De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!
Zo simpel kan het zijn dusDukeBox schreef op maandag 4 september 2017 @ 20:07:
[...]
Veel duidelijker kan het niet staan in je foutmelding... het path naar /usr/syno/bin/rsync klopt niet.
Je kan ook gewoon /usr/syno/bin/ weglaten, dan werkt het wel.
Thanks
2250 WP Zuid PVoutput
Zijn gewoon shares en daar kan je ze ook hernoemen (control panel, share folders)WizzieJP schreef op maandag 4 september 2017 @ 21:36:
Oké ik kom er niet meer uit. Veel doorgelezen maar overheen gelezen? Inmiddels immuun voor de vraag...
Wat is het issue; ik draai DSM 6.1.3.15152 update 3 op mijn DS 214Play en wil de Diskstations (gekoppelde USB HD;s) hernoemen naar eigen inzicht. Nu hernoemd DSM deze automatisch naar usbshare1, usbshare 2 etc. Wie kan mij helpen?
Dank alvast!
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Wanneer er bij mij iemand aanbelt dan wordt er een snapshot gemaakt (met de API, snapshot ID komt terug), waarna ik een push bericht op mijn telefoon krijg met deze snapshot (snapshot ophalen op basis van ID). Maar de snapshot is altijd ouder dan het moment dat de snapshot wordt gemaakt. Soms wel 40 seconden ouder.
Dit is vervelend omdat de persoon dan nog niet in beeld is.
Volgens de API documentatie kan ik geen timestamp of iets dergelijks meegeven, maar ik hoop dat er iemand is met een slimme oplossing.
[ Voor 6% gewijzigd door EAI op 05-09-2017 22:35 . Reden: toelichting gebruik API ]
Via esata (zonder een DX) kan je hem niet gebruiken als SSD cache.mtenbos schreef op woensdag 6 september 2017 @ 16:46:
Ik heb thuis nog een 256GB ssd liggen waar ik niets mee doe kan ik deze via esata aansluiten aan mijn ds916+ ( 8GB ) als cache of heeft dit niet zoveel zin?
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
(2017-09-06)
Important Note
The update is expected to be available for all regions within the next few days, although the time of release in each region may vary slightly.
This update will restart your Synology NAS.
Fixed Issues
Fixed HDD hibernation issues to enhance HDD compatibility.
Enhanced overall stability of iSCSI services.
Fixed compatibility issues with VMware environments.
Fixed multiple security vulnerabilities regarding Linux Kernel (CVE-2017-10661, CVE-2017-10662, CVE-2017-10663).
Enhanced the stability of RAID 5, RAID 6, SHR and RAID F1.
eerder downloaden:
https://usdl.synology.com...date/update_pack/15152-4/
[ Voor 7% gewijzigd door mark184 op 06-09-2017 18:17 ]
Kun je hier iets meer over vertellen? Hoe je dit doet en hoe het werkt? Ik heb zoiets dmv een script draaien en heb vrijwel geen vertraging. Deze methode kende ik nog niet...EAI schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 22:18:
Heeft er iemand hier ervaring met de surveillance API, en het maken van snapshots?
Wanneer er bij mij iemand aanbelt dan wordt er een snapshot gemaakt (met de API, snapshot ID komt terug), waarna ik een push bericht op mijn telefoon krijg met deze snapshot (snapshot ophalen op basis van ID). Maar de snapshot is altijd ouder dan het moment dat de snapshot wordt gemaakt. Soms wel 40 seconden ouder.
Dit is vervelend omdat de persoon dan nog niet in beeld is.
Volgens de API documentatie kan ik geen timestamp of iets dergelijks meegeven, maar ik hoop dat er iemand is met een slimme oplossing.
¯\_(ツ)_/¯
Voor de vrouw heb ik een map gemaakt met enkele pdf bestanden erin welke ik wil synchroniseren met haar mobiele telefoon.
Nu dacht ik zelf eraan om hier cloudstation te gebruiken zodat de files gesynchroniseerd worden,
Echter staat onze diskstation elke nacht uit zal dit nog problemen opleveren als ze 's nachts wakker is en haar mobiel gebruikt ?
Of zal het gewoon blijven werken ?
2250 WP Zuid PVoutput
Geen probleem, werkt op basis van push updates.MdO82 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 22:12:
Echter staat onze diskstation elke nacht uit zal dit nog problemen opleveren als ze 's nachts wakker is en haar mobiel gebruikt ?
Ah dat is dus te realiseren.DukeBox schreef op woensdag 6 september 2017 @ 22:14:
[...]
Geen probleem, werkt op basis van push updates.
Klopt het dat ik het goed gelezen had dat de disks niet meer in slaapstand gaan als je cloudstation gebruikt of was dat inmiddels weer achterhaald ?
2250 WP Zuid PVoutput
Geen idee, die van mij staan 24x7 aan.. je kan wel debugging aanzetten om te kijken of het getriggerd wordt door cloud station. Een deep sleep is hoe dan ook geen issue.MdO82 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 22:20:
Klopt het dat ik het goed gelezen had dat de disks niet meer in slaapstand gaan als je cloudstation gebruikt of was dat inmiddels weer achterhaald ?
Ik lees op meerdere plekken dat je met het volgende commando:DukeBox schreef op woensdag 6 september 2017 @ 22:22:
[...]
Geen idee, die van mij staan 24x7 aan.. je kan wel debugging aanzetten om te kijken of het getriggerd wordt door cloud station. Een deep sleep is hoe dan ook geen issue.
1
| syno_hibernate_debug_tool -enable 1 |
via ssh de debug aan kunt zetten, maar ik krijg telkens de melding "syno_hibernate_debug_tool: command not found" waar ga ik de fout in ?
2250 WP Zuid PVoutput
Daar moet je ook niet zitten, het gaat gewoon via de GUI.MdO82 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 10:47:
via ssh de debug aan kunt zetten, maar ik krijg telkens de melding "syno_hibernate_debug_tool: command not found" waar ga ik de fout in ?
Control Panel, Hardware & Power, Enable Hibernation logs.
Alleen de AIR modellen ondersteunen dat maar dat is al weer even geleden. De SRT zijn daar voor in de plaats gekomen maar dat zijn natuurlijk weer geen echte NAS devices. Misschien is er een docker/app voor van een 3rd party ?Chadi schreef op donderdag 7 september 2017 @ 14:15:
Is het trouwens mogelijk om de NAS te gebruiken als gateway? In combinatie met PIA?
