Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 19:10

3style

...

Sagat schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 22:33:
[...]

Oh? ik was een beetje aan het googlen maar nog niets kunnen vinden, hou me aanbevolen wat games laden vanaf nas/netwerk vind ik toch wel stukkie fijner dan cd's fikken :)
Weet alleen niet of dat nou ook kon zonder ode....als ode verplicht is kom je met een grote sd kaart of hd/ssd natuurlijk ook al heel eind!
Beter een ode, er is wel een project geweest dc-virtcd geloof ik waarmee je games van het netwerk kon spelen met ook wat nadelen. Alleen al dat je een bba nodig hebt is al een nadeel, daarvoor kun je makkelijk al een (m)ode kopen.
Ik heb die bba destijds gekocht voor online gaming zoals phantasy star online 2, waar overigens nog steeds online wordt gespeeld. Een beter alternatief hiervoor is de dreampi, maar die is overal uitverkocht op dit moment zie ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 00:13
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 23:12:
[...]

80 euro voor een console vind ik eigenlijk niet heel duur
Da's vast persoonlijk :D Ik ben zelf niet vaak bereid geld uit te geven aan consumentenelektronica zoals (spel)computers, telefoons, TV's etc :P Mijn smartphone die ik dagelijks gebruik was op MP goedkoper dan de Wii U. Terwijl ik gemiddeld nog niet eens een uur per dag games speel. Èn is de Wii U een v/d minst bespeelde.

Vergeleken met de rest van m'n spelcomputers is de Wii U ook erg duur:
- PS2 Slim + 1 Sony DualShock 2 controller en 5 niet-populaire games €5,-
- PS3 slim 160GB, kaal €10,- (met €8,- voor een third-party controller die ik al had liggen voor PC).
- Wii + 1 WiiMote Motion Plus + Nunchuk + 2 niet-populaire games €20,-
- Wii + 1 WiiMote + Nunchuk + Balance board €25,-
- Wii + losse MarioKart disc erin €10,- (en de disc weer voor €10 verkocht)
- 3DS €35,-
En de 2 TV's waar ik op speel zijn gratis opgehaald :$

Ik moet er wel bij zeggen dat lang niet alles dichtbij huis was. Maar zelfs met de brandstofkosten erbij is die Wii U (die uit Diemen is opgehaald) veruit de duurste :D

En dan erger: die Wii U is een van de minst bespeelde consoles :P De meest bespeelde (en met de meeste games die ik leuk vind, heb daarom een extra exemplaar beneden) is de ouderwetse Wii, ik heb zelfs net nog een uurtje Wii Party gespeeld O+ De 3DS heeft maar 2 spellen, maar wordt ook wel dagelijks een kwartiertje bespeeld. De Wii U daarentegen wordt op z'n best misschien 1 of 2x per week even aangezet, net als de PS3 :P Maar die laatste kostte ook bijna niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bijzonder, voordat ik een maat op bezoek had vanavond had ik nog een post gemaakt mbt de OSSC maar blijkbaar niet "aangekomen". Dus nogmaals:

Vanavond nav eerdere berichten hier Project Zero 3 op de PS2 op de OSSC gedaan. Ding blijft op 625i staan, het spel zou (PAL) 480p ondersteunen? Iets wat ik dan nog verkeerd doe?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DkJehylwTnGkC71v0cVr-7yQEhQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lz1iyFPeD43bweez3aacZLmt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IYZHIfMp5TftXL5JQ2ZRbRKr3v8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xHijFEYJs8W9Mnu1puQBZcyr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-09 20:57

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Ik kom per toeval erachter dat die SNES uit 1997 een 1-chipversie is. 1chip-02 is het.
Het heeft als serienummer UP179...dat is hoger dan UP177.
Nu beweert het internet dat dit de SNES is met de beste beeldkwaliteit.......ik merk er niets van op mijn HDTV. :$

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op zondag 1 mei 2022 @ 00:52:
Bijzonder, voordat ik een maat op bezoek had vanavond had ik nog een post gemaakt mbt de OSSC maar blijkbaar niet "aangekomen". Dus nogmaals:

Vanavond nav eerdere berichten hier Project Zero 3 op de PS2 op de OSSC gedaan. Ding blijft op 625i staan, het spel zou (PAL) 480p ondersteunen? Iets wat ik dan nog verkeerd doe?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
625i is wel een vreemde resolutie. Zou toch 576i moeten zijn voor Pal? Heb je 480p wel geactiveerd in de game?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MedionAkoya schreef op zondag 1 mei 2022 @ 00:53:
Ik kom per toeval erachter dat die SNES uit 1997 een 1-chipversie is. 1chip-02 is het.
Nu beweert het internet dat dit de SNE is met de beste beeldkwaliteit.......ik merk er niets van op mijn HDTV. :$
En je hebt de snes direct op de HDTV aangesloten? Niet elke tv laat 240P signaal goed zien. Beste manier is om een upscaler er tussen te zetten zoals een RetroTink of een OSSC. Of een crt tv uiteraard ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op zondag 1 mei 2022 @ 01:44:
[...]

De game biedt geen opties om dit te selecteren?
Driehoekje en kruisje inhouden, game booten en dan krijg je meestal een 480p optie. Snap niet waarom ze dit zo vreemd hebben gedaan. Maar zo werkt het met de meeste 480p games op de ps2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 1 mei 2022 @ 01:50:
[...]

Driehoekje en kruisje inhouden, game booten en dan krijg je meestal een 480p optie. Snap niet waarom ze dit zo vreemd hebben gedaan. Maar zo werkt het met de meeste 480p games op de ps2.
Ik zal 't 's testen! >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:39
MedionAkoya schreef op zondag 1 mei 2022 @ 00:53:
Nu beweert het internet dat dit de SNES is met de beste beeldkwaliteit.......ik merk er niets van op mijn HDTV. :$
Het punt met de 1chip snes is dat veel tv's dit verschil helaas niet kunnen benutten.

Op de meeste crt's ga je geen verschil maken, pas bij een degelijke CRT als een PVM of BVM kan je de kleine verschillen zien.

Op een HD tv kan je gewoon een normale snes gebruiken ga je niks aan merken. een 1chip mits op het juiste scherm is iets scherper en het is net iets lichter qua kleuren.

En zelfs op de betere crt's is het een subtiel verschil. Zal voor de meeste mensen niet het geld waard zijn. Het is net zoals met veel elektronische hobby's je betaald een premium voor minimale verschillen.

