat ik het nu vergelijk met een crt. Maar ook de sensitiviteit en dead zone die ze standaard hebben in elke game op de current gen consoles maakt het niet beter.
Als je dan ziet hoe snel een game op een crt reageert met een bedrade controller wil ik bijna niet meer terug naar de current gen.
Nu kan het een xbox dingetje zijn, maar de dead zone is daar is zo groot dat het meer voelt als digitale sticks
Verwijderd
19ms op 4K60 en 10,8ms op 1080p@120cold_as_ijs schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 07:37:
[...]
Ik heb gisteren dan weer op mijn xbox gespeeld via retrotink op een gaming monitor. Ten eerste moet ik zeggen dat XBOX er heel goed uit zag, helpt natuurlijk dat meeste games al 480p zijn (mits ntsc + juiste kabels).
Nu kan het een xbox dingetje zijn, maar de dead zone is daar is zo groot dat het meer voelt als digitale sticks. Serious Sam 2 speelde best goed door de auto lock-on die goed staat afgesteld. COD en MoH zijn daarentegen amper te spelen is mijn ervaring. Dat floaty gedrag herken ik totaal niet op de PS5. Kan het zijn dat je TV hoge inputlag heeft?
Voor een LCD TV is dat best laag. Ja het kan lager, dan moet je naar een LG Oled dan heb je 12ms op 4K. Een Sony OLED zit ook niet heel veel lager met 16,7MS op 4K.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fs3qthRttxrf91N56EiEyu0b.jpg?f=user_large)
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2022 09:32 ]
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Saturn
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Eh speech van je ouders dan ofzo, of van een winkelmedewerker dus je even naar het rechte pad wilde krijgen ofzoVerwijderd schreef op maandag 16 mei 2022 @ 18:00:
[...]
Wij speelde SF2 ook met toetsenbord, alleen niet veel gespeeld. Wel veel MK, die had ik bij de Vobis gekocht, en bijna moeten retroneren. Niet omdat ik nog geen 18 was maar, omdat er iets met sparen etc speech kreeg. Was wel gelijk het stoerste mannetje in de klas
Cool, en nee 4 knoppen of meer niet nodig, puur 2 knoppen en zelfs 1 zou al prima zijn! En ik wil het dan testen met Mister!Zo'n usb naar db15 ding heb ik liggen, alleen alles met meer dan 4 knoppen wordt al lastig voor dat ding. Krijg de normale gravis gamepad werkend, de pro variant werd lastig. De meeste trucjes werden op driver niveau gedaan, en windows 10 wil niet mee werken.
Oh, hoor graag welke spellen dat waren dan (om het on topic te houden kunnen we dan console alternatieven besprekenWas ook meer een tijdelijk dingetje tot de windows 98/XP computer klaar was. Zijn toch best veel goede spellen uit die periode die op geen andere methode speelbaar zijn.

Ajeto!Dus buurmanAls je de suzo gevonden hebt, dan kan ik je misschien wel helpen met de rest.
Tof! Ik MOET echt flink losgaan hier.......eerst puinruimen, declutteren dan eens echt verzinnen hoe ik het hokkie beter kan inrichten, ik heb echt een leuke ruimte. En ja dan hoop ik ook dit soort zaken gewoon gevonden te hebben!
Maar top, ik kom er zeker op terug wanneer ik ze gevonden heb.
heb ze ook hard nodig want, joypad en swos 95/96 op amiga via mister was geen winning combo......ik heb nog een wedstrijd te gaan in een mini competitie met 3 andere teams, en daar wil ik echt mijn eer gaan redden want tot nu toe ALLES verloren

10 second ninja DONE
Verwijderd
:fill(white):strip_exif()/f/image/ynSzL7JQVrv2xzaXOLSv7oU1.png?f=user_large)
Input lag van een nieuwere console (xbox 360) op verschillende soorten tv's:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/i1euxWQC3KI5qRnues7A5OxU.jpg?f=user_large)
Het verschil is enorm, zijn wij dan zo gewend geraakt aan die enorme input lag?
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2022 11:53 ]
Het is de complexiteit van de hele keten om een game op een scherm te toveren, niet alleen het display zelf. Renderingtechnieken, ingebouwde lag in een game, overhead van de console, draadloze controllers etc etc. Everything adds up. Huidige displays hebben zulke lage input lag, dat ze CRTs bijna benaderen. Minder dan een frame lag door het display is een realiteit. Displays zijn het probleem niet meer denk ik.Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 11:47:
Totale input lag van een snes/retroarch op een CRT en een lcd:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Verwijderd
Klopt zeker. Crt zit op 8ms volgens mij. Een Oled kom je al bij 13ms en een goede lcd zit op 18ms. Daar zit inderdaad het verschil niet meer in. Probleem is wel als je die input lag wil verlagen dan moet je wel naar 120hz.densy schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 12:07:
[...]
