[Synology] Vraag en antwoord - deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 5 ... 185 Laatste
Acties:

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:28
PPTP is het meest insecure VPN protocol wat je kunt hebben...be aware of it.

• pietje63
  • Laatst online: 22:57

pietje63

RTFM

Voor de gebruikers van C2 voor backup: let op je moet een package update installeren om de backup te kunnen laten slagen. Daarnaast zijn de prijzen nu bekend. € 25/jaar voor 300GB lijkt me een OK deal.
https://c2.synology.com/nl-nl/backup#tab_plan

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:43
pietje63 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:30:
Voor de gebruikers van C2 voor backup: let op je moet een package update installeren om de backup te kunnen laten slagen. Daarnaast zijn de prijzen nu bekend. € 25/jaar voor 300GB lijkt me een OK deal.
https://c2.synology.com/nl-nl/backup#tab_plan
Pricing zoals verwacht. Plan II is dan ook wel heel interessant; elk uur back-ups, onbeperkte bestandsgeschiedenis, versiebeheer cliënts en ontdubbeling van de back-up bestanden. Zolang je niet over de 1 TB heen gaat is dat tientje wel te verantwoorden; daarna wordt het wel heel snel heel prijzig.

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 12:08
Hoe gaan ze met beta mensen om die geen plan afnemen?

Ik kan het niet gelijk vinden... mogen ze de data laten staan maar niet meer updaten of wordt het verwijderd?

Ik teken nergens meer voor

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 02:26
Quakie schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:17:
Hoe gaan ze met beta mensen om die geen plan afnemen?

Ik kan het niet gelijk vinden... mogen ze de data laten staan maar niet meer updaten of wordt het verwijderd?
Dit stond destijds in het nieuwsbericht:
Synology C2 Backup beta program
For the beta launch of Synology C2, Synology will be offering a free beta trial of its C2 Backup service. Available only for DSM users in Europe, the free service will be available on a first come, first served basis. Participants in the beta program will benefit of an online cloud storage space of 1TB, including 11 versioning of their backup, for a period of 3 months, after which Synology C2 Backup will become a paid service on official release.
Lama, niet echt een antwoord op het 2e deel van je vraag. :P 8)7

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 12:08
SmiGueL schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 22:40:
[...]

Dit stond destijds in het nieuwsbericht:

[...]

Lama, niet echt een antwoord op het 2e deel van je vraag. :P 8)7
Haha. Data wordt verwijderd. Als het goed hebben de beta users inmiddels een email ontvangen.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
stormfly schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 12:34:
PPTP is het meest insecure VPN protocol wat je kunt hebben...be aware of it.
Ik weet het. Vandaar dat ik deze alleen voor de noodzakelijke communicatie richting huis gebruik. Ik moet iets als het andere nog niet werkt. ;)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
pven schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 07:52:
[...]

Ik weet het. Vandaar dat ik deze alleen voor de noodzakelijke communicatie richting huis gebruik. Ik moet iets als het andere nog niet werkt. ;)
L2TP is makkelijk opgezet

secret invoeren , de juiste poorten op je router en klaar is kees of hoe je ook heet ;) :D

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Njay schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:10:
[...]

L2TP is makkelijk opgezet

secret invoeren , de juiste poorten op je router en klaar is kees of hoe je ook heet ;) :D
Nou, nee dus. Ik heb daar VPN via IPsec werkt intern wel, maar van buitenaf niet over lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Ik heb weer andere poorten:

500 UDP

4500 UDP

1701 UDP

en lees het volgende artikel:

https://support.microsoft...a-nat-t-device-in-windows

ik heb die reg aanpassing moeten doen op mijn W7 laptop van de zaak anders connecte hij ook niet

[ Voor 9% gewijzigd door Njay op 25-08-2017 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:50
C2 werkt bij iig niet meer. Ook niet na update van hyper backup.

Heb ook de bewuste mail gehad.

Nou ja, het was leuk while it lasted.

Mijn primary backup is een syno die bij mijn ouders staat, dus dit was maar een extraatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Njay schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:08:
[...]

Ik heb weer andere poorten:

500 UDP

4500 UDP

1701 UDP

en lees het volgende artikel:

https://support.microsoft...a-nat-t-device-in-windows

ik heb die reg aanpassing moeten doen op mijn W7 laptop van de zaak anders connecte hij ook niet
Intern werkt het wel (iidd naar het volgen van dat artikel). Maar van buitenaf krijg ik het niet werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
pven schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:27:
[...]

Intern werkt het wel (iidd naar het volgen van dat artikel). Maar van buitenaf krijg ik het niet werkend.
toch poortjes ... heb je je firewall aanstaan op je syno?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Njay schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:33:
[...]

toch poortjes ... heb je je firewall aanstaan op je syno?
De firewall op de syno staat uit. Op deze manier staan de poorten open, in theorie is dat meer dan voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Njay
wat gebeurd als je via shieldsup je poorten scant vanuit huis.. die zouden dan open moeten zijn en niet stealth of closed

https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

[ Voor 14% gewijzigd door Njay op 25-08-2017 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Njay schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 13:32:
wat gebeurd als je via shieldsup je poorten scant vanuit huis.. die zouden dan open moeten zijn en niet stealth of closed

https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
Goed idee

En done:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Results from scan of ports: 500, 1701, 4500

0 Ports Open
    0 Ports Closed
    3 Ports Stealth
---------------------
    3 Ports Tested

ALL PORTS tested were found to be: STEALTH.

TruStealth: PASSED - ALL tested ports were STEALTH,
                   - NO unsolicited packets were received,
                   - NO Ping reply (ICMP Echo) was received.

Dit lijkt me niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Nee, de genoemde poorten moeten open. even in je router duiken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
KnoxNL schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 13:53:
Nee, de genoemde poorten moeten open. even in je router duiken dus.
Die staan open. Dat is het rare. Of mijn router moet mij voor de gek houden. 8)7

Zie dus pven in "VPN via IPsec werkt intern wel, maar van buitenaf niet" voor wat er nu in theorie open staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
ah sorry, ik had de historie niet meegekregen. Ik kan in je screenshot niet zien of je de poorten ook netjes open hebt staan naar het ip adres van je nas, dus niet het ip adres van de tunnel?

