Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Zo, had nog een Vita liggen waarvan het scherm defect was. Dat ding lag echt al jaren in de kast, ooit gekregen van een vriend die er niets meer mee deed. Paar maanden geleden via AliExpress een schermpje gekocht, eentje met touchsensor maar zonder frame. Dacht dat het een enorme klus zou zijn maar ik was met een dik half uurtje alweer helemaal good to go :)

Was wel een beetje priegelen maar erg goed te doen. Dat ding zit mooi duidelijk in elkaar, kan weinig mis aan gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LUBzlQEdc_fwhxXrZYcfshtqYC4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LOcQVS4oOiFxZiZH2ipOZpDn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iRT5G_mJZw3vhktIjtE0wbbjnyQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J2MMWzj0KpPYOpURXfKLwC0l.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a6tQzKDJ7kLZzckCfTV0r2b2UQ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zn7EnB4s1Qsk7n9HINkr5mFw.jpg?f=fotoalbum_large

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Verwijderd

Seroczynski schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 22:10:
Zo, had nog een Vita liggen waarvan het scherm defect was. Dat ding lag echt al jaren in de kast, ooit gekregen van een vriend die er niets meer mee deed. Paar maanden geleden via AliExpress een schermpje gekocht, eentje met touchsensor maar zonder frame. Dacht dat het een enorme klus zou zijn maar ik was met een dik half uurtje alweer helemaal good to go :)

Was wel een beetje priegelen maar erg goed te doen. Dat ding zit mooi duidelijk in elkaar, kan weinig mis aan gaan.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice! Is het vervangend scherm ook een Oled of een lcd?
Verwijderd schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 22:13:
[...]

Nice! Is het vervangend scherm ook een Oled of een lcd?
Die is ook OLED, en komt met alle Sony logo's en whatnot, keurig scherm.

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 19:10

3style

...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice en goed om te weten! Heb al vaker zitten priegelen dus dat moet dan wel goed komen en goed gereedschap is de sleutel natuurlijk. Heb al wat filmpjes bekeken en het is zeker makkelijker dan een 3DS.
Hier is er ook 1 onderweg, ook de achterkant trouwens. Wat is de kwaliteit van die schermen trouwens?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Supertof en leuk om te doen zeg, nice! Goed om te onthouden in de toekomst mocht het nodig zijn. _/-\o_
3style schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 23:17:
[...]

Nice en goed om te weten! Heb al vaker zitten priegelen dus dat moet dan wel goed komen en goed gereedschap is de sleutel natuurlijk. Heb al wat filmpjes bekeken en het is zeker makkelijker dan een 3DS.
Hier is er ook 1 onderweg, ook de achterkant trouwens. Wat is de kwaliteit van die schermen trouwens?
Ik heb maar beperkt getest, maar het ziet er prima uit. Verbaast me eigenlijk wel, voor ongeveer € 15,- destijds. Deze verkoper heeft de prijs nu naar € 20,- verhoogd. De varianten met frame waren ongeveer het dubbele.

Verwijderd

Gisteren in de state of play ook al voorbij gekomen, maar dit is toch wel erg leuk:

nieuws: Konami bundelt 13 Teenage Mutant Ninja Turtles-games voor consoles en pc

Had eigenlijk gehoopt op een release date voor het nieuwe deel. Maar daar hoor ik niks over helaas.
Alleen al voor deel 3 (NES) en deel 4 (SNES) een reden hem te kopen.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Linksquest schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 20:45:
Alleen al voor deel 3 (NES) en deel 4 (SNES) een reden hem te kopen.
Vanuit verzamel perspectief en ook gemak is dit natuurlijk een no brainer, dat is geen discussie.
Verder schijnen er ook diverse updates in te zitten, gfx, online play, rewind + save states. En ook was museum features.

Maar, en ik vraag me dan af ok ik de enige ben die niet mee gaat in de hype want......waren de turtles games echt zo goed? De snes game, ja dat is een hele fijne beat em up.
En als je kamp sega was of bent, is ook de md game erg goed........maar turtles op de nes?! vooral het eerste deel was (Zelfs voor de nes en back in the day) grafisch matig imho, en de gameplay super frustrerend. De overige delen niet veel gespeeld (misschien dat ik zo deel 3 even snel aanslinger, ben wel benieuwd nu door @Linksquest zijn opmerking) en tsja, mijn standpunt over handheld games/gaming moge bekend zijn. Corrigeer me absoluut als de gb games wel masterworks zijn hoor. Maar heb nooit het idee gehad iets te missen.

En dan hebben we nog de fighters......als streetfighter fan en toch ook wel iemand die de tekenfilm leuk vond, was het een match made in heaven, ik wilde de game zo graag! echter...het was de top tijd van de snes....weet even niet welke game ik wel gehaald dan wel gekregen had, maar niet tournament fighter.

Maar we konden games huren! vol enthousiasme gaan spelen en........ok? ja het is een fighter, ja het heeft turtles, maar het had niet de synergy die ik verwachte. Major disclaimer, ik speelde hem alleen en dit genre is natuurlijk leuker met zijn 2en maar toch....denk dat je op de snes met streetfighter, mk (met name 2, en mogelijk 3......1 natuurlijk gecensureerd en wat clunky) en killer instinct veel beter af bent, heck misschien zijn de neo geo conversies zelfs beter.....iig TLDR, die games doen het voor mij ook niet!

Dus euh ja.....ben wel benieuwd naar schredders revenge. En qua fighter is er een leuke romhack TMNT x Justice League Turbo die ik nog wel een keer wil checken. Maar deze is geen day one purchase voor mij.

Ok bij mij is vrijwel niets dat :+ maar toch :P

10 second ninja DONE

@Sagat voelt voor mij een beetje hetzelfde. Klinkt een leuke collectie maar onder de streep is het 3x turtles tournament. Daar zal vast wel wat verschil in zitten. Turtles in time/hyperstone heist en de arcade versie lijken de echte toppers te zijn in de lijst. De rest heb ik zelf minder mee (gameboy/NES versies)
Dan vind ik 45 euro veel geld. Steek dit geld liever om een originele cartridge te scoren van hyberstone heist. Die zijn helaas schreeuwend duur.
Overigens heb ik hem al op mijn everdrive en daar heb ik dus ook save states, maakt het makkelijker om even op te pakken en 30 min te spelen.

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Goed bezig @Seroczynski ! Hoe ziet het scherm eruit als je het vergelijkt met OEM?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Ik zou zo wie zo wachten op een Sale, was met Contra en Castlevania ook vaker het geval. Plus verwacht ik ook stiekem nog een fysieke uitgave via Limited Run Games.

