Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• davince72
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-09 10:44
Gaaf zeg al die folders!! En die prijzen idd. Ik was erbij, maar toch ook weer vergeten.
Het verklaart wel waarom ik t/m PS2 (dus: SNES, PSX, XBOX, PS2) mij in een circuit begaf die mij in staat stelde de nieuwste games te spelen (backup zonder origineel >:) )
Heb mijn leven daarna wel verbeterd en geprobeerd alsnog de originele leuke games voor die platforms te verzamelen, maar dan voor een geheel andere prijs :)

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Ik zie voor het eerst een PAL RGB modded N64 console met TW mod kit geïnstalleerd op marktplaats voor 220 euro.

Interessant. Dacht laten we even schatten hoeveel mijn eigen set dan zou kosten alles erop en eraan. Dan kom je op een bedrag van > 500 uit. Daar schrik je dan toch wel even van dat dat zoveel geld is aan zoiets ouds...

Verwijderd

laugh schreef op donderdag 14 april 2022 @ 13:00:
Ik zie voor het eerst een PAL RGB modded N64 console met TW mod kit geïnstalleerd op marktplaats voor 220 euro.

Interessant. Dacht laten we even schatten hoeveel mijn eigen set dan zou kosten alles erop en eraan. Dan kom je op een bedrag van > 500 uit. Daar schrik je dan toch wel even van dat dat zoveel geld is aan zoiets ouds...
Wat maakt dat beter dan een Franse n64 met rgb mod? Die zijn aanzienlijk goedkoper.

• laugh
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2022 @ 13:18:
[...]

Wat maakt dat beter dan een Franse n64 met rgb mod? Die zijn aanzienlijk goedkoper.
Die zijn inderdaad goedkoper. De Franse N64 met RGB heeft niet de VI-deblur functie en ook niet de in game reset. Thats it op functionaliteit vergeleken met een TW kit. Kijk je vervolgens naar duurdere kits zoals die van Borti of de HDMI kits, ja dan heb je wat meer functies.

Allemaal afhankelijk van wat je eisen zijn en of je al een N64 bezit. Vaak hebben mensen zelf al een console die bijvoorbeeld niet compatible is met de goedkope RGB mod. Dan stijgt het prijs kaartje meteen al...

Als je een Everdrive gebruikt, kan ik wel zeggen dat die in game reset heel nice is. Maar ik ben het eens hoor, als je puur een RGB kabel wilt aansluiten en verder geen andere functies wilt, dan is zo'n Franse N64 het goedkoopst denk ik.

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-11 23:41
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 21:12:
Dreamcast was vroeger altijd bij dat game programma waarvan ik de naam vergeten ben
Was het een Nederlands programma? Eerste dat in mij opkomt en dat ik vroeger (voor mijn gevoel) ook echt veel keek was Gammo.

Mijn Cardmarket-profiel

ChokingHazard schreef op donderdag 14 april 2022 @ 14:20:
[...]

Was het een Nederlands programma? Eerste dat in mij opkomt en dat ik vroeger (voor mijn gevoel) ook echt veel keek was Gammo.

Uiteraard niet dat ze in dit programma de Dreamcast behandelde, maar ik kijk er nog met goede herinneringen naar terug :)

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

ChokingHazard schreef op donderdag 14 april 2022 @ 14:20:
[...]

Ja, dat was het inderdaad, thanks!

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Verwijderd

Seroczynski schreef op donderdag 14 april 2022 @ 14:26:
[...]

[YouTube: Tros Power Play Aflevering 3]

Uiteraard niet dat ze in dit programma de Dreamcast behandelde, maar ik kijk er nog met goede herinneringen naar terug :)
Mooie VHS opname hahaha

Gammo tv staat ook op Youtube zie ik:

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 19:10

3style

...

Exorcist schreef op donderdag 14 april 2022 @ 21:31:
Net voor een vriend opgehaald (woon relatief dichtbij/heb een leaseauto):

[Afbeelding]

Zelf moet ik nog nog 's jacht naar een Master System (1).
Oh ja, RF is k*t.
Ja RF is K, heb met kerst ook laatst een master system gekregen als fun kadootje. Kreeg het met geen mogelijkheid aan de pruttel en heb toch aardig wat gear liggen.
3style schreef op donderdag 14 april 2022 @ 23:04:
[...]

Ja RF is K, heb met kerst ook laatst een master system gekregen als fun kadootje. Kreeg het met geen mogelijkheid aan de pruttel en heb toch aardig wat gear liggen.
Had met automatisch zoeken op de Sony het beeld binnen 2 minuten, maar de kwaliteit....oef :+

Verwijderd

3style schreef op donderdag 14 april 2022 @ 23:04:
[...]

Dit is de beste manier om master system games te spelen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aPkpyUC6Qv0gS8Fqe_EsyiKhnuI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ACqnHttnU85u9KmTIzNaTfwH.jpg?f=user_large

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 00:01:
[...]

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LjNm0YsN2nNX3CxfYCsk3S1m-vQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JRhRfmkfvjQ5lAHK4Ls7b4Lu.jpg?f=fotoalbum_large

(Retro) Game collectie

Verwijderd

[...]

[Afbeelding]
Je bent alleen daarmee niet 100% compatibel. Sommige spellen vereisen de Mastersystem gamepad voor input. Je mist ook wat zoomeffecten, en je zal geluidstechnisch ook niet het optimale bereiken. Dat red je alleen met een Japanse deze heeft de FM module ingebouwd zitten.

Dit is wel een aardig blog over de verschillen, en wat technische aspecteen can de mastersystem.
ik heb een paar SMS games gespeeld via de everdrive op mijn sega. Was daar niet super kapot van om eerlijk te zijn. Nu kan het gewoon zijn dat ik de verkeerde games had opgestart, namelijk Sonic en Golden Axe. Beide hele goede titels op de 16 bit, maar op 8 bit waren ze traag en sluggish.

Heb ook het idee dat veel 2d game genres pas echt volwassen zijn geworden op de 16 bit console, hierdoor zijn ze ook veel beter oud geworden. Beetje wat je ook op de 3D consoles.

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 09:14:
ik heb een paar SMS games gespeeld via de everdrive op mijn sega. Was daar niet super kapot van om eerlijk te zijn. Nu kan het gewoon zijn dat ik de verkeerde games had opgestart, namelijk Sonic en Golden Axe. Beide hele goede titels op de 16 bit, maar op 8 bit waren ze traag en sluggish.

