De ingebouwde Let's Encrypt werkt ook over HTTPS op poort 443, dus poort 80 hoeft daarvoor sowieso niet open.Sp33dFr34k schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 13:24:
[...]
Dankje!
Wat betreft Photostation, misschien via een reverse proxy/vhost combo extern https afdwingen en redirecten naar 80 intern. Ik zal eens wat prutsen binnenkort, kijken of dat werkt. Dan kan ik extern poort 80 ook weer uitschakelen en overstappen op jouw manier hierboven.
Vanmiddag een DS918+ gekocht ter vervanging van mijn ReadyNas.
Wat er nu op staat heb ik even veilig gesteld en dan kan ik zonder problemen mijn 4 x 2 TB er in prikken en inrichten.
Ook op YouTube wat dingen bekeken, reuze simpel als ik het zo bekijk.
Wat er nu op staat heb ik even veilig gesteld en dan kan ik zonder problemen mijn 4 x 2 TB er in prikken en inrichten.
Ook op YouTube wat dingen bekeken, reuze simpel als ik het zo bekijk.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ah ik dacht dat die poort 80 nodig had, goed om te weten!M-ThijZ schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 17:18:
[...]
De ingebouwde Let's Encrypt werkt ook over HTTPS op poort 443, dus poort 80 hoeft daarvoor sowieso niet open.
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Volgens mij heb ik 80 wel nodig gehad om een certificaat op te halen bij let's encrypt, of heb ik het mis?Sp33dFr34k schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 19:33:
[...]
Ah ik dacht dat die poort 80 nodig had, goed om te weten!
Je moet eens kijken naar "traefik". Dit is een reverse proxy met geautomatiseerde lets encrypt ingebouwd. Ofwel: je NAS doet alles lekker op http, maar voor de buitenwereld komen alle requests binnen bij traefik. Deze doet de reverse proxying en ssl shizzle. Werkt top.
Sp33dFr34k schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 13:24:
[...]
Dankje!
Wat betreft Photostation, misschien via een reverse proxy/vhost combo extern https afdwingen en redirecten naar 80 intern. Ik zal eens wat prutsen binnenkort, kijken of dat werkt. Dan kan ik extern poort 80 ook weer uitschakelen en overstappen op jouw manier hierboven.
Ik ken het, heb er eens naar gekeken en geprobeerd, maar vond er niet bepaald makkelijk doorheen te komen...smeerbartje schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 11:58:
Je moet eens kijken naar "traefik". Dit is een reverse proxy met geautomatiseerde lets encrypt ingebouwd. Ofwel: je NAS doet alles lekker op http, maar voor de buitenwereld komen alle requests binnen bij traefik. Deze doet de reverse proxying en ssl shizzle. Werkt top.
[...]
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Ik heb een derde IP-camera gekocht met als specifiek doel het leghok van onze kippen te filmen/monitoren. Wist van tevoren al dat Synology's standaard met een 2-licentiemodel komen voor IP-cams. Naast mijn 218 Play heb ik nog een 212j, maar deze staat bij mijn ouders voor een wekelijkse externe backup. Die terughalen puur om er een camera op te zetten leek me niet handig. Ook ondersteunt een 218 Play geen CMS anders had ik het zo nog kunnen regelen.
Derhalve een 215j erbij gehaald. Mag intern gaan backuppen (puur voor nog meer zekerheid) en daarbij een extra schijf voor de camerabeelden van camera nummer 3 en wellicht ooit 4.
Hoop gedoe voor wat materiaal maar ben nog steeds uiterst tevreden met Synology in het algemeen. Wellicht in de toekomst 's een écht uitgebreide kopen maar vooralsnog is het zo prima
Derhalve een 215j erbij gehaald. Mag intern gaan backuppen (puur voor nog meer zekerheid) en daarbij een extra schijf voor de camerabeelden van camera nummer 3 en wellicht ooit 4.
Hoop gedoe voor wat materiaal maar ben nog steeds uiterst tevreden met Synology in het algemeen. Wellicht in de toekomst 's een écht uitgebreide kopen maar vooralsnog is het zo prima
Heeft iemand ervaring met het thuis draaien van een proxy server op een Synology? In theorie zouden bestanden welke regelmatig gedownload moeten worden sneller moeten worden geladen maar merk je hier in de praktijk nu veel van en weegt dit op tegen de resources die je er voor inlevert? Ik probeer een afweging te maken of een proxy server in een thuissituatie (4 volwassen bewoners, op een DS916+ 8B) 'het waard is' maar ik kan hier maar weinig over vinden.
Alle mails met meldingen van mijn Synology NAS belanden in de spam van mijn iCloud mail. Ik heb al van alles geprobeerd in te stellen bij mijn iCloud mail maar niets werkt. Ik verzend via de smtp van ziggo en als ik het internet(google) goed begrijp ligt daar het probleem.
Nu is mijn kennis aardig basic op Synology gebied en wellicht kan een mede Tweaker mij hier simpel vertellen hoe ik dit eenvoudig kan oplossen? Via Google kom ik er niet uit:)
Nu is mijn kennis aardig basic op Synology gebied en wellicht kan een mede Tweaker mij hier simpel vertellen hoe ik dit eenvoudig kan oplossen? Via Google kom ik er niet uit:)
©2004
@harm12nl Kan je de header hier eens copy-pasten? (Dus een bericht welke in de junk folder staat)
IPjes + FQDN's kan je wegpoetsen/vervangen, mocht je dat niet tof vinden
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Thx voor je snelle bericht!D_Jeff schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 21:31:
@harm12nl Kan je de header hier eens copy-pasten? (Dus een bericht welke in de junk folder staat)

Ik hoop dat je dit bedoeld. Ik zie alleen maar platte tekst namelijk
©2004
Gmail smtp servers gebruiken bijvoorbeeld.harm12nl schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 21:17:
Alle mails met meldingen van mijn Synology NAS belanden in de spam van mijn iCloud mail. Ik heb al van alles geprobeerd in te stellen bij mijn iCloud mail maar niets werkt. Ik verzend via de smtp van ziggo en als ik het internet(google) goed begrijp ligt daar het probleem.
https://www.synology.com/...er_to_send_emails_for_DSM
Thx. Nu krijg ik het idd niet meer in mijn spam. Dus dat werkt voorlopig. Nadeel vind ik nog wel dat het nu via Google verloopt. Dus als er nog andere (simpele) oplossingen zijn dan hoor ik het graagVorkie schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 22:00:
[...]
Gmail smtp servers gebruiken bijvoorbeeld.
https://www.synology.com/...er_to_send_emails_for_DSM
©2004
@harm12nl Niet helemaal.
Dit bedoel ik met een email header:

Daar staan zaken in zoals spam score, spf, dkim/dmarc-check ups, enz. ( I know, gaat een tikkie Syno off-topic)

Daar staan zaken in zoals spam score, spf, dkim/dmarc-check ups, enz. ( I know, gaat een tikkie Syno off-topic)
Haha dat dacht ik alD_Jeff schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 22:20:
@harm12nl Niet helemaal.
[Afbeelding]

©2004
Meestal vindbaar als "eigenschappen" van een mail
Gevonden! Ik hoop dat ik alle info die ik beter niet kan delen eruit heb gehaald. Anders hoor ik het welD_Jeff schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 22:52:
Meestal vindbaar als "eigenschappen" van een mail

©2004
Krijg de laatste dagen file system errors. Hij vraagt dan om een reboot on te kunnen controleren. Dit lijkt goed afgerond te worden, maar na een tijdje komt er weer een melding.
Heb sinds een maand ofzo heel af en toe een shutdown, dus verdenk de voeding. Heb daar een nieuwe van besteld, maar dat is niet makkelijk te troubleshooten.
Lijkt er wel op dat ik niet makkelijk iets van een chkdsk kan draaien op die nas?
Smart ziet er helemaal goed uit.
Herkent iemand dit? Alleen even wachten tot de voeding binnen is? Of moet ik meer zorgen gaan maken?
Gaat om een ds414 met drie schijven uit 2013 en 1 schijf uit 2018.
Heb sinds een maand ofzo heel af en toe een shutdown, dus verdenk de voeding. Heb daar een nieuwe van besteld, maar dat is niet makkelijk te troubleshooten.
Lijkt er wel op dat ik niet makkelijk iets van een chkdsk kan draaien op die nas?
Smart ziet er helemaal goed uit.
Herkent iemand dit? Alleen even wachten tot de voeding binnen is? Of moet ik meer zorgen gaan maken?
Gaat om een ds414 met drie schijven uit 2013 en 1 schijf uit 2018.
[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 12-08-2019 18:02 ]
@harm12nl
DMARC: Fail, Policy = Quarantaine
X-Proofpoint: (Spoilt echt abnormal veel details, maar geen blame naar jou): Score groter dan 82 is spam, de mail heeft een score van 219
Tsja, niet heel gek dat je het constant terug vind in je spam/junk folder.
2 van de 4 spam protectie dingen heb je dus tegen. Als je het DMARC stuk fixt (correcte afzender, SPF record op orde, DMARC record in place) is de kans al een stuk kleiner om een Syno message in de junk te vinden.
