Het vreemde is dat de hardware er in zit, alleen officieel heeft Nintendo er nooit wat mee gedaan. Daarnaast leest hij ook geen gamecube discs. Dus je moet homebrew draaien, maar daarna kan je dus gamecube games in hd spelen.Verwijderd schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 20:26:
[...]
Wist wel van de wii, maar de cube nooit geweten maar, werkt dat ook een beetje goed?
Zou het natuurlijk wel zelf kunnen testen, als ik daar nu niet te lui voor was
heeft voornamelijk met de console te maken, als je een amerikaanse of 60Hz mod hebt kan het gewoon prima op 60HZ afgespeeld worden en omgekeerd. Enkel de pal optimized games zijn hierbij de uitzondering. en dat zijn er op de snes bar weinig.Seroczynski schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 20:27:
[...]
[...]
Vroeger nooit NTSC gespeeld, wel eens gehuurd via de Videoland. Echter zou ik persoonlijk alles PAL de deur uit doen (als je dan toch opruimen gaat) en het NTSC spul houden. 60Hz is in grofweg 95% van de gevallen hoe het gespeeld hoort te worden. Dat wij hier vroeger PAL hadden zegt niet dat wij vroeger niet gewoon genaaid zijn met tragere games en soms slechte ports waardoor we met een squished beeld zitten (wat trouwens tegenwoordig met een RetroTink X5 op is te lossen, iets om over na te denken).
Nintendon't doet toch geen HD resoluties? Dacht alleen outputVerwijderd schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 20:42:
[...]
Het vreemde is dat de hardware er in zit, alleen officieel heeft Nintendo er nooit wat mee gedaan. Daarnaast leest hij ook geen gamecube discs. Dus je moet homebrew draaien, maar daarna kan je dus gamecube games in hd spelen.
[ Voor 9% gewijzigd door BarôZZa op 08-10-2021 20:52 ]
Verwijderd
Wel interessant genoeg om een x te testen. Alleen houd ik de huidige wel graag origineel, dus dat wordt opzoek gaan naar nog een wiiu om mee te klooien. Misschien nog een keer leuk bundeltje vinden om de prijs van een losse console wat te drukken. En één of meerder back-up kan nooit geen kwaadVerwijderd schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 20:42:
[...]
Het vreemde is dat de hardware er in zit, alleen officieel heeft Nintendo er nooit wat mee gedaan. Daarnaast leest hij ook geen gamecube discs. Dus je moet homebrew draaien, maar daarna kan je dus gamecube games in hd spelen.
Verwijderd
Het is volgens mij alleen upscaling naar de betreffende resolutie waar de wii u op draait. De game zal niet native op een hd resolutie draaien inderdaad.BarôZZa schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 20:50:
[...]
Nintendon't doet toch geen HD resoluties? Dacht alleen output
Verwijderd
Hier wat meer info:Verwijderd schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 20:53:
[...]
Wel interessant genoeg om een x te testen. Alleen houd ik de huidige wel graag origineel, dus dat wordt opzoek gaan naar nog een wiiu om mee te klooien. Misschien nog een keer leuk bundeltje vinden om de prijs van een losse console wat te drukken. En één of meerder back-up kan nooit geen kwaad
https://www.makeuseof.com...e-games-wii-u-nintendont/
Nintendont isn't an emulator, because it doesn't need to emulate the GameCube's hardware. When Nintendo ditched GameCube support on the Wii U, they effectively flipped a virtual switch to turn the feature off.
Nintendont also brings some useful new features to the Wii U:
Memory card emulation, allowing local save game storage
Support for Bluetooth controllers like the Sony PS3 and PS4 controllers
Support for common USB controllers
You'll also be able to use a GameCube controller adaptor for the Wii U
Force games to use higher video resolution and output in 16:9
Access to a cheat database
@BarôZZa lijkt erop dat je toch games kan forceren in een hogere resolutie
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2021 21:26 ]
Dit is wel interessant… wat je wil zeggen is dat de code op de cart dus exact hetzelfde is ongeacht of het in een PAL of NTSC case zit?gast7 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 20:50:
[...]
heeft voornamelijk met de console te maken, als je een amerikaanse of 60Hz mod hebt kan het gewoon prima op 60HZ afgespeeld worden en omgekeerd. Enkel de pal optimized games zijn hierbij de uitzondering. en dat zijn er op de snes bar weinig.
Het enige verschil is de console waar je het insteekt, die dus bepaalt of het in 50 of in 60Hz wordt afgespeeld?
Ik zou pal houden en alleen de ntsc only games en de ntsc games die pal optimised zijn.Bruiser schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 18:18:
Dilemma…
Ik zou de collectie eens willen “uitkuisen”, te beginnen met mijn dubbels maar ik bots al direct op het eerste dilemma met de Snes collectie.
Welke hou ik bij…
PAL (cart only) vs NTSC (cart only)
PAL (boxed of CIB) vs NTSC (cart only)
PAL (HOL cart/boxed of CIB) vs NTSC (cart/boxed of CIB)
Ik heb er duidelijk veel te veel
De boxed/CIB collectie:
[Afbeelding]
De cart only collectie:
[Afbeelding]
NTSC speelt over het algemeen fijner (want de meeste games zijn oorspronkelijk bedoeld/gecodeerd voor 60Hz). Maar is het het waard om een boxed of CIB (of een HOL) ervoor weg te doen?
Ik hoor graag jullie mening
Pal heeft meer nostalgische waarde wat hier ook al is gezegd en de meeste pal games zijn gewoon in 60hz te spelen (zoals Zelda, metroid etc.) mits je een regio mod hebt dan.
Snes USA games zijn ook minder goed te verkopen in Europa (toppers daargelaten).
Zelf heb ik alleen de cib voor een paar speciale games.
Behalve dus de pal geoptimaliseerde games en een regio check in sommige gevallen.Bruiser schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 06:28:
[...]
Dit is wel interessant… wat je wil zeggen is dat de code op de cart dus exact hetzelfde is ongeacht of het in een PAL of NTSC case zit?
Het enige verschil is de console waar je het insteekt, die dus bepaalt of het in 50 of in 60Hz wordt afgespeeld?
Daar is een super cic mod voor.
Ik zou alles wat niet dubbel is bewaren. En een keuze maken wat je hoofd prioriteit is.Bruiser schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 18:18:
Dilemma…
Ik zou de collectie eens willen “uitkuisen”, te beginnen met mijn dubbels maar ik bots al direct op het eerste dilemma met de Snes collectie.
Welke hou ik bij…
De boxed/CIB collectie:
[Afbeelding]
De cart only collectie:
[Afbeelding]
NTSC speelt over het algemeen fijner (want de meeste games zijn oorspronkelijk bedoeld/gecodeerd voor 60Hz). Maar is het het waard om een boxed of CIB (of een HOL) ervoor weg te doen?
Het gekke is dat ik bijna als PAL heb behalve de zeldzaamste leuke games: Chrono Trigger (is geen originele PAL release van), EarthBound (is geen orginele PAL release van) en Wild Guns.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
toffe cib in doos collectie super netjesBruiser schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 18:18:
Dilemma…
Welke hou ik bij…
De boxed/CIB collectie:
[Afbeelding]
De cart only collectie:
[Afbeelding]
Qua ruimte mocht je een cib pal versie hebben en een losse ntc cart zou ik gewoon beide houden. cib is altijd leuk voor de nostalgie en in nette staat toch best wel lastig om opnieuw te krijgen voor veel games.
met cart only kan je overwegen om 1 van de twee te houden met ntc vs pal. Enkel pal optimised is iets minder qua gameplay om in het achterhoofd te houden. cart only neemt niet zoveel ruimte in naar mijn mening.
Op uitzonderingen daargelaten zijn de meeste cart only games niet zoveel waard. het is maar net waar je voor gaat met het verkleinen van de collectie. of natuurlijk de games die je totaal niet intersseren.
Als het echt om ruimte gebrek gaat dat is het weg doen van de complete exemplaren wellicht een van de betere opties,
Ik zelf zou cib pal exemplaren houden en cib amerikaanse games die nooit in europa zijn uitgebracht. Bij de minderheid games die pal optimised/(problemen bij 60HZ) zijn zou ik bij voorkeur nog een losse ntc cart bij de hand houden. Ik zou persoonlijk ook enkel games houden die mij zouden intersseren qua gameplay.
Bedankt voor de reacties en de adviezen iedereen!
Is er een lijst van PAL-optimised titels?
Edit:
Net zelf even gezocht, maar is blijkbaar (nog) geen definitieve list beschikbaar?
Alle lijstjes beperken zich tot “impressies”, blijkbaar nooit “echt” getest geweest?
Dit zijn er enkele die ik tegenkwam:
http://simonsays.me.uk/re...e-preferable-version-list
https://bordersdown.net/t...e-lots-of-games-optimised
Dit spreekt me wel aan.gast7 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 23:11:
[...]
Ik zelf zou cib pal exemplaren houden en cib amerikaanse games die nooit in europa zijn uitgebracht. Bij de minderheid games die pal optimised/(problemen bij 60HZ) zijn zou ik bij voorkeur nog een losse ntc cart bij de hand houden. Ik zou persoonlijk ook enkel games houden die mij zouden intersseren qua gameplay.
Edit:
Net zelf even gezocht, maar is blijkbaar (nog) geen definitieve list beschikbaar?
Alle lijstjes beperken zich tot “impressies”, blijkbaar nooit “echt” getest geweest?
[ Voor 26% gewijzigd door Bruiser op 10-10-2021 11:34 ]
Ik heb een Super Nt én een US Snes met switchless mod. Alhoewel ik onze PAL console mooier vind, speciaal voor een US model gegaan omdat daar alle carts van alle regio’s in passen. Dus dat is covered3style schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 14:35:
[...]
Behalve dus de pal geoptimaliseerde games en een regio check in sommige gevallen.
Daar is een super cic mod voor.
laugh schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:17:
[...]
Nice maar de solder joints kunnen wel beter. Je ziet het aan de bovenkant en onderkant.
Beste is goede flux gebruiken, pad pre tinnen. Draad alvast strippen zodat je niet je draad verbrandt, maar je wilt niet je draad te lang maken en bloot leggen. Net genoeg zodat het past op de pad.
Vergelijk dit met solder joints zoals deze wat ik een tijd terug gedaan had en je snapt wat ik bedoel. Dan krijg je een mooie, goede en sterke connectie. Die cold solder joints wil je niet hebben.
[Afbeelding]
![]() | ![]() | ![]() |
Poging 2, nieuwe kabel, nieuwe wii2hdmi. Focus op glimmend soldeer met mooie contacten. Meer Flux gebruikt, vlot gesoldeerd, geen contact tussen gevlochten draad en de bout ook.
Nog niet perfect maar wel beter ogend.
- Exorcist
- Registratie: Maart 2002
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- Microsoft Xbox + 1 Controller
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Dat was ook exact mijn beweegreden om een tweede WiiU te halen. Heb er alleen de tijd nog niet voor genomen om er iets mee te doen. Heb ook geen flauw idee of ik daar bij wijze van een dag mee bezig ben of een paar uurtjes. Maat van me heeft ook recent een tweede WiiU gehaald met dezelfde reden, gaan we het samen wel combineren/proberen.Verwijderd schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 20:53:
[...]
Wel interessant genoeg om een x te testen. Alleen houd ik de huidige wel graag origineel, dus dat wordt opzoek gaan naar nog een wiiu om mee te klooien. Misschien nog een keer leuk bundeltje vinden om de prijs van een losse console wat te drukken. En één of meerder back-up kan nooit geen kwaad
Een wiiu klaarstomen voor bijv. Gamecube games (en wat meer emus) is een half uurtje werk.
Okay... Bij elkaar grutten van de appjes erbij een uurtje.
Heb er zelf drie gedaan en de eerste is nog zweet in de handjes... Daarna niet meer.
Het wordt pas veel meer werk als je zaken zoals forwarders en injects gaat doen.
Oh ja... Haal alvast een nintendo eshop tegoed kaart in huis om een compatible game voor de mod te kunnen kopen.
Heb er zelf drie gedaan en de eerste is nog zweet in de handjes... Daarna niet meer.
