Worms altijd goed! @Sagat Ninja ropeje?Linksquest schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 18:49:
Geen fysieke Retro, maar wel echte retro games van de PC
[Afbeelding]
Voor nog geen €4,00 moest ik ze gewoon hebben
- Exorcist
- Registratie: Maart 2002
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- Microsoft Xbox + 1 Controller
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
:strip_icc():strip_exif()/u/50793/thumb-exorcist.jpg?f=community)
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Smaken verschillen, ik vind die felgele kleuren met dat matte grijze plastic eigenlijk net zoals blauwe kikkers. Je ziet van veraf al dat je er vandaan moet blijvenVerwijderd schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 21:18:
[...]
Ik moet zeggen van de platinum/classic games. Dat ik de ps3 platinum niet heel lelijk vindt. Maar dan wel de platinum van de begin tijd, met het spider-man font. Zoals deze:
[Afbeelding]
Verwijderd
Hahahaha. Ik vind het vooral tof dat het doosje ook anders is. Ze hebben er wel werk van gemaakt om onderscheid te maken.Exorcist schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 21:19:
[...]
Smaken verschillen, ik vind die felgele kleuren met dat matte grijze plastic eigenlijk net zoals blauwe kikkers. Je ziet van veraf al dat je er vandaan moet blijven
Ik vind vooral die classics lelijk waar de cover zo klein is geworden en er enorm groot classic staat. Hier is het nog redelijk subtiel met alleen platinum bovenin. En een ander kleur logo.
De enige die dit nooit doet is Nintendo volgens mij? Die hebben geen classics/Platinum etc toch?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2022 21:25 ]
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Zeer zeker welVerwijderd schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 21:25:
[...]
De enige die dit nooit doet is Nintendo volgens mij? Die hebben geen classics/Platinum etc toch?

Ook de SNES had Classic titles. N64 idem.

[ Voor 58% gewijzigd door Exorcist op 05-05-2022 21:30 ]
Verwijderd
Ohh ja natuurlijk. Helemaal vergeten. Ik kom ze alleen weinig tegen. Alleen bij 3ds somsExorcist schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 21:26:
[...]
Zeer zeker wel
[Afbeelding]
Ook de SNES had Classic titles. N64 idem.
[Afbeelding]
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Meerdere PS3's? Lijkt me stug binnen zo'n korte tijd, of de disc zelf moet in de volle zon hebben gelegen voor jaren zonder doosje. Heb spellen van de MegaCD die probleemloos starten..CD-i idem. Die plekjes schijnen wel erg door, dat lijkt wat meer te zijn dan dat hoor.Verwijderd schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 21:54:
Hmm de GT5 prologue disc werkt niet. Zou dit disc rot kunnen zijn? Nog nooit meegemaakt met een Bluray disc.
[Afbeelding]
[ Voor 20% gewijzigd door Exorcist op 05-05-2022 22:04 ]
Verwijderd
Ja op meerdere ps3's. Die data is niet meer te lezen door de ps3. Hij herkent de disc wel, alleen bij het opstarten krijg ik een foutcode.Exorcist schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 22:03:
[...]
Meerdere PS3's? Lijkt me stug binnen zo'n korte tijd, of de disc zelf moet in de volle zon hebben gelegen voor jaren zonder doosje. Heb spellen van de MegaCD die probleemloos starten..CD-i idem. Die plekjes schijnen wel erg door, dat lijkt wat meer te zijn dan dat hoor.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Die plekjes schijnen door de disc heen, dat is het/je probleem. Hoe het komt, geen idee. Ook nooit gezien. Maar zou hier wel mee terug gaan (CeX?).Verwijderd schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 22:08:
[...]
Ja op meerdere ps3's. Die data is niet meer te lezen door de ps3. Hij herkent de disc wel, alleen bij het opstarten krijg ik een foutcode.
Verwijderd
Ik denk dat dit het probleem inderdaad is.Exorcist schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 22:09:
[...]
Die plekjes schijnen door de disc heen, dat is het/je probleem. Hoe het komt, geen idee. Ook nooit gezien. Maar zou hier wel mee terug gaan (CeX?).
Nee, retroplaystationkopen.nl was maar 1,95 euro. Maar goed met verzendkosten erbij zit je toch op 5,90 euro.
Heeft iemand ervaring met opladen van een Move controller voor een PlayStation 3 (zo'n een met een verlicht bolletje op het uiteinde)? Moet je daarvoor echt je PS3 of een PC voor aanlaten? 
Ik had een gebruikte gekocht en wilde 'm onderweg alvast opladen in de auto en het viel me op dat hij het niet deed op een "domme" telefoonlader. Ge-Google-ed en toen las ik dat hij alleen oplaadt aan een PS3 of PC
Dus ik deed 'm aan de USB v/d autoradio, daar laadde hij ook op 
En nu thuis laadt hij dus daadwerkelijk alleen op aan de PS3 of een opgestarte PC. Op geen enkele telefoonlader laadt hij op, er moet blijkbaar iets geïnitialiseerd worden voordat hij gaat laden? Maar het is toch knudde om uren een PS3 of PC met dito verbruik aan te laten staan om de Move op te laden?! Of is het een verkapte truc om je een oplaadstation aan te smeren?
Ik had een gebruikte gekocht en wilde 'm onderweg alvast opladen in de auto en het viel me op dat hij het niet deed op een "domme" telefoonlader. Ge-Google-ed en toen las ik dat hij alleen oplaadt aan een PS3 of PC
En nu thuis laadt hij dus daadwerkelijk alleen op aan de PS3 of een opgestarte PC. Op geen enkele telefoonlader laadt hij op, er moet blijkbaar iets geïnitialiseerd worden voordat hij gaat laden? Maar het is toch knudde om uren een PS3 of PC met dito verbruik aan te laten staan om de Move op te laden?! Of is het een verkapte truc om je een oplaadstation aan te smeren?
Verwijderd
https://www.bol.com/nl/nl...3-4-usb/9200000078635521/Josefien schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 22:38:
Heeft iemand ervaring met opladen van een Move controller voor een PlayStation 3 (zo'n een met een verlicht bolletje op het uiteinde)? Moet je daarvoor echt je PS3 of een PC voor aanlaten?
Ik had een gebruikte gekocht en wilde 'm onderweg alvast opladen in de auto en het viel me op dat hij het niet deed op een "domme" telefoonlader. Ge-Google-ed en toen las ik dat hij alleen oplaadt aan een PS3 of PCDus ik deed 'm aan de USB v/d autoradio, daar laadde hij ook op
Of de orginele van Sony ergens zoeken op marktplaats.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Ik heb zelf deze:Josefien schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 22:38:
Ik had een gebruikte gekocht en wilde 'm onderweg alvast opladen in de auto en het viel me op dat hij het niet deed op een "domme" telefoonlader. Ge-Google-ed en toen las ik dat hij alleen oplaadt aan een PS3 of PCDus ik deed 'm aan de USB v/d autoradio, daar laadde hij ook op

Maar USB opladen...kabel in je TV, versterker, console, laptop, PC, auto, wasmachine. Het is laagspanning dus je kunt het via alles zowat wel opladen. Of het praktisch is? Nee. Dan ontkom je niet aan zo'n dock, denk ik.
:strip_exif()/f/image/6l5FU0lEiSoEzvJPZbDjNQsL.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 12% gewijzigd door Exorcist op 05-05-2022 22:51 ]
Dat laadstation is nog duurder dan de controller en eye camera bij elkaar
Hij laadt inderdaad via USB op, maar alleen die van de PC, PS3 en blijkbaar sommige autoradio's
Op telefoonladers doet hij het niet. Hij moet dus per se een "slim" apparaat ervoor hebben, zo vreemd.
En op de oude PS2 (waar ik nu op aan het spelen ben) laadt hij trouwens ook niet. Verder heeft mijn TV geen USB en de PC staat uit.
Tja... dan maar aan de PC hangen en dan hopen dat de tijd dat ik aan de PC zit genoeg is om dat ding opgeladen te houden...

Hij laadt inderdaad via USB op, maar alleen die van de PC, PS3 en blijkbaar sommige autoradio's

En op de oude PS2 (waar ik nu op aan het spelen ben) laadt hij trouwens ook niet. Verder heeft mijn TV geen USB en de PC staat uit.
Tja... dan maar aan de PC hangen en dan hopen dat de tijd dat ik aan de PC zit genoeg is om dat ding opgeladen te houden...
Verwijderd
De moves accepteren niet zomaar alles:Exorcist schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 22:49:
[...]
Ik heb zelf deze:
[Afbeelding]
Maar USB opladen...kabel in je TV, versterker, console, laptop, PC, auto, wasmachine. Het is laagspanning dus je kunt het via alles zowat wel opladen. Of het praktisch is? Nee. Dan ontkom je niet aan zo'n dock, denk ik.