Andere suggesties zijn al benoemd, maar vond je minder tof.
----
@MikeyMan Hoe is je raid opbouw? Syno-Raid of RAID-5?
X-Proofpoint: (Spoilt echt abnormal veel details, maar geen blame naar jou): Score groter dan 82 is spam, de mail heeft een score van 219
2 van de 4 spam protectie dingen heb je dus tegen. Als je het DMARC stuk fixt (correcte afzender, SPF record op orde, DMARC record in place) is de kans al een stuk kleiner om een Syno message in de junk te vinden.
----
@MikeyMan Hoe is je raid opbouw? Syno-Raid of RAID-5?
Thx. Dat klinkt redelijk ingewikkeld😄 Ik blijf dan voorlopig wel bij de oplossing van @VorkieD_Jeff schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 20:22:
@harm12nl
©2004
Anders gevraagd: Heb je een eigen domein? of gebruikt de NAS nasharm12nl@ziggo.nl ?harm12nl schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 20:25:
[...]
Thx. Dat klinkt redelijk ingewikkeld😄 Ik blijf dan voorlopig wel bij de oplossing van @Vorkie
Aanvulling: Indien je een eigen domein hebt, kijk eens op mxtoolbox
Veel mooie testtooling daar!
[ Voor 14% gewijzigd door D_Jeff op 12-08-2019 20:28 ]
@D_Jeff het is een SHR volume...
Kan me op zich voorstellen dat er een schijf uit zou vliegen, maar dit is een beetje onbestemd zo...
Kan me op zich voorstellen dat er een schijf uit zou vliegen, maar dit is een beetje onbestemd zo...
Ik heb het domein via synology.me maar zal daar eens kijken.D_Jeff schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 20:27:
[...]
Anders gevraagd: Heb je een eigen domein? of gebruikt de NAS nasharm12nl@ziggo.nl ?
Aanvulling: Indien je een eigen domein hebt, kijk eens op mxtoolbox
Veel mooie testtooling daar!
©2004
Hoi mede tweakers,
Ik heb sinds vanmiddag een probleem met mijn Synology DS415+. Ik gebruik hem als persoonlijke webserver. Nou kon ik die vanmiddag vanaf werk niet bereiken. Niet te veel aandacht aan besteed.
Ik kan mijn NAS op geen mogelijkheid meer bereiken. Ook intern niet.
De eerste 2 disk/Slots zijn een mirror (2TB met het os er op) en de 3e disk is een extra disk. Het 4e slot is altijd leeg geweest.
Blauwe led knippert (booting/Shutting down) en de 4 HDD leds zijn Oranje (disk Error).
Kan mijn nas niet pingen (Destination host unreachable) en komt ook niet in de ARP tabel van mijn PC.
Nu kon ik vandaag mij NAS niet bereiken. Led status een hoop geknipper en kwam niet op mijn nas. Heb hem een rebood gegeven. en kwam er even kort op (kon 1 bestand opslaan). Maar kreeg via de browser een melding dat de HTTPS verbinding niet veilig was. Heb vanmiddag een nieuw SSL certificaat aangevraagd. Die wilde ik gaan installeren kwam ik er niet op. Nogmaals een reset gegeven.
Nu blijft de status de led is uit.
HDD leds knipperen oranje
Power led knipperd blauw.
Heeft iemand ervaring hier mee. Of hoe je dit oplost.
Ik heb sinds vanmiddag een probleem met mijn Synology DS415+. Ik gebruik hem als persoonlijke webserver. Nou kon ik die vanmiddag vanaf werk niet bereiken. Niet te veel aandacht aan besteed.
Ik kan mijn NAS op geen mogelijkheid meer bereiken. Ook intern niet.
De eerste 2 disk/Slots zijn een mirror (2TB met het os er op) en de 3e disk is een extra disk. Het 4e slot is altijd leeg geweest.
Blauwe led knippert (booting/Shutting down) en de 4 HDD leds zijn Oranje (disk Error).
Kan mijn nas niet pingen (Destination host unreachable) en komt ook niet in de ARP tabel van mijn PC.
Nu kon ik vandaag mij NAS niet bereiken. Led status een hoop geknipper en kwam niet op mijn nas. Heb hem een rebood gegeven. en kwam er even kort op (kon 1 bestand opslaan). Maar kreeg via de browser een melding dat de HTTPS verbinding niet veilig was. Heb vanmiddag een nieuw SSL certificaat aangevraagd. Die wilde ik gaan installeren kwam ik er niet op. Nogmaals een reset gegeven.
Kleine update, heb de logs naar synology gestuurd.
Zij geven aan dat de file corruption waarschijnlijk komt door de improper shutdown, en dat er niet direct iets mis lijkt te zijn met de schijven.
Heb zelf ook dat gevoel, maar das nergens op gebaseerd
Had al een Glacier backup draaien, maar ben nu voor de zekerheid de foto's en m'n muziek nog aan het backuppen. Daarna ga ik een memtest draaien op aanraden van Synology.
Hierna kunnen ze vanaf hun kant nog een of andere chkdsk+++ draaien op de NAS.
Ben benieuwd wat er daarna over blijft.
Gaat wel inhouden dat m'n series, films en (nog veel belangrijker) concert-registraties waarschijnlijk om zeep zijn. Maarja, waar laat je 6TB
Upload van Ziggo is wel killing met dit proces trouwens.
Zij geven aan dat de file corruption waarschijnlijk komt door de improper shutdown, en dat er niet direct iets mis lijkt te zijn met de schijven.
Had al een Glacier backup draaien, maar ben nu voor de zekerheid de foto's en m'n muziek nog aan het backuppen. Daarna ga ik een memtest draaien op aanraden van Synology.
Gaat wel inhouden dat m'n series, films en (nog veel belangrijker) concert-registraties waarschijnlijk om zeep zijn. Maarja, waar laat je 6TB

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 13-08-2019 13:55 ]
Ter info, ook de 3e HDD's bevatten een kopie van 'het OS'.ewoutw schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 00:04:
De eerste 2 disk/Slots zijn een mirror (2TB met het os er op) en de 3e disk is een extra disk.
Probeer eens met alleen 1 disk er in..Heeft iemand ervaring hier mee. Of hoe je dit oplost.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Iemand hier die de Synology gebruikt als Active Directory server?
Ik heb het probleem dat ik met Windows 10 constant last heb van corrupte profielen. Ik heb al de knoppen opnieuw opstarten en afsluiten gedisabled zodat men moet afmelden. Dit helpt al, maar is niet 100%. Google vertelt me dat dit een Windows 10 probleem is, echter gebruiken we ook W10 op het werk i.c.m. Windows Server en dat gaat wel goed.
Als het profiel corrupt raakt moet ik het weer verwijderen van de machine en opnieuw inloggen, daarna werkt het weer een x aantal keer.
Iemand een idee hoe ik de profielen intact kan houden?
Ik heb het probleem dat ik met Windows 10 constant last heb van corrupte profielen. Ik heb al de knoppen opnieuw opstarten en afsluiten gedisabled zodat men moet afmelden. Dit helpt al, maar is niet 100%. Google vertelt me dat dit een Windows 10 probleem is, echter gebruiken we ook W10 op het werk i.c.m. Windows Server en dat gaat wel goed.
Als het profiel corrupt raakt moet ik het weer verwijderen van de machine en opnieuw inloggen, daarna werkt het weer een x aantal keer.
Vandaag mijn DS918+ binnengekregen, ik heb 4 HDD van 2 TB die ik een Raid 5 opstelling ga gebruiken. Is het goed dat er 5 TB van over blijft?
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Dat zou moeten kloppen: https://www.synology.com/...ID_calculator?hdds=2%20TB|2%20TB|2%20TB|2%20TBPierre schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 19:28:
Vandaag mijn DS918+ binnengekregen, ik heb 4 HDD van 2 TB die ik een Raid 5 opstelling ga gebruiken. Is het goed dat er 5 TB van over blijft?
Met het formatteren van een dergelijke disk gaat wat ruimte "verloren" waardoor je aan effectieve opslag wat minder overhoud.
Je leverancier lief aankijken en onder RMA terugsturen. Zie ook mijn eerdere reacties van afgelopen jaar.ewoutw schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 00:04:
Had ik inmiddels ook gevonden bedankt. Hij draait inmiddels als een zonnetje.bluecupra schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 08:18:
[...]
Dat zou moeten kloppen: https://www.synology.com/...ID_calculator?hdds=2%20TB|2%20TB|2%20TB|2%20TB
Met het formatteren van een dergelijke disk gaat wat ruimte "verloren" waardoor je aan effectieve opslag wat minder overhoud.
