[Synology] Vraag en antwoord - deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 90 ... 186 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

loeberce schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 08:31:
[...]

Jullie maken mijn keuze om de DS212j af te waarderen niet makkelijker. Ik wil Docker draaien met een vijftal packages en verder nog wat backup mogelijkheden.
Dat kon ik al draaien op een DS216+II waar ik wat extra geheugen in heb geprikt. Samen met een Virtual Machine. Geen enkel probleem.

Omdat ik veel meer wil gaan doen heb ik de 216 doorgeschoven naar iemand anders en heb ik zelf een DS220+ gekocht waar ik 4 Gig heb bij geplaats. Ik heb er twee Toshiba schijven van 8 Gig bij gedaan. Dat geeft me voorlopig voldoende ruimte. Mocht het na een paar jaar klem lopen op schijfruimte dan is het met Synology systemen heel eenvoudig om ze uit te breiden naar 14 of meer Gig per steuk. Gewoon om de beurt vervangen en het gaat haast vanzelf.

Zucht...nu nog even wachten op de vervangende schijf want een van de Toshiba's was DOA

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:37
Ben(V) schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 10:49:
[...]

Jbod moet je gewoon nooit doen.
Als een van de jbod schijven defect raakt ben je alles kwijt.
Wil je geen raid dan gebruikt je voor elke disk gewoon een basic volume.
Je hebt toch ook folders en subfolders op een volume dus waarom zou je dan disken aan elkaar plakken voor een groter volume?

En raid is heel wat anders, als je twee disken van 8TB in een shr ( = raid) zet hebt je effectief 8TB tot je beschikking omdat alles dubbel wordt opgeslagen en je beschermt bent tegen defect raken van een van de disken.
Let wel, software RAID (SHR). Zeker geen garantie voor geen dataverlies!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:31

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

ndonkersloot schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:55:
[...]

Als je echt Windows wilt draaien in een VM beter Windows Server gebruiken, dat zal beter draaien dan Windows 10.
Duur grapje om Windows Server (legaal) te draaien ;)
Waarom denk je dat Windows Server beter zal draaien? AFAIK is het onderwater exact hetzelfde.

Ben momenteel (als test) Windows 10 Pro aan het installeren op een VM met 2 Cores en 8GB memory op een SSD volume, ben benieuwd. Installatie duurt in ieder geval langer dan ik gewend ben ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Tomba op 18-02-2021 10:55 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:07
Tomba schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:53:
[...]

Duur grapje om Windows Server (legaal) te draaien ;)
Waarom denk je dat Windows Server beter zal draaien? AFAIK is het onderwater exact hetzelfde.

Ben momenteel (als test) Windows 10 Pro aan het installeren op een VM met 2 Cores en 8GB memory op een SSD volume, ben benieuwd. Installatie duurt in ieder geval langer dan ik gewend ben ;)
Windows 10 heeft standaard (veel) meer achtergrond taken als Windows Server, verschil is duidelijk merkbaar in een lower powerd device. En wat betreft kosten, het is inderdaad een stuk prijziger.

Wat is de reden dat je echt een Windows VM wilt draaien? Op de betreffende hardware zal Linux een stuk potenter zijn.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• Tomba

Tomba

ndonkersloot schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 11:19:
[...]

Windows 10 heeft standaard (veel) meer achtergrond taken als Windows Server, verschil is duidelijk merkbaar in een lower powerd device. En wat betreft kosten, het is inderdaad een stuk prijziger.

Wat is de reden dat je echt een Windows VM wilt draaien? Op de betreffende hardware zal Linux een stuk potenter zijn.
OK, ik heb het nooit zo ervaren maar er zit wel wat in.

Ik zelf ben niet van plan om uberhaupt VMM machines te draaien omdat de backup ervan nog niet mogelijk is ;)
Ben nu alleen Windows 10 VM aan het installeren puur ter test hoe de performance is.

[ Voor 6% gewijzigd door Tomba op 18-02-2021 11:47 ]

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Tomba schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 11:45:
[...]

Ik zelf ben niet van plan om uberhaupt VMM machines te draaien omdat de backup ervan nog niet mogelijk is ;)
Mogelijk kun je zelf iets scripten? Of gebruik maken van shapshots?

👉🏻 Blog 👈🏻

• Tomba

Tomba

kraades schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 11:50:
[...]

Mogelijk kun je zelf iets scripten? Of gebruik maken van shapshots?
Ik heb er tot op heden geen oplossing voor kunnen vinden helaas, tis ook geen probleem. Heb een 8Core Hyper-V server staan (das ook de primaire reden van de aanschaf van de Synology; backups maken van die machine. Voor het geld dat Synology vraag is Active Backup for Business echt spotgoedkoop!)
Had het alleen wel handig gevonden als ik wat minder belangrijke VM's naar de Syno had kunnen zetten.
Tomba schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:53:
[...]

Voor de mensen bij wie dit net als bij mij niet lijkt te werken, zie https://www.reddit.com/r/...not_get_past_boot_screen/
I had the same issue with a DS920+, the CPU compatibility mode fixed it. I can now Reebot the VM !
Nou hij draait, maar de aangeboden video-opties geven alle 3 alleen de Microsoft Basic Display Adapter wat voor mij meteen duidelijk maakt waarom het ding zo traag is ;) Tevens max 800x600 weergave dus dit is inderdaad zo zinloos als je het gaat krijgen :PAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9nq93aunQaCSzdadyHyJ5oIV0hg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6CBqIUondqGvwfDPZCupCvQF.png?f=user_large

Disk Performance is op zich best OK (VM is geinstalleerd op een pricewatch: Intel Postville X25-M SSDSA2MH160G2C1 160GB );
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RyRjzGqihkd0OE49-BBjgv5apIY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nquO8UWKQvIYW13nEwwC4uUa.png?f=user_large

[ Voor 70% gewijzigd door Tomba op 18-02-2021 12:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
@Tomba
Ik gebruik RDP om verbinding te maken. Zodoende kun je de resolutie aanpassen en is de ervaring ook vlotter. Maar het houdt inderdaad niet over.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!
wvkreg schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:45:
[...]

Let wel, software RAID (SHR). Zeker geen garantie voor geen dataverlies!
Wat is dit voor vreemde opmerking?
Waarom zou software raid geen garantie tegen dataverlies zijn en hardware raid dan wel?

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Tomba

Tomba

Ben(V) schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 12:25:
[...]

Wat is dit voor vreemde opmerking?
Waarom zou software raid geen garantie tegen dataverlies zijn en hardware raid dan wel?
Beide zijn geen garantie voor dataverlies ;)
Wikipedia: Data degradation

Ze zijn garantie tegen dataverlies als een disk defect raakt en daar ging het over.
Als je huis met je Nas erin afbrand helpt raid ook niet.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Tomba

Tomba

Ben(V) schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:15:
Ze zijn garantie tegen dataverlies als een disk defect raakt en daar ging het over.
Als je huis met je Nas erin afbrand helpt raid ook niet.
Helemaal eens maar ik interpreteerde @wvkreg 's opmerking zo, wellicht bedoelde hij helemaal wat anders.
Tomba schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 16:19:
[...]

Even hierop terug komend; mijn DS920+ is binnen, dus gelijk maar eens gaan testen met https://hub.docker.com/r/plexinc/pms-docker/ : een Ubuntu 20.04 machine opgetuigd in VMM en gaan met die banaan!
Helaas, niet dus;het doorpassen van de iGPU door VMM werkt niet dus ook het doorlussen van de iGPU naar de docker VM gaat niet werken :P Als je dit wilt doen ben je dus veroordeeld tot de docker versie Methusalem of Plex versie kruik die Syno zelf aanlevert (of geen hardware transcoding ;) )

[...]

