Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Bruiser schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 12:32:
Ik kan het niet zo direct terugvinden, welke HDMI switch werd hier nu weer aangeraden?

(Voor gameconsoles: voor de Switch / PS5 / Xbox Series X en alles ervoor wat betreft ondersteunde videosignalen bedoel ik dan.)
Jaren terug is bij de mm een mechanische 1 naar 2 gekocht, werkte prima, maar ben lui en 2 poortjes was al snel te weinig, Daarna bij ali oid een 1 naar 5 besteld. Komt met een el cheapo afstand bedening die werkt tot een royale 50cm afstand (als je geluk hebt) maar verder werkt het ding prima! heb er daarna nog een gekocht die ik nu bij mijn pc/aptop gebruik. Ik ervaar iig 0 lag. Enige probleem is dat hij soms niet goed werkt zonder externe voeding. Ik geloof dat met name de ps4 dan niet gezien werd ofzo.....
Dit lijkt er heel erg op, maar de mijne is nog geen 4k (mijn ps4 pro en xb1 zitten nu dan ook direct op de oled, de full hd meuk op die splitter :) )

edit:
Vergeten te vermelden waarom de waardeloze ab geen probleem is, het ding is auto sensing, en 'weet' dus wanneer iets aanstaat, in mijn geval 2x ps3, switch, x360, en nog 1 vrije poort! Misschien voor mijn hack 360 ooit, maar zal vroeg of laat vast wel iets ingeprikt worden. (oh gebruik die soms ook als ik f1 wil kijken op de oled, prik dan een laptoppie erin....)

[ Voor 13% gewijzigd door Sagat op 01-11-2021 08:57 ]

10 second ninja DONE

Sagat schreef op maandag 1 november 2021 @ 08:26:
[...]

Bedoel je de og xbox of x360? Voor de eerste heb ik misschien een convertor ooit gekocht, want ik haatte de dpad van het ding, maar gezien ik hem vrij laat kocht kan het zijn dat ik het met de gewone controller en later mijn ( ik denk mad catz maar not sure) street fighter pads overleeft heb. Hoewel die dpad ook wat tegen viel helaas :(

Voor de x360 (en gezien de convertor die je noemt vermoed ik dat het hierom gaat) heb ik wel een madcatz fightpad, en ook hori had een fijne controller dpad wise, maar die heeft een de 4+4 button layout ipv 6+2 (of nog liever 6+4). die laatste 2 vind ik plezieriger. Vooral die hori's zijn nu amper nog te vinden.

Wel goede vraag, zou niet weten wat ik zou moeten kopen als ik nu een controller voor de 360 zou moeten halen.

had gehoopt dat brooks wellicht iets zou hebben maar veel verder dan xb1 naar 360 kom je dan volgens mij niet, hier heeft wel ieamand de goddelijke saturn pad op de x360 aan de praat gekregen, maar wat omslachtig, duur en vermoeddelijk niet super stabiel lijkt me :S

De remakes van 8bit do en retrobit lijken in eerste instantie niet bruikbaar....maar via Brooks lukt dat misschien nog wel. Ik gebruik op die manier ook een saturn pad op de ps4.
Ik zoek een controller voor de OG xbox, niet voor de 360. De OGx360 maakt het dus mogelijk om USB controllers aan te sluiten op de XBox. Origineel was die ontwikkeld om de X360 wireless receiver erop aan te sluiten (PC accessoire), maar ondertussen werken ook de 8bitdo dongles waardoor je in principe iedere moderne controller kan koppelen. Samen met een nieuwe SSD vol USA games en een fan, is mijn xbox weer helemaal future proof :)

Hier ga ik in ieder geval de ogx360 bestellen, meteen met internal kit zodat alles mooi is weg gebouwd.
https://www.facebook.com/pg/TheModShopByTEK/posts/

brooks kwam ik toevallig ook nog tegen op reddit, schijnt dat ze een X360 dongle hebben die je met een adapter kabel dan aan je Xbox kan hangen. Maar volgens mij heb je er dan 1 per controller nodig a 50 euro + nog die kabel.

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03:25

LoCuTuS2000

Resistance is futile

cold_as_ijs schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:07:
[...]

Ik zoek een controller voor de OG xbox, niet voor de 360. De OGx360 maakt het dus mogelijk om USB controllers aan te sluiten op de XBox. Origineel was die ontwikkeld om de X360 wireless receiver erop aan te sluiten (PC accessoire), maar ondertussen werken ook de 8bitdo dongles waardoor je in principe iedere moderne controller kan koppelen. Samen met een nieuwe SSD vol USA games en een fan, is mijn xbox weer helemaal future proof :)

Hier ga ik in ieder geval de ogx360 bestellen, meteen met internal kit zodat alles mooi is weg gebouwd.
https://www.facebook.com/pg/TheModShopByTEK/posts/

brooks kwam ik toevallig ook nog tegen op reddit, schijnt dat ze een X360 dongle hebben die je met een adapter kabel dan aan je Xbox kan hangen. Maar volgens mij heb je er dan 1 per controller nodig a 50 euro + nog die kabel.
Zie mijn post ook over de OGX360-T4. Die is inderdaad voor als je 1 controller wilt gebruiken en daarmee niet kosten effectief voor als je meerdere controllers wil gebruiken. Het voordeel is wel dat je geen custom PCB hoeft te kopen en helemaal zelf aan de slag kan.

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik had toen de OG Xbox “net” uit was al een klein printplaatje dat in een controllerport paste en aan de andere zijde een reguliere USB poort had…
Als ik het mij goed herinner kon ik op die manier usb sticks/disks aansluiten. Een controller heb ik toen niet geprobeerd denk ik.

Mijn OG Xbox met X3CP heeft ook USB connectors…

[ Voor 8% gewijzigd door Bruiser op 01-11-2021 11:40 ]

(Retro) Game collectie

LoCuTuS2000 schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:58:
[...]

Zie mijn post ook over de OGX360-T4. Die is inderdaad voor als je 1 controller wilt gebruiken en daarmee niet kosten effectief voor als je meerdere controllers wil gebruiken. Het voordeel is wel dat je geen custom PCB hoeft te kopen en helemaal zelf aan de slag kan.
Ook een mooie oplossing is zoals je zelf ook al aangeeft niet kosten effectief bij meerdere controllers. Ik wil een oplossing voor 2 controllers minimaal. Denk dat ik meteen voor 4 ga, ben ik klaar. Mocht ik in de toekomst tegen mijn 2 zoontjes 4vs4 splitscreen spelen dan kan dat gewoon :)

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:00
Afgelopen periode beetje de focus op andere zaken gehad.

Uiteindelijk wel een stapeltje xbox 360 pal variaties kunnen vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kZaOVXJLfSkvN6Q0GW7HcCLGRnQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dRPYPjiiKNiVOmal7ZP9dpY8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gr9dmTyOVolz7ERj7pc9_1kNnbU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3tmz4vaC9uKXnlOTe2VLH8Qn.jpg?f=fotoalbum_large

• Henkje.doc
cold_as_ijs schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 17:17:
Even vraagje voor de XBox gamers. Wat is een goede vervanger voor de standaard controller?
Ik merk dat met name de sticks niet echt nauwkeurig zijn waardoor games niet lekker spelen. Nu speel ik veel op de PS5 waar je dus duidelijk veel accurater kan sturen, deels omdat je meer range hebt op de sticks en ook minder dooie ruimte lijkt het. Denk dat ik sowieso de OGX360 ga bestellen, heb nu iemand gevonden die ze vanuit Canada verscheept. Is wel even een investering, maar mooie is dat ik dan mijn PS5 controller zou kunnen gebruiken op de XBOX. Maar beter is natuurlijk een controller die wat meer op het origineel lijkt qua buttons. Het mag best een bedrade controller zijn overigens.
Ik blijf bij de originele controllers als ik heel eerlijk ben. Zowel voor 360 als xbox one.

