Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Exorcist schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 14:59:
[...]

Herkenbaar. Al moet ik Forza Horizon 5 en Flight Simulator nog op disc kopen, wacht dan wel tot ze iets zijn afgeprijsd ipv. de volle mep.
Same here, koop ze wel wanneer ze in de aanbieding zijn. Al sla ik fight simulator over, die game heeft sowieso internet nodig om te functioneren. Dan zie ik er geen toegevoegde waarde in om die fysiek te kopen.

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 19:10

3style

...

Koldur schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 18:23:
[...]

Nee, vind het wel leuk, maar ga het nooit nodig hebben. Dan zou ik het vooral voor het hebben doen dan wat anders, beetje zonde voor €31

Waarom ga je het scherm swappen?
Scherm had een paar irritante krassen en wel een leuk hobby klusje :) ook best goed te doen in vergelijking tot een 3ds.

[ Voor 6% gewijzigd door 3style op 19-03-2022 19:58 ]

Verwijderd

Voor wie nog op zoek is naar een sealed exemplaar van xenoblade chronicles x voor de wii u. Hij is nu voor een gunstige prijs te koop bij coolshop:

https://www.coolshop.nl/p...b2ddfbf49c964a9abef913d82

Let op dat deze wel een USK logo aan de voorkant heeft zitten! Hoogstwaarschijnlijk is er ook Duitse tekst aan de achterkant van het doosje te zien. Game is wel in het Engels.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2022 11:17 ]

Van de makers van demons of asteborg een nieuwe multiplayer roguelite voor de sega,
https://www.kickstarter.com/projects/neofid-studios/astebros. Eerste target is al gehaald, ik ga hem in ieder geval backen, want vind Demons of Asteborg toch een van de mooiste games op de sega
Vraagje aan allen.

De DC broadband adapter, is deze enigsinds beschikbaar, al dan niet in clone vorm bij onze chinese vrienden? Ik kan me bijna niet voorstellen dat het niet zo is, maar zou fijn zijn als er mensen ervaringen kunnen sharen.

Ik begrijp dat (al dan niet in combinatie met een gd emu) je games vanaf je netwerk zou moeten kunnen streamen......heb zeker interesse in deze feature!

10 second ninja DONE

Sagat schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 14:29:
Vraagje aan allen.

De DC broadband adapter, is deze enigsinds beschikbaar, al dan niet in clone vorm bij onze chinese vrienden? Ik kan me bijna niet voorstellen dat het niet zo is, maar zou fijn zijn als er mensen ervaringen kunnen sharen.

Ik begrijp dat (al dan niet in combinatie met een gd emu) je games vanaf je netwerk zou moeten kunnen streamen......heb zeker interesse in deze feature!
Volgens mij moet je het doen met de beschikbare originele BBA's. Toevallig laatst zitten kijken om online te gaan met mijn DC, en dan kom je al snel uit op een DreamPi. Ik maak even een flinke aanname hier, maar ik verwacht niet dat dergelijke projecten zouden bestaan als er een beter alternatief zou zijn voor de BBA.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Soms zie ik ook nieuwe stickers (al dan wat kleiner) op SNES en N64 doosjes ;w

Maar aangezien dit gewoon een plastic cover is, beetje afpielen en dan met IPA afpoetsen. Zie je niets meer van.

[ Voor 11% gewijzigd door Seroczynski op 22-03-2022 15:52 ]

Seroczynski schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 15:51:
[...]

Soms zie ik ook nieuwe stickers (al dan wat kleiner) op SNES en N64 doosjes ;w

Maar aangezien dit gewoon een plastic cover is, beetje afpielen en dan met IPA afpoetsen. Zie je niets meer van.
Ook nog tips voor de herdrukte cover? :> ;) ;) ;)
Seroczynski schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:03:
[...]

Wist je niet dat je die gekocht had?
Nee, online bij CeX besteld. Waardevolle toevoeging eigenlijk ja. Dit soort meuk zou ik echt nooit kopen dus hij gaat ook retour. Lees ook dat ze dit eigenlijk niet online mogen verkopen maar alleen in de winkel.
Exorcist schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:04:
[...]

Nee, online bij CeX besteld. Waardevolle toevoeging eigenlijk ja. Dit soort meuk zou ik echt nooit kopen dus hij gaat ook retour. Lees ook dat ze dit eigenlijk niet online mogen verkopen maar alleen in de winkel.
Volledig onacceptabel dan, ik had 'm ook retour gedaan. Vind het echt schandalig. Hoor wel vaker vreemde verhalen over CeX, anderen zijn er weer prima over te praten. Ik weet het niet, zou er zelf niet zo snel iets aanschaffen.

Seroczynski schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:05:
[...]

Volledig onacceptabel dan, ik had 'm ook retour gedaan. Vind het echt schandalig. Hoor wel vaker vreemde verhalen over CeX, anderen zijn er weer prima over te praten. Ik weet het niet, zou er zelf niet zo snel iets aanschaffen.
Moet zeggen dat ik er echt al ontelbare keren gekocht heb (online en fysiek) en nog nooit iets aan de hand gehad. Dus ik vergeef het hen :P, maar spel gaat wel retour. M'n hart bloedt bij het zien van zulke covers :+

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:37
Herkenbaar. Ook een aantal malen gehad en idd. Die gaan gewoon retour. Gelukkig nooit tijdens mm xbox 360 hunt.

Wel een keer wat nstc versies waar ik minder blij van werd :) damn collectors..

Verwijderd

[...]

Het wisselt ook heel erg per vestiging, Arnhem en Groningen zijn top, de rest is matig tot slecht.
En online doen ze per item bezorg kosten rekenen :?
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:55:
[...]

Het wisselt ook heel erg per vestiging, Arnhem en Groningen zijn top, de rest is matig tot slecht.
En online doen ze per item bezorg kosten rekenen :?
Ik vind Haarlem, Nijmegen en Heerenveen ook wel ok. Zeker die in Haarlem.

Verwijderd

Exorcist schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 17:07:
[...]

Ik vind Haarlem, Nijmegen en Heerenveen ook wel ok. Zeker die in Haarlem.
Oh ja, Haarlem is door de weeks ook wel relax, in het weekend soms wat minder. Haarlem heeft ook wel een leuke gamezaakje The gameshop ligt soms wel leuk spul, en kan ook wel onderhandelen bij de kassa. Wel een heel klein oud zaakje, en alleen cash afrekenen. :)
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 17:20:
[...]