Het wordt pas veel meer werk als je zaken zoals forwarders en injects gaat doen.
Oh ja... Haal alvast een nintendo eshop tegoed kaart in huis om een compatible game voor de mod te kunnen kopen.
Wauw dat is wel een grote verbetering! Ziet er echt veel beter uitLoCuTuS2000 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 11:10:
[...]
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Poging 2, nieuwe kabel, nieuwe wii2hdmi. Focus op glimmend soldeer met mooie contacten. Meer Flux gebruikt, vlot gesoldeerd, geen contact tussen gevlochten draad en de bout ook.
Nog niet perfect maar wel beter ogend.
Deze is er ook nog:Bruiser schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 10:28:
Bedankt voor de reacties en de adviezen iedereen!
[...]
Dit spreekt me wel aan.
Edit:
https://web.archive.org/w...id.kelly4/snesPAL60Hz.htm
1 game voldoet hier bij niet aan en dat is super ghouls n ghosts, maar dat komt door mijn 1 chip model. Ze hebben dit wel gefixed bij gebruik met een Everdrive.
Echt retro is het niet maar heb net eindelijk een tsum tsum switch bundel kunnen oppakken voor de collectie.
Goede prijs en de verkoper was ook echt een liefhebber. Even oppakken werd uitgebreid praten over games, collecties, tcg etc
Goede prijs en de verkoper was ook echt een liefhebber. Even oppakken werd uitgebreid praten over games, collecties, tcg etc
Verwijderd
Heeft dat ding niet een gigantische input lag?LoCuTuS2000 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 21:34:
De wii2HDMI upgrade van mijn Xbox ben ik best tevreden over. Net even 720p gecaptured via mijn Aliexpress HDMI capture USB dongle. Prima beeld voor maar EUR 6,50
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ook wel nieuwsgierig naar... naar de lag , van die wii2hdmiVerwijderd schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 22:11:
[...]
Heeft dat ding niet een gigantische input lag?
De andere optie is van Make Mhz , dit voor mijn crystal Xbox...
[ Voor 5% gewijzigd door PsYgHo op 10-10-2021 22:39 ]
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
Geen erg in gehad maar heb ook geen idee of dat te meten isVerwijderd schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 22:11:
[...]
Heeft dat ding niet een gigantische input lag?
Die bouw ik deze winter in mijn 1.6 Xbox, verheug ik mij ook op!PsYgHo schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 22:38:
[...]
Ook wel nieuwsgierig naar... naar de lag , van die wii2hdmi
De andere optie is van Make Mhz , dit voor mijn crystal Xbox...
Verwijderd
Voor jou een uurtje werk, kan voor een ander al veel meer werk zijn. Zeker door ervaring/herhaling gaat een proces al vaak sneller.LaFleche schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 13:01:
Een wiiu klaarstomen voor bijv. Gamecube games (en wat meer emus) is een half uurtje werk.
klopt maar -en dat zal je/men wel zien- als eenmaal de sd-card voorzien is van de juiste appjes in de wii en wiiu folders is het echt dom volgen van de stapjes.. en dat zijn er niet zoveel (wel de 1e keer met zweet in de handjes ..Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 09:10:
[...]
Voor jou een uurtje werk, kan voor een ander al veel meer werk zijn. Zeker door ervaring/herhaling gaat een proces al vaak sneller.
nog wel een ervaringstip: begin niet aan cbhc (het coldboot-en van de cfw). Als daar iets fout gaat (nu of in de toekomst...iemand die ineens een system reset doet?) is de wiiu bricked en dat voor een paar seconden winst.
De Wii U kan wel unbricked worden zie ik als je een NAND backup hebt met behulp van een programmer. Dit moet je wel solderen. Wilt niet zeggen dat je het risico moet nemen maar er is iniedergeval wel hoop mocht je een brick oplopen.LaFleche schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 09:59:
[...]
klopt maar -en dat zal je/men wel zien- als eenmaal de sd-card voorzien is van de juiste appjes in de wii en wiiu folders is het echt dom volgen van de stapjes.. en dat zijn er niet zoveel (wel de 1e keer met zweet in de handjes ..)
nog wel een ervaringstip: begin niet aan cbhc (het coldboot-en van de cfw). Als daar iets fout gaat (nu of in de toekomst...iemand die ineens een system reset doet?) is de wiiu bricked en dat voor een paar seconden winst.
- Sagat
- Registratie: April 2002
- Laatst online: 20-11 16:32
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Keuze stress! Sinds dit weekend de mogelijkheid om zo goed als alle saturn games te kunnen spelen op de echte hardware middels een ode. Nu kan je 2 dingen doen......je kan gewoon alles op een sd kaart flikkeren, kom je uit op +- 1TB (als ik wiki mag geloven), maar ik geef er zelf de voorkeur aan om de lijst wat te trimmen. Ik spreek geen japans, en denk ook niet dat ik dit op korte termijn ga leren dus eigenlijk alle games met heavy jp text vallen al af, verder weet ik dat japanse libraries ook vaak mahjohng games hebben en visual novels/dating sims en train sims......die hoef ik ook allemaal niet.
Maar vind het wel fijn om een soort van excel lijstje te hebben waar ik dat makkelijk kan nalopen, game x is genre zus of zo, en regio x/y/z, en dan misschien dus iets als een kolom, speelbaar zonder jp te kunnen spreken.
Maar met snel googlen kom ik er niet direct! Ik zou kunnen beginnen met de lijst op wiki en die omkatten, maar kan me toch niet voorstellen dat ik nu de enige ben met dit idee? Iemand tips?
Of zou ik wellicht de hardware target game database files kunnen exporteren/converteren wellicht! dat vind ik ook nog wel interessant
Maar vind het wel fijn om een soort van excel lijstje te hebben waar ik dat makkelijk kan nalopen, game x is genre zus of zo, en regio x/y/z, en dan misschien dus iets als een kolom, speelbaar zonder jp te kunnen spreken.
Maar met snel googlen kom ik er niet direct! Ik zou kunnen beginnen met de lijst op wiki en die omkatten, maar kan me toch niet voorstellen dat ik nu de enige ben met dit idee? Iemand tips?
Of zou ik wellicht de hardware target game database files kunnen exporteren/converteren wellicht! dat vind ik ook nog wel interessant
10 second ninja DONE
Ditzelfde probleem heb ik dus ook voor consoles die ik nog niet bezit, of spellen graag wil spelen die helaas toch net te duur zijn. Gelukkig leer ik door speedrun marathons en streamers vaak welke spellen eenvoudig speelbaar zijn met of zonder japanse tekstSagat schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:22:
Keuze stress! Sinds dit weekend de mogelijkheid om zo goed als alle saturn games te kunnen spelen op de echte hardware middels een ode. Nu kan je 2 dingen doen......je kan gewoon alles op een sd kaart flikkeren, kom je uit op +- 1TB (als ik wiki mag geloven), maar ik geef er zelf de voorkeur aan om de lijst wat te trimmen. Ik spreek geen japans, en denk ook niet dat ik dit op korte termijn ga leren dus eigenlijk alle games met heavy jp text vallen al af, verder weet ik dat japanse libraries ook vaak mahjohng games hebben en visual novels/dating sims en train sims......die hoef ik ook allemaal niet.
Voor de saturn heb ik daardoor een kort lijstje kunnen samenstellen, denk aan Astal, Albert Odyssey, Shining Force III, Shining The Holy Ark, Burning Rangers, Mr. Bones, Radiant Silvergun, Keio Flying Squadron, et cetera... Allemaal spellen die ik al heb gezien en waarvan ik ook gerust kon vragen hoe speelbaar ze konden zijn als je weinig tot geen japans kent. Meestal kunnen ze dan ook meer aanbevelingen geven, en die zet ik dan zelf in een excel spreadsheetje. Ik kijk dan ook wel of er een amerikaanse of europese release is, of in het beste geval een translation patch.
Af en toe probeer ik het zelf ook eens uit te vinden, en bij shmups en dergelijke arcade-spellen hoef je eigenlijk alleen de namen van items te weten, dus dat scheelt tegenover het lezen van teksten in RPGs of sommige platformers.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Ik heb zelf idd ook een 'proberen' lijstje, daar zet ik dingen op die ik met name via yt tegenkom, maar ook hier of via retrogamer magazine ofzo.Eymas schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:52:
[...]
Ditzelfde probleem heb ik dus ook voor consoles die ik nog niet bezit, of spellen graag wil spelen die helaas toch net te duur zijn. Gelukkig leer ik door speedrun marathons en streamers vaak welke spellen eenvoudig speelbaar zijn met of zonder japanse tekst
Goed lijstje, ik ben zelf 'not a rgp guy' dus er vallen er al wat af. Maar hmm dit is niet helemaal wat ik in gedachten had.Voor de saturn heb ik daardoor een kort lijstje kunnen samenstellen, denk aan Astal, Albert Odyssey, Shining Force III, Shining The Holy Ark, Burning Rangers, Mr. Bones, Radiant Silvergun, Keio Flying Squadron, et cetera... Allemaal spellen die ik al heb gezien en waarvan ik ook gerust kon vragen hoe speelbaar ze konden zijn als je weinig tot geen japans kent.
Tjsa in grote lijnen heb ik dus voor mezelf al een 'hidden gem/interessante game voor mij' lijstje, ik proef dat dit idd ook jouw concept is.Meestal kunnen ze dan ook meer aanbevelingen geven, en die zet ik dan zelf in een excel spreadsheetje. Ik kijk dan ook wel of er een amerikaanse of europese release is, of in het beste geval een translation patch.
Af en toe probeer ik het zelf ook eens uit te vinden, en bij shmups en dergelijke arcade-spellen hoef je eigenlijk alleen de namen van items te weten, dus dat scheelt tegenover het lezen van teksten in RPGs of sommige platformers.
Maar daarnaast ben ik dus op zoek naar een overzicht van de library waar ik dan ik kan gaan snijden om te kijken hoeveel gb ik overhou (ik hoop dat ik toch met 128gb een heel eind kan komen
Ik denk echter dat ik met de eerder genoemde hw db game target lijst een heel eind ga komen, maar ik ben lui dus als er al een kant een klaar iets is
10 second ninja DONE
Ben ik ook wel naar benieuwd, zoiets hoop ik ook te zoeken voor de Dreamcast.Sagat schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:59:
Tjsa in grote lijnen heb ik dus voor mezelf al een 'hidden gem/interessante game voor mij' lijstje, ik proef dat dit idd ook jouw concept is.
Maar daarnaast ben ik dus op zoek naar een overzicht van de library waar ik dan ik kan gaan snijden om te kijken hoeveel gb ik overhou (ik hoop dat ik toch met 128gb een heel eind kan komen)
Ik denk echter dat ik met de eerder genoemde hw db game target lijst een heel eind ga komen, maar ik ben lui dus als er al een kant een klaar iets is
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Ja, het lijkt me dat er idd behoefte is. Goed, die db optie (ik ga het niet de hele tijd meer uittikken, nogmaals lui aangelegdEymas schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:03:
[...]
Ben ik ook wel naar benieuwd, zoiets hoop ik ook te zoeken voor de Dreamcast.
Dc is zo ongeveer de enige overgebleven retro console (in mijn bezit dan) die ik ook nog moet fixen voor full lib onlock. Waarbij ik mijn nes en snes dan afvang via mister. Die ervaring is voor mij 1 op 1 hetzelfde of in het geval van de nes door de ergonomisch niet fijne controller zelfs beter op mister.
GC via wii zal voor mij wsl prima zijn. En voor n64 dan ook wii al dan niet nog aangevuld met een ED of clone. that reminds me.
Dit is wel aanzienlijk minder dan dat ik voor mijn megadrive ED betaald heb. Misschien toch nog overwegen dan, is uiteraard wel leuker dan vanaf wii spelen, helemaal als de emu kwaliteit hit and miss is.Seroczynski schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 21:24:
EverDrive-64 X5 is €85 excl. verzendkosten. Dat zou ik aanraden in tegenstelling tot Chinese kloon devices.
Denk echter dat je nog steeds tegen +- 100 piek aankijkt inc verzending en dat dan voor een console waar ik niet heel veel mee heb. Wat dat betreft is de goedkopere optie dan wel weer aanlokkelijk.
