Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2022 @ 17:25:
[...]

Het aanbod in winkels wat betreft xbox in Nederland is altijd vrij gering geweest. (behalve in de xbox 360 tijd). Heeft ook met het marktaandeel te maken natuurlijk. Daarnaast komen er ook minder fysieke games uit op xbox, reden hiervoor is dat Microsoft geen limited run toestaat. Daardoor is het aanbod ook kleiner en Microsoft wil abonnementen verkopen en geen games. Dus ik denk dat daar het verschil zit in het aanbod in de winkels.
Wat ik heb begrepen staat Microsoft wel Limited Run toe, alleen het aantal games die Microsoft perse gedrukt wilt hebben is vele malen hoger dan bijvoorbeeld bij Playstation en Nintendo. Tenminste dat is wat ik van ScreenwaveMedia Games heb gehoord toen mensen vroegen naar de Fysieke versie van The Angry Video Game Nerd Adventures vroegen.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Verwijderd

Linksquest schreef op zondag 10 april 2022 @ 18:20:
[...]

Wat ik heb begrepen staat Microsoft wel Limited Run toe, alleen het aantal games die Microsoft perse gedrukt wilt hebben is vele malen hoger dan bijvoorbeeld bij Playstation en Nintendo. Tenminste dat is wat ik van ScreenwaveMedia Games heb gehoord toen mensen vroegen naar de Fysieke versie van The Angry Video Game Nerd Adventures vroegen.
Ja maar met die aantallen kan je niet meer spreken over limited run. Omdat die aantallen alleen te behappen zijn voor grote uitgevers.
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2022 @ 16:44:
[...]

Kan de schaarste in accessoires voor de Xbox S/X ook niet te maken hebben met de populariteit van de Xbox-one?
Retailers die met veel stock bleven zitten, die nu minder inkopen van hun groothandels.
Dat dacht ik in eerste instantie ook, maar van de locatie InterToys en Game Mania begrepen is dat ze gewoon geen levering krijgen, vraag is hoog maar aanbod is extreem laag.

Verwijderd schreef op zondag 10 april 2022 @ 18:23:
[...]

Ja maar met die aantallen kan je niet meer spreken over limited run. Omdat die aantallen alleen te behappen zijn voor grote uitgevers.
Klopt, dit is ook iets dat ik persoonlijk jammer vind, vooral als je Xbox verzamelaar bent. Maar bij Playstation is dit ook niet perfect. Games zijn Regio vrij, maar DLC werken weer niet op een Europese console, kwam ik bij Streets of Rage 4 achter.

Verwijderd

Linksquest schreef op zondag 10 april 2022 @ 18:24:
[...]

Klopt, dit is ook iets dat ik persoonlijk jammer vind, vooral als je Xbox verzamelaar bent. Maar bij Playstation is dit ook niet perfect. Games zijn Regio vrij, maar DLC werken weer niet op een Europese console, kwam ik bij Streets of Rage 4 achter.
Dlc werkt wel op een Europese console. Je moet ze alleen in de juiste store kopen. Als je een Amerikaans spel hebt, moet je de dlc in de Amerikaanse store kopen. Dit is inderdaad wel een nadeel bij Playstation.

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-11 14:42
Linksquest schreef op zondag 10 april 2022 @ 18:24:
[...]

Xbox verzamelen in de huidige tijd lijkt me vrij dor.

Is toch veelal digitaal daar, en veel fysieke indi games skippen ook vaak als niet zowat altijd xbox.
gast7 schreef op zondag 10 april 2022 @ 18:54:
[...]

Xbox verzamelen in de huidige tijd lijkt me vrij dor.

Is toch veelal digitaal daar, en veel fysieke indi games skippen ook vaak als niet zowat altijd xbox.
Bij de Xbox (One in ieder geval) vond (vind) ik het verzamelen van de consoles zelfs in ieder geval leuker. Je moet iets :+

Verwijderd

Exorcist schreef op zondag 10 april 2022 @ 18:58:
[...]

Bij de Xbox (One in ieder geval) vond (vind) ik het verzamelen van de consoles zelfs in ieder geval leuker. Je moet iets :+
Vond de Xbox one zo saai dat ik hem in zijn geheel maar geskipt heb. Die hoesjes ervan vind ik ook maar meh. voelt een beetje slapjes allemaal.

Verwijderd

Ik zie dit net voorbij komen, alleen op de switch te krijgen. Maar blijft een briljante game!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 april 2022 @ 19:15:
[...]

Vond de Xbox one zo saai dat ik hem in zijn geheel maar geskipt heb. Die hoesjes ervan vind ik ook maar meh. voelt een beetje slapjes allemaal.
Ik vind het sowieso vreemd dat de disc links zit. In mijn hoofd klopt dat op 1 of andere manier niet hahaha.
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2022 @ 19:15:
[...]

De "dikke" wel. Heb daar wel nog de Forza versie van maar die blijft ook lomp. Er zijn echter wel hele leuke One S en One X modellen op de markt gebracht. Heb tot nog toe de Minecraft One S, witte One S, Cyberpunk One X, Scorpio One X en Gold Rush One X En dan heb ik nog veel te doen denk ik :+ :'(

Verwijderd

Exorcist schreef op zondag 10 april 2022 @ 19:39:
[...]

Ik blijf Overkill (Wii of PS3) het meest geweldig vinden, puur door de humor. Altijd leuk om met een maat te doen :)
Ik heb hem hier wel liggen. Maar nog steeds niet gespeeld. Staat nog op mijn enorm lange backlog.
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2022 @ 19:50:
[...]

Ik heb hem hier wel liggen. Maar nog steeds niet gespeeld. Staat nog op mijn enorm lange backlog.
Benieuwd hoe jij het ervaart. Maar nogmaals, weet niet hoe vaak jij met vrienden speelt maar dit spel is veeeeeel leuker om met een vriend te doen op een avondje.

Verwijderd

Exorcist schreef op zondag 10 april 2022 @ 19:38:
[...]