Heb ook het idee dat veel 2d game genres pas echt volwassen zijn geworden op de 16 bit console, hierdoor zijn ze ook veel beter oud geworden. Beetje wat je ook op de 3D consoles.
Sonic is volgens mij een megadrive game die overgezet is naar de master system. Omdat er nog veel master systems in omloop waren. Dus het is even de vraag of het porten sowieso een goed idee was...

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 09:21:
[...]

Sonic is volgens mij een megadrive game die overgezet is naar de master system. Omdat er nog veel master systems in omloop waren. Dus het is even de vraag of het porten sowieso een goed idee was...
Nee, het is een ander spel, de overige delen Sonic 2 en Chaos zijn ook heel anders dan de megadrive variant.
Golden Axe is dan wel weer een poort. Golden Axe warrior die later uitgebracht is, een aardige zelda kloon is wel leuk. Deze is dan ook op de gamegear speelbaar.
cold_as_ijs schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 09:14:

De Disney spellen zijn top en, er zijn wat knappe arcade conversie van o.a. tecmo en taito die beter zijn dan de nes equivalent. En dan nog actie platformers als Danan the jungle fighter, Lord of the sword, Spellcaster (de voorganger van Mystic defender op de megadrive)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 09:59:
[...]

Nee, het is een ander spel, de overige delen Sonic 2 en Chaos zijn ook heel anders dan de megadrive variant.
Golden Axe is dan wel weer een poort. Golden Axe warrior die later uitgebracht is, een aardige zelda kloon is wel leuk. Deze is dan ook op de gamegear speelbaar.

[...]
De levels zijn toch wel hetzelfde? Edit: Zie dat sommige levels inderdaad anders zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2022 10:06 ]

Verwijderd

In grote lijnen wel maar, de sms heeft meer korte platform stukken er tussen zitten. Misschien om het gebrek aan snelheid te compenseren. Het speelt in ieder geval heel anders.
Sonic 2 is duidelijk anders in ieder geval. Nu ik het filmpje kijk herinner ik me weer wat me het meeste irriteerde, je moet super nauwkeurig op het ringetje springen om hem te pakken. Bij sonic of de MD moet je er ongeveer op springen. Rete irritant, want sonic draait juist om snelheid en minder om pixel perfect platforming
Ook Sonic 1 op de Master System is wel heel anders en heeft hele andere levels dan Sonic 1 op de Mega Drive. Recent nog uitgespeeld.

cold_as_ijs schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 10:52:
Sonic 2 is duidelijk anders in ieder geval. Nu ik het filmpje kijk herinner ik me weer wat me het meeste irriteerde, je moet super nauwkeurig op het ringetje springen om hem te pakken. Bij sonic of de MD moet je er ongeveer op springen. Rete irritant, want sonic draait juist om snelheid en minder om pixel perfect platforming
Dat hekel ik aan heel Sonic. De snelheidsbeleving is top (in 60Hz) maar tot een complete stop komen door welke reden dan ook is irritant en haalt voor mij de lol uit het spel. Het is het net niet (in mijn ogen) en kan er nog steeds niet aan wennen. Sonic Generations had dit al veel beter op de rit en vind ik veel leuker om te doen.

Verwijderd

Exorcist schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 10:56:
[...]

Dat hekel ik aan heel Sonic. De snelheidsbeleving is top (in 60Hz) maar tot een complete stop komen door welke reden dan ook is irritant en haalt voor mij de lol uit het spel. Het is het net niet (in mijn ogen) en kan er nog steeds niet aan wennen. Sonic Generations had dit al veel beter op de rit en vind ik veel leuker om te doen.
En generation vind ik ook één van beste 3D implementatie op de PS3.

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:21
Plus sonic 1 en 2 op de gamegear zijn hetzelfde spel als op de sms. Alleen is het beeld gecropped waardoor je minder ziet.

Ook de muziek is anders dan de 16bit versie. Met bijvoorbeeld het nummer van het bridge level.

De spellen hebben inderdaad een hoger platform gehalte en spelen daardoor langzamer. Anders maar wel goede spellen.

Verwijderd

Voor diegene die nog Playstation move controllers zoeken, ze zijn momenteel op voorraad voor een prijs waar ze al een hele tijd niet meer voor te krijgen zijn, namelijk 79 euro: https://www.mediamarkt.nl...ve-twin-pack-1576328.html

Vaak worden ze voor 150 euro of meer verkocht, aangezien ik nog genoeg ps move games wil spelen op de ps3 heb ik deze besteld voor die prijs. Overigens wordt het geleverd vanuit de winkels die voorraad hebben, daar is op de website niks over te vinden.

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19:19

OFV

Tot mijn grote verdriet zat de looping niet in de master system versie van Sonic. 30 jaar later absoluut nog vers in mijn geheugen.

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:53

jdh009

FP ProMod
Welke kabels heb je nodig om een Retrotink 5x-pro aan te sluiten, is Nintendo naar S-video de beste keuze hiervoor? Vandaag heb ik dit apparaatje binnengekregen maar de standaard Ninentendo naar rood, wit, geel aansluiting via de SCART blokje port werkt niet, dus wilde het proberen met de Y, R en L poort. HDMI naar de TV werkt gelukkig wel dus het apparaatje zelf lijkt dus wel te werken maar krijg dus nog geen beeld als ik er zaken op aan probeer te sluiten.

Iemand een adresje/linkje waar je goede kwaliteit kabels kunt kopen hiervoor?

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Verwijderd

jdh009 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 14:53:
Welke kabels heb je nodig om een Retrotink 5x-pro aan te sluiten, is Nintendo naar S-video de beste keuze hiervoor? Vandaag heb ik dit apparaatje binnengekregen maar de standaard Ninentendo naar rood, wit, geel aansluiting via de SCART blokje port werkt niet, dus wilde het proberen met de Y, R en L poort. HDMI naar de TV werkt gelukkig wel dus het apparaatje zelf lijkt dus wel te werken maar krijg dus nog geen beeld als ik er zaken op aan probeer te sluiten.

Iemand een adresje/linkje waar je goede kwaliteit kabels kunt kopen hiervoor?
Als ik even op de website kijk dan kan je de volgende kabels gebruiken:
Input Ports: Composite (shared with green RCA jack), S-Video, Component, RGB and Composite on SCART connector
De composite kabels zullen dus moeten werken met dit apparaat. Weet je zeker dat de composite kabel het doet?