[ Voor 6% gewijzigd door gast7 op 01-05-2022 13:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Digital foundry is redelijk actief met retro de laatste paar weken. Een game zoals soldier of fortune heb ik eigenlijk later nooit meer gezien. Waar je ledematen van het lichaam af kon schieten. Wel luguber, maar ook weer realistisch. Best vreemd dat dit later nooit meer is toegepast. (en als het wel zo is. Dan hoor ik dat ook graag, want dan zou ik die game graag eens willen proberen)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even de buit van gisteren delen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UPwcBUbbyy_4No3L_MAwMYXIZSE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/INEi8IcTSW2Z45WF3qPE1QOK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje aan de Nintendo Wii U eigenaren hier. Ik zie nu pas dat ie geen ethernet aansluiting heeft :|
Moet je perse de officiele USB ethernet dongle van Nintendo gebruiken, of werkt ook een 3rd party van pak 'm beet Belkin of uGreen? Ik ga mijn Wii U ook softmodden, dus snelheid is wel handig voor het overpompen van data. Maar, is ie sowieso wel compatible met 1000mbit of heeft een USB ethernet 100mbit dongle alleen maar zin? Ben er trouwens van bewust dat USB2.0 sowieso beperkt is tot 480Mbps. Maar das al een stuk beter dan 100Mbit.

Dank alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:34
Verwijderd schreef op zondag 1 mei 2022 @ 19:55:
Vraagje aan de Nintendo Wii U eigenaren hier. Ik zie nu pas dat ie geen ethernet aansluiting heeft :|
Moet je perse de officiele USB ethernet dongle van Nintendo gebruiken, of werkt ook een 3rd party van pak 'm beet Belkin of uGreen? Ik ga mijn Wii U ook softmodden, dus snelheid is wel handig voor het overpompen van data. Maar, is ie sowieso wel compatible met 1000mbit of heeft een USB ethernet 100mbit dongle alleen maar zin? Ben er trouwens van bewust dat USB2.0 sowieso beperkt is tot 480Mbps. Maar das al een stuk beter dan 100Mbit.

Dank alvast!
Je kan alternatieve Ethernet adapters gebruiken, maar niet alle werken helaas. Ik heb ooit een lijst gevonden met chips die compatible zijn en dat zijn er best veel. Heb deze alleen even niet voor handen.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-09 15:31
Koldur schreef op zondag 1 mei 2022 @ 20:03:
[...]

Je kan alternatieve Ethernet adapters gebruiken, maar niet alle werken helaas. Ik heb ooit een lijst gevonden met chips die compatible zijn en dat zijn er best veel. Heb deze alleen even niet voor handen.
@Verwijderd de Officele (Hori) Nintendo Switch Lan Adapter voor de Switch zou ook moeten werken op de Wii U. Bestel hem bij b.v. Bol, werkt ie niet dan stuur je hem terug :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op zondag 1 mei 2022 @ 19:55:

Dank alvast!
de originele wii lan adapter is ook niet echt prijzig die werkt ook prima

Snelheid is niet super belangrijk heb je niet zoveel van nodig bij veel online games, het gaat meer om de consistentie van het signaal. het is een grote upgrade tenopzichte van wifi waarbij het signaal zo nu en dan wegvalt voor lagg spikes.

[ Voor 3% gewijzigd door gast7 op 01-05-2022 23:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
gast7 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 23:37:
[...]

Snelheid is niet super belangrijk heb je niet zoveel van nodig bij veel online games, het gaat meer om de consistentie van het signaal. het is een grote upgrade tenopzichte van wifi waarbij het signaal zo nu en dan wegvalt voor lagg spikes.
Dat hangt af van je wifi setup uiteraard.
Aangezien we hier toch op tweakers zitten kun je ervan uitgaan dat iedereen een deftig AP gebruikt en niet een standaard ISP routertje met ingebouwde wifi 🤪

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 1 mei 2022 @ 17:03:
Digital foundry is redelijk actief met retro de laatste paar weken. Een game zoals soldier of fortune heb ik eigenlijk later nooit meer gezien. Waar je ledematen van het lichaam af kon schieten. Wel luguber, maar ook weer realistisch. Best vreemd dat dit later nooit meer is toegepast. (en als het wel zo is. Dan hoor ik dat ook graag, want dan zou ik die game graag eens willen proberen)

[YouTube: Soldier of Fortune 2000 Retro Time Capsule PC vs Dreamcast vs PlayStation 2!]
Grappig, had het laast nog over censuur. Ok dit is expliciet gory/bloederig dus ik gooi em in spoiler tags voor het geval mensen deze zaken niet willen lezen.
spoiler:
Maar met soldier of fortune, kan ook deel 2 geweest zijn, had ik ook op een lan party dat er een vuurgranaat afging en de speler voor me min of meer verdampte...beetje moeilijk uit te leggen maar huid brandde weg meer smelten eigenlijk maar dan over het HELE lichaam , beetje scorpion fatalatity maar dan realitischer ofzo.....hoewel de rest van de gore hoewel bigger en badder than ever was, was dit toch wel een 'woah' momentje.

Hoewel ik tegen censuur ben (of eigenlijk niet, maar geef volwassen mensen de keuze in hun versies! Niet een: 'one size fits all' beleid!)
Heb ik verder nooit mijn games hierop uitgezocht. Dus verder geen tips in andere games die dit ook doen, maar sof 1 en met name 2 redelijk veel gespeeld en ja, dat was een van zo niet de meest gory fps die ik gespeeld heb.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gast7 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 23:37:
[...]

Het gaat me niet om online games, het gaat mij om de snelheid van het uitwisselen van data.
Anyway- heb een uGreen LAN adapter besteld. Komt morgen binnen, ik zie het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bruiser schreef op zondag 1 mei 2022 @ 23:44:
[...]

Aangezien we hier toch op tweakers zitten kun je ervan uitgaan dat iedereen een deftig AP gebruikt en niet een standaard ISP routertje met ingebouwde wifi 🤪
Absoluut. En ben van mening dat devices op een 'vaste' plek sowieso bedraad horen. Het is geen smartphone, tablet of laptop :)
Vind het eerder bijzonder dat die dingen standaard wel Wi-Fi hebben, maar geen LAN. Ik verwacht eerder andersom (destijds met de Xbox 360 bijvoorbeeld).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op maandag 2 mei 2022 @ 07:24:
[...]