TLDR, dus wil ik mijn eigen portemonnee supporten, of krikkz? Waarbij ik echt heel blij ben met het werk van die gast, en die het hem dus zeker ook wel gun.........
10 second ninja DONE
Heb je een Terraonion MODE geinstalleerd? Ben er zelf ook in geinteresseerd omdat ik een NSTC-J VA0 dreamcast heb en daar kan niet zomaar een GDEMU in ivm verkeerde voltage. Hij is wel prijzig vind ik!Sagat schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:22:
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Nee een Fenrir. https://www.fenrir-ode.fr/LoCuTuS2000 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:25:
[...]
Heb je een Terraonion MODE geinstalleerd? Ben er zelf ook in geinteresseerd omdat ik een NSTC-J VA0 dreamcast heb en daar kan niet zomaar een GDEMU in ivm verkeerde voltage. Hij is wel prijzig vind ik!
En helaas niet zelf geïnstalleerd, Wat dat betreft ben ik in eerste plaatst gamer, en minder tweaker (vind/vond het wel leuk om pc's in elkaar te prutsen, en hou zeker ook van general tech hoor, en met name software dingetjes uitvogelen, maar solderen not so much......wil nog steeds wel is een keer mijn save batterijtjes gaan vervangen in mijn snes games, hoor dat dit ook niet super tricky is. Maar ga dat dan wel doen met supervisie van vrienden/kenissen die wel soldeer skills hebben
10 second ninja DONE
Ik ken dat gevoel ook wel, meeste consoles kan ik al zodanig opvangen met de anderen dat ik de originele hardware ook niet per sé meer nodig heb, er zijn nog wel uitzonderingen, maar daar wil ik ook eerst oplossingen voor vinden zodat de drempel verlaagd wordt om er één te bemachtigen, vooral met de Saturn en DC loont het aanschaffen van een ODE omdat de spellen ook op hetzelfde niveau zeldzaamheid en prijs liggen dat het te duur wordt.Sagat schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:15:
[...]
Ja, het lijkt me dat er idd behoefte is. Goed, die db optie (ik ga het niet de hele tijd meer uittikken, nogmaals lui aangelegd) is natuurlijk voor veel mensen ideaal, en het is ook wel weer tof om te weten dat als je iets uit wil proberen je het 9 vd 10x al klaar hebt staan!
Dc is zo ongeveer de enige overgebleven retro console (in mijn bezit dan) die ik ook nog moet fixen voor full lib onlock. Waarbij ik mijn nes en snes dan afvang via mister. Die ervaring is voor mij 1 op 1 hetzelfde of in het geval van de nes door de ergonomisch niet fijne controller zelfs beter op mister.
GC via wii zal voor mij wsl prima zijn. En voor n64 dan ook wii al dan niet nog aangevuld met een ED of clone. that reminds me.
[...]
Dit is wel aanzienlijk minder dan dat ik voor mijn megadrive ED betaald heb. Misschien toch nog overwegen dan, is uiteraard wel leuker dan vanaf wii spelen, helemaal als de emu kwaliteit hit and miss is.
Denk echter dat je nog steeds tegen +- 100 piek aankijkt inc verzending en dat dan voor een console waar ik niet heel veel mee heb. Wat dat betreft is de goedkopere optie dan wel weer aanlokkelijk.
TLDR, dus wil ik mijn eigen portemonnee supporten, of krikkz? Waarbij ik echt heel blij ben met het werk van die gast, en die het hem dus zeker ook wel gun.........
Met de everdrives zit ik in dezelfde spagaat; de instapprijs is vaak zeer hoog, dus probeer ik dat te vereffenen met de huidige waarde van sommige spellen die ik wil bemachtigen. Al kom je dan snel met het resultaat dat je eventuele collectie al driemaal zoveel waard is dan de aankoopprijs van een everdrive, maar voor bijvoorbeeld de N64 zijn sommige aanraders al snel €85, voor één spel dan. Helaas ook weer RPGs of dergelijke titels, maar ja. Afwegingen genoeg...
Ah, bedankt voor de reminder, ik moet ooit eens weer batterijen bestellen voor mijn gameboy cartridges. En een nieuwe soldeerbout daarbij, mijn huidige is een beetje op; maar ja, die kostte ook €6 en was meer voor het incidenteel gebruik. Blijkt dat ik het toch vaker gebruik dan gedachtSagat schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:32:
[...]
Nee een Fenrir. https://www.fenrir-ode.fr/
En helaas niet zelf geïnstalleerd, Wat dat betreft ben ik in eerste plaatst gamer, en minder tweaker (vind/vond het wel leuk om pc's in elkaar te prutsen, en hou zeker ook van general tech hoor, en met name software dingetjes uitvogelen, maar solderen not so much......wil nog steeds wel is een keer mijn save batterijtjes gaan vervangen in mijn snes games, hoor dat dit ook niet super tricky is. Maar ga dat dan wel doen met supervisie van vrienden/kenissen die wel soldeer skills hebben)
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Ja, kan hier kort over zijn, ik vind het daadwerkelijk zoeken naar dealtjes op game gebied nog steeds leuk, geniet ook echt als ik dan wat toevoeg (zoals laatste wipeout voor n64 dan toevalligEymas schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:35:
[...]
Ik ken dat gevoel ook wel, meeste consoles kan ik al zodanig opvangen met de anderen dat ik de originele hardware ook niet per sé meer nodig heb, er zijn nog wel uitzonderingen, maar daar wil ik ook eerst oplossingen voor vinden zodat de drempel verlaagd wordt om er één te bemachtigen, vooral met de Saturn en DC loont het aanschaffen van een ODE omdat de spellen ook op hetzelfde niveau zeldzaamheid en prijs liggen dat het te duur wordt.
Met de everdrives zit ik in dezelfde spagaat; de instapprijs is vaak zeer hoog, dus probeer ik dat te vereffenen met de huidige waarde van sommige spellen die ik wil bemachtigen. Al kom je dan snel met het resultaat dat je eventuele collectie al driemaal zoveel waard is dan de aankoopprijs van een everdrive, maar voor bijvoorbeeld de N64 zijn sommige aanraders al snel €85, voor één spel dan. Helaas ook weer RPGs of dergelijke titels, maar ja. Afwegingen genoeg...
[...]
Ah, bedankt voor de reminder, ik moet ooit eens weer batterijen bestellen voor mijn gameboy cartridges. En een nieuwe soldeerbout daarbij, mijn huidige is een beetje op; maar ja, die kostte ook €6 en was meer voor het incidenteel gebruik. Blijkt dat ik het toch vaker gebruik dan gedacht
Dus mijn meeste aankopen zijn budget dealtjes voor cur of last gen consoles of digitale meuk in heavy sales.
Maar met recentelijk een x360 en nu dus saturn die open zijn, en relatief kort daarvoor ps1, mja, ben wel even zoet
----------------
En dan wat anders ,afgelopen zaterdag ook even Alisia dragoon gespeeld.
Ben benieuwd wat de mensen hier van die game vinden. Op zich is het een gaaf concept, maar met name het opening level is best pittig! Ik wil niet gelijk een dark souls vergelijking gaan maken, maar je gaat vrij makkelijk en snel af! Kan natuurlijk zijn dat de game je wat wil opjagen of dat je moet levellen......maar vond het echt opvallend.
10 second ninja DONE
Ik had dat afgelopen zaterdag ook nog met een component kabel voor de gamecube. Een originele! ...voor €249,99. moet niet gekker worden.Sagat schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:46:
[...]
Ja, kan hier kort over zijn, ik vind het daadwerkelijk zoeken naar dealtjes op game gebied nog steeds leuk, geniet ook echt als ik dan wat toevoeg (zoals laatste wipeout voor n64 dan toevallig) Maar de bedragen moeten wel leuk blijven, volgens mij op een retro beurs in tilburg (al waar paar jaar geleden stomme plague
) gesprek aangeknoopt met een verkoper, die volgens mij idd Keio flying squadron verkocht, weet even niet meer of het saturn of mega cd was maar........vraag van die knakker 'wat wil ik betalen?' Ik zeg ik wil je niet beledigen, ik weet dat het een zeldzame game is, maar ben wel benieuwd wat zou je ervoor willen hebben? ik geloof dat hij na lang denken op 450 euro uitwam
Dan hebben we het over 1 freaking game en dat is natuurlijk nog relatief goedkoop vergeleken met bedragen die naar de 4 cijfers gaan, die je ook steemds meer ziet (rond of blood/pce zag ik afgelopen zaterdag voor 1200 euro voorbij komen......maar hee wel free shipping!
) En over die WATA veling BS ga ik het helemaal niet eens hebben
![]()
Dus mijn meeste aankopen zijn budget dealtjes voor cur of last gen consoles of digitale meuk in heavy sales.
Maar met recentelijk een x360 en nu dus saturn die open zijn, en relatief kort daarvoor ps1, mja, ben wel even zoet![]()
----------------
En dan wat anders ,afgelopen zaterdag ook even Alisia dragoon gespeeld.
Ben benieuwd wat de mensen hier van die game vinden. Op zich is het een gaaf concept, maar met name het opening level is best pittig! Ik wil niet gelijk een dark souls vergelijking gaan maken, maar je gaat vrij makkelijk en snel af! Kan natuurlijk zijn dat de game je wat wil opjagen of dat je moet levellen......maar vond het echt opvallend.
En met de spellen zullen we inderdaad niet verder spreken, je hebt de spijkers al op hun koppen geramd.
(Zie af en toe nog spellen als Paper Mario en Mario Party voor de N64 boven de €90 uit komen... de japanse versies maar voor €20 of €50... dus het nemen van een cursusje wordt daarmee aantrekkelijker...)
En betreft Alisia Dragoon, dat is zeker een titel die ik wil proberen! Toch maar eens even opstarten op een emulator om te kijken of het bevalt... gelukkig zijn de cartridges daarvan nog redelijk in prijs.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Goed Megadrive is in zijn algemeen nog wel leuk om te verzamelen, door de harde plastic covers hoef je ook niet voor cart only te gaan. Uiteraard ook hier genoeg uitzonderingen waar de games nogal prijzig zijn, helaas vooral in de shmups wat voor mijn persoontje een van de lievelings genres zijn (hoewel dat ook wel roteertEymas schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:55:
[...]
Ik had dat afgelopen zaterdag ook nog met een component kabel voor de gamecube. Een originele! ...voor €249,99. moet niet gekker worden.
En met de spellen zullen we inderdaad niet verder spreken, je hebt de spijkers al op hun koppen geramd.![]()
(Zie af en toe nog spellen als Paper Mario en Mario Party voor de N64 boven de €90 uit komen... de japanse versies maar voor €20 of €50... dus het nemen van een cursusje wordt daarmee aantrekkelijker...)
En betreft Alisia Dragoon, dat is zeker een titel die ik wil proberen! Toch maar eens even opstarten op een emulator om te kijken of het bevalt... gelukkig zijn de cartridges daarvan nog redelijk in prijs.
En ja die rgb kabel is idd bizar, maar is natuurlijk simpelweg collectors item geworden. Voor mij nog een reden om voor de wii optie te gaan, hoewel ik dan overweeg om een hdmi oplossing voor de cube te nemen en deze dan op de oled te zetten ipv aan de crt.
10 second ninja DONE
Verwijderd
Alisia Dragoon is zeker een leuke. Hij staat ook op de mini, en om te oefen zeker aan te raden.
Op de Saturn zijn veel Japanse titels gewoon in het Engels speelbaar. Soms alleen het menu in het Japans, maar bv het Capcom spul is prima te doen. En in enkele gevallen ook verschillen door censuur die voor andere markten aangebracht is.
Op de Saturn zijn veel Japanse titels gewoon in het Engels speelbaar. Soms alleen het menu in het Japans, maar bv het Capcom spul is prima te doen. En in enkele gevallen ook verschillen door censuur die voor andere markten aangebracht is.
Nou, Thunder Force IV blijft één van mijn favorieten, ook al is die nog ruiger dan de hele Gradius serie bij elkaarSagat schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:16:
[...]
