Heel misschien is de laser wat uit de lood? Dat valt nog redelijk eenvoudig te kalibreren. Genoeg filmpje over te vinden, en anders wel vervanging ervan. Geen extra Cube terbeschikking om de discs te testen? Of een Tweaker in de buurt waar je terecht kan? Soms als de krassen oppervlakkig zijn, dan helpt goed schoonmaken ook een heel eind. Isopropyl alcohol+ 80% en microvezeldoekjes. Een retro gamer kan niet zonderMedionAkoya schreef op maandag 9 mei 2022 @ 20:17:
[Afbeelding] [Afbeelding]
Nog een foto van mijn beschadigde GameCube. Een scheur aan de linkerkant.
Sterk ding trouwens, er viel ooit een tv op mijn GameCube.
Verwijderd
Weet iemand trouwens wat voor chroma output de Wii U heeft bij 1080p? Is dat 4:2:0?
Je kunt dat namelijk nergens zien of instellen.
- Exorcist
- Registratie: Maart 2002
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- Microsoft Xbox + 1 Controller
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance sp
- Saturn
- Game boy advance
- 16 bit
- Nintendo 64
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
:strip_icc():strip_exif()/u/50793/thumb-exorcist.jpg?f=community)
Begonnen met Better Call Saul (vond Breaking Bad destijds geweldig) en zit gelijk in die sfeer/setting. Dus net de Phoenix Wright Trilogy gestart op de PS4. Erg tof! Besef me gelijk weer waarom ik het op de DS destijds zo leuk vond.
Zit ik te kijken naar het laatste deel op de 3DS (Professor Layton Vs Phoenix)....oef. Tweedehands tussen de 60 en 80. Had ik eerder bij moeten zijn helaas
Zit ik te kijken naar het laatste deel op de 3DS (Professor Layton Vs Phoenix)....oef. Tweedehands tussen de 60 en 80. Had ik eerder bij moeten zijn helaas
Haha, ik heb geen tweede Gamecube. Maar ik kan wel herinneren dat Wii die ik verkocht had....een aantal discs wel kon lezen. Heel bizar.Verwijderd schreef op maandag 9 mei 2022 @ 20:45:
[...]
Heel misschien is de laser wat uit de lood? Dat valt nog redelijk eenvoudig te kalibreren. Genoeg filmpje over te vinden, en anders wel vervanging ervan. Geen extra Cube terbeschikking om de discs te testen? Of een Tweaker in de buurt waar je terecht kan? Soms als de krassen oppervlakkig zijn, dan helpt goed schoonmaken ook een heel eind. Isopropyl alcohol+ 80% en microvezeldoekjes. Een retro gamer kan niet zonder
Ik zie wel hoe ver ik kom met calibratie van mijn GameCube
Trein?
Als andere games in een normale staat het wel doen dan ligt het echt niet aan de gamecube. Als er teveel diepe krassen op zitten dan zal het op geen enkele gamecube console werkenMedionAkoya schreef op maandag 9 mei 2022 @ 10:09:
[...]
Ik denk niet dat het een de Gamecube ligt. Want ik heb nog 20 andere games van verschillende verkopers die wel prima leesbaar zijn (die hebben ook geen krassen en gelukkig wel de bijbehorende dvd-hoesjes hebben).
Wii heeft een sterkere lazer dan de cube, Dat is de reden waarom bepaalde beschadigde disks alsnog wel op de wii leesbaar zijn. maar het is wel een teken dat de staat niet al te best is qua disk.
zelfde geld ook voor ps1 games op een ps2. zal met meer schade eerder werken op een ps2 dan ps1. Nieuwere hardware heeft gewoon meer power om door de krassen heen de data nog te kunnen lezen.
kalibreren van de lazer is meer een probleem met de dreamcast daar zit het niet zo stevig en kan het milimeters opschuiven door wat stootjes, maar als dat het echt het probleem zou zijn dan zouden alle games het niet moeten doen, niet enkel de exemplaren in een matige staat. dan staat de lazer gewoon niet meer op de juiste plek
[ Voor 43% gewijzigd door gast7 op 09-05-2022 22:32 ]
Ik herinner me nog dat ik op een bepaald moment de PS1 ondersteboven moest leggen om nog games te kunnen lezen, idem bij kameraden 😄gast7 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 22:22:
[...]
zelfde geld ook voor ps1 games op een ps2. zal met meer schade eerder werken op een ps2 dan ps1. Nieuwere hardware heeft gewoon meer power om door de krassen heen de data nog te kunnen lezen.
[…]
Verwijderd
Duke Nukem forever build uit 2001 gelekt:
https://playsense.nl/4945...it-2001-is-online-gelekt/
Ik moet zeggen dat de gameplay er leuker uit ziet dan hoe de game er uiteindelijk uit ziet.
Hier de filmpjes op Youtube:
[YouTube: Duke Nukem Forever 2001 Leaked Build]
https://playsense.nl/4945...it-2001-is-online-gelekt/
Ik moet zeggen dat de gameplay er leuker uit ziet dan hoe de game er uiteindelijk uit ziet.
Hier de filmpjes op Youtube:
[YouTube: Duke Nukem Forever 2001 Leaked Build]
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2022 09:21 ]
Verwijderd
Bij een CD/DVD laser zit vaak een potmeter wat je aan kunt draaien. Als je die 30% verhoogt kan ie vaak weer jaren vooruit (overigens geen garantie, kan ook de lens stuk maken).Bruiser schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 09:01:
[...]
Ik herinner me nog dat ik op een bepaald moment de PS1 ondersteboven moest leggen om nog games te kunnen lezen, idem bij kameraden 😄
Op de kop leggen is niet zo verstandig, want dan kan de lens tegen je disc aanbeuken
- Sagat
- Registratie: April 2002
- Laatst online: 10:42
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- MegaDrive
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Game boy advance sp
- Saturn
- Game boy advance
- 16 bit
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Toch is dit iets waar ik ook geregeld over gehoord/gelezen heb (als saturn fanboy zelfs destijds nog beetje over mogen gniffelenVerwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 09:21:
[...]