Verder heb je toevallig ook niet een 2 e (eigen) router in je netwerk (dus dubbel NAT)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
KnoxNL schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 13:57:
ah sorry, ik had de historie niet meegekregen. Ik kan in je screenshot niet zien of je de poorten ook netjes open hebt staan naar het ip adres van je nas, dus niet het ip adres van de tunnel?
Klopt, die staan naar het IP-adres van mijn Synology geforward. Voor bv OpenVPN werkt dat prima. Maar deze poorten lijken er niet doorheen te komen.
Verder heb je toevallig ook niet een 2 e (eigen) router in je netwerk (dus dubbel NAT)?
Nee, ik heb alleen wat van die Netgear GS105E kastjes in mijn netwerk, maar daar zit volgens mij geen router-functionaliteit in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
@pven Ik heb je topic gereageerd. Ik heb ook veel moeten prutsen om te werkend te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
zet je ip adres van je nas (vast neem ik aan?) in DMZ en weer grc testen (wel direct weer uit dmz halen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 12:27
Ik heb bij 1 Rsync telkens de melding "Attention required" zonder verdere uitleg. ALs ik handmatig de Rsync start, dan gaat hij een kleine 500MB syncen en de ene keer is hij succesvol afgerond en de andere keer "partially" en is er "attention required". Ik heb al eens alle bestanden ge-chmod en een volledig nieuwe Rsync gedaan (naar externe Syno), maar toch weer dezelfde melding. Hij lijkt dus ergens over te struikelen. Soms. Hoe kom ik erachter welke bestanden dat nu kunnen zijn? In het log zie ik niets bijzonders namelijk.

Edit: in de mail wordt ik verwezen naar het log en daarin staat alleen maar:

Warning 2017/08/25 21:32:29 SYSTEM [Network to share][BackupDataMarco] Backup task was partially completed.
Warning 2017/08/25 21:32:25 SYSTEM [Network to share][BackupDataMarco] Backup data was partially completed.
Warning 2017/08/25 21:32:25 SYSTEM [Network to share][BackupDataMarco] Backup folder [/Marco] failed.
Information 2017/08/25 21:27:01 SYSTEM [Network to share][BackupDataMarco] Backup task started.

[ Voor 32% gewijzigd door M.v.Veelen op 25-08-2017 21:34 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 08:59

flexje

got-father

flexje schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 20:00:
[...]

Om hier even op terug te komen... helaas heeft een andere mailaccount niet geholpen. Ik word er niet goed van.

Krijg helemaal geen notificaties meer. Niet per mail noch per push. Testberichten werken wel...
Heeft er echt niemand een idee of tip?

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb deze handleiding gevolgd om ipkg op mijn DS412+ te kunnen installeren. Helaas had ik even gemist dat het een vrij oude handleiding was ...

De korte versie: de DS start gelukkig nog op, maar ipkg geeft het volgende:
code:
1
2
root@diskstation2:~# ipkg info
-ash: /opt/bin/ipkg: cannot execute binary file: Exec format error

Wat is de meest veilige manier om dit te fixen of om ipkg dan maar weer te verwijderen?

Update: gewoon de juiste versie zoeken, en die dan installeren. Het is me inmiddels gelukt. :)

[ Voor 8% gewijzigd door pven op 27-08-2017 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BluRay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 14:06
Nice, nieuwe Surveillance Station is uitgebracht. Cam's bekijken in de browser werkt nu weer. Bij mij werkt de native app niet op mijn pc. vermoedelijk door de 4k resolutie van mijn scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 08:59

flexje

got-father

Heeft er iemand Openvpn op poort 443 werkend gekregen op een Synology?

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:57

tozzke

aka tozzert

flexje schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 18:02:
Heeft er iemand Openvpn op poort 443 werkend gekregen op een Synology?
Lekker op standaard TCP poort laten draaien en de port forward instellen van TCP 443 extern naar TCP 1194 intern. Althans, zo heb ik het draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:23
Hebben andere mensen ook problemen met hyperbackup? 2 dagen geleden de beide packages geupdated (vault en de backup) en sindsdien failed mijn onsite en offsite backup zonder fatsoenlijke log (backup has failed). Ik heb de NAS even herstart en toen kwam fault niet automatisch op, dus die heb ik nog een schop gegeven en toen ging hij wel.

Backup laat keurig zien dat de target online is, start de backup en failed even later. Iemand enig idee waar ik nuttige logs terug kan vinden? Of mensen die hetzelfde ervaren?

Beide nas'sen zijn trouwens up to date (ds216play)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:23
@flexje zoals Tozzke aangeeft heb ik het ook draaien. Al heb ik wel een andere interne poort ingesteld...

@arvidbeheerder jep hier hetzelfde. Hyper backup kan niet meer zijn backups draaien. Zeer vervelend.... Eerste wat ik ga uitzetten is het automatisch updaten!
Misschien niet gerelateerd, maar sinds kort heb ik ook regelmatig dat de NAS de verbinding met het internet verliest. Router herstarten of de NAS herstarten lost het op... Maar wel vervelend.

Hopelijk komt Synology snel met een fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
M.v.Veelen schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 21:21:
Ik heb bij 1 Rsync telkens de melding "Attention required" zonder verdere uitleg. ALs ik handmatig de Rsync start, dan gaat hij een kleine 500MB syncen en de ene keer is hij succesvol afgerond en de andere keer "partially" en is er "attention required". Ik heb al eens alle bestanden ge-chmod en een volledig nieuwe Rsync gedaan (naar externe Syno), maar toch weer dezelfde melding. Hij lijkt dus ergens over te struikelen. Soms. Hoe kom ik erachter welke bestanden dat nu kunnen zijn? In het log zie ik niets bijzonders namelijk.

Edit: in de mail wordt ik verwezen naar het log en daarin staat alleen maar:

Warning 2017/08/25 21:32:29 SYSTEM [Network to share][BackupDataMarco] Backup task was partially completed.
Warning 2017/08/25 21:32:25 SYSTEM [Network to share][BackupDataMarco] Backup data was partially completed.
Warning 2017/08/25 21:32:25 SYSTEM [Network to share][BackupDataMarco] Backup folder [/Marco] failed.
Information 2017/08/25 21:27:01 SYSTEM [Network to share][BackupDataMarco] Backup task started.
Ik had ook een vraag over Hyperbackup (Rsync). Herkent iemand dit probleem of ben ik in dit topic niet op de juiste plek om dit te vragen.....?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:20
arvidbeheerder schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 08:48:
Hebben andere mensen ook problemen met hyperbackup?
[...]
Ja, hier ook stuk.

Zowel een lokale backuptaak als een taak die over internet (rsync) naar een andere Synology gaat.
Helaas is de logging van de Synology erg summier dus ik heb de oorzaak nog niet kunnen achterhalen.

[ Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 28-08-2017 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-09 15:48
arvidbeheerder schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 08:48:
Hebben andere mensen ook problemen met hyperbackup? 2 dagen geleden de beide packages geupdated (vault en de backup) en sindsdien failed mijn onsite en offsite backup zonder fatsoenlijke log (backup has failed). Ik heb de NAS even herstart en toen kwam fault niet automatisch op, dus die heb ik nog een schop gegeven en toen ging hij wel.

Backup laat keurig zien dat de target online is, start de backup en failed even later. Iemand enig idee waar ik nuttige logs terug kan vinden? Of mensen die hetzelfde ervaren?

Beide nas'sen zijn trouwens up to date (ds216play)
Ik heb een DS215J bij mijzelf en bij mijn ouders staan.
Beide maken een backup met Hyperbackup naar Hidrive (Strato) en bij beide krijg ik sinds zaterdag op zondag een melding dat de backup mislukt is.
Zoals je al aangeeft kan ik uit de standaard log niks uit wijs worden.

