Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 16:59:
[...]

Dreamcast collectie is ook best een dure hobby. Veel spellen zijn redelijk aan de prijs.

MGS collectie heeft de MGS1 game als code, dus het klopt dat deze niet op de disc staat. Volgens mij is dat hetzelfde bij de regio 1 versie als ik mij niet vergis.
Denk dat we aardig blij mogen zijn met wat we nu al hebben. Prijzen schieten wel erg hard de lucht in. Met de Dreamcast is het vaak (de Saturn nog erger) om een knap hoesje erbij te krijgen. Op MP is het nog al een extra gok, en bij de webshop uiteraard minder alleen betaal je dan toch al snel wat extra's.

Nu hoef ik voor MSG ook niet meer te kijken, die heb ik 2e hands aangeschaft de code zal vast al gebruikt zijn.
Jammer dat zulke informatie niet makkelijk terug te vinden is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 16:59:
[...]

Dreamcast collectie is ook best een dure hobby. Veel spellen zijn redelijk aan de prijs.

MGS collectie heeft de MGS1 game als code, dus het klopt dat deze niet op de disc staat. Volgens mij is dat hetzelfde bij de regio 1 versie als ik mij niet vergis.
Thx :)

Voor iemand met zo'n imposante DC collectie: waar is je DC? En Megadrive? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 17:11:
[...]

Denk dat we aardig blij mogen zijn met wat we nu al hebben. Prijzen schieten wel erg hard de lucht in. Met de Dreamcast is het vaak (de Saturn nog erger) om een knap hoesje erbij te krijgen. Op MP is het nog al een extra gok, en bij de webshop uiteraard minder alleen betaal je dan toch al snel wat extra's.

Nu hoef ik voor MSG ook niet meer te kijken, die heb ik 2e hands aangeschaft de code zal vast al gebruikt zijn.
Jammer dat zulke informatie niet makkelijk terug te vinden is.
Ik heb nog het geluk dat ik veel goedkope dreamcast games mis, dus ik kan de collectie redelijk snel aanvullen als ik dat zou willen. Alleen dat zijn niet de leukste games helaas.

Als je MGS HD collectie en MGS 4 op disc al hebt dan is the legacy collectie nog van weinig toegevoegde waarde.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 17:12:
[...]

Thx :)

Voor iemand met zo'n imposante DC collectie: waar is je DC? En Megadrive? :P
Die staan hier:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WoquifgKlozVE15RxSgl949M8Fo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dbLC3qnKcYuDRbwfxOSTfkyP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ZQsFVaHiubpa3szT1lKvVtnGJk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lhUpcSuYbDJK69qQeZ4CD8tS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Verwijderd jaloers :D
Zou graag ook zo'n uitgebreide collectie willen, maar ben helaas te laat ingestapt ben ik bang om het betaalbaar bij elkaar te verzamelen. Ik vermoed overigens dat ik het sowieso hier niet allemaal langs de ballotage commissie krijg :D. De baas vind 6 consoles al teveel haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 17:21:
Zou graag ook zo'n uitgebreide collectie willen, maar ben helaas te laat ingestapt ben ik bang om het betaalbaar bij elkaar te verzamelen. Ik vermoed overigens dat ik het sowieso hier niet allemaal langs de ballotage commissie krijg :D. De baas vind 6 consoles al teveel haha
Wat is te laat, ik ben pas in december 2018 begonnen. 8) Maar sinds corona zijn de prijzen enorm gestegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Nice man de PVM. En heeft dit dan ook je voorkeur om via een CRT de retro games te spelen, of vind je via upscaler op een moderne TV ook prima?

En die andere foto met die kabels. Neeee, niet de kabels om te controller wikkelen ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Laat d'r (of hem) 's bij mij kijken, dan lijkt alles onder de 50 ineens bijzonder comfortabel :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
laugh schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 17:32:
[...]

Nice man de PVM. En heeft dit dan ook je voorkeur om via een CRT de retro games te spelen, of vind je via upscaler op een moderne TV ook prima?

En die andere foto met die kabels. Neeee, niet de kabels om te controller wikkelen ;(
Ik doe sinds 1988 al niet anders :P , neem aan @Verwijderd ook niet. Jij laat alles dus hangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

laugh schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 17:32:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik vooral op de b&o crt speel en veel minder op de PVM. Vooral omdat die b&o 29 inch is en die PVM 20 inch. En niet onbelangrijk, die b&o heeft heel goed geluid.

Ik ben zelf niet van upscalers. Voorkeur gaat uit naar crt. Daarom heb ik ook meerdere crt's in huis als backup.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2022 17:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 17:33:
[...]

Ik doe sinds 1988 al niet anders :P , neem aan @Verwijderd ook niet. Jij laat alles dus hangen?
Hahahaha ik doe ook niet anders. Nooit problemen mee gehad eerlijk gezegd. Volgens mij is oprollen ook niet echt een probleem. Als je het maar niet te strak doet.

Hetzelfde in de woonkamer, alle kabels achter mijn tv zitten ook met tie wraps vast (en opgerold). Als alles los hangt dan krijg je een enorme chaos. Het enige wat ik los laat hangen is stroom kabels. Dit i.v.m. de warmte etc.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2022 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 17:42:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik vooral op de b&o crt speel en veel minder op de PVM. Vooral omdat die b&o 29 inch is en die PVM 20 inch. En niet onbelangrijk, die b&o heeft heel goed geluid.

Ik ben zelf niet van upscalers. Voorkeur gaat uit naar crt. Daarom heb ik ook meerdere crt's in huis als backup.
Ja kan ik zeker begrijpen. Ik denk ook wel dat retro games er beter uit zien op de CRT dan op de moderne TVs/monitors. Heb ook wel eens zitten kijken naar CRT en PVM, maar toch zijn er dingen die mij stoppen om die stap te zetten.

Dan vrees ik toch elke keer weer over hoe veel leven er nog in zit. De ruimte die het in beslag neemt en ook de screen size. Jou oplossing is uiteraard de backups :P

En dan denk ik van mwah. Kan ik beter dat geld maar in een Pixel FX Morph gooien bijvoorbeeld en houd ik gewoon me huidige setup op een "moderne" (inmiddels oude) LED LCD monitor. Maar toch heel cool als ik anderen zien met die PVMs en CRT :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

laugh schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 18:24:
[...]

Ja kan ik zeker begrijpen. Ik denk ook wel dat retro games er beter uit zien op de CRT dan op de moderne TVs/monitors. Heb ook wel eens zitten kijken naar CRT en PVM, maar toch zijn er dingen die mij stoppen om die stap te zetten.

