Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

TTC schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 15:04:
Blij dat er nog eens een Sega Saturn discussie gaande is!
Mijn Saturn game collectie is geleidelijk aan groter aan het worden:
[Afbeelding]

Voornamelijk shmups maar als aanrader buiten het genre kan ik wel Alien Trilogy geven.
Een primitieve first person shooter die door zijn simpliciteit zeer aangenaam te spelen is met de normale saturn controller. Maar voornamelijk een heel cool spel vanwege de art style en soundtrack die samen een heel coole "Alien 1" vibe brengen. Je moet ook wel nostalgisch zijn voor early 3d graphics. ;)
Aliens op de Megadrive heeft ook een goed vibe. Het proberen te ontwijken van de aliens, kruip sluip, en een flamethrower om ze af te maken. :)

Hierbij dan mijn collectie tot dusver.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pe1TBT-ftW-03R-ZP_cpNWPdEpw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PvZ5jkmvI7QuRYODhJmEm3BU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ujhHO7YSq0dm0eXPOI7kko9owCk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HWmobDLyEKyfDnlSA2tQa3pa.jpg?f=fotoalbum_large

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:02
Was net even op Marktplaats aan het rondkijken en dan zie je altijd van die old skool Photoplay kasten voor een paar tientjes te koop staan. Touch screen CRT scherm is nu natuurlijk niet zo aantrekkelijk meer, maar toen bedacht ik: kan je zoiets niet ombouwen tot soort arcade of demopod voor retro consoles?

Uiteraard bestond zoiets al, en vond ik dit toffe project:
https://www.arcade-projec...n-into-mvs-cabinet.13263/

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WtcmyKD.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CpUNcs6.jpg

Er zit blijkbaar een CRT met VGA aansluiting in, dus zoiets zou ook best tof zijn voor bijvoorbeeld een Dreamcast.

[ Voor 8% gewijzigd door BarôZZa op 14-10-2021 17:53 ]

Verwijderd

BarôZZa schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 17:50:
Was net even op Marktplaats aan het rondkijken en dan zie je altijd van die old skool Photoplay kasten voor een paar tientjes te koop staan. Touch screen CRT scherm is nu natuurlijk niet zo aantrekkelijk meer, maar toen bedacht ik: kan je zoiets niet ombouwen tot soort arcade of demopod voor retro consoles?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Er zit blijkbaar een CRT met VGA aansluiting in, dus zoiets zou ook best tof zijn voor bijvoorbeeld een Dreamcast.
Of je gooit er een m!ster in. Paar USB poorten voor joypads, en updates. Het is dat ik de ruimte niet heb... :/

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:34
Eymas schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 16:18:
[...]

Zelf nog heel veel plezier gehad met deel 2 rechtsbovenin. De level editor was ook zalig op een manier. :)

Ondertussen worden alle Saturn aanraders goed opgenomen, bedankt!
Ja hier ga ik volgens mij wel even zoet mee zijn.

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:43
3style schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:22:
[...]

Naast de Sega Ages versie is er nog een losse Japanse versie van Outrun:

[Afbeelding]

https://segaretro.org/File:Outrun_sat_jp_frontcover.jpg
Dit zou ik zo als poster aan de muur kunnen hangen.

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:05
BarôZZa schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 17:50:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Als ik er eentje zou hebben, zou ik hem origineel houden. Maar das meer voor nostalgische redenen.
Als ik er twee zou hebben, dan zou ik eentje wel modden :P

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Begrijp zelf nooit zo de fascinatie met Arcade kasten? Don't get me wrong, we hadden in het prachtige Amersfoort vroeger 1 en zelfs meerdere volgens mij 'arcade hallen' (maar de andere locaties waren al weg toen ik naar binnen mocht...of euh nou ja meer ging en O-) iets met gokautomaten en 18+ ) want de arcades waren voor mij voor deze redenen vet
- de tech was beter dan wat je thuis kon krijgen....
- de selectie, zelfs als verwend nest had ik toch meer dingen die ik wilde proberen dan dat ik daadwerkelijk kon krijgen, een arcade is dan best interessant
- en dan de 'ervaring die je thuis niet kan krijgen' een maat van me is dol op zo'n afterburner achtige cabinet die echt letterlijk alle kanten op gaat. Moet je echt inzitten en dan zo'n gordel met 3 of weet ik het hoeveel aansluitingen zodat je helemaal muurvast in de stoel zit.

Dat is thuis natuurlijk lastig na te doen, ook dingen als race games waar je in gaat zitten (hoewel dat met een play seat natuurlijk al redelijk te doen is) en lightgun games, tsja toch eigenlijk ook wel.....hoewel het gun echt vast op de kast idee dan alweer wat trickier is, maar......

Het nadeel voor mij is het sta concept (lol in deze tijd van sta bureau's is dat misschien wel een voordeel)....weet niet hoe jullie daar (badum tsss |:( ) instaan, maar als ik ga gamen wil ik lekker onderuitgezakt zitten. Ook ben ik dus niet werelds grootste stick fan......nou kan je ook wel weer een arcade kast maken met usb poorten, maar dat vind ik er ook weer niet uit zien.........

Wel in het verlengde hiervan, deze wilde ik toch met jullie delen, de ultime ps2 voor arcade gamers 8) :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KEPILNtLcnHpdWZVx0CXXKbMx_0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Y1iKoBXwp9FA96hr32BsYDsb.png?f=fotoalbum_large

10 second ninja DONE

TTC schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 15:04:
Blij dat er nog eens een Sega Saturn discussie gaande is!
Mijn Saturn game collectie is geleidelijk aan groter aan het worden:
[Afbeelding]

Voornamelijk shmups maar als aanrader buiten het genre kan ik wel Alien Trilogy geven.
Een primitieve first person shooter die door zijn simpliciteit zeer aangenaam te spelen is met de normale saturn controller. Maar voornamelijk een heel cool spel vanwege de art style en soundtrack die samen een heel coole "Alien 1" vibe brengen. Je moet ook wel nostalgisch zijn voor early 3d graphics. ;)
I am a simple man, i see strikers 1945 i press like (nou ja thumbs up dan :+ )
Gister exact 1 miljoen punten gescoord op de legendarische difficulty 'very easy' nadat ik mijn pijn en moeite eerst child uitgespeeld heb.....op een credit dat dan weer wel.

Wat vind je van de layer section games? Deze gister even kort gespeeld maar kweenie, ze vielen me wat tegen qua gfx? Misschien omdat ik Raystorm in mijn hoofd had....maar dat is geloof ik dan weer onofficieel deel 3 ofzo? En ja die 3d gfx, denk dat ik die keertje op duckstation ga doen met wat upscaling!

10 second ninja DONE

• TTC
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-11 21:53

TTC

Sagat schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:36:
[...]

I am a simple man, i see strikers 1945 i press like (nou ja thumbs up dan :+ )
Gister exact 1 miljoen punten gescoord op de legendarische difficulty 'very easy' nadat ik mijn pijn en moeite eerst child uitgespeeld heb.....op een credit dat dan weer wel.

Wat vind je van de layer section games? Deze gister even kort gespeeld maar kweenie, ze vielen me wat tegen qua gfx? Misschien omdat ik Raystorm in mijn hoofd had....maar dat is geloof ik dan weer onofficieel deel 3 ofzo? En ja die 3d gfx, denk dat ik die keertje op duckstation ga doen met wat upscaling!
1CC Strikers 1945, sterk zelfs op very easy! Mijn huidige doel is om Gunbird (enige game in de foto met een japanse spine langs 2 kanten) om normal difficulty gewoon uit te spelen, 1CC is te veel stress haha.

En ja, Layer Section 1 (aka RayForce in arcades) is niet de mooiste van de 3 spellen, maar ik ben wel fan van die gritty 2D graphics.

Layer Section 2 is uiteindelijk gewoon RayStorm maar dan op de Sega Saturn. Dus gewoon all around top spel met een chille soundtrack.

en als je RayStorm goed vindt, moet je zeker ook de opvolger RayCrisis spelen, wat dan een prequel is op RayForce.

Uiteindelijk ben ik grote fan van die spellen van wegen die multi layered gameplay waarbij je met je secondary weapon vijanden al vooraf kunt uitschakelen alvorens ze op de main layer terecht komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rUlU6QKtN0shZ2PpIrQQAE6dgrA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pZ3miubqASjMi83CvfLEOcd8.jpg?f=fotoalbum_large

Nu is mijn favoriete Sega Saturn shmup toch al ruime tijd Soukyugurentai (aka Terra Diver), die dit multi layer concept nog leuker uitwerkt.