Oh ja, Haarlem is door de weeks ook wel relax, in het weekend soms wat minder. Haarlem heeft ook wel een leuke gamezaakje The gameshop ligt soms wel leuk spul, en kan ook wel onderhandelen bij de kassa. Wel een heel klein oud zaakje, en alleen cash afrekenen. :)
Ben ik toen ook geweest ja, zeker leuk! Dat het nog bestaat :o

Verwijderd

Exorcist schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 19:25:
[...]

Ben ik toen ook geweest ja, zeker leuk! Dat het nog bestaat :o
Komt denk ik door de vaste klanten, en ouderwetse service. Net als GamelandGroningen en Galaxy in Rotterdam (die verhuisd is, zit nu in het winkelcentrum Zuidplein). Beide concurrentie genoeg er omheen van grotere winkelketens.

Verwijderd

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2022 20:28 ]

Verwijderd

Ja, ik had hem gezien. Misschien komt hij hier een keer in de aanbieding maar, niet voor de huidige prijs.
Veel van de spellen die erop staan hebben we ook al op andere consoles. Dan blijft alleen de vorm en gemak factor over. Ik heb weinig met de looks, en retroarch doet ook bijna alles automagisch.
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 20:56:
[...]

Ja, ik had hem gezien. Misschien komt hij hier een keer in de aanbieding maar, niet voor de huidige prijs.
Veel van de spellen die erop staan hebben we ook al op andere consoles. Dan blijft alleen de vorm en gemak factor over. Ik heb weinig met de looks, en retroarch doet ook bijna alles automagisch.
Tsja denk dat dit grotendeels voor 2e groepen mensen is, met de standaard disclaimer dat de wereld (gelukkig!) natuurlijk niet helemaal in extremis zwart of wit is. Maar dat er een hoop grijs is.

1. De luie retrogamer.
Geen zin om met emulatie te prutsen. Het werkt gewoon.

2. Mensen die inderdaad nostalgie hebben en dus WEL van de form factor houden. De doos kan natuurlijk ook een meerwaarde zijn als je toch al collector bent. Het gamen is daar een bonus factor en niet de primaire reden.

Toevallig laatst al gespot, de cover staat op amiga 500, terwijl mijn eigen amiga gewoon 'amiga' op had staan......haha of mogelijk niet, tis even terug, maar bij retro recipes was het iig een mismatch tussen de echte aminga en de mini.

Verder vind ik het absoluut een geinig dingetje, maar om daadwerkelijk te games winua of mister. en tsja op zich al genoeg 'echte' consoles om mijn hok te vullen, weinig behoefte aan dit soort shells (hoewel het op zich wel past tussen mijn nes, snes en ps1 mni :+ )

10 second ninja DONE

Verwijderd

Sagat schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:11:
[...]

Tsja denk dat dit grotendeels voor 2e groepen mensen is, met de standaard disclaimer dat de wereld (gelukkig!) natuurlijk niet helemaal in extremis zwart of wit is. Maar dat er een hoop grijs is.

1. De luie retrogamer.

2. Mensen die inderdaad nostalgie hebben en dus WEL van de form factor houden. De doos kan natuurlijk ook een meerwaarde zijn als je toch al collector bent. Het gamen is daar een bonus factor en niet de primaire reden.

Toevallig laatst al gespot, de cover staat op amiga 500, terwijl mijn eigen amiga gewoon 'amiga' op had staan......haha of mogelijk niet, tis even terug, maar bij retro recipes was het iig een mismatch tussen de echte aminga en de mini.

Verder vind ik het absoluut een geinig dingetje, maar om daadwerkelijk te games winua of mister. en tsja op zich al genoeg 'echte' consoles om mijn hok te vullen, weinig behoefte aan dit soort shells (hoewel het op zich wel past tussen mijn nes, snes en ps1 mni :+ )
De naam Amiga mogen ze niet gebruiken, dus op de doos staat volgens mij A500 mini.
Dat verklaart het.......hoorde ook iets dat deze club wel probeert om actief (met name retrogaming) licenties te kopen en mja hun voordeel ermee te halen........goed weet er het fijne niet van, en boeit me ook niet heel erg.

Maar lijkt erop dat het hier dus niet gelukt is.

10 second ninja DONE

Verwijderd

Sagat schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:20:
Dat verklaart het.......hoorde ook iets dat deze club wel probeert om actief (met name retrogaming) licenties te kopen en mja hun voordeel ermee te halen........goed weet er het fijne niet van, en boeit me ook niet heel erg.

Maar lijkt erop dat het hier dus niet gelukt is.
Bij de commodore 64 was het volgens mij ook niet gelukt, daar heet het apparaat C64.

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit in verhouding staat met de prijs van een echte Amiga 500, ik ben er niet zo in thuis. Maar zou je die niet rond dezelfde prijs kunnen kopen?

• Henkje.doc
Vooral mooi dat je eigen games erop kunt zetten. Zitten heel wat leuke dingen tussen :)
Wellicht!

Dit zijn niet bepaald mijn favo genres dus hier weinig persoonlijke favorites.

dus ome google en
Survival-Horror
Alien Breed
Alien Breed II: The Horror Continues
Alien Breed: Tower Assault

Mhoaw dat vind ik meer action games dan survival horror. Ik meen dat er toch wel meer zou moeten zijn, wederom wellicht kom ik er op terug :P

Over point n clicks kan je me vast meer vertellen, zo niet dan zie ik je google findings graag tegemoet!

(behalve dat monkey island 2 iets van 12 diskettes was ofzo denk ik
*checkt* hrmmm 11 schijnbaar. Close! )

10 second ninja DONE

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11 16:39
Eindelijk een CIB (mint) Dreamcast keyboard op de kop kunnen tikken. Via ebay uit Tjechie voor 35 euries. Nu nog een betaalbare Dreamcast muis zien te vinden ;-) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GrfG8CIpyOAhXOcPFZ7cnrLjZnI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ht4ccfYGqPgqC8nHFGpu7Qrf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IQRJxsWBONXppQFi0ZYKWalNAKY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QbmpPnSsPhyqNGxZRjkY04s7.jpg?f=fotoalbum_large
Sagat schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 13:34:
Wellicht!

