TTC schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:56:
[...]
1CC Strikers 1945, sterk zelfs op very easy! Mijn huidige doel is om Gunbird (enige game in de foto met een japanse spine langs 2 kanten) om normal difficulty gewoon uit te spelen, 1CC is te veel stress haha.
Mja, dat beetje het duale van mijn karakter, aan de ene kant vind ik het heel tof om lekker spellen te proberen, even kijken wat het is, en zo eerste indruk op bouwen, maar dus na 15-30 mins door naar de volgende.
Aan de andere kant heb ik dingen waar ik me dan in vast bijt, gaat niet zo hard maar langzaam maar zeker progress.
Helaas heb ik dus met strikers 'pas' 2x de one cc, en dus op diff 1 en 2, 3 is dus nog work in progress, waarbij de 1M score wel al vs de einbaas was. Denk dat het dus nog wel reëel is. Ik 'moet' echter op diff 5 de 1 cc kunnen halen als ik het spel wil maxen qua retroachievements.
Ik wilde overigens nog vragen welke game die japanse tekens waren, thanks! GB vind ik ook leuke games, maar wil eerst klaar zijn met strikers (en ja dat kan je op 2 manieren interpreteren

)
Sengoku blade vind ik ook erg vet op basis eerste indruk!
En ja, Layer Section 1 (aka RayForce in arcades) is niet de mooiste van de 3 spellen, maar ik ben wel fan van die gritty 2D graphics.
Layer Section 2 is uiteindelijk gewoon RayStorm maar dan op de Sega Saturn. Dus gewoon all around top spel met een chille soundtrack.
en als je RayStorm goed vindt, moet je zeker ook de opvolger RayCrisis spelen, wat dan een prequel is op RayForce.
Mjah, op dit moment noem ik mezelf nog niet echt fan van dat shmup sub genre. Maar vind het wel een geinige twist, Raystorm destijds uitgeprobeerd omdat het dus een van de 2 (voor zover ik de spellen (her)kende was met support voor cheevo's op PS1.
Is wel een mooie voor duckstation omdat met upscaling de gfx dan net weer wat beter worden (hoewel ik snap dat je dan niet meer authenthiek bent etc).
Uiteindelijk ben ik grote fan van die spellen van wegen die multi layered gameplay waarbij je met je secondary weapon vijanden al vooraf kunt uitschakelen alvorens ze op de main layer terecht komen.
[Afbeelding]
Nu is mijn favoriete Sega Saturn shmup toch al ruime tijd Soukyugurentai (aka Terra Diver), die dit multi layer concept nog leuker uitwerkt.
Haha 'Sooky' is volgens mij de bekendste 'hidden gem' uit de saturn shmup lib! Heb die al best vaak voorbij horen komen op YT. Heb deze ook geprobeerd en ja, volgens mij was deze meer polished dan de Layer games, zal die binnenkort nog is spelen. Wel veel japanse tekst dacht ik (niet onoverkomelijk in een shmup maar liever engels natuurlijk).
Verder heb je op de x360 ook een raystorm hd ofzo toch? Die wil ik ook nog wel even proberen (kan tegenwoordig wat makkelijker) al hoewel er dacht ik wat minor issues met de poort waren, maar de verbeterde gfx strepen dat dan wellicht weer weg.