Hoe dan ook vanuit security oogpunt is het minder veilig.
[ Voor 3% gewijzigd door DukeBox op 07-09-2017 14:34 ]
Hebben meer mensen last na het updaten dat DS Photo (iOS) niet meer kan inloggen?
De foto site zelf is nog wel bereikbaar via de browser echter kan ik niet inloggen met de app.
Never mind!
Mijn DNS server zat vaag te doen.
Ik krijg niet het juiste IP adres terug op mijn iPhones en vandaar kon ik niet inloggen met de app.

Inmiddels opgelost!
[ Voor 28% gewijzigd door WRT54G op 07-09-2017 15:38 ]
Dat kom ik daar niet tegenDukeBox schreef op donderdag 7 september 2017 @ 14:33:
[...]
Daar moet je ook niet zitten, het gaat gewoon via de GUI.
Control Panel, Hardware & Power, Enable Hibernation logs.
Ik heb hem overigens op NL staan, maar dat zal niet veel uitmaken
2250 WP Zuid PVoutput
De surveillance API (documentatie) geeft je de mogelijkheid om een snapshot te maken, waarbij je als antwoord het snapshotID terugkrijgt. Met een andere API call download je de daadwerkelijke snapshot. Je geeft in het request dan het snapshotID mee.M.v.Veelen schreef op woensdag 6 september 2017 @ 19:39:
[...]
Kun je hier iets meer over vertellen? Hoe je dit doet en hoe het werkt? Ik heb zoiets dmv een script draaien en heb vrijwel geen vertraging. Deze methode kende ik nog niet...
In mijn situatie gebruik ik bovenstaande API in deze flow:
- KlikAanKlikUit deurbel wordt ingedrukt
- Vera controller pikt dit signaal op, en roept een Node-Red service aan (gratis BlueMix account).
- Node-Red pakt huidige sessieID, gebruikt de API om de snapshot te maken, en krijgt hier een snapshotID terug.
- Node-Red stuurt push bericht naar mijn telefoon, met daarin de complete API call om de snapshot te downloaden (met sessieID en snapshotID).
- Ik heb een eigen IOS appje dat deze "rich notification" binnenkrijgt, de snapshot download, en aan mij toont.

Vanaf het moment dat iemand aanbelt, tot het ontvangen van het pushbericht, kost ongeveer 2 a 3 seconden.
Maar mijn probleem is dus dat Synology geen snapshot maakt van het huidige tijdstip. Ik gebruik dus bijvoorbeeld op 08:10:45 de API en krijg ook binnen een seconde het snapshotID terug. Maar als ik dan de snapshot opzoek dan blijkt het een snapshot te zijn van 08:10:33 bijvoorbeeld.
Ik heb inmiddels contact met Synology, en zijn over en weer aan het mailen. Hopelijk hebben ze een oplossing.
#Update 16 september:
Ik heb mijn nas opengezet voor Synology support, en ze hebben wat testen gedaan. Hun conclusie is dat het een performance probleem is en dat dit wordt opgelost in een future release. SS is op een 5M stream te lang bezig om een snapshot te maken. Heb een DS715, en die is toch al best snel, ben daarom benieuwd of ze het kunnen verbeteren.
[ Voor 8% gewijzigd door EAI op 16-09-2017 09:14 . Reden: reactie van Synology support. ]
Met 2FA kan ik me nog voorstellen dat dat kan komen door een tijdafwijking (die is er niet, met SSH gecontroleerd), maar die noodcode lijkt me tijd-onafhankelijk en is nota bene door de 412+ zelf verzonden.
Op mijn 415Play werkt alles zoals verwacht en met SSH kan ik nog wel inloggen op de 412+.
Wat kan hier mis zijn?
[ Voor 3% gewijzigd door elsinga op 07-09-2017 20:13 . Reden: controle tijd via SSH ]
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Draai nu op
DSM 6.1.3-15152 Update 4
De trillingen van de disks zorgen er namelijk voor dat de hele behuizing trilt en dat maakt nogal wat herrie. Blij dat dit makkelijk te verhelpen is. Idee komt hier vandaan!
Arrived anxious, left bored
Heb een DS209+ met firmware DSM 2.3-1141
Beetje verouderd dus.
Nu wou ik deze bijwerken, volgens de synology site is de laatste DSM 4.2-3259
Dus ik download het pat bestand vanop de synology site, en wil in de diskstation bij het firmware deel het pat bestand ingeven, totdaar alles goed, maar even later geeft hij foutmelding 20( er zijn onbekende fout opgetreden ).
Iemand enig idee ?
Heb de pat file nog eens paar keer gedownload om zeker te zijn dat daar niets mee is, maar zelfde resultaat.
-| Hit it i would ! |-
Lijkt me sterk dat je in één keer kunt update van 2.3 naar 4.2.Falcon10 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:27:
Zit met een probleempje, hopelijk iemand die me kan verder helpen :
Heb een DS209+ met firmware DSM 2.3-1141
Beetje verouderd dus.
Nu wou ik deze bijwerken, volgens de synology site is de laatste DSM 4.2-3259
Dus ik download het pat bestand vanop de synology site, en wil in de diskstation bij het firmware deel het pat bestand ingeven, totdaar alles goed, maar even later geeft hij foutmelding 20( er zijn onbekende fout opgetreden ).
Iemand enig idee ?
Heb de pat file nog eens paar keer gedownload om zeker te zijn dat daar niets mee is, maar zelfde resultaat.
Geeft de NAS zelf geen nieuwe versie aan?
Anyway, de mail zegt ook dat je na de update best een RAID Scrub doet. Dit doe je door in Storage Manager je Volume of Disk Group te kiezen en dan Manage te klikken. Echter, in mijn DSM, met 1 volume over 4 disks, is de Manage knop disabled ?!
EDIT: nevermind, moet beter lezen

[ Voor 11% gewijzigd door Twixie op 08-09-2017 13:15 ]
Bedankt Jeltel.
-| Hit it i would ! |-
Kreeg net ook een email.Twixie schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 13:14:
Kreeg hier net een mail ivm 6.1.3 Update 4. Ook wel een beetje laat aangezien die vannacht automatisch geïnstalleerd werd.
Anyway, de mail zegt ook dat je na de update best een RAID Scrub doet. Dit doe je door in Storage Manager je Volume of Disk Group te kiezen en dan Manage te klikken. Echter, in mijn DSM, met 1 volume over 4 disks, is de Manage knop disabled ?!