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 14:57:
[...]

Als ik even op de website kijk dan kan je de volgende kabels gebruiken:

[...]
De composite kabels zullen dus moeten werken met dit apparaat. Weet je zeker dat de composite kabel het doet?
Dat durf ik niet te zeggen, de laatste keer dat ik mijn consoles aangesloten had was twee haar geleden. Sindsdien hebben ze in de opslag gelegen, echter doen zowel de SNES, NES en N64 het niet met dit ding. Dus mijn hypothese is nu dat ik iets verkeerd doe of de kabels niet goed zijn. Door ziekte is helaas logisch nadenken, lezen en dingen uitsluiten wat lastiger.

Ik zie zelf op hun website andere kabels (de S-Video) op het apparaat aangesloten.

Op dit moment ziet de aansluiting bij mij er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LQgc77wbu_xbq5SlNCWAaW0cinQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pjjMXX4rI7BayU4MrjbJhhO9.jpg?f=fotoalbum_medium

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Verwijderd

jdh009 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 15:08:
[...]

Dat durf ik niet te zeggen, de laatste keer dat ik mijn consoles aangesloten had was twee haar geleden. Sindsdien hebben ze in de opslag gelegen, echter doen zowel de SNES, NES en N64 het niet met dit ding. Dus mijn hypothese is nu dat ik iets verkeerd doe of de kabels niet goed zijn. Door ziekte is helaas logisch nadenken, lezen en dingen uitsluiten wat lastiger.

Ik zie zelf op hun website andere kabels (de S-Video) op het apparaat aangesloten.

[Afbeelding]
Dit zou moeten werken, aangezien er op de website staat dat je composite kan gebruiken via de scart aansluiting. Dus het kan wellicht ook het scart blokje zijn wat niet goed is? en als je de composite aansluit op de component aansluitingen?

• Eymas
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21:43
[...]

[Afbeelding]
Heb je in de tink zijn instellingen de input ook op "SCART-CV" gezet?

• martin_v_z
OFV schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 14:48:
Tot mijn grote verdriet zat de looping niet in de master system versie van Sonic. 30 jaar later absoluut nog vers in mijn geheugen.
Dat was inderdaad wel een gemis. Zal wel technisch niet mogelijk zijn geweest. ik had een gamegear dus was wel erg blij met sonic. Ik kende het spel van binnen en buiten.
[...]

[Afbeelding]
Zelf zou ik het scartblokje ertussen uit laten en gewoon de RCA jacks inpluggen. Zoals eerder gemeld kan je die in Rood/Wit/Groen prikken.

• OFV

OFV

..

[ Voor 99% gewijzigd door OFV op 28-07-2023 09:35 ]

Verwijderd

[...]

[Afbeelding]
S-video werkt alleen met de N64. Snes het mooiste met (rgb) scart, en de nes via composiet. Zonder modificatie aan de consoles zelf de beste resultaat. Op e-bay staan genoeg verkopers met aardige scartkabels. @Seroczynski heeft er vast nog wel eentje. ;) Heb alleen gemerkt dat veel het verkopen als zijnde voor de Gamecube en Snes. Alleen heeft de eerste vaak caps tussen de rgb lijnen, en kan een snes daar niet altijd evengoed tegen. Die heeft liever weerstanden er tussen zitten. Mijn Snesje in iedergeval wel maar, ik vermoed dat het ook een one-chip dingetje is, mijn andere reserve snes heeft er minder problemen mee.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 19:32:
[...]

S-video werkt alleen met de N64. Snes het mooiste met (rgb) scart, en de nes via composiet. Zonder modificatie aan de consoles zelf de beste resultaat. Op e-bay staan genoeg verkopers met aardige scartkabels. @Seroczynski heeft er vast nog wel eentje. ;) Heb alleen gemerkt dat veel het verkopen als zijnde voor de Gamecube en Snes. Alleen heeft de eerste vaak caps tussen de rgb lijnen, en kan een snes daar niet altijd evengoed tegen. Die heeft liever weerstanden er tussen zitten. Mijn Snesje in iedergeval wel maar, ik vermoed dat het ook een one-chip dingetje is, mijn andere reserve snes heeft er minder problemen mee.
Ik heb ook een scart kabel hier liggen die niet op mijn snes werkt maar wel op mijn N64. Zou ik dan ook een one-chip versie hebben? Binnenkort maar eens open maken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 19:34:
[...]

Ik heb ook een scart kabel hier liggen die niet op mijn snes werkt maar wel op mijn N64. Zou ik dan ook een one-chip versie hebben? Binnenkort maar eens open maken.
Zou kunnen ik heb destijds hier een duidelijke uitleg en schema gevonden. Een kabel aangepast en daarna geen problemen meer gehad. Nu had ik dan wel beeld, wel met wat kleurverzading, maar ook was de OSSC na een 1.5min ofzo de verbinding kwijt. Daarna nooit geen problemen meer en heerlijk strak beeld.

• OFV

OFV

Besef dat ik best wat retro foto's hebt. Zal e.e.a. delen. Enigszins anoniem gemaakt wel. Master System gekregen met sinterklaas. Verder het skateboard magazine Rad te zien op de foto wellicht ook bekend voor sommige mensen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EKlA-1yiZ8MeW-9kyeD4bWdRnwE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dmkbyFy9QiSv54exmU7jL9Jy.jpg?f=fotoalbum_large
OFV schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 19:47:
Besef dat ik best wat retro foto's hebt. Zal e.e.a. delen. Enigszins anoniem gemaakt wel. Master System gekregen met sinterklaas. Verder het skateboard magazine Rad te zien op de foto wellicht ook bekend voor sommige mensen.

[Afbeelding]
Alles straalt de (begin)jaren 90 uit, tof!

/

Mezelf sinds lange tijd weer 's een SNES spel cadeau gedaan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vdd49tVseUY34bS3DPA_rJ9N9IE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6o8G5mVjmtCdtvvLtAiuNRQx.jpg?f=fotoalbum_large

• Bruiser
  • Niet online
OFV schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 19:47:

[Afbeelding]
Consoles kreeg ik niet cadeau hoor. Met moeite één spelletje 😅

(Retro) Game collectie

• OFV

OFV

1991. Arcade bij Center Parcs. Destijds had je vrij goede hallen bij Center Parcs en daar heb ik heel wat guldens versleten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LqcDTEXTuAsj0eOHGwfg1Xf6oKI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ACAgwOuZhK0HGVz4CuZPfJbM.jpg?f=fotoalbum_large

• OFV

OFV

Bruiser schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 21:22:
[...]

