Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

anandus schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:56:
Ik speelde al een tijdje spellen op de Xbox 360.
Nu was dit een omgebouwde Xbox, dus de spellen waren gedownload en niet helemaal legaal (of nouja, de meeste had ik wel voor PC).

Nu heb ik wat oude spellen gekocht (met de doosjes en boekjes dus) en merk ik dat ik het eigenlijk wel enorm jammer vind (vooral op PC) dat het niet echt meer een ding is.
Een echte landkaart erbij is toch een stuk leuker! (bijv)
Ook een beetje door het boekje bladeren heeft toch wel iets.

* anandus is maar begonnen om marktplaats af te struinen voor Xbox-games :)

Ik heb ook een 'normale' Xbox gekocht, als ik dan toch de spellen daadwerkelijk heb, heb ik de omgebouwde Xbox 360 ook niet meer nodig :+
Dus die gaat in de verkoop, kan ik (oh, ironie!) de spelletjes van betalen.

Maar, terug naar mijn eigenlijke punt: Het is toch wel jammer dat zoveel online is tegenwoordig en dat spellen in doosjes steeds minder voorkomen.
Op consoles minder een ding dan PC, maar ook daar zie je de trend, zeker met de opkomst van abonnementen.
Eens, daarom ben ik ook geen voorstander van abonnementen en digital only consoles. Sony was er al met de psp go mee begonnen. Toen was het een totale mislukking. Nu proberen ze het weer met de ps5 digital. Volgens mij zijn de verkopen nog steeds 80/20. Voor mij is ook nog een probleem dat je geen keus meer hebt waar je de game koopt. De Ps store of xbox store hebben dan een monopolie op de verkopen. Denk dat je daar als gamer niet beter van wordt. Maar afgezien van dat nadeel koop ik ook nog steeds de game op disc om het doosje te hebben, om niet afhankelijk te zijn van de digitalisering. Dat je een game later ook nog gewoon kan spelen, echter is het de vraag hoe goed een game zonder patches te spelen is later.

Uiteindelijk zullen consoles er waarschijnlijk ook aan moeten geloven en gaan ze net zoals pc volledig over naar digitaal. Dit is iets wat niet tegen te houden is denk ik. Dus we moeten er nog van genieten hoe lang het nog duurt. Boekjes krijgen wij nu ook helaas niet meer bij games.

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2022 10:16 ]

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 19:10

3style

...

didado schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:35:
Een trotse PSX collectie foto uit de jaren 90.. 😉

[Afbeelding]
Toen stereotorens nog hip waren :)

• 3style

3style

...

Verwijderd schreef op maandag 27 september 2021 @ 16:24:
[...]

Bekabeling al uitgesloten? Een slecht contact kan rare dingen doen.
Ja hoor, de Nintendo ac adapter lag te dicht bij het scherm :P

Verwijderd

3style schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 18:06:
[...]

Ja hoor, de Nintendo ac adapter lag te dicht bij het scherm :P
Mooi dat je de oorzaak hebt gevonden maar, zo'n oude kern trafo voeding zou ik vervangen. De uitgaande voltage wordt vaak aan de hoge kant.

Zijn tegenwoordig genoeg kant en klare oplossingen voor te krijgen. :)

• 3style

3style

...

Verwijderd schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 19:00:
[...]

Mooi dat je de oorzaak hebt gevonden maar, zo'n oude kern trafo voeding zou ik vervangen. De uitgaande voltage wordt vaak aan de hoge kant.

Zijn tegenwoordig genoeg kant en klare oplossingen voor te krijgen. :)
Ja bedankt voor de tip, normaal gebruik ik eigenlijk ook nieuwere adapters maar ik had even niks voorhanden en deze (oude nes adapter) had ik nog liggen :)

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-11 22:35
Terug van vakantie en op FB een leuke deal gevonden, deze ochtend opgehaald, aardige mensen en alle games in zeer nette (bijna nieuw)staat. Er bestaan nog meer mensen die zuinig zijn op hun spullen :) [uitstervend ras helaas]. Hardcover boekje bij Mario Maker, nice. Hoesje DKC Freeze helaas in Deutsch..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ISB7D9MLWONA3ttUsS2Y9LTpKk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oPmA2sfPZa5uoO3EqwJcEmWp.jpg?f=fotoalbum_large

Nu had ik er al een aantal van maar ik denk dat ik deze set zo bewaar op de plank zodat ik al deze games in de zelfde nette staat heb. Ik ga ze dus niet op alfabetische volgorde tussen de rest zetten, ben ik dan heel erg autistisch? :9

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
Wat is de wiiu toch een ongeloofelijk tof en ondergewaardeerd apparaat
Moet je nu eens zien oa.
- new super mario+luigi
- super mario 3d world
- paper mario
- captain toad treasure tracker
- donkey kong tropical freeze

Titels die nu in de top van beste switch games staan...jaren geleden al op de wiiu speelbaar.
LaFleche schreef op donderdag 30 september 2021 @ 11:29:
Moet je nu eens zien oa.
- new super mario+luigi
- super mario 3d world
- paper mario

Titels die nu in de top van beste switch games staan...jaren geleden al op de wiiu speelbaar.
Ook Bayonetta 1 en 2 spelen super op de Wii U, net als de Zelda games.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Moet je nu eens zien oa.
- new super mario+luigi
- super mario 3d world
- paper mario

Tijd lang wilde ik er een kopen, maar ik vraag me af wat de meerwaarde is gezien idd zo goed als alle top titles inmiddels op switch speelbaar zijn?

Een paar games spelen door de gamepad beter op wii u, met name zombi u en in mindere mate i guess, captain toad, maar dat is voor mij niet genoeg om er nog een apparaat bij te hebben. Helemaal ook dat de games die niet de gamepad vereissen prima te emuleren zijn (voor mij dan nog niet :+ maar als het goed is binnenkort wel :P )

10 second ninja DONE

Zombi U is inderdaad leuk speelbaar op de Wii U, een van de games die ik samen met de Wii U op release heb gekocht.

Verwijderd

Sagat schreef op donderdag 30 september 2021 @ 11:37:
[...]

Tijd lang wilde ik er een kopen, maar ik vraag me af wat de meerwaarde is gezien idd zo goed als alle top titles inmiddels op switch speelbaar zijn?
Prijs, op de switch moet je volle prijs ervoor betalen. De wii u versie is meestal voor een zacht prijsje te koop op marktplaats.

• 3style

3style

...

[...]

Een paar games spelen door de gamepad beter op wii u, met name zombi u en in mindere mate i guess, captain toad, maar dat is voor mij niet genoeg om er nog een apparaat bij te hebben. Helemaal ook dat de games die niet de gamepad vereissen prima te emuleren zijn (voor mij dan nog niet :+ maar als het goed is binnenkort wel :P )
Ja klopt, ik heb nog een wii u wind waker console liggen en voor die game ga ik hem nog wel een keer aanslingeren. Maar ben nu even weer into the SNES :)

• LaFleche
[...]

De meerwaarde voor mij is dat je naaste wiiu games ook wii games kan spelen, lekker met hdmi aansluiten ipv. met moeilijke component-2-hdmi converters.
Daarnaast natuurlijk met de juiste handelingen ook een top retro machine om de bijna complete nintendo catalogus te spelen : gamecube, n64, snes, nes, gameboy, color en advanced, wiiware, wiivc.... alleen voor 3ds is de wiiu te zwak.

• 3style

3style

...