EDIT: nevermind, moet beter lezen. Blijkt dit alleen te zijn voor SHR, RAID 5 or RAID 6.
Draai zelf een 412+ met 4 schijven in raid 5.
Lees iets over raid en stability issues. Vanavond gelijk maar eens installeren.
Wat is het exacte issue? should I be worried
De email zelf geeft een algemene omschrijving.
Misschien heb jij een andere mail gekregen ? Want in de mail gaan ze toch in redelijk wat detail in op het issue. Stukje uit de mail :Viper® schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 14:42:
[...]
Kreeg net ook een email.
An open source issue that’s prone to affect data integrity in rare situations has been identified. Although it only affects a handful of users, users are encouraged to upgrade to the latest DSM 6.1.3 update 4 and conduct RAID scrubbing to avoid running into this issue.
The issue may occur only when the following conditions are all met:
The server is using RAID 5, RAID 6, RAID F1, or SHR with more than 3 disks.
The volume is created on EXT4 file system.
The server is running on DSM 6.0.2-8451 and above.
If your DiskStation meets the criteria, please conduct the following steps:
Upgrade to DSM 6.1.3 update 4 (Download now)
Conduct RAID scrubbing. (Learn more)
The issue was brought to our attention a few weeks ago when the NAS communities discussed the potential data integrity threat that may occur after a RAID 5 repair. In-house investigation revealed the issue stems from Linux feature known as skip_copy. This open source feature contains a slight design fault that may lead to potential data corruption after a RAID array is repaired from degrade mode. Synology team moved quickly to identify and reproduce the issue, which is resolved in the latest DSM 6.1.3 update.
Ik keek naar de changelogTwixie schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 15:16:
[...]
Misschien heb jij een andere mail gekregen ? Want in de mail gaan ze toch in redelijk wat detail in op het issue. Stukje uit de mail :
[...]
https://www.synology.com/nl-nl/releaseNote/DS412+
In de email staat inderdaad de uitleg
Samenvattend van de al geposte mail hierboven - je moet updaten & een data scrub doen indien:Viper® schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 14:42:
[...]
Kreeg net ook een email.
- Je DSM 6 draait
- Je een RAID volume gebruikt met 3 of meer schijven (RAID5, 6, F1 of SHR)
- Je op deze RAID EXT4 draait (als je BTRFS hebt dan is er geen probleem)
Zoals ik ook uit de mail begrijp is er geen direct probleem. Zolang er geen defecte schijf is zul je ook geen data kwijtraken. Het gaat pas fout als er een schijf uitvalt en gaat recoveren.
Dus ja, je kan het beste je NAS zsm updaten, maar tenzij je in deze specifieke situatie komt (DSM 6 + RAID 5/6/F1/SHR + EXT4 + defecte disk) zul je geen last hebben van dataverlies.
You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"
Nu heb ik een simpel script zoals dit bedacht:
1
2
3
4
5
6
7
8
| #!/bin/sh if [ `curl ipinfo.io/ip` != "<eigen IP>" ]; then echo VPN connected, ip = `curl ipinfo.io/ip` else echo VPN DISconnected # kill SABnzbd fi |
Daar een lusje omheen en je bent er.
Maar nu las ik dat je met static routes blijkbaar ook iets dergelijks voor elkaar kunt krijgen. Uiteraard heb ik gezocht, maar ik snap er niet veel van. Iemand die mij op weg kan helpen?
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Hier al sinds 2014 een 412+ in raid 5 draaien nooit last gehad dus ik denk ondanks dat er nu een fix voor iets is dat het allemaal wel meevaltViper® schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 14:42:
[...]
Kreeg net ook een email.
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Ik had een DS115j met (single-core Marvell Armada 370, 800mhz) maar die deed gemiddeld 1MB per seconde via SFTP.
Echter de enige optie waarbij gegevensbescherming is ingeschakeld kan ik de overgebleven 2TB van de 2e schijf niet benaderen. Wanneer ik 2 volume's aanmaak is gegevensbescherming uitgeschakeld. Wat doe ik verkeerd? Moet ik wellicht de schijven omdraaien in de NAS (dus schijf 1 3TB i.p.v. de 1 TB schijf)?
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Je kunt geen raid draaien op ongelijke schijven.MadDogMcCree schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 19:01:
Ik heb een pricewatch: Synology DiskStation DS216+II aangeschaft en ben er nu mee aan het puzzelen. Ik kom echter al gelijk een opslagprobleem tegen. Ik heb 2 schijven, in de NAS zitten, 1TB en 3TB. Ik wil 2 volume's aanmaken. Volume 1 van 1TB met gegevensbescherming (SHR) en Volume 2 2TB .
Echter de enige optie waarbij gegevensbescherming is ingeschakeld kan ik de overgebleven 2TB van de 2e schijf niet benaderen. Wanneer ik 2 volume's aanmaak is gegevensbescherming uitgeschakeld. Wat doe ik verkeerd? Moet ik wellicht de schijven omdraaien in de NAS (dus schijf 1 3TB i.p.v. de 1 TB schijf)?
Ik snap wat je bedoelt, maar volgens mij kan dat echt niet. Je kunt het op www.reddit.com/r/synology, het synology forum of hun Amerikaanse support-desk ook even vragen. Wel even via Google Hangouts o.i.d. bellen, zodat het maar 1 cent per gesprek kost. Al zijn die jongens ook niet echt snugger bij de Synology telefonische support. Je kunt ook via DSM een ticket inschieten, dat niveau is meestal hoger. Zie ook de raid calculator op https://www.synology.com/...ID_calculator?hdds=1%20TB|3%20TB.
Volgens mij is unRAID de enige raid-oplossing waarbij je soms ongelijke schijven kunt gebruiken. Zfs, Linux raid, Synology, etc. allemaal niet.
Ah, dan heb ik de werking van SHR verkeerd begrepen, ik dacht dat de over gebleven 2 TB dan vrij zou zijn. Dan ga ik de bestanden handmatig backuppen.SmiGueL schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 19:06:
Is volgens mij precies zoals verwacht.
https://www.synology.com/nl-nl/support/RAID_calculator
@chronoz Ik heb gewoon de werking van SHR verkeerd begrepen. Ik had gedacht dat ik de 3TB schijf in 2 partities kon verdelen van 1TB en 2TB. Op zich is het niet zo heel erg hoor, want dan zet ik mijn documenten, foto's en video's gewoon op beide schijven. Wellicht binnenkort even kijken of ik niet een 3TB schijfje ergens goedkoop kan scoren, om het mezelf makkelijker te maken. Voor nu is dit goed genoeg.