Bij een CD/DVD laser zit vaak een potmeter wat je aan kunt draaien. Als je die 30% verhoogt kan ie vaak weer jaren vooruit (overigens geen garantie, kan ook de lens stuk maken).
Op de kop leggen is niet zo verstandig, want dan kan de lens tegen je disc aanbeuken
Merk ook dat mijn ps1 toch wel wat moeite heeft met FMV. wilde het nog wel eens uit testen.....
10 second ninja DONE
@Verwijderd internet staat er idd vol mee vandaag. Leuk om een keer te bekijken, maar don't get your hopes up. Het is meer een tech demo en in no way echt playable. Misschien dat een paar fans het ooit eens gaan afmaken, maar dat zal wel een flinke tijd gaan duren (again).
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
@Sp33dFr34k Een beetje zoals die Leak van Half Life 2. Deze is door fans ook in elkaar gedraaid met van alles en nog wat. Wel tof om een keer doorheen te lopen, maar boeiend is het inderdaad niet echt.
Verwijderd
Ik had er zelf ook geen verwachting bij dat dit ooit een speelbare game zou worden hoor. Ik vind het alleen wel leuk om te zien, dit is meer in lijn met de trailers die ze destijds hebben laten zien.Sp33dFr34k schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 09:32:
@Verwijderd internet staat er idd vol mee vandaag. Leuk om een keer te bekijken, maar don't get your hopes up. Het is meer een tech demo en in no way echt playable. Misschien dat een paar fans het ooit eens gaan afmaken, maar dat zal wel een flinke tijd gaan duren (again).
Voor diegene die nu een game zoeken die draait op de engine van duke nukem 3D dan is zeker Ion Fury een aanrader:
[YouTube: Ion Fury PS4 Gameplay]
Verwijderd
Bedoel je die leak nog voordat de game uit kwam? Ik heb met die leak destijds bijna de gehele game uitgespeeld.Arunia schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 09:40:
@Sp33dFr34k Een beetje zoals die Leak van Half Life 2. Deze is door fans ook in elkaar gedraaid met van alles en nog wat. Wel tof om een keer doorheen te lopen, maar boeiend is het inderdaad niet echt.
Nope, de leak waar ik het over heb was eigenlijk hetzelfde idee als deze van DN Forever.Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 09:46:
[...]
Bedoel je die leak nog voordat de game uit kwam? Ik heb met die leak destijds bijna de gehele game uitgespeeld.
MissingInfo heette die trouwens.
De E3 video's bevatten toen één of andere blauwe tentakel die een soldaat meetrok oid. Maar moet zeggen dat ik die nooit heb kunnen vinden in de maps. Maar dat zou er allemaal in moeten zitten.
Doet me ook denken aan de Bioshock Infinite die we nooit hebben gekregen. Nu was het spel zelf niet slecht, maar wel totaal anders dan wat we op de E3 zagen in eerste instantie.
[ Voor 14% gewijzigd door Arunia op 10-05-2022 09:49 ]
Verwijderd
Ken Levine ging er volgens mij ook redelijk onderdoor. Hij is een perfectionist en wilde alles perfect krijgen, daarna is die ook snel vertrokken en koos hij voor zijn familie. Jammer, zijn nieuwe studio heeft volgens mij nog geen game opgeleverd.Arunia schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 09:48:
[...]
Doet me ook denken aan de Bioshock Infinite die we nooit hebben gekregen. Nu was het spel zelf niet slecht, maar wel totaal anders dan wat we op de E3 zagen in eerste instantie.
@Verwijderd Daar kan ik me best wel iets bij voorstellen. Balen is dat vaak ook.
https://www.moddb.com/mods/missing-information
Is trouwens waar je die mod vandaan kunt halen.
En dit het stuk met de tentakels:
YouTube: Half-Life 2 Complete Mod Walkthrough - Missing Information
https://www.moddb.com/mods/missing-information
Is trouwens waar je die mod vandaan kunt halen.
En dit het stuk met de tentakels:
YouTube: Half-Life 2 Complete Mod Walkthrough - Missing Information
Waarom zou dat iets anders zijn dan 4:4:4?Verwijderd schreef op maandag 9 mei 2022 @ 21:52:
Weet iemand trouwens wat voor chroma output de Wii U heeft bij 1080p? Is dat 4:2:0?
4:2:0 wordt normaal gesproken alleen gebruikt om bandbreedte of ruimte te besparen. Dus bij dvd, bluray, wireless beeld, 4k 60hz etc.
Bij het 1080p of 720p beeld van een spelcomputer zou het niet nodig moeten zijn.
Dus beeld van wiiu op tv lijkt me 4:4:4. Maar beeld op de wiiu controller zal 4:2:0 zijn.
Verwijderd
Waarom dat anders zou zijn weet ik niet. Maar dat was mijn vraag ook nietSlogra schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 13:14:
[...]
Waarom zou dat iets anders zijn dan 4:4:4?
4:2:0 wordt normaal gesproken alleen gebruikt om bandbreedte of ruimte te besparen. Dus bij dvd, bluray, wireless beeld, 4k 60hz etc.
Bij het 1080p of 720p beeld van een spelcomputer zou het niet nodig moeten zijn.
Dus beeld van wiiu op tv lijkt me 4:4:4. Maar beeld op de wiiu controller zal 4:2:0 zijn.
Overigens gamed het meerendeel op 4:2:2 of zelfs 4:2:0 omdat vooral bij 4K maar weinig TV’s de volledige HDMI 2.1 spec ondersteunen.
Ja klopt, bij mijn oude Sony 4K tv is dat ook het geval.Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 13:46:
[...]
Waarom dat anders zou zijn weet ik niet. Maar dat was mijn vraag ook niet
Overigens gamed het meerendeel op 4:2:2 of zelfs 4:2:0 omdat vooral bij 4K maar weinig TV’s de volledige HDMI 2.1 spec ondersteunen.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance sp
- Saturn
- Game boy advance
- 16 bit
- Nintendo 64
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Sagat schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 09:29:
[...]
