[Synology] Vraag en antwoord - deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 4 ... 185 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:15

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ik heb misschien een newby vraag maar ik kom er met googlen niet goed uit.

Heb een DS214 draaien. hier vanaf wil ik graag series streamen naar Ipad en TV. Op de ipad doe ik dit via DS Video en werkt ook prima (incl ondertitel). Echter zodra ik via DS Video airplay naar mijn ATV3 krijg ik geen ondertitels meer. Ik kan ook vanaf DS video op de ipad rechtstreeks naar mijn tv streamen, maar ook hier worden er geen ondertitels meegestuurd.

Nu denk ik er over om Plex te draaien, maar daar is mijn DS214 niet echt geschikt voor en bovendien zou ik dan ook via de ipad en airplay het beeld op tv moeten toveren (lost dat het ondertitel probleem op?)

Ipv de Apple tv kan ik ook eens testen met een chromecast. Wellicht dat ik via dat device wel ondertitels op tv krijgen.

Ik ben ook best bereid om te investeren in een andere mediaplayer, maar wil dan wel ook de mogelijkheid hebben om zowel te streamen vanaf de NAS als ook Netflix te kunnen kijken op hetzelfde device. Als ik dan toch investeer, dan ook voor de toekomst met 4k en HDR ondersteuning (ook in Netflix).

Iemand oplossingen of ideeën voor mijn ondertitelprobleem? In principe stream ik alleen x264 materiaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:57

pietje63

RTFM

@Chrosser ik maak gebruik van een (eenvoudige) Android media player. Hier staat de Netflix app op en Kodi. Kodi spelt alles op mijn NAS af.

Is een totaal andere oplossing, maar daar vroeg je ook om toch :)?

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grindal81
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-05 21:01
Quakie schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:02:
[...]

Never ending story... dit probleem is al zo oud, en helaas mac os specifiek..
Je probleem wordt niet opgelost met de DS116.

Stel dat je nu problemen hebt bij 200files in een map, dan kan het zijn dat de DS116 dit wel redelijk snel weergeeft. Echter kan je hetzelfde probleem ervaren bij 250 files..
Kortom ik zou je folder structuur even nazien, om te kijken wat nu gemiddeld gezien het aantal files in 1 map is. Snellere varianten hebben ook gewoon moeite hoor met bijv 1000 fotos in 1 map.
Zonet even de test gedaan,
PC, mac, Nas zijn verbonden op dezelfde switch via LAN cat6 1Gbit.
Laden van één map met 3500 folders.
Op de XP via CIFS is dit geladen op 6 Seconden
Op de mac via AFP is dit geladen op 45 Seconden

zeer duidelijk verschil in performance...
:'( :'( :'(

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 12:08
grindal81 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 20:06:
[...]

Zonet even de test gedaan,
PC, mac, Nas zijn verbonden op dezelfde switch via LAN cat6 1Gbit.
Laden van één map met 3500 folders.
Op de XP via CIFS is dit geladen op 6 Seconden
Op de mac via AFP is dit geladen op 45 Seconden

zeer duidelijk verschil in performance...
:'( :'( :'(
En via SMB onder mac os? AFP wordt niet meer actief voor ontwikkelt

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 09:16

Muggie

8 pm

Muggie schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 16:02:
Als ik de webinterface van mijn Synology op mijn lokale LAN benader via een URL (https://hostname:5001 of https://fqdn:5001) dan wordt ik geredirect naar https://ipaddress:5001/index.cgi. Ik kan nergens in de instellingen van DSM vinden wat dit veroorzaakt. Weet iemand waarom een Synology dit doet of nog beter, hoe zet ik deze redirect uit?

Als ik een van de sites op mijn Synology benader (standaard pagina Webstation op https://fqdn of bijvoorbeeld https://fqdn/youless) dan werkt dit wel goed en word ik niet geredirect naar het lokale IP.
Deze is ondertussen opgelost, mocht iemand dit specifieke probleem tegenkomen: ik had een underscore in de hostname van de Synology en deze ook opgenomen in de URL, het certificaat en het SAN veld van het certificaat maar blijkbaar vind de Synology een underscore niet leuk voor de DSM web ui, je wordt dan geredirect naar het lokale IP van de Synology. Voor alle andere websites draaiende op de Synology is de underscore echter geen probleem. Ik heb nu de underscore uit de URL en het certificaat gehaald, alles werkt naar behoren en het certificaat meld dat alles ok is.

PSN: mug_8pm

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 16:58
Ik ben in blijde verwachting van een DS416j waar ik de 4 3TB schijven uit mijn huidige crappy NAS zal in steken. Heb nog effen getwijfeld voor de duurdere modellen, maar uiteindelijk gaat die NAS in hoofdzaak als RAID fileserver dienen en daarvoor was een J model performant genoeg.
Ik zou eigenlijk op voorhand al willen beslissen welke RAID ik in de Synology ga bouwen: RAID10 of SHR. In mijn huidige NAS koos ik voor RAID10 tgo RAID5 omdat een RAID5 rebuilden blijkbaar ettelijke dagen duurt, waarbij je door de hevige disk-activiteit ook nog eens risico loopt om een 2de disk te verliezen.
Bij de Synology wordt echter blijkbaar default voor SHR gekozen, wat toch ook een soort RAID5 is. Grootste voordeel van SHR is dus dat ik later 1 per 1 de schijven kan vervangen door grotere exemplaren. Met een RAID10 zou ik ze in 1x alle 4 moeten vervangen, wat dan bovendien vereist dat ik de data eerst ergens anders kan parkeren.
Ik houd er immers wel rekening mee dat ik op termijn disken ga moeten vervangen. De huidige zijn eigenlijk berucht om hun uitval (ik ga nu al de 2de van de 4 RMA'en na dik 2 jaar gebruik) maar ik ben nu ook niet van plan om direct al 4 nieuwe schijven te kopen. RAID zou sowieso moeten beschermen tegen die uitval, en bovendien heb ik alles in de cloud gebackupt (Crashplan).
Vraag is eigenlijk vooral dan hoe zwaar en/of problematisch een SHR rebuild is. Als de concerns van RAID5 niet of minder van toepassing is op SHR, ga ik wellicht voor SHR gaan. Anders blijf ik gewoon bij RAID10.

PS: en eigenlijk zijn RAID6 en SHR2 ook nog mogelijke alternatieven voor RAID10...

PS2: na nog wat rondlezen, incl. performance tests met de diverse RAID mogelijkheden van de DS416j, ga ik het dus bij RAID10 houden.

[ Voor 6% gewijzigd door Twixie op 11-08-2017 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladykiller007
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 21:38
Goedenacht...

Graag zou ik de DS216play willen aanschaffen....
Ik ga deze voornamelijk gebruiken voor backup van alle soorten data....daarnaast voor het streamen van multimedia......
Heeft iemand ervaringen met deze NAS?
Wat ik mezelf heel erg afvraag is of deze krachtig genoeg is om de komende jaren mee te gaan?
Dus niet dat ik over 2 jaar met een trage NAS zit..

Hoor het graag....Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 11:04

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Het ligt sterk aan je gebruiksdoel. Je ziet veel tweakers instappen op een goedkoop 1 bay model, en vrij snel upgraden naar een snellere omdat ze performance tekort komen en/of features missen.

De ARM gebaseerde modellen zijn niet erg sterk in uitpakken en parren bijvoorbeeld. Daarnaast mis je features als Docker. Of je dit ooit nodig gaat hebben is de vraag. Daarnaast blijven de Synology's (mits niet te oud) 2e hands behoorlijk wat geld waard.

Wil je gaan streamen met Plex of gewoon met een dedicated mediaplayer zodat transcoding niet nodig is?. Hou er rekening met dat DTS bijvoorbeeld niet ondersteund wordt, de futureproof factor voor transcoding is met al dit soort apparaten discutabel volgens mij.
Zie ook o.a. deze review; productreview: Synology DiskStation DS216play review door Nutellaah

[ Voor 11% gewijzigd door Tortelli op 11-08-2017 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
Ik heb iets meer geld uitgegeven aan een ds916+ en geen moment spijt van gehad

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Je kunt nooit geen genoeg ruimte hebben, achteraf vraag ik me wel eens af waarom ik geen 12 bay model gekocht heb. Issue is dat de 2415+ met de C2000 bug zit (mijn 1815+ is omgeruild) maar anders...... De 3617+ is helaas erg duur en 3615+ worden nauwelijks goedkoper aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 12:56
Vraagje waarbij Google geen uitkomst biedt. (of ik zoek verkeerd)
Ik heb een Zelfbouw Synology draaiend op DSM 5.1-5055 (ik durf niet te upgraden uit angst voor fuck-up en data verlies, hij draait super)
Hierop heb ik door middel van Cloud Sync mijn google drive gekoppeld zodat documenten gelijk ook op Google drive komen en foto's van mijn mobiel vanuit Google drive naar mijn NAS komen.
Echter wil ik de foto's die ik maak met mijn spiegel reflex camera graag uploaden naar mijn (onbeperkte) google drive foto opslag, gewoon, extra veiligheid en eenvoudig benaderbaar vanaf mijn mobiel.
Nu dacht ik slim te zijn en deze 'gewoon' toe te voegen, maar dat wil helaas niet.
Ik krijg de melding 'u hebt al een verbinding met deze publieke cloudaccount. Ga naar takenlijst en klik op Maken om een subtaak te maken'
Helaas is de optie 'takenlijst' niet aanwezig in de cloud sync app.