Dit zijn niet bepaald mijn favo genres dus hier weinig persoonlijke favorites.

dus ome google en
Survival-Horror
Alien Breed
Alien Breed II: The Horror Continues
Alien Breed: Tower Assault

Mhoaw dat vind ik meer action games dan survival horror. Ik meen dat er toch wel meer zou moeten zijn, wederom wellicht kom ik er op terug :P

Over point n clicks kan je me vast meer vertellen, zo niet dan zie ik je google findings graag tegemoet!

(behalve dat monkey island 2 iets van 12 diskettes was ofzo denk ik
*checkt* hrmmm 11 schijnbaar. Close! )
OK, iets minder SF titels svp en iets meer toegespitst op mijn voorkeuren O-)

(thanks ;) )
[...]

Nog even als aanvulling op het online CeX verhaal:
Hi Rob,

Bedankt voor je bericht, goed dat je hierover contact met ons opneemt.

Het is inderdaad niet de bedoeling dat de printed covers via online bestellingen verzonden worden, onze excuses voor het ongemak. Wij hebben contact opgenomen met de vestiging die verantwoordelijk is voor het versturen van je order en zij hebben bevestigd dat zij een hoesje met de originele cover zo spoedig mogelijk zullen nazenden. Deze kan je binnen enkele werkdagen verwachten in de brievenbus.

Met vriendelijke groet,

Verwijderd

Exorcist schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 16:11:
[...]

[...]
Netjes opgelost. Ik moet zeggend at ik ook altijd wel goede ervaringen heb met CEX. Ik vind ze alleen vaak te duur met current en last gen. Maar oudere games zitten er best vaak goede deals tussen.
Exorcist schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 16:11:

[...]
Netjes opgelost, goede reactie. Zal binnenkort eens kijken naar hun webwinkel. Is daar het aanbod hetzelfde als in de winkel?

Vanochtend naast het net gevist voor een mooie Crystal Xbox hier op Tweakers, beetje balen maar goed, was toch al door mijn budget heen eigenlijk.

Seroczynski schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 16:19:
[...]

Netjes opgelost, goede reactie. Zal binnenkort eens kijken naar hun webwinkel. Is daar het aanbod hetzelfde als in de winkel?

Vanochtend naast het net gevist voor een mooie Crystal Xbox hier op Tweakers, beetje balen maar goed, was toch al door mijn budget heen eigenlijk.
Die van 75? Had ik ook gezien en getwijfeld, maar heb er al één dus ik heb 'm maar overgeslagen.
Exorcist schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 16:25:
[...]

Die van 75? Had ik ook gezien en getwijfeld, maar heb er al één dus ik heb 'm maar overgeslagen.
60, inclusief vier controllers en wat extra's. Was een mooie deal maar was weer niet snel genoeg :P

• davince72
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-09 10:44
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:23:
[...]

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit in verhouding staat met de prijs van een echte Amiga 500, ik ben er niet zo in thuis. Maar zou je die niet rond dezelfde prijs kunnen kopen?
Ik ook niet, maar als ik snel rondkijk op marktplaats dan is het tussen de 100 en 200 euro. :o
Zelf heb ik er een stuk of 4 waarvan er eentje in gebruik is; sinds 3-4 jaar zit er een Gotek drive in wat weer een enorme boost gaf aan het plezier. Heel eenvoudig om diskimages van internet te plukken en op de usb drive te zetten.
En dan geniet ik van kunstwerken zoals dit op real hardware _/-\o_ Demo is uit 2021....de scene is nog steeds erg actief (ook de c64 scene trouwens) Mijn c64 heeft een pi1541 gekoppeld zodat ik ook daar eenvoudig diskimages aan mijn c64 kan 'voeren'

Verwijderd

Sagat schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:11:
[...]

1. De luie retrogamer.

Dozen zijn wel leuk maar, nemen ook best veel ruimte in beslag. Heb al genoeg lege dozen staan die misschien nog weggaan. Voor de garantie hoef ik dat spul niet te bewaren :+

Zit dan wel weer naar een pc-enige mini te kijken. Heb ik ook 0 nostalgie mee maar, de spellen die erop staan en, als alternatief voor een echte lijkt mij dat dan weer leuk.

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22-11 22:38
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cQfOVealQdG3FZb3Jj3sfI99DSU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Aav2ATWwzQDVxc8CLAQvzK07.jpg?f=fotoalbum_large

VGA-kabel voor de Dreamcast is binnengekomen! Ik had niet verwacht dat VGA zoveel beter eruit zou zien dan S-Video. Het beeld is zoveel scherper

Verwijderd

Jotyjo schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 22:46:
[Afbeelding]

VGA-kabel voor de Dreamcast is binnengekomen! Ik had niet verwacht dat VGA zoveel beter eruit zou zien dan S-Video. Het beeld is zoveel scherper
S-video is na composiet ook wel de meest slechte aansluiting ;-) scart rgb of vga is the way to go

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22-11 22:38
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 23:31:
[...]

S-video is na composiet ook wel de meest slechte aansluiting ;-) scart rgb of vga is the way to go
Dat klopt. Ik gebruik als de console het ondersteund ook liever RGB SCART dan composiet of S-Video. Het scheelt dat deze Loewe CRT TV een VGA input heeft

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-11 14:57

nwagenaar

God, root. What's the differen

Henkje.doc schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:57:
[...]
Vooral mooi dat je eigen games erop kunt zetten. Zitten heel wat leuke dingen tussen :)
Dat kon ook op de C64 Mini, geen idee of dat dezelfde makers zijn maar qua interface, etc ziet het er redelijk hetzelfde uit.

Het is erg grappig om te zien dat de homecomputers op deze manier weer beschikbaar komen om niet alleen de oudjes onder ons te vermaken, maar ook om ze op hedendaagse apparatuur te showen naar de jongere generatie icm om makkelijk de library uit te breiden en ze kennis te laten maken met een paar mooie klassiekers (uiteraard op legale manier :+)

Desondanks vind ik nog steeds het gemis aan de C64 Mini en A500 Mini dat het toetsenbord niet gebruikt kan worden. Maar goed, ik ben dan ook oud :P

Mijn Neo Geo MVS collectie

Verwijderd

nwagenaar schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 15:22:
[...]