• Henkje.doc
Vrietje schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:41:
Nu zijn bij het verplaatsen van kast, een stel ps1 doosjes kapot gevallen. echt zonde.
Iemand een idee of er ergens goede vervangers te verkrijgen zijn?
Ik herken het gevoel.
Oplossiny kan zijn: op zoek gaan naar goedkope sporttitels.

Heb dat ook wel eens gedaan in het verleden.

Voot mn kinect xbox 360 spellen heb ik wel eens meerdere kinect adventures gekocht.

• Henkje.doc
Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 17:07:
[...]

Werden bij mij op het schoolplein verhandelt tussen de moeders. :D

25 gulden voor een 101-in-1 GB cartridge, grote ripoff, maar het had veel games die ik wou dus alsnog een goede deal.
Ja die ken ik en heb ik er ook een aantal van. Leuk om als rariteit te verzamelen. Telt uiteraard niet bij de aantallen :)

• Eymas
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17-11 23:56
Kwam hem toevallig tegen, Iets verkleurd, meer een beige dan geel, maar niet zodanig bruingekleurd dat het de prijs niet waard is.
Ook Shenmue en Sega rally erbij, enkel een VMU vergeten. En de ingredienten voor het retrobrighten maar eens onderzoeken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m8aXTZk1Ie-BFhnfHB70l34LPao=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wt4XkPBBokkSV6etfGAgIgGV.jpg?f=fotoalbum_large

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
Dreamcast zalige console .

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-11 21:40
En zeer ondergewaardeerd ten tijde dat ie uit kwam...

• Henkje.doc
Vuikie schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:04:
[...]

Hetzelfde gevoel heb ik ook bij de Wii U.
Dreamcast had de pech dat de marketing niet optimaal was.

• Eymas
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17-11 23:56
Henkje.doc schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:07:
[...]

Hetzelfde gevoel heb ik ook bij de Wii U.
Dreamcast had de pech dat de marketing niet optimaal was.
En de PS Vita. Allen consoles met hun unieke gaven en deels solide library, maar helaas toch net te weinig ondersteuning van zowel eerste als derde partijen, of net een handicap te veel, zoals een té unieke architectuur of ondermaatse beveiliging.

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:27
Vuikie schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:04:
[...]

Was deze niet relatief populair bij launch? Mijn neef had er een toen hij uitkwam, en ik was gewoon stomverbaasd toen ik dat ding in actie zag.
Pas met de PS2 release ging het bergaf met de Dreamcast...

Heb jaren later zelf een van de new old stocks aangeschaft (met controllers). Heb er maar een paar uur mee gespeeld, en is verder nooit meer uit de doos geweest :'(
(mede door mijn schrale aantal games die ik toen 2e hands gekocht had)

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:16
Wat zijn nou echt de toppers voor de Dreamcast?

Ik heb het altijd een beetje een magische console gevonden die ik nog wil hebben, maar elke keer als ik "Best DC games" google krijg ik de indruk dat ik niet veel mis. (Behalve Shenmue 1)
Kan natuurlijk goed zijn dat ik toppers over het hoofd zie :P

• Henkje.doc
Flapperbol schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 07:26:

Ik heb het altijd een beetje een magische console gevonden die ik nog wil hebben, maar elke keer als ik "Best DC games" google krijg ik de indruk dat ik niet veel mis. (Behalve Shenmue 1)
Heb hier een aantal Marvel fighters en die spelen wel erg goed.

Crazy Taxi ook aanraders en typische sega games.
Crazy Taxi is inderdaad geniaal, heb de originele Arcade ooit gespeeld maar vind o.a. de Game Cube versie ook erg tof.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Vuikie

Een paar pagina's terug ging het ook over de Dreamcast, daar staan wat toppers tussen.
Ik heb een video gemaakt van mijn Yakuza game verzameling, mis alleen nog Lost Judgement, wat vinden jullie van die serie en welke game mis ik nog eventueel?

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:27
Linksquest schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 10:56:
Ik heb een video gemaakt van mijn Yakuza game verzameling, mis alleen nog Lost Judgement, wat vinden jullie van die serie en welke game mis ik nog eventueel?
Fist of the North Star: Lost Paradise kan je er eventueel nog aan toevoegen. Gebaseerd op een anime (of manga?), maar ontwikkeld door dezelfde studio, met een paar kameo's van de Yakuza reeks erin (en een Kiriyu dlc skin).

Verder zou je nog de spinoffs kunnen importeren, deze hebben nooit een westerse release gekregen:
Ryū ga Gotoku Kenzan
Kurohyō: Ryū ga Gotoku Shinshō
Ryū ga Gotoku Ishin

Moet zelf nog 7 en Lost Judgement spelen (als ik ooit aan een ps5 geraak), maar het is een geweldige serie!

Verwijderd

Aantal nieuwe aanwinsten.

Met dank aan @didado voor Doom 32x!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oTCIg2eSrw8ZfK1byFrlA-E0FQ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fWRR5S8K5UWtHs9E6dvr8DM4.jpg?f=fotoalbum_large

En wat vind je leuk? Shenmue is een goede game, genoeg mensen die het fantastisch vinden, maar zelfs al betaal je me dan wil ik het niet spelen ;)

Dus welke genres hou je van? Of noem is een paar games van rond die tijd die je wel leuk vind, dan kunnen we je wellicht op weg helpen.
(en het is natuurlijk ook weer niet een gigantsiche library die de DC heeft dus je kan idd relatief makkelijk zelf de 'hidden gems' vinden.)

10 second ninja DONE

• TTC
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-11 21:53

TTC

Toevallig heb ik net een nieuwe CRT Monitor gekocht voor mijn Dreamcast via VGA aan te sluiten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PDtrJgHiWexx6eLuVXNwHBJ1nZE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8S84SgNvV862Ho7e4TNzABfh.jpg?f=fotoalbum_large
Een 2002 Sony Multiscan G420, ik had al een tijdje een Delta DA995, maar wou toch liever een Flat Screen CRT omdat het net wat beter uitziet qua contrast imo.
En daarbij ook ontdekt dat voor 480p 60hz de fysieke locatie van het scherm ook serieus verschil kan maken, op de linkerkant van mijn bureau had ik last van een "wobbly" beeld (terwijl op 80-90hz niet), terwijl nu rechts er helemaal geen probleem is! Heeft mogelijk iets te maken met electrische interferentie maar ik ben voornamelijk blij dat het er nu strak uit ziet.

EDIT: en mijn aanraders voor DC games:
-Mars Matrix
-GunBird 2
-Giga Wing 1/2
-Sega GT
-Zombie Revenge
-Power Stone
-ChuChu Rocket
-Dynamite Cop

[ Voor 7% gewijzigd door TTC op 02-11-2021 14:16 ]

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Paar schetsen/tekeningen en avonden werk verder heb ik mijn eigen opmaat gemaakte kast af. Een soort "mini" inloopkast met twee smalle zijdes met +/- DVD diepte en één iets diepere achterwand voor groter spul en wat meer vrijheid. Alle planken heb ik volledig verstelbaar gemaakt, super handig en ideaal maar voorlopig kan ik geen boormachine meer zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ygz__qHl_47m7AJGzs6wc5roMg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5yZCx1xMb785tAQnozz9xOpK.jpg?f=fotoalbum_large

Niet perfect maar ik ben best tevreden met het resultaat en mijn nieuwe opslag voor mijn fysieke games.