Via de desktop app van google drive mag ik geen netwerk drive syncen, die optie valt dus ook af

Hoe krijg ik een automatische upload van mijn foto map naar mijn google drive foto map?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Twixie schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 16:32:
Ik ben in blijde verwachting van een DS416j
Wel (klein beetje) balen, want Synology heeft gisterenavond de opvolger DS418j aangekondigd, die ook direct wereldwijd beschikbaar zou zijn. Dat wordt dus wel een retourtje van de DS416j en nog enkele dagen geduld op de DS418j. Heb al 1 winkel gezien die hem hebben en waaruit blijkt dat de prijs dezelfde blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

Zilverdael80 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:32:
Vraagje waarbij Google geen uitkomst biedt. (of ik zoek verkeerd)
Ik heb een Zelfbouw Synology draaiend op DSM 5.1-5055 (ik durf niet te upgraden uit angst voor fuck-up en data verlies, hij draait super)
Hierop heb ik door middel van Cloud Sync mijn google drive gekoppeld zodat documenten gelijk ook op Google drive komen en foto's van mijn mobiel vanuit Google drive naar mijn NAS komen.
Echter wil ik de foto's die ik maak met mijn spiegel reflex camera graag uploaden naar mijn (onbeperkte) google drive foto opslag, gewoon, extra veiligheid en eenvoudig benaderbaar vanaf mijn mobiel.
Nu dacht ik slim te zijn en deze 'gewoon' toe te voegen, maar dat wil helaas niet.
Ik krijg de melding 'u hebt al een verbinding met deze publieke cloudaccount. Ga naar takenlijst en klik op Maken om een subtaak te maken'
Helaas is de optie 'takenlijst' niet aanwezig in de cloud sync app.

Via de desktop app van google drive mag ik geen netwerk drive syncen, die optie valt dus ook af

Hoe krijg ik een automatische upload van mijn foto map naar mijn google drive foto map?
Is voor mij een tijdje terug, maar volgend mij zat het zo.
- met de oude versie van cloud sync kon je maar een connect en één folder instellen
- tegenwoordig kun je onder cloud sync per connectie volgens meerdere folders instellen

Volgens mij was het alleen niet mogelijk als je de connectie had ingesteld onder een oude versie van cloud sync om daarna meerdere folders in te stellen. Ik denk dat je daar nu tegenaan loopt (of je hebt door dsm 5 nog een oude versie..)

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralfie165
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:40
Chrosser schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:36:

Heb een DS214 draaien. hier vanaf wil ik graag series streamen naar Ipad en TV. Op de ipad doe ik dit via DS Video en werkt ook prima (incl ondertitel). Echter zodra ik via DS Video airplay naar mijn ATV3 krijg ik geen ondertitels meer. Ik kan ook vanaf DS video op de ipad rechtstreeks naar mijn tv streamen, maar ook hier worden er geen ondertitels meegestuurd.

Nu denk ik er over om Plex te draaien, maar daar is mijn DS214 niet echt geschikt voor en bovendien zou ik dan ook via de ipad en airplay het beeld op tv moeten toveren (lost dat het ondertitel probleem op?)

Ipv de Apple tv kan ik ook eens testen met een chromecast. Wellicht dat ik via dat device wel ondertitels op tv krijgen.

Ik ben ook best bereid om te investeren in een andere mediaplayer, maar wil dan wel ook de mogelijkheid hebben om zowel te streamen vanaf de NAS als ook Netflix te kunnen kijken op hetzelfde device. Als ik dan toch investeer, dan ook voor de toekomst met 4k en HDR ondersteuning (ook in Netflix).

Iemand oplossingen of ideeën voor mijn ondertitelprobleem? In principe stream ik alleen x264 materiaal
Ik weet niet of je de DS file app van Synology hebt geïnstalleerd.
Dit is wel niet dezelfde situatie als bij jou, maar wellicht helpt het installeren van de app bij het ondertitelprobleem.
https://www.reddit.com/r/...titles_stored_inside_mkv/

 iPhone 14 |  iPad Pro 12,9" 2018 |  Mac mini M2 Pro |  Apple TV 4K | Live PVOutput 3.770 kW W-NW 276°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:58
Tortelli schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 08:31:
Het ligt sterk aan je gebruiksdoel. Je ziet veel tweakers instappen op een goedkoop 1 bay model, en vrij snel upgraden naar een snellere omdat ze performance tekort komen en/of features missen.

De ARM gebaseerde modellen zijn niet erg sterk in uitpakken en parren bijvoorbeeld. Daarnaast mis je features als Docker. Of je dit ooit nodig gaat hebben is de vraag. Daarnaast blijven de Synology's (mits niet te oud) 2e hands behoorlijk wat geld waard.

Wil je gaan streamen met Plex of gewoon met een dedicated mediaplayer zodat transcoding niet nodig is?. Hou er rekening met dat DTS bijvoorbeeld niet ondersteund wordt, de futureproof factor voor transcoding is met al dit soort apparaten discutabel volgens mij.
Zie ook o.a. deze review; productreview: Synology DiskStation DS216play review door Nutellaah
Maar het ligt er toch helemaal aan wat voor afspeeldevice er wordt gebruikt als je zegt DTS wordt niet ondersteund. In combinatie met een dedicated mediaspeler heb je dasr geen last van. Met een Samsung tv met ds video ook niet. Android tablet of telefoon met bijvoorbeeld VLC ook geen probleem. Spelen allemaal prima DTS af in combinatie met videostation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grindal81
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-05 21:01
Quakie schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 07:42:
[...]

En via SMB onder mac os? AFP wordt niet meer actief voor ontwikkelt
Geen of weinig verschil tov met SMB.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:30

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Bart ® schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 13:52:
Vraagje waarop ik het antwoord niet heb kunnen vinden. Ik heb een DS414 met 4 schijven in RAID 5. Ik wil andere schijven testen. Concreet wil ik het volgende doen:

1. NAS uitschakelen
2. De vier huidige schijven eruit halen
3. Twee nieuwe schijven erin doen
4. NAS inschakelen
5. Indien nodig DSM opnieuw installeren
6. Testjes draaien met de twee nieuwe schijven
7. NAS uitschakelen
8. Twee nieuwe schijven eruit halen
9. Vier oude schijven weer terugplaatsen
10. NAS inschakelen

Is dan alles weer zoals het was voor stap 1? Dus met werkende webserver, mailserver, cloud sync, etc? Of moet ik dan van alles weer opnieuw gaan installeren en configureren? Iemand hier ervaring mee?
Niemand die het weet? ;(

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 21:28
Ik denk dat je plan werkt omdat synology ruimte op de disks reserveert voor het OS.

Wel opletten dat je de disken in de juiste volgorde terug plaatst.

Maar zoals altijd geen garantie:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Ik begrijp niet zo wat je gaat "testen" met de twee nieuwe harde schrijven die onderdeel zijn van een raid5 volume?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Quakie schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 10:34:
Ik begrijp niet zo wat je gaat "testen" met de twee nieuwe harde schrijven die onderdeel zijn van een raid5 volume?
Ik krijg twee schijven voor een test, maar mijn NAS zit vol met vier schijven in RAID 5. Dus ik wil die vier eruit halen, de twee testschijven erin doen, en dan in RAID 0 en/of RAID 1 wat testjes doen. Daarna twee testschijven weer eruit halen, en mijn eigen schijven er terug in doen in RAID 5.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
@Bart ® dat gaat niet. Raid 5 houdt in dat een disc mag falen. Je zou met een risico met een disc minder kunnen draaien en een ander volume erbij. Helaas niet met twee tegelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladykiller007
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 21:38
Tortelli schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 08:31:

Bedankt voor de info....en het linkje...zo heb ik een duidelijker beeld.