• Eymas
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17-11 23:56
Sagat schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:30:
- en dan de 'ervaring die je thuis niet kan krijgen' een maat van me is dol op zo'n afterburner achtige cabinet die echt letterlijk alle kanten op gaat. Moet je echt inzitten en dan zo'n gordel met 3 of weet ik het hoeveel aansluitingen zodat je helemaal muurvast in de stoel zit.
Ik weet dat nog met een van de weinige speelhallen in mijn stad (die na mijn bezoeken ook meteen failliet ging), daar stond een F-Zero AX cabinet die op een volledig beweegbare rig stond. Viel er de eerste keer meteen uit als jongeman omdat de gordels vergeten waren. De tweede keer ging beter maar het sturen ging totaal fout als je niet gewend bent aan het meedraaien van je stoel. :+
TTC schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:56:
[...]

1CC Strikers 1945, sterk zelfs op very easy! Mijn huidige doel is om Gunbird (enige game in de foto met een japanse spine langs 2 kanten) om normal difficulty gewoon uit te spelen, 1CC is te veel stress haha.
Mja, dat beetje het duale van mijn karakter, aan de ene kant vind ik het heel tof om lekker spellen te proberen, even kijken wat het is, en zo eerste indruk op bouwen, maar dus na 15-30 mins door naar de volgende.
Aan de andere kant heb ik dingen waar ik me dan in vast bijt, gaat niet zo hard maar langzaam maar zeker progress.
Helaas heb ik dus met strikers 'pas' 2x de one cc, en dus op diff 1 en 2, 3 is dus nog work in progress, waarbij de 1M score wel al vs de einbaas was. Denk dat het dus nog wel reëel is. Ik 'moet' echter op diff 5 de 1 cc kunnen halen als ik het spel wil maxen qua retroachievements.

Ik wilde overigens nog vragen welke game die japanse tekens waren, thanks! GB vind ik ook leuke games, maar wil eerst klaar zijn met strikers (en ja dat kan je op 2 manieren interpreteren :+ )
Sengoku blade vind ik ook erg vet op basis eerste indruk!
En ja, Layer Section 1 (aka RayForce in arcades) is niet de mooiste van de 3 spellen, maar ik ben wel fan van die gritty 2D graphics.

Layer Section 2 is uiteindelijk gewoon RayStorm maar dan op de Sega Saturn. Dus gewoon all around top spel met een chille soundtrack.

en als je RayStorm goed vindt, moet je zeker ook de opvolger RayCrisis spelen, wat dan een prequel is op RayForce.
Mjah, op dit moment noem ik mezelf nog niet echt fan van dat shmup sub genre. Maar vind het wel een geinige twist, Raystorm destijds uitgeprobeerd omdat het dus een van de 2 (voor zover ik de spellen (her)kende was met support voor cheevo's op PS1.
Is wel een mooie voor duckstation omdat met upscaling de gfx dan net weer wat beter worden (hoewel ik snap dat je dan niet meer authenthiek bent etc).
Uiteindelijk ben ik grote fan van die spellen van wegen die multi layered gameplay waarbij je met je secondary weapon vijanden al vooraf kunt uitschakelen alvorens ze op de main layer terecht komen.

[Afbeelding]

Nu is mijn favoriete Sega Saturn shmup toch al ruime tijd Soukyugurentai (aka Terra Diver), die dit multi layer concept nog leuker uitwerkt.
Haha 'Sooky' is volgens mij de bekendste 'hidden gem' uit de saturn shmup lib! Heb die al best vaak voorbij horen komen op YT. Heb deze ook geprobeerd en ja, volgens mij was deze meer polished dan de Layer games, zal die binnenkort nog is spelen. Wel veel japanse tekst dacht ik (niet onoverkomelijk in een shmup maar liever engels natuurlijk).

Verder heb je op de x360 ook een raystorm hd ofzo toch? Die wil ik ook nog wel even proberen (kan tegenwoordig wat makkelijker) al hoewel er dacht ik wat minor issues met de poort waren, maar de verbeterde gfx strepen dat dan wellicht weer weg.

offtopic:
Als je tegen wat mindere/simpelere gfx kan komt er overigens nog een leuke indie game aan in dat sub genre
https://store.steampowered.com/app/1790250/Moon_Dancer/
Dezelfde gast heeft ook raging blasters gemaakt die erg leuk is, en zelfs een free shmupje op steam
https://store.steampowered.com/app/1180790/ImageStriker/

Volgens mij ook op switch en mogelijk nog andere consoles beschikbaar

10 second ninja DONE

Eymas schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:48:
[...]

Ik weet dat nog met een van de weinige speelhallen in mijn stad (die na mijn bezoeken ook meteen failliet ging), daar stond een F-Zero AX cabinet die op een volledig beweegbare rig stond. Viel er de eerste keer meteen uit als jongeman omdat de gordels vergeten waren. De tweede keer ging beter maar het sturen ging totaal fout als je niet gewend bent aan het meedraaien van je stoel. :+
Nog een probleem van arcade games :P
Ik ben dus een diesel gamer, eerste potjes zuig ik in zo goed als alles! Als ik het dan vaker speel komen er soms wat 'skillz' ;)
Helpt natuurlijk niet dat de games letterlijk gemaakt werden om de centen uit je zak te kloppen.

Fzero AC (of was het nou AX.....*checkt cube hoesje* die is GX dus zal het wel AX zijn) is natuurlijk ook sowieso een pittige game, dus kan me voorstellen dat zelfs zonder die 'schietstoel' dat het best tricky geweest zou zijn!

10 second ninja DONE

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:38
Ik kwam "vroegah" veel bij Fortuna op de Oudegracht in Utrecht. Die hadden de linkerzaal ingericht voor de arcade games en rechts stonden de gokkasten. De beveiliging kneep dan vaak een oogje dicht als ze zagen dat je niet in het gokgedeelte kwam. In die tijd was het mijns insziens een combinatie van skills en geheugen. Zo kon ik na een paar weken en minstens 50 guldens Shinobi met 1 gulden uitspelen. Ook Virtua Cop kon ik met 1 gulden uitspelen, omdat ik precies wist waar de bad guys kwamen en ze dan vingervlug 3 keer kon raken voor extra punten.

Het summum was de arcade aan het einde van het overdekte winkelstraatje in Scheveningen, Hommerson ofzoiets heette die. Daar stonden altijd de grootste en nieuwste kasten.
kleinelievewolff schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:38:
Ik kwam "vroegah" veel bij Fortuna op de Oudegracht in Utrecht. Die hadden de linkerzaal ingericht voor de arcade games en rechts stonden de gokkasten. De beveiliging kneep dan vaak een oogje dicht als ze zagen dat je niet in het gokgedeelte kwam. In die tijd was het mijns insziens een combinatie van skills en geheugen. Zo kon ik na een paar weken en minstens 50 guldens Shinobi met 1 gulden uitspelen. Ook Virtua Cop kon ik met 1 gulden uitspelen, omdat ik precies wist waar de bad guys kwamen en ze dan vingervlug 3 keer kon raken voor extra punten.

Het summum was de arcade aan het einde van het overdekte winkelstraatje in Scheveningen, Hommerson ofzoiets heette die. Daar stonden altijd de grootste en nieuwste kasten.
Ben daar ook nog wel is geweest denk ik, toen ik op de HvU zat in een verdwaald tussenuur ofzo, kan me (of denk me iig) herinneren dat ik daar voor het eerst mk3 speelde......geen succes want thuis (snes mk2) paste ik de button layout altijd aan naar capcom stijl, en die run button! WTF vond dat zo gek! zou die game eigenlijk nog is kans moeten geven, ha misschien dan idd op saturn al hoewel de ps1 versie kompleter is? En hell volgens mij had de n64 zelfs nog een versie.......kan natuurlijk ook de mame route gaan......en ik heb de game ook op steam in een collectie, geen idee hoe goed of slecht die is, maar mk2 vond ik daar iig wel tof!

En ja Scheveningen! :9~ Daggie naar scheveningen hoorde absoluut de boulevard en de pier bij, in de hoogtijd dagen wel 2-3 arcades denk ik! Altijd feest.
----------------
*knip*
niet hier |:(

[ Voor 51% gewijzigd door Sagat op 18-10-2021 09:07 ]

10 second ninja DONE

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
Mensen... Ga voor het echte arcade gevoel naar het arcade museum in Zoetermeer....