Toch is dit iets waar ik ook geregeld over gehoord/gelezen heb (als saturn fanboy zelfs destijds nog beetje over mogen gniffelen)
Merk ook dat mijn ps1 toch wel wat moeite heeft met FMV. wilde het nog wel eens uit testen.....
- Sagat
- Registratie: April 2002
- Laatst online: 10:42
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- MegaDrive
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Game boy advance sp
- Saturn
- Game boy advance
- 16 bit
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Zoals al vaker genoemd, even kijken hoe mister en ps1 uiteindelijk bevalt, maar zelfs als dat idd tof is, dan vind ik het mogelijk toch nog geinig om de ps1 te pimpen met een ode! Dus komt sowieso goed!
10 second ninja DONE
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance sp
- Saturn
- Game boy advance
- 16 bit
- Nintendo 64
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance sp
- Saturn
- Game boy advance
- 16 bit
- Nintendo 64
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Wow, netjes!!!!didado schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 15:28:
Nieuwe Namco Playstation 1 controllers met een gesealde Ridge Racer Type 4
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Verwijderd
Nice! Kameo had ik bij de 360 tegelijk op de launchdag. Ondergewaardeerd spel imo, heb me er ontzettend goed mee vermaakt. Alleen de besturing was af en toe ruk.Linksquest schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 16:27:
Mijn nieuwe retro score
[Afbeelding]
Er is nog eentje onderweg, maar PostNL heeft vandaag helaas geen post geleverd, dus die zal morgen wel komen.
Op de Xbox Series X ook nog prima speelbaar dmv BC
Weet iemand of America's Army: Rise of a Soldier voor de classic Xbox op de Series X werkt?
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Verwijderd
Dat is goed om te weten
Ion Fury was in ontwikkeling als een Duke 3d opvolger maar, 3d realms had de rechten niet meer, die lagen nog bij Gearbox. Ze hebben de naam daarna veranderd (en personage veranderd) in Iron maiden alleen kwam er toen weer een bandje om de hoekkijken... Wel een goed spel, alleen de beste op die engine blijft voor mij Blood.Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 09:41:
[...]
Ik had er zelf ook geen verwachting bij dat dit ooit een speelbare game zou worden hoor. Ik vind het alleen wel leuk om te zien, dit is meer in lijn met de trailers die ze destijds hebben laten zien.
Voor diegene die nu een game zoeken die draait op de engine van duke nukem 3D dan is zeker Ion Fury een aanrader:
Verwijderd
Kan je hier controleren:Linksquest schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 16:37:
Weet iemand of America's Army: Rise of a Soldier voor de classic Xbox op de Series X werkt?
https://www.xbox.com/nl-NL/games/backward-compatibility
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2022 17:05 ]
Had ik inderdaad net gedaan, maar helaas, die staat er niet tussen.
Hoopte dat iemand deze game had en het voor me had kunnen testen
Verwijderd
Nieuwe update voor de ps3 en Vita:
Signing in to PlayStation Network now requires two-factor authentication for better account protection.
Account creation for PlayStation Network and certain account management functions are no longer available on the console. Use your PC or mobile browser to use account management features with improved performance, speed, and security.
Hmm, meen dit al een paar maanden geleden te hebben gehad.
Verwijderd
Niemand? Op het internet ook gek genoeg niks over te vindenVerwijderd schreef op maandag 9 mei 2022 @ 21:52:

Op mijn Sony TV word daar nooit informatie over weergegeven, LG TV's doen dat wel geloof ik.
Of is er een Tweaker zo lief om dat even op zijn TV te checken?
Wilde deze serie graag compleet hebben. Wario Land 1 en Wario Land Virtual Boy altijd erg veel plezier aan gehad, vooral de laatste is echt een van de beste platformers ooit naar mijn mening. En deze serie is vrij makkelijk compleet te maken:
:strip_exif()/f/image/OvHAXsAZfAQRSnlfI4j1s8s9.jpg?f=fotoalbum_large)
Wario Land II begonnen nadat ik net 1 heb uitgespeeld, maar die vind ik niet meteen zo goed. Vaak word je na een klein foutje helemaal naar het begin gezet en is wel heel veel geënt op doorbreken van "geheime" muren. Maar nog niet zo ver nog, dus ik geef het zeker de kans.
:strip_exif()/f/image/OvHAXsAZfAQRSnlfI4j1s8s9.jpg?f=fotoalbum_large)
Wario Land II begonnen nadat ik net 1 heb uitgespeeld, maar die vind ik niet meteen zo goed. Vaak word je na een klein foutje helemaal naar het begin gezet en is wel heel veel geënt op doorbreken van "geheime" muren. Maar nog niet zo ver nog, dus ik geef het zeker de kans.
[ Voor 20% gewijzigd door Koldur op 10-05-2022 21:03 ]
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Net op mijn Philips gekeken, daar geeft hij alleen maar 8 bit en SDR aan, Color space staat er wel, maar staat niets achter.Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 19:50:
[...]
Niemand? Op het internet ook gek genoeg niks over te vinden![]()
Op mijn Sony TV word daar nooit informatie over weergegeven, LG TV's doen dat wel geloof ik.
Ik heb boven een LG, maar even teveel gedoe op het moment om dat aan te sluiten, voeding e.d. zitten op zo'n manier weggewerkt dat het lastig is. TV boven hangt aan de muur.... Zal het weekend eens alles los koppelen en kijken op de LG.
Waarom wil je het weten? Over het algemeen niet zo interessant op SDR apparaten, voor zover ik weet zijn die instellingen pas echt interessant geworden bij 4K/10 bit en misschien niet eens relevant voor SDR.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
:strip_exif()/f/image/iHLPoOQcZGWmQ3ZEOA42cMT9.jpg?f=fotoalbum_large)
Zag deze op MP staan en kon hem niet aan me voorbij laten gaan. Bijna complete set van mega games 6 vol 3, alleen collums ontbreekt.
Was me vooral te doen om de boekjes voor streets of rage en shinobi, staan nog op de wishlist. Zou ik ze zonder boekje kunnen kopen. Mocht ik ze CIB kunnen scoren dan zal ik kijken voor mega games 2. Mega games 6 vol 3 kom je eigenlijk niet tegen in box en vind hem ook niet echt collectible, mega games 2 vind ik dan wel iets hebben.