Dat kon ook op de C64 Mini, geen idee of dat dezelfde makers zijn maar qua interface, etc ziet het er redelijk hetzelfde uit.

Het is erg grappig om te zien dat de homecomputers op deze manier weer beschikbaar komen om niet alleen de oudjes onder ons te vermaken, maar ook om ze op hedendaagse apparatuur te showen naar de jongere generatie icm om makkelijk de library uit te breiden en ze kennis te laten maken met een paar mooie klassiekers (uiteraard op legale manier :+)

Desondanks vind ik nog steeds het gemis aan de C64 Mini en A500 Mini dat het toetsenbord niet gebruikt kan worden. Maar goed, ik ben dan ook oud :P
Ja, dit komt van de zelfde makers. De C64 heb ik dan wel weer nostalgie mee alleen, na enkele minuten is het ook wel klaar. Soms zijn de gedachten beter dan de realiteit.

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11 11:50
sarlo schreef op zondag 13 maart 2022 @ 13:41:
Kon het niet laten voor de prijs die ik er voor betaald heb :+ O-) (250 euro voor alles en alle games zijn compleet waarvan het doosje erbij zit)[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vandaag eindelijk de bestelling binnengekregen en wat blijkt, het is nog mooier dan dat ik het al vond :o :o

Blijkbaar zaten in de doosjes ook nog game cartridges. Dus uit eindelijk heb ik gold en de trading card game beiden niet één maar twee keer :9

Dus beiden games CIB en als losse cartridge 7(8)7

Toen ik dit melde bij de seller, gaf die aan dat het nog klopt ook <3

• davince72
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-09 10:44
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e9JrBry9KtPXUIbRcquXWd-slK4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sLbLJDkg5iXPP92p9VwAlSvX.jpg?f=fotoalbum_large
Vandaag ontvangen, als de zon onder is ga ik de Nintendo 64 eens opzoeken 😄

Verwijderd

sarlo schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 18:31:
[...]

Vandaag eindelijk de bestelling binnengekregen en wat blijkt, het is nog mooier dan dat ik het al vond :o :o

Blijkbaar zaten in de doosjes ook nog game cartridges. Dus uit eindelijk heb ik gold en de trading card game beiden niet één maar twee keer :9

Dus beiden games CIB en als losse cartridge 7(8)7

Toen ik dit melde bij de seller, gaf die aan dat het nog klopt ook <3
Ook een keer zoiets gehad. Soulblade voor de PS1, kreeg de geadverteerde pal versie maar, ook de Japanse erbij. Zulke dingen maken de hobby nog mooier :)

Ik wordt ook altijd blij als er een flyer o.i.d in het spel zit. Zelf een handgeschreven briefje met paswoorden of, high scores.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2022 16:04 ]

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-11 23:49
Vandaag is dus de zomertijd ingegaan. De klok van mijn Nintendo 3DS blijkt niet vanzelf vooruit te springen, dus ik heb 'm handmatig in de instellingen een uur vooruit gezet.

Nu denkt Tomodachi Life echter dat ik aan het valsspelen ben door de klok te verzetten :? De klok terugzetten werkt niet. Ik heb vooralsnog "nee" geklikt dus de "schade" is nog niet permanent. Maar dan kan ik dus ook niet spelen.

Hoe kan ik wèl naar zomertijd gaan zonder dat ik afgestraft wordt in dit spelletje?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZlnzAqjl.jpg
Als het goed is, en dan praat ik uit ervaring, kan dit geen kwaad, maar beste zou je tot morgen kunnen wachten en dan zou het probleem verholpen zijn omdat dan een nieuwe dag start.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p99vvLMIVqDBBatH5R9H3bZAvYw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kdPSaMP3ueDOzklnKKBzo52T.png?f=fotoalbum_large

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Josefien
Ik vind het wel "kwaad" kunnen omdat je na aanpassen 1 dag lang geen donaties ontvangt en alle seizoensproducten tijdelijk uit de supermarkt en kledingwinkel verdwijnen. Ook zijn er een dag lang geen evenementen meer. Dat is als straf voor "tijdreizen". Echter, ben ik dat nu niet aan het doen maar moet ik 'm simpelweg aanpassen i.v.m. zomertijd.

• Josefien
Ik zie wel waar het "probleem" zit... in mijn ogen weer een stukje overdreven beveiliging.

De 3DS heeft nogal een eigenaardige manier van de tijd bijhouden... De hardware RTC wordt af-fabriek op een begintijd gezet en loopt door, kan standaard niet gewijzigd worden. De tijd die in de instellingen wordt ingesteld past de RTC niet aan, maar slaat alleen de offset op t.o.v. de RTC. Op die manier kunnen spellen zien dat je de tijd heb aangepast omdat de offset is veranderd. Terugzetten werkt ook niet omdat je 'm niet op de seconde nauwkeurig kan instellen.

Het wil gelukkig dat ik na aankoop m'n 3DS meteen had gesoftmod en onderdeel van dat proces was de RTC op de echte tijd zetten en de offset op "0".

Om zomertijd te krijgen volstaat het nu dus om in de homebrew software de RTC-tijd op zomertijd te zetten en in mijn geval de offset ook weer naar "0" resetten omdat ik eerder in de instellingen de tijd heb gewijzigd.

Gedaan en heb nu zomertijd zonder straf in Tomodachi Life :D
Josefien schreef op zondag 27 maart 2022 @ 21:18:
Ik vind het wel "kwaad" kunnen omdat je na aanpassen 1 dag lang geen donaties ontvangt en alle seizoensproducten tijdelijk uit de supermarkt en kledingwinkel verdwijnen. Ook zijn er een dag lang geen evenementen meer. Dat is als straf voor "tijdreizen". Echter, ben ik dat nu niet aan het doen maar moet ik 'm simpelweg aanpassen i.v.m. zomertijd.
Ben ik zeker met je eens, mijn dochter had het er ook al over met Animal Crossing, zo wie zo raar dat hij ook niet automatisch de tijd aanpast, gezien de datum en regio.

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-11 22:35
davince72 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 15:12:
[Afbeelding]
Vandaag ontvangen, als de zon onder is ga ik de Nintendo 64 eens opzoeken 😄
whuuut hij heeft hem al ontvangen :) die van mij is nog onderweg. Heb hem al via Bandcamp geluisterd, ik vind het dikke sounds. Kan niet wachten om hem op de N64 te beluisteren.
nwagenaar schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 15:22:
[...]