[Afbeelding]
PlayStation Move and Dualshock 3 controllers won't charge from most wall chargers because they are not 'intelligent' enough. There's some handshaking thing going on that a wall charger can't do.
They need to be plugged into a PS4, PS3 or a PC, or docked on a proper PlayStation Move charger. You'll might find they work fine once you've done that
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Hmm. Zit inderdaad wat in nu ik me dit bedenk hoeveel moeite het soms kost om controllers/devices op te laden via andere apparaten. Daarom hou ik het altijd bij officiële docks waar mogelijk.Verwijderd schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 22:59:
[...]
De moves accepteren niet zomaar alles:
PlayStation Move and Dualshock 3 controllers won't charge from most wall chargers because they are not 'intelligent' enough. There's some handshaking thing going on that a wall charger can't do.
They need to be plugged into a PS4, PS3 or a PC, or docked on a proper PlayStation Move charger. You'll might find they work fine once you've done that
Verwijderd
Een PS4 kan controllers in stand-by modus opladen. De ps3 kan dat helaas niet.Josefien schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 22:56:
Dat laadstation is nog duurder dan de controller en eye camera bij elkaar![]()
Hij laadt inderdaad via USB op, maar alleen die van de PC, PS3 en blijkbaar sommige autoradio'sOp telefoonladers doet hij het niet. Hij moet dus per se een "slim" apparaat ervoor hebben, zo vreemd.
Ja zijn niet de mooiste hoesjes idd, maar ik vind het ook wel prima. Qua XBOX heb ik wel een hele lijst. Wil sowieso alle splinter cell compleet, verder de toppers van de generatie zoals jsrf, freedom fighters, max payne, psychonauts, gta etc… Ik heb een 100 games nu op mijn xbox staan, daar wil ik de meeste wel van op diskExorcist schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 21:09:
[...]
Nice!
Ik vraag me toch wel altijd af wie die classic/Platinum covers ontwikkeld. Die krijgt volgens mij één opdracht mee maak ze zo afzichtelijk als mogelijk
Verder geen titels die je nog moet hebben?
Deze vind ik als verzamelaar wel erg tof om te hebben:
[Afbeelding]
Eerste focus is om Sega collectie bij elkaar te krijgen. Wil nog een stuk of 10-15 titels zeker.
Vandaag even max payne 2 aangezet op de xbox, ziet er 20 jaar na dato toch echt wel rete strak uit op mijn QHD monitor, de retrotink doet dat goed. Helpt ook wel dat upscale nu van 720p naar 1440p niet heel moeilijk is
Er werd gewerkt aan een versie van Doom op de Saturn die van de hardware acceleratie gebruikt maakte, en dus veel beter zou moeten draaien. Maar dat zorgt voor vervorming wanneer the textures dichtbij getoond worden, wat je bij veel spellen zag. John Romero vond dat niet mooi en eiste daarom een software renderer, zonder die vervorming, maar met slechte framerate.Verwijderd schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 17:49:
[...]
Doom heb ik (nog) niet maar, Hexen is goed te doen. Natuurlijk is het wat minder dan op pc en, dat is opzich niet zo heel vreemd. Zat een groot gat door de opkomst van 3D kaarten.
Romero? Dat was toch echt Carmack....Slogra schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 10:24:
[...]
Er werd gewerkt aan een versie van Doom op de Saturn die van de hardware acceleratie gebruikt maakte, en dus veel beter zou moeten draaien. Maar dat zorgt voor vervorming wanneer the textures dichtbij getoond worden, wat je bij veel spellen zag. John Romero vond dat niet mooi en eiste daarom een software renderer, zonder die vervorming, maar met slechte framerate.
ook een stukje van de disc art af aan de bovenkant of echt doorschijnend door de art heen?Verwijderd schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 21:54:
Hmm de GT5 prologue disc werkt niet. Zou dit disc rot kunnen zijn? Nog nooit meegemaakt met een Bluray disc.
[Afbeelding]
zoniet en hij is krasvrij dan wellicht een productie fout vanaf het begin, dat is vaak de grootste oorzaak wat disc rot betreft. zeker gezien ps3 helemaal niet oud is en deze disks veel sterker zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door gast7 op 06-05-2022 17:09 ]
Ceramic white PS3 prachtig, zou ik ook nog willen.
Of de silver edition wel de fat natuurlijk die modellen heb ik toch het liefst.Ik heb een 60gb in topconditie launchmodel, koelpasta en 2032 heb ik verleden jaar ververst (artic silver5)
Of de silver edition wel de fat natuurlijk die modellen heb ik toch het liefst.Ik heb een 60gb in topconditie launchmodel, koelpasta en 2032 heb ik verleden jaar ververst (artic silver5)
@3style nice. PS3HEN werkt op zich redelijk maar CFW werkt echt 10x beter
.
HDD ook meteen upgraden naar een groter formaat zodat je genoeg games kan installeren.
HDD ook meteen upgraden naar een groter formaat zodat je genoeg games kan installeren.
Een poosje geleden zijn de S-Video en USB (stroom) kabels voor de Atari binnen gekomen en het resultaat is ongeveer wat ik had verwacht. In ieder geval beter dan Composite en RF.
/f/image/8aejupc4ClwtGhwINqRFMNGA.png?f=fotoalbum_large)
Maar goed, met de scanline filters van de Retrotink 5X vallen die "jailbars" enigszins weg te werken. Nu maar even Joust spelen.
/f/image/8aejupc4ClwtGhwINqRFMNGA.png?f=fotoalbum_large)
Maar goed, met de scanline filters van de Retrotink 5X vallen die "jailbars" enigszins weg te werken. Nu maar even Joust spelen.
/f/image/n7Ds6zgDcRsDZeCvWWywF1JC.png?f=fotoalbum_large)
wat nieuwe aanwinsten, die 2 joy/flightsticks er gratis bijgekregen.
:strip_exif()/f/image/rqxxkJDnM7pEIBPZrJcZsH4J.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit vind ik wel cool, mooi dat het boekje zo gebruikt wordt, amazing high score! en wat een keurig handschrift
:strip_exif()/f/image/rqxxkJDnM7pEIBPZrJcZsH4J.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit vind ik wel cool, mooi dat het boekje zo gebruikt wordt, amazing high score! en wat een keurig handschrift
:strip_exif()/f/image/loy3uMyEju2peyIB80HimMnj.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 35% gewijzigd door Petje72 op 07-05-2022 12:56 ]
GeweldigPetje72 schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 12:44:
[Afbeelding]
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Lang naar gezocht, gisteren eindelijk kunnen kopen. Verwacht m dinsdag binnen: een Xperia Play
YouTube: The Playstation Phone - The Sony Ericsson Xperia Play | MVG
Verwijderd
Nice! Kan je de games er nog op zetten?Exorcist schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 15:34:
Lang naar gezocht, gisteren eindelijk kunnen kopen. Verwacht m dinsdag binnen: een Xperia Play![]()
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Ja, met een tool kun je PS1 bestanden omzetten en direct naar de telefoon uploaden
Zal het van de week eens uittesten
Verwijderd
Leuk hè drm in je console:
[Twitter: https://twitter.com/Cloaked_Onyx/status/1522807461907939328?t=V6l0ZQJ2GYhtURl5de1-Pg&s=19]
Nog een reden om geen digital only te kopen...
Maar zelfs disc games starten niet op heb ik begrepen, door een storing bij xbox live.
[Twitter: https://twitter.com/Cloaked_Onyx/status/1522807461907939328?t=V6l0ZQJ2GYhtURl5de1-Pg&s=19]
Maar zelfs disc games starten niet op heb ik begrepen, door een storing bij xbox live.
Grappig, wist niet dat die moeilijk te vinden was. Ik heb mijn eigen van vroegah bewaard, ligt nog ergens in mijn nachtkastje weg te rotten...Exorcist schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 15:34:
Lang naar gezocht, gisteren eindelijk kunnen kopen. Verwacht m dinsdag binnen: een Xperia Play![]()
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Voor mij gewoon voor de verzameling, hoort erbij. Meerwaarde..eerder minderwaarde want de Play speelt geen PSP spellen afSp33dFr34k schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 16:42:
[...]
Grappig, wist niet dat die moeilijk te vinden was. Ik heb mijn eigen van vroegah bewaard, ligt nog ergens in mijn nachtkastje weg te rotten...puur collectability, of wat is de meerwaarde boven een PSP oid?
Ik zie op de frontpage van Tweakers dat Ocarina Of Time in World Video Game Hall of Fame een plek krijgt. Wat nice!
