Ja serieus! En nogmaals sf3 is een geweldige game, net als bijvoorbeeld een red dead redemption dat ook is, maar het is (beiden) niet mijn smaak. Nu is rdr gewoon een genre waar ik minder interesse in heb, maar sf3 zou ik denk ik een 7 geven als persoonlijke rating, en 2 meer een acht, en ja 4 een 9.
Ben met je eens dat de animaties van 3 echt geniaal zijn. En de artstyle vind ik ook mooi (en ja absoluut mooier dan sf4, iemand gaf aan toen het spel net uit was dat het er super uitzag en toen gaf ik al aan het daar niet mee eens te zijn). Maar het is ook weer niet zo lelijk dat het storend is, functioneel met uitschieters naar mooi, vooral sommige achtergronden.
Waarom dan de voorkeur? Sf4 was de game waarmee ik voor het eerste online ging, en later ook meets voor had. en tournooitjes gedaan heb, het spel daardoor ontzettend veel gespeeld, ken (Voor mijn doen, ben natuurlijk verre van goed in de game) best veel details etc. En ja vind ik het leuk omdat het goed is of vind ik het goed omdat het leuk is? De waarheid ligt vast in het midden

Ik weet wel dat veel sf3 spelers sf4 'te simpel' vonden. Misschien juist omdat dit ook toegangkelijkheid meebrach dat het voor mij klikte!
Dus TLDR, het is het totale plaatje van gameplay, lol mee gehad, herinneringen en diepgang...45 chars!
focus attack vind ik ook niet de meeste leuke mechanik maar klikt meer dan parry.....
sf2 is helemaal simpel, dat is gewoon jeugd sentiment, hoeven we verder niet over door te zagen
Misschien ook kracht door eenvoud, net zoals tetris niet echt een goed verhaal is maar ook tijdloos leuk is ofzo......sorta?
Oh en de eigen sfeer van sf3, tsja.....onbekend maakt onbemind, heb gewoon stuk minder met de cast.
En de parry mechanik......vind het vet om te zien, maar irritant om te gebruiken, of om mee te dealen