Je weet dat er een full size c64 'mini' of beter replica gemaakt is (door dezelfde club) met werkend tobo? Verder kan je natuurlijk op die mini's met extern tobo werken hoewel dat wel stukkie charme weghaalt :)

10 second ninja DONE

Petje72 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 07:37:
[...]

whuuut hij heeft hem al ontvangen :) die van mij is nog onderweg. Heb hem al via Bandcamp geluisterd, ik vind het dikke sounds. Kan niet wachten om hem op de N64 te beluisteren.
Ben wel benieuwd naar je favo tracks. Kun je misschien 2 of 3 doorgeven? Dan kan ik die specifiek targetten, ik merk vaak dat als ik (even oneerbiedig) 'dit soort muziek' aanzet ik niet echt kan focussen, hoewel er vaak echt toppers tussen zitten,

Laatst ook kennisgemaakt met de muziek van 'miss mad lemon' bijvoorbeeld. Maar daar dus ook zelfde probleem :S

10 second ninja DONE

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-11 22:35
Sagat schreef op maandag 28 maart 2022 @ 09:26:
[...]

Ben wel benieuwd naar je favo tracks. Kun je misschien 2 of 3 doorgeven? Dan kan ik die specifiek targetten, ik merk vaak dat als ik (even oneerbiedig) 'dit soort muziek' aanzet ik niet echt kan focussen, hoewel er vaak echt toppers tussen zitten,

Laatst ook kennisgemaakt met de muziek van 'miss mad lemon' bijvoorbeeld. Maar daar dus ook zelfde probleem :S
mijn top 3

2. Superposition
8. Tradition Und Moderne
3. When a thought becomes a weapon

Dat is even voor nu mijn top 3, ik heb het album nu 2x beluisterd via bandcamp.. dus kan nog wijzigen.

7. Stupid Fun
dit is ook een vette track maar zo dik house/rave-achtig dat het niets meer heeft van retrogame-smaakje/vibe. Ik ben wel benieuwd hoe deze klinkt op de N64
Voor de liefhebbers, ik heb een weer soort tijdline video gemaakt, deze keer met alle Assasin's Creed games die ik heb. Laat me gerust weten als ik een deel zou zijn vergeten.

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:39
Josefien schreef op zondag 27 maart 2022 @ 21:18:
Hier had ik ook een paar keer last van in het begin van de 3DS, daarna heb ik het altijd op zomertijd laten staan. In de winter krijg ik alles een uur eerder ;).

Al moet ik eerlijk zeggen dat ik het toen ook heb geprobeerd om de tijd te verzetten zodat ik dacht extra snel dingetjes te krijgen, daar werd ik toch even gefopt :o .

• Josefien
Ingelogd schreef op maandag 28 maart 2022 @ 23:34:
[...]

Hier had ik ook een paar keer last van in het begin van de 3DS, daarna heb ik het altijd op zomertijd laten staan. In de winter krijg ik alles een uur eerder ;).

Al moet ik eerlijk zeggen dat ik het toen ook heb geprobeerd om de tijd te verzetten zodat ik dacht extra snel dingetjes te krijgen, daar werd ik toch even gefopt :o .
Met aanpassen v/d RTC-tijd zou het wel kunnen werken, maar alleen 1 richting op. Tomodachi Life slaat namelijk bij het opslaan ook de tijd op (doen andere relevante spellen ongetwijfeld ook), als bij een volgende start de tijd teruggezet is geeft 'ie deze straf ook. Als je het dus maar vaak genoeg doet staat de tijd zomaar een maand verder dan de werkelijkheid :P

Overigens heb ik er nooit aan gedacht om dat te doen. Enige "cheat" die ik in het spel heb gedaan was eenmalig de save-file aanpassen om de winkels en park/fotostudio/pretpark/resto open te zetten, omdat het zonder mannelijke mii's nooit op de normale manier kon (en ik dus anders nooit kleding voor m'n mii's kon kopen en ze geen vermaak hadden).
Ik ga vrijdag een nieuwe game TV krijgen, hierdoor zal ik moeten gaan kijken naar een oplossing voor de o.a. de Wii sensor balk, die zat nu nog op de TV, maar de nieuwe word en opgehangen en is waarschijnlijk te dun om erop te plakken. iemand daar een idee voor?

pricewatch: LG C2 42" (4LA) Zwart

• gorgel
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:27
Je kunt de Wii sensor bar onder je tv leggen: https://en-americas-suppo...-and-place-the-sensor-bar
Ja klopt, was ik zelf ook aan het denken, maar moet even kijken of ik ergens een nieuwe houder kan vinden.

Verwijderd

Linksquest schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 08:27:
Ja klopt, was ik zelf ook aan het denken, maar moet even kijken of ik ergens een nieuwe houder kan vinden.
Komt er geen kast o.i,d. onder de tv waar hij op kan? Als je hem hangend onder de tv wil, dan volstaat een willekeurig hoeklijntje wel. Iets van 10x10 zou genoeg moeten zijn. Of een plank er onder monteren, dan heb je gelijk ruimte voor eventuele kinetick, ps2/3 camera etc.
Komt een kast onder, maar die is slechts 60 cm hoog.

Ik bestel vaak box protectors voor mijn items, maar The Box Protector Shop heeft al bijna een jaar zijn stock niet op orde. Bijna een jaar geleden even een berichtje gestuurd en toen zou dan drie tot vier maanden duren voordat die weel voorraad zou hebben, maar dat is inmiddels nog steeds niet het geval.
Verder zie ik prijsverhogingen voor veel soorten protectors, en nog altijd veel dingen uitverkocht. Jammer, want hij had een vrij uitgebreid assortiment, maar ik vond het altijd al vrij duur. Moet nu echt op zoek gaan naar een alternatief voor die specialere protectors zoals voor de PS3 consoles en (Super) Famicom games.

Ik ben op de hoogte van Press-Start Games maar die heeft helaas lang niet alles waar ik naar op zoek ben. Zal eBay eens gaan uitpluizen.

