Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 15:43:
Hier is de binnenkant. Zoals je ziet amper gebruikt aangezien hij nooit is schoongemaakt 😉.
Twijfel wel over de cap. Er lijkt iets te zitten op de pcb, maar dat lijkt echt een minimale “koffievlek”. In ieder geval niet de troep die ik bij andere xboxen heb gezien. Wat gebeurd er als ik hem aanzet met kapotte cap?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bij een kapotte cap zal die niet gaan sneuvelen. Waarschijnlijk vraagt ie elke keer om de tijd in te stellen. Instabiliteit kun je ook krijgen, al zijn die caps volgens mij niet in gebruik voor CPU/memory/gpu en dergelijke. Ik zou ze zelf trouwens preventief vervangen, zo heel ingewikkeld is dat ook niet. Mocht je geen soldeer ervaring hebben dan kun je het beste even oefenen op een print plaatje van een apparaat wat je toch niet gebruikt :)
de cap zou voor de clock zijn, veel mensen verwijderen hem zelfs helemaal zonder problemen.

• InjecTioN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:19

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

cold_as_ijs schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 15:25:
[...]

Heb hem net van zolder gehaald. Productie datum is 2005-03-07, is dus revisie 1.6b. Volgens mij kon ik toen ook niet anders dan een hard mod toepassen. Zal deze week ook eens kijken welke van de games nog werkt, meeste waren gebrande games die hoogstwaarschijnlijk kaduuk zijn :D
De 1.6 heeft inderdaad geen slechte klok condensator. Die kan je gewoon laten zitten waar die zit. Tenzij die alsnog lekt natuurlijk!

Een ding bij condensators is dat er vaak, op de plek waar de pinnetjes uit de condensator komen, een lekkage kan ontstaan in de afdichting omdat de pinnetjes te ver (vaak uit elkaar) gebogen zijn alvorens het monteren, of door een andere productiefout in de afdichting. Het elektrolyt komt er dan langzaam uit gesijpeld wanneer zo'n condensator belast wordt. Elektrolyt bijt en vreet dus eigenlijk alles van metaal weg. Voornamelijk de koperen sporen op de PCB.

Elektrolyt kan je traceren met huishoudazijn. Dat reageert daar namelijk op. Het borrelt een beetje net als koolzuur in frisdrank. Wanneer de azijn met de elektrolyt in aanraking komt, zal het ook worden geneutraliseerd. Wegspoelen met (bij voorkeur) alcohol is nadien wel noodzakelijk, omdat azijn een zuur is.

Uiteindelijk is het bij de xbox classic zeker geen overbodige luxe om de condensators te controleren op bolling op de bovenkant of elektrolyt aan de onderkant. Die goud-kleurige condensator bij de PATA-poort wilt bijvoorbeeld ook nog wel eens bol komen te staan of zelfs open klappen aan de bovenkant. Wanneer zo'n condensator open staat, dan droogt die uit, wat ten koste gaat van de capaciteit in de condensator. Ook die dikke elco in de voeding zit dicht bij zwaardere weerstanden in de buurt. die weerstanden produceren mogelijk flink wat hitte, wat dus ook funest is voor dergelijke elco's (wederom: uitdroging).

Succes met het onderhoud! ;)

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 15:43:
Hier is de binnenkant. Zoals je ziet amper gebruikt aangezien hij nooit is schoongemaakt 😉.
Twijfel wel over de cap. Er lijkt iets te zitten op de pcb, maar dat lijkt echt een minimale “koffievlek”. In ieder geval niet de troep die ik bij andere xboxen heb gezien. Wat gebeurd er als ik hem aanzet met kapotte cap?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er allemaal goed uit. Je kan hooguit nog de koelpasta vervangen.
En misschien een ander fan, noctua o.i.d zijn vaak lekker stil.
Redax schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 13:51:
14 november is er eindelijk weer eens een retro game beurs in de Margriethal,Schiedam. Kunnen we eindelijk weer eens fysiek oude games bekijken en kopen. [mbr] *knip* QR codes en mogelijk bijbehorende discussies willen we zeker niet in dit topic. [/mbr]
Wel weer zin in een beurs, zal alleen denk ik niet in de drukke agenda passen. En Schiedam vind ik toch minder dan die in Apeldoorn, en Zwolle van Jur en co.
Nou hij start gewoon op. Enige probleem is dat de dvd drive niet open en dicht ging. Hij slipte op de aandrijfriem. Paar keer open en dicht met het handje had dit opgelost.
Wonderbaarlijk genoeg lijken de meeste gebrande dvd’s gewoon te werken. Ze hebben netjes 15 jaar ofzo in een doos gezeten. Aantal games kan ik dan weer niet vanuit het hoofdmenu starten, maar wel na reboot. Nu even inlezen of en hoe ik de bios moet updaten en nieuwe kernel moet installeren. Dit is wat er nu op staat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bXrwtyzVgo-NH3KJG-LoxyaZTbg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q6roIZ2AVsGDmW1SzlXYtCiF.jpg?f=fotoalbum_large

Ga er denk ik nog 1 TB insteken eventueel meteen SSD. Scheelt iets van 3 tientjes. Dan kan ik USA games gaan spelen, zijn toch aardig wat die wel op een fatsoenlijke resolutie draaien (480i uughh)

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:44

bonzz.netninja

Niente baffi

Ik kocht vandaag op MP een stapeltje GBA games (9 stuks) voor 12 euro en thuis ontdek ik dat hier Scary Dreams bij zit. Volgens deze site is die meer dan 100 dollar waard.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YcHp7TeYhsfm6ETTs_3TB-GgJD0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IiFwQ51tqrnK5ZCCtLENDVl1.png?f=fotoalbum_large

Super cool natuurlijk maar jullie nog goede tips waar ik hem het beste te koop kan zetten? Toch ook op ebay?

edit
:( Volgens mij is het een fake. Verkeerde art en achterop een cap N in het nintento logo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UVW086AFUcGHmQoN524zMVGjcHA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RjRB87nWpwpD5M8ndkH17iWr.png?f=user_large

[ Voor 44% gewijzigd door bonzz.netninja op 21-10-2021 21:45 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:22
bonzz.netninja schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 21:07:
Ik kocht vandaag op MP een stapeltje GBA games (9 stuks) voor 12 euro en thuis ontdek ik dat hier Scary Dreams bij zit. Volgens deze site is die meer dan 100 dollar waard.
[Afbeelding]

Super cool natuurlijk maar jullie nog goede tips waar ik hem het beste te koop kan zetten? Toch ook op ebay?
Op Facebook heb je ook veel groepen met verzamelaars.
[Afbeelding]

edit
:( Volgens mij is het een fake. Verkeerde art en achterop een cap N in het nintento logo
[Afbeelding]
Fake GBA (of wat dan ook) carts zijn niet van gisteren. Teken één is al een USA rating (de E van Everyone in dit geval). Printkwaliteit sticker is slecht en daarbij je eigen opmerkingen. Hier hadden op voorhand (heb je foto's gezien op voorhand?) al heel wat alarmbellen af moeten gaan. De prijs is je tweede alarmbel. Dit topic je derde. ;)

Weggooien is het beste wat je kunt doen of om zelf te spelen. Verkopen is prima als je vermeldt dat het een fake is. Anders is het puur bedrog.

[ Voor 5% gewijzigd door Exorcist op 22-10-2021 00:00 ]

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:16
[Afbeelding]

edit
[Afbeelding]
De cartridge op deze foto is alleen helaas fake. :(

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-11 21:27
Toch even de rush gevoeld.....
Zie het op die manier....

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

haha idd. Ik wist niks van het bestaan van rare cartridges maar als je het weet, zie je het direct. Blijkt dat 5 van de 9 games die ik kocht fake zijn.

Nu betaalde ik 12 euro voor de 9 games en ik kocht ze om te spelen, niet voor de handel. Dus niks echt aan de hand natuurlijk. Koste me alleen een avond vol met rush :)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
bonzz.netninja schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 07:34:
… ik kocht ze om te spelen, niet voor de handel.
En toch was je eerste vraag waar je het het best te koop kan aanbieden… 🙄

Maar anyway, enjoy :)

[ Voor 4% gewijzigd door Bruiser op 22-10-2021 07:49 ]

(Retro) Game collectie

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Bruiser schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 07:48:
[...]

En toch was je eerste vraag waar je het het best te koop kan aanbieden… 🙄
Ja logisch toch als je ontdekt dat 1 van die dingen kei veel geld blijkt waar te zijn (dacht ik)....?

• Bruiser
  • Niet online
bonzz.netninja schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 07:49:
[...]

Ja logisch toch als je ontdekt dat 1 van die dingen kei veel geld blijkt waar te zijn (dacht ik)....?
Ik denk daar anders over als in “dit zou ik er nooit voor over hebben gehad maar nu kan ik het toch spelen”

Ik heb games in de collectie die, volgens pricewatch charting, elks rond de 1000€ waard zijn. Die blijven netjes waar ze zijn :p

Kan me trouwens moeilijk voorstellen dat iemand er dergelijk bedrag voor over zou hebben. Dus “waarde” is altijd relatief…

[ Voor 28% gewijzigd door Bruiser op 22-10-2021 17:42 ]

(Retro) Game collectie

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 12:38
Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 17:06:
[...]