Goed Megadrive is in zijn algemeen nog wel leuk om te verzamelen, door de harde plastic covers hoef je ook niet voor cart only te gaan. Uiteraard ook hier genoeg uitzonderingen waar de games nogal prijzig zijn, helaas vooral in de shmups wat voor mijn persoontje een van de lievelings genres zijn (hoewel dat ook wel roteert)
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Haha ben zelf meer kamp gradius! vind 1 al tof (vooral op pce) maar vooral 3 op snes met de sa1 patchEymas schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:19:
[...]
Nou, Thunder Force IV blijft één van mijn favorieten, ook al is die nog ruiger dan de hele Gradius serie bij elkaar
5 op de ps2 is ook goede game maar wel pittig dus daar nog niet zo ver (hah in 3 ook niet maar die speel ik net wat vaker
De TF games zijn echter absoluut ook erg gaaf. Dit is nog een leuk filmpje over de maker van die games:
YouTube: The UNTOLD Story of Technosoft Shoot Em Ups
10 second ninja DONE
Ik ben van plan om Gradius 5 zeker een goede playthrough te geven, deze staat ook al op mijn PS2 klaar om te spelen. Heb 1 al redelijk kapot gespeeld op de NES, en de PCE versie moet ik nog een keer vinden. Ik heb ook een keer de X68000 versie geprobeerd, ook wel een leuke variant; wat dichter bij de arcade versies.Sagat schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:23:
[...]
Haha ben zelf meer kamp gradius! vind 1 al tof (vooral op pce) maar vooral 3 op snes met de sa1 patch
5 op de ps2 is ook goede game maar wel pittig dus daar nog niet zo ver (hah in 3 ook niet maar die speel ik net wat vaker)
De TF games zijn echter absoluut ook erg gaaf. Dit is nog een leuk filmpje over de maker van die games:
YouTube: The UNTOLD Story of Technosoft Shoot Em Ups
3 moet ik ook nog eens even vinden, en 4 zal ook een mooie toevoeging zijn.
Dat filmpje zal ik zeker even kijken, mooi voor theetijd in de avond.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
ooh sharp 68000, over duur verzamel spul gesprokenEymas schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:26:
[...]
Ik ben van plan om Gradius 5 zeker een goede playthrough te geven, deze staat ook al op mijn PS2 klaar om te spelen. Heb 1 al redelijk kapot gespeeld op de NES, en de PCE versie moet ik nog een keer vinden. Ik heb ook een keer de X68000 versie geprobeerd, ook wel een leuke variant; wat dichter bij de arcade versies.
Als je een ps2 hebt, dan is daar een volgens mij best goede compilatie van gradius 3 en 4 op eens disc. Drie heeft ook een goede (lees vrijwel arcade perfect!) versie van gradius 3 in de arcade archives op ps4 (en dus ook 5).3 moet ik ook nog eens even vinden, en 4 zal ook een mooie toevoeging zijn.
Hij mixed wat flauwe humor en 'skits' in zijn serieuze content, wat voor sommigen wellicht wat kan tegenstaan, maar zijn serieuze content vind ik heel sterk en juist door wat humor is het net niet TE droog.Dat filmpje zal ik zeker even kijken, mooi voor theetijd in de avond.
Maar benieuwd wat je er van vind!
10 second ninja DONE
Ha, zeker. Software emulatie werkt an sich prima, had er ook een Castlevania versie geprobeerd, en vooral de muziek maakt het de moeite waard. Helaas, omdat het een exclusief japans platform is betwijfel ik of er spellen in het Engels er op staan, maar die zoektocht en eventuele lijst moet ik nog maken. Wil het zeker proberen, en het zal een mooie deal zijn als de mister core inderdaad tot stand komtSagat schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:34:
[...]
ooh sharp 68000, over duur verzamel spul gesprokenIk hoop dat men nog is verder gaat met de mister core, tot die tijd wellicht nog is kijken naar software emu. Ben idd wel benieuwd naar hoe bepaalde versies daar spelen (ook een thunder force game dacht ik.....wellicht part 2) natuurlijk de cps2 games en genoeg shmups.
Vind de case design van de X68000 nog altijd het beste.
Klopt, die compilatie heb ik ook al, wel op de HDD, maar mocht ik een kopie vinden, dan aarzel ik niet. Het speelt al top namelijk.Sagat schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:34:
Als je een ps2 hebt, dan is daar een volgens mij best goede compilatie van gradius 3 en 4 op eens disc. Drie heeft ook een goede (lees vrijwel arcade perfect!) versie van gradius 3 in de arcade archives op ps4 (en dus ook 5).
Soms zal dat juist helpen door wat verandering in te brengen, en dan zit je niet de gehele 41 minuten naar gezever te luisteren. Heb je ook even een korte plaspauze eventueelSagat schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:34:
Hij mixed wat flauwe humor en 'skits' in zijn serieuze content, wat voor sommigen wellicht wat kan tegenstaan, maar zijn serieuze content vind ik heel sterk en juist door wat humor is het net niet TE droog.
Maar benieuwd wat je er van vind!
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Ja die CV wil ik ook nog spelen. Voor de meeste genres daar maakt het niet zo heel veel uit, die games zijn over het algemeen ook (voor zover ik weet dan, ken de lib zeker niet heel erg goed) iets minder complex dan saturn games. En ach waar een wil is, is een weg, maar vandaar mijn lijst wenst, kan ik iig voor mezelf even noteren hoe erg (of juist makkelijk) het te doen is 
De case is idd erg tof om te zien!
ps2 gradius 3/4 compilatie:
mocht je die fysiek tegenkomen ben ik we benieuwd naar de prijs, daar wil ik dan nog wel iets voor betalen, maar meer dan prijs van een nieuwe game eigenlijk ook weer niet.
plaspauzes:
haha het zijn doorgaans meer flauwe opmerking dan echt hele segmenten dus ik stel eerder voor om dan een pauze te gebruiken in yt...maar goed hoor morgen vast wel hoe het beviel.
De case is idd erg tof om te zien!
ps2 gradius 3/4 compilatie:
mocht je die fysiek tegenkomen ben ik we benieuwd naar de prijs, daar wil ik dan nog wel iets voor betalen, maar meer dan prijs van een nieuwe game eigenlijk ook weer niet.
plaspauzes:
haha het zijn doorgaans meer flauwe opmerking dan echt hele segmenten dus ik stel eerder voor om dan een pauze te gebruiken in yt...maar goed hoor morgen vast wel hoe het beviel.
10 second ninja DONE
Intussen de video van Tecnosoft bekeken, en het was zeker een leuk kijkje op een stukje geschiedenis waar je normaal niet naar zou kijken. Beetje zoals LGR's Tech Tales waar je meer te weten komt over bedrijven achter de dingen die je leuk vindt 
Ook heb ik twee dreamcasts te koop gezien, één daarvan is japans, en allebei vergeeld zoals verwacht...
Nu is het een console die ik graag wil ontdekken, maar het voelt als een ruige investering als je naast gemiddeld €120 ook moet kijken naar een retrobrite oplossing, en de zon is natuurlijk net weg.
Dus... toch een sprong wagen of wachten? Aangezien ik ook nog te weinig spellen heb om het goed te praten.
Ook heb ik twee dreamcasts te koop gezien, één daarvan is japans, en allebei vergeeld zoals verwacht...
Nu is het een console die ik graag wil ontdekken, maar het voelt als een ruige investering als je naast gemiddeld €120 ook moet kijken naar een retrobrite oplossing, en de zon is natuurlijk net weg.
Dus... toch een sprong wagen of wachten? Aangezien ik ook nog te weinig spellen heb om het goed te praten.
Verwijderd
Voor 120 euro moet je wel een witte dreamcast kunnen vinden hoor. Een vergeelde gaat meestal voor 70 a 80 euro weg. Als iemand een vergeelde voor 120 euro aanbiedt dan is die sowieso te duur.Eymas schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:07:
Intussen de video van Tecnosoft bekeken, en het was zeker een leuk kijkje op een stukje geschiedenis waar je normaal niet naar zou kijken. Beetje zoals LGR's Tech Tales waar je meer te weten komt over bedrijven achter de dingen die je leuk vindt
Maar de dreamcast een pracht machine. Helemaal omdat er arcade perfect games op uitgebracht zijn.
https://twitter.com/Ryzee119/status/1433258079223750656
De developer die ook de OGX360 gemaakt heeft (converter om Xbox 360 controllers op de OG Xbox aan te sluiten) heeft nu een poort gemaakt om Commander Keen te spelen op de Nintendo 64 en Teensy4.1. Best wel gaaf!
De developer die ook de OGX360 gemaakt heeft (converter om Xbox 360 controllers op de OG Xbox aan te sluiten) heeft nu een poort gemaakt om Commander Keen te spelen op de Nintendo 64 en Teensy4.1. Best wel gaaf!
Mee eens. nu is de winkel waar ik ze zie ook wel bekend om de wat hogere prijzen dan wel twijfelachtige kwaliteit, dus ik ben ook voorzichtig. Ik wacht ook wel liever tot ik een witte dreamcast vind, dat is de vraagprijs dan ook waard, en heb je minder werk aan over. Zeker als je nog het e.e.a. moet/wilt modden.Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:12:
[...]
Voor 120 euro moet je wel een witte dreamcast kunnen vinden hoor. Een vergeelde gaat meestal voor 70 a 80 euro weg. Als iemand een vergeelde voor 120 euro aanbiedt dan is die sowieso te duur.
Maar de dreamcast een pracht machine. Helemaal omdat er arcade perfect games op uitgebracht zijn.
Tevens hoor ik ook vaak dat het voor sommige consoles, met name de Sega consoles, makkelijker is om het eventueel via Yahoo Auctions of juist japanse websites aan te schaffen, omdat ze daar zeker voor schappelijke prijzen te krijgen zijn, enkel zit je met wat meer uitdaging qua logistiek.
Maar, ik ben het er mee eens dat de dreamcast wel de moeite waard is, er is voor ieder genre en persoon wat wils, en in mijn geval ook genoeg spellen om te ontdekken. De arcade kwaliteit die je krijgt is ook subliem
[ Voor 13% gewijzigd door Eymas op 12-10-2021 10:49 ]
-snip, nvm-
[ Voor 94% gewijzigd door Seroczynski op 12-10-2021 10:41 ]
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Grappig dat je dit zo benoemd, waar ik dus wel groot saturn liefhebber ben, vind ik de DC toch wat minder.....kan er niet exact de vinger op leggen waarom, er zijn idd genoeg goede games helemaal gezien het apparaat amper 2 jaar echt 'in bedrijf' was. Ik wil zelf eigenlijk nog wel een gd emu om zo de lib af te tikken, en ook dan ook de poorts te kunnen spelen Atomiswave en.....zou zweren dat er nog een arcade systeem nauw verwant was aan de DC maar kan even niet op de naam komen.......mogelijk Naomi.....?Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:12:
[...]
Voor 120 euro moet je wel een witte dreamcast kunnen vinden hoor. Een vergeelde gaat meestal voor 70 a 80 euro weg. Als iemand een vergeelde voor 120 euro aanbiedt dan is die sowieso te duur.
10 second ninja DONE
Correct, de Sega Naomi was het arcade systeem dat vele gelijkenissen heeft met de DC.Sagat schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:28:
[...]
Grappig dat je dit zo benoemd, waar ik dus wel groot saturn liefhebber ben, vind ik de DC toch wat minder.....kan er niet exact de vinger op leggen waarom, er zijn idd genoeg goede games helemaal gezien het apparaat amper 2 jaar echt 'in bedrijf' was. Ik wil zelf eigenlijk nog wel een gd emu om zo de lib af te tikken, en ook dan ook de poorts te kunnen spelen Atomiswave en.....zou zweren dat er nog een arcade systeem nauw verwant was aan de DC maar kan even niet op de naam komen.......mogelijk Naomi.....?
En ja, ik heb hetzelfde argwaan af en toe. Het klinkt zeker een tof systeem, genoeg geweldige spellen ervoor en toch dat gevoel in je achterhoofd van... kloppen mijn verwachtingen wel? Het is zeker een systeem waar een GDEmu een nodigheid zou kunnen zijn. Idem met de Saturn, welke ik ook zeker wil ontdekken, maar de spellen die ik daarvoor wil zeker even duur zijn als de console zelf.