I am under attack..
dat heb ik natuurlijk wel vaker meegemaakt, maar deze aanval is een stuk intensiever. Lijkt gebruik te worden gemaakt van een botnet (want veel verschillende IPs uit veel landen) en duurt al zeker twee dagen (maar kom ik nu pas achter)
- meldingen in de categorie admin/system dat user admin failed to login. Gelukkig heb ik een redelijk sterk admin password
- losse IPs blokkeren via Beveiliging -> Account is niet te doen, het zijn er te veel
- landen blokkeren in de firewall is niet te doen, het zijn er te veel
- in firewall werkte ik al met een blacklist (enkele landen zoals korea, rusland, china) en tweede blacklist (alle landen niet op whitelist, meeste functies). Heb aan de functies nu ook DSM toegevoegd (was ik eerst terughoudend in ivm "een keer op vakantie zijn en geen toegang hebben")
De aanval lijkt afgeslagen
Even kijken of ik VPN wel open kan houden zodat ik via vpn nog in dsm zou moeten kunnen komen
dat heb ik natuurlijk wel vaker meegemaakt, maar deze aanval is een stuk intensiever. Lijkt gebruik te worden gemaakt van een botnet (want veel verschillende IPs uit veel landen) en duurt al zeker twee dagen (maar kom ik nu pas achter)
- meldingen in de categorie admin/system dat user admin failed to login. Gelukkig heb ik een redelijk sterk admin password
- losse IPs blokkeren via Beveiliging -> Account is niet te doen, het zijn er te veel
- landen blokkeren in de firewall is niet te doen, het zijn er te veel
- in firewall werkte ik al met een blacklist (enkele landen zoals korea, rusland, china) en tweede blacklist (alle landen niet op whitelist, meeste functies). Heb aan de functies nu ook DSM toegevoegd (was ik eerst terughoudend in ivm "een keer op vakantie zijn en geen toegang hebben")
De aanval lijkt afgeslagen
Even kijken of ik VPN wel open kan houden zodat ik via vpn nog in dsm zou moeten kunnen komen
De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!
Helaas niets. 1 disks, geen disk.... Maakt allemaal niet uit[b]
Ter info, ook de 3e HDD's bevatten een kopie van 'het OS'.
[...]
Probeer eens met alleen 1 disk er in..
Maar waar ik me het meeste zorgen over maak is dat ik helemaal geen verbinding meer krijg.
Ik zou verwachten dat een lege nas wel een basis OS moet hebben. Al is het maar om te zeggen: geen disk stop er 1tje in.
Nee, 6TB (5,46 TiB) zou je over moeten houden.Pierre schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 19:28:
Is het goed dat er 5 TB van over blijft?
b.t.w. ik zou gewoon voor SHR+1 gaan. Dat maakt je veel flexibeler in de toekomst.
Zonder HDD's zou je hem wel via assistent moeten kunnen vinden. OS (DSM) staat niet op de Synology, dat staat alleen op de drives (mits uitmakend van de primaire storage pool).ewoutw schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 09:32:
Ik zou verwachten dat een lege nas wel een basis OS moet hebben. Al is het maar om te zeggen: geen disk stop er 1tje in.
[ Voor 42% gewijzigd door DukeBox op 14-08-2019 11:07 ]
Umm ik heb het niet via de assistent gekeken. Ik heb mijn arp tabel nagekeken. Daar komt niet niet in voor. Ziet mijn modem geen device meer.[b]
Zonder HDD's zou je hem wel via assistent moeten kunnen vinden. OS (DSM) staat niet op de Synology, dat staat alleen op de drives (mits uitmakend van de primaire storage pool).
- Je admin account staat toch uit? Dat account moet gewoon disabled zijn, maak zelf een account met zelf gekozen naam en geef die admin privileges door dit accounttoe te voegen aan de administrators groep.pietje63 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 09:31:
user admin failed to login
- 2FA aanzetten op je admin account
- Account protection opzetten en je bent klaar (account wordt na foutieve inlogpogingen geblokkeerd, enkel clients die eerder al succesvol inlogden kunnen dan nog proberen, interne IP adressen kan je eventueel whitelisten). Hiermee weer je alle brute-force pogingen af.
- Geen default poorten openzetten naar buiten (5000, 5001)
Ik heb gewoon DSM publiek toegankelijk over HTTPS met een eigen poortnummer, nog nooit (in bijna 5 jaar) een onbekende inlogpoging gekregen op een account (admin, guest, ... altijd uitgeschakeld).
[ Voor 27% gewijzigd door bertware op 14-08-2019 11:38 ]
Als hij geen ip heeft zal hij ook niet snel in je arp table voor komen.ewoutw schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:25:
Umm ik heb het niet via de assistent gekeken. Ik heb mijn arp tabel nagekeken. Daar komt niet niet in voor. Ziet mijn modem geen device meer.
Thanks, goede toevoegingenbertware schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:35:
[...]
- Je admin account staat toch uit? Dat account moet gewoon disabled zijn, maak zelf een account met zelf gekozen naam en geef die admin privileges door dit accounttoe te voegen aan de administrators groep.
- 2FA aanzetten op je admin account
- Account protection opzetten en je bent klaar (account wordt na foutieve inlogpogingen geblokkeerd, enkel clients die eerder al succesvol inlogden kunnen dan nog proberen, interne IP adressen kan je eventueel whitelisten). Hiermee weer je alle brute-force pogingen af.
- Geen default poorten openzetten naar buiten (5000, 5001)
Ik heb gewoon DSM publiek toegankelijk over HTTPS met een eigen poortnummer, nog nooit (in bijna 5 jaar) een onbekende inlogpoging gekregen op een account (admin, guest, ... altijd uitgeschakeld).
@admin account; wist niet eens dat die ook uit kon
@2FA; heb ik naar gekeken, maar lijkt niet per account te kunnen (enkel per group)
@account protection; staat aan en werkte de afgelopen jaren goed genoeg. Nu lijkt er echter gebruik te worden gemaakt van een botnet waardoor dat niet voldoende hielp\
@default poorten; I know, nu deels op firewall niveau geregeld (heb vanaf werk geen toegang tot router).
De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!
Maar hij heeft wel een IP. Static mee gegeven in de config. Maar zolang die niet broadcast zal die nooit in de arp tabel komen. Hoe dan ook het netwerkdeel boot niet dus ik kan niet in de GUI.DukeBox schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 12:03:
[...]
Als hij geen ip heeft zal hij ook niet snel in je arp table voor komen.
Overgens denkt Sysnology zelf dat het moederboard kapot is.
Niet als er geen drives in zitten.ewoutw schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 12:45:
Maar hij heeft wel een IP. Static mee gegeven in de config.
Maar dan zou die een DHCP adres moeten krijgen en die broadcasten.
Anyway, zonder arp entrey ga ik niet kunnen verbinden.
Inloggen op het account dat je wilt beveiligen, dan in de rechterbovenhoek op het persoon-icoontje. 2FA is een persoonlijke instelling (niet-admins kunnen dat voor zichzelf regelen). De instelling per groep is het verplichten voor leden van die groep.pietje63 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 12:32:
@2FA; heb ik naar gekeken, maar lijkt niet per account te kunnen (enkel per group)
Account protection is net exact tegen botnets. Auto-blocking blokkeert IP adressen met teveel pogingen (brute force van enkel IP, standaard aan), terwijl account-protection niet het IP maar het account blokkeert bij teveel pogingen (werkt dus perfect tegen botnets, x foute inlogpogingen op een account binnen y minuten blokkeert dat account voor z minuten)pietje63 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 12:32:
@account protection; staat aan en werkte de afgelopen jaren goed genoeg. Nu lijkt er echter gebruik te worden gemaakt van een botnet waardoor dat niet voldoende hielp
Nee en daarnaast broadcast een ip niet, dat is juist wat arp doet om een ip te vinden (who has). Dat ICMP toevallig ook kan broadcasten en alles wat icmp-reply toelaat ook antwoord daarop kan de arp cache vullen maar dan moet er hoe dan ook een ip stack aktief zijn. En dat is er dus niet.ewoutw schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 13:41:
Maar dan zou die een DHCP adres moeten krijgen en die broadcasten.
Kleine update: inmiddels zo'n 500gb geupload naar drive.MikeyMan schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:55:
Kleine update, heb de logs naar synology gestuurd.
Ook op aanraden van de helpdesk twee keer een memory test gedaan, derde loopt nu.
Nieuwe AC adapter is vanmiddag binnen.
Vervolgstap is de service desk toegang geven om te kijken of zij het issue kunnen fixen.
Heb nog steeds het idee dat er hardware matig niet zoveel aan de hand is. Ding draait verder als een zonnetje.
All,
ik heb de zoekfunctie van GoT al gebruikt, maar kon het antwoord niet 123 vinden, vandaar deze vraag.
Ik ben opzoek naar een oplossing om icm TransIP een geautomatiseerde renewal van wildcard certificaten van LetsEncrypt (LE) op mijn Synology NAS voor elkaar te krijgen.
Ik wil namelijk gaan werken met reverse proxy's, en aangezien ik er redelijk wat wil maken (5-10) kan ik dit niet opvangen met een "normal" LE Certificaat.
Alvast bedankt voor de antwoorden
MAdD
ik heb de zoekfunctie van GoT al gebruikt, maar kon het antwoord niet 123 vinden, vandaar deze vraag.
Ik ben opzoek naar een oplossing om icm TransIP een geautomatiseerde renewal van wildcard certificaten van LetsEncrypt (LE) op mijn Synology NAS voor elkaar te krijgen.
Ik wil namelijk gaan werken met reverse proxy's, en aangezien ik er redelijk wat wil maken (5-10) kan ik dit niet opvangen met een "normal" LE Certificaat.
