Ik ben bezig geweest met macvlan i.c.m. Docker, maar het lijkt erop dat ik iets stuk heb gemaakt.
Eerst heb ik een nieuw ip adres gecreëerd via SSH om het te testen, dat werkte, heel mooi.
Daarna wilde ik een ip-range maken om meerdere Dockers te koppelen, ditmaal dacht ik het simpel te doen middels de GUI. Echter, dit ging niet goed dus ik heb hem verwijderd, maar op een gegeven moment stond er helemaal geen network interface meer in Docker (dus ook geen bridge oid).
Dat zag er niet goed uit, dus heb Ctrl+F5 gebruikt (verwijder browser cache) --> kan de Synology webpagina niet meer laden, SSH lukt ook niet meer.
Vervolgens netwerkkabel in de tweede NIC gestopt, krijgt wel een adres toegewezen via DHCP, maar ook geen verbinding via de website en SSH. Opnieuw opstarten leek te helpen: het DSM scherm kwam tevoorschijn, maar daarna ging het weer niet goed en ik kon niet inloggen. Alsof het Docker verhaal was opgestart en de poort/verbinding overnam.
Heeft iemand een idee wat de beste volgende stap is? Wellicht is er een oplossing met een geheime 'reset' poort bijvoorbeeld. Wil liever niet de resetknop gebruiken, al zou dat wel moeten helpen volgens mij (
https://www.synology.com/..._to_reset_my_Synology_NAS).
Tenslotte: wat is het beste zodra ik weer toegang heb? Het Docker package weggooien en opnieuw installeren? Staat verder niets boeiends in de Dockers, dus dat maakt me niet uit. Was een beetje aan het experimenteren

.
De 'normale' data die op de NAS staat wil ik niet kwijt.
Wellicht heb ik de beste kans met SSH om er even snel in te komen en Docker te stoppen?
Dus "synoservicecfg --stop pkgctl-Docker".