Nog een vraagje...hoe groot is de kans dat synology dit jaar met een nieuwe model komt voor dit type? en denk je dat het verschil groot zal zijn qua performance en mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Quakie schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 21:38:
@Bart ® dat gaat niet. Raid 5 houdt in dat een disc mag falen. Je zou met een risico met een disc minder kunnen draaien en een ander volume erbij. Helaas niet met twee tegelijk
Weet ik :). Maar ik moet er inderdaad twee uithalen om twee nieuwe tegelijk te kunnen testen wat je RAID verkloot, dus haal ik ze allevier eruit. Het gaat mij erom dat als ik die vier oude schijven weer in de juiste volgorde terugzet, alles weer werkt zoals ervoor.

[ Voor 17% gewijzigd door Bart ® op 14-08-2017 07:34 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
@Bart ® oh zo.. ja dat zou gewoon moeten werken.. zoals je zelf aan geef, volgorde aanhouden qua schijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Ladykiller007 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 05:03:
[...]

Nog een vraagje...hoe groot is de kans dat synology dit jaar met een nieuwe model komt voor dit type? en denk je dat het verschil groot zal zijn qua performance en mogelijkheden?
Kans op nieuw model; nihil. Van bijna alle modellen introduceert Synology eens per 2 jaar een nieuw model, verwacht dus niets voor Q2-3 2018. Daarnaast zit er tussen introductie en verkrijgbaarheid ook nog wel eens een behoorlijk gat.

Performance verschil is natuurlijk in een glazen bol kijken, maar verwacht (op betere 4k support na??) niet veel spannends. Op fileshare functionaliteit zitten we bij de snellere modellen al langer aan het 1xGbit (~113MB/s) plafond. Verwacht dat dit ook voor de 216play geld.

Als er een model is waar ik een behoorlijke upgrade verwacht zijn het de highend modellen eerlijk gezegd; b.v. een nieuwe 2417+ of 2418+ met Intel C3000 CPU (en onboard 10Gbit <3 ). Onboard 10Gbit bied QNAP al aan in een beperkt aantal dure (>€1000) modellen en zou een leuke stap kunnen zijn voor de zakelijke markt en hardcore tweaker.
De instal naar 10Gbit is momenteel nog serieus duur; 10Gbit kaart voor PC, NAS en een (eenvoudige) switch kosten je al snel €500 -1000.

[ Voor 16% gewijzigd door Tortelli op 14-08-2017 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ladykiller007 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 03:56:
Goedenacht...

Graag zou ik de DS216play willen aanschaffen....
Ik ga deze voornamelijk gebruiken voor backup van alle soorten data....daarnaast voor het streamen van multimedia......
Heeft iemand ervaringen met deze NAS?
Wat ik mezelf heel erg afvraag is of deze krachtig genoeg is om de komende jaren mee te gaan?
Dus niet dat ik over 2 jaar met een trage NAS zit..

Hoor het graag....Bedankt!
Dan zou ik nu een trage NAS moeten hebben? Ik heb een DS414 en die belast ik nog zwaarder dan wat jij wil. Geen probleem dus.
Chrosser schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:36:

LG Oled kopen en Xplay (die gebruikt de mediaplayer vd tv, dus geen transcoding) gebruiken met Plex. Ik draai Plex op een DS414. Heb je gelijk een excuus om je tv te upgraden. 8)

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2017 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 07:39
Arjant2 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 16:38:
[...]

Maar het ligt er toch helemaal aan wat voor afspeeldevice er wordt gebruikt als je zegt DTS wordt niet ondersteund. In combinatie met een dedicated mediaspeler heb je dasr geen last van. Met een Samsung tv met ds video ook niet. Android tablet of telefoon met bijvoorbeeld VLC ook geen probleem. Spelen allemaal prima DTS af in combinatie met videostation.
Het DTS verhaal is eigenlijk vrij simpel. Kan je device een video afspelen die geen transcoding nodig heeft (en het apparaat zelf ondersteund DTS) dan werkt het. Heeft het apparaat transcoding nodig (zoals bijvoorbeeld een iPad), dan gaat het 'out of the box' niet werken.

Wel kun je op veel modellen Synology (in ieder geval de modellen met een x86 processor) een ffmpeg package installeren die dit wel mogelijk maakt. De enige reden dat Synology dit zelf niet aanbied is omdat ze geen licentie voor DTS kunnen krijgen (dit omdat een NAS geen mediaspeler is). Er is verder geen technische beperking, behalve dat dat het ffmpeg helaas niet voor alle processortypes wordt gecompileerd.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:42
DSM Version: 6.1.3-15152-3 is uit.

(2017-08-15)
Important Note

1. The update is expected to be available for all regions within the next few days, although the time of release in each region may vary slightly.
2. This update will restart your Synology NAS.

Fixed Issues
1. Fixed a compatibility issue when using USB passthrough in Virtual Machine Manager.
2. Fixed security vulnerabilities regarding Linux kernel (CVE-2017-7533, CVE-2017-8890, CVE-2017-1000364, CVE-2017-1000365, CVE-2017-1000370, CVE-2017-1000371).
3. Enhanced the stability of iSCSI Block-Level LUNs.

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 08:59

flexje

got-father

Hoi,

Ik heb een 716 || + met surveillance station draaiende.

Op het netwerk staat een Dahua 4k camera aangesloten en hier heb ik een bewegingsdetectie voor ingesteld via de SS en laat ik ook afhandelen door dd SS.

Tot 2 dagen geleden kreeg ik netjes een push melding op mijn telefoon en daarnaast een mail met de melding dat er beweging gedetecteerd zou zijn.

De bewegingen worden idd goed gedetecteerd als ik terug kijk in het systeem maar de meldingen blijve nu uitstaan. Ik heb mijn gmail account ingesteld en het heeft tot 2 dagen geleden goed gewerkt. Reboot heeft niet geholpen.

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• Frosty15
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Sinds kort heb ik mijn eerste nas, een 216+II
Ik maak vanaf mijn computer dagelijks backups richting deze nas.

Nu wil ik de nas zelf backuppen richting Onedrive.
Helaas is dat standaard niet aanwezig in Hyperbackup.

Ik wilde het via Webdav proberen, maar bij de eerste ''map'' geeft hij een melding:
"De bewerking is mislukt. Meld u opnieuw aan bij DSM en probeer opnieuw"

Ik heb de nas al gereboot, maar dat maakte geen verschil.

Wat ik invul:
Serveradres: https://d.docs.live.net/mijnCID
Gebruikersnaam: e-mailadres
Wachtwoord: wachtwoord
Map: Hier geeft hij de melding zoals hierboven aangegeven
Map: Nog niks ingevuld (Is dit de doelmap?)

Weten jullie wat er mis is, of dat het überhaupt mogelijk is?
Bedankt.

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36

Prx

Frosty15 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 08:23:
Nu wil ik de nas zelf backuppen richting Onedrive.
Helaas is dat standaard niet aanwezig in Hyperbackup.
OneDrive wordt inderdaad niet supported voor back-ups. Het enige wat wel supported is, is het gebruik van OneDrive voor Cloud Sync. Maar dan heb je het dus wel over een sync proces, niet over een back-up. Als iemand aan de ene kant alles weggooit, dan gaat het in de cloud dus ook weg. Je moet dus even goed nadenken over je use-case hiervoor. :)

• pietje63

pietje63

RTFM

OneDrive ondersteunt daarbij WebDAV niet goed / niet volledig. Even een test gedaan met je URL, en dan kreeg ik sowieso een foutmelding (ook buiten Synology). Heb je de WebDAV verbinding al verder getest?

• Frosty15
  • Niet online
pietje63 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 08:52:
OneDrive ondersteunt daarbij WebDAV niet goed / niet volledig. Even een test gedaan met je URL, en dan kreeg ik sowieso een foutmelding (ook buiten Synology). Heb je de WebDAV verbinding al verder getest?
Wanneer ik in Windows een netwerkverbinding met die url probeer te maken, kan ik de bestanden van Onedrive inzien.

• r--ndy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 08:17
Ladykiller007 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 05:03:
[...]

Zelf zit ik ook te kijken naar de DS216Play voornamelijk voor het opslaan van al mijn data. Aangezien mijn Macbook vol begint te raken en nu 3 verschillende cloudservices gebruik en sommige zelfs voor betaal.
Tortelli schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:41:
[...]
Kans op nieuw model; nihil. Van bijna alle modellen introduceert Synology eens per 2 jaar een nieuw model, verwacht dus niets voor Q2-3 2018. Daarnaast zit er tussen introductie en verkrijgbaarheid ook nog wel eens een behoorlijk gat.
De DS216Play is nu bijna 2 jaar oud, zou dit kunnen betekenen dat er binnenkort een nieuw model zou komen?

• Tortelli

Tortelli

Is niet aangekondigd volgens mij?. Zie de eerste prijsvermelding in december 2015, dus je zou het wel verwachten.....