Petje72 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 11:01:
Terug van vakantie en op FB een leuke deal gevonden, deze ochtend opgehaald, aardige mensen en alle games in zeer nette (bijna nieuw)staat. Er bestaan nog meer mensen die zuinig zijn op hun spullen :) [uitstervend ras helaas]. Hardcover boekje bij Mario Maker, nice. Hoesje DKC Freeze helaas in Deutsch..
Ja dit is nou nieuwstaat of ZGAN.
Veel games staan tegenwoordig op MP als ZGAN waardoor die aanduiding niets meer betekent.
Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2021 @ 12:15:
[...]

Prijs, op de switch moet je volle prijs ervoor betalen. De wii u versie is meestal voor een zacht prijsje te koop op marktplaats.
Eens, daarentegen heb je op de switch vaak dlc inbegrepen en is de game portable, en soms iets betere performance.
LaFleche schreef op donderdag 30 september 2021 @ 12:16:
[...]

De meerwaarde voor mij is dat je naaste wiiu games ook wii games kan spelen, lekker met hdmi aansluiten ipv. met moeilijke component-2-hdmi converters.
Daarnaast natuurlijk met de juiste handelingen ook een top retro machine om de bijna complete nintendo catalogus te spelen : gamecube, n64, snes, nes, gameboy, color en advanced, wiiware, wiivc.... alleen voor 3ds is de wiiu te zwak.
Ja mooi meegenomen dat je idd wii op hdmi hebt, en emu bak is ook leuk. Voor emu heb ik echter andere oplossingen met Mister en series s. Wil desondanks nog wel mijn wii hacken om dat native cube en hopelijk fatsoenlijk n64 emulatie te hebben. Hoewel long term dat op pc natuurlijk alleen maar beter gaat worden (voor zover het nog al niet prima of zelfs beter dan og is met oa upscaling van de gfx en betere/fijneren controllers.........op de series s vind ik n64 iig matigjes, en de mister kan het helaas niet en vermoeddelijk valt dit ook buiten zijn capaciteiten).

10 second ninja DONE

• LaFleche
N64 op de WIIU en/of WII is ook een hit-and-miss
er zijn vele manieren om n64 te spelen en soms is de ene beter voor spel x dan de ander

wii64
wii64 rice
not64
wiiu Vc
wiiu vc inject
wii vc
wii vc inject

De echt moeilijke spellen zoals Indiana Jones en Star Wars Episode 1 kan je wel vergeten en zijn ook pas sinds kort via pc emulatie te spelen

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
LaFleche schreef op donderdag 30 september 2021 @ 14:41:
er zijn vele manieren om n64 te spelen en soms is de ene beter voor spel x dan de ander

wii64
wii64 rice
not64
wiiu Vc
wiiu vc inject
wii vc
wii vc inject

De echt moeilijke spellen zoals Indiana Jones en Star Wars Episode 1 kan je wel vergeten en zijn ook pas sinds kort via pc emulatie te spelen
Ik had vroeger wel eens geprobeerd op de Wii en ook op de PC. Emulatie van de N64 is heel erg hit or miss. Daarom heb ik een echte N64 console hier staan :)

Verwijderd

Sagat schreef op donderdag 30 september 2021 @ 13:02:
[...]

Eens, daarentegen heb je op de switch vaak dlc inbegrepen en is de game portable, en soms iets betere performance.

[...]

Ja mooi meegenomen dat je idd wii op hdmi hebt, en emu bak is ook leuk. Voor emu heb ik echter andere oplossingen met Mister en series s. Wil desondanks nog wel mijn wii hacken om dat native cube en hopelijk fatsoenlijk n64 emulatie te hebben. Hoewel long term dat op pc natuurlijk alleen maar beter gaat worden (voor zover het nog al niet prima of zelfs beter dan og is met oa upscaling van de gfx en betere/fijneren controllers.........op de series s vind ik n64 iig matigjes, en de mister kan het helaas niet en vermoeddelijk valt dit ook buiten zijn capaciteiten).
Alleen de resolutie werkt niet altijd lekker op de wii u als je een wii game speelt. Volgens mij moet je de wii u in 480p zetten om de beste kwaliteit te krijgen. Als je hem op 1080p laat staan dan wil dit niet heel goed schalen en krijg je een wazig beeld. Lijkt op een bug.

• LaFleche
Als ik eerlijk ben is die onscherpte/wazig beeld van de vwii mij nog niet opgevallen.
Op gbatemp.net wordt daar ook wel eens over gesproken
Ga er vandaag of morgen eens specifiek naar kijken

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-11 14:42
Er zijn toch slechts enkele wii u games die 1080 P zijn. het grootste gedeelte inclusief zowat alle first party is 720 P op Wii u

Zelfs op de switch is het meeste niet een 1080. vaak rond de 900

[ Voor 20% gewijzigd door gast7 op 30-09-2021 22:40 ]

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:09
Moet je nu eens zien oa.
- new super mario+luigi
- super mario 3d world
- paper mario

Ik ben helemaal niet kapot van de nieuwe Paper Mario games. Color Splash, Sticker Star, Origami King vielen me allemaal tegen. Zo zonde, want de eerste delen zijn erg goed.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• gast7
Raem schreef op donderdag 30 september 2021 @ 23:21:
[...]

Ik ben helemaal niet kapot van de nieuwe Paper Mario games. Color Splash, Sticker Star, Origami King vielen me allemaal tegen. Zo zonde, want de eerste delen zijn erg goed.
Er zit gelukkig wel weer een groei qua kwaliteit. van sticker star color splash naar origami king.

Bug fables zou ik aanraden als je een fix wilt qua gameplay van de oudere paper mario games

[ Voor 10% gewijzigd door gast7 op 30-09-2021 23:41 ]

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:42
Moet je nu eens zien oa.
- new super mario+luigi
- super mario 3d world
- paper mario

Dit! Daarom vind ik de Nintendo Switch een Nintendo WiiU Pro. :)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

LaFleche schreef op donderdag 30 september 2021 @ 14:41:

wii64
wii64 rice
not64
wiiu Vc
wiiu vc inject
wii vc
wii vc inject

:( Op de series s is n64 de minst goed werkende van het geen ik tot nu toe getest heb (wii was ik ook niet helemaal tevreden over, maar gezien dat een relatief nieuwe console is had ik daar nog wel vrede mee) dus ik hoopte idd met een echte wii dan van het n64 gezeur af te zijn.

Ga het nog steeds even testen op de wii (ooit), en heb eerlijk gezegd ook niet heel veel n64 games die ik echt graag wil spelen, vind het wel tof om de optie te hebben als er een hidden gem video voorbij komt waar dan een game inzit die ik wil testen.

Optie 2 is dan pc emulatie, eventueel nadat ik mijn pc geuprade heb. Hoewel doom64 dacht ik redelijk draaide, dat was echter meer een frustie dingetje omdat ik dat dan graag met muis wilde spelen en dat niet voorelkaar kreeg in ra :X

Optie 3, good old everdrive, maar dat is echt de laatste optie gezien ik dus simpelweg niet veel love heb voor de n64, het ook nog is een pal is, en ik dus nog alleen maar composite heb.....voor iets wat ik weinig gebruik vind ik een ED dan best prijzig.
Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2021 @ 16:26:
[...]

Alleen de resolutie werkt niet altijd lekker op de wii u als je een wii game speelt. Volgens mij moet je de wii u in 480p zetten om de beste kwaliteit te krijgen. Als je hem op 1080p laat staan dan wil dit niet heel goed schalen en krijg je een wazig beeld. Lijkt op een bug.
Wow das wel serieuze bug, vaag dat dit nooit voorbij gekomen is bij een mvg of my life in gaming ofzo? of zou dat weer een 'kadotje' zijn voor ons in pal land?