MAdD
Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work
Je kunt toch ook een wildcard aanmaken? Ja, ik ben bekend met de security implicaties, maar gewoon goed opslaan en beveiligen van de private key lost dat op.MAdD schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 10:28:
All,
MAdD
Ja handmatig aanmaken is het issue niet, alleen verlopen de LE certificaten elke 3 maanden. Daarnaast heb je voor wildcard certificaten een TXT record nodig in je domain (welke dus bij TransIP draait). Om dit iedere 2,5 maanden handmatig te doen, is een beetje priegel werk.Theone098 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 12:58:
[...]
Je kunt toch ook een wildcard aanmaken? Ja, ik ben bekend met de security implicaties, maar gewoon goed opslaan en beveiligen van de private key lost dat op.
Vandaar de vraag of tweakers deze setup al hebben draaien en deze kunnen delen.
MAdD
Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work
Kijk eens hier: https://github.com/Neilpang/acme.sh
(of beter: https://github.com/Neilpang/acme.sh/issues/2033)
En het txt record hoef je bij mijn weten eenmalig aan te maken.
[ Voor 60% gewijzigd door Theone098 op 15-08-2019 13:41 . Reden: synology ipv generiek ]
Een vraagje i.v.m. de Synology Drive Client. Momenteel maak ik verbinding via QuickConnectID om mijn bestanden naar mijn computers te syncen en om Audio Station te benaderen. Ik heb echter ook DDNS ingesteld op mijn NAS. Dat is wat dubbel uiteraard. Heeft het één voordelen t.o.v. de andere?
Online las ik dat QuickConnect alle data laat verlopen via de servers van Synology en dat het mogelijk daardoor wat trager werkt dan rechtstreeks verbinding te maken naar de NAS via extern IP of DDNS. Volgens sommige artikels is die communicatie wel versleuteld. Om via de DDNS rechtstreeks verbinding te kunnen maken met de Drive client moest ik poort 6690 forwarden.
Momenteel werken dus beide opties maar welke gebruik ik het best (ik maak ook verbinding van buiten mijn lokaal netwerk). Zijn beide mogelijkheden even veilig en versleuteld?
Online las ik dat QuickConnect alle data laat verlopen via de servers van Synology en dat het mogelijk daardoor wat trager werkt dan rechtstreeks verbinding te maken naar de NAS via extern IP of DDNS. Volgens sommige artikels is die communicatie wel versleuteld. Om via de DDNS rechtstreeks verbinding te kunnen maken met de Drive client moest ik poort 6690 forwarden.
Momenteel werken dus beide opties maar welke gebruik ik het best (ik maak ook verbinding van buiten mijn lokaal netwerk). Zijn beide mogelijkheden even veilig en versleuteld?
probleem is dus dat je voor iedere renawal een nieuwe key moet aanmaken. (heb ik al handmatig ondervonden)Theone098 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 13:38:
Kijk eens hier: https://github.com/Neilpang/acme.sh
Ik ken de acme procedure... alleen ik zoek nu nog een integratie met TransIP (api's)
MAdD
Ah, ik gebruik de DNS check via een provider met een API.MAdD schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 16:09:
[...]
probleem is dus dat je voor iedere renawal een nieuwe key moet aanmaken. (heb ik al handmatig ondervonden)
Ik ken de acme procedure... alleen ik zoek nu nog een integratie met TransIP (api's)
MAdD
Quickconnect en DDNS zijn twee verschillende dingen.Aegir81 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 16:01:
Een vraagje i.v.m. de Synology Drive Client. Momenteel maak ik verbinding via QuickConnectID om mijn bestanden naar mijn computers te syncen en om Audio Station te benaderen. Ik heb echter ook DDNS ingesteld op mijn NAS. Dat is wat dubbel uiteraard. Heeft het één voordelen t.o.v. de andere?
Quickconnect is om, zonder portforwarding, jouw NAS via het internet te bereiken. De verbinding wordt vanuit jouw NAS naar jou opgebouwd i.p.v. andersom (dan heb je port forwarding nodig). Dit loopt via de servers van Synology.
DDNS is niets anders dan het vertalen van jouw IP adres naar een naam. Als jouw IP wijzigt (als je een dynamisch IP hebt), dan kan je jouw NAS altijd via DDNS (naam) benaderen.
Ik gebruik een eigen DNS server, maar dat is dus vergelijkbaar met DDNS (naam vertalen naar IP).
Quickconnect op 'gesloten' netwerken die poorten blokkeren zoals 5001 en 6690.
[ Voor 0% gewijzigd door Theone098 op 15-08-2019 16:50 . Reden: typo ]
Dat begrijp ik maar dat komt dan in de praktijk toch min of meer op hetzelfde neer. Zonder één van beiden kan ik mijn NAS niet (makkelijk) benaderen van buitenaf, tenzij ik mijn ip-adres ken en daar de juiste poort bij tik.Theone098 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 16:45:
[...]
Quickconnect en DDNS zijn twee verschillende dingen.
Quickconnect is om, zonder portforwarding, jouw NAS via het internet te bereiken. De verbinding wordt vanuit jouw NAS naar jou opgebouwd i.p.v. andersom (dan heb je port forwarding nodig). Dit loopt via de servers van Synology.
DDNS is niets anders dan het vertalen van jouw IP adres naar een naam. Als jouw IP wijzigt (als je een dynamisch IP hebt), dan kan je jouw NAS altijd via DDNS (naam) benaderen.
Ik gebruik een eigen DNS server, maar dat is dus vergelijkbaar met DDNS (naam vertalen naar IP).
Quickconnect op 'gesloten' netwerken die poorten blokkeren zoals 5001 en 6690.
Met Quickonnect kan ik via een eenvoudige url toegang krijgen tot mijn NAS, met DDNS ook. Het is interessant om te weten (bedankt voor de uitleg!) dat het één van binnen naar buiten werkt en het ander niet. Maar is er een verschil in bijv. veiligheid, versleuteling en snelheid? Of maakt het echt niets uit?
Bij DDNS moet je port-forwarding instellen.Aegir81 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 17:02:
[...]
Dat begrijp ik maar dat komt dan in de praktijk toch min of meer op hetzelfde neer. Zonder één van beiden kan ik mijn NAS niet (makkelijk) benaderen van buitenaf, tenzij ik mijn ip-adres ken en daar de juiste poort bij tik.
Met Quickonnect kan ik via een eenvoudige url toegang krijgen tot mijn NAS, met DDNS ook. Het is interessant om te weten (bedankt voor de uitleg!) dat het één van binnen naar buiten werkt en het ander niet. Maar is er een verschil in bijv. veiligheid, versleuteling en snelheid? Of maakt het echt niets uit?
Eenmaal het juiste adres (www) , dan zal je data lig niet via ddns gaan lopen. Of QuickConnect ook zo werkt, weet ik niet zo 123.
Bij DDNS wordt alleen je ip adres opgehaald, de rest gaat rechtstreeks naar je eigen thuis netwerk. Dat is het meest snelle, veiligheid en versleuteling moet je via een certificaat (https) regelen.Aegir81 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 17:02:
[...]
Dat begrijp ik maar dat komt dan in de praktijk toch min of meer op hetzelfde neer. Zonder één van beiden kan ik mijn NAS niet (makkelijk) benaderen van buitenaf, tenzij ik mijn ip-adres ken en daar de juiste poort bij tik.
Quickconnect is op zich ook veilig (als ook https) maar je weet niet of en zo ja, wie er bij Synology meeleest.
Ik ben mijn nieuwe DS218play in gebruik aan het nemen. Hiervoor gebruik ik een nieuwe 4TB Seagate IronWolf en een 4 TB Seagate Desktop HDD die ik de afgelopen paar jaar in mijn desktop heb gebruikt. De drives worden samen als SHR volumne gebruikt. Na het instellen van de NAS krijg ik meteen een waarschuwing dat Drive 2 (de desktop HDD) "critical" is. Als ik de Health Status bekijk is het issue de volgende:
Maar CrystalDiskInfo vind het geen warning waard. Ik heb ook SeaTools gedraaid. Alle testen (SMART, Short Drive Self Test, Short Generic, Long Generic) geven een pass. Ik concludeer hieruit dat de drive in principe in orde is, en dat de error waar de NAS over triggert niet ernstig is.
Ik wil de HDD dus gewoon in mijn NAS gebruiken, maar ik hou de "critical" warning. Is er een manier om deze warning uit te zetten en pas weer te waarschuwen als de SMART waardes verslechteren?
Vreemd, want ik heb deze HDD de afgelopen ~4 jaar zonder problemen in mijn desktop gebruikt. Ik heb de HDD terug geplaatst in de desktop, en daar onder andere CrystalDiskInfo gedraaid. Die laat voor de end-to-end Error de volgende SMART waarde zien voor de End-to-end Error:#184 End-to-end_Error failed. Error in this SMART attribute usually indicates that severe electronic or physical damages have occured to the drive, and the error cannot be suppressed manually. We hightly recommend backing up your data and replacing the drive immediately.