• Ivan4you
  • Laatst online: 09:38
Dit op de kop getikt.Ik zal die vrouw in die auto is goed laten schrikken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O5KnedYl3JfaqwvpY_3kImQWSpo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S1L5NC8urBe5kKpOw5yEQVxM.jpg?f=fotoalbum_large
Grrrr weet gelijk weer waarom ik mk niet veel speel
probleem een, mijn saturn pad wordt niet herkend door het spel (steam mk kollektion)...ok denk dat mijn xbox controller dat wel zal worden, weet vrijwel zeker dat ik het vroeger wel met pad kon spelen, maar had er al gelijk geen zin meer in.......
Mame it is, en ja hoor mk2 lekker spelen want pad word daar wel herkend, wel door stomme user error van mezelf veel te lang lopen zoeken naar de controls, het helpt als je klikt op 'this game' in plaats van 'general' want bij this game worden de acties benoemd en bij general alleen de buttons, maar ok knoppen staan goed lekker knokken
potje 1....tijdens mijn buttons testen viel het me op dat de ai niets kon doen tegen crouch low punch? is kijken hoe snel hij aanpast dan.......ja niet dus! gewoon gewonnen!
potje 2: ai was schijnbaar pissig, denk dat ik 6 potjes nodig had om te winnen, geebus! nee die ai is niet leuk om mee te spelen. Dan nodigd dan ook weer niet uit om 3 te leren......kan vermoeddelijk dan beter een modernere versie pakken, die games werden massaal verkocht dus vermoed dat de default ai iig wat leuker is om tegen te spelen!

10 second ninja DONE

Verwijderd

Sagat schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 16:33:
Grrrr weet gelijk weer waarom ik mk niet veel speel
probleem een, mijn saturn pad wordt niet herkend door het spel (steam mk kollektion)...ok denk dat mijn xbox controller dat wel zal worden, weet vrijwel zeker dat ik het vroeger wel met pad kon spelen, maar had er al gelijk geen zin meer in.......
Mame it is, en ja hoor mk2 lekker spelen want pad word daar wel herkend, wel door stomme user error van mezelf veel te lang lopen zoeken naar de controls, het helpt als je klikt op 'this game' in plaats van 'general' want bij this game worden de acties benoemd en bij general alleen de buttons, maar ok knoppen staan goed lekker knokken
potje 1....tijdens mijn buttons testen viel het me op dat de ai niets kon doen tegen crouch low punch? is kijken hoe snel hij aanpast dan.......ja niet dus! gewoon gewonnen!
potje 2: ai was schijnbaar pissig, denk dat ik 6 potjes nodig had om te winnen, geebus! nee die ai is niet leuk om mee te spelen. Dan nodigd dan ook weer niet uit om 3 te leren......kan vermoeddelijk dan beter een modernere versie pakken, die games werden massaal verkocht dus vermoed dat de default ai iig wat leuker is om tegen te spelen!
Staat je controller wel op direct input? Voor dos spellen vaak wel een must voor goede werking.

Heb de bewuste collectie wel op GoG, en dat gaat prima met mijn retrobit saturn pad. Heb ze ook bijna allemaal op de consoles, maar dichterbij dan de arcade kom je alleen met de dos versie.
Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 17:03:
[...]

Staat je controller wel op direct input? Voor dos spellen vaak wel een must voor goede werking.

Heb de bewuste collectie wel op GoG, en dat gaat prima met mijn retrobit saturn pad. Heb ze ook bijna allemaal op de consoles, maar dichterbij dan de arcade kom je alleen met de dos versie.
Goede vraag, met mijn wireless pads kan je idd makkelijk swappen van mode, maar weet niet of dat ook met wired het geval is. Die heeft itt wireless padjes ook geen lampjes die kunnen aangeven in welke mode je zit.

antwoord:
ja dat kan! haha nog is kijken dan (ook benieuwd of mijn mame dan nu gelijk helemaal confused is :P )

[ Voor 6% gewijzigd door Sagat op 15-10-2021 17:29 ]

10 second ninja DONE

Verwijderd

Sagat schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 17:26:
[...]

Goede vraag, met mijn wireless pads kan je idd makkelijk swappen van mode, maar weet niet of dat ook met wired het geval is. Die heeft itt wireless padjes ook geen lampjes die kunnen aangeven in welke mode je zit.

antwoord:
ja dat kan! haha nog is kijken dan (ook benieuwd of mijn mame dan nu gelijk helemaal confused is :P )
Ik heb een snelkoppeling gemaakt met het volgende" C:\Windows\System32\joy.cpl " dan kan je makkelijk zien, op welke stand hij staat.

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
Juist een order gedaan voor N64 : Diddy Kong Racing , Yoshi's Story , Wave Race .

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 19:10

3style

...

didado schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 09:42:
De eerste officiële game van de Sony PlayStation sealed. Ben er best wel trots op!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice hoor. Wat is eigenlijk jouw persoonlijke top verzamelobjecten? Ik zie ze ook vaak langskomen op Reddit.
En verzeker jij deze eigenlijk ook specifiek? Dit geldt natuurlijk voor meer mensen hier. Ik las ooit een stuk in retro gamer van een bekende game verzamelaar die door waterschade veel games kon weggooien.

Verwijderd

Onderstaande hier ook nog even toegevoegd :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X7FseukMrqpNZiCEgTdaqbd-7_I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s6VuBW9Gtr1YGFdxKCp42MH6.jpg?f=fotoalbum_large
3style schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 15:40:
[...]

Nice hoor. Wat is eigenlijk jouw persoonlijke top verzamelobjecten? Ik zie ze ook vaak langskomen op Reddit.
En verzeker jij deze eigenlijk ook specifiek? Dit geldt natuurlijk voor meer mensen hier. Ik las ooit een stuk in retro gamer van een bekende game verzamelaar die door waterschade veel games kon weggooien.
Ik ben niet echt specifiek in wat ik nou het mooiste vind van de verzameling omdat ik meer bezig ben met de conditie er van. Ik vind alles van de jaren 80/90 begin 2000 eigenlijk geweldig.

Zou ik toch moeten kiezen dan zou mijn sealed Conker's Bad Fur Day wel bij de top behoren omdat ik de game zelf echt geweldig vind.

Mijn nieuwe Japanse PlayStation 1 (SCPH-3500) die overeenkomt met de Amerikaanse (SCPH-1001) en Europese (SCPH-1002) launch console is wel een pareltje.

Twee ongeopende PAL Nintendo 64 Clear Blue versies met Super Mario 64 bundel.

Mijn nieuwe Japanse Sega Mark III..

En natuurlijk mijn "geweldige" gesealde Sega Master System 2/ Wonderboy bundel. Ik weet ook hoe lelijk Exorcist het ding vind haha. Ben ook bezig de eerste versie nieuw te bemachtigen..

Ik ben gewoon meer bezig met consoles en controllers dan met games specifiek. ;)

Final fantasy 7, 8 en 9 zijn mijn meest favoriete games die ooit zijn uitgebracht. Maar die heb ik allemaal zelf in de jaren 90 nieuw gekocht.

Tot nu nog niets extra verzekerd.

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:00
Ben een tijdje weggeweest. Zal binnenkort de xbox 360 goodies die ik erbij heb posten.

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:38
YouTube: Exposing FRAUD And DECEPTION In The Retro Video Game Market

Lekker de prijs opdrijven voor eigen gewin. In het kort WATA drijft de prijzen op door slim de media te halen (ze kopen hun eigen games op tegen record prijzen) en graden games extreem hoog.
https://www.watagames.com/
Inmiddels is deze partij ook overgenomen in juli 2021 door een grote groep investeerders.
https://www.theverge.com/...-mario-64-legend-of-zelda

En wat zie je gebeuren rond die tijd.
https://www.theverge.com/...me-ever-heritage-auctions

Ik zie deze tactiek ook meer en meer terugkomen in de comics wereld. Met o.a. de Comickeycollector en een redelijk grote youtuber (voor comic begrippen dan) YouTube: YouTube die gesponsord word door deze partij..
In het verleden gaf iemand zelden iets om een nieuwe appearance van een b/c/d/e karakter maar nu is het ineens big business en gaan comics met nieuwe karakters (die toch zelden aanslaan) ineens voor redelijke bedragen.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• Ekfad
  • Laatst online: 07:23
Vraag voor de PlayStation kenners hier.