De Warioland games zijn idd fantastisch. Ik vind ze zelfs leuker dan de Marioland games 🙄Koldur schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 20:49:
Wilde deze serie graag compleet hebben. Wario Land 1 en Wario Land Virtual Boy altijd erg veel plezier aan gehad, vooral de laatste is echt een van de beste platformers ooit naar mijn mening. En deze serie is vrij makkelijk compleet te maken:
[Afbeelding]
Hoort de wii versie wario land shake dimension ook bij de set of is dat iets aparts?Koldur schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 20:49:
[Afbeelding]
Megagames 1, 2 & 3 heb ik CIBcold_as_ijs schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 21:31:
[Afbeelding]
Zag deze op MP staan en kon hem niet aan me voorbij laten gaan. Bijna complete set van mega games 6 vol 3, alleen collums ontbreekt.
Was me vooral te doen om de boekjes voor streets of rage en shinobi, staan nog op de wishlist. Zou ik ze zonder boekje kunnen kopen. Mocht ik ze CIB kunnen scoren dan zal ik kijken voor mega games 2. Mega games 6 vol 3 kom je eigenlijk niet tegen in box en vind hem ook niet echt collectible, mega games 2 vind ik dan wel iets hebben.
Megagames 6 Vol. 1 heb ik cart + manuals, idd nooit boxed tegengekomen
Ik heb net een filmpje gekeken, want dacht dat de gameplay echt heel anders was. Blijkbaar was mijn geheugen hier niet helemaal lekker in. Zal die ook maar eens achterhalen! Gelukkig is die redelijk goedkoop te regelen.gast7 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 21:56:
[...]
Hoort de wii versie wario land shake dimension ook bij de set of is dat iets aparts?
Het verschilt per mode waarin de WiiU werkt.Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 19:50:
[...]
Niemand? Op het internet ook gek genoeg niks over te vinden![]()
- WiiU mode: RGB + Limited range
- Wii mode: YCbCr + Chroma Subsampling 4:2:2*
*Ik ga ervan uit dat hij terug valt op 4:2:0 als jouw set geen 4:2:2 ondersteund
Chroma subsampling heeft op zowel HDR als SDR hetzelfde effect. Wat wel meetelt is de resolutie, hoe hoger de resolutie des te minder snel chroma subsampling opvalt.Koldur schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 21:17:
[...]
Net op mijn Philips gekeken, daar geeft hij alleen maar 8 bit en SDR aan, Color space staat er wel, maar staat niets achter.
Ik heb boven een LG, maar even teveel gedoe op het moment om dat aan te sluiten, voeding e.d. zitten op zo'n manier weggewerkt dat het lastig is. TV boven hangt aan de muur.... Zal het weekend eens alles los koppelen en kijken op de LG.
Waarom wil je het weten? Over het algemeen niet zo interessant op SDR apparaten, voor zover ik weet zijn die instellingen pas echt interessant geworden bij 4K/10 bit en misschien niet eens relevant voor SDR.
Het verschilt ook per content hoe erg het opvalt. De meeste mensen valt het enkel op bij tekst/desktop gebruik. Voor films is het te verwaarlozen (daarom wordt 4:2:0 vaak ook gebruikt voor blu-rays).
Er zijn genoeg testpatronen/voorbeelden te vinden als je geïnteresseerd bent.
[ Voor 18% gewijzigd door Caayn op 10-05-2022 22:52 ]
Nice, zeker mega games 3 kom je zelden tegen.Bruiser schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 21:57:
[...]
Megagames 1, 2 & 3 heb ik CIB
Ben mega games 6 vol 1 nog wel eens tegengekomen in box, maar die andere zijn zeldzaam. Op ebay ligt de prijs tussen 60-100 euro op dit moment. Zie overigens dat deze zijn eigen boekje had en niet als setje boekjes zoals bij de eerste 3 delen.
Wat opvallend is want sega soccer is naar mijn weten nooit als losse game uitgekomen. Wel als world cup italy.
Ik vind zelf de box art qua megagames slecht, heb ik ze liever los met de volle box art per titel.
Maar met name mega games 2 is wel een goede value voor je buck als je origineel gaat. mega games 6 is dan 1 & 2 combined maar Mega games 1 is wat mij betreft filler en bij mega games 3 is enkel alien storm interssant
maar als we het toch over collecties hebben dan is is de classics collection wellicht wel de leukere collectie dan mega games 2, met altered beast flicky, alex kidd en gunstar heroes
wel grappig dat volume 1 & 3 qua megagames 6 zowat dezelfde titels hadden
Maar met name mega games 2 is wel een goede value voor je buck als je origineel gaat. mega games 6 is dan 1 & 2 combined maar Mega games 1 is wat mij betreft filler en bij mega games 3 is enkel alien storm interssant
maar als we het toch over collecties hebben dan is is de classics collection wellicht wel de leukere collectie dan mega games 2, met altered beast flicky, alex kidd en gunstar heroes
wel grappig dat volume 1 & 3 qua megagames 6 zowat dezelfde titels hadden
[ Voor 7% gewijzigd door gast7 op 11-05-2022 01:49 ]
Verwijderd
De update? Die is pas gisteren gereleasedLinksquest schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 18:15:
Hmm, meen dit al een paar maanden geleden te hebben gehad.
Verwijderd
De lijst klopt wel hoor ;-) Er komen ook geen games meer bij, dus helaas. Er zijn ook maar 40 xbox OG compatible. Meeste zijn xbox 360 games.Linksquest schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 17:11:
Had ik inderdaad net gedaan, maar helaas, die staat er niet tussen.
Ik ben al blij dat Ninja Gaiden Black erbij staatVerwijderd schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 09:00:
[...]
De lijst klopt wel hoor ;-) Er komen ook geen games meer bij, dus helaas. Er zijn ook maar 40 xbox OG compatible. Meeste zijn xbox 360 games.