ID | Attribute name | Current | Worst | Treshold | Raw Values |
B8 | End-to-end Error | 97 | 97 | 99 | 3 |
Maar CrystalDiskInfo vind het geen warning waard. Ik heb ook SeaTools gedraaid. Alle testen (SMART, Short Drive Self Test, Short Generic, Long Generic) geven een pass. Ik concludeer hieruit dat de drive in principe in orde is, en dat de error waar de NAS over triggert niet ernstig is.
Ik wil de HDD dus gewoon in mijn NAS gebruiken, maar ik hou de "critical" warning. Is er een manier om deze warning uit te zetten en pas weer te waarschuwen als de SMART waardes verslechteren?
Voor zover ik weet niet. Ik weet niet wat de error precies inhoudt, maar een NAS is kritisch op schijven. De meeste staan jaren 24x7 aan. Ik zou deze in je desktop gebruiken en van de andere eenzelfde exemplaar kopen en die gebruiken. Let op dat SHR er geen raid 1 of raid10 van maakt. Als je 4 jaar oude schijf knalt is alles weg.
[ Voor 0% gewijzigd door Theone098 op 16-08-2019 01:06 . Reden: Niet is cruciaal in de zin ]
Ik heb exact hetzelfde. Kijk eens naar traefik. Is al vaker genoemd hier. "Intern" laat je alles lekker http praten; maar vanuit extern regelt de reverse proxy alles met letsencrypt. Matching gebeurt op binnenkomende hostname (sub).MAdD schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 10:28:
All,
MAdD
Met SHR is er toch juist 1 schijf redundancy, zodat ik beschermd zou moeten zijn voor het falen van een enkele schijf?Theone098 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 23:14:
Let op dat SHR er geen raid 1 of raid10 van maakt. Als je 4 jaar oude schijf knalt is alles weg.
Ik zie nu dat het een 218 betreft (max. 2 schijven). Dat zou kunnen.
Maar SHR staat voor Synology hybrid Raid en die kiest zelf. Geen idee voor een 218, maar dat zou kunnen dat deze voor mirroring kiest (raid 1).
Raid 0 wil je niet (en niet raid 1 zoals ik eerder schreef).
Maar SHR staat voor Synology hybrid Raid en die kiest zelf. Geen idee voor een 218, maar dat zou kunnen dat deze voor mirroring kiest (raid 1).
Raid 0 wil je niet (en niet raid 1 zoals ik eerder schreef).
Bedankt. Bij het instellen van de DDNS werd meteen een let's encrypt certificaat aangemaakt. Dus dat zou moeten goed zitten.Theone098 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 18:09:
[...]
Bij DDNS wordt alleen je ip adres opgehaald, de rest gaat rechtstreeks naar je eigen thuis netwerk. Dat is het meest snelle, veiligheid en versleuteling moet je via een certificaat (https) regelen.
Quickconnect is op zich ook veilig (als ook https) maar je weet niet of en zo ja, wie er bij Synology meeleest.
Goede morgen allemaal,
Afgelopen week heb ik PHP geüpdatet naar de laatste versie. Na deze update mijn DS214+ gereboot. Niet gewacht op het afronden van de reboot. Een dag later zag ik dat mijn camera's nog offline waren. Al snel kwam ik tot de ontdekking dat mijn NAS niet doorgestart was. Ik had een blauw knipperende LED en mijn LAN-lampje knipperde. Toen de powersupply losgehaald en na even wachten deze weer in het stopcontact gedaan. Na 10 minuten wachten was het resultaat hetzelfde. Synology Assistant kon de NAS niet vinden in het netwerk. Na even googelen kwam ik de moederbord-test tegen. Beide interne schijven, externe schijven en LAN verwijderd. Daarna de NAS opnieuw aangezet. De LED bleef helaas maar blauw knipperen. Volgens de support-pagina van Synology zou dit betekenen dat mijn moederbord dood is.
Ook heb ik een lege schijf geplaatst in de hoop dat hij wel door zou starten en daarna als nieuwe NAS te configureren zou zijn (een scenario wat ik ook gelezen had). Dit gaf geen ander resultaat.
De schijven zijn nog wel in takt (ook al kan ik ze in een Dock via windows en Mac niet kan lezen). Het zijn gewoon twee losse volumes, dus geen RAID/MIRROR.
Heb ik nog andere opties behalve een nieuwe NAS kopen en de schijven daarin plaatsen ?
Alle tips zijn welkom! Alvast bedankt!
Afgelopen week heb ik PHP geüpdatet naar de laatste versie. Na deze update mijn DS214+ gereboot. Niet gewacht op het afronden van de reboot. Een dag later zag ik dat mijn camera's nog offline waren. Al snel kwam ik tot de ontdekking dat mijn NAS niet doorgestart was. Ik had een blauw knipperende LED en mijn LAN-lampje knipperde. Toen de powersupply losgehaald en na even wachten deze weer in het stopcontact gedaan. Na 10 minuten wachten was het resultaat hetzelfde. Synology Assistant kon de NAS niet vinden in het netwerk. Na even googelen kwam ik de moederbord-test tegen. Beide interne schijven, externe schijven en LAN verwijderd. Daarna de NAS opnieuw aangezet. De LED bleef helaas maar blauw knipperen. Volgens de support-pagina van Synology zou dit betekenen dat mijn moederbord dood is.

Ook heb ik een lege schijf geplaatst in de hoop dat hij wel door zou starten en daarna als nieuwe NAS te configureren zou zijn (een scenario wat ik ook gelezen had). Dit gaf geen ander resultaat.
De schijven zijn nog wel in takt (ook al kan ik ze in een Dock via windows en Mac niet kan lezen). Het zijn gewoon twee losse volumes, dus geen RAID/MIRROR.
Heb ik nog andere opties behalve een nieuwe NAS kopen en de schijven daarin plaatsen ?
niets moet......behalve adem halen
Mijn 412+ deed destijds hetzelfde. Overleden helaas. Heb maar een nieuwe gekocht.
Heb sinds deze week een DS918+ ben heel happy met dat ding, in het verleden kreeg ik het niet voor elkaar om via mijn Nvidia Shield vanaf mijn oude ReadyNas een film te streamen, nu via NSF werkt ook dat als een speer.
Je kan boot CD Linux gebruiken en de schijven uitlezen. Op de Synology pagina staat een heldere stap voor stap uitleg.Niwla schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 08:40:
Goede morgen allemaal,
Afgelopen week heb ik PHP geüpdatet naar de laatste versie. Na deze update mijn DS214+ gereboot. Niet gewacht op het afronden van de reboot. Een dag later zag ik dat mijn camera's nog offline waren. Al snel kwam ik tot de ontdekking dat mijn NAS niet doorgestart was. Ik had een blauw knipperende LED en mijn LAN-lampje knipperde. Toen de powersupply losgehaald en na even wachten deze weer in het stopcontact gedaan. Na 10 minuten wachten was het resultaat hetzelfde. Synology Assistant kon de NAS niet vinden in het netwerk. Na even googelen kwam ik de moederbord-test tegen. Beide interne schijven, externe schijven en LAN verwijderd. Daarna de NAS opnieuw aangezet. De LED bleef helaas maar blauw knipperen. Volgens de support-pagina van Synology zou dit betekenen dat mijn moederbord dood is.![]()
![]()
![]()
Ik zit te twijfelen tussen de 918+ en de 1019+. Wilde eerst wachten op de 920+ maar volgens iemand die ik sprak bij Synology hoef je niet te wachten op een nieuwe versie uit de DS9xx reeks.Pierre schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 13:54:
Heb sinds deze week een DS918+ ben heel happy met dat ding, in het verleden kreeg ik het niet voor elkaar om via mijn Nvidia Shield vanaf mijn oude ReadyNas een film te streamen, nu via NSF werkt ook dat als een speer.
Nu Google Photos gestopt is met foto's+videos van m'n mobiel automatisch te syncen naar een map met fysieke files op Google Drive ben ik op zoek naar een andere manier om m'n foto's+videos naar m'n Synology te krijgen.
Nu zie ik dat ik zowel met DS Photo als met DS File "Photo Backup" kan aanzetten. Zit er verschil in beiden?
Hoe doen jullie dit?
Ik zie bijvoorbeeld ook (had het even met DS File geprobeerd) dat hij alles in 1 folder mikt. Ik had het graag in YYYY/MM mappen gesorteerd, maar dit moet dan manueel gebeuren?
Nu zie ik dat ik zowel met DS Photo als met DS File "Photo Backup" kan aanzetten. Zit er verschil in beiden?
Hoe doen jullie dit?
Ik zie bijvoorbeeld ook (had het even met DS File geprobeerd) dat hij alles in 1 folder mikt. Ik had het graag in YYYY/MM mappen gesorteerd, maar dit moet dan manueel gebeuren?
DS Photo werkt voor zover ik weet goed, op iOS wel de geofencing functie aanzetten zodat hij met GPS getriggered wordt. Op iOS werkt DS file photo backup slecht, op Android werkt Moments photo backup slecht. Andere combinaties heb ik geen ervaring mee.catchingfire schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 16:02:
Hoe doen jullie dit?
Het probleem met deze functionaliteit is de hevige beperkingen die opgelegd worden door het OS, waardoor niet langer zomaar op de achtergrond gechecked kan worden op nieuwe foto's, wifi, ...