[ Voor 15% gewijzigd door Sagat op 01-10-2021 08:19 ]

10 second ninja DONE

Net maar een bestelling geplaatst op castlevania. Ik was op zoek naar een andere PSU voor de megadrive. Tijdens het rondkijken maar meteen de triple bypass toegevoegd en meteen ook maar een retrovision kabel toegevoegd als voorbereiding op een retrotink of ossc.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cem2yniLqQuy6r9kOPR_sJ9yl24=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dP7ozI3PlBueDa4jCCSxtk7t.jpg?f=fotoalbum_large

Weer 2 nieuwe evercade games in de collectie, heb er nu 8 :D

• 3style

3style

...

Nieuwste aanwinst, keer wat op 2dehands.be gekocht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Eykzd_eOGrDzNRSMkY_bH7N-ts=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IF1FFLGNbZn2f2J1EMzJzlqm.jpg?f=fotoalbum_large

• 3style

3style

...

cold_as_ijs schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:31:
@3style neem aan dat je nu ook meteen lid bent geworden van Club Nintendo :D
Als ik slim ben doe ik dat meteen inderdaad :)
Ik kan in ieder geval ook de last gen NES aanvinken op het formulier.
cold_as_ijs schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 08:42:
Net maar een bestelling geplaatst op castlevania. Ik was op zoek naar een andere PSU voor de megadrive. Tijdens het rondkijken maar meteen de triple bypass toegevoegd en meteen ook maar een retrovision kabel toegevoegd als voorbereiding op een retrotink of ossc.
CastleMania is een webwinkel uit de VS toch? Dergelijke producten probeer ik altijd binnen de EU aan te schaffen i.v.m. invoerrechten en verzendkosten. Ben wel benieuwd hoe dat de prijs beïnvloed van jouw bestelling.

Verder vind ik een triple bypass voor de Mega Drive bijna een vereiste tegenwoordig. Die jailbars zijn echt verschrikkelijk.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Seroczynski schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 14:26:
[...]

CastleMania is een webwinkel uit de VS toch? Dergelijke producten probeer ik altijd binnen de EU aan te schaffen i.v.m. invoerrechten en verzendkosten. Ben wel benieuwd hoe dat de prijs beïnvloed van jouw bestelling.

Verder vind ik een triple bypass voor de Mega Drive bijna een vereiste tegenwoordig. Die jailbars zijn echt verschrikkelijk.
Er kwam nog 65 dollar bij.

Heb je de triple bypass zelf geinstalleerd? Is het een beetje te doen door iemand die een soldeerbout kan vasthouden? Ben zeker geen electro expert maar de uitleg op retrorgb leek me prima te doen.
cold_as_ijs schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 16:20:
[...]

Er kwam nog 65 dollar bij.

Heb je de triple bypass zelf geinstalleerd? Is het een beetje te doen door iemand die een soldeerbout kan vasthouden? Ben zeker geen electro expert maar de uitleg op retrorgb leek me prima te doen.
Ja, alleen kan ik niet zo goed tellen en dus heeft mijn CSYNC heel lang op de verkeerde via gezeten waardoor het resultaat voor geen meter werkte. Iemand heeft mij echt weken later geattendeerd daarop en toen ik dat eenmaal had gecorrigeerd was het allemaal helemaal tof.

Stelde eigenlijk niets voor :+

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:43
3style schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 12:06:
[...]

Als ik slim ben doe ik dat meteen inderdaad :)
Ik kan in ieder geval ook de last gen NES aanvinken op het formulier.
Hahaha... grappig kaartje, ik zou het opsturen, misschien krijg je wel een reactie.

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-11 21:48
Eindelijk weer eens een echte gameboy color en Gameboy advance gekocht (wel met een IPS funny playing) scherm. Dat speelt toch wel veel fijner dan een kloon of de retroflag pi case. Inmiddels ook weer een paar leuke games gekocht op marktplaats. Nu zit ik te kijken naar een Everdrive voor de GBA of GBC, klopt het dat de Everdrives op Ali klonen zijn van de 'echte' versie die volgens mij nergens meer te koop is...

Ik heb ook nog twee Gameboy boekjes liggen zgan van Addams Family en Probotector en een postertje van Gameboy FIFA int. Soccer. Ook nog een zgan handleiding voor de PSP2. Als daar interesse voor is stuur maar een berichtje. Kan geruild worden tegen een leuk Gameboy spelletje.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 22:30
Linksquest schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 10:07:
[Afbeelding]

Weer 2 nieuwe evercade games in de collectie, heb er nu 8 :D
Zijn de games ook wat? Ik heb wel eens gekeken naar die setup, maar vond maar twee of drie van die carts "enigszins" interessant.

Liege, liege, liegebeest!

Verwijderd

Nog een paar spelletjes toegevoegd :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5oZgajt5cqVmGSpxCh34QonNEwA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jpcBErFLrY7W7F9LlVNZncuI.jpg?f=fotoalbum_large
Liegebeest schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 15:51:
[...]

Zijn de games ook wat? Ik heb wel eens gekeken naar die setup, maar vond maar twee of drie van die carts "enigszins" interessant.
elke cart van die ik nu heb, heeft wel een paar spellen die ik leuk vind, en voor een prijs van €18,00 bij bol.com kun je verkeerde koop doen. Binnenkort komt ook nog eens de console versie en daar werken de huidige carts ook op, dat alleen maar mooi mee genomen is. Lees anders ook gerust eens mijn eerste indruk en review.

• Ingelogd
Liegebeest schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 15:51:
[...]

Ik heb de Evercade ook en het is een leuk concept. Ik koop de cartridges om mij te laten verassen met games die ik normaal nooit zou spelen. Het wordt voor mij bepaald en het werkt zonder iets te hoeven in te stellen en dat bevalt mij tot nu toe goed. Ik kan ook alles wel emuleren maar daar wordt de lol toch snel minder. Er zitten toppers bij die ik helemaal uitspeel en er zijn er natuurlijk die mij niet kunnen bekoren.

Het Evercade Fans Group Magazine viel bij mij ook nog op de mat, doet mij een beetje denken aan de oude specifieke Nintendo en Sega magazines. De nostalgische gevoelens zijn soms te sterk en voor dat je het weet heb je weer iets gekocht O-) .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YJSJKWGGcl5h1qKRy7HI9PvtcYc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4epvMa1UQAhDrJJPAaQA42sB.jpg?f=fotoalbum_large

• mavi
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-11 00:58
Max Payne was het eerste spel dat ik uitspeelde op de originele Xbox.

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 22:30
Ingelogd schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 18:29:
[...]

Het Evercade Fans Group Magazine viel bij mij ook nog op de mat, doet mij een beetje denken aan de oude specifieke Nintendo en Sega magazines. De nostalgische gevoelens zijn soms te sterk en voor dat je het weet heb je weer iets gekocht O-) .
Jeeetje! Dat had ik niet aan zien komen, zo'n blad. Dat is wel echt inspelen op je doel-demografie, die opgroeide met dat soort tijdschriften. Lachen! :D

Liege, liege, liegebeest!

Ingelogd schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 18:29:
[...]

[Afbeelding]
Vet dat blad, moet ik me ook een keer voor inschrijven, mits dat kan natuurlijk.

• Ingelogd
Linksquest schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 07:08:
[...]