Ik kan een 60Gb PlayStation 3 overnemen in originele doos. Het is echter een CECHC04 model.
Ben ik verkeerd om te denken dat wij in Europa zowel een model (A02) hebben gekregen met hardwarematige PS2 ondersteuning en dat het C04 model een revisie is met softwarematige PS2 ondersteuning?

Ik twijfel om hem over te nemen omdat ik als ik kan kiezen liever voor de hardwarematige ondersteuning ga.
Prijs is niet slecht maar ook niet echt goedkoop (85€)

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ekfad schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 16:06:

Ik kan een 60Gb PlayStation 3 overnemen in originele doos. Het is echter een CECHC04 model.
Ben ik verkeerd om te denken dat wij in Europa zowel een model (A02) hebben gekregen met hardwarematige PS2 ondersteuning en dat het C04 model een revisie is met softwarematige PS2 ondersteuning?

Ik twijfel om hem over te nemen omdat ik als ik kan kiezen liever voor de hardwarematige ondersteuning ga.
In Europa is de CECHC03 als eerste uitgekomen. Deze heeft deels hardwarematige en deels softwarematige backwards compatibility.

Een PS3 met full hardware BC is nooit gereleased in de PAL regio…

Korte google search voor meer info:
I'm from the UK too, and had the 60GB CECHC03 model at launch. That's the one you want, it's the only backwards compatible model we ever had, we never had a 20GB model. If you want a PAL backwards compatible PS3 that's it, no others without software modifications.

The major tells are "CECHC03" on the barcode at the back near the kettle lead port, 4 USB ports on the front, the plastic around the disc slot is reflective chrome and not a matte silver. It also says it supports "super audio CD" along the right hand edge where the exhaust vent is.

They are fairly rare to find working, but not impossible, I see them for around £60-80 on a good day. Good luck mate.

EDIT: seems to be a lot of rubbish being posted on this thread. The 03 at the end of the model number is our region code, you shouldn't find any fat systems that don't end in 03 around here.

The BC has never and will never be patched out, that rumour is complete cobblers and has been going around for years. If a PS3 ever could play PS2 games, then it still can today.

The model numbers on the fat machines work in the style of "CECH" "X" "YY", they always start with "CECH", the "X" is the hardware revision, and the "YY" is the region code. So we had CECHC03 at launch, were 03 is PAL UK, and the C means partial backwards compatibility. In America they had the CECHA01 and CECHB01 at launch, where 01 is NTSC North America, A is full hardware BC with 60GB, and B is full hardware BC with 20GB (plus black plastic instead of chrome accents). They later got a 80GB model CECHE01 model which is for all intents and purposes the same as our launch model but just a 80GB drive instead.

Give me a shout if you want any more info
Meer info over de verschillende regio’s:
I'm not familiar with all the region numbers, but 03 is PAL UK, 01 is NTSC North America, 00 is NTSC Japan, 12 is NTSC Hong Kong I think. There are numbers that are for PAL machines from other parts of Europe that should play BritishPS2 games no problem, I'm just not sure what they are

If it doesn't have the C it hands-down cannot play PAL PS2 games without hacking it.

EDIT: Did some Googling, The PAL PS2 compatible PS3s are:

CECHC02 (Australia / New Zealand)

CECHC03 (UK / Ireland)

CECHC04 (Mainland Europe / middle east / africa)

CECHC08 (Russia / Ukraine / India / Central Asia)

Any of those four systems are what you are after, other systems are region locked to not play British PS2/1 games.

EDIT 2: Keep in mind that the C model of PS3 is the only one that doesn't have a universal power supply (for some reason only Sony knows). If you import any of those systems I listed they might need adaptors to work on our 240V supply. You could also just swap the PSU yourself for cheap, if you are comfortable opening one up.
Bron: https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

85€ Compleet in originele doos lijkt mij dus een zéér mooie prijs!

[ Voor 17% gewijzigd door Bruiser op 17-10-2021 17:06 ]

(Retro) Game collectie

Geen kenner maar het internet leert mij dat cechc04 gedeeltelijk emulatie is en kwaliteit niet heel veel beter is dan volledig emulatie. De vraag is waar je hem voor zou willen kopen, is het om ps2 games te spelen?

Begin dit jaar een ps3 superslim gekocht, zat helaas geen controller bij maar voor 25 euro kon ik er geen buil aan vallen. Ik had ook naar de phat modellen gekeken met de gedachte van ps2 BC, maar begreep dat de phat modellen veel minder betrouwbaar waren. Toen maar bedacht dat als ik ps2 wil ik gewoon een ps2 ga kopen, dan wel een phat voor ps1 bc. Maar dat zou meer voor de heb zijn op dit moment dan echt een droomwens. Heb ook een og XBOX dus in principe ben ik die generatie wel redelijk gecoverd, mis dan wel wat exclusives. Had de ps3 overigens gekocht voor Red dead redemption. Was goedkoper dan hem via ps now te spelen 😉.

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
cold_as_ijs schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 17:03:
Geen kenner maar het internet leert mij dat cechc04 gedeeltelijk emulatie is en kwaliteit niet heel veel beter is dan volledig emulatie. De vraag is waar je hem voor zou willen kopen, is het om ps2 games te spelen?

Begin dit jaar een ps3 superslim gekocht, zat helaas geen controller bij maar voor 25 euro kon ik er geen buil aan vallen. Ik had ook naar de phat modellen gekeken met de gedachte van ps2 BC, maar begreep dat de phat modellen veel minder betrouwbaar waren. Toen maar bedacht dat als ik ps2 wil ik gewoon een ps2 ga kopen, dan wel een phat voor ps1 bc. Maar dat zou meer voor de heb zijn op dit moment dan echt een droomwens. Heb ook een og XBOX dus in principe ben ik die generatie wel redelijk gecoverd, mis dan wel wat exclusives. Had de ps3 overigens gekocht voor Red dead redemption. Was goedkoper dan hem via ps now te spelen 😉.
Dat dus. Ik zou ook niet de PS3 halen als dat speciaal is voor PS2 games. Beste is gewoon om op de PS2 de PS2 games te spelen.

Het grootste probleem is uiteindelijk, heb je wel de tijd om alle games te spelen? Dat is voornamelijk mijn probleem hier. Er zijn zoveel games die ik nog wel een keer wil doen, maar niet genoeg tijd...

Verwijderd

Dat klop wel, volgens en (in mijn ogen dan) wel een kenner @Verwijderd heeft dit al eens hier uitgelegd hoe dat allemaal zit. Ik gebruik ook een phat PS2 voor PS1 spellen, ook geen normale PS1 in huis.

Verwijderd

Dat de cechc04 niet beter is dan volledige emulatie is niet waar. De cechc04 speelt ongeveer 90 tot 95% van de games goed af. Bij de rest van de games kan je problemen ervaren.

Verwijderd

Ekfad schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 16:06:

Wij hebben alleen in Europa deels hardwarematige ondersteuning gehad. 85 euro voor een ps3 BC is niet heel duur. Maar is vooral afhankelijk van de conditie van de console. Is die al een keer gereballed? Is de console open geweest etc?

De cechc04 heeft ongeveer een compatibiliteit van 90 tot 95%. Dus die kan je prima gebruiken voor ps2 games. Alternatief is een ps2 console met een crt. (zelfs een ps2 slim heeft geen 100% compatibiliteit met alle ps2 games)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2021 18:20 ]

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-11 14:42
een ps3 kopen om ps2 games te spelen is wat mij betreft een matig idee.

Ps2 consoles zijn vele malen betrouwbaarder en stukken goedkoper.

Die eerdere ps3 consoles zijn ook niet bepaalde de betrouwbaarste consoles en ook nog eens aardig aan de prijs ook. Niet de moeite waard.

Verwijderd

gast7 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 18:31:
een ps3 kopen om ps2 games te spelen is wat mij betreft een matig idee.

Ps2 consoles zijn vele malen betrouwbaarder en stukken goedkoper.

Die eerdere ps3 consoles zijn ook niet bepaalde de betrouwbaarste consoles en ook nog eens aardig aan de prijs ook. Niet de moeite waard.
Het is vooral afhankelijk wat je wilt. Als je ps2 games op een lcd tv wilt afspelen is dit de beste optie. Een 567i signaal upscalen vanaf een ps2 console is nog steeds slecht te doen. Een ps2 met een crt is de beste optie.

• gast7
Verwijderd schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 18:34:
[...]

