Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

didado schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:11:
Net een nieuwe Sony SCPH-1110 analoge joystick controller binnen gekregen..

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er niet bepaald ergonomisch uit maar, verder wel een vet ding. :)
Henkje.doc schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:48:
Mochten mensen opeens afvragen waarom de foto's van mijn posts het niet meer doen: ik heb alle foto's in het fotoalbum verwijderd.
Ze komen toch wel op de één of andere manier terug? Of maak je allemaal nieuwe foto's voor ons? :+

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:37
Verwijderd schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 16:50:
[...]

Ziet er niet bepaald ergonomisch uit maar, verder wel een vet ding. :)

[...]

Ze komen toch wel op de één of andere manier terug? Of maak je allemaal nieuwe foto's voor ons? :+
Nope die komen niet meer terug. Heb verzoek om mijn tweakers account te verwijderen heb ik vanochtend uitgezet.

Dus binnenkort is zoveel als mogelijk verdwenen.

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:42
Even een vraagje voor de mensen met een gemodde Game Boy of Game Boy Color.

Wat voor batterijen gebruiken jullie? Liefst oplaadbaar, batterijen gaan wel wat sneller leeg zo. Vind het met oplaadbare batterijen wel altijd een gedoe om de juiste te vinden. Maar zal het wel waard zijn als je die hebt.
Ik hoop dat iemand hier al wat ervaring ermee heeft zodat het mij de hoofdpijn bespaard blijft :Y)

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Koldur schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 17:11:

Wat voor batterijen gebruiken jullie? Liefst oplaadbaar, batterijen gaan wel wat sneller leeg zo. Vind het met oplaadbare batterijen wel altijd een gedoe om de juiste te vinden. Maar zal het wel waard zijn als je die hebt.
Ik hoop dat iemand hier al wat ervaring ermee heeft zodat het mij de hoofdpijn bespaard blijft :Y)
Ik heb hier een hele rits van Panasonic Eneloops, zowel AA als AAA voor verschillende apparaten. En dan het hoogste aantal mAh dat ze aanbieden per type batterij.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Verwijderd

Henkje.doc schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 17:08:
[...]

Nope die komen niet meer terug. Heb verzoek om mijn tweakers account te verwijderen heb ik vanochtend uitgezet.

:o ;( Dat is jammer, je input werd altijd zeer gewaardeerd.

Die batterijen van Ikea waren dacht ik, inwendig Panasonic endeloops, één van de beste oplaadbare (batterijen) accu's die er zijn.

• Koldur
Seroczynski schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 17:14:
[...]

Ik heb hier een hele rits van Panasonic Eneloops, zowel AA als AAA voor verschillende apparaten. En dan het hoogste aantal mAh dat ze aanbieden per type batterij.
Zijn dat oplaadbare?

En vergeten te vragen, wat voor oplader? Dat kan ook nogal specifiek zijn heb ik begrepen, zeker als je NiMH batterijen wil.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Verwijderd

Koldur schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 17:22:
[...]

Zijn dat oplaadbare?

En vergeten te vragen, wat voor oplader? Dat kan ook nogal specifiek zijn heb ik begrepen, zeker als je NiMH batterijen wil.
Ze verkopen die dingen zelfs met oplader en al. ;)

Verwijderd

[...]

Jammer! Je aanwezigheid wordt hier nog steeds gewaardeerd.

• Koldur
Verwijderd schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 17:28:
[...]

Ze verkopen die dingen zelfs met oplader en al. ;)
Ja, die snap ik, maar stel ik wil het zekere voor het onzekere en ga niet voor de IKEA batterijen, dan wordt het al wat anders.
Ga met deze vraag een beetje off-topic, maar vind het met oog op veiligheid wel belangrijk om voor de juiste combo's te gaan. Maar als het eigenlijk niet uitmaakt, vind ik het weer zonde om een nieuwe lader te kopen. Heb er nog een van Panasonic liggen namelijk.
Hoewel laders niet te duur meer zijn, vind ik het om meerdere redenen zonde om maar weer een lader te kopen.

• Koldur
[...]

Wat is de reden dat je verdwijnt hier? Was altijd leuk om te zien wat je postte hier.

Hoe dan ook, het ga je goed.

Verwijderd

Koldur schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 17:50:
[...]

Ja, die snap ik, maar stel ik wil het zekere voor het onzekere en ga niet voor de IKEA batterijen, dan wordt het al wat anders.
Ga met deze vraag een beetje off-topic, maar vind het met oog op veiligheid wel belangrijk om voor de juiste combo's te gaan. Maar als het eigenlijk niet uitmaakt, vind ik het weer zonde om een nieuwe lader te kopen. Heb er nog een van Panasonic liggen namelijk.
Hoewel laders niet te duur meer zijn, vind ik het om meerdere redenen zonde om maar weer een lader te kopen.
Op zich maakt de oplader niet zo heel veel uit. Elke redelijk moderne lader werkt wel goed. De oudere zullen wat meer tijd nodig hebben om op te laden en, missen wat luxe dingetjes als indicaties met gevulde vakjes, zwaardere veertjes etc. Wij hebben een Duracel oplader van min 12jaar oud, die laad ze netjes op. :)
@Koldur Deze set gebruik ik al een paar jaar en ben er nog erg tevreden over. Ik heb wel een aantal AAA Eneloops vervangen in die paar jaar tijd omdat deze charger daar een foutmelding op ging geven. Je kan ze dan nog gebruiken, maar dan houden ze gewoon minder hun charge vast enzo.

https://www.bol.com/nl/p/...-eneloop/9200000087354023

Vind deze prijs relatief hoog, maar op Amazon is die momenteel uitverkocht.

• Arno24
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-11 21:26

Ik gebruik zelf een CleanJuice Battery pack. Opladen via usb-c en gaan.

• Koldur
Arno24 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 18:53:
[...]

Ik gebruik zelf een CleanJuice Battery pack. Opladen via usb-c en gaan.
Ja, die had ik gezien, maar is vrij duur inclusief verzenden.
Helemaal als je de batterijen ook voor de normale GB wil gebruiken, waar ik er drie van heb. Dan moet ik dus vier batterijen kopen, dat wordt mij net even wat te duur. Komen de invoerkosten er ook nog bovenop, wordt het helemaal niet meer leuk helaas. Vind het wel de beste optie op zich hoor.
Ik ga Amazon wel in de gaten houden voor de Eneloops en koop ze als deze weer voor een nette prijs komen.

Dank je voor het meedenken in ieder geval!

[ Voor 8% gewijzigd door Koldur op 01-04-2022 19:28 ]

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:56
@Henkje.doc Jammer, altijd een mooie toegevoegde waarde.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-11 23:55
Jumpman schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 19:34:
@Henkje.doc Jammer, altijd een mooie toegevoegde waarde.
Kan het alleen maar met mijn voorgangers eens zijn.