*Niet alles staat nog en de indeling ben ik nog niet helemaal over uit maar dat komt wel.
grrr bestelling gedaan bij Amazon US voor mijn XBOX mod. Laatste update was dat alles verzonden was. Het is dat ik op de tracking link had geklikt per ongeluk, blijkt ineens dat het pakketje is beschadigd en dat ik mijn geld terug krijg.
Uiteindelijk mijn bestelling hier in Nederland gedaan. Meteen een 1 TB SSD mee besteld en de Nexus fan vervangen door een 80 mm Noctua. Dremeltje is ook onderweg, dus kan ik dit weekend lekker gaan hakken en zagen in mijn XBOX. Heb ook al een aardige digitale collectie bij elkaar aan games. Die moeten makkelijk op de 1 TB SSD passen.

• Flapperbol
Sagat schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 13:07:
[...]

En wat vind je leuk? Shenmue is een goede game, genoeg mensen die het fantastisch vinden, maar zelfs al betaal je me dan wil ik het niet spelen ;)

Dus welke genres hou je van? Of noem is een paar games van rond die tijd die je wel leuk vind, dan kunnen we je wellicht op weg helpen.
(en het is natuurlijk ook weer niet een gigantsiche library die de DC heeft dus je kan idd relatief makkelijk zelf de 'hidden gems' vinden.)
Ik speel in principe alles, behalve fighters en sport games. Bij de DC heb ik echter altijd het gevoel dat het gros juist uit die twee genre's bestaat, of dat ik het spel ook al op een ander platform heb gespeeld.

Verwijderd

Flapperbol schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 16:35:
[...]

Ik speel in principe alles, behalve fighters en sport games. Bij de DC heb ik echter altijd het gevoel dat het gros juist uit die twee genre's bestaat, of dat ik het spel ook al op een ander platform heb gespeeld.
Race games! :9 de DC heeft daar zoveel moois in. PGR heeft daar o.a. zijn roots vandaan.
Flapperbol schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 16:35:
[...]

heh met soul calibur en diverse capcom en snk games heb je juist een hoop toppers al te pakken! Maar als je daar niet van houdt, dan houd het op! ;)

En ja paar n64 en ps1 games kwamen (iig grafisch!) als betere versie op de dc uit, daarna idd weer terug op meestal ps2 en soms og xb en gc......

Maar idd met een google op beste exclusive dc games kom ik hier uit
https://gamerant.com/sega...ames-exclusively-trapped/
En daar word ik ook niet super vrolijk van.

Als je shumpjes ook waardeert zit je denk ik WEL goed met de dc
https://www.racketboy.com...amcast-shmups-2d-shooters

10 second ninja DONE

Verwijderd schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 16:50:
[...]

Race games! :9 de DC heeft daar zoveel moois in. PGR heeft daar o.a. zijn roots vandaan.
MSR is idd een van mijn favo games, samen met soul calibur dan (en voor het eerst sf3 kunnen spelen was ook tof, maar schijnbaar hou ik alleen maar van even street fighters games, 1 vind ik echt verschrikkelijk, 3 en 5, mja leuk maar niet mijn ding, 2 en 4 zijn *cheff's kiss* )

10 second ninja DONE

Verwijderd

Sagat schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 17:06:
[...]

MSR is idd een van mijn favo games, samen met soul calibur dan (en voor het eerst sf3 kunnen spelen was ook tof, maar schijnbaar hou ik alleen maar van even street fighters games, 1 vind ik echt verschrikkelijk, 3 en 5, mja leuk maar niet mijn ding, 2 en 4 zijn *cheff's kiss* )
Wel hier SF3 double impact staan, en ze zitten ook in de sf collectie, maar voor fighters van rond die periode geef ik de voorkeur aan KOF. SF4 wel iets meer gespeeld, niet genoeg om een goed om een mening te vormen. Zit nu wat meer in de obscure fighters te rommelen.

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Ha... Dreamcast. Staat al eeuwig onder mijn tv. Bij iedere zoveelste verhuizing moest als eerste de DC aangesloten worden. Daar zat ik dan op een camping stoeltje in een lege kamer even wat te gamen totdat mijn vrouw (vriendelijk verzocht :(:) ) of ik de rest ook binnen wilde zetten.

Voor een unieke game kan ik Sega Marine Fishing met de vishengel aanraden. Fantastisch spel, helaas wel alleen US en JP versies. Ik gebruik hiervoor een boot disc van DC-X, of tegenwoordig is het bijna goedkoper om een gdemu te installeren.
Verwijderd schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 17:36:
[...]

Wel hier SF3 double impact staan, en ze zitten ook in de sf collectie, maar voor fighters van rond die periode geef ik de voorkeur aan KOF. SF4 wel iets meer gespeeld, niet genoeg om een goed om een mening te vormen. Zit nu wat meer in de obscure fighters te rommelen.
Ik heb idd ook double impact! Met mijn sequel 'probleem' wilde ik niet met deel 3 beginnen! Later wel 3s gespeeld, met name op x360 en klein beetje fightcade maar...parry gebeuren blijft wat apart.

KOF vind ik wel tof maar omdat ik dat vrijwel alleen vs een maat speel blijft je wel op een bepaal niveau hangen. Ben wel benieuwd welk deel of delen jij speelt dan? Ik ooit begonnen met 95 op de saturn en later wat 98 en 02 (die laatste speel ik nu dus nog steeds met een maat) verder heel minimaal 13 en deeltje 14.

En wat noem je obscure fighters dan?

10 second ninja DONE

Verwijderd

Sagat schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:01:
[...]

Ik heb idd ook double impact! Met mijn sequel 'probleem' wilde ik niet met deel 3 beginnen! Later wel 3s gespeeld, met name op x360 en klein beetje fightcade maar...parry gebeuren blijft wat apart.

KOF vind ik wel tof maar omdat ik dat vrijwel alleen vs een maat speel blijft je wel op een bepaal niveau hangen. Ben wel benieuwd welk deel of delen jij speelt dan? Ik ooit begonnen met 95 op de saturn en later wat 98 en 02 (die laatste speel ik nu dus nog steeds met een maat) verder heel minimaal 13 en deeltje 14.

En wat noem je obscure fighters dan?
Ondanks wat uitprobeersel met de nieuwere delen, blijf ik toch vaak terug gaan naar KOF 2002.
Wil nog wel een keer wat meer tijd in 98 steken, en 13 kan ik niet lekker in komen. Mist iets wat niet klikt bij mij.

Obscure is misschien een groot woord maar, ben nu met de recent binnengekomen Cardinal Syn begonnen, na wat Dark Rift gespeelt te hebben, dit tegen gekomen. En Kohime op (steam ja, geen console game) zeg maar de minder mainstream spellen uitproberen. Zodra ik xp op een oud bakje geïnstalleerd krijg dan ook weer met omf 3 verder. Destijds via computercollectief nog geïmporteerd wat toen best wel een dingetje was.

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:00
kohime had ik op de neo standard arcade hardware geimporteerd uit japan top fighter.
vette grafx gebaseerd op pc hardware via dipswitch kon je op 720p/1080p gamen .
hdmi in de tv en controls via de supergun .
Verwijderd schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:31:
[...]