Ik kwam op internet tegen dat er een uitgebreide logging te vinden is in: /var/log/messages.
Heb zelf nog niet die logging bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08 14:05
Bij mij precies hetzelfde. Nu voor de 4e of 5e dag achtereen. Een aantal dagen ervoor was Hyperbackup en Hyperbackup Vault geupdatet. Wellicht dat het daar door komt?

Ik heb de backup handmatig gestart. Het begin gaat goed: Er worden gegevens verzameld, daarna begint de backup van de systeemconfiguratie, even zie je dan de snelheid van de backup, en dan stopt deze ermee.

NAS opnieuw opstarten biedt geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:43
mijn hoofddomein is beveiligt met een SSL (Let's encrypt). Ik wil andere applicaties op mijn ds213j benaderen via subdomeinen, zoals sonarr (sonarr.mijndomein.nl). Echter bij het bezoeken van de link extern krijg ik van chrome een melding dat mijn verbinding niet prive is en kan ik de applicatie niet benaderen. ik heb http en https van Sonarr op mijn router geopend. Maar het lijkt erop dat Sonarr geen gebruik maakt van mijn SSL. Hoe zorg ik ervoor dat Sonarr over SSL loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:31

kraats

Ik rol

@sipaan Heb je sonarr.mijndomein.nl wel opgenomen in je Let's Encrypt certificaat? Je moet al je subdomeinen bij je certificaataanvraag opgeven.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
@kraats yes dat heb ik gedaan. Ik weet niet of ik dat goed gedaan heb, maar bij mijn certi. staat bij alternative names wel sonarr.mijndomein.nl er tussen. Is het mogelijkheid om dit te dubbelchecken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

@sipaan Ga je rechtstreeks naar de poort van Sonarr, of benader je 'm via de Reverse Proxy in DSM? In het eerste geval zul je het certificaat in Sonarr moeten inladen (geen idee hoe, ken Sonarr niet), in het tweede geval zou ik verwachten dat het goed zou moeten gaan maar dat er geen http naar https redirect plaatsvindt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:43
Inzake de problemen met HyperBackup. Mijn supportcall is beantwoord met de mededeling dat er op maandag 28 augustus in de middag of dinsdag 29 augustus een update uitkomt voor HyperBackup. Probleem is al geïdentificeerd en als de fix werkt uitgerold.

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 20:23
AtomicWing schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:02:
Inzake de problemen met HyperBackup. Mijn supportcall is beantwoord met de mededeling dat er op maandag 28 augustus in de middag of dinsdag 29 augustus een update uitkomt voor HyperBackup. Probleem is al geïdentificeerd en als de fix werkt uitgerold.
Goed op te weten... wil mijn belangrijke data toch graag veilig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
@kraats in beiden gevallen lukt het mij niet. Eigenlijk wil ik gewoon Sonarr (of andere appl.) extern kunnen bereiken.

Sonar bereiken lukt WEL op de volgende manier:
myip:poortsonarr

Sonar Bereiken lukt NIET op de volgende manier:
mijndomein.nl:poortsonarr
of
sonarr.mijndomein.nl

in deze gevallen lijkt de website geblokeert te worden door moderne browsers omdat het SSL problemen heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

@sipaan Heb je het certificaat ook via 'Control Panel' - 'Security' - 'Certificate' toegewezen aan sonarr.mijndomein.nl ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
@kraats yes, sonarr.mijndomein.nl staat tussen de alternative names. Hoe dien ik de reverse proxy goed in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

@sipaan Bij 'Control Panel' - 'Application Portal - 'Reverse Proxy' kun je https://sonarr.mijndomein.nl instellen naar https://localhost:poortsonarr en daarna 'bij 'Control Panel' - 'Security' - 'Certificate' je certificaat selecteren en bij 'configure' dit certificaat instellen bij sonarr.mijndomein.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
AtomicWing schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:02:
Thanks! Mijn support call is nog niet beantwoord, maar er wordt dus aan gewerkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ries188
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 11:50
Hoi,

Ik gebruik al een tijdje IPVanish op m'n pc maar wilde toch ook op m'n nas het (download) verkeer via een vpn laten gaan.
Nu heb ik bij IPVanish een .ovpn file voor een nl server en een certificaat gedownload.
Vervolgens op m'n nas (DS216+II) bij netwerk interface een openvpn profiel aangemaakt m.b.v die .ovpn file.
Er wordt connectie gemaakt maar ik merkte meteen al dat bijv. spotweb inloggen vanaf pc amper meer ging en updates binnenhalen ging ook niet meer. Krijg gewoon een zandloper en verder niks.

Zodra ik die vpn verbinding verbreek gaat alles weer als vanouds.

Doe ik hier toch iets fout? Leek vrij recht-toe-recht-aan van wat ik aan beschrijving tegen kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Laatst online: 22:51
Waah schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 08:52:

Misschien niet gerelateerd, maar sinds kort heb ik ook regelmatig dat de NAS de verbinding met het internet verliest. Router herstarten of de NAS herstarten lost het op... Maar wel vervelend.

Hopelijk komt Synology snel met een fix.
Het verbrekende internet heb ik ook sinds een week of 5/6, het is opgelost met een workaround.
De nas maakte verbinding via een router(Asus) welke ervoor zorgde dat er verbinding werd gemaakt via een VPN.

Nu ik de firmware van de Asus heb teruggezet naar de standaard firmware was het probleem opgelost.
Ik heb het idee dat het een DNS probleem was maar door tijdgebrek ben ik er nog niet aan toe gekomen.

Misschien heb je wat aan deze informatie.
ries188 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 20:47:
Hoi,

Ik gebruik al een tijdje IPVanish op m'n pc maar wilde toch.... spotweb inloggen vanaf pc amper meer ging en updates binnenhalen ging ook niet meer. Krijg gewoon een zandloper en verder niks.

Zodra ik die vpn verbinding verbreek gaat alles weer als vanouds.

Doe ik hier toch iets fout? Leek vrij recht-toe-recht-aan van wat ik aan beschrijving tegen kwam.
Toen ik op de Synology de VPN instelde was het niet alleen het importeren van een VPN file. Ik moest met VI ook een bepaald bestand bewerken, anders ging het niet helemaal goed. Mogelijk speelt dit probleem bij jou en heb je aan deze tutorial wat.

Sorry, toen ik het instelde was het nog wat lastiger 8)7
Toch een mooie link indien je bij Airvpn zit of wat dingen probeert te begrijpen.