OoT had ik een aantal maanden geleden uitgespeeld op de N64. Is ook mijn eerste N64 game die ik heb uitgespeeld, en ook eerste Zelda game. Voor mij is het een Masterpiece
OoT had ik een aantal maanden geleden uitgespeeld op de N64. Is ook mijn eerste N64 game die ik heb uitgespeeld, en ook eerste Zelda game. Voor mij is het een Masterpiece
Verwijderd
Maakt bij de Xbox geen verschil hoor. Bij een disc heb je ook online connecties nodig.Verwijderd schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 16:12:
Leuk hè drm in je console:
[Twitter]
Sommige Xbox discs hebben ook maar een paar MB aan data, wat puur de licentie is.
Zelf een Xbox fan van het eerste uur, maar dit zijn wel kansloze ontwikkelingen
Verwijderd
Volgens mij niet heel anders dan ze in het begin met xbox one hadden gedaan. Met always online, wat ze later weer hebben teruggedraaid.Verwijderd schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 17:09:
[...]
Maakt bij de Xbox geen verschil hoor. Bij een disc heb je ook online connecties nodig.
Sommige Xbox discs hebben ook maar een paar MB aan data, wat puur de licentie is.
Dat is voor mij ook de reden om niet te veel discs te kopen voor de series. Heb wel halo infinite gekocht, die dus alleen een licentie op de disc heeft staan.
Je zou denken dat als je de licentie daadwerkelijk hebt, dat je ten alle tijden het spel zou kunnen spelen...Verwijderd schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 17:09:
[...]
Maakt bij de Xbox geen verschil hoor. Bij een disc heb je ook online connecties nodig.
Maar ja, dan moet die licentie weer om de maand geverifiëerd worden, hé.
Zo een slim heb ik ook beneden, de PS3 blijft toch nog altijd 1 van mijn lievelings consoles.
Verwijderd
Ik ben vandaag begonnen aan tomb raider underworld op de Ps3. Nooit eerder gespeeld, erg vermakelijke game. Voor mij blijft de ps3 ook een hele fijne console.elsympatico schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 18:26:
Zo een slim heb ik ook beneden, de PS3 blijft toch nog altijd 1 van mijn lievelings consoles.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Eens. En ik vind de phat-PS3 de mooiste console die er is (ex. limited editions).Verwijderd schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 18:32:
[...]
Ik ben vandaag begonnen aan tomb raider underworld op de Ps3. Nooit eerder gespeeld, erg vermakelijke game. Voor mij blijft de ps3 ook een hele fijne console.
Heb/speel jij overigens (of wie dan ook hier) de Phoenix Wright games? Heb ze destijds allemaal uitgespeeld op de DS maar toentertijd helaas op een R4 kaart waardoor ik daarna de noodzaak niet zag ze te kopen (oh had ik maar...) omdat ik net iets minder hard verzamel(de) voor handhelds. Spellen zijn nu relatief duur, ook de laatste op de 3DS. Enige deel wat ik nu heb is die collectie op de PS4, ga ik binnenkort weer verder mee. Vind het echt een toffe serie namelijk
Heeft het er ook niet mee te maken dat PS3 generatie een beetje de golden age is van gaming?
De grote studio’s maakte gewoon goede games, lootboxes bestonden niet en er werd veel meer geëxperimenteerd.
De generatie ervoor was 3D gaming nog niet top, niet geraffineerd genoeg qua besturing. Bv FPS zijn heel lastig op de console terwijl het op de PC heel goed te spelen was in 2002.
De generatie erna heeft wel goede games opgeleverd maar was gevoelsmatig minder vernieuwend
De grote studio’s maakte gewoon goede games, lootboxes bestonden niet en er werd veel meer geëxperimenteerd.
De generatie ervoor was 3D gaming nog niet top, niet geraffineerd genoeg qua besturing. Bv FPS zijn heel lastig op de console terwijl het op de PC heel goed te spelen was in 2002.
De generatie erna heeft wel goede games opgeleverd maar was gevoelsmatig minder vernieuwend
Afgelopen dagen had ik weer heel even Crash Bash gespeeld (favoriet uit m'n jeugd
). Ik was er vroeger al niet super goed in (ben überhaupt geen heldin in videogames, kom (reactie)snelheid en precisie tekort), maar kreeg met moeite wel alle extra levels unlocked
Maar nu is het spel moeilijk geworden, zeg
Alle bekers waren goed te doen, maar bepaalde edelstenen, kristallen en vooral relics zijn amper te winnen
Is het normaal dat spelletjes met het ouder worden nòg moeilijker worden dan ze al waren?
De mate van frustratie is nog wel even hoog als vroeger incl. het meppen v/d controller als ik te vaak achter elkaar verlies
Maar waar het vroeger vrij straffeloos kon, heb ik nu al voor de 2e dag oplopende pijn in een hand nadat ik eergisteren slechts één mep had uitgedeeld
Is het normaal dat spelletjes met het ouder worden nòg moeilijker worden dan ze al waren?
De mate van frustratie is nog wel even hoog als vroeger incl. het meppen v/d controller als ik te vaak achter elkaar verlies

@Josefien Yup. Vroeger had ik nog tijd om lang te spelen. Tegenwoordig het geld om spellen te kopen, maar waar ik vroeger door Super Mario Bros 1 heen vloog (nooit uitgespeeld overigens, maar toch), loop ik nu toch een stuk langzamer om uberhaupt niet overal tegen een vijand aan te lopen of in een gat te vallen.
Huidige games speel ik ook op zo makkelijk mogelijk. Het gaat me om het verhaal en het spelen, niet om het zo moeilijk mogelijk te maken. Uitzondering is dan de Souls reeks waarbij ik nog steeds Demons Souls als meest favo heb. Niet dat ik ze ooit uitgespeeld heb.
Maar toch.
Huidige games speel ik ook op zo makkelijk mogelijk. Het gaat me om het verhaal en het spelen, niet om het zo moeilijk mogelijk te maken. Uitzondering is dan de Souls reeks waarbij ik nog steeds Demons Souls als meest favo heb. Niet dat ik ze ooit uitgespeeld heb.
[ Voor 30% gewijzigd door Arunia op 07-05-2022 22:23 ]
@Josefien de huidige games zijn veel meer vergevend verzint. Oude games vinden zijn oorsprong in de arcade waar het geld uit je zak kloppen een doel was.
Heb crash bandicoot nooit gespeeld maar wat ik begrijp is dat sowieso een pittige platformer, bijna onmogelijk om die op 105% te krijgen
. Neem aan dat het bij crash bash niet anders is. Overigens herken ik wel de handpijnen bij oudere games (ook bij moderne games als MK11 overigens). Zal de leeftijd wel zijn, of misschien bestond het toen niet net als ADHD
Heb crash bandicoot nooit gespeeld maar wat ik begrijp is dat sowieso een pittige platformer, bijna onmogelijk om die op 105% te krijgen
Zal ik ook is moeten kopen dan, wat ik ook goed vind is uncharted en the last of us en als offroad racer Motorstorm wat een prachtgames.Verwijderd schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 18:32:
[...]
Ik ben vandaag begonnen aan tomb raider underworld op de Ps3. Nooit eerder gespeeld, erg vermakelijke game. Voor mij blijft de ps3 ook een hele fijne console.
Ik speel geen echt moderne games op een hoge uitzondering na (Untitled Goose Game), dus dat zal het niet zijncold_as_ijs schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 22:07:
@Josefien de huidige games zijn veel meer vergevend verzint. Oude games vinden zijn oorsprong in de arcade waar het geld uit je zak kloppen een doel was.
Heb crash bandicoot nooit gespeeld maar wat ik begrijp is dat sowieso een pittige platformer, bijna onmogelijk om die op 105% te krijgen. Neem aan dat het bij crash bash niet anders is. Overigens herken ik wel de handpijnen bij oudere games (ook bij moderne games als MK11 overigens). Zal de leeftijd wel zijn, of misschien bestond het toen niet net als ADHD
Crash Bandicoot 1 t/m 3 is inderdaad platform. De 1 kreeg ik vroeger ook niet ver, de 2 en 3 had ik de basislevels wel af en van de 3 ook een paar extra levels.
Maar Crash Bash is heel anders, bestaat uit allemaal mini-games
Misschien is dat het wel, vroeger lang achter elkaar spelenArunia schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 22:02:
@Josefien Yup. Vroeger had ik nog tijd om lang te spelen. Tegenwoordig het geld om spellen te kopen, maar waar ik vroeger door Super Mario Bros 1 heen vloog (nooit uitgespeeld overigens, maar toch), loop ik nu toch een stuk langzamer om uberhaupt niet overal tegen een vijand aan te lopen of in een gat te vallen.
Huidige games speel ik ook op zo makkelijk mogelijk. Het gaat me om het verhaal en het spelen, niet om het zo moeilijk mogelijk te maken. Uitzondering is dan de Souls reeks waarbij ik nog steeds Demons Souls als meest favo heb. Niet dat ik ze ooit uitgespeeld heb.Maar toch.
Verwijderd
Phoenix Wright heb ik nooit gespeeld. Is toch iets wat zich afspeelt in een rechtbank of zo?Exorcist schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 19:12:
[...]