Sp33dFr34k schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:36:
Goed bezig @Seroczynski ! Hoe ziet het scherm eruit als je het vergelijkt met OEM?
Ik zie geen verschil, maar ik speel er eigenlijk ook nooit op :+

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:00
Linksquest schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:40:
Ik zou zo wie zo wachten op een Sale, was met Contra en Castlevania ook vaker het geval. Plus verwacht ik ook stiekem nog een fysieke uitgave via Limited Run Games.
Fysieke uitgave is al bevestigd door Konami. Ik ga er trouwens vanuit dat dit een reguliere uitgave wordt, niet via LRG.

https://www.konami.com/games/tmntcollection/
Physical retail and digital versions will be available in 2022 at SRP $39.99.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Raem schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 14:13:
[...]

Fysieke uitgave is al bevestigd door Konami. Ik ga er trouwens vanuit dat dit een reguliere uitgave wordt, niet via LRG.

https://www.konami.com/games/tmntcollection/

[...]
Dat zou dan al helemaal mooi zijn.

Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 17:10:
Gisteren in de state of play ook al voorbij gekomen, maar dit is toch wel erg leuk:

nieuws: Konami bundelt 13 Teenage Mutant Ninja Turtles-games voor consoles en pc

Had eigenlijk gehoopt op een release date voor het nieuwe deel. Maar daar hoor ik niks over helaas.
Hier werd ik heel blij van. Alleen al om Turtles II, deze heb ik nog grijzer gespeeld dan de cart was destijds op de NES, met een vriend. Later nog via XBL en nu dit, en dan alle andere goodness nog. Nee, niet ieder spel is even goed (Turtles 1 idd als voorbeeld) maar dan nog is het heeeeel veel leuke content :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 17:10:

Ja! Dat is mooi nieuws. We hebben deel 3 hier jammer genoeg nooit gehad.. en kijk nog wel eens naar een ntsc versie, maar dit is bijna net zo mooi.
Wacht wel rustig af tot er hier een linkje naar de fysieke versie wordt geplaats. :)

----

Ondertussen ook hier weer aanvulling erbij! :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nDu1Ai1onxCd51onkDiuxRD3vzA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HjMfmqlUk9zzpjI0sAZ3nPhx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2022 18:12 ]

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02:35
Fire Emblem voor de GameCube, nice. Had je een goede deal?

Verwijderd

martin_v_z schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 12:22:
Fire Emblem voor de GameCube, nice. Had je een goede deal?
Van een vriendin gekregen. :)

• martin_v_z
Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 13:08:
[...]

Van een vriendin gekregen. :)
Best deal ever!

Verwijderd

Volgens mij weer de eerste beurs die er aan zit te komen. Zijn er nog mensen die hierheen gaan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1BagOGFHQRwmRAjVoZy-0MVwk_Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/436LVgLKddcCKh1MIJMfMVWu.jpg?f=fotoalbum_large

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 12:38
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2022 @ 11:29:
Volgens mij weer de eerste beurs die er aan zit te komen. Zijn er nog mensen die hierheen gaan?

[Afbeelding]
Ik, helemaal vanuit zuid Limburg. Ben wel weer toe aan het socializen met andere mensen over games. :)

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Verwijderd

Wij gaan denk ik ook wel.

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:47

Christiano007

Ich bin der champion

Als ik nu zou moeten kiezen tussen een (gemodde) GBA of een 2DS om voornamelijk GBA roms te kunnen spelen (die ik uiteraard origineel heb), welke zouden jullie kiezen?

Of is een DSi dan toch de betere optie? Ik wil eigenlijk de klassieke GBA titels en eventueel DS spellen spelen, maar een gemodde GBA is ook weer 150/200 euro. En dat vind ik veel geld.

Ter land, ter zee en in de kroeg

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-11 14:42
Christiano007 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 12:31:
Als ik nu zou moeten kiezen tussen een (gemodde) GBA of een 2DS om voornamelijk GBA roms te kunnen spelen (die ik uiteraard origineel heb), welke zouden jullie kiezen?

Of is een DSi dan toch de betere optie? Ik wil eigenlijk de klassieke GBA titels en eventueel DS spellen spelen, maar een gemodde GBA is ook weer 150/200 euro. En dat vind ik veel geld.
DS met een R4 cart lijkt me wel de goedkoopste optie.

Voor de gba kan je eventueel ook voor een flash kaart gaan om roms af te spelen. dan hoef je hem niet te modden maar dat is een aardig prijzige optie nog.

[ Voor 3% gewijzigd door gast7 op 13-03-2022 13:24 ]

Verwijderd

Voor GBA pak ik de DSi, heb ook maar één normale GBA in huis. De SP is wel leuk alleen al snel krampachtig door het kleine formaat.

Je kan ook nog voor optie 3 gaan. Zo'n emulatie handheld deze bijvoorbeeld. Heeft een mooi 3:4 scherm voor het retro spul. .Net zo duur als een gemodde GBA, je kan er alleen veel meer op spelen.

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11 11:50
Kon het niet laten voor de prijs die ik er voor betaald heb :+ O-) (250 euro voor alles en alle games zijn compleet waarvan het doosje erbij zit)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PVp05MaTbCNtuaHCAGpqWCzzf_E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Wlp2cTyumBWV4D1SynQvLc3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XOMqls0cWU56WRNpFjN1U55pLS8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gSKzLsvXyQUzqGmz7eXf8V5D.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door sarlo op 13-03-2022 13:42 ]

• Eymas
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22-11 21:11

[Afbeelding]
Daar zal ik wel over denken, lijkt mij wel eens leuk :)

• 3style

3style

...

Dsi is wel goedkoop maar speelt standaard geen GBA games en volgens mij is GBA emulatie hierop niet heel goed. 2DS weet ik niet, Ik zou dan toch gaan voor een GBA met ips mod. Staan bij deze MP verkoper nu voor 120 euro:

https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios

[ Voor 11% gewijzigd door 3style op 13-03-2022 16:43 ]

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

3style schreef op zondag 13 maart 2022 @ 16:41:
[...]

Dsi is wel goedkoop maar speelt standaard geen GBA games en volgens mij is GBA emulatie hierop niet heel goed. 2DS weet ik niet, Ik zou dan toch gaan voor een GBA met ips mod. Staan bij deze MP verkoper nu voor 120 euro:

https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios
Nadeel van de DS is dat hij toch wat minder comfortabeler is, en de GBA is wel fijn met een accu mod.

Als ik het internet zo check is het wel mogelijk om o.a GBA spellen te spelen YouTube: Jailbreak Your Nintendo DSi In Just 12 Minutes!

En dan hoef ik geen extra kaartjes te kopen oid , gewoon een sd kaartje die ik wel heb

[ Voor 5% gewijzigd door Christiano007 op 13-03-2022 16:58 ]

Verwijderd

sarlo schreef op zondag 13 maart 2022 @ 13:41:
Kon het niet laten voor de prijs die ik er voor betaald heb :+ O-) (250 euro voor alles en alle games zijn compleet waarvan het doosje erbij zit)[Afbeelding]

[Afbeelding]
Super gaaf _/-\o_

• 3style

3style

...