Ziet er allemaal goed uit. Je kan hooguit nog de koelpasta vervangen.
En misschien een ander fan, noctua o.i.d zijn vaak lekker stil.

[...]

Wel weer zin in een beurs, zal alleen denk ik niet in de drukke agenda passen. En Schiedam vind ik toch minder dan die in Apeldoorn, en Zwolle van Jur en co.
Welke beurs is dan van 'Jur en co'?

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-11 14:42
Bruiser schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 07:50:
[...]

Ik denk daar anders over als in “dit zou ik er nooit voor over hebben gehad maar nu kan ik het toch spelen”

Ik heb games in de collectie die, volgens pricewatch, elks rond de 1000€ waard zijn. Die blijven netjes waar ze zijn :p

Kan me trouwens moeilijk voorstellen dat iemand er dergelijk bedrag voor over zou hebben. Dus “waarde” is altijd relatief…
waarde is zeker relatief, maar er zit toch wel een bepaald minimum hoelaag het realistisch kan zijn. dat het voor sommigen slechts enkele euro's waard is. is lastig te realiseren tegenwoordig.

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 19:10

3style

...

Bruiser schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 07:50:
[...]

Ik heb games in de collectie die, volgens pricewatch, elks rond de 1000€ waard zijn. Die blijven netjes waar ze zijn :p

Welke pricewatch bedoel je, price charting?
Ligt er ook aan welke game je hebt natuurlijk. Ze zijn het wellicht wel waard uiteindelijk, maar voor die prijzen kun je er vaak heel lang op wachten. En in geval van andere regio's haalt iemand uit de states niet zo snel een hele kostbare game uit europa en omgekeerd.

• gast7
in europa is deze zelfde game slechts rond de 10 euro als losse cart dus in europa zou hij geen 100 euro waard zijn. dan zou je een amerikaan moeten hebben

door de import en hoge verzendkosten zal je echter best wat van het bedrag af moeten halen om het dan kwijt te raken.

Dat is het punt met releases die in beide regio's zijn uitgekomen. en met handhelds heb je ook geen 60hz voordeel.

[ Voor 54% gewijzigd door gast7 op 22-10-2021 14:37 ]

Verwijderd

Redax schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:44:
[...]

Welke beurs is dan van 'Jur en co'?
Van de eigenaar van presstart en die van Madgames ;)

• InjecTioN

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

bonzz.netninja schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 07:34:
haha idd. Ik wist niks van het bestaan van rare cartridges maar als je het weet, zie je het direct. Blijkt dat 5 van de 9 games die ik kocht fake zijn.

Nu betaalde ik 12 euro voor de 9 games en ik kocht ze om te spelen, niet voor de handel. Dus niks echt aan de hand natuurlijk. Koste me alleen een avond vol met rush :)
Nou vraag ik me ook wel echt af waar men in die tijd dergelijke fake cartridges kon kopen. Ik kocht mijn GB/GBC/GBA/SNES/N64 spellen eigenlijk altijd bij Intertoys, Speelboom (later gewijzigd naar Top-1-Toys) of Bart Smit. Maar bij mijn weten kwamen (en komen) de spellen die daar verkocht worden eigenlijk altijd vanuit de originele distributeur, nietwaar? Ik heb wel een aantal fake's, maar die zijn eigenlijk allemaal tweedehands verkregen of gekocht.

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

• gast7
InjecTioN schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 16:32:
[...]

Nou vraag ik me ook wel echt af waar men in die tijd dergelijke fake cartridges kon kopen. Ik kocht mijn GB/GBC/GBA/SNES/N64 spellen eigenlijk altijd bij Intertoys, Speelboom (later gewijzigd naar Top-1-Toys) of Bart Smit. Maar bij mijn weten kwamen (en komen) de spellen die daar verkocht worden eigenlijk altijd vanuit de originele distributeur, nietwaar? Ik heb wel een aantal fake's, maar die zijn eigenlijk allemaal tweedehands verkregen of gekocht.
Ik zag destijds gewoon fake pokemon games in electronica zaken liggen naast echte games. was zeer gemakkelijk te spotten de dozen waren van veel slechtere kwaliteit.

Veel mensen kochten gewoon nep games in echte zaken. piracy qua gba fopte ook winkels destijds.

[ Voor 6% gewijzigd door gast7 op 22-10-2021 17:02 ]

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2022 10:16 ]

Verwijderd

InjecTioN schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 16:32:
[...]

Je geeft al antwoord op je eigen vraag...

Op (vlooien)markten, platen/elektronica/witgoedzaken die het er maar, een beetje als bij verkoop erbij deden. Daar zag je vaak genoeg nep spul liggen.

• Bruiser
  • Niet online
3style schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:47:
[...]

Welke pricewatch bedoel je, price charting?
Ligt er ook aan welke game je hebt natuurlijk. Ze zijn het wellicht wel waard uiteindelijk, maar voor die prijzen kun je er vaak heel lang op wachten. En in geval van andere regio's haalt iemand uit de states niet zo snel een hele kostbare game uit europa en omgekeerd.
Pricecharting bedoelde ik inderdaad
(indoctrinatie door Tweakers :p)

Ik heb graag US games (voor Snes bv). Zoals hierboven ook al aangegeven, voor het 60Hz voordeel en met als bijkomend voordeel dat die in Europa goedkoper te krijgen zijn dan wat de US marktwaarde aangeeft.

(Retro) Game collectie

• 3style

3style

...

Bruiser schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 17:41:
[...]

Pricecharting bedoelde ik inderdaad
(indoctrinatie door Tweakers :p)

Ik heb graag US games (voor Snes bv). Zoals hierboven ook al aangegeven, voor het 60Hz voordeel en met als bijkomend voordeel dat die in Europa goedkoper te krijgen zijn dan wat de US marktwaarde aangeeft.
Ik had eerst ook US allemaal, maar ben nu toch weer naar PAL gegaan. De PAL console en carts hebben toch meer nostalgische waarde merk ik.
Eigenlijk kun je dan ook alles in 60hz (met een PAL console met super-cic) spelen muv wat Mario (kart) games. Voor deze games heb ik wat US pcb's geswapped :)

• Bruiser
  • Niet online
3style schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 17:59:
[...]

Ik had eerst ook US allemaal, maar ben nu toch weer naar PAL gegaan. De PAL console en carts hebben toch meer nostalgische waarde merk ik.
Eigenlijk kun je dan ook alles in 60hz (met een PAL console met super-cic) spelen muv wat Mario (kart) games. Voor deze games heb ik wat US pcb's geswapped :)
Wbt nostalgie, dat is voor iedereen anders. Ik vond, als kleine Europeaan, al die US spullen altijd heel cool… en nog steeds :)

De super-cic lost het 60Hz issue op PAL consoles inderdaad op. Echter het grootste deel van mijn collectie dateert van de periode voordat super-cic mainstraim was.

US pcb’s in PAL games is een mooie oplossing voor de PAL optimised games die niet in 60Hz willen afspelen. Maar daar speelt men OCD me dan te parten, zou me enorm storen wetende dat het “niet correct is” :p

Momenteel ook geen issue meer gelukkig, de Super Nt slikt alles :D

[ Voor 3% gewijzigd door Bruiser op 22-10-2021 18:51 ]

(Retro) Game collectie

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 12:38
Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 16:22:
[...]

Van de eigenaar van presstart en die van Madgames ;)
Dat begrijp ik dankjewel, maar hoe heten deze beurzen?

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

• 3style

3style

...

Bruiser schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 18:45:
[...]

Wbt nostalgie, dat is voor iedereen anders. Ik vond, als kleine Europeaan, al die US spullen altijd heel cool… en nog steeds :)

De super-cic lost het 60Hz issue op PAL consoles inderdaad op. Echter het grootste deel van mijn collectie dateert van de periode voordat super-cic mainstraim was.

US pcb’s in PAL games is een mooie oplossing voor de PAL optimised games die niet in 60Hz willen afspelen. Maar daar speelt men OCD me dan te parten, zou me enorm storen wetende dat het “niet correct is” :p

Momenteel ook geen issue meer gelukkig, de Super Nt slikt alles :D
Ja het blijft allemaal persoonlijk. Ik heb een US chrono trigger in een Japanse case omdat ik dat esthetisch mooier vind, maar ik weet dat de echte er in zit :)

Die US cases vind ik overigens nog steeds cool. De US console alleen minder, behalve de snes Jr.

Wat speel je trouwens op dit moment op je snes?

• InjecTioN

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

gast7 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 17:02:
[...]

Ik zag destijds gewoon fake pokemon games in electronica zaken liggen naast echte games. was zeer gemakkelijk te spotten de dozen waren van veel slechtere kwaliteit.

