Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Ik had eerst een hele eenvoudige, zoals dezeSagat schreef op zondag 24 april 2022 @ 09:18:
[...]
Vraagje over de scart naar hdmi, is dat een rgb scart? En hoe is de kwaliteit? Deze dingen hebben in de tijd van ossc en retrotinks volgens mij een relatief slechte reputatie, maar vind het leuker om ervaringen te lezen van mensen die ik 'ken'
Ook mooie kwaliteit van de film zelf man, met zelfs die omschrijvende teksten erin geëdit. very nice!
https://www.bol.com/nl/nl...ZD8w.2_40.43.ProductTitle
Daar was ik zeker niet over te spreken, en met een advies van een vriend die gekocht die ik dan nu heb. Hij was dan wel 10X zo duur, maar de kwaliteit is dan ook stukken beter. Alleen maakt mijne als ik nog geen console aan heb staan een soort van ruis, dus ik ben altijd nog het kijken naar een betere oplossing, maar voor nu werkt dit voor mij naar wens.
Verwijderd
Ik denk dat ik de slim vaker op vakantie ga meenemen dan de Oled.
- Exorcist
- Registratie: Maart 2002
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- Microsoft Xbox + 1 Controller
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
:strip_icc():strip_exif()/u/50793/thumb-exorcist.jpg?f=community)
Goeie (schrijf ik vanuit een tuin vol op het zuidenVerwijderd schreef op zondag 24 april 2022 @ 12:32:
@Exorcist Zojuist de vita slim in de zon geprobeerd. Niet ideaal, maar je kan veel meer zien dan de Oled variant.
Ik denk dat ik de slim vaker op vakantie ga meenemen dan de Oled.
Verwijderd
Ik heb inmiddels ook de blauwe besteld. Nu maar op zoek naar de oranje variant. ;-)Exorcist schreef op zondag 24 april 2022 @ 12:42:
[...]
Goeie (schrijf ik vanuit een tuin vol op het zuiden), sowieso leuk om nog s een andere variant te halen. Hopelijk nog voor de zomervakantie!
Is dat niet van de voeding? Meestal zijn dat de spoelen doe dat doen. Trillen van de wikkels zeg maar.Linksquest schreef op zondag 24 april 2022 @ 10:01:
[...]
Ik had eerst een hele eenvoudige, zoals deze
https://www.bol.com/nl/nl...ZD8w.2_40.43.ProductTitle
Daar was ik zeker niet over te spreken, en met een advies van een vriend die gekocht die ik dan nu heb. Hij was dan wel 10X zo duur, maar de kwaliteit is dan ook stukken beter. Alleen maakt mijne als ik nog geen console aan heb staan een soort van ruis, dus ik ben altijd nog het kijken naar een betere oplossing, maar voor nu werkt dit voor mij naar wens.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Cool manExorcist schreef op zondag 24 april 2022 @ 13:56:
Bedacht me ineens dat ik deze nog op zolder had liggen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Deze heb ik nog liggen. (Oude foto)
:strip_exif()/f/image/mJ7g5XBD2OlnZZHbpM1aMzOI.jpg?f=fotoalbum_large)
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Ook erg tof, die ken ik niet! Is toch wel een mooie combi, jaren 90 (muziek) en dito consoles/gamesdidado schreef op zondag 24 april 2022 @ 14:10:
[...]
Cool man
Deze heb ik nog liggen. (Oude foto)
[Afbeelding]
Verwijderd
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Het wordt nu ook wel langzaamaan tijd (is het eigenlijk al een jaar+) om je als verzamelaar te gaan richten op met name PS4 (gezien er minder, veel minder fysieke One titels zijn).Verwijderd schreef op zondag 24 april 2022 @ 15:34:
Ik liep net even bij de cex in Arnhem naar binnen. Maar het aanbod is erg mager, welgeteld 5 psp games, 4 Vita games, 8 xbox OG games. Grootste aanbod was nog wel de Ps3 games. Maar ook dat zijn niet echt bijzondere titels. Lijkt erop dat ze er een beetje afscheid van gaan nemen en alleen nog maar vanaf ps4/xbox one gaan verkopen.
Verwijderd
Zal ook wel minder bij ze binnenkomen. Je krijgt al bijna niks met inruil, en de meeste zal nog next gen zijn, wat er binnengebracht wordt.Verwijderd schreef op zondag 24 april 2022 @ 15:34:
Ik liep net even bij de cex in Arnhem naar binnen. Maar het aanbod is erg mager, welgeteld 5 psp games, 4 Vita games, 8 xbox OG games. Grootste aanbod was nog wel de Ps3 games. Maar ook dat zijn niet echt bijzondere titels. Lijkt erop dat ze er een beetje afscheid van gaan nemen en alleen nog maar vanaf ps4/xbox one gaan verkopen.
Wat mijn de laatste tijd opvalt, zowel bij webshops als ook op marktplaats is de nadruk op gesealde spellen. Zullen vast mensen zijn die daar voor gaan maar, voor mij is het een gebruiksartikel en dat foelie maakt de meerprijs niet waard.
Verwijderd
Klopt, van de achtste generatie heb ik al alle games die ik wil van de wii u. Meeste xbox one exclusives heb ik ook al. Ik probeer waar het kan nog Vita games te kopen en inderdaad ps4 games. Die laatste zijn vaak voor weinig te krijgen bij bol.com en amazon. Ik zit nu volgens mij op 250 games. (PS4), maar er zijn er nog genoeg die ik nog niet heb.Exorcist schreef op zondag 24 april 2022 @ 16:51:
[...]
Het wordt nu ook wel langzaamaan tijd (is het eigenlijk al een jaar+) om je als verzamelaar te gaan richten op met name PS4 (gezien er minder, veel minder fysieke One titels zijn).
Op marktplaats zijn sommige games echt belachelijk qua prijs. Zag ook al project zero voor de wii u voorbij komen voor 300 euro...
Verwijderd
Het is inderdaad een wisselwerking, er zal veel minder binnen komen.Verwijderd schreef op zondag 24 april 2022 @ 17:13:
[...]
Zal ook wel minder bij ze binnenkomen. Je krijgt al bijna niks met inruil, en de meeste zal nog next gen zijn, wat er binnengebracht wordt.
Wat mijn de laatste tijd opvalt, zowel bij webshops als ook op marktplaats is de nadruk op gesealde spellen. Zullen vast mensen zijn die daar voor gaan maar, voor mij is het een gebruiksartikel en dat foelie maakt de meerprijs niet waard.
Gesealede games heb ik wel, ik vind het bijvoorbeeld leuk om de meeste metal Gear games gesealed te hebben. Maar ik ga er geen hoofdprijs voor betalen.
Vriend van mij is elektromonteur en fikst zulke dingen, en heeft hem open gemaakt en kon daar niks aan fixen, helaas, maar voor nu kan ik vooruit en kijk naderhand voor nog een betere oplossingArunia schreef op zondag 24 april 2022 @ 13:05:
[...]
Is dat niet van de voeding? Meestal zijn dat de spoelen doe dat doen. Trillen van de wikkels zeg maar.
Mocht iemand een tip hebben, dan hoor ik het graag.
En voor de mensen die willen weten welke HDMI Switch ik gebruik, dat is deze.
https://www.bol.com/nl/nl...et/9200000125680109/?s2a=
die Sonic CD heb ik ook nog gehad, stonden leuke liedjes opExorcist schreef op zondag 24 april 2022 @ 13:56:
Bedacht me ineens dat ik deze nog op zolder had liggen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Oef, er zijn andere games die ik zou kopen voor dat geld.Verwijderd schreef op zondag 24 april 2022 @ 17:31:
[...]
Klopt, van de achtste generatie heb ik al alle games die ik wil van de wii u. Meeste xbox one exclusives heb ik ook al. Ik probeer waar het kan nog Vita games te kopen en inderdaad ps4 games. Die laatste zijn vaak voor weinig te krijgen bij bol.com en amazon. Ik zit nu volgens mij op 250 games. (PS4), maar er zijn er nog genoeg die ik nog niet heb.