Eens. En ik vind de phat-PS3 de mooiste console die er is (ex. limited editions).
Heb/speel jij overigens (of wie dan ook hier) de Phoenix Wright games? Heb ze destijds allemaal uitgespeeld op de DS maar toentertijd helaas op een R4 kaart waardoor ik daarna de noodzaak niet zag ze te kopen (oh had ik maar...) omdat ik net iets minder hard verzamel(de) voor handhelds. Spellen zijn nu relatief duur, ook de laatste op de 3DS. Enige deel wat ik nu heb is die collectie op de PS4, ga ik binnenkort weer verder mee. Vind het echt een toffe serie namelijk
Verwijderd
Dat denk ik wel, vooral het experimenteren met genres. Maar dat zag ik ook wel op de ps2. Ik vind de games van tegenwoordig allemaal op elkaar lijken. De zoveelste open wereld waar je naar vraagtekens moet lopen en een paar dingen moet afvinken. Ik ben er helemaal klaar mee. Iedereen is lyrisch over forbidden west, maar ik kom er niet in. Het klim systeem stamt van de AC game af, zo slecht geimplementeerd. Verder is het de zoveelste open wereld.cold_as_ijs schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 19:54:
Heeft het er ook niet mee te maken dat PS3 generatie een beetje de golden age is van gaming?
Uitgevers durven geen risico meer te nemen, de gaming industrie is te groot geworden. Dus alles is een eenheidsworst geworden. Maar hetzelfde vind ik van de film industrie.
Ja had het gezien, beetje mario party maar dan op crash moeilijkheidJosefien schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 22:58:
[...]
Ik speel geen echt moderne games op een hoge uitzondering na (Untitled Goose Game), dus dat zal het niet zijnOf is PS3 al modern... nah... daar speel ik alleen af en toe Blur (race) op, kom ik ook niet ver mee
Net als Mario Kart op Wii of Switch... win ik amper
Crash Bandicoot 1 t/m 3 is inderdaad platform. De 1 kreeg ik vroeger ook niet ver, de 2 en 3 had ik de basislevels wel af en van de 3 ook een paar extra levels.
Maar Crash Bash is heel anders, bestaat uit allemaal mini-games
Ja herken die open wereld vermoeidheid wel een beetje. Zeker op Playstation. Net spiderman MM uitgespeeld, daar lijkt het verhaal een side quest;). Verder een lekkere game hoor maar wel een beetje icon hunting. Vind het vechten ook niet lekker, je kan makkelijk grote groepen afmaken maar krijg nooit het gevoel er goed in te zijn. Verder helpt het niet dat ik ook nog lego games met mijn zoontje speel. Slecht geoptimaliseerd(ruk camera, onmogelijke besturing op momenten etc..) collectfest.Verwijderd schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 23:34:
[...]
Dat denk ik wel, vooral het experimenteren met genres. Maar dat zag ik ook wel op de ps2. Ik vind de games van tegenwoordig allemaal op elkaar lijken. De zoveelste open wereld waar je naar vraagtekens moet lopen en een paar dingen moet afvinken. Ik ben er helemaal klaar mee. Iedereen is lyrisch over forbidden west, maar ik kom er niet in. Het klim systeem stamt van de AC game af, zo slecht geimplementeerd. Verder is het de zoveelste open wereld.
Uitgevers durven geen risico meer te nemen, de gaming industrie is te groot geworden. Dus alles is een eenheidsworst geworden. Maar hetzelfde vind ik van de film industrie.
Moet zeggen dat de laatste paar jaar de games waar ik het meest van genoten heb geen typische PS games zijn, namelijk story driven open wereld. Laatste 2 jaar waren het Dying light (adrenaline rush), bloodborne (mijn eerste soulsborne) en kingdom come (ouderwets vernieuwend). RDR2 hoort er overigens ook bij. Zijn overigens wel allemaal open wereld games maar ze doen allemaal iets goed op hun eigen manier.
Voor die tijd iig wel indrukwekkendExorcist schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 16:50:
[...]
Voor mij gewoon voor de verzameling, hoort erbij. Meerwaarde..eerder minderwaarde want de Play speelt geen PSP spellen af
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Mooie toevoegingen. Mega Drive games zijn de afgelopen jaren mijn favoriet geworden om te verzamelen. Vooral de Japanse CIB games zijn echt mooi: veel focus op het artwork, veel minder branding.cold_as_ijs schreef op zondag 8 mei 2022 @ 10:01:
Gisteren binnengekomen. Was klein beetje een impuls aankoop, maar de prijs was goed.
Twijfel nog om een repro box te kopen voor Sonic & Knuckles, maar vind ze wat te duur. Zeker ook omdat ik hem al heb als CIB. Misschien maar een andere gamer blij mee maken
Heb deze video gemaakt gisteren over de best verkochte Sega games van mei 1995 in Nederland. Zaten best wel wat titels tussen die ik niet kende! Psycho Pinball staat nu in ieder geval op het lijstje om te verzamelen:
https://www.gamegeschiedenis.nl
Verwijderd
Psycho Pinball staat ook op mijn short list. Groot fan van Pinball Fantasies serie en, Psycho is dan ook nog één van de laatste twee codemasters die nog ontbreken. Het is idd een leuk systeem om voor te verzamelen.densy schreef op zondag 8 mei 2022 @ 12:08:
[...]
Mooie toevoegingen. Mega Drive games zijn de afgelopen jaren mijn favoriet geworden om te verzamelen. Vooral de Japanse CIB games zijn echt mooi: veel focus op het artwork, veel minder branding.
Heb deze video gemaakt gisteren over de best verkochte Sega games van mei 1995 in Nederland. Zaten best wel wat titels tussen die ik niet kende! Psycho Pinball staat nu in ieder geval op het lijstje om te verzamelen:
[YouTube: Top 9 best verkochte Sega games in Nederland - Mei 1995]
Hoewel de focus de laatste tijd meer op Xbox360 en PS3 ligt maar, dat komt meer omdat daar nu veel aanbod met leuke prijzen voor zijn.
Valt me ook op dat ps3 games super goedkoop zijn om te scoren. Ben benieuwd wanneer en of deze nog veel gaan stijgen.Verwijderd schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 18:32:
[...]
Verwijderd
Ik denk dat op de nu al duurdere titels, de rest niet in eens enorme in prijs zal stijging. De retrogaming scene zijn voornamelijk 30+ die opzoek zijn naar nostalgie. De generatie die met de PS3 opgegroeid zullen niet zulke gevoelens hebben, en of krijgen. Die zijn het alles lekker makkelijk digitaal gewend, altijd overal online al hun behoeftes beschikbaar. En veel meer in een weggooit cultuur opgroeien helpt daar ook niet mee.3style schreef op zondag 8 mei 2022 @ 15:35:
[...]
Valt me ook op dat ps3 games super goedkoop zijn om te scoren. Ben benieuwd wanneer en of deze nog veel gaan stijgen.
Verwijderd
Je zag een stijging van de prijzen toen Sony had aangegeven dat de ps store zou sluiten. Maar toen ging het vooral om games waar ook de dlc op de disc stond of psn games op disc. Verder zijn de veel verkochte games heel goedkoop, vooral de platinum versies kan je soms voor 1 euro kopen.3style schreef op zondag 8 mei 2022 @ 15:35:
[...]
Valt me ook op dat ps3 games super goedkoop zijn om te scoren. Ben benieuwd wanneer en of deze nog veel gaan stijgen.
Je ziet het meer consoles, ook bv og xbox zijn de games vaak voor een euro of 2-4 te scoren. De console zelf lijkt daar vaak interessanter dan de games zelf.
Misschien dat de mod scene en het makkelijk beschikbare aanbod als download ook invloed erop heeft.
Misschien dat de mod scene en het makkelijk beschikbare aanbod als download ook invloed erop heeft.
OG xbox heeft niet heel veel interssante games die vandaag de dag mooi speelbaar zijn tenopzicht van de competitie ps2 en gamecube. Heel van de library is filler voor velen. En titels also Halo zijn gewoon mega common.cold_as_ijs schreef op zondag 8 mei 2022 @ 18:52:
Je ziet het meer consoles, ook bv og xbox zijn de games vaak voor een euro of 2-4 te scoren. De console zelf lijkt daar vaak interessanter dan de games zelf.
het mindere aantal games die wel collectable zijn zal je niet zo snel voor 2 a 4 euro scoren.
Zijn vaak 20 - 30 of veel meer. Met name de sega titels als panzer dragoon jet set radio of als we daar buiten gaan titels als otogi en dergelijken.