Liege, liege, liegebeest!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-11 22:35
Jammer @Henkje.doc WE gaan je inderdaad missen als jij naast je foto's ook verdwijnt... ;w

Verwijderd

We hebben hier nog een kleine toevoeging. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dKjwC6h-GRFgoRqmD260rNaLp1s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UydCsH4tT4FAUgT9Y1tZE5C0.jpg?f=fotoalbum_large

• serial_killa159
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-11 10:42
Een week of 2 geleden heb ik een mClassic gekocht. Als het werkt is het beeld goed, minder kartelingen. MAAR:
Ik wil de mensen waarschuwen die een model samsung tv hebben vanaf 2020. Als je de mClassic gebruikt in combinatie met een gamecube / original xbox kan je last hebben met screen blackouts. Dit is een gekend probleem met samsung TVs. (volgens de marseille helpdesk) Het zou iets te maken hebben met een hoge jitter in het signaal die uit de mClassic komt waar de hdmi chip uit die TVs niet mee overweg kan.
Sommige mensen hebben de oplossing gevonden door er een hdmi repeater tussen te zetten. Dit heb ik getest maar dit werkt niet bij mij.
Anderen lossen het op door de mClassic eerst met een hdmi splitter te verbinden (dit heb ik niet getest, ik weet niet of ik er nog extra geld wil aan besteden |:( )

Discogs collection

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HTpgBN0OynZzCHqc-o7bKkSJvek=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vFXF6XKEcSTSepfBPwnomOX8.jpg?f=fotoalbum_large
Net even de astebros demo getest, man wat een lekkere game is dat. Speelt super soepel, dungeons zijn leuk gedaan. Hier ga ik best wel wat uren lol aan beleven. Was nog wel een paar bugs tegen gekomen, zoals niet naar andere ruimte kunnen gaan.

Hier is de link naar de kickstarter waar je ook de demo kan vinden. Kan in ieder geval iedereen aanraden even de demo te checken.
https://www.kickstarter.c...ult=project&term=Astebros

Verwijderd

Was natuurlijk geen ontkomen aan. Dus nu toch maar een plankje erbij geplaats.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XMb8RwcDc-c5FCDHHTGNtADidRk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/urCV1ypdOx7crRvnXVfKRpxP.jpg?f=fotoalbum_large

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:37
Dank voor alle reacties. Gaat iets tever om hier diep op in te gaan.

De community manager heeft iets meer informatie.

Ik zal onze verzameling verder niet meer posten. Retrocollect was oorspronkelijk de plek maar dat is niet meer.

Ik wens jullie in ieder geval heel veel succes toe. Dank voor de fijne tijd. Stay safe!
Ook maar weer eens wat binnen geharkt. Inclusief Famicom Disk System en WonderSwan Color games, twee systemen die ik (nog) niet bezit :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8G0QM-L5WlsMa-tOOFwN-CsASz0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uJjMKLPPD5eIrX00pdN33JXs.jpg?f=user_large

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-11 14:42
Henkje.doc schreef op zondag 3 april 2022 @ 17:39:

Ik zal onze verzameling verder niet meer posten. Retrocollect was oorspronkelijk de plek maar dat is niet meer.

Ik wens jullie in ieder geval heel veel succes toe. Dank voor de fijne tijd. Stay safe!
Zal vast wel een aardige reden achter zitten

Maar In elk geval veel sterkte gewenst.

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:03
Henkje.doc schreef op zondag 3 april 2022 @ 17:39:

Dat is trouwens een misvatting. Retrocollect is er nog steeds. De site is sinds kort weer online met toegang tot database en je eigen collectie gegevens. Ook is er een actieve Discord.

• JoohanDePoohan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-11 12:08
Seroczynski schreef op zondag 3 april 2022 @ 18:47:
Ook maar weer eens wat binnen geharkt. Inclusief Famicom Disk System en WonderSwan Color games, twee systemen die ik (nog) niet bezit :+

[Afbeelding]
Ik heb nog ergens een nieuwe Wonderswan color met game liggen, moet ik eens induiken 8)
JoohanDePoohan schreef op maandag 4 april 2022 @ 09:03:
[...]

Ik heb nog ergens een nieuwe Wonderswan color met game liggen, moet ik eens induiken 8)
Cool, ik vind het een apart device maar volgens mij zijn er best wat toffe ports/games voor uitgekomen. Vrees wel een beetje dat ik weer in een dal van screen mods e.d. terecht ga komen :)

Ben inmiddels bezig met het regelen van een OG Famicom + Disk System 8)

Seroczynski schreef op maandag 4 april 2022 @ 09:19:
[...]

Cool, ik vind het een apart device maar volgens mij zijn er best wat toffe ports/games voor uitgekomen. Vrees wel een beetje dat ik weer in een dal van screen mods e.d. terecht ga komen :)
Ben benieuwd! Qua games....ik keek even naar een 'best of' list en kwam hier uit. Zat niet veel bij waar ik heel erg vrolijk van werd. Ik vind JSS wel een hele toffe game, en ghouls en ghosts wil ik ooit ook nog eens spelen!
Ben inmiddels bezig met het regelen van een OG Famicom + Disk System 8)
Goed in deze hobby is media altijd een dingetje, cd-rot, cartridges die slechter worden etc, maar FDS....lijkt me toch dat deze misschien nog wel het meest gevoelig zijn voor data verlies? Is dat iets waar je al onderzoek naar gedaan hebt? KAn zelf 1-2-3 niets vinden. (nintendo fds lijkt erg op nintendo ds, 3x raden wat je dus te zien krijgt |:( )

10 second ninja DONE

Niets slechts over st1ka he! ;)

Ok eerlijk is eerlijk ik trok zijn content ook slecht in het begin. Maar (mogelijk al vaker benoemd hier, vergeef de herhaling...en dit had ik zelfs met MVG) dat is puur het accent. Daardoor is het initieel even doorbijten.

De content is echt steengoed.

10 second ninja DONE

Sagat schreef op maandag 4 april 2022 @ 13:20:
Niets slechts over st1ka he! ;)

Ok eerlijk is eerlijk ik trok zijn content ook slecht in het begin. Maar (mogelijk al vaker benoemd hier, vergeef de herhaling...en dit had ik zelfs met MVG) dat is puur het accent. Daardoor is het initieel even doorbijten.

De content is echt steengoed.
ooh de content is zeer goed, kijk zijn filmpjes graag. Het is alleen de stem, net of ik naar Borat aan het luisteren ben :D
Sagat schreef op maandag 4 april 2022 @ 10:24:
[...]

Ben benieuwd! Qua games....ik keek even naar een 'best of' list en kwam hier uit. Zat niet veel bij waar ik heel erg vrolijk van werd. Ik vind JSS wel een hele toffe game, en ghouls en ghosts wil ik ooit ook nog eens spelen!

[...]