Grappig, had het laast nog over censuur. Ok dit is expliciet gory/bloederig dus ik gooi em in spoiler tags voor het geval mensen deze zaken niet willen lezen.
spoiler:
Maar met soldier of fortune, kan ook deel 2 geweest zijn, had ik ook op een lan party dat er een vuurgranaat afging en de speler voor me min of meer verdampte...beetje moeilijk uit te leggen maar huid brandde weg meer smelten eigenlijk maar dan over het HELE lichaam , beetje scorpion fatalatity maar dan realitischer ofzo.....hoewel de rest van de gore hoewel bigger en badder than ever was, was dit toch wel een 'woah' momentje.

Hoewel ik tegen censuur ben (of eigenlijk niet, maar geef volwassen mensen de keuze in hun versies! Niet een: 'one size fits all' beleid!)
Heb ik verder nooit mijn games hierop uitgezocht. Dus verder geen tips in andere games die dit ook doen, maar sof 1 en met name 2 redelijk veel gespeeld en ja, dat was een van zo niet de meest gory fps die ik gespeeld heb.
Denk dat het meer door de wat meer realiste setting komt. Blood 2, SiN , en Painkiller laten je ook ledenmaten afschieten, en Bulletstorm heeft een zwaar impasse op headshots. En de nieuwere klassieke style shooters als Amid Evil, Dusk en zeker Nightmare Reaper kunnen er ook wel wat van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In het kader van retro games bespreken, en misschien wel 'minor' hidden gem. Kennen julie deze van de gameboy?
Wikipedia: Trax (video game)
(Hoewel dit de meest beknopte wiki entry ooit is :P)

Dus in een notendop, dit is een arcade game....shmup achtig (mogelijk dat ik hem hierom ergens als tip binnenkreeg) waar je een tank bent, maar naaste de gangbare '8 way control scheme' voor de tank zelf, kan (en moet) je de loop ook draaien! Letterlijk tank controls dus :P
En iets wat nu gewoon een twin stick shooter zou worden, maar gb he, da kon nog nie! Moet zeggen dat de eerste indruk ok was, gewoon leuke arcade gameplay, vraag me af of het spel al zijn levels interessant blijft, maar het is ook weer niet al te groot dus eens kijken hoe ver ik kom!

(ha bij beetje googlen naar info/reviews kwam ik tegen dat @Flozem deze game al eens benoemd had als ee van zijn favo's :*) )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 21:50
Sagat schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:14:
In het kader van retro games bespreken, en misschien wel 'minor' hidden gem. Kennen julie deze van de gameboy?
Wikipedia: Trax (video game)
(Hoewel dit de meest beknopte wiki entry ooit is :P)

Dus in een notendop, dit is een arcade game....shmup achtig (mogelijk dat ik hem hierom ergens als tip binnenkreeg) waar je een tank bent, maar naaste de gangbare '8 way control scheme' voor de tank zelf, kan (en moet) je de loop ook draaien! Letterlijk tank controls dus :P
En iets wat nu gewoon een twin stick shooter zou worden, maar gb he, da kon nog nie! Moet zeggen dat de eerste indruk ok was, gewoon leuke arcade gameplay, vraag me af of het spel al zijn levels interessant blijft, maar het is ook weer niet al te groot dus eens kijken hoe ver ik kom!

(ha bij beetje googlen naar info/reviews kwam ik tegen dat @Flozem deze game al eens benoemd had als ee van zijn favo's :*) )
Van wat ik ervan herinner, heb ik deze in één ruk uitgespeeld. Een paar leuke baasgevechten, en niet al te moeilijk. Maar je speelt dus een tank ipv een vliegtuig, wat an sich al voor wat afwisseling zorgt.

Zeker de moeite waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gast7
Bruiser schreef op zondag 1 mei 2022 @ 23:44:
[...]

Zelfs een uitstekende wifi setup is slechter dan kabel

Hoe goed je draadloze verbinding ook is, het zal zo af en toe wegvallen. Dus als je optie hebt voor kabel dan zou ik daar altijd voor gaan. mits het hier om online gameplay gaat. Voor andere doel einden als data transfers maakt het niet zoveel uit.

Met shooters, racing games en dergelijken is een goede wifi setup al prima maar met 2d vechtgames is kabel toch echt wel een must. gezien dat toch wel preciezere inputs zijn en er minder te camoufleren is gezien het vaak 1 tegen 1 is.

[ Voor 10% gewijzigd door gast7 op 02-05-2022 14:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:33
Heb speciaal voor de Retro verzamelaars hier weer een leuke mini serie gemaakt, deze keer van de Red Dead games :D

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Linksquest schreef op maandag 2 mei 2022 @ 15:30:
Heb speciaal voor de Retro verzamelaars hier weer een leuke mini serie gemaakt, deze keer van de Red Dead games :D

[YouTube: Red Dead Collection (Red Dead Redemption)]
Persoonlijk had je deze muziek er onder moeten zetten :)

YouTube: Ennio Morricone - The Spaghetti Westerns Music - Greatest Western Th...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Eigenlijk wel, maar dan zit je weer met die hele mooie copyright, tenzij hij Copyright vrij is.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwste aanwinst. Normaal gesproken koop ik bijna nooit platinum versies. Maar hier zit de spec III update bij die niet meer te downloaden is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3rldAaywPaREznYpooGz-wlUTYM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/orKEVCob4F53Yb9sjz40t0sw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
vond de muziek ook meer een afleiding dan iets toevoegen. Die muziek van Ennio Morricone was dan wel heel leuk geweest

Vind overigens de muziek van RDR ook heel geniaal gedaan. Past mooi bij de sfeer van spaghetti western :D. Moet echt binnenkort eens verder gaan met dat spel. Zo vervelend van retro gaming, veel te veel games om te spelen >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 2 mei 2022 @ 17:13:
Nieuwste aanwinst. Normaal gesproken koop ik bijna nooit platinum versies. Maar hier zit de spec III update bij die niet meer te downloaden is.