De 2 jaar regel is ook geen absolute waarheid natuurlijk. B.V. de DS2415+ is al sinds april 2015 tekoop, DS1517 en DS1817+ zijn al op de markt maar voor de DS2415+ is nog geen vervangen aangekondigd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-09 10:06
r--ndy schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 12:37:
[...]

Zelf zit ik ook te kijken naar de DS216Play voornamelijk voor het opslaan van al me data. Aangezien me Macbook vol begint te raken en nu 3 verschillende cloudservices gebruik en sommige zelfs voor betaal.

[...]

De DS216Play is nu bijna 2 jaar oud, zou dit kunnen betekenen dat er binnenkort een nieuw model zou komen?
*mijn.
:/

• .GoO
  • Laatst online: 13-08 17:35
Ik heb thuis een DS213+ die een beetje langzaam begint te worden en vol begint te raken. Is het de moeite om te upgraden naar een DS216+2? Ik wil er dan meteen een grotere HDD in stoppen, maar het gaat me vooral om eventuele performance verbeteringen.

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 08:36
Prx schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 08:50:
[...]

OneDrive wordt inderdaad niet supported voor back-ups. Het enige wat wel supported is, is het gebruik van OneDrive voor Cloud Sync. Maar dan heb je het dus wel over een sync proces, niet over een back-up. Als iemand aan de ene kant alles weggooit, dan gaat het in de cloud dus ook weg. Je moet dus even goed nadenken over je use-case hiervoor. :)
Is niet helemaal je kan namelijk een one way sync maken, dus dan gooit hij het niet weg in je Onedrive

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• Prx
  • Laatst online: 12-09 20:36

Prx

SpoekGTi schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:47:
[...]

Is niet helemaal je kan namelijk een one way sync maken, dus dan gooit hij het niet weg in je Onedrive
Ik zie dat er inderdaad een "Upload local changes only" functionaliteit is, waarmee het dus wel op een back-up lijkt. Dan moet dat het requirement wel afdekken. :9

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:20
SpoekGTi schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:47:
[...]

Dat maakt het nog steeds geen backup. Een one-way sync 'beschermt' je misschien tegen per ongeluk verwijderen. Maar wat denk je van een cryptolocker op je systeem of op je NAS? Die versleutelde bestanden worden dan vrolijk naar OneDrive gesynct, de Synology ziet immers niet dat het bestand verprutst is.

Daarom wil je een goede backupoplossing waarbij je versiehistorie hebt.
Kijk eens in [Synology] Backup strategieën en tools

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 17-08-2017 13:56 ]

• SpoekGTi
ThinkPadd schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:52:
[...]

Dat maakt het nog steeds geen backup. Een one-way sync 'beschermt' je misschien tegen per ongeluk verwijderen. Maar wat denk je van een cryptolocker op je systeem of op je NAS? Die versleutelde bestanden worden dan vrolijk naar OneDrive gesynct, de Synology ziet immers niet dat het bestand verprutst is.

Daarom wil je een goede backupoplossing waarbij je versiehistorie hebt.
Kijk eens in [Synology] Backup strategieën en tools
Dat klopt maar ik beweer toch ook niet dat het als backup dient ;) versie historie kan hij implementeren met Cloudstation dan kan je altijd terug op de NAS

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frosty15
  • Niet online
Bij gebrek aan beter zal ik het doen met Cloudsync.

Overigens is de map waar de backup van mijn computer staat, niet zichtbaar in het netwerk.
Helpt dit bij Cryptolockers op mijn computer?

Verder houd cloudstation (pc-nas) 32 versies aan voordat hij de bestanden weg doet.

Ik heb cloudsync een schema gegeven voor elke woensdag nacht. Betekend dit dat hij enkel tijdens deze uren actief is? Of te wel, hij maakt de sync niet af wanneer het tijdsblok is afgelopen?

• flexje

flexje

got-father

flexje schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 08:07:
Hoi,

Ik heb een 716 || + met surveillance station draaiende.

Op het netwerk staat een Dahua 4k camera aangesloten en hier heb ik een bewegingsdetectie voor ingesteld via de SS en laat ik ook afhandelen door dd SS.

Tot 2 dagen geleden kreeg ik netjes een push melding op mijn telefoon en daarnaast een mail met de melding dat er beweging gedetecteerd zou zijn.

De bewegingen worden idd goed gedetecteerd als ik terug kijk in het systeem maar de meldingen blijve nu uitstaan. Ik heb mijn gmail account ingesteld en het heeft tot 2 dagen geleden goed gewerkt. Reboot heeft niet geholpen.
Iemand please?

• Clumsy Smurf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:56
Kan het niet zo zijn dat jij regelmatig deze mailtjes kreeg en gmail, het nu beschouwd als spam?
Volgens mij heb ik dat zelf namelijk ook wel eens gehad.
Probeer anders eens een ander mail adres in te stellen, kijken of die het dan wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:59

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik krijg met geen mogelijkheid mijn IPRobot3 van Tenvis IP Cam gekoppeld aan DSM Surveillance station ongeacht alle topics die ik heb geprobeerd.

rtsp://admin:WACHTWOORD@192.168.1.5:4444/0/av1 (werkt ook niet)

Je kunt standaard 2 IP Cams toevoegen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Paj4EaR.png

[ Voor 5% gewijzigd door SalimRMAF op 18-08-2017 00:29 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

ALvHelvoort schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 22:36:
Kan het niet zo zijn dat jij regelmatig deze mailtjes kreeg en gmail, het nu beschouwd als spam?
Volgens mij heb ik dat zelf namelijk ook wel eens gehad.
Probeer anders eens een ander mail adres in te stellen, kijken of die het dan wel doet.
Ik heb ook een andere mail toegevoegd als ontvanger, ook geen effect. Ik zie ook niks in de spam folder.
Als ik een testbericht verstuur ontvang ik die wel gewoon....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clumsy Smurf
@flexje bij de ontvanger geloof ik wel dat hij aankomt als het verzonden wordt. Ik bedoelde dan ook een ander mail adres als verzender,om de reden die ik eerder opgaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

ALvHelvoort schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 06:47:
@flexje bij de ontvanger geloof ik wel dat hij aankomt als het verzonden wordt. Ik bedoelde dan ook een ander mail adres als verzender,om de reden die ik eerder opgaf.
Ah, ga ik vanmiddag proberen.
Ook raar dat pushmeldingen er ook mee gestopt is, tegelijk met mails

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik stel vast een domme vraag, maar wie geen vragen stelt leert niets. ;)

Is het mogelijk om alleen het usenet-verkeer van mijn DS214+ via VPN te laten verlopen? Uiteraard heb ik op Google gezocht, maar daar vind ik geen antwoord.

(Uiteraard begrijp ik dat ook al het verkeer naar buiten via een VPN kan.)

[ Voor 14% gewijzigd door pven op 18-08-2017 16:11 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clumsy Smurf
@SalimRMAF
SalimRMAF schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 00:29:
Ik krijg met geen mogelijkheid mijn IPRobot3 van Tenvis IP Cam gekoppeld aan DSM Surveillance station ongeacht alle topics die ik heb geprobeerd.

rtsp://admin:WACHTWOORD@192.168.1.5:4444/0/av1 (werkt ook niet)

Je kunt standaard 2 IP Cams toevoegen.

[afbeelding]
iprobot JPEG http://[ipadres]snapshot.cgi?user=[USERNAME]&pwd=[PASSWORD]&count=0
Iprobot 3 JPEG http://[ipadres]snapshot.jpg?user=[USERNAME]&pwd=[PASSWORD]&strm=[CHANNEL]
Iprobot 3 JPEG http://[ipadres]snapshot.cgi?user=[USERNAME]&pwd=[PASSWORD]&count=0
IPROBOT 3 MJPEG http://[ipadres]videostream.cgi?user=[USERNAME]&pwd=[PASSWORD]
IPROBOT 3 2 JPEG http://[ipadres]snapshot.jpg?account=[USERNAME]&password=[PASSWORD]
IPROBOT 3 2 FFMPEG rtsp:///[ipadres]0/av0

Heb je ook al geprobeerd om de NAS zelf te laten zoeken naar camera's? (als hij niet bij de eerste tap staat, kijk dan ook even bij tap 2.
En heb je wel IPRobot 3.2 heb je niet 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Mijn DS110J lijkt dood te gaan. Ik maak verbinding via ISCSI zodat ik de schijf als "D:" kan benaderen op mijn PC. Daar heb ik dan mijn media bestanden opstaan die ik via Plex afspeel. Maar sinds vandaag kan ik niet langer dan 1 minuut en 27e seconden streamen voordat de DS110J vastloopt en ik de ISCSI verbinding kwijt ben. Iemand hier ervaring mee?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

pven schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 15:06:
Ik stel vast een domme vraag, maar wie geen vragen stelt leert niets. ;)

Is het mogelijk om alleen het usenet-verkeer van mijn DS214+ via VPN te laten verlopen? Uiteraard heb ik op Google gezocht, maar daar vind ik geen antwoord.