Christiano007 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 16:54:
[...]

Nadeel van de DS is dat hij toch wat minder comfortabeler is, en de GBA is wel fijn met een accu mod.

Als ik het internet zo check is het wel mogelijk om o.a GBA spellen te spelen YouTube: Jailbreak Your Nintendo DSi In Just 12 Minutes!

En dan hoef ik geen extra kaartjes te kopen oid , gewoon een sd kaartje die ik wel heb
Klopt, is zeker mogelijk. Ook de goedkoopste manier om met emulatie “gbarunner2” dit te doen en de dsi (xl) is een mooie handheld met een goed scherm.
Modder maakt echt werkende draagbare GameCube, deze gebaseerd was op een fake portable gamecube die ooit het internet rond ging.

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-11 21:34
Zeg iemand eigenlijk nog een goede plek voor Dreamcast en Vita spellen voor redelijke prijzen(al is dat nu best moeilijk)
Ik ben eerlijk gezegd niet zo fan van marktplaats. Maar als dat nog de enige optie is.

Verwijderd

Vrietje schreef op maandag 14 maart 2022 @ 11:18:
Zeg iemand eigenlijk nog een goede plek voor Dreamcast en Vita spellen voor redelijke prijzen(al is dat nu best moeilijk)
Ik ben eerlijk gezegd niet zo fan van marktplaats. Maar als dat nog de enige optie is.
Is een beetje afhankelijk wat jij een redelijke prijs vindt. Dreamcast en Vita games zijn niet heel veel van gedrukt. Daardoor is de prijs gewoon hoog. Je kan kijken bij press start games. Die heeft nog wel redelijke prijzen.

• 3style

3style

...

Ligt er ook aan welke vita spellen. Je hebt vita spellen vanaf 10 euro of in sets nog wel goedkoper.
Ik heb een nieuw aspect van de retro verzameling ontdekt, tijdschriften! Heb inmiddels een flinke stapel van "Amiga" uit de jaren '80 en een honderdtal PU's vanaf 2004 bij elkaar gesprokkeld. Vind het stiekem leuker dan ik gedacht zou hebben. Kijken of ik hier verder nog wat mee kan, uitbreiden met andere bladen of compleet maken ofzo.

Vlug WhatsApp plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EGj9ipw8GLbLUdQEbFSUk_6Mw68=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V0edezXvtVjIKYnXsrPn0uH9.jpg?f=fotoalbum_large

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-11 21:52
Seroczynski schreef op maandag 14 maart 2022 @ 14:20:
Ik heb een nieuw aspect van de retro verzameling ontdekt, tijdschriften! Heb inmiddels een flinke stapel van "Amiga" uit de jaren '80 en een honderdtal PU's vanaf 2004 bij elkaar gesprokkeld. Vind het stiekem leuker dan ik gedacht zou hebben. Kijken of ik hier verder nog wat mee kan, uitbreiden met andere bladen of compleet maken ofzo.

Vlug WhatsApp plaatje:
[Afbeelding]
Ik doe hier heel bewust niet aan. Ik zou onmiddellijk helemaal verslaafd zijn aan al die tijdschrijften (zeker de tijdschriften met bijv demo's) en mijn vrouw zou mij laten interneren. :)

Verwijderd

Vlug WhatsApp plaatje:
[Afbeelding]
Die tijd heb ik ook even gehad. Heb inmiddels aardig wat tijdschriften liggen. Maar heb ze allemaal in een plastic bak gestopt die dicht kan. Had ze eerder in de kast staan. Maar de geur van die oude bladen was ik snel van genezen. Oude boeken kan ik nog wel hebben, maar oude tijdschriften...

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-11 14:42
Er zijn niet echt definitieve plekken om zulke titels voor leuke prijsjes te scoren, Het is gewoon meerdere plekken afstruinen om iets leuks te vinden.

Het aanbod varieert per plek je moet er maar net bij zijn als iemand wat aanbiedt.

Ook een verschil wat de twee consoles betreft, de gehele dreamcast library qua titels kan je bij allerlei verschillende personen vinden van normale man tot verzamelaar/speler. zeker bij de non verzamelaars kan je het voor ver onder de marktwaarde scoren al weten ze de waarde als ze er binnen een korte tijd van af willen.

Qua vita met de meer bijzondere titels die zelfs qua release lastig te verkrijgen waren zowat 0% kans dat een non verzamelaar of speler deze aangeschaft heeft, dit zal de prijs wel wat hoger houden. Dit kan je ook zeggen voor alle andere current gen console. Veel titels komen niet in de budget bakken of de grotere winkels terecht zoals vroeger eindigen enkel en alleen bij de liefhebber die het online hebben gevolgt. verzamelen voor de nieuwere consoles zal wel anders worden hierdoor.

[ Voor 41% gewijzigd door gast7 op 14-03-2022 17:06 ]

Vlug WhatsApp plaatje:
[Afbeelding]
Alle PU's heb ik ook, maar was al lid sinds het begin. Laatst wel opgezegd, het niveau is niet meer om aan te gluren net als al die nutteloze rubrieken (theekransjes tussen die twee dames die vervolgens een spel "bespreken").

Ook lid van Retro Magazine, die kan ik echt waarderen..probeer her en der nog wat oude op te snorren maar dat is ook een kostbaar geintje. En lees het toch het liefst op papier, dat soort dingen.

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Exorcist schreef op maandag 14 maart 2022 @ 16:20:
[...]

Alle PU's heb ik ook, maar was al lid sinds het begin. Laatst wel opgezegd, het niveau is niet meer om aan te gluren net als al die nutteloze rubrieken (theekransjes tussen die twee dames die vervolgens een spel "bespreken").

Ook lid van Retro Magazine, die kan ik echt waarderen..probeer her en der nog wat oude op te snorren maar dat is ook een kostbaar geintje. En lees het toch het liefst op papier, dat soort dingen.
Ik kreeg vandaag een gratis exemplaar van 2017 van retro magazine, 160 pagina's oid en ik vond 75% echt leuk om te lezen.

Maar deze is NL , als ik Google kom ik alleen op de Engelse Retro magazine uit, weet jij waar je de NLse kunt abonneren ¿

[...]

Had zelf ook ergens nog de eerste PU liggen, maar die heeft het niet overleefd. Was met Starwing op de cover geloof ik.
Retro Magazine vind ik wel cool, misschien maar eens kijken naar een abo. Hebben die ook wel eens kortingen op jaarabonnementen, bijvb. met Black Friday?

Christiano007 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 18:52:
[...]

Ik kreeg vandaag een gratis exemplaar van 2017 van retro magazine, 160 pagina's oid en ik vond 75% echt leuk om te lezen.

