Op Videopac heb ik leren ´racen´Kringloopdingen. Had nog nooit van de Philips Videopac gehoord, maar kon het niet laten liggen. Is blijkbaar de Europese versie van de Magnavox Odyssey 2. Die kende ik wel.
Mocht er trouwens iemand zitten die hier toevallig Videopac dingen spaart: stuur gerust een DM.
Prachtige cartridges (kwa bouw)!
Verwijderd
Wat had ik daar vroeger een enorm hekel aan, die stickers van de winkel op een doosje. Er af halen is praktisch haast onmogelijk, zeker bij de doosjes die van dat fancy silver of goud hadden. Zoals Pokemon Silver en Gold. Dan trok je het hele doosje gewoon kapot.sarlo schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 18:05:
Via via alle Japanse pocket monsters kunnen oppikken. Die gaan in een frame met een Gameboy erbij
[Afbeelding]
Los van dat, mooie collectie
Precies de reden dat ik de sticker niet ga verwijderenVerwijderd schreef op zondag 19 september 2021 @ 11:03:
[...]
Wat had ik daar vroeger een enorm hekel aan, die stickers van de winkel op een doosje. Er af halen is praktisch haast onmogelijk, zeker bij de doosjes die van dat fancy silver of goud hadden. Zoals Pokemon Silver en Gold. Dan trok je het hele doosje gewoon kapot.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Verwijderd
Zoals ik het op de foto zie lijkt het mij een puur kartonnen doosje zonder glitter poespas. Je zou het daar nog kunnen proberen met een föhn oid om het plak gedeelte te verwarmen. Zo deed ik dat vroeger ook met stickers die op laptops zaten.sarlo schreef op zondag 19 september 2021 @ 16:57:
[...]
Precies de reden dat ik de sticker niet ga verwijderen
Die glitter dozen zijn echter erg glad dus daar zouden stickers juist veel makkelijker vanaf gaan. Met de ruwere kartonnen dozen bij zowat de rest is het naar mijn mening een stuk lastiger.Verwijderd schreef op zondag 19 september 2021 @ 11:03:
[...]
Wat had ik daar vroeger een enorm hekel aan, die stickers van de winkel op een doosje. Er af halen is praktisch haast onmogelijk, zeker bij de doosjes die van dat fancy silver of goud hadden. Zoals Pokemon Silver en Gold. Dan trok je het hele doosje gewoon kapot.
Het hangt natuurlijk ook van de sticker af. Met name security stickers kun je beter laten zitten die zijn haast onmogelijk om te verwijderen.
- Exorcist
- Registratie: Maart 2002
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- Microsoft Xbox + 1 Controller
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
didado schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 20:31:
Een gesealde orginele Xbox console met de game Burnout Revenge (2005)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat een ontzettende dikke set zo zeg! Nieuw ook in principe, nice!
Los daarvan is Burnout Revenge in mijn ogen de beste Burnout. Tof!
Thanks!Exorcist schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 22:08:
[...]
![]()
![]()
![]()
Wat een ontzettende dikke set zo zeg! Nieuw ook in principe, nice!
Los daarvan is Burnout Revenge in mijn ogen de beste Burnout. Tof!
Burnout 3: Takedown (PS2 versie) heb ik uren achter gezeten. Moet ze allebei nog een keer spelen om te zien welke mijn favoriet is.
Verwijderd
Wow gaafdidado schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 20:31:
Een gesealde orginele Xbox console met de game Burnout Revenge (2005)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mag ik vragen hoeveel je voor een gesealde versie hebt betaald?
Ik praat liever niet over wat ik besteed aan mijn collectie. Wil je tegenwoordig iets sealed hebben dan weet je sowieso dat het veel geld kost.Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 22:41:
[...]
Wow gaaf![]()
Mag ik vragen hoeveel je voor een gesealde versie hebt betaald?
Ik kan alleen zeggen wat je ook zou betalen voor een Xbox of PlayStation hedendaags.
Naja enige wat mensen dan zien is oh het is 700 euro. Ieder zijn ding toch, de ander vindt het leuk om voor tienduizenden euros een stukje antiek in huis te zetten. Maar je hebt gelijk, het is niet heel interessant. Sowieso zijn "sealed" spullen duur.didado schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 22:54:
[...]
Ik praat liever niet over wat ik besteed aan mijn collectie. Wil je tegenwoordig iets sealed hebben dan weet je sowieso dat het veel geld kost.
Ik kan alleen zeggen wat je ook zou betalen voor een Xbox of PlayStation hedendaags.
Ben je van plan om hier ook games op te spelen of is dit een toevoeging aan je sealed collection?
Dit word toegevoegd aan mijn nieuw in box collectie. Sealed is bijna onmogelijk te betalen en te verzamelen en dit was een buitenkansje.laugh schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 23:48:
[...]
Naja enige wat mensen dan zien is oh het is 700 euro. Ieder zijn ding toch, de ander vindt het leuk om voor tienduizenden euros een stukje antiek in huis te zetten. Maar je hebt gelijk, het is niet heel interessant. Sowieso zijn "sealed" spullen duur.
Ben je van plan om hier ook games op te spelen of is dit een toevoeging aan je sealed collection?
Verwijderd
Begrijpelijk! Ik vind 'm wel gaaf hoor.didado schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 22:54:
[...]
Ik praat liever niet over wat ik besteed aan mijn collectie. Wil je tegenwoordig iets sealed hebben dan weet je sowieso dat het veel geld kost.
Persoonlijk vind ik het ook wel een beetje jammer dat ie sealed in de doos blijft
*Tux3.14 heeft er spijt van dat ie zijn OG Xbox niet meer heeft
De 1.6 revision (na 2004) heeft de time capacitor issue niet meer. Ik check vanavond op dit serie nummer.Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2021 @ 08:00:
[...]
Begrijpelijk! Ik vind 'm wel gaaf hoor.![]()
Persoonlijk vind ik het ook wel een beetje jammer dat ie sealed in de doos blijftTechnisch gezien is dat ook niet zo heel goed voor de Xbox, vanwege de time capacitor issue. Deze lekt gemiddeld na 10 jaar en dat is niet goed voor de print plaat en de componenten om de time capacitor. Mocht je 'm ooit over pak 'm beetje een jaar of 20 uit de doos halen, eerst open schroeven dus
[ Voor 22% gewijzigd door didado op 22-09-2021 08:47 ]
Alle condensatoren kunnen lekken of bol gaan staan, het blijft een goed advies. Vorig jaar heb ik alle caps bij de CPU vervangen op 1 van mijn xboxen want die stonden helemaal bol en een nieuwe clock cap er op.didado schreef op woensdag 22 september 2021 @ 08:27:
[...]
De 1.6 revision (na 2004) heeft de time capacitor issue niet meer. Ik check vanavond op dit serie nummer.
[Afbeelding]
Thanks voor de tip. Ik heb nog een OG XBOX op zolder staan die ik nog steeds een keer moet aansluiten. Ik vermoed overigens dat het een revisie is, want wat ik terug kan rekenen komt die uit 2005Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2021 @ 08:00:
[...]
Begrijpelijk! Ik vind 'm wel gaaf hoor.![]()
Persoonlijk vind ik het ook wel een beetje jammer dat ie sealed in de doos blijftTechnisch gezien is dat ook niet zo heel goed voor de Xbox, vanwege de time capacitor issue. Deze lekt gemiddeld na 10 jaar en dat is niet goed voor de print plaat en de componenten om de time capacitor. Mocht je 'm ooit over pak 'm beetje een jaar of 20 uit de doos halen, eerst open schroeven dus
Ik koop ze vaak via Marktplaats voor de spellen en krijg zo weer een Xbox er bij. Heb er nu stuk of 10 staan.Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2021 @ 08:54:
[...]