Het is vooral afhankelijk wat je wilt. Als je ps2 games op een lcd tv wilt afspelen is dit de beste optie. Een 567i signaal upscalen vanaf een ps2 console is nog steeds slecht te doen. Een ps2 met een crt is de beste optie.
je hebt ook nog de officiele component kabels voor ps2 als je het op de moderne schermen wilt af spelen. geen slechte optie.

Verwijderd

gast7 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 18:36:
[...]

je hebt ook nog de officiele component kabels voor ps2 als je het op de moderne schermen wilt af spelen. geen slechte optie.
Dan alsnog is de beeldkwaliteit niet heel best. Er zijn niet heel veel games die progressive ondersteunen (480p). Je zit dan nog steeds met een 576i signaal wat lcd's heel slecht kunnen upscalen.

• LaFleche
Met een cfw ps3 (geen idee of hen daar ook onder valt) kan je overigens ook ps2 games spelen.
Lagere compatibiliteit dan ps3 met bc maar beter beeld op lcd/plasma/oled dan ps2 voor de titels die wel werken.
Wat ik wel bezwaarlijk vind is dat - op mijn ps3 slim athans - de fan op volle toeren gaat draaien.

https://www.psdevwiki.com...ulator_Compatibility_List

[ Voor 4% gewijzigd door LaFleche op 17-10-2021 19:34 ]

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03:25

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Vandaag heb ik een 8bitdo retro USB ontvanger gekocht. Nu kan ik mijn PS3 sixaxis op de OG Xbox gebruiken :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NxwW1ueqbTOSXwW91nlgFuqOK8Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XeZQUa87Pn7lSCgxCi8bOBN7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 64% gewijzigd door LoCuTuS2000 op 17-10-2021 20:05 ]

Verwijderd schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 18:13:
[...]

Dat de cechc04 niet beter is dan volledige emulatie is niet waar. De cechc04 speelt ongeveer 90 tot 95% van de games goed af. Bij de rest van de games kan je problemen ervaren.
Thanks voor de correctie. Dat je het internet tegenwoordig niet meer op zijn blauwe ogen kan vertrouwen >:)

En je hebt ook gelijk dat ps3 de goedkoopste optie is voor ps2 games op lcd. Ik ben zelf in de markt voor een retrotink 5x of ossc pro. Heb het niet nodig mijn sega (mogelijk iets voor de xbox). Maar zoek gewoon een oplossing die future proof is voor retrogaming ;). Zou nog graag een N64 toe willen voegen bv, maar eerst eens mijn sega gaan modden en gameroom inrichten.

Verwijderd

LaFleche schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 19:33:
Met een cfw ps3 (geen idee of hen daar ook onder valt) kan je overigens ook ps2 games spelen.
Lagere compatibiliteit dan ps3 met bc maar beter beeld op lcd/plasma/oled dan ps2 voor de titels die wel werken.
Wat ik wel bezwaarlijk vind is dat - op mijn ps3 slim athans - de fan op volle toeren gaat draaien.

https://www.psdevwiki.com...ulator_Compatibility_List
Ik weet niet of de lijst compleet is. Maar de compatibiliteit is wel laag. Als er 665 games speelbaar zijn. Er zijn volgens mij 3800 games op de markt.

• LaFleche
Zeg ook niet dat het optimaal is... Maar ps2 games op een ps2 console in combinatie met een flat screen is zeker niet mooi... Je moet wat :-)
Pc emulatie is mijn inziens nog de mooiste qua beeld
Ik speel zelf het liefst alles op de originele consoles (uitzondering is nu de PS5 omdat ik daar het meeste van mijn PS4 games op speel, de PS4 Pro is gedegradeerd naar de woonkamer). Maar verder eens met @Verwijderd .

Het is een hit or miss met de PS3. Heb zelf nog twee perfect werkende BC modellen maar dat zijn allicht ook tijdbommen, gebruik ze met die reden eigenlijk ook niet/nooit. Heb van de 20+ PS3's er ook redelijk wat die FUBAR zijn. Maar iemand hierboven riep een PS3 met CFW..zou dat dan nog als optie zien voor de mensen die emuleren als beste optie zien. Een PS3 kost niet zoveel tweedehands, dan heb je wel HDMI met bijbehorende voordelen.

@cold_as_ijs RDR speel je idealiter op een Xbox 360 (of beter nog, een One (X) of Series (X). Dit soort spellen waren in de regel geprogrammeerd voor de 360 en liepen net iets beter. Op een One X/Series X is het helemaal eye-candy YouTube: Red Dead Redemption - Xbox Series X Backwards Compatibility (4k)

RDR staat in m'n top tien van beste spellen ooit, wat een ervaring was dat..
@Exorcist ja zeg kom je nu mee ;)
Dat het beter loopt op de x360 geloof ik wel, en dat het er nog mooier uitziet op de XsX is een feit. Maar was praktischer om bij Sony te blijven. Ben de controller gewend en de PS5 controller werkt gewoon op de ps3. Misschien werkt het ook op de xbox, nooit gechecked. Maar denk dat ik het wel overleef op de ps3. Eerste keer gta 4 was op een single core pc, pop in was de standaard. Draw distance was 10 cm en meerdere malen missies moeten herstarten vanwege grafische bugs waardoor het gewoon letterlijk niet meer werkte. Heb hem daarna overigens nog 3-4x uitgespeeld op verschillende pc’s die het wel trokken. Maar iedere keer volop genoten. Was een kleine teleurstelling dat je niet de kingpin werd en je eigenlijk altijd verloor, maar toch ook weer een goede GTA.

• Ekfad
  • Laatst online: 07:23
Bedankt allen. Ik ga er nog even over nadenken dan. Zou het idd doen om via HDMI PS2 games te spelen opeen recenter scherm. Heb hier nog een bvm staan maar die vertoont wat kleine problemen en zou eens onder handen moeten genomen worden. Kleuren zijn niet helemaal meer correct afgesteld en raster buigt rechts onder af.

edit: bom = bvm

[ Voor 3% gewijzigd door Ekfad op 18-10-2021 11:14 ]

• LaFleche
Verwijderd schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 20:36:
[...]

Ik weet niet of de lijst compleet is. Maar de compatibiliteit is wel laag. Als er 665 games speelbaar zijn. Er zijn volgens mij 3800 games op de markt.
en de lijst -zo zie ik net- bevat net 800 titels dus er missen nog 3000 (volgens jouw telling) waarvan het niet duidelijk is of ze wel of niet werken op een CFW/HEN PS3.

Moet wel zeggen dat ik alleen voor de gein wat ps2 titels op mijn ps3 heb gezet en die doen het (ook Jax X die volgens de lijst minor issues heeft) maar ik zie de lol van ps2 titels eigenlijk niet meer.
Ben zelf meer een current/previous gen gamer en de ps2 gaat alleen nog aan op een crt met de guncon2.

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
Van het weekend voor het eerst een Xbox original in huis gehaald, wat een tof ding!
Maakt wel wat herrie, dus de speakers moeten iets harder :+

Zaterdag wel met pijn in m'n ogen naar bed gegaan, had 'm aangesloten op een ouderwetse CRT maar dat trekken mijn ogen blijkbaar niet meer voor langere tijd

Ook nog twee lompe Duke controllers heel goedkoop op de kop kunnen tikken, dus die komen hopelijk deze week binnen.
Zit nog te twijfelen over de XboxHD+ mod, maar $100 is wel een fors bedrag voor een oude console. Wellicht gewoon overstappen op component

Naast de echte Xbox titels ook nog even Phantasy Star Online gespeeld, die speelde ik vroeger op de Gamecube veel.
Wat blijkt, er wordt nog steeds een server gehost voor de Dreamcast en Gamecube versie!
Vanavond dus maar even de Wii van zolder halen (dan kan de game in 480p), daar ligt ook nog m'n Gamecube keyboard ergens die dan wel van pas komt
@Flapperbol check deze kabel https://chimericsystems.com/products/hdmi-video-adapter. Schijnt enorm goed resultaat te geven out of the box.
Welke games heb jij bij de XBOX? Moet de mijne ook maar eens van zolder halen. Had vooral heel veel gebrande games (15 jaar oud ofzo). Die zullen niet meer werken :D

• Flapperbol
cold_as_ijs schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:52:
@Flapperbol check deze kabel https://chimericsystems.com/products/hdmi-video-adapter. Schijnt enorm goed resultaat te geven out of the box.
Welke games heb jij bij de XBOX? Moet de mijne ook maar eens van zolder halen. Had vooral heel veel gebrande games (15 jaar oud ofzo). Die zullen niet meer werken :D
Thanks! Meteen even op de wishlist gegaan

Ik kreeg er Project Gotham Racing 2 en Forza Motorsport bij, maar zal voornamelijk vanaf de HDD spellen draaien aangezien USA games 480p/720p ondersteunen.