[ Voor 37% gewijzigd door Bongoarnhem op 28-08-2017 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:10
Helaas, nu eerste update gedaan sinds ik docker verwijderd heb maar nog steeds moet ik na het updaten van mijn DS716+ de stekker er uit halen en er weer in doen voor hij gaat booten. Is sinds bijna een jaar denk ik nu en had ergens gelezen dat dit aan docker lag. Nu verwijderd maar nog steeds. Blauwe ledjes blijven knipperen en voor de rest niks. Iemand andere suggesties? Meeste wat ik online tegen kom is of oud of power supply die niet goed is. Echter in dat laatste geval gebeurd het vanuit het niets en bij mij is het specifiek bij updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
@kraats iets geks ondekt, op firefox doet die het wel (sonarr.mijndomein.nl en groen slotje!). Op chrome wordt ik verwezen naar mijn hoofddomein (5001) waar DSM aan gekoppeld is. op s7 chrome wordt ik ook naar hoofddomein verwezen en met samsung internet browser ook. Alsof alleen firefox dit goed pakt?

UPDATE: na wat cach wissen, syno opnieuw starten etc. werkt het nu ook op chrome. maar niet op mijn S7. Ik gok dan op een cach probleem voor nu. ik geef het een dagje.

[ Voor 21% gewijzigd door heval op 28-08-2017 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 19:55
@Sipaan, het zou kunnen zijn dat je certificaat niet geschikt is voor mobile devices. Dit zou dan verklaren waarom deze niet getoond wordt op je S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

Ter info: er is een nieuwe update voor Hyperbackup, deze zou de issues moeten fixen

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 09:49
Hoi,
Vannacht is bij ons de elektriciteit uitgevallen in de straat. Ik heb een UPS die de Synology (and andere netwerk apparatuur) in die periode in leven houdt. De Synology detecteert dit ook correct, want in mijn notifications verschijnt dan "UPS has entered battery mode". Iets later komt "UPS has returned to AC mode".

Ik zou aan die notificatie een actie willen koppelen. Kan je ergens instellen dat er bijvoorbeeld een HTTP POST (of API call) wordt uitgevoerd als een bepaalde notificatie verschijnt? Zo ben ik zelf vrij om follow-up-acties in te stellen.

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
@bluecupra ook op mijn s7 doet het. let's encrypt cert. gebruik ik, zou op alle devices moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 16:36
Misschien een rare vraag maar weet iemand of het mogelijk is de disktrays van een RS815 te gebruiken in een RS812+ ?

Het enige verschil is dacht ik het slotje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Laatst online: 22:10
Shinji schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 22:06:
Helaas, nu eerste update gedaan sinds ik docker verwijderd heb maar nog steeds moet ik na het updaten van mijn DS716+ de stekker er uit halen en er weer in doen voor hij gaat booten. Is sinds bijna een jaar denk ik nu en had ergens gelezen dat dit aan docker lag. Nu verwijderd maar nog steeds. Blauwe ledjes blijven knipperen en voor de rest niks. Iemand andere suggesties? Meeste wat ik online tegen kom is of oud of power supply die niet goed is. Echter in dat laatste geval gebeurd het vanuit het niets en bij mij is het specifiek bij updates.
Heb overigens om technische ondersteuning gevraagd van Synology, hopelijk komt daar wat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
arvidbeheerder schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 15:59:
[...]

Thanks! Mijn support call is nog niet beantwoord, maar er wordt dus aan gewerkt :)
Net geüpdate en de backup staat nu te draaien :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:45
DriesA schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:48:
Hoi,
Vannacht is bij ons de elektriciteit uitgevallen in de straat. Ik heb een UPS die de Synology (and andere netwerk apparatuur) in die periode in leven houdt. De Synology detecteert dit ook correct, want in mijn notifications verschijnt dan "UPS has entered battery mode". Iets later komt "UPS has returned to AC mode".

Ik zou aan die notificatie een actie willen koppelen. Kan je ergens instellen dat er bijvoorbeeld een HTTP POST (of API call) wordt uitgevoerd als een bepaalde notificatie verschijnt? Zo ben ik zelf vrij om follow-up-acties in te stellen.
Zou ik ook graag willen, maar al eerder naar gezocht en niks kunnen vinden helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 14:23

Booster

Superuser

Na 25 jaar te hebben gewerkt met simpele externe schijven en backup via CrashPlan (zie nieuwsbericht), is voor mij nu ook de tijd aangebroken om na te denken over een NAS. De beslissing is mede gevallen door het grote aantal losse disks dat ik tegenwoordig hier heb, en de behoefte om dat allemaal naar een en dezelfde storage te brengen, mét off-site backup.

Synology spreekt mij na research het meest aan. Zelfbouw met FreeNAS zou ik best kunnen, maar daar voel ik niets voor; ik wil zo min mogelijk de systeembeheerder uit hoeven hangen. Ik moet wel nog wat vraagstukken beantwoorden om het plaatje compleet te krijgen.

Vanuit CrashPlan was ik gewend om off-site versioning te hebben over alle bestanden op mijn clients, met een resolutie van c.a. 15 minuten tussen versies. Het zal denk ik nog wel wat voeten de aarde hebben om dat via deze manier opnieuw op te zetten, maar ben benieuwd hoe jullie dit aan zouden pakken. Een lagere resolutie versioning zou ik niet erg vinden.

Mijn idee is nu om gebruik te maken van btrfs snapshots met korte intervals, en incrementals te uploaden naar goedkope off-site storage zoals S3 of Glacier.

• Zijn er hier mensen die btrfs gebruiken en incremental backups maken dmv snapshots en btrfs send, incl. PGP-encrypted archivering op bv S3 of Glacier? Zoja, welke software gebruik je hiervoor en hoe vind je het werken? Hoe ziet je restore procedure eruit?

• Een ander vraagstuk wat ik nog op moet lossen is hoe de data die mijn clients (3 stuks waarvan 2 lokaal, en 1 remote) lokaal hebben het beste naar de NAS gebackupt kan worden. De clients zijn OS X. De oplossing hoeft niet goedkoop te zijn, als het maar zoveel mogelijk set en forget is. Voorkeur voor oplossing die bij het backuppen van grote files niet telkens de hele file opnieuw moeten uploaden, maar bv enkel de delta berekenen en sturen. Wat zouden jullie hiervoor aanraden?

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 22:36
Ik heb een DS916+ en een DX513 daaraan gekoppeld en ben op zoek naar een UPS.

Ik heb 2 modellen gezien:

1. pricewatch: APC Smart-UPS 750VA LCD 230V APC SMT750I
2. pricewatch: Eaton Ellipse PRO 650 IEC

Zijn deze geschikt voor deze NAS setup (9 disks van 4 TB WD RED) of zijn er andere alternatieven?

Bedankt voor t advies!