Dan vrees ik toch elke keer weer over hoe veel leven er nog in zit. De ruimte die het in beslag neemt en ook de screen size. Jou oplossing is uiteraard de backups :P

En dan denk ik van mwah. Kan ik beter dat geld maar in een Pixel FX Morph gooien bijvoorbeeld en houd ik gewoon me huidige setup op een "moderne" (inmiddels oude) LED LCD monitor. Maar toch heel cool als ik anderen zien met die PVMs en CRT :)
Als je een beetje goed zoekt dan kan je vaak op marktplaats in de buurt gratis een crt afhalen. Dus voor het geld hoef jij je niet tegen te houden hoor. ;-) Sony, Philips en B&o is altijd wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laugh
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 18:27:
[...]

Als je een beetje goed zoekt dan kan je vaak op marktplaats in de buurt gratis een crt afhalen. Dus voor het geld hoef jij je niet tegen te houden hoor. ;-) Sony, Philips en B&o is altijd wel goed.
Klopt dat geld is in de context van de PVM.

Voor de goedkopere CRTs is dat idd gratis of goedkoop. Maar het neemt toch wel wat plek in beslag, en CRTs wegen ook wel behoorlijk. Screen size ga ik dan ook op achteruit tenzij je voor nog groter en zwaarder gaat.

Dus argh, alles heeft z'n plus en minnetjes... I guess simpel houden en niet aan dingen zitten, zijn we minder tijd en geld kwijt aan deze hobby (en niet kijken naar die coole CRTs van Ghost babel hahaha) ;)

[ Voor 3% gewijzigd door laugh op 19-04-2022 18:46 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 15:52
Het is nooit te laat. Ik ben ook redelijk laat ingestapt maar wat het leuk houdt is vooral datgene te verzamelen wat je zelf leuk vindt. De zoektocht naar dat ene pareltje dat je al zo lang zoekt en uit eindelijk weet te vinden geeft erg veel voldoening kan ik je verzekeren. Ik verzamel eigenlijk wel voor alle consoles maar momenteel ligt mijn focus op de Sega Megadrive. Twee jaar geleden begonnen en nu ben ik hier. Geen grote collectie so far maar wel alleen maar de leuke spellen. En beetje bij beetje krijg ik het wel bij elkaar. Bovendien heb ik zo een goede reden om alle beurzen af te struinen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-fccfYy7MKtOzH8CAODZVW6ABrg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eaLSX54gRUY8bLZqpDVz6w50.jpg?f=fotoalbum_large

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Redax mooie collectie. Ben jaloers op hyperstone heist, een hele fijne brawler alleen de prijs is nogal hoog. Misschien binnenkort maar gewoon aanschaffen, want goedkoper gaat hij echt niet meer worden.
Mijn focus ligt nu ook op sega MD. Naast dat ik recentelijk een paar nieuwe heb aangeschaft, kijk ik nu naar de standaard gewilde games (Streets of Rage 1-2, Golden Axe 2). Ik probeer een beetje het verzamelen onder controle te houden want ik vind van mezelf dat ik het ook nog moet spelen. Het helpt niet dat ik nog iets van 2000 uur aan backlog op de PS5 heb haha.

Voor mijn XBOX en PS3 ben ik eigenlijk niet aan het verzamelen. Reden is dat het eigenlijk ook te makkelijk is om digitaal aan te komen en dat dit vaak ook nog fijner speelt (sneller en stiller). Zeker op de PS3 is het echt niet leuk om van disc te spelen. Wil nog een N64 aanschaffen, maar Q3 komt ook mijn steam deck die ik ook vooral voor retro wil gebruiken. Allemaal first world problems

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@OFV Dat ziet er ruig uit.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 16:52:
Gisteren even bezig geweest de games naar voren te trekken zodat het iets minder rommelig toont. Dit is het resultaat:

[Afbeelding]
Wat lijkt het aantal OG Xbox weinig zo vergeleken met je enorme collectie PS2 games, maar gaaf hoor! :9~

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 30-08 09:04

OFV

..

[ Voor 99% gewijzigd door OFV op 28-07-2023 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tux3.14 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 19:43:
[...]

Wat lijkt het aantal OG Xbox weinig zo vergeleken met je enorme collectie PS2 games, maar gaaf hoor! :9~
Ja, 495 ps2 games vs 145 xbox OG. Maar ps2 heeft ook veel meer games op het platform dan xbox (4000 vs 1000 volgens mij)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
OFV schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 19:49:
[...]

Dank je. Heb er ook aardig wat tijd in gestoken en vooral ook rust en pauzes. Eerst goed nagedacht hoe ik het wil hebben. Toen alle materialen gezocht zoals bureau, retro borden, posters etc. en in 2018 in de zomer begonnen met inrichten. Zelfs de tv is op maat aangeschaft. Alles moest goed gemeten worden. Ook goed en rustig nagedacht over de rgb zones. Wifi aangestuurd op maat gemaakt. Tot solderen aan toe. Zomer 2021 was het zoals nu op de foto's te zien is in vorige posts. Daar is nog een andere variant aan vooraf gegaan die zie je hieronder.

[Afbeelding]
Ziet er echt ruig uit, mooi gedaan. Ik zal proberen deze week een video van mijn Game Room te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 10:52

3style

...

Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 17:42:
[...]

Grappig, voor mij veel liever een pvm/bvm. Die B&O zijn mooie grote crts en roepen zeker een arcade gevoel bij mij op, maar ben zelf wel gevoelig voor de scherpte. Ieder zijn voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
3style schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 22:21:
[...]

Grappig, voor mij veel liever een pvm/bvm. Die B&O zijn mooie grote crts en roepen zeker een arcade gevoel bij mij op, maar ben zelf wel gevoelig voor de scherpte. Ieder zijn voorkeur.
Ben nog steeds blij met de B&O, en daarnaast dus de good old lg flattron crt montor. Daar hangt mijn mister aan.
Wat ik van retrorgb meen begrepen te hebben is dat (pc crt monitor) enigsinds vergelijkbaar is met PVM? Maar goed boeit me ook niet. Ik doe het er voor nu mee. Heb nog een grundig goedkoper crt als back up en dus als het goed is nog een sony crt, maar die is in 'storage'. Oh en ook nog mijn 'amiga' crt-tje, maar die is eigenlijk vanwege zowel gebrek aan scart aansluiting (wel vga poort en composite) en schermformaat amper in gebruik.

Qua geluid heb ik sinds kort nu alles over mijn 90 kenwood versterkertje lopen, moet zeggen dat ook dit toch wel een meerwaarde voor de ervaring is!