Veel mensen kochten gewoon nep games in echte zaken. piracy qua gba fopte ook winkels destijds.
:| wauw! daar sta ik eigenlijk best van te kijken. Vooralsnog is het mij in ieder geval nooit opgevallen dat er bootlegs verkocht werden. En al zeker niet bij de winkels uit mijn vorige post. Althans, als ik diverse sites mag geloven omtrent (in ieder geval) gameboy games, dan zijn de games die ik destijds zelf bij de winkel gehaald heb vooralsnog allemaal legitiem te noemen. In de afgelopen 10 jaar ofzo gewoon tweedehands een handje vol neppers gekregen of overgekocht.
Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 17:07:
[...]

Werden bij mij op het schoolplein verhandelt tussen de moeders. :D

25 gulden voor een 101-in-1 GB cartridge, grote ripoff, maar het had veel games die ik wou dus alsnog een goede deal.
Ik weet nog wel dat mijn moeder voornamelijk flippo's met moeders van klasgenoten probeerde te ruilen, maar gameboy games heeft ze (gek genoeg) nooit echt opgepikt 7(8)7
Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 17:24:
[...]

Je geeft al antwoord op je eigen vraag...

Op (vlooien)markten, platen/elektronica/witgoedzaken die het er maar, een beetje als bij verkoop erbij deden. Daar zag je vaak genoeg nep spul liggen.
Duidelijk. Maar dat verklaart wellicht de reden waarom ik ze destijds nog nooit bewust als neppers in de winkel heb zien liggen. :)

• Bruiser
  • Niet online
3style schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 23:28:
[...]

Ja het blijft allemaal persoonlijk. Ik heb een US chrono trigger in een Japanse case omdat ik dat esthetisch mooier vind, maar ik weet dat de echte er in zit :)

Die US cases vind ik overigens nog steeds cool. De US console alleen minder, behalve de snes Jr.

Wat speel je trouwens op dit moment op je snes?
Ik vind de US snes wel iets hebben, is weer eens wat anders 😄

Niet bezig met een specifieke game momenteel. Af en toe een potje oldschool Mario Kart met de kids.
Een stevige backlog met games die ik wil spelen, maar helaas volwassen en dus vele andere verplichtingen.
Grappig eigenlijk, vroeger zeeën van tijd maar geen cash voor nieuwe games. Nu games met hopen maar geen tijd…

En jij, wat speel jij op de snes momenteel?

(Retro) Game collectie

• 3style

3style

...

Bruiser schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 00:25:
[...]

Niet bezig met een specifieke game momenteel. Af en toe een potje oldschool Mario Kart met de kids.
Een stevige backlog met games die ik wil spelen, maar helaas volwassen en dus vele andere verplichtingen.
Grappig eigenlijk, vroeger zeeën van tijd maar geen cash voor nieuwe games. Nu games met hopen maar geen tijd…

Ja inderdaad herkenbaar. Ik probeer een paar avonden per week wat te gamen en hap snap bezig met verschillende snes games en wat uitgebreider met Super Metroid, Super Mario World en chrono trigger en een giga backlog, maar lekker rustig en lange termijn :)

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:58
InjecTioN schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 23:48:
[...]

:| wauw! daar sta ik eigenlijk best van te kijken. Vooralsnog is het mij in ieder geval nooit opgevallen dat er bootlegs verkocht werden. En al zeker niet bij de winkels uit mijn vorige post. Althans, als ik diverse sites mag geloven omtrent (in ieder geval) gameboy games, dan zijn de games die ik destijds zelf bij de winkel gehaald heb vooralsnog allemaal legitiem te noemen. In de afgelopen 10 jaar ofzo gewoon tweedehands een handje vol neppers gekregen of overgekocht.

[...]
Ik sta daar niet van te kijken. Ik weet nog dat Game Mania zelfs een rekje had met goedkope bootlegs. Nu kan dat waarschijnlijk niet maar maar vroeger, toen ze nog jong waren, had de franchisehouder veel meer te zeggen in zijn eigen winkel.
[...]

Idd, hier ook een hoop games en bijna geen tijd meer. Is ook het ironische van werken, verdien je bakken geld. Heb je geen tijd om er iets mee te doen.
cold_as_ijs schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 15:51:
de cap zou voor de clock zijn, veel mensen verwijderen hem zelfs helemaal zonder problemen.
Wel opletten, je hebt echt wel een jailbreak nodig om hem zo te verwijderen, anders blijft hij in een bootloop hangen. De orginele firmware heeft die clock nodig om door te starten.

[ Voor 11% gewijzigd door Ekfad op 23-10-2021 08:18 ]

Verwijderd

[...]

Backlog is niet zo vreemd als er maar spellen bij blijven komen ;) Van de week ook weer wat ontvangen (foto's komen nog wel) dan is een backlog iets wat erbij hoort. Ik ervaar het ook niet als een backlog, maar meer als nog meer leuke keuzes om te doen. :)

• sukkel 24
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-11 23:19
Dit is niet echt iets wat in dit topic thuishoort.

[ Voor 95% gewijzigd door Bart ® op 24-10-2021 12:00 ]

• Marcos77
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 24-10-2021
Heeft er iemand een adresje voor personen die console mods doen tegen betaling?

RGB of super cic mod voor de snes?
Nou, ook toevallig. Vd week Midtown Madness 3 voor de Xbox gekocht, omdat ik daar alleen een disc van had.
Komt het zo aan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R_543og43fVHWLnxbCwXpZkKiMs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X3zk6tt9qTcM5JEFIA4HVqVm.jpg?f=fotoalbum_large

Maar mijn Morrowind met PAL doosje heeft deze disc:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/snnSij121yGYk-BDlyIYMGYcJx4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s0VdmSJNlPe6M3BLcSuY4ucz.jpg?f=fotoalbum_large

Dus, nu die twee compleet/netjes kunnen maken :+

• gast7
Exorcist schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 21:52:
Nou, ook toevallig. Vd week Midtown Madness 3 voor de Xbox gekocht, omdat ik daar alleen een disc van had.
Komt het zo aan:

[Afbeelding]

Maar mijn Morrowind met PAL doosje heeft deze disc:

[Afbeelding]

Dus, nu die twee compleet/netjes kunnen maken :+
de amerikaanse disc is best common wat de standaard versie betreft hoorde zo te zijn, tevens is die europese disk die je laat zien van de duurdere game of the year edition van morrow wind. dit is het juiste exemplaar dat je wilt hebben als je de europese non classics versie zocht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rEjRJ6_1flaNfrNTFQ1MA-LMXqQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MK35yH1rC9arOvuGLRmIYxok.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

Dit is van de week binnen gekomen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fgAnHBw0BJvp5Y8ck3mlDtDoZXc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BYRJyeb65mjNzoQz6IZGBbkY.jpg?f=fotoalbum_large
Niet helemaal retro en ja, de Caveman ninja is een reproachtig ding. Wel met een officiële licentie van Data East, met alle drie de delen erop. Ook goed van een echte cartridge te onderscheiden. En voor iets meer dan een tientje, vond ik wel grappig dingetje om een x te proberen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XBTjYt879vixVyHpKK8D3rEnAeE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o8PWDua8NYEj3aw9B1ESiQmB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G2Ar0KOZFzyqzHigg_OGq5VEz9k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GHpfwvbdYXFG9tSyTFFmW348.jpg?f=fotoalbum_large

• 3style

3style

...

Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 15:55:
Dit is van de week binnen gekomen.
[Afbeelding]
Niet helemaal retro en ja, de Caveman ninja is een reproachtig ding. Wel met een officiële licentie van Data East, met alle drie de delen erop. Ook goed van een echte cartridge te onderscheiden. En voor iets meer dan een tientje, vond ik wel grappig dingetje om een x te proberen.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Leuk zombies, staat ook nog op mijn lijst. Geen idee waarom ze de naam voor de pal regio hebben aangepast eigenlijk.
De Nederlandse fah versie is wel lastig te vinden (maakt verder weinig uit overigens).

Verwijderd

3style schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 17:10:
[...]

Leuk zombies, staat ook nog op mijn lijst. Geen idee waarom ze de naam voor de pal regio hebben aangepast eigenlijk.
De Nederlandse fah versie is wel lastig te vinden (maakt verder weinig uit overigens).
Zou zo maar een contra/probotector dingetje kunnen zijn. FAH vind ik, mooi mee genomen, UKV is nog mooier want zolang het maar in Engels speelbaar.. Met name met veel tekst, en zeker met de combinatie van humor erin wordt vaak slecht vertaald wat zonde van de creatie is.

• 3style

3style

...

Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 18:13:
[...]

Zou zo maar een contra/probotector dingetje kunnen zijn. FAH vind ik, mooi mee genomen, UKV is nog mooier want zolang het maar in Engels speelbaar.. Met name met veel tekst, en zeker met de combinatie van humor erin wordt vaak slecht vertaald wat zonde van de creatie is.
Ja inderdaad zoiets.
Fah games zijn eigenlijk altijd wel Engels (muv o.a. Lufia en Super Metroid), maar in dit geval ga ik ook een ukv halen. Een noe (Duitse versie) spreekt mij minder aan en je hebt daar meer kans dat er teksten zijn vertaald.

Verwijderd

3style schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 18:46:
[...]