Op marktplaats zijn sommige games echt belachelijk qua prijs. Zag ook al project zero voor de wii u voorbij komen voor 300 euro...
Maar er zijn wel wat fanatieke verzamelaars voor de Wii U. Heb een tijd geleden een sealed Zelda windwaker aan iemand verkocht en die had bijna alles compleet sealed voor de WiiU in zijn collectie.
Verwijderd
Windwaker zag ik al bij nedgame voor 100 euro. Bizar. Niet heel lang geleden nog voor 20 euro gekocht.3style schreef op zondag 24 april 2022 @ 17:58:
[...]
Oef, er zijn andere games die ik zou kopen voor dat geld.
Maar er zijn wel wat fanatieke verzamelaars voor de Wii U. Heb een tijd geleden een sealed Zelda windwaker aan iemand verkocht en die had bijna alles compleet sealed voor de WiiU in zijn collectie.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Zit even te kijken, maar als ik zo doorga heb ik straks nog meer PS4 spellen dan PS2Verwijderd schreef op zondag 24 april 2022 @ 17:31:
[...]
Klopt, van de achtste generatie heb ik al alle games die ik wil van de wii u. Meeste xbox one exclusives heb ik ook al. Ik probeer waar het kan nog Vita games te kopen en inderdaad ps4 games. Die laatste zijn vaak voor weinig te krijgen bij bol.com en amazon. Ik zit nu volgens mij op 250 games. (PS4), maar er zijn er nog genoeg die ik nog niet heb.

:fill(white):strip_exif()/f/image/lC6m1P1BSbEW7EdnYIwJq5Wl.png?f=user_large)
Verwijderd
Zo jij gaat al hard met ps4 games, daar ben ik nog lang niet. Mijn lijst:Exorcist schreef op zondag 24 april 2022 @ 21:11:
[...]
Zit even te kijken, maar als ik zo doorga heb ik straks nog meer PS4 spellen dan PS2![]()
[Afbeelding]
Ps1: 411
PS2: 495
Ps3: 419
PS4: 249
PS5: 39
Psp: 104
Ps Vita: 54
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Ik ging van de SNES over naar de PS1 dus toen nooit een Saturn gehad, maar waren mensen niet gefrustreerd als hun savegame kwijt was door een batterij die op was?
Terwijl ik dit bedenk ik me: ik schakel hier de stroom af iedere avond/nacht (als ik er überhaupt ben). Dan wordt er sowieso op de batterij gewerkt, denk dat het misschien bij mij daarom een stuk sneller gaat?
:strip_exif()/f/image/o4tSFzPPKnV2Yjci6q92PjTd.jpg?f=fotoalbum_large)
En oh ja, die Sonic CD van vanmiddag luisterde weer ouderwets lekker. Ditmaal alleen met iets betere speakers/setup dan dat ik had toen ik 14/15 was
:strip_exif()/f/image/yYYVnBt2drnOTjZPqT0cqURw.jpg?f=fotoalbum_large)
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Ja, was er sowieso al best mee bezig deze generatie en ik ben de laatste tijd iets gerichter aan het zoeken en kopen. Kwam er ook achter dat ik bijv. Chaos on Deponia nog moet hebben...en laat dat nu net een ietwat lastigere titel zijn. Heb de andere drie én de collection (die laatste raad ik ook aan om te kopen) dus deze week daar ook maar werk van maken.Verwijderd schreef op zondag 24 april 2022 @ 21:48:
[...]
Zo jij gaat al hard met ps4 games, daar ben ik nog lang niet. Mijn lijst:
Ps1: 411
PS2: 495
Ps3: 419
PS4: 249
PS5: 39
Psp: 104
Ps Vita: 54
Verwijderd
Je kan de games ook opslaan op de extention card toch? Die is niet afhankelijk van de batterij.Exorcist schreef op zondag 24 april 2022 @ 21:48:
M'n Saturn mekkert alweer over datum/tijd-instellingen, dus maar weer de 2032 batterij vervangen. Heb dit volgens mij een jaar of 2/3 geleden ook al gedaan, gaan die dingen niet langer mee?
Ik ging van de SNES over naar de PS1 dus toen nooit een Saturn gehad, maar waren mensen niet gefrustreerd als hun savegame kwijt was door een batterij die op was?
Terwijl ik dit bedenk ik me: ik schakel hier de stroom af iedere avond/nacht (als ik er überhaupt ben). Dan wordt er sowieso op de batterij gewerkt, denk dat het misschien bij mij daarom een stuk sneller gaat?
[Afbeelding]
En oh ja, die Sonic CD van vanmiddag luisterde weer ouderwets lekker. Ditmaal alleen met iets betere speakers/setup dan dat ik had toen ik 14/15 was
[Afbeelding]
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Dan moet ik die maar 's kopenVerwijderd schreef op zondag 24 april 2022 @ 21:51:
[...]
Je kan de games ook opslaan op de extention card toch? Die is niet afhankelijk van de batterij.
Verwijderd
Ik heb de collection, dat is voor mij voldoende. Ik ga de andere dus niet halen. Maar ik moet zeggen dat ik met de ps5 ook al aardig snel ga.Exorcist schreef op zondag 24 april 2022 @ 21:49:
[...]
Ja, was er sowieso al best mee bezig deze generatie en ik ben de laatste tijd iets gerichter aan het zoeken en kopen. Kwam er ook achter dat ik bijv. Chaos on Deponia nog moet hebben...en laat dat nu net een ietwat lastigere titel zijn. Heb de andere drie én de collection (die laatste raad ik ook aan om te kopen) dus deze week daar ook maar werk van maken.
Verwijderd
Verwijderd
Ja, mede door volledig van stroom af halen gaat hij sneller leeg. Ik ben er mee gestopt met vervangen. Het is een lithium batterij dus kan verder geen kwaad. Save games kunnen ook op een save cart. Een action replay kan je daar ook voor gebruiken.Exorcist schreef op zondag 24 april 2022 @ 21:48:
M'n Saturn mekkert alweer over datum/tijd-instellingen, dus maar weer de 2032 batterij vervangen. Heb dit volgens mij een jaar of 2/3 geleden ook al gedaan, gaan die dingen niet langer mee?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Ik heb me in het begin gericht op de XSX en daarop alles te kopen (bijv. Ass. Creed Valhalla, Cyberpunk en noem het maar op) maar heb weer besloten om toch voor de PS te gaan als main platform. Xbox doet een boel goed (zeker op gebied van audio/video) maar de low print runs en de push naar digitaal, nope. Dat doe wederom Sony veel beter. Maar loop daardoor wel achterVerwijderd schreef op zondag 24 april 2022 @ 21:52:
[...]
Ik heb de collection, dat is voor mij voldoende. Ik ga de andere dus niet halen. Maar ik moet zeggen dat ik met de ps5 ook al aardig snel ga.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Dat is nog leuk om te doen, thanks!Verwijderd schreef op zondag 24 april 2022 @ 21:54:
[...]
Linkje, voor als je die ooit nodig hebt ;-)
https://www.amazon.nl/Act...enhancement/dp/B008FPMBNG
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Ja, zal denk ik toch zo'n AR cart kopen in dat geval. Al gebruik ik m'n Saturn nauwelijks, ik kan alleen echt heel slecht tegen een datum/tijd die niet klopt...Verwijderd schreef op zondag 24 april 2022 @ 21:57:
[...]
Ja, mede door volledig van stroom af halen gaat hij sneller leeg. Ik ben er mee gestopt met vervangen. Het is een lithium batterij dus kan verder geen kwaad. Save games kunnen ook op een save cart. Een action replay kan je daar ook voor gebruiken.
Rommel geluid 🤪
4 games 🙈
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Ik ben nu ook bezig met die video, en wist het van mezelf ook nietVerwijderd schreef op zondag 24 april 2022 @ 22:17:
Wel grappig dat er in die df retro video een game op de Xbox aangeraden wordt. Ik natuurlijk online zoeken, bijna besteld. Toch even in mijn collectie kijken. Heb ik hem gewoon liggen...