10 second ninja DONE

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-08 17:18
hier ook een keine gameroom update :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z1I4DqqcKGd1jU6SaeEVGcpGEMU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gmfej2QuhnUBcJnmvOhC1Vv2.jpg?f=fotoalbum_large

in augustus trekken we in het huis (1927) er moet heeeeel veel verbouwd worden en de gameroom staat (uiteraard) niet bovenaan het to-do-lijstje. Eerst wordt het dak kompleet vervangen. Maar hier gaan we iets heeeel moois van maken. Lekker veel ruimte ook: 9,3m x 8m nokhoogte 4m. En jullie ideeen zijn altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eymas
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 29-08 23:08
Te denken dat sinds ik de Retrotink 5X heb, ik mijn PVM al een tijd niet meer heb gebruikt, vooral omdat die op het moment net te veel ruimte op mijn bureau opeisde.

Ik zou hem kunnen doorverkopen/geven, maar ik bewaar hem liever tot ik hem weer kan opzetten zonder er om heen te hoeven bouwen. Dan zou ik ook net zoals retrorgb een poging kunnen doen om hem na te bootsen op een moderne display :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Petje72 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:29:
hier ook een keine gameroom update :9

[Afbeelding]

in augustus trekken we in het huis (1927) er moet heeeeel veel verbouwd worden en de gameroom staat (uiteraard) niet bovenaan het to-do-lijstje. Eerst wordt het dak kompleet vervangen. Maar hier gaan we iets heeeel moois van maken. Lekker veel ruimte ook: 9,3m x 8m nokhoogte 4m. En jullie ideeen zijn altijd welkom.
Gameroom was bij ons de eerste kamer die af was 8)

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Sagat schreef op woensdag 20 april 2022 @ 09:41:
[...]

Ben nog steeds blij met de B&O, en daarnaast dus de good old lg flattron crt montor. Daar hangt mijn mister aan.
Wat ik van retrorgb meen begrepen te hebben is dat (pc crt monitor) enigsinds vergelijkbaar is met PVM? Maar goed boeit me ook niet. Ik doe het er voor nu mee. Heb nog een grundig goedkoper crt als back up en dus als het goed is nog een sony crt, maar die is in 'storage'. Oh en ook nog mijn 'amiga' crt-tje, maar die is eigenlijk vanwege zowel gebrek aan scart aansluiting (wel vga poort en composite) en schermformaat amper in gebruik.

Qua geluid heb ik sinds kort nu alles over mijn 90 kenwood versterkertje lopen, moet zeggen dat ook dit toch wel een meerwaarde voor de ervaring is!
Ja is een van de mooiste consumer crt sets imo en perfect voor tate shmups :)
Ik heb de mister nog niet op een crt monitor getest, dat is ook wel strak neem ik aan? Ik hoor wel dat bepaalde games zoals mario kart op de snes niet zo mooi dan uit de verf komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
3style schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:28:
[...]

Ik heb de mister nog niet op een crt monitor getest, dat is ook wel strak neem ik aan? Ik hoor wel dat bepaalde games zoals mario kart op de snes niet zo mooi dan uit de verf komen.
Ik zal eens kijken, eigenlijk alleen bij megadrive games had ik dat ik ze op de tv om een of andere manier fijner vond dan op de crt (edit: monitor). Mariokart zal ik binnenkort eens testen dan, hoewel het dan wel mijn pal snesje over composite vs de mister word dan.....

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-08 20:55
Seroczynski schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:41:
[...]

Bij mij ook. En zo ke ik nog een paar. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:38:
@Petje72 het is nu een mooie analoge gameroom, je hebt zelfs de vroege versie van een zwift er al staan :D
Hij heeft zelfs al een mooie retro bureaustoel. :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Eymas schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:39:
Te denken dat sinds ik de Retrotink 5X heb, ik mijn PVM al een tijd niet meer heb gebruikt, vooral omdat die op het moment net te veel ruimte op mijn bureau opeisde.

Ik zou hem kunnen doorverkopen/geven, maar ik bewaar hem liever tot ik hem weer kan opzetten zonder er om heen te hoeven bouwen. Dan zou ik ook net zoals retrorgb een poging kunnen doen om hem na te bootsen op een moderne display :)
de scanlines op de Retrotink 5x zijn ook gewoon heel goed. Nu heb ik geen CRT/PVM/BVM om mee te vergelijken, maar vind het resultaat op een game monitor echt helemaal top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 03:51
Seroczynski schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:41:
[...]

Bij ons ook omdat er het minst hoefde te gebeuren. Alleen moesten daar tijdelijk de meubels in gestald worden ivm verbouwing kinderkamers.

Maar daarna was die ook heel snel echt af. Hij dubbelt dan ook als thuiswerk kantoor, dus dat was de redenering richting vrouw lief. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Flozem op 20-04-2022 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Niet online
cold_as_ijs schreef op woensdag 20 april 2022 @ 18:24:
[...]

de scanlines op de Retrotink 5x zijn ook gewoon heel goed. Nu heb ik geen CRT/PVM/BVM om mee te vergelijken, maar vind het resultaat op een game monitor echt helemaal top.
Gewoon lekker blij zijn met wat we hebben :) . Er is altijd wel wat nieuws wat we zouden kunnen hebben, maar dan blijven we kopen.

Trouwens ik vraag me af he. Als jullie langs Japan zouden gaan, wat zouden jullie dan willen kopen qua retro spul? Games? Consoles? En zit de regio lock in de weg daarmee?

Ik kan me voorstellen dat sommige touristen retro games kopen en vervolgens thuis dit niet kunnen afspelen vanwege de regio lock zoals bij de Playstation, Playstation 2 en Super Famicom...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

laugh schreef op woensdag 20 april 2022 @ 19:25:
[...]

Gewoon lekker blij zijn met wat we hebben :) . Er is altijd wel wat nieuws wat we zouden kunnen hebben, maar dan blijven we kopen.

Trouwens ik vraag me af he. Als jullie langs Japan zouden gaan, wat zouden jullie dan willen kopen qua retro spul? Games? Consoles? En zit de regio lock in de weg daarmee?

Ik kan me voorstellen dat sommige touristen retro games kopen en vervolgens thuis dit niet kunnen afspelen vanwege de regio lock zoals bij de Playstation, Playstation 2 en Super Famicom...
Regiovrije ps Vita zou ik dan kopen. Daar zijn ze nog nieuw te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Saturn! en wat Dreamcast, PSP heeft ook wel wat Japanse titels die best leuk zijn en prima te spelen zijn. Regio lock valt prima te omzeilen, de taalbarrière is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2022 @ 20:06:
[...]