De "dikke" wel. Heb daar wel nog de Forza versie van maar die blijft ook lomp. Er zijn echter wel hele leuke One S en One X modellen op de markt gebracht. Heb tot nog toe de Minecraft One S, witte One S, Cyberpunk One X, Scorpio One X en Gold Rush One X En dan heb ik nog veel te doen denk ik :+ :'(
De Minecraft editie is hier ook bijna gekomen maar, dat kwam meer door dat mijn vrouw toen vol in Minecraft zat. De aantrekkingskracht kon niet tegen de PlayStation exclusieve aan.
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2022 @ 19:50:
[...]

Was het eerste spel wat erin ging na de aankoop van die pistool adapters. Erg vermakelijk, wel snel hectiek dat dan weer wel.

Verwijderd

Exorcist schreef op zondag 10 april 2022 @ 19:54:
[...]

Benieuwd hoe jij het ervaart. Maar nogmaals, weet niet hoe vaak jij met vrienden speelt maar dit spel is veeeeeel leuker om met een vriend te doen op een avondje.
Hoe speel je hem dan? Met een controller of met de move? Of ondersteunt deze games ook de time crisis 4 Guns?

Met vrienden speel ik meestal fifa.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2022 20:15 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 april 2022 @ 20:03:
[...]

De Minecraft editie is hier ook bijna gekomen maar, dat kwam meer door dat mijn vrouw toen vol in Minecraft zat. De aantrekkingskracht kon niet tegen de PlayStation exclusieve aan.
[...]

Was het eerste spel wat erin ging na de aankoop van die pistool adapters. Erg vermakelijk, wel snel hectiek dat dan weer wel.
Pistool adapters?
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2022 @ 20:13:
[...]

Hoe speel je hem dan? Met een controller of met de move? Of ondersteunt deze games ook de time crisis 4 Guns?

Met vrienden speel ik meestal fifa.
Voor de Wii heb ik van die Big Ben "pistolen", voor de PS3 "pistolen" waar de Move ingaat. Voorkeur gaat uit naar de Wii, vreemd genoeg. Misschien omdat ik het toen heb "ontdekt" net als bijv. Ghost Squad. Zoveel avonden lol mee gehad :)

Verwijderd

Exorcist schreef op zondag 10 april 2022 @ 20:23:
[...]

Voor de Wii heb ik van die Big Ben "pistolen", voor de PS3 "pistolen" waar de Move ingaat. Voorkeur gaat uit naar de Wii, vreemd genoeg. Misschien omdat ik het toen heb "ontdekt" net als bijv. Ghost Squad. Zoveel avonden lol mee gehad :)
Bedoel je deze? Daar heb ik er ook nog een paar van liggen ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NOb685Qgy-CGhjMhjaXoYu_KeLY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WVMRzgwAntTnSBEwXuZ9TwJf.jpg?f=fotoalbum_large
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2022 @ 20:32:
[...]

[Afbeelding]
Die ja :)
Heb ook nog één groter "geweer", zat volgens mij ooit bij een (Cabela?) spel maar twijfel ff en te lui om te zoeken :+

Ah ja, deze:

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/CKYAAOSweWtczH~t/s-l400.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Exorcist op 10-04-2022 20:34 ]

Verwijderd

Exorcist schreef op zondag 10 april 2022 @ 20:33:
[...]

Die ja :)
Heb ook nog één groter "geweer", zat volgens mij ooit bij een (Cabela?) spel maar twijfel ff en te lui om te zoeken :+

Ah ja, deze:

[Afbeelding]
Ja die heb ik ook. Maar volgens mij kan je daar ook die tweede move controller in kwijt, waar de analoge joystick in zit. Voor games zoals killzone volgens mij.

Verwijderd

Exorcist schreef op zondag 10 april 2022 @ 20:23:
[...]

De officiële PlayStation zijn wel een stuk steviger dan die Big Ben dingen. Alleen vind idd de Wii veel nauwkeuriger werken. De spellen zien er niet zo mooi uit maar, de gameplay maakt dat meer dan goed.
[...]

[Afbeelding]
:Y 2 opgepikt nieuwe in doos voor 5euries
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2022 @ 20:39:
[...]

De officiële PlayStation zijn wel een stuk steviger dan die Big Ben dingen. Alleen vind idd de Wii veel nauwkeuriger werken. De spellen zien er niet zo mooi uit maar, de gameplay maakt dat meer dan goed.
[...]

:Y 2 opgepikt nieuwe in doos voor 5euries
100% mee eens :*)

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
Zijn die nog ergens nieuw te krijgen?

(Retro) Game collectie

Verwijderd

Bruiser schreef op maandag 11 april 2022 @ 07:32:
[...]

Zijn die nog ergens nieuw te krijgen?
Dat denk ik niet
Zojuist vijf liter 12% peroxide besteld, ik ga proberen mijn PS1 shell weer mooi te krijgen d.m.v. een 'peroxide bath' ergens dit weekend.

Even iets anders, en dit is een beste long-shot: weet iemand waar je plastic op maat kan laten maken? Ik wil graag custom boxprotectors bestellen en bij voorkeur het liefst direct bij een leverancier of fabrikant. Dit mede omdat ik er veel bestellen wil, en direct bij de bron wil aankloppen en niet via een bestaande winkel.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Bedoel je van die bescherm hoesjes of echt van nieuwe covers van originele doosjes?

Linksquest schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 10:28:
Bedoel je van die bescherm hoesjes of echt van nieuwe covers van originele doosjes?
Ik bedoel beschermhoesjes, dus simpelweg doorzichtig plastic op een bepaalde manier uitgeknipt met vouwlijnen.

Seroczynski schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 10:30:
[...]

Ik bedoel beschermhoesjes, dus simpelweg doorzichtig plastic op een bepaalde manier uitgeknipt met vouwlijnen.
Kun je hier iets mee? https://www.theboxprotectorshop.nl/

Seroczynski schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 11:01:
Thanks guys, maar dat zijn dus de winkeliers, en ik zoek de leveranciers waarbij ik zelf mijn (grote) order kan plaatsen :*)
https://www.dammekunststoffenwebshop.nl/

https://www.kunststofshop...parant-op-maat/g-20000077

Ik weet het komt niet helemaal overeen.
Maar neem eens contact op met dit soort bedrijven zou ik zeggen.