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/BtUF9izWvwtqsJd780RMtF5X.jpg?f=fotoalbum_large)
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Ik zit op 31 maar heb er ook een boel niet toegevoegd omdat ze niet te vinden destijds/ik te lui was het handmatig toe te voegenLinksquest schreef op zondag 24 april 2022 @ 22:17:
Zal van de week mijn aantal eens noteren, Maar mijn kleinste collectie kan ik zo noemen, de Philips CD-I met in totaal,
Rommel geluid 🤪
4 games 🙈
Mijn schaamtecollectie is de 32X: 1 titel, Doom
Verwijderd
Toch maar een paar games besteld die ik nog niet had naar aanleiding van die video:Exorcist schreef op zondag 24 april 2022 @ 22:21:
[...]
Ik ben nu ook bezig met die video, en wist het van mezelf ook niet:
[Afbeelding]
-Rally sport challenge 2
- Auto modellista
- enthusia professional racing
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Enthusia heb ik niet zo te zien, idd wel een leuke (en voor mij ook onbekende tot nog toe) titel om te kopenVerwijderd schreef op zondag 24 april 2022 @ 22:55:
[...]
Toch maar een paar games besteld die ik nog niet had naar aanleiding van die video:
-Rally sport challenge 2
- Auto modellista
Verwijderd
Bij het zoeken van een demo van die game, kwam ik nog een grafisch indrukwekkende game tegen. Arthur and the minimoys. Nog nooit van gehoord. Maar ziet er wel erg goed uit voor een platformer.Exorcist schreef op zondag 24 april 2022 @ 22:56:
[...]
Enthusia heb ik niet zo te zien, idd wel een leuke (en voor mij ook onbekende tot nog toe) titel om te kopen
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Klopt, heb het alleen zelf totaal niet (meer) op platformers na de NES/SNES tijd. Zou er zelf niet actief naar op zoek gaan.Verwijderd schreef op zondag 24 april 2022 @ 23:10:
[...]
Bij het zoeken van een demo van die game, kwam ik nog een grafisch indrukwekkende game tegen. Arthur and the minimoys. Nog nooit van gehoord. Maar ziet er wel erg goed uit voor een platformer.
voor welke console heb je Auto modellista gekocht? Er zijn namelijk 2 versies.Verwijderd schreef op zondag 24 april 2022 @ 22:55:
[...]
Toch maar een paar games besteld die ik nog niet had naar aanleiding van die video:
-Rally sport challenge 2
- Auto modellista
De eerste release in 2002 op de ps2 (jp en eu met de mazda op de cover)
en de 2de release US tuned (2003/2004 op ps2, xbox en GC met de viper op de cover)
Het verschil zit hem in enkele extra wagens (zoals vb de viper) en de handeling is totaal verschillend. Waarbij de eerste release de betere handeling heeft.
Hier mijn lijstjeExorcist schreef op zondag 24 april 2022 @ 22:22:
[...]
Ik zit op 31 maar heb er ook een boel niet toegevoegd omdat ze niet te vinden destijds/ik te lui was het handmatig toe te voegen
Mijn schaamtecollectie is de 32X: 1 titel, Doom
NES: 44
GB-GBC: 45
SNES: 42
N64: 38
GBA: 21
Gamecube: 70
DS: 28
Wii: 67
3DS: 36
Wii U: 59
Switch: 40
PS1: 36
PS2: 57
PSP: 22
PS3: 132
PSVita: 7
PS4: 141
Xbox: 5
Xbox 360: 17
Xbox One: 23
Xbox Series X: 3
Philips CD-I: 4
Zoals ik al eens eerder schreef, is dit nog maar 40% van wat ik ooit heb gehad, misschien nog wel minder, SEGA, Atari enzovoorts (en ooit ook de hele Xbox collectie tot de One) omdat het maar stof stond te eten. Ook toen ik deze Game Room maakte, was het gewoon veel minder plaats, maar nu wel geen donkere kouden garage meer. Reden dat ik ook bij veel systemen zo weinig heb, is dat ik alleen games in de collectie hou die ik super tof vind, of jeugd sentiment aan heb. Games (retro of modern) die ik niks vind of leuk vond om 1x te spelen, verkoop ik dan ook weer.
Ja ik ben verzamelaar, maar wel een kieskeurige, en dat maakt onze hobby zo leuk, iedereen verzameld anders
Ik heb pak hem beet een stuk of 50 ps4 titels, een stuk of 10 ps5, 6 ps3 titels, stuk of 20 sega titels, 10 ogxbox en nog pc wat meer leftover is dan bewuste verzameling. Heb ook iets van 100 titels digitaal voor de ogxbox, ze stonden in een bekend archief
Verwijderd
Volgens mij heb ik wel de eerste 2 staan maar, dat dacht ik ook van mgs collectie. Binnenkort dan weer wel. Gelijk erna aangeschaft.Verwijderd schreef op zondag 24 april 2022 @ 22:55:
[...]
-Rally sport challenge 2
- Auto modellista
Iedereen heeft ook wel zijn focus ergens anders liggen. Zal binnenkort ook de aantallen posten.Linksquest schreef op maandag 25 april 2022 @ 05:33:
[...]
Hier mijn lijstjeAllemaal fysiek natuurlijk
NES: 44
GB-GBC: 45
SNES: 42
N64: 38
GBA: 21
Gamecube: 70
DS: 28
Wii: 67
3DS: 36
Wii U: 59
Switch: 40
PS1: 36
PS2: 57
PSP: 22
PS3: 132
PSVita: 7
PS4: 141
Xbox: 5
Xbox 360: 17
Xbox One: 23
Xbox Series X: 3
Philips CD-I: 4
Zoals ik al eens eerder schreef, is dit nog maar 40% van wat ik ooit heb gehad, misschien nog wel minder, SEGA, Atari enzovoorts (en ooit ook de hele Xbox collectie tot de One) omdat het maar stof stond te eten. Ook toen ik deze Game Room maakte, was het gewoon veel minder plaats, maar nu wel geen donkere kouden garage meer. Reden dat ik ook bij veel systemen zo weinig heb, is dat ik alleen games in de collectie hou die ik super tof vind, of jeugd sentiment aan heb. Games (retro of modern) die ik niks vind of leuk vond om 1x te spelen, verkoop ik dan ook weer.
Ja ik ben verzamelaar, maar wel een kieskeurige, en dat maakt onze hobby zo leuk, iedereen verzameld anders
Alles met de intentie om te spelen. Nu ben ik dan ook niet de enigste gamer in huis.cold_as_ijs schreef op maandag 25 april 2022 @ 08:44:
Dat is hetgeen wat ik me afvraag verzamelen jullie om te verzamelen of ook echt met de intentie het ooit te spelen?
Ik heb pak hem beet een stuk of 50 ps4 titels, een stuk of 10 ps5, 6 ps3 titels, stuk of 20 sega titels, 10 ogxbox en nog pc wat meer leftover is dan bewuste verzameling. Heb ook iets van 100 titels digitaal voor de ogxbox, ze stonden in een bekend archief, en voor de ps3 iets van 30. Zeker op die laatste wil je geen games van disc spelen, wat een herrie
. Alles koop ik bewust met als doel het te spelen, ondanks dat ik weet dat ik waarschijnlijk een deel nooit aan toe kom. Dit weerhoudt me ook om een paar consoles aan te schaffen, n64 staat in de planning. Maar kijk recentelijk ook naar wiiu, saturn, dreamcast maar die kan ik mezelf nog niet verantwoorden aangezien ik momenteel mijn ogxbox en ps3 verwaarloos. Verder komt einde van het jaar mijn steam deck die ik denk ik vooral voor emulatie ga gebruiken.