Saturn! en wat Dreamcast, PSP heeft ook wel wat Japanse titels die best leuk zijn en prima te spelen zijn. Regio lock valt prima te omzeilen, de taalbarrière is een ander verhaal.
aha, Dreamcast dat is ook wel cool ja. Zelf nooit in het echt gezien.

Qua taalbarrière kan zeker lastig zijn. Een spel als Super Mario World of Mario Kart 64 kan je wel spelen in het Japans, maar ik denk een spel als Final Fantasy of Dragon Quest is niet te doen. RPGs in algemeen lijkt me lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-08 20:04
[...]

Ik ben er geweest en retro spul is nog niet zo simpel voor goede prijzen in brick and mortar winkels te krijgen. Akihabara heeft wat grappig spul, maar vaak is alleen het mainstream spul wat iedereen al heeft netjes geprijsd.

In een paar andere steden dergelijke winkels opgezocht, maar het hield niet echt over. Als je er al deals wil maken, dan moet je het al online kopen en naar een hotel o.i.d. laten sturen.
Ik heb er toen Taiko No Tatsujin gekocht met twee drums, maar zelfs dat moest ik via Amazon.jp naar mijn laatste hotel laten sturen.

Ik vind het leuk om dit soort zaken te bekijken, maar ik kwam er ook voor vakantie en het land te zien. Geen tijd gehad om echt alle obscure plekken af te gaan. Hoewel we het wel een paar keer geprobeerd hebben, in Matsumoto en Sapporo, helaas viel het daar ook erg tegen.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn wel een paar japanse sega md spellen die ik nog wil scoren, komt vooral omdat de Europese variant nog duurder is. Verder ben ik op zoek naar een japanse N64 vanwege makkelijke RGB mod maar recentelijk begint een saturn of dreamcast ook wel te kriebelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Recentelijk de Retrotink 5X gekocht, weet iemand toevallig waar een remote overlay nog te koop is?

Deze is al een tijdje niet beschikbaar:
https://retrolabs.com/mod...ote-control-overlay-decal

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Niet online
Koldur schreef op woensdag 20 april 2022 @ 20:47:
[...]

Ik ben er geweest en retro spul is nog niet zo simpel voor goede prijzen in brick and mortar winkels te krijgen. Akihabara heeft wat grappig spul, maar vaak is alleen het mainstream spul wat iedereen al heeft netjes geprijsd.

In een paar andere steden dergelijke winkels opgezocht, maar het hield niet echt over. Als je er al deals wil maken, dan moet je het al online kopen en naar een hotel o.i.d. laten sturen.
Ik heb er toen Taiko No Tatsujin gekocht met twee drums, maar zelfs dat moest ik via Amazon.jp naar mijn laatste hotel laten sturen.

Ik vind het leuk om dit soort zaken te bekijken, maar ik kwam er ook voor vakantie en het land te zien. Geen tijd gehad om echt alle obscure plekken af te gaan. Hoewel we het wel een paar keer geprobeerd hebben, in Matsumoto en Sapporo, helaas viel het daar ook erg tegen.
Misschien zijn dat de verkeerde winkels of plekken. Ik zag op Youtube heb je die retro verzamelaars die langs die Hard-Off winkels gaan. Aardig wat spul maar de prijzen kunnen enorm verschillen afhankelijk van de locatie. Ze hebben echt heel erg veel spul, boxed, unboxed, van alles. Tweedehandse cardridges van 5 euro, dat kan je in NL niet zo krijgen. Ik zag op 1 van die videos toen zelfs een Daiei Hawks N64 8)

Maar ik kan begrijpen dat met wat tijdslimiet en op vakantie, je eerder wat bijzondere plekken gaat bezoeken en minder naar deze dingen zoekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De Hatd-Off/Book-Off in een afgelegen dorpje half leeggekocht. GB carts voor een euro. Mijn vriendin vond dat mandje, dus die moesten allemaal mee. Tevens een boxed exemplaar van SMB1 en 3 in dezelfde winkel meegepakt, alsmede wat kleiner spul.
Vervolgens een Book-Off in Akihabara bezocht, €10+ voor 3 GB carts en allemaal vooraf samengesteld. Om nog maar niet te spreken over de andere retro winkels daar :) Verschilt idd enorm per locatie. Ik vond het leuker om de tweedehands winkels in kleinere steden op te sporen.
Sp33dFr34k schreef op woensdag 20 april 2022 @ 21:13:
Recentelijk de Retrotink 5X gekocht, weet iemand toevallig waar een remote overlay nog te koop is?

Deze is al een tijdje niet beschikbaar:
https://retrolabs.com/mod...ote-control-overlay-decal
De controls zijn een paar updates terug veranderd, dus zo'n sticker zal wellicht niet altijd relevant zijn. Zelf gebruik ik er geen (i.t.t. de OSSC) en dat is geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Eymas schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:39:

Ja ik ken dat dat, gaat hier ook met vlagen aan en heb ook een rtx5 maar de beleving blijft anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djac1
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-08 00:26

djac1

Computer freak

Iemand ervaringen met het inleveren van discs voor ps3 met kleine krasjes bij cex/used? Ze schijnen daar apparaten te hebben om ze te polijsten toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djac1 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:39:
Iemand ervaringen met het inleveren van discs voor ps3 met kleine krasjes bij cex/used? Ze schijnen daar apparaten te hebben om ze te polijsten toch?
Niet bij hun, maar in het algemeen kleine oppervlakkige krasjes geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yfXVvGsae0H2KWOAduu3mVC3q88=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yXubiRvcV8RxDKSRQV9SC1II.jpg?f=fotoalbum_large

Weer 1 game dichter bij 🤪, nog 3 splinter cell games te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Seroczynski schreef op woensdag 20 april 2022 @ 22:59:
De controls zijn een paar updates terug veranderd, dus zo'n sticker zal wellicht niet altijd relevant zijn. Zelf gebruik ik er geen (i.t.t. de OSSC) en dat is geen probleem.
Ah, dus die overlay klopt nu niet meer? Dan zal die ook niet meer voorradig worden. Toch wel handig zoiets, maar idd bij de OSSC meer nodig dan bij de 5X. Echter zit ik niet elke week achter de retro consoles, dus had er toch liever wel een gehad. Wellicht maar eens zelf een ontwerpje maken.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hebben die apparaten wel. Maar dat is voornamelijk voor de discs die ze zelf verkopen. Geen idee of ze tegen betaling discs polijsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij cex wisselende resultaten. In Arnhem gaat dat prima, daar deden ze het gewoon al bij aankoop omdat ze zelf nog twijfelde, heel even door de machine. Bij Amersfoort een keer een disc meegekregen die zijn collega's in een andere vestiging nooit zo mee hadden gegeven... Hij doet het helaas nog niet, en door allerlei omstandigheden nog niet mee terug geweest.