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Hele HELE goede game, je mag mij corrigeren hoor maar speel hem alsjeblieft niet 100% uit. Zodra je de story klaar hebt is de hele wereld leeg en kan je niks meer doen.Linksquest schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 16:27:
Mijn nieuwe retro score
[Afbeelding]
Er is nog eentje onderweg, maar PostNL heeft vandaag helaas geen post geleverd, dus die zal morgen wel komen.
* iemand die mij hierop kan corrigeren? want dit vond ik zelf een gigantische tegenvaller.
BTC €94.837,08
kan je het echt compatible noemen? De spellen worden naar mijn weten niet afgespeeld op de series X het enige wat de console doet is dat die de code herkent en dat je dan naar het spel word door verwezen/ gedownload word. de disk is er dan puur voor de licensing.Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 09:00:
[...]
De lijst klopt wel hoor ;-) Er komen ook geen games meer bij, dus helaas. Er zijn ook maar 40 xbox OG compatible. Meeste zijn xbox 360 games.
Verwijderd
Naar mijn weten wordt niet altijd de gehele game gedownload. Alleen een compatibiliteitsbestand en die is niet zo groot. Tenzij er echt hogere textures gedownload worden zoals bij AC.gast7 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:43:
[...]
kan je het echt compatible noemen? De spellen worden naar mijn weten niet afgespeeld op de series X het enige wat de console doet is dat die de code herkent en dat je dan naar het spel word door verwezen/ gedownload word. de disk is er dan puur voor de licensing.
Ik dacht voor die compatibele titels dat je bij de Xbox games ook een optimalisatie kon inschakelen om ze in 4K 120fps te spelen?gast7 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:43:
[...]
kan je het echt compatible noemen? De spellen worden naar mijn weten niet afgespeeld op de series X het enige wat de console doet is dat die de code herkent en dat je dan naar het spel word door verwezen/ gedownload word. de disk is er dan puur voor de licensing.
Wellicht met xbox 360 Maar met originele xbox games worden de disks niet echt gebruikt. Volgens mij kan het los van de licensing niet meer door de series X worden afgelezen.
[ Voor 46% gewijzigd door gast7 op 11-05-2022 11:18 ]
Ja klopt, ik zag HALO er niet tussen staan, maar meende dat deze het wel gewoon deed, net als Fable 1Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 09:00:
[...]
Verwijderd
Op de One en Series consoles word inderdaad de gehele OG Xbox en 360 game gedownload, en geld de disc puur als licentie ding. Dat heeft er mee te maken dat de OG Xbox en 360 'roms' (laat ik het zo even noemen) bij een One en Series in een Hyper-V machine zitten.gast7 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 11:07:
Wellicht met xbox 360 Maar met originele xbox games worden de disks niet echt gebruikt. Volgens mij kan het los van de licensing niet meer door de series X worden afgelezen.
Verwijderd
Halo Xbox OG werkt niet op de series X. Daar moet je Halo the masterchief collection voor gebruiken (Of Halo combat evolved Anniversary voor de xbox 360). Halo XBOX OG werkt wel weer op een xbox 360Linksquest schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 12:15:
[...]
Ja klopt, ik zag HALO er niet tussen staan, maar meende dat deze het wel gewoon deed, net als Fable 1
:strip_exif()/f/image/YJMEzFRnZjVWapBA0kr6MhrU.jpg?f=fotoalbum_large)
Fable is alleen de "Fable Anniversary" van de xbox 360 compatible met de series x. Niet de Xbox OG versie.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2022 13:06 ]
Klopt, HALO Masterchief heb ik en heb de originele gewoon voor de verzameling. Fable geef ik maar net als Gun aan een kennis en koop Gun wel voor de PS2 of Gamecube, en Fable dan een keer the Anniversary versie.Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 13:00:
[...]
Halo Xbox OG werkt niet op de series X. Daar moet je Halo the masterchief collection voor gebruiken. Halo XBOX OG werkt wel weer op een xbox 360
[Afbeelding]
Fable is alleen de "Fable Anniversary" van de xbox 360 compatible met de series x. Niet de Xbox OG versie.
Sinds kort weer een New 3DS, dat is ook best een leuk apparaat om retro op te gamen zeg. Ik wilde graag de SMB serie van de NES en SMW SNES in bezit hebben (ik heb de OG consoles niet meer) evenals de DKC serie (SNES) en een aantal GameBoy Mario titels en dat kan via de Virtual Console gewoon. Perfect voor mij, geen gesleep met oude consoles of mini consoles en niet afhankelijk zijn van een online abonnement van Nintendo (die ooit zal ophouden).
Ik ben vrij laat volgens mij, want het lijkt erop dat 90% niet meer te downloaden is via de Virtual Console op de 3DS toch?
Ik ben vrij laat volgens mij, want het lijkt erop dat 90% niet meer te downloaden is via de Virtual Console op de 3DS toch?
Veel titels waren/zijn alleen beschikbaar op de virtual console van de WiiU en niet op de virtual console van de 3ds. Dus je ben niet te laat, ze waren er nooit op voor de 3ds.Cyrax0508 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 13:10:
Sinds kort weer een New 3DS, dat is ook best een leuk apparaat om retro op te gamen zeg. Ik wilde graag de SMB serie van de NES en SMW SNES in bezit hebben (ik heb de OG consoles niet meer) evenals de DKC serie (SNES) en een aantal GameBoy Mario titels en dat kan via de Virtual Console gewoon. Perfect voor mij, geen gesleep met oude consoles of mini consoles en niet afhankelijk zijn van een online abonnement van Nintendo (die ooit zal ophouden).
`Arno24 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 13:19:
[...]
Veel titels waren/zijn alleen beschikbaar op de virtual console van de WiiU en niet op de virtual console van de 3ds. Dus je ben niet te laat, ze waren er nooit op voor de 3ds.
Aaah, okay, duidelijk. Die nog maar even snel aanschaffen dan.
Thanks
Verwijderd
En de store van de 3DS en WII u sluit in maart 2023:Arno24 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 13:19:
[...]