Consoles kreeg ik niet cadeau hoor. Met moeite één spelletje 😅
Ik vermoed dat dit bij ons ook een deal was met opa's en oma's want wij hadden het thuis niks te breed dus een Master System en Sonic als cadeau verbaasd mij achteraf ook.

• OFV

OFV

Laatste voor nu. 1999. PS1, Pentium, Videorecorder, Sennheiser koptelefoon, draaitafels etc.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7hztr_kj5Gl2RihQIpvm_oojW4E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/konC932Q2jICOwUK4OomviG7.jpg?f=fotoalbum_large

Mochten anderen foto's hebben uit jaren 80/90... ik krijg er in ieder geval geen genoeg van. 😁

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-11 21:52
[...]

[Afbeelding]
Zoals hierboven al aangekaart, eerst kijken om de juiste ingang te kiezen (heb je de tink al ge-update? Maakt het iets makkelijker/overzichtelijker ), dan eventueel de startblok achterwege laten en dan eventueel andere kabel.

Check ook even of je uitgang resolutie compatibel is met je tv (zet het op een standaard resolutie om te beginnen)
N.a.v. een gesprek net met een vriend wat betreft muziek in games en wat het met je doet/kan doen. Ligt maar net aan het spel, je bui, de setting, maar dit is voor mij een belangrijke top tien:

Ducktales, NES - The Moon :

Discworld, PS1 - Unseen University :

Hotline Miami, PS3 - Crystals :

Life is Strange 2, PS4 - Milk and Bone (Natalie) :

Life is Strange, PS4 - Spanish Sahara (Foals) :

Sim City, SNES - intro : [YouTube: Title Theme - SimCity SNES [OST]]

Game of Thrones, PS4 - Ethans Song :

Heavy Rain, PS3 - Last Breath :

Party Hard, PS3 - My Future Broken Heart :

Uncharted, PS3 - Nate's Theme

Verwijderd

Exorcist schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 23:37:
N.a.v. een gesprek net met een vriend wat betreft muziek in games en wat het met je doet/kan doen. Ligt maar net aan het spel, je bui, de setting, maar dit is voor mij een belangrijke top tien:

Ducktales, NES - The Moon : [YouTube: DuckTales Music (NES) - The Moon Theme]

Discworld, PS1 - Unseen University : [YouTube: Discworld Soundtrack - Unseen University (Inside)]

Hotline Miami, PS3 - Crystals : [YouTube: Hotline Miami Soundtrack ~ Crystals]

Life is Strange 2, PS4 - Milk and Bone (Natalie) : [YouTube: Natalie - Milk & Bone [Life is Strange 2]]

Life is Strange, PS4 - Spanish Sahara (Foals) : [YouTube: Foals - Spanish Sahara [Official Video]]

Sim City, SNES - intro : [YouTube: Title Theme - SimCity SNES [OST]]

Game of Thrones, PS4 - Ethans Song : [YouTube: Talia's Song: Extended Full Vesion (Game of Thrones | Telltale | Episode 2 | Lyrics)]

Heavy Rain, PS3 - Last Breath : [YouTube: Heavy Rain OST - Last Breath]

Party Hard, PS3 - My Future Broken Heart : [YouTube: My Future Broken Heart (Party Hard Soundtrack)]

Uncharted, PS3 - Nate's Theme [YouTube: Uncharted 1 2 & 3 - Nate's Theme]
Bij mij gaat toch niks boven de muziek van death stranding. Zo rustgevend, fantastische muziek:

[YouTube: Trilha Sonora - Death Stranding (Some Songs)]

Verwijderd

Warcraft 2

Doom

DKC 3

zijn ook wel lekker en, recent een stukje Sword of vermilion gespeeld. Heeft ook wel lekker sfeervol melodietje. :)

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:03
Repro, of echte doosjes? Nu de tempex inlay nog. ;)

Verwijderd

Hier ook nog wat toegevoegd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YBQu4dzlwfsSmDX3LOWFtKGbkg4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/49ZZ84dORsovQ7mLKuW5A30e.jpg?f=fotoalbum_large

En alvast voor de mooie dagen een handheld erbij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MxfbaiEvYj9HzfZ12U7bnXoTD9E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sF4SLCyBQtNgTzwUzDvKm8n2.jpg?f=fotoalbum_large

• OFV

OFV

Die Def Jam Fight for NY heb ik heel veel lol aan gehad op de eerste Xbox. Over de top (grof) bar fights. Heb het spel ook nog liggen.

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:42
Exorcist schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 11:26:
[...]

Repro, Etsy. En ja inderdaad, al is het meer voor op de kast..maar een beetje stevigheid kan geen kwaad :)
Andere is voor een vriend, die wilde er ook wel eentje.
Wat heb je ervoor betaald? Zonder inlay e.d. waarschijnlijk?

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Verwijderd

OFV schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 12:23:
[...]

Die Def Jam Fight for NY heb ik heel veel lol aan gehad op de eerste Xbox. Over de top (grof) bar fights. Heb het spel ook nog liggen.
Op de YT filmpjes zag het er wel uit als een leuk uit.. Heb niks met een Def Jam maar, een lekkere beat 'em up zeg ik geen nee tegen. :)

• davince72
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-09 10:44
martin_v_z schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 13:27:
Plus sonic 1 en 2 op de gamegear zijn hetzelfde spel als op de sms. Alleen is het beeld gecropped waardoor je minder ziet.

Ook de muziek is anders dan de 16bit versie. Met bijvoorbeeld het nummer van het bridge level.

De spellen hebben inderdaad een hoger platform gehalte en spelen daardoor langzamer. Anders maar wel goede spellen.
Er is ook een officiële adapter om mastersystem games op gamegear te spellen, hardwaretechnisch zijn ze hetzelfde.

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Ekfad schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 22:31:
[...]

Zoals hierboven al aangekaart, eerst kijken om de juiste ingang te kiezen (heb je de tink al ge-update? Maakt het iets makkelijker/overzichtelijker ), dan eventueel de startblok achterwege laten en dan eventueel andere kabel.