[Afbeelding]
Dat is veelal het voordeel van rerealesen, daar zitten vaak wat extra's bij, en wat bug fixes. Als je de discs uitleest zie dan ook een andere versie staan. Alleen de hoesjes zijn een beetje minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

cold_as_ijs schreef op maandag 2 mei 2022 @ 17:16:
[...]

vond de muziek ook meer een afleiding dan iets toevoegen. Die muziek van Ennio Morricone was dan wel heel leuk geweest

Vind overigens de muziek van RDR ook heel geniaal gedaan. Past mooi bij de sfeer van spaghetti western :D. Moet echt binnenkort eens verder gaan met dat spel. Zo vervelend van retro gaming, veel te veel games om te spelen >:)
RDR destijds ook in een ruk uitgespeeld, daar waar ik deeltje 2 nog steeds een keer weer moet oppakken ergens op de helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-09 22:48

OFV

OFV schreef op donderdag 21 april 2022 @ 20:12:
Een leuke aanwinst via ebay. Schrok van de prijzen. Had al een jaar niet meer gekeken. Bijna alles van Street Fighter II is stevig aan de prijs maar voor dit bedrag wilde ik deze movie voor de ps1 niet overslaan.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Voor dit pakket betaal je € 8,94 inklaringskosten.

Dat maakt de hobby toch wat pittiger. Ik heb 18,15 dollar betaald voor het product. Behoorlijk uit verhouding die inklaringskosten van PostNL. 7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

OFV schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 00:59:
[...]

Dat maakt de hobby toch wat pittiger. Ik heb 18,15 dollar betaald voor het product. Behoorlijk uit verhouding die inklaringskosten van PostNL. 7(8)7
Terwijl ik voor een pa Vita uit Japan via DHL Express niks heb betaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:31
Verwijderd schreef op zondag 1 mei 2022 @ 17:03:

[YouTube: Soldier of Fortune 2000 Retro Time Capsule PC vs Dreamcast vs PlayStation 2!]
Madworld op de wii is het bekijken waard.

https://youtu.be/K9dmAdsGwnk

Zou ik trouwens een tweede deel van willen zien. _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Bintzak op 03-05-2022 06:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:37
[...]

Hier in België is het nog erger. Had vorige week een pakket van 20€ waar ik 15€ inklaring moest op betalen (zo goed als allemaal administratiekosten bij Bpost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OFV

OFV

Ekfad schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 08:14:
[...]

Hier in België is het nog erger. Had vorige week een pakket van 20€ waar ik 15€ inklaring moest op betalen (zo goed als allemaal administratiekosten bij Bpost)
Heb nu nog geen specificatie van PostNL maar ik vrees dat vooral zij hier weer leuk van profiteren vanwege de kosten die ze berekenen. Alleen een bedrag doorgeven zonder enige uitleg waar dat vandaan komt doet al vermoeden dat ze zelf niet trots zijn om de kosten. Vond het wel weer typisch in ieder geval.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OFV

OFV

Kwam in de kast dit boek tegen dat ik ooit van een collega kreeg. Pixel art. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/554JBYfEAhIXoGdCfRtH9WamtgQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OmRKKJuoFl9tQ90FplZFqfv2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/245L2lQ3LVcXVz5iSsjhAukBkPc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3sYE7ywVtjLRrUfCo6V2mNU8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/88klJDDs7TUMoObnsuxuIMiLK7E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oGI4uh0a4b8avgVD0cdclYZG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rZiNmEmocninKL7vovDGmrGgbrM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/do6rpJ9QLrTuMjLXCTnRZUlf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@OFV ik moest laatst 4 euro administratiekosten betalen bij postnl. Daarnaast 9% btw over coffee crisis en 21% over tanglewood. Vond de 9% wel logisch, het is een game over koffie dus kan je het als voedsel bestempelen:D. De specificatie is bij betalen gewoon in te zien (of in ieder geval na betalen). Ik was verbaasd dat ze maar 4 euro admin kosten rekenen want bij hogere bedragen gewend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Soms gaat het behoorlijk random wanneer je inklaringskosten / belasting moet aftikken. Zo betaal ik voor bestellingen van boven de 100€ soms niks. Terwijl ik vorig jaar voor wat GBC knopjes en een front lcd glaasje van nog geen 25€ dat wel moest 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:34
OFV schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 08:19:
[...]

Heb nu nog geen specificatie van PostNL maar ik vrees dat vooral zij hier weer leuk van profiteren vanwege de kosten die ze berekenen. Alleen een bedrag doorgeven zonder enige uitleg waar dat vandaan komt doet al vermoeden dat ze zelf niet trots zijn om de kosten. Vond het wel weer typisch in ieder geval.
PostNL profiteert niet van de extra belasting. Zij rekenen €3 per pakket en de rest gaat naar de overheid.

Maakt het er natuurlijk niet beter op, maar is dus niet voor eigen gewin. Maakt het wel een stuk erger m.b.t. incompetentie aldaar....

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OFV

OFV

Koldur schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 09:58:
[...]

PostNL profiteert niet van de extra belasting. Zij rekenen €3 per pakket en de rest gaat naar de overheid.
Dat valt me alles mee. Ik heb inmiddels alvast afgerekend, hoop dat ik bij levering pakket nog een overzicht krijg van de kosten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Dus.........GT4

Ik zit midden in de DF 'DF Retro: Gran Turismo - A Driving Retrospective - Part 2: The PlayStation 2 Era' video en vind het we interresant om die 3x modi te vergelijken
480i
480p
1080i

Benieuwd of mensen dat hier al gedaan hebben en wat de voorkeur is?

Oh en @Exorcist John linneman kon niet de 3 schermen modi doen omdat hij niet genoeg ps2's had met de link optie, heb jij dat wel? Lijkt me wel geinig projectje! :P

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sagat schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 12:36:
Dus.........GT4

Ik zit midden in de DF 'DF Retro: Gran Turismo - A Driving Retrospective - Part 2: The PlayStation 2 Era' video en vind het we interresant om die 3x modi te vergelijken
480i
480p
1080i

Oh en @Exorcist John linneman kon niet de 3 schermen modi doen omdat hij niet genoeg ps2's had met de link optie, heb jij dat wel? Lijkt me wel geinig projectje! :P
Okay, disclaimer: ik heb niet alle modi geprobeerd. Ik wacht ook nog op mijn componentkabel en heb dus momenteel ook niet de mogelijkheid om alle resoluties te testen. Echter heb ik hier wel een theoretische mening over, en vind ik het wel interessant.

Als ik een keuze krijg tussen interlaced en progressive, ga ik altijd voor progressive. Over het algemeen vind ik dit beeld rustiger. Voorheen was het voornamelijk de keuze tussen 720p of 1080i. Een goede 720p ziet er naar mijn idee beter uit dan 1080i.
In het geval van 480p en moderne scalers is er natuurlijk het voordeel dat de scaler (OSSC of RT5x) vaak net iets beter beeld uit een 480p source weet te toveren dan de game "native" op 1080i te laten weergeven.