[ Voor 4% gewijzigd door wvkreg op 30-08-2017 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 14:23

Booster

Superuser

Booster schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 22:36:
• Een ander vraagstuk wat ik nog op moet lossen is hoe de data die mijn clients (3 stuks waarvan 2 lokaal, en 1 remote) lokaal hebben het beste naar de NAS gebackupt kan worden. De clients zijn OS X. De oplossing hoeft niet goedkoop te zijn, als het maar zoveel mogelijk set en forget is. Voorkeur voor oplossing die bij het backuppen van grote files niet telkens de hele file opnieuw moeten uploaden, maar bv enkel de delta berekenen en sturen. Wat zouden jullie hiervoor aanraden?
In antwoord op mijn eigen vraag :+

Kreeg net de tip om Arq te gebruiken om in ieder geval mijn clients encrypted te backuppen naar een endpoint van mijn keuze (Glacier, S3, wat je maar wil). Dit lost meteen op dat mijn clients dan niet meer persee (remote) verbinding hoeven te hebben met mijn NAS. Ziet er awesome uit, en heel betaalbaar.
Site: https://www.arqbackup.com/

De data op de NAS kan ik dan vervolgens op een andere manier naar Glacier of een andere destination sturen.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen500
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:23
Is het mogelijk om een NAS in huis 1 te hebben staan en vanaf computer 1 automatisch back ups te laten maken vanuit huis 2 via internet? Indien dit mogelijk is, is het dan ook mogelijk om de gegevens van de computer eerst via een externe HDD op de NAS te zetten? Dit zou volgens mij upload tijd schelen. Door dit te doen hoeft er alleen maar geupload te worden wat nieuw is of kan een synology NAS niet herkennen dat deze data al aanwezig is op de NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
pietje63 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:02:
Ter info: er is een nieuwe update voor Hyperbackup, deze zou de issues moeten fixen
Helaas niet mijn issue waarbij ik telkens een "partially completed" melding krijg. Hoe kom ik er nu achter welke bestanden hij over struikelt (dat neem ik aan tenminste) ??

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 13-09 12:49
wvkreg schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:10:
Zijn deze geschikt voor deze NAS setup (9 disks van 4 TB WD RED) of zijn er andere alternatieven?

Bedankt voor t advies!
-Staan ze op de compatability list van synology en kunnen ze beiden via USB je diskstation afsluiten? Dan zijn ze beide een optie.
-Hoe lang moeten ze een stroomonderbreking op kunnen vangen? Met het vermogen dat je diskstation vraagt kan je berekenen of de accu's voldoende energie leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
job schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 17:36:
[...]

-Staan ze op de compatability list van synology en kunnen ze beiden via USB je diskstation afsluiten? Dan zijn ze beide een optie.
-Hoe lang moeten ze een stroomonderbreking op kunnen vangen? Met het vermogen dat je diskstation vraagt kan je berekenen of de accu's voldoende energie leveren.
Hij moet het opvangen zodat de Synology nassen kunnen afsluiten, zeg 5 minuten.
Omdat het er 2 zijn met 9 disks dacht ik wellicht dat de Eaton niet krachtig genoeg was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 02:26
wvkreg schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 17:39:
Hij moet het opvangen zodat de Synology nassen kunnen afsluiten, zeg 5 minuten.
Omdat het er 2 zijn met 9 disks dacht ik wellicht dat de Eaton niet krachtig genoeg was.
Ik verwacht dat je NAS niet meer dan 70W trekt eigenljik.
(Ik kom zelf op ~ 30W met 3 schijven erin)
Dus in jouw geval met 9 schijven is het dan 11 + 9x6W = 65W
*Het beste is zelf even meten hoeveel vermogen je setup vraagt, maar ik gok dat dat niet veel meer is..

Dus ik zou voor de genoemde UPS modellen even een review opzoeken hoe lang ze meegaan met deze belasting. :)
Lijkt mij dat 5 minuten voor beide modellen maaaaakkelijk haalbaar moet zijn..

[ Voor 8% gewijzigd door SmiGueL op 30-08-2017 21:11 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Ze kunnen het beide aan en de Eaton heeft eerlijk gezegd betere specs en langere garantie.
Ik twijfel alleen nog of ik DIN of IEC moet nemen. DIN lijkt makkelijker, omdat ik dan de bestaande stekkers kan gebruiken?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen500
Wat is de durability van een Synology NAS? Indien ik een tweedehands NAS koop, die 3 jaar gewerkt heeft(zonder schijven) hoe lang kan ik hier nog plezier van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricDH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 09:56
0xygen500 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 09:55:
Wat is de durability van een Synology NAS? Indien ik een tweedehands NAS koop, die 3 jaar gewerkt heeft(zonder schijven) hoe lang kan ik hier nog plezier van hebben?
De durability van Synology is erg goed moet ik zeggen; het enigste waar je rekening mee moet houden is dat je op een gegeven moment geen updates naar een nieuwere software versie meer krijgt (meen 4 a 5 jaar maar correct me if I'm wrong :-) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen500
EricDH schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:13:
[...]

De durability van Synology is erg goed moet ik zeggen; het enigste waar je rekening mee moet houden is dat je op een gegeven moment geen updates naar een nieuwere software versie meer krijgt (meen 4 a 5 jaar maar correct me if I'm wrong :-) ).
Dat is logisch dat je na een bepaalde periode geen upgrades meer krijgt, is daar wat aan te doen qua andere software? De hardware is dus niet het probleem qua durability. Hoe lang zou je nog met een DiskStation DS411+II vooruit kunnen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
0xygen500 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:20:
[...]

Dat is logisch dat je na een bepaalde periode geen upgrades meer krijgt, is daar wat aan te doen qua andere software? De hardware is dus niet het probleem qua durability. Hoe lang zou je nog met een DiskStation DS411+II vooruit kunnen? :)
Als je budget ertoe rijkt zou ik een nieuwe nas nemen zoals een ds916 ... ik heb ooit eens de fout gemaakt te beginnen met een ds212j die was al snel te klein en te traag voor mijn wensen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen500
Njay schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:43:
[...]

Als je budget ertoe rijkt zou ik een nieuwe nas nemen zoals een ds916 ... ik heb ooit eens de fout gemaakt te beginnen met een ds212j die was al snel te klein en te traag voor mijn wensen ..
Ik denk niet dat ik echt een nieuwe nas nodig heb, het enige wat ik wil doen is: Backuppen, over internet een backup laten doen en wat partities voor verschillende gebruikers hebben. Als je dat zo leest, denk je dat ik dan echt een nieuwere/snellere NAS nodig heb? Bedankt voor het meedenken in ieder geval :)

[ Voor 11% gewijzigd door 0xygen500 op 01-09-2017 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
0xygen500 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:47:
[...]

Ik denk niet dat ik echt een nieuwe nas nodig heb, het enige wat ik wil doen is: Backuppen, over internet een backup laten doen en wat partities voor verschillende gebruikers hebben. Als je dat zo leest, denk je dat ik dan echt een nieuwere/snellere NAS nodig heb? Bedankt voor het meedenken in ieder geval :)
Dus je gaat nooit downloaden/sonarr/radarr gebruiken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen500
Njay schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:24:
[...]