Vet dat blad, moet ik me ook een keer voor inschrijven, mits dat kan natuurlijk.
https://www.amazon.de/Eve...2CB07VN7P1W4%2CB07XC7BYFF ;)
Seroczynski schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 17:10:
[...]

Ja, alleen kan ik niet zo goed tellen en dus heeft mijn CSYNC heel lang op de verkeerde via gezeten waardoor het resultaat voor geen meter werkte. Iemand heeft mij echt weken later geattendeerd daarop en toen ik dat eenmaal had gecorrigeerd was het allemaal helemaal tof.

Stelde eigenlijk niets voor :+
Die jailbars, dat is dan vooral zichtbaar bij upscaling met retrotink e.d.? Op mijn crt valt het me iig niet op! Moet zeggen dat ik natuurlijk ook veel op pc en mister mijn md games speel ,dan zal het vast ook geen heel groot issue zijn :P

10 second ninja DONE

Persoonlijk vind ik de jailbars nou niet echt een probleem, heb ze wel gezien maar stoor me er niet aan. Waarschijnlijk valt het ook pas echt op na upscaling. Hier is een voorbeeld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DtaPUceudhOsZ1pOAaByACTi-tc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dsQJuEohRjt8vaSP10bDJGxU.jpg?f=user_large

Ik ga hem installeren voor fun van het knutselen.
Overigens is deze mod zeker bij de MD2 wel een aanrader om fatsoenlijk geluid te krijgen.

@Seroczynski waar heb jij de mini-din en cap gehaald?
Met name de condensator is nog een uitdaging. Lukt me nog niet om een smd te vinden met het formaat dat wordt aangegeven bij retrorgb.
cold_as_ijs schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:04:
Persoonlijk vind ik de jailbars nou niet echt een probleem, heb ze wel gezien maar stoor me er niet aan. Waarschijnlijk valt het ook pas echt op na upscaling. Hier is een voorbeeld.
[Afbeelding]

Overigens is deze mod zeker bij de MD2 wel een aanrader om fatsoenlijk geluid te krijgen.

Met name de condensator is nog een uitdaging. Lukt me nog niet om een smd te vinden met het formaat dat wordt aangegeven bij retrorgb.
Ik heb de Voultar RGB Triple Bypass bij Videogameperfection (binnen de EU) gekocht. Daarbij kan je gewoon een RGB kabel in de standaard video-out stoppen, dus hoef je geen extra poorten te plaatsen. Ik weet ook niet waar je op doelt m.b.t. de cap/condensator?

cold_as_ijs schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:04:
[Afbeelding]

Hoop niet dat mijn ogen het echt begeven maar ik zie weinig issues? kan iemand met paint ofzo wat cirkeltjes plaatsen wellicht? :S

Grappig genoeg heb ik het op mijn snes WEL, gigantisch bar in het midden van het scherm. Misschien is kijen of dat te vangen is op foto of film. Geen big deal omdat ik snes eigenlijk uitsluitend nog maar speel op mister of pc/other software emulatie. Twijfel nog steeds of ik deze snes ooit nog wil pimpen, een usa of jp snes wil halen, of een analogue oplossing.......of optie d :P niets, de (vergeelde |:( ) snes voor de looks houden (en wellicht 1x per jaar dat ik de drang krijg om van cart iets te spelen) en mister voor het daadwerkelijk gamen.

In korte tijd nu een ps1, x360 en (hopelijk na deze week) ook een saturn aan de collectie toegevoegd, alleen met de optie om niet officiele games te spelen en daarmee de library open te gooien......dus ja voor nu is het retro budget ook wel even klaar ;)

10 second ninja DONE

• 3style

3style

...

Sagat schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:40:
[...]

Hoop niet dat mijn ogen het echt begeven maar ik zie weinig issues? kan iemand met paint ofzo wat cirkeltjes plaatsen wellicht? :S

Grappig genoeg heb ik het op mijn snes WEL, gigantisch bar in het midden van het scherm. Misschien is kijen of dat te vangen is op foto of film. Geen big deal omdat ik snes eigenlijk uitsluitend nog maar speel op mister of pc/other software emulatie. Twijfel nog steeds of ik deze snes ooit nog wil pimpen, een usa of jp snes wil halen, of een analogue oplossing.......of optie d :P niets, de (vergeelde |:( ) snes voor de looks houden (en wellicht 1x per jaar dat ik de drang krijg om van cart iets te spelen) en mister voor het daadwerkelijk gamen.

In korte tijd nu een ps1, x360 en (hopelijk na deze week) ook een saturn aan de collectie toegevoegd, alleen met de optie om niet officiele games te spelen en daarmee de library open te gooien......dus ja voor nu is het retro budget ook wel even klaar ;)
Hier geen last van jailbars op mijn PAL snes icm RGB scart en OSSC (super cic region mod en dejitter).
Maar eigenlijk speel ik bijna altijd op een crt.
@Seroczynski Heb jij een MD2 toevallig?
Want daar hoef je dus inderdaad geen caps te installeren.

@Sagat ik zou toch maar eens de oogarts gaan bezoeken want de verticale strepen zijn in het plaatje wel zichtbaar hoor :D

• Eymas
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17-11 23:56
Hmm. Ik heb mijn MD2 nog niet nagekeken op jailbars eigenlijk, dit i.c.m. de component kabels van RGC. Wellicht even kijken op zowel mijn crt en mijn capture card. Ik kan 240p direct capturen, of via de gbs-control upscalen.

Ik was wel van plan om te kijken naar de triple bypass ongeacht of ik problemen ervaar, want voor audio zal het wel belonen om het toch te installeren. Blijft een van de sterkere krachten van de MD.
hmm volgens retrorgb zijn de caps wel nodig om RAM noise te verminderen. Als je dit niet doet versterkt de nieuwe amp het alleen maar. https://www.retrorgb.com/genesis1rgbbypass.html
cold_as_ijs schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:05:
hmm volgens retrorgb zijn de caps wel nodig om RAM noise te verminderen. Als je dit niet doet versterkt de nieuwe amp het alleen maar. https://www.retrorgb.com/genesis1rgbbypass.html
Ik heb de handleiding bij het desbetreffende product gevolgd, dit waren de stappen die ik moest doorlopen: https://videogameperfecti...rive-bypass-installation/

Ben erg tevreden met het resultaat, en heb zeker niet het idee dat er 'iets' nog niet goed zit.

Thanks, is inderdaad een iets ander bordje dan wat ik heb gevonden.
Zal binnenkort eens de Sega gaan openschroeven, kan ik zelf even meten hoe lang de caps moeten zijn.

Overigens kwam ik net ook de switchless mod tegen. Denk dat ik die ook maar meteen toevoeg. Kom toch genoeg genesis games tegen voor een mooi prijsje, kan wel handig zijn om die ook te kunnen spelen. Vind de oplossing met switches er echt niet uitzien.
cold_as_ijs schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:44:
Thanks, is inderdaad een iets ander bordje dan wat ik heb gevonden.
Zal binnenkort eens de Sega gaan openschroeven, kan ik zelf even meten hoe lang de caps moeten zijn.

Overigens kwam ik net ook de switchless mod tegen. Denk dat ik die ook maar meteen toevoeg. Kom toch genoeg genesis games tegen voor een mooi prijsje, kan wel handig zijn om die ook te kunnen spelen. Vind de oplossing met switches er echt niet uitzien.
Ik wou ook nog een keer een switchless mod doen, maar eigelijk staat mijn console 99% van de tijd op NTSC-U dus ik vind het niet zo heel belangrijk. Heb er destijds wel twee bordjes voor gehaald, maar die specifieke implementatie had weer wat gedonder met de Everdrives geloof ik.