Maar deze is NL , als ik Google kom ik alleen op de Engelse Retro magazine uit, weet jij waar je de NLse kunt abonneren ¿
Jij doelt denk ik op de versie met Mario aan de voorkant? Die was eenmalig voor zover ik weet.
Seroczynski schreef op maandag 14 maart 2022 @ 18:53:
[...]

Had zelf ook ergens nog de eerste PU liggen, maar die heeft het niet overleefd. Was met Starwing op de cover geloof ik.
Retro Magazine vind ik wel cool, misschien maar eens kijken naar een abo. Hebben die ook wel eens kortingen op jaarabonnementen, bijvb. met Black Friday?
Wel genoeg aanbiedingen met bijv. USB MegaDrive controllers en dat soort dingen...het is iets, in ieder geval. Korting volgens mij niet of niet vaak.

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Exorcist schreef op maandag 14 maart 2022 @ 18:53:
[...]

Jij doelt denk ik op de versie met Mario aan de voorkant? Die was eenmalig voor zover ik weet.
Ja klopt! Ah ok , is geen ramp maar NL leest toch iets gemakkelijker weg. Zie online wel wat acties voor dit blad maar ga het eens napluizen, wil wel papier want digitaal ga ik er niet echt voor zitten :)

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-11 22:35
Ik heb nu bijna een jaar een abo op Retro Gamer. In het Engels uiteraard en soms wat veel UK georienteerd maar zeker een leuk magazine. Vaak leuke artikelen met diepgang en interviews met makers van games. Verzending van UK gaat helemaal prima.

Ze hebben vaak aanbiedingen, blijf even op de site hangen dan krijg je na x tijd een popup, newletters shit soms, maar 10% korting op je eerste order.

https://www.retrogamer.net

https://www.magazinesdire...gazine-subscription.thtml

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Magazines op papier vind ik nog steeds het aangenaamste.

Van de PU heb ik, gok ik, de eerste 12 jaargangen of zo compleet liggen.
Van het Club Nintendo blad heb ik een aantal exemplaren.
Voorts wat losse UK magazines, zowel die van de jaren 90 als enkele Retro Gamer issues. Sinds de brexit zijn deze ook niet meer los te koop hier in de buurt. Een goede plaats om een abo op Retro Gamer te nemen heb ik nog niet gevonden…

Blijft leuk om in die oude magazines te bladeren. Met name de advertenties vind ik geweldig om te (her)bekijken 😄

[ Voor 12% gewijzigd door Bruiser op 14-03-2022 19:54 . Reden: Typo ]

(Retro) Game collectie

Verwijderd

Bruiser schreef op maandag 14 maart 2022 @ 19:52:
Magazines op papier vind ik nog steeds het aangenaamste.

Van de PU heb ik, gok ik, de eerste 12 jaargangen of zo compleet liggen.
Van het Club Nintendo blad heb ik een aantal exemplaren.
Voorts wat losse UK magazines, zowel die van de jaren 90 als enkele Retro Gamer issues. Sinds de brexit zijn deze ook niet meer los te koop hier in de buurt. Een goede plaats om een abo op Retro Gamer te nemen heb ik nog niet gevonden…

Blijft leuk om in die oude magazines te bladeren. Met name de advertenties vind ik geweldig om te (her)bekijken 😄
Daar had ik al voor de Brexit last van. Een abonnement erop nemen vaak aan gedacht maar, nooit van gekomen. Zit ook af en toe onderwerpen tussen die mij totaal niet aanspreken, dan vind ik het weer zonde.

Heb hier nog wel de eerste paar jaargangen van de pu staan, en nog wat pc gamer o.i.d. weet de exacte naam niet uit het hoofd.

Paar jaar terug wou ik ze nog wegdoen. Lag in een hoekje stof te verzamelen. Vrouw vond het zonde en heeft van die stripboek hoesjes er om gedaan.
Toch wel leuk om terug te lezen. De wereld zag er toen toch heel anders uit.
Resistance is een game serie die ik erg tof vond, en vind het nog altijd erg jammer dat er geen nieuwe delen meer van zijn gekomen. Om de serie nog een beetje in de aandacht te brengen, leek leek me leuk, ondanks dat het maar 5 games zijn, er een video over te maken, beetje soort van geschiedenis :D

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Voor het schoonmaken van je console wat gebruiken jullie daar voor? Voor zowel het plastic als het binnenwerk? (rubbers, moederbord etc.)

Alcohol 96% zie ik dat dat gemakkelijk verkrijgbaar is maar het beste is Isopropanol 99% ? Alleen dat laatste vind ik niet zo 123 in een winkel, dan moet ik het echt online bestellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Christiano007 op 14-03-2022 22:37 ]

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:00
Bol.com ,heeft het..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:31
[...]

Hier ook in het bezit van alle PU's. 1993 de allereerste en nummer 333 het huidige/laatste nummer.
1993.. toen was ik 13 en had ik nog niet mn eerste eigen NES en deed ik alles op een C64 :)

Laten we het erop houden dat tijden zijn veranderd en dat de wereld van gaming en vooral geschreven media er totaal anders uitziet.

Verwijderd

Henkje.doc schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 06:58:
[...]

Hier ook in het bezit van alle PU's. 1993 de allereerste en nummer 333 het huidige/laatste nummer.
1993.. toen was ik 13 en had ik nog niet mn eerste eigen NES en deed ik alles op een C64 :)

Laten we het erop houden dat tijden zijn veranderd en dat de wereld van gaming en vooral geschreven media er totaal anders uitziet.
Ik zat toen nog achter een headstart met een 286, Jaar erop was veel beter een 468DX66, en Doom! :9

• Eymas
Christiano007 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 22:36:
Voor het schoonmaken van je console wat gebruiken jullie daar voor? Voor zowel het plastic als het binnenwerk? (rubbers, moederbord etc.)

Alcohol 96% zie ik dat dat gemakkelijk verkrijgbaar is maar het beste is Isopropanol 99% ? Alleen dat laatste vind ik niet zo 123 in een winkel, dan moet ik het echt online bestellen.
Gewoon water en zeep in de meeste gevallen zoals behuizingen en rubbers. Isopropanol/alcohol gebruik ik voor componenten als schakelaars etc. en moederborden laat ik maar voor wat het is in de meeste gevallen; deze zijn vaak redelijk schoon gebleven in de meeste consoles/computers die ik binnen krijg.

Ik merkte wel dat ik af en toe wat luxedingetjes mis zoals pipetten voor kleine gaatjes en lastige plekken.

Verwijderd

Leuke buying guide voor de ps3:

• davince72
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-09 10:44
Als de benzine prijzen flink dalen dan wellicht wel ;-)

Verwijderd

davince72 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 17:05:
[...]

Als de benzine prijzen flink dalen dan wellicht wel ;-)
Je kan ook met de trein gaan ;-)

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 12:38
Mooie guide inderdaad, bedankt daarvoor.
Ik zie dat ze ook het vervangen van de koelpasta aanhalen. Heeft iemand hier ervaring daarmee? Ik heb al heel wat pc's uit elkaar getrokken maar ben toch wel een beetje huiverig om mijn PS3 uit elkaar te trekken om de koelpasta te vervangen.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 17:11:
[...]