Helaas Pindakaas dus, had gehoopt hier toch mijn Syno voor in te kunnen zetten.
Hier nog even op terug komt, er blijkt nog een optie 3 te zijn, Plex installeren vanaf de bron! (Plex publiceert dus zelf ook packages, waarom die dan niet via Package Center verspreid worden is me niet helemaal duidelijk maar goed)
https://support.plex.tv/a...ology-nas-package-center/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uElSdTGtj56mrnuaLtM5Gb2hvWw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1nxqr7s3rWhB5MPD4XGzzqrU.png?f=user_large

[ Voor 65% gewijzigd door Tomba op 18-02-2021 14:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

kraades schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 08:26:
@gambieter
Als je de NAS alleen als file server / data storage gaat gebruiken en aan twee bays genoeg hebt dan zou ik voor de DS220+ gaan. Als je nu geen andere plannen hebt dan is een zwaarder model eigenlijk niet nodig.

Indien nodig kun je altijd nog geheugen upgraden of Docker gaan gebruiken. De DS220+ is daarvoor geschikt.

Hyper Backup kan naar je oude DS213+ en/of ergens in de cloud bijvoorbeeld Synology C2.
Dank :) . Het is altijd de afweging tussen nu investeren of later extra betalen voor uitbreiding. Maar ik zie inderdaad de meerwaarde (nog) niet van een 4-bay of de DS720+, aangezien ik niet de NVME uitbreiding nodig heb. Ik geef liever extra uit aan grotere harde schijven, dwz nu gelijk 2x 8TB in een DS220+ dan een veel duurdere behuizing. Het blijift thuiswerken en ik vind onze OneDrive oplossing niet veel soeps (te langzaam en file management is niet naar mijn zin) ;)
Wokschotel schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 07:04:
Ik heb vorige week een DS220+ gekocht met 2 x WD Red Pro HDD en een 4 GB Synology geheugenuitbreiding. Ja, ik weet dat er ook niet officiële dimms in kunnen en een WD Red Plus zou ook voldoende zijn als HDD maar ik wilde het gewoon in 1 x goed. Ik gebruik hem voor opslag, downloadstation en Plex-server, (nog) geen docker-toepassingen oid. 720+ of nog beter was voor mij overkill.

Ik kwam van een DS211j af en de snelheidservaring van de DS220+ is erg prettig, enig nadeel is dat ik tussendoor nu geen koffie meer kan zetten als ik in DSM iets moet doen. Dus je moet wel een nieuwe workflow verzinnen.
Mijn koffie workflow is zeer flexibel ;) . Klinkt zeer als mijjn situatie, dank voor het advies :)
Tomba schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 06:57:
Ik zat met exact deze keuze en kwam uit op de DS920+... waarom niet de DS420+?
- quadcore ipv dual-core (als je meer packages /docker/Plex/VMM wil draaien geen overbodige luxe)
...
Eventueel zou je de DS718+ of DS918+ ook nog kunnen overwegen als je veel geheugen kwijt wilt kunnen, die hebben een tragere CPU (1.5 vs 2GHz basis snelheid) maar dus wel ‘gewoon’ 2 SODIMM sloten.
Ik kijk daar naar en krijg toch een beetje het gevoel van overkill. Ik heb al een krachitge Linux computer voor analyse werk (en ook eentje op mijn werk) en ga toegang krijgen tot een HPC cluster. Het zal dus veel meer data opslag zijn, mijn smart TV kan de films lezen die ik converteer van de gekochte DVDs.
Ow ja en beste schijven; Synology’s eigen schijven zijn toshiba OEMs en laat Toshiba nou veruit de goedkoopste 14TB aanbieden ;)
Sowieso zou ik je Helium disks aanbevelen (kun je op filteren in de pricewatch) ivm verbruik, slijtage en geluid en een Hitachi afgeleide (WD of Toshiba dus) Ben al jaren gestandaardiseerd op Hitachi/HGST/WD/Toshiba en heb nog nooit problemen gehad (oudst nog werkende disk is een Hitachi 4K5000 uit 2011 ;) )
Zorg in ieder geval dat je wegblijft bij SHR disks zoals de WD RED non-pro, de performance is om te janken. Heb zelf 2 Seagate SHR disken (ja I know geen Hitachi afgeleide maar Seagate is de enige met 2.5” disks van 5TB) en die hebben bij langdurige write acties echt time-outs die secondenlang aanhouden: dat gaat je RAID software niet leuk vinden.
Ga ik naar kijken, dank :)

[ Voor 34% gewijzigd door gambieter op 18-02-2021 14:01 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Tomba

Tomba

gambieter schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:53:
[...]

Dank :) . Het is altijd de afweging tussen nu investeren of later extra betalen voor uitbreiding. Maar ik zie inderdaad de meerwaarde (nog) niet van een 4-bay of de DS720+, aangezien ik niet de NVME uitbreiding nodig heb. Ik geef liever extra uit aan grotere harde schijven, dwz nu gelijk 2x 8TB in een DS220+ dan een veel duurdere behuizing. Het blijift thuiswerken en ik vind onze OneDrive oplossing niet veel soeps (te langzaam en file management is niet naar mijn zin) ;)

[...]

Mijn koffie workflow is zeer flexibel ;) . Klinkt zeer als mijjn situatie, dank voor het advies :)
Plus van DS720+ tov de DS220+ is als je de quadcore niet nodig hebt inderdaad wel erg weinig voor die 110€ extra ;)
De 64€ extra van een DS920+ vs DS420+ vind ik dan weer net genoeg om wél de 920 te nemen (2GB extra mem onboard en een quadcore plus de eventuele toekomstige uitbreiding met nog 5 disks)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tomba schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:59:
Plus van DS720+ tov de DS220+ is als je de quadcore niet nodig hebt inderdaad wel erg weinig voor die 110€ extra ;)
De 64€ extra van een DS920+ vs DS420+ vind ik dan weer net genoeg om wél de 920 te nemen (2GB extra mem onboard en een quadcore plus de eventuele toekomstige uitbreiding met nog 5 disks)
Yep, zo zou ik er ook over denken :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• wvkreg
Tomba schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:18:
[...]

Helemaal eens maar ik interpreteerde @wvkreg 's opmerking zo, wellicht bedoelde hij helemaal wat anders.

[...]
Je begrijpt me :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nou, bestelling geplaatst. Een DS220+, 2x 8TB WD Red Pro en Crucial CT4G4SFS8266 4GB ram stokje :)

Wat ik niet goed begrijp in de reviews is het gebruiken van de twee Gigabit ethernet aansluitingen. Mijn Netgear GS308 is geen managed switch, en als ik op het Synology forum zo lees heb ik er niet zoveel aan om beide poorten te gebruiken? Heb ze nog vrij dus het kan wel.

Zinvol of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

gambieter schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 23:52:
Nou, bestelling geplaatst. Een DS220+, 2x 8TB WD Red Pro en Crucial CT4G4SFS8266 4GB ram stokje :)

Wat ik niet goed begrijp in de reviews is het gebruiken van de twee Gigabit ethernet aansluitingen. Mijn Netgear GS308 is geen managed switch, en als ik op het Synology forum zo lees heb ik er niet zoveel aan om beide poorten te gebruiken? Heb ze nog vrij dus het kan wel.

Zinvol of niet?
Als je geen switch hebt die LACP ondersteunt zou ik er gewoon lekker 1 aansluiten (al kan je ze natuurlijk ook allebei aansluiten met ieder een eigen IP en je clients handmatig verdelen over beiden)

[ Voor 3% gewijzigd door Tomba op 19-02-2021 06:32 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Zelfs als je geen managed switch hebt die LACP ondersteund kun je nog steeds beide netwerk aansluitingen aan je switch hangen.
Je kiest dan als bond een "adaptive load balancing".

Twee netwerk aansluitingen betekent niet dat je dan in plaats van 1Gbps een 2Gbps hebt, maar 2x 1Gbps.
Met andere woorden een device kan met een snelheid van1 Gbps met je Nas communiceren en daarnaast hebt je voor een andere devices nog een 1Gbps verbinding beschikbaar.
De Nas verdeelt die load dan over de twee poorten.