Of als we het over meer niche titels hebben titels als Arx Fatalis
titels die op de andere consoles van die generatie duur zijn, zijn vaak ook best aan de prijs op de og xbox, kijk naar marvel vs capcom 2 of project zero II digimon rumble etc. Titels als metal slug zijn ook niet spot goedkoop op xbox.
heel veel og xbox setjes zit echter vaak echt niks in. In veel sets zijn het gewoon vaak titels die op het moment mooi zijn en de power van de console lieten zien. Dat is het sterkste punt van xbox terwijl gamecube en ps2 gewoon enorm veel creatieve titels hadden waarbij het niet zozeer ging om power wat vandaag de dag nog leuk speelbaar is. en vaak ook veel minder realistisch qua visuals.
Als je bij xbox echt naar de titels gaat zoeken die veel groepen trekt wat betreft retro dan kan het toch best prijzig uitvallen. De titels die ik persoonlijk interssant vind voor het systeem vallen toch bijna altijd wel duurder uit. Het is echter een veel kleinere selectie die je bijna niet in setjes ziet.
naar mijn mening is veel van de xbox library gewoon erg slecht verouderd bij veel titels kan je beter iets pakken op een modernere console. en die titels heb je ook gewoon op ps2 en cube maar dat word vaak ook op die consoles gewoon genegeerd. Probleem is bij xbox dat die een veel groter gedeelte vormen van de library dan elders.
Qua 6de generatie consoles is xbox bij far het minst interessant.
[ Voor 33% gewijzigd door gast7 op 08-05-2022 19:26 ]
Verwijderd
Dat is dan puur persoonlijk. Zelf heb ik heel veel warme herinneringen aan de OG Xbox. Voor mij zelfs het meest interessante van de 3 destijds geweestgast7 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 19:12:
[...]
OG xbox heeft niet heel veel interssante games die vandaag de dag mooi speelbaar zijn tenopzicht van de competitie ps2 en gamecube. Heel van de library is filler voor velen. En titels also Halo zijn gewoon mega common.
het mindere aantal games die wel collectable zijn zal je niet zo snel voor 2 a 4 euro scoren.
Zijn vaak 20 - 30 of veel meer. Met name de sega titels als panzer dragoon jet set radio of als we daar buiten gaan titels als otogi en dergelijken.
Of als we het over meer niche titels hebben titels als Arx Fatalis
titels die op de andere consoles van die generatie duur zijn, zijn vaak ook best aan de prijs op de og xbox, kijk naar marvel vs capcom 2 of project zero II digimon rumble etc. Titels als metal slug zijn ook niet spot goedkoop op xbox.
heel veel og xbox setjes zit echter vaak echt niks in. In veel sets zijn het gewoon vaak titels die op het moment mooi zijn en de power van de console lieten zien. Dat is het sterkste punt van xbox terwijl gamecube en ps2 gewoon enorm veel creatieve titels hadden waarbij het niet zozeer ging om power wat vandaag de dag nog leuk speelbaar is. en vaak ook veel minder realistisch qua visuals.
Als je bij xbox echt naar de titels gaat zoeken die veel groepen trekt wat betreft retro dan kan het toch best prijzig uitvallen. De titels die ik persoonlijk interssant vind voor het systeem vallen toch bijna altijd wel duurder uit. Het is echter een veel kleinere selectie die je bijna niet in setjes ziet.
naar mijn mening is veel van de xbox library gewoon erg slecht verouderd bij veel titels kan je beter iets pakken op een modernere console. en die titels heb je ook gewoon op ps2 en cube maar dat word vaak ook op die consoles gewoon genegeerd. Probleem is bij xbox dat die een veel groter gedeelte vormen van de library dan elders.
Qua 6de generatie consoles is xbox bij far het minst interessant.
Halo, Fable, Forza, Project Gothem, Midtown Madness, Dead or Alive, Jade Empire, Jet Set Radio.. allemaal parels imo.
Verwijderd
Outrun 2, knights of the old republic, conker.Verwijderd schreef op zondag 8 mei 2022 @ 19:52:
[...]
Dat is dan puur persoonlijk. Zelf heb ik heel veel warme herinneringen aan de OG Xbox. Voor mij zelfs het meest interessante van de 3 destijds geweest![]()
Halo, Fable, Forza, Project Gothem, Midtown Madness, Dead or Alive, Jade Empire, Jet Set Radio.. allemaal parels imo.
Enige games die ik leuk vond op de originele Xbox was HALO en Fable.
Maar ook een Game, die heb ik dan niet meer omdat ik ooit mijn Xbox collectie verkocht heb, waar ik niemand over hoor.
America's Army
Maar ook een Game, die heb ik dan niet meer omdat ik ooit mijn Xbox collectie verkocht heb, waar ik niemand over hoor.
America's Army
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Begrijpelijk nostalgie is een sterk iets. Ik zou er persoonlijk niet wakker van liggen als de og xbox nooit was uitgekomen het heeft wat leuke titels maar niks dat mij echt omver blaast tenopzichte van de rest.Verwijderd schreef op zondag 8 mei 2022 @ 19:52:
[...]
Dat is dan puur persoonlijk. Zelf heb ik heel veel warme herinneringen aan de OG Xbox. Voor mij zelfs het meest interessante van de 3 destijds geweest![]()
Crimson Skies ook heel warme herinneringen aan al was dat natuurlijk een minder xbox exclusive.Verwijderd schreef op zondag 8 mei 2022 @ 19:52:
[...]
Jij hebt zeker vroeger een ps2 gehadgast7 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 20:46:
[...]
Begrijpelijk nostalgie is een sterk iets. Ik zou er persoonlijk niet wakker van liggen als de og xbox nooit was uitgekomen het heeft wat leuke titels maar niks dat mij echt omver blaast tenopzichte van de rest.
Er zijn 2x zo veel titels uitgekomen voor de PS2. Met het aantal crossgen blijven er dus meer interessante titels over op de PS2 voor zowel voor de gamer als de verzamelaar.
Xbox is zeker de mooiere console voor de modder, maar dat is gewoon een kleine doelgroep. Het is dat mijn vriendin vind dat ik al genoeg “zooi” heb haha, 10 andere consoles + hebben we ook geen plek voor
Zelf nostalgie bij met name de cube maar zelfs in het nu zou ik wel zeggen dat de ps2 gelijk als niet beter is qua library singleplayer. en ik was niet echt een groot fan van de ps2 destijds, zag het meer als een saaie GTA en shooter console. de Ps2 ben ik erg neutraal met weinig nostalgie ingekomen.cold_as_ijs schreef op zondag 8 mei 2022 @ 21:05:
[...]
Jij hebt zeker vroeger een ps2 gehad?
Er zijn 2x zo veel titels uitgekomen voor de PS2. Met het aantal crossgen blijven er dus meer interessante titels over op de PS2 voor zowel voor de gamer als de verzamelaar.
Xbox is zeker de mooiere console voor de modder, maar dat is gewoon een kleine doelgroep. Het is dat mijn vriendin vind dat ik al genoeg “zooi” heb haha, 10 andere consoles + hebben we ook geen plek voor. Kan ook maar 1 spel tegelijk spelen
Er zitten echter zoveel vette vage titels op, zelfs in het nu kom ik leuke titels tegen die ik niet ken, de cube en ps2 hebben veel titels die mij gewoon aanspreken. Dat kan ik bij de xbox gewoon haast niet zeggen. Het is een prima console maar het is toch echt meerdere tiers lagen dan de ps2 of cube.
En op de cube zijn er ook veel minder titels uitgekomen dan de ps2. wellicht wel minder dan xbox maar wat er is, is dan wel kwaliteit dat zich met het topje qua ps2 matched als niet beter is. Dus aan aantallen ligt het niet als je het mij vraagt.
Dat een console mooi is voor modden voegt niet echt toe waarom het een goede console is, Je gebruikt het dan voor iets heel anders dan dat je er klassieke xbox games opspeelt. je kan op zoveel last gen of oudere consoles leuk modden maar dat heeft niks met de library van de console te maken en waarom mensen het herbezoeken daar kan je meerdere devices voor gebruiken voor een vergelijkbaar of beter resultaat. of PC
Een wii u is ook leuk qua modding tegenwoordig, veranderd helaas niet de zaak dat het een matige library heeft en dus Eén van de slechtste nintendo consoles is
[ Voor 38% gewijzigd door gast7 op 08-05-2022 22:24 ]
Verwijderd
Dat waren zeker parelsVerwijderd schreef op zondag 8 mei 2022 @ 20:22:
[...]
Outrun 2, knights of the old republic, conker.
En Brute Force
Hoi, ik heb hier een stapel van onleesbare 20 gamecube-discs liggen (van Koningsdag van 4 of 5 jaar geleden) Zou het hier helpen als je door een bedrijf laat polijsten? Of kan ik beter met tandpasta de discs weer proberen leesbaar te maken? 5 euro per disc polijsten vind ik erg duur.
Het zijn van die games zoals Disney football, FIFA 2004, Def Jam Vendetta.....maar Soul Calibur II en Metroid Prime zitten er ook tussen.
Het zijn van die games zoals Disney football, FIFA 2004, Def Jam Vendetta.....maar Soul Calibur II en Metroid Prime zitten er ook tussen.