Zo zelf vinden op het internet is bijna onmogelijk

Is ook lastig wat je vraagt om geld te besparen haha

[ Voor 27% gewijzigd door didado op 12-04-2022 11:37 ]

Seroczynski schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 10:23:
Zojuist vijf liter 12% peroxide besteld, ik ga proberen mijn PS1 shell weer mooi te krijgen d.m.v. een 'peroxide bath' ergens dit weekend.
Ik haak maar even aan op dit vlak maar, is je PS1 vergeeld? Heb er van de 32 ook een paar die verkleurd zijn door de loop der jaren. Ook genoeg die dit niet zijn. Wel ben ik benieuwd naar het (eind)resultaat. Heb je een before foto?

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:53

jdh009

FP ProMod
Verwijderd schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 07:07:
[...]

Enkel alleen voor je Snes is het een aardige optie. De N64 heeft standaard geen RGB, en zal blijven hangen op composiet. Dan zit je ook nog met je Nes die compleet buiten de boot valt.

Andere optie is een OSSC voor je SNES, en een Retrothink2xmini voor je N64 en Nes. Of een Retrothink5x die alles ondersteunt.
Bedankt! Alleen denk ik wel dat ik iets over het hoofd zie in het gehele systeem. Hoe krijg ik het signaal van de consoles via de Retrothink5x pro overgezet naar een HDMI port op de TV? Ik zie zo snel alleen een SCART aansluiting/adapter op het apparaatje zitten.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Verwijderd

jdh009 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 12:34:
[...]

Bedankt! Alleen denk ik wel dat ik iets over het hoofd zie in het gehele systeem. Hoe krijg ik het signaal van de consoles via de Retrothink5x pro overgezet naar een HDMI port op de TV? Ik zie zo snel alleen een SCART aansluiting/adapter op het apparaatje zitten.
Er zit ook een HDMI out op het apparaat.
Exorcist schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 12:27:
[...]

Ik haak maar even aan op dit vlak maar, is je PS1 vergeeld? Heb er van de 32 ook een paar die verkleurd zijn door de loop der jaren. Ook genoeg die dit niet zijn. Wel ben ik benieuwd naar het (eind)resultaat. Heb je een before foto?
Ik zal uitgebreid foto's maken als ik aan de slag ga en hier de resultaten delen. Betreft idd een vergeelde PS1.

• Eymas
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22-11 21:11
Ik wacht gerust op de resultaten van het experiment! ;)

Vooral omdat ik dat waarschijnlijk moet gaan gebruiken met deze aanwinst van vandaag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-rxwsxzOjEm91HW24DsjIVekGg4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mUw8Uh4xTuADLeE8LeyHkgBD.jpg?f=fotoalbum_large

Daarnaast nog wat extra N64 spellen, één Wii spel en wat cartridge protectors binnen gekregen over de maanden heen.
Seroczynski schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 17:05:
Da's mij een te lange video met te weinig concrete informatie. Zegt die wat nuttigs?
Na 3 dagen of langer buiten in de zon laten liggen zou volgens deze video ook moeten helpen om de orginele kleur terug te krijgen.

https://www.forum64.de/in...chen-nur-durch-die-sonne/

Moeten we alleen wel een goede zomer hebben. 😉

[ Voor 13% gewijzigd door didado op 12-04-2022 17:40 ]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rUp87Qz8xKAgQ_7ZO2hoq31mkzk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xOMmY0OkT0AgryvMGzmtD9vf.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuwe aanwinst voor de psp

• davince72
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-09 10:44
didado schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 17:15:
[...]

Na 3 dagen of langer buiten in de zon laten liggen zou volgens deze video ook moeten helpen om de orginele kleur terug te krijgen.

https://www.forum64.de/in...chen-nur-durch-die-sonne/

Moeten we alleen wel een goede zomer hebben. 😉
Klopt op zich wel! Heb dit vorige jaar gedaan, maar kost je wel de nodige mooie dagen om echt resultaat te zien...bovendien deed ik het in het voorjaar. Maar eerlijk is eerlijk....resultaat wordt beter!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19:19

OFV

Hoe heb ik dit topic altijd kunnen missen. Retro liefhebber en kleine verzamelaar sinds jaren. Vooral spellen waar ik warme herinneringen aan heb uit de jaren 80/90 en wat meer focus op Street Fighter II. Daarnaast heb ik alle consoles/computers nog met doos etc die ik ooit als kind en tiener gehad heb.

Twee foto's van een deel van mijn trotse kleine verzameling.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ee1Gf1-FDYTvn-NVbqbYJoSrCGE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RtAjWC86sfNXxhFPsIuBqrhR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3RD-hqlCGcTVtEj54KjeJxDro-c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cln7ZQKUE2VTt9AqDNF5MBjM.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

OFV schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 19:38:
Hoe heb ik dit topic altijd kunnen missen. Retro liefhebber en kleine verzamelaar sinds jaren. Vooral spellen waar ik warme herinneringen aan heb uit de jaren 80/90 en wat meer focus op Street Fighter II. Daarnaast heb ik alle consoles/computers nog met doos etc die ik ooit als kind en tiener gehad heb.

Twee foto's van een deel van mijn trotse kleine verzameling.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dan ben je hier op de juiste plek. Welkom! @Sagat Is ook fan van street fighter.

Geen street fighter 3? De dreamcast versies zijn erg goed!

• OFV

OFV

Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 19:56:
[...]
Street Fighter II dankzij de arcade. Heeft destijds heel veel indruk gemaakt. Daarna heel veel de snes versie gespeeld die dicht bij de arcade versie kwam. Fantastische herinneringen aan. 16 bit, gewoon thuis. Geen guldens meer spenderen in de arcade. Magisch vond ik het. _/-\o_

• OFV

OFV

[...]
De dreamcast versies zijn erg goed!
Overigens was de dreamcast destijds echt een droom om te hebben. Die spellen waren heel duur dacht ik? Waarom weet ik niet maar ik was wat meer met Sega bezig dan Nintendo. Ik had geen Nes maar een Master System, geen Snes maar een Mega Drive. Hoewel ik daar later wel wat spijt van had door een vriend met een Snes en SFII. De dreamcast was daarna de ultieme droom maar die werd al vrij snel ingehaald door de PSX. Althans zo herinner ik het mij, wellicht klopt het niet. Wat heb ik verlekkerd staan kijken bij Bart Smit of Intertoys naar de dreamcast. Achteraf de ultieme arcade machine?