Dit is dus allemaal vrij hoogover totdat ik het zelf testen kan. Ik ben ook zeker benieuwd naar ervaringen van anderen hierbij.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dus.........GT4

480i
480p
1080i

Wat, zoiets?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ilyhqWX1jHDVy9zwASR0MK71544=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2ck442dD3InYYrPUXZPMT4Jf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dus.........GT4

480i
480p
1080i

Oh btw en ter info, GT4 doet alleen 1080i op de NTSC/USA variant. Zo ook Jackass ennnn nog zo'n 1080i titel. Dus er valt voor die resolutie en in mijn geval weinig te vergelijken :P

Heb ook geen iLink cable, vraag me ook af hoe je er drie gaat verbinden met elkaar als je maar één zo'n poort hebt per PS2 Moet ik me nog 's in verdiepen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja zoiets, en idd, hoe ga ja zoiets over 3 ps2 doorlinken, misschien soort van t splitsing waar je dan een terminator op moet zetten, zoals we dat hadden bij pre-historische netwerken?

En was me bewust van de limitaties van 'onze' gt4, maar denk dat mijn ps2 ook wel een ntsc versie gaat afspelen als ik het lief vraag O-)

[ Voor 90% gewijzigd door Sagat op 03-05-2022 14:17 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Voor de PS2 gebruik je een "ilink hub" waar je max 6 PS2's tegelijk op aan kan sluiten via de firewire poort. Mogelijk werkt een generieke firewire hub ook maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Caayn schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 14:21:
Voor de PS2 gebruik je een "ilink hub" waar je max 6 PS2's tegelijk op aan kan sluiten via de firewire poort. Mogelijk werkt een generieke firewire hub ook maar dat weet ik niet zeker.
`
Interessant!

Zoiets inderdaad: Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/41JAln8lS7L.jpg.
Wel leuk om 's in te verdiepen :)

Overigens biedt de GT serie volgens mij standaard al de optie tot multiplayer via het LAN. Dan zou je met wat slims en/of phats met adapter ook een eind komen. Zo heb ik volgens mij GT4 al eens met/tegen een maat gespeeld.

[ Voor 20% gewijzigd door Exorcist op 03-05-2022 14:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Dus.........GT4

480i
480p
1080i

Gewoon om dat het kan ga ik ook nog eens testen hoe 240p (480p rtx5 downscale) uit de verf komt op mijn BVM. Lagere res uiteraard, maar wel progressive :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
3style schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 14:30:
[...]

Gewoon om dat het kan ga ik ook nog eens testen hoe 240p (480p rtx5 downscale) uit de verf komt op mijn BVM. Lagere res uiteraard, maar wel progressive :)
Denk dat 480p en dan upscalen door ossc beter beeld zal geven op de oled dan 1080i. hoewel beiden een nadeel hadden volgens de video (iets schakelde terug naar 16 color mode?) dus buiten crt is de ultieme ervaring dan vermoeddelijk toch met een RT5x 480i naar modern display.

Downscalen kan idd ook vette result opleveren, zeker naar een BVM, benieuwd naar je ervaringen!

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 14:42:
[...]

Denk dat 480p en dan upscalen door ossc beter beeld zal geven op de oled dan 1080i. hoewel beiden een nadeel hadden volgens de video (iets schakelde terug naar 16 color mode?) dus buiten crt is de ultieme ervaring dan vermoeddelijk toch met een RT5x 480i naar modern display.

Downscalen kan idd ook vette result opleveren, zeker naar een BVM, benieuwd naar je ervaringen!
Als je een BC ps3 hebt dan kan je ook via die console 480p uitsturen. Dat ziet er helemaal goed uit. De ps3 scaled het signaal ook nog op naar 1080p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 14:57:
[...]

Als je een BC ps3 hebt dan kan je ook via die console 480p uitsturen. Dat ziet er helemaal goed uit. De ps3 scaled het signaal ook nog op naar 1080p
ik heb een slim, dus die zeker niet, en een fat waar van ik het niet weet.

Die heeft in mijn bezit ook nog nooit een ps3 game afgespeeld, wel veel RA meuk. Dat ding heeft een kapotte cd drive dus mjah....zou ooit nog wel eens willen onderzoeken wat er nou wel en niet mogelijk is qua andere home brew, maar als de ps3 store echt stopt dan mag 'mijn echte' ps3 ook wel om. Hoewel ik het theoretisch ook nog wel grappig vind om trophies te kunnen halen......

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 15:01:
[...]

ik heb een slim, dus die zeker niet, en een fat waar van ik het niet weet.

Die heeft in mijn bezit ook nog nooit een ps3 game afgespeeld, wel veel RA meuk. Dat ding heeft een kapotte cd drive dus mjah....zou ooit nog wel eens willen onderzoeken wat er nou wel en niet mogelijk is qua andere home brew, maar als de ps3 store echt stopt dan mag 'mijn echte' ps3 ook wel om. Hoewel ik het theoretisch ook nog wel grappig vind om trophies te kunnen halen......
Indien de store sluit dan zijn er nog wel online activiteiten, je kan dan waarschijnlijk nog online spelen, trophies syncen, updates downloaden etc.

Maar de BC ps3 speelt ps2 games altijd beter af dan een omgebouwde "normale" ps3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Verwijderd schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 14:57:
[...]

Werkt dit eigenlijk ook op een ps3 slim (emulatie) met cfw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 15:08:
[...]

Indien de store sluit dan zijn er nog wel online activiteiten, je kan dan waarschijnlijk nog online spelen, trophies syncen, updates downloaden etc.

Maar de BC ps3 speelt ps2 games altijd beter af dan een omgebouwde "normale" ps3
Ja true, maar meer en meer lees je over online games waar de mogelijkheid al gestopt word, verder vind ik het gewoon niet zo boeiend, ben gewoon niet zo'n online gamer eigenlijk.

Trophies al genoemd

en updates, laten we zeggen dat mijn ervaring op xbox en alternate updates vrij positief zijn, geen garantie dat dit op ps3 hetzelfde zal zijn maar denk dat ik de gok aandurf.

ps2: op zich wel interessant om te zien op ps3 beter upscaled dan een upscaler bij ps2 games. Maar aangezien ik geen bc ps3 heb mjah....denk dat ik er niet snel achter zal komen. Mijn vermoeden is overigens dat de upscalers puur doordat het nieuwere technieken zijn dit beter zouden moeten doen....