Veel titels waren/zijn alleen beschikbaar op de virtual console van de WiiU en niet op de virtual console van de 3ds. Dus je ben niet te laat, ze waren er nooit op voor de 3ds.
nieuws: Nintendo sluit in maart 2023 eShop voor Wii U en 3DS - update
Verwijderd
Oeff nice, deze staat al heel wat jaren op mijn 'todo lijst' om te spelenLinksquest schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 12:54:
[Afbeelding]
Deze net met de post binnen gekregen.
Wilde al een tijdje een deel van mijn collectie laten zien. Vooral Nintendo / Handheld. Op foto 2, de Ikea Bottna-display plank, heb ik houten latjes uitgemeten, op maat gezaagd en er op geplakt zodat ik een deel van de spellen makkelijker uit de kast kan halen en qua display ziet er er naar mijn idee ook prima uit. Bijna alles is CIB. Het probleem is nu vooral dat de ruimte wat op begint te raken. Misschien in de toekomst er nog maar een plank bij knutselen. Foto 3 is voor mij wel de parel, een sealed versie van Tactics Ogre the Knight of Lodis.
:strip_exif()/f/image/XPZBax4uR9UUsZmWBR6wrWpu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EAEHekW9cmaUukTN1fMkocxk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XPZBax4uR9UUsZmWBR6wrWpu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EAEHekW9cmaUukTN1fMkocxk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SYnMUQqBBqldoprpBav2oZcC.jpg?f=fotoalbum_large)
Verwijderd
Mooie verzameling! Ook erg mooi gepresenteerd.Arno24 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 14:46:
Wilde al een tijdje een deel van mijn collectie laten zien. Vooral Nintendo / Handheld. Op foto 2, de Ikea Bottna-display plank, heb ik houten latjes uitgemeten, op maat gezaagd en er op geplakt zodat ik een deel van de spellen makkelijker uit de kast kan halen en qua display ziet er er naar mijn idee ook prima uit. Bijna alles is CIB. Het probleem is nu vooral dat de ruimte wat op begint te raken. Misschien in de toekomst er nog maar een plank bij knutselen. Foto 3 is voor mij wel de parel, een sealed versie van Tactics Ogre the Knight of Lodis.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Verwijderd
Ik heb de spellen die er op staan losstaand CIBBruiser schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 21:57:
[...]
Megagames 1, 2 & 3 heb ik CIB
In sommige gevallen wordt de nieuwere x360 versie geïnstalleerd i.p.v. de og xbox. Ik zie backwards compatibel ook meer als een tijdelijk zoethoudertje tot er nieuwe releases voor die nieuwe generatie zijn.gast7 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:43:
[...]
Leuk dat het kan maar, ik speel waar mogelijk het liefst op originele hardware.
Verwijderd
Ik vind de toevoeging van sommige games wel echt goed gedaan. Vooral die van AC, daar wordt die game echt naar een hoger niveau getild.Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 16:55:
[...]
Ik heb de spellen die er op staan losstaand CIB![]()
[...]
In sommige gevallen wordt de nieuwere x360 versie geïnstalleerd i.p.v. de og xbox. Ik zie backwards compatibel ook meer als een tijdelijk zoethoudertje tot er nieuwe releases voor die nieuwe generatie zijn.
Leuk dat het kan maar, ik speel waar mogelijk het liefst op originele hardware.
Verwijderd
AC? 230V naar 380V?Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 17:04:
[...]
Ik vind de toevoeging van sommige games wel echt goed gedaan. Vooral die van AC, daar wordt die game echt naar een hoger niveau getild.
Verwijderd
Oh alleen heb ik maar een deeltje op de 360, de rest op de PS3. En om nu daarvoor special de 360versie te kopen gaat ook wat ver. Kom nu al ruimte te kort (voor beide systemen) Wordt nu al weer tijd voor ander kastje/extra plankje ofzo

Wario Land II is toch wel een goed spel als je er langer in zit. Moet nog zien of hij ook leuker is dan I, maar dat kan ik pas tegen het einde zeggen.
Hier nog andere Wario Land liefhebbers?
Hier nog andere Wario Land liefhebbers?
Verwijderd
Netjes, leuke games! Heb je nog aanraders?densy schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 11:29:
De immer groeiende Mega Drive/ Genesis collection. Laatste aanvullingen zijn Heavy Unit en Darius II.
[Afbeelding]
Light Crusader is een action-adventure van Treasure, met een vleugje humor er ook bij. Wellicht niet hun beste titel, maar zeker heel erg interessant!Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 11:36:
[...]
Netjes, leuke games! Heb je nog aanraders?
Dragon's Fury is een port van Devil's Crush. Een leuke, uitdagende multi-stage pinball game met een occult thema. Heel erg vermakelijk, lekker opzwepende soundtrack.
Shinobi III is zo stylish. Ik vond dat qua gameplay, visuals en soundtrack een bijna perfecte blend. Wel een prijzige titel om te verkrijgen.
https://www.gamegeschiedenis.nl
Verwijderd
Nice. Dat zijn 3 games die ik nog niet heb. Ik ga wat YouTube filmpjes bekijken. Bedankt voor de tips!densy schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 11:47:
[...]
Light Crusader is een action-adventure van Treasure, met een vleugje humor er ook bij. Wellicht niet hun beste titel, maar zeker heel erg interessant!
Dragon's Fury is een port van Devil's Crush. Een leuke, uitdagende multi-stage pinball game met een occult thema. Heel erg vermakelijk, lekker opzwepende soundtrack.
Shinobi III is zo stylish. Ik vond dat qua gameplay, visuals en soundtrack een bijna perfecte blend. Wel een prijzige titel om te verkrijgen.
Hoe is jullie ervaring met postnl en inklaren? Ik heb braaf van te voren betaald maar mag hier bij ophalen nogmaals betalen omdat de pakket afhaal niet kan zien dat ik al betaald. Staat een sticker op pakket dus betalen of niks meekrijgen. Ondanks tonen van betaling in app. Ongelooflijk. Laatste keer dat ik mezelf met deze ellende opzadel.