Het is de complexiteit van de hele keten om een game op een scherm te toveren, niet alleen het display zelf. Renderingtechnieken, ingebouwde lag in een game, overhead van de console, draadloze controllers etc etc. Everything adds up. Huidige displays hebben zulke lage input lag, dat ze CRTs bijna benaderen. Minder dan een frame lag door het display is een realiteit. Displays zijn het probleem niet meer denk ik.
De nieuwere generaties zijn er mee groot gebracht en valt het minder op dan de oudere gamers die dit "gevoel" ervaren. Ik vergelijk vaak SMB op de NES via een CRT, de reactietijd als je de knop indrukt om te springen. Vergelijk dit met een emulator of andere modern platform met draadloze controller op bv een LCD/LED en het voelt "traag". Ik deel zeker jouw mening dat dit te weinig naar voren komt of besproken wordt. Niet iedere nieuwe techniek is naar mijn mening een praktische vooruitgang.Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 11:47:
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Saturn
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Zo dan! Ik heb toch jaren op een plasma gespeeld maar dit nooit gemerkt! Goed om maar is een auto analogie gebruiken om te vergelijken:Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 11:47:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Een mercedes a1 heeft ook iets andere rij eigenschappen dan de bak van Lewis (hoewel
En idd wel degelijk van te voren gecheckt hoe mijn plasma geschikt was voor gamen (antwoord destijds 'best goed' volgens mij.
Ben wel benieuwd hoe mede (voormalige) plasma retro gamers hier tegenaan kijken?
[ Voor 0% gewijzigd door Sagat op 17-05-2022 15:40 . Reden: Typo ]
10 second ninja DONE
Verwijderd
Die input lag die hierboven staat is wel met alle apparatuur meegerekend. Dus ook de lag van de controller, verwerkingstijd van de videokaart etc.Sagat schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 15:08:
[...]
Zo dan! Ik heb toch jaren op een plasma gespeeld maar dit nooit gemerkt! Goed om maar is een auto analogie gebruiken om te vergelijken:
Een mercedes a1 heeft ook iets andere rij eigenschappen dan de bak van Lewis (hoewel)
En idd wel degelijk van te voren gecheckt hoe mijn plasma geschikt was voor gamen (antwoord destijds 'best goed' volgens mij.
Ben wel benieuwd hoe mede (voormalige) plasma retro gamers hier tegenaan kijken?
Ik zat even te kijken wat dan de inputlag van een plasma tv zelf is. Ik vond het volgende op internet:
Ter vergelijking: tv's van tegenwoordig wordt alles boven de 20ms als traag gezien.How Much Input Lag Do Plasma TVs Have? Plasma TVs have a higher input lag than modern LED and OLED TVs on the market. The average input lag you can get from a Plasma TV is 34.4ms. However, the ideal input lag for gaming is at 30ms and below, and only a few Plasma TVs have an input lag below 30ms.
Verwijderd
Ja, en dan de onderligende verschillen per ingang en. processing in de televisie zelf. Hier bijvoorbeeld een 4k lcd van ~6/7 jaar oud en eentje van 3jaar oud. De eerste een topline Sony van die tijd is veel beter dan de lowbudget maar wel veel nieuwere LG. En de gebruikte tv boven in de "game"room een Philips FHD van verleden jaar is weer on par met de Sony.Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 12:18:
[...]
Klopt zeker. Crt zit op 8ms volgens mij. Een Oled kom je al bij 13ms en een goede lcd zit op 18ms. Daar zit inderdaad het verschil niet meer in. Probleem is wel als je die input lag wil verlagen dan moet je wel naar 120hz.
Dan blijft ook nog de menselijke factor over. Sommige mensen zijn er extreem gevoel voor, en andere hebben geen probleem mee. Het type spel maakt ook nog wel wat uit. Bij een point and click is de vertraging niet zo'n punt maar, bij een FPS is het vaak game over.
Nee, was ouderlijk toezicht verhaal. Details weet ik niet meer maar, wel dat het niet zonder slag of stoot ging.Sagat schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 11:39:
[...]
Eh speech van je ouders dan ofzo, of van een winkelmedewerker dus je even naar het rechte pad wilde krijgen ofzo![]()
[...]
Cool, en nee 4 knoppen of meer niet nodig, puur 2 knoppen en zelfs 1 zou al prima zijn! En ik wil het dan testen met Mister!
[...]
Oh, hoor graag welke spellen dat waren dan (om het on topic te houden kunnen we dan console alternatieven bespreken)
[...]