Het mooiste is als er ook nog een tal van homebrew mogelijkheden bestaan om meer uit de consoles te halen, in het geval van de DC een revival van online connectiviteit voor Phantasy Star Online. En anders maken ze allebei prima CD spelers als je toch een use case er uit wilt halen.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Ik heb er dus een, maar noodzaak om er veel extra mee te doen is niet heel hoog. Hij lees default al gefikte cd's dus in feite kan ik al alles spelen wat ik wil. Sterker nog ik zou nog een defecte moeten hebben waar de laser gaar was, dus ideal kandidaat voor een ODE.......vraag is natuurlijk, waar is dat dingEymas schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:40:
[...]
Correct, de Sega Naomi was het arcade systeem dat vele gelijkenissen heeft met de DC.
En ja, ik heb hetzelfde argwaan af en toe. Het klinkt zeker een tof systeem, genoeg geweldige spellen ervoor en toch dat gevoel in je achterhoofd van... kloppen mijn verwachtingen wel? Het is zeker een systeem waar een GDEmu een nodigheid zou kunnen zijn. Idem met de Saturn, welke ik ook zeker wil ontdekken, maar de spellen die ik daarvoor wil zeker even duur zijn als de console zelf.
Het mooiste is als er ook nog een tal van homebrew mogelijkheden bestaan om meer uit de consoles te halen, in het geval van de DC een revival van online connectiviteit voor Phantasy Star Online. En anders maken ze allebei prima CD spelers als je toch een use case er uit wilt halen.
Maar goed, als je beide niet hebt, dan even goed kijken wat voor games je het leukst vind, maar als het shmups en/fighters is......oei dan is de saturn toch heel goed vertegenwoordigd, DC heeft ook genoeg toppers in die genres maar wel minder......then again wel nieuwer en betere gfx, dus ja wat vind je belangrijk...?
10 second ninja DONE
Verwijderd
Ik heb hetzelfde met de Saturn. De ps1 was vaker de betere machine en als je naar de prijzen van de games op de ps1 vs de Saturn kijkt dan is de keuze snel gemaakt. De Saturn is wel weer heer en meester in de 2d games.Sagat schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:28:
[...]
Grappig dat je dit zo benoemd, waar ik dus wel groot saturn liefhebber ben, vind ik de DC toch wat minder.....kan er niet exact de vinger op leggen waarom, er zijn idd genoeg goede games helemaal gezien het apparaat amper 2 jaar echt 'in bedrijf' was. Ik wil zelf eigenlijk nog wel een gd emu om zo de lib af te tikken, en ook dan ook de poorts te kunnen spelen Atomiswave en.....zou zweren dat er nog een arcade systeem nauw verwant was aan de DC maar kan even niet op de naam komen.......mogelijk Naomi.....?
De dreamcast heeft games die bijna standaard op 60fps draaien. Met de combinatie met de arcade stick is het alsof je een arcade machine in huis haalt. Dat is mijn beleving in iedergeval. Ik heb dit bij geen andere machine moet ik toegeven. Ik zie de dreamcast ook niet als een tegenhanger voor de ps2 of gamecube. Omdat de dreamcast nagenoeg geen verhalende games heeft, het zijn vooral arcade games. Die ook nog eens veel beter spelen op de dreamcast dan op de ps2/gamecube. Omdat de naomi bijna gelijk is aan de dreamcast.
de rpg's de horror games, shenmue. Sonic adventure 1 & 2 zou ik ook niet echt als arcade games beschouwen. met name deel 2 ook best aardig qua verhaal lijn.Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:07:
[...]
Ik heb hetzelfde met de Saturn. De ps1 was vaker de betere machine en als je naar de prijzen van de games op de ps1 vs de Saturn kijkt dan is de keuze snel gemaakt. De Saturn is wel weer heer en meester in de 2d games.
De dreamcast heeft games die bijna standaard op 60fps draaien. Met de combinatie met de arcade stick is het alsof je een arcade machine in huis haalt. Dat is mijn beleving in iedergeval. Ik heb dit bij geen andere machine moet ik toegeven. Ik zie de dreamcast ook niet als een tegenhanger voor de ps2 of gamecube. Omdat de dreamcast nagenoeg geen verhalende games heeft, het zijn vooral arcade games. Die ook nog eens veel beter spelen op de dreamcast dan op de ps2/gamecube. Omdat de naomi bijna gelijk is aan de dreamcast.
Niet zo heel vreemd, zeldzaam qua 2d games, vrij kleine library zelfs als je naar Japan gaat.Sagat schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:28:
[...]
[ Voor 32% gewijzigd door gast7 op 12-10-2021 15:52 ]
De dreamcast was natuurlijk wel bijna 1-op-1 een Sega Naomi arcade bord. Zijn inderdaad heel veel arcade games op uitgekomen. Dat is wel wat ik zo cool vond aan de dreamcast. De console-belofte van arcade in de huiskamer eindelijk echt ingewilligd. Inmiddels zijn we daar natuurlijk van weg geëvalueerd. Daarom ook balen dat de dreamcast geflopt is, want ze hadden echt veel games die geen gelijke hadden op de andere platforms. ALs je bijvoorbeeld naar Jet Set Radio, Crazy Taxi of Ferrari 355 challenge kijkt, die haalden echt het arcade gevoel je woonkamer in. Balen dat ik de mijne heb weggedaan, begin van de eeuw lagen er bergen dozen voor 100 gulden in de mediamarkt, toen eentje van mee genomen. Spellen die niet verkrijgbaar weren via Limewire downloaden en op een cd'tje branden (homebrew, Half life, etc.).gast7 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 15:16:
[...]
de rpg's de horror games, shenmue. Sonic adventure 1 & 2 zou ik ook niet echt als arcade games bescouwen. met name deel 2 ook best aardig qua verhaal lijn.
[...]
Misschien toch eens kijken voor eentje met HDMI en SD card mod.
Verwijderd
Dat zijn de uitzonderingen. Merendeel zijn gewoon arcade games.gast7 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 15:16:
de rpg's de horror games, shenmue. Sonic adventure 1 & 2 zou ik ook niet echt als arcade games bescouwen. met name deel 2 ook best aardig qua verhaal lijn.
Dat hadden ze in '91 met de AES ook behoorlijk goed voor elkaar weten te krijgen, alleen was dat apparaat mede vanwege zijn prijs niet heel mainstream geworden.Erapaz schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 15:33:
[...]
De dreamcast was natuurlijk wel bijna 1-op-1 een Sega Naomi arcade bord. Zijn inderdaad heel veel arcade games op uitgekomen. Dat is wel wat ik zo cool vond aan de dreamcast. De console-belofte van arcade in de huiskamer eindelijk echt ingewilligd. Inmiddels zijn we daar natuurlijk van weg geëvalueerd. Daarom ook balen dat de dreamcast geflopt is, want ze hadden echt veel games die geen gelijke hadden op de andere platforms. ALs je bijvoorbeeld naar Jet Set Radio, Crazy Taxi of Ferrari 355 challenge kijkt, die haalden echt het arcade gevoel je woonkamer in. Balen dat ik de mijne heb weggedaan, begin van de eeuw lagen er bergen dozen voor 100 gulden in de mediamarkt, toen eentje van mee genomen. Spellen die niet verkrijgbaar weren via Limewire downloaden en op een cd'tje branden (homebrew, Half life, etc.).
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Ja betere machine kan je over discussieren (persoonlijk vind ik de controler en de interface en hell zelf de build quality van de saturn beter dan ps1), betere library niet de ps1 was die generatie gewoon heer en meester, enige probleem is dat ik niet zo van primitieve (en eigenlijk ook niet zo primitieveVerwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:07:
[...]
Ik heb hetzelfde met de Saturn. De ps1 was vaker de betere machine en als je naar de prijzen van de games op de ps1 vs de Saturn kijkt dan is de keuze snel gemaakt. De Saturn is wel weer heer en meester in de 2d games.
Tsja mijn andere afwijking (misschien beter 'een van mijn' ) is dat ik wel van arcade games hou, maar geen stick speler ben, dus stick of niet boeit me niet, en als je beetje je best doet (zie eerdere discussies hier ook) kan je een stick maken die op zo'n beetje de 2600 en de ps5 werkt en ook alles daar tussenin. ok ok minor disclaimer, ik weet iig dat er oplossingen zijn voor veel retro consoles en oplossing vroeger dat je stick kon gebruiken op ps en xbox systemen (wel met manier om te schakelen) maar dit alles samen wellicht niet, hoewel het theoretisch volgens mij kan).De dreamcast heeft games die bijna standaard op 60fps draaien. Met de combinatie met de arcade stick is het alsof je een arcade machine in huis haalt. Dat is mijn beleving in iedergeval. Ik heb dit bij geen andere machine moet ik toegeven. Ik zie de dreamcast ook niet als een tegenhanger voor de ps2 of gamecube. Omdat de dreamcast nagenoeg geen verhalende games heeft, het zijn vooral arcade games. Die ook nog eens veel beter spelen op de dreamcast dan op de ps2/gamecube. Omdat de naomi bijna gelijk is aan de dreamcast.
En begrijp me niet verkeerd, met Metropolis street racer en soul calibur 2 heb je 2 games de ontzettend hoog in mijn beste games allertijden staan. Maar veel goede games zijn niet exclusief, en/of mijn smaak niet, Ferrari 355 en RE code veronica bijvoorbeeld.
Maar goed zoals gezegd komt vast ook nog wel een ode in het ding, maar laag op de prio lijst, denk dat ik dan nog eerder mijn snes zou modden naar 60hz en fix voor betere rgb dan de DC. Maar goed ieder zijn voorkeur ook natuurlijk!
Ja misschien is dat het, denk op zich dat @Verwijderd wel in de juist richting zit dat het apparaat vooral arcade games had, maar idd minder keuze helpt niet.gast7 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 15:16:
Niet zo heel vreemd, zeldzaam qua 2d games, vrij kleine library zelfs als je naar Japan gaat.
Maar er zijn natuurlijk absoluut geweldige shmups op de dc met met idd sf3 en (wederom minder mijn smaak) mvc2 ook top beat em ups.
[ Voor 8% gewijzigd door Sagat op 12-10-2021 16:27 ]
10 second ninja DONE
Ok, touche, "de console belofte, voor normale prijs, eindelijk ingewilligd".Seroczynski schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 16:19:
[...]
Dat hadden ze in '91 met de AES ook behoorlijk goed voor elkaar weten te krijgen, alleen was dat apparaat mede vanwege zijn prijs niet heel mainstream geworden.
Nou, dat vind ik wel heel kort door de bocht. Als je kijkt naar de lijst van spellen die op de DC zijn uitgekomen, ja er zitten best wel wat arcade games tussen, maar om te zeggen dat het merendeel arcade is, doe je de console echt tekort.Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 15:50:
[...]
Dat zijn de uitzonderingen. Merendeel zijn gewoon arcade games.
En daarbij, wat is er mis met een leuke arcade spel
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Denk idd dat zoals @gast7 zegt het aantal games ook niet helpt. 649 vs 1050 (ok die laatste is bij benaderingVuikie schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 16:54:
[...]
Nou, dat vind ik wel heel kort door de bocht. Als je kijkt naar de lijst van spellen die op de DC zijn uitgekomen, ja er zitten best wel wat arcade games tussen, maar om te zeggen dat het merendeel arcade is, doe je de console echt tekort.
En daarbij, wat is er mis met een leuke arcade spel
Maar goed, wat zijn dan je 5 (of 10 als je veel zin hebt
10 second ninja DONE
in het westen was het nog erger.Sagat schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 16:57:
[...]
Denk idd dat zoals @gast7 zegt het aantal games ook niet helpt. 649 vs 1050 (ok die laatste is bij benadering)
Maar goed, wat zijn dan je 5 (of 10 als je veel zin hebt) favo non arcade games op de DC?
minder dan 250 in amerika en slechts ongeveer 220 in europa
van wat ik heb gelezen waren er 1265 saturn games in Japan uitgekomen
[ Voor 7% gewijzigd door gast7 op 12-10-2021 17:02 ]
Verwijderd
Ik heb meer dan de helft van de PAL games en de meeste zijn toch echt allemaal arcade games. Ook logisch want de naomi arcade machine heeft bijna identieke hardware. Dus het was heel eenvoudig om arcade games te porten.Vuikie schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 16:54:
[...]