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

3style schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 15:13:
[...]

Werkt dit eigenlijk ook op een ps3 slim (emulatie) met cfw?
Ja, maar dan is het volledige software emulatie. Die emulator heeft een lagere compatibiliteit dan de Ps3 phat BC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 15:13:
[...]

Ja true, maar meer en meer lees je over online games waar de mogelijkheid al gestopt word, verder vind ik het gewoon niet zo boeiend, ben gewoon niet zo'n online gamer eigenlijk.

Trophies al genoemd

en updates, laten we zeggen dat mijn ervaring op xbox en alternate updates vrij positief zijn, geen garantie dat dit op ps3 hetzelfde zal zijn maar denk dat ik de gok aandurf.

ps2: op zich wel interessant om te zien op ps3 beter upscaled dan een upscaler bij ps2 games. Maar aangezien ik geen bc ps3 heb mjah....denk dat ik er niet snel achter zal komen. Mijn vermoeden is overigens dat de upscalers puur doordat het nieuwere technieken zijn dit beter zouden moeten doen....
De Ps3 scaled beter op bij interlaced, bij progressive zal het vergelijkbaar zijn denk ik. Maar interlaced blijft heel lastig voor die upscalers. De ps3 emuleert de software deels, dus dan is die niet afhankelijk van een standaard output. Hij kan het signaal al progressive aanbieden intern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 15:13:
[...]

Trophies al genoemd

Zover ik het begrepen heb is dat als de online store sluit je wel nog steeds gekochte games kan blijven downloaden. Er zijn mogelijkheden om ze dan alsnog te bemachtigen via een alternatieve methode, maar vraag is dan hoe lang dit nog blijft doorgaan natuurlijk en die is natuurlijk niet helemaal volgens de ToS ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Duimpje voor degene die het spel raadt :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WcVNT5O5ez5_zcEyIxLvA-X__Ws=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TaM5JwGto9G03HpmVgXdof9E.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna Adidas Power Soccer weer even gedaan (1 wedstrijd). Moet zeggen dat ik veel voetbalspellen niet lekker meer vind spelen van die leeftijd/periode maar deze speelde nog verrassend goed weg.

Ook maar gelijk even gekeken naar 480p (525p) bij Project Zero III @Verwijderd , dit is blijkbaar gewoon een menuoptie :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7QwjxuGANwAgwkl-02zzjTuTzRA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NXpzXxubd1B6o58598GkD5PJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yK4SWSmQxkfx-jTBSxzvPzrRGw4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3MCsrYY8QIFqDzvKQwl40Rk8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 19:39:

[Afbeelding]

Daarna Adidas Power Soccer weer even gedaan (1 wedstrijd). Moet zeggen dat ik veel voetbalspellen niet lekker meer vind spelen van die leeftijd/periode maar deze speelde nog verrassend goed weg.

Ook maar gelijk even gekeken naar 480p (525p) bij Project Zero III @Verwijderd , dit is blijkbaar gewoon een menuoptie :+

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik dacht even... wat is je PS2 klein zo vergeleken met de Xbox Series X. Zie ik later pas dat het een koelkast is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 19:45:
[...]

Ik dacht even... wat is je PS2 klein zo vergeleken met de Xbox Series X. Zie ik later pas dat het een koelkast is :P
Zo probeer ik te vaak de PS5 open te maken om m'n eten eruit te halen, blijkt dat géén koelkast te zijn :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 19:46:
[...]

Zo probeer ik te vaak de PS5 open te maken om m'n eten eruit te halen, blijkt dat géén koelkast te zijn :+
De PS3 schijnt tosti's te kunnen grillen :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ifYJ3s-fd2Wjo-FfF76jYb9p4nI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LWC1kTyYDfCQFKuUwURSj5bz.webp?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
Adidad power soccer is veel beter dan de voetbalspellen van nu .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Alone in the dark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wilde gok, Leisure Suits Larry? :P

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 21:10:
[...]

En dat zonder twijfel, netjes >:)
Liefhebber van de serie, zelfs een keer aan de film gewaagd. Daar nog wel spijt van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 21:15:
[...]

Dan weet je dus ook wélke AitD het is? Wat is je favoriete deel als ik vragen mag?
Ik denk 2, op de PlayStation? Voor mij is deeltje 3 het beste. Maar dat komt misschien meer door dat ik, die samen met een vriendin veel gespeeld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 21:50:
[...]

Ik denk 2, op de PlayStation? Voor mij is deeltje 3 het beste. Maar dat komt misschien meer door dat ik, die samen met een vriendin veel gespeeld hebt.
Klopt, Jack is Back PS1. Netjes!

Deel 3 is PC only helaas (qua verzamelen) maar ben al sinds het begin geïntrigeerd door de serie. En mede daardoor ook met The City of Lost Children (PS1). Met die laatste moet je alleen een dedicated memory card hebben om te saven/15 blocks. Heb dat overigens ook altijd interessant gevonden, hoeveel spellen een hele MC misbruikte voor een save...in de tijd dat zo'n ding 70 Gulden kostte.

[ Voor 20% gewijzigd door Exorcist op 03-05-2022 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 22:04:
[...]

Klopt, Jack is Back PS1. Netjes!

Deel 3 is PC only helaas (qua verzamelen) maar ben al sinds het begin geïntrigeerd door de serie. En mede daardoor ook met The City of Lost Children (PS1). Met die laatste moet je alleen een dedicated memory card hebben om te saven/15 blocks. Heb dat overigens ook altijd interessant gevonden, hoeveel spellen een hele MC misbruikte voor een save...in de tijd dat zo'n ding 70 Gulden kostte.
Ja, maar ik was toen der tijd ook volledig pc gamer. Na deel 2 via een Twilight gespeeld te hebben. Alle andere origineel gekocht.

Memory card is hier nog wel een dingetje. We hebben nu nog maar één voor de PlayStation. Stapels voor GameCube en PS2. Ze kosten de wereld niet,, bij de volgende beurs o.i.d. maar wat inslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben op zoek naar een "RGB Component AV Switch", althans zo heet het product die ik nu heb en die voldoet niet meer aan mijn wensen.

Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/41kaeu1sLDL._AC_SL1001_.jpg

De meeste hier zijn wel bekend met deze switch, maar deze accepteert maar drie verschillende inputs. Ik ga liever niet daisychainen omdat je per extra switch maar twee extra inputs krijgt.

Is er iemand bekend met een dergelijk product waar ik meer component devices op kan aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seroczynski schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 13:54:
Ik ben op zoek naar een "RGB Component AV Switch", althans zo heet het product die ik nu heb en die voldoet niet meer aan mijn wensen.

De meeste hier zijn wel bekend met deze switch, maar deze accepteert maar drie verschillende inputs. Ik ga liever niet daisychainen omdat je per extra switch maar twee extra inputs krijgt.

Is er iemand bekend met een dergelijk product waar ik meer component devices op kan aansluiten?
Ik had jaren geleden een Joytech AV center voor component. Konden - even uit het hoofd - 7 devices op. Zoiets?

Afbeeldingslocatie: https://images.esellerpro.com/2261/I/935/6/lrgscalejoytech245c.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Exorcist op 04-05-2022 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exorcist schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 14:23:
[...]

Ik had jaren geleden een Joytech AV center voor component. Konden - even uit het hoofd - 7 devices op. Zoiets?

[Afbeelding]
Ziet er redelijk goed uit, lijkt wel een oplossing te zijn voor mijn probleem. Maar als ik even snel Google op "Joytech AV" krijg ik niet de resultaten waarop ik hoopte; het product lijkt niet meer verkocht te worden.

En neen, ik ga geen 100 euro uitgeven voor dat ene exemplaar op Marktplaats :+

[ Voor 6% gewijzigd door Seroczynski op 04-05-2022 14:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OFV

OFV

Meer mensen goede herinneringen aan Heart of Darkness op PS1?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nw43f3ZTXhwshw9cw1ZnFDdTxq4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yJiHywr2S5PgOH3NIDVz7M4E.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 15:52
Seroczynski schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 14:41:
[...]

Ziet er redelijk goed uit, lijkt wel een oplossing te zijn voor mijn probleem. Maar als ik even snel Google op "Joytech AV" krijg ik niet de resultaten waarop ik hoopte; het product lijkt niet meer verkocht te worden.

Ik sluit even aan, ik zoek hier eigenlijk ook wel een goed alternatief voor.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

OFV schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 15:00:

[Afbeelding]
Meest frappante ervan vindt ik, dat er een 99% gereed Saturn versie bestaat maar, nooit officieel is uitgebracht. Wel met de PS1 versie begonnen.. zoals ik wel met meer spellen heb. :D Indruk was wel goed, met name de 4 demensie erin was goed gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seroczynski schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 14:41:
[...]

Heb nog even gezocht, maar die grotere/meer aansluitingen zijn óf niet te vinden, óf 100 Euro+.
Had ik die van mij destijds maar bewaard, volgens mij ooit verkocht voor 50 maar is een device wat later nog goed van pas kan komen.

Andere optie: een versterker (oudere) met meerdere component inputs? (al zie ik, als ik snel kijk, weinig receivers met meer dan 3x in/1x out)

[ Voor 4% gewijzigd door Exorcist op 04-05-2022 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
Seroczynski schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 13:54:

ik heb deze, bevalt prima, kost geen drol

https://www.amazon.co.uk/dp/B072J7J5BF/

onder verschillende merken te verkrijgen

https://www.amazon.nl/LEA...d=pla-1029035203388&psc=1

even googlen voor de beste prijs+verzendkosten

[ Voor 21% gewijzigd door Petje72 op 04-05-2022 16:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Je linkt een composiet en hij zoekt een component. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
Verwijderd schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 16:44:
[...]

Je linkt een composiet en hij zoekt een component. ;)
damn, je hebt gelijk.. haha weer niet goed gelezen 8)7

deze is nice.. maar USA en zelf heb ik er geen ervaring mee. Ze hebben op die site meer leuk spul
https://www.hdtvsupply.com/sb-5460.html

[ Voor 23% gewijzigd door Petje72 op 04-05-2022 16:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[Afbeelding]
Niet specifiek op de ps1. Voor consoles was ik een pc gamer. Ik heb o.a. Heart of Darkness op pc gespeeld. Erg toffe game. Goede graphics voor die tijd. Jammer dat dit de enige game is die ze hebben uitgebracht.

Nu moet ik ook denken aan de pc games van vroeger, Sin, screamer, hexen, Monkey island, Larry, c&c :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 16:45:
[...]

Niet specifiek op de ps1. Voor consoles was ik een pc gamer. Ik heb o.a. Heart of Darkness op pc gespeeld. Erg toffe game. Goede graphics voor die tijd. Jammer dat dit de enige game is die ze hebben uitgebracht.

Nu moet ik ook denken aan de pc games van vroeger, Sin, screamer, hexen, Monkey island, Larry, c&c :-)
Hexen heeft wel een goede poort op de Saturn. :) Screamer is ook geweldig een reactie op namco's Ridge Racer. De rally variant is ook wel aardig. Staan ook op GoG voor een appel en een ei

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

[Afbeelding]
Zeker weten, heb hem nog zelfs 😝

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aah SiN, nog goede herinneringen aan Elexis Sinclair ;).

Ik zie dat er een remake aan zit te komen, misschien.

Ga het origineel eens proberen wanneer ik mijn steam deck heb (duurt nog te lang :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A PSX-style survival action game set in the futuristic city of Sydney3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 22:22:
[...]

Ja, maar ik was toen der tijd ook volledig pc gamer. Na deel 2 via een Twilight gespeeld te hebben. Alle andere origineel gekocht.

Memory card is hier nog wel een dingetje. We hebben nu nog maar één voor de PlayStation. Stapels voor GameCube en PS2. Ze kosten de wereld niet,, bij de volgende beurs o.i.d. maar wat inslaan.
Is dit geen (betere?) optie? Een aanschaf en al je memcard zorgen opgelost. Vind het zelf zeer interresant maar omdat ik tot op heden prima vooruit kan met een memory kaartje ,en ik verwact meer en meer op mister te gaan ps1-en ;) is het niet de hoogste prio......

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 15:36:
[...]

Is dit geen (betere?) optie? Een aanschaf en al je memcard zorgen opgelost. Vind het zelf zeer interresant maar omdat ik tot op heden prima vooruit kan met een memory kaartje ,en ik verwact meer en meer op mister te gaan ps1-en ;) is het niet de hoogste prio......
Een PS1 memory Card is 1MB. Doe er een SD kaart in van 128GB en je hebt effectief 128.000 Memory Cards in je PS1. Kun je toch best wel wat op opslaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Exorcist schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 15:38:
[...]