Verwijderd

OFV schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 20:40:
[...]

Overigens was de dreamcast destijds echt een droom om te hebben. Die spellen waren heel duur dacht ik? Waarom weet ik niet maar ik was wat meer met Sega bezig dan Nintendo. Ik had geen Nes maar een Master System, geen Snes maar een Mega Drive. Hoewel ik daar later wel wat spijt van had door een vriend met een Snes en SFII. De dreamcast was daarna de ultieme droom maar die werd al vrij snel ingehaald door de PSX. Althans zo herinner ik het mij, wellicht klopt het niet. Wat heb ik verlekkerd staan kijken bij Bart Smit of Intertoys naar de dreamcast. Achteraf de ultieme arcade machine?
De dreamcast console was een stuk goedkoper dan de concurrentie. Volgens mij waren de games destijds ook niet heel duur. De dreamcast kwam na de ps1/PSX. En was qua graphics superieur. Alleen kort daarna kwam de ps2 uit en toen was het over voor Sega. Daarna hebben ze ervoor gekozen om de games uit te brengen voor de xbox.

Dreamcast blijft 1 van de betere arcade consoles. Helemaal omdat de hardware bijna identiek is aan de arcade kasten.

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Dreamcast was vroeger altijd bij dat game programma waarvan ik de naam vergeten ben, elke keer als een game grafisch mooier was dan ik gewend was (voornamelijk PS1), dan wist ik al dat het Dreamcast zou zijn. Nooit gehad vroeger, maar was er wel jaloers op :)

En ja, de Dreamcast hardware is redelijk gelijk aan Naomi/Atomiswave hardware, heb beide systemen ook draaien in mijn arcadekast :)

[ Voor 4% gewijzigd door Sp33dFr34k op 12-04-2022 21:12 ]

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

• davince72
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-09 10:44
Misschien eerst even deze video bekijken: YouTube: Good SCART switch vs bad
Lijkt erop dat de splitter/switch niet alle pinnen scheidt en schakelt en dus kunnen verschillende scart inputs op elkaar storen. Ook wel logisch voor die prijs. Afhankelijk van je toepassing even opletten dus.

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-11 16:23
Is er op de Wii U nog een mooie game als duckhunt of iets met zombies knallen?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Verwijderd

davince72 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 21:15:
[...]

Misschien eerst even deze video bekijken: YouTube: Good SCART switch vs bad
Lijkt erop dat de splitter/switch niet alle pinnen scheidt en schakelt en dus kunnen verschillende scart inputs op elkaar storen. Ook wel logisch voor die prijs. Afhankelijk van je toepassing even opletten dus.
Zojuist getest en dit probleem ervaar ik niet. Lijkt erop dat het niet dezelfde is of dat hij een defecte switch heeft.
[...]

Dan ben je hier op de juiste plek. Welkom! @Sagat Is ook fan van street fighter.

haha sf3 is een geweldige game, maar komt bij mij achter sf4 en zelfs sf2. Het is allemaal voorkeur natuurlijk. Maar welkom @OFV

10 second ninja DONE

Verwijderd

Cobb schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 21:17:
Dan zal je er een WII game in moeten stoppen.
Sagat schreef op woensdag 13 april 2022 @ 08:56:
[...]

haha sf3 is een geweldige game, maar komt bij mij achter sf4 en zelfs sf2. Het is allemaal voorkeur natuurlijk. Maar welkom @OFV
Serieus? Hmm,.. Ik ben niet echt opgegroeid met SF en heb SF3 helaas compleet gemist destijds. Later heb ik hem nog wel veel via emulator gespeeld en ik vind SF3 echt geweldig. Het systeem, de animaties en muziek vind ik echt een hoogstaand product afleveren met een hele eigen sfeer. Dat ontbrak voor mij wel een beetje in SF4.

Vandaag wordt de peroxide geleverd, en dan begin ik morgen misschien al aan het experiment. Moet nog even de shell schoonmaken en een goede bak voor het spul vinden (en natuurlijk foto's maken).

Ja serieus! En nogmaals sf3 is een geweldige game, net als bijvoorbeeld een red dead redemption dat ook is, maar het is (beiden) niet mijn smaak. Nu is rdr gewoon een genre waar ik minder interesse in heb, maar sf3 zou ik denk ik een 7 geven als persoonlijke rating, en 2 meer een acht, en ja 4 een 9.

Ben met je eens dat de animaties van 3 echt geniaal zijn. En de artstyle vind ik ook mooi (en ja absoluut mooier dan sf4, iemand gaf aan toen het spel net uit was dat het er super uitzag en toen gaf ik al aan het daar niet mee eens te zijn). Maar het is ook weer niet zo lelijk dat het storend is, functioneel met uitschieters naar mooi, vooral sommige achtergronden.

Waarom dan de voorkeur? Sf4 was de game waarmee ik voor het eerste online ging, en later ook meets voor had. en tournooitjes gedaan heb, het spel daardoor ontzettend veel gespeeld, ken (Voor mijn doen, ben natuurlijk verre van goed in de game) best veel details etc. En ja vind ik het leuk omdat het goed is of vind ik het goed omdat het leuk is? De waarheid ligt vast in het midden ;) Ik weet wel dat veel sf3 spelers sf4 'te simpel' vonden. Misschien juist omdat dit ook toegangkelijkheid meebrach dat het voor mij klikte!
Dus TLDR, het is het totale plaatje van gameplay, lol mee gehad, herinneringen en diepgang...45 chars!
focus attack vind ik ook niet de meeste leuke mechanik maar klikt meer dan parry.....

sf2 is helemaal simpel, dat is gewoon jeugd sentiment, hoeven we verder niet over door te zagen ;)
Misschien ook kracht door eenvoud, net zoals tetris niet echt een goed verhaal is maar ook tijdloos leuk is ofzo......sorta?

Oh en de eigen sfeer van sf3, tsja.....onbekend maakt onbemind, heb gewoon stuk minder met de cast.
En de parry mechanik......vind het vet om te zien, maar irritant om te gebruiken, of om mee te dealen ;)

10 second ninja DONE

• OFV

OFV

Sagat schreef op woensdag 13 april 2022 @ 08:56:
[...]