Goed in deze hobby is media altijd een dingetje, cd-rot, cartridges die slechter worden etc, maar FDS....lijkt me toch dat deze misschien nog wel het meest gevoelig zijn voor data verlies? Is dat iets waar je al onderzoek naar gedaan hebt? KAn zelf 1-2-3 niets vinden. (nintendo fds lijkt erg op nintendo ds, 3x raden wat je dus te zien krijgt |:( )
De WonderSwan Color ziet er gewoon tof uit, en dat Final Fantasy I & II daar op uit zijn gekomen en er ook nog eens goed op uitzien, zijn voor mij al reden genoeg om de handheld in huis te halen. Als ik kritisch naar mijn verzameling kijk, merk ik ook dat ik veel meer georiënteerd ben op het verzamelen van de consoles en devices met ieder een vrij beperkt aantal games, dan een groot aantal games van een bepaald systeem. Mijn verzameling is ook begonnen uit het oogpunt van consoles, niet zozeer de games.

Voor de Famicom Disk System hetzelfde. Die games kan ik prima spelen op mijn Famicom AV i.c.m. een Everdrive. Echter wil ik graag de mogelijkheid hebben om op de originele hardware te spelen.
Volgens mij valt het wel mee met de degradatie van de Famicom Disks, maar eerlijk gezegd heb ik hier nul onderzoek naar gedaan en klakkeloos die games gekocht. Ik zit, mede omdat ik ook erg fan ben van Formule 1, al tijden te azen op die FDS F1 game. En, natuurlijk, de originele Super Mario Bros. 2 8) Helaas heb ik die nog niet in mijn bezit, maar ik ben al door mijn budget van volgende maand heen dus dat moet maar even wachten.

Seroczynski schreef op maandag 4 april 2022 @ 16:07:
[...]

De WonderSwan Color ziet er gewoon tof uit, en dat Final Fantasy I & II daar op uit zijn gekomen en er ook nog eens goed op uitzien, zijn voor mij al reden genoeg om de handheld in huis te halen. Als ik kritisch naar mijn verzameling kijk, merk ik ook dat ik veel meer georiënteerd ben op het verzamelen van de consoles en devices met ieder een vrij beperkt aantal games, dan een groot aantal games van een bepaald systeem. Mijn verzameling is ook begonnen uit het oogpunt van consoles, niet zozeer de games.
Duidelijk: goed mijn insteek is dat ik eigenlijk toch wel diverse games interessant moet vinden, maar snap de jouwe volkomen, en ja verzamel technisch is het gewoon een tof ding!
Volgens mij is het scherm overigens nog best van aardige kwalliteit en nog best hoge refresh rate ook, dacht 75hz ipv standaard 60 (of 50 voor ons onfortuinlijken vroegah)
Voor de Famicom Disk System hetzelfde. Die games kan ik prima spelen op mijn Famicom AV i.c.m. een Everdrive. Echter wil ik graag de mogelijkheid hebben om op de originele hardware te spelen.
Volgens mij valt het wel mee met de degradatie van de Famicom Disks, maar eerlijk gezegd heb ik hier nul onderzoek naar gedaan en klakkeloos die games gekocht.
We moeten het ook niet groter maken dan het is, als die dingen echt op waren neem ik aan dat het wel vrij veel gemeld zou worden op de retro kanalen.
Ik zit, mede omdat ik ook erg fan ben van Formule 1, al tijden te azen op die FDS F1 game. En, natuurlijk, de originele Super Mario Bros. 2 8) Helaas heb ik die nog niet in mijn bezit, maar ik ben al door mijn budget van volgende maand heen dus dat moet maar even wachten.
oh die f1 game ken ik niet eens! Ook maar is checken dan. En ja og smb2, haha die staat toch ook op snes all starts? Dus ja dan maakt een of twee maandjes meer wachtne ook niet uit! Ook deze is verzamel techisch ook super vet natuurlijk!

[ Voor 0% gewijzigd door Sagat op 04-04-2022 16:51 . Reden: og smb of smb2 scheelt nogal... ]

10 second ninja DONE

Wie kent deze serie nog, mis de games best wel en vond het een toffe serie, Nederlandse Glory :D

Misschien een leuk weetje, de PS2 slim was mijn eerste niet Nintendo console en Killzone was mijn eerste game die ik erop gekocht had :D

[ Voor 27% gewijzigd door Linksquest op 05-04-2022 15:15 ]

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Verwijderd

Linksquest schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:54:
Wie kent deze serie nog, mis de games best wel en vond het een toffe serie, Nederlandse Glory :D

[YouTube: Killzone Collection]

Misschien een leuk weetje, de PS2 slim was mijn eerste niet Nintendo console en Killzone was mijn eerste game die ik erop gekocht had :D
Ook die van mij. Na een tijdje alleen de cube, en een snes via mp, een ps2 slim bij bartje gekocht. De ps2 heeft toch best veel exclusieve die wel leuk zijn.

en daarna nog veel meer... net weer een pakketje binnengekomen :P

Verwijderd

Paar handheld games toegevoegd aan de collectie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YsUKL0t4WoUmGCgeuHP7JJHL8gw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OrjAI4FaqZyZmgaJPP9Siu4t.jpg?f=fotoalbum_large

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Nav het nieuws van een nieuwe Monkey Island game en de lovende reviews over de vorige delen, is deze serie op mijn radar gekomen.

Ik heb ze nooit gespeeld. Mijn ervaring met point-and-click games beperkt zich in een ver verleden tot The 7th Guest, Myst en Full Throttle.

Ik zou de MI game(s) nu ook wel eens willen proberen. Kan iemand me vertellen op welk platform deze in 2022 het makkelijkst/best te spelen zijn?

(Retro) Game collectie

Verwijderd

Bruiser schreef op woensdag 6 april 2022 @ 18:28:
Nav het nieuws van een nieuwe Monkey Island game en de lovende reviews over de vorige delen, is deze serie op mijn radar gekomen.

Ik heb ze nooit gespeeld. Mijn ervaring met point-and-click games beperkt zich in een ver verleden tot The 7th Guest, Myst en Full Throttle.

Ik zou de MI game(s) nu ook wel eens willen proberen. Kan iemand me vertellen op welk platform deze in 2022 het makkelijkst/best te spelen zijn?
Gewoon op de pc. Staan op GoG voor weinig, en je hebt weinig high-end nodig. Via een emulator zoals arc kan je het ook bijna overal op spelen. ScummVM ondersteund bijna al de Lucas art spul wel goed, en anders Dosbox voor de rest.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2022 19:23 ]

Verwijderd

Bruiser schreef op woensdag 6 april 2022 @ 18:28:

Monkey island 1 en 2 zijn uitgebracht op de Ps3. Je kan hem op disc kopen of in de store.

• Bruiser
  • Niet online
Spelen point-and-click games leuk op een console (zonder muis)?

Lijkt me namelijk onhandig…

(Retro) Game collectie

Verwijderd

Bruiser schreef op woensdag 6 april 2022 @ 19:59:

Werkt prima hoor. Helemaal met de analog controller is het goed te doen. Daarnaast hebben ze altijd aanpassingen gedaan waardoor het goed werkt.

Zelfs rts games zijn goed te spelen op een controller. Zoals c&c op de ps1.
Verwijderd schreef op woensdag 6 april 2022 @ 20:23:
[...]

