kraades schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:10:
[...]
Helemaal mee eens hoor. Maar ik vind het dan alleen vreemd dat je de files wel direct van de Synology site kunt downloaden zonder login/password en ik dacht ook geen NDA akkoord of preview verificatie te hebben gezien bij installatie. Ik heb mij niet opgegeven bij de preview, de files direct van Synology gedownload en nergens mee akkoord gegaan. Ik draai natuurlijk nog steeds wel de software van Synology en gebruik misschien een loophole, maar ik betwijfel of dit is afgeschermd in hun licentie.
Klopt, mits je de link kent, heb je de files.
Als je via de officiele weg aanmeld, krijg je wel een NDA
Het is niet omdat je aan iets kan, dat je het mag gebruiken.
Ergens in de algemene usage agreemens staat wel iets van dat je geen preview/beta software van Synology mag delen e/d.
Edit:
https://www.synology.com/...Release_Program_Agreement deze is van toepassing.
3.2 You may not (and may not authorize or enable a third party to): (i) reverse engineer, decompile, disassemble, or otherwise attempt to discover the source code or other trade secrets in the pre-release product(s); (ii) access the pre-release product(s) in order to build a similar or competitive application, service, feature or another competitive purpose; (iii)
share, publish, distribute, host, rent, lease, sell, commercialize, sublicense, assign or otherwise
transfer the pre-release product(s), or the access or use of the pre-release product(s) to any third-party. Synology owns all right, title, and interest in and to the pre-release product, including but not limited to all intellectual property and proprietary rights therein. Synology reserves all rights and licenses not expressly granted herein.
[
Voor 37% gewijzigd door
jordy-maes op 11-09-2020 11:21
. Reden: bron NDA ]