[ Voor 36% gewijzigd door MadDogMcCree op 09-09-2017 19:18 ]
https://www.synology.com/...ID_calculator?hdds=1%20TB|3%20TB
Zo kan je ermee spelen (en begrijpen)
Je kunt trouwens overwegen snapshot replication te gebruiken.MadDogMcCree schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 19:01:
Ik heb een pricewatch: Synology DiskStation DS216+II aangeschaft en ben er nu mee aan het puzzelen. Ik kom echter al gelijk een opslagprobleem tegen. Ik heb 2 schijven, in de NAS zitten, 1TB en 3TB. Ik wil 2 volume's aanmaken. Volume 1 van 1TB met gegevensbescherming (SHR) en Volume 2 2TB .
Dat is 1 van de voordelen van btrfs. Je kunt automatisch je "photo" folder elke nacht laten replicaten naar een andere disk. Dat doe ik in ieder geval.
Instructies: YouTube: Synology - Snapshot Replication
Een klein nadeel is dat je alleen hele "shared folders" (btrfs subvolumes) kunt replicaten, dus het is niet altijd handig om alles in dezelfde shared folder, maar dan koppel je gewoon je Synology in Windows als meerdere netwerk-schijven. Ik heb dus nu mijn thuisfoto's, documenten en films/series nu in aparte shared folders om die reden. Back-ups zijn incrementeel en je kunt de retentie instellen.
Sorry voor de moeilijke woorden, maar snapshot replication zou in jouw geval denk ik erg goed werken.
Voor geavanceerde gebruikers kan het ook een oplossing met een remote XPenology zijn, dus dan heb je ook een off-site back-up. Ik heb een Synology thuis en een XPenology VM ergens anders.
Ik merk overigens wel dat transcoden eigenlijk niet te doen is met de CPU van de NAS. Bij vol CPU verbruik moeten de hoge bitrate films het doen met maximaal 0.6x rate. Mijn PC doet dat een tandje of 50 sneller.
Ben sinds vandaag ook een eigenaar van een Synology NAS (DS116) en heb al veel lopen uitzoeken vandaag want er zit behoorlijk wat opties en dergelijke in de software.
Ik zit te kijken naar de installed packages en viel mij op dat PHP 7.0 geïnstalleerd is, ik heb geen webserver (httpd) of iets dergelijks verder geïnstalleerd... ik heb immers een VPS voor zulke zaken. Ik kon het niet zo 123 vinden via Google dus was eigenlijk benieuwd waarvoor de NAS PHP nodig heeft?
Edit: snel even nagekeken, het is inderdaad Photo Station. Er wordt aangegeven dat Photo Station alleen werkt met PHP 7.0 geïnstalleerd. Geen idee waarom dat zo is, maar het kan weinig kwaad vermoed ik.
[ Voor 28% gewijzigd door MadDogMcCree op 11-09-2017 00:24 ]
Bedankt!
Inmiddels aantal stappen verder, memtest moeten doen en extended S.M.A.R.T test. Kwam beide niet direct wat uit. Behalve dat bij memtest hij moet herstarten, wat dus niet werkt (blijkbaar niet alleen bij updaten maar überhaupt bij het herstarten van NAS). Kwam weer in een status terecht, snel (2 keer per seconde aan/uit) knipperend blauw power ledje, disks kleuren amber, netwerk lampje brand wel maar device is niet te bereiken.Shinji schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:40:
[...]
Heb overigens om technische ondersteuning gevraagd van Synology, hopelijk komt daar wat uit.
Ben nu weer in afwachting van de reactie van Synology.
Kan ik op e.e.a manier met SSH of zo controleren welke versie DSM denkt dat'ie is? Want in de GUI staat gewoon update 3.
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
1
2
| xxx@xxx:~$ uname -a Linux xxx 3.10.102 #15101 SMP Fri May 5 12:01:11 CST 2017 x86_64 GNU/Linux synology_broadwell_3617xs |
#15101 in deze is 6.1.1 update 2.
Al eens geprobeerd na een reboot van je syno?elsinga schreef op maandag 11 september 2017 @ 13:29:
Probeer nu al een tijdje de laatste update (4) te installeren op mijn DS412+. Via de [Downloaden] knop wil niet, steeds errors. Handmatig *.PAT gedownload, maar na uploaden krijg ik de melding dat ik niet mag downgraden...
Kan ik op e.e.a manier met SSH of zo controleren welke versie DSM denkt dat'ie is? Want in de GUI staat gewoon update 3.
Afgelopen weekeinde heb ik een gebruikte DS214+ gekocht. De vorige eigenaar vertelde me dat er na 1 jaar gebruik een HDD stuk was gegaan, en hij na het vervangen de NAS niet meer in kon.
Na het verwijderen van de vernieuwde schijf, een reset en herinstalleren van DSM lukte dat mij wel. Ik heb volgens Synology instructies de reparatie van het gemelde 'degraded volume' aangezet, nadat ik de tweede schijf weer had ingestoken.
Nu heb ik, net als de vorige eigenaar, nauwelijks kaas gegeten van NASsen, en begrepen dat het reparatie proces duurt erg lang kan duren.
Maar na zo'n 38 uur vraag ik me af het één en ander af:
Hoe lang zou de reparatie van een SHR volume moeten duren (2x seagate 3TB schijven, volume van 2.68TB, waarvan 1.27 gebruikt)?
De NAS is niet/nauwelijks benaderbaar en reageert extreem traag. Ik kan er dus verder niks mee doen en ook de voortgang van de reparatie niet volgen. Normaal?
Kan ik het proces afbreken/stoppen (of versnellen) aangezien ik de schijven straks toch eerst wil wissen?
Alle tips voor deze Synology noob welkom.
Oh, als je de schijven volledig wilt wissen kun je ze ook buiten de NAS wissen en dan een SHR aanmaken. Of dit tijdens het herstelproces in de NAS zelf kan, ik vermoed van niet.