Dan ga ik dat nog even proberen. Ik had verwacht dat Mac dat ook zou moeten kunnen. Daarom geen Linux boot-cd meer geprobeerd. Bedankt voor de tip.Chadi schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:53:
[...]
Je kan boot CD Linux gebruiken en de schijven uitlezen. Op de Synology pagina staat een heldere stap voor stap uitleg.
Ik ga dan de meest kritische data er via Linux afhalen en daarna migreren naar een Ds218+
niets moet......behalve adem halen
Kan je beter meteen de schijven in de 218+ stoppen. Scheelt je een hoop werk. Dan migreer je met behoud van data.. Etc.Niwla schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 16:51:
[...]
Dan ga ik dat nog even proberen. Ik had verwacht dat Mac dat ook zou moeten kunnen. Daarom geen Linux boot-cd meer geprobeerd. Bedankt voor de tip.
Ik ga dan de meest kritische data er via Linux afhalen en daarna migreren naar een Ds218+
Nobody?Sp33dFr34k schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:40:
Iemand hier die de Synology gebruikt als Active Directory server?
Heb het nu met DS Files en DS Photo geprobeerd maar ik moet (op Android Q beta 6 in ieder geval) de app manueel starten om een backup te starten. Dat is nogal sneu. Terwijl als ik foto upload via Dropbox/Onedrive aanzet ik wél automatisch de foto's naar m'n NAS kan krijgen, maar dan heb ik weer een third party nodig...bertware schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 16:24:
DS Photo werkt voor zover ik weet goed, op iOS wel de geofencing functie aanzetten zodat hij met GPS getriggered wordt. Op iOS werkt DS file photo backup slecht, op Android werkt Moments photo backup slecht. Andere combinaties heb ik geen ervaring mee.
Het probleem met deze functionaliteit is de hevige beperkingen die opgelegd worden door het OS, waardoor niet langer zomaar op de achtergrond gechecked kan worden op nieuwe foto's, wifi, ...
Ik moet hier ook nog even naar kijken. Want volgens mij werkt dit voor Moments ook zo. Wellicht dat de Android app ingesteld staat om uit te gaan op de achtergrond. Wellicht een instelling die je dan zou kunnen veranderen op je telefoon?catchingfire schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 17:57:
[...]
Heb het nu met DS Files en DS Photo geprobeerd maar ik moet (op Android Q beta 6 in ieder geval) de app manueel starten om een backup te starten. Dat is nogal sneu. Terwijl als ik foto upload via Dropbox/Onedrive aanzet ik wél automatisch de foto's naar m'n NAS kan krijgen, maar dan heb ik weer een third party nodig...
< dit stukje webruimte is te huur >
Het viel me vandaag op dat er veel failed logon attempts waren op mijn Synology voor de admin user.
Zeer vreemd mits ik dat account disabled heb.
Per minuut kwamen er zo een 6-tal pogingen binnen.
Steeds per 2 pogingen vanaf een ander IP.
Je kan dit zelf nakijken onder Log center -> Logboeken -> dropdown verbinding
Synology kwam niet zo lang geleden met volgende post:
https://www.synology.com/...rticle/2019JulyRansomware
Ik raad iedereen aan om minimum de stappen in dit artikel toe te passen.
Voor mij was dit echter niet voldoende om van de login pogingen af te komen. Bijkomend heb ik de default DSM poorten ook veranderd.
(netwerk-> DSM instellingen- DSM poorten)
Sindsdien lijkt het probleem van de baan.
Voor mij was dit echter niet voldoende om van de login pogingen af te komen. Bijkomend heb ik de default DSM poorten ook veranderd.
Terugkomend op mijn probleem, er schijnt wat te zijn met een overload.Dagg schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:23:
[...]
Wijziging op mijn tekst ter verduidelijking, probleem blijft het zelfde:
Als ik nieuwe folders of documenten aanmaak op mijn computer online op DSM of op de mounted disc's dan willen deze bestanden niet synchroniseren met 'Cloud Station Drive'. Andersom werkt het wel.
Dit geld ook voor de app 'DS file' op mijn telefoon en tablet, als ik daarmee documenten aanmaak/copieer dan worden deze niet gesynchroniseerd met de app 'DS cloud' op mijn telefoon en tablet. Deze bestanden verschijnen dus ook niet op mijn computer. Andersom werkt het wel.
Dit werkte voorheen wel goed en sinds ruim een maand geeft dit veel problemen (extra werk).
Bijkomend is dat als ik bestanden vanaf mijn computer op de mounted disc zet geregeld deze bestanden worden aangemerkt als zijnde in gebruik, het icoontje is dan translucent en op verwijderen doet die niets meer.
Let wel, zoals ik het ervaar geeft mijn server de verkeerde informatie door en ligt het niet aan de apps die gebruikt worden want de andere kant op werk alles wel goed. In DSM staat alles nog steeds op two-way-sync ed. waardoor ik er maar niet achter kom wat er aan de hand is.
Inmiddels contact met de helpdesk van Synology, benieuwd wat zij vinden. Ik houd jullie op de hoogte.
Zijn jullie hier bekend mee dat er een 'max' zit aan het aantal te synchroniseren bestanden via de Cloud Staion Drive?Dear Dagg,
After checking, the Cloud Station Server database is overloaded, and it hosted 1,526,255 files now.
For DS413, this model recommends syncing no more than 50,000 files with Cloud Station.
The more exceed this number, then longer time the index performance will require, hence, slower sync and more resource.
If the total file numbers are more than the recommended number, it would affect the performance of Cloud Station Server database,
e.g. the client can not connect it, sync incorrectly, transfer speed would be slow or Version Explorer unable to work properly.
You could follow below steps to re-build Cloud Station Server database.
Ze adviseren om Cloud Station Server opnieuw te installeren en bij het verwijderen de database en instellingen ook te verijderen als daar om gevraagd wordt tijdens het verwijderen.
Tevens de Cloud Station Drive opnieuw installeren.
De standaard poorten openzetten naar de buitenwereld is sowieso vragen naar problemen...wim.gaethofs schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 19:05:
Het viel me vandaag op dat er veel failed logon attempts waren op mijn Synology voor de admin user.
Nope, zit hier op 126.000 bestanden en dat is ook weleens het dubbele geweest. (DS718+)Dagg schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 15:27:
Zijn jullie hier bekend mee dat er een 'max' zit aan het aantal te synchroniseren bestanden via de Cloud Staion Drive?
Raar dat ze ook specifiek een model noemen.
Heb begin dit jaar wel Cloud Station geupgrade naar Synology Drive, misschien dat het wat uitmaakt.
[ Voor 12% gewijzigd door Greatsword op 19-08-2019 16:47 ]
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Er is geen harde limiet, maar bij de specificaties van elk model vind je het aangeraden maximum. Er is ergens een of andere whitepaper waarin ze de criteria uitleggen om die limiet te bepalen, het is het maximum aantal bestanden dat je kan hosten waarbij de snelheid voor x gelijktijdige gebruikers onder de 500ms blijft of iets dergelijks. Je kan er dus gerust overgaan, maar dan kan het trager worden. Hoe verder erover, hoe trager.Dagg schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 15:27:
[...]
Zijn jullie hier bekend mee dat er een 'max' zit aan het aantal te synchroniseren bestanden via de Cloud Staion Drive?
Ze adviseren om Cloud Station Server opnieuw te installeren en bij het verwijderen de database en instellingen ook te verijderen als daar om gevraagd wordt tijdens het verwijderen.
Tevens de Cloud Station Drive opnieuw installeren.
Greatsword schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 16:46:
[...]
Nope, zit hier op 126.000 bestanden en dat is ook weleens het dubbele geweest. (DS718+)
Raar dat ze ook specifiek een model noemen.
Heb begin dit jaar wel Cloud Station geupgrade naar Synology Drive, misschien dat het wat uitmaakt.
Het begint mij duidelijk te worden, ik zat ruim 30x over het aangeraden maximum heen. Nu ik alles opnieuw heb geïnstalleerd en één schijf minder als Shared Folder heb aangegeven loopt het weer soepel.bertware schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 18:02:
[...]
Er is geen harde limiet, maar bij de specificaties van elk model vind je het aangeraden maximum. Er is ergens een of andere whitepaper waarin ze de criteria uitleggen om die limiet te bepalen, het is het maximum aantal bestanden dat je kan hosten waarbij de snelheid voor x gelijktijdige gebruikers onder de 500ms blijft of iets dergelijks. Je kan er dus gerust overgaan, maar dan kan het trager worden. Hoe verder erover, hoe trager.
Synology Drive is niet te downloaden voor mijn DS413 als ik naar de site van Synology ga, daar wordt nog steeds Cloud Station aangegeven. Drive Server is ook niet te downloaden in Package Center via DSM.
Tijd om een nieuwe aan te schaffen begrijp ik
In mijn 212+ heb ik 2x1TB disk SHR en die wil ik vervangen door 2x4TB en kwam dit stappenplan uit 2015 tegen. Is dit nog steeds de beste methode om een grotere schijf te plaatsen met behoud van data?
GoT, You have to love it!