(Uiteraard begrijp ik dat ook al het verkeer naar buiten via een VPN kan.)
Heb een tijdje geleden hetzelfde uitgezocht, maar dan voor enkel mijn torrentverkeer. Conclusie was dat of al het verkeer via VPN gaat, of niets. Dat had tot gevolg dat mijn webserver niet meer bereikbaar was, en dat was niet acceptabel. Mijn oplossing was een Raspberry Pi aanschaffen, die al mijn torrents via VPN downloadt naar een map op mijn DS414. Ik kan je dezelfde constructie aanraden, werkt perfect en kost weinig :).

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

ALvHelvoort schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 17:32:
@SalimRMAF

[...]

iprobot JPEG http://[ipadres]snapshot.cgi?user=[USERNAME]&pwd=[PASSWORD]&count=0
Iprobot 3 JPEG http://[ipadres]snapshot.jpg?user=[USERNAME]&pwd=[PASSWORD]&strm=[CHANNEL]
Iprobot 3 JPEG http://[ipadres]snapshot.cgi?user=[USERNAME]&pwd=[PASSWORD]&count=0
IPROBOT 3 MJPEG http://[ipadres]videostream.cgi?user=[USERNAME]&pwd=[PASSWORD]
IPROBOT 3 2 JPEG http://[ipadres]snapshot.jpg?account=[USERNAME]&password=[PASSWORD]
IPROBOT 3 2 FFMPEG rtsp:///[ipadres]0/av0

Heb je ook al geprobeerd om de NAS zelf te laten zoeken naar camera's? (als hij niet bij de eerste tap staat, kijk dan ook even bij tap 2.
En heb je wel IPRobot 3.2 heb je niet 3?
Dit werkt ook niet helaas. Het gaat om de IPRobot3:

http://www.dx.com/nl/p/te...white-200659#.WZd62ShJaUk

Het is me deels gelukt met deze gegevens:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/adRnNlf.png

Ik kan nu echter de cam NIET bedienen (PTZ) :(

[ Voor 6% gewijzigd door SalimRMAF op 19-08-2017 02:09 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
Ik ben bezig mijn eerste Synology instap-NAS te installeren, de DS 116. Er zit een gloednieuwe HDD in en ik kan DSM erop laten zetten met 1 muisklik verder. :) Ik vind het alleen een beetje vreemd dat niet eerst de harde schijf wordt geformatteerd. Gaat dat formatteren ergens in het installatieproces vanzelf gebeuren of moet ik de NAS weer uit elkaar halen en de harde schijf op een andere manier formatteren?
En ja, ik heb op internet gezocht de afgelopen dagen, maar gek genoeg heb ik hier niets over kunnen vinden. |:(

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Het lukt mij niet om met NordVPN via IPsec te verbinden. Volgens mij heb ik alles goed ingevuld, maar toch verbindt hij niet.

De configuratie (DSM6: Control Panel / Network):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eJ30PvEMHZHELYsr3qsXARBS/full.jpg

De foutmelding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GKMyqKXwwOs0G7kT4630IRG3/full.jpg
Ook met 'server behind HAT' uitgevinkt werkt het niet.

Een deel uit de logging:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
2017-08-19T17:22:13+02:00 diskstation2 gateway_change hook event: NEW 192.168.1.254 on eth1
2017-08-19T17:22:14+02:00 diskstation2 xl2tpd[9696]: setsockopt recvref[30]: Protocol not available
2017-08-19T17:22:14+02:00 diskstation2 ipsec_setup: Starting Openswan IPsec U2.6.46/K3.2.40...
2017-08-19T17:22:14+02:00 diskstation2 ipsec_setup: Using NETKEY(XFRM) stack
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 ipsec_setup: ...Openswan IPsec started
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 ipsec__plutorun: adjusting ipsec.d to /etc/ipsec.d
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto: adjusting ipsec.d to /etc/ipsec.d
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto: Labelled IPsec not enabled; value 32001 ignored.
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 ipsec__plutorun: Labelled IPsec not enabled; value 32001 ignored.
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 ipsec__plutorun: 002 adding connection: "L2TP-PSK-CLIENT"
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 ipsec__plutorun: 002 listening for IKE messages
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 ipsec__plutorun: 002 adding interface tun1000/tun1000 123.321.123.321:500
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 ipsec__plutorun: 002 adding interface tun1000/tun1000 123.321.123.321:4500
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 ipsec__plutorun: 002 adding interface tun0/tun0 10.8.0.1:500
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 ipsec__plutorun: 002 adding interface tun0/tun0 10.8.0.1:4500
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 ipsec__plutorun: 002 adding interface eth1/eth1 192.168.1.72:500
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 ipsec__plutorun: 002 adding interface eth1/eth1 192.168.1.72:4500
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 ipsec__plutorun: 002 adding interface eth0/eth0 123.321.123.322:500
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 ipsec__plutorun: 002 adding interface eth0/eth0 123.321.123.322:4500
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 ipsec__plutorun: 002 adding interface lo/lo 127.0.0.1:500
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 ipsec__plutorun: 002 adding interface lo/lo 127.0.0.1:4500
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 ipsec__plutorun: 002 adding interface lo/lo ::1:500
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 ipsec__plutorun: 002 adding interface tun1000/tun1000 2001:db8:5::104a:500
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 ipsec__plutorun: 002 loading secrets from "/etc/ipsec.secrets"
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 ipsec__plutorun: 002 SYNO: IPSEC ready.
2017-08-19T17:23:58+02:00 diskstation2 synovpnc: connection.c:750 Failed to create IPSEC tunnel
2017-08-19T17:23:58+02:00 diskstation2 synovpnc: connection.c:866 /usr/syno/etc.defaults/synovpnclient/scripts/l2tpc.sh failed
2017-08-19T17:23:59+02:00 diskstation2 gateway_change hook event: DEL 192.168.1.254 on eth1
2017-08-19T17:24:00+02:00 diskstation2 ipsec_setup: Stopping Openswan IPsec...
2017-08-19T17:24:03+02:00 diskstation2 ipsec_setup: ...Openswan IPsec stopped
2017-08-19T17:24:03+02:00 diskstation2 xl2tpd[9697]: death_handler: Fatal signal 15 received
2017-08-19T17:24:05+02:00 diskstation2 synovpnc: connection.c:1296 CreateL2TPConnection(l1505629907) failed
2017-08-19T17:24:05+02:00 diskstation2 synovpnc: synovpnc.c:376 VPN id 'l1505629907' is failed to create