Dus je gaat nooit downloaden/sonarr/radarr gebruiken? :P
Niet mijn intentie, geen idee wat sonarr/radarr is. Het primaire doel is een NAS delen met een ander gezinslid die niet in hetzelfde huis woont, maar gewoon als backup te gebruiken. Downloaden kan ik ook met bittorent op mijn pc lijkt mij. Sorry als ik iets heel onzinnigs zegt qua NAS downloaden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
0xygen500 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:27:
[...]

Niet mijn intentie, geen idee wat sonarr/radarr is. Het primaire doel is een NAS delen met een ander gezinslid die niet in hetzelfde huis woont, maar gewoon als backup te gebruiken. Downloaden kan ik ook met bittorent op mijn pc lijkt mij. Sorry als ik iets heel onzinnigs zegt qua NAS downloaden :P
Nee hoor , maar ik gebruik hem dan weer primary voor bestanden en series en films :)

maar zoals jij het nu zegt kan je met je ds4xx wel vooruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen500
Njay schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:29:
[...]

Nee hoor , maar ik gebruik hem dan weer primary voor bestanden en series en films :)

maar zoals jij het nu zegt kan je met je ds4xx wel vooruit
Wat is het voordeel van downloaden via je NAS? Series en films hoef ik juist niet in mijn back up te hebben ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:41
DriesA schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:48:
Dat kan via NUT en SNMP wanneer je de ups service gebruikt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

0xygen500 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:47:
[...]

Ik heb een jaar geleden de goedkoopste NAS gekocht (DS115j) en gebruik deze voor ongeveer hetzelfde. Als ik opnieuw mag keizen, zou ik een snellere kopen. Zeker bij het gebruik van SMB (delen bestanden binnen netwerk) merk ik dat de NAS vaak de bottleneck is. Daarbij heb ik in de regel slechts één gebruiker verbonden.

Ook backup taken duren langer dan nodig. Dat vind ik niet zo erg (worden uitgevoerd als ik niet thuis ben), maar wellicht lastiger te plannen met meerdere gebruikers.

Daarbij moet ik wel opmerken dan de DS411+II meer power heeft dan de DS115j (maar ook meer disks / taken in jouw user case).

De software updates voor de DS411+II zijn denk ik al voorbij (de 11 staat voor 2011 > 5 jaar geleden). Op https://www.synology.com/...ownload/DS411+II#packages staat nog wel de nieuwste DSM, dus wellicht valt het mee. Soms is een hack mogelijk waardoor het software update systeem denkt dat je een nieuwere NAS hebt en blijft updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen500
"Zeker bij het gebruik van SMB (delen bestanden binnen netwerk) merk ik dat de NAS vaak de bottleneck is"

Is het ook de bottleneck bij back up over internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centropy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Ik bewerk video vanaf de nas en nou loop ik tegen wat bottlenecks qua snelheid op 1gbit aan. Graag zou ik ophogen naar een dubbele verbinding 2gbit . Ik heb een dubbele Intel netwerkkaart en ook de Synology heeft 4x 1gbit (12bay) . Sinds de Windows Creators update is er ook ondersteuning aanwezig voor netwerk "Teaming" is dit de methode om de snelheid te verhogen? Ik ben ook een managed switch van hp staan.

Ander deel van betere performance schijnt door het aanzetten van het nog experimentele SMB3 Multi Channel? mensen hier met ervaring daar mee?

Alvast bedank!

Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 11:04

Tortelli

mixing gas and haulin ass

pietje63 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:49:
[...]

Ik heb een jaar geleden de goedkoopste NAS gekocht (DS115j) en gebruik deze voor ongeveer hetzelfde. Als ik opnieuw mag keizen, zou ik een snellere kopen. Zeker bij het gebruik van SMB (delen bestanden binnen netwerk) merk ik dat de NAS vaak de bottleneck is. Daarbij heb ik in de regel slechts één gebruiker verbonden.

Ook backup taken duren langer dan nodig. Dat vind ik niet zo erg (worden uitgevoerd als ik niet thuis ben), maar wellicht lastiger te plannen met meerdere gebruikers.
Om een idee te krijgen; wat haal je aan snelheid over SMB?.

Weet dat je met een 215J (met 4TB WD red) zo'n 80MB/s haal over LAN. Een snellere NAS haalt maximaal ~110-113MB/s (max van Gbit).
Zie dat de 215j een dual core SOC heeft, kortom die zou wel eens aanzienlijk sneller kunnen zijn

[ Voor 6% gewijzigd door Tortelli op 01-09-2017 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen500
[...]

Daarbij moet ik wel opmerken dan de DS411+II meer power heeft dan de DS115j (maar ook meer disks / taken in jouw user case).

De software updates voor de DS411+II zijn denk ik al voorbij (de 11 staat voor 2011 > 5 jaar geleden). Op https://www.synology.com/...ownload/DS411+II#packages staat nog wel de nieuwste DSM, dus wellicht valt het mee. Soms is een hack mogelijk waardoor het software update systeem denkt dat je een nieuwere NAS hebt en blijft updaten
Meerder gebruikers, achja 1x per week een back up maken lijkt me niet al te moeilijk te plannen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

Tortelli schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 12:29:
[...]

Om een idee te krijgen; wat haal je aan snelheid over SMB?.

Weet dat je met een 215J (met 4TB WD red) zo'n 80MB/s haal over LAN. Een snellere NAS haalt maximaal ~110-113MB/s (max van Gbit).
Zie dat de 215j een dual core SOC heeft, kortom die zou wel eens aanzienlijk sneller kunnen zijn
De throughput bij grotere files is een (voor mij via wifi acceptabele) 8MB/s (na tuning). echter het openen van (grotere) directories e.d. komt ook met een vertraging.
0xygen500 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 12:01:
"Zeker bij het gebruik van SMB (delen bestanden binnen netwerk) merk ik dat de NAS vaak de bottleneck is"

Is het ook de bottleneck bij back up over internet?
De backup gaat niet via SMB. Ik denk dat de vertragende factor ontstaat doordat niet de hele database in het geheugen past en daardoor extra disk lees bewerkingen nodig zijn (wat het scannen op nieuwe bestanden vertraagt). Moeilijk te zien wat exact tot de vertraging leidt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
0xygen500 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:30:
[...]

Wat is het voordeel van downloaden via je NAS? Series en films hoef ik juist niet in mijn back up te hebben ^^
Stroom verbruik 24/7 monitoring via sonarr en radarr :) ideaal :) als je kodi gebruikt kan je een mooie centrale DB maken waar al je clients naar toe connecten :) dus geen gelul met meerdere databases meer _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen500
Njay schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 12:46:
[...]

Stroom verbruik 24/7 monitoring via sonarr en radarr :) ideaal :) als je kodi gebruikt kan je een mooie centrale DB maken waar al je clients naar toe connecten :) dus geen gelul met meerdere databases meer _/-\o_
Dat gedeelte over clients en databases gaat over kodi neem ik aan of werkt een NAS daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 11:04

Tortelli

mixing gas and haulin ass

pietje63 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 12:43:
[...]