Check ook even of je uitgang resolutie compatibel is met je tv (zet het op een standaard resolutie om te beginnen)
De Tink was reeds geüpdatet naar Version 2.39. Ik denk dat ik helaas het probleem ook niet moet zoeken aan de kant van de RetroTink, de HDMI kabel en de LG C1 OLED tv kant. Ik zie namelijk beeld van de RetroTink en kan met de afstandsbediening door de menu's bladeren.

Ik heb een oude TV met SCART-aansluitingen geregeld en op die TV geven de N64, SNES en NES helaas ook geen beeld (Drie SCART aansluitingen). Ik moet dus kijken hoe ik kan gaan uitsluiten of het aan de consoles of de kabels ligt en dat er mogelijk iets is gebeurd tussen het laatste gebruik twee jaar geleden, in de opslagbox en het aansluiten nu.

De verdachte lijst zoals het er nu uit ziet:
  • Vier RGB naar SCART blokjes (Hoogst onwaarschijnlijk)
  • 2x Nintendo aansluiting naar RGB (N64 en SNES) (kabel breuk in beide?)
  • 1x NES naar sat? (Heb geen afstandsbediening bij de TV dus kan niet geheel uitsluiten dat ik op het goede kanaal zit)
  • 1x SNES (Lampje brand i.i.g.)
  • 1x N64 (Lampje brand i.i.g.)
  • 1x Nintendo (Lampje brand i.i.g.)
  • 1x (oude) TV die toch niet werkt en roet in het eten gooit bij alle bovenstaande tests.

Verwijderd

davince72 schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 13:48:
[...]

Er is ook een officiële adapter om mastersystem games op gamegear te spellen, hardwaretechnisch zijn ze hetzelfde.
Ja, zo'n ding hebben wij hier ook. Alleen helemaal het zelfde zijn natuurlijk niet. De Gamegear heeft wat lagere resolutie maar, wel weer een bredere kleurenpalet.

Verwijderd

jdh009 schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 14:22:
[...]

De Tink was reeds geüpdatet naar Version 2.39. Ik denk dat ik helaas het probleem ook niet moet zoeken aan de kant van de RetroTink, de HDMI kabel en de LG C1 OLED tv kant. Ik zie namelijk beeld van de RetroTink en kan met de afstandsbediening door de menu's bladeren.

Ik heb een oude TV met SCART-aansluitingen geregeld en op die TV geven de N64, SNES en NES helaas ook geen beeld (Drie SCART aansluitingen). Ik moet dus kijken hoe ik kan gaan uitsluiten of het aan de consoles of de kabels ligt en dat er mogelijk iets is gebeurd tussen het laatste gebruik twee jaar geleden, in de opslagbox en het aansluiten nu.

• 1x NES naar sat? (Heb geen afstandsbediening bij de TV dus kan niet geheel uitsluiten dat ik op het goede kanaal zit)
  • 1x (oude) TV die toch niet werkt en roet in het eten gooit bij alle bovenstaande tests.
Is de cartidge en slot wel schoon? Lampje geeft alleen een stroom indicatie.

• laugh
  • Niet online
[...]

Ik zou lekker simpel beginnen. Weg met die SCART blokjes/SCART aansluiting en het probleem isoleren. Sluit de console aan via AV -> Composite (rood, wit, geel) direct in de rood wit geel aansluiting van de TV. Dit zou moeten werken.

• Bruiser
  • Niet online
[...]

Zoals eerder aangehaald,
1. contacten van de games even kuisen (wattenstaafje gedrenkt in pure alcohol even over de contacten wrijven). Hetzelfde kun je trouwens doen met het slot in de console, stevig doekje (ook weer met pure alcohol) rond credit card enkele malen in en uit het slot.
2. Aansluiten met de composiet kabel (geel, rood, wit) rechtstreeks op de oude CRT. TV op AV1 (of 2 of 3)

[ Voor 4% gewijzigd door Bruiser op 16-04-2022 22:13 ]

(Retro) Game collectie

Verwijderd

• jdh009

jdh009

FP ProMod
[...]

Bedankt voor jullie hulp/ideeën, ben al een stukje verder.

- De TV heb ik kunnen uitsluiten op alle poorten door mijn Wii er op aan te sluiten.
- Idem met de SCART blokjes

Ik heb diverse spellen nu werkend op de N64 na het schoonmaken van de contacten met IPA, dat werkte waardoor ik eindelijk beeld kreeg. De twee kabels geven nog wel wat storing als ik eraan zit dus die moet ik voor de N64 en de SNES vervangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q3NnCm4NER1q17g2HW5LQK8WZyA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tNibJeOKzm3xgNbTpeKhPwBz.jpg?f=fotoalbum_medium

De NES en de SNES geven helaas nog geen beeld na de schoonmaak dus moet nog even kijken of ik het grondiger moet doen aan de console kant. Doordat de N64 het doet heb ik nu ook de bevestiging dat de RetroTink (zoals verwacht) het gewoon doet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0j-H5iUA5o9KyUHDIiRkkGtaH74=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GtXgdi338mPSZNSV94Gnj5XK.jpg?f=fotoalbum_medium

Iemand adresje waar je fatsoenlijke kabel met Nintendoaansluiting naar RGB en Nintendo naar S Video kan kopen?

Verwijderd

jdh009 schreef op zondag 17 april 2022 @ 17:20:
[...]

- De TV heb ik kunnen uitsluiten op alle poorten door mijn Wii er op aan te sluiten.

Ik heb diverse spellen nu werkend op de N64 na het schoonmaken van de contacten met IPA, dat werkte waardoor ik eindelijk beeld kreeg. De twee kabels geven nog wel wat storing als ik eraan zit dus die moet ik voor de N64 en de SNES vervangen.

[Afbeelding]

De NES en de SNES geven helaas nog geen beeld na de schoonmaak dus moet nog even kijken of ik het grondiger moet doen aan de console kant. Doordat de N64 het doet heb ik nu ook de bevestiging dat de RetroTink (zoals verwacht) het gewoon doet.

[Afbeelding]

Iemand adresje waar je fatsoenlijke kabel met Nintendoaansluiting naar RGB en Nintendo naar S Video kan kopen?
Zitten er geen composite aansluitingen op de tv? Is wat makkelijker testen of de snes het doet dan via de Retrothink5x.