Werkt prima hoor. Helemaal met de analog controller is het goed te doen. Daarnaast hebben ze altijd aanpassingen gedaan waardoor het goed werkt.

Zelfs rts games zijn goed te spelen op een controller. Zoals c&c op de ps1.
Noooouuuuu, ze zijn misschien wel te spelen, maar de controls zijn echt ruk vergeleken een muis en toetsenbord. Heb C&C op de PS1 nog wel eens voor de lol gestart, en WC2 op de Saturn, maar dat is niet voor mij weg gelegd. Ondanks dat de besturing wellicht goed gemapped is op een controller, is het zo veel trager en onhandiger dan dat je met een muis zou navigeren.

Nou zijn RTS games geen point-and-click games. Monkey Island zal best prima te spelen zijn op de PS3. Als je nog een Wii hebt liggen dan zou je naar ScummVM op de Wii kunnen kijken, want het werkt echt goed met een wiimote. Maar imo blijft PC de beste keuze, kan je ook nog officieel via GOG te werk gaan.

Verwijderd

Seroczynski schreef op woensdag 6 april 2022 @ 20:37:
[...]

Noooouuuuu, ze zijn misschien wel te spelen, maar de controls zijn echt ruk vergeleken een muis en toetsenbord. Heb C&C op de PS1 nog wel eens voor de lol gestart, en WC2 op de Saturn, maar dat is niet voor mij weg gelegd. Ondanks dat de besturing wellicht goed gemapped is op een controller, is het zo veel trager en onhandiger dan dat je met een muis zou navigeren.

Nou zijn RTS games geen point-and-click games. Monkey Island zal best prima te spelen zijn op de PS3. Als je nog een Wii hebt liggen dan zou je naar ScummVM op de Wii kunnen kijken, want het werkt echt goed met een wiimote. Maar imo blijft PC de beste keuze, kan je ook nog officieel via GOG te werk gaan.
Ik heb vroeger op de ps1 heel veel c&c gespeeld samen met een vriend van mij. Tegen elkaar via een link cable, het is even wennen maar ik werd er snel heel goed in.

Optioneel kan je ook de ps1 muis gebruiken.

Ja hoor. Het is gewenning. Ik ben er op die manier mee opgegroeid, mijn eerste point and click was Discworld op de PS1. Toentertijd speelde ik niet (meer) op PC maar het was voor die tijd prima te doen, ook met controller. Door naar Discworld II, Broken Sword (I/II) en die voorliefde emmert tot de dag vandaag nog steeds door. Sterker nog, vandaag Larry: Wet Dreams Die Twice binnen voor de PS4. Niet de sterkste titel binnen de Larry franchise maar good enough.

Als het je bevalt kan ik je echt nog tientallen console-titels aanraden, tot current-gen aan toe. Heb denk ik wel de meest (goede) point and clicks op disc als het op consoles aankomt. Ook Stupid Invaders op de DC en Monkey Island op de PS3 :+
Verwijderd schreef op woensdag 6 april 2022 @ 20:44:
[...]

Ik heb vroeger op de ps1 heel veel c&c gespeeld samen met een vriend van mij. Tegen elkaar via een link cable, het is even wennen maar ik werd er snel heel goed in.

Optioneel kan je ook de ps1 muis gebruiken.
PS1 muis is inderdaad compatible voor best wat titels.
Even iets anders, ik had gisteren namelijk moeite met in slaap komen omdat ik erachter kwam dat de "originele" Legend of Zelda (Zelda no Densetsu), niet oorspronkelijk is uitgekomen voor de Famicom.

Al sinds de eerste keer dat ik een Zelda game speelde ben ik fan van de franchise, en ik had mijn zinnen al heel lang gezet om de "originele eerste versie" nog een keer aan te schaffen (was er toevallig nooit van gekomen). Onderstaande foto is de versie waar ik het dan over dacht te hebben.

Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fi.ebayimg.com%2Fimages%2Fg%2F4rMAAOSw2WJdz5Pn%2Fs-l640.jpg&f=1&nofb=1

Maar dit blijkt dus een heruitgave van de game te zijn die pas in 1994 zijn weg naar de schappen in de Japanse winkels wist te vinden :$ De originele game kwam uit voor de Famicom Disk System in 1986.

Deze informatie staat gewoon op Wikipedia, maar het kwam niet eens in mij op om dit uit te zoeken. Leek mij vrij obvious dat deze game voor het eerst op de Famicom uit kwam (wat technisch gezien zo is natuurlijk).

Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fi.ebayimg.com%2Fimages%2Fg%2FN-oAAOSwxahe26BF%2Fs-l640.jpg&f=1&nofb=1

Op zich leuk dat ik er alsnog nu achter ben gekomen, want in mijn nieuwe FDS reis betekend dit dat deze game relatief snel onderdeel van de collectie zal uit maken.

Seroczynski schreef op donderdag 7 april 2022 @ 08:25:
Even iets anders, ik had gisteren namelijk moeite met in slaap komen omdat ik erachter kwam dat de "originele" Legend of Zelda (Zelda no Densetsu), niet oorspronkelijk is uitgekomen voor de Famicom.

Al sinds de eerste keer dat ik een Zelda game speelde ben ik fan van de franchise, en ik had mijn zinnen al heel lang gezet om de "originele eerste versie" nog een keer aan te schaffen (was er toevallig nooit van gekomen). Onderstaande foto is de versie waar ik het dan over dacht te hebben.

[Afbeelding]

Maar dit blijkt dus een heruitgave van de game te zijn die pas in 1994 zijn weg naar de schappen in de Japanse winkels wist te vinden :$ De originele game kwam uit voor de Famicom Disk System in 1986.

Deze informatie staat gewoon op Wikipedia, maar het kwam niet eens in mij op om dit uit te zoeken. Leek mij vrij obvious dat deze game voor het eerst op de Famicom uit kwam (wat technisch gezien zo is natuurlijk).

[Afbeelding]

Op zich leuk dat ik er alsnog nu achter ben gekomen, want in mijn nieuwe FDS reis betekend dit dat deze game relatief snel onderdeel van de collectie zal uit maken.
Ja wij hebben de 'inferieure' versie, als ik me niet vergis heeft de intro een andere soundtrack! ;)
(voor de rest is de game identiek vziw, buiten laadtijden en mogelijk zelfs disc swappen? Misschien toch eens even op googlen om het geheugen te verversen.

en yup uiteraard is er iemand (of meerdere iemanden :P ) die dit netjes heeft uitgezocht en vastgelegd! _/-\o_

Vond het overigens wel vet om met mister makkelijke gewone en fds versies te vergelijken. Met name voor het geluid.....beetje zelfde als master system fm en non fm (psg? vergeet die afkorting altijd) geluid te vergelijken.