De throughput bij grotere files is een (voor mij via wifi acceptabele) 8MB/s (na tuning). echter het openen van (grotere) directories e.d. komt ook met een vertraging.
Ligt dit niet gewoon aan je wifi?. Verwacht niet dat een snellere NAS hier heel veel invloed op gaat hebben?. Hij zal wat meer responsive zijn, maar puur qua transfersnelheid zal het niet veel uitmaken?.

Om een referrentie te hebben; ik haal ~45-50MB/s met pricewatch: Asus RT-AC68U Zwart en pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth (mits ik een beetje in de buurt zit). Bij mijn ouders haal ik met dezelfde laptop vergelijkbare snelheden op hun 215j.
pietje63 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 12:43:
De backup gaat niet via SMB. Ik denk dat de vertragende factor ontstaat doordat niet de hele database in het geheugen past en daardoor extra disk lees bewerkingen nodig zijn (wat het scannen op nieuwe bestanden vertraagt). Moeilijk te zien wat exact tot de vertraging leidt
Welke backup oplossing gebruik je?. Verwacht dat zowel Hyper Backup als Cloudsync wel wat geheugen gebruiken. De reden waarom ik mensen altijd een 115j afraad is vooral het gebruik aan geheugen en de mogelijkheid een 2e HDD te plaatsen.
Heb bij mijn ouders een 215j draaien welke het prima doet voor dit doeleinde. Heb een Hyper Backup server hierop draaien en trek mijn 30Mbit vol.

[ Voor 58% gewijzigd door Tortelli op 01-09-2017 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
0xygen500 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 12:51:
[...]

Dat gedeelte over clients en databases gaat over kodi neem ik aan of werkt een NAS daarmee?
Gaat over kodi idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

Tortelli schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 12:59:
[...]

Ligt dit niet gewoon aan je wifi?. Verwacht niet dat een snellere NAS hier heel veel invloed op gaat hebben?.
De wifi lijkt niet de bottleneck bij vergelijking met andere verbindingen (download van internet is sneller, maar ook gebruik van DS File is sneller). Laptop is een Y2015 macbook pro dus zou ook niet de bottleneck moeten / mogen zijn. SMB en Mac is een slechte combinatie die door een slechte implementatie in MacOS extra veel resources vraagt.
Welke backup oplossing gebruik je?. Verwacht dat zowel Hyper Backup als Cloudsync wel wat geheugen gebruiken. De reden waarom ik mensen altijd een 115j afraad is vooral het gebruik aan geheugen
Ik heb beide gebruikt, tegenwoordig enkel Hyper Backup (het gebruiken van twee oplossingen kost nog meer resources, ondanks dat Cloudsync tegenwoordig ook te schedule is). Geheugen lijkt hier idd het probleem.

Alles voor mij nu acceptabel - voor NLG 0.10 kun je niet op de eerste rang zitten - maar ik zou de volgende keer niet meer voor de 115j gaan. 215j heeft in verhouding idd veel meer te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
pietje63 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 13:38:
SMB en Mac is een slechte combinatie die door een slechte implementatie in MacOS extra veel resources vraagt.
Heb je daar een bron van ? Volgens mij is dat namelijk een vrij hardnekkige fabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 21:28
Ja dat denk ik ook, Apple gebruikt nu standaard SMB. In het jaar stenen kruik klopte het wat er genoemd is. Maar al jaren lang speelt Apple steeds meer in op bedrijfsomgevingen met SMB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

DukeBox schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 14:13:
[...]

Heb je daar een bron van ? Volgens mij is dat namelijk een vrij hardnekkige fabel.
Een kleine Google levert al veel hits op.. Zie bijvoorbeeld http://plazko.io/apple-os...nnected-to-a-wifi-router/

Los van een eenvoudig aantal "te fixen issues" (uitschakelen signing, ds_store files) vraag mac standaard ook niet aanwezige metadata op. met de VFS_Fuit extensie in samba (op Synology enkel in te schakelen via SSH) los je dit grotendeels op. Deze extensie resulteert er echter weer in dat TimeMachine niet werkt. Het is mogelijk om Samba zo te configureren dat afhankelijk van de share een andere set extensies wordt gebruikt, maar ik heb dit niet goed werkend gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Kan iemand hier wijs uit worden? Ik heb dus nog steeds problemen met 1 van de rsync taken en helaas is dit alles wat ik uit var/log/messages kan halen:
2017-09-01T02:10:19+02:00 DiskStation synonetbkp: rsync_wrapper.cpp:997 Failed to execute rsync command. source=[/volume1/Marco], target=[admin@xx.xx.xx.xx::Marco/Marco/], ret=24
2017-09-01T02:10:19+02:00 DiskStation synonetbkp: netbkp_upload_share_data.cpp:116 Failed to execute rsync command.
2017-09-01T02:10:19+02:00 DiskStation synonetbkp: netbkp_backup_data.cpp:51 SYNOBkpUploadCurrentShare() fail.
2017-09-01T02:10:20+02:00 DiskStation synonetbkp: backup.cpp:607 SYNOBkpBackupData() failed
2017-09-01T02:10:22+02:00 DiskStation synonetbkp: (19535) [err] backup_progress.cpp:437 Backup task [BackupDataMarco] completes with result [2]. Time spent: [494 sec].
2017-09-01T02:10:22+02:00 DiskStation synonetbkp: (19535) [err] backup_progress.cpp:452 Total Size(Bytes):[234088232554], Modified Size(Bytes):[776322086], Total Directory:[1090], Modified Directory:[85], Total File:[21504], Modified File:[634],
Hij begint dus elke nacht om 02:00 weer ongeveer 500MB te syncen en loopt dan meestal vast. Soms loopt ie door, maar de volgende keer gaat hij weer 500MB syncen.

Weet iemand een manier om erachter te komen waar hij op stuk loopt? Ik heb al een keer de hele sync overnieuw gestart (op het target alles verwijderd), met hetzelfde resultaat.

Edit:

hmmmm, in /var/log/rsync.error vond ik dit:
Sep 01 02:02:25 (19779) [ERROR]: rsync: link_stat "/Marco/@app/DiskStation_20170901.dss" (in Marco) failed: No such file or directory (2)
Sep 01 02:02:25 (19779) [ERROR]: rsync error: some files/attrs were not transferred (see previous errors) (code 23) at main.c(1898) [Receiver=3.0.9]
Sep 01 02:09:34 (20351) [ERROR]: file has vanished: "/volume1/Marco/BACKUP NAS/LOG/192.168.0.42/SYNOSYSLOGDB_192.168.0.42.DB-shm"
Sep 01 02:09:34 (20351) [ERROR]: file has vanished: "/volume1/Marco/BACKUP NAS/LOG/192.168.0.42/SYNOSYSLOGDB_192.168.0.42.DB-wal"
Sep 01 02:10:18 (20351) [ERROR]: rsync warning: some files vanished before they could be transferred (code 24) at main.c(1355) [sender=3.0.9]
Ik ben een stuk(je) verder.