Dus je hoeft echt niet die load zelf te gaan verdelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Ben(V) schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 08:21:
Zelfs als je geen managed switch hebt die LACP ondersteund kun je nog steeds beide netwerk aansluitingen aan je switch hangen.

Twee netwerk aansluitingen betekent niet dat je dan in plaats van 1Gbps een 2Gbps hebt, maar 2x 1Gbps.
Met andere woorden een device kan met een snelheid van1 Gbps met je Nas communiceren en daarnaast hebt je voor een andere devices nog een 1Gbps verbinding beschikbaar.

Verdikkeme je hebt gelijk. uit mijn eigen link:
Adaptive load balancing (balance-alb)
includes balance-tlb plus receive load balancing (rlb) for IPV4 traffic, and does not require any special network switch support.
Weer wat geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-09 19:08
Daarvoor hebben ze BTRFS in combinatie met data scrubbing. Ook dit is nooit een 100,00% garantie tegen bitrot maar het is wel een flinke stap in de goede richting.
https://blog.synology.com...s-against-data-corruption

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

FrankHe schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:56:
[...]

Daarvoor hebben ze BTRFS in combinatie met data scrubbing. Ook dit is nooit een 100,00% garantie tegen bitrot maar het is wel een flinke stap in de goede richting.
https://blog.synology.com...s-against-data-corruption
Klopt helemaal, allebei mijn volumes hebben dan ook BTFRS als filesystem :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Btfrs op je Nas geeft je helaas ook geen enkel garantie tegen bitrot.
Dat kan alleen werken als de btfrs native raid gebruikt wordt, maar aangezien dat nog steeds niet betrouwbaar is wordt dat nergens gebruikt.

Ook Synology heeft gekozen om voor Raid gebruik te maken van Mdadm en dus werkt de bitrot protection die een Cow filesysteem zoals Btfrs kan hebben niet.

[ Voor 73% gewijzigd door Ben(V) op 19-02-2021 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dank, kan ik mijn linkerhand dingen laten doen die mijn rechterhand niet afremmmen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt, als bijvoorbeeld je Nas aan het downloaden is van het internet , heb je bijvoorbeeld vanaf je PC nog een volle 1Gbps tot je beschikking.
Als tweede voordeel is het ook nog betrouwbaarder, als een poort defect zou gaan, of kabel kapot dan blijft alles nog gewoon werken via de andere poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 13:46
Is er iemand die weet hoe je mbox files kunt lezen op zijn/haar Synology nas? Ik wil namelijk gewoon de mbox files op mijn server hebben staan en die in kunnen zien zonder dat ik daar mail server voor nodig heb om alles via imap of dergelijke binnen te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
@Dagg
Basic oplossing:
Als je Synology docker ondersteunt zou je zoiets kunnen proberen:
https://github.com/dockette/mailx/blob/master/Dockerfile
Ik weet niet of je mailx zo *direct* op je Synology draaiend krijgt...

Edit:
Niet geprobeerd, maar zo roep je het denk ik aan:
docker run -it -rm dockette/mailx mailx -f /pad/naar/mbox

[ Voor 26% gewijzigd door technorabilia op 20-02-2021 16:47 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:07
Amos_x schreef op zondag 14 februari 2021 @ 18:42:
• Het kan gebeuren dat ik voor langere periodes niet thuis ben. is het mogelijk om een NAS remote op te starten? Het heeft weinig zin dat dit ding 24/7 aan staat en slijt, indien ik slechts af en toe toegang nodig heb. Of is opstarten en uit zetten schadelijker voor de hardware op lange termijn? Mijn courante bestanden staan vaak lokaal op pc of laptop, of op iCloud.
Ik denk dat alles wat je wilt, vrij makkelijk zelf in te stellen is op een Synology. Dus heb je waarschijnlijk geen student voor nodig.

Om je bovenstaande punt: als familie de NAS moet kunnen benaderen moet je hem wel aanlaten. Daar is zo’n apparaat echter voor gebouwd he. En de disks kunnen gewoon in een standby modus na een bepaalde tijd inactiviteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-09 21:04
gambieter schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 12:46:
[...]

Dank, kan ik mijn linkerhand dingen laten doen die mijn rechterhand niet afremmmen ;)
Als je computer ook 2 netwerk adapters heeft kun je wel 2 gbit halen (2x1) door SMBv3 Multichannel te activeren. Voor zo ver ik weet geen officiële ondersteuning maar werkt wel, ergo leuk voor thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Samba multichannel is experimenteel, niet released en beslist nog niet betrouwbaar.

Leuk om eens te proberen, maar zou er niet op vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 13:46
kraades schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 11:16:
@Dagg
Basic oplossing:
Als je Synology docker ondersteunt zou je zoiets kunnen proberen:
https://github.com/dockette/mailx/blob/master/Dockerfile
Ik weet niet of je mailx zo *direct* op je Synology draaiend krijgt...

Edit:
Niet geprobeerd, maar zo roep je het denk ik aan:
docker run -it -rm dockette/mailx mailx -f /pad/naar/mbox
Dank, ik ga er naar kijken. Docker kan ik manual draaien en heb dockette/alpine ook gevonden. Mailx staat er ook tussen zag ik. Ga het morgen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindCtrller
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 12:45
Beste leden,

Ik heb vandaag mijn eerste nas gekocht, een DS920+ met 4x wd red plus 4TB. Ik heb al wat rond gezocht over SHR vs RAID5, maar kom er niet helemaal uit. Ik begrijp dat je bij SHR later bijvoorbeeld minimaal 2 schijven kunt vervangen voor grotere zonder problemen. Maar kan dit ook bij RAID5? Wat raden jullie in mijn geval aan?

Ik wil dus de mogelijkheid hebben om later grotere schijven erin te zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@MindCtrller
Voor RAID5 is het anders. Daar is de totale diskruimte gelijk aan het aantal disks - 1 x groote van de kleinste disk. Daar moet je dus altijd de kleinste disk als eerste vervangen.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindCtrller
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 12:45
@kraades
Oke, dus aangezien ik 4 dezelfde formaat schijven heb zal ik er 4 tegelijk van een groter, zelfde formaat in moeten stoppen. Maar dan moet ik dus handmatig alles overzetten van de 4 oude naar de nieuwe array met 4 nieuwe grotere schijven...?

Ik ben in de veronderstelling dat ik met SHR de drives 1 voor 1 kan vervangen voor een groter formaat en na iedere vervanging de array opnieuw laat opbouwen en dus niet alle data moet handmatig moet overzetten.. Klopt mijn beredenering..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-09 15:08
MindCtrller schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 21:52:
@kraades
Ik ben in de veronderstelling dat ik met SHR de drives 1 voor 1 kan vervangen voor een groter formaat en na iedere vervanging de array opnieuw laat opbouwen en dus niet alle data moet handmatig moet overzetten.. Klopt mijn beredenering..?
Natuurlijk, gewoon schijf-per-schijf vervangen kan prima, de Synology zal het wel regelen na wat klicks op de interface.
Echter met vb SHR ga je bij vervanging van 1 disk naar vb 8 of 12TB nog niks merken, je krijgt netto dus niets bij! Pas als je een 2e disk gaat vervangen krijg je netto plots volume bij na integratie in de set. Dit process kan een volle dag duren.

Met RAID5 is het zelfs zo dat zelfs bij (latere) vervanging van 2 schijven naar 8 TB ipv 4TB je niks netto bij krijgt! Daar moet je alle schijven hetzelfde maken!

Daarom is SHR "flexibeler"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
Dagg schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 18:18:
[...]