Nedgame, Gamemania hebben ook polijstmachines staan. Pressstart was ook bezig om er eentje te nemen. Alleen geen idee of dat ook al gebeurt is. Was nog voor carona dat ik er geweest ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sp33dFr34k schreef op donderdag 21 april 2022 @ 17:01:
[...]

Ah, dus die overlay klopt nu niet meer? Dan zal die ook niet meer voorradig worden. Toch wel handig zoiets, maar idd bij de OSSC meer nodig dan bij de 5X. Echter zit ik niet elke week achter de retro consoles, dus had er toch liever wel een gehad. Wellicht maar eens zelf een ontwerpje maken.
Ik heb even mijn afstandsbediening vergeleken met het plaatje en die ziet er hetzelfde uit. Ik heb mijn RT5x eind januari ontvangen.

Maar wat ik me vooral afvraag is waarom je die decal erop wil hebben? Is dit om te weten wat de knopjes doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Exorcist schreef op donderdag 21 april 2022 @ 18:04:
Ook weer wat nieuws erbij, vooral blij met Alone in the Dark, stond al een tijd op het lijstje.

[Afbeelding]
Die zak chips is ook nieuwe aanwinst mag ik aannemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

cold_as_ijs schreef op donderdag 21 april 2022 @ 17:31:
[...]

Ik heb even mijn afstandsbediening vergeleken met het plaatje en die ziet er hetzelfde uit. Ik heb mijn RT5x eind januari ontvangen.

Maar wat ik me vooral afvraag is waarom je die decal erop wil hebben? Is dit om te weten wat de knopjes doen?
Yep, precies dat. Het is beter dan de OSSC, maar spreekt toch niet echt voor zich. Ik pak altijd het spiekkaartje erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sp33dFr34k schreef op donderdag 21 april 2022 @ 18:23:
[...]

Yep, precies dat. Het is beter dan de OSSC, maar spreekt toch niet echt voor zich. Ik pak altijd het spiekkaartje erbij.
Als alles ingesteld staat valt het met de ossc ook wel mee. Hoef hier alleen de inputs te veranderen, de rest is kwestie van een eventuele profiel inschakelen maar, met laatste firmware is vrij veel al gelijk goed. Een apart profiel voor de PS2 die op component zit. 2x 2 is makkelijk te onthouden :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Linksquest schreef op donderdag 21 april 2022 @ 18:20:
[...]

Die zak chips is ook nieuwe aanwinst mag ik aannemen :P
Aangebroken dus tweedehands :P

Volgende doel is Chase the Express voor de PS1 maar zie dat deze niet duur is. Dat ik die ooit gemist heb is een groot vraagteken voor me. Iemand bekend met het spel? @Verwijderd misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op donderdag 21 april 2022 @ 18:54:
[...]

Aangebroken dus tweedehands :P

Volgende doel is Chase the Express voor de PS1 maar zie dat deze niet duur is. Dat ik die ooit gemist heb is een groot vraagteken voor me. Iemand bekend met het spel? @Verwijderd misschien?
Ik heb hem wel, maar nooit gespeeld.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 30-08 09:04

OFV

Een leuke aanwinst via ebay. Schrok van de prijzen. Had al een jaar niet meer gekeken. Bijna alles van Street Fighter II is stevig aan de prijs maar voor dit bedrag wilde ik deze movie voor de ps1 niet overslaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5sz8V5pyhKlu4CEv23EvK9_43MI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h0O4oRYk2RMxcEpFHCmps56d.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ztaIZipH5JtSibu4LRx9c4H_PTM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EWzk7p1hnfStkEobZjDoacte.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2022 @ 18:30:
[...]

Als alles ingesteld staat valt het met de ossc ook wel mee. Hoef hier alleen de inputs te veranderen, de rest is kwestie van een eventuele profiel inschakelen maar, met laatste firmware is vrij veel al gelijk goed. Een apart profiel voor de PS2 die op component zit. 2x 2 is makkelijk te onthouden :P
Naja, mijn hersenen werken niet meer zo goed als vroeger, laten we het maar ouderdom noemen :P Als ik dat ding even niet gebruikt heb moet ik echt ff goed nadenken hoe en wat lol.

Over PS2 gesproken, niet om aan te zien op de OSSC, ook niet met de originele PS3 component kabel. Komt door die slechte bob deinterlacing. Op de 5X is PS2 het eerste wat ik geprobeerd heb, wát een verschil! O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sp33dFr34k schreef op donderdag 21 april 2022 @ 20:16:
[...]

Naja, mijn hersenen werken niet meer zo goed als vroeger, laten we het maar ouderdom noemen :P Als ik dat ding even niet gebruikt heb moet ik echt ff goed nadenken hoe en wat lol.

Over PS2 gesproken, niet om aan te zien op de OSSC, ook niet met de originele PS3 component kabel. Komt door die slechte bob deinterlacing. Op de 5X is PS2 het eerste wat ik geprobeerd heb, wát een verschil! O+
Ja, maar een domme FHD tv helpt wel. Voor heen een slimme 4k. Die wou maar al te graag het beeld verbeteren en bijna nooit ten goede. Lagere resolutie om naar toe te schalen helpt ook mee.

Ik wacht nog even met een retrothink5x. De ossc pro zit er ook aan te komen, en de prijs gaat ook nog wel aardig zakken. Werd bij de introductie ook al aangegeven, ze moesten duurdere wijzigen maken wegens de chip te korten.

Speel ook niet heel veel op de PS2. Mijn meest gebruikte consoles zijn de megadrive, snes en Saturn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laugh
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2022 @ 20:41:
[...]

Ja, maar een domme FHD tv helpt wel. Voor heen een slimme 4k. Die wou maar al te graag het beeld verbeteren en bijna nooit ten goede. Lagere resolutie om naar toe te schalen helpt ook mee.

Ik wacht nog even met een retrothink5x. De ossc pro zit er ook aan te komen, en de prijs gaat ook nog wel aardig zakken. Werd bij de introductie ook al aangegeven, ze moesten duurdere wijzigen maken wegens de chip te korten.

Speel ook niet heel veel op de PS2. Mijn meest gebruikte consoles zijn de megadrive, snes en Saturn.
Eerst zat ik ook over die OSSC Pro na te denken om de OSSC te vervangen. Maar door alle onzekerheden en geen release datum, zie ik dat velen al overgestapt zijn op de Retrotink 5X Pro.