Thanks! Ik heb overigens een SFII arcade (1up) in mijn gameroom staan. Ik moest er gewoon een keer een hebben. De 'echte' is te duur helaas maar dit is een prima middenweg. :)
Cool! Heb deze serieus overworgen evenals de stick in het capcom logo, maar.....ben geen stick speler! Verder zijn het natuurlijk fancy pi achtige apparaten! Dus zou meer voor het verzamelen zijn dan om echt te spelen en ja, dan ben ik snel een (te) zuinige nederlander ;)

10 second ninja DONE

Verwijderd

Ik kwam online nog een bart smit folder tegen uit 1999:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P3RVYx8-Jmsakq-JoVb2BFstQIM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V4qXdd6N6NVBMgtcjMifCpd2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a3PHVMDzZlb32We5P1TQzCDJhJg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rZ268sFyYhXc8a4R1dCgS2VA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v-AxPdNi54cHDGRNK6m4n9pAvGE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/owCfTEVFOhOVsahuZ1kp2LHm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GC8C1_zCKvFJ4PNOJcuLc4M6Q68=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5EjwzPIBwouZ1MHAbuAQ1blJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ut4dV8jysd47KxdH04IBk-cXKGk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tdvpDYXiMlmxveAaSiRHA0ty.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2022 12:01 ]

• OFV

OFV

Sagat schreef op woensdag 13 april 2022 @ 11:33:
Cool! Heb deze serieus overworgen evenals de stick in het capcom logo, maar.....ben geen stick speler! Verder zijn het natuurlijk fancy pi achtige apparaten! Dus zou meer voor het verzamelen zijn dan om echt te spelen en ja, dan ben ik snel een (te) zuinige nederlander ;)
Ik kon hem aan mijzelf verantwoorden omdat de kids (7 jaar) erop spelen. 8)
Het geluid is overigens echt verschrikkelijk van dat ding. 1 speaker en hele slechte kwaliteit. Op Youtube staan aardig wat 1up upgrades maar daar heb ik me nog niet aan durven wagen.

• OFV

OFV

Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2022 @ 12:00:
Ik kwam online nog een bart smit folder tegen uit 1999:
Super mooi om te zien. Die PS1 was blijkbaar goed in de aanbieding en de prijsverhouding console/games valt me ook op. Die is nu bij een Series X of PS5 toch wel anders.

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 14:59
Altijd leuk om te zien, heb zelf ook nog een paar speelgoed boeken van rond deze tijd en ook nog wat oudere waar ook nog Atari spellen enzo in staan :D

Hail to the king baby!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Dit!

Geweldig om terug te zien. Door een oude PU bladeren of op youtube die oude commercials bekijken is pure ontspanning voor mij 😄

(Retro) Game collectie

Zombi U, vond ik zelf een erg leuke game. maar als je bedoeld zoals een Arcade shooter of echt duck hunt, dan zal je inderdaad richting Wii titels moeten kijken.

Verwijderd

Ook een Bart Smit folder uit december 2001 gevonden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yGDlSAgdV45YI1OGoRd1BquG1e4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qkUyDhvE48LYWkHfoOpjR4mz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x1jeQ6fJomC-NyhzMLaAZr-0-FA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/noOti13Z6P4wIcYALCh9PxUa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1wWuGG9s7Mcvk6Q4hX4YU8fJPYo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZeNDbDo9oLoIY2ZhbAAHRgQ8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W4-SNcJlDf5WkFkQFZah-okwYoM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5wGt7sMn8K22b26XYl91WKmJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5kXce-XnMLJVVOSuIgz8IC9oXCc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZKujnexXC6t0SIs1lHLoqWpu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GpVLo0cVIU83JNNVAidCDXdG3iU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h5FhVaORK4MSxt24S7yn0g4P.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

Gaaf :o Het heeft wel een nostalgisch gevoel. Nu zie ik reclame juist als spam :P

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11 16:39
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2022 @ 12:51:
Ook een Bart Smit folder uit december 2001 gevonden:
Een maand voor de introductie van de euro :-)

PS we klagen tegenwoordig dat nieuwe games duur zijn maar als ik deze prijzen zie dan heeft de inflatie niet echt voor extreme verhogingen gezorgd in de game prijzen.

[ Voor 33% gewijzigd door rikoos op 13-04-2022 14:29 ]

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Thanks for sharing, wat een nostalgie... I love it!

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Hou ook van die oude folders met prijzen. En leuk om te zien wat je er anno vandaag van in de kast hebt staan dan wel destijds er zelf voor hebt betaald in keiharde Guldens :+

259 Gulden voor ISS Deluxe (SNES) bijvoorbeeld. :+

Verwijderd

Prachtige folders, veel herkenning! Nintendo games voor 170+ gulden waren zeker geen uitzondering, mijn jongere broertjes vinden het nog steeds bijzonder als ik vertel wat ik voor Donkey Kong Country op de SNES betaalde.

Merk dat ik vaak nostalgisch ben en veel minder plezier beleef aan all you can eat games abonnement of überhaupt digitale games. Heb daarom alleen een Switch en koop na aanvankelijk digitaal te zijn begonnen weer alles fysiek. Hoop dat het nog lang mag blijven.

Microsoft loopt toch wel voorop in het digitaliseren en dat is te merken in de winkels. Na o.a. de lokale Intertoys en Toychamp is de Xbox afdeling van de lokale MediaMarkt nu ook gereduceerd tot een zielig klein schapje met een handjevol games. Vind het jammer, maar onvermijdelijk waarschijnlijk. Hoop toch dat er nog een lange tijd winkels met fysieke games bezocht kunnen blijven worden. En hetzelfde geldt natuurlijk voor consoles, i.p.v. een app met cloudgaming dienst op je tv. De horror.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2022 @ 14:52:
Prachtige folders, veel herkenning! Nintendo games voor 170+ gulden waren zeker geen uitzondering, mijn jongere broertjes vinden het nog steeds bijzonder als ik vertel wat ik voor Donkey Kong Country op de SNES betaalde.