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Flapperbol schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 12:32:
[...]

Thanks! Meteen even op de wishlist gegaan

Ik kreeg er Project Gotham Racing 2 en Forza Motorsport bij, maar zal voornamelijk vanaf de HDD spellen draaien aangezien USA games 480p/720p ondersteunen.
Check mijn post anders over Xbox HDMI adapters, wil er zelfs wel eentje voor je maken als je het zelf niet kunt. Werkt goed en voordelig.

Verwijderd

Flapperbol schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:42:
Van het weekend voor het eerst een Xbox original in huis gehaald, wat een tof ding!
Maakt wel wat herrie, dus de speakers moeten iets harder :+

Zaterdag wel met pijn in m'n ogen naar bed gegaan, had 'm aangesloten op een ouderwetse CRT maar dat trekken mijn ogen blijkbaar niet meer voor langere tijd

Ook nog twee lompe Duke controllers heel goedkoop op de kop kunnen tikken, dus die komen hopelijk deze week binnen.
Zit nog te twijfelen over de XboxHD+ mod, maar $100 is wel een fors bedrag voor een oude console. Wellicht gewoon overstappen op component

Naast de echte Xbox titels ook nog even Phantasy Star Online gespeeld, die speelde ik vroeger op de Gamecube veel.
Wat blijkt, er wordt nog steeds een server gehost voor de Dreamcast en Gamecube versie!
Vanavond dus maar even de Wii van zolder halen (dan kan de game in 480p), daar ligt ook nog m'n Gamecube keyboard ergens die dan wel van pas komt
Als je alleen voor de Xbox een upscaler zoekt dan is het prijzig, daar zijn ook andere opties voor, zoals die van @LoCuTuS2000 (hoewel de latentie een probleem "kan" geven).
Via component kan natuurlijk ook, maar vergeet niet dat je dan wel, in tegenstelling tot scart, wel kleuren gaat samen persen in één adertje.

Indien je de retro gamer bug te pakken krijgt. dan kan je altijd ook nog voor een OSSC pro / Retrotink 5x gaan, of één de voorgangers hiervan.
De Xbox draait hier ook prima op een OSSC via scart.

Houd wel rekening dan met elke upscaler alle ketens mee tellen. De Kabel, aanleg hiervan en de uiteindelijke bron waarop je het allemaal wil zien.

• Bruiser
  • Niet online
Guinness World Records - largest videogame collection:

https://youtu.be/211QyEsPuyM

[ Voor 69% gewijzigd door Bruiser op 18-10-2021 18:56 ]

(Retro) Game collectie

• LaFleche
Bruiser schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 18:53:

Tja.... Dat zijn best wel een boel games :-)

Verwijderd

Bruiser schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 18:53:

Toch leuk dat ik 10% van de aantallen heb die hij heeft. ;-)
Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 22:38:
[...]

De moed zakt me in de schoenen bij dit soort video's :+

Het is mijn doel verder niet om het meeste of beste te hebben, of überhaupt complete collecties. Maar man, wat een geld (en tijd!) zit er in zijn verzameldrang zeg. Erg leuk om te zien :)

• LaFleche
Heb er niet eens de ruimte voor tenzij ik een huis ga kopen (in deze markt) dat twee of zelfs drie keer zo groot is als waar ik nu woon.
Ben toch blij met emulatie en cfw: ben je voor wat betreft het onmogelijk te krijgen of -voor mij althans- te oude spul klaar met een forse harddisk.
Ben ook echte geen verzamelaar van games: als ik klaar ben dan verkoop ik meestal het exemplaar en heb dan ook maar een heel klein stapeltje games (heb dan wel weer een kamer vol met boeken :-) )

• gast7
Exorcist schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 23:00:
[...]

Het is mijn doel verder niet om het meeste of beste te hebben, of überhaupt complete collecties. Maar man, wat een geld (en tijd!) zit er in zijn verzameldrang zeg. Erg leuk om te zien :)
De vorige guiness world houder was stinkend rijk. Dit is eigenlijk zeer haalbaar in vergelijking met de voorgaande

Had blijkbaar veel succes gehad in de aandelen markt.

YouTube: Worlds Largest Games Room Tour 2017

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 19:10

3style

...

Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 22:38:
[...]

Impressive qua aantallen, maar hij is duidelijk wel meer een Sega (US) dude. Weinig cib Nintendo games en toch jammer dat er geen mooie rij met pal Dreamcast games te zien is :)

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-11 11:57
Ik ben op zoek naar een simpel goedkoop handheld toestelletje voor mijn moeder om Tetris te spelen

Heb al wat gezocht op Aliexpress maar bvb dit toestel krijgt niet de beste reviews qua knoppenreacties & lijkt op AAA batterijen te werken (heb geen toestel om die te herladen)

Hebben jullie ideetjes? Onder de 25 euro, gewoon Tetris op een ietwat grote display is goed.
Satangel schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 15:12:
Ik ben op zoek naar een simpel goedkoop handheld toestelletje voor mijn moeder om Tetris te spelen

Heb al wat gezocht op Aliexpress maar bvb dit toestel krijgt niet de beste reviews qua knoppenreacties & lijkt op AAA batterijen te werken (heb geen toestel om die te herladen)

Hebben jullie ideetjes? Onder de 25 euro, gewoon Tetris op een ietwat grote display is goed.
Een Gameboy? :+

Een Super Brick Game van Marktplaats trekken kan ook, al weer ik niet of die schermpjes groot genoeg zijn voor je moeder.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Niet om lullig te zijn maar mijn dochter had ooit een (neem ik aan, kado van mijn ouders aan haar) vrij goedkoop handheldje met 01238410341 versies van tetris erop. Dat zal gewoon van de intertoys geweest zijn of anders action oid.

Verder voor al uw chinese al dan niet handheld meuk, check vooral deze youtubert
YouTube: YouTube

Volgens mij heb je al opties vanaf 40-50 euro, maar eigenlijk is dat overkill, goed op zich wel grappig dat je dan tetris van allerlei consoles kan installeren :P
(en tip, bombliss! voor snes, erg leuke variant)

10 second ninja DONE

Verwijderd

Zou het gedoe met alli niet aan gaan. Doe een paar tientjes bij, en koop ergens met makkelijk garantie etc.
Bijvoorbeeld zoiets

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-11 11:57
Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 17:04:
[...]

Zou het gedoe met alli niet aan gaan. Doe een paar tientjes bij, en koop ergens met makkelijk garantie etc.
Bijvoorbeeld zoiets
Lijkt me nu toch exact hetzelfde als dit op Ali Express?
Zelfs foto's zijn gelijkaardig

Bedankt alvast voor de feedback

Verwijderd

Satangel schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 17:36:
[...]

Lijkt me nu toch exact hetzelfde als dit op Ali Express?
Zelfs foto's zijn gelijkaardig

Bedankt alvast voor de feedback
Geen idee of het de zelfde/gelijkwaardig is. Krijg een leuk inlog scherm, en ik heb geen account.
Mijn vriendin besteld wel eens wat daar, maar ik kom verder nooit op die site.

Als ik iets cadeau doe, dan zou ik het ook niet via die weg doen. Indien er problemen zijn is het voor mij te veel gedoe om mijn gelijk te halen voor een ander, vandaar de Bol optie ;)
Al het gepraat hier over de XBOX bracht me aan het denken dat ik mijne toch maar eens van de zolder moet gaan halen. Natuurlijk moet dan de HDD geupgrade worden en wat nieuwe klassiekers erop worden gezet. Het ding is is gemod met een of andere chip (2004 gebeurd). Ik weet dat in die tijd er altijd gezegd werd dat je hem niet aan het internet mocht hangen omdat je dan gebanned werd oid (kan me niet helemaal herinneren wat het was). Is dat nog steeds zo?
Begrijp dat de Xbox live servers al meer dan 10 jaar down zijn, dus zou verwachten dat het nu niet meer een probleem is.