En als je de PS3 al lawaaiig vindt, dan kan je beter voor de Dreamcast gelijk een emu kopen. Dacht de eerste keer dat hij opstarten dat hij stuk was
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Ik ben ooit begonnen met het (terug)kopen wat ik vroeger had/leuk vond als kind. Hierna eigenlijk meer gaan zoeken naar games die me aanspreken of in bepaalde genres liggen (survival horror, point and click bijv.). Maar door het opkopen van consoles met spellen erbij, is de collectie ook erg in de breedte gegroeid met spellen die ik niet zal gaan spelen. Die doe ik echter niet weg, vind het leuk om veel in de kast te hebben staan of iets uit de kast te kunnen trekken om gewoon even te kijken wat het is.cold_as_ijs schreef op maandag 25 april 2022 @ 08:44:
Dat is hetgeen wat ik me afvraag verzamelen jullie om te verzamelen of ook echt met de intentie het ooit te spelen?
Ik heb pak hem beet een stuk of 50 ps4 titels, een stuk of 10 ps5, 6 ps3 titels, stuk of 20 sega titels, 10 ogxbox en nog pc wat meer leftover is dan bewuste verzameling. Heb ook iets van 100 titels digitaal voor de ogxbox, ze stonden in een bekend archief, en voor de ps3 iets van 30. Zeker op die laatste wil je geen games van disc spelen, wat een herrie
. Alles koop ik bewust met als doel het te spelen, ondanks dat ik weet dat ik waarschijnlijk een deel nooit aan toe kom. Dit weerhoudt me ook om een paar consoles aan te schaffen, n64 staat in de planning. Maar kijk recentelijk ook naar wiiu, saturn, dreamcast maar die kan ik mezelf nog niet verantwoorden aangezien ik momenteel mijn ogxbox en ps3 verwaarloos. Verder komt einde van het jaar mijn steam deck die ik denk ik vooral voor emulatie ga gebruiken.
Ook heb ik in mijn geval een voorliefde voor hardware en verschillende varianten van consoles.
Maar verder is het inderdaad ieder voor zich, houdt het ook leuk
Verwijderd
Ik was op de hoogte van de re-release. Maar ik dacht dat die alleen in Japan was? Ook op de wikipedia release zie ik niks over de US tuned voor de Ps2 PAL versie:serial_killa159 schreef op maandag 25 april 2022 @ 00:21:
[...]
voor welke console heb je Auto modellista gekocht? Er zijn namelijk 2 versies.
De eerste release in 2002 op de ps2 (jp en eu met de mazda op de cover)
en de 2de release US tuned (2003/2004 op ps2, xbox en GC met de viper op de cover)
Het verschil zit hem in enkele extra wagens (zoals vb de viper) en de handeling is totaal verschillend. Waarbij de eerste release de betere handeling heeft.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ttPckM83Z49fc6ztVCHMRBKi.jpg?f=user_large)
Verwijderd
Ik heb hetzelfde gedaan als @Exorcist, eerst begonnen met de games die ik vroeger had. (Heart of darkness voor de ps1 was het begin van de collectie). Toen kwam ik erachter dat ik beter partijen kon kopen omdat dit aanzienlijk in prijs scheelt. Daar heb ik heel veel games erbij gekregen die ik niet direct zou kopen, maar ik doe ze dan ook niet weg. Daarnaast is mijn interesse heel breed dus ik wil alles wel eens proberen. Vaak pak ik dan ook games uit de kast die ik nog nooit heb gespeeld en probeer ze eens uit. Is het een slechte game dan nog doe ik hem eigenlijk niet weg.cold_as_ijs schreef op maandag 25 april 2022 @ 08:44:
Maar vind je de ps3 veel lawaai maken? Ik vind de ps5 meer lawaai maken qua disc dan de ps3 eerlijk gezegd. (De ps5 stopt dan wel weer na installatie). Ik vind zelf de ps3 een vrij stille console m.b.t. de disc. De dreamcast, series x, xbox 360 zijn voor mij allemaal consoles die veel meer geluid maken in dat opzicht.
Eens met de 360, wat een vliegtuig was dat.Verwijderd schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:25:
[...]
Ik heb hetzelfde gedaan als @Exorcist, eerst begonnen met de games die ik vroeger had. (Heart of darkness voor de ps1 was het begin van de collectie). Toen kwam ik erachter dat ik beter partijen kon kopen omdat dit aanzienlijk in prijs scheelt. Daar heb ik heel veel games erbij gekregen die ik niet direct zou kopen, maar ik doe ze dan ook niet weg. Daarnaast is mijn interesse heel breed dus ik wil alles wel eens proberen. Vaak pak ik dan ook games uit de kast die ik nog nooit heb gespeeld en probeer ze eens uit. Is het een slechte game dan nog doe ik hem eigenlijk niet weg.
Maar vind je de ps3 veel lawaai maken? Ik vind de ps5 meer lawaai maken qua disc dan de ps3 eerlijk gezegd. (De ps5 stopt dan wel weer na installatie). Ik vind zelf de ps3 een vrij stille console m.b.t. de disc. De dreamcast, series x, xbox 360 zijn voor mij allemaal consoles die veel meer geluid maken in dat opzicht.
Maar mijn Series X is eigenlijk heel erg stil. Alleen de eerste paar seconden nadat je de disc er in hebt gestopt bromt ie even. Verder is ie lekker stil.
Verwijderd
Ik vind hem best veel geluid maken, helemaal als je een 4k bluray afspeelt. Dan komt hij bijna boven de film uit.Tux3.14 schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:41:
[...]
Eens met de 360, wat een vliegtuig was dat.
Maar mijn Series X is eigenlijk heel erg stil. Alleen de eerste paar seconden nadat je de disc er in hebt gestopt bromt ie even. Verder is ie lekker stil.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Vind het zelf meevallen met de Series X, maar met een 4K UHD disc staat mijn geluid van de versterker veelal toch ook al op een niveau waarop ik verder niets mee hoorVerwijderd schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:42:
[...]
Ik vind hem best veel geluid maken, helemaal als je een 4k bluray afspeelt. Dan komt hij bijna boven de film uit.
Ben er zelf ook niet echt gevoelig voor, maar de PS5 maakt wel echt herrie met een disc erin (heb hem horizontaal). De DC met zijn typische laser-geluid vind ik juist de charme van het ding. Viel me gisteren ook op dat de Saturn op zijn beurt weer stiller is dan de PS1, maar ook de PS1 heeft typische leesgeluiden van de disc
Verwijderd
De ps5 maakt vooral een enorm spin geluid en blijft dat doen tot het installeren klaar is. Vandaar dat ik de ps3 eigenlijk best stil vind, die hoor je bijna niet draaien en maakt alleen geluid bij het lezen van de disc. PS2 is ook heel erg stil moet ik zeggen.Exorcist schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:54:
[...]
Vind het zelf meevallen met de Series X, maar met een 4K UHD disc staat mijn geluid van de versterker veelal toch ook al op een niveau waarop ik verder niets mee hoor
Ben er zelf ook niet echt gevoelig voor, maar de PS5 maakt wel echt herrie met een disc erin (heb hem horizontaal). De DC met zijn typische laser-geluid vind ik juist de charme van het ding. Viel me gisteren ook op dat de Saturn op zijn beurt weer stiller is dan de PS1, maar ook de PS1 heeft typische leesgeluiden van de disc
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Precies, al zijn de phats wel wat luidruchtiger dan de slim en superslim, zeker het BC model.Verwijderd schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:55:
[...]
De ps5 maakt vooral een enorm spin geluid en blijft dat doen tot het installeren klaar is. Vandaar dat ik de ps3 eigenlijk best stil vind, die hoor je bijna niet draaien en maakt alleen geluid bij het lezen van de disc. PS2 is ook heel erg stil moet ik zeggen.
En van de nieuwere generatie is de Series S bijv. echt superstil
Verwijderd
hahaha ik verwacht dat zou ook wel zijn bij de one S digital ;-)Exorcist schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:57:
[...]