Ondanks wat uitprobeersel met de nieuwere delen, blijf ik toch vaak terug gaan naar KOF 2002.
Wil nog wel een keer wat meer tijd in 98 steken, en 13 kan ik niet lekker in komen. Mist iets wat niet klikt bij mij.
Nice, 02 is ook degene die ik dus meestal met mijn maat speel, heel soms 98, maar hoewel dat niet nooit is, scheelt het echt bar weinig ;)
13, ja op zich kan ik mijn vinger er ook niet echt op leggen, hoewel er wel een (heel suf) ding is, maar dat zijn de achtergronden. Er zijn er een paar, waar sommige mensen echt heel hyperactief doen, ik herinner me een oude dame die zowat lijkt te headbangen......dat helpt niet :P
Obscure is misschien een groot woord
Lijkt me aardig van toepassing! Ben toch wel (of was wellicht) fighting game liefhebber en volg redelijk het nieuws erover, maar.......
maar, ben nu met de recent binnengekomen Cardinal Syn begonnen
Hmm ps1 game en 3d, zal niet zeggen dat ik dat bewust vermijd, maar ben zelf van de 2d fighters en primitieve 3d trek ik niet zo goed. Was zelf camp saturn dus ook minder verdiept in wat er op de ps1 uit was, en zelfs nu ik het makkelijk kan spelen focus is eerst op de 2d gems.
, na wat Dark Rift gespeelt te hebben
Ha wederom 3d en hoewel ik wel een n64 had, kan ik me deze game ook niet herinneren maar idd 3d fighter met early 3d, liep ik altijd met grote boog omheen, denk dat allen virtua fighter (en dan eigenlijk allleen deel 2) en soul calibur en klein beetje dead or alive dat patroon hebben doen doorbreken.
dit tegen gekomen. En Kohime op (steam ja, geen console game)
Ah anime fighter, haha buiten 3d fighters hou ik ook niet van anime fighters :P eigenlijk vreet de boer alleen maar capcom en snk behalve als ook die te anime lange combo's en airdashing gaan doen.
zeg maar de minder mainstream spellen uitproberen. Zodra ik xp op een oud bakje geïnstalleerd krijg dan ook weer met omf 3 verder. Destijds via computercollectief nog geïmporteerd wat toen best wel een dingetje was.
Die ken ik wel van naam, maar met bovenstaande zal het je niet verrassen dat ik er bar weinig tijd aan besteed heb, misschien geinig om te kijken of de mister die game trekt

10 second ninja DONE

Verwijderd

Sagat schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:48:
[...]

Nice, 02 is ook degene die ik dus meestal met mijn maat speel, heel soms 98, maar hoewel dat niet nooit is, scheelt het echt bar weinig ;)
13, ja op zich kan ik mijn vinger er ook niet echt op leggen, hoewel er wel een (heel suf) ding is, maar dat zijn de achtergronden. Er zijn er een paar, waar sommige mensen echt heel hyperactief doen, ik herinner me een oude dame die zowat lijkt te headbangen......dat helpt niet :P

[...]

Lijkt me aardig van toepassing! Ben toch wel (of was wellicht) fighting game liefhebber en volg redelijk het nieuws erover, maar.......

[...]

Hmm ps1 game en 3d, zal niet zeggen dat ik dat bewust vermijd, maar ben zelf van de 2d fighters en primitieve 3d trek ik niet zo goed. Was zelf camp saturn dus ook minder verdiept in wat er op de ps1 uit was, en zelfs nu ik het makkelijk kan spelen focus is eerst op de 2d gems.

[...]

Ha wederom 3d en hoewel ik wel een n64 had, kan ik me deze game ook niet herinneren maar idd 3d fighter met early 3d, liep ik altijd met grote boog omheen, denk dat allen virtua fighter (en dan eigenlijk allleen deel 2) en soul calibur en klein beetje dead or alive dat patroon hebben doen doorbreken.

[...]

Ah anime fighter, haha buiten 3d fighters hou ik ook niet van anime fighters :P eigenlijk vreet de boer alleen maar capcom en snk behalve als ook die te anime lange combo's en airdashing gaan doen.

[...]

Die ken ik wel van naam, maar met bovenstaande zal het je niet verrassen dat ik er bar weinig tijd aan besteed heb, misschien geinig om te kijken of de mister die game trekt
Ja, early 3D is over algemeen best wel lelijk, maar voor de gameplay kan ik er best door heen kijken. Heeft soms wel iets meer tijd nodig, even de ogen de tijd geven.

Ik ben ook niet een "echte" console gamer, ben ook pas bij de gamecube ingestapt. Het oude grut is leuk voor erbij, en om te kijken wat ik allemaal toen der tijd gemist heb. Hoewel ik wel bepaalde systemen voorkeur geef, vind ik bijna alles wel zijn charme hebben. Hoeft ook niet allemaal triple a te zijn, de indie scene is ook geweldig. Bijvoorbeeld bij Gamejolt even scrollen, en kijken wat mensen in elkaar prutsen.

---

Dus dit is verleden week binnengekomen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M9-k1PZVdq0kEZ5RjmfVhtyzyg8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Tcy96x3kx58xNu3nFBJjXTl.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2021 21:14 ]

Domme vraag: ik doe met regelmaat Tetris op de Gameboy met een vriend, dus met link cable. Zo ook vanavond. Kan het niet goed terugvinden, maar is de originele link cable ook te gebruiken op een GBA (SP)? Met een SP scheelt het backlight nogal, ben alleen niet zo'n fan van de kleine knopjes. Ben niet thuis anders had ik het alvast kunnen testen :)

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:01
Exorcist schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:34:
Domme vraag: ik doe met regelmaat Tetris op de Gameboy met een vriend, dus met link cable. Zo ook vanavond. Kan het niet goed terugvinden, maar is de originele link cable ook te gebruiken op een GBA (SP)? Met een SP scheelt het backlight nogal, ben alleen niet zo'n fan van de kleine knopjes. Ben niet thuis anders had ik het alvast kunnen testen :)
Wikipedia: Game Link Cable

Verschillende generaties helaas.

• Flapperbol
Sagat schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 17:04:
[...]

heh met soul calibur en diverse capcom en snk games heb je juist een hoop toppers al te pakken! Maar als je daar niet van houdt, dan houd het op! ;)

En ja paar n64 en ps1 games kwamen (iig grafisch!) als betere versie op de dc uit, daarna idd weer terug op meestal ps2 en soms og xb en gc......

Maar idd met een google op beste exclusive dc games kom ik hier uit
https://gamerant.com/sega...ames-exclusively-trapped/
En daar word ik ook niet super vrolijk van.

Als je shumpjes ook waardeert zit je denk ik WEL goed met de dc
https://www.racketboy.com...amcast-shmups-2d-shooters
Toch maar overstag gegaan en vandaag een tweedehands DC op de kop getikt :+
Ben benieuwd!

• Flapperbol
Sagat schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:54:
[...]

Ik ook! hoor graag wat je er van vind! En ging je nou ook voor de mods of hou je hem stock?
Ik heb voor nu even een spindel cd'tjes gehaald (en een externe brander) aangezien dat wat goedkoper is dan een GDEMU.
Schijnbaar is er een nieuwe GDEMU versie (V5.21), welke alleen op de officiële variant draait maar die vind ik vrij prijzig.