Merk dat ik vaak nostalgisch ben en veel minder plezier beleef aan all you can eat games abonnement of überhaupt digitale games. Heb daarom alleen een Switch en koop na aanvankelijk digitaal te zijn begonnen weer alles fysiek. Hoop dat het nog lang mag blijven.

Microsoft loopt toch wel voorop in het digitaliseren en dat is te merken in de winkels. Na o.a. de lokale Intertoys en Toychamp is de Xbox afdeling van de lokale MediaMarkt nu ook gereduceerd tot een zielig klein schapje met een handjevol games. Vind het jammer, maar onvermijdelijk waarschijnlijk. Hoop toch dat er nog een lange tijd winkels met fysieke games bezocht kunnen blijven worden. En hetzelfde geldt natuurlijk voor consoles, i.p.v. een app met cloudgaming dienst op je tv. De horror.
Klopt, @Linksquest en ik hadden het er hier laatst al over. Ook bol.com verkoopt voornamelijk nog download kaarten voor Xbox en minder fysiek. Halo infinite is alleen een key en er staat geen data meer op je disc. Dat is de reden voor mij dat ik vooral voor ps5 verzamel. Switch ook nog wel, alleen dan mijd ik wel de code in a box releases. Microsoft wil sowieso al geen games meer verkopen, maar abonnementen. Daarom heb ik de stille hoop dat Sony door blijft gaan met fysieke releases met ook daadwerkelijk data op de schijf. (Al is Kena daar ook alweer een uitzondering op).

Je hebt altijd een keus als consument, als er nog steeds veel mensen fysiek blijven kopen dan zal het nog steeds blijven bestaan. Net zoals dat er nog steeds films te krijgen zijn op fysieke discs.

Of het onvermijdelijk is dat weet ik niet, het is vooral Microsoft die dit erdoorheen wil duwen omdat ze abonnementen willen verkopen. Vergeet niet dat er nog een enorme tweedehands markt is en dat daarom mensen liever fysiek kopen.

Maar moet ook wel zeggen dat xbox sowieso vanaf de xbox one een klein schap had in de mediamarkt. Had ook met vraag en aanbod te maken. Hier bij mij in de regio was het altijd 5 a 6 meter ps4 en 1 meter xbox one. Dat is nu hetzelfde met de ps5/series x.

Maar het zou inderdaad erg jammer zijn wanneer alles verdwijnt uit de winkels. Je bent dan overgeleverd aan de fabrikanten hoe lang ze de digitale games in de lucht houden.

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Mooie folder, dus 122 euro voor een N64 met Super Mario 64 not bad.
Maar die 77 euro voor Stadium 2 is wel duur ja hahaha.

Verwijderd

laugh schreef op woensdag 13 april 2022 @ 15:09:
Helemaal goedkoop als je ziet dat de ps2 wel 3 keer zo duur is. Maar goed, dat was toen next gen. De gamecube was nog niet uit.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:56
laugh schreef op woensdag 13 april 2022 @ 15:09:
Nintendo 64 Pokémon Stadium 2 (nieuwstaat) is nu niet meer voor die prijs te vinden. :)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Jumpman
Dit zijn een aantal Nintendo Wii U games waar je echt met de controller kan schieten.

Cocoto Magic Circus 2: https://www.nedgame.nl/ni...us-2-+-2-guns/1028075165/.
Cabela's Dangerous Hunts: https://www.nintendolife....elas_dangerous_hunts_2013.
Hunter's Trophy 2: https://www.coleka.com/en...-europa-gun-white_i319417.

[ Voor 40% gewijzigd door Jumpman op 13-04-2022 15:45 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2022 @ 14:52:

Herkenbaar. Ik heb zelf ook een Xbox Series X met het ''all you can eat'' GamePass Ultimate Abbo, alhoewel er absoluut erg veel toffe parels tussen zitten, merk ik de laatste tijd dat ik vooral meer games doe op mijn Nintendo Switch. Die schaf je vaak voor een relatief hoog bedrag aan, maar heb dan wel meer de neiging om deze ook echt volledig uit te spelen. Sowieso zijn Nintendo Switch games kwalitatief hoogwaardiger; gewoon 'af' bij de release, weinig day 1 patches etc.

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-11 22:35
Boh ja, die PS2, daar heb ik nog wel leuke anakdote over... in die tijd had ik dikke mazzel in het casino. De dag erna naar de Bart Smit, 2x PS2 + 2x extra controller + 40 games. 1 set voor mijn broer en 1 set voor mezelf. Je had dat gezicht van die jongen aan de kassa moeten zien, vergeet ik nooit meer :)

p.s. die PS2's heb ik nog steeds overigens

[ Voor 6% gewijzigd door Petje72 op 13-04-2022 15:56 ]

Verwijderd

Maybe it's just me: Maar ik vond die games destijds toch wel extreem duur. 120-140 gulden voor een PS1/N64 game staat gelijk aan (volgens een inflatiecalculator + euro converter van Gulden naar Euro) aan 90 euro nu! Dat is toch wel behoorlijk wat duurder dan nu. En hou er ook rekening mee dat games minder snel in de uitverkoop kwamen. Games behielden veel meer hun waarde (een beetje wat je nu ziet met Nintendo Switch games die 4 jaar na dato nog de volle mep kosten).

Het was één van de redenen waarom ik lang op het PC platform als main platform ben blijven hangen. De games waar toch wat goedkoper....

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2022 @ 15:55:
[...]

Maybe it's just me: Maar ik vond die games destijds toch wel extreem duur. 120-140 gulden voor een PS1/N64 game staat gelijk aan (volgens een inflatiecalculator + euro converter van Gulden naar Euro) aan 90 euro nu! Dat is toch wel behoorlijk wat duurder dan nu. En hou er ook rekening mee dat games minder snel in de uitverkoop kwamen. Games behielden veel meer hun waarde (een beetje wat je nu ziet met Nintendo Switch games die 4 jaar na dato nog de volle mep kosten).

Het was één van de redenen waarom ik lang op het PC platform als main platform ben blijven hangen. De games waar toch wat goedkoper....
Jup, daarom vind ik vaak de discussie ook zinloos over de prijzen nu. Iedereen klaagt over de prijsverhoging die Sony heeft doorgevoerd, alleen als je ziet dat console games nooit meegegaan zijn qua inflatie is dat nog niet heel gek. Daarentegen zijn games nu veel duurder om te maken.