Krijg OG Xbox niet aan de straatstenen kwijt. Marktplaats staat er vol me voor paar tientjes.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Dat is met iedere console (tenminste, oudere) meestal ook mijn plan. Stapelt lekker op, alle consoles in de tussentijdmavi schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:18:
[...]
Ik koop ze vaak via Marktplaats voor de spellen en krijg zo weer een Xbox er bij. Heb er nu stuk of 10 staan.
Verwijderd
Ik weet het. Maar mijn OG Xbox was echt maximaal gemod destijds, TSOP mod, grotere en snellere HDD. Groene leds in de USB connectoren. Praktisch alle emulatoren, XBMC, Linux en dergelijke stonden er op. Voelde toch als ''mijn'' Xbox. Dat ding was ook altijd krasvrij, ik was er echt super zuinig op. Toen begon ik ook echt dingen te leren hoe Linux werkte, telnet/SSH, FTP en dergelijke. Waar ik vandaag de dag profijt van heb, want werk.Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2021 @ 08:54:
[...]
Krijg OG Xbox niet aan de straatstenen kwijt. Marktplaats staat er vol me voor paar tientjes.
Een willekeurige 2de handse zal ik toch anders ervaren, denk ik
Maar mocht iemand een OG Xbox 1.1, 1.2 of 1.3 in goede staat kunnen missen dan PM me maar
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2021 11:50 ]
:strip_exif()/f/image/wf0jZNStDkcLvwzbnp8x6pdm.jpg?f=fotoalbum_large)
Zo ik mijn kast ingedeeld. Ik heb de GameCube maar in de opslag gezet omdat ik mijn Wii gehackt hebt en nu de isos van de GameCube spellen kan spelen. Bespaar ik hopelijk de discs. Misschien in de toekomst als ik een plekje voor de crt tv heb hem daar weer op aansluiten. Tussen de snes en de Wii staat de retrotink verstopt. Alles werkt behalve de Xbox. Het scart plugje geeft alleen zwart beeld, dus daar moet ik een andere voor zien te vinden of een Xbox rgb kabel
Verwijderd
Lekker compact! alleen dat bovenste plankje hangt wel lekker door. Misschien een x vervangen voor een ander plaatje. Een timmerpaneeltje, of een multiplex kan al veel meer hebben, dan een spaanplaat.Vrietje schreef op woensdag 22 september 2021 @ 17:16:
[Afbeelding]
Zo ik mijn kast ingedeeld. Ik heb de GameCube maar in de opslag gezet omdat ik mijn Wii gehackt hebt en nu de isos van de GameCube spellen kan spelen. Bespaar ik hopelijk de discs. Misschien in de toekomst als ik een plekje voor de crt tv heb hem daar weer op aansluiten. Tussen de snes en de Wii staat de retrotink verstopt. Alles werkt behalve de Xbox. Het scart plugje geeft alleen zwart beeld, dus daar moet ik een andere voor zien te vinden of een Xbox rgb kabel
![]() | ![]() | ![]() |
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Verwijderd
https://mobile.twitter.co...tatus/1440354995853881348
Dus als het psn netwerk ooit plat gaat blijven je digitale games dus nog gewoon werken als je cmos batterij er mee stopt.
Was dit nou ook een issue bij de ps3?
Overigens heb ik het nu op een gebogen scherm aangesloten, iets wat je op de foto’s goed ziet.
:strip_exif()/f/image/IL0RgzhjzjV9gx9fGTGvwVrh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/c4J0PmF64PLe1dXBPXVJPySq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QGXVXOa0sDHhRuzgn70Lhd3F.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6BKGqKVVn0OLT0nDEicPw0k5.jpg?f=fotoalbum_large)
Leuk! wist ik nog niet. Je hebt dan alleen Nderlandse teksten neem ik aan (niet te wijzigen naar Engels)?Eymas schreef op donderdag 23 september 2021 @ 09:00:
De Nederlandse vertaling voor Lufia blijft mij verbazen. Trots om hem ook te hebben
Correct, maar het is wel een goede vertaling. Heb hem ondertussen bijna tweemaal uitgespeeld (want dat moet om alles te unlocken.)3style schreef op donderdag 23 september 2021 @ 09:30:
[...]
Leuk! wist ik nog niet. Je hebt dan alleen Nderlandse teksten neem ik aan (niet te wijzigen naar Engels)?
Verder speelt het spel zoals alle andere versies.
Ja en deze versie is eigenlijk deel 2 toch (Rise of the Sinistrals)? Die is ook beter dan deeltje 1 dacht ik, wat minder grinding?Eymas schreef op donderdag 23 september 2021 @ 09:31:
[...]
Correct, maar het is wel een goede vertaling. Heb hem ondertussen bijna tweemaal uitgespeeld (want dat moet om alles te unlocken.)
Volgens mij heb ik hem al iets van 7 keer uitgespeelt door de jaren heen, maar dat is ook omdat als je de snes te snel uit en aan zet je save game gewist is.Eymas schreef op donderdag 23 september 2021 @ 09:31:
[...]
Correct, maar het is wel een goede vertaling. Heb hem ondertussen bijna tweemaal uitgespeeld (want dat moet om alles te unlocken.)
Ik heb helaas de Guide die erbij zat niet meer, is ook een van de weinige spellen waarvan ik de doos niet meer heb, omdat die zo groot was.
Ik kan mij aan de Guide herinneren dat wanneer je hem echt nodig had, bij de bafaamde bosjespuzzel ze daar zo iets hadden van dit zoek je zelf maar uit.
Jij speelt hem in 50hz dus? Ik heb een snes met Super CIC 50/60 switch en ik ben van plan deze in 60hz te spelen. Ik neem aan dat deze game niet pal optimized is.Vrietje schreef op donderdag 23 september 2021 @ 09:35:
[...]
Volgens mij heb ik hem al iets van 7 keer uitgespeelt door de jaren heen, maar dat is ook omdat als je de snes te snel uit en aan zet je save game gewist is.
Ik heb helaas de Guide die erbij zat niet meer, is ook een van de weinige spellen waarvan ik de doos niet meer heb, omdat die zo groot was.
Ik kan mij aan de Guide herinneren dat wanneer je hem echt nodig had, bij de bafaamde bosjespuzzel ze daar zo iets hadden van dit zoek je zelf maar uit.
Ja, de "prequel" voor deel 1 (The Fortress of Doom).3style schreef op donderdag 23 september 2021 @ 09:33:
[...]
Ja en deze versie is eigenlijk deel 2 toch (Rise of the Sinistrals)? Die is ook beter dan deeltje 1 dacht ik, wat minder grinding?
Ah, kan mij dat euveltje herinneren. Zo raakte ik ooit m'n save file kwijt met de "Ancient Cave" (Gift mode) geunlocked. Heb verder de guide gelukkig niet nodig gehad, hoop bruteforcing en geduld heeft mij verder geholpenVrietje schreef op donderdag 23 september 2021 @ 09:35:
[...]
Volgens mij heb ik hem al iets van 7 keer uitgespeelt door de jaren heen, maar dat is ook omdat als je de snes te snel uit en aan zet je save game gewist is.