[ Voor 12% gewijzigd door Seroczynski op 29-03-2022 11:39 ]

Verwijderd

Seroczynski schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:38:
Ik bestel vaak box protectors voor mijn items, maar The Box Protector Shop heeft al bijna een jaar zijn stock niet op orde. Bijna een jaar geleden even een berichtje gestuurd en toen zou dan drie tot vier maanden duren voordat die weel voorraad zou hebben, maar dat is inmiddels nog steeds niet het geval.
Verder zie ik prijsverhogingen voor veel soorten protectors, en nog altijd veel dingen uitverkocht. Jammer, want hij had een vrij uitgebreid assortiment, maar ik vond het altijd al vrij duur. Moet nu echt op zoek gaan naar een alternatief voor die specialere protectors zoals voor de PS3 consoles en (Super) Famicom games.

Ik ben op de hoogte van Press-Start Games maar die heeft helaas lang niet alles waar ik naar op zoek ben. Zal eBay eens gaan uitpluizen.
Je kan Press ook een mailtje sturen. Ze kunnen soms meer leveren dan op de website staat. ;)
Iemand ervaring met een HDMI dongel voor de PS2? Ik wilde deze kopen omdat ik op mijn nieuwe TV alleen nog maar HDMI kan aanluiten.

Linksquest schreef op maandag 28 maart 2022 @ 20:12:
Voor de liefhebbers, ik heb een weer soort tijdline video gemaakt, deze keer met alle Assasin's Creed games die ik heb. Laat me gerust weten als ik een deel zou zijn vergeten.

[YouTube: Assassin's Creed Game Collection]
Netjes :)

Niet leuk om ook nog de 360 delen erbij te verzamelen? Die spelen veelal ook soepeler dan op de PS3.

Verwijderd

Hier nog onderstaande toegevoegd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FkSSown0n0IC9n7-tpOhuIWErMo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fSrIyjFrFfiWDORghG4v8TkN.jpg?f=fotoalbum_large
Exorcist schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:17:
[...]

Netjes :)

Niet leuk om ook nog de 360 delen erbij te verzamelen? Die spelen veelal ook soepeler dan op de PS3.
Ja wie weet ooit :D

Verwijderd

Exorcist schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 17:43:
[...]

Tof! Toy Commander staat ook nog op m'n lijstje, lijkt me best geinig namelijk. Benieuwd wat jij ervan vindt :)
Helaas nog geen tijd gehad om te spelen. Lag al een weekje in de kamer maar, werk etc kwam in weg. Als volwassenen is het leuk dat je de mogelijkheid hebt om dit aan te schaffen, alleen de tijd die je spendeert die weer de mogelijkheid geeft om dit te doen, neemt weer meer tijd in beslag, die je eigenlijk weer aan gamen wil spenderen. :)

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02:35
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6q6FREZXD8XPVdfnWOg717P0cFE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YGP39hKeTsyDfVQGw40TURx6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j8aRRgKFMsce-p7Tf3lTUS-VfhE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GVAvYZfIRBNWXToJfFQpoYbU.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuwe aanwinst voor mijn sub collectie. :)
Binnenkort wat pakjes openen en de Donkey Kong set compleet maken. En nee die 40 jaar oude kauwgum ga ik niet uitproberen. 😅
Neofid heeft een demo gepost op kickstarter van astebros:
https://www.kickstarter.c...os/astebros/posts/3467207

Is te spelen via Sega MD emulator, zal vast ook werken op de everdrive. Zal hem straks even testen
martin_v_z schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 19:04:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nieuwe aanwinst voor mijn sub collectie. :)
Binnenkort wat pakjes openen en de Donkey Kong set compleet maken. En nee die 40 jaar oude kauwgum ga ik niet uitproberen. 😅
Wow supervet man! Je hebt zeker geen idee hoeveel pakjes je openmaken moet voordat je je set compleet hebt, of wel? En hoe ziet die set waar je het over hebt er eigenlijk uit?

• martin_v_z
Seroczynski schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 20:27:
[...]

Wow supervet man! Je hebt zeker geen idee hoeveel pakjes je openmaken moet voordat je je set compleet hebt, of wel? En hoe ziet die set waar je het over hebt er eigenlijk uit?
De volledige set bestaat uit 32 plaatjes. Een deel zijn rub off kaarten en een deel stickers. Vooral de sticker kaarten zijn erg tof. Echt retro afbeeldingen.

Ik heb de set al bijna compleet. Een aantal jaar geleden had ik al een stapel van de kaarten gekocht. Het kan dus zijn dat ik met een paar pakjes klaar ben of als ik pech heb moet ik ze allemaal openen haha. Ik heb nu ongeveer 25 pakjes, een doos was normaal 36 pakjes maar deze was niet helemaal vol meer.

Naast de Donkey Kong (1982) heb je ook nog de Video City serie, met plaatjes van Donkey Kong jr en andere arcade games uit die tijd.

Dan is er nog de Nintendo serie. Dat is de bekendste uit de Topps Nintendo series. Die bestaat uit rond de 90 kaarten. Voor een volledige set moet je soms bijna een hele doos openen.

Daarna kwam de Nintendo series 2. Een hele zeldzame die alleen in Canada is uitgegeven.

En als laatste is er nog de super mario serie uit de UK. Met een engelse tekst en een duitse variant.

Ik kan binnenkort wel eens foto plaatjes van de kaartjes. Als je ze op Google opzoekt zijn ze ook wel te vinden. Nintendo Topps is denk ik wel een goede zoekterm.

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Linksquest schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 05:31:
Ik ga vrijdag een nieuwe game TV krijgen, hierdoor zal ik moeten gaan kijken naar een oplossing voor de o.a. de Wii sensor balk, die zat nu nog op de TV, maar de nieuwe word en opgehangen en is waarschijnlijk te dun om erop te plakken. iemand daar een idee voor?

pricewatch: LG C2 42" (4LA) Zwart
Volgens mij bestaat zo'n bar uit niets meer dan infra rood ledjes. Je hebt ook alternatieve sensor bars die werken op een paar batterijen, dan zit je niet met dat lelijke draadje en kan je het netter wegwerken.

• rikoos
Linksquest schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 12:56:
Iemand ervaring met een HDMI dongel voor de PS2? Ik wilde deze kopen omdat ik op mijn nieuwe TV alleen nog maar HDMI kan aanluiten.
Ik heb ze voor de PS1/PS2/WII en ze doen het leuk maar verwacht geen wonderen ervan. Beeld blijft zeer "bibberig" maar leuk als je geen goede scart/component kabel met upscaler hebt/gebruikt.
rikoos schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:43:
[...]