Precies, al zijn de phats wel wat luidruchtiger dan de slim en superslim, zeker het BC model.
En van de nieuwere generatie is de Series S bijv. echt superstil
Misschien ligt het aan het model (superslim), maar tijdens het gamen staat het ding continu van de disc te lezen. En het is geen continu gezoem, maar continu geratel. Dat leid enorm af. Dit is uiteindelijk voor mij de reden geweest om PS3HEN erop te zetten. Uiteindelijk nog een gejailbreakte ps3 slim aangeschaft omdat HEN wat omslachtig was.Verwijderd schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:25:
[...]
En ja de PS5 maakt meer lawaai als de disc spint, maar dat is maar even bij opstarten of tijdens installeren. Tijdens gamen is hij stil.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
De enige One die ik nog niet heb, an sich idd wel benieuwd naarVerwijderd schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:58:
[...]
hahaha ik verwacht dat zou ook wel zijn bij de one S digital ;-)

Verwijderd
Ik heb geen ervaring met de superslim eerlijk gezegd. Maar de phat en slim versie maken erg weinig geluid. Het is ook spel afhankelijk, sommige games lezen compleet van de disc af en sommige moet je installeren op de hdd. Maar ook al moet hij van de disc af lezen vind ik hem nog steeds best stil.cold_as_ijs schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:03:
[...]
Misschien ligt het aan het model (superslim), maar tijdens het gamen staat het ding continu van de disc te lezen. En het is geen continu gezoem, maar continu geratel. Dat leid enorm af. Dit is uiteindelijk voor mij de reden geweest om PS3HEN erop te zetten. Uiteindelijk nog een gejailbreakte ps3 slim aangeschaft omdat HEN wat omslachtig was.
En ja de PS5 maakt meer lawaai als de disc spint, maar dat is maar even bij opstarten of tijdens installeren. Tijdens gamen is hij stil.
Maar dat is volgens mij al een keer voorbij gekomen.
[ Voor 30% gewijzigd door didado op 25-04-2022 10:42 ]
Merkte dat ik tijdens RDR er last van had. Misschien komt het ook door de combi van open back koptelefoon en een console die op een halve meter van me stond op het bureau. First world problems
Verwijderd
Het meest irritante geluid vind ik de dreamcast. De laser maakt echt enorm herrie en geen leuke herrie.cold_as_ijs schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:11:
@Verwijderd probleem zit hem ook in de definitie stil/luid. Iets kan stiller zijn in dB maar vervelender ervaren worden waardoor het luider lijkt en andersom.
Merkte dat ik tijdens RDR er last van had. Misschien komt het ook door de combi van open back koptelefoon en een console die op een halve meter van me stond op het bureau. First world problems
Verwijderd
1x 32xdidado schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:37:
Ik zou wel eens willen weten het aantal consoles wat ieder heeft. 😂
2x Dreamcast
1x gamegear (sealed)
1x GBA advance
2x gamecube
1x megadrive
1x 3ds XL
2x N64 (Pal en Franse RGB mod)
1x NES
1x Switch
4x PS1 Phat
1x PS1 ONE (slim)
6x PS2 Phat
3x PS2 slim
1x PS2 TV
5X PS3 Phat (CECHC04)
1x PS3 phat
1x PS3 slim
1x PS3 3dtv
2x PS4 pro
1x PS5
1x PS TV
2x PS Vita OLED
1x PS vita Slim
1x Pocketstation
1x PSP GO
2x PSP (Slim en phat)
2x Saturn
1x Sega CD
2x SNES
1x WII
1x WII U
3x XBOX OG
2x XBOX 360
1x Xbox one S
1x Xbox one X
1x Xbox series X
- Sagat
- Registratie: April 2002
- Nu online
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Game boy advance
- 16 bit
- Dreamcast
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Ben nog niet helemaal bij gelezen, dus vergeef me als ik nu hetzelfde zeg als anderen maar.....Verwijderd schreef op zondag 24 april 2022 @ 21:51:
[...]
Je kan de games ook opslaan op de extention card toch? Die is niet afhankelijk van de batterij.
als saturn eigenaar van vroeger was dit batterij issue voor mij een known issue (goed ik las elke maand cvg, mean machines en later sega saturn magazine stuk, misschien ben ik niet geheel reprensentatief van jan console kopert
Verder is het idd een feit dat de batterij veel minder snel leegloopt als de saturn gewoon netjes aan de stroom hangt.
Als laatste, sommige (of zelfs de meeste?) ode oplossingen hebben ook een optie om save games naar de sd kaart te laten schrijven. dus gelukkig genoeg opties om je save games veilig te stellen
De memory cart is puur voor save games, het klok datum issue los je er niet mee op! Volgens mij heeft een AR deze functionaliteit helaas ook niet.Exorcist schreef op zondag 24 april 2022 @ 22:01:
[...]
Ja, zal denk ik toch zo'n AR cart kopen in dat geval. Al gebruik ik m'n Saturn nauwelijks, ik kan alleen echt heel slecht tegen een datum/tijd die niet klopt...
[ Voor 18% gewijzigd door Sagat op 25-04-2022 11:35 ]
10 second ninja DONE
Verwijderd
Enige probleem voor mij is dat ik de action replay gebruik voor pseudo. Om zo de NTSC games te kunnen draaien, alleen dan kan je de action replay niet voor save games gebruiken. Wellicht dat ik een extra action replay kan kopen en deze tijdens het gamen kan omwisselen? Werkt dat? Hoe kies je er in game eigenlijk voor waar je de game opslaat? Of moet je de save game handmatig kopiëren naar de action replay?Sagat schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:32:
[...]
Ben nog niet helemaal bij gelezen, dus vergeef me als ik nu hetzelfde zeg als anderen maar.....
als saturn eigenaar van vroeger was dit batterij issue voor mij een known issue (goed ik las elke maand cvg, mean machines en later sega saturn magazine stuk, misschien ben ik niet geheel reprensentatief van jan console kopert) ik had dus idd gelijk een een memory cartridge gekocht bij mijn saturn.
Verder is het idd een feit dat de batterij veel minder snel leegloopt als de saturn gewoon netjes aan de stroom hangt.
Als laatste, sommige (of zelfs de meeste?) ode oplossingen hebben ook een optie om save games naar de sd kaart te laten schrijven. dus gelukkig genoeg opties om je save games veilig te stellen
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Oh nee, dat snapte ik, maar was een losse opmerking dat ik daar een bloedhekel aan hebSagat schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:32:
[...]
[...]
De memory cart is puur voor save games, het klok datum issue los je er niet mee op! Volgens mij heeft een AR deze functionaliteit helaas ook niet.
M'n DC doet hetzelfde en een Xbox <1.6 waar de clock cap. eruit is idem
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
In 2021 zo te zien, maar er kan veel veranderendidado schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:37:
- 2x CD-i (220/450)
- 1x Atari 2600 (Jr.)
- 1x Jaguar
- 2x SuperVision
- 2x Gameboy
- 2x Gameboy Color
- 3x Gameboy Pocket
- 3x GBA
- 2x GBA SP
- 2x DS
- 2x DSl
- 1x DSi
- 1x 3DS
- 2x NES
- 1x NES mini
- 1x MD mini
- 1x PS mini
- 2x SNES (één Onechip)
- 1x SNES mini
- 11x N64 (1x RGB, 9 verschillende kleuren, 1x Pikachu)
- 9x Gamecube (oa RE4 versie)
- 3x Wii
- 1x Wii mini of hoe heet dat plastic rode gedrocht
- 3x WiiU
- 1x Switch
- 1x GameGear
- 1x MasterSystem 2
- 2x MD1
- 2x MDII
- 1x 32X
- 1x MegaCD
- 1x Saturn
- 2x Dreamcast
- 6x PSP (zilver, zwart, Go, wit, Street)
- 2x PSTV
- 34x PS1
- 22x PS2 (oa roze, aqua blue, verschillende slims)
- 25x PS3 (zilver, wit, blauw, 2xBC)
- 5x PS4 (MGS editie, Batman limited ed., Pro, launch, wit)
- 1x PSVR
- 1x PS5
- 1x KDL-22PX300
- 1x Sony 3D display
- 8x Xbox Classic (oa groen, clear)
- 21x Xbox 360 (oa StarWars, CoDMW2, RGH)
- 8x Xbox One (Scorpio One X, GoldRush One X, Cyberpunk One X, One S, Minecraft One S, One Forza lim. editie, launch)
- 1x Xbox Series X
- 1x Xbox Series S
En dan vergeet ik vast nog wel wat her en der
[ Voor 3% gewijzigd door Exorcist op 25-04-2022 11:53 ]
- Sagat
- Nu online
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Game boy advance
- 16 bit
- Dreamcast
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Heh ik had een action replay voor 1/4mb games, maar had er wat issues mee en die dus omgeruild voor een echte 4mb cart! Deze vraag over specifiek de ar kan ik dus niet beantwoorden.Verwijderd schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:37:
[...]