:strip_exif()/f/image/fCUViPM31WNARzy8ZtFlOoPa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fCUViPM31WNARzy8ZtFlOoPa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SAjEGeLOSW5Onnf4E71990K1.jpg?f=fotoalbum_large)
@OFV tot nu toe ging het bij mij vlekkeloos. Ik zou gewoon contact opnemen met postnl en nu niet betalen. Pakket blijft sowieso even liggen. Dus je hebt geen haast om het nu meteen mee te nemen.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance sp
- Saturn
- Game boy advance
- 16 bit
- Nintendo 64
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Sure? Heb ooit een zending van Play-Asia afgeleverd gekregen op het postkantoor. Kreeg er geen aankondiging van, maar die zou binnen 2 weken weer worden teruggestuurd bij niet afhalen. Was net op tijd (Horizon Chase/Vita).cold_as_ijs schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 13:18:
@OFV tot nu toe ging het bij mij vlekkeloos. Ik zou gewoon contact opnemen met postnl en nu niet betalen. Pakket blijft sowieso even liggen. Dus je hebt geen haast om het nu meteen mee te nemen.
De afhandelingskosten toch wel aan de hoge kant met 7 euro.
:fill(white):strip_exif()/f/image/4lwQRVyDQqo54jFVRx5FpD6f.png?f=user_large)
Edit:
Van te voren betalen was wel goedkoper. Toen heb ik 8,94 betaald.
:fill(white):strip_exif()/f/image/4lwQRVyDQqo54jFVRx5FpD6f.png?f=user_large)
Edit:
Van te voren betalen was wel goedkoper. Toen heb ik 8,94 betaald.
Betaal online en bespaar:
Je pakket sneller in huis én besparen op de afhandelingskosten? Betaal eenvoudig online. De afhandelingskosten zijn namelijk €3 goedkoper dan
wanneer je op een PostNL-punt betaalt. Betaal je online? Dan zijn de afhandelingskosten:
• € 4,- bij een zending met een waarde tot € 150,-
• € 10,- bij een zending met een waarde vanaf € 150,-
[ Voor 48% gewijzigd door OFV op 12-05-2022 13:40 ]
Volgens mij is het beleid van PostNL inderdaad dat het wordt teruggestuurd naar de afzender als je het binnen 2 weken niet ophaalt.Exorcist schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 13:29:
[...]
Sure? Heb ooit een zending van Play-Asia afgeleverd gekregen op het postkantoor. Kreeg er geen aankondiging van, maar die zou binnen 2 weken weer worden teruggestuurd bij niet afhalen. Was net op tijd (Horizon Chase/Vita).
Mooie uitgave, ik ga binnenkort beginnen aan MGS23style schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 16:10:
Vandaag binnen, nog nooit gespeeld dit deel:
[Afbeelding]
Zojuist postnl aan de lijn gehad. Krijg het bedrag van de online betaling terug. Dus door een fout van postnl en mij dubbel te laten betalen ben ik nu ook nog 4 euro meer kwijt. Echt. Wat een organisatie is het toch. Verschrikkelijk. Mijn tip. Ver weg blijven van import bij dit soort kleine uitgaven.
Haha nice ben ik ook net mee gestart op de PS3 (legacy HD collection). Welke jij?Seroczynski schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 16:17:
[...]
Mooie uitgave, ik ga binnenkort beginnen aan MGS2(kabel komt deze week binnen)
Ha tof3style schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 16:19:
[...]
Haha nice ben ik ook net mee gestart op de PS3 (legacy HD collection). Welke jij?
Ik heb tijdens mijn research wel vrijwel overal de consensus gelezen dat de HD Collection de beste versie van de game bevat, maar ik ben een beetje eigenwijs
[ Voor 12% gewijzigd door Seroczynski op 12-05-2022 16:24 ]
Ja ik ken dat. Die route had ik ook kunnen nemen. Wil hem eigenlijk ook nog een keer op een crt spelen.Seroczynski schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 16:22:
[...]
Ha tofIk ga Metal Gear Solid 2: Substance op de PS2 spelen. Games die remakes hebben ontvangen heb ik niet een echte mening over, soms speel ik de remakes en soms de originele uitgaven. Voor MGS2 heb ik dus voor de PS2 versie gekozen, voornamelijk omdat ik de PS2 gewoon te weinig gebruik en ik zo de componentkabel i.c.m. de RT5x mooi kan uitproberen.
Ik heb tijdens mijn research wel vrijwel overal de consensus gelezen dat de HD Collection de beste versie van de game bevat, maar ik ben een beetje eigenwijs
Ik zou de RT5x er ook nog tussen kunnen hangen voor wat mooie scanlines.
Hoe zou je die aansluiten, dan zou je dus RGB scart gebruiken toch? Dat signaal zal ongetwijfeld goed door een CRT opgepakt kunnen worden, maar ik ga nu juist die kabel vervangen zodat ik YPbPr kan gebruiken.3style schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 16:26:
[...]
Ja ik ken dat. Die route had ik ook kunnen nemen. Wil hem eigenlijk ook nog een keer op een crt spelen.
Ik zou de RT5x er ook nog tussen kunnen hangen voor wat mooie scanlines.
Ja ik heb nog een goede scart kabel liggen voor de PS2 die volgens mij ook op de PS3 kan.Seroczynski schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 16:28:
[...]
Hoe zou je die aansluiten, dan zou je dus RGB scart gebruiken toch? Dat signaal zal ongetwijfeld goed door een CRT opgepakt kunnen worden, maar ik ga nu juist die kabel vervangen zodat ik YPbPr kan gebruiken.
Verder dan 480i gaat het met scart alleen niet, dus als ik wil downscalen naar 240p voor een strakker beeld op een crt (met als nadeel minder lijnen uiteraard) doe ik het via hdmi naar component met een hdmi naar component omvormer en een component naar scart kabel.
import is altijd best een gedoe, het hoort erbij.OFV schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 16:19:
Zojuist postnl aan de lijn gehad. Krijg het bedrag van de online betaling terug. Dus door een fout van postnl en mij dubbel te laten betalen ben ik nu ook nog 4 euro meer kwijt. Echt. Wat een organisatie is het toch. Verschrikkelijk. Mijn tip. Ver weg blijven van import bij dit soort kleine uitgaven.