Verwijderd

Nog 2 gevonden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gj4OIIw6EZPZPXGrFCWENqOBh1I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rMDVFNcvduMcAUJkGdA6texw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6q0Ukg2zAM9ktqaP8R3yC-j6Eao=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vj7o41rnzes22pX8UpCfEIhZ.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

Een VHS met Andre Rieu op dezelfde pagina met de games. Om over een interessant combinatie te hebben qua indeling. _/-\o_

Ook die vormgeving, heerlijk jaren 90 schreeuwend. Inclusief Lara Croft's zeer aanwezige 'mamal glands'. Bepaalde organisaties zouden daar hedendaags moord en brand over schreeuwen.

Ook een ding: Nog geen leeftijdsclassificering?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2022 16:15 ]

Potverdorie jongens, houd toch eens op. Ik kom hier voor mijn lol, maar ineens voel ik de realiteit van het leven over mij heenkomen. Het zal nooit meer hetzelfde zijn, ik zal nooit meer die periode kunnen meemaken.. Ik heb nu een kind en zelfs die zal deze fase niet op dezelfde manier kunnen meemaken..

;w ;w ;w

Seroczynski schreef op woensdag 13 april 2022 @ 16:26:
Potverdorie jongens, houd toch eens op. Ik kom hier voor mijn lol, maar ineens voel ik de realiteit van het leven over mij heenkomen. Het zal nooit meer hetzelfde zijn, ik zal nooit meer die periode kunnen meemaken.. Ik heb nu een kind en zelfs die zal deze fase niet op dezelfde manier kunnen meemaken..

;w ;w ;w
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/han2v5z7myuy.jpg
Heeft er eigenlijk iemand hier kinderen die ook serieus geinterreseerd lijken in de retro verzameling? Ik kan mij namelijk slecht voorstellen dat dat later hier het geval zal zijn, zeker niet met de passie als die wij hier allemaal delen.

Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2022 @ 15:51:
[...]

Herkenbaar. Ik heb zelf ook een Xbox Series X met het ''all you can eat'' GamePass Ultimate Abbo, alhoewel er absoluut erg veel toffe parels tussen zitten, merk ik de laatste tijd dat ik vooral meer games doe op mijn Nintendo Switch. Die schaf je vaak voor een relatief hoog bedrag aan, maar heb dan wel meer de neiging om deze ook echt volledig uit te spelen. Sowieso zijn Nintendo Switch games kwalitatief hoogwaardiger; gewoon 'af' bij de release, weinig day 1 patches etc.
Dit was ook een van mijn grootste zorgen van het gamepass model. Dus door het all you can eat, eet je eigenlijk alleen het brood en de friet en ben je te snel verzadigd. Merk het ook een beetje met video streaming, je weet niet precies waar je aan moet beginnen, dus pak ik iets vertrouwd wat ik al tig keer gezien heb.

Ik blijf lekker zo lang mogelijk games kopen en zal ook waarschijnlijk dus alles van psplus boven essential skippen. Misschien een paar maandjes om wat klassiekers te spelen, maar eigenlijk met mijn PS 3, 4, 5 en sega backlog zou ik niet inzien hoe extra backlog mij nog gelukkiger zou maken :D
Seroczynski schreef op woensdag 13 april 2022 @ 16:43:
Heeft er eigenlijk iemand hier kinderen die ook serieus geinterreseerd lijken in de retro verzameling? Ik kan mij namelijk slecht voorstellen dat dat later hier het geval zal zijn, zeker niet met de passie als die wij hier allemaal delen.
Mijn zoontje is nog te jong om het echt interessant te vinden (nog maar 6). Hij vind het wel super leuk om met papa te gamen. Meestal zijn dat lego games op de ps5, maar soms spelen we streetfighter (of MK2) op de sega.

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-11 22:35
Mijn petekind van net 18 heeft gevraagd of ie een oude NES van me mag hebben om uit elkaar te halen, dan electronica waar nodig te vervangen en hem dan weer werkend te krijgen en te gaan gamen er op. Ze zitten in verhuizing momenteel en heeft zijn pa zelfs zover gekregen om een gameroom voor hem te bouwen.

Is wel leuk, kwam zomaar out of the blue, hij heeft laatste jaren alleen gegamed via Steam op zijn iMac. Ik geef hem ook nog een oude Megadrive om mee aan te klooien.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2022 @ 16:04:
[...]

Jup, daarom vind ik vaak de discussie ook zinloos over de prijzen nu. Iedereen klaagt over de prijsverhoging die Sony heeft doorgevoerd, alleen als je ziet dat console games nooit meegegaan zijn qua inflatie is dat nog niet heel gek. Daarentegen zijn games nu veel duurder om te maken.
Daar had ik destijds ook helemaal geen last van met mijn warez cd's.8)
Stappels met Twilights/crazybytes etc, en als zo af en toe een orginele er tussen door maar, pc spellen waren toen ook al goedkoper.

Verwijderd

[...]

Het klopt dat games duurder waren destijds. Maar vergis je niet: de games waren wel bij release gewoon af, geen day 1 patches, geen halve game bij de release waar je later downloadable content en dergelijke moet (of eigenlijk mag) kopen.
Tel dat bij elkaar op en dan valt het wel weer mee.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2022 @ 20:10:
[...]

Het klopt dat games duurder waren destijds. Maar vergis je niet: de games waren wel bij release gewoon af, geen day 1 patches, geen halve game bij de release waar je later downloadable content en dergelijke moet (of eigenlijk mag) kopen.
Tel dat bij elkaar op en dan valt het wel weer mee.
En zeker bij de 3/4e generatie was het handje vasthouden er niet bij. Je kon alles zelf uitvogelen, met wat geluk een vriendje op school die iets verder in het spel was, en je kon helpen. Geen complete walkthroughs met een simpele zoekterm op google.

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 19:10

3style

...