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-11 22:35
Niet om te pronken, maar ik ben er wel trots op, de gameroom weer eens e.e.a. geshuffeld, gepimped, uitgebreid.. je kent het wel, heerlijk om te doen als retrogamenerd :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ulm-EhoI8oCfuMJKBwbmwKAnX6g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qAYJ4wMoXOr95Ubtxr3orKxG.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QJbzcNOmOwe8Es9u37Pj4xGVBnE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RhS7ZkFli0QfC9zNQOiiM2Yt.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9dfBYflzxxcMKbOTSVywh2Eak3o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ID2cwzyrdalfYz6qkaiMOVhN.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gcmHQyz1ZgdVMkc9YofcRfNbiY0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hvm5OvMhsxv5q8ra9udHeO5R.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WuCJgMBkgNNiX-Va2ukNLNIChGQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CO8w6qIhiFMEL5g7woobmL5Q.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4_8Bl5qI33gCd9ByLxMCLoxcYHs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2V2MJDRF63Z2HyZwXCgohVlT.jpg?f=fotoalbum_tile

Verwijderd

Petje72 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 16:49:
Niet om te pronken, maar ik ben er wel trots op, de gameroom weer eens e.e.a. geshuffeld, gepimped, uitgebreid.. je kent het wel, heerlijk om te doen als retrogamenerd :9

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Kan het gevoel. Gisteravond de nieuwe telgen een plekje gegeven, en dat geeft toch altijd een lekker gevoel om overal even langs te gaan. Buiten de dealtjes zoeken (en gamen natuurlijk) één van de leukste aspecten van deze hobby :)

• Flapperbol
Gisteren van de OG Xbox de harde schijf vervangen door een SSD en de fan met een Noctua:

(Note: Pas op met te hard zetten want je hoort wel het opstartgeluid op de achtergrond :+ )

Nu ga ik natuurlijk niets merken van de snelheid van een SSD en de levensduur is wellicht ook wat beperkter tov een HDD, maar wat een rust ineens! Er kwam een behoorlijke hoeveelheid herrie uit dat ding :P

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:22
[...]

En dan noemt zich verzamelaar, heb je niet eens dit, en dan uiteraard in 2voud
[Afbeelding]
:+
Ik had vroeger deze:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DqNoFcuVsAAMbIe.jpg

Vooral de joystick en buttons waren onmogelijk om mee te spelen.
@Flapperbol Wow dat is stil. Ik zou als ik jouw was gewoon de DVD nog los koppelen, niet te doen die herrie :D.
Morgen komen mijn onderdelen binnen (SSD en Noctua Fan). Heb ik een mooie vrijdagavond activiteit, lekker mijn XBOX in stukken zagen en meteen spellen installeren. Kwam erachter dat de redumps misschien niet de beste bron was omdat deze niet HDD ready zijn, dus dat wordt nog even een dingetje om alles om te zetten.

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11 19:54
[...]

En dan noemt zich verzamelaar, heb je niet eens dit, en dan uiteraard in 2voud
[Afbeelding]
:+
Die had ik nog helemaal in de originele doos in super staat, want stiekem is het een onding. Ik voelde er ook niks voor om hem in de verzameling te houden, en dus was die vrij snel verkocht toen ik begon met verzamelen… :p
BarôZZa schreef op donderdag 4 november 2021 @ 19:38:
[...]

Ik had vroeger deze:

[Afbeelding]

Goed om te weten. Deze vond ik altijd al een stuk gaver. Maarja, mijn ouders kochten het verkeerde exemplaar destijds… :)

[ Voor 25% gewijzigd door Flozem op 04-11-2021 19:43 ]

Verwijderd

Nes 8 bit ;-)

[YouTube: 8-BIT CHRISTMAS Official Trailer (2021)]

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2021 20:38 ]

Weet iemand waar ik veilig QWIX kan downloaden?
Heb hem op de site van avalaunch gevonden, maar het is geen 2003 meer dus ben wat terughoudend met het zomaar downloaden van die site :)

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2022 10:16 ]

Verwijderd

didado schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 16:55:
Een nieuw gesealde Playstation 1 SCPH-7002..
De eerste Europese Dual Shock versie uit 1998.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Maak open maak open :+
Mooie aanwinst! Ook al is het niet de meest fijne controller, het blijft wel een icoon.

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op donderdag 4 november 2021 @ 21:16:
Weet iemand waar ik veilig QWIX kan downloaden?
Heb hem op de site van avalaunch gevonden, maar het is geen 2003 meer dus ben wat terughoudend met het zomaar downloaden van die site :)
Voor het geval dat en ook voor @Flapperbol zijn adventure met de DC, houd rekening met de schrijfsnelheid de lezers van het oude grut vinden langzamere snelheid max 6x veel prettiger.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 18:59:
[...]

Voor het geval dat en ook voor @Flapperbol zijn adventure met de DC, houd rekening met de schrijfsnelheid de lezers van het oude grut vinden langzamere snelheid max 6x veel prettiger.
Heeft er ook vaak mee te maken welk merk disc je gebruikt. Ik brand nog wel eens wat arcade ports die door de community geport worden. Maar die kan ik gewoon op volle snelheid branden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 19:30:
[...]

Heeft er ook vaak mee te maken welk merk disc je gebruikt. Ik brand nog wel eens wat arcade ports die door de community geport worden. Maar die kan ik gewoon op volle snelheid branden.
Soms ook het type disc. Toen ik net mijn Cube had met een Viper er in. Was het dvd - die wel werkte de meer standaard + variant werkte niet. En sommige branders willen ook wel eens afwijken. Met een externe USB dvd kan niet alle oude cd's aflezen maar, oud Asus laptopje leest alles wat je er in propt...

• Flapperbol
Verwijderd schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 18:59:
[...]

Ik was al tegengekomen dat Verbatim en een lage brandsnelheid gewenst was voor de DC, dus dat zal goed moeten komen :)
Flapperbol schreef op donderdag 4 november 2021 @ 19:22:
Gisteren van de OG Xbox de harde schijf vervangen door een SSD en de fan met een Noctua:
[YouTube: Silent Xbox startup]
(Note: Pas op met te hard zetten want je hoort wel het opstartgeluid op de achtergrond :+ )

Nu ga ik natuurlijk niets merken van de snelheid van een SSD en de levensduur is wellicht ook wat beperkter tov een HDD, maar wat een rust ineens!
Er kwam een behoorlijke hoeveelheid herrie uit dat ding :P
Gotta love quiet consoles :D
Das wel irritatie puntje, op de ps2 heb ik strikers 1945 1&2 en zou er normaal geen enkel probleem mee hebben om deze dan ook van disk te spelen ipv de hd MAAR. Het is een paarse cd en dat maakt dus ontzettend veel herrie :( en dit is nou precies een spel wat een bug heeft vanuit opl waardoor je hem daar dus niet normaal kan gebruiken (controller herkent start button niet)

Goed wellicht dat ik nog een post maak op een opl forum ofzo, anders dan maar mame of de saturn versie. grappig genoeg is strikers 1945 op de ps1 volgens mij deel 2 en strikers 1945 2 op de ps1 OOK deel2, maar dan met wat extra opties (met name TATE ondersteuning). weet niet of deel 1 er ook voor de ps1 is.
En wil ik dan idd deel 1 dus nog spelen, dan door naar 3 (en dan heb je nog de on officiele prequels sonic wings ofzo, to many games! )

offtopic:
hmm zou een ssd, helemaal als deze niet veel schrijf acties hoeven te maken, niet langer meegaan dan een normale hd, gezien bewegende onderdelen enzo?