Ik heb zelf ook een SNES met SuperCIC, en het speelt prima in 60hz!3style schreef op donderdag 23 september 2021 @ 09:38:
[...]
Jij speelt hem in 50hz dus? Ik heb een snes met Super CIC 50/60 switch en ik ben van plan deze in 60hz te spelen. Ik neem aan dat deze game niet pal optimized is.
Werkt inderdaad super makkelijk. Er zijn maar een paar games die je niet kan spelen of glitchy zijn volgens mij, zoals super mario world. Maar hier zou ik nog een cart shell swap kunnen doenEymas schreef op donderdag 23 september 2021 @ 09:40:
[...]
Ja, de "prequel" voor deel 1 (The Fortress of Doom).
[...]
Ah, kan mij dat euveltje herinneren. Zo raakte ik ooit m'n save file kwijt met de "Ancient Cave" (Gift mode) geunlocked. Heb verder de guide gelukkig niet nodig gehad, hoop bruteforcing en geduld heeft mij verder geholpen
[...]
Ik heb zelf ook een SNES met SuperCIC, en het speelt prima in 60hz!
Wat is SuperCIC? een mod chip, mijn snes is nog helemaal ongewijzigd, dus ja ik speel puur PAL50.3style schreef op donderdag 23 september 2021 @ 09:38:
[...]
Jij speelt hem in 50hz dus? Ik heb een snes met Super CIC 50/60 switch en ik ben van plan deze in 60hz te spelen. Ik neem aan dat deze game niet pal optimized is.
Stomme aan dit spel is dus dat je ondanks de uitgebreide vertaling, je nog steeds met de balken boven en onder zit. Ik weet niet of de snelheid is aangepast. Een keer naast een rom van de NTSC versie houden denk ik.
Even snel opgezocht voor je. Is inderdaad een mod om te kunnen wisselen tussen alle regio's. Zo te zien ook zonder solderen.
Nu heb ik voor al die cartridge consoles wel converters liggen, maar vaak is dat best wel behelpen op de N64.
Voor sommige spellen werkt het niet helemaal ja, of moet je eerst in 50hz opstarten voordat je naar 60hz wisselt, anders wordt de region lock alsnog geactiveerd, volgens mij heeft Yoshi's Island daar last van.3style schreef op donderdag 23 september 2021 @ 09:44:
[...]
Werkt inderdaad super makkelijk. Er zijn maar een paar games die je niet kan spelen of glitchy zijn volgens mij, zoals super mario world. Maar hier zou ik nog een cart shell swap kunnen doenDie pcb's van ntsc games passen in de meeste gevallen gewoon in een pal cart.
En ja, de cart shell swaps zijn gelukkig vrij eenvoudig, ik heb dat gedaan met Super Mario RPG. Had er ooit over gedacht om een aangepaste shell te printen voor mijn SNES om alle carts te accepteren, maar het ontwerpen daarvan moet ik eerst nog even doen.
Inderdaad, de PAL versie van Lufia heeft op 50hz de balken boven en onderop. op 60hz niet meer, en de muziek speelt nog op normaal tempo. maar echt 60hz is het ook niet volgens mij, meer 58/59hz vanwege de kristallen op het moederbord of iets dergelijks. Mensen met een OSSC kunnen dit meteen terug zien op het LCD scherm er van, heb er zelf geen noch de kabel om de SNES daarop aan te kunnen sluiten helaas. Misschien dat mijn capture card het kan, maar dan moet ik even component kabels vinden.Vrietje schreef op donderdag 23 september 2021 @ 09:47:
[...]
Wat is SuperCIC? een mod chip, mijn snes is nog helemaal ongewijzigd, dus ja ik speel puur PAL50.
Stomme aan dit spel is dus dat je ondanks de uitgebreide vertaling, je nog steeds met de balken boven en onder zit. Ik weet niet of de snelheid is aangepast. Een keer naast een rom van de NTSC versie houden denk ik.
oh voor wie behoefde heeft om de behuizing van de SNES te vervangen is dit misschien wel interessant:
https://retrogamerestore.com/store/sfc_shell_smk/
Ik zal het eens checken op mijn ossc. Ik heb nu eigenlijk alle 60hz games gespeeld via de FX Pak Pro Everdive. Het beeld is trouwens super strak moet ik zeggen via rgb scart naar ossc hdmi. Gisteren even wat gespeeld met de settings en een snes profiel gedownload van firebrandx.Eymas schreef op donderdag 23 september 2021 @ 09:53:
[...]
Voor sommige spellen werkt het niet helemaal ja, of moet je eerst in 50hz opstarten voordat je naar 60hz wisselt, anders wordt de region lock alsnog geactiveerd, volgens mij heeft Yoshi's Island daar last van.
En ja, de cart shell swaps zijn gelukkig vrij eenvoudig, ik heb dat gedaan met Super Mario RPG. Had er ooit over gedacht om een aangepaste shell te printen voor mijn SNES om alle carts te accepteren, maar het ontwerpen daarvan moet ik eerst nog even doen.
[...]
Inderdaad, de PAL versie van Lufia heeft op 50hz de balken boven en onderop. op 60hz niet meer, en de muziek speelt nog op normaal tempo. maar echt 60hz is het ook niet volgens mij, meer 58/59hz vanwege de kristallen op het moederbord of iets dergelijks. Mensen met een OSSC kunnen dit meteen terug zien op het LCD scherm er van, heb er zelf geen noch de kabel om de SNES daarop aan te kunnen sluiten helaas. Misschien dat mijn capture card het kan, maar dan moet ik even component kabels vinden.
Anyhow, SuperCIC heeft nul impact op het gebruik van een OSSC of RetroTINK. Je speelt een PAL game in 60Hz feitelijk op 59.34Hz (ik kan er ietsjes naast zitten) i.t.t. het spelen op een echte NTSC console, maar daar merk je praktisch niets van.
Ben erg groot fan van Lufia 1, en bezit sinds kort ook de big box Lufia (2) game. De reden dat ik die wou hebben is de Nederlandse taal. De reden dat ik niet deze versie zal gaan spelen is de Nederlandse taal
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Overigens is dit de enige Lufia die ik echt gespeeld hebt. en RPG ook de volgende is de oorspronkelijke PC versie van Final Fantasy 7 gekopieerd uit de bibliotheek.....
Ik heb Ruins of Lore(GBA deel , ook wel bekend als Estopolis Gaiden) nog best een eind weten te spelen in een emulator.. Lufia 3 heb ik op de 3DS maar ik kom er nog niet echt in. En de remake is naast dat ik hem hier niet heb weten te krijgen, natuurlijk een totale remix van Lufia 2, en een action rpg dus daar ben ik toendertijd ook nooit aan begonnen. Ook nooit weten te kopen overigens.
Hoe verhoudt deze rpg zich eigenlijk tov games zoals Secret of Mana en Terranigma?Vrietje schreef op donderdag 23 september 2021 @ 11:21:
Misschien ook nostalgie, maar de Nederlandse vertaling is zeker niet slecht, in mijn optiek zelfs hoger niveau dan een hoop meuk die je nu hebt. (geen voice acting scheelt ook overigens daarin). Maar goed het is mijn nostalgie die praat waarschijnlijk. Maar ik weet dat ik in die tijd rond 1995 -1996 is dat geweest mij als 10 jarige al dood ergerde aan slechte nederlandse vertalingen, en dat heb ik met deze nooit gehad.