[ Voor 33% gewijzigd door M.v.Veelen op 11-09-2017 19:31 ]
¯\_(ツ)_/¯
Als ik dat hoor, ben ik toch blij dat ik voor RAID 10 gegaan ben. Heb ook 4x 3TB en een rebuild duurde nog geen halve dag. Als je zo rondleest wordt RAID 5 ten stelligste afgeraden voor 4-disk RAIDs, vooral omdat een rebuild zo enorm lang duurt en zwaar op de schijven is, dat een unrecoverable read error tijdens de rebuild een reëel risico vormt. AFAIK is SHR eigenlijk gewoon een meer flexibele vorm van RAID 5 (idem voor SHR2 en RAID 6).M.v.Veelen schreef op maandag 11 september 2017 @ 19:29:
Herstellen van SHR kun je volgen, je kunt het % zien namelijk. Ik heb afgelopen week een SHR hersteld van 4 x 3TB schijven en dat duurde ongeveer 3 dagen. Valt niet te versnellen nee.
Da's mijn probleem, ik kom amper ingelogd in DSM, en ook o.a. Storage Manager reageert nauwelijks.M.v.Veelen schreef op maandag 11 september 2017 @ 19:29:
Herstellen van SHR kun je volgen, je kunt het % zien namelijk.
Enige wat ik op het scherm heb gekregen is 'Status: Repairing (checking parity consistency 0.00%). Dat was na 20 uur!
Kon jij je NAS verder wel benaderen en gebruiken tijdens reparatie?
Had al gegoogled dat het percentage soms op 0 blijft staan terwijl het reparatieproces toch gaande is. Ingelogd via SHH kun je schijnbaar dan het correcte percentage aflezen. Maar daar heb ik (nog) geen kaas van gegeten.
*edit* Nou, mocht net weer een kijkje nemen in de Storage Manager van DSM, en na 43 uur is de status van mijn volume: Repairing (checking parity consistency 0.22%) Dit kan toch niet kloppen?
[ Voor 12% gewijzigd door Daytona op 11-09-2017 20:55 . Reden: info toegevoegd ]
¯\_(ツ)_/¯
Yep, ook niet. Het lijkt er op dat ergens het versienummer wordt bijgehouden en dat daartegen gevalideerd wordt ipv wat in de GUI wordt getoond. Of zo.job schreef op maandag 11 september 2017 @ 16:58:
[...]
Al eens geprobeerd na een reboot van je syno?
Dank, die ga ik even checken als ik morgen weer thuis ben. Kan ik het versienummer daar ook ergens aanpassen?Domino schreef op maandag 11 september 2017 @ 14:04:
Gewoon met uname -a?
code:
1 2 xxx@xxx:~$ uname -a Linux xxx 3.10.102 #15101 SMP Fri May 5 12:01:11 CST 2017 x86_64 GNU/Linux synology_broadwell_3617xs
#15101 in deze is 6.1.1 update 2.
Nee, is gewoon een print vanuit de kernel neem ik aan. DSM is gewoon een synology 'eigen' linux distro.elsinga schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 06:48:
[...]
Dank, die ga ik even checken als ik morgen weer thuis ben. Kan ik het versienummer daar ook ergens aanpassen?
Je kan het proberen op de cli met synoupgrade --start/--patch. Even googlen op de juiste syntax.
Nou, het lek is boven water. Toch een van de Seagate ST3000DM001 schijven defect.Gebeurt wel vaker met deze serie schijnbaar. Heb ze gisteren beide verwijderd en in een externe HDD behuizing aan m'n PC gehangen.M.v.Veelen schreef op maandag 11 september 2017 @ 21:18:
Dat kan niet goed zijn nee. Ik kon mijn Synology gewoon blijven gebruiken zonder merkbare vertraging. Uitzetten en ze in een externe HDD houder formatteren? Of in een andere volgorde terugplaatsen en dan from scratch starten (je zou ze dan opnieuw moeten kunnen formatteren)?
De eerste werden goed herkend en kwam zonder problemen door de SMART test (wel 11.500 power_on_hours). Volume gedelete Windows Disk Management en weer in de NAS gehangen. NAS gereset en DSM opnieuw geïnstalleerd en een volume aangemaakt zonder problemen.
De tweede werd pas in tweede instantie herkend door Windows Disk Management. En SEAtools gaf SMART test FAIL aan
Voor de volledigheid nog oude Samsung schijf in de bij geplaatst, en deze werd zonder problemen en vertraging herkend.
NAS is nu goed toegankelijk en reageert meteen Die is schijnbaar ok.
Wat is nu wijsheid. De NAS is voor thuis gebruik; foto's van de smartphones centraal opslaan, verzameling films/muziek, backup van laptop en PC, overige toepassing moet ik me nog in verdiepen.
Gebruikte 3TB schijf erbij zoeken, nieuwe kopen, of allebei maar vervangen?
Iemand?pven schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 16:27:
Mijn DS214+ verbindt via externe VPN. Als deze VPN ge-disconnect is, wil ik dat SABnzbd niets meer downloadt.
Nu heb ik een simpel script zoals dit bedacht:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 #!/bin/sh if [ `curl ipinfo.io/ip` != "<eigen IP>" ]; then echo VPN connected, ip = `curl ipinfo.io/ip` else echo VPN DISconnected # kill SABnzbd fi
Daar een lusje omheen en je bent er.
Maar nu las ik dat je met static routes blijkbaar ook iets dergelijks voor elkaar kunt krijgen. Uiteraard heb ik gezocht, maar ik snap er niet veel van. Iemand die mij op weg kan helpen?
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Die schijven zijn werkelijk dramatisch. Ik heb er 4 uit een Seagate NAS die ik eens op iBood gekocht heb. Na 20 maanden was er al 1 kapot. Ondertussen zijn we 6 maand verder en ga ik al de 3de van de 4 terugsturen in RMA. Gelukkig is de service van Seagate wel prima.Daytona schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 11:44:
[...]
Toch een van de Seagate ST3000DM001 schijven defect.Gebeurt wel vaker met deze serie schijnbaar.
Ik zou beide vervangen. Maarja, ik ken je budget niet.Daytona schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 11:44:
[...]
Wat is nu wijsheid. De NAS is voor thuis gebruik; foto's van de smartphones centraal opslaan, verzameling films/muziek, backup van laptop en PC, overige toepassing moet ik me nog in verdiepen.
Gebruikte 3TB schijf erbij zoeken, nieuwe kopen, of allebei maar vervangen?