Dank, ik ga er naar kijken. Docker kan ik manual draaien en heb dockette/alpine ook gevonden. Mailx staat er ook tussen zag ik. Ga het morgen proberen.
Misschien kun je beter mutt gebruiken. Zoiets zou moeten werken:
root@DS716V:~# cat Dockerfile
FROM ubuntu
RUN apt-get update && apt-get install -y \
    mutt
ENTRYPOINT ["mutt"]
root@DS716V:~# docker build -q -t mymutt .
sha256:962c2e8ca7cddba1aae68414229d0212ea6490cefb4221436b1cf82fb791d7e3
root@DS716V:~# wget -q https://raw.githubusercontent.com/qsnake/git/master/t/t5100/sample.mbox
root@DS716V:~# tail -n +4 sample.mbox > local.mbox
root@DS716V:~# docker run -it --rm -v /root/local.mbox:/root/remote.mbox  mymutt -f /root/remote.mbox
Mailbox is unchanged.
root@DS716V:~#

De wget en tail kun je weglaten. Dat is om te testen.
Jouw mbox kun je op de plek van de /root/local.mbox zetten.
Een beetje gekke constructie misschien met de -v en -f. Dat zou best wel eens anders kunnen... ;)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:22

Meteen een extra kabel geplaatst aan mijn DS220+, nu zie ik in de configuratie dat de syno twee IP adressen heeft. Waar stel ik nu dat 'bond' in zodat beide hetzelfde IP adres krijgen? Althans ik ga ervan uit dat, dat de bedoeling is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
@Snowmiss
Als je de bond maakt dan geef je een IP-adres in. Dat is het IP-adres waarop de Synology benaderbaar is.

Als je op je router een IP reservering hebt ingesteld op basis van mac adres, dan is het IP-adres van de bond gelijk aan het IP-adres van LAN 1.

Edit:
Onder Create Bond...
https://www.synology.com/...nnection_network_linkaggr

[ Voor 23% gewijzigd door technorabilia op 21-02-2021 12:30 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:22
kraades schreef op zondag 21 februari 2021 @ 12:26:
@Snowmiss
Als je de bond maakt dan geef je een IP-adres in. Dat is het IP-adres waarop de Synology benaderbaar is.

Als je op je router een IP reservering hebt ingesteld op basis van mac adres, dan is het IP-adres van de bond gelijk aan het IP-adres van LAN 1.

Edit:
Onder Create Bond...
https://www.synology.com/...nnection_network_linkaggr
Die edit zocht ik ;-) en vond toen zelf al deze: https://www.wirelessinfo....nas-bonding-configuratie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:32

Sharky

Skamn Dippy!

kraades schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:38:
@Sharky
Je moet even kijken wat het Process ID is in Task Manager en daarop zoeken.
[Afbeelding]

Edit:
Nu je toch op de command line zit kun je ook met htop even kijken en sorteren op CPU% (met F6).
De commandline werkt toch niet helemaal zoals het moet bij mij, maar dankzij htop heb ik achterhaald welk script de boosdoener is. Het is een script voor de installatie van de Papermerge-docker. Zodra ik die Docker uitschakel is het cpu-gebruik weer netjes 7-8% zoals het normaal is. Bedankt voor het meedenken! :)

@Ben(V) en eventuele anderen ook bedankt voor het meedenken.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:36

ChillPascal

In the end...

Ik zou graag gebruik willen maken van Face Recognition op de Synology 220+ i.c.m. een HIKVISION DS-2CD2135FWD-I. Daarvoor heb een Help Article gevonden op de website van Synology, maar helaas kom ik daar niet uit. Blijkbaar moet ik een task aanmaken, maar ik kan met geen mogelijkheid deze optie vinden.

Heeft iemand hier ervaring mee? Of is dit wellicht een extra betaalde optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
@ChillPascal
Geen ervaring mee, maar er staat bovenaan:
Face Recognition is supported on DVA series models only.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:04

aex351

I am the one

Vraag over Synology Drive Client 3.0 beta voor op de mobiel. Voor degene die bezig zijn met DSM 7.0 beta. Is het inmiddels mogelijk om op je telefoon lokale mappen naar de NAS te synchroniseren?

Ik ben namelijk het afgelopen weekend bezig geweest met het zoeken naar een oplossing om mijn DCIM map op mijn mobiel met de nas te kunnen synchroniseren. Nu blijkt dit te kunnen met de voorloper van Synology Drive, namelijk de DS Cloud app. Echter is het zo dat de DS Cloud app werkt nog tot Synology Drive 3.0. Dus zodra DSM 7 land dan stopt de DS Cloud app met werken. De Synology Drive Client 2.0 app ondersteunt alleen het synchroniseren van nieuwe mappen naar de NAS en dus niet bestaande mappen voor zover ik heb kunnen ontdekken.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
Mijn vraag zou zijn: Waarom werk je met Synology apps? Ik zou Docker gebruiken als het kan.
Ik heb geen enkele Synology app geinstalleerd naast de hoogst noodzakelijke.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P-XSd8UCGZ33QxEJO5QUNTTSLkE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cF6ymeNsCm1jzCsAiXpf6f04.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 50% gewijzigd door wvkreg op 22-02-2021 17:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peetgate
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-07 23:24
aex351 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 16:47:
Vraag over Synology Drive Client 3.0 beta voor op de mobiel. Voor degene die bezig zijn met DSM 7.0 beta. Is het inmiddels mogelijk om op je telefoon lokale mappen naar de NAS te synchroniseren?

Ik ben namelijk het afgelopen weekend bezig geweest met het zoeken naar een oplossing om mijn DCIM map op mijn mobiel met de nas te kunnen synchroniseren. Nu blijkt dit te kunnen met de voorloper van Synology Drive, namelijk de DS Cloud app. Echter is het zo dat de DS Cloud app werkt nog tot Synology Drive 3.0. Dus zodra DSM 7 land dan stopt de DS Cloud app met werken. De Synology Drive Client 2.0 app ondersteunt alleen het synchroniseren van nieuwe mappen naar de NAS en dus niet bestaande mappen voor zover ik heb kunnen ontdekken.
Probeer anders eens DS file. Dat is wat ik gebruik voor automatische foto-upload. Eens in de zoveel tijd moet de app wel eens geopend worden om hem weer in gang te zetten. Maar werkt verder wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peetgate
wvkreg schreef op maandag 22 februari 2021 @ 17:36:
Mijn vraag zou zijn: Waarom werk je met Synology apps? Ik zou Docker gebruiken als het kan.

[Afbeelding]
Lol, wat een slecht antwoord. Iedereen moet toch gebruiken waar hij zich goed bij voelt? Beveel dan iig een mooie Docker-app aan, als je het zo goed weet. Just my two cents O-) Volgens mij zijn we hier om elkaar te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

peetgate schreef op maandag 22 februari 2021 @ 17:43:
[...]

Probeer anders eens DS file. Dat is wat ik gebruik voor automatische foto-upload. Eens in de zoveel tijd moet de app wel eens geopend worden om hem weer in gang te zetten. Maar werkt verder wel prima.
Nee, dat is 'back-up', een éénrichtingsweg van de telefoon naar de NAS. Ik heb het over synchroniseren. Dus ook van de NAS terug naar de telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peetgate
aex351 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 17:45:
[...]

Nee, dat is 'back-up', een éénrichtingsweg van de telefoon naar de NAS. Ik heb het over synchroniseren. Dus ook van de NAS terug naar de telefoon.
Ah, zo. Excuus. Ja, dat zat vroeger wel in de Cloudstation app idd. Maar dat hebben ze er uit gesloopt. Hier heb ik nog geen oplossing voor gevonden ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
peetgate schreef op maandag 22 februari 2021 @ 17:45:
[...]

Lol, wat een slecht antwoord. Iedereen moet toch gebruiken waar hij zich goed bij voelt? Beveel dan iig een mooie Docker-app aan, als je het zo goed weet. Just my two cents O-) Volgens mij zijn we hier om elkaar te helpen.
https://github.com/photoprism/photoprism

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia

[Afbeelding]
Synology Drive en de mobile apps worden door Synology geleverd als aanvullende functionaliteit. Ik zie niet in hoe je dit met Docker zou kunnen of moeten vervangen? :?