Overigens is dit de enige Lufia die ik echt gespeeld hebt. en RPG ook de volgende is de oorspronkelijke PC versie van Final Fantasy 7 gekopieerd uit de bibliotheek.....
Ik heb Ruins of Lore(GBA deel , ook wel bekend als Estopolis Gaiden) nog best een eind weten te spelen in een emulator.. Lufia 3 heb ik op de 3DS maar ik kom er nog niet echt in. En de remake is naast dat ik hem hier niet heb weten te krijgen, natuurlijk een totale remix van Lufia 2, en een action rpg dus daar ben ik toendertijd ook nooit aan begonnen. Ook nooit weten te kopen overigens.
Wat is het voordeel van een RetroTINK-X5 tov van een OSSC (met name icm een SNES) eigenlijk?Seroczynski schreef op donderdag 23 september 2021 @ 10:54:
In mijn setup heb ik van alles gebruikt. Van een modded 2CHIP PAL SNES met enkel RGB en pas op een later moment een OSSC ertussen, tot een SFC Jr. met RGB en dejitter (voor de OSSC) aangesloten op een RetroTINK-X5 Pro. Was een leuke, geleidelijke transitie trouwens
Anyhow, SuperCIC heeft nul impact op het gebruik van een OSSC of RetroTINK. Je speelt een PAL game in 60Hz feitelijk op 59.34Hz (ik kan er ietsjes naast zitten) i.t.t. het spelen op een echte NTSC console, maar daar merk je praktisch niets van.
Ben erg groot fan van Lufia 1, en bezit sinds kort ook de big box Lufia (2) game. De reden dat ik die wou hebben is de Nederlandse taal. De reden dat ik niet deze versie zal gaan spelen is de Nederlandse taal
Ik heb nu een 1 chip pal SNES met dejitter en SuperCIC en ook nog een SFC Jr. met RGB en dejitter, maar die doe ik waarschijnlijk nu weg. De PAL SNES blijft toch de mooiste
De monsters lopen daar rond en je kan ze dus ontwijken stunnen enzo. Je krijg op een gegeven moment meerdere items die je in de dungeons kan gebruiken, om verder te komen en de puzzels op te lossen.
Maar de gevechten zijn turn-based. Op een gegeven moment krijg je een capsule monster die automatisch aanvallen doet, maar ook kan evolueren enzo. Dus een klein pokemon element voor pokemon bestond volgens mij.
En de wereldkaart is gewoon final fantasy stijl. Dus random encounters. je krijg op een gegeven moment voertuigen, om je sneller te verplaatsen. En er is ook een fast-travel spreuk als ik het mij goed herinner.
[ Voor 18% gewijzigd door Vrietje op 23-09-2021 11:45 ]
Ik kreeg met de OSSC de timings nooit perfect, en gebruikte ik dan weer een andere TV dan moest ik ook andere timings gebruiken. Line2x, Line3x en enkel op mijn OLED ook Line5x.3style schreef op donderdag 23 september 2021 @ 11:42:
[...]
Wat is het voordeel van een RetroTINK-X5 tov van een OSSC (met name icm een SNES) eigenlijk?
Ik heb nu een 1 chip pal SNES met dejitter en SuperCIC en ook nog een SFC Jr. met RGB en dejitter, maar die doe ik waarschijnlijk nu weg. De PAL SNES blijft toch de mooiste
De RetroTINK is echt plug-n-play. Ik krijg haarscherp beeld op ieder display dat ik erop aansluit, plus een paar mooie extra features zoals de 1080p OVER weergave. De generated scanlines op de RetroTINK zijn ook echt zo veel beter dan die van de OSSC.
Uiteindelijk zal die er hier ook wel een keer komen. Ik vind de investering echter nogal fors, alles bij elkaar iets van 400 denk ik?Seroczynski schreef op donderdag 23 september 2021 @ 12:52:
[...]
Ik kreeg met de OSSC de timings nooit perfect, en gebruikte ik dan weer een andere TV dan moest ik ook andere timings gebruiken. Line2x, Line3x en enkel op mijn OLED ook Line5x.
De RetroTINK is echt plug-n-play. Ik krijg haarscherp beeld op ieder display dat ik erop aansluit, plus een paar mooie extra features zoals de 1080p OVER weergave. De generated scanlines op de RetroTINK zijn ook echt zo veel beter dan die van de OSSC.
Ik gebruik die ossc nu alleen voor de snes en ik vind hem best plug-n-play met 1 standaard profiel. Scanlines vallen wat tegen inderdaad.
Bijna wel ja, daarom wacht ik ook even met de aanschaf van de retrotink 5X. Geen zin om grote bedragen op paypal te laten liggen als je de kans misloopt er een te bestellen vanwege de chiptekorten.3style schreef op donderdag 23 september 2021 @ 13:00:
[...]
Uiteindelijk zal die er hier ook wel een keer komen. Ik vind de investering echter nogal fors, alles bij elkaar iets van 400 denk ik?
Ik gebruik die ossc nu alleen voor de snes en ik vind hem best plug-n-play met 1 standaard profiel. Scanlines vallen wat tegen inderdaad.
An sich jammer, want ik zit ook te shoppen naar een nieuwe monitor; en de 1440p support maakt dat ietwat eenvoudiger.
Wellicht dat ik voor nu met één van de 2X modellen aan de slag ga in de tussentijd, heb naast de GBS-control niet veel voor composite en s-video consoles op het moment, en ook weinig zin om enkele honderden aan een paar kabels te besteden. Moet immers ook wat klaar hebben staan voor als mijn pvm explodeert
Hier de OSSC Pro September update showcase:
Verwijderd
Nu nog een prijs indicatie, al hoewel dat tegenwoordig ook makkelijk paar x over de kop kan gaan.laugh schreef op donderdag 23 september 2021 @ 16:39:
Weer wat nieuws over de OSSC Pro. Ze zijn lekker bezig met de software ontwikkeling. Release schatting is early 2022.
Hier de OSSC Pro September update showcase:
[YouTube: OSSC Pro September Update]
Zou alleen voor de PS1/2 een Retrothink of OSSC pro aanschaffen. De rest wat er staat werkt prima op de huidige OSSC maar, een Rad2x is misschien wel ook een oplossing hiervoor.
De wisselingen in uitvoer en het interlaced signaal.... Zou bijna denken dat Sony geen tv afdeling had destijds.
- Sagat
- Registratie: April 2002
- Laatst online: 20-11 16:32
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Bij de install instructie voor de 2e chip snes zag ik iig wel solder staan. Maar wellicht is dat alleen voor de LED, dat is natuurlijk niet essentieel. Maar bij twijfel even goed checken!Arunia schreef op donderdag 23 september 2021 @ 09:49:
@Vrietje https://videogameperfecti...cts/snes-super-cic-board/
Even snel opgezocht voor je. Is inderdaad een mod om te kunnen wisselen tussen alle regio's. Zo te zien ook zonder solderen.
Nu heb ik voor al die cartridge consoles wel converters liggen, maar vaak is dat best wel behelpen op de N64.
Verder weinig spannends te melden van mijn persoontje....door een virusje in de lappenmand, maar zelfs gamen is even pittig (hoewel zo nu en dan je natuurlijk even moet testen of het al beter gaat
Oh buiten de switch dan, die krijgt ook n64 en megadrive.....maar in een apart abonnement, vraag me af hoe succesvol dat gaat zijn. De jeugd heeft er volgens mij niet genoeg mee om er voor te betalen, en de retro liefhebbers zullen denk ik liever op og hardware spelen dan op een switch...? Ben wel benieuwd hoe jullie hier in staan? Ik ga er iig niet extra voor betalen.