Enige probleem voor mij is dat ik de action replay gebruik voor pseudo. Om zo de NTSC games te kunnen draaien, alleen dan kan je de action replay niet voor save games gebruiken. Wellicht dat ik een extra action replay kan kopen en deze tijdens het gamen kan omwisselen? Werkt dat? Hoe kies je er in game eigenlijk voor waar je de game opslaat? Of moet je de save game handmatig kopiëren naar de action replay?
Qua gewone memory cart, sommige games hadden een optie om direct op de mc te saven, bij anderen moest je idd handmatig kopieëren.
10 second ninja DONE
Moest er ook al aan denken toen ik die AR plaatjes zagSagat schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:57:
[...]
Heh ik had een action replay voor 1/4mb games, maar had er wat issues mee en die dus omgeruild voor een echte 4mb cart! Deze vraag over specifiek de ar kan ik dus niet beantwoorden.
Qua gewone memory cart, someige games hadden optie om direct op de mc te saven, bij anderen moest je idd handmatig kopieëren.
maar als het je puur om imports gaat kan je toch beter een standaard action replay gebruiken, pseudo is meer voor het afspelen van kopietjesVerwijderd schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:37:
[...]
Enige probleem voor mij is dat ik de action replay gebruik voor pseudo. Om zo de NTSC games te kunnen draaien, alleen dan kan je de action replay niet voor save games gebruiken. Wellicht dat ik een extra action replay kan kopen en deze tijdens het gamen kan omwisselen? Werkt dat? Hoe kies je er in game eigenlijk voor waar je de game opslaat? Of moet je de save game handmatig kopiëren naar de action replay?
Pfoe.didado schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:37:
NES Classic
SNES x2, waarvan één met een superCIC
Mega Drive II, met een 60hz "mod"
Nintendo 64 x2, waarvan één met een S-Video mod
Playstation 1, 2, 3 & 4
Gamecube
Dreamcast
Wii x2
Wii U x2
Atari 800XE
Gameboy Color Pikachu editie (ergens)
Gameboy Advance
Gameboy Advance SP
Nintendo DS Lite x3
Nintendo 3DS XL
Playstation Vita
Xbox 360, met één spel.
Mis er een aantal, maar heb ze bijna allemaal
Nice alle. De enigste die niet interessant blijkt is de 3DO en de Commodore.
Verwijderd
Zal ook met de prijs te maken hebben. 3DO kom ik eigenlijk nooit tegen, net zoals de Neo Geo. Die laatste is heel interessant, maar ook heel duur.didado schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:11:
@cold_as_ijs @Verwijderd @Exorcist @Eymas
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
3DO heb ik ooit gehad, wel defect maar die ook weer verkocht. Zou wel graag een CDTV en CD32 willen hebben maar zoals @Verwijderd al zegt: prijsdidado schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:11:
@cold_as_ijs @Verwijderd @Exorcist @Eymas
Ik heb hetzelfde probleem met de TurboGrafx-16 of PC Engine; op het moment zal deze vrij prijzig zijn om (voor) te verzamelen en dat komt vaak omdat je ze moet importeren. Mijn vuistregeltje van "minimaal vijf spellen" maakt dit iets eenvoudiger mits het budget ook voldoende aangevuld is. Enkel alleen een keer uitvogelen hoe Yahoo Auctions of dergelijke werkt...Verwijderd schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:13:
[...]
Zal ook met de prijs te maken hebben. 3DO kom ik eigenlijk nooit tegen, net zoals de Neo Geo. Die laatste is heel interessant, maar ook heel duur.
Idem met de C64 en Amiga in het algemeen.Exorcist schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:20:
[...]
3DO heb ik ooit gehad, wel defect maar die ook weer verkocht. Zou wel graag een CDTV en CD32 willen hebben maar zoals @Verwijderd al zegt: prijs
- Sagat
- Nu online
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Game boy advance
- 16 bit
- Dreamcast
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
meeste games zal ook ik voor ps4 hebben verwacht ik, ps2 is ook een redelijke hoeveelheid. Hoewel het in het niet valt met wat ik hier zie
Mijn console met minste games is de pc engine, enige game die ik daarvoor heb ik Keith Courage, en ben ook niet van plan daar actief games voor te gaan verzamelen.
Qua exotische systemen twijfel ik nog steeds over een neo geo cd en deze dan pimpen (rgb mod, saturn controller optie en met name sd loader) of toch een te buurten bij analogue zodat ik mijn fysieke snes games ook kan spelen op 60hz en over hdmi. Goed eerlijk is eerlijk, ik heb ook weer niet heel veel usa (en zelfs pal_ carts, dus ik zou zeker ook de jailbreak uitvoeren en/of nog voor een fx pak gaan.
andere optie is idd die 60hz mod voor mijn pal beestje, maar gezien dat geen one chip is, weet ik weer niet of ik daar moeite voor ga doen......... moet dan ook nog een rgb kabel aanschaffen, bleh
10 second ninja DONE
Verwijderd
Zo'n lijstje is met name makkelijk als je regelmatige aanvullingen doet. Dat zie ik jou niet snel doen, daar gaan bij jou eerst heel veel overwegingen, en misschien wel dagen overheen.Sagat schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:40:
Ik heb nooit in een lijst gezet hoeveel games ik voor welk systeem heb, ben geloof ik wel is begonnen met een excel maar ligt in de todo pile vrees ik
meeste games zal ook ik voor ps4 hebben verwacht ik, ps2 is ook een redelijke hoeveelheid. Hoewel het in het niet valt met wat ik hier zie![]()
Mijn console met minste games is de pc engine, enige game die ik daarvoor heb ik Keith Courage, en ben ook niet van plan daar actief games voor te gaan verzamelen.
Qua exotische systemen twijfel ik nog steeds over een neo geo cd en deze dan pimpen (rgb mod, saturn controller optie en met name sd loader) of toch een te buurten bij analogue zodat ik mijn fysieke snes games ook kan spelen op 60hz en over hdmi. Goed eerlijk is eerlijk, ik heb ook weer niet heel veel usa (en zelfs pal_ carts, dus ik zou zeker ook de jailbreak uitvoeren en/of nog voor een fx pak gaan.
andere optie is idd die 60hz mod voor mijn pal beestje, maar gezien dat geen one chip is, weet ik weer niet of ik daar moeite voor ga doen......... moet dan ook nog een rgb kabel aanschaffen, bleh
- Sagat
- Nu online
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Game boy advance
- 16 bit
- Dreamcast
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
- current gen
- digitaal
Qua retro gaat het idd zeer sporadisch hoewel ik nog wel vrij geregeld door de cex wandel en ook af en toe nog wel iets meeneem, maar niet vaak en idd daardoor niet heel veel behoefte om het bij te houden
10 second ninja DONE
- Nes 2x boxeddidado schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:37:
- Snes 3x boxed standaard mario world en de street fighter II pack 1x los
- snes 1 chip unboxed
- N64 4 x light blue mario 64 versie boxed en pikachu editie boxed 2x los zwart
- gamecube 4x sunshine pack, mario kart/ zelda pack en de gameboy player pak 1 los
- wii standaard boxed
- wii u windwaker pak
- switch standaard pak
- Gameboy classic 2x boxed grote en kleine standaard variant
- gameboy color 2x boxed pikachu crystal versie en groen.