Edit 2:

Ik ben er wss wel uit: ik laat bepaalde logging naar de map Marco wegschrijven en oude logging wordt regelmatig verwijderd. Ik denk dat het daar mis gaat. Ik ga de logging elders onderbrengen.

Edit 3:

Opgelost

[ Voor 25% gewijzigd door M.v.Veelen op 01-09-2017 22:45 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

[...]

Ik heb een jaar geleden de goedkoopste NAS gekocht (DS115j) en gebruik deze voor ongeveer hetzelfde. Als ik opnieuw mag keizen, zou ik een snellere kopen. Zeker bij het gebruik van SMB (delen bestanden binnen netwerk) merk ik dat de NAS vaak de bottleneck is.
Bijzonder, ik heb de 214se en die heeft maar een single core 800 Mhz cpu en 256 MB mem en daar merk ik dat niet bij SMB acties, cloudsync gebruikt redelijk wat cpu en menu gaat wat traag. Maar als file server doet ie het prima.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Mijn oude Conceptronic, eigenlijk maar 1 HDD ervan, doet niet meer wat ie moet doen. Dus ik ben opzoek naar een nieuwe NAS. Heb al gekeken, maar kom er toch niet echt helemaal uit. Heb al we l besloten dat het een Synology word, maar nog niet welke? 216 play of de 216+II of misschien wel een 4 bay?
Ik heb een LG OLED (4K) en als mediaspeler een Raspberry Pi 2. Verder word de NAS gebruikt om wat files te delen en als backup foto's/video's. Dus hoofd bijzaak is echt om films en serie te kijken. Wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 12:22

Puck

W32.Deadcode.A

Verwijderd schreef op maandag 4 september 2017 @ 13:27:
Hoi,

Mijn oude Conceptronic, eigenlijk maar 1 HDD ervan, doet niet meer wat ie moet doen. Dus ik ben opzoek naar een nieuwe NAS. Heb al gekeken, maar kom er toch niet echt helemaal uit. Heb al we l besloten dat het een Synology word, maar nog niet welke? 216 play of de 216+II of misschien wel een 4 bay?
Ik heb een LG OLED (4K) en als mediaspeler een Raspberry Pi 2. Verder word de NAS gebruikt om wat files te delen en als backup foto's/video's. Dus hoofd bijzaak is echt om films en serie te kijken. Wat raden jullie aan?
Ik heb mijn 211 recentelijk vervangen door een DS416Play, met name omdat ik 4 bays wilde. Hier draai ik nu echter ook Plex Media Server op (deze draaide ik eerst op mijn oude Macbook). In combinatie met de LG third-party Plex app XPlay speel ik nu alles af op mijn LG B6V OLED zonder extra mediaplayer, inclusief 4K en HDR. Dit zal ook prima werken op een 216 lijkt me. Werkt heerlijk :) Alleen zwaar transcoding zit er niet in.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 21:03

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Ik heb het volgende probleem. Ds cloud geinstalleerd. 2 gedeelde mappen aangemaakt. Een voor mij en mijn vrouw. Op beide telefoons taken aangemaakt voor de synchronisatie. Dit werkte perfect.....tot halverwege onze vakantie we een melding kregen dat het ip niet zou kloppen. Nu ben ik erachter dat als ik de Wi-Fi gebruik van hotel en mijn foon sync,haar foon die melding geeft. Zet ik Wi-Fi uit dan verdwijnt de melding op haar foon en doet hij ook wat uploaden. Simpel zou je zeggen, zet jij ff de Wi-Fi uit en is het probleem verholpen. Maar hij sync niet meer alle mappen.(camera map). Wel de tumbnail. Daarbij komt ook nog dat hij op de foon niet meer alle foto's in de galery laat zien, terwijl ze wel allemaal nog in dezelfde map zitten. Met elkaar verband? Geen idee.

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 21:03

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

dubbel gepost

[ Voor 97% gewijzigd door kromme op 04-09-2017 14:35 ]

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:57
De oplossing zal ongetwijfeld heel makkelijk zijn, maar ik zie het even niet 8)7
Ik heb via deze website mijn raspberry en synology zo ingesteld dat mijn raspberry via Rsync elke avond wordt gebackupt voor het geval mijn sd-kaart een keer de geest geeft,

Echter ik heb nu geruime tijd de volgende melding staan in mijn log:

code:
1
2
/volume1/backups/_scripts/backup_target.sh: line 6: /usr/syno/bin/rsync: No such file or directory
/volume1/backups/_scripts/backup_target.sh: line 6: /usr/syno/bin/rsync: No such file or directory

Heb dit al geruime tijd als logging staan en had vandaag zoiets ik ga het eens uitzoeken :)

Nu heb ik gelezen dat het probleem gekomen is door de update naar DSM 6.
https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?t=117169
Just a quick note on how I fixed this. I had similar issues: a user that had ssh and rsync permission to run a remote backup task, that suddenly didn't work after upgrading to DSM 6. I had to edit /etc/passwd to give the user ssh access again (switch from /sbin/nologin to /bin/sh), add the user to the rsync accounts list in Control Panel -> File Services -> rsync -> Edit rsync accounts list, AND THEN add the user to the rsync privileges list in Control Panel -> Privileges -> rsync.

That fixed it for now. I had the "service disabled (code 52)" error until I made the last change.
Nu had ik deze handelingen uitgevoerd, dus de user die de backup doet de rechten aangepast.
Echter ik blijf de foutmelding houden.

Ik heb mijn ssh rechten gelijk nagekeken tussen de synology en raspberry, maar ik kan via ssh gewoon inloggen op mijn pi.

Iemand een idee wat ik over het hoofd zie ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
MdO82 schreef op maandag 4 september 2017 @ 17:21:
Iemand een idee wat ik over het hoofd zie ?
Veel duidelijker kan het niet staan in je foutmelding... het path naar /usr/syno/bin/rsync klopt niet.
Je kan ook gewoon /usr/syno/bin/ weglaten, dan werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 18:39

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Oké ik kom er niet meer uit. Veel doorgelezen maar overheen gelezen? Inmiddels immuun voor de vraag...
Wat is het issue; ik draai DSM 6.1.3.15152 update 3 op mijn DS 214Play en wil de Diskstations (gekoppelde USB HD;s) hernoemen naar eigen inzicht. Nu hernoemd DSM deze automatisch naar usbshare1, usbshare 2 etc. Wie kan mij helpen?

Dank alvast!

I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
@WizzieJP Dan moet je het automount script aanpassen maar dit zorgt er wel voor dat je niet meer kan backuppen naar usb devices én moet je weer opnieuw toepassen bij een update.
Handiger is om een nieuwe share aan te maken en hem daarop te mounten. Dat kan evt. ook met een directory op een andere share.

Pagina: 1 ... 5 ... 185 Laatste

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
  • ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
  • ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
  • ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).