10 second ninja DONE
Qua Switch en abo. Ligt het een beetje aan de prijs. Nu zat SNES en Nes er al bij en wilden we toch online hebben.
Denk wel dat ik de N64 controllers ga halen (twijfel even of ik er 4 wil hebben), want iets zegt me dat er vast wel iemand komt die het mogelijk maakt om die dingen op de N64 te gebruiken. De joystick zijn niet helemaal denderend meer jammer genoeg. Heb wel vervangende joysticks liggen, maar dat zal hem ook wel niet echt zijn denk ik zo wat betreft kwaliteit.
De Sega controllers ga ik denk ik ook wel halen. Al was het maar omdat het kan.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Sega padArunia schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:49:
@Sagat Ah ja, dat is inderdaad ook zo.
Qua Switch en abo. Ligt het een beetje aan de prijs. Nu zat SNES en Nes er al bij en wilden we toch online hebben.
Denk wel dat ik de N64 controllers ga halen (twijfel even of ik er 4 wil hebben), want iets zegt me dat er vast wel iemand komt die het mogelijk maakt om die dingen op de N64 te gebruiken. De joystick zijn niet helemaal denderend meer jammer genoeg. Heb wel vervangende joysticks liggen, maar dat zal hem ook wel niet echt zijn denk ik zo wat betreft kwaliteit.
De Sega controllers ga ik denk ik ook wel halen. Al was het maar omdat het kan.
Als het inderdaad de 6 button variant betreft dan 'moet' ik bijna ook wel
n64.....hink op 2 gedachten, de originele zijn natuurlijk iconische, maar ook....is zo'n tribute niet veel ergonomischer en (niet onbelangrijk) beter bestand tegen langdurig gebruik?! Moet zeggen dat vziw, mijn n64 pad nog vrij goed zijn, maar ze zijn ook relatief weinig gebruikt
10 second ninja DONE
:strip_exif()/f/image/7FvNblgf8UYelNwnDNyGU4EX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/15UNPuiMouBMVAjj5dEfqDmL.jpg?f=fotoalbum_large)
De game ziet er ook prima uit qua graphics.
[ Voor 31% gewijzigd door 3style op 24-09-2021 13:33 ]
Wbt de Switch en N64/MD, die controllers ga ik me sowieso aanschaffen. Het duurdere abbo moet ik even over nadenken, misschien wel eens voor enkele maanden gewoon om even te proberen
Ja stukje Nederlandse gaming historie, die game valt me ook nog mee qua prijs. Niet veel animo voor de HOL versie buiten Nederland natuurlijkBruiser schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 13:45:
Geen RPG fan hier, maar ik moet toegeven dat mijn interesse toch toeneemt erin nav de posts hier. Met name dan in die Nederlandstalige RPG…
Wbt de Switch en N64/MD, die controllers ga ik me sowieso aanschaffen. Het duurdere abbo moet ik even over nadenken, misschien wel eens voor enkele maanden gewoon om even te proberen
oude nederlandse vertalingen zijn inderdaad lackwekkend. Kan zeer vermakelijk zijn inderdaad3style schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 13:32:
Lachen man, nog nooit een rpg in NL gespeeld, thanks voor de tip hier.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De game ziet er ook prima uit qua graphics.
Er zijn 2 Lufia games voor de PAL snes (Lufia & Lufia II)?3style schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 13:54:
[...]
Ja stukje Nederlandse gaming historie, die game valt me ook nog mee qua prijs. Niet veel animo voor de HOL versie buiten Nederland natuurlijk
Zijn beide verkrijgbaar met NL vertaling?
Wel bizar dat ze voor zo een kleine regio een vertaling op de markt hebben gebracht…
Nee, alleen Lufia 2 (Die hier dan weer Lufia heet) is hier uitgekomen op de snes.Bruiser schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 19:13:
[...]
Er zijn 2 Lufia games voor de PAL snes (Lufia & Lufia II)?
Zijn beide verkrijgbaar met NL vertaling?
Wel bizar dat ze voor zo een kleine regio een vertaling op de markt hebben gebracht…
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Heeft Jurjen van de PU daar (ook) niet aan meegeholpen? Die best wel wat vertalingen gedaan dacht ik, weet alleen of dat ook al in die tijd was.gast7 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 16:57:
[...]
oude nederlandse vertalingen zijn inderdaad lackwekkend. Kan zeer vermakelijk zijn inderdaad
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
https://www.reddit.com/r/...rried_about_the_ps3_cmos/Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2021 @ 20:56:
Nog niet helemaal retro maar wel heel belangrijk voor ons als verzamelaars. Het cmos probleem met de ps4 is blijkbaar in de laatste update opgelost:
https://mobile.twitter.co...tatus/1440354995853881348
Dus als het psn netwerk ooit plat gaat blijven je digitale games dus nog gewoon werken als je cmos batterij er mee stopt.
Was dit nou ook een issue bij de ps3?
Inderdaad Jurjen Tiersma, even opgezocht:Exorcist schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 19:42:
[...]
Heeft Jurjen van de PU daar (ook) niet aan meegeholpen? Die best wel wat vertalingen gedaan dacht ik, weet alleen of dat ook al in die tijd was.
https://pu.nl/artikelen/blog/twintig-jaar-in-het-vak/
Bedankt voor de verduidelijking.Raem schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 19:23:
[...]
Nee, alleen Lufia 2 (Die hier dan weer Lufia heet) is hier uitgekomen op de snes.
Ik heb “een” Lufia big box, moet eens nakijken of het een NTSC of PAL (HOL) is 😊
Die kerel was één van mijn favoriete redactoren!3style schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 21:05:
[...]
Inderdaad Jurjen Tiersma, even opgezocht:
https://pu.nl/artikelen/blog/twintig-jaar-in-het-vak/
Zit “Mortal Marcel” hier toevallig ook niet op het forum 😄
Big box is in ieder geval PAL. Maar zou ook nog de Duitse uitgave kunnen zijn. Duitsland heeft nog meer van die Big box uitgaves gehad. Ook van Terranigma en Secret of Mana ook volgens mij.Bruiser schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 21:20:
[...]
Bedankt voor de verduidelijking.
Ik heb “een” Lufia big box, moet eens nakijken of het een NTSC of PAL (HOL) is 😊
Heeft NTSC geen big box (van voor hun Lufia 1) dan?Raem schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 21:57:
[...]
Big box is in ieder geval PAL. Maar zou ook nog de Duitse uitgave kunnen zijn. Duitsland heeft nog meer van die Big box uitgaves gehad. Ook van Terranigma en Secret of Mana ook volgens mij.
(Ik heb ook een aantal CIB NTSC games in de collectie, daarom dat ik niet zeker ben of het ntsc of pal is. Misschien toch maar een keer deftig oplijsten 😅)
[ Voor 42% gewijzigd door Bruiser op 24-09-2021 23:21 ]
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Het boertje uit Groningen, de Geuzennaam. Maar denk het nietBruiser schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 21:21:
[...]
Die kerel was één van mijn favoriete redactoren!
Zit “Mortal Marcel” hier toevallig ook niet op het forum 😄
Zover ik weet van Lufia niet nee.Bruiser schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 23:20:
[...]
Heeft NTSC geen big box (van voor hun Lufia 1) dan?