Nou, dat vind ik wel heel kort door de bocht. Als je kijkt naar de lijst van spellen die op de DC zijn uitgekomen, ja er zitten best wel wat arcade games tussen, maar om te zeggen dat het merendeel arcade is, doe je de console echt tekort.
Ik denk dat je de berichten niet allemaal hebt gelezen van mij hierboven. Ik vind nou juist de dreamcast een hele goede machine doordat er veel arcade games op uit zijn gekomen.En daarbij, wat is er mis met een leuke arcade spel
Verwijderd
Denk dat het gebrek van maar één thumbstick ook niet hielp. Leuke gimmick van een VMU erin bouwen, wat nog best wat gekost zal hebben aan ontwikkeling kosten. Maar voor de uitgevers die op meerder platformen iets uit willen brengen, dan helpt uniformiteit meer dan leuke extra's
Ik heb een tijd geleden de ultieme Dreamcast gemod met dchdmi, gdemu etc. met een smoke shell en zelfs een bba er inErapaz schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 15:33:
[...]
De dreamcast was natuurlijk wel bijna 1-op-1 een Sega Naomi arcade bord. Zijn inderdaad heel veel arcade games op uitgekomen. Dat is wel wat ik zo cool vond aan de dreamcast. De console-belofte van arcade in de huiskamer eindelijk echt ingewilligd. Inmiddels zijn we daar natuurlijk van weg geëvalueerd. Daarom ook balen dat de dreamcast geflopt is, want ze hadden echt veel games die geen gelijke hadden op de andere platforms. ALs je bijvoorbeeld naar Jet Set Radio, Crazy Taxi of Ferrari 355 challenge kijkt, die haalden echt het arcade gevoel je woonkamer in. Balen dat ik de mijne heb weggedaan, begin van de eeuw lagen er bergen dozen voor 100 gulden in de mediamarkt, toen eentje van mee genomen. Spellen die niet verkrijgbaar weren via Limewire downloaden en op een cd'tje branden (homebrew, Half life, etc.).
Voor mij was de dc met name een arcade Capcom en shooter feestje in huis wat hier ook al is genoemd. En die vga support output (bij de meeste games) was natuurlijk brilliant.
Verwijderd
Veel arcade machine's hadden destijds vrijwel dezelfde hardware als de Dreamcast. Zo gek is dat dus niet.Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:07:
[...]
Verwijderd
Klopt, alleen de naomi heeft dezelfde hardware. Dat stond ook al in mijn tekst ;-)Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 18:14:
[...]
Veel arcade machine's hadden destijds vrijwel dezelfde hardware als de Dreamcast. Zo gek is dat dus niet.
Beter dan dat't uit je oren komt3style schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 19:39:
Dacht dat deze cartridge was vergeeld…
[Afbeelding]
Ik wil echt niet weten wat er allemaal op zat.
Liege, liege, liegebeest!
Verwijderd
Wat sommige mensen met hun spullen doen blijft een raadsel en, dat is misschien ook wel beter ook...3style schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 19:39:
Dacht dat deze cartridge was vergeeld…
[Afbeelding]
Ik wil echt niet weten wat er allemaal op zat.
Hier ook nog een cart liggen die een cola achtige bad heeft gehad. Normale schoonmaak pogingen zijn tot zover kansloos gebleken. Wel mooi gepreserveerd, dat dan weer wel, alleen niet meer speelbaar
Voor de Sega liefhebbers komt er weer een Sega magazine voor je dosis nostalgische gevoelens.
https://www.kickstarter.c...eredmagazine/sega-powered
Al ben ik wel benieuwd of ze dit echt een jaar volhouden, een maandelijks magazine uitbrengen kost veel tijd.
https://www.kickstarter.c...eredmagazine/sega-powered
Al ben ik wel benieuwd of ze dit echt een jaar volhouden, een maandelijks magazine uitbrengen kost veel tijd.
Ik blijf het ook opmerkelijk vinden dat de meeste verkopers niet eens een beetje moeite doen om een catridge schoon te maken. Ach ja, het geeft me ook wel weer voldoening.Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 21:02:
[...]
Wat sommige mensen met hun spullen doen blijft een raadsel en, dat is misschien ook wel beter ook...
Hier ook nog een cart liggen die een cola achtige bad heeft gehad. Normale schoonmaak pogingen zijn tot zover kansloos gebleken. Wel mooi gepreserveerd, dat dan weer wel, alleen niet meer speelbaar
ik vermoedt echter wel dat je hem voor een lagere prijs hebt kunnen scoren als de cart vergeeld leek, dat het schoon te maken is een mooie bonus. en ik vermoedt beter dan een net exemplaar voor de volle prijs gezien het eind resultaat hetzelfde is.
[ Voor 24% gewijzigd door gast7 op 12-10-2021 23:42 ]
- Exorcist
- Registratie: Maart 2002
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Spellen (of spullen) van ** jaar oud hebben dit nu eenmaal vaker. Kan sowieso geen kwaad om 90% of hoger alcohol in te slaan om schoon te maken, bij onze liefhebberij heb je dat vaak nodig (oude carts, lasers etc.). Maar ja, er zitten verder ook wat écht smerige spullen tussen waarbij je je afvraagt hoe het mogelijk is om het zó vies te krijgen...Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 21:02:
[...]
Wat sommige mensen met hun spullen doen blijft een raadsel en, dat is misschien ook wel beter ook...
@Verwijderd ik heb terug gelezen en idd, dat is wat je eerst opschreef, maar de post die ik qoute leek het alsof je vond dat de DC 'maar' arcade ports had, vandaar.
De Saturn en Dreamcast waren/zijn geweldige machines die hun tijd ver vooruit waren. Het is alleen jammer dat Sega Japan en Sega USA, eind jaren negentig, geen gezamenlijke visie hadden. Want die 2-deling is wel de grootste reden geweest waarom Sega faalde. Na het hele 32X/Saturn debacle was het vertrouwen in Sega zo laag dat de DC weinig kans had. En ook de ontwikkeling van de DC ging niet zonder slag of stoot(3DFX lawsuit).
Het is jammer, omdat ik altijd een Sega fanboy ben geweest en nog steeds ben, maar ik verwacht niet dat Sega ooit nog terug komt met een console.
@Sagat
Ow en mijn 5 non-arcade spellen op de DC: Grandia, Resident Evil: Code Veronica, Fantasy star online, Quake 3, Sonic Adventure en als bonus: Tomb Raider.
En van de beat'em up's zoals Soulcaliber, Marvel Vs Namco Capcom en Mortal Combat kan ik ook genieten.
*Edit*
En natuurlijk Sturmwind
De Saturn en Dreamcast waren/zijn geweldige machines die hun tijd ver vooruit waren. Het is alleen jammer dat Sega Japan en Sega USA, eind jaren negentig, geen gezamenlijke visie hadden. Want die 2-deling is wel de grootste reden geweest waarom Sega faalde. Na het hele 32X/Saturn debacle was het vertrouwen in Sega zo laag dat de DC weinig kans had. En ook de ontwikkeling van de DC ging niet zonder slag of stoot(3DFX lawsuit).
Het is jammer, omdat ik altijd een Sega fanboy ben geweest en nog steeds ben, maar ik verwacht niet dat Sega ooit nog terug komt met een console.
@Sagat
Ow en mijn 5 non-arcade spellen op de DC: Grandia, Resident Evil: Code Veronica, Fantasy star online, Quake 3, Sonic Adventure en als bonus: Tomb Raider.
En van de beat'em up's zoals Soulcaliber, Marvel Vs Namco Capcom en Mortal Combat kan ik ook genieten.
*Edit*
En natuurlijk Sturmwind
[ Voor 7% gewijzigd door Vuikie op 13-10-2021 11:20 ]
Het voelt inderdaad alsof de dreamcast het "zwanenlied" was van Sega, nog een laatste poging die erg goed ontvangen werd. Maar ik ben het er mee eens, Sega ken ik ook van de spellen die ze op andere platforms hebben uitgebracht, en ze wisten altijd mooie dingen te publiceren, dus fans hebben ze nog zeker kunnen maken naast hun eigen ambities. Gelukkig bestaan ze nog met recent uitgebrachte knallers, maar of ze ooit weer de console markt kunnen betreden, betwijfel ik eveneens.Vuikie schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 07:10:
@Verwijderd ik heb terug gelezen en idd, dat is wat je eerst opschreef, maar de post die ik qoute leek het alsof je vond dat de DC 'maar' arcade ports had, vandaar.
@Sagat
En van de beat'em up's zoals Soulcaliber, Marvel Vs Namco en Mortal Combat kan ik ook genieten.
*Edit*
En natuurlijk Sturmwind
Ondertussen de spellenlijst goed aangevuld met aanbevelingen, nu is het enkel een goede console vinden. Enkel even de saturn lijst bijwerken, staan nu maar 8 titels op, en kan het met gemak verdriedubbelen.
@Eymas Ik weet niet wat je lijst nu is(te lui om terug te lezen
) Maar op een Saturn lijst mogen, wat mij betreft, Nights into dreams, Panzer Dragoon (Saga), Bones, Die Hard Trilogie, Astal(Staat op mijn short-list), Burning Rangers(Staat OOK op mijn short-list
), Dragon Force(Again, shortlist
) niet ontbreken.
Maar dat is mijn lijstje.
[ Voor 3% gewijzigd door Vuikie op 13-10-2021 10:01 ]
Vandaar dat ik een excel spreadsheet bij houdVuikie schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 09:58:
@Eymas Ik weet niet wat je lijst nu is(te lui om terug te lezen) Maar op een Saturn lijst mogen, wat mij betreft, Nights into dreams, Panzer Dragoon (Saga), Bones, Die Hard Trilogie, Astal(Staat op mijn short-list), Burning Rangers(Staat OOK op mijn short-list
), Dragon Force(Again, shortlist
) niet ontbreken.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Haha vaak genoeg over mijn verleden gesproken en tsja, ik was kamp nintendo en de snes was echt geweldig, maar de megadrive heeft ook echt veel toppers ondanks, laat ik het proberen neutraal te zeggen, de gfx en vooral het geluid vaak niet mjin smaak zijn. Momenteel speel ik meer MD dan snes, hoewel 2 favo timesinks nog steeds zijn 1 'project speel super sf2 uit met alle chars op hoogste moeilijkheids graad en dan pref op 1 credit......en 2 jaja shmup fan, dus gradius 3 met sa1 patch, die game doet gewoon zoveel goed....alleen wel takke moeilijk, helemaal omdat die irritante slowdown wel onderdeel van het playtesten was en de game natuurlijk met slowdown al pittig is en dus zonder al helemaal!Vuikie schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 07:10:
Grandia: rpg...wel coole game, tenminste op basis van korte speelsessie van 15-30 mins ofzo@Sagat
RE:CV iedereen vind die games zo tof, waarom ik niet
PSO: mmo rpg, nope niet mijn ding
Q3: vette game, ongelovelijk hoe dat eruit zag als je er vanuit gaat dat op dat moment de saturn en ps1 en n64 totaal niet in de buurt konden komen van die gfx. Maar pc game
SA: gamesack had laatst een episode van game 'die vroeger tof waren maar nu minder' en daar zat SA ook in, en ALLES wat hij noemde had ik op release al, gfx wederom super tof, maar vond het kut spelen dus mijn disc heeft niet veel uren hoeven te maken
TR: Was die op de DC? Dat kan ik me niet eens meer herinneren, goed ik had die game op pc en mjah, clunky early 3d controls, dus vond het niets
Sturmwind moet ik nog is verder proberen....weet niet of dat nog mijn smaakje shmups is, ik ben minder van de bullethell zeg maar, marvel vs namco klinkt super vet maar denk dat je capcom bedoeldEn van de beat'em up's zoals Soulcaliber, Marvel Vs Namco en Mortal Combat kan ik ook genieten.
*Edit*
En natuurlijk Sturmwind
TLDR: ik ben een zeikerd qua games
[ Voor 3% gewijzigd door Sagat op 13-10-2021 10:20 ]
10 second ninja DONE
Mooi om te zien, de DC spellen heb ik (op 1 na) allemaal, de Saturn spellen heb ik zeker niet allemaal
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Grappig dat jou DC lijstje langer is dan Saturn, terwijl je qua genres zo te zien ook een hoop op de saturn nog interessant zou vinden!Eymas schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:10:
[...]