Ajeto!![]()
Tof! Ik MOET echt flink losgaan hier.......eerst puinruimen, declutteren dan eens echt verzinnen hoe ik het hokkie beter kan inrichten, ik heb echt een leuke ruimte. En ja dan hoop ik ook dit soort zaken gewoon gevonden te hebben!
Maar top, ik kom er zeker op terug wanneer ik ze gevonden heb.
heb ze ook hard nodig want, joypad en swos 95/96 op amiga via mister was geen winning combo......ik heb nog een wedstrijd te gaan in een mini competitie met 3 andere teams, en daar wil ik echt mijn eer gaan redden want tot nu toe ALLES verloren![]()
2 knoppen is totaal geen probleem. Allerlei verschillende jostick's geprobeerd, van de Gravis Thunderbird tot de eenvoudigere Quikshot pro
Tja, dat is dus het probleem. Spellen zoals Heretic 2, Grandprix 4 en OMF Battlegrounds die hebben geen console tegenhanger gehad. Ik heb hier een archief van ~ 1800 pc spellen waarvan grotendeels niet op een steam of gog staan. Niet alles XP tijd, ook het nodig uit dos 3/6.22 tijdperk. Nu is dat laatste vrij eenvoudig met dosbox goed werkend te krijgen.
Verwijderd
Verschil in poorten vind ik ook wel een goede. Ik merk dat het vaak niet goed gedocumenteerd is. In de handleiding is het vaak niet terug te vinden. Enige wat wel vaak terug te vinden is welke poort arc is en welke hdmi 2.1. Maar zit er nog meer verschil in de poorten?Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 16:58:
[...]
Ja, en dan de onderligende verschillen per ingang en. processing in de televisie zelf. Hier bijvoorbeeld een 4k lcd van ~6/7 jaar oud en eentje van 3jaar oud. De eerste een topline Sony van die tijd is veel beter dan de lowbudget maar wel veel nieuwere LG. En de gebruikte tv boven in de "game"room een Philips FHD van verleden jaar is weer on par met de Sony.
Dan blijft ook nog de menselijke factor over. Sommige mensen zijn er extreem gevoel voor, en andere hebben geen probleem mee. Het type spel maakt ook nog wel wat uit. Bij een point and click is de vertraging niet zo'n punt maar, bij een FPS is het vaak game over.
Verwijderd
Ja, dat en mhl staat nog wel vermeld maar, die standaard is volgens mij al een stille dood gestorven. Ik zie bij onze av receiver dan ook nog een verwijzing dvd/blueray bij één poort staan.Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 17:02:
[...]
Verschil in poorten vind ik ook wel een goede. Ik merk dat het vaak niet goed gedocumenteerd is. In de handleiding is het vaak niet terug te vinden. Enige wat wel vaak terug te vinden is welke poort arc is en welke hdmi 2.1. Maar zit er nog meer verschil in de poorten?
Verder kan ik zo even ook geen onderscheid zien.
Er is natuurlijk ook nog verschil tussen digitaal input zoals hdmi/displayport of iets als component. Elke schakel in een keten is er één.
Verwijderd
https://crimson-ceremony....emo1/index.php#SCES-00120
Hier wel een overzicht van alle demo discs. Je kan alleen niet op een game zoeken en moet elke demo disc apart openen. Niet zo makkelijk om te gebruiken dus:
https://crimson-ceremony.net/demopals/ps1-master.php
Edit;
Op deze pagina staan 4 demo discs die de Discworld demo hebben:
https://crimson-ceremony....demo/index.php#SLES-00181
Het is dus niet demo 1 maar The Official PlayStation Magazine CD 1
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2022 20:00 ]
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 19:58:
@Exorcist lijkt erop dat Discworld niet op een demo 1 disc staat:
https://crimson-ceremony....emo1/index.php#SCES-00120
Hier wel een overzicht van alle demo discs. Je kan alleen niet op een game zoeken en moet elke demo disc apart openen. Niet zo makkelijk om te gebruiken dus:
https://crimson-ceremony.net/demopals/ps1-master.php
Edit;
Op deze pagina staan 4 demo discs die de Discworld demo hebben:
https://crimson-ceremony....demo/index.php#SLES-00181
Het is dus niet demo 1 maar The Official PlayStation Magazine CD 1
:strip_exif()/f/image/CnLagdZ9UfH5obg9WzbHywch.jpg?f=fotoalbum_large)
Even checken.. 😉
:strip_exif()/f/image/4sZ3ks0Opn4YoE1Qn4OQsUBj.jpg?f=fotoalbum_large)
Alleen 2 dus wat ik heb.
Deel 1 vroeger gehuurd want ik herinner mij dat ik het gespeeld heb.
[ Voor 18% gewijzigd door didado op 17-05-2022 21:22 ]
Dit topic is gesloten.
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.