(Ik heb ook een aantal CIB NTSC games in de collectie, daarom dat ik niet zeker ben of het ntsc of pal is. Misschien toch maar een keer deftig oplijsten 😅)
Had er bijna eentje aangeschaft, waren het niet dat je met PayPal moet betalen. De grap is dat ik wel een account heb, maar die is geblokkeerd omdat ik tijdens aanmaken alleen de eerste letter van voor en achternaam had ingevuld. Toen ik erachter kwam dat ze tegenwoordig wel id verificatie doen was ik zo stom omdat eerst te doen voordat ik een naamswijziging had aangevraagd (naamswijziging had energierekening + ID nodig terwijl verificatie alleen om ID vroeg). Anyway account op slot en geen vorm van clementie mogelijk zelfs nadat het had uitgelegd. De grap is dat ik wel een nieuw account mocht aanmaken, zo lang ik maar een ander mail adres gebruik.
Paypal is af en toe een bron van hoofdpijn, ja. Ik heb het zelf expres zo opgezet dat als ik iets er mee wil bestellen, dat ik door drie à vier hoepels moet om een aankoop "goed te keuren", zeg maar. Maar oh wee als er inderdaad iets fout gaat. Had een keer een fout gemaakt met het instellen van een nieuw wachtwoord (i.c.m. een wachtwoordmanager per ongeluk een willekeurig teken toegevoegd waardoor niets meer klopte) en de klantenservice had mij gelukkig kunnen helpen om een nieuwe in te stellen. Met pech was ik het account gewoon kwijt.cold_as_ijs schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 09:11:
Retrotink 5x is weer beschikbaar sinds vanmorgen.
Had er bijna eentje aangeschaft, waren het niet dat je met PayPal moet betalen. De grap is dat ik wel een account heb, maar die is geblokkeerd omdat ik tijdens aanmaken alleen de eerste letter van voor en achternaam had ingevuld. Toen ik erachter kwam dat ze tegenwoordig wel id verificatie doen was ik zo stom omdat eerst te doen voordat ik een naamswijziging had aangevraagd (naamswijziging had energierekening + ID nodig terwijl verificatie alleen om ID vroeg). Anyway account op slot en geen vorm van clementie mogelijk zelfs nadat het had uitgelegd. De grap is dat ik wel een nieuw account mocht aanmaken, zo lang ik maar een ander mail adres gebruik.
Intussen is het mij wel gelukt een retrotink 5x te bestellen, niet heel blij met het bedrag maar het zal zich dubbel en dwars uitbetalen
Herkenbaar, deze week weer teveel gekocht (2ds, 3 aankomende Pokémon games, switch red and blue edition en de aankomende dialga/palkia switch litecold_as_ijs schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 12:20:
Ach de pijn van de aankoop voel je maar 1x en tegen de tijd dat hij binnen is ben je het al lang weer vergeten
Dit gezegd hebbende: zijn er nog ergens box protectors te krijgen voor de switch?! Want het lijkt echt overal uitverkocht
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
ik begin er ook steeds meer over te denken, gisteren was mijn good old crt monitor opeens zeer donker, en ben het gezeur met scart kabels ook wel behoorlijk zat. Met een RT5x (of morph of ossc pro) zou je kunnen switchen naar component wat hogere resolutie is, en makkelijker te converteren naar hdmi ook nog is......maar goed, zo lang het nog allemaal goed gaat kunnen we nog lekker de kat uit de boom kijkenEymas schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 10:42:
[...]
Paypal is af en toe een bron van hoofdpijn, ja. Ik heb het zelf expres zo opgezet dat als ik iets er mee wil bestellen, dat ik door drie à vier hoepels moet om een aankoop "goed te keuren", zeg maar. Maar oh wee als er inderdaad iets fout gaat. Had een keer een fout gemaakt met het instellen van een nieuw wachtwoord (i.c.m. een wachtwoordmanager per ongeluk een willekeurig teken toegevoegd waardoor niets meer klopte) en de klantenservice had mij gelukkig kunnen helpen om een nieuwe in te stellen. Met pech was ik het account gewoon kwijt.
Intussen is het mij wel gelukt een retrotink 5x te bestellen, niet heel blij met het bedrag maar het zal zich dubbel en dwars uitbetalen
Btw hier nog mensen interesse in de GBA castlevania collection? In principe geloofde ik het wel, maar schijnbaar gebruiken ze uncompressed audio, en dat is toch wel een van de dingen die ik flink zwakker vond bij de GBA (in het algemeen dan).
Kijken of ik die bundel fysiek kan krijgen.....maar zal wel niet de enige zijn die hem wil.
10 second ninja DONE
Gezien de prijzen van zelfs de losse carts vermoedt ik dat de bundelprijs voor deze collectie op moderne consoles het meer dan goed zal maken voor mensen die de games niet origineel hebben.Sagat schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:49:
[...]
Btw hier nog mensen interesse in de GBA castlevania collection? In principe geloofde ik het wel, maar schijnbaar gebruiken ze uncompressed audio, en dat is toch wel een van de dingen die ik flink zwakker vond bij de GBA (in het algemeen dan).
Kijken of ik die bundel fysiek kan krijgen.....maar zal wel niet de enige zijn die hem wil.
GBA is over het algemeen niet al te best met geluid Een van de redenen waarom het in de loop der jaren een aantal plekken naar beneden is gegaan wat mijn favoriete consoles betreft. Het is een slechtere snes. Zijn een aantal games die de limitaties negeren maar je merkt het wel met name bij actie games.
[ Voor 19% gewijzigd door gast7 op 27-09-2021 09:57 ]
Idem, de retrotink (of andere scalers) zijn ook meer mijn terugvalopties voor als mijn crt/pvm monitor de geest geeft, maar ook omdat het scheelt in ruimte; één hoek van mijn bureau is permanent opgegeven aan de monitor bijvoorbeeld, en nu zou ik deze kunnen vullen met meer consoles of zelfs de desktop PC (omdat deze nu op de tapijtvloer staat... oei.)Sagat schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:49:
[...]
ik begin er ook steeds meer over te denken, gisteren was mijn good old crt monitor opeens zeer donker, en ben het gezeur met scart kabels ook wel behoorlijk zat. Met een RT5x (of morph of ossc pro) zou je kunnen switchen naar component wat hogere resolutie is, en makkelijker te converteren naar hdmi ook nog is......maar goed, zo lang het nog allemaal goed gaat kunnen we nog lekker de kat uit de boom kijken
Al denk ik dat ik niet meteen de crt in de opslag zet, hij beschikt over passthrough verbindingen, dus ik zou hem tegelijk kunnen gebruiken met de retrotink.
Wat vooral mooi is, is dat de retrotinks een input hebben voor composite en s-video, waardoor je eerder je consoles kan gebruiken op een modern display zonder te wachten op component/scart kabels. 'T blijft wel een idee om ze ooit te bemachtigen, maar dat komt later.
En betreft de castlevania collectie; Ik ga hem zeker binnenkort aanschaffen, eerst maar even Symphony of the Night uitspelen op de PS3. Vond de DS vania's ook geweldig, immers.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Hmm was net beetje aan het googlen, maar fysieke versie is nog niet te koop (of zelfs officieel aangekondigd?)gast7 schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:51:
[...]
Gezien de prijzen van zelfs de losse carts vermoedt ik dat de bundelprijs voor deze collectie op moderne consoles het meer dan goed zal maken voor mensen die de games niet origineel hebben.