Ik heb ze voor de PS1/PS2/WII en ze doen het leuk maar verwacht geen wonderen ervan. Beeld blijft zeer "bibberig" maar leuk als je geen goede scart/component kabel met upscaler hebt/gebruikt.
Nee dat snap ik, is meer voor het aansluiten op een moderne tv, hèb ook die packs gezien waarin je ze moet inbouwen, die blijken wel beter te werken.

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 22-11 22:04
Linksquest schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 12:56:
De rad2x is denk ik nog steeds de beste.

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:30
Mijn GBC kit is binnen, hier het resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XQgYptFWSd-IwXfv1buJIzLwbok=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SeEtSQfK9BqMyySzXxvzXb1z.jpg?f=fotoalbum_large

Echt de mooiste versie van de GB zo, zeker op het gebied van spellen spelen. Scherm heeft ook een pixel perfect mode en je kan de kleuren van "Game Boy Color" aanpassen. Touch sensor werkt hier perfect gelukkig, wel zo handig om brightness in te stellen.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Koldur schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 12:41:
Mijn GBC kit is binnen, hier het resultaat:
[Afbeelding]

Echt de mooiste versie van de GB zo, zeker op het gebied van spellen spelen. Scherm heeft ook een pixel perfect mode en je kan de kleuren van "Game Boy Color" aanpassen. Touch sensor werkt hier perfect gelukkig, wel zo handig om brightness in te stellen.
Wat een modkit hè, ik ben ook nog steeds zo blij met die van mij. Ook erg nice dat de shell in DMG kleurstelling verkrijgbaar is en compleet voorbereid is voor de kit. Speel zelf standaard met de pixelgrid aan en blijf smullen van dit scherm. Super Mario Land 2 DX is ook een leuke game om te herbeleven op deze GBC 8)

Momenteel in de zesde dungeon van Oracle of Seasons, eerste playtrough (en lang overdue!).

• rikoos
Cloud_VII schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 11:21:
[...]

De rad2x is denk ik nog steeds de beste.
Zeker weten! Ik heb er één voor mijn megadrive en die werkt super ECHTER zijn die ook soms 8x duurder ;-)

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:30
Seroczynski schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 12:58:
[...]

Wat een modkit hè, ik ben ook nog steeds zo blij met die van mij. Ook erg nice dat de shell in DMG kleurstelling verkrijgbaar is en compleet voorbereid is voor de kit. Speel zelf standaard met de pixelgrid aan en blijf smullen van dit scherm. Super Mario Land 2 DX is ook een leuke game om te herbeleven op deze GBC 8)

Momenteel in de zesde dungeon van Oracle of Seasons, eerste playtrough (en lang overdue!).
Super kit dit inderdaad, erg makkelijk te installeren met de originele rubbers/membranen van de GBC zelf.
Had speciaal hiervoor een afgeragde GBC gekocht voor €35, zag er echt niet meer uit. Nu de beste GB ervaring als je het mij vraagt. GB(C) games op de GBA spelen is het ook niet echt, veel te klein, kleur is toch wel echt een grote meerwaarde en backlight een must. Dus je snapt hem, dit is de ultieme GB.

Pixel grid vind ik erg goed spelen op de GBC, op de DMG is het net te vaag vind ik. Weet nog niet of ik altijd pixel grid of gewoon volle pixels ga gebruiken, maar ik heb de keuze nu in ieder geval!

Als je een Game Boy wil modden, dan zou ik dus echt deze doen.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Linksquest schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 10:52:
[...]

Nee dat snap ik, is meer voor het aansluiten op een moderne tv, hèb ook die packs gezien waarin je ze moet inbouwen, die blijken wel beter te werken.
GBC control lijkt me de beste goedkope oplossing. Die dongles hebben geen deinterlacer, dat lijkt me het minimale wat je nodig hebt om de consoles goed te kunnen gebruiken. En verder is de upscaler die gebruikt wordt eentje voor video, dus ze voegen inputlag toe.
Andere optie is dus de Rad2x, Retrotink 2x/5x of de OSSC, maar die zijn weer een stukje duurder. Daarnaast vergen de losse kastjes nog de juiste kabels, mits je niet composite wil gebruiken.

Ik ben blij dat ik zelf eerder dit jaar een Retrotink 5X heb aangeschaft. Misschien overkill voor waar ik hem voor gebruik (SEGA en XBOX) maar als ik een PS1/2 of N64 aanschaf ben ik zo goed als klaar.
Bedankt voor de gouden tip.

• martin_v_z
Seroczynski schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 20:27:
[...]

Ik heb wat foto's gemaakt van mijn verzameling. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4SKywOqFX9S84qViwn77SFvzXbU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0C4BtYXLYkiBEeffr6CEjBut.jpg?f=fotoalbum_large

Alle dozen die ik heb. Je kan ze openvouwen zoals ik heb gedaan met die Donkey Kong doos. Zo zouden ze vroeger op een toonbank ik een winkel hebben gestaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kZLU2pzpSVvTiy5Vve60MQHSvHc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZfsAFaWJvIhcL2VVhmR8TxwK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LncxzJABUYORekVefJF6KIercrA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y0tPShTb7XV20bGZNk2a6P8B.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y_X77MsQpDEhoFgZP5RzPYHD6kI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n9IhimTCq73xmBRoRLadeDIJ.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is van de Donkey Kong set. De achterkant van de stickers maken een groot plaatje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eBF_34jAlOStQoRrMnigcoPMHBw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q0pEo0NlYnTCIZWZSEfzRvcT.jpg?f=fotoalbum_large

De Donkey Kong jr plaatjes van de Video City set.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fWOnRQsh4RdDAP_qm-CK46WyV9o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/55Th9yd8u2ol97x225B2sfM3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yxfjr1CePf56oFRdob5hAKe6Zlg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cr9mVujuCDV29CfhXMwWOLi4.jpg?f=fotoalbum_large

Paar plaatjes van de Nintendo serie. Scratch offs en op de achterkant van de sticker kaarten staan tips.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XWKsXmbSoVx3SwfODvHCBOawLLI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/auGnIP0qYHxlSTsZ95FgwFMA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XQyktcxTsU35UkCEHFQUBtTN_Vk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R2eEgx9FCPtG2iZkug6ZMhxi.jpg?f=fotoalbum_large

Fotos van de tweede Nintendo serie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JILA-fIgF4tUiykzb0y6LrXjvbk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3IiDjWdeirgqmLOS1QITvc1z.jpg?f=fotoalbum_large

Als laatste een foto van de Super Mario (UK) serie. Deze kaartjes zijn iets kleiner dan de andere series en het zijn allemaal sticker kaarten, dus geen scratch offs.
Vraag, ik kan het namelijk écht niet vinden:

Maat kwam gisteren langs met een zo goed als nieuwe Megadrive met perfecte doos, had hij net ergens opgepikt. Hij heeft een andere MD (1) maar het 16 bit logo is bij de ene zilver en bij de ander goud. Mijn beide model 1's hebben een goud 16-bit logo.