Ja inderdaad zoiets.
Fah games zijn eigenlijk altijd wel Engels (muv o.a. Lufia en Super Metroid), maar in dit geval ga ik ook een ukv halen. Een noe (Duitse versie) spreekt mij minder aan en je hebt daar meer kans dat er teksten zijn vertaald.
Ook met noe heb je uitzonderingen, deze zijn in Engels speelbaar. En zie nu dat metroid toevallig een ukv versie is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tuTy0Kkb43efpfyWuKC2EQEhLqQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e7BAZN13IMRlSEfWY7IZXpiK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2021 19:52 . Reden: Mijzelf gequote ]

Verwijderd

Natuurlijk hoef ik mijzelf niet te quoten. ;)

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2021 19:51 ]

• gast7
3style schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 17:10:
[...]

Je hebt meer kans om hem in het duits of engels te vinden wat zombies betreft. veel duitse games inderdaad vaak ook gewoon engels.

FAH ben ik hier nog nooit tegen gekomen qua compleet staat met zombies. heb hem zelf als de engelse versie hierdoor.

Ben zelf een groot fan van UKV versies.

Het is heel leuk dat FAH versies vaak meer waarde hebben maar dat boeit mij vrij weinig, de engelse taal qua verpakking spreekt mij meer aan, tevens omdat er bij FAH vaak twee talen worden gebruikt zit er meer tekst op de achterkant van de dozen waardoor er afbeeldingen en dergelijken verloren gaan. Ook kan het zijn dat de tekst qua inhoud word gehalveert bij FAH versies omdat er meerdere talen op de doos staan tenopzichte van een UKV versie. Qua gameplay maakt het vaak niet uit zowat alles is in het engels.

UKV >>>>> FAH wat mij betreft, helaas is het meerendeel qua mijn cib Nintendo games FAH. UKV is voor veel titels wat lastiger te vinden hier.

Overigens heb je zelfs snes titels met de FAH code waarbij er letterlijk staat met de nederlandse handleiding.

Waarbij de gehele doos in het frans is en waarbij je letterlijk 1 bladzijde van de handleiding in het nederlands hebt, de gebruikelijke veiligheids voorschriften. Frans wel gewoon een uitgebreide handleiding. 8)7

Dat zijn wat mij betreft de ergste FAH versies. gelukkig zeer zeldzaam niet een common iets waarbij ze dat doen.

omgekeerd had je dit ook bij bijvoorbeeld metal slug advance. Doos geheel in het nederlands terwijl het een FAH versie is waarbij het normaal gedeeld word.

[ Voor 30% gewijzigd door gast7 op 24-10-2021 22:28 ]

• Bruiser
  • Niet online
Je kwam vroeger regelmatig games van snes / gameboy tegen, nieuw in een NL of BE winkel, waar er op het doosje een ronde sticker was geplakt “met Nederlandse handleiding” op. Buiten de normale manual zat er dan zo een slecht gedrukt papiertje bij met een beknopte handleiding in het Nederlands.

Dit waren dan gewoonlijk UKV of NOE games die hier bij ons (grijze import?) waren terecht gekomen…

Ergerde ik mij als kind enorm aan 😄

[ Voor 13% gewijzigd door Bruiser op 24-10-2021 23:33 ]

(Retro) Game collectie

Vandaag mijn megadrive opengeschroefd als voorbereiding op de triple bypass en switchless mod. Die laatste wordt standaard met een pic gedaan, maar nu kwam ik een tutorial tegen op basis van een arduino nano. Die heb ik sowieso nog eentje liggen, extra voordeeltje is dat ik de code kan lezen en zelf kan flashen. https://github.com/SukkoPera/MegaDrivePlusPlus
Ga denk ik wel de igr uitschakelen, voegt te weinig toe en als ik hem per ongeluk trigger zijn de gevolgen juist groot.

Heb de power led al verwijderd, moest daarvoor wel wat plastic weghalen. Was eigenlijk niet de bedoeling, maar bij terugplaatsen van did metalen plaat brak de connector op de printplaat af. Morgen even onderdelen bestellen.

@Seroczynski zag dat op mijn megadrive 1 VA4 al een condensator tussen de vcc en ground zit, die zit er niet op de foto’s van retrorgb (in de VIA zit geen tin op de foto). Ik ga daarom ook geen condensators toevoegen. Maakt de triple bypass weer een stukje makkelijker.
cold_as_ijs schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 23:43:
Vandaag mijn megadrive opengeschroefd als voorbereiding op de triple bypass en switchless mod. Die laatste wordt standaard met een pic gedaan, maar nu kwam ik een tutorial tegen op basis van een arduino nano. Die heb ik sowieso nog eentje liggen, extra voordeeltje is dat ik de code kan lezen en zelf kan flashen. https://github.com/SukkoPera/MegaDrivePlusPlus
Ga denk ik wel de igr uitschakelen, voegt te weinig toe en als ik hem per ongeluk trigger zijn de gevolgen juist groot.

Heb de power led al verwijderd, moest daarvoor wel wat plastic weghalen. Was eigenlijk niet de bedoeling, maar bij terugplaatsen van did metalen plaat brak de connector op de printplaat af. Morgen even onderdelen bestellen.

@Seroczynski zag dat op mijn megadrive 1 VA4 al een condensator tussen de vcc en ground zit, die zit er niet op de foto’s van retrorgb (in de VIA zit geen tin op de foto). Ik ga daarom ook geen condensators toevoegen. Maakt de triple bypass weer een stukje makkelijker.
Ik meende dat die MegaDrivePlusPlus problemen gaf met de EverDrive. Laat maar weten hoe dat uitpakt, heb hier ook nog twee van die Nano's liggen. Succes!

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• 3style

3style

...

gast7 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 22:18:
[...]

Je hebt meer kans om hem in het duits of engels te vinden wat zombies betreft. veel duitse games inderdaad vaak ook gewoon engels.

FAH ben ik hier nog nooit tegen gekomen qua compleet staat met zombies. heb hem zelf als de engelse versie hierdoor.

Ben zelf een groot fan van UKV versies.

Het is heel leuk dat FAH versies vaak meer waarde hebben maar dat boeit mij vrij weinig, de engelse taal qua verpakking spreekt mij meer aan, tevens omdat er bij FAH vaak twee talen worden gebruikt zit er meer tekst op de achterkant van de dozen waardoor er afbeeldingen en dergelijken verloren gaan. Ook kan het zijn dat de tekst qua inhoud word gehalveert bij FAH versies omdat er meerdere talen op de doos staan tenopzichte van een UKV versie. Qua gameplay maakt het vaak niet uit zowat alles is in het engels.

UKV >>>>> FAH wat mij betreft, helaas is het meerendeel qua mijn cib Nintendo games FAH. UKV is voor veel titels wat lastiger te vinden hier.

Overigens heb je zelfs snes titels met de FAH code waarbij er letterlijk staat met de nederlandse handleiding.

Waarbij de gehele doos in het frans is en waarbij je letterlijk 1 bladzijde van de handleiding in het nederlands hebt, de gebruikelijke veiligheids voorschriften. Frans wel gewoon een uitgebreide handleiding. 8)7

Dat zijn wat mij betreft de ergste FAH versies. gelukkig zeer zeldzaam niet een common iets waarbij ze dat doen.

omgekeerd had je dit ook bij bijvoorbeeld metal slug advance. Doos geheel in het nederlands terwijl het een FAH versie is waarbij het normaal gedeeld word.
Ja ik dacht hem laatst te zien zombies FAH, maar voor een belachelijke prijs.
Nee zelf heb ik wel wat met de FAH games, maar UKV is ook prima. Liever geen NOE, maar de meeste games zijn ook alleen carts in mijn geval.
FAH heeft voor mij net wat meer nostalgische waarde en zeker de betere games hebben een fatsoenlijke Nederlandse handleiding wat ik een leuke toevoeging vind, maar dat zijn er inderdaad ook maar een paar.
Seroczynski schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 23:47:
[...]

Ik meende dat die MegaDrivePlusPlus problemen gaf met de EverDrive. Laat maar weten hoe dat uitpakt, heb hier ook nog twee van die Nano's liggen. Succes!
Kan daar geen info over vinden. In het originele topic op sega-16.com werd er wel even over de everdrive gesproken, maar in de trant van of de reset gebruikt kon worden om de everdrive te resetten (terug naar hoofdmenu ipv in-game reset), maar dat triggered op de powerknop ipv reset.
Als het problemen geeft met de everdrive zou het kunnen komen door de boottijd van de nano. Maar die is al vrij kort met de juiste bootloader. Onder de issues list wordt verder niet gesproken over issues met de everdrive, terwijl dit juist een killer feature voor de everdrive is zou je zeggen. Voor mij de voornaamste reden om het te doen. Ik heb alleen nog geen everdrive, maar ben van plan er wel eentje te bestellen binnenkort en dan gaan we het zien.