[ Voor 12% gewijzigd door MedionAkoya op 09-05-2022 00:55 ]
Trein?
Verwijderd
Als 20 games het niet doen, is dan niet gewoon de laser van je Gamecube defect?MedionAkoya schreef op maandag 9 mei 2022 @ 00:50:
Hoi, ik heb hier een stapel van onleesbare 20 gamecube-discs liggen (van Koningsdag van 4 of 5 jaar geleden) Zou het hier helpen als je door een bedrijf laat polijsten? Of kan ik beter met tandpasta de discs weer proberen leesbaar te maken? 5 euro per disc polijsten vind ik erg duur.
Hebben de discs allemaal zichtbare krassen?
@MedionAkoya ik zou zelf ook denken dat het dan niet aan de discs ligt. Weet eigenlijk niet of een optische drive van een pc er iets van kan maken. Dan weet je op die manier testen of ze leesbaar zijn of niet. Mits je een optische drive hebt.
Alleen specifieke oude lg drives kunnen dat. Of met de Wii console.
Maar als er geen krasjes zijn en je hebt ze niet bij dezelfde koper toen vandaan, dan lijkt me eerder de laser de boosdoener.
Alleen specifieke oude lg drives kunnen dat. Of met de Wii console.
Maar als er geen krasjes zijn en je hebt ze niet bij dezelfde koper toen vandaan, dan lijkt me eerder de laser de boosdoener.
[ Voor 29% gewijzigd door Arunia op 09-05-2022 09:04 ]
Ik had erbij moeten vertellen dat veel van de discs onder de krassen zitten en ze komen allemaal van dezelfde koper vandaan. Er zaten geen dvd-hoesjes bijVerwijderd schreef op maandag 9 mei 2022 @ 06:57:
[...]
Als 20 games het niet doen, is dan niet gewoon de laser van je Gamecube defect?
Hebben de discs allemaal zichtbare krassen?
Dus het was een risico-volle aankoop. Want Legend of Zelda the Windwaker zat er ook bij en die is perfect leesbaar. Het was gelukkig niet duur.
Ik denk niet dat het een de Gamecube ligt. Want ik heb nog 20 andere games van verschillende verkopers die wel prima leesbaar zijn (die hebben ook geen krassen en gelukkig wel de bijbehorende dvd-hoesjes hebben).
Maar ik heb wel een keer in 2008 een grote beeldbuistv op Gamecube laten vallen. Waarna ik een met een scheur van 10 cm lang op behuizing verscheen. Ik zal een keer een foto doorsturen.
[ Voor 40% gewijzigd door MedionAkoya op 09-05-2022 10:18 ]
Trein?
- Sagat
- Registratie: April 2002
- Laatst online: 23-09 17:14
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Ik heb zelf ooit een dreamcast spel 2e hands gekocht met een kras erop. De topper 'jimmy white whirlwind snooker 2'. en grappig genoeg werkt het hoofdspel eigenlijk prima, maar je kan rondlopen in de snooker club er staat ook een arcade kast met (uit mijn hoofd) defender, welke ik eigenlijk nog leuker vind dan de main game
MAAR, daar crashed het spel dus op!
Heb de game officieel laten polijsten maar het heeft niet mogen baten, probleem is er nog steeds.
Maar ik heb er wel vrede mee, zowel Defender zelfs, als ook de gehele game is prima te spelen via nu emulatie en in de toekomst via een mode of andere ode.
Deed me ook denken aan een andere verzamelaar uitspraak die ik laatst tegen kwam. Kwam van iemand die big box pc games spaarde, iets ala 'the game discs are the least important, i like having the big boxes, manuals and other goodies that come included'
Ben wel benieuwd hoe jullie hierinstaan? Op zich heeft plankvulling zeker waarde, maar ik wil wel dat als ik een game heb staan hij dan ook daadwerkelijk werkt! (of dat ik een alternatief heb zoals hierboven uitgelegd
)
Heb de game officieel laten polijsten maar het heeft niet mogen baten, probleem is er nog steeds.
Maar ik heb er wel vrede mee, zowel Defender zelfs, als ook de gehele game is prima te spelen via nu emulatie en in de toekomst via een mode of andere ode.
Deed me ook denken aan een andere verzamelaar uitspraak die ik laatst tegen kwam. Kwam van iemand die big box pc games spaarde, iets ala 'the game discs are the least important, i like having the big boxes, manuals and other goodies that come included'
Ben wel benieuwd hoe jullie hierinstaan? Op zich heeft plankvulling zeker waarde, maar ik wil wel dat als ik een game heb staan hij dan ook daadwerkelijk werkt! (of dat ik een alternatief heb zoals hierboven uitgelegd
10 second ninja DONE
Verwijderd
Als je zoveel defecte discs hebt, dan loont het om misschien zelf een DVD/CD polijst machine aan te schaffen. Op Amazon heb ik ze wel is voorbij zien komen voor rond de 50 euro. Geen idee of dat kwalitatief goed spul is hoorMedionAkoya schreef op maandag 9 mei 2022 @ 10:09:
[...]
Ik had erbij moeten vertellen dat veel van de discs onder de krassen zitten en ze komen allemaal van dezelfde koper vandaan. Er zaten geen dvd-hoesjes bij
Dus het was een risico-volle aankoop. Want Legend of Zelda the Windwaker zat er ook bij en die is perfect leesbaar. Het was gelukkig niet duur.
Ik denk niet dat het een de Gamecube ligt. Want ik heb nog 20 andere games van verschillende verkopers die wel prima leesbaar zijn (die hebben ook geen krassen en gelukkig wel de bijbehorende dvd-hoesjes hebben).
Maar ik heb wel een keer in 2008 een grote beeldbuistv op Gamecube laten vallen. Waarna ik een met een scheur van 10 cm lang op behuizing verscheen. Ik zal een keer een foto doorsturen.
Voor mij is het systeem afhankelijk. Ik wil het liefst de games op het originele systeem spelen. Voor cartridge systemen betekend dit dus dat ik de doosjes heb voor de game. Ja ik zou alles van een everdrive kunnen spelen, maar dat geeft niet genoeg voldoening. Everdrive gebruik ik dan vooral voor de titels die ik niet heb.
Voor disc based consoles speel ik de games het liefs van de HDD. Simpelweg omdat disc drives vaak een lawaai maken die mij uit het gamen haalt. Dan heb ik de games meer als backup en voor het verzamelen dan dat ik er vanaf game. Bijvoorbeeld op de XBOX kan je tegenwoordig de hele game collectie installeren op een HDD en spelen. Ook zijn de games redelijk makkelijk aan te komen uit een bekend archief. Ik download natuurlijk alleen de games die ik in bezit heb
. Bij PS3 ligt het wat lastiger omdat daar de HDD grootte maar max 1 GB kan zijn. Je kan dus maar een beperkte collectie kwijt op je interne drive. Het is wel mogelijk nog een externe HDD aan te sluiten. Nadeel is dat je vanuit de store niet direct games op je HDD kan installeren. Dus hier ben je dus weer aangewezen op discs voor het installeren. Maar eenmaal geïnstalleerd gaat de disc gewoon de kast in om mooi te wezen (naja staan netjes opgeruimd in bakken).
Voor disc based consoles speel ik de games het liefs van de HDD. Simpelweg omdat disc drives vaak een lawaai maken die mij uit het gamen haalt. Dan heb ik de games meer als backup en voor het verzamelen dan dat ik er vanaf game. Bijvoorbeeld op de XBOX kan je tegenwoordig de hele game collectie installeren op een HDD en spelen. Ook zijn de games redelijk makkelijk aan te komen uit een bekend archief. Ik download natuurlijk alleen de games die ik in bezit heb

cex doet het voor 2 euro de disk maar dan zou ik enkel de duurdere games doen.MedionAkoya schreef op maandag 9 mei 2022 @ 10:09:
[...]
Ik had erbij moeten vertellen dat veel van de discs onder de krassen zitten en ze komen allemaal van dezelfde koper vandaan. Er zaten geen dvd-hoesjes bij
iets als fifa of disney sports lijkt me nooit de moeite waard.
Als het echt disk only is zou ik persoonlijk zelfs titels als metroid prime waarschijnlijk niet de moeite waard vinden. want die games zijn zelfs compleet in doos met de handleiding maar een euro of 20. laat staan disk only
Disk repair machine loont enkel als je veel waardevolle games hebt om te polijsten. maar in mijn ervaring is dat niet echt een noodzaak moet je wel heel veel disks polijsten voor je ooit winst maakt qua disk polijst machine. disk repair voor 2 euro de stuk kan je zelfs bij een groot aantal disks niet veel over klagenVerwijderd schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:22:
[...]