Die van hem:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CV5BWK1aWRLhnUHnqM1d_JJc7Nc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cq8FyvBRhkmlThzYBrXzJYrR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7QfSzQZc8MUsIbTL_z-FLVFgyak=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qr31ZLD0iYEllJtc4oRvjQcA.jpg?f=fotoalbum_large

Gezocht, maar ik kan specifiek voor de Europese modellen niet vinden welke bijv. nieuwer is of wat andere (onderhuidse) verschillen zijn? En nee de onderste is niet versleten, die was origineel 100% zilver.
Exorcist schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 21:59:
[...]

Gezocht, maar ik kan specifiek voor de Europese modellen niet vinden welke bijv. nieuwer is of wat andere (onderhuidse) verschillen zijn? En nee de onderste is niet versleten, die was origineel 100% zilver.
Hoezo weet je zeker dat die origineel ook zilver was? Het eerste waar ik aan zou denken is dat die gewoon verkleurd is door de jaren heen, dat gebeurd wel vaker van goud naar zilver.

Seroczynski schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 22:05:
[...]

Hoezo weet je zeker dat die origineel ook zilver was? Het eerste waar ik aan zou denken is dat die gewoon verkleurd is door de jaren heen, dat gebeurd wel vaker van goud naar zilver.
Omdat die vriend dat zeker weet (het is zijn jeugd-MD). Ook kan ik foto's vinden van een EU model met zilver 16-bit logo ipv goud.

Verwijderd

Exorcist schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 21:59:
Vraag, ik kan het namelijk écht niet vinden:

Maat kwam gisteren langs met een zo goed als nieuwe Megadrive met perfecte doos, had hij net ergens opgepikt. Hij heeft een andere MD (1) maar het 16 bit logo is bij de ene zilver en bij de ander goud. Mijn beide model 1's hebben een goud 16-bit logo.

Die van hem:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik weet dat er verschillende md1 modellen op de markt zijn. De eerste had de tekst "high definition graphics" er op staan en een ext port aan de achterkant. Staat er op 1 van de modellen deze tekst?
Exorcist schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 22:05:
[...]

Omdat die vriend dat zeker weet (het is zijn jeugd-MD). Ook kan ik foto's vinden van een EU model met zilver 16-bit logo ipv goud.
https://www.sega-16.com/f...-Genesis-2s-from-bad-ones

Onderaan de eerste post staan twee PAL modellen. Ik zou daar eens tussen gaan kijken, en dan even de zilveren tekst vergeten. Waarschijnlijk zijn er wel andere aanknopingspunten om te identificeren om welk exact model het gaat (of maak ze gewoon even open).

Seroczynski schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 22:08:
[...]

https://www.sega-16.com/f...-Genesis-2s-from-bad-ones

Onderaan de eerste post staan twee PAL modellen. Ik zou daar eens tussen gaan kijken, en dan even de zilveren tekst vergeten. Waarschijnlijk zijn er wel andere aanknopingspunten om te identificeren om welk exact model het gaat (of maak ze gewoon even open).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BY49DlOrgWQzN7gURqfEP2NXvyI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bxOmdelghflb3rBPx0ysWH98.jpg?f=fotoalbum_large

Hmm, bij beiden wel de high-def opdruk (@Verwijderd )

Beiden zijn modelnummer 1600-20. Dan kán het eigenlijk niet dat ze allebei een andere opdruk zouden hebben.

Nog even goed gekeken bij die van mezelf, toch eentje zilver ander goud :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q7VrosK0Y_t9lyJ7JgrwYmAbos0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iNEqDGDns7l3e1iPmdzSpM3R.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gKBcNrCkiKZ5ojM7Ixdwzm48hgg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gwJdTtC5lX2Xp3vQBCiKYmxo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PX05ZraL1R-ipb5EpHwQ8pCX5c0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CmciQ5byJLv1Ca6K5xcUUd17.jpg?f=fotoalbum_large

De gouden is de RGB opdruk-variant (1600-09)

[ Voor 42% gewijzigd door Exorcist op 30-03-2022 22:16 ]

Verwijderd

Exorcist schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 22:11:
[...]

[Afbeelding]

Hmm, bij beiden wel de high-def opdruk (@Verwijderd )

Beiden zijn modelnummer 1600-20. Dan kán het eigenlijk niet dat ze allebei een andere opdruk zouden hebben.

Nog even goed gekeken bij die van mezelf, toch eentje zilver ander goud :P

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De gouden is de RGB opdruk-variant (1600-09)
Ik zie geen tuv label. Denk een Australische megadrive. Die hebben ook zilveren carts.

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-11 14:42
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 06:55:
[...]

Ik zie geen tuv label. Denk een Australische megadrive. Die hebben ook zilveren carts.
Lijkt me sterk heb beide, zilveren 16 bit word ook wel gewoon in nederland verkocht en alles met de high definition grapics text

[ Voor 7% gewijzigd door gast7 op 31-03-2022 13:50 ]

Verwijderd

gast7 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:18:
[...]

Lijkt me sterk heb beide, zilveren 16 bit word ook wel gewoon in nederland verkocht en alles met de high definition grapics text
Ging af op de tuv sticker ;) Die van hier kwamen (en nog steeds met veel apparatuur) via onze oosterburen. Ik heb ze met zilveren opdruk gezien alleen, dan weer niet met highdef er ook op. Lijkt ook wel of het lettertype afwijkt?

• Henkje.doc
Mochten mensen opeens afvragen waarom de foto's van mijn posts het niet meer doen: ik heb alle foto's in het fotoalbum verwijderd.
Pagina: 1 ... 136 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.