GBA is over het algemeen niet al te best met geluid Een van de redenen waarom het in de loop der jaren een aantal plekken naar beneden is gegaan wat mijn favoriete consoles betreft. Het is een slechtere snes. Zijn een aantal games die de limitaties negeren maar je merkt het wel met name bij actie games.
En vwb gba, ja 'beter dan een snes' en dan portable, was super op papier in die tijd, maar vond het ook wat tegenvallen. Was er maar wat blij mee op vakantie natuurlijk, en veel erg leuke games. Maar tenzij er bonus content is zal ik doorgaan liever de snes versie dan de gba versie van games spelen.
Ik heb inmiddels al aardig wat rgb scart kabels (pce, md, saturn, ps1,ps2, wii en og xbox) maar vind scart tsja toch wat lomp als connector. Dus voor consoles waar ik nog composite gebruik is dan component zeker interessant ipv scart, en voor sommige consoles heb ik al component liggen. Alleen de huiskamer tv ondersteund dat niet meer.....en ik wist toen nog niet dat je relatief makkelijk kan converten naar hdmi (nou ja, de fysieke kabel iig, geen idee of het dan ook gelijk werkt of dat je toch een scaler nodig hebt...?)Eymas schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:08:
[...]
Idem, de retrotink (of andere scalers) zijn ook meer mijn terugvalopties voor als mijn crt/pvm monitor de geest geeft, maar ook omdat het scheelt in ruimte; één hoek van mijn bureau is permanent opgegeven aan de monitor bijvoorbeeld, en nu zou ik deze kunnen vullen met meer consoles of zelfs de desktop PC (omdat deze nu op de tapijtvloer staat... oei.)
Al denk ik dat ik niet meteen de crt in de opslag zet, hij beschikt over passthrough verbindingen, dus ik zou hem tegelijk kunnen gebruiken met de retrotink.
Wat vooral mooi is, is dat de retrotinks een input hebben voor composite en s-video, waardoor je eerder je consoles kan gebruiken op een modern display zonder te wachten op component/scart kabels. 'T blijft wel een idee om ze ooit te bemachtigen, maar dat komt later.
'even'En betreft de castlevania collectie; Ik ga hem zeker binnenkort aanschaffen, eerst maar even Symphony of the Night uitspelen op de PS3. Vond de DS vania's ook geweldig, immers.
Ik moet nog steeds verder met CV1
Als dat klaar is, is de fysieke versie van de gba collectie in mijn bezit, of niet te koop
[ Voor 48% gewijzigd door Sagat op 27-09-2021 10:16 ]
10 second ninja DONE
Ongeveer net zoals de Gameboy, wat ook een NES in zakformaat was. Het had zijn limieten, vooral qua scherm en geluid, waardoor de diepte een beetje mist. Maar met geduld wisten sommige developers er geweldige spellen voor te maken. En af en toe ook spellen die er niet eens op horen, zoals Donkey Kong Land wat dezelfde sprites gebruikten als Donkey Kong Country.Sagat schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:09:
[...]
Hmm was net beetje aan het googlen, maar fysieke versie is nog niet te koop (of zelfs officieel aangekondigd?)
En vwb gba, ja 'beter dan een snes' en dan portable, was super op papier in die tijd, maar vond het ook wat tegenvallen. Was er maar wat blij mee op vakantie natuurlijk, en veel erg leuke games. Maar tenzij er bonus content is zal ik doorgaan liever de snes versie dan de gba versie van games spelen.
Ik heb zelf ook een redelijke collectie aan component kabels voor de modernere consoles (Wii, PS2, PS3), en ééntje voor de Mega Drive. De rest teert nog op s-video (N64, PS2/PS1) of composite (SNES, Gamecube). Scart heb ik liever ook geen trek in, en component is zeker makkelijker te digitaliseren, in sommige gevallen kunnen de consoles al 480p uitsturen over component wat ook door HDMI en/of beeldschermen makkelijk wordt opgevangen. 240p zoals vanuit de mega drive wordt niet door de meeste tv's of monitoren ondersteund, maar mijn capture card accepteert dat zonder moeite, en daar heb je dus ook vaak scalers voor nodig als je direct naar een beeldscherm wilt.Sagat schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:09:
[...]
Ik heb inmiddels al aardig wat rgb scart kabels (pce, md, saturn, ps1,ps2, wii en og xbox) maar vind scart tsja toch wat lomp als connector. Dus voor consoles waar ik nog composite gebruik is dan component zeker interessant ipv scart, en voor sommige consoles heb ik al component liggen. Alleen de huiskamer tv ondersteund dat niet meer.....en ik wist toen nog niet dat je relatief makkelijk kan converten naar hdmi (nou ja, de fysieke kabel iig, geen idee of het dan ook gelijk werkt of dat je toch een scaler nodig hebt...?)
[...]
'even'![]()
Ik moet nog steeds verder met CV1Maar twijfel erg of ik gewoon maar lekker met super castlevania moet beginnen, stuk makkelijker en ook meer comfy controls. Daarna dat door naar rondo en dan idd SoTN.
Als dat klaar is, is de fysieke versie van de gba collectie in mijn bezit, of niet te koop
En ja, "even", zit maar op 45% van de 100%
Ik kan het vaak niet laten om elk hoekje in de spellen uit te zoeken, hetzelfde met Metroid. (ben benieuwd naar Dread!)
Dan heb ik slecht nieuws voor jeEymas schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:25:
[...]
En ja, "even", zit maar op 45% van de 100%
Ik kan het vaak niet laten om elk hoekje in de spellen uit te zoeken, hetzelfde met Metroid. (ben benieuwd naar Dread!)
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Oh nee, je zet zijn hele wereld op zijn kop!Seroczynski schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:46:
[...]
Dan heb ik slecht nieuws voor jeSOTN gaat niet tot 100%
10 second ninja DONE
Sagat schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:49:
[...]
Oh nee, je zet zijn hele wereld op zijn kop!![]()
[ Voor 20% gewijzigd door Eymas op 27-09-2021 10:54 ]
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Ben ook benieuwd naar metroid dread! Moet zeggen dat ik CV1 dus redelijk serieus gespeeld heb, tot hmmm de helft of 3 kwart ofzo. Verder de meeste 2d cv games even kort gestart, maar niet heel ver gespeeld helaas
Dus goed eerst maar is focussen op het vania stuk, dan metroid........en dan heb ik ook nog axiom verge, schijnt ook een topper te zijn en deel 2 is er ook al weer!
10 second ninja DONE
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
De mijne was/is 'Samus returns'Arunia schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:01:
@Sagat Die voor de DS is toch die federation force of iets? Haha, die heb ik ook voor weinig gehaald met eigenlijk dezelfde gedachte.
10 second ninja DONE
Sagat schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:58:
[...]
spoiler:Denk dat iedereen deze wel weet, maar voor de zekerheid wat een tof idee dat het allemaal op zijn kop verder gaat.......wat dat betreft jammer dat ik hem 'back in the day niet gespeeld had! Lijkt me echt een gevalletje van mind blown als je dat meemaakt!