Same here. Exact dezelfde schijven, bijna allemaal al een keer vervangen (en die van schoonvader met exact dezelfde hardware ook). Heb zelf 2 WD RED inmiddels bijgeplaatst.Twixie schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 12:02:
[...]
Die schijven zijn werkelijk dramatisch. Ik heb er 4 uit een Seagate NAS die ik eens op iBood gekocht heb. Na 20 maanden was er al 1 kapot. Ondertussen zijn we 6 maand verder en ga ik al de 3de van de 4 terugsturen in RMA. Gelukkig is de service van Seagate wel prima.
¯\_(ツ)_/¯
Zoals door anderen al eerder gemeld, het is niet de vraag óf ze stuk gaan.. maar wanneer. Heb er nog 3 in mijn backup NAS zitten.. iedere keer wanneer ik hem aanzet (wekelijks) ben ik benieuwd of ze het nog doenDaytona schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 11:44:
Toch een van de Seagate ST3000DM001 schijven defect.
Heb vanalles gegoogled maar kom er niet uit, kan nergens een eenduidige oplossing vinden.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Daar zit de fout, je moet hem niet forwarden maar direct koppelen (A of CNAME).Phusebox schreef op woensdag 13 september 2017 @ 08:22:
Domein gekocht, geforward maar dan nog lukt het niet...
Hoe dan ook wel erg weinig details om te kunnen bepalen waar het fout gaat.
Sorry ik heb ook een A record gemaakt, CNAME is geen optie bij Strato.DukeBox schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:29:
[...]
Daar zit de fout, je moet hem niet forwarden maar direct koppelen (A of CNAME).
Hoe dan ook wel erg weinig details om te kunnen bepalen waar het fout gaat.
Via Let's Encrypt geprobeerd alsook via Strato SSL maar beiden krijg ik niet aan de gang. Vroeg me daarom of dus of er ergens een tutorial is.
Wat is er niet duidelijk aan de help functie ? https://www.synology.com/...er/connection_certificatePhusebox schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:35:
Via Let's Encrypt geprobeerd alsook via Strato SSL maar beiden krijg ik niet aan de gang. Vroeg me daarom of dus of er ergens een tutorial is.
Ik kom er niet uit met die uitleg, voor mijn situatie werkt het in ieder geval niet.DukeBox schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:42:
[...]
Wat is er niet duidelijk aan de help functie ? https://www.synology.com/...er/connection_certificate
Krijg je nog steeds de melding dat het certificaat niet vertrouwd wordt?
Hoe benader je de webpagina? Op naam, nas.domein.nl?
Heb je een verwijzing van nas.domein.nl naar het interne ip-adres van de nas?
Veel duidelijker kan het niet.. het is ook eigenlijk niet zo ingewikkeld.Phusebox schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:48:
Ik kom er niet uit met die uitleg, voor mijn situatie werkt het in ieder geval niet.
Begin eens met de basis dingen, als je 'http://jouw.fwdn' in geeft kom je dan op je nas ? (houd rekening mee met dat je interne netwerk ook loop back routing moet ondersteunen).
Ik heb een vraagje. Ik heb een Synology DS213J en draai al ongeveer 3 jaar met 1 WD green 4TB schijf. Nu wilde ik een 2e schijf toevoegen. WD red 4TB, en na het aanmaken van een volume crasht de NAS. de schijflampjes gaan uit en status blijft oranje knipperen. Haal ik de schijf eruit, dan is er niets aan de hand en blijft deze het gewoon doen.
Kan de DS213J 2 schijven van 4TB niet aan, moet er een bepaalde structuur gevolgd worden. Ik heb zowel Raid 1, als SHR als JBOD geprobeerd en alle gaan fout. Ik wil toch graag naar meerdere schijven gaan.
Zijn er mensen met soortgelijke problemen, of hebben mensen een oplossing?
https://www.synology.com/nl-nl/compatibility
En deze voor uitbreiden:
https://www.synology.com/...diskgroup_expand_add_disk
Er staan meer opties:
https://www.synology.com/...eManager/volume_diskgroup
Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3
Hier heb ik inderdaad al naar gekeken, en ook als handleiding gebruikt. Helaas werkt dit niet.Weerz schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:22:
Heb je hier je nieuwe HDD nagekeken of deze in de lijst voorkomt?
https://www.synology.com/nl-nl/compatibility
En deze voor uitbreiden:
https://www.synology.com/...diskgroup_expand_add_disk
Er staan meer opties:
https://www.synology.com/...eManager/volume_diskgroup
Kan je iets meer info delen in de stappen die je neemt?
Je plaats de extra schijf en dan?
Wat ik begrijp is dat hij bij het aanmaken van een extra volume crashed?
Als je dan de nieuwe schijf eruit haalt dan start je NAS weer netjes op?
Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3
Op mijn Synology router draai ik OpenVPN, mijn telefoon verbind ik daarmee wanneer ik me buitenshuis bevind.
Alle diensten en apparaten die ik thuis gebruik zoals Plex, Domoticz, Remote desktop, Philips Hue, etc. zijn bereikbaar door simpelweg mijn interne IP adres van de desbetreffende dienst in te voeren wanneer ik ben verbonden met de VPN.
Op de een of andere vage manier kan ik alleen met mijn 2 Synology NASsen geen verbinding krijgen. Wanneer ik mij binnen mijn eigen thuisnetwerk bevind is er geen probleem, echter via de VPN werkt dit niet. Ik heb de firewall instellingen correct ingevuld op de IP range van mijn OpenVPN verbinding, en ook als ik de firewall tijdelijk uitschakelen krijg ik nog steeds geen verbinding.
De apps draaien op een Android device met Android 7.1.2 en de laatste versie die beschikbaar is van de apps.
Heeft iemand een briljante ingeving?
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Op IP ja. Op een ping reageren ze niet, de synology router wel weer, die werkt ool gewoon met de DS Router app...NiGeLaToR schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 22:19:
@JJnJ hoe benader je de Syno's vanaf je VPN? Op IP? Kun je ze pingen vanaf de VPN?
Hoe benader je de NASsen precies? Met een browser (voor DSM) of via een app als DSFile?JJnJ schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 21:41:
Tweakers, ik kom er echt niet meer uit.
Is het interne poortnummer gelijk als het externe poortnummer?