De beste kabels kan je hier kopen: https://www.retrogamingca...es-rgb-av-scart-cable-pal

Wil je het goedkoper dan zijn dit in principe ook wel goede kabels:

https://www.gameshop-twen...2&&staat2ehands_id=330583

Verwijderd

jdh009 schreef op zondag 17 april 2022 @ 17:20:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Een Nes kan ook wel eens wat meer speling in de cartridge slot krijgen. Deze kan je heel simpel vervangen, en kost hooguit een paar tientjes

Wij maken ze schoon door wat alcohol op een cartridge te smeren, en deze in en uit de console te doen. Bij elke handeling even schoonmaken en opnieuw van alcohol voorzien. Als er na een tijdje geen restanten meer vanaf komen, dan zou hij goed schoon moeten zijn.

Alle cartridge worden hier ook altijd bij binnenkomst grondig schoongemaakt. Al is het maar om dit vervellende proces nog een keer moet, en een hoop onnodige frustratie te voorkomen. :)

• martin_v_z
davince72 schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 13:48:
[...]

Die had ik. Ik had Sonic 1 gg versie en Sonic 2 master system met adapter. Het was wel wat klein scherm om de master versie te spelen.

Leuke spellen op de gg. Ik was ook groot fan van de Alladin versie. Weer één die heel afwijkt van alle andere ports.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ob9KVXEq6PNQ2eRnljZbEJd0kEI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vS2aqy2eALOkCB3FcN9YK5k5.jpg?f=fotoalbum_large

Dragon Quest (1986) voor de NES uitgespeeld 8) Eindelijk de tijd genomen voor dit stukje RPG geschiedenis. Heb de delocalized versie van Romhacking.com gespeeld, waardoor de "verbeteringen" uit de Engelstalige versie ongedaan worden gemaakt. Als een purist zijnde heeft deze manier van spelen mijn voorkeur, en dit zal voor het tweede deel ook de delocalizatin patch toepassen.

Best leuke game. Erg basic natuurlijk, maar omdat het spel relatief klein is en het vrij duidelijk is waar je wel of niet naar toe moet (kan) gaan kan je ook een soort van checklist afwerken voordat je naar de eindbaas toe gaat.

[...]

[Afbeelding]
Je mister plaatje is kapot :? O-)

Maar (uiteraard zonder dollen als hierboven) eens, dit is wel de fijnste manier om op og hardware/non fpga master system te spelen!

10 second ninja DONE

Verwijderd

Work in progress...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oBpbw_X4dAwYE_zz8WtChmwjxcQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BvYEfNCvXBZmNtiyr2BCfF7I.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n5ecyXe2aO8a1f7j0ibJmaXj4QA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yIEpsakobBI6waTr5ENewIzr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4wJc8gCl3IzQvgogeIw5FgalkSI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KRK3nYgGQVFCcqHY5OKMkeUJu.jpg?f=fotoalbum_large

......

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SjMBrlTl25mfWKnr5CWcEHzKs38=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LNeVODRy3OCsyuc4NlyYZMYI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cTcXnLujHy7LoKLS9NJ0P5-iQUQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ylqKVB886jQ1T1CffXz3aspq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8r8Q3aMkxTzyjSG-hTWd1HikcbY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AgLlFhKi2ieSHIrHOk1nAGWi.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2022 15:09 ]

Verwijderd

Ik dat "even" een ledstripje erbij om de boel wat beter aan te lichten. Op de foto's zal er weinig van te zien zijn maar, in het echt heeft het wel wat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KT5dwOFd7CgG6rSgTSJrPyVfFOI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZTjhsbZ2OQZtVo6YZwe5mwG8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LdB2M0rHQey8-qdjPfuhg8GeDmY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FzTBETWsltR7piB8yU17X6iq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3HHTSIc1XCCaeqJ4lDdGVC4pTwY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tUMudVI2a445ILKHh2F7XGso.jpg?f=fotoalbum_large

Geen RGB maar wel verschillende wit kleuren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X5prCwdPuju_houDar7RYYHARmY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iEC2hC0wSt79cVNNZLTd4yoN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xr4TIUYoGWMY1zP9tzvc-ivan3Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AQwykPWPfHjRisbptEMGhCQl.jpg?f=fotoalbum_large

Restantje over de kast laten lopen, krijgen de dozen ook wat extra aandacht :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/brOEq9WtKlmJJ8bDzfzHCmaMH70=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fwv4YnS3gaJGIWpaMXaLg5Xq.jpg?f=fotoalbum_large

Gamegear spellen een (tijdelijk) ander onderkomen geven. De Snes en N64 hadden wat meer ruimte nodig

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jvgdGZYuovk44nH0IdLR8eDjBZY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uB3iDRsi3n1cNocYV0H1j4Wd.jpg?f=fotoalbum_large

Mocht iemand zich afgevraagd hebben wat boven op de Dreamcast spellen ligt.. Dan bij deze het antwoord, het zijn visitekaart ordners gevuld met GBA en PSP spelletje. Met opdrukje geschilderd door mijn vrouw. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wW6E5Ng8DMSBnyrdO6g7tEPbUPI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/INRiVxGLf5a1fH88oMoAjz8l.jpg?f=fotoalbum_large

Nog niet helemaal klaar. Het kleine boekenkastje met het Saturn, Bigbox spul is binnenkort ook aan de beurt
Ziet er goed uit, ik zal van de week ook nog eentje van mijn game room maken, nu die aangepast is.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• OFV

OFV

..

[ Voor 99% gewijzigd door OFV op 28-07-2023 09:34 ]

• Bruiser
  • Niet online
OFV schreef op maandag 18 april 2022 @ 18:02:
Ik heb 1 kamer op de zolder ingericht in twee delen gameroom. Foto's zijn van vorig jaar, niet helemaal up to date meer. Die Xbox One X is nu een Series X en ik heb een racestoel + stuur bij het bureau staan tegenwoordig.

[Afbeelding]
In dit hoekje zitten de kinderen veel. Spot vooral alle retro zou ik zeggen. :)

[Afbeelding]

Hier zit ik zelf voornamelijk te gamen. SF II, Warzone, Assetto Corsa, Forza Horizon 5 en F1.
[Afbeelding]
Knap ingericht!

(Retro) Game collectie

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 19:10

3style

...