Anyway, ik heb speciaal voor jou even een foto uit den ouden doosch getrokken. Ik vind namelijk dat een switch inbouwen best wel netjes kan ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m45gRvTbNf8vnxsUOX7uQFOP_hc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6hZ7OTKBg34XRbsFNzNG5szD.jpg?f=fotoalbum_large

Veel mensen gebruiken om de een of andere reden van die mega-lompe switches, die ze in de cockpit van een Boeing 747 ook gebruiken. Waarom het allemaal zo knettersgroot en lelijk moet snap ik ook niet. Je ziet ze op alle consoles weer terugkomen.. NES, SNES, MD, Saturn, doodzonde vind ik dat.

[ Voor 9% gewijzigd door Seroczynski op 04-10-2021 14:57 ]

cold_as_ijs schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:00:
@Sagat ik zou toch maar eens de oogarts gaan bezoeken want de verticale strepen zijn in het plaatje wel zichtbaar hoor :D
Haha nou err dat ga ik ook serieus doen! B) nooit bril nodig gehad maar merk dat 'van dichtbij' lezen idd wat tricky is tegenwoordig :X Dus stond al op de planning.......

Ik heb het plaatje nog even of mij andere iets grotere en 1440p beeldscherm bekeken en idd, na (lang) kijken zie ik idd links, boven het woord before wat dunne streepjes lopen die ik op de rechter kant niet zie, maar ik zal als ik mijn jampotglazen bril straks heb 8)7 nog een keertje extra kijken ;)
3style schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:59:
[...]

Hier geen last van jailbars op mijn PAL snes icm RGB scart en OSSC (super cic region mod en dejitter).
Maar eigenlijk speel ik bijna altijd op een crt.
goed.....waar te beginnen
mijn is ook pal, maar dat hoeft dus niet het probleem te zijn maar
composite
en mijn snes zit op mijn '2e' crt tv. Dus eerst maar is kijken of het ook te zien is op de lg.
Verder is het dus een launch model, dus zeker geen 1 chipper! Maar goed nogal low prio probleempje dus.

[ Voor 28% gewijzigd door Sagat op 04-10-2021 15:12 ]

10 second ninja DONE

Sagat schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:08:
[...]

Haha nou err dat ga ik ook serieus doen! B) nooit bril nodig gehad maar merk dat 'van dichtbij' lezen idd wat tricky is tegenwoordig :X Dus stond al op de planning.......

Ik heb het plaatje nog even of mij andere iets grotere en 1440p beeldscherm bekeken en idd, na (lang) kijken zie ik idd links, boven het woord before wat dunne streepjes lopen die ik op de rechter kant niet zie, maar ik zal als ik mijn jampotglazen bril straks heb 8)7 nog een keertje extra kijken ;)
Misschien maar beter als je geen bril gaat halen, de kwaliteit van je retro consoles wordt dan ineens heel slecht. Moet je straks alle consoles gaan lopen modden omdat je ineens de tekortkomingen gaat zien _O-
cold_as_ijs schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:17:
[...]

Misschien maar beter als je geen bril gaat halen, de kwaliteit van je retro consoles wordt dan ineens heel slecht. Moet je straks alle consoles gaan lopen modden omdat je ineens de tekortkomingen gaat zien _O-
Ingebouwde composite blending!

Maar verwacht dat het gelukkig nog wel meevalt, zal het tzt ongetwijfeld delen hier!

10 second ninja DONE

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03:25

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Afgelopen weekend ben ik aan de slag gegaan om mijn OG Xboxen om te bouwen, heb er 2 klaarstaan namelijk voor upgrades. Zelf heb ik een Xbox 1.6 met openxenium modchip, 3TB Sata (2,2TB usable) en daar komt een XboxHDMI upgrade in samen met een OGX360-T4.

Daarnaast heb ik een Xbox 1.0 en 1.1 liggen. De 1.1 had een niet werkende softmod. Dus opnieuw softmod gedaan met Splinter cell om daarna een TSOP flash te doen. Hiervoor moest ik eerst bridges solderen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9qQe7t_grp_9g9JIphCOombY2w4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lSbKJ1D2HkJbjceTb9VYQ9pv.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn geluk, ik verhit het eilandje te lang, gelukkig kon ik de trace blootleggen en een fijn koperdraadje eraan solderen. Bios flash was direct succesvol dus ik plaats een 2TB drive. Omdat mijn 3TB helemaal loaded is wilde ik deze clonen naar de 2TB. Deze sluit ik allebei aan op mijn desktop en voor het gemak gebruik ik een molex nara 2x sata power verloop zodat ik de voedingskabels lekker kan laten zitten in de case. Blaast die kabel allebei de disks op, ze draaien niet eens meer!

Nu heb ik alleen nog maar 500GB schijven liggen. Erg jammer, maar daar doen we het eerst maar mee. Wel een frustrerende paar dagen zo. Enige lichtpuntje is de nieuwe beta van FATXplorer die moeiteloos HDDs kan mounten en zelfs formatteren voor de Xbox.

• laugh
  • Niet online
LoCuTuS2000 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:10:
Afgelopen weekend ben ik aan de slag gegaan om mijn OG Xboxen om te bouwen, heb er 2 klaarstaan namelijk voor upgrades. Zelf heb ik een Xbox 1.6 met openxenium modchip, 3TB Sata (2,2TB usable) en daar komt een XboxHDMI upgrade in samen met een OGX360-T4.

Daarnaast heb ik een Xbox 1.0 en 1.1 liggen. De 1.1 had een niet werkende softmod. Dus opnieuw softmod gedaan met Splinter cell om daarna een TSOP flash te doen. Hiervoor moest ik eerst bridges solderen:

[Afbeelding]

Mijn geluk, ik verhit het eilandje te lang, gelukkig kon ik de trace blootleggen en een fijn koperdraadje eraan solderen. Bios flash was direct succesvol dus ik plaats een 2TB drive. Omdat mijn 3TB helemaal loaded is wilde ik deze clonen naar de 2TB. Deze sluit ik allebei aan op mijn desktop en voor het gemak gebruik ik een molex nara 2x sata power verloop zodat ik de voedingskabels lekker kan laten zitten in de case. Blaast die kabel allebei de disks op, ze draaien niet eens meer!

Nu heb ik alleen nog maar 500GB schijven liggen. Erg jammer, maar daar doen we het eerst maar mee. Wel een frustrerende paar dagen zo. Enige lichtpuntje is de nieuwe beta van FATXplorer die moeiteloos HDDs kan mounten en zelfs formatteren voor de Xbox.
Ah jammer! Fouten maken we allemaal. Gebruik je flux? Komt het misschien door je soldeerbout dat het mis ging? Ik heb zelf nooit van die hele goedkope soldeerbouten geprobeerd, maar ik kan me voorstellen dat het daarmee zeker lastiger wordt.

Bijvoorbeeld dat ze niet goed temperatuur vasthouden of dat je de temperatuur niet kan instellen zoals bij een soldeerstation. Daarmee vergroot je de kans dat je schade krijgt.

Ik zie trouwens een broken trace bij R7R3 die zo te zien naar R7R4 loopt als ik het niet verkeerd zie.

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

laugh schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:48:
[...]