10 second ninja DONE

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-11 22:35
weer een paar leuke games. PS2 games sealed, seal wel klein beetje beschadigd maarja, gezien de leeftijd...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eU8arHIpG9J7fgPX6OV5GiTz93M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eHPWLrkgbI0OlNz6AdFDvb7W.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

Mocht iemand trouwens interesse hebben, ik heb nog een Xbox HDMI Hyperkin kabel over welke ik wel voor een gunstige prijs wil verkopen. DM me maar als je interesse hebt.
Verpakking heb ik er niet bij. Maar werkt behoorlijk goed als je de Xbox op een moderne TV wil gaan gebruiken.

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 19:10

3style

...

De batterij maar eens vervangen, meer een leuk projectje dan echt nodig nog denk ik:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pVhSXxzj-KdHZplpdgYqDZAlMVw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G5nj9lU6TEFasDGfDsJEaDGb.jpg?f=fotoalbum_large

En mijn save game weer teruggelezen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JgzN51oQFJAiZd5xXwv7sAb3SX4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LMm1wKzh4uxBHF7WNmdIaAhP.jpg?f=fotoalbum_large

• Vuikie
3style schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 15:16:
De batterij maar eens vervangen, meer een leuk projectje dan echt nodig nog denk ik:

[Afbeelding]

En mijn save game weer teruggelezen :)

[Afbeelding]
Super Metroid! Een van de weinige SNES spellen waar ik nog een keer doorheen wil spelen. Ik heb in een grijs verleden al eens een begin gemaakt op een emulator... Die save moet ik nog ergens hebben... Maar dat was het begin, wat ik mij zo kan herinneren.
spoiler:
Volgens mij had ik net de rocket upgrade gevonden. 8)

Ik moet toegeven, ik ben een Megadrive fanboy, maar de soundtrack is één van de beste soundtracks van het 16-bit tijdperk.

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
Ik heb beidde gehad Supernes en MegaDrive alle 2 toppers , de doosjes van Megadrive zijn wel veel beter.
Mooie staat die Supernes !
Zo mijn Xbox upgrade is ook klaar. Heb hetzelfde gedaan als @Flapperbol, namelijk SSD en Noctua geinstalleerd. Hij is nu lekker stil. Heb de fan op 2x staan met limiet op 60 graden. Dan blaast hij rustig en blijft de temp zo rond de 55 graden hangen. Voor mij dikke prima. Tijdens het dichtmaken van de XBOX wel even mijn 80 pin IDE kabel gesloopt, onder het mom van iets meer kracht zetten dan krijg ik hem wel dicht. Bleek dus de IDE kabel tussen een schroefgat te zitten. Gelukkig werkte de 40 pin IDE kabel wel. Had verder nog een issue met de SSD werkend te krijgen. Het was niet een kwestie van aankoppelen en met de OGXBOX installer de SSD formateren. Ik moest de SSD al vooraf formateren naar FATx

Nu bezig met spellen op de SSD aan het zetten. Ik was alleen zo slim om de redump versie te downloaden, dit zijn directe rips van de dual layer DVDs en die ISOs kan de XBOX niet mee overweg. Ik heb een plusminus 130 spellen nu als iso op mijn nas staan die ik dus eerst moet extracten en dan alle files moet kopieren. Aah well, lekker met een biertje erbij kom ik wel een eind vanavond. Ga ze toch niet allemaal tegelijk spelen, dus kopieer de rest wanneer ik zin heb.

Beeld ziet er overigens super strak uit op mijn OLED. De forced 480p mode doet echt wonderen.

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12:34

The_Bird

Meneer de Raaf

elsympatico schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 18:56:
Ik heb beidde gehad Supernes en MegaDrive alle 2 toppers , de doosjes van Megadrive zijn wel veel beter.
Mooie staat die Supernes !
Ik had vroeger een Super Nes en (en heb nu de moderne versie, de Super NT) maar de doosjes van de Mega Drive zijn idd veel mooier. Mooi zwart, voelen luxer met dat plastic en doe je denk ik ook langer mee dan met die goedkoper kartonnen doosjes van Nintendo.

"21 jaar DSL!"

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-11 14:42
Ik vind zelf de doosjes van de snes wat mooier. dan megadrive. zelfde geld voor gba en gameboy classic

Minder stevig zeker maar visueel gezien wint nintendo voor mij.

Master system is helemaal huilen met de pet op. Zelfs de games met voor de master system betere art work zijn met de witte doosjes best matig naar mijn mening. lijkt net op huiswerk :X

[ Voor 9% gewijzigd door gast7 op 07-11-2021 11:47 ]

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

koelebobes

Wen BTC €100K

Ik verzamel eigenlijk al jaren consoles! Maar waar ik mijn games altijd mooi uitgestald had staan, stonden mijn consoles en handhelds in dozen en kratten overal en nergens. Maar nu niet meer heb een mooie kast bij de Ikea gekocht zodat ze eindelijk mooi kan uitstallen :) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RkspJNLn4bC8mHPsiSnLXWJPYsk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g8QATWDRbjMy14ia9KPYnp0x.jpg?f=fotoalbum_large
De reden dat ik bepaalde consoles dubbel heb is vanwege deals to good to be true… een n64 met 5 games voor 2 euro, een NES in doos voor 10 euro terwijl ik tegen mevrouw zei dat de console minimaal 80 euro waard was ( 2011 ) of mijn recent aangeschafte 1 Chip SNES. Super trots op dit hoekje van de kamer :)

BTC €94.837,08

Verwijderd

The_Bird schreef op zondag 7 november 2021 @ 11:36:
[...]

Ik had vroeger een Super Nes en (en heb nu de moderne versie, de Super NT) maar de doosjes van de Mega Drive zijn idd veel mooier. Mooi zwart, voelen luxer met dat plastic en doe je denk ik ook langer mee dan met die goedkoper kartonnen doosjes van Nintendo.
Doosjes houden het langer vol omdat ze van plastic zijn. Maar de snes doosjes vind ik zelf mooier. Wat kleurrijker dan de megadrive.

Verwijderd

The_Bird schreef op zondag 7 november 2021 @ 11:36:
[...]

Op de EA spellen na dan, de plastic cover is heel anders, en niet op een goede manier. Vind ze allebei wel wat hebben. Een reden dat Snes hier cart only ligt, is ook om dat het gebruiksvoorwerpen zijn, en een kwetsbare kartonnen doosje niet helpt met gebruiksvriendelijkheid. En de meerprijs van het karton is ook niet mals.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 7 november 2021 @ 12:24:
[...]

Op de EA spellen na dan, de plastic cover is heel anders, en niet op een goede manier. Vind ze allebei wel wat hebben. Een reden dat Snes hier cart only ligt, is ook om dat het gebruiksvoorwerpen zijn, en een kwetsbare kartonnen doosje niet helpt met gebruiksvriendelijkheid. En de meerprijs van het karton is ook niet mals.
De prijs van CIB bij snes ligt hoog omdat karton snel kapot gaat. Dat is het voordeel als je voor de megadrive verzameld. Die zijn een heel stuk goedkoper en de meeste doosjes hebben de tijd doorstaan.

Ik heb zelf 71 megadrive games. Waarvan er 65 CIB zijn.

Ik heb 41 snes games, waarvan er volgens mij 5 cib zijn. Het is het geld gewoon niet waard. En de cib die ik heb die kwamen bij een snes die ik voor weinig had gekocht. En dat was 3 jaar geleden toen de hype wat minder was.