10 second ninja DONE

• Eymas
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22-11 21:11
Sagat schreef op donderdag 7 april 2022 @ 08:49:
[...]
Vond het overigens wel vet om met mister makkelijke gewone en fds versies te vergelijken. Met name voor het geluid.....beetje zelfde als master system fm en non fm (psg? vergeet die afkorting altijd) geluid te vergelijken.
Vond het verschil van Super Mario Bros: The Lost Levels ook wel mooi. Een paar andere sprites dan wat je eerst gewend was van de SNES versie, die dezelfde set gebruikte als de originele SMB 1 :)

Verwijderd

Sagat schreef op donderdag 7 april 2022 @ 08:49:
[...]

Ja wij hebben de 'inferieure' versie, als ik me niet vergis heeft de intro een andere soundtrack! ;)
(voor de rest is de game identiek vziw, buiten laadtijden en mogelijk zelfs disc swappen? Misschien toch eens even op googlen om het geheugen te verversen.

en yup uiteraard is er iemand (of meerdere iemanden :P ) die dit netjes heeft uitgezocht en vastgelegd! _/-\o_

Met een modificatie is het wel mogelijk om meer geluid uit je nes te krijgen.

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:21
Verwijderd schreef op donderdag 7 april 2022 @ 17:07:
[...]

Met een modificatie is het wel mogelijk om meer geluid uit je nes te krijgen.
Helaas mis je dan nog steeds de microfoon om in te schreeuwen.

Er zijn inderdaad wel meerdere spellen eerst op de fds uitgekomen dan de Famicom. Nintendo had daar best flink op ingezet in Japan. Bijvoorbeeld Metroid, Kid Icarus, Excitebike.

Verwijderd

martin_v_z schreef op donderdag 7 april 2022 @ 18:06:
[...]

Helaas mis je dan nog steeds de microfoon om in te schreeuwen.

Er zijn inderdaad wel meerdere spellen eerst op de fds uitgekomen dan de Famicom. Nintendo had daar best flink op ingezet in Japan. Bijvoorbeeld Metroid, Kid Icarus, Excitebike.
Als het net als de GameCube microfoon werkt, dan hoeft dat van mij niet zo. Niet alle accessoires is zaligmakend

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-11 22:35
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x99uuFKpJuf2BQW4zj3tHS7tUo4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R7lzptsEYiX7M64J0AAUUuoB.jpg?f=fotoalbum_large

Remute N64 : Ik heb hem nu een uurtje of 4 al op repeat staan in de N64, geluid (zelfs via de speakers van de TV) is goed, mooi vol geluid en de nummers zijn wel vet moet ik zeggen. Een tweetal wat minder maar nog altijd goed om aan te horen. Ik ben er van aan het genieten.

In Q3 komen de Megadrive en SNES albums uit, ben benieuwd of dat ook zo goed klinkt als nu op de N64.

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:30

jdh009

FP ProMod
Ik zat zojuist nog even te kijken hoe ik mijn NES,SNES em N64 ga aansluiten en kwam vanuit dit topic de suggestie tegen voor de RAD2x Waarop ik dan met een Male HDMI naar mini C HDMI cable het geheel op mijn LG OLED scherm kan aansluiten. Ik vroeg me af is dit nog steeds een goede deal?
https://www.retrogamingca...E-N64-HD-RAD2X-HDMI-CABLE

Daarnaast zag ik dat je op die site ook je regio zou moeten aangeven van de console voor je besteld. Is dat keuzemenu bij jullie wel beschikbaar/ zijn er in ieder geval opties in te zien?

Worden deze ook lokaal in verkocht?

[ Voor 3% gewijzigd door jdh009 op 09-04-2022 01:14 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Verwijderd

jdh009 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 01:13:
Ik zat zojuist nog even te kijken hoe ik mijn NES,SNES em N64 ga aansluiten en kwam vanuit dit topic de suggestie tegen voor de RAD2x Waarop ik dan met een Male HDMI naar mini C HDMI cable het geheel op mijn LG OLED scherm kan aansluiten. Ik vroeg me af is dit nog steeds een goede deal?
https://www.retrogamingca...E-N64-HD-RAD2X-HDMI-CABLE

Daarnaast zag ik dat je op die site ook je regio zou moeten aangeven van de console voor je besteld. Is dat keuzemenu bij jullie wel beschikbaar/ zijn er in ieder geval opties in te zien?

Worden deze ook lokaal in verkocht?
Enkel alleen voor je Snes is het een aardige optie. De N64 heeft standaard geen RGB, en zal blijven hangen op composiet. Dan zit je ook nog met je Nes die compleet buiten de boot valt.

Andere optie is een OSSC voor je SNES, en een Retrothink2xmini voor je N64 en Nes. Of een Retrothink5x die alles ondersteunt. De laatste is wel vors duurder maar, is vrijwel plug & play. De OSSC vergt wat meer tweaken ;) met de instellingen. en kan betere ondersteuning bieden voor de oude homecomputers en wat excotische hardware. Hij kan alleen wat minder goed overweg met wisselende resoluties maar, dit is voornamelijk een PS1/2 issue. De Retothink5x gaat daar dan wel weer beter mee om. Een GBS controller wordt ook nog wel eens toegepast omdat probleem te verhelpen. Alleen heb je wel wéér een kastje erbij.

Blijft het bij die 3 consoles of komt er in de toekomst nog wat bij? En hoeveel tijd/geld wil je er tegenaan gooien? Neem anders ook hier een kijkje voor wat info :)

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-11 21:52
Ik kan mij vergissen maar accepteert de OSSC niet enkel RGB over scart? Maw, voor zowel de NES als de N64 heb je dan ook nog een Koryuu (bvb) transcoder nodig. Anders kan je beide toestellen niet gebruiken op de OSSC.

Ik heb mijn OSSC hier aan een tweaker verkocht en mij ondertussen een RetroTink 5x gekocht en naar gebruiksgemak is de RetroTink veel eenvoudiger. Bovendien is het niet noodzakelijk om daar een rgb signaal aan te bieden. Die neemt zo goed als alles momenteel.
Bovendien werd het OSD ook geupdate waardoor alles nog wat eenvoudiger geworden is.
Ekfad schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 08:37:
[...]

Ik kan mij vergissen maar accepteert de OSSC niet enkel RGB over scart? Maw, voor zowel de NES als de N64 heb je dan ook nog een Koryuu (bvb) transcoder nodig. Anders kan je beide toestellen niet gebruiken op de OSSC.

Ik heb mijn OSSC hier aan een tweaker verkocht en mij ondertussen een RetroTink 5x gekocht en naar gebruiksgemak is de RetroTink veel eenvoudiger. Bovendien is het niet noodzakelijk om daar een rgb signaal aan te bieden. Die neemt zo goed als alles momenteel.
Bovendien werd het OSD ook geupdate waardoor alles nog wat eenvoudiger geworden is.
OSSC doet geen composiet inderdaad.

Verwijderd

Ekfad schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 08:37:
[...]

Nee, dat klopt. Vandaar de aanbeveling voor een Retrothinkmini. Die gelinkt is dan niet leverbaar maar, deze kloon op Amazon nog wel. Die verwerkt wel composiet en s-video, dat laatste werkt ook prima met de meeste N64 consoles. Alleen de transparante versies willen nog wel eens afwijken.