Je kan ook met de trein gaan ;-)
Dat is tegenwoordig ook niet bepaald goedkoop, misschien is er nog de optie om te carpoolen met iemand?
We gaan toch allemaal die kant op. ;)
Redax schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 17:19:
[...]

Mooie guide inderdaad, bedankt daarvoor.
Ik zie dat ze ook het vervangen van de koelpasta aanhalen. Heeft iemand hier ervaring daarmee? Ik heb al heel wat pc's uit elkaar getrokken maar ben toch wel een beetje huiverig om mijn PS3 uit elkaar te trekken om de koelpasta te vervangen.
Bij de dikke nog wel gedaan. Is nog vrij toegankelijke, en stevig geconstrueerde console. .

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
Christiano007 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 22:36:

Alcohol 96% zie ik dat dat gemakkelijk verkrijgbaar is maar het beste isl 99% ? Alleen dat laatste vind ik niet zo 123 in een winkel, dan moet ik het echt online bestellen.
Ik gebruik LCD screen product voor het buitenwerk met microfiber doekske en voor het binnenwerk Isopropanol
en dat koop ik gewoon in de plaatselijke apotheek.
In Nederland kan je dit misschien zelfs in kruidvat vinden, al weet ik dit niet zeker.

Verwijderd

Ik weet niet of naast @Verwijderd al iemand de Amgia 500mini heeft gereserveerd of interesse in heeft, maar Retro Recipes heeft al een review gedaan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 17:19:
Ik weet niet of naast @Verwijderd al iemand de Amgia 500mini heeft gereserveerd of interesse in heeft, maar Retro Recipes heeft al een review gedaan.
Ik heb mijn bestelling geannuleerd. De controller en muis lijken direct uit een 3d printer te komen. Ik vind de afwerking niet heel mooi, ben dus wel een beetje teleurgesteld eerlijk gezegd.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 18:39:
[...]

Ik heb mijn bestelling geannuleerd. De controller en muis lijken direct uit een 3d printer te komen. Ik vind de afwerking niet heel mooi, ben dus wel een beetje teleurgesteld eerlijk gezegd.
Ja, een plastic giet mal zijn de kosten toch niet. Met zoveel kick-started er achter verwacht je meer.

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-11 23:49
Het "Geluksdag-kanaal" op de Wii, blijkt geen internettoegang nodig te hebben? :o Het verbaasde me even dat hij het ook deed toen de Wii op een plek zonder wifi stond.

Maar de teksten in het kanaal, worden ze dan op basis van de datum gegenereerd? Of ga je op een gegeven moment dezelfde teksten krijgen uit een eindige voorraad? Of stopt hij bij een verre datum in de toekomst simpelweg met werken?
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 18:39:
[...]

Wacht toch niet gebaseerd op retro recipes? Dat is een prototype unit, kan me echt niet voorstellen dat het zo daadwerkelijk in de winkel komt te liggen?

10 second ninja DONE

Verwijderd

Sagat schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 09:45:
[...]

Wacht toch niet gebaseerd op retro recipes? Dat is een prototype unit, kan me echt niet voorstellen dat het zo daadwerkelijk in de winkel komt te liggen?
Ik wacht nog wel even de reviews af van het daadwerkelijke product. Ik ben nu nog niet enthousiast.
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 09:50:
[...]

Ik wacht nog wel even de reviews af van het daadwerkelijke product. Ik ben nu nog niet enthousiast.
Tsja......het blijft een lastig iets, voor de functionaliteit heb ik 0 interesse, bij de andere retroconsoles, en dan met met de ps1 mini vond ik de controllers nog wel tof. Dan blijft over de verpakking en de shell van het product. Daar heb ik persoonlijk gewoon niet zoveel mee.

Waar ik wel veel mee heb is sales :P
Want al het bovenstaande geld ook voor de c64 mini, maar voor 5-10 euro had ik die toch in huis gehaald :P
Ik was net te laat, ze waren destijds al uitverkocht.....

En ik moet toegeven, de interface en dan met name de save states vind ik ook een leuke functie, al hoewel ik me ernstig afvraag in hoeverre ik er nu nog mee zou spelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Sagat op 18-03-2022 10:02 ]

10 second ninja DONE

• Eymas
Ik moet ook wel toegeven dat hoewel de "mini" consoles en computers schattig zijn, dat ik mijn NES classic al een paar jaar niet meer gebruikt heb. Hij staat trots in zijn doosje in de vitrinekast.

Het spelen van NES spellen kan ik al op vele andere manieren tegemoet komen, ook met de originele hardware :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 17:31:
[...]

Dat is tegenwoordig ook niet bepaald goedkoop, misschien is er nog de optie om te carpoolen met iemand?
We gaan toch allemaal die kant op. ;)

[...]

Bij de dikke nog wel gedaan. Is nog vrij toegankelijke, en stevig geconstrueerde console. .
Vanaf mij is het 85KM naar Tilburg, dus 170Km retour. Auto rijdt ongeveer 1 op 14 dus dan zit je ongeveer op 12 liter. Met de huidige brandstof prijzen zit ik dan nog net niet op 30 euro.(En dan heb ik de afschrijving etc nog niet meegenomen) Een retour naar Tilburg met de trein kost mij €33,20 (Zonder korting). Als je de afschrijving en belasting etc mee neemt dan is de trein tegenwoordig goedkoper.

Beste optie is inderdaad om te carpoolen. Maar dan is het helemaal afhankelijk waar mensen vandaan moeten komen anders is dat ook niet haalbaar ;-)

Verwijderd

Eymas schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:45:
Ik moet ook wel toegeven dat hoewel de "mini" consoles en computers schattig zijn, dat ik mijn NES classic al een paar jaar niet meer gebruikt heb. Hij staat trots in zijn doosje in de vitrinekast.

Het spelen van NES spellen kan ik al op vele andere manieren tegemoet komen, ook met de originele hardware :)
Het is soms ook een hit and miss. De snes en nes mini consoles zijn prima. Die van de ps1 is een verschrikkelijk ding met hele slechte emulatie. Snap niet dat Sony dit heeft uitgebracht.

Verwijderd

Sagat schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:01:
[...]

Tsja......het blijft een lastig iets, voor de functionaliteit heb ik 0 interesse, bij de andere retroconsoles, en dan met met de ps1 mini vond ik de controllers nog wel tof. Dan blijft over de verpakking en de shell van het product. Daar heb ik persoonlijk gewoon niet zoveel mee.

Waar ik wel veel mee heb is sales :P
Want al het bovenstaande geld ook voor de c64 mini, maar voor 5-10 euro had ik die toch in huis gehaald :P
Ik was net te laat, ze waren destijds al uitverkocht.....