Ah jammer! Fouten maken we allemaal. Gebruik je flux? Komt het misschien door je soldeerbout dat het mis ging? Ik heb zelf nooit van die hele goedkope soldeerbouten geprobeerd, maar ik kan me voorstellen dat het daarmee zeker lastiger wordt.

Bijvoorbeeld dat ze niet goed temperatuur vasthouden of dat je de temperatuur niet kan instellen zoals bij een soldeerstation. Daarmee vergroot je de kans dat je schade krijgt.

Ik zie trouwens een broken trace bij R7R3 die zo te zien naar R7R4 loopt als ik het niet verkeerd zie.
Gelukkig heb ik een mooi Weller station die goed heet wordt, ik had alleen geen aceton meer in huis om de bestaande soldeer goed schoon te maken. Loodvrij tin (die standaard op het board zit) mixed niet goed met standaard soldeer en het lukte mij gewoon niet om een brug van soldeer te maken. Uiteindelijk heb ik een draadje gebruikt om de brug te maken. Flux gebruik ik zeker en naderhand maak ik het schoon met pure isopropanol.

Alles wat ik hier trouwens noteer is op basis van de adviezen van mijn vader die laten we zeggen 60 jaar ervaring heeft met solderen, dit heb ik allemaal niet fact-checked :P. Toch vind ik het gek dat het mij niet lukte om een brug te maken maar wel om een trace open te krabben en een haarfijne draad aan te solderen. Het eerste leek mij makkelijker dan het tweede. Maar goed, het werkte ik heb de BIOS geflashed en draai nu met een mooi IND-5003 bios.

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Hoe weet je zeker dat het er ook effectief inzit?
Doos kan evengoed nagemaakt zijn, een gelijkaardig gewicht erin en gesealed…

Zolang je het niet openmaakt is beide waar natuurlijk, het zit er zowel wél in als niet 😄

(Retro) Game collectie

Verwijderd

Bruiser schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 18:18:

Zolang je het niet openmaakt is beide waar natuurlijk, het zit er zowel wél in als niet 😄
Open maken die handel en spelen er mee!! *O*

Hier vertrouw ik wel op.

Niet alles word tegenwoordig nagemaakt. Dit is alleen voor specifieke verzamelaars interessant.

Maar goed tegenwoordig kun je niemand meer vertrouwen..

• gast7

power glove is veel te weinig publiek voor, om iemand mee te foppen

Namaak komt met name voor bij het spul dat heel veel mensen willen hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door gast7 op 05-10-2021 21:57 ]

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-11 17:28
Om ook weer eens een teken van leven te geven, afgelopen week heb ik Hachiemon binnen gekregen, CIB. Het is een Japanse exclusive voor de GBA, waarin je als een ei met grote lippen speelt (en deze lippen als een grappling hook kan gebruiken). Stond al een tijdje op m'n lijst van 'Lijkt me leuk om te spelen', en kwam vorige maand ter sprake bij een evenement. Waar we erachter kwamen dat het spel qua prijs juist wat gedropt was (van $400 naar ong $70 in 2 jaar). Dus had 'm maar eens aangeschaft.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/706602590909235260/895218974667718666/IMG_20210930_113446__01.jpg

Wil eigenlijk Gunple (Ganpuru): Gunman's Proof voor de SFC ook nog eens aanschaffen, maar de prijzen liggen me toch echt nog te hoog.

Verder niet te druk bezig met retro spul om het moment, maar rustig aan ook nog eens aan het zoeken naar een PC-Engine (met RGB out, als het even kan :P ). En ik neig heel erg naar een keer een Amiga Commodore aan te schaffen, dat is toch wel een groot onderdeel van m'n jeugd geweest. En on that note, heb ik de A500 Mini al wel besteld :)

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

De Xbox wii2hdmi mod lijkt eindelijk te lukken. Bijna alle kleuren werken dus ik moet nog een paar verbindingen nalopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bQL7xSVEG9o7meD9Fj2rupmISdQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OiLVKzVEQniDDrTJ2n4Ngej1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LEdalRskxgr4qajUCR53mJjo-TE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/luAu0uFAeHHibKx61d97mM3N.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zzj9lJjF2Nq5MpFHM5wS95LozBQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gkZAOGaGZoltXvXbqtSyd4Rt.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YCVeeQYzuI-xcrENNZjzl9mJHDY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MvnVCHz4szuKzFs4SDvyb6LY.jpg?f=fotoalbum_tile

Fixed, PB (Blauw) zat los!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v89dqpCJgiB64TXjjUe6fthvl1s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l60Ja9ustqiBRDdXUipquNnf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door LoCuTuS2000 op 06-10-2021 12:32 ]

• laugh
  • Niet online
LoCuTuS2000 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 12:02:
De Xbox wii2hdmi mod lijkt eindelijk te lukken. Bijna alle kleuren werken dus ik moet nog een paar verbindingen nalopen.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Fixed, PB (Blauw) zat los!

[Afbeelding]
Nice maar de solder joints kunnen wel beter. Je ziet het aan de bovenkant en onderkant.

Beste is goede flux gebruiken, pad pre tinnen. Draad alvast strippen zodat je niet je draad verbrandt, maar je wilt niet je draad te lang maken en bloot leggen. Net genoeg zodat het past op de pad.

Vergelijk dit met solder joints zoals deze wat ik een tijd terug gedaan had en je snapt wat ik bedoel. Dan krijg je een mooie, goede en sterke connectie. Die cold solder joints wil je niet hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z9NS6ln0t6QOA3X4FGka_1KBqnc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ipvx5a7LyDYJtZlkbsWKbqeF.jpg?f=fotoalbum_large
Zag net dit voorbij komen
YouTube: SEGA Mega Drive - Castlevania X68000 MD (DEMO)+ROM DOWNLOAD
Iemand die 'even' de sharp68k version van castevania gedownport heeft naar de megadrive :o
Ok disclaimer, meer een proof of concept en het is alleen het eerste level, maar toch!

Sowieso krijgt het apparaatje veel liefde, er zijn dus ook al projecten om SotN er speelbaar op te krijgen.

En ik zag ook iets van iemand die (dacht ik) Rondo (of blood, pc engine cd) op de sega master system aan het proggen was? HOE DAN? (kan het even niet terug vinden, misschien dat ik later nog linkje kan vinden...

Echt mad respect voor die gasten!

edit: het master system project was een 'mock up' dus meer een idee dat echt iets werkends (i guess) maar ik had dus deze tweet gezien
https://twitter.com/amaweks/status/1442591225777950722
Mja, denk (sorry sms fans!) dat de humble sms helaas niet krachtig genoeg is om het eer aan te doen, maar wow, als ze de gameplay wel zouden kunnen reproduceren zou dat natuurlijk al zeer indrukwekkend zijn!

[ Voor 22% gewijzigd door Sagat op 07-10-2021 09:52 ]

10 second ninja DONE

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ja castlevania op de sms zou cool zijn. Volgens mij is de msx versie al wel geport.

Iemand werkt aan de Nes Castlevania op de sms mbv Alex Kidd level editor (kidded).

Een hack van Master of Darkness met Castlevania graphics zou ook wel geinig zijn. Hoewel ik het spel vrij suf vind.

Zelf ben ik bezig met een verbeterde versie van Sonic op de sms. Eerder heb ik de Sonic sprite aangepast maar ben nu ook bezig met de andere sprites, delen van de achtergrond, en muziek. Gameplay blijft hetzelfde. Ik hoop binnenkort een nieuwe versie te releasen.

• 3style

3style

...

Slogra schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:26:
Ja castlevania op de sms zou cool zijn. Volgens mij is de msx versie al wel geport.