Maar prijzen zijn op dit moment sowieso niet heel leuk meer. Gelukkig heb ik bijna alles wat ik wil hebben. Alleen dreamcast ben ik nog actief aan het kijken, zit op 120 games van de 220. (pal)

Verder alleen current en last gen wat ik vooral nu aanschaf. Wellicht als de prijzen weer gaan dalen dat ik weer wat actiever ga rond kijken. Of de prijs moet heel goed zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 7 november 2021 @ 12:32:
[...]

De prijs van CIB bij snes ligt hoog omdat karton snel kapot gaat. Dat is het voordeel als je voor de megadrive verzameld. Die zijn een heel stuk goedkoper en de meeste doosjes hebben de tijd doorstaan.

Ik heb zelf 71 megadrive games. Waarvan er 65 CIB zijn.

Ik heb 41 snes games, waarvan er volgens mij 5 cib zijn. Het is het geld gewoon niet waard. En de cib die ik heb die kwamen bij een snes die ik voor weinig had gekocht. En dat was 3 jaar geleden toen de hype wat minder was.

Maar prijzen zijn op dit moment sowieso niet heel leuk meer. Gelukkig heb ik bijna alles wat ik wil hebben. Alleen dreamcast ben ik nog actief aan het kijken, zit op 120 games van de 220. (pal)

Verder alleen current en last gen wat ik vooral nu aanschaf. Wellicht als de prijzen weer gaan dalen dat ik weer wat actiever ga rond kijken. Of de prijs moet heel goed zijn.
Ik heb hier nu 183 megadrive games staan, waarvan 7 zonder boekje erin. 97 snes waarvan 0 cib

Dreamcast zit bij mij ook op de radar, evenals last gen. Moet alleen wat gaan schuiven het ps4/wiiu kastje begint al aardig vol te zitten. :)

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 12:38
Verwijderd schreef op zondag 7 november 2021 @ 13:28:
[...]

Ik heb hier nu 183 megadrive games staan, waarvan 7 zonder boekje erin. 97 snes waarvan 0 cib

Dreamcast zit bij mij ook op de radar, evenals last gen. Moet alleen wat gaan schuiven het ps4/wiiu kastje begint al aardig vol te zitten. :)
Gaaf! Ik ben zelf sinds 1 a 2 jaar actief gaan verzamelen en merk dat ik toch meer koop dan dat ik speel. Ik probeer zo gericht mogelijk te kopen om niet zomaar de kasten te vullen. Maar ondanks dat merk ik dat ik veel spellen met name heb gekocht omdat ik ze vroeger heb gehad, of omdat ik ze wel eens bij vrienden/familie heb gespeeld.
Tuurlijk zet ik de Sega, SNES of PS1 wel eens aan maar dan zijn het altijd de vaste spellen. Hoe zit dat bij jou?Probeer je alles te spelen dat je bezit?

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

• Bruiser
  • Niet online
Irritant probleem bij 3 van mijn X360 consoles.. wanneer ik een (originele X360 PAL) game erin steek krijg ik volgende melding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CgDI1IZqNWzR3yCv7sfWDz3V4R4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hsmyUIgrhTpCk9lcdM0S5D1o.jpg?f=fotoalbum_large

Muziek CD’s en gewone DVD’s spelen ze probleemloos af. OG Xbox games krijg ik een gelijkaardige melding dat ik een OG Xbox moet gebruiken, maar goed, misschien zijn de games die ik heb getest niet backwards compatible…

Google search gedaan en enkele “oplossingen” geprobeerd (zonder HD, HD geformatteerd, console ingesteld dat hij direct de disc start ipv het dashboard) helaas allen met hetzelfde resultaat 😞

Iemand hier een uitleg/oplossing hiervoor?

(Retro) Game collectie

• Bruiser
  • Niet online
Exorcist schreef op zondag 7 november 2021 @ 15:23:
@Bruiser is het één disc die problemen geeft met drie verschillende consoles? Is de disc onbeschadigd?
Ik heb 3 verschillende X360 (en 2 OG Xbox) games getest.

Ik zou ze eventueel nog eens kunnen testen in nog een andere (4de) X360 console. Maar daar gaat de drive niet van open momenteel 🤪

Het lijkt wel alsof al mijn X360’s één of ander probleem hebben telkens met de disc drive 😞

(Retro) Game collectie

Bruiser schreef op zondag 7 november 2021 @ 15:51:
[...]

Ik heb 3 verschillende X360 (en 2 OG Xbox) games getest.

Ik zou ze eventueel nog eens kunnen testen in nog een andere (4de) X360 console. Maar daar gaat de drive niet van open momenteel 🤪

Het lijkt wel alsof al mijn X360’s één of ander probleem hebben telkens met de disc drive 😞
Gekke vraag, wordt er gerookt in je huis? Waardoor de lasers misschien bovenmatig (snel) vies worden door nicotineaanslag?

Verwijderd

Redax schreef op zondag 7 november 2021 @ 15:00:
[...]

Gaaf! Ik ben zelf sinds 1 a 2 jaar actief gaan verzamelen en merk dat ik toch meer koop dan dat ik speel. Ik probeer zo gericht mogelijk te kopen om niet zomaar de kasten te vullen. Maar ondanks dat merk ik dat ik veel spellen met name heb gekocht omdat ik ze vroeger heb gehad, of omdat ik ze wel eens bij vrienden/familie heb gespeeld.
Tuurlijk zet ik de Sega, SNES of PS1 wel eens aan maar dan zijn het altijd de vaste spellen. Hoe zit dat bij jou?Probeer je alles te spelen dat je bezit?
Wissel regelmatig af. Het is maar net waar de stemming naar uit gaat, of toevallig mijn oog op valt als ik er langs loop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P63O4i0SvvUKUzTlwURv2hGSsps=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C8r7FLzDyr5ro7vZBpYkAhSB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ymCDN2HmWXGbf0eQ_0WUHcImZWw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7eBMXjYYlVpPKJ3GOBE85crh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TjbLz0jS9BGjZ50Dd93FLjT1cCI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dAkb8cZrZtbFcngoKAXFE0mA.jpg?f=fotoalbum_large

• Henkje.doc
Bruiser schreef op zondag 7 november 2021 @ 15:00:
Irritant probleem bij 3 van mijn X360 consoles.. wanneer ik een (originele X360 PAL) game erin steek krijg ik volgende melding:

[Afbeelding]

Muziek CD’s en gewone DVD’s spelen ze probleemloos af. OG Xbox games krijg ik een gelijkaardige melding dat ik een OG Xbox moet gebruiken, maar goed, misschien zijn de games die ik heb getest niet backwards compatible…

Google search gedaan en enkele “oplossingen” geprobeerd (zonder HD, HD geformatteerd, console ingesteld dat hij direct de disc start ipv het dashboard) helaas allen met hetzelfde resultaat 😞

Dat is idd vreemd. Dacht eerst dat het aan de regio kan liggen maar dan krijg je een andere melding.

Zeker als meer consoles en schijfjes hetzelfde gedrag geven.

• Bruiser
  • Niet online
Exorcist schreef op zondag 7 november 2021 @ 16:02:
[...]

Gekke vraag, wordt er gerookt in je huis? Waardoor de lasers misschien bovenmatig (snel) vies worden door nicotineaanslag?
Neen, er wordt niet gerookt in huis.

(Retro) Game collectie

• Bruiser
  • Niet online
Henkje.doc schreef op zondag 7 november 2021 @ 16:31:
[...]

Dat is idd vreemd. Dacht eerst dat het aan de regio kan liggen maar dan krijg je een andere melding.