En ik moet toegeven, de interface en dan met name de save states vind ik ook een leuke functie, al hoewel ik me ernstig afvraag in hoeverre ik er nu nog mee zou spelen.
En wat het bij mij ook is, dat ik laatste tijd veel games alsnog op andere platformen heb gekocht.

The chaos engine heb ik op de snes

California Games, Another World en Zool heb ik op de megadrive.

Worms heb ik op de ps1.

En dat waren voor mij al de meest interessante games, dan denk ik ook wat voegt het toe. Dan ga ik liever nog een keer voor de cd32 of zo
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:34:
[...]

Vanaf mij is het 85KM naar Tilburg, dus 170Km retour. Auto rijdt ongeveer 1 op 14 dus dan zit je ongeveer op 12 liter. Met de huidige brandstof prijzen zit ik dan nog net niet op 30 euro.(En dan heb ik de afschrijving etc nog niet meegenomen) Een retour naar Tilburg met de trein kost mij €33,20 (Zonder korting). Als je de afschrijving en belasting etc mee neemt dan is de trein tegenwoordig goedkoper.

Beste optie is inderdaad om te carpoolen. Maar dan is het helemaal afhankelijk waar mensen vandaan moeten komen anders is dat ook niet haalbaar ;-)
Blij dat ik elektrisch rij tegenwoordig >:)
Carpoolen:
Misschien handig om een ieder die wil gaan in een groep DM te gooien? Dan kunnen we kijken wat er mogelijk is. Ik heb een ouwe punto, dus ruimte houd niet over, maar 1 iemand kan comfortabel mee en 2 of 3 iets minder comfortabel :*)

Op zich is treinen ook nog wel een optie, dan is het wel gezelliger als je een gedeelte samen kan doen, maar anders mooi excuus om de switch is terug te vorderen van de kids, of idd lekker retro met gba of ds.

mini: het zijn allemaal min of meer pi's. Als je de ps1 mini hacked kan je er meer games op zetten en ook de ntsc versies, dan is het al een heel stuk beter te doen. Maar eens, grote miscalculatie van sony om de keuzes te maken die ze gemaakt hebben, goed misschien ooit een ps2 mini waar ze het een stuk beter kunnen doen, nog slechter is bijna niet mogelijk :P

Amiga: de amiga had ontzettend veel leuke games, volgens mij had ik 2 er van in mijn favo games ever lijst (super cars 2 en swos). En natuurlijk ook flight sims enzo, die had je niet of amper op consoles. Maar goed als het om het spelen gaat dan zou ik zeggen......
emuleren op pc/pi of smarthphone or op een modded console natuurlijk, denk dat alles vanaf de dc het prima zou moeten kunnen doen.
Of mister. Mister is niet goedkoop maar dan ben je echt heel erg goed voorzien op heel veel vlakken! Maar goed dat heeft zijn eigen topic dus zal ik niet te veel over doorzeveren hier ;)

Cd32 is leuk, maar heeft wel een van de meest vervelende standaard controllers (die je dus ook nog is zou krijgen bij de mini :S ) goed daar zijn gelukkig wel opties voor tegenwoordig.

10 second ninja DONE

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:32
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:42:
[...]

Het is soms ook een hit and miss. De snes en nes mini consoles zijn prima. Die van de ps1 is een verschrikkelijk ding met hele slechte emulatie. Snap niet dat Sony dit heeft uitgebracht.
Grappig dat je dat zegt, want de kritiek van de youtuberts was natuurlijk vooral dat de PS mini 50Hz roms gebruikte. En dat hadden we in Europa altijd al.

Vind hem zelf niet zo verkeerd overigens en ze gingen op een gegeven moment voor bijna gratis weg. Games draaien niet anders dan ik me kan herinneren.

Heb ook nog een gouden Famicom Mini en een Neo Geo Mini. En een Capcom Arcade controller. Staan allemaal netjes te verstoffen ;)

• Vipertje
  • Laatst online: 22-11 15:47
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:34:
[...]

Je moet alleen niet naar Tilburg (was dat maar, want ik woon in Tilburg), maar naar Schiedam. Het is de Retrogamebeurs Tilburg in Schiedam. Beetje confusing. Beter renamed die beurs zichzelf naar enkel Retrogamebeurs
BarôZZa schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 14:46:
[...]

Grappig dat je dat zegt, want de kritiek van de youtuberts was natuurlijk vooral dat de PS mini 50Hz roms gebruikte. En dat hadden we in Europa altijd al.

Vind hem zelf niet zo verkeerd overigens en ze gingen op een gegeven moment voor bijna gratis weg. Games draaien niet anders dan ik me kan herinneren.

Heb ook nog een gouden Famicom Mini en een Neo Geo Mini. En een Capcom Arcade controller. Staan allemaal netjes te verstoffen ;)
Oooh die capcom arcade controller vond ik ook heel vet, als groot capcom fan heb ik die ook bijna gehaald. vond het te duur en ook nogal lomp groot, daarom toch niet gedaan.

10 second ninja DONE

Verwijderd

BarôZZa schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 14:46:
[...]

Wat ik heb begrepen ging het niet alleen om de kritiek rondom 50hz. Maar vooral door de brakke emulator die ze gebruiken:

Verwijderd

Vipertje schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 14:56:
[...]

Je moet alleen niet naar Tilburg (was dat maar, want ik woon in Tilburg), maar naar Schiedam. Het is de Retrogamebeurs Tilburg in Schiedam. Beetje confusing. Beter renamed die beurs zichzelf naar enkel Retrogamebeurs
Ahh dat is een goede, zo ver heb ik niet eens gekeken ;-) Ik zag Tilburg er op staan dus daar ben ik vanuit gegaan. Geen idee of Schiedam een trein station heeft?

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:32
Sagat schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 14:56:
[...]

Oooh die capcom arcade controller vond ik ook heel vet, als groot capcom fan heb ik die ook bijna gehaald. vond het te duur en ook nogal lomp groot, daarom toch niet gedaan.
Ik had precies hetzelfde, maar als je dan de laatste bij de Mediamarkt ziet voor 120 euro dan kan ik hem toch niet laten liggen.

Verwijderd

Iemand ooit deze game gespeeld op xbox 360?

Het is een horror game voor Kinect, ben benieuwd of de game het waard is om een kinect aan te schaffen:

Wikipedia: Rise of Nightmares

@Exorcist wellicht?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:45:
[...]

En wat het bij mij ook is, dat ik laatste tijd veel games alsnog op andere platformen heb gekocht.

The chaos engine heb ik op de snes

California Games, Another World en Zool heb ik op de megadrive.

Worms heb ik op de ps1.