Een PS1 memory Card is 1MB. Doe er een SD kaart in van 128GB en je hebt effectief 128.000 Memory Cards in je PS1. Kun je toch best wel wat op opslaan.
Hoewel TB schijf zat er ook al weer in jouw ps2? ;)

Verder helemaal eens hoor, het is absoluut overkill, maar het neemt niet weg dat je met een kaart gewoon klaar bent

(en je save games ook nog eens zeer simpel kan backuppen en natuurlijk ook save games van internet importeren....nu zijn wij hier natuurlijk allemaal die hard gamers die nooit cheaten, maar bijvoorbeeld voor iets als pes om speler namen te fixen of bij figthing games alle chars te unlocken voor wanneer we fighting game tournooitjes hosten O-) )

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 15:36:
[...]

Zoals je zelf al in je volgende post aangeeft, absoluut overkill. Voor een @Verwijderd misschien wel iets maar, voor dat handje vol PS1 spellen die wij hebben staan... Denk dat 3/4 memory cards we al een heel eind. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 17:41:
[...]

Hexen heeft wel een goede poort op de Saturn. :) Screamer is ook geweldig een reactie op namco's Ridge Racer. De rally variant is ook wel aardig. Staan ook op GoG voor een appel en een ei
Hexen en Doom draaien toch juist verschrikkelijk slecht op de Saturn omdat John Romero op het laatste moment een software render engine afdwong.

Hexen heeft iig nog wel de originele soundtrack. Maar Doom zonder originele muziek is geen Doom voor mij }) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 17:29:
[...]

Zoals je zelf al in je volgende post aangeeft, absoluut overkill. Voor een @Verwijderd misschien wel iets maar, voor dat handje vol PS1 spellen die wij hebben staan... Denk dat 3/4 memory cards we al een heel eind. :)
Moet eerlijk zeggen dat ik ook maar een paar ps1 memorycards heb. Maar je kan je saves wel overzetten op een ps2 memorycard. Je kan alleen niet direct laden vanaf die kaart. Maar op die manier kan je wel saves overzetten die je niet gebruikt maar wel wilt bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slogra schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 17:31:
[...]

Hexen en Doom draaien toch juist verschrikkelijk slecht op de Saturn omdat John Romero op het laatste moment een software render engine afdwong.

Hexen heeft iig nog wel de originele soundtrack. Maar Doom zonder originele muziek is geen Doom voor mij }) .
Doom heb ik (nog) niet maar, Hexen is goed te doen. Natuurlijk is het wat minder dan op pc en, dat is opzich niet zo heel vreemd. Zat een groot gat door de opkomst van 3D kaarten.
Verwijderd schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 17:36:
[...]

Moet eerlijk zeggen dat ik ook maar een paar ps1 memorycards heb. Maar je kan je saves wel overzetten op een ps2 memorycard. Je kan alleen niet direct laden vanaf die kaart. Maar op die manier kan je wel saves overzetten die je niet gebruikt maar wel wilt bewaren.
Misschien had ik ook beter @Exorcist kunnen taggen. Met zoveel consoles vast ook veel memory cards. :) Heen en weer gebeuren had ik al van je begrepen, alleen weer een hoop gedoe. En het is een hobby, als het op werk gaat lijken dan wordt het niet meer leuk. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Linksquest
Geen fysieke Retro, maar wel echte retro games van de PC :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8akxa3m3xAmmJodmtPAmxbDd8rk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/y6H8XUmH5foLJ3XyLLEWvt4d.png?f=user_large

Voor nog geen €4,00 moest ik ze gewoon hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 17:49:
[...]

Misschien had ik ook beter @Exorcist kunnen taggen. Met zoveel consoles vast ook veel memory cards. :) Heen en weer gebeuren had ik al van je begrepen, alleen weer een hoop gedoe. En het is een hobby, als het op werk gaat lijken dan wordt het niet meer leuk. :P
Verhoudingsgewijs valt het wel mee (of tegen) moet ik zeggen :)
Komt ook mede omdat bij veel gekochte PS1's van die neppe MC's zaten of zo'n 8(MB) in 1 ding bijv. Ik heb daar echt niets mee, heeft voor mij 0 verzamelwaarde en die meuk ligt in een plastic zakje lijdzaam hun lot af te wachten :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Zat wat op MP te browsen rn kwam deze tegen dir ik voor een klein prijsje kon oppikken. XBOX is nog redelijk betaalbaar gelukkig op een paar uitzonderingen na. Nu heb ik mijn xbox al volgeladen met games, maar toch wel lekker om een paar in doos te hebben

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cnj-mVOdM8RQ_oWbk06AyjSiopI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XoFpvE8KQ6bPX5rSKkJU4zXl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cold_as_ijs schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 19:52:
Zat wat op MP te browsen rn kwam deze tegen dir ik voor een klein prijsje kon oppikken. XBOX is nog redelijk betaalbaar gelukkig op een paar uitzonderingen na. Nu heb ik mijn xbox al volgeladen met games, maar toch wel lekker om een paar in doos te hebben

[Afbeelding]
Nice!

Ik vraag me toch wel altijd af wie die classic/Platinum covers ontwikkeld. Die krijgt volgens mij één opdracht mee maak ze zo afzichtelijk als mogelijk :+

Verder geen titels die je nog moet hebben?

Deze vind ik als verzamelaar wel erg tof om te hebben:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mmjz4id4l14o2YVOt2ILDCCC7Ag=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1JrQFw9ULAFBGYEbpQhIrwTp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 21:09:
[...]

Nice!

Ik vraag me toch wel altijd af wie die classic/Platinum covers ontwikkeld. Die krijgt volgens mij één opdracht mee maak ze zo afzichtelijk als mogelijk :+

Verder geen titels die je nog moet hebben?

Deze vind ik als verzamelaar wel erg tof om te hebben:

[Afbeelding]
Ik moet zeggen van de platinum/classic games. Dat ik de ps3 platinum niet heel lelijk vindt. Maar dan wel de platinum van de begin tijd, met het spider-man font. Zoals deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9aCvFgijRiXhN92JvsMCmYXhBXc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U9IZOOsY8HF7JER265900L6a.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 144 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.