Als je zoveel defecte discs hebt, dan loont het om misschien zelf een DVD/CD polijst machine aan te schaffen. Op Amazon heb ik ze wel is voorbij zien komen voor rond de 50 euro. Geen idee of dat kwalitatief goed spul is hoor
En de goedkopere polijst machines zijn ook wat slechter laten veel kringen achter tenopzichte van de duurdere. wat wel zonde is als je dat op dure titels zou gebruiken. los van het feit dat je ook onderhoudt hebt gaat best wel lang duren voordat je daar winst uitmaakt. het is kleingeld. polijsten van goedkope games schiet je ook niet heel veel mee op. als je ze zelf nodig hebt kan je beter wachten op andere setjes, en andere mensen hebben er toch geen intersse in los van euro lotjes.
Ik ga maar zelden naar de disk repair, het is niet echt een common iets om waardevolle games te vinden in een slechte staat als ze nog compleet met doos en boekjes zijn. ik heb wellicht minder dan 20 games in 10 jaar gepolijst en ik heb best veel leuke setjes gehad door de jaren heen.
Als alle zaken 5 a 10 euro de stuk vragen voor disk repair dan is het wellicht de moeite waard, maar met zaken voor 2 euro de disk zie ik de winst niet. los van het feit dat je waarschijnlijk per setje al een fantastische deal hebt gemaakt.
[ Voor 40% gewijzigd door gast7 op 09-05-2022 13:14 ]
Verwijderd
Voor sommigen telt waarde niet alleen als wat het nog in geld waard is, maar ook gewoon het hebben er van. Dan wil je ook dat het werkt, anders zit je naar een collectie te staren wat eigenlijk niet functioneert.gast7 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 12:10:
[...]
cex doet het voor 2 euro de disk maar dan zou ik enkel de duurdere games doen.
iets als fifa of disney sports lijkt me nooit de moeite waard.
Als het echt disk only is zou ik persoonlijk zelfs titels als metroid prime waarschijnlijk niet de moeite waard vinden. want die games zijn zelfs compleet in doos met de handleiding maar een euro of 20. laat staan disk only
[...]
Disk repair machine loont enkel als je veel waardevolle games hebt om te polijsten. maar in mijn ervaring is dat niet echt een noodzaak moet je wel heel veel disks polijsten voor je ooit winst maakt qua disk polijst machine. disk repair voor 2 euro de stuk kan je zelfs bij een groot aantal disks niet veel over klagen
Begrijpelijk maar zoals ik al zei, dan kan je beter voor een ander setje gaan, die goedkope titels zijn niet heel lastig om opnieuw voor een appel en een ei te vinden. Lijkt mij een goedkopere optie dan disk repair of een polijst machine aan te schaffen. Just my 2 cents.Verwijderd schreef op maandag 9 mei 2022 @ 14:14:
[...]
Voor sommigen telt waarde niet alleen als wat het nog in geld waard is, maar ook gewoon het hebben er van. Dan wil je ook dat het werkt, anders zit je naar een collectie te staren wat eigenlijk niet functioneert.
[ Voor 12% gewijzigd door gast7 op 09-05-2022 14:19 ]
Verwijderd
:strip_exif()/f/image/wVyBOwfoTbo8vc3vAS8Rwv6o.jpg?f=fotoalbum_large)
Eindelijk een Nintendo Wii U kunnen scoren

Had 'm even grondig gereinigd en stofvrij gemaakt van binnen. Idem dito voor de controllers en GamePad.
Even alles getest, Wii en Wii Games werken perfect. Had alleen enorm veel last van latency... bleek later dat mijn TV het niet nodig vond om Game Mode aan te zetten
Ideaal apparaat. Volgende stap is om 'm te softmodden zodat ik er ook Gamecube games op kan zetten en Retroarch voor de emulators zoals de N64 en Snes. Dan heb ik mijn 'all-in-one' Retro game console
Wel een dikke plus dat Wii games op de Wii U er via HDMI er ook gelijk een stuk mooier er uit zien vergeleken met een Wii + RGB of Component kabel.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2022 14:25 ]
Ik meende -correct me if I'm wrong- dat de "upscaling" alleen plaatsvindt voor disc versie van deze games, en niet voor games die je via een backup loader afspeelt.Verwijderd schreef op maandag 9 mei 2022 @ 14:23:
[...]
Wel een dikke plus dat Wii games op de Wii U er via HDMI er ook gelijk een stuk mooier er uit zien vergeleken met een Wii + RGB of Component kabel.
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Verwijderd
Oh, zou kunnen. Thnx voor de tip iig!Seroczynski schreef op maandag 9 mei 2022 @ 14:28:
[...]
Ik meende -correct me if I'm wrong- dat de "upscaling" alleen plaatsvindt voor disc versie van deze games, en niet voor games die je via een backup loader afspeelt.
Via Nintendont wordt er ook geschaald voor zowel GC als Wii. 480p wordt als 960p getoond in een 1080p frame. Ziet er prachtig uit allemaalSeroczynski schreef op maandag 9 mei 2022 @ 14:28:
[...]
Ik meende -correct me if I'm wrong- dat de "upscaling" alleen plaatsvindt voor disc versie van deze games, en niet voor games die je via een backup loader afspeelt.
Pfoe, de prijzen zijn wel om lichtelijk depressief van te worden.
10 jaar geleden een N64 Ice Blue CIB op Ebay op de kop getikt voor 35 euro.
Nu zie ik ze zonder doos voor 150 gaan.
Lockdown heeft niet veel goeds gedaan voor de prijzen hahaha.
Heb alleen nog een NES en Wii nodig in doos. Die laatste gaat wel lukken voor weinig. Die NES ben ik wel een beetje bang voor. Hopelijk heb ik een keer een mazzeltje
Heb alleen nog een NES en Wii nodig in doos. Die laatste gaat wel lukken voor weinig. Die NES ben ik wel een beetje bang voor. Hopelijk heb ik een keer een mazzeltje
Mag ik je een tip geven? Kijk eens rond op Vinted. Want wat blijkbaar veel mensen niet weten is, dat daar naast kleding ook veel andere spullen worden aangeboden. Ze hebben een 'entertainment' afdeling met boeken, bordspellen, muziek/video en games/consoles. Ik heb daar al vele mooie deals voorbij zien komen. Ook genoeg NES en Wii in box met alles erop en eraan.Skinnyice schreef op maandag 9 mei 2022 @ 14:54:
Pfoe, de prijzen zijn wel om lichtelijk depressief van te worden.
Het is daar ook gelukkig nog niet helemaal vol met handelaren die de hoofdprijs vragen. Veel meer, mijn gevoel iig, moeders die de klerenkast opruimen en een oude Wii tegenkomen en die dan voor €10 erop zetten.
Je betaald gewoon de prijs die ze er voor vragen direct, of vraagt voor een betere prijs, en dan komt daaroverheen nog een klein percentage van Vinted zelf. Aan de verkoper om dan dat op tijd te verzenden voor die prijs, anders krijg je je geld terug en zij een negatieve beoordeling. Verzendkosten zijn vaak erg laag (2-3euro voor een controller uit frankrijk), maar duurt wel een week of 2 voordat het er is. De meeste verkopers (80%+) zijn wel uit Frankrijk/Spanje/Italië is mijn ervaring.
Tip, sorteer op: nieuwste advertenties en kijk dan vroeg op de avond, dan komen er goede deals langs. Zo zag ik een Wii met kabels voor €5 aangeboden. Ook al zou die Wii niet hebben gewerkt, dan waren de kabels, adapter en reserve onderdelen al meer waard dan €5
Verwijderd
Alleen één kleine aantekening erbij. Zeker in Frankrijk zit je wel met Franse teksten overal op, en in game ook vaak het geval. Ik zou altijd (indien foto's omschrijving het niet goed weergeven) even na vragen aan de verkopende partij.Wub schreef op maandag 9 mei 2022 @ 16:35:
[...]
Mag ik je een tip geven? Kijk eens rond op Vinted. Want wat blijkbaar veel mensen niet weten is, dat daar naast kleding ook veel andere spullen worden aangeboden. Ze hebben een 'entertainment' afdeling met boeken, bordspellen, muziek/video en games/consoles. Ik heb daar al vele mooie deals voorbij zien komen. Ook genoeg NES en Wii in box met alles erop en eraan.
Het is daar ook gelukkig nog niet helemaal vol met handelaren die de hoofdprijs vragen. Veel meer, mijn gevoel iig, moeders die de klerenkast opruimen en een oude Wii tegenkomen en die dan voor €10 erop zetten.
Je betaald gewoon de prijs die ze er voor vragen direct, of vraagt voor een betere prijs, en dan komt daaroverheen nog een klein percentage van Vinted zelf. Aan de verkoper om dan dat op tijd te verzenden voor die prijs, anders krijg je je geld terug en zij een negatieve beoordeling. Verzendkosten zijn vaak erg laag (2-3euro voor een controller uit frankrijk), maar duurt wel een week of 2 voordat het er is. De meeste verkopers (80%+) zijn wel uit Frankrijk/Spanje/Italië is mijn ervaring.