• Eymas
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17-11 23:56
Hiep hiep, de retrotink 5x is binnen. Dus meteen uitproberen :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dHzPYzXVvpHLyBBKcOf90rpoTYI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/besBzRs1vdT3SuNyPVy1RT1C.jpg?f=fotoalbum_large

• TTC
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-11 21:53

TTC

Eymas schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 17:38:
Hiep hiep, de retrotink 5x is binnen. Dus meteen uitproberen :)
[Afbeelding]
Nice, wat is je plan ermee? Want het lijkt me wel leuk om met deze setup CRT en Scanline filters uit te testen die zo dicht mogelijk bij je PVM komen qua look. :)

• Eymas
TTC schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 13:11:
[...]

Nice, wat is je plan ermee? Want het lijkt me wel leuk om met deze setup CRT en Scanline filters uit te testen die zo dicht mogelijk bij je PVM komen qua look. :)
Mijn plan bestond uit drie punten:
  • Composite, S-Video en RGB Scart op een modern beeldscherm en capture card aan te sluiten.
  • Vervanging voor de PVM mocht deze te veel ruimte in nemen of de geest geven.
  • Excuus om een 1440p monitor aan te schaffen, hoewel dat nog afhangt van andere variabelen.
Ik heb nog de GBS-control scaler liggen die alleen component inputs heeft. Deze kan ik nog gebruiken, maar nu kan ik alle consoles op mijn 27" scherm aan sluiten zonder extra moeite.
Bijkomend voordeel is dat mijn PVM zowel composite/s-video in- als outputs heeft, zodat ik deze signalen door kan lussen naar de retrotink zoals in de foto. Dit werkt ook als de PVM uit staat, dus ik kan beide aangesloten houden. Helaas met uitzondering van de RGB/component input, dat kan dus maar met één tegelijk.

Wat de scanline filters betreft, één firmware upgrade later (kwam met v1.24 uit de doos, nu bijgewerkt naar v1.99) en ik kan melden dat de filters er zeker geweldig uitzien, en goed meehelpen om de artifacts/noise van een composite signaal te verbergen. De PVM-lookalike simuleert een scherm van 600 TVL, en die van mij heeft 400 TVL, dus dat komt aardig overeen. Idem met de aperture grille filters. :)

Zelf ben ik wel een fan van scherpe pixels, dus het staat meestal uit.
Eymas schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:30:
[...]

Wat de scanline filters betreft, één firmware upgrade later (kwam met v1.24 uit de doos, nu bijgewerkt naar v1.99) en ik kan melden dat de filters er zeker geweldig uitzien, en goed meehelpen om de artifacts/noise van een composite signaal te verbergen. De PVM-lookalike simuleert een scherm van 600 TVL, en die van mij heeft 400 TVL, dus dat komt aardig overeen. Idem met de aperture grille filters. :)

Ik ben zó fan van de Retrotink scanlines, dat ik overweeg om mijn UltraHDMI N64 te vervangen met een RGB N64 :+

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:13
Nu zijn bij het verplaatsen van kast, een stel ps1 doosjes kapot gevallen. echt zonde.
Iemand een idee of er ergens goede vervangers te verkrijgen zijn?
[...]

• Composite, S-Video en RGB Scart op een modern beeldscherm en capture card aan te sluiten.
  • Excuus om een 1440p monitor aan te schaffen, hoewel dat nog afhangt van andere variabelen.
Ik heb nog de GBS-control scaler liggen die alleen component inputs heeft. Deze kan ik nog gebruiken, maar nu kan ik alle consoles op mijn 27" scherm aan sluiten zonder extra moeite.
Bijkomend voordeel is dat mijn PVM zowel composite/s-video in- als outputs heeft, zodat ik deze signalen door kan lussen naar de retrotink zoals in de foto. Dit werkt ook als de PVM uit staat, dus ik kan beide aangesloten houden. Helaas met uitzondering van de RGB/component input, dat kan dus maar met één tegelijk.

Was zelf nooit zo van de scalers, maar met meer en meer interesse kijk ik naar de retrotink. helemaal met het idee dat ooit mijn crt's (momenteel heb ik 2 tv'tjes in gebruik en 2 crt monitoren en nog een tv ergens bij mijn ouders) er toch mee zullen stoppen.......dan lijkt me een scaler icm met een 4k of ooit zelfs een 8k scherm een prima alternatief. Afgelopen zondag ook even het in het echie mogen bewonderen en vond het zeer mooi.
Alleen dit, scherpe pixels? misschien bedoelen we het anders maar........wellicht ter vergelijk, lang geleden had ik een emulator voor street figher 2 turbo uit de arcade, dat vond ik op die pc crt monitor TE scherp, het werd gewoon heel erg kartelig wat ik geen mooie look vond, met de video out van mijn pc destijds (composiet denk ik) werd het op mijn crt tv een stuk zachter. dat vond ik veel mooier! Goed smaken verschillen natuurlijk en ik denk dat ik inmiddels doorgaans op hetzelfde scherm rgb prefereer boven composite, maar te scherp.....hrmmm

10 second ninja DONE

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Seroczynski schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:41:
[...]

Ik ben zó fan van de Retrotink scanlines, dat ik overweeg om mijn UltraHDMI N64 te vervangen met een RGB N64 :+
Zou ik niet aan beginnen tenzij je echt werk probeert te zoeken :P . De OSSC Pro zal ook HDMI input hebben, dat is dan toch veel makkelijker?
laugh schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:46:
[...]

Zou ik niet aan beginnen tenzij je echt werk probeert te zoeken :P . De OSSC Pro zal ook HDMI input hebben, dat is dan toch veel makkelijker?
De OSSC Pro moet wel met iets heel interessants komen voor mij om de aanschaf naast een Retrotink te verantwoorden. Ik zie dat nog niet zo snel gebeuren.

Verwijderd

.

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2022 10:16 ]

• laugh
  • Niet online
Seroczynski schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:51:
[...]

De OSSC Pro moet wel met iets heel interessants komen voor mij om de aanschaf naast een Retrotink te verantwoorden. Ik zie dat nog niet zo snel gebeuren.
Ah oke jij hebt al de Retrotink (5x?), ja dan is het een ander verhaal. Dan wordt dat zeker moeilijk om het te verantwoorden. Ik zou dan ook niet zo snel weer een nieuwe scaler willen hebben, gezien de prijs behoorlijk is van dit soort spul.

Enige reden voor mij is dat ik de OSSC Classic heb en niet de 5X. De nieuwe frame buffer en adaptive de-interlacing kan ik gebruik van maken. En RGsB over SCART kan ik gebruiken dat niet mogelijk is met de Retrotink 5X.

• Eymas
Sagat schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:46:
[...]

Was zelf nooit zo van de scalers, maar met meer en meer interesse kijk ik naar de retrotink. helemaal met het idee dat ooit mijn crt's (momenteel heb ik 2 tv'tjes in gebruik en 2 crt monitoren en nog een tv ergens bij mijn ouders) er toch mee zullen stoppen.......dan lijkt me een scaler icm met een 4k of ooit zelfs een 8k scherm een prima alternatief. Afgelopen zondag ook even het in het echie mogen bewonderen en vond het zeer mooi.

[...]

Alleen dit, scherpe pixels? misschien bedoelen we het anders maar........wellicht ter vergelijk, lang geleden had ik een emulator voor street figher 2 turbo uit de arcade, dat vond ik op die pc crt monitor TE scherp, het werd gewoon heel erg kartelig wat ik geen mooie look vond, met de video out van mijn pc destijds (composiet denk ik) werd het op mijn crt tv een stuk zachter. dat vond ik veel mooier! Goed smaken verschillen natuurlijk en ik denk dat ik inmiddels doorgaans op hetzelfde scherm rgb prefereer boven composite, maar te scherp.....hrmmm
Ik vond scalers altijd al een leuke oplossing, vooral omdat CRTs al wat zeldzamer worden, en vooral de PVMs bijna niet meer normaal te verkrijgen zijn. Nu is het niet per sé verplicht om een PVM of BVM te vinden, en elke CRT kan gerust voldoen, maar ooit zullen ze zeker op raken, zowel in voorraad als levensduur.
Zeker voor toekomstbestendigheid ben ik blij dat scalers nu wat actiever op de markt staan, en ik twijfel nog of een 4K scherm i.c.m. de retrotink zal voldoen. Zal in elk geval schelen met de nieuwste spelcomputers.

En ik ben het eens met te scherpe pixels, bij 2.5 / 3D games zal dat vooral opvallen, en de smoothing en/of crt filter(s) op de retrotink pakken dat goed aan. Bij de Nintendo 64, vooral Super Mario & Mario Kart zal je merken dat sommige ronde objecten te kartelig overkomen, of zelfs onbedoelde pixels er bij krijgen.

• Eymas
Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:58:
[...]

https://twitter.com/CRTpixels

Dit Twitter account vergelijkt sprite art "scherp" en op een nette CRT. Smaken verschillen, maar je kunt goed zien dat veel retro sprite art gemaakt is voor CRTs.

Voorbeeld:
https://twitter.com/CRTpixels/status/1408451743214616587
Hier heb ik ook een twitter account die zich bezig houdt met vergelijkingen, vooral i.c.m. de retrotink 5x :)

https://twitter.com/5Xpixels

• 3style

3style

...

Eymas schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:01:
[...]