Edit:
Ah zo ^^^. Tja, zou kunnen...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow771
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-09 00:31
aex351 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 16:47:

Tja wat moet ik hiervan zeggen. Ik wacht nog ff af met beta software.

Ikzelf gebruik FolderSync om folders op mijn telefoon te syncen met mijn NAS. Want dat DS cloud werkt echt onstabiel naar mijn ervaring. Heel random blijft ie gewoon eeuwig hangen op 'Connecting...' totdat je de app een harde schop geeft op je telefoon. Met Drive op de server (NAS) zelf is er niks aan de hand. Ik gebruik ook het om mn data over 3 NAS'en heen in sync te houden en werkt prima.

[Afbeelding]
Ik vind deze opmerking/vraag een beetje raar. Als eigenaar van een Synology NAS is er wmb niks mis mee om Synology Apps te gebruiken. Dat er alternatieve oplossingen via het Docker platform aangeboden worden, prima. Maar dat is dan de keus van de gebruiker/eigenaar.

En ik kan dit niet laten: je zegt dat je alleen het hoogst noodzakelijke geinstalleerd heb, maar ik zie dat je Plex native geïnstalleerd heb en dus waarschijnlijk niet via Docker gedaan............... 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Shadow771 op 22-02-2021 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
kraades schreef op maandag 22 februari 2021 @ 17:48:
[...]

Synology Drive en de mobile apps worden door Synology geleverd als aanvullende functionaliteit. Ik zie niet in hoe je dit met Docker zou kunnen of moeten vervangen? :?
Dat zijn toch werkelijk bagger legacy apps?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
wvkreg schreef op maandag 22 februari 2021 @ 17:49:
[...]

Dat zijn toch werkelijk bagger legacy apps?!
Nee, Synology Drive is een actuele package met server en client functionaliteit.

https://www.synology.com/en-global/dsm/feature/drive

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
kraades schreef op maandag 22 februari 2021 @ 17:57:
[...]

Nee, Synology Drive is een actuele package met server en client functionaliteit.

https://www.synology.com/en-global/dsm/feature/drive
En een mega impact en 'intrusion' op je systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
wvkreg schreef op maandag 22 februari 2021 @ 17:58:
[...]

En een mega impact en 'intrusion' op je systeem.
Ik herken dat niet. Je kunt veel van de door Synology geleverde packages zeggen, maar deze draaien zonder buitensporige belasting op de door Synology ondersteunde modellen.

De aanvullende functionaliteit die Synology de gebruiker biedt via optionele packages is ook een belangrijk onderdeel van het Synology verdienmodel en waardoor Synology het zo goed doet.

Om deze optie dan direct helemaal buiten spel te zetten is een keuze maar mijns inziens te rigoureus.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
kraades schreef op maandag 22 februari 2021 @ 18:17:
[...]

Ik herken dat niet. Je kunt veel van de door Synology geleverde packages zeggen, maar deze draaien zonder buitensporige belasting op de door Synology ondersteunde modellen.

De aanvullende functionaliteit die Synology de gebruiker biedt via optionele packages is ook een belangrijk onderdeel van het Synology verdienmodel en waardoor Synology het zo goed doet.

Om deze optie dan direct helemaal buiten spel te zetten is een keuze maar mijns inziens te rigoureus.
Ik heb een DS1821 en een DS916+/DX513 en blijf bewust weg van Syno apps. Ik heb vroeger veel tijd verloren met corrupte system database of netwerk settings of abdere vreemde storingen waar ook Synology support geen raad mee wist ofwel mode 2 reset.

Met Docker kan werkelijk alles wat met de Synology apps ook kan. Als je ook kijkt naar de ontwikkeling van en het aanbod (steeds minder en slechter, bijv. Moments, wat een drama) dan heb ik ook het idee dat Synolog daar niet veel tijd meer in steekt.

Als mijn NAS nu '''crasht'' pak ik mijn Docker compose file. Na installatie van Docker als enige app kan ik dan de compose draaien en alles staat binnen 15 minuten automatisch geinstalleerd.

Kijk eens naar: https://trash-guides.info/

[ Voor 14% gewijzigd door wvkreg op 22-02-2021 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Is het verspilde moeite om te proberen de HDD's van mijn 220+ in slaapstand te krijgen?

Als ik reacties zoals deze lees is het een lastig iets; Ben(V) in "[Synology] Vraag en antwoord - deel 3"

Had eerst 1 (WD green) schijf, ging vanzelf netjes in slaapstand. Prima.
Toen ging ik wat apps installeren, docker, 2e schijf erbij, en nu draaien ze 24/7. Terwijl het buiten de 2 docker apps en Drive server niets hoeft te doen. Behalve elke paar dagen mijn backup binnen harken.
Heb nu alle onnodige apps gestopt, maar het maakt allemaal geen drol uit, beide schijven blijven actief. Ook schijf 2, die niet eens is geïnitialiseerd.
Met eventueel surveillance station actief of wat docker images zal een HDD altijd actief zijn, maar beide tegelijk hoeft van mij niet zo nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Shadow771 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 17:48:
[...]

Tja wat moet ik hiervan zeggen. Ik wacht nog ff af met beta software.

Ikzelf gebruik FolderSync om folders op mijn telefoon te syncen met mijn NAS. Want dat DS cloud werkt echt onstabiel naar mijn ervaring. Heel random blijft ie gewoon eeuwig hangen op 'Connecting...' totdat je de app een harde schop geeft op je telefoon. Met Drive op de server (NAS) zelf is er niks aan de hand. Ik gebruik ook het om mn data over 3 NAS'en heen in sync te houden en werkt prima.

[...]
Wat voor bugs ervaar je dan met DS Cloud? Ik gebruik het nu pas sinds een dag. Ik dacht dat alles van DS Cloud naar Synology Drive gemigreerd was. Dus ik was wel verrast dat deze functionaliteit gewoon al bestond, vooral ook omdat ik al een tijdje af en toe aan het kijken was hoe ik mijn DCIM folder kon synchroniseren. Eigenlijk ook meer omdat ik gebruik wil kunnen blijven maken van de Samsung Galerij app. Maar zonder de Samsung Cloud. En om nu speciaal One Drive te gaan gebruiken vind ik ook nogal overkill. Tenzij One Drive ook bijvoorbeeld offline bestanden zou ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
_ferry_ schreef op maandag 22 februari 2021 @ 19:59:
Is het verspilde moeite om te proberen de HDD's van mijn 220+ in slaapstand te krijgen?

Als ik reacties zoals deze lees is het een lastig iets; Ben(V) in "[Synology] Vraag en antwoord - deel 3"

Had eerst 1 (WD green) schijf, ging vanzelf netjes in slaapstand. Prima.
Toen ging ik wat apps installeren, docker, 2e schijf erbij, en nu draaien ze 24/7. Terwijl het buiten de 2 docker apps en Drive server niets hoeft te doen. Behalve elke paar dagen mijn backup binnen harken.
Heb nu alle onnodige apps gestopt, maar het maakt allemaal geen drol uit, beide schijven blijven actief. Ook schijf 2, die niet eens is geïnitialiseerd.
Met eventueel surveillance station actief of wat docker images zal een HDD altijd actief zijn, maar beide tegelijk hoeft van mij niet zo nodig ;)
Vaak wel als je apps of Docker apps draait.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
Bedankt, maar dat is niet nodig. Ik gebruik zelf ook docker en docker-conpose naast een aantal standaard Synology packages.

Ik kan mij niet vinden in jouw advies.. Prima toch.. Let"s agree to dissgree. :)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shadow771
aex351 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 20:12:
[...]