• Sunz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:23
Sorry als deze vraag stom klinkt maar met zo'n retrotink 5x kan je hoeveel consoles aansluiten?

1x S-video - 1x composite - 1x Scart en 1x component als ik het goed begrijp?

Dus 4 consoles ongeveer?

Stel ik wil een NES en SNES aansluiten kan ik er maar 1 van de 2 aansluiten via composite?

Of zetten jullie daar allemaal nogmaals een switcher voor tussen?

Aardig ding maar wel wat aan de prijs :)

Ik zou liefst volgende consoles in de toekomst willen aansluiten aan een OLED LG + Reciever. Ben ik dan met zo'n Retrotink 5x klaar?

-NES
-SNES
-N64
-PS1
-PS2
-DC
-Gamecube
-Wii

Bedankt voor de hulp!

• Ekfad
Sunz schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 09:30:
Sorry als deze vraag stom klinkt maar met zo'n retrotink 5x kan je hoeveel consoles aansluiten?

Dus 4 consoles ongeveer?

Stel ik wil een NES en SNES aansluiten kan ik er maar 1 van de 2 aansluiten via composite?

Ik zou liefst volgende consoles in de toekomst willen aansluiten aan een OLED LG + Reciever. Ben ik dan met zo'n Retrotink 5x klaar?

-NES
-SNES
-N64
-PS1
-PS2
-DC
-Gamecube
-Wii

Bedankt voor de hulp!
Je zoekt je een goede scart switch, koopt voor je composiet toestellen verloop stukken en sluit dan alles aan met een scart kabel op de RT5X
Idem met de toestellen die je via component kan aansluiten. Componentswitch waar je alle toestellen op hangt en dan van daar uit naar de RT5X

Verwijderd

Sunz schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 09:30:

Dus 4 consoles ongeveer?

-NES
-SNES
-N64
-PS1
-PS2
-DC
-Gamecube
-Wii

Bedankt voor de hulp!
Het meeste gaat via scart switches. Wel opletten dat die RGB ondersteunen, en er zijn wat goede opties hier voorbij gekomen. @Verwijderd had laatst nog wel een goedadresje ervoor.

De Retrothink5x is de beste oplossing momenteel. Er zit wel een OSSCpro aan te komen maar, dat kan nog even duren. Hij zal minimaal in de zelfde prijscategorie komen en, ook wel levering problemen krijgen..

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 09:38:
[...]

Het meeste gaat via scart switches. Wel opletten dat die RGB ondersteunen, en er zijn wat goede opties hier voorbij gekomen. @Verwijderd had laatst nog wel een goedadresje ervoor.

De Retrothink5x is de beste oplossing momenteel. Er zit wel een OSSCpro aan te komen maar, dat kan nog even duren. Hij zal minimaal in de zelfde prijscategorie komen en, ook wel levering problemen krijgen..
De goedkope scart switches die ik heb zijn helaas uitverkocht en niet meer te krijgen daar.

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 19:10

3style

...

Verwijderd schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 11:04:
[...]

De goedkope scart switches die ik heb zijn helaas uitverkocht en niet meer te krijgen daar.
Welke scart switch heb jij dan? Ik zie er nog genoeg beschikbaar bij verschillende webshops.
Ik kan alleen maar beamen dat de retrotink 5x echt een top apparaat is!
Gebruik hem voor mijn sega en xbox. Super veel opties en alles werkt vlekkeloos.

Zijn wel nog wat dingen waar je rekening mee moet houden, ten eerste komen er nog verzendkosten en importkosten bij. Ik was omgerekend denk €375 kwijt. Daarnaast moet je zorgen voor goede kabels, die zijn ook niet goedkoop.

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Tijdje niet meer gepost hier.

Ik zag dat de Retrotink 5x is opgenoemd en ook de OSSC Pro. Er is ook een derde, de PixelFX Morph. Momenteel is alleen de 5x verkrijgbaar. Voor de overige twee is geen datum bekend en zover we weten is dit niet binnenkort.

N64 werkt prima met de OSSC, maar... dan moet je wel een RGB mod kit ingebouwd hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door laugh op 09-04-2022 12:36 ]

• Ekfad
cold_as_ijs schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 12:12:
Ik kan alleen maar beamen dat de retrotink 5x echt een top apparaat is!
Gebruik hem voor mijn sega en xbox. Super veel opties en alles werkt vlekkeloos.

Zijn wel nog wat dingen waar je rekening mee moet houden, ten eerste komen er nog verzendkosten en importkosten bij. Ik was omgerekend denk €375 kwijt. Daarnaast moet je zorgen voor goede kabels, die zijn ook niet goedkoop.
Hij is er nu uitverkocht maar je kan even wachten en hem dan aanschaffen bij videogameperfection voor 327€. Zij verzenden uit Ierland en dan betaal je enkel de verzending extra.

Verwijderd

3style schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 11:51:
[...]

Welke scart switch heb jij dan? Ik zie er nog genoeg beschikbaar bij verschillende webshops.
Ding van 4 euro. Een 5 port scart switch. Meeste zijn een stuk duurder. Helemaal als je RGB zoekt.

Verwijderd

Onderstaande toegevoegd :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ity5bglprcNDTHo9LzjrtFoceLQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fq09bfNhy6rZtU6mq7NEEs8q.jpg?f=fotoalbum_large

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 19:10

3style

...

Verwijderd schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 13:14:
[...]

Ding van 4 euro. Een 5 port scart switch. Meeste zijn een stuk duurder. Helemaal als je RGB zoekt.
Zoiets heb ik:

https://www.kabeldirect.n...jIvEHOirHrnRoCR2EQAvD_BwE
Netjes, die ziet er tof uit :D

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
Heel fijne arcade stick netjes.

Verwijderd

Ja die heb ik ook. Blijkbaar toch weer leverbaar :-)

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-11 23:49
Ondanks dat ik zo'n fan ben van het spel Wii Party... de Balansboot-mode is duidelijk niet gemaakt om in je eentje te spelen. In co-op met de CPU laat 'ie je expres verliezen :| Je wint makkelijker door in je eentje een 2p-spel te doen :+

Als single player moet je co-op'en met de CPU. Maar die plaatst de Mii's zo slecht dat ik bijna nooit kan winnen in de Expert-niveau (slechts 2x in 8mnd dat ik het spel heb), al win ik alle mini-games kiept de boot alsnog om omdat de CPU on-strategisch is. Spelen met iemand die de controller slecht beheerst geeft een oneindig grotere win-kans 8)7

Uit frustratie heb ik Balansboot eens op "2 spelers" gezet en zelf beide controllers bespeeld (lukt helaas niet voor veel mini-games). Echter 2x geprobeerd en beide keren gewonnen :o Ene keer slechts 2 v/d 10 mini-games gehaald, de andere keer 8 v/d 10. Maar door de Mii's strategisch neer te zetten blijft het zelfs in balans (=winnen) als de meeste mini-games niet gehaald zijn :o
Toch nog even reclame maken voor de kickstarter van Astebros, is van de makers Demons of Asteborg.
https://www.kickstarter.c...ult=project&term=Astebros
Over 8 uur sluit de campagne, originele target is al lang en breed gehaald. Dus in principe gaat de game er gewoon komen. Maar zou mooi zijn als ze nog wat zaken kunnen toevoegen.