Ik denk ergens dat het toch in je Firewall instellingen moet zitten.. Je krijgt via VPN wel gewoon een IP adres in dezelfde range als de rest van je thuisnetwerk?Ik heb de firewall instellingen correct ingevuld op de IP range van mijn OpenVPN verbinding, en ook als ik de firewall tijdelijk uitschakelen krijg ik nog steeds geen verbinding.
Bovenstaande quote zegt dat je de de Firewall hebt ingesteld op de IP range van de OpenVPN verbinding.. maar in dat geval zou je zonder die VPN verbinding ook niet bij je NAS kunnen..
Voeg als test eens ALLE mogelijke IP adressen in je thuisnetwerk toe aan de firewall whitelist.. (ik gok dat je dat al had gedaan maargoed..)
Hoe zit het met het benaderen van andere services op de NAS? Zoals een DSFile app, of een website via webstation. Niets is benaderbaar?
[ Voor 3% gewijzigd door SmiGueL op 16-09-2017 23:01 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Het maakt niet uit of ik de NAS probeer te benaderen via de Synology apps of via de browsers. OpenVPN geeft een aparte IP range, deze volledige range is ook toegevoegd aan de firewall. De firewall volledig uitzetten (puur om te testen) zet ook geen zoden aan de dijk helaas...SmiGueL schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 22:58:
[...]
Hoe benader je de NASsen precies? Met een browser (voor DSM) of via een app als DSFile?
Is het interne poortnummer gelijk als het externe poortnummer?
[...]
Ik denk ergens dat het toch in je Firewall instellingen moet zitten.. Je krijgt via VPN wel gewoon een IP adres in dezelfde range als de rest van je thuisnetwerk?
Bovenstaande quote zegt dat je de de Firewall hebt ingesteld op de IP range van de OpenVPN verbinding.. maar in dat geval zou je zonder die VPN verbinding ook niet bij je NAS kunnen..
Voeg als test eens ALLE mogelijke IP adressen in je thuisnetwerk toe aan de firewall whitelist.. (ik gok dat je dat al had gedaan maargoed..)
Hoe zit het met het benaderen van andere services op de NAS? Zoals een DSFile app, of een website via webstation. Niets is benaderbaar?
Er is geen extern poortnummer omdat het allemaal via het interne netwerk moet lopen, er is niets geforward in mijn router omdat ik verder niets naar buiten open wil hebben.
Tis dan inderdaad wel een vreemd probleem als je er zelfs niet bij kunt als de fw uit staat. Kun je in de fw logs van de syno wellicht iets zien?
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Ja, andere apparaten en diensten werken perfect. Het is ook zo gek dat alleen de synos niet bereikbaar zijn.NiGeLaToR schreef op zondag 17 september 2017 @ 08:10:
@JJnJ kun je andere devices op je lan wel bereiken? Ergo: je vpn is wel ingesteld om te verbinden met je lan?
Tis dan inderdaad wel een vreemd probleem als je er zelfs niet bij kunt als de fw uit staat. Kun je in de fw logs van de syno wellicht iets zien?
Ik zal de firewall logs eens in gaan duiken vandaag. Bedankt voor de hulp so far. Het is in ieder geval redelijk frustrerend haha.
Heb al een tijdje nu een DS216Play in de meterkast staan. Nu ben ik al een tijdje aan het twisten over hoe ik het makkelijkst, maar ook gemakkelijk kan streamen naar de TV. Ik heb een Panasonic TV (DXW784 om precies te zijn, die ondersteund DLNA alleen krijg ik geen SRT bestanden mee gestreamd. Daarnaast heb ik een PS4, RPi en Harmony HUB/Elite staan bij mijn tv opstelling maar ook de PS4 neemt geen SRT bestanden mee. Mijn laatste optie was het gebruik maken van RPi met Kodi en Harmony, helaas ondersteund Harmony Elite geen BLE, waardoor ik altijd via de telefoon app (die niet erg fijn werkt) Kodi half zou kunnen bedienen. Dus ook deze optie valt helaas af.
Nu zie ik even door de bomen het bos niet meer en was ik benieuwd hoe jullie dit hebben opgelost? In principe wil ik gewoon eenvoudig via mijn Harmony Elite of iPhone in één keer kunnen casten MET ondertiteling vanaf mijn Synology..
Een kleine investering vind ik niet erg, maar natuurlijk liever niet. Ook wil ik niet iedere keer een toetsenbord en muis pakken om KODI te bedienen.
Is plex een oplossing voor jouw probleem? Of anders gebruik maken van dsvideo op je pana?r--ndy schreef op zondag 17 september 2017 @ 15:55:
Hi allemaal!
Heb al een tijdje nu een DS216Play in de meterkast staan. Nu ben ik al een tijdje aan het twisten over hoe ik het makkelijkst, maar ook gemakkelijk kan streamen naar de TV. Ik heb een Panasonic TV (DXW784).
Een infrarood ontvanger voor de raspberry en zo kodi bedienen?
[ Voor 21% gewijzigd door job op 17-09-2017 16:26 ]
Ook playmodellen ondersteunen geen plex (of andersom). Het klopt dus niet wat je zegt.job schreef op zondag 17 september 2017 @ 16:23:
[...]
Je hebt een play model, dus installeer plex op je diskstation en op je pana en gaan maar.
https://www.synology-foru...ranscoderen-af-te-spelen/
Hoi!
Het werkt wel, alleen kun je dan niet of met moeite transcoden. Als het apparaat in hetzelfde netwerk zit dan is dit vaak niet nodig (en dit wil je ook niet want dan gaat de kwaliteit ook achteruit). Daarnaast heeft Plex ondertussen wel een beta voor Hardware Transcoding op Synology modellen met een Intel CPU. Dit werkt echter momenteel nog niet heel goed. Zie http://forums.plex.tv/discussion/comment/1516580EWK schreef op zondag 17 september 2017 @ 16:26:
[...]
Ook playmodellen ondersteunen geen plex (of andersom). Het klopt dus niet wat je zegt.
https://www.synology-foru...ranscoderen-af-te-spelen/
Plex draait bij mij prima op een DS416Play en LG OLED B6, maar ik maak dan ook geen gebruik van transcoding.
Toevoeging: als de player helemaal geen ondertiteling aankan dan zal je dus wel moeten transcoden.
Je kunt ook een Flirc Infrarood USB receiver aan je Raspberry Pi hangen.
[ Voor 18% gewijzigd door Puck op 17-09-2017 17:11 ]
Arrived anxious, left bored
Helaas is DSvideo als app niet beschikbaar op Panasonic, maakt gebruik van Firefox OS. Of ik moet wat over het hoofd zien?job schreef op zondag 17 september 2017 @ 16:23:
[...]