Wat voor bugs ervaar je dan met DS Cloud?
Lees mijn post nog eens goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

wvkreg schreef op maandag 22 februari 2021 @ 20:25:
[...]

Vaak wel als je apps of Docker apps draait.
Was er al bang voor. Had de Docker service gestopt, herstart gegeven, etc. Maar beide schijven bleven actief. Toch wat onnodig verbruik en geluid.
Een grote USB stick/USB 3.0 SSD geeft ook geen oplossing. Die kun je niet als systeemvolume gebruiken helaas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Heeft iemand ervaring met PXE setup op synology icm Unifi USG 4 pro? Ik heb deze how to gevolgd maar hier komt geen bestand voor die ik in de unifi controller software kan invoeren.

De Unifi controller waar ik de USG mee beheer vraagt naar een server en filename.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jOseE5lj6OaYBKOtOJ0s9N_Qh1M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cUnkmAcfLbSo3VOmLHpK6GX0.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 00:13
Ik gebruik nu DS Cloud om alle devices in huis te syncen met de homefolders van de users.
Ik las dat DS Cloud in DSM 7 niet meer werkt en dat Drive niet kan syncen.
Betekent dit dat ik nu een third party app, zoals Foldersync (waar ik dus net vanaf was gestapt), moet gaan gebruiken?

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens85
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17-09 18:58
Hoi, iemand enig idee waarom ik in één bepaalde map met muziek een foutmelding krijg in Audio Station? "De bewerking is mislukt...."

Heb een DS116, alles up-to-date, dus DSM 6.2.3.

Ik heb Audio Station al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, geen verbetering.

Arcam SA20 || MA Silver300 7G || Pro-Ject Debut Carbon EVO met Ortofon 2M Blue || NAD C545bee || NAD T567 || discogs.com/user/Vinyl_Laurens/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Laurens85 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 00:48:
Hoi, iemand enig idee waarom ik in één bepaalde map met muziek een foutmelding krijg in Audio Station? "De bewerking is mislukt...."

Ik heb Audio Station al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, geen verbetering.
Heb je ook de bestanden naar een ander map verplaatst?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

PcDealer schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 01:30:
Of de map gewoon hernoemen? Kan al genoeg zijn voor een nieuwe sync. gebruikt Audiostation niet de Media-server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Xyphoid schreef op maandag 22 februari 2021 @ 23:54:
Ik gebruik nu DS Cloud om alle devices in huis te syncen met de homefolders van de users.
Ik las dat DS Cloud in DSM 7 niet meer werkt en dat Drive niet kan syncen.
Betekent dit dat ik nu een third party app, zoals Foldersync (waar ik dus net vanaf was gestapt), moet gaan gebruiken?
Dat klopt. Vandaar ook mijn vraag of Synology Drive 3.0 deze functionaliteit wel heeft. Aangezien DS Cloud dan formeel niet meer ondersteund is.

FolderSync ben ik ook nog tegengekomen. Maar dat schijnt ook niet helemaal ideaal te zijn. In de FAQ staat iets over het 'laatst gewijzigd' attribuut van bestanden. En dat afhankelijk van hoe je synchroniseert dit dus wordt aangepast. Waardoor het eerst van je telefoon naar de NAS gaat (attribuut wordt geüpdate). En vervolgens terug wordt gedownload, omdat dit attribuut gelijk met elkaar moet zijn.

Volgens mij is dit niet aan de orde met DS Cloud. Dat zou ik nog even moeten bekijken.

Het enige dat ik momenteel nog mis met DS Cloud is de optie om alleen te synchroniseren wanneer de telefoon aan het opladen is. Nu heb ik het ingesteld op alleen WiFi. Maar zodra ik een foto of iets dergelijks maak dan gaat DS Cloud direct aan de slag. Ik weet niet hoeveel impact dit heeft op het batterijverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 19:48
Ik heb een DS214play met 2x 3TB. Een schijf vertoont sinds dit weekend bad sectors, en heb nu 2x geprobeerd te "checken" maar er is ook 2x een bad sector bijgekomen en de status geeft aan "mislukt"

Schijf gaat ws. kapot, dus ik moet hem vervangen.

Nu zit ik al een tijdje tegen vervanging van mijn DS209 (die draait als backup vd DS214) aan te hikken, dus ik overweeg om deze meteen maar te vervangen door een DS220+ (ik wil bijv. een unify controller gaan draaien in docker).

Kan ik de kapotte schijf vervangen, de DS214play laten bijwerken en dan schijven van de DS214play overzetten in de DS220+ en blijft e.e.a. dan voorlopig werken (Emby, Sonarr, Radarr, Cloudstation etc)?
Of ontkom ik niet aan een nieuwe installatie (daar heb ik momenteel nl. niet echt de tijd voor)

[ Voor 7% gewijzigd door Stefke op 23-02-2021 08:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:48
Stefke schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 08:28:
...
Kan ik de kapotte schijf vervangen, de DS214play laten bijwerken en dan schijven van de DS214play overzetten in de DS220+ en blijft e.e.a. dan voorlopig werken (Emby, Sonarr, Radarr, Cloudstation etc)?
Of ontkom ik niet aan een nieuwe installatie (daar heb ik momenteel nl. niet echt de tijd voor)
Ja, dat kan.
Synology ondersteunt standaard dit soort vormen van migratie (bestaande schijven overzetten in nieuwe NAS en klaas).

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
MrJames schreef op maandag 22 februari 2021 @ 23:02:
Heeft iemand ervaring met PXE setup op synology icm Unifi USG 4 pro? Ik heb deze how to gevolgd maar hier komt geen bestand voor die ik in de unifi controller software kan invoeren.

De Unifi controller waar ik de USG mee beheer vraagt naar een server en filename.

[Afbeelding]
Misschien kan men je hier helpen?
[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Vooralsnog koop ik maar één schijf. Als ik me niet vergis geen probleem om de kapotte WD EZRX te vervangen voor een Seagate Ironwolf 3TB en deze te plaatsen naast de nog werkende WS EZRX correct? Ik kan later de andere schijf wel een keer vervangen.

edit: andere vraag nog: in de DS209 zitten twee schijven, een WD30EFRX en een WD40EFRX. Twee losse volumes. Hoe zie ik op welke schijf DSM draait? Is dat altijd volume1?

[ Voor 25% gewijzigd door Stefke op 23-02-2021 09:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Stefke schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 09:07:
edit: andere vraag nog: in de DS209 zitten twee schijven, een WD30EFRX en een WD40EFRX. Twee losse volumes. Hoe zie ik op welke schijf DSM draait? Is dat altijd volume1?
DSM staat op alle twee de volumes.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Dus ik kan eender welke schijf daaruit halen en het blijft draaien, ook al zijn het twee losse volumes/schijven? (De DS209 draait alleen als lokale backup van de DS214).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Klopt inderdaad, daardoor blijven beide ook draaien.
( https://community.synolog...110093?page=2&sort=oldest )
Kwam ik dan weer achter omdat ik liever de 2e schijf in slaapstand had, maar dat gaat dus niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:11
Maakt men hier soms gebruik van de app USB copy?
En kan er worden bevestigd dat bij de optie mirroring, bij de 2e of latere uitvoeringen, alleen de data die gewijzigd of nieuw is wordt overgezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-09 03:15
Stefke schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 09:29:
Dus ik kan eender welke schijf daaruit halen en het blijft draaien, ook al zijn het twee losse volumes/schijven? (De DS209 draait alleen als lokale backup van de DS214).
Voordat je dit doet moet je wel even kijken welke packages op welke volume draaien, dit is te zien bij Package Center en dan bij je geïnstalleerde packages. Packages zijn namelijk volume gebonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@Toml83
Zo zou het moeten werken.

Echter, ik heb het een tijd bij iemand geprobeerd maar zag dat de source steeds opnieuw in zijn geheel werd gekopieerd. Ik kon toen niet de vinger op de zere plek leggen en heb toen Hyper Backup gebruikt.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 00:13
aex351 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 02:15:
[...]