Ik heb 1 kamer op de zolder ingericht in twee delen gameroom. Foto's zijn van vorig jaar, niet helemaal up to date meer. Die Xbox One X is nu een Series X en ik heb een racestoel + stuur bij het bureau staan tegenwoordig.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hier zit ik zelf voornamelijk te gamen. SF II, Warzone, Assetto Corsa, Forza Horizon 5 en F1.
[Afbeelding]
Gezellige strakke gameroom. Ik mis wel een echte snes in je kamer :) Alleen een mini toch? Je bent waarschijnlijk vroeger van de nes naar de megadrive gegaan?
In mijn geval wel vroeger, hierdoor kwam de snes wat later binnen en in 1995 meteen een ps1 natuurlijk :)

• OFV

OFV

3style schreef op maandag 18 april 2022 @ 20:40:
[...]

Gezellige strakke gameroom. Ik mis wel een echte snes in je kamer :) Alleen een mini toch? Je bent waarschijnlijk vroeger van de nes naar de megadrive gegaan?
In mijn geval wel vroeger, hierdoor kwam de snes wat later binnen en in 1995 meteen een ps1 natuurlijk :)
Ik heb nooit een Nes/Snes gehad in die tijd. Was een Sega kind qua aanschaf. :*)

De Snes mini heb ik al met al wel gekocht omdat je daar eenvoudig games op kan uitbreiden en het leuk is voor de kinderen. Vooruit.. ook een beetje voor mezelf als herinnering omdat ik wel heel veel Snes gespeeld heb bij vrienden in de jaren 90.

Mijn timeline is geloof ik: C64, Master System II, Atari Lynx, Sega Game gear, Amiga 500, PS1, Xbox, PSP, Xbox 360, PS Vita, PS4, Xbox One X, Xbox Series X.

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 12:38

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heel gaaf! Erg mooi gedaan IMO.
Geeft me erg veel inspiratie voor mijn kleine zolder.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

• OFV

OFV

Redax schreef op maandag 18 april 2022 @ 21:24:
[...]

Heel gaaf! Erg mooi gedaan IMO.
Geeft me erg veel inspiratie voor mijn kleine zolder.
Thanks, leuk om te horen. Mocht je vragen hebben dan laat maar weten.

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 12:38
OFV schreef op maandag 18 april 2022 @ 21:27:
[...]

Thanks, leuk om te horen. Mocht je vragen hebben dan laat maar weten.
Toch wel, waar heb je die metalen borden die aan de muur hangen gekocht? Geeft veel leven aan de ruimte.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Heel netjes @OFV !! Gezellig ook!

/

Wat frustratie...vanmiddag in de tuin getracht wat op de Vita te doen maar hey, zon. Zag niks :+
Dus ik dacht, ik ga vanavond dat spel (Night Cry) 's op de PSTV installeren. Maar nee...spel is 1,4GB en de interne opslag van het ding is 1GB.

Ik heb in één van m'n Vita's een 16GB kaart zitten (officieel) maar die wil ik in dat ding gebruiken. In m'n andere Vita zit een adapter voor SD naar Vita en in m'n andere PSTV ook. Weet zeker dat ik nog ergens een 4GB kaartje heb voor de Vita maar waar...

Bottom line: Sony heeft echt de plank misgeslagen met de PSP en Vita en de opslagmethode (lees: prijs).

• OFV

OFV

Redax schreef op maandag 18 april 2022 @ 21:32:
[...]

Toch wel, waar heb je die metalen borden die aan de muur hangen gekocht? Geeft veel leven aan de ruimte.
AliExpress

Verwijderd

Exorcist schreef op maandag 18 april 2022 @ 21:40:
Heel netjes @OFV !! Gezellig ook!

/

Wat frustratie...vanmiddag in de tuin getracht wat op de Vita te doen maar hey, zon. Zag niks :+
Dus ik dacht, ik ga vanavond dat spel (Night Cry) 's op de PSTV installeren. Maar nee...spel is 1,4GB en de interne opslag van het ding is 1GB.

Ik heb in één van m'n Vita's een 16GB kaart zitten (officieel) maar die wil ik in dat ding gebruiken. In m'n andere Vita zit een adapter voor SD naar Vita en in m'n andere PSTV ook. Weet zeker dat ik nog ergens een 4GB kaartje heb voor de Vita maar waar...

Bottom line: Sony heeft echt de plank misgeslagen met de PSP en Vita en de opslagmethode (lees: prijs).
Oled in zonlicht is niet te doen. Ik had dat op vakantie ook.

Ik heb een tijd geleden best wat originele kaartjes ingeslagen. Ik heb een 64gb, 32gb, paar 16gb's etc gekocht. Alleen maar om dit soort problemen te voorkomen. Toen kon ik ze nog voor redelijke prijzen krijgen. Maar ze zijn nu wel vrij prijzig geworden helaas.
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2022 @ 22:05:
[...]

Oled in zonlicht is niet te doen. Ik had dat op vakantie ook.

Ik heb een tijd geleden best wat originele kaartjes ingeslagen. Ik heb een 64gb, 32gb, paar 16gb's etc gekocht. Alleen maar om dit soort problemen te voorkomen. Toen kon ik ze nog voor redelijke prijzen krijgen. Maar ze zijn nu wel vrij prijzig geworden helaas.
Klopt. Maar goed, net weer Night Cry geprobeerd op de Vita zelf en het is (chapter 2) zo goed als onspeelbaar. Een framerate van <10 FPS en dan halve quick time events gaan niet samen. Zonde van de 20 Euro (toen ik dacht dat de PS store dicht zou gaan op Vita/PS3).

/na 5 jaar ook Project Zero voor de WiiU maar 's uit het plastic gehaald (collectors edition). Bevalt ook goed tot nog toe!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/owsgjYtjNR13JZB2rrg9AoB6TVE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xo43yyjMMOnVqXP9A5uzJi6a.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/evFCYZerpWgwtV274ZI5Vgm2Y0E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KMbur6CqCCfkHrsFy7NQ4A9f.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door Exorcist op 18-04-2022 22:28 ]

• Bruiser
  • Niet online
De andere muur is ook vet. Zijn dat posters die je als behang hebt gelijmd?

(Retro) Game collectie

• OFV

OFV

..

[ Voor 99% gewijzigd door OFV op 28-07-2023 09:34 ]

Verwijderd

OFV schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 08:19:
[...]

[Afbeelding]
Inderdaad posters, heb ze met dunne/fijne spelden vastgezet. Achteraf was behanglijm beter geweest.