Verwijderd

Jup... Ik was laatst op zoek naar forza horizon 5 (disc versie). Toen kwam ik erachter dat bol.com bijna alleen nog maar de download versie aanbied. Het ziet er naar uit dat Microsoft echt aan het bewegen is naar digital only. Net zoals de switch games met een voucher....

Dat is ook de reden dat ik voornamelijk voor de ps5 spaar bij de current gen. En geen voorstander ben van ps plus/ps now/gamepass abonnementen.
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2022 @ 11:55:
[...]

Jup... Ik was laatst op zoek naar forza horizon 5 (disc versie). Toen kwam ik erachter dat bol.com bijna alleen nog maar de download versie aanbied. Het ziet er naar uit dat Microsoft echt aan het bewegen is naar digital only. Net zoals de switch games met een voucher....

Dat is ook de reden dat ik voornamelijk voor de ps5 spaar bij de current gen. En geen voorstander ben van ps plus/ps now/gamepass abonnementen.
Ben met die reden nu ook geswitched naar PS5 als main platform. Graag of helemaal niet.

• Bruiser
  • Niet online
[...]

Dat zit er, jammer genoeg, aan te komen… ook bij Playstation vrees ik…

Van zodra gaming enkel nog digital only wordt stopt het voor mij.

Gelukkig heb ik nog ruim voldoende (retro)games om te spelen 😄

(Retro) Game collectie

• Bruiser
  • Niet online

De snelste manier om dit even te testen was de Sega-CD versie van Monkey Island op de Everdrive zetten.

Het werkt, maar daar is dan ook alles mee gezegd imo. Point-and-click mbv een controller is traaaag! (Om nog maar te zwijgen over het laden van elk nieuw scherm…)

Toch maar eens ScummVM op een gewone PC proberen dan

(Retro) Game collectie

• Bruiser
  • Niet online
Exorcist schreef op woensdag 6 april 2022 @ 23:33:
[...]

Ja hoor. Het is gewenning. Ik ben er op die manier mee opgegroeid, mijn eerste point and click was Discworld op de PS1. Toentertijd speelde ik niet (meer) op PC maar het was voor die tijd prima te doen, ook met controller. Door naar Discworld II, Broken Sword (I/II) en die voorliefde emmert tot de dag vandaag nog steeds door. Sterker nog, vandaag Larry: Wet Dreams Die Twice binnen voor de PS4. Niet de sterkste titel binnen de Larry franchise maar good enough.

Als het je bevalt kan ik je echt nog tientallen console-titels aanraden, tot current-gen aan toe. Heb denk ik wel de meest (goede) point and clicks op disc als het op consoles aankomt. Ook Stupid Invaders op de DC en Monkey Island op de PS3 :+
Aanraders van het genre altijd welkom 😉

(Retro) Game collectie

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:48

SD5k

>4&X

Heb ik ook nog gehad, idd erg fijne stick voor non-Sanwa/Seimitsu onderdelen.

Leuk om als new old stock te zien. 🙂

• Bruiser
  • Niet online
De vraag is hier al eerder gesteld maar kan het/de antwoord(en) zo direct niet meer terugvinden…

Welke goede maar betaalbare HDMI switch?
Ik ben al een tijdje naar erntje op zoek maar kan het bos door de bomen niet meer zien…

Enerzijds voor (retro)consoles (Analogue/N64 UltraHDMI/PS3/X360/…) en eventueel een andere voor modernere consoles (Xbox One/SeriesX/Switch/…) in de veronderstelling dat deze laatste hogere resoluties/framerate moet ondersteunen.

Min. 4 inputs
Auto-switching (eventueel te overrulen middels remote)
Min. 1 output

Misschien een idee om deze info dan ook gelijk in de startpost te zetten?

[ Voor 16% gewijzigd door Bruiser op 10-04-2022 12:38 ]

(Retro) Game collectie

• Ekfad
[...]

En op de disc staat dan meestal enkel een activatie (zie ook Flight Simulator en Halo). Echt hatelijk

Verwijderd

Bruiser schreef op zondag 10 april 2022 @ 12:19:
[...]

Dat zit er, jammer genoeg, aan te komen… ook bij Playstation vrees ik…

Van zodra gaming enkel nog digital only wordt stopt het voor mij.

Gelukkig heb ik nog ruim voldoende (retro)games om te spelen 😄
Zolang Playstation nog gewoon de game op disc blijft aanbieden vind ik het prima.

Verwijderd

Ekfad schreef op zondag 10 april 2022 @ 12:43:
[...]

En op de disc staat dan meestal enkel een activatie (zie ook Flight Simulator en Halo). Echt hatelijk
Dit inderdaad ook.... Een zorgelijke zaak..

Verwijderd

Bruiser schreef op zondag 10 april 2022 @ 12:35:
De vraag is hier al eerder gesteld maar kan het/de antwoord(en) zo direct niet meer terugvinden…

Welke goede maar betaalbare HDMI switch?
Ik ben al een tijdje naar erntje op zoek maar kan het bos door de bomen niet meer zien…

Enerzijds voor (retro)consoles (Analogue/N64 UltraHDMI/PS3/X360/…) en eventueel een andere voor modernere consoles (Xbox One/SeriesX/Switch/…) in de veronderstelling dat deze laatste hogere resoluties/framerate moet ondersteunen.

Min. 4 inputs
Auto-switching (eventueel te overrulen middels remote)
Min. 1 output

Misschien een idee om deze info dan ook gelijk in de startpost te zetten?
Ik heb zelf deze in gebruik. Doet wat ie moet doen.
Ekfad schreef op zondag 10 april 2022 @ 12:43:
[...]

In geval van Flightsim kan het niet eens op één disc. Het lijkt gewoon een koste besparing dingetje, en de meerderheid vind het allemaal prima. Die kijken alleen naar wat ze er nu aan hebben, niet wat ze in de toekomst nog ermee kunnen doen.

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Tsja, denk dat je dit op een gegeven moment niet meer kan vermijden tenzij je helemaal geen recente games meer gaat spelen. Dat je een game op disc hebt, kan nog steeds zijn dat je grote day one patches nodig hebt die je alleen binnenkrijgt via online updates, en zodra de servers down liggen gaat dit dan ook niet meer.

Enige mogelijkheid is dat je hoopt dat de consoles op een gegeven moment gehacked worden en dat mensen alle games online bewaren met alle updates. En dat je op die manier dan toch nog bij die updates kan komen nadat de stekkers eruit zijn van de officiële servers.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 april 2022 @ 13:03:
[...]

Ik heb zelf deze in gebruik. Doet wat ie moet doen.

[...]