Vandaar dat ik een excel spreadsheet bij houd
[Afbeelding]
En heb je met games als skies of arcadia en 3rd strike dan niet dat je die liever op modernere systemen wil spelen?
Heh ik heb ook niets van de saturn lijst, wel 7 of 8 (telt second impact als 3rd strike? Verschil is niet super groot, sorta kinda, beide sf3 natuurlijkJoohanDePoohan schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:21:
[...]
Mooi om te zien, de DC spellen heb ik (op 1 na) allemaal, de Saturn spellen heb ik zeker niet allemaal
edit:
en voor de saturn wel christmas nights, ooit gekregen bij een tijdschrift (sega saturn magazine i guess?) moet alleen wel heel hard zoeken waar die is, natuurlijk kartonnen hoesje ipv standaard saturn cover.
Hrmmm, hoewel ik grotendeels nog steeds achter bovenstaande sta, ga ik wel eerlijk zijn, met mijn ode saturn wel issues met de 4mb cartridge, dat deze dus niet goed 'gezien' wordt en na een snelle google search blijkt dat ik daarin zeker niet de enige ben. Op mijn stock saturn vaak gewisseld tussen de save memory expansion en de kof95 rom cart en daar nooit zoiets meegemaakt, dus wellicht ook te maken met de cartride (een action replay).Sagat schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 16:24:
[...]
Ja betere machine kan je over discussieren (persoonlijk vind ik de controler en de interface en hell zelf de build quality van de saturn beter dan ps1), betere library niet de ps1 was die generatie gewoon heer en meester, enige probleem is dat ik niet zo van primitieve (en eigenlijk ook niet zo primitieve) 3d games hou over het algemeen. Daarom is voor mij de saturn de favoriet. Maar merk wel de ps1 dus absoluut ook goede 2d games had, waarbij ikzelf dus totaal verslingerd ben aan strikers 1945......die is er ook op de saturn maar oei, transparantie effect tricky mesh effect voor je kiezen! Maakt voor de playability geen bal uit, maar gezien ik kan kiezen speel ik dan op ps1 (uiteraard wel met replica saturn pad met ps aansluting
)
Nog beetje mee prutsen maar anders wellicht maar de 1 en 4mb games skippen...voordeel voor mij is dat de capcom games (sfa3, marvel vs sf en xmen vs sf) allen prima speelbaar zijn op mister en nn mijn geval met sfa3 ook DC en ps2. Verder zijn de neo geo games dus vaak cartidge needed maar ook die dus wel 'opvangbaar'.
Maar jammer is het wel. Misschien dan toch nog een officiele cart ergens halen om dat uit te sluiten, maar ben eerlijk, als cheap bastard met ook nog de pc en series s waar saturn speelbaar is, en straks wsl ook mister.....mag het dan zeker niet te duur zijn, en ja vs gratis is alles duur natuurlijk
[ Voor 78% gewijzigd door Sagat op 13-10-2021 10:48 ]
10 second ninja DONE
Ik speel bijna alle genres, dus er zijn er zeker veel meer te vinden! Wat soms mooi is, is dat kanalen als My Life in Gaming met volle presentaties ook genoeg games laten zien die meteen interessant zijn. Hier haal ik ze ook meestal vandaan tezamen met andere compilaties.Sagat schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:26:
[...]
Grappig dat jou DC lijstje langer is dan Saturn, terwijl je qua genres zo te zien ook een hoop op de saturn nog interessant zou vinden!
En heb je met games als skies of arcadia en 3rd strike dan niet dat je die liever op modernere systemen wil spelen?
Betreft je tweede vraag, het ligt aan wat de versie van het spel te bieden heeft. Soms is het ook gewoon voor de leuk, want voor bijvoorbeeld Sonic Adventure 1 & 2 kan je beide al volop remastered op de PC spelen. Sonic Adventure 2 Battle op de Gamecube bevat ook meer content dan het origineel op de Dreamcast, dus dan neig je eigenlijk naar de nieuwsgierigheid om het origineel te ervaren.
Bij Skies of Arcadia weet ik ook dat de DC versie een onvergeeflijke "random encounter rate" heeft tegenover de Gamecube versie, wat het ook eigenlijk aantrekkelijk maakt om te ervaren. (Of het is een lichte vorm leedvermaak dat dat aanspreekt.)
--
Ik kan mij ook wel voorstellen dat sommige spellen eenvoudiger te "verzamelen" zijn op digitale platformen, ik heb enkele GBA spellen ook op de Wii U staan, omdat je ze vaak ook sneller kan spelen dan het wachten/jagen op de cartridges. Scheelt ook qua gemak, hoef je de consoles niet aan te sluiten als ze toevallig in de (vitrine)kast staan.
[ Voor 11% gewijzigd door Eymas op 13-10-2021 10:46 ]
Marvel vs Capcom moet het zijn iddSagat schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:11:
[...]
Grandia: rpg...wel coole game, tenminste op basis van korte speelsessie van 15-30 mins ofzo
RE:CV iedereen vind die games zo tof, waarom ik nietooit een beetje RE1 op pc gespeeld, daarna nooit in kunnen komen, heb uit een budget back re2 remake voor xbox gehaald, die wil ik nog is proberen, de demo daarvan vond ik wel heel tof! (en misschien zelfs de crappy (want oude 3d, kan het spel en de ps1 ook niets aan doen natuurlijk) ps1 gfx trotseren en die zover mogelijk doorspelen met achievement support op de emu. Maar misschien dan liever de cube versie....hoewel ik weet dat die toch weer afwijkt en dan wil ik eigenlijk weer liever eerst het orgineel gespeeld hebben, al hoewel de versie met cheevo support weer de directors cut is dacht ik AARGH
![]()
PSO: mmo rpg, nope niet mijn ding
Q3: vette game, ongelovelijk hoe dat eruit zag als je er vanuit gaat dat op dat moment de saturn en ps1 en n64 totaal niet in de buurt konden komen van die gfx. Maar pc game(hoewel dc ook muis en tobo accepteerde toch?
)
SA: gamesack had laatst een episode van game 'die vroeger tof waren maar nu minder' en daar zat SA ook in, en ALLES wat hij noemde had ik op release al, gfx wederom super tof, maar vond het kut spelen dus mijn disc heeft niet veel uren hoeven te maken![]()
TR: Was die op de DC? Dat kan ik me niet eens meer herinneren, goed ik had die game op pc en mjah, clunky early 3d controls, dus vond het niets
[...]
Sturmwind moet ik nog is verder proberen....weet niet of dat nog mijn smaakje shmups is, ik ben minder van de bullethell zeg maar, marvel vs namco klinkt super vet maar denk dat je capcom bedoeldook dikke game natuurlijk! MK op de dc kan ik me ook niet van herinneren, maar mk en ik zijn ook geen vrienden
Wat TR betreft, het grappige is dat ie op de PC 'Tomb Raider IV: the last revelation' hete, terwijl hij op de DC 'Tomb Raider: the last revelation' was genoemd. Maar ik vind hem redelijk tot goed speelbaar op de DC.
Q3, ik heb een muis en keyboard bij mijn DC
Sturmwind is wel een 'aquired taste', dat moet ik wel toegeven. Maar ik vind het wel tof dat een 'Indi-studio' een AAA waardig spel heeft neergezet. Alleen vind ik hem na level 4 wel behoorlijk pittig.
Skies of Arcadia heb ik ooit uitgespeeld, Grandia moet ik nog een keer verder mee. Alleen had ik Grandia(en SoA) ooit 'van-een-vriend-gekregen'
Ik ben altijd kamp Sega geweest. Het rauwe geluid en de soort GFX dat de MD produceerde sprak mij wel aan en daarna heb ik ook alle opvolgende consoles gekocht. Ik heb dan nog steeds mijn originele MD 2, 32X, MegaCD 2, Saturn en DC die ik allemaal nieuw heb gekocht. De enige console die ik niet nieuw heb gekocht is een Multi Mega op MP en die bleek nog defect te zijn ook
Met die Multi Mega moet ik nog een keer verder, de MD gedeelte doet het, maar de MegaCD gedeelte (nog)niet...
Grandia 2 vond ik wel tof, ook uitgespeeld destijds.Vuikie schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 11:42:
[...]
Marvel vs Capcom moet het zijn iddHet was vroeg toen ik de post schreef
![]()
Wat TR betreft, het grappige is dat ie op de PC 'Tomb Raider IV: the last revelation' hete, terwijl hij op de DC 'Tomb Raider: the last revelation' was genoemd. Maar ik vind hem redelijk tot goed speelbaar op de DC.
Q3, ik heb een muis en keyboard bij mijn DCWaar ik ook UT mee speel
![]()
Sturmwind is wel een 'aquired taste', dat moet ik wel toegeven. Maar ik vind het wel tof dat een 'Indi-studio' een AAA waardig spel heeft neergezet. Alleen vind ik hem na level 4 wel behoorlijk pittig.
Skies of Arcadia heb ik ooit uitgespeeld, Grandia moet ik nog een keer verder mee. Alleen had ik Grandia(en SoA) ooit 'van-een-vriend-gekregen'maar deze heb ik ondertussen allemaal weggegooid op Half-Life na(Omdat deze nooit officieel is uitgebracht) Dus Grandia wil ik ooit weer eens te pakken zien te krijgen, want de safe-game heb ik nog
![]()
Ik ben altijd kamp Sega geweest. Het rauwe geluid en de soort GFX dat de MD produceerde sprak mij wel aan en daarna heb ik ook alle opvolgende consoles gekocht. Ik heb dan nog steeds mijn originele MD 2, 32X, MegaCD 2, Saturn en DC die ik allemaal nieuw heb gekocht. De enige console die ik niet nieuw heb gekocht is een Multi Mega op MP en die bleek nog defect te zijn ook![]()
Met die Multi Mega moet ik nog een keer verder, de MD gedeelte doet het, maar de MegaCD gedeelte (nog)niet...
Waar de Dreamcast voor de meeste games een native 480p vga res heeft (uitzonderingen daargelaten en ook vreemde resoluties zoals mars matrix), speelt de Saturn alles in 240p. Dat is op een oude crt tv wel lekker rustig en strak voor 2d games.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Vuikie schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 11:42:
[...]
Marvel vs Capcom moet het zijn iddHet was vroeg toen ik de post schreef
Ben niet echt de grootste TR fan zoals eerder genoemd, wil nog wel de recente trilogie spelen, ook hier is de gameplay niet helemaal mijn ding maar door de gfx is het dan toch nog wel leuk...sorta kindaWat TR betreft, het grappige is dat ie op de PC 'Tomb Raider IV: the last revelation' hete, terwijl hij op de DC 'Tomb Raider: the last revelation' was genoemd. Maar ik vind hem redelijk tot goed speelbaar op de DC.
Ja dacht ik al, dat was wel tof maar voor mij geen meerwaarde tov pc (in die tijd was mijn pc WEL krachtiger dan mijn consoles, momenteel niet bepaaldQ3, ik heb een muis en keyboard bij mijn DCWaar ik ook UT mee speel
Hmm was even aan het checken of het wellicht van NGDEV was, maar das een andere duitse club die schiet spellen maakt......err ik ga hier maar even geen foute grappen makenSturmwind is wel een 'aquired taste', dat moet ik wel toegeven. Maar ik vind het wel tof dat een 'Indi-studio' een AAA waardig spel heeft neergezet. Alleen vind ik hem na level 4 wel behoorlijk pittig.