- Gameboy advance super mario world pak
- Gameboy advance micro FF IV pak
- gameboy advance sp 4x boxed kingdom hearts, mario vs donkey kong nes classic en pokemon ruby pak
- gba sp 2x los donker blauw en ags 101 light blue
- ds 2x boxed, donker blauw en de mario kart ds pak
- 3ds xl 4x boxed FE awakening , donker blauw & link between worlds versie
- sega master system model 1 2x los
- sega mega drive model boxed 1 sonic pak
- sega mega drive model 2 boxed sonic 2 pak
- sega megadrive model 1 high definition grapics 3x. 1 60hz mod
- sega genesis model 1 console los
- Sega mega cd model 1 boxed
- sega 32x boxed
- sega saturn boxed
- sega dreamcast boxed chu chu rocket shenmue pak
- sega game gear 2x 1x boxed sonic pak 1x los
- ps1 4x 2x boxed. standaard en crash bandicoot 2 pak
- ps2 2x boxed ratchet gladiator pak en ps2 slim 90K model
- ps2 2x los, slim en 1 modded voor imports.
- ps3 slim boxed ps3 phat los
- ps4 standaard boxed
- psp 2x 3004 boxed FF & crisis core pak
- xbox boxed ninja gaiden pak
- xbox 360 los Jtagged
- turbo grafx boxed
- cdi los
- neo geo pocket color 4x boxed in verschillende kleuren
- neo geo pocket non kleur versie boxed
valt wel mee afhankelijk van de grote van de collectie paar uurtjes vermoedt ik, zijn best makkelijke sites als vgcollect voor. rond de 1000 items zou opzich best vlot kunnen.Verwijderd schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:49:
[...]
Zo'n lijstje is met name makkelijk als je regelmatige aanvullingen doet. Dat zie ik jou niet snel doen, daar gaan bij jou eerst heel veel overwegingen, en misschien wel dagen overheen.![]()
Verwijderd
Sagat schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:54:
oh komt af en toe wat gamespul bij hoor, maar met name (en ik hoor 'jullie' al zuchten en steuen)
- digitaal
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/5TddFcah2n6q8TRIfa0pc6ka.gif?f=user_large)
Verwijderd
Baas boven baas, 4x een neo geo pocketgast7 schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:56:
[...]
- Nes 2x boxed
- Snes 3x boxed standaard mario world en de street fighter II pack 1x los
- snes 1 chip unboxed
- N64 4 x light blue mario 64 versie boxed en pikachu editie boxed 2x los zwart
- gamecube 4x sunshine pack, mario kart/ zelda pack en de gameboy player pak 1 los
- wii standaard boxed
- wii u windwaker pak
- switch standaard pak
- Gameboy classic 2x boxed grote en kleine standaard variant
- gameboy color 2x boxed pikachu crystal versie en groen.
- Gameboy advance super mario world pak
- Gameboy advance micro FF IV pak
- gameboy advance sp 4x boxed kingdom hearts, mario vs donkey kong nes classic en pokemon ruby pak
- gba sp 2x los donker blauw en ags 101 light blue
- ds 2x boxed, donker blauw en de mario kart ds pak
- 3ds xl 4x boxed FE awakening , donker blauw & link between worlds versie
- sega master system model 1 2x los
- sega mega drive model boxed 1 sonic pak
- sega mega drive model 2 boxed sonic 2 pak
- sega megadrive model 1 high definition grapics 3x. 1 60hz mod
- sega genesis model 1 console los
- Sega mega cd model 1 boxed
- sega 32x boxed
- sega saturn boxed
- sega dreamcast boxed chu chu rocket shenmue pak
- sega game gear 2x 1x boxed sonic pak 1x los
- ps1 4x 2x boxed. standaard en crash bandicoot 2 pak
- ps2 2x boxed ratchet gladiator pak en ps2 slim 90K model
- ps2 2x los, slim en 1 modded voor imports.
- ps3 slim boxed ps3 phat los
- ps4 standaard boxed
- psp 2x 3004 boxed FF & crisis core pak
- xbox boxed ninja gaiden pak
- xbox 360 los Jtagged
- turbo grafx boxed
- cdi los
- neo geo pocket color 4x boxed in verschillende kleuren
- neo geo pocket non kleur versie boxed
[...]
valt wel mee afhankelijk van de grote van de collectie paar uurtjes vermoedt ik, zijn best makkelijke sites als vgcollect voor. rond de 1000 items zou opzich best vlot kunnen.
- Sagat
- Nu online
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Game boy advance
- 16 bit
- Dreamcast
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
atari 2600 maar (en zie plaatje hierboven!) whereabouts unknown
nes
snes
n64
cube (met gba player)
wii
switch
md (met ook 60hz mod)
saturn 2x (een pal og, en een jp met fenrir mod)
dc
ps1
ps2
ps3 (2x en og slim en een modded fat)
ps4 pro
og xbox
3x x360 (2 vanilla en 1 modded)
one S
one x
series s
pc engine
ja en dan nog wat handheld spul (maar eigenlijk alleen nintendo) c64 en miga......ook beiden ergens.....
en natuurlijk nog *drumroll*
de mister!
10 second ninja DONE
https://www.ubisoft.com/e...n-ubisoft-games/000064576
Verwijderd
Haze blijft een ondergewaardeerde game. Jammer dat dit het einde was van de developer.Raem schreef op maandag 25 april 2022 @ 14:14:
Over digitaal gesproken, Ubisoft heeft van een hele reeks games de online services gesloten:
- Sagat
- Nu online
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Game boy advance
- 16 bit
- Dreamcast
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Tsja het is een onderwerp dat we hier al vaker aangestipt hebben......in deze tijd van online services en patches....zelfs met fysieke media hoe lang kan je spelen? Ik maak me er eigenlijk maar niet meer druk om.Raem schreef op maandag 25 april 2022 @ 14:14:
Over digitaal gesproken, Ubisoft heeft van een hele reeks games de online services gesloten:
xbox360 en ps3 games zijn te spelen inc patches, mits je wat creatief omgaat met je spullen. nadeel hierbij voor mij is wel dat je dan achievements of trophies verliest, maar goed kiezen of delen.
In mijn shmup niche zijn er nu wel 2 issues min of meer gerelateerd.
1. spel word opnieuw uitgebracht maar probleem met de rechten waardoor er (Gedeeltelijk andere muziek moet worden gebruikt) en goed ik ken dit spel niet dus het zou voor mij moeten meevallen maar als ik het weet vind ik het al irritant
2. exa arcadia, zeg maar de modern day neo geo formule. Dus games worden uitgebracht in de arcade, en ja je kan het kopen, maar games kosten letterlijk duizenden euro's. echter niet alleen nieuw spul maar ook oudere games.......wat op zich prima is, alleen deze knakkers willen dat dat die games niet langer via mame speelbaar zijn! Oh en waar de neo voor de tijd krachitge hardware was die je thuis niet kon evenaren, is de hardware hier pc based.......dus theoretisch prima speelbaar op een recente pc, maar is er sprake van in feite een soort DRM waardoor dat niet gaat.