Is plex een oplossing voor jouw probleem? Of anders gebruik maken van dsvideo op je pana?
Een infrarood ontvanger voor de raspberry en zo kodi bedienen?
Net via mijn iPhone, iPad via VLC geprobeerd en ook zelfs via Kodi worden de subtitles blijkbaar niet automatisch afgespeeld of helemaal niet gezien terwijl deze instellingen wel aan staan. Moet hier dan transcoderen voor aan staan?
Ik moet zeggen dat ik nauwelijks wat settings heb veranderd tot op heden, omdat ik er of simpel weg niet aan toegekomen ben en omdat het de eerste NAS is.
https://imgur.com/a/WDvC6
Ben geen Apple gebruiker maar op de ds video app op android geeft in combinatie met vlc gewoon ondertiteling zonder transcoden. Ik transcode nooit iets. Dat zou op ios toch niet anders moeten zijn?
[ Voor 7% gewijzigd door Arjant2 op 17-09-2017 20:17 ]
Op dit moment zitten twee stuks WD Red's 3TB in Raid 1 uit m'n oude DS212+ in het systeem. Vanwege de leeftijd (en een beetje groeimogelijkheid) wil ik die vervangen door drie 4 TB Red Pro's in Raid 5. Uiteraard maak ik eerst een gewone leesbare backup op een externe schijf.
Wat ik nu bedacht heb:
- Volume 1 degraderen en één oude schijf uitnemen.
- De drie nieuwe schijven plaatsen en volume inrichten.
- Data overzetten.
- Laatste oude schijf ook uitnemen.
A'dam PVOutput
Het heeft een tijd terug wel gewerkt, maar nu ineens niet meer. Schijnbaar is er iets veranderd met rechten en gebruikers in de Synology... Iemand enig idee? Zoeken op Google levert een paar soortgelijke problemen op, maar geen oplossingen.
https://docs.google.com/s...3tmMPc/edit#gid=314388488Exxus schreef op zondag 17 september 2017 @ 20:39:
Kan iemand mij vertellen of de DS3018xs snel genoeg zal zijn voor Plex? En dan bedoel ik 4K HDR. Ik zit te denken om van Kodi te switchen naar Plex, om de reden om mobiel onderweg beter uit te komen.
Nas gereset en toen was het weer opgelost.
Staat dat aan?
https://www.synology.com/...tering_System_Hibernation
Ondersteunt jouw TV geen HDMI CEC? Merknaam van HDMI CEC bij panasonic is HDAVI Control, EZ-Sync of VIERA Link. Kodi op een raspberry PI ondersteunt volgens mij out of the box hdmi cec. Je kan dan gewoon de tv afstandsbediening gebruiken voor kodi. Geen geklooi met IR ontvangers en harmony setups.r--ndy schreef op zondag 17 september 2017 @ 15:55:
Een kleine investering vind ik niet erg, maar natuurlijk liever niet. Ook wil ik niet iedere keer een toetsenbord en muis pakken om KODI te bedienen.
DSVIDEO icm chromecast zou ook goed moeten werken voor de play modellen. Ik vind alleen het scrapen niet zo goed als kodi of plex. Ook ondertitels automatisch downloaden gaat niet altijd goed en handmatig toevoegen is wat lastig in dsvideo.
EDIT: Als je wil casten dan kun je ook rasplex op je raspberry pi zetten en plex mediaserver op je synology. Via je telefoon kun je dan 'casten' naar rasplex. Alleen wordt dan direct stream gebruikt ipv transcoding. Best of both worlds.
[ Voor 12% gewijzigd door HEY_DUDE op 19-09-2017 19:22 ]
Dit is eigenlijk het antwoord al...Weerz schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 16:21:
Wellicht dat het systeem/disks in sleep modus gaan?
Staat dat aan?
https://www.synology.com/...tering_System_Hibernation
En ik zie dat quickconnect ook meespeelt, daar maakt mijn dscloud verbinding mee.
[ Voor 70% gewijzigd door kromme op 20-09-2017 09:45 ]
Keep it calm...en lek mig de zuk
Een Samsung smart TV heeft een ingebouwde mediaspeler, als je die app opent, kun je navigeren naar de NAS en daar je foto's openen.mtenbos schreef op donderdag 21 september 2017 @ 10:52:
Ik zou graag mijn foto’s die op mijn synology staan bekijken op mijn smasung smart tv, nu ben ik al bezig geweest via de web browser maar krijg alleen maar een blanco webpagina. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit werkend krijg?
Nu wil ik voor iemand data gaan overzetten over 2 weken van een 212j naar een 218+.
Ik begrijp dat je met rsync de folders kan aangeven die je over wil zetten, zoals hieronder als voorbeeld:
rsync -azP old_movies/ admin@192.168.1.X:new_movies
rsync -azP old_music/ admin@192.168.1.X:new_music
rsync -azP old_photo/ admin@192.168.1.X:new_photo
Dat zal dus prima gaan werken voor de Video, Photo en Music, etc.. directories.
Maar hoe zit het met MailServer? Die slaat alles op onder het user account voor zover ik weet.
Kan ik dan daarvoor het beste gewoon de hele Home èn Homes folders meenemen?
En in het geval dat er wèl een MailPlus draait, dan is het die folder toch gewoon meepakken? Uiteindelijk moet de nieuwe NAS dus de oude compleet gaan vervangen.
Moet ik dan ook nog zorgen dat de packages vooraf al geïnstalleerd zijn op de nwe NAS? Vooral het mail deel baart me nog wat zorgen hoe ik dat het beste kan aanpakken.
[ Voor 11% gewijzigd door Tallguy op 21-09-2017 17:30 ]
De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!
En met Rsync weet ik iig zeker (voor zover ik me er verder in heb verdiept na het plaatsen van mijn posting gisteren) dat alle rechten ook meekomen, het vlot gaat (wat je met een medium ertussen in het geval van een backup niet hebt).
Als ik het gewoon voor mijn gevoel standaard instel krijg ik een foutmelding: Bewerking is ongeldig
Bij Regelparameters heb ik ook geen idee wat er ingevuld zou moeten worden, de popup melding zegt in DSM Help te moeten kijken maar daar staat weer niets in.
Iemand een idee?

Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
- ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
- ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
- ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).