Ik vond scalers altijd al een leuke oplossing, vooral omdat CRTs al wat zeldzamer worden, en vooral de PVMs bijna niet meer normaal te verkrijgen zijn. Nu is het niet per sé verplicht om een PVM of BVM te vinden, en elke CRT kan gerust voldoen, maar ooit zullen ze zeker op raken, zowel in voorraad als levensduur.
Zeker voor toekomstbestendigheid ben ik blij dat scalers nu wat actiever op de markt staan, en ik twijfel nog of een 4K scherm i.c.m. de retrotink zal voldoen. Zal in elk geval schelen met de nieuwste spelcomputers.

En ik ben het eens met te scherpe pixels, bij 2.5 / 3D games zal dat vooral opvallen, en de smoothing en/of crt filter(s) op de retrotink pakken dat goed aan. Bij de Nintendo 64, vooral Super Mario & Mario Kart zal je merken dat sommige ronde objecten te kartelig overkomen, of zelfs onbedoelde pixels er bij krijgen.
Ik heb een paar jaar geleden een pvm en bvm gekocht en dat blijft voor mij de mooiste en leukste manier om te gamen. Ze zullen het wel een keer begeven, maar ik game niet heel veel dus ik kan nog wel even vooruit.
Ik speel ook met name 2d games en dan volstaat een ossc classic ook nog prima. Ik heb ook nog een gbs control liggen en die kan dacht ik ook omgaan met 480i signalen. Maar die gbs control gebruik ik eigenlijk met name voor descaling.

• Eymas
3style schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:30:
[...]

Ik heb een paar jaar geleden een pvm en bvm gekocht en dat blijft voor mij de mooiste en leukste manier om te gamen. Ze zullen het wel een keer begeven, maar ik game niet heel veel dus ik kan nog wel even vooruit.
Ik speel ook met name 2d games en dan volstaat een ossc classic ook nog prima. Ik heb ook nog een gbs control liggen en die kan dacht ik ook omgaan met 480i signalen. Maar die gbs control gebruik ik eigenlijk met name voor descaling.
Ik zou zeker mijn pvm niet weg doen tot het niet meer werkt of kan. Vandaar dat ik de passthrough optie een mooie tussenkomst vind zodat ik kan wisselen tussen een console op de crt te spelen of op het grote scherm.
De gbs-control heb ik ook vaker gebruikt i.c.m. mijn capture card voor consoles met component video.
Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:58:
[...]

https://twitter.com/CRTpixels

Dit Twitter account vergelijkt sprite art "scherp" en op een nette CRT. Smaken verschillen, maar je kunt goed zien dat veel retro sprite art gemaakt is voor CRTs.

Voorbeeld:
https://twitter.com/CRTpixels/status/1408451743214616587
Je/het/dit voorbeeld is wat ik bedoelde idd, de linker Dracula is wat ik onder sharp pixels versta, rechts heeft mijn voorkeur (nu is dit ook wel heel extreem, maar dit is idd ongeveer hoe ik me sf2 arcade emu herinner van mijn voorbeeld in de vorige post)

10 second ninja DONE

laugh schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:58:
[...]

Ah oke jij hebt al de Retrotink (5x?), ja dan is het een ander verhaal. Dan wordt dat zeker moeilijk om het te verantwoorden. Ik zou dan ook niet zo snel weer een nieuwe scaler willen hebben, gezien de prijs behoorlijk is van dit soort spul.

Enige reden voor mij is dat ik de OSSC Classic heb en niet de 5X. De nieuwe frame buffer en adaptive de-interlacing kan ik gebruik van maken. En RGsB over SCART kan ik gebruiken dat niet mogelijk is met de Retrotink 5X.
Ik heb vrij lang gewacht met de aanschaf van een OSSC Classic, en ben ook altijd erg tevreden over het apparaat geweest. Uiteindelijk toch de overstap gemaakt naar de Retrotink X5 omdat die nieuwer was en ik eerlijk gezegd niet genoeg verstand van beeldverwerking heb om het maximale uit de OSSC te halen. Daarnaast is mijn favo console de SNES en die kreeg ik op mijn TV op zolder nooit verder dan Line3x. De Retrotink heeft dat allemaal voor mij opgelost. De AES werkt er ook wat beter mee, en voor de GameBoyPlayer op de GameCube zit er zelfs een aparte modus in, dat is echt mega vet.

De OSSC Pro is wellicht wel interessant, maar dan als de chipproductie weer op een normaal niveau is, en het apparaat al wat langer uit is zodat de prijs wellicht omlaag kan.
Ik ben sowieso erg benieuwd welke mogelijkheden het uiteindelijke product allemaal krijgen gaat.

• 3style

3style

...

Sagat schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:17:
[...]

Je/het/dit voorbeeld is wat ik bedoelde idd, de linker Dracula is wat ik onder sharp pixels versta, rechts heeft mijn voorkeur (nu is dit ook wel heel extreem, maar dit is idd ongeveer hoe ik me sf2 arcade emu herinner van mijn voorbeeld in de vorige post)
Blijft altijd wel lastig met dit soort plaatjes, hier zou ik ook voor de rechter kiezen. Maar in real-life heb ik wel liever een scherpe pixel ipv een meer wazige. Maar blijft persoonlijk inderdaad.

• 3style

3style

...

Seroczynski schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:21:
[...]

Ik heb vrij lang gewacht met de aanschaf van een OSSC Classic, en ben ook altijd erg tevreden over het apparaat geweest. Uiteindelijk toch de overstap gemaakt naar de Retrotink X5 omdat die nieuwer was en ik eerlijk gezegd niet genoeg verstand van beeldverwerking heb om het maximale uit de OSSC te halen. Daarnaast is mijn favo console de SNES en die kreeg ik op mijn TV op zolder nooit verder dan Line3x. De Retrotink heeft dat allemaal voor mij opgelost. De AES werkt er ook wat beter mee, en voor de GameBoyPlayer op de GameCube zit er zelfs een aparte modus in, dat is echt mega vet.

De OSSC Pro is wellicht wel interessant, maar dan als de chipproductie weer op een normaal niveau is, en het apparaat al wat langer uit is zodat de prijs wellicht omlaag kan.
Ik ben sowieso erg benieuwd welke mogelijkheden het uiteindelijke product allemaal krijgen gaat.
Vreemd dat je de SNES niet verder kreeg dan 3x. Ik speel met name op de SNES en die werkt bij mij wel op 4x en 5x. Mijn PAL SNES heeft dan wel een super-cic/DFO/dejitter mod.ZIet er super strak uit trouwens icm een OSSC. Daarom weet ik nog niet wat het grote voordeel voor mij is van een Retrotink X5, naast de betere scanlines.
3style schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:25:
[...]

Vreemd dat je de SNES niet verder kreeg dan 3x. Ik speel met name op de SNES en die werkt bij mij wel op 4x en 5x. Mijn PAL SNES heeft dan wel een super-cic/DFO/dejitter mod.ZIet er super strak uit trouwens icm een OSSC. Daarom weet ik nog niet wat het grote voordeel voor mij is van een Retrotink X5, naast de betere scanlines.
Als iemand als @Seroczynski het al niet voorelkaar krijgt, die ik toch als vrij technisch waag te beschouwen dan is 1 voordeel al vrij duidelijk
'it just works'

Ja je kan als nog diep gaan en tinkeren, maar out of the box is het gewoon plug en play en geweldige resultaten.

Zie ook
https://www.retrorgb.com/search/retrotink+5x voor heel veel info!

10 second ninja DONE

3style schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:25:
[...]

Ligt aan de TV en de signalen die hij wel of niet wil accepteren. Op mijn LG C9 werkt het wel, maar daar zitten mijn retro consoles niet op aangesloten. Ik heb zowel een multi-region modded PAL 2-chip SNES als een SFC Jr. met RGB en dejitter-mod.

3style schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:22:
[...]

Blijft altijd wel lastig met dit soort plaatjes, hier zou ik ook voor de rechter kiezen. Maar in real-life heb ik wel liever een scherpe pixel ipv een meer wazige. Maar blijft persoonlijk inderdaad.
rf of compostie (goed praat je niet alleen over scherpte) maar denk dat zo goed als iedereen hier de 2e kiest
composite naar rgb scart/component (wederom copy/paste dan praat je niet alleen over scherpte).....misschien iets meer mensen die compoS kiezen maar nog steeds de meerderheid voor optie 2 zou ik verwachten

maar de scherpte zoals op dat screenshot......kijk gelukkig is niet alles zwart wit en kan je per spel kiezen maar toch met retro gaming is het imho zelden mooier als het zo te scherp is. En zoals iemand anders al aangaf, je hebt ook met bijvoorbeeld n64 dan opeens te maken met dingen die niet zichtbaar hoorden te zijn/artifacts?

Maar mooie is dat we allemaal onze eigen keuzes mogen maken! :*)

And disclaimer ik heb natuurlijk geen pvm of bvm, alhoewel de crt monitor daar schijnbaar erg dicht bij in de buurt kom.....maar om dat tegen te gaan doe ik met mister op mijn freaking crt monitor dus nog steeds artificial scanlines toevoegen ;) vind dat er vrijwel altijd mooier uitzien!