Leuk man, in mijn omgeving hadden mensen eerst vrijwel nooit consoles, hooguit een 2600 en heel af en toe home computers ala c64 en spectrum of msx (maar die laatste 2 waren HEEL schaars).Skies of Arcadia heb ik ooit uitgespeeld, Grandia moet ik nog een keer verder mee. Alleen had ik Grandia(en SoA) ooit 'van-een-vriend-gekregen'maar deze heb ik ondertussen allemaal weggegooid op Half-Life na(Omdat deze nooit officieel is uitgebracht) Dus Grandia wil ik ooit weer eens te pakken zien te krijgen, want de safe-game heb ik nog
![]()
Ik ben altijd kamp Sega geweest. Het rauwe geluid en de soort GFX dat de MD produceerde sprak mij wel aan en daarna heb ik ook alle opvolgende consoles gekocht. Ik heb dan nog steeds mijn originele MD 2, 32X, MegaCD 2, Saturn en DC die ik allemaal nieuw heb gekocht. De enige console die ik niet nieuw heb gekocht is een Multi Mega op MP en die bleek nog defect te zijn ook![]()
Toen ik iets ouder werd, was het voornamelijk nes en daarna snes, maar vooral toch in de latere jaren van de consoles.....PC werd wel steeds populairder
offtopic:
, en op zich ook logisch, als kind/jonge tiener heb je veel tijd om te prutsen en weinig budget voor gamen dus dan voorziet die 'computer voor school' toch aardig in de behoefte
(en ja afhankelijk van welke genres je leuk vind natuurlijk ook genoeg exclusive games van hoge kwaliteit en ook heel veel poorts van van alles en nog wat, en uiteindleijk natuurlijk emulatie. Maar dit was een console topic
)
, en op zich ook logisch, als kind/jonge tiener heb je veel tijd om te prutsen en weinig budget voor gamen dus dan voorziet die 'computer voor school' toch aardig in de behoefte
(en ja afhankelijk van welke genres je leuk vind natuurlijk ook genoeg exclusive games van hoge kwaliteit en ook heel veel poorts van van alles en nog wat, en uiteindleijk natuurlijk emulatie. Maar dit was een console topic
Maar tsja zeer weinig sega, een maat had dus een md2 maar die was verhuisd en zag ik alleen nog maar in vakanties, en andere maat had wel een master system joypad (gebruikte hij op zijn amiga 1000) maar het daadwerkelijke device nooit gezien. Dat was al mijn sega growing up tot vrij laat, toen ik wat gamende collega's kreeg die saturn en dc hadden, waren ook van die halve verzamelaars zoals ikzelf
Ik zelf dus pas ingestapt bij de saturn, maar daarna wel dc gekocht en toch al weer paar jaartjes terug ook de MD. Via de CVG en MM tijdschriften wel altijd groen van jaloezie over de schutting gekeken wat er gebeurde in kamp megadrive in mijn nes/snes tijd........sommige van die games vielen achteraf tegen maar sommigen vind ik nu nog fantastisch en had ik helemaal back then super gewaardeerd.
10 second ninja DONE
Verwijderd
Zelfs de 98% alcohol deed het hem niet..Exorcist schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 23:46:
[...]
Spellen (of spullen) van ** jaar oud hebben dit nu eenmaal vaker. Kan sowieso geen kwaad om 90% of hoger alcohol in te slaan om schoon te maken, bij onze liefhebberij heb je dat vaak nodig (oude carts, lasers etc.). Maar ja, er zitten verder ook wat écht smerige spullen tussen waarbij je je afvraagt hoe het mogelijk is om het zó vies te krijgen...
Kijkend hier in de kast...Eymas schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:10:
[...]
Vandaar dat ik een excel spreadsheet bij houd
[Afbeelding]
Athlete Kings, Lekker button bashen.
Bomberman, door velen gezien als de beste Bomberman
Clockwork Knight, leuke 2,5D platformer
Fatal Fury Real Bout Special, goed alternatief voor streetfighter
Outrun, op veel platform uitgekomen, maar dit is misschien wel de beste.
Parodius, zoveel actie op je scherm, een droge humor is wel een pre.
Ultimate Mortal Kombat 3, in mijn ogen de beste mortal kombat, zelfs met de Shang Tsung bug.
Vampire Hunter, tja Capcom bracht toen bijna alleen maar goud uit.
Vampire Savior, zie bovenstaande
En dan is er nog veel meer moois wat je alleen (of in ieder geval de beste versie) op de Saturn kan spelen.
Sega Ages bevat ook Outrun. Schijnbaar heeft deze een smooth mode welke 60 fps uitpoept ipv 30fps in de arcade. Te unlocken met een code.
https://www.sega-16.com/f...cause-60FPS-remixed-music
Outrun game voor Saturn is toch “Sega Ages”…? Of ben ik nu vanalles door mekaar aan het halen?Slogra schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:38:
Sega Ages bevat ook Outrun. Schijnbaar heeft deze een smooth mode welke 60 fps uitpoept ipv 30fps in de arcade. Te unlocken met een code.
Naast de Sega Ages versie is er nog een losse Japanse versie van Outrun:Bruiser schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 12:59:
[...]
Outrun game voor Saturn is toch “Sega Ages”…? Of ben ik nu vanalles door mekaar aan het halen?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AKX1GMQkt2JWGK6igF6LnrjM.jpg?f=user_large)
https://segaretro.org/File:Outrun_sat_jp_frontcover.jpg
[ Voor 23% gewijzigd door 3style op 14-10-2021 13:22 ]
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Volgens mij wel, arcade rerelease waar wij westerners geen interesse in zouden hebben, was destijds de gedachte, en mogelijk icm met de staat van/gebrek aan verkopen van de saturn bij ons, was het puur een kwestie van uberhaupt gebrek aan vraag.Bruiser schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 07:55:
Outrun voor Saturn is enkel in Japan uitgekomen?
Is overigens idd zeer vette game, veel gespeeld via mijn series S retroarch!
Tsja verder de saturn, goed als je van 3d gaming houdt, of meer keuze wil hebben is het absoluut niet de beste keuze van die generatie, maar hoewel bijvoorbeeld ps1 tombraider de betere game is, betekent het ook weer niet dat de saturn versie onspeelbaar is! Dus zelfs op dat vlak zijn er een paar hele goed games!
Verder denk ik dat er op 2d fighter vlak weinig hidden gems meer zijn, idd de mk's, de capcom en de snk games, dan heb je er aardig wat te pakken van goede kwaliteit!
En shmups, tsja volgens mij heb ik deze link al is eerder gedeeld, weet niet of alle goed erop staan, maar het is op zijn minst een goede start, kijkend naar mijn eigen (pal) collectie de stand outs en/of mijn favorites
- need for speed, best veel gespeeld, kreeg de game later op pc, daar speelde hij uiteindelijk beter, maar dit is nog steeds prima versie, maar ja, gfx natuurlijk wel wat gedateerd. Ook de controls.......laten we het een aquired taste noemen
- gun griffon: beetje idee van cybernator in 3d. Dat is wat ik verwachte en volgens mij ook in de reviews las. vond het minder leuk dan ik gehoopt had, maar absoluut interesante titel om is te proberen. Misschien is meer arcade versie van mech warrior betere omschrijving.
- Virtual on: nog een 3d game! Mijn eerste arena fighter en mja idee leuker dan de uitwerking, volgens mij ook de game met support voor de 'twin arcade stick' zie hier bij de niet erg goedkope ebay vrienden, maar las laaste dat die sticks voor 50 piek te vinden zouden moeten zijn, wellicht dat het dan leuker is!
- tsja dan een capcom game maar iig niet de standaard 2d fighers, super puzzle fighter 2 turbo. Goed denk dat de meeste hier deze games wel kennen erg leuke puzzle game imho met name met 2 players
dan 3 games die iedereen denk ik wel kent hoewel deze van de 3 de minste naam bekendheid heeft....en dat is guardian heroes, tsja final fight maar dan naar het volgende niveau, uitgebreid verhaal, 6 characters en diepe gameplay, enige min puntje is dat ik ook 'back then' the gfx al niet geweldig vond.
De laatste 2 zijn sega rally en virtua fighter 2, tsja iedere saturn fan moet deze games spelen, tenzij je echt een hekel aan de genre's hebt. Enige wat je van sega rally kan zeggen is dat hij wellicht wat TE pittig is? En uiteraard de gfx zijn early 3d......dus tsja, maar mijn roze bril doet het werk beter dan 4k upscaing of MSAA etc etc......maar als je het echt niet trekt, er is ook een ps2 versie, of toch good old emulatie met wat enhanced gfx options.......
10 second ninja DONE
Ja, het is die die ik bedoelde, hier staat toch “Sega Ages” op vermeld…3style schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:22:
[...]
Naast de Sega Ages versie is er nog een losse Japanse versie van Outrun:
[Afbeelding]
https://segaretro.org/File:Outrun_sat_jp_frontcover.jpg
Maar er is dan nog een “sega ages collectie” te krijgen ook? Heb je daar meer info over/link van?
[ Voor 3% gewijzigd door Bruiser op 14-10-2021 14:14 ]
Dit is de outrun ages PAL versie:Bruiser schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 14:14:
[...]
Ja, het is die die ik bedoelde, hier staat toch “Sega Ages” op vermeld…
Maar er is dan nog een “sega ages collectie” te krijgen ook? Heb je daar meer info over/link van?
https://www.ebay.nl/itm/1...ef51e1:g:Ro4AAOSwuNhhXxVv
Paar kleine verschillen, 50hz en geen smooth mode:
https://www.reddit.com/r/..._on_sega_ages_for_saturn/
Bedankt voor de opheldering.
Volgens wat ik in je eerdere link las heeft deze wel degelijk ook de 60Hz optie…
Dan toch maar voor de JAP gaan
Volgens wat ik in je eerdere link las heeft deze wel degelijk ook de 60Hz optie…
Maar de link in je laatste bericht spreekt dit inderdaad weer tegen.I realize that the U.S. and Euro versions released in 1997 (Sega Ages 3-in-1 ) lost the new remixed music, they only have arcade music, but they still retain the 60FPS framerate, thankfully.
[ Voor 58% gewijzigd door Bruiser op 14-10-2021 14:55 ]
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Het is ook leuk om met verschillende muziek te kunnen experimenterenBruiser schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 14:52:
Bedankt voor de opheldering.
[...]
Maar de link in je laatste bericht spreekt dit inderdaad weer tegen.
10 second ninja DONE
Blij dat er nog eens een Sega Saturn discussie gaande is!
Mijn Saturn game collectie is geleidelijk aan groter aan het worden:
:strip_exif()/f/image/gI4JT6cmyOnKkWRQV1lCBtYo.jpg?f=fotoalbum_large)
Voornamelijk shmups maar als aanrader buiten het genre kan ik wel Alien Trilogy geven.
Een primitieve first person shooter die door zijn simpliciteit zeer aangenaam te spelen is met de normale saturn controller. Maar voornamelijk een heel cool spel vanwege de art style en soundtrack die samen een heel coole "Alien 1" vibe brengen. Je moet ook wel nostalgisch zijn voor early 3d graphics.
Mijn Saturn game collectie is geleidelijk aan groter aan het worden:
:strip_exif()/f/image/gI4JT6cmyOnKkWRQV1lCBtYo.jpg?f=fotoalbum_large)
Voornamelijk shmups maar als aanrader buiten het genre kan ik wel Alien Trilogy geven.
Een primitieve first person shooter die door zijn simpliciteit zeer aangenaam te spelen is met de normale saturn controller. Maar voornamelijk een heel cool spel vanwege de art style en soundtrack die samen een heel coole "Alien 1" vibe brengen. Je moet ook wel nostalgisch zijn voor early 3d graphics.
Zelf nog heel veel plezier gehad met deel 2 rechtsbovenin. De level editor was ook zalig op een manier.martin_v_z schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:43:
[Afbeelding]
Nieuwe aanwinsten, Mario vs Donkey kong spellen. Leuke puzzel serie die toch een beetje ondergewaardeerd lijkt te zijn geworden. Vooral de laatste in de serie had niet echt goede verkoopcijfers.
Ondertussen worden alle Saturn aanraders goed opgenomen, bedankt!
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.
:strip_exif()/f/image/ERM6U6F33Qa4eTsx5KiNgpWG.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Vags0EdmezLiuzh7cfW2v5Dv.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/ns9KZaTi636lsdGmawAFJsrU.jpg?f=fotoalbum_tile)
/f/image/QUd2CXuUt5nh3uCYy2lsDEnB.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/NZT3w8lHlcSFlemcOHGaqJan.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PJivs2JhvQlDdD6kLgMkPRQm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1epfO6aR7ekvc2OveNeLxgEo.jpg?f=fotoalbum_large)