Ben ook benieuwd naar metroid dread! Moet zeggen dat ik CV1 dus redelijk serieus gespeeld heb, tot hmmm de helft of 3 kwart ofzo. Verder de meeste 2d cv games even kort gestart, maar niet heel ver gespeeld helaasvoor metroid is het nog erger! Wil nog steeds die 'not another metroid remake' is proberen want vanilla nes metroid een is voor mij bijna onspeelbaar helaas. En super metroid en fusion en heh misschien ook simpelweg zero mission schijnen ook enorm goed te zijn, maar zitten nog vrolijk in den backlog. Heb ook nog de ds game laatst gekocht maar die was zo goedkoop dat ik hem moest kopen terwijl ik wist dat ik hem niet snel zou spelen
![]()
Dus goed eerst maar is focussen op het vania stuk, dan metroid........en dan heb ik ook nog axiom verge, schijnt ook een topper te zijn en deel 2 is er ook al weer!
Bij SOTN wist ik er ook al van, maar zelf ben ik pas voor de "deur" er van, denk ik. eerst nog een paar hoekjes uitspitten.
CV1 had ik ook eens een serieuze playthrough gegeven, en zelfs een speedrun geprobeerd, maar enkele frame-perfect trucjes mislukten vaak. En qua metroid had ik een kleine fout gemaakt in Super Metroid waardoor ik even vijf minuten bomb-jumps moest maken om het rode gebied van Brinstar te verlaten, (ik miste een paar items die ik wel nodig had voordat je Norfair in ging.) Ook moet ik nog even de power bombs vinden...
Daarnaast heb ik ook alle overige titels in de backlog, en Prime moet ik ook nog eens doorzetten. De NES versie is zeker moeilijk om in door te zetten, maar dat blijft ook de charme er van. Zou het zo weer even willen proberen, kijken of ik bij Kraid kan komen
En ja... Axiom Verge 2 moet ik ook eens spelen, de eerste was heel leuk om te spelen en de atmosfeer is geweldig uitgedrukt met de muziek, hoewel het soms een beetje overheerst.
Er komen ook meer spellen uit in dezelfde categorie, zoals Deedlit in Wonder Labyrinth en zo voorts...
Op dat soort momenten vervloek ik mijn wil om alles te ontdekken.
Twijfel daarin overigens.Ja dus.
Wikipedia: Metroid: Samus Returns
Fusion ook een eind, beetje het idee van Dread met het achtervolgen.
Ik kan het hier in Arnhem ook eens vragen trouwens aan de lokale electronica reparateur.
De ene is de Mario Kart bundel editie en de andere is de Pokémon Ruby variant. Die werkte volgens de verkoper niet meer. Maar een reset was voldoende
)Via ome Ali maar meteen een bulk protectors besteld aangezien in NL er bijna niet aan te komen is. Dan kan straks alles opnieuw ingericht worden op de gameroom
[ Voor 12% gewijzigd door sarlo op 27-09-2021 13:34 ]
Verwijderd
Bekabeling al uitgesloten? Een slecht contact kan rare dingen doen.3style schreef op maandag 27 september 2021 @ 12:21:
Weet iemand hier wie een sony pvm/bvm kan recappen? Ik heb het vermoeden dat dit wel nodig is. Het beeld beweegt de laatste tijd wat meer rechtsonder in het scherm. Met name zichtbaar bij 60hz.
Ik kan het hier in Arnhem ook eens vragen trouwens aan de lokale electronica reparateur.
Ja inderdaad, ik zal alles eerst ff nalopen.Verwijderd schreef op maandag 27 september 2021 @ 16:24:
[...]
Bekabeling al uitgesloten? Een slecht contact kan rare dingen doen.
Correctie: dit is een remake van het Gameboy vervolg. Die titel heb ik vroeger op de Gameboy echt eindeloos gespeeld. Erg grote game voor GB begrippen.Arunia schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:15:
@Sagat Ah ja, die heb ik ook en ben daar een eind in eigenlijk. Was dat niet het deel wat een soort remake is van deeltje 2 voor de NES?
Twijfel daarin overigens.Ja dus.
Wikipedia: Metroid: Samus Returns
Fusion ook een eind, beetje het idee van Dread met het achtervolgen.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Ha ik wist dit maar helemaal overheen gelezen! Goede spot.Flozem schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 08:13:
[...]
Correctie: dit is een remake van het Gameboy vervolg. Die titel heb ik vroeger op de Gameboy echt eindeloos gespeeld. Erg grote game voor GB begrippen.
--------
Wat vinden 'we' van de nieuwe uitgaven van de controllers voor de expansion pack games voor nintendo switch online? De n64 heb ik weinig over op te merken, we moeten afwachten of de stick beter is, al hoewel ik hier weinig hoop heb.....en al vaker gezegd de mijne fucntioneren ook nog prima. Dus mja goed genoeg?
De sega megadrive pads daarentegen.........GEEZ, of 3 buttons, OF wel 6 button, maar in het formaat van de 3 button? Ik vind dat er er erg raar uitzien.
Verder krijgen we WEER de pal versies van de games. Ik denk dat nintendo ons op zijn minst de keuze zou moeten geven bij het starten, wil je 50 of 60hz?
goed positief is dat je een usa (of ander 60hz land) account kan aanmaken, daar de store downloaden en zo de 60hz games spelen......maar echt Nintendo dat kan beter!
10 second ninja DONE
Nu was dit een omgebouwde Xbox, dus de spellen waren gedownload en niet helemaal legaal (of nouja, de meeste had ik wel voor PC).
Nu heb ik wat oude spellen gekocht (met de doosjes en boekjes dus) en merk ik dat ik het eigenlijk wel enorm jammer vind (vooral op PC) dat het niet echt meer een ding is.
Een echte landkaart erbij is toch een stuk leuker! (bijv)
Ook een beetje door het boekje bladeren heeft toch wel iets.
* anandus is maar begonnen om marktplaats af te struinen voor Xbox-games
Ik heb ook een 'normale' Xbox gekocht, als ik dan toch de spellen daadwerkelijk heb, heb ik de omgebouwde Xbox 360 ook niet meer nodig
Dus die gaat in de verkoop, kan ik (oh, ironie!) de spelletjes van betalen.
Maar, terug naar mijn eigenlijke punt: Het is toch wel jammer dat zoveel online is tegenwoordig en dat spellen in doosjes steeds minder voorkomen.
Op consoles minder een ding dan PC, maar ook daar zie je de trend, zeker met de opkomst van abonnementen.
[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 28-09-2021 11:57 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.
:strip_exif()/f/image/jJtJTpnOfl8GPOYhCKixkPpt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/56OzuIXLx2Q5nWn66WbxfMK4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gcplplLReYtjkC43NQ4bBXOq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/z2vSssAAXrfujy7uTLPWjNjr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/i9jItYAv9e2zXTKX6ZhGKBFi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tmZr2Igay69EVg1fApYQqHmF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bCY0fyXdqpz5YjVZcjVgXztV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UoH3dPOUcXcpVARTFTY9ID4N.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3ALul6HN7BdstLGxw2zJw6yN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/W0zVzy4DgF5mNyA948m4qilq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5jIGPd10P0Jw0lNm7bzgJPMD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/i2iFHgUvaUtp9bIf5akanQIA.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/1p98j4CHLZeexY703V19aVLE.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/VCCMr4c4zOkGWN1JnG8sPUK0.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/CvbAAyoPDpf0sjRElKjgIadv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5FAj22FnqEfdbCn9mtJNravz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OPZjYv3AHnuwMi38Ixzsi61f.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Zo09t9wxwXHD5NVBeg6ctOfy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YYiaarIjhcspUHPLF4hr8V4S.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eJVxnHIalKG6lxa8qDczqcsx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/unV9a0PLuCq5UjhtSlP1OCpA.jpg?f=fotoalbum_large)