FolderSync ben ik ook nog tegengekomen. Maar dat schijnt ook niet helemaal ideaal te zijn. In de FAQ staat iets over het 'laatst gewijzigd' attribuut van bestanden. En dat afhankelijk van hoe je synchroniseert dit dus wordt aangepast. Waardoor het eerst van je telefoon naar de NAS gaat (attribuut wordt geüpdate). En vervolgens terug wordt gedownload, omdat dit attribuut gelijk met elkaar moet zijn.
Dat wist ik niet eens van FolderSync. Ik had soms dat automatisch syncen niet werkte (terwijl ik de hele tijd verbonden was met mijn wifi). DS Cloud voelt toch wat robuuster.
Snap ook niet dat een sync functie niet in Drive zit. Dat is toch 1 van de belangrijkste functies die een bestanden programma zou moeten hebben?

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
fyr0 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 10:35:
[...]

Voordat je dit doet moet je wel even kijken welke packages op welke volume draaien, dit is te zien bij Package Center en dan bij je geïnstalleerde packages. Packages zijn namelijk volume gebonden
Geen packages, hij draait alleen als target van mijn DS214play

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
kraades schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 10:37:
@Toml83
Zo zou het moeten werken.

Echter, ik heb het een tijd bij iemand geprobeerd maar zag dat de source steeds opnieuw in zijn geheel werd gekopieerd. Ik kon toen niet de vinger op de zere plek leggen en heb toen Hyper Backup gebruikt.
Dan werk ik het wel handmatig bij voor de grote content (video) en na een half jaar oid via het programma. Was 1 dag kwijt met kopieren.
Foto's en muziek was binnen enkele minuten klaar, dat is geen probleem.

Vraagje over hyper backup:
Als ik bijvoorbeeld alleen de instellingen (en de synology apps) wil kopieren. Neemt dat veel ruimte in beslag? Kan ik een USB stick van 10 of 40gb hiervoor gebruiken? En is de data daarna leesbaar? Om bijvoorbeeld van de usb op je PC of andere opslag te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow771
Toml83 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:25:
Vraagje over hyper backup:
Als ik bijvoorbeeld alleen de instellingen (en de synology apps) wil kopieren. Neemt dat veel ruimte in beslag? Kan ik een USB stick van 10 of 40gb hiervoor gebruiken? En is de data daarna leesbaar? Om bijvoorbeeld van de usb op je PC of andere opslag te plaatsen.
Ja. Maak gebruik van de single version rsync optie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@Toml83
Het Hyper Backup (HBK) formaat is een proprietary formaat van Synology wat niet zomaar te lezen is. Hiervoor kun je eventueel de Hyper Backup Explorer client gebruiken die beschikbaar is voor diverse platforms.

V.w.b. de backup van DSM instellingen en packages worden denk ik alleen de instellingen opgeslagen. Hoewel ik niet zeker weet of voor bepaalde packages ook de content wordt meegenomen?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
dank voor antwoord.
Ik ga het proberen op een USB stick en zie dan wat de uitkomst hier van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

pietje63

RTFM

Volgens mij worden bij apps als Cloudsync en Photo ook automatisch de bijbehorende data geselecteerd. Weet niet of je dat handmatig uit kunt zetten.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ben toch even benieuwd of er hier actieve MailPlus users zijn en hoe dat bevalt? Mijn gratis Google Apps begint vol te raken en wil er eigenlijk niet voor gaan betalen ... dus ik dacht misschien is MailPlus iets

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shadow771
DennusB schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 13:01:
Ben toch even benieuwd of er hier actieve MailPlus users zijn en hoe dat bevalt?
Present.

Het bevalt goed en werkt prima samen met Calendar, Contacts en Drive:
Afbeeldingslocatie: https://nas.vlnet.nl/public/mailplus_tweakers_66269480.jpg

Kan ook zeggen dat binnen Synology Support er een apart team voor lijkt te zijn dat gespecialiseerd is hierin.

Maar je moet altijd wel zelf overwegen (even los van MailPlus) of je zelf een mail server wil gaan hosten. Als je dat zelf al overwogen hebt, prima. Zoniet, maak je wel even ervan bewust wat er allemaal bij komt kijken zoals:

- Public domain kopen
- verschillende DNS records goed zetten: A , MX, DMARC, SPIF , DKIM records
- Beveiliging en instellingen goed zetten (wees geen open relay, anders kan je blacklisted worden)
- Blokkeert je provider port 25 outbound? Zoja, dan moet je wss een relay van je provider gebruiken
- Heb je een dynamic WAN IP? Zoja, dan moet je ook knutselen met DDNS .
- Antivirus (je kan gewoon de anti-virus van je NAS gebruiken)
- BACKUPS!!!!

enzovoorts..

En nog een belangrijk punt: Je krijgt maar max 5 gratis mailboxen in MailPlus. Wil je meer mailboxen, dan moet je een licentie aanschaffen en ik vind het persoonlijk te duur voor mijn privé omgeving.

EDIT: Excuses voor tik- en gramatica fouten. ik zit in een conf call... :)

[ Voor 13% gewijzigd door Shadow771 op 23-02-2021 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrJames schreef op maandag 22 februari 2021 @ 23:02:

[Afbeelding]
Ik heb geen ervaring met een USG, maar gebruik PXE om devices met een netwerk boot vanaf mijn Nas te booten.

Als je device wilt laten booten vanaf je Nas dan moet je eerst een bootable image hebben waarmee je device een netwerkboot kan doen.
Die zet je op je Nas en configureert het zoals beschreven in het tutorial.
Het enige wat je nodig hebt van die USG is de dhcp server.

Wat ik vermoed is dat je die USG ook als bootserver (in plaats van de Nas) kunt instellen, maar dan moet je hem vertellen welke server (de Nas dus) en welke bootfile ( de boot image voor je device) hij van die Nas moet ophalen.

En uiteraard moet je het device zo instellen dat hij een netwerkboot doet en niet opstart van je lokale storage.

[ Voor 4% gewijzigd door Ben(V) op 23-02-2021 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Ben(V) schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 14:37:
[...]

Ik heb geen ervaring met een USG, maar gebruik PXE om devices met een netwerk boot vanaf mijn Nas te booten.

Als je device wilt laten booten vanaf je Nas dan moet je eerst een bootable image hebben waarmee je device een netwerkboot kan doen.
Die zet je op je Nas en configureert het zoals beschreven in het tutorial.
Het enige wat je nodig hebt van die USG is de dhcp server.

Wat ik vermoed is dat je die USG ook als bootserver (in plaats van de Nas) kunt instellen, maar dan moet je hem vertellen welke server (de Nas dus) en welke bootfile ( de boot image voor je device) hij van die Nas moet ophalen.

En uiteraard moet je het device zo instellen dat hij een netwerkboot doet en niet opstart van je lokale storage.
In de boot image ga ik dus vertellen welke iso images er beschikbaar zijn van Windows 10. De boot image pad moet ik dus in de USG zetten hoe ik het nu begrijp.

Even uitvogelen hoe ik een bootimage kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deevay
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 21:22
DennusB schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 13:01:
Ben toch even benieuwd of er hier actieve MailPlus users zijn en hoe dat bevalt? Mijn gratis Google Apps begint vol te raken en wil er eigenlijk niet voor gaan betalen ... dus ik dacht misschien is MailPlus iets
Als ik de afbeeldingen van MailPlus zo eens bekijk, lijkt het sprekend op Gmail. Gevoelsmatig zit er dus Google infrastructuur achter, waar ik persoonlijk dan weer minder blij van zou worden.

Relax. nothing is under control.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Deevay schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:01:
[...]