En dat waren voor mij al de meest interessante games, dan denk ik ook wat voegt het toe. Dan ga ik liever nog een keer voor de cd32 of zo
De CD32 staat al op de misschien ooit erbij toevoegen, evenals de pc-engine(cd0, en een Lynx lijkt mij ook wel leuk.
Sagat schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 14:27:
Carpoolen:
Misschien handig om een ieder die wil gaan in een groep DM te gooien? Dan kunnen we kijken wat er mogelijk is. Ik heb een ouwe punto, dus ruimte houd niet over, maar 1 iemand kan comfortabel mee en 2 of 3 iets minder comfortabel :*)

Op zich is treinen ook nog wel een optie, dan is het wel gezelliger als je een gedeelte samen kan doen, maar anders mooi excuus om de switch is terug te vorderen van de kids, of idd lekker retro met gba of ds.

mini: het zijn allemaal min of meer pi's. Als je de ps1 mini hacked kan je er meer games op zetten en ook de ntsc versies, dan is het al een heel stuk beter te doen. Maar eens, grote miscalculatie van sony om de keuzes te maken die ze gemaakt hebben, goed misschien ooit een ps2 mini waar ze het een stuk beter kunnen doen, nog slechter is bijna niet mogelijk :P

Amiga: de amiga had ontzettend veel leuke games, volgens mij had ik 2 er van in mijn favo games ever lijst (super cars 2 en swos). En natuurlijk ook flight sims enzo, die had je niet of amper op consoles. Maar goed als het om het spelen gaat dan zou ik zeggen......
emuleren op pc/pi of smarthphone or op een modded console natuurlijk, denk dat alles vanaf de dc het prima zou moeten kunnen doen.
Of mister. Mister is niet goedkoop maar dan ben je echt heel erg goed voorzien op heel veel vlakken! Maar goed dat heeft zijn eigen topic dus zal ik niet te veel over doorzeveren hier ;)

Cd32 is leuk, maar heeft wel een van de meest vervelende standaard controllers (die je dus ook nog is zou krijgen bij de mini :S ) goed daar zijn gelukkig wel opties voor tegenwoordig.
Zo'n pm groepje is wel een aardig idee. Maak jij wat aan?
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:49:

Het is een horror game voor Kinect, ben benieuwd of de game het waard is om een kinect aan te schaffen:

@Exorcist wellicht?
Voor de Kinect zijn wel meer leuke spellen. De Starwars, Harry potter en Fable zijn er al een paar. Mocht er nog wat covid kilo's in de weg zitten, dan zijn de fitness spellen ook wel goed. :+

We kunnen ook @Henkje.doc erbij roepen. Die heeft vast nog wel wat leuke titels liggen.

Verwijderd

@Verwijderd is kinect compatible met de series x? Of alleen met xbox 360 en Xbox one?

Star wars en harry Potter kijken mij inderdaad ook wel interessant.

• Henkje.doc
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:28:
@Verwijderd is kinect compatible met de series x? Of alleen met xbox 360 en Xbox one?

Kinect voor de 360 is helaas niet compatible met Xbox one.

• Henkje.doc
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:07:
[...]

De CD32 staat al op de misschien ooit erbij toevoegen, evenals de pc-engine(cd0, en een Lynx lijkt mij ook wel leuk.
[...]

Zo'n pm groepje is wel een aardig idee. Maak jij wat aan?

[...]

Voor de Kinect zijn wel meer leuke spellen. De Starwars, Harry potter en Fable zijn er al een paar. Mocht er nog wat covid kilo's in de weg zitten, dan zijn de fitness spellen ook wel goed. :+

We kunnen ook @Henkje.doc erbij roepen. Die heeft vast nog wel wat leuke titels liggen.
Met xbox 360 Kinect ga je echt diep wat betreft obscure titels.

Naast de bekende zoals een Kinect Adventure en de Just Dance serie heb je ook een Jeus de Boule game en shooters / actie zoals Blackwater en Steel Battalion en zelfs een game zoals Lets Cheer.

Buiten de Required Kinect games heb je ook nog games met Plays Better with Kinect. Dus niet perse nodig, maar met specifieke features. Forza bv.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:28:

Ik had geen idee maar, Henkje gelukkig wel. .

Eigenlijk nog helemaal geen backward met de series X gedaan. We hebben gelijk zo'n truckje voor 3jaar goedkoop ultimate gamepass gedaan, en daar staat zoveel leuks tussen dat de disc drive bijna niet gebruikt wordt. Mijn vrouw is alleen met Dirt 5 fanatiek bezig.

En Netflix/prime hij is als veredelde mediaplayer neergezet 8)
Henkje.doc schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:50:
[...]
Ja, maar net als de Playstation move ergens wel leuk om te ervaren wat we allemaal voor leuks tussen kan zitten. Het blijft vaak een gimmick maar, soms geeft het wel meerwaarde aan het spel.

Met xbox 360 Kinect ga je echt diep wat betreft obscure titels.

Naast de bekende zoals een Kinect Adventure en de Just Dance serie heb je ook een Jeus de Boule game en shooters / actie zoals Blackwater en Steel Battalion en zelfs een game zoals Lets Cheer.

Buiten de Required Kinect games heb je ook nog games met Plays Better with Kinect. Dus niet perse nodig, maar met specifieke features. Forza bv.
Ja, maar net als met de PlayStation Move is het wel leuk om sommige van die titels te ervaren. Meestal is het een gimmick, maar soms geeft het wel meerwaarde aan het spel.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2022 18:00 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:58:
[...]

Ik had geen idee maar, Henkje gelukkig wel. .

Eigenlijk nog helemaal geen backward met de series X gedaan. We hebben gelijk zo'n truckje voor 3jaar goedkoop ultimate gamepass gedaan, en daar staat zoveel leuks tussen dat de disc drive bijna niet gebruikt wordt. Mijn vrouw is alleen met Dirt 5 fanatiek bezig.

En Netflix/prime hij is als veredelde mediaplayer neergezet 8)

[...]
Wel een dure mediaplayer ;-)

Ik ben dan weer zo iemand die de game test op gamepass en vervolgens fysiek koop O-) ben nu met quantum break bezig. Erg leuke game!

Ik wil binnenkort aan conker beginnen, die is ook backwards compatible.

• Henkje.doc
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 18:01:
[...]

Ik ben dan weer zo iemand die de game test op gamepass en vervolgens fysiek koop O-) ben nu met quantum break bezig. Erg leuke game!

Tegenwoordig alweer weer een xbox 360 aangesloten. Heb iets teveel titels die niet backwards compatible zijn :)

Werkt overigens best mooi dat BC. Ook met DLC e.d.
Enige wat dus totaal niet werkt zijn de games met randapparatuur zoals Guitar Hero en dus ook Kinect.

Daarnaast is het meeste wat niet BC is gemaakt niet vanwege technische redenen, maar meestal vanwege licenties. En dat is best jammer.