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 18:26:
Al het gepraat hier over de XBOX bracht me aan het denken dat ik mijne toch maar eens van de zolder moet gaan halen. Natuurlijk moet dan de HDD geupgrade worden en wat nieuwe klassiekers erop worden gezet. Het ding is is gemod met een of andere chip (2004 gebeurd). Ik weet dat in die tijd er altijd gezegd werd dat je hem niet aan het internet mocht hangen omdat je dan gebanned werd oid (kan me niet helemaal herinneren wat het was). Is dat nog steeds zo?
Begrijp dat de Xbox live servers al meer dan 10 jaar down zijn, dus zou verwachten dat het nu niet meer een probleem is.
Dat hangt ook deels af van het type modchip, en ja de servers van Microsoft liggen eruit, maar er zijn nog wel fan base site's in de lucht.

Sommige chips kun je ook door fysieke schakelaars, of een combinatie van knoppen op je controller uitzetten.

• Henkje.doc
Exorcist schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 23:00:
[...]

Ik kan je zeggen: dat werkt verslavend ;)
Henkje.doc schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 21:03:
[...]

Ik kan je zeggen: dat werkt verslavend ;)
Wilde specifiek nog aan jou vragen, en anders aan iemand die het überhaupt weet: de lamme klepjes op de 360 (phat). Ergens een plek om die veertjes te bestellen/hoe dit te fixen? Ziet er wat eleganter uit dan al die naar binnenstaande klepjes.

• Bruiser
  • Niet online
Exorcist schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 21:06:
[...]

Wilde specifiek nog aan jou vragen, en anders aan iemand die het überhaupt weet: de lamme klepjes op de 360 (phat). Ergens een plek om die veertjes te bestellen/hoe dit te fixen? Ziet er wat eleganter uit dan al die naar binnenstaande klepjes.
Dat zou inderdaad mooi zijn! Dan kan ik die van mij ook terug netjes maken want het stoort me eigenlijk enorm :p

(Retro) Game collectie

• Bruiser
  • Niet online
Ik weet dat er hier hevige voorstanders zijn van beide oplossingen. Maar aangezien ik mijn Euro maar eenmaal kan uitgeven…

Een Mister…
Of… een Series S (of X?) met Retroarch

Welke is de betere oplossing voor een “all-in-one retro console”?

Een Series S zal de goedkoopste oplossing zijn vermoed ik, maar het blijft emulatie tov FPGA bij de Mister?

Wat te kiezen… first world problems :p

(Retro) Game collectie

Bruiser schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 22:46:
Ik weet dat er hier hevige voorstanders zijn van beide oplossingen. Maar aangezien ik mijn Euro maar eenmaal kan uitgeven…

Een Mister…

Een Series S zal de goedkoopste oplossing zijn vermoed ik, maar het blijft emulatie tov FPGA bij de Mister?

Goede vraag. Toevallig nog wat heen en weer gesproken met @Sagat over de Mister en de (on)mogelijkheden maar als je het puur voor consoles houdt is de Series S echt wel een hele fijne console (heb het ding specifiek voor emulatie en de X voor Xbox games). Ding draait tot nog toe alles perfect. Moet alleen Saturn en Neo-Geo nog testen.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-11 21:27
Toch ervaar ik, meer lag , met de series s /x, dan met MISTer. Op dezelfde platformen, /consoles.

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

PsYgHo schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 22:53:
Toch ervaar ik, meer lag , met de series s /x, dan met MISTer. Op dezelfde platformen, /consoles.
De Mister is - zoals ik het nu lees en begrijp - beter dan wat dan ook (op originele consoles na) op het gebied van emuleren, omdat het hardware emuleert en niet software. Dus ja, dan ben je beter uit met een Mister. Een Series S heeft echter weer bijkomende voordelen (het kunnen spelen van Xbox games (classic/360/One/Series S) dus het is dan afvragen wat je fijner vindt. Plus, de S is relatief plug en play en ik gok de Mister iets meer moeite qua configuratie en onderhoud.

Verwijderd

Een Mister…

De Nvidia Shield is een super mooi apparaat voor emulatie. Gebaseerd op Android, dus veel vrijheid en een behoorlijk grote community.

https://youtu.be/GWueSCxd5Bs

• Bruiser
  • Niet online
De (retro) achievements is enkel een Retroarch ding? Of heb je die ook op de Mister?

Enkel consoles… tja, geen idee eigenlijk. Misschien laat ik me ook wel verleiden door de vele arcade cores…

Veel teveel mogelijkheden eigenlijk. Geen idee wat the way to go is, vandaar ook de vraag.

Ik kan eventueel ook een OG Xbox, een X360, een Xbox One X of zelfs een PS3/4 instellen als retro console.
Geen idee hoeveel ik het ga gebruiken. Maar er kruipt wel wat werk (opzoeken) in. Ik zou het dus liefst maar eenmaal doen. Vandaar de gerichte vraag ivm de Mister vs de Series S, deze lijken me de meer future proof oplossingen…

En wat dan met al mijn echte consoles…

Misschien dan enkel inrichten voor de consoles die ik niet bezit om ze te ontdekken?

(Retro) Game collectie

Een Mister…

Ossc pro, weet niet of je een upscaler nodig hebt maar deze draait op dezelfde fpga als de mister. Begreep nu dat ze van plan zijn om de om het mogelijk te maken om de mister code te gaan draaien.
Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 18:53:
[...]

Dat hangt ook deels af van het type modchip, en ja de servers van Microsoft liggen eruit, maar er zijn nog wel fan base site's in de lucht.

Sommige chips kun je ook door fysieke schakelaars, of een combinatie van knoppen op je controller uitzetten.
Die van mij kan je schakelen met de power of reset knop. Weet zo even niet welke. Verder geen plannen om online te spelen verder ofzo, maar geen zin om het internet uit te zetten als ik iet op de console wil kopiëren.

Maar gebeurd er nog iets als ik hem geboot van de modchip aan het internet hang?

• Henkje.doc
[...]

Zijn dat de memory card klepjes of de usb poort klep? Makkelijkste is het frontpanel vervangen door een ander exemplaar. Die veertjes zijn idd naar.
Kort antwoord:
Mister is fpga, dus de chips worden geemuleerd zonder (lees met minimale) overhead. Dus het voelt gewoon hetzelfde.

Series: zoals gezegd software emulatie dus minder accuraat maar meer consoles supported.

Dus ja wat wil je? Ik denk dat ik, ondanks dat ik groot mister fan ben, toch voor de series zou gaan. Door die bredere dekking en de reguliere functie als current gen console. Maar als je gevoelig bent voor lag, dan is mister heerlijk.

Edit:
Mister doet idd GEEN retroachievements, wellicht veranderd dit ooit, maar ga er vanuit dat het er niet is. Ook savestates zijn in mindere mate aanwezig (uit mijn hoofd alleen nes, gba en vermoeddelijk dus ook oudere gb’s. En de atari lynx. Ps1 zal het vermoedelijk ook krijgen echter die core is nog volop in ontwikkeling dus geen garantie)

Edit2:
Gemak van de Setup geef ik wel aan de mister, er zijn scripts die alles zo neerzetten dat je alleen nog maar games hoeft toe te voegen, ra is imho iets meer werk. Maar helemaal met wat googlen en yt tuts kom je er in beide gevallen uit.

[ Voor 40% gewijzigd door Sagat op 20-10-2021 07:05 ]

10 second ninja DONE

• Flapperbol
cold_as_ijs schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 23:43:
[...]

Die van mij kan je schakelen met de power of reset knop. Weet zo even niet welke. Verder geen plannen om online te spelen verder ofzo, maar geen zin om het internet uit te zetten als ik iet op de console wil kopiëren.

Maar gebeurd er nog iets als ik hem geboot van de modchip aan het internet hang?
Volgens mij niet, want er zijn geen servers om mee te connecten. Hier leek in ieder geval niets te gebeuren :+

Ik ben overigens geen Xbox expert, maar toen ik onlangs op zoek ging naar een OG Xbox kwam ik overal tegen: "Zodra je er één koopt, schroef hem open en check de condensators"
Die schijnen in veel revisies van lage kwaliteit te zijn geweest waardoor ze na verloop van tijd kunnen gaan lekken (en dan het mobo wegvreten), vooral die verantwoordelijk is voor de klok is vaak een boosdoener.
De 1.6 revisie schijnt er minder last van de hebben, maar controleren kan geen kwaad

Dus voordat je hem aanzet dat even checken :)

• Bruiser
  • Niet online
Sagat schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 06:48:

Edit2:
Gemak van de Setup geef ik wel aan de mister, er zijn scripts die alles zo neerzetten dat je alleen nog maar games hoeft toe te voegen, ra is imho iets meer werk. Maar helemaal met wat googlen en yt tuts kom je er in beide gevallen uit.
Setup is één ding, wat met onderhoud?
Automatische updates van alles (bv een nieuwe core/emulator, bugfixes, extra functionaliteit, enz…)

Hoe scoort de Mister en de Series S/RA daarop?