Momenteel ben ik meer benieuwd naar de Pixel FX Morph. Die komt namelijk deze zomer uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Verwijderd ik denk zelf dat je de OSSC pro niet al te snel hoeft te verwachten. De hoofdreden voor het uitstellen zijn de hoge kosten voor de onderdelen, dat gaat helaas niet op korte termijn opgelost zijn. Dit wordt op zijn vroegst 2023, maar ik vermoed eerder 2024 op basis wat ik ook bij ons op het bedrijf merk.
Om maar een specifiek voorbeeld te noemen, we waren een leverancier kwijt geraakt voor bepaalde chips. We hadden voor de komende jaren er maar weinig van nodig. Maar Tesla was naar dezelfde leverancier gegaan en had gewoon even de hele productie voor de komende paar jaar opgekocht.
Oftewel ook de grote bedrijven zijn aan het hamsteren, wat weer nog meer druk op de prijzen legt. China gooit nog steeds volledige steden in lockdown, wat de aanvoer beperkt. etc... Dit gaat nog wel even duren voordat we weer bij normaal zijn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 21:09

LoCuTuS2000

Resistance is futile

https://github.com/gaasedelen/titan/blob/main/GUIDE.md

Voor de OG Xbox fans hier: er is een nieuwe bios patch om 16TB hdds te kunnen gebruiken en bovendien UDMA66/UDMA100 te activeren wat de disk performance significant verhoogd! Super gaaf dat er nog steeds ontwikkeld wordt voor dit apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 15:52
Zijn er hier toevallig nog mensen die morgen naar Pixel Days gaan? :)

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoCuTuS2000 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 13:25:

Voor de OG Xbox fans hier: er is een nieuwe bios patch om 16TB hdds te kunnen gebruiken en bovendien UDMA66/UDMA100 te activeren wat de disk performance significant verhoogd! Super gaaf dat er nog steeds ontwikkeld wordt voor dit apparaat!
Een interesse vraagje: wat heb je daar aan? Er zijn maar 1000 games voor de xbox, Volgens mij kan je alle games kwijt op een 5TB schijf. Aangezien een game niet meer dan 5GB zal zijn (DVD)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 13:54:
[...]

Een interesse vraagje: wat heb je daar aan? Er zijn maar 1000 games voor de xbox, Volgens mij kan je alle games kwijt op een 5TB schijf. Aangezien een game niet meer dan 5GB zal zijn (DVD)
Vraag was niet aan mij gericht, maar een mogelijk antwoord is wel (Denk ik) emulatoren. De og xbox kan natuurlijk heel veel aan. Met name dingen als pc engine cd en sega cd zal snel ruimte op eten, als ook mame libraries.

In de basis ben het echter met je eens dat het bijhoorlijk overkill is :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LoCuTuS2000 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 13:25:

ik had wel al gezien op OGxbox.com dat er een nieuwe bios was voor 8 en 16TB HDDs. Beetje overkill als je het mij vraagt, maar aangezien de mod scene daar best actief is zal er vast wel vraag naar zijn :D

Maar even wat betreft de performance verbetering, weet jij wat die performance verbetering inhoud?
Zou wel lekker zijn om iets meer performance uit mijn SSD te halen :D
Moet sowieso nog eens gaan kijken naar mijn XBOX, aantal games zijn niet goed gekopieerd. Had ze met FTP overgezet en nu werkt een deel niet. Dus goed excuus om hem weer open te schroeven en even alle games van scratch te installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 21:09

LoCuTuS2000

Resistance is futile

@Verwijderd 5TB kan nu al niet omdat hij max 2.2TB kan aanspreken momenteel. Als je met XISO aan de slag gaat om alleen nog maar echte ISOs te spelen kom je al snel boven de limiet van 2.2 TB aan opslag uit met een complete library. Stel dat je ook nog los gaat met emulatie wordt het dan lastiger. Wat ik ook zag is dat het mogelijk wordt om 1 partitie te maken in plaats van allemaal 1TB partities dat werkt wel wat prettiger. Dus met een 3-4TB disk kom je natuurlijk al een heel eind, maar tot 16TB is gaan is cool omdat het kan! :D

@cold_as_ijs Op reddit zag ik wat videos voorbij komen (https://www.reddit.com/r/...s_ssd_udma_4_titan_patch/) UDMA 4 kan met goedkope adapters van Aliexpress en UDMA5 kun je aanzetten met de Startech adapter. Van 33MB/s naar 66 of 100 MB/s is een factor 2-3 meer performance in theorie. In de praktijk las ik een percentage van 20% verbetering. Wel lijkt mij dat het laden van XBMC4Gamers of XBMC-Emustation een stuk vlotter zou gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door LoCuTuS2000 op 22-04-2022 14:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Ik dacht dat de limiet 2 TB was voorheen. Er is ook een image die je kan downloaden met zo'n beetje alle games en emulatoren die 2TB groot is.
Maar anyway 16TB is omdat het kan, wat natuurlijk altijd een goede reden :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
[...]

Een gemodde Xbox kan zoveel meer dan OG Xbox games afspelen. In de OG Xbox tijdperk had ik er praktisch alle Nintendo en Sega emulatoren er op, inclusief roms. XBMC, diverse Linux distro’s etc.

Daarnaast is het gewoon gaaf om te zien dat de OG Xbox nog zoveel support krijgt uit de modding scene.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
3style schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:28:
[...]
Sagat schreef op woensdag 20 april 2022 @ 12:38:
[...]

Ik zal eens kijken, eigenlijk alleen bij megadrive games had ik dat ik ze op de tv om een of andere manier fijner vond dan op de crt (edit: monitor). Mariokart zal ik binnenkort eens testen dan, hoewel het dan wel mijn pal snesje over composite vs de mister word dan.....
Goed eerst gespeeld op mister, daarna op mijn snes, goed wellicht dat ik een betere bril nodig heb, maar in principe speelden beide heerlijk, denk dat op basis van deze sessie ik zou zeggen dat de optimalisatie best goed is, maar op mister voelde het we iets sneller, en mijn (brakke! ik leek wel @Exorcist joh!) rondtijden lijken dat ook weer te geven.
Wel humor dat mijn batterijtje nog steeds zijn ding doet!

(excuus voor brakke fotografie skills! En reflectie :o )
mister:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SA553lcBrG-YjP1oTg1k16t0zY4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NJ14GoR3UjFTkVhqA3qnXrYx.png?f=fotoalbum_large

snes: (pal launchmodel, compositekabel)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZQXyk--Yb29NECpgJOl-EfIRa54=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hDBblyipZO01gsjPld6K76cS.png?f=fotoalbum_large

10 second ninja DONE

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Sagat schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 16:44:
[...]