Volgens mij is dat iets anders. Wat jij wil is bij mijn weten eenvoudiger.Lisadr schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 22:03:
In mijn 212+ heb ik 2x1TB disk SHR en die wil ik vervangen door 2x4TB en kwam dit stappenplan uit 2015 tegen. Is dit nog steeds de beste methode om een grotere schijf te plaatsen met behoud van data?
- uitzetten
- vervang 1 schijf
- degraded volume, repair
- repeat vanaf stap 1
- klaar, data behouden en 3TB extra over
Ik moet mijn 2x 10TB schijven nog ophalen om mijn 2x 4TB schijven te vervangen, dus heb het nog niet geprobeerd, maar zou iig zo simpel als hierboven moeten zijn.
Uitzetten hoeft niet persé.Sp33dFr34k schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 22:23:
[...]
Volgens mij is dat iets anders. Wat jij wil is bij mijn weten eenvoudiger.
- uitzetten
- vervang 1 schijf
- degraded volume, repair
- repeat vanaf stap 1
- klaar, data behouden en 3TB extra over
Ik moet mijn 2x 10TB schijven nog ophalen om mijn 2x 4TB schijven te vervangen, dus heb het nog niet geprobeerd, maar zou iig zo simpel als hierboven moeten zijn.
Wel veiliger natuurlijk... maar als een schijf stuk is dan heb je het zelfde als dat je de schijf als er geen activiteit is er voorzichtig uit haalt even wachten tot de schijf niet meer draait > nieuwe erin en even de stapjes volgen in de GUI.
Maar idd, uitzetten more safe!
ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?
Is dit geen rechten kwestie van Android? Dit moet je mogelijk toestaan via instellingen> app machtigingencatchingfire schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 17:57:
[...]
Heb het nu met DS Files en DS Photo geprobeerd maar ik moet (op Android Q beta 6 in ieder geval) de app manueel starten om een backup te starten. Dat is nogal sneu. Terwijl als ik foto upload via Dropbox/Onedrive aanzet ik wél automatisch de foto's naar m'n NAS kan krijgen, maar dan heb ik weer een third party nodig...
Achtergrond activiteit toestaan heet dat, deze staat standaard op beperkt zag ik net. Wellicht dat het helpt.Bongoarnhem schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 22:45:
[...]
Is dit geen rechten kwestie van Android? Dit moet je mogelijk toestaan via instellingen> app machtigingen
Heb er ooit een experiment mee gedaan, maar niet doorgezet. Ik las dat de implementatie obv Samba is en in de Linux wereld zijn daar veel problemen mee. Dus je kunt ook in de Linux wereld (Synology is ook Linux) zoeken naar jouw probleem. Meer info heb ik helaas niet voor je.
Ik wil graag mijn Synology DSM alleen toegankelijk maken via CloudFlare's ip-ranges (https://www.cloudflare.com/ips/) of via 192.168.1.x (https://docs.nginx.com/ng...lling-access-proxied-tcp/). Momenteel krijg ik via m'n IP-adres ontzettend veel malafide requests binnen en die wil ik blokkeren.
Hoe kan ik de nginx config aanpassen? Rechtstreeks /etc/nginx/nginx.conf aanpassen lijkt me niet verstandig, die wordt (vermoed ik) dynamisch gegenereerd?
Hoe kan ik de nginx config aanpassen? Rechtstreeks /etc/nginx/nginx.conf aanpassen lijkt me niet verstandig, die wordt (vermoed ik) dynamisch gegenereerd?
Ik heb een supervaag probleem en hoop dat een tweaker ooit tegen een soortgelijk iets is gelopen of met wat boeren verstand nog een slimme stap weet om te proberen. Het volgende is aan de hand:
Ik wil mijn NAS met hyperbackup laten rsyncen naar een centos 7 machine in een ander subnet. De rsync werkt top, connectie wordt gemaakt en met de volle upload snelheid van mijn verbinding wordt er data doorheen gedrukt. Het gebeurt echter regelmatig dat de rsync volledig stopt omdat de NAS de centos 7 machine niet kan bereiken. Binnen Hyper backup staat de locatie dan ook op offline.
Op het moment dat dit aan de orde is kan de NAS de centos 7 server niet meer pingen en een rsync via ssh geeft de melding dat er geen route gevonden kan worden naar de host. Andere clients in hetzelfde subnet als de NAS kunnen dit echter prima zonder enkel probleem. Als ik vervolgens op de NAS zelf een route toevoeg (maak niet uit wat) en weer verwijder kan er weer connectie gemaakt worden.
De default gateway van de NAS kent de route naar de centos 7 server. Die kan continu zonder hickup verbinding houden. Als ik de logs activeer in de default gateway en een ping doe vanaf de NAS krijg ik geen entry te zien in de logs, doe ik dit vanaf een andere client dan gebeurt dit wel.
NAS (192.168.1.0/24) > MikroTik Firewall (192.168.1.0/24) > VPN Firewall (192.168.2.0/24) > RSYNC Server (172.19.120.80/28)
Mijn vermoeden is dan ook dat de NAS zelf nog geen eens zijn verkeer probeert te pushen naar zijn default gateway. Handmatig een statische route instellen (ook al staat de default gateway goed) maakt niets uit. Dat heb ik gedaan met onderstaand commando:
TL:DR
NAS probeert te rsyncen naar centos 7 machine in ander subnet. De default gateway kent de route maar de NAS lijkt binnen enkele uren geen verkeer meer naar zijn gateway te sturen voor het betreffende subnet. Hierdoor kan er geen verbinding gemaakt worden met de centos 7 machine.
Ik begrijp dat dit nogal een specifieke situatie is, wellicht heeft iemand nog een goede ingeving
.
Ik wil mijn NAS met hyperbackup laten rsyncen naar een centos 7 machine in een ander subnet. De rsync werkt top, connectie wordt gemaakt en met de volle upload snelheid van mijn verbinding wordt er data doorheen gedrukt. Het gebeurt echter regelmatig dat de rsync volledig stopt omdat de NAS de centos 7 machine niet kan bereiken. Binnen Hyper backup staat de locatie dan ook op offline.
Op het moment dat dit aan de orde is kan de NAS de centos 7 server niet meer pingen en een rsync via ssh geeft de melding dat er geen route gevonden kan worden naar de host. Andere clients in hetzelfde subnet als de NAS kunnen dit echter prima zonder enkel probleem. Als ik vervolgens op de NAS zelf een route toevoeg (maak niet uit wat) en weer verwijder kan er weer connectie gemaakt worden.
De default gateway van de NAS kent de route naar de centos 7 server. Die kan continu zonder hickup verbinding houden. Als ik de logs activeer in de default gateway en een ping doe vanaf de NAS krijg ik geen entry te zien in de logs, doe ik dit vanaf een andere client dan gebeurt dit wel.
NAS (192.168.1.0/24) > MikroTik Firewall (192.168.1.0/24) > VPN Firewall (192.168.2.0/24) > RSYNC Server (172.19.120.80/28)
Mijn vermoeden is dan ook dat de NAS zelf nog geen eens zijn verkeer probeert te pushen naar zijn default gateway. Handmatig een statische route instellen (ook al staat de default gateway goed) maakt niets uit. Dat heb ik gedaan met onderstaand commando:
code:
1
| sudo ip r a 172.19.120.81 via 192.168.1.1 dev eth0 |
NAS probeert te rsyncen naar centos 7 machine in ander subnet. De default gateway kent de route maar de NAS lijkt binnen enkele uren geen verkeer meer naar zijn gateway te sturen voor het betreffende subnet. Hierdoor kan er geen verbinding gemaakt worden met de centos 7 machine.
Ik begrijp dat dit nogal een specifieke situatie is, wellicht heeft iemand nog een goede ingeving
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Mijn nas deed heel raar, schijf fouten etc. Ik heb alle data kunnen redden en wil nu de nas opnieuw opbouwen, echter wil ik zeker weten dat de 3 schijven (4tb) goed zijn.
Ik vertrouw een simpele SMART test niet echt, welke gratis tool is het best geschikt voor ECHTE fout herkening? Kan Macos of windows zijn. Of is macos disk util health check prima? (of windows variant)?
Mag best een week duren oid
Ik vertrouw een simpele SMART test niet echt, welke gratis tool is het best geschikt voor ECHTE fout herkening? Kan Macos of windows zijn. Of is macos disk util health check prima? (of windows variant)?
Mag best een week duren oid
Ik mis de netwerk config van je nas in dit geheel? Je hebt onder advanced een optie zitten "proxy arp bla bla subnet" die heeft bij mij wel eens roet in het eten gegooid.Tiwazz schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 18:51:
Ik heb een supervaag probleem en hoop dat een tweaker ooit tegen een soortgelijk iets is gelopen of met wat boeren verstand nog een slimme stap weet om te proberen. Het volgende is aan de hand:
code:
1 sudo ip r a 172.19.120.81 via 192.168.1.1 dev eth0
Ik begrijp dat dit nogal een specifieke situatie is, wellicht heeft iemand nog een goede ingeving.