En nog een deel:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 ipsec__plutorun: Starting Pluto subsystem...
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: Starting Pluto (Openswan Version 2.6.46; Vendor ID OSWqwPd@^IAE) pid:9805
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: LEAK_DETECTIVE support [disabled]
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: OCF support for IKE [disabled]
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: NSS support [disabled]
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: HAVE_STATSD notification support not compiled in
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: Setting NAT-Traversal port-4500 floating to on
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]:    port floating activation criteria nat_t=1/port_float=1
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]:    NAT-Traversal support  [enabled]
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: using /dev/urandom as source of random entropy
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: ike_alg_register_enc(): Activating OAKLEY_AES_CBC: Ok (ret=0)
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: ike_alg_register_hash(): Activating OAKLEY_SHA2_512: Ok (ret=0)
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: ike_alg_register_hash(): Activating OAKLEY_SHA2_256: Ok (ret=0)
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: starting up 1 cryptographic helpers
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: started helper pid=9809 (fd:5)
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: Using Linux XFRM/NETKEY IPsec interface code on 3.2.40
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9809]: using /dev/urandom as source of random entropy
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: ike_alg_register_enc(): Activating aes_ccm_8: Ok (ret=0)
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: ike_alg_add(): ERROR: algo_type '0', algo_id '0', Algorithm type already exists
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: ike_alg_register_enc(): Activating aes_ccm_12: FAILED (ret=-17)
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: ike_alg_add(): ERROR: algo_type '0', algo_id '0', Algorithm type already exists
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: ike_alg_register_enc(): Activating aes_ccm_16: FAILED (ret=-17)
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: ike_alg_register_enc(): Activating aes_gcm_8: FAILED (ret=-17)
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: ike_alg_register_enc(): Activating aes_gcm_12: FAILED (ret=-17)
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: ike_alg_register_enc(): Activating aes_gcm_16: FAILED (ret=-17)
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: adding connection: "L2TP-PSK-CLIENT"
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: listening for IKE messages
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: adding interface tun1000/tun1000 123.321.123.322:500
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: adding interface tun1000/tun1000 123.321.123.322:4500
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: adding interface tun0/tun0 10.8.0.1:500
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: adding interface tun0/tun0 10.8.0.1:4500
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: adding interface eth1/eth1 192.168.1.72:500
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: adding interface eth1/eth1 192.168.1.72:4500
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: adding interface eth0/eth0 123.321.123.321:500
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: adding interface eth0/eth0 123.321.123.321:4500
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: adding interface lo/lo 127.0.0.1:500
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: adding interface lo/lo 127.0.0.1:4500
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: adding interface lo/lo ::1:500
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: adding interface tun1000/tun1000 2001:db8:5::104a:500
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: loading secrets from "/etc/ipsec.secrets"
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: SYNO: IPSEC ready.
2017-08-19T17:22:18+02:00 diskstation2 pluto[9805]: "L2TP-PSK-CLIENT" #1: initiating Main Mode
2017-08-19T17:23:28+02:00 diskstation2 pluto[9805]: "L2TP-PSK-CLIENT" #1: max number of retransmissions (2) reached STATE_MAIN_I1.  No response (or no acceptable response) to our first IKE message
2017-08-19T17:23:28+02:00 diskstation2 pluto[9805]: "L2TP-PSK-CLIENT" #1: starting keying attempt 2 of at most 3, but releasing whack
2017-08-19T17:23:28+02:00 diskstation2 pluto[9805]: "L2TP-PSK-CLIENT" #2: initiating Main Mode to replace #1
2017-08-19T17:23:28+02:00 diskstation2 pluto[9805]: deleting state #1 (STATE_MAIN_I1)
2017-08-19T17:23:58+02:00 diskstation2 pluto[9805]: "L2TP-PSK-CLIENT": terminating SAs using this connection
2017-08-19T17:23:58+02:00 diskstation2 pluto[9805]: "L2TP-PSK-CLIENT" #2: deleting state #2 (STATE_MAIN_I1)
2017-08-19T17:24:00+02:00 diskstation2 pluto[9805]: shutting down
2017-08-19T17:24:00+02:00 diskstation2 pluto[9805]: forgetting secrets
2017-08-19T17:24:00+02:00 diskstation2 pluto[9805]: "L2TP-PSK-CLIENT": deleting connection
2017-08-19T17:24:00+02:00 diskstation2 pluto[9805]: shutting down interface tun1000/tun1000 2001:db8:5::104a:500
2017-08-19T17:24:00+02:00 diskstation2 pluto[9805]: shutting down interface lo/lo ::1:500
2017-08-19T17:24:00+02:00 diskstation2 pluto[9805]: shutting down interface lo/lo 127.0.0.1:4500
2017-08-19T17:24:00+02:00 diskstation2 pluto[9805]: shutting down interface lo/lo 127.0.0.1:500
2017-08-19T17:24:00+02:00 diskstation2 pluto[9805]: shutting down interface eth0/eth0 123.321.123.321:4500
2017-08-19T17:24:00+02:00 diskstation2 pluto[9805]: shutting down interface eth0/eth0 123.321.123.321:500
2017-08-19T17:24:00+02:00 diskstation2 pluto[9805]: shutting down interface eth1/eth1 192.168.1.72:4500
2017-08-19T17:24:00+02:00 diskstation2 pluto[9805]: shutting down interface eth1/eth1 192.168.1.72:500
2017-08-19T17:24:00+02:00 diskstation2 pluto[9805]: shutting down interface tun0/tun0 10.8.0.1:4500
2017-08-19T17:24:00+02:00 diskstation2 pluto[9805]: shutting down interface tun0/tun0 10.8.0.1:500
2017-08-19T17:24:00+02:00 diskstation2 pluto[9805]: shutting down interface tun1000/tun1000 123.321.123.322:4500
2017-08-19T17:24:00+02:00 diskstation2 pluto[9805]: shutting down interface tun1000/tun1000 123.321.123.322:500
2017-08-19T17:24:00+02:00 diskstation2 pluto[9809]: pluto_crypto_helper: helper [nonnss] (0) is exiting normally

Sommige IP-adressen zijn gemaskeerd. Ik zie van alles in de logging, maar niet iets waar ik echt iets mee kan,

En de portforwarding uit de router:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YDn4LKhDHWxzzd7U1jNqAgQr/full.jpg

Iemand een idee waar het verkeerd gaat? Ik kom er niet aan uit ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Louise525 schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 17:29:
Ik ben bezig mijn eerste Synology instap-NAS te installeren, de DS 116. Er zit een gloednieuwe HDD in en ik kan DSM erop laten zetten met 1 muisklik verder. :) Ik vind het alleen een beetje vreemd dat niet eerst de harde schijf wordt geformatteerd. Gaat dat formatteren ergens in het installatieproces vanzelf gebeuren of moet ik de NAS weer uit elkaar halen en de harde schijf op een andere manier formatteren?
En ja, ik heb op internet gezocht de afgelopen dagen, maar gek genoeg heb ik hier niets over kunnen vinden. |:(
Als je een volume aanmaak vraagt de synology software je om het bestandformaat en eventuele raid setting te kiezen. Hierna zal hij de schijf "formatteren".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04
pven schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 17:39:
Het lukt mij niet om met NordVPN via IPsec te verbinden. Volgens mij heb ik alles goed ingevuld, maar toch verbindt hij niet.

[...]
Geen oplossing, wel een vraag: waarom IPsec en niet OpenVPN? Dat laatste werkt prima bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
BoardCrusher schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 09:41:
[...]

Geen oplossing, wel een vraag: waarom IPsec en niet OpenVPN? Dat laatste werkt prima bij mij
Dat gebruik ik al om naar mijn Synology toe te connecteren. Maar ik ga het wel proberen, eens kijken wat dat doet. Dan zet ik de andere OpenVPN maar even uit. (Als ik het beide aanzet dan krijg ik een melding dat een van de twee uit moet.)

OpenVPN werkt meteen goed. Eens kijken of ik de OpenVPN-server op mijn Synology kan vervangen door bv IPsec. :)

[ Voor 11% gewijzigd door pven op 20-08-2017 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-09 13:06
Goedemiddag allen, ik heb deze week mijn DS411j naar de laatste versie gezet; DSM 6.1.3-15152 Update 3.
Ik kom er achter dat het filesharen niet meer werkt. In filestation rmb op de folder, share en dan krijg je een gofile link. Als je die aanklikt, krijg je een scherm met "connecting" en dan de melding "unable to download files". Dit schijnt in het verleden ook een issue geweest te zijn, lees ik in de synology forums. Kan iemand bevestigen dat dit probleem generiek voor de DSM vesie is?

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Bart ® schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 07:31:
[...]

Weet ik :). Maar ik moet er inderdaad twee uithalen om twee nieuwe tegelijk te kunnen testen wat je RAID verkloot, dus haal ik ze allevier eruit. Het gaat mij erom dat als ik die vier oude schijven weer in de juiste volgorde terugzet, alles weer werkt zoals ervoor.
Net dus uitgevoerd, maar het is toch niet helemaal zoals ervoor... Vier oude schijven weer terug, wil ik inloggen, krijg ik een of ander scherm of ik wil migreren of opnieuw wil installeren. Laatste optie maakt mijn schijven leeg, dus geen optie. Migreren behoudt mijn data, maar dan ben ik verplicht te upgraden naar de nieuwste versie van DSM. En laat ik nu net de laatste versie hebben waarop Time Backup nog werkt ;(. Er is geen derde optie, dus ik moest wel upgraden. Alles draait verder weer. Maar het is iets waar je rekening mee moet houden. Voor het geval ooit iemand dit tegen het lijf loopt.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Bart ® schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 20:40:
[...]

Net dus uitgevoerd, maar het is toch niet helemaal zoals ervoor... Vier oude schijven weer terug, wil ik inloggen, krijg ik een of ander scherm of ik wil migreren of opnieuw wil installeren. Laatste optie maakt mijn schijven leeg, dus geen optie. Migreren behoudt mijn data, maar dan ben ik verplicht te upgraden naar de nieuwste versie van DSM. En laat ik nu net de laatste versie hebben waarop Time Backup nog werkt ;(. Er is geen derde optie, dus ik moest wel upgraden. Alles draait verder weer. Maar het is iets waar je rekening mee moet houden. Voor het geval ooit iemand dit tegen het lijf loopt.
Wat is er beter aan time backup dan hyper backup?

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

TKroon schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 21:36:
[...]