• martin_v_z
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ugFHdUUwoxmwzhGEnxlRSNSh87U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KVCf3IPY1BVCkKmoAKizOPts.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kreeg een bericht van mijn moeder dat ze oude petten in een kast had gevonden. Deze zat er bij. :) Blijkbaar heb ik die ooit ergens bij gekregen, ik zou alleen niet meer weten waarbij. Misschien bij de aankoop van een Nintendo 64 spel of toen ik de console kocht.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:20
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 14:58:
[...]

Wat ik heb begrepen ging het niet alleen om de kritiek rondom 50hz. Maar vooral door de brakke emulator die ze gebruiken:

[YouTube: DF Retro: PlayStation Classic Review - Great Games, Poor Emulation]
Die brakke oude emulator. Volgens mij hebben hackers de nieuwste versie eens gebruikt en dat ging wel goed. Maar volgens mij kun je die niet op dat ding zelf zetten.

Moet zelf nog eens kijken naar die ps1 om te softmodden en de Sega. Maar wil ook weer geen Retroarch gebruiken. Vind dat weer te ver gaan.

Verwijderd

[...]

Conker is wel één van de weinige spelen die ik gespeeld heb op de sX. Wel de rare replay versie die stond ook in de gamepass, de reloaded wel staan op de plank maar, dat was makkelijker.

Ik game wat meer op de snes, megadrive of laatste tijd de 3ds als ik al een console aan slinger. De pc blijft toch mijn primaire plek om te spellen.

Mijn vrouw is dan wel weer meer van het moderne spul. De PS4, WiiU en sX worden door haar ook veel meer gebruikt. PS+ en gamepass lopen dan ook via haar account. :)

@Exorcist wellicht?
Ik héb hem wel, maar nog niet gespeeld..was 'm ook alweer vergeten :P. Leuk idee ook, zal 'm snel 's testen :)

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:30
Mijn psvsd is binnen! Het hardwarematig plaatsen is een eitje, alleen een tip, gebruik usbmc absoluut niet!

Gebruik deze guide:
https://vita.hacks.guide/storagemgr.html

Ging bij mij in een bootloop, moest ik terug naar factory settings, FW updaten, nieuwe hack uitvoeren en alles. Maar werkt nu wel. Heel vet om deze te hebben, veel prettiger dan de SD2Vita als je het mij vraagt. Nu kan je het gameslot ook gewoon gebruiken.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

@Exorcist wellicht?
Net even gedaan, maar het spel reageerde - bij mij - enorm slecht op input. Links en rechts bewegen doe je door je schouders te bewegen, ontzettend onnatuurlijk. Naar voren lopen door een stap naar voren te zetten, het registreerde allemaal maar heel zwak. Kan komen door de plaatsing van m'n Kinect sensor (ding staat op zolder met een 360 en dat Sony 3D display) maar meh, nee, kan het niet aanraden.

Bijkomende probleem welke ik laatst op een andere 360 ook al had en waarvan ik niet meer weet hoe ik het had aangepakt/opgelost..maar: error 80151103 bij het aanmelden op Xbox Live. Ik heb echt van alles geprobeerd: profiel opnieuw gedownload (dit "slaagt" maar tot een procent of 10 waarna de error komt), cache geleegd, 2FA enabled en de app-code gebruikt (wordt geaccepteerd maar zelfde error na 10%). Om kneitergek van te worden.

/edit: na een bericht op Twitter begrijp ik dat MS op de hoogte is en naar het issue kijkt.

@Sagat had hier laatst ook last van. Wie een definitief antwoord heeft op een soortgelijk probleem, heel graag. Aan die MS support fora heb je zoals altijd helemaal, helemaal niets. Die sla ik standaard al over.

[ Voor 3% gewijzigd door Exorcist op 19-03-2022 15:55 ]

[...]

Herkenbaar. Al moet ik Forza Horizon 5 en Flight Simulator nog op disc kopen, wacht dan wel tot ze iets zijn afgeprijsd ipv. de volle mep.

• 3style

3style

...

Koldur schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 13:48:
Mijn psvsd is binnen! Het hardwarematig plaatsen is een eitje, alleen een tip, gebruik usbmc absoluut niet!

Gebruik deze guide:
https://vita.hacks.guide/storagemgr.html

Ging bij mij in een bootloop, moest ik terug naar factory settings, FW updaten, nieuwe hack uitvoeren en alles. Maar werkt nu wel. Heel vet om deze te hebben, veel prettiger dan de SD2Vita als je het mij vraagt. Nu kan je het gameslot ook gewoon gebruiken.
Hier ook het pakketje uit Mexico binnen. Ben meteen een volledige swap aan het doen van het scherm wat ik nog moest doen.
Bedankt voor de tip, ga jij nog een interne sd verlengkabel gebruiken, zodat je altijd bij de sd kaart kan? Ik laat het zo, gaat toch niet meer open denk ik.

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:30
3style schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 17:45:
[...]

Hier ook het pakketje uit Mexico binnen. Ben meteen een volledige swap aan het doen van het scherm wat ik nog moest doen.
Bedankt voor de tip, ga jij nog een interne sd verlengkabel gebruiken, zodat je altijd bij de sd kaart kan? Ik laat het zo, gaat toch niet meer open denk ik.
Nee, vind het wel leuk, maar ga het nooit nodig hebben. Dan zou ik het vooral voor het hebben doen dan wat anders, beetje zonde voor €31

Waarom ga je het scherm swappen?

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Verwijderd

Exorcist schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 14:58:
[...]

Net even gedaan, maar het spel reageerde - bij mij - enorm slecht op input. Links en rechts bewegen doe je door je schouders te bewegen, ontzettend onnatuurlijk. Naar voren lopen door een stap naar voren te zetten, het registreerde allemaal maar heel zwak. Kan komen door de plaatsing van m'n Kinect sensor (ding staat op zolder met een 360 en dat Sony 3D display) maar meh, nee, kan het niet aanraden.

Bijkomende probleem welke ik laatst op een andere 360 ook al had en waarvan ik niet meer weet hoe ik het had aangepakt/opgelost..maar: error 80151103 bij het aanmelden op Xbox Live. Ik heb echt van alles geprobeerd: profiel opnieuw gedownload (dit "slaagt" maar tot een procent of 10 waarna de error komt), cache geleegd, 2FA enabled en de app-code gebruikt (wordt geaccepteerd maar zelfde error na 10%). Om kneitergek van te worden.

/edit: na een bericht op Twitter begrijp ik dat MS op de hoogte is en naar het issue kijkt.

@Sagat had hier laatst ook last van. Wie een definitief antwoord heeft op een soortgelijk probleem, heel graag. Aan die MS support fora heb je zoals altijd helemaal, helemaal niets. Die sla ik standaard al over.
Ik heb een aantal keer een review gezien van Kinect en toen kwamen dit soort dingen ook naar voren. Als het zo slecht werkt dan sla ik het toch over. De wii blijft toch heer en meester met motion controlled games.
Pagina: 1 ... 135 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.