In mijn ervaring is de klanten service altijd vrij goed dus het geld van fouten zie je altijd wel terug. Ik dacht dat telefonish extra kosten had, kan je ze beter via de mail of social media als twitter benaderen.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance sp
- Saturn
- Game boy advance
- 16 bit
- Nintendo 64
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
M'n eerste faceplate, 360 zat erbij voor 7,50 
:strip_exif()/f/image/N8nLVG5f5Yodxc79h9S6e1z0.jpg?f=fotoalbum_large)
Oh, zie nu pas dat er een 250GB HDD op zit..had ik niet verwacht!
Hij is werkend verstuurd
:strip_exif()/f/image/N8nLVG5f5Yodxc79h9S6e1z0.jpg?f=fotoalbum_large)
Oh, zie nu pas dat er een 250GB HDD op zit..had ik niet verwacht!
Hij is werkend verstuurd
:strip_exif()/f/image/TdXDy8M1Ou8oYlTUzqEQBKsd.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 115% gewijzigd door Exorcist op 12-05-2022 19:18 ]
Gister binnengekregen.
:strip_exif()/f/image/zgv8MRVv1QTltuabk8Yq4B1D.jpg?f=fotoalbum_large)
Ben pas gestopt met Sekiro (ben op de helft), omdat ik vast zit en verder gegaan met God Of War (super makkelijk als je dat na Sekiro speelt). Dus ik sta niet te springen om te beginnen met Battletoads...
:strip_exif()/f/image/zgv8MRVv1QTltuabk8Yq4B1D.jpg?f=fotoalbum_large)
Ben pas gestopt met Sekiro (ben op de helft), omdat ik vast zit en verder gegaan met God Of War (super makkelijk als je dat na Sekiro speelt). Dus ik sta niet te springen om te beginnen met Battletoads...
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Ik heb hier iets voor de echte tweakers denk ik.
Heb een snes overgenomen die bepaalde cartridges niet speelt die perfect werken op andere toestellen.
Een klein overzicht:
Terranigma heeft een black screen
Donkey Kong Country loopt vast op het Nintendo logo (geen muziek bij Rare logo)
Zelda Link to the Past start op maar je krijgt een zwart scherm bij het selectiescherm (saves) je kan echter wel
Selecteren en starten, daarna doet hij het gewoon.
Castlevania IV loopt vast op het Konami logo (net voor het geluid)
Al deze cartridges doen het perfect op mijn andere consoles.
Iemand een idee waar ik zou kunnen starten met kijken? De snes is volledig gereinigd, ook de connectoren.
Ps: Andere spellen lijken wel normaal te werken op deze console
Heb een snes overgenomen die bepaalde cartridges niet speelt die perfect werken op andere toestellen.
Een klein overzicht:
Zelda Link to the Past start op maar je krijgt een zwart scherm bij het selectiescherm (saves) je kan echter wel
Iemand een idee waar ik zou kunnen starten met kijken? De snes is volledig gereinigd, ook de connectoren.
[ Voor 4% gewijzigd door Ekfad op 12-05-2022 22:50 ]
Lijkt me dan toch de cart slot pins niet meer helemaal goed zijn. Heb je zelf de console gereinigd? Reinigen is een breed woord namelijk. Ik zou alle pins even nalopen en goed reinigen met de bekende reinigingsalcohol en wattenstaafjes.Ekfad schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 22:48:
Een klein overzicht:
@Ekfad Je zou met contactspray, een (credit)card en een kleine microvezel doek ook de binnenkant van de pinconnector kunnen reinigen. En inderdaad ook even de pins nalopen als je daarna nog problemen hebt.
Is het een PAL SNES of een andere console?
Vraagje aan de discs verzamelaars.
Moet ik mij zorgen maken over disc rot bij oude discs?
Wat ik er van gezien en gelezen heb, is dit alleen bij discs van slechte kwaliteit (o.a. sommige GameCube discs).
Heb ik dit juist of is het een probleem van alle discs?
Moet ik mij zorgen maken over disc rot bij oude discs?
Wat ik er van gezien en gelezen heb, is dit alleen bij discs van slechte kwaliteit (o.a. sommige GameCube discs).
Heb ik dit juist of is het een probleem van alle discs?
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
kan ook zijn dat je moederbord aan het einde van zijn leven is. heb dat wel eens gehad dat bepaalde special effects dus niet goed meer werken op een bepaalde console. waarbij het elders perfect werkt.Ekfad schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 22:48:
Een klein overzicht:
Op zulke consoles kunnen veel games het perfect doen, maar als een game bepaalde special effects heeft ga je het merken. want de hardware is beschadigd en je hebt niet meer de onderdelen om het gewoon goed te laten werken.
[ Voor 4% gewijzigd door gast7 op 13-05-2022 02:05 ]
3style schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 22:58:
[...]
Lijkt me dan toch de cart slot pins niet meer helemaal goed zijn. Heb je zelf de console gereinigd? Reinigen is een breed woord namelijk. Ik zou alle pins even nalopen en goed reinigen met de bekende reinigingsalcohol en wattenstaafjes.
Seroczynski schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 23:11:
@Ekfad Je zou met contactspray, een (credit)card en een kleine microvezel doek ook de binnenkant van de pinconnector kunnen reinigen. En inderdaad ook even de pins nalopen als je daarna nog problemen hebt.
Ik heb het bord zelf gereinigd, ook de pins. Verder lijkt het bord helemaal ok (is een Pal console).gast7 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 02:04:
[...]
kan ook zijn dat je moederbord aan het einde van zijn leven is. heb dat wel eens gehad dat bepaalde special effects dus niet goed meer werken op een bepaalde console. waarbij het elders perfect werkt.
Op zulke consoles kunnen veel games het perfect doen, maar als een game bepaalde special effects heeft ga je het merken. want de hardware is beschadigd en je hebt niet meer de onderdelen om het gewoon goed te laten werken.
Het lijkt er idd op dat bepaalde zaken het niet meer doen dus ik had gehoopt dat iemand een aanknoping had. Kon ik starten met uitmeten.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.