Iemand werkt aan de Nes Castlevania op de sms mbv Alex Kidd level editor (kidded).

Een hack van Master of Darkness met Castlevania graphics zou ook wel geinig zijn. Hoewel ik het spel vrij suf vind.

Zelf ben ik bezig met een verbeterde versie van Sonic op de sms. Eerder heb ik de Sonic sprite aangepast maar ben nu ook bezig met de andere sprites, delen van de achtergrond, en muziek. Gameplay blijft hetzelfde. Ik hoop binnenkort een nieuwe versie te releasen.
Sonic 1 Japanse versie had geloof ik ook andere (betere) achtergronden.

• Slogra
  • Niet online
Dat klopt, en is zeker aan te raden, maar dat is op de mega drive en ik ben bezig met de master system versie.

• 3style

3style

...

Slogra schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:34:
Dat klopt, en is zeker aan te raden, maar dat is op de mega drive en ik ben bezig met de master system versie.
Ja klopt, speel je dan op een crt of naar hdtv?

• Slogra
  • Niet online
Wat bedoel je?

• 3style

3style

...

Op welk scherm je speelt, good old crt (zo'n oude beeldbuis weet je wel) of een hdtv. Sprites op een crt is een andere ervaring dan op een plat scherm/pc monitor.

• Slogra
  • Niet online
Op m'n pc test ik met de mekaw emulator. Langere speelsesies doe ik met retropie op een oled tv.
Ik heb heb een Master System 2 en een crt, maar wegens gebrek aan ntsc mod en everdrive speel ik daar nooit op.

• mavi
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-11 00:58
Onlangs een oude Game Boy hersteld. Werkt nu perfect :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iSYt10Xrh6Es-tSaAbj5ObY1iaY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YeUyORnVrVc2QBV2K0AS63Ie.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VB_JSymqgKljH6Xsx0VN5UCDWF0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RjBWXL9WVCjPQSjrOGNyhT7y.jpg?f=fotoalbum_large

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2_0g4wVTMkCzwGQxApTJWKPt3fI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KUt57eAJGK6IvgdDLguYgiIc.jpg?f=fotoalbum_large

Ben ik weer, nu met een werkende ogx360-t4 en daarop een Logitech F710 wireless controller. Werkt als een tiet! :p

https://github.com/Ryzee119/ogx360_t4

[ Voor 3% gewijzigd door LoCuTuS2000 op 07-10-2021 18:52 ]

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:05
Sagat schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 08:17:
[...]

:( Op de series s is n64 de minst goed werkende van het geen ik tot nu toe getest heb (wii was ik ook niet helemaal tevreden over, maar gezien dat een relatief nieuwe console is had ik daar nog wel vrede mee) dus ik hoopte idd met een echte wii dan van het n64 gezeur af te zijn.

Ga het nog steeds even testen op de wii (ooit), en heb eerlijk gezegd ook niet heel veel n64 games die ik echt graag wil spelen, vind het wel tof om de optie te hebben als er een hidden gem video voorbij komt waar dan een game inzit die ik wil testen.

Optie 2 is dan pc emulatie, eventueel nadat ik mijn pc geuprade heb. Hoewel doom64 dacht ik redelijk draaide, dat was echter meer een frustie dingetje omdat ik dat dan graag met muis wilde spelen en dat niet voorelkaar kreeg in ra :X

Optie 3, good old everdrive, maar dat is echt de laatste optie gezien ik dus simpelweg niet veel love heb voor de n64, het ook nog is een pal is, en ik dus nog alleen maar composite heb.....voor iets wat ik weinig gebruik vind ik een ED dan best prijzig.
Wii en Wii U is allebei ook gewoon emulatie en niet feilloos. Ook visueel een groot verschil met de echte N64 (wat je overigens ook als voordeel kan zien).

Wat trouwens nog een optie is, is de ED64 Plus of de Super 64 (rebranded als 340 in 1 multicart met SD kaart erbij). Chinese kloon van de Everdrive, maar dan voor een paar tientjes ipv 150-250 euro.
BarôZZa schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 18:51:
[...]

Wii en Wii U is allebei ook gewoon emulatie en niet feilloos.
Ja is ook eigenlijk wel logisch, in principe hoopte ik dat er een wii (u) n64 emulator was van nintendo zelf, maar voor VC hebben ze per game gewerkt meen ik.....dus non vc games zullen niet veel beter zijn dan bij andere software emu's i guess.
En ook geen hand on ervaring met officiele n64 vc...had volgens mij alleen fzero(snes), en soldier blade en super star soldier (beiden PCE) geloof ik, was al niet te happig om geld in de vc te pompen en al helemaal niet toen bleek dat je op de wii u alles opnieuw moest kopen (ok eerlijk is eerlijk, op een gegeven moment kon de games legaal exporteren en importeren maar wat een ellende :( )
Ook visueel een groot verschil met de echte N64 (wat je overigens ook als voordeel kan zien).
:D Ja n64 didn't age well, iig 3d spul maar dat is natuurlijk niet anders voor de saturn en ps1
Wat trouwens nog een optie is, is de ED64 Plus of de Super 64 (rebranded als 340 in 1 multicart met SD kaart erbij). Chinese kloon van de Everdrive, maar dan voor een paar tientjes ipv 150-250 euro.
Heb zeker weinig zin om een echte ED te halen, maar als het mijn n64 niet sloopt is dat wel een geinig optie, hell als het mijn n64 wel sloopt is dat een mooie reden om dan een non pal examplaar te halen :+

10 second ninja DONE

LoCuTuS2000 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 18:50:
[Afbeelding]

Ben ik weer, nu met een werkende ogx360-t4 en daarop een Logitech F710 wireless controller. Werkt als een tiet! :p

https://github.com/Ryzee119/ogx360_t4
Dergelijke third-party controllers staan bij mij niet heel hoog aangeschreven... Wat vind jij het voordeel van deze controller t.o.v. een originele Xbox controller?
Sagat schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 19:46:
[...]

Heb zeker weinig zin om een echte ED te halen, maar als het mijn n64 niet sloopt is dat wel een geinig optie, hell als het mijn n64 wel sloopt is dat een mooie reden om dan een non pal examplaar te halen :+
EverDrive-64 X5 is €85 excl. verzendkosten. Dat zou ik aanraden in tegenstelling tot Chinese kloon devices.

[ Voor 24% gewijzigd door Seroczynski op 07-10-2021 21:29 ]

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Seroczynski schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 21:24:
[...]

Dergelijke third-party controllers staan bij mij niet heel hoog aangeschreven... Wat vind jij het voordeel van deze controller t.o.v. een originele Xbox controller?

[...]

EverDrive-64 X5 is €85 excl. verzendkosten. Dat zou ik aanraden in tegenstelling tot Chinese kloon devices.
Deze controller had ik al voor de PC liggen en heb ik gebruikt als proof of concept. De ogx360 is bedoeld om wireless controllers op de originele Xbox te gebruiken. Als ik een Microsoft wireless USB receiver koop kan ik de Xbox 360 of Xbox one controllers gebruiken. Met de 8bitdo retro receiver zelfs nog meer controller zoals de PS3 sixaxis.

Hoewel ik op zich best tevreden ben met deze Logitech heb ik ook een Logitech wireless rumble controller voor de originele Xbox en die werkt droevig slecht. Nu kan ik in ieder geval goede wireless controllers gebruiken en daar ben ik erg blij mee!

• LaFleche
BarôZZa schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 18:51:
[...]