Mijn IP gegevens staan statisch op de NAS, zonder proxy. De geavanceerde instellingen op het tabblad algemeen bevat geen van beide opties aangevinkt waaronder 'Antwoord op ARP-aanvragen als het doel-ip adres identiek is aan een lokaal adres dat op de inkomende interface is gefconfigureerd.'. Ik vermoed dat dit de instelling is die je bedoelt?stormfly schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 20:29:
[...]
Ik mis de netwerk config van je nas in dit geheel? Je hebt onder advanced een optie zitten "proxy arp bla bla subnet" die heeft bij mij wel eens roet in het eten gegooid.
IPv6 staat uit er is verder geen statische route ingesteld en zoals ik schreef heb ik dat wel geprobeerd zonder succes.
Ik bedacht me net dat ik allerlei dingen heb uitgesloten maar dat ik de NAS zelf nog niet heb herstart .... Het is raar gedrag wat de NAS doet dus wellicht dat een reboot helpt, hij is al 203 dagen up.
Holy 203 dagen dan mag je hem ook wel patchen:)Tiwazz schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 21:44:
[...]
Mijn IP gegevens staan statisch op de NAS, zonder proxy. De geavanceerde instellingen op het tabblad algemeen bevat geen van beide opties aangevinkt waaronder 'Antwoord op ARP-aanvragen als het doel-ip adres identiek is aan een lokaal adres dat op de inkomende interface is gefconfigureerd.'. Ik vermoed dat dit de instelling is die je bedoelt?
IPv6 staat uit er is verder geen statische route ingesteld en zoals ik schreef heb ik dat wel geprobeerd zonder succes.
Ik bedacht me net dat ik allerlei dingen heb uitgesloten maar dat ik de NAS zelf nog niet heb herstart .... Het is raar gedrag wat de NAS doet dus wellicht dat een reboot helpt, hij is al 203 dagen up.
Simpele nas met maar 1 utp port geen nic bundeling etc? Je zou nog een tweede utp eruit kunnen halen als deze aanwezig is.
Het is een DS214-Play, nu volledig up to date. Maar 1 NIC kabel rechtstreeks naar een mikrotik router.stormfly schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 22:02:
[...]
Holy 203 dagen dan mag je hem ook wel patchen:)
Simpele nas met maar 1 utp port geen nic bundeling etc? Je zou nog een tweede utp eruit kunnen halen als deze aanwezig is.
Heb net de taak opnieuw aangemaakt. Zo maar eens opnieuw proberen.
Na mijn eerdere probleem met een harddisk die een SMART error gaf, heb ik er een nieuwe HDD bij gehaald en mijn DS218play opnieuw ingesteld. In de NAS zitten nu 2 stuks Seagate IronWolf 4TB harddisks. Alles lijkt ok te werken, alleen loop ik er nu tegenaan dat de NAS niet in hibernation gaat.
Ik heb de NAS helemaal vanaf scratch opnieuw ingesteld (via Update & Restore). QuickConnect heb ik overgeslagen, dus voorlopig zou de NAS niet vanaf het internet te benaderen moeten zijn. Ik heb alleen de standaard packages geïnstalleerd en ik heb nog geen enkele file op de NAS opgeslagen. In Control Panel heb ik bij Hardware & Power: HDD hibernation op 10 minuten gezet (als test), advanced HDD hibernation enabled, en hibernation logs enabled.
De NAS gaat echter niet in hibernation, zelfs niet na een nacht. Ik blijf de harddisk horen. Er zijn geen apparaten die verbinding met de NAS hebben, ik heb tot nu toe alleen via mijn desktop en de webinterface op de NAS ingelogd. Het maakt ook geen verschil als ik de netwerk kabel eruit haal. Via log center kan ik niks vinden over hibernation. Als ik op internet zoek vind ik veel mensen die problemen ondervinden met hibernation, maar telkens lijkt het iets ongrijpbaars te zijn of de NAS nu wel of niet in hibernation gaat.
De NAS is opnieuw ingesteld is, alleen de standaard packages staan geïnstalleerd en er is nog geen enkel bestand op opgeslagen. Dan zou het toch moeten werken?
Ik heb de NAS helemaal vanaf scratch opnieuw ingesteld (via Update & Restore). QuickConnect heb ik overgeslagen, dus voorlopig zou de NAS niet vanaf het internet te benaderen moeten zijn. Ik heb alleen de standaard packages geïnstalleerd en ik heb nog geen enkele file op de NAS opgeslagen. In Control Panel heb ik bij Hardware & Power: HDD hibernation op 10 minuten gezet (als test), advanced HDD hibernation enabled, en hibernation logs enabled.
De NAS gaat echter niet in hibernation, zelfs niet na een nacht. Ik blijf de harddisk horen. Er zijn geen apparaten die verbinding met de NAS hebben, ik heb tot nu toe alleen via mijn desktop en de webinterface op de NAS ingelogd. Het maakt ook geen verschil als ik de netwerk kabel eruit haal. Via log center kan ik niks vinden over hibernation. Als ik op internet zoek vind ik veel mensen die problemen ondervinden met hibernation, maar telkens lijkt het iets ongrijpbaars te zijn of de NAS nu wel of niet in hibernation gaat.
De NAS is opnieuw ingesteld is, alleen de standaard packages staan geïnstalleerd en er is nog geen enkel bestand op opgeslagen. Dan zou het toch moeten werken?
Hier staat alle info over hibernation: https://www.synology.com/...tering_System_HibernationHomer.J schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 22:58:
Na mijn eerdere probleem met een harddisk die een SMART error gaf, heb ik er een nieuwe HDD bij gehaald en mijn DS218play opnieuw ingesteld. In de NAS zitten nu 2 stuks Seagate IronWolf 4TB harddisks. Alles lijkt ok te werken, alleen loop ik er nu tegenaan dat de NAS niet in hibernation gaat.
Heb je alles al uitgeprobeerd, ook ddns, logging etc. uit?
Die link had ik inderdaad gecheckt, dat had ik even moeten melden. Ik heb alle logging langs gelopen en alles stond uit. Echter, inmiddels had ik ook dit gevonden:
https://www.reddit.com/r/...gy_drive_server_stop_nas/
Ik heb Synology Drive Server ge-uninstalled, en de harddisks gaan nu gewoon in hibernation. Het lijkt erop dat het een recente bug is met Drive Server, want het topic op reddit is vrij recent.
https://www.reddit.com/r/...gy_drive_server_stop_nas/
Ik heb Synology Drive Server ge-uninstalled, en de harddisks gaan nu gewoon in hibernation. Het lijkt erop dat het een recente bug is met Drive Server, want het topic op reddit is vrij recent.
Verwijderd
Ik heb een simpele vraag maar een irritant probleem.
Bij mij werkt Quickconnect niet meer. Maar ik heb in de tussentijds niets veranderd naar mijn idee op mijn NAS (Synology DS918+, gekocht in maart 2018 en voorzien van de laatste updates). Heb wel de automatische updates aan staan
Ik heb Quickconnect aan en uitgezet en dat werkte eventjes maar vandaag werkt het weer niet. Wat zou ik kunnen doen? Als ik inlog op de computer staat op de browser "Bitte stellen Sie sicher, dass hugebigthing eingeschaltet und mit dem Internet verbunden ist.
QuickConnect ist nicht aktiviert. Wechseln Sie bitte zu Systemsteuerung > QuickConnect > Allgemein, um es zu aktivieren. " (waarom het in het Duits is snap ik niet) en op mijn iPhone staat er "Can't connect to the server. Please check: IP adress and networkconnection". Maar mijn internetverbinding werkt wel want ik kan mijn Toon, mijn Dysons, en mijn lampen bedienen.
Bij mij werkt Quickconnect niet meer. Maar ik heb in de tussentijds niets veranderd naar mijn idee op mijn NAS (Synology DS918+, gekocht in maart 2018 en voorzien van de laatste updates). Heb wel de automatische updates aan staan
Ik heb Quickconnect aan en uitgezet en dat werkte eventjes maar vandaag werkt het weer niet. Wat zou ik kunnen doen? Als ik inlog op de computer staat op de browser "Bitte stellen Sie sicher, dass hugebigthing eingeschaltet und mit dem Internet verbunden ist.
QuickConnect ist nicht aktiviert. Wechseln Sie bitte zu Systemsteuerung > QuickConnect > Allgemein, um es zu aktivieren. " (waarom het in het Duits is snap ik niet) en op mijn iPhone staat er "Can't connect to the server. Please check: IP adress and networkconnection". Maar mijn internetverbinding werkt wel want ik kan mijn Toon, mijn Dysons, en mijn lampen bedienen.
Als die domotica gaat dat over LAN IP adressen? Je zou eens kunnen kijken naar je dns server. Zet daar eens 1.1.1.1 neer?Verwijderd schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 11:18:
Ik heb een simpele vraag maar een irritant probleem.
Verwijderd
@stormfly Thanks. Ik heb wel een nieuwe stofzuiger die op de WiFi gaat. Dus dat zou de boosdoener kunnen zijn. Ik ga dat thuis meteen even nalopen. Bedankt!
Hebben jullie gewoon poortje 5000 opengezet in de router en een portforward aangemaakt naar de synology? Of draait DSM op een ander poort?
Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
- ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
- ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
- ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).