Als ik de afbeeldingen van MailPlus zo eens bekijk, lijkt het sprekend op Gmail. Gevoelsmatig zit er dus Google infrastructuur achter, waar ik persoonlijk dan weer minder blij van zou worden.
Het draait volledig op je Synology, dus het draai niet bij Google!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrJames schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 14:45:
[...]

In de boot image ga ik dus vertellen welke iso images er beschikbaar zijn van Windows 10. De boot image pad moet ik dus in de USG zetten hoe ik het nu begrijp.

Even uitvogelen hoe ik een bootimage kan maken.
Nee een bootimage maak je voor een device, dus als je meerdere devices hebt dan heb je meerdere boot images nodig (tenzij ze exact gelijk zijn en van hetzelfde image kunnen booten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laurens85
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17-09 18:58
PcDealer schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 01:30:
[...]

Is inmiddels gefixt, had tijdje terug de naam van de map veranderd en in de favorieten van AS stond nog de oude naam 8)7 |:(

Arcam SA20 || MA Silver300 7G || Pro-Ject Debut Carbon EVO met Ortofon 2M Blue || NAD C545bee || NAD T567 || discogs.com/user/Vinyl_Laurens/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:05

[Afbeelding]
ik zou wel eens willen weten welke dockers je dan gebruikt, zelf vindt ik het soms net niet.
de audio , photo, file en video station van de syno vindt ik persoonlijk wel top.
In docker ben ik (nog) geen goede alternatieve gevonden

Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
sterremos schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 18:00:
[...]

ik zou wel eens willen weten welke dockers je dan gebruikt, zelf vindt ik het soms net niet.
de audio , photo, file en video station van de syno vindt ik persoonlijk wel top.
In docker ben ik (nog) geen goede alternatieve gevonden

Ron
Kwestie van goed zoeken, Docker Hub heeft voldoende alternatieven. Voor foto's kun je zeker https://photoprism.app/ gebruiken. Het vereist wel basale compose kennis.

https://hub.docker.com/r/photoprism/photoprism

Voor foto's gebruik ik Plex trouwens in Docker.

Voor de rest in Docker de volgende vaste containers:
  • Sonarr
  • Radarr
  • Bazarr
  • Lidarr
  • Jackett
  • Deluge
  • NZBget
  • Sabnzbd
  • Homeassistant
  • Portainer-ce
  • Tautulli
  • Plex
  • Watchtower
Daarnaast nog een 10-tal die ik soms opstart voor beheer en monitoring.

[ Voor 31% gewijzigd door wvkreg op 23-02-2021 18:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

DSM 6.2.4 is uit;
https://archive.synology.com/download/Os/DSM/6.2.4-25554
DSM 6.2.4 Released

### Version: 6.2.4-25554

(2021-02-23)

**Important Note**

1. Your Synology NAS may not notify you of this DSM update because of the following reasons. If you want to update your DSM to this version now, please click [here](https://archive.synology.com/download/Os/DSM/6.2.4-25554) to manually update it.

* The update is not available in your region yet. The update is expected to be available for all regions within the next few days, although the time of release in each region may vary slightly.

1. This update will restart your Synology NAS.

**Compatibility & Installation**

1. Enhanced the password policy. Passwords must exclude usernames and descriptions, include both upper-case and lower-case letters as well as numerical digits. The minimum password length is 8 characters.
2. Fixed a compatibility issue between the Geminilake platform and virtual machines running Windows 10.
3. Adds drive compatibility information to notify users that some drives are not available for selection due to compatibility issues.
4. On a newly installed version of DSM, file rename and deletion log events for SMB will be enabled by default.

**What's New**

1. Users can now set 10 email addresses to receive system notifications.
2. Enhanced domain database synchronization performance by syncing only altered data.
3. Supports bad block detection on Synology SSDs.
4. Supports the updating of Synology HDD and SSD firmware directly via DSM.
5. Improved fan speed control based on the Synology network interface card temperature for 19-series and newer models.

**Fixed Issues**

1. Fixed an issue where the "Enable Web Assistant" option didn't work on NVR216 and NVR1218.
2. Fixed an issue where the date and time formats for scheduled tasks were inconsistent in the widget and system settings.
3. Fixed an issue where scheduled tasks may fail to be executed or modified.
4. Fixed an issue where tasks scheduled at a high frequency generated a lot of logs and occupied system partitions.
5. Fixed an issue where the custom welcome text may differ on the preview and actual login page due to character limits.
6. Fixed an issue where data could still be written to LUNs after the volume runs out of space.
7. Fixed an issue where if Wi-Fi dongles are installed, some available network interfaces weren't listed when users edit iSCSI targets.
8. Fixed an issue where iSCSI services may be unstable when the host is too busy or when users disable iSCSI targets and ending sessions simultaneously.
9. Fixed an issue where initiators couldn't connect to the iSCSI target after ethernet interfaces reconnect in a high-availability cluster.
10. Fixed an issue where packages may not operate properly when drives migrated from another Synology NAS cause volume ID conflicts.
11. Fixed an issue where users may not be able to find their Synology NAS in My Network Places on Windows when WS-Discovery isn't operating properly.
12. Fixed an issue where Log Center didn't record recycle bin enabling/disabling events.
13. Fixed a security vulnerability regarding Sudo. ([Synology-SA-21:02](https://www.synology.com/security/advisory/Synology_SA_21_02))
14. Fixed multiple security vulnerabilities. ([Synology-SA-21:03](https://www.synology.com/security/advisory/Synology_SA_21_03))

**Limitations**

1. In response to the enhancement of domain database synchronization efficiency, the domain user/group list will be updated once an hour when it is created with Synology Directory Server.

[https://www.synology.com/en-us/releaseNote/DSM?model=DS720%2B](https://www.synology.com/...seNote/DSM?model=DS720%2B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:05
bij mijn huidige DS214Play lopen de 4 Tb harddisken vol en zit dus maar ook gelijk te denken aan een nieuwe NAS, ik heb een tijdje met Truenas en Openmediavault gespeeld maar het is soms net niet.
De apps van de synology lopen mooi en netjes, ook mooi dat je een mailstation heb om de jen te bewaren.

dus denk ik er aan om het aan te gaan passen naar een DS720+ met twee keer 8 TB.
Nu zie dat van de M.2 SSD sloten, wat jullie ervaring hierin, ik ben daar nog een noob in.
Gaat hierop het DSM geïnstalleerd?

het geheugen van 2 gb vindt ik persoonlijk wat minder, is het mogelijk om dat via deze sloten ook uit te breiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

sterremos schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:16:
bij mijn huidige DS214Play lopen de 4 Tb harddisken vol en zit dus maar ook gelijk te denken aan een nieuwe NAS, ik heb een tijdje met Truenas en Openmediavault gespeeld maar het is soms net niet.
De apps van de synology lopen mooi en netjes, ook mooi dat je een mailstation heb om de jen te bewaren.

dus denk ik er aan om het aan te gaan passen naar een DS720+ met twee keer 8 TB.
Nu zie dat van de M.2 SSD sloten, wat jullie ervaring hierin, ik ben daar nog een noob in.
Gaat hierop het DSM geïnstalleerd?

het geheugen van 2 gb vindt ik persoonlijk wat minder, is het mogelijk om dat via deze sloten ook uit te breiden?
Irritant genoeg kunnen de NvME drives (M.2) alleen als cache gebruikt worden en omdat je volume down gaat als daar wat mee is zou ik je adviseren die niet te gebruiken (of als je het perse wil met Optane drives; daar heb ik zelf voor gekozen )
DSM wordt gewoon op je disks geïnstalleerd.

Geheugen is gewoon uitbreidbaar, zie dit topic voor ervaring van anderen:
[Synology] Geheugen upgrade ervaringen per model
Zelf heb ik mijn DS920+ uitgebreid met 16GB naar 20GB totaal.

[ Voor 12% gewijzigd door Tomba op 24-02-2021 16:34 ]

Pagina: 1 ... 90 ... 186 Laatste

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
  • ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
  • ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
  • ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).