Tip, sorteer op: nieuwste advertenties en kijk dan vroeg op de avond, dan komen er goede deals langs. Zo zag ik een Wii met kabels voor €5 aangeboden. Ook al zou die Wii niet hebben gewerkt, dan waren de kabels, adapter en reserve onderdelen al meer waard dan €5
met wii games is het echter heel vaak zo dat de taal afhangt van de instellingen op je console.Verwijderd schreef op maandag 9 mei 2022 @ 17:35:
[...]
Alleen één kleine aantekening erbij. Zeker in Frankrijk zit je wel met Franse teksten overal op, en in game ook vaak het geval. Ik zou altijd (indien foto's omschrijving het niet goed weergeven) even na vragen aan de verkopende partij.
Verwijderd
Ja, maar voor verzamelaars is het hoesje/doosje en boekje ook van belang. En als iemand opzoek is naar een Nes in doos, dan lijkt mijn een Franse tekst erop toch een afbreuk doen. Dat het verder speelbaar is, dat is een ander verhaal. Ik kijk steeds vaker met een schuinoog naar Japanse spellen, dan is het wel fijn als Engelse optie in het spel zit maar, dan nog zolang het niet tekst zware spellen zijn rpg's etc dan maakt het veelal ook niet zoveel uit.gast7 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 17:41:
[...]
met wii games is het echter heel vaak zo dat de taal afhangt van de instellingen op je console.
Wij delen met name bij retro erg veel met fransen.Verwijderd schreef op maandag 9 mei 2022 @ 17:48:
[...]
Ja, maar voor verzamelaars is het hoesje/doosje en boekje ook van belang. En als iemand opzoek is naar een Nes in doos, dan lijkt mijn een Franse tekst erop toch een afbreuk doen. Dat het verder speelbaar is, dat is een ander verhaal. Ik kijk steeds vaker met een schuinoog naar Japanse spellen, dan is het wel fijn als Engelse optie in het spel zit maar, dan nog zolang het niet tekst zware spellen zijn rpg's etc dan maakt het veelal ook niet zoveel uit.
FAH en bij de nes FRA versies hebben zowel nederlands als franse doos handleiding teksten.
Als je nu duitsland of spanje zegt dan heb je een punt, maar met retro is frankrijk niet heel slecht voor een nederlander voor heel veel games hebben wij namelijk dezelfde variant.
Verwijderd
Was het niet dat bij FRA FRA je wel gegarandeerde Franse teksten hebt, en bij NOE was er ook zoiets? Ik heb SNES Cart only maar, bij de aanwezig NOE carts is alles gewoon in het Engels.gast7 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 17:58:
[...]
Wij delen met name bij retro erg veel met fransen.
FAH en bij de nes FRA versies hebben zowel nederlands als franse doos handleiding teksten.
Als je nu duitsland of spanje zegt dan heb je een punt, maar met retro is frankrijk niet heel slecht voor een nederlander voor heel veel games hebben wij namelijk dezelfde variant.
Misschien een dingetje om in de OP mee te nemen?
hangt van het spel af. veel noe titels zijn engels maar bij snes zijn titels als lufia of terranigma waar je wel uit moet kijken qua taal. dan is het gewoon duits ook al heeft het diezelfde noe code.Verwijderd schreef op maandag 9 mei 2022 @ 18:04:
[...]
Was het niet dat bij FRA FRA je wel gegarandeerde Franse teksten hebt, en bij NOE was er ook zoiets? Ik heb SNES Cart only maar, bij de aanwezig NOE carts is alles gewoon in het Engels.
Misschien een dingetje om in de OP mee te nemen?
Of als je cib gaat titels als kirby want die hebben per land gewoon een eigen doos taal.
Verwijderd
Na de vele aanbeveling in dit topic heb ik ook Lufia aangeschaft, en dan de HOL versie maar, nu is het ook weer deel 2 in de reeks? omdat hier nooit deel 1 is uitgebracht?gast7 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 18:07:
[...]
hangt van het spel af. veel noe titels zijn engels maar bij snes zijn titels als lufia of terranigma waar je wel uit moet kijken qua taal. dan is het gewoon duits ook al heeft het diezelfde noe code.
Of als je cib gaat titels als kirby want die hebben per land gewoon een eigen doos taal.
Was ook meer voor mijn vrouw, die is meer van de rpg's. Ik zie het meer als een mooie genre voor als ik ooit een keer met pensioen mag
klopt als je hier de amerikaanse deel 1 vind is dat best speciaal.Verwijderd schreef op maandag 9 mei 2022 @ 18:14:
[...]
Na de vele aanbeveling in dit topic heb ik ook Lufia aangeschaft, en dan de HOL versie maar, nu is het ook weer deel 2 in de reeks? omdat hier nooit deel 1 is uitgebracht?
Was ook meer voor mijn vrouw, die is meer van de rpg's. Ik zie het meer als een mooie genre voor als ik ooit een keer met pensioen mag
Het is idd het tweede deel uit de serie. En een best late SNES release in Nederland, geen bron ervoor maar uit mijn hoofd zeg ik 1997 voor Nederland, 23 april 1996 (Bron: PU, nummer 332, februari 2022). Vertaling is gedaan door Jurjen Tiersma. In de Power Unlimited van een paar maanden geleden vertelde hij nog over zijn ervaring met maken van de Nederlandse lokalisatie.Verwijderd schreef op maandag 9 mei 2022 @ 18:14:
[...]
Na de vele aanbeveling in dit topic heb ik ook Lufia aangeschaft, en dan de HOL versie maar, nu is het ook weer deel 2 in de reeks? omdat hier nooit deel 1 is uitgebracht?
[ Voor 4% gewijzigd door densy op 09-05-2022 18:48 ]
Verwijderd
We liepen in die tijd tot toch altijd een beetje achter. De Benelux was, en is sommige gevallen nog steeds later aan de beurt met verhoudingsgewijs veel minderen leveringen.densy schreef op maandag 9 mei 2022 @ 18:42:
[...]
Het is idd het tweede deel uit de serie. En een best late SNES release in Nederland, geen bron ervoor maar uit mijn hoofd zeg ik 1997 voor Nederland, 23 april 1996 (Bron: PU, nummer 332, februari 2022). Vertaling is gedaan door Jurjen Tiersma. In de Power Unlimited van een paar maanden geleden vertelde hij nog over zijn ervaring met maken van de Nederlandse lokalisatie.
Zolang het standalone prima speelbaar is, dan zou het niet veel uit maken. Hou de "eerste" wel op het lijstje. Vind het altijd wel leuk om een serie compleet te krijgen.
Lufia is vet, maar we hadden tenminste terranigma een van de beste rpg's op de snes die nooit in amerika is uitgekomen
Plus als een consolatie prijs, het importeren werd vroeger als normaler gezien hier in europa, dus een FF III super mario rpg of chrono trigger kom je hier zo nu en dan bij gewone mensen tegen. want zaken en ex rentals hadden deze amerikaanse games gewoon.
Plus als een consolatie prijs, het importeren werd vroeger als normaler gezien hier in europa, dus een FF III super mario rpg of chrono trigger kom je hier zo nu en dan bij gewone mensen tegen. want zaken en ex rentals hadden deze amerikaanse games gewoon.
Ik trek deze datum van 23 april nu ook weer in twijfel. De herinnering van Tiersma klopt niet. De review van Lufia verschijnt bijvoorbeeld pas in de Power Unlimited van oktober 1996. De game zou dan eerder rond die tijd zijn uitgekomen. In de review staat in de intro ook: "Lufia is de eerste RPG van buitenlandse makelijk die geheel in het Nederlands uitgebracht gaat worden". Ook dat impliceert niet dat de game al maanden geleden is uitgekomen. Verderop in de review staat er dat Nintendo van plan is de game midden november 1996 uit te brengen in Nederland.densy schreef op maandag 9 mei 2022 @ 18:42:
[...]
Het is idd het tweede deel uit de serie. En een best late SNES release in Nederland, geen bron ervoor maar uit mijn hoofd zeg ik 1997 voor Nederland, 23 april 1996 (Bron: PU, nummer 332, februari 2022). Vertaling is gedaan door Jurjen Tiersma. In de Power Unlimited van een paar maanden geleden vertelde hij nog over zijn ervaring met maken van de Nederlandse lokalisatie.
(heb paar weken geleden een gigantisch archief van Power Unlimiteds weten te bemachtigen van 1995 t/m 2013, enorm handig als bron!)
[ Voor 6% gewijzigd door densy op 09-05-2022 19:47 ]
Voor wie de review van Lufia van de Power Unlimited eens wil lezen, even snel een pdfje van gemaakt:
https://www.gamegeschiede...nlimited-oktober-1996.pdf
https://www.gamegeschiede...nlimited-oktober-1996.pdf
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.