Wat is er beter aan time backup dan hyper backup?
Dat de bestanden gewoon uitleesbaar zijn zonder speciale software. Elke datum is gewoon een map. Hyper Backup gooit alles in een enkel bestand dat je niet op iedere pc zomaar uit kunt lezen. Je moet het eerst met software uit die database halen. Daarnaast kan ik niet mijn oude backup gebruiken om door te gaan met incrementele backups, ik moet een compleet nieuwe backup maken. Kost een paar honderd Gigabyte aan ruimte. Het voegt geen enkele functionaliteit toe voor mij. Het halve internet staat ook vol met klachten over de verplichte overgang van Time backup naar Hyper Backup. Laat mij gewoon het oude programma gebruiken als ik dat wil. Maar Synology staat het gewoon niet toe :/.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 12:27
Ik met m'n grote mond: "je moet eigenlijk ook een NAS nemen...." ! Tegen een vriend van me die af en toe z'n HDD meesleept en waar ik dan weer een meuk afleveringen van diverse series op zet zodat hij ze thuis weer kan bekijken. "Oh? Heb je al een nieuw seizoen?" En dan zie ik mezelf alweer binnenkort z'n HDD aansluiten en afleveringen overzetten.

Nu heeft hij besloten om ook voor een NAS te gaan. Met een RSYNC kan ik dan zorgen dat hij "bij" blijft met bepaalde series en films, maar wat kan ik hem nu het beste aan laten schaffen als hij er verder niets bijzonders mee gaat doen behalve de NAS als opslag gebruiken om series vanaf te gaan streamen. Moet ik hem dan een "J" adviseren, eentje die de encoding voor z'n rekening neemt? Of heeft dat toch nog teveel beperkingen? Een DS115J ? Of beter een....welke?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Bij mijn DS116, waar ik 1 HDD in heb, kon ik geen partities maken.

Ik vind het handiger om 2 partities te hebben zodat ik 2 netwerkschijven heb in Windows. Kan dat?

Gulfstream G650

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
SalimRMAF schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 23:28:
Bij mijn DS116, waar ik 1 HDD in heb, kon ik geen partities maken.

Ik vind het handiger om 2 partities te hebben zodat ik 2 netwerkschijven heb in Windows. Kan dat?
Euh maak gewoon een 2de gedeelde map en maak daar een 2de netwerkschijf in Windows van. Klaar, partities is voor data veiligheid maar een wassen neus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
pven schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 17:39:

De configuratie (DSM6: Control Panel / Network):
[afbeelding]

De foutmelding:
[afbeelding]
Ook met 'server behind HAT' uitgevinkt werkt het niet.

Een deel uit de logging:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
2017-08-19T17:22:13+02:00 diskstation2 gateway_change hook event: NEW 192.168.1.254 on eth1
2017-08-19T17:22:14+02:00 diskstation2 xl2tpd[9696]: setsockopt recvref[30]: Protocol not available
2017-08-19T17:22:14+02:00 diskstation2 ipsec_setup: Starting Openswan IPsec U2.6.46/K3.2.40...
2017-08-19T17:22:14+02:00 diskstation2 ipsec_setup: Using NETKEY(XFRM) stack
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 ipsec_setup: ...Openswan IPsec started
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 ipsec__plutorun: adjusting ipsec.d to /etc/ipsec.d
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto: adjusting ipsec.d to /etc/ipsec.d
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto: Labelled IPsec not enabled; value 32001 ignored.
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 ipsec__plutorun: Labelled IPsec not enabled; value 32001 ignored.
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 ipsec__plutorun: 002 adding connection: "L2TP-PSK-CLIENT"
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 ipsec__plutorun: 002 listening for IKE messages
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 ipsec__plutorun: 002 adding interface tun1000/tun1000 123.321.123.321:500
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 ipsec__plutorun: 002 adding interface tun1000/tun1000 123.321.123.321:4500
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 ipsec__plutorun: 002 adding interface tun0/tun0 10.8.0.1:500
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 ipsec__plutorun: 002 adding interface tun0/tun0 10.8.0.1:4500
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 ipsec__plutorun: 002 adding interface eth1/eth1 192.168.1.72:500
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 ipsec__plutorun: 002 adding interface eth1/eth1 192.168.1.72:4500
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 ipsec__plutorun: 002 adding interface eth0/eth0 123.321.123.322:500
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 ipsec__plutorun: 002 adding interface eth0/eth0 123.321.123.322:4500
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 ipsec__plutorun: 002 adding interface lo/lo 127.0.0.1:500
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 ipsec__plutorun: 002 adding interface lo/lo 127.0.0.1:4500
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 ipsec__plutorun: 002 adding interface lo/lo ::1:500
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 ipsec__plutorun: 002 adding interface tun1000/tun1000 2001:db8:5::104a:500
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 ipsec__plutorun: 002 loading secrets from "/etc/ipsec.secrets"
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 ipsec__plutorun: 002 SYNO: IPSEC ready.
2017-08-19T17:23:58+02:00 diskstation2 synovpnc: connection.c:750 Failed to create IPSEC tunnel
2017-08-19T17:23:58+02:00 diskstation2 synovpnc: connection.c:866 /usr/syno/etc.defaults/synovpnclient/scripts/l2tpc.sh failed
2017-08-19T17:23:59+02:00 diskstation2 gateway_change hook event: DEL 192.168.1.254 on eth1
2017-08-19T17:24:00+02:00 diskstation2 ipsec_setup: Stopping Openswan IPsec...
2017-08-19T17:24:03+02:00 diskstation2 ipsec_setup: ...Openswan IPsec stopped
2017-08-19T17:24:03+02:00 diskstation2 xl2tpd[9697]: death_handler: Fatal signal 15 received
2017-08-19T17:24:05+02:00 diskstation2 synovpnc: connection.c:1296 CreateL2TPConnection(l1505629907) failed
2017-08-19T17:24:05+02:00 diskstation2 synovpnc: synovpnc.c:376 VPN id 'l1505629907' is failed to create

En nog een deel:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 ipsec__plutorun: Starting Pluto subsystem...
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: Starting Pluto (Openswan Version 2.6.46; Vendor ID OSWqwPd@^IAE) pid:9805
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: LEAK_DETECTIVE support [disabled]
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: OCF support for IKE [disabled]
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: NSS support [disabled]
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: HAVE_STATSD notification support not compiled in
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: Setting NAT-Traversal port-4500 floating to on
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]:    port floating activation criteria nat_t=1/port_float=1
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]:    NAT-Traversal support  [enabled]
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: using /dev/urandom as source of random entropy
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: ike_alg_register_enc(): Activating OAKLEY_AES_CBC: Ok (ret=0)
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: ike_alg_register_hash(): Activating OAKLEY_SHA2_512: Ok (ret=0)
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: ike_alg_register_hash(): Activating OAKLEY_SHA2_256: Ok (ret=0)
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: starting up 1 cryptographic helpers
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: started helper pid=9809 (fd:5)
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: Using Linux XFRM/NETKEY IPsec interface code on 3.2.40
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9809]: using /dev/urandom as source of random entropy
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: ike_alg_register_enc(): Activating aes_ccm_8: Ok (ret=0)
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: ike_alg_register_enc(): Activating aes_ccm_12: FAILED (ret=-17)
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: ike_alg_register_enc(): Activating aes_ccm_16: FAILED (ret=-17)
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: ike_alg_register_enc(): Activating aes_gcm_8: FAILED (ret=-17)
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: ike_alg_register_enc(): Activating aes_gcm_12: FAILED (ret=-17)
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: ike_alg_register_enc(): Activating aes_gcm_16: FAILED (ret=-17)
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: adding connection: "L2TP-PSK-CLIENT"
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: listening for IKE messages
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: adding interface tun1000/tun1000 123.321.123.322:500
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: adding interface tun1000/tun1000 123.321.123.322:4500
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: adding interface tun0/tun0 10.8.0.1:500
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: adding interface tun0/tun0 10.8.0.1:4500
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: adding interface eth1/eth1 192.168.1.72:500
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: adding interface eth1/eth1 192.168.1.72:4500
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: adding interface eth0/eth0 123.321.123.321:500
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: adding interface eth0/eth0 123.321.123.321:4500
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: adding interface lo/lo 127.0.0.1:500
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: adding interface lo/lo 127.0.0.1:4500
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: adding interface lo/lo ::1:500
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: adding interface tun1000/tun1000 2001:db8:5::104a:500
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: loading secrets from "/etc/ipsec.secrets"
2017-08-19T17:22:15+02:00 diskstation2 pluto[9805]: SYNO: IPSEC ready.
2017-08-19T17:22:18+02:00 diskstation2 pluto[9805]: "L2TP-PSK-CLIENT" #1: initiating Main Mode
2017-08-19T17:23:28+02:00 diskstation2 pluto[9805]: "L2TP-PSK-CLIENT" #1: max number of retransmissions (2) reached STATE_MAIN_I1.  No response (or no acceptable response) to our first IKE message
2017-08-19T17:23:28+02:00 diskstation2 pluto[9805]: "L2TP-PSK-CLIENT" #1: starting keying attempt 2 of at most 3, but releasing whack
2017-08-19T17:23:28+02:00 diskstation2 pluto[9805]: "L2TP-PSK-CLIENT" #2: initiating Main Mode to replace #1
2017-08-19T17:23:28+02:00 diskstation2 pluto[9805]: deleting state #1 (STATE_MAIN_I1)
2017-08-19T17:23:58+02:00 diskstation2 pluto[9805]: "L2TP-PSK-CLIENT": terminating SAs using this connection
2017-08-19T17:23:58+02:00 diskstation2 pluto[9805]: "L2TP-PSK-CLIENT" #2: deleting state #2 (STATE_MAIN_I1)
2017-08-19T17:24:00+02:00 diskstation2 pluto[9805]: shutting down
2017-08-19T17:24:00+02:00 diskstation2 pluto[9805]: forgetting secrets
2017-08-19T17:24:00+02:00 diskstation2 pluto[9805]: "L2TP-PSK-CLIENT": deleting connection
2017-08-19T17:24:00+02:00 diskstation2 pluto[9805]: shutting down interface tun1000/tun1000 2001:db8:5::104a:500
2017-08-19T17:24:00+02:00 diskstation2 pluto[9805]: shutting down interface lo/lo ::1:500
2017-08-19T17:24:00+02:00 diskstation2 pluto[9805]: shutting down interface lo/lo 127.0.0.1:4500
2017-08-19T17:24:00+02:00 diskstation2 pluto[9805]: shutting down interface lo/lo 127.0.0.1:500
2017-08-19T17:24:00+02:00 diskstation2 pluto[9805]: shutting down interface eth0/eth0 123.321.123.321:4500
2017-08-19T17:24:00+02:00 diskstation2 pluto[9805]: shutting down interface eth0/eth0 123.321.123.321:500
2017-08-19T17:24:00+02:00 diskstation2 pluto[9805]: shutting down interface eth1/eth1 192.168.1.72:4500
2017-08-19T17:24:00+02:00 diskstation2 pluto[9805]: shutting down interface eth1/eth1 192.168.1.72:500
2017-08-19T17:24:00+02:00 diskstation2 pluto[9805]: shutting down interface tun0/tun0 10.8.0.1:4500
2017-08-19T17:24:00+02:00 diskstation2 pluto[9805]: shutting down interface tun0/tun0 10.8.0.1:500
2017-08-19T17:24:00+02:00 diskstation2 pluto[9805]: shutting down interface tun1000/tun1000 123.321.123.322:4500
2017-08-19T17:24:00+02:00 diskstation2 pluto[9805]: shutting down interface tun1000/tun1000 123.321.123.322:500
2017-08-19T17:24:00+02:00 diskstation2 pluto[9809]: pluto_crypto_helper: helper [nonnss] (0) is exiting normally