[...]

Goed eerst gespeeld op mister, daarna op mijn snes, goed wellicht dat ik een betere bril nodig heb, maar in principe speelden beide heerlijk, denk dat op basis van deze sessie ik zou zeggen dat de optimalisatie best goed is, maar op mister voelde het we iets sneller, en mijn (brakke! ik leek wel @Exorcist joh!) rondtijden lijken dat ook weer te geven.
Ik vind jouw kunde in spellen waar eigenlijk de track draait ipv de auto echt stuurt sowieso heel goed. Je zal Villa Volta in de Efteling vast ook wel kunnen waarderen :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nylato
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 29-08 14:38
Tijdens de verhuizing van mij ouders weer iets tegen gekomen.
Heb geen idee of het een pareltje is of een prulletje.
Ik heb er zelf iig nog nooit van gehoord.
Maar ik ga de spelletjes zeker proberen :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iRb29wbsxKDV14665AN9DANfgGU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k822FL7e9LSSrqyqWzIY6Oo5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laugh schreef op donderdag 21 april 2022 @ 20:57:
[...]

Eerst zat ik ook over die OSSC Pro na te denken om de OSSC te vervangen. Maar door alle onzekerheden en geen release datum, zie ik dat velen al overgestapt zijn op de Retrotink 5X Pro.

Momenteel ben ik meer benieuwd naar de Pixel FX Morph. Die komt namelijk deze zomer uit!
In theorie mooi ding maar, ben bang dat de praktijk nog tegen kan vallen. Zoveel moois zal vast ook een mooi prijsje krijgen..
cold_as_ijs schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 09:13:
@Verwijderd ik denk zelf dat je de OSSC pro niet al te snel hoeft te verwachten. De hoofdreden voor het uitstellen zijn de hoge kosten voor de onderdelen, dat gaat helaas niet op korte termijn opgelost zijn. Dit wordt op zijn vroegst 2023, maar ik vermoed eerder 2024 op basis wat ik ook bij ons op het bedrijf merk.
Om maar een specifiek voorbeeld te noemen, we waren een leverancier kwijt geraakt voor bepaalde chips. We hadden voor de komende jaren er maar weinig van nodig. Maar Tesla was naar dezelfde leverancier gegaan en had gewoon even de hele productie voor de komende paar jaar opgekocht.
Oftewel ook de grote bedrijven zijn aan het hamsteren, wat weer nog meer druk op de prijzen legt. China gooit nog steeds volledige steden in lockdown, wat de aanvoer beperkt. etc... Dit gaat nog wel even duren voordat we weer bij normaal zijn
Ik heb gelukkig geduld genoeg, en bijna alles draait prima. Kan ook altijd nog een GBS control er tussen bouwen voor wat extra's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nylato schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 19:38:

[Afbeelding]
Geweldig en bijna niet te vinden in de conditie waar ik in verzamel.

Ik heb de Mega Duck zelf ook gehad in de jaren 90.

Of de games goed waren leg ik in het midden maar ik heb er veel plezier aan beleefd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sagat schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 16:44:
Ik weet niet of dit nog vragen moet, maar heb je op beide systemen de PAL game gespeeld? :+

[ Voor 30% gewijzigd door Seroczynski op 22-04-2022 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nylato schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 19:38:

[Afbeelding]
Leuk! Had zelf toen naast een GB de andere mislukking, de SuperVision. Ook een "pareltje". Leuk om in de collectie te hebben in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seroczynski schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 20:40:
[...]

Ik weet niet of dit nog vragen moet, maar heb je op beide systemen de PAL game gespeeld? :+
Dat hoef je zeker niet te vragen O-) maar niet de manier waarop jij het vermoeddelijk bedoeld.

En toegegeven Pal vs Pal is een eerlijkere vergelijking die absoluut ook mogelijk is.
Mister naar pal en dan aangesloten op dezelfde tv. (en misschien voor de duidelijkheid, mister hangt dus aan pc crt monitor, snes aan een B&O crt tv en niet direct maar via 2 scart switches, dus mogelijk is daar nog winst te behalen, hoewel imho dat minimaal zal zijn)

Dus waarom deze pal vs ntsc vergelijking

1. Luiheid, geen zin om mijn mister los te koppelen en dan aan de tv te hangen, mogelijk wel iets wat ik vaker zou doen als ik de tv in TATE stand zou zetten, maar dan zit je weer verkeerd voor mario kart.
(maar als jullie heel veel interesse hebben wil ik wel een mister pal vs ntsc vergelijking maken :) )

2. en belangrijker, denk dat de meesten hier die hun spullen 'van vroeger' nog hebben pal spul zullen hebben net als ikzelf. En vroeger wist je niet beter, dus boeide het niet. Maar dat is nu anders.

Om te spelen zal ik niet snel pal meer kopen tenzij ik weet dat het echt een goede conversie is, en dan nog....hoewel het spel an sich dus goed loopt (of lijkt te lopen) en snel genoeg voelt, zie dat die ronde tijden echt enorm uiteen lopen. En ja, als je het goed wil doen zou je mogelijk 3x 5 rondjes moeten rijden, en dan dan ook 3x5 op het andere systeem.....nu had ik dus ook nog eens te maken met andere controllers.

Dus TLDR, voor mij iig geen pal als ik de optie heb.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Na maanden zwoegen is mijn "Sonic Genesis" hack van Sonic op de Sega Master System bijna af.

De nieuwste beta versie kun je hier downloaden:
https://www.smspower.org/...stemV102?start=200#121192
Of directe link: https://www.smspower.org/forums/download.php?id=21399
Daarna moet je met Flips de bps patch op de originele "Sonic the Hedgehog (UE) [!].sms" rom toepassen.