(Retro) Game collectie

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Exorcist schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 22:49:
[...]

Goede vraag. Toevallig nog wat heen en weer gesproken met @Sagat over de Mister en de (on)mogelijkheden maar als je het puur voor consoles houdt is de Series S echt wel een hele fijne console (heb het ding specifiek voor emulatie en de X voor Xbox games). Ding draait tot nog toe alles perfect. Moet alleen Saturn en Neo-Geo nog testen.
Vorige week heb ik wat youtube videos hierover gekeken en ik kreeg de indruk dat de Series S nog steeds moeite had met Dreamcast emulatie terwijl de X het nagenoeg foutloos doet. Voor mij was dat een dealbreaker maar uiteraard hoop ik het fout te hebben.
Henkje.doc schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 06:02:
[...]

Zijn dat de memory card klepjes of de usb poort klep? Makkelijkste is het frontpanel vervangen door een ander exemplaar. Die veertjes zijn idd naar.
USB poort klep inderdaad. Andere klepjes is misschien nog een kleurverschil, zal 's even zoeken..m'n 360's die ik heb en wit zijn, zijn over het algemeen nog gewoon wit (hoop ik, staan altijd in het donker :+ ). Thanks :)
LoCuTuS2000 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 08:03:
[...]

Vorige week heb ik wat youtube videos hierover gekeken en ik kreeg de indruk dat de Series S nog steeds moeite had met Dreamcast emulatie terwijl de X het nagenoeg foutloos doet. Voor mij was dat een dealbreaker maar uiteraard hoop ik het fout te hebben.
Kan het nog 's vergelijken tussen m'n S en X, DC heb ik nog niet getest.

• mavi
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-11 00:58
[...]

Vanaf 0:46 laat die zien hoe je ze kan maken YouTube: Xbox 360 Elite Jasper v2 Console Restoration | Kronos Drive Repair |...

• mavi
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-11 00:58
Exorcist schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 09:13:
[...]

Top! Stelt niets voor, moet je wel de klepjes hebben :+
Ah dacht dat je veertjes bedoelde :9 Maar goed dit is ook wel handig om te weten haha.

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Exorcist schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 08:55:
[...]

Kan het nog 's vergelijken tussen m'n S en X, DC heb ik nog niet getest.
Ook de Wii schijnt erg goed te draaien op de X. Mij lijkt de Xbox Series S geweldig voor retroarch maar ik ben bang dat ik alleen de X goed genoeg zal vinden. Die is wel wat kostbaar helaas, en moeilijk te krijgen.
Bruiser schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 07:53:
[...]

Setup is één ding, wat met onderhoud?
Automatische updates van alles (bv een nieuwe core/emulator, bugfixes, extra functionaliteit, enz…)

Hoe scoort de Mister en de Series S/RA daarop?
Nou dit is dus idd waarom ik mister hoger scoor op de gemak meter, in feite is er een 'verse install' script. En daarnaast een update script. Daarmee denk je alle standaard functionaliteiten af. Als je ook beta cores of test build wil gebruiken zul je bestanden met de hand moeten updaten.

Met retroarch vind ik het dermate onvriendelijk dat ik altijd YT filmpjes volg, maar goed. Denk dat als je het echt regelmatig doet dat het dan ook ok is, en ja in beide gevallen hoef je ook niet altijd te updaten

Al hoewel retroachievements en met name de multiplayer functionaliteit in retroarch stuk kan gaan met oudere versies.

[ Voor 8% gewijzigd door Sagat op 20-10-2021 10:27 ]

10 second ninja DONE

Flapperbol schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 07:35:
[...]

Volgens mij niet, want er zijn geen servers om mee te connecten. Hier leek in ieder geval niets te gebeuren :+
idem, ik update mijn og xbox content ook altijd met internet aan en nooit issues gehad. Denk allen dat wanneer je naar xbox live ging (en dat kan simpelweg niet meer met dit device), dat je console dan gebanned zou kunnen worden, en zelfs dat zou vermoed ik (geen hands on ervaring mee) niet al te erg zijn, want enige gevolg is dacht ik dat je dan niet meer online zou kunnen naar xbox live en je je account min of meer kwijt zou zijn.

Dus mijn tip, heb je nog xblive gegeven op de xb staan, haal die eraf dan zou er vrijwel niets mis kunnen gaan. Maar nogmaals allemaal theorie (behalve het daadwerkelijk met internet aan de xbox gebruiken) dus check goed op (ook andere plekken ;) op ) internet om 100% zeker te zijn.

10 second ninja DONE

• Bruiser
  • Niet online
LoCuTuS2000 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 08:03:
[...]

Dit spreekt dan in het voordeel van de Mister, dewelke dan de goedkopere oplossing is tov een Series X… tenzij die helemaal geen (goede) cores heeft voor die consoles uiteraard…

Met dan als (mogelijk) nadeel dat er (nog) geen retroachievements zijn.

(Retro) Game collectie

• BarôZZa
  • Laatst online: 15:02

Ik heb deze

https://www.amazon.com/Micro-Arcade-366-Tetris/dp/B07QC8DYTJ

Die is 25 euro. Niet zo goed als de MicroCard trouwens, maar die is uitverkocht en was een stuk duurder. Wel beter dan die 1000 in 1 games.

(ik ben een Tetris fanaat)
Bruiser schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 11:32:
[...]

Dit spreekt dan in het voordeel van de Mister, dewelke dan de goedkopere oplossing is tov een Series X… tenzij die helemaal geen (goede) cores heeft voor die consoles uiteraard…

Met dan als (mogelijk) nadeel dat er (nog) geen retroachievements zijn.
Let wel mister gaat momenteel TOT ps1/ saturn, die 2 word aan gewerkt, maar alles hoger is er niet, en zal vermoeddelijk ook niet komen. Dus dc, ps2 etc, en series speelt in principe tot en met de wii. Maar idd dreamcast vond ik niet al te best en en n64 dramatisch, maar goed, tijdje niet geupdate dus misschien is het beter met updates of op een x (ik heb een S).

10 second ninja DONE

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 12:38
14 november is er eindelijk weer eens een retro game beurs in de Margriethal,Schiedam. Kunnen we eindelijk weer eens fysiek oude games bekijken en kopen. *knip* QR codes en mogelijk bijbehorende discussies willen we zeker niet in dit topic.

[ Voor 25% gewijzigd door Sagat op 20-10-2021 13:57 ]

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Flapperbol schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 07:35:
[...]

Ik ben overigens geen Xbox expert, maar toen ik onlangs op zoek ging naar een OG Xbox kwam ik overal tegen: "Zodra je er één koopt, schroef hem open en check de condensators"
Die schijnen in veel revisies van lage kwaliteit te zijn geweest waardoor ze na verloop van tijd kunnen gaan lekken (en dan het mobo wegvreten), vooral die verantwoordelijk is voor de klok is vaak een boosdoener.
De 1.6 revisie schijnt er minder last van de hebben, maar controleren kan geen kwaad

Dus voordat je hem aanzet dat even checken :)
Heb hem net van zolder gehaald. Productie datum is 2005-03-07, is dus revisie 1.6b. Volgens mij kon ik toen ook niet anders dan een hard mod toepassen. Zal deze week ook eens kijken welke van de games nog werkt, meeste waren gebrande games die hoogstwaarschijnlijk kaduuk zijn :D
Hier is de binnenkant. Zoals je ziet amper gebruikt aangezien hij nooit is schoongemaakt 😉.
Twijfel wel over de cap. Er lijkt iets te zitten op de pcb, maar dat lijkt echt een minimale “koffievlek”. In ieder geval niet de troep die ik bij andere xboxen heb gezien. Wat gebeurd er als ik hem aanzet met kapotte cap?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ymdPCyqH5Uslr_RxSRtyyE4TqZs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g5t4ihdjjzdW4yIQxtuXFJaH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GINrkta0e0nodWvLMNNbdGGU5-U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ak8BjKsGaCG8uxZlryYVWplU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A_U-2uCvNu10BmFGdBudixZoFos=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zaFJAZx6Fl6yclAOvV3g6itW.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 116 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.