10 second ninja DONE

• Eymas
Sagat schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:17:
[...]

Ik versta hetzelfde als we het Dracula voorbeeld er bij halen. Je merkt dat het in die context de pixels te scherp zullen zijn zodat het effect van "rode ogen" vervalt. In andere spellen raak je dan weer huidskleuren of schaduws kwijt.

• Eymas
Sagat schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:34:
And disclaimer ik heb natuurlijk geen pvm of bvm, alhoewel de crt monitor daar schijnbaar erg dicht bij in de buurt kom.....maar om dat tegen te gaan doe ik met mister op mijn freaking crt monitor dus nog steeds artificial scanlines toevoegen ;) vind dat er vrijwel altijd mooier uitzien!
Uiteindelijk zijn het toch Trinitrons of andere families, sommige zijn zelfs mooier dan p/bvms, hoor dat van JVC of Bang & Olufsen vaak :)
Eymas schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:52:
[...]

Uiteindelijk zijn het toch Trinitrons of andere families, sommige zijn zelfs mooier dan p/bvms, hoor dat van JVC of Bang & Olufsen vaak :)
Ben zeer tevreden over mijn B&O en voor de MD prefereer ik zelfs het beeld daarvan met mijn echte megadrive via rgb scart, t.o.v. mister op mijn crt moni.
Uiteraard kan je op mister ook heel veel tweaken en ik heb zeker niet al die modi geprobeerd, maar iig vergeleken met mijn 'fake 25% scanlines' mode op mister dus.

10 second ninja DONE

• TTC
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-11 21:53

TTC

[...]

Over het puntje van een 1440p monitor, dat lijkt me ook interessant om 5x integer scaling te kunnen doen van 240p content.
Maar ik vraag me af, zou het ook mogelijk zijn om Black Frame Insertion te gebruiken in combinatie van een retrotink?
Want dan lijkt mij een 1440p/240hz monitor misschien wel de tot nu toe beste oplossing om in de buurt te komen van de CRT reactiesnelheid.
Ik baseer mezelf voornamelijk op dit:
https://github.com/tonioni/WinUAE/issues/187

Ik heb al liggen spelen met BFI in retroarch op mijn VGA CRT, maar voornamelijk omdat 640x480@60hz heel onstabiel is op die monitor, en 640x480@120hz heel strak is.
Nog niet echt nadelen hiervan ondervonden.

Heel het upscalen gebeuren is mij nog vrij onbekend, dus mogelijk ben ik onzin aan het uitkramen. :)

• Eymas
TTC schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 17:41:
[...]

Over het puntje van een 1440p monitor, dat lijkt me ook interessant om 5x integer scaling te kunnen doen van 240p content.
Maar ik vraag me af, zou het ook mogelijk zijn om Black Frame Insertion te gebruiken in combinatie van een retrotink?
Want dan lijkt mij een 1440p/240hz monitor misschien wel de tot nu toe beste oplossing om in de buurt te komen van de CRT reactiesnelheid.
Ik baseer mezelf voornamelijk op dit:
https://github.com/tonioni/WinUAE/issues/187

Ik heb al liggen spelen met BFI in retroarch op mijn VGA CRT, maar voornamelijk omdat 640x480@60hz heel onstabiel is op die monitor, en 640x480@120hz heel strak is.
Nog niet echt nadelen hiervan ondervonden.

Heel het upscalen gebeuren is mij nog vrij onbekend, dus mogelijk ben ik onzin aan het uitkramen. :)
Hmm. Naar Black Frame Insertion heb ik ook nog niet gekeken. Wel interessant om verder in te duiken, dat zeker.

Ik zit zelf vooral met het concern dat de retrotink, naast mijn werklaptop, het enigste apparaat is met ondersteuning voor 1440p. Idem met 4K. Voor de rest zit ik "vast" aan 1080p, waar er ook wel monitoren voor zijn met de feature waar jij over spreekt.

An sich hoef je niet bang te zijn voor het kramen van onzin over up/downscaling. Vaak sla ik ook de plank behoorlijk mis, maar daarvoor hebben we elkaar, ik leer dit spul ook vaker van discord communities :)

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Wie weet hoe je integer scale in retropie configureert?

Ik heb helaas gemerkt dat mijn raspberry pi 3(b?) niet snel genoeg is voor welke shader dan ook. Zo nu en dan is zijn er framedrops. Dus ik zoek een modus die zonder shaders werkt.

Zijn overlays Video Filters bruikbaar in retropie? Standaard zit er geen enkele bij. Bestaan er overlays Video Filters met simpele scanlines?

[ Voor 5% gewijzigd door Slogra op 27-10-2021 19:57 ]

• Slogra
  • Niet online
Ah, integer scale gevonden. Retroarch -> Settings -> Video -> Scaling -> Integer Scale: On. En dan nog Save Current Configuration File. Achteraf logisch :). Ik zat bij configuration editor te zoeken.

• Slogra
  • Niet online
Hmm, integer scale valt me tegen, want de aspect ratio klopt niet meer van "non-square" consoles zoals Snes, etc.

• 3style

3style

...

Marcos77 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:45:
Heeft er iemand een adresje voor personen die console mods doen tegen betaling?

RGB of super cic mod voor de snes?
Met deze persoon heb ik wel goede ervaring, zit wel in Belgie:

https://www.cb-pc.eu/SNES.html

• Flapperbol
  • Laatst online: 09:38
LoCuTuS2000 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 16:20:
[...]

Check mijn post anders over Xbox HDMI adapters, wil er zelfs wel eentje voor je maken als je het zelf niet kunt. Werkt goed en voordelig.
Ik ben uiteindelijk voor een kant en klare optie gegaan, deze
Wel iets prijziger met €16, maar het scheelt mij wel weer een uurtje prutsen om een Wii2HDMI te frankensteinen :+

Het was nog eventjes zoeken hoe en wat, maar met Enigmah kon ik de output op NTSC zetten:
Wat een verschil ineens!

Het verbaast mij echt dat een console van 20 jaar geleden al 720p opties had of games op 480p met 60FPS kon draaien. Ik snap alleen niet waarom ze, net als bij de GameCube, bij alle Europese spellen de 480/720p opties eruit gesloopt hebben. HD begon hier pas een generatie later echt op gang te komen met de X360, maar waarom zou je extra moeite doen om bestaande opties eruit te halen...

Anyway, gister mij goed vermaakt met Burnout 3 (op 480p/60FPS), blijft toch één van de betere in de serie.
Wel jammer dat ik geen Nederlandse versie kon vinden, ik mis wel een beetje de belachelijke vertalingen als:
- Knuffelmuur!
- Lakruilbeurs!
- Zijspiegeltje krak!
- Dope op de puinhoop!
(Maar die Nederlandse versie had ik dan natuurlijk niet op 480p/60fps kunnen spelen 8)7 )

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-11 21:27
Hmm,
Op zich ,leuke optie.... zit daar veel lag in, of is het gewoon zo'n Wii adapter?

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Even vraagje voor de XBox gamers. Wat is een goede vervanger voor de standaard controller?
Ik merk dat met name de sticks niet echt nauwkeurig zijn waardoor games niet lekker spelen. Nu speel ik veel op de PS5 waar je dus duidelijk veel accurater kan sturen, deels omdat je meer range hebt op de sticks en ook minder dooie ruimte lijkt het. Denk dat ik sowieso de OGX360 ga bestellen, heb nu iemand gevonden die ze vanuit Canada verscheept. Is wel even een investering, maar mooie is dat ik dan mijn PS5 controller zou kunnen gebruiken op de XBOX. Maar beter is natuurlijk een controller die wat meer op het origineel lijkt qua buttons. Het mag best een bedrade controller zijn overigens.

Verwijderd

Flapperbol schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 08:21:
[...]

Ik ben uiteindelijk voor een kant en klare optie gegaan, deze
Wel iets prijziger met €16, maar het scheelt mij wel weer een uurtje prutsen om een Wii2HDMI te frankensteinen :+

Het was nog eventjes zoeken hoe en wat, maar met Enigmah kon ik de output op NTSC zetten:
Wat een verschil ineens!

Het verbaast mij echt dat een console van 20 jaar geleden al 720p opties had of games op 480p met 60FPS kon draaien. Ik snap alleen niet waarom ze, net als bij de GameCube, bij alle Europese spellen de 480/720p opties eruit gesloopt hebben. HD begon hier pas een generatie later echt op gang te komen met de X360, maar waarom zou je extra moeite doen om bestaande opties eruit te halen...

Anyway, gister mij goed vermaakt met Burnout 3 (op 480p/60FPS), blijft toch één van de betere in de serie.
Wel jammer dat ik geen Nederlandse versie kon vinden, ik mis wel een beetje de belachelijke vertalingen als:
- Knuffelmuur!
- Lakruilbeurs!
- Zijspiegeltje krak!
- Dope op de puinhoop!
(Maar die Nederlandse versie had ik dan natuurlijk niet op 480p/60fps kunnen spelen 8)7 )
Tja Nintendo had altijd al wat mindere video output dan de concurrentie. Waar je bij Sega alleen bij de SMS 2 een brak signaal krijgt (buiten een lelijk model) heb je met de rest gewoon rgb over scart.