Wii en Wii U is allebei ook gewoon emulatie en niet feilloos. Ook visueel een groot verschil met de echte N64 (wat je overigens ook als voordeel kan zien).

N64 op wiiu/vwii is niet altijd emulatie.
Heb zelf goede ervaringen met onderstaande lijst

https://gbatemp.net/threa...-n64-game-on-wiiu.576452/

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:05
LaFleche schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:58:
[...]

Het is 100% altijd emulatie, ze hebben geen games geport.

Daarom bestaan er ook injectors.

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-11 21:50

Gotiniens

Fairly odd Tim

LaFleche schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:58:
[...]

de N64 en de WiiU hebben andere processor architecturen toch? Dan moet het toch altijd emulatie zijn?

Verwijderd

Gotiniens schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:09:
[...]

de N64 en de WiiU hebben andere processor architecturen toch? Dan moet het toch altijd emulatie zijn?
N64 games zijn volgens mij altijd emulatie. Er zit in de wii u wel gamecube hardware om native gamecube games te kunnen spelen. In de eerste wii zit ook gamecube hardware. Maar N64 hardware zit er naar mijn weten niet in.

• LaFleche
ah okay.... duidelijk...eigenlijk ook logisch (stom!).
wel zo dat de ninty vc's (zowel op wii als wiiu) het altijd wel goed doen en dat de andere meer een hit-and-miss zijn.
maar zoals eerder hier gezegd: N64 (en PS1 wat dat betreft ook) is niet zo lekker oud geworden. zeker 3d games zijn -in mijn ogen dan- niet om aan te zien.

Zelfs ps2/dreamcast generatie heeft het wel eens moeilijk als het om het visuele aspect gaat

• Frankvbr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-11 10:54
Ik weet niet helemaal waar ik deze vraag het beste kan plaatsen, maar hier zitten waarschijnlijk wel wat kenners.

Ik heb een 'dansmat' liggen hier die ik voor de kleine wil aansluiten op Stepmania o.i.d.
Nu zit er deze kabel aan. Heeft iemand een idee wat voor aansluiting het is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yX136_kOCOHunSqp6O2PLpO95Ts=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JSXU1iMT7T9KmjtsSh8UR9Lf.jpg?f=fotoalbum_large

Ik dacht eerst dat het zoiets was, maar dat past duidelijk niet:
https://i.ebayimg.com/images/g/06QAAOSw5w9gsT7a/s-l1600.jpg

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
Frankvbr schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:49:
Ik weet niet helemaal waar ik deze vraag het beste kan plaatsen, maar hier zitten waarschijnlijk wel wat kenners.

Ik heb een 'dansmat' liggen hier die ik voor de kleine wil aansluiten op Stepmania o.i.d.
Nu zit er deze kabel aan. Heeft iemand een idee wat voor aansluiting het is?

[Afbeelding]

Ik dacht eerst dat het zoiets was, maar dat past duidelijk niet:
https://i.ebayimg.com/images/g/06QAAOSw5w9gsT7a/s-l1600.jpg
Wat je nodig hebt is een "xbox 360 breakaway cable"

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Dilemma…

Ik zou de collectie eens willen “uitkuisen”, te beginnen met mijn dubbels maar ik bots al direct op het eerste dilemma met de Snes collectie.

Welke hou ik bij…
PAL (cart only) vs NTSC (cart only)
PAL (boxed of CIB) vs NTSC (cart only)
PAL (HOL cart/boxed of CIB) vs NTSC (cart/boxed of CIB)

Ik heb er duidelijk veel te veel :p

De boxed/CIB collectie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ntQsafmyW1eRApPdufZk4KK7yw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bBBJunjYUI1QgsErYufS0myl.jpg?f=fotoalbum_large

De cart only collectie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/627o1zoTmk1e5UvNaAUtexknbpg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r1aALOVgX44Ir7Crff2QhWBP.jpg?f=fotoalbum_large

NTSC speelt over het algemeen fijner (want de meeste games zijn oorspronkelijk bedoeld/gecodeerd voor 60Hz). Maar is het het waard om een boxed of CIB (of een HOL) ervoor weg te doen?

Ik hoor graag jullie mening ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Bruiser op 09-10-2021 06:22 ]

(Retro) Game collectie

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:14:
[...]

N64 games zijn volgens mij altijd emulatie. Er zit in de wii u wel gamecube hardware om native gamecube games te kunnen spelen. In de eerste wii zit ook gamecube hardware. Maar N64 hardware zit er naar mijn weten niet in.
De orginele Wii was ook de eerste, en enige Nintendo console die "echt" backwards compatible is.

Volgens mij zijn alleen de volgende andere systemen met hardware matige ondersteuning voor de vorige generatie.

SMD > SMS
PS2 phat > PS1
PS3 phat > PS2 (PS1 was ook emulatie)

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11 11:50
Verwijderd schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 18:26:
[...]

De orginele Wii was ook de eerste, en enige Nintendo console die "echt" backwards compatible is.

Volgens mij zijn alleen de volgende andere systemen met hardware matige ondersteuning voor de vorige generatie.

SMD > SMS
PS2 phat > PS1
Bij de 60gb Japanse versie wat ps1 toch ook hardwarematig?

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12:50
Bruiser schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 18:18:
Dilemma…

Ik zou de collectie eens willen “uitkuisen”, te beginnen met mijn dubbels maar ik bots al direct op het eerste dilemma met de Snes collectie.

Welke hou ik bij…

[Afbeelding]

[Afbeelding]

NTSC speelt over het algemeen fijner (want de meeste games zijn oorspronkelijk bedoeld/gecodeerd voor 60Hz). Maar is het het waard om een boxed of CIB (of een HOL) ervoor weg te doen?

Ik zou PAL bewaren. Zelf nooit wat met NTSC gedaan en PAL is in mijn ogen hoe we het vroeger speelden. Zit meer nostalgische waarde voor mij aan.

• Frankvbr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-11 10:54
gravitone schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:54:
[...]

Wat je nodig hebt is een "xbox 360 breakaway cable"
Dat is dat plaatje van eBay toch? Want dat past niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 18:26:
[...]

SMD > SMS
PS2 phat > PS1
Wii u heeft wii en gamecube ondersteuning hardwarematig.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 20:19:
[...]

Wii u heeft wii en gamecube ondersteuning hardwarematig.
Wist wel van de wii, maar de cube nooit geweten maar, werkt dat ook een beetje goed?
Zou het natuurlijk wel zelf kunnen testen, als ik daar nu niet te lui voor was :$
Bruiser schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 18:18:
Dilemma…

Welke hou ik bij…

[Afbeelding]

[Afbeelding]

TomBraamhaar schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 20:03:
[...]

Ik zou PAL bewaren. Zelf nooit wat met NTSC gedaan en PAL is in mijn ogen hoe we het vroeger speelden. Zit meer nostalgische waarde voor mij aan.
Vroeger nooit NTSC gespeeld, wel eens gehuurd via de Videoland. Echter zou ik persoonlijk alles PAL de deur uit doen (als je dan toch opruimen gaat) en het NTSC spul houden. 60Hz is in grofweg 95% van de gevallen hoe het gespeeld hoort te worden. Dat wij hier vroeger PAL hadden zegt niet dat wij vroeger niet gewoon genaaid zijn met tragere games en soms slechte ports waardoor we met een squished beeld zitten (wat trouwens tegenwoordig met een RetroTink X5 op is te lossen, iets om over na te denken).

Pagina: 1 ... 114 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.