Ik zet wel eens van alles aan, maar het eerste waar ze om gaan zeuren is de hoge piep van mijn Sony bvm crt, die ik gelukkig al niet meer hoor :)
Super Mario bros blijft leuk voor mijn kids hier en allerlei andere retro games samen doen vinden ze ook wel even leuk. Zo heb ik samen met mijn zoon een keer Donkey Kong country op de snes uitgespeeld en daar kijken we nog steeds leuk op terug. Ook games zoals bubble bobble blijven toffe multiplayer games.
Maar uiteindelijk willen ze nu toch liever weer Minecraft, Fortnite etc spelen samen met vrienden.
Veel retro games blijven goede games, maar er zit natuurlijk ook een bak aan nostalgie voor ons aan vast.

• OFV

OFV

Hier 2 jongens van 7 die veel lol hebben met de SNES mini, Mega Drive mini, Wii en Street Fighter II arcadekast. Ze reageren echt totaal niet op 'lelijke' oude gfx. F-zero vonden ze bijvoorbeeld super leuk spel terwijl ze ook Mario Kart op de Wii speelden. Wereldverschil qua gfx. Hetzelfde voor SFII vs Tekken 7 op de PS4. Niks zeggen ze over hoe het eruit ziet. Lijken ze totaal niet naar te kijken. Erg leuk om te zien.
Tijdens het voetbal maar wat gereorganiseerd. Hoofddoel om wat PS1 titels die ik een tijd terug gekocht heb ertussen te krijgen, maar gezien er allerlei zut bovenop stond moest alles eerst eraf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pqdbVznhA3BNlmTBl9q7WpcWgFE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SUNlugHGqdjt894Bk9URhsRG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vog5JUYNkN50WdzA6guIl5I1mjo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HHd8OU4WX71A1fdlG8Dhe3Xt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Rs4qNCi5Go2RrdlR1CW9HP6xe8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6NReW5yVsvarQ5zeTIR6rkF3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kaq5lOqIDyNJMhZS0cRYDvJotgI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OS9mY9IhBblPPkZ03aXPNzr6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ORSAKruT2IhuoNsSWEDh8g6Ud9E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lzrZecF2QQgUukLinorruJB9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q3-FKwKUQrZ43ZVzXVfMbHjqzoA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lLs2kExEhlz9FGGXKLTaGuVV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SH6Y7IHNDzfpdbb0Q-WRWY229lo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iiKM6UhIcL1NNWj75sBZP0ac.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BnewNJ8wMxlq6BIQDzJpM1J-RDg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VSzNIv6uNQDvchnMLtfL9mLE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Z6T2cvRomVT6jZH0a_MIAAPn4o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yy8tk2OuWaq54sHx7rdpPQLj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WHfIX3TAG_RzOIZ7troTfaXp46c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q8RGzrLCpvdv1RALXzGlmg2z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_fiakbRug2J7O2KhUChqJmKpLJw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rXQgpOWMYoAUh8GQ3dZn8d1f.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SztmwgVj55jV34Tj2UpbmRHnoU8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qcEpZ6T8KGYaNknHC1VNbyk7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vm74U0ATwLKdVWPWIqw5HZXemXY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jYOS7qyiLvciZId7fDEDW5t2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W9Tu9xdf3ZBuWWNXLeEsCSSfF6o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bz2nPnZRTYqbvfZZv2EsgGxL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eZ3NLkaYyC2V-kJvv9t6wcbMiAI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4u6wk9crbeZWS9a7tuuz2QZM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WfpBX5-TnoOpKIdLLFLwc_3h6jQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f1hsbNIrQ0Rsly6nLpSSdveT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ODJ6ohAZNcIWXR_kHa0cyAm9u6M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Va5YLmaiKKbZVF2C7qGCtIIW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/96n6AxsdUg9CHp9ZaBkcshUYDpk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WBjekZv8rbHR1WxRUEAo12J7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnNNZFbOIe5NcRe72ortwkFUKn0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PsIoIKYekNVbh00RV1uWwKZf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tc9dWA1CB7rk7j9P_PsTmtrRDSY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vI7rfmCC75AOokaACA33CRpS.jpg?f=fotoalbum_large

Zag dat één plank gevaarlijk begon door te zakken. Daar de Cyberpunk One X weggehaald en naar rechts verplaatst. De CoD 2 360 van de plank afgehaald om het gewicht meer te beperken. Idealiter gewoonweg meer ruimte, heb ook alle zwarte consoles naar de bijkeuken verbannen. Ook wat andere collectors editions die daar nog in een kast staan.

Vind het weer even prima :)

Verwijderd

Seroczynski schreef op donderdag 14 april 2022 @ 09:15:
[...]

Volgens mij moet jij verhuizen vriend :+
Of gewoon een tweede gameroom inrichten in huis 8)

Verwijderd

Exorcist schreef op woensdag 13 april 2022 @ 22:26:
Tijdens het voetbal maar wat gereorganiseerd. Hoofddoel om wat PS1 titels die ik een tijd terug gekocht heb ertussen te krijgen, maar gezien er allerlei zut bovenop stond moest alles eerst eraf.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zag dat één plank gevaarlijk begon door te zakken. Daar de Cyberpunk One X weggehaald en naar rechts verplaatst. De CoD 2 360 van de plank afgehaald om het gewicht meer te beperken. Idealiter gewoonweg meer ruimte, heb ook alle zwarte consoles naar de bijkeuken verbannen. Ook wat andere collectors editions die daar nog in een kast staan.

Vind het weer even prima :)
Gaaf kerel :9~
Mocht je gratis opslag nodig hebben voor je collectie consoles, je mag het wel bij mij thuis neerzetten :9~

• Jumpman
[...]

Vergeet niet dat de oplages van games enorm gegroeid zijn (dus percentage ontwikkelkosten per game zijn lager) en er nu later content als add-on en micro transacties worden verkocht.

Verwijderd

Jumpman schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:49:
[...]

Vergeet niet dat de oplages van games enorm gegroeid zijn (dus percentage ontwikkelkosten per game zijn lager) en er nu later content als add-on en micro transacties worden verkocht.
Dan nog staat het niet in verhouding. Tijdens de snes tijd was de doelgroep ongeveer 100 miljoen users. Nu is dat ongeveer verdubbeld. De kosten van de games zijn meer dan vertienvoudigd.
Pagina: 1 ... 138 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.