Met een modchip erin, of via swiss is het wel mogelijk om voor bijna alles 480p eruit te krijgen. ;)
cold_as_ijs schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 17:17:
Even vraagje voor de XBox gamers. Wat is een goede vervanger voor de standaard controller?
Ik merk dat met name de sticks niet echt nauwkeurig zijn waardoor games niet lekker spelen. Nu speel ik veel op de PS5 waar je dus duidelijk veel accurater kan sturen, deels omdat je meer range hebt op de sticks en ook minder dooie ruimte lijkt het. Denk dat ik sowieso de OGX360 ga bestellen, heb nu iemand gevonden die ze vanuit Canada verscheept. Is wel even een investering, maar mooie is dat ik dan mijn PS5 controller zou kunnen gebruiken op de XBOX. Maar beter is natuurlijk een controller die wat meer op het origineel lijkt qua buttons. Het mag best een bedrade controller zijn overigens.
Mattec heeft wat controllers gemaakt voor de Xbox, zijn wel wat kleiner dan de S variant. Maar als je toch voor een OGX360 gaat, dan kan je daar toch ook een Xbox360 usb controller op aansluiten?

Kan natuurlijk ook vervuiling inwendig zijn. Even open maken en schoonmaken met alcohol, wat naaimachine olie in de gewrichten doet vaak wonderen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2021 17:25 ]

• Vrietje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NB1hG193Ng-6ldxC07dpJ5Dg2gQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QjZ44kzhFkTjIeB9d8G6ftRp.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb een laat verjaardagscadeau van mijn schoonbroers gekregen.
De kleur is verft.
Iemand nog tips?

Oh nog 1 dingetje iemand een idee waar je goede lege ps1 doosjes kan krijgen?

• Bruiser
  • Niet online
Vrietje schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 16:18:
[Afbeelding]

De kleur is verft.
Iemand nog tips?

Oh nog 1 dingetje iemand een idee waar je goede lege ps1 doosjes kan krijgen?
Nice!

Wbt PS doosjes, lot goedkope games kopen…

(Retro) Game collectie

• 3style

3style

...

Vrietje schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 16:18:
[Afbeelding]

De kleur is verft.
Iemand nog tips?
Leuk kadootje! al kunnen aansluiten?

En tips als in nieuwe case of interne opties als gdemu?

• Vrietje
3style schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 22:38:
[...]

Leuk kadootje! al kunnen aansluiten?

En tips als in nieuwe case of interne opties als gdemu?
Nou een beetje het hele gedoe maar misschien,
Wat leuke (en nog betaalbare) Spellen zijn ervoor.
En idd wat wat leuke moderne game opties zijn ervoor.
Qua gdrom emu ik heb wel eens van de MODE gehoord.

Verwijderd

Vrietje schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 22:51:
[...]

Nou een beetje het hele gedoe maar misschien,
Wat leuke (en nog betaalbare) Spellen zijn ervoor.
En idd wat wat leuke moderne game opties zijn ervoor.
Qua gdrom emu ik heb wel eens van de MODE gehoord.
Met bijna alle games van Sega & Capcom zit je wel goed met de Dreamcast. Een nieuwe shell is vrij eenvoudig te vinden. Dan heb je nog een emu opties, en een pico psu. Dan houd je eigenlijk alleen een orginele moederbord over, maar het zijn opties.

Zoals met veel, en zeker in deze hobby, je kan het zo gek maken als je zelf wil.

• Bruiser
  • Niet online
Ik kan het niet zo direct terugvinden, welke HDMI switch werd hier nu weer aangeraden?

(Voor gameconsoles: voor de Switch / PS5 / Xbox Series X en alles ervoor wat betreft ondersteunde videosignalen bedoel ik dan.)

[ Voor 6% gewijzigd door Bruiser op 30-10-2021 12:34 ]

(Retro) Game collectie

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-11 22:35
Sega Mastersystem II op de kop kunnen tikken met 7 games. Ging me voornamelijk om de games, heb al een MS II, maar de console is nettere staat als ik dacht, leuke meevaller.

Y's op de foto, melangolisch muziekje en bij vlagen vals, haha, we leuke tune.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KazISllee101l0lp9kGOwygMMrY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/efTpzsyjfSVxk4VwVYwyJltx.jpg?f=fotoalbum_large

• laugh
  • Niet online
Petje72 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 14:15:
Sega Mastersystem II op de kop kunnen tikken met 7 games. Ging me voornamelijk om de games, heb al een MS II, maar de console is nettere staat als ik dacht, leuke meevaller.

Y's op de foto, melangolisch muziekje en bij vlagen vals, haha, we leuke tune.
[Afbeelding]
Wauw dat is volgens mij Ys I ! Had niet verwacht die hier te zien. Voor de mensen die het niet kennen, het wordt uitgesproken als "ease" en in Japan als isu.

Verwijderd

Bruiser schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 12:32:
Ik kan het niet zo direct terugvinden, welke HDMI switch werd hier nu weer aangeraden?

(Voor gameconsoles: voor de Switch / PS5 / Xbox Series X en alles ervoor wat betreft ondersteunde videosignalen bedoel ik dan.)
Voor de laatste 2 heb je een HDMI 2.1 switch nodig. Die zijn er nog niet veel op de markt, zelfs van televisies, AV receiver zijn ze nog maar mondjesmaat te vinden, en dan nog lees je toch nog de nodige ellende er mee. Yamaha bijvoorbeeld laat zien hoe je het niet moet doen.

Ik heb geen van de drie consoles in huis, maar de PS4 moest hier ook rechtstreeks op de tv, omdat de receiver hem soms niet leuk vond.

• Bruiser
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 09:11:
[...]

Voor de laatste 2 heb je een HDMI 2.1 switch nodig. Die zijn er nog niet veel op de markt, zelfs van televisies, AV receiver zijn ze nog maar mondjesmaat te vinden, en dan nog lees je toch nog de nodige ellende er mee. Yamaha bijvoorbeeld laat zien hoe je het niet moet doen.

Ik heb geen van de drie consoles in huis, maar de PS4 moest hier ook rechtstreeks op de tv, omdat de receiver hem soms niet leuk vond.
Voorlopig is het voor de Switch, PS4 en Xbox One X (en eventueel de Super Nt en Mega Sg). Maar naar de toekomst toe had het ook leuk geweest als de nieuwere er ook hadden op gegaan. Geen vereiste…

(Retro) Game collectie

• Eymas
Bruiser schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 12:32:

Zelf heb ik enkel ervaring met HDMI matrix switches, Zoals deze, en een andere die helaas is verdwenen van elk verkoopkanaal die ik ken. Deze hebben vaak een paar kwaaltjes (degene die ik linkt reset vaak naar de 1e poort en 5.1 surround sound...) maar werken verder prima.

Ik kan niet veel spreken over de ondersteuning van 4K signalen, maar voor de overige consoles als de Switch, Playstation 3/4, en ook (up)scalers werkt het ruim voldoende. De extra output is ook handig voor video capture cards mocht je daar mee experimenteren.

Verwijderd

Zelf heb ik https://www.amazon.nl/HDM...ix=hd%2Caps%2C169&sr=8-14 in gebruik. Heeft ook de neiging om te resetten naar het eerste kanaal, maar even paar sec de selectie knop in drukken en hij blijft op zijn kanaal zitten. En een manco met de odv (wat denk ik meer aan de odv ligt) als die geen input van de nes of N64 krijgt, flikkeren als een malle.
cold_as_ijs schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 17:17:
Bedoel je de og xbox of x360? Voor de eerste heb ik misschien een convertor ooit gekocht, want ik haatte de dpad van het ding, maar gezien ik hem vrij laat kocht kan het zijn dat ik het met de gewone controller en later mijn ( ik denk mad catz maar not sure) street fighter pads overleeft heb. Hoewel die dpad ook wat tegen viel helaas :(

Voor de x360 (en gezien de convertor die je noemt vermoed ik dat het hierom gaat) heb ik wel een madcatz fightpad, en ook hori had een fijne controller dpad wise, maar die heeft een de 4+4 button layout ipv 6+2 (of nog liever 6+4). die laatste 2 vind ik plezieriger. Vooral die hori's zijn nu amper nog te vinden.

Wel goede vraag, zou niet weten wat ik zou moeten kopen als ik nu een controller voor de 360 zou moeten halen.

had gehoopt dat brooks wellicht iets zou hebben maar veel verder dan xb1 naar 360 kom je dan volgens mij niet, hier heeft wel ieamand de goddelijke saturn pad op de x360 aan de praat gekregen, maar wat omslachtig, duur en vermoeddelijk niet super stabiel lijkt me :S

De remakes van 8bit do en retrobit lijken in eerste instantie niet bruikbaar....maar via brooks lukt dat misschien nog wel. Ik gebruik op die manier ook een saturn pad op de ps4.

10 second ninja DONE

Pagina: 1 ... 117 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.