Onderstaand nog een foto van de playseat. De kabels zijn lang genoeg om de monitor naar voren te tillen. Snoeren vallen mooi weg achter het bureau als hij bovenop de plank staat. Overigens zitten in dit bureau drie rgb zones. 2 op het bureau en 1 achterop de monitor.
[Afbeelding]
Op deze foto zie je alleen de 2 rgb zones op het bureau.
Ondanks dat je dunne/fijne spelden hebt gebruikt, ziet het er wel heel strak uit, alsof het juist met behanglijm is aangebracht. Super netjes en gaaf om te zien! O+

• SD5k
  • Laatst online: 17:48

SD5k

>4&X

Exorcist schreef op maandag 18 april 2022 @ 22:14:
[...]

Klopt. Maar goed, net weer Night Cry geprobeerd op de Vita zelf en het is (chapter 2) zo goed als onspeelbaar. Een framerate van <10 FPS en dan halve quick time events gaan niet samen. Zonde van de 20 Euro (toen ik dacht dat de PS store dicht zou gaan op Vita/PS3).

/na 5 jaar ook Project Zero voor de WiiU maar 's uit het plastic gehaald (collectors edition). Bevalt ook goed tot nog toe!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi dat je het gewoon gebruikt waarvoor het bedoeld is, volgens mij is dat een aardig prijzige game inmiddels. :)
OFV schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 08:19:
[...]

[Afbeelding]
Inderdaad posters, heb ze met dunne/fijne spelden vastgezet. Achteraf was behanglijm beter geweest.

Onderstaand nog een foto van de playseat. De kabels zijn lang genoeg om de monitor naar voren te tillen. Snoeren vallen mooi weg achter het bureau als hij bovenop de plank staat. Overigens zitten in dit bureau drie rgb zones. 2 op het bureau en 1 achterop de monitor.
[Afbeelding]
Op deze foto zie je alleen de 2 rgb zones op het bureau.
Poster zitten inderdaad mega strak, maar alleen minecraft tussen al die game legendes! :'(

Goed voor je kids doe je alles, dus dan snap ik het ook wel weer ;) (of je vind het zelf gewoon tof, daar is natuurlijk ook niets mis mee he, just to be sure)

10 second ninja DONE

• OFV

OFV

Sagat schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 11:00:
[...]

Poster zitten inderdaad mega strak, maar alleen minecraft tussen al die game legendes! :'(

Goed voor je kids doe je alles, dus dan snap ik het ook wel weer ;) (of je vind het zelf gewoon tof, daar is natuurlijk ook niets mis mee he, just to be sure)
Haha voor de kids inderdaad. Ook wel gedaan omdat ik hoop dat hun over 20 jaar met dezelfde nostalgie naar die poster kijken als ik naar die van Mario.
Sagat schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 11:00:
[...]

;w

Verwijderd

Exorcist schreef op maandag 18 april 2022 @ 22:14:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Jij dacht de remaster is uit van Project zero, nu moet ik er maar eens aan beginnen ;-)

Ik heb de collector's edition hier ook liggen, maar durf hem bijna niet uit de seal te halen :|
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 15:32:
[...]

Jij dacht de remaster is uit van Project zero, nu moet ik er maar eens aan beginnen ;-)

Ik heb de collector's edition hier ook liggen, maar durf hem bijna niet uit de seal te halen >:)
Niet eens, de laatste tijd in een survival horror bui (ook eindelijk begonnen aan RE 8 :P
Deed wel ff pijn zo uit het plastic, maar goed..deze wil ik ook wel echt spelen. Misschien één van de andere WiiU's 's "bewerken" zodat ik dit soort spellen sealed kan laten. Met die reden heb ik Haunting Ground ook op de HDD van m'n PS2 staan.

Verwijderd

Exorcist schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 15:33:
[...]

Niet eens, de laatste tijd in een survival horror bui (ook eindelijk begonnen aan RE 8 :P
Deed wel ff pijn zo uit het plastic, maar goed..deze wil ik ook wel echt spelen. Misschien één van de andere WiiU's 's "bewerken" zodat ik dit soort spellen sealed kan laten. Met die reden heb ik Haunting Ground ook op de HDD van m'n PS2 staan.
Bji Haunted ground heb ik destijds we de seal verbroken. Wellicht niet moeten doen, maar dat is niet meer terug te draaien. RE8 is voor mij wel 1 van de minste Resident evil games, ik vind het soms meer comedy dan echte horror. RE7 was zoveel beter, ze zijn te veel mainstream gegaan.
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 15:40:
[...]

Bji Haunted ground heb ik destijds we de seal verbroken. Wellicht niet moeten doen, maar dat is niet meer terug te draaien. RE8 is voor mij wel 1 van de minste Resident evil games, ik vind het soms meer comedy dan echte horror. RE7 was zoveel beter, ze zijn te veel mainstream gegaan.
Na 5 en 6 te hebben gehad (waar 5 nog wel te pruimen was, maar het was geen "echte" RE meer) vind ik Village tot nog toe wel OK. Hierna ga ik dan beginnen aan Origins om Zero weer 's te doen (laatste keer was op de Cube :) ) :)

Verwijderd

Gisteren even bezig geweest de games naar voren te trekken zodat het iets minder rommelig toont. Dit is het resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0_mwZXRQrcjOnmKIh_HUHjMnoj4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1sql4szLwS07ZtPzhClQunIp.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

En hier de andere kast, let niet op de kleur van de deuren, die moeten in de zomer nog wit geschilderd worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MTooVIPjFvuothYkQ2Pw4oywSIE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v87yFvR8t1Gp2pe03adL1r7t.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2022 16:58 ]

Verwijderd

Exorcist schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 16:56:
Mooie collectie @Verwijderd ! Zeker de DC ook in jouw geval.
Ik zie dat je MGS collection hebt voor de PS3. Volgens mij heeft de EU versie niét MGS 1 erbij zitten (als code) toch?
Dreamcast collectie is ook best een dure hobby. Veel spellen zijn redelijk aan de prijs.

MGS collectie heeft de MGS1 game als code, dus het klopt dat deze niet op de disc staat. Volgens mij is dat hetzelfde bij de regio 1 versie als ik mij niet vergis.

Verwijderd

En de aangesloten consoles:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w96jBfbBKjtO317Z0-RIn28M3Yc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JI3Pcin2T4YUHNrw7X29xUWF.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 139 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.