Ik zou zeggen veel speelplezier. Mocht je foutjes tegenkomen of andere feedback hebben, dan hoor ik het graag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5i0ZNH9-T3YIXfXoeXxObRHaiJA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Ym0luUkhHztUvpKMTC9ealWm.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ZyrSDsrcvnP1UhjS6JE-vI8g-Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/beF5vnRLwGLr9V6CHHEt2SsJ.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HOApiQQTDmkuqkrPyX-xn9C5pNc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WjE3Ho8RokeWJyfpbdmVz08l.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2zr5Ad1unmS7YZcA0_l9EDb_Jjo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1RdmLUOtJPlgwrQ6yedkDdc0.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yhe7rxO-v42vHLgvBydqYAZp-3U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/g8Awypnam67VdUFz0rfadE8N.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YBXAKyNaeAzoZ7NwDUx1kmwdpks=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/koVChOXmlyjXr4QsNrc53vfp.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 20:27:
Ik heb gelukkig geduld genoeg, en bijna alles draait prima. Kan ook altijd nog een GBS control er tussen bouwen voor wat extra's.
Ik had die luxe niet. Had alleen de pound cables voor sega en xbox. Voor sega was hij gewoon ruk, ja je hebt beeld maar de highlights zijn geclipped en de inputlag zat op het niveau dat het merkbaar was.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Verwijderd

Een nieuwe ps Vita slim toegevoegd aan de collectie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z4xf5ZpIESOu4VNwCxjAZLm0kdI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZDYLxZCx1uy9w8ugUjsrdIvf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:45
Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 11:11:
Een nieuwe ps Vita slim toegevoegd aan de collectie:

[Afbeelding]
Die had ik vorig jaar in een trein in Sri Lanka laten liggen :'(

Heb nu alleen nog maar de oranje versie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davince72
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-08 21:06
Slogra schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 10:39:
Na maanden zwoegen is mijn "Sonic Genesis" hack van Sonic op de Sega Master System bijna af.

De nieuwste beta versie kun je hier downloaden:
https://www.smspower.org/...stemV102?start=200#121192
Of directe link: https://www.smspower.org/forums/download.php?id=21399
Daarna moet je met Flips de bps patch op de originele "Sonic the Hedgehog (UE) [!].sms" rom toepassen.
Ik heb het nog niet gespeeld, maar vind je effort al noemenswaardig! Dit is namelijk geen eenvoudige klus, dus alle credits voor deze topprestatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BarôZZa schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 11:19:
[...]

Dat is balen! Die oranje versie is ook wel erg tof!

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Hier mijn beloofde video van mijn Game Room

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exorcist schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 15:40:
[...]

Erg leuk! Nette kamer hoor, complimenten!
Alleen die soundbar..... :/ ;) :P
Wat is mis met de Soundbar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vind hem aardig goed geluid hebben, maar ik kan, zoals je misschien ook ziet in de video, niet achter me nog goed speakers plaatsen, is maar een kleine kamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Al het derde topic waarin ik deze post tegenkom :P Maar nice hoor!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tux3.14 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 16:34:
[...]

Niet iedereen zit overal, en in deze 3 topics had ik het aan mensen beloofd 🙈

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tux3.14 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 16:34:
[...]

Voor mij de eerste keer dat ik het zie :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

BarôZZa schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 11:19:
[...]

En ik maar denken dat @Verwijderd voornamelijk de cex leeg koopt. :o ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Petje72
Weer wat leuke aanwinsten, Japans spul, een werkende Nintendo Super Famicom Box (beetje beatup), wat coole Wii games, N64 in nearmint box (matching serienummer), Pong-gamegeval (die oranje), 2 leuke N64 cartridge displaystandjes, Gamecube demo disc. 4 coole Nintendo kussens.

PAL stuff: 2 xbox games en een Sonic voor Gamecube.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OrRy5rQLmhqfgV_SrxxA3Kx_dHs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NlUucJwesAuZtRzWKGPwltcI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FI7hiZdOn9jvZVBACtIg9DTYHBs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SprN4DpeAsYB3e1yRMkk1zDL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5BGeKWD7YsSPnpa9JjG04AFc6dw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jwz74dmLmYealsPpJ3SrHP4R.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Niet online
Petje72 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 20:42:
Weer wat leuke aanwinsten, Japans spul, een werkende Nintendo Super Famicom Box (beetje beatup), wat coole Wii games, N64 in nearmint box (matching serienummer), Pong-gamegeval (die oranje), 2 leuke N64 cartridge displaystandjes, Gamecube demo disc. 4 coole Nintendo kussens.

PAL stuff: 2 xbox games en een Sonic voor Gamecube.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Nice! Is dit een Ebay aanwinst of was dit via Japanse auctions? De Super Famicom Box is ook wel cool. Is dat iets dat ze normaal gesproken in een kiosk zouden plaatsen?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
laugh schreef op zondag 24 april 2022 @ 00:14:
[...]

Nice! Is dit een Ebay aanwinst of was dit via Japanse auctions? De Super Famicom Box is ook wel cool. Is dat iets dat ze normaal gesproken in een kiosk zouden plaatsen?
Deze stonden vroeger in Japanse hotels, al dan niet met een muntproever eraan, met de TV er bovenop.
Er bestaan in totaal 4 gamecarts voor. Eén ervan (met rood label) moet er altijd inzitten (wrsl omdat daar een soort van OS/boot opstaat), deze bevat 3 games. In het tweede slot kan er dan naar keuze één van de andere carts (met geel label) geplaatst worden, deze hebben 2 games. Je hebt dus, wanneer beide sloten gevuld zijn, de keuze uit 5 verschillende games.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3SgH3WnlKMqMgs4w4biquhDbfR4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8m8cM8fyEqJlodGLGdvBYuzS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Bruiser op 24-04-2022 00:58 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Petje72
laugh schreef op zondag 24 april 2022 @ 00:14:
[...]

Niet via ebay of online platform, bij iemand in het midden van het land opgehaald (1 van de laatst 4 die hij nog had), hij heeft een tijdje terug 101 van die units gekocht (via Yahoo Japan) :9 ze komen uit een Japans hotel. Hij is werkend maar redelijk beatup, ik ga hem vanmiddag even testen. Opknappen doe ik volgend jaar (na mijn verhuizing)

Hij werkt! games zijn wel vet. Sleuteltje ben ik helaas vergeten gisteren maar dat wordt nog opgestuurd, dan haal ik hem eens open, ben wel benieuwd naar hoe het er binnenin uit ziet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZIdz3DuYr5WS63OlKwPp6idJA88=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zRmiKMsfo1spLbZhU81EQ2oF.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ja0630oeJaptEPAhDQBc9nehulQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/If6Ojbk5bQEbaKVublakeF9n.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 45% gewijzigd door Petje72 op 24-04-2022 08:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davince72
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-08 21:06
Zeer netjes en overzichtelijk! Fraaie beeldjes ook. Hoe hoe je dit allemaal stofvrij, bij mij is stof een ramp ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vraagje over de scart naar hdmi, is dat een rgb scart? En hoe is de kwaliteit? Deze dingen hebben in de tijd van ossc en retrotinks volgens mij een relatief slechte reputatie, maar vind het leuker om ervaringen te lezen van mensen die ik 'ken' :)

Ook mooie kwaliteit van de film zelf man, met zelfs die omschrijvende teksten erin geëdit. very nice!

10 second ninja DONE

Pagina: 1 ... 140 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.