Zeker als meer consoles en schijfjes hetzelfde gedrag geven.
Bizar en irritant inderdaad.

[ Voor 42% gewijzigd door Bruiser op 07-11-2021 16:48 ]

(Retro) Game collectie

• Bruiser
  • Niet online
Bruiser schreef op zondag 7 november 2021 @ 15:00:

[Afbeelding]

Tot nu toe 3 verschillende issues met de X360 drives gehad:

- opent niet (> vermoedelijk door de belt)
- leest geen dvd noch games (> laser kuisen helpt)

- leest geen games (zoals wat ik nu voor heb)

Blijkbaar ligt dit aan het feit dat de drive eerst denkt dat het dvd-films zijn, waardoor de DVD-player software wordt gestart. Vervolgens detecteert deze software dat het een X360 game is ipv een DVD film waarna hij die melding op het scherm weergeeft…

(Retro) Game collectie

• Bruiser
  • Niet online
Net, voor 53€, 2dehands een “nieuwe / ongebruikte” x360 gekocht… ik hoop dat het waar is, zou geweldig zijn (en dat het blades dashboard er dan nog opstaat) 😄

(Retro) Game collectie

Verwijderd

Bruiser schreef op zondag 7 november 2021 @ 19:02:
Net, voor 53€, 2dehands een “nieuwe / ongebruikte” x360 gekocht… ik hoop dat het waar is, zou geweldig zijn (en dat het blades dashboard er dan nog opstaat) 😄
Welke X360? Zou gaaf zijn als die idd echt ongebruikt is!

• Bruiser
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 7 november 2021 @ 19:49:
[...]

Welke X360? Zou gaaf zijn als die idd echt ongebruikt is!
Een witte fat! 😊
Premium versie denk ik dat die heette…

Ik ben in ieder geval zeer nieuwsgierig ernaar, ik hoop zo hard dat die nog de blades heeft 😄

(Retro) Game collectie

Verwijderd

Bruiser schreef op zondag 7 november 2021 @ 16:49:
[...]

Tot nu toe 3 verschillende issues met de X360 drives gehad:

- opent niet (> vermoedelijk door de belt)
- leest geen dvd noch games (> laser kuisen helpt)

- leest geen games (zoals wat ik nu voor heb)

Blijkbaar ligt dit aan het feit dat de drive eerst denkt dat het dvd-films zijn, waardoor de DVD-player software wordt gestart. Vervolgens detecteert deze software dat het een X360 game is ipv een DVD film waarna hij die melding op het scherm weergeeft…
Ik heb ook 2 Xbox 360 consoles waarbij er iets aan de hand is met de dvd drive. Maar bij mij is het vooral de enorme herrie dat hij maakt. Zo erg dat het storend is bij het spelen. Ik had de Xbox 360e (de nieuwste) en die was eigenlijk het minst betrouwbaar. Ik heb nu een slim en daar ben ik wel tevreden over. Weinig geluid dat hij produceert en ook betrouwbaar.

Verwijderd

Bruiser schreef op zondag 7 november 2021 @ 20:18:
[...]

Een witte fat! 😊
Premium versie denk ik dat die heette…

Ik ben in ieder geval zeer nieuwsgierig ernaar, ik hoop zo hard dat die nog de blades heeft 😄
De X360 premium heb ik ook gehad, day 1 uitvoering met media remote destijds. 2 december 2005 als ik mij goed herinner :P Mooi apparaat toen. Had de DVD drive firmware toen wel aangepast zodat ie op 8x speed draaide ipv 12x. Wat scheelde dat enorm veel lawaai en kapotte discs.

• Bruiser
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 7 november 2021 @ 20:31:
[...]

Ik heb ook 2 Xbox 360 consoles waarbij er iets aan de hand is met de dvd drive. Maar bij mij is het vooral de enorme herrie dat hij maakt. Zo erg dat het storend is bij het spelen. Ik had de Xbox 360e (de nieuwste) en die was eigenlijk het minst betrouwbaar. Ik heb nu een slim en daar ben ik wel tevreden over. Weinig geluid dat hij produceert en ook betrouwbaar.
Slims heb ik hier ook… maar ik prefereer de look van de fats 😊

(Retro) Game collectie

• Bruiser
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 7 november 2021 @ 22:12:
[...]

De X360 premium heb ik ook gehad, day 1 uitvoering met media remote destijds. 2 december 2005 als ik mij goed herinner :P Mooi apparaat toen. Had de DVD drive firmware toen wel aangepast zodat ie op 8x speed draaide ipv 12x. Wat scheelde dat enorm veel lawaai en kapotte discs.
Die heb ik toen zelf ook nieuw gekocht, ook met die remote erbij toen 😄
Helaas al 13 a 14 jaar geleden eens verkocht aan een kameraad…

(Retro) Game collectie

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

BarôZZa schreef op donderdag 4 november 2021 @ 19:38:
[...]

Ik had vroeger deze:

[Afbeelding]

WTH is dat? :D Een eerste gameboy met wat er omheen?

[ Voor 5% gewijzigd door Slavy op 08-11-2021 15:13 ]

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Verwijderd

Bruiser schreef op zondag 7 november 2021 @ 23:41:
[...]

Slims heb ik hier ook… maar ik prefereer de look van de fats 😊
Maar die heeft in tegenstelling tot de PS3 toch geen HDMI uitgang? Ik heb 2x de S variant liggen, en daar 0 problemen er mee gehad.
Verwijderd schreef op maandag 8 november 2021 @ 17:05:
[...]

Maar die heeft in tegenstelling tot de PS3 toch geen HDMI uitgang? Ik heb 2x de S variant liggen, en daar 0 problemen er mee gehad.
Vanaf de Falcon variant wel. De eerste edities (Xenon, Zephire, Opus) hebben alleen component.

Verwijderd

Exorcist schreef op maandag 8 november 2021 @ 18:30:
[...]

Vanaf de Falcon variant wel. De eerste edities (Xenon, Zephire, Opus) hebben alleen component.
Oké, dat wist ik niet. Voor mij was de component een extra motivatie om destijds voor een PS3 te gaan. Xbox360 is er pas veel later bijgekomen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 8 november 2021 @ 19:21:
[...]

Oké, dat wist ik niet. Voor mij was de component een extra motivatie om destijds voor een PS3 te gaan. Xbox360 is er pas veel later bijgekomen.
Volgens mij komt dat omdat component een veel gebruikte standaard was in de VS. Ze hebben daar ook nooit scart gehad. Later zijn ze wel overgegaan naar Hdmi. Maar volgens mij wel later dan in Europa.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:03
@BarôZZa
Die heb ik of heb ik gehad vroeger. Met voeding aan de auto gehangen, maar dat vond de zekering niet zo prettig. Die ratelde gewoon tijdens gebruiken.

Machtig ding en gigantisch voor mijn kinderhanden.

Verwijderd

Exorcist schreef op maandag 8 november 2021 @ 18:30:
[...]

Volgens mij werd de Falcon geïntroduceerd met de Elite uitvoering, welke dus HDMI had.

Ik gebruikte toen trouwens geen component, maar VGA :P . Mijn HD-Ready TV destijds had een resolutie van 1360x768. Precies die resolutie kon de Xbox360 over VGA uitspugen. Het zag er net wat mooier en scherper uit dan het gebruik van Component in mijn geval. De resolutie was iets hoger van 1280x720p, maar met VGA had ik ook geen overscan, wat component wel had.
Pagina: 1 ... 118 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.