In geval van Flightsim kan het niet eens op één disc. Het lijkt gewoon een koste besparing dingetje, en de meerderheid vind het allemaal prima. Die kijken alleen naar wat ze er nu aan hebben, niet wat ze in de toekomst nog ermee kunnen doen.
Ze hebben de keuze gemaakt om alleen 50gb discs te ondersteunen. Als ze 100Gb discs hadden ondersteund dan was het geen probleem geweest. Maar Flightsim werkt sowieso niet zonder internet toch? Dan is de noodzaak van een disc er niet echt vind ik.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 april 2022 @ 13:08:
[...]

Ze hebben de keuze gemaakt om alleen 50gb discs te ondersteunen. Als ze 100Gb discs hadden ondersteund dan was het geen probleem geweest. Maar Flightsim werkt sowieso niet zonder internet toch? Dan is de noodzaak van een disc er niet echt vind ik.
Dat verplichte internet heb je toch voor wel meer spellen? Het gaat er mij meer om dat ik iets meer tastbaarheid heb van het gekochte product. Verkoop dan kaartje met de code ofzo. Scheelt ook weer in materiaal/productie kosten.
Bruiser schreef op zondag 10 april 2022 @ 12:28:
[...]

Aanraders van het genre altijd welkom 😉
Compleet random: Gray Matter (Xbox 360), Captain Morgane (PS3), Runaway (DS), Undercover: Dual Motive (DS), Sam and Max (meerdere delen PSN (PS3/360) ), Hotel Dusk (DS), Broken Sword: The Serpent Curse (Vita, PS4. Xbox One), Deponia (collection) (PS4), Dementrios (PS4, Vita), Yesterday Origins (PS4), Thimbleweed Park (PS4) en vergeet vooral Day of the Tentacle, Grim Fandango en Full Throttle niet (PS4/Vita) als je toch bezig bent :+

De PS4 heeft er nog veel meer, was een ideaal platform voor met name kleinere ontwikkelaars waardoor er ook velen gewoon op disc zijn uitgebracht. Voor de One veel minder (in hetzelfde licht als de eerdere discussie @Verwijderd ).

Point-and-clicks blijft mijn lievelingsgenre, toch wel samen met survival horror (non-sci fi).

Verwijderd

Exorcist schreef op zondag 10 april 2022 @ 13:59:
[...]

Compleet random: Gray Matter (Xbox 360), Captain Morgane (PS3), Runaway (DS), Undercover: Dual Motive (DS), Sam and Max (meerdere delen PSN (PS3/360) ), Hotel Dusk (DS), Broken Sword: The Serpent Curse (Vita, PS4. Xbox One), Deponia (collection) (PS4), Dementrios (PS4, Vita), Yesterday Origins (PS4), Thimbleweed Park (PS4) en vergeet vooral Day of the Tentacle, Grim Fandango en Full Throttle niet (PS4/Vita) als je toch bezig bent :+

De PS4 heeft er nog veel meer, was een ideaal platform voor met name kleinere ontwikkelaars waardoor er ook velen gewoon op disc zijn uitgebracht. Voor de One veel minder (in hetzelfde licht als de eerdere discussie @Verwijderd ).

Point-and-clicks blijft mijn lievelingsgenre, toch wel samen met survival horror (non-sci fi).
Alle telltale games zijn deels ook point and click.
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2022 @ 14:08:
[...]

Alle telltale games zijn deels ook point and click.
Ik beschouw ze zelf niet als dusdanig, omdat het veel meer "on rails/gedirigeerd" is, je wordt een kant opgeduwd en hebt geen vrije keus behalve de beslissingen die je neemt.
[...]

Bij Microsoft is momenteel wel meer niet in orde, en dat zeg ik als Xbox Ambassadors, heb er ook al een keer een blog over geschreven. Controllers zijn ook erg schaars te vinden, net als bepaalde andere Accessoires die gewoon niet te krijgen zijn. Momenteel heb ik zelf nog de PS4 Pro, die voor mij nog alle games ik graag wil, gewoon afspreeld, begin dit jaar de Xbox Series X kunnen bemachtigen en deze als main systeem nu, maar wil uit eindelijk ergens volgend jaar kijken voor een PS5. Maar liefst inderdaad ook gewoon alles fysiek.

Verwijderd

Linksquest schreef op zondag 10 april 2022 @ 15:22:
[...]

Bij Microsoft is momenteel wel meer niet in orde, en dat zeg ik als Xbox Ambassadors, heb er ook al een keer een blog over geschreven. Controllers zijn ook erg schaars te vinden, net als bepaalde andere Accessoires die gewoon niet te krijgen zijn. Momenteel heb ik zelf nog de PS4 Pro, die voor mij nog alle games ik graag wil, gewoon afspreeld, begin dit jaar de Xbox Series X kunnen bemachtigen en deze als main systeem nu, maar wil uit eindelijk ergens volgend jaar kijken voor een PS5. Maar liefst inderdaad ook gewoon alles fysiek.
Kan de schaarste in accessoires voor de Xbox S/X ook niet te maken hebben met de populariteit van de Xbox-one?
Retailers die met veel stock bleven zitten, die nu minder inkopen van hun groothandels.

Voor mij was de makkelijker verkrijgbaarheid, en de gamepass truc de voornaamste rede voor aankoop. Als de PS5 "gewoon" in de winkel lag, dan hadden we die wel aangeschaft.

Verwijderd

Linksquest schreef op zondag 10 april 2022 @ 15:22:
[...]

Het aanbod in winkels wat betreft xbox in Nederland is altijd vrij gering geweest. (behalve in de xbox 360 tijd). Heeft ook met het marktaandeel te maken natuurlijk. Daarnaast komen er ook minder fysieke games uit op xbox, reden hiervoor is dat Microsoft geen limited run toestaat. Daardoor is het aanbod ook kleiner en Microsoft wil abonnementen verkopen en geen games. Dus ik denk dat daar het verschil zit in het aanbod in de winkels.

Wellicht dat in Amerika de schappen wel veel voller liggen. Maar daar hebben ze ook 50% marktaandeel t.o.v. Playstation. Waarom zou je als retailer je winkel volgooien terwijl het niet verkocht wordt. Je legt altijd de meest populaire artikelen in je winkel.

Mediamarkt wil geen voorraad ouder dan 4 maanden in zijn winkel hebben liggen. Artikelen die geen snelle doorloop hebben zullen dan niet meer opgenomen worden in het assortiment.

Verwijderd

Iets heel anders, ik heb begrepen dat er een reprint bezig is voor slecht leverbare 3ds games:

https://playsense.nl/4904...idges-aan-het-printen-is/

Wel interessant, want sommige games zijn erg duur op dit moment. Binnenkort maar even in de gaten houden, er zijn nog genoeg games die ik wil hebben namelijk.

Edit: reprint kan je herkennen aan meerdere zaken. O.a. Dat er nu compatible met de 2dsxl aan de voorkant staat

[Twitter: https://twitter.com/pikuri_/status/1512705499438927873?t=ibk3qxO8cXohHQUHBI0w8Q&s=19]

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2022 18:21 ]

Pagina: 1 ... 137 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.