https://exa.ac/en/about/?v=0f177369a3b7
10 second ninja DONE
Verwijderd
Consoles
1x Atari2600
3x PS2
3x PS2
1x PS4
1x C64
2x N64
2x Snes
2x Nes
2x SMD
1x SMS
2x Xbox
2x Xbox360
1x Xbox SX
2x NGC
2x Saturn
1x Dreamcast
1x WiiU
1x nes mini
1x snes mini
1x md mini
2x Gameboy 001
2 Gameboy play loud
2x Gameboy color
1x Gameboy advance
4x Gameboy advance SP
1x Gameboy micro
3x DSi
1x 2DS
1x 3DS
2x Gamegaer
1x N-gage
1x Abernic
2x PSP
Spellen
GBC 22
GBA 51
GB 41
GG 53
AT2600 15
NES 65
SMS 47
SMD 207
SNES 109
SATURN 58
PS1 66
N64 63
DC 56
Xbox 102
NGC 114
PS2 228
(3)DS 25
PSP 64
Xbox360 179
PS3 176
Wii 15
WiiU 15
Xboxone 5
PS4 58
XboxsX 2
1x Atari2600
1x Collecovision
4x PS1 (2x audiophile edities)
5x PS2 (alle modellen)
6x PS3 (2x backwards comp editie)
1x C64
1x C128
2x N64 (pokemon editie en normaal)
1x Snes
2x Nes (4 players edition boxed en standard)
1x Sega MD
1x Sega MS
2x Xbox
2x Xbox360
1x Xbox ONE
1x Dreamcast
8X Wii (zwart, wit en rood)
4x WiiU
1x nes mini
1x snes mini
1x Atari Lynx
1x Gameboy advance
1x Gameboy advance SP
1x Gameboy micro
2x Gamegear
1x N-gage
4x PSP
1x Vita
en...... 1x een Steamdeck ;-)
Slechts een Sinclair zx spectrum maar wel een werkende met originele games en recorder
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
In de goede oude tijd hadden we je nu meegenomen naar het dorpsplein en vervolgens tomaten naar je hoofd geslingerd.Sagat schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:54:
oh komt af en toe wat gamespul bij hoor, maar met name (en ik hoor 'jullie' al zuchten en steuen)
- digitaal
Qua retro gaat het idd zeer sporadisch hoewel ik nog wel vrij geregeld door de cex wandel en ook af en toe nog wel iets meeneem, maar niet vaak en idd daardoor niet heel veel behoefte om het bij te houden
Gelijk een mooie gelegenheid om mijn favoriete spel erbij te pakken:

Ook een fraaie, "sticker sealed"
https://www.marktplaats.n...id_social&utm_content=vip
[ Voor 27% gewijzigd door Exorcist op 25-04-2022 16:09 ]
Wat denk jezelf met die aantallen?cold_as_ijs schreef op maandag 25 april 2022 @ 08:44:
Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar mijn 1500 spellen zijn er meer voor de heb dan om te spelen (hoewel ik in gedacht die games allemaal wel zou willen spelen)
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Ik vind het ook belangrijk om iets te kunnen spelen als ik er onverwachts en waarom dan ook zin in krijg, dan is het leuk dat je iets al op de plank hebt liggen. Plus, als er vrienden zijn die 's specifieke games willen zien/spelen is het ook wel praktischdavince72 schreef op maandag 25 april 2022 @ 17:13:
[...]
Wat denk jezelf met die aantallen?![]()
Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar mijn 1500 spellen zijn er meer voor de heb dan om te spelen (hoewel ik in gedacht die games allemaal wel zou willen spelen)
Ik zit te twijfelen over een gesealde PS1 PAL Discworld 2Exorcist schreef op maandag 25 april 2022 @ 16:01:
[...]
In de goede oude tijd hadden we je nu meegenomen naar het dorpsplein en vervolgens tomaten naar je hoofd geslingerd.
Gelijk een mooie gelegenheid om mijn favoriete spel erbij te pakken:
[Afbeelding]
Ook een fraaie, "sticker sealed"
https://www.marktplaats.n...id_social&utm_content=vip
ScummVM op Retroarch met filters eroverheen op de pc is ideaal voor deze tekenstijlen!
Verwijderd
Ja, de speelbaarheid is in mijn ogen veel beter op een pc.... maar het is wel een iconische titel. deel 1 wel iets beter, dat dan weer wel. Ook al 2x bijna aangeschaft voor saturn en ps1. Alleen de prijzen die ze nu vragendidado schreef op maandag 25 april 2022 @ 17:28:
[...]
Ik zit te twijfelen over een gesealde PS1 PAL Discworld 2
ScummVM op Retroarch met filters eroverheen op de pc is ideaal voor deze tekenstijlen!

Als je het geld er voor over hebt. Lekker doen! Een goed alternatief heb je al.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
didado schreef op maandag 25 april 2022 @ 17:28:
[...]
Ik zit te twijfelen over een gesealde PS1 PAL Discworld 2
De tekenstijl is inderdaad heel prettig, 2 wat anders dan 1 maar die heeft wel zijn eigen toffe stijl. Noir vond ik wat minder, ook nooit uitgespeeld (maar heb de save van 1999 nog op mijn memory card
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Blij dat ik die spellen als eerste aftikte toen ik weer begon met verzamelen. Had vroeger 1 en 2 op de PS1, destijds verkocht met PS1 en al. Kort na de PS1 versies (ergens in 2004 gok ik) vond m'n ex een exemplaar van Discworld 2 voor de Saturn voor 20 Euro, 1 had ik toen ook al voor de Saturn gekocht voor een tientje. Nu word je er minder vrolijk van ja.Verwijderd schreef op maandag 25 april 2022 @ 17:39:
[...]
Ja, de speelbaarheid is in mijn ogen veel beter op een pc.... maar het is wel een iconische titel. deel 1 wel iets beter, dat dan weer wel. Ook al 2x bijna aangeschaft voor saturn en ps1. Alleen de prijzen die ze nu vragen![]()
Als je het geld er voor over hebt. Lekker doen! Een goed alternatief heb je al.
Voor aantal games zie : https://oudespelcomputers.nl/my_little_museum.html (tezamen bijna 1500)
En dat zijn eigenlijk ook vrijwel alle systemen die ik heb, maar bijv. C64, WII U en mini(snes, snes, sega,psx) staan er niet bij zie ik. In totaal 50 systemen/consoles)
[ Voor 22% gewijzigd door davince72 op 25-04-2022 18:00 ]
PAL PS1 900X (Region Free, Mayumi v4, Stealth)
PAL PS2 3900X (Region Free, Original Matrix Infinity 1.93)
PAL PS3 Slim (Full CFW)
PAL PS4 Fat (4.55)
PAL PS5 (Day One Launch)
NTSC PSP-3000 (6.61 LME-2.3 Infinity)
PAL Wii (Softmod)
NTSC-J N64 (Advanced RGB Mod)
Verwijderd
De hele generatie van de satrun/ps1 heb ik overgeslagen. Toen was ik een fanatieke pc-gamer maar, daarvan ook grotendeels verkocht/weggeven. ongeveer 2,5 billy vol.Exorcist schreef op maandag 25 april 2022 @ 17:42:
[...]
Blij dat ik die spellen als eerste aftikte toen ik weer begon met verzamelen. Had vroeger 1 en 2 op de PS1, destijds verkocht met PS1 en al. Kort na de PS1 versies (ergens in 2004 gok ik) vond m'n ex een exemplaar van Discworld 2 voor de Saturn voor 20 Euro, 1 had ik toen ook al voor de Saturn gekocht voor een tientje. Nu word je er minder vrolijk van ja.

- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Echt? Dat is gewoonweg ridicuul...laugh schreef op maandag 25 april 2022 @ 18:00:
En ik kan me nog vaagjes herinneren dat iemand hier ook meer dan 10 stuks PS1 had geloof ik
Je bent niet de enige. Ik heb een cd mapje vol met Saturn discs en geen spellen doosjes. Alle slappe EU Saturn doosjes heb ik ooit weggegooid omdat ik toen dacht "wat moet ik met die stapel kartonnen doosjes" toen had het geen waarde dus weg ermee.Verwijderd schreef op maandag 25 april 2022 @ 17:59:
[...]
Uiteindelijk wegens ruimte gebrek alle bigbox weggedaan, en alleen de disc+boekje bewaard.Nu nog iets meer dan 150stuks in een bak liggen...
Dit topic is gesloten.
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.