Sommige IP-adressen zijn gemaskeerd. Ik zie van alles in de logging, maar niet iets waar ik echt iets mee kan,

En de portforwarding uit de router:
[afbeelding]

Iemand een idee waar het verkeerd gaat? Ik kom er niet aan uit ...
Kan het misschien zijn dat mijn ADSL-modem van KPN dit tegenwerkt? Ik heb volgens mij de juiste porten geforward, maar IPsec is niet werkend te krijgen. (OpenVPN werkt meteen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismilyfox
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16-10-2023
Goedemorgen,

Na het installeren de nieuwste firmware (DSM 6.1.3-15152 Update 3) is mijn File Explorer icoon en paar andere apps verdwenen.. Herstarten van de NAS heeft geen nut.. Iemand enig idee hoe ik het kan oplossen ?

Blizzard: Smilyfox#21203

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
ismilyfox schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:20:
Goedemorgen,

Na het installeren de nieuwste firmware (DSM 6.1.3-15152 Update 3) is mijn File Explorer icoon en paar andere apps verdwenen.. Herstarten van de NAS heeft geen nut.. Iemand enig idee hoe ik het kan oplossen ?
Wat zegt de Package Center? kan je ze daar nog wel zien en installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Is het mogelijk om je DS te verbinden met een OpenVPN-connectie buiten je deur, en daarnaast je DS toegankelijk te maken via OpenVPN? Dat zal dan vast via een andere poort moeten. Uiteraard heb ik dat geprobeerd, maar DSM staat dit niet toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:57
@pven ik kan je niet helemaal volgen - OpenVPN draait standaard op de VPN poort.. of heb je die bijvoorbeeld op 443 draaien? Als je de webinterface ook beschikbaar wilt stellen kan dat niet op 443 nee, maar je kunt met portforwarding (in je router) van alles doen, behalve 2 diensten op 1 IP adres op 1 poort laten draaien inderdaad.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 14:38:
@pven ik kan je niet helemaal volgen - OpenVPN draait standaard op de VPN poort.. of heb je die bijvoorbeeld op 443 draaien? Als je de webinterface ook beschikbaar wilt stellen kan dat niet op 443 nee, maar je kunt met portforwarding (in je router) van alles doen, behalve 2 diensten op 1 IP adres op 1 poort laten draaien inderdaad.
Het stond er wat ongelukkig :p

Wat ik op mijn DS wil: OpenVPN-server draaien en de OpenVPN-client gebruiken om verbinding te leggen met een externe VPN-server. Ik zie dit als twee verschillende dingen die toevallig dezelfde poort willen gebruiken. Maar DSM werkt daar dus niet aan mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
pven schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 14:40:
[...]

Het stond er wat ongelukkig :p

Wat ik op mijn DS wil: OpenVPN-server draaien en de OpenVPN-client gebruiken om verbinding te leggen met een externe VPN-server. Ik zie dit als twee verschillende dingen die toevallig dezelfde poort willen gebruiken. Maar DSM werkt daar dus niet aan mee.
Dat is vreemd: als je een webserver draait, kun je nog gewoon browsen. Het verkeer inkomend op poort 80 is niet per se in conflict met uitgaand naar poort 80 op een andere host. Maar wellicht is er een andere reden.

Wellicht kun je alsnog je OpenVPN (inkomende) poort wijzigen, daar heb je in principe weinig last van (of soms zelfs profijt van, als je 443 gebruikt) en wellicht werkt het dan wel?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 15:01:
[...]

Dat is vreemd: als je een webserver draait, kun je nog gewoon browsen. Het verkeer inkomend op poort 80 is niet per se in conflict met uitgaand naar poort 80 op een andere host. Maar wellicht is er een andere reden.

Wellicht kun je alsnog je OpenVPN (inkomende) poort wijzigen, daar heb je in principe weinig last van (of soms zelfs profijt van, als je 443 gebruikt) en wellicht werkt het dan wel?
In DSM heb ik die optie niet. In mijn router had ik hem al gewijzigd, want standaard-poorten zijn eng.

Ik zal er vanavond nog eens verder induiken.

Het wijzigen van de poort is niet moeilijk. Helaas kan ik nu dus niet bij mijn DS, waardoor ik niets kan testen. :S

[ Voor 14% gewijzigd door pven op 21-08-2017 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macler
  • Laatst online: 15-08 18:24
Hallo, Ik heb een vraag over mijn DS214+ met DSM 6.1.3

Ik gebruik de nas voor mijn bedrijf. Binnen dit bedrijf werk ik met freelancers die ik graag afzonderlijk toegang wil geven tot verschillende klanten waarvoor zij op dat moment aan het werken zijn. Maar ik merk dat dit niet zo soepel is als ik dit vooraf bedacht had.

Als context
Ik heb een map Root. In deze map staat de map Documents en de map Projecten. In de map Projecten staan de mappen Project A (Pa) en Project B (Pb).

Dus:
Root
Root/documents
Root/Projecten
Root/Projecten/Pa
Root/Projecten/Pb

Ik heb 2 freelancers die ik even F1 en F2 noem.

Nu wil ik graag:
F1 toegang geven (lezen / schrijven) tot Pa en geen toegang tot Pb.
F2 toegang geven (lezen / schrijven) tot Pb en geen toegang tot Pa.

Nu staan er natuurlijk veel meer mappen in deze file structuur en heb ik veel meer dan 2 projecten in de projectmap staan. Nu kan ik het wel voor mekaar krijgen om een freelancer alleen toegang te geven tot alleen de map waar hij aan moet werken maar dit resultaat behaal ik alleen als ik stuk voor stuk alle mappen af ga en zijn permissie intrek. Dit is natuurlijk gekkenwerk met veel mappen. Zeker als ik dit voor iedere freelancer individueel dit moet doen. Er komen en gaan nog wel eens wat freelancers en dit neemt gewoon te veel tijd in beslag. Ook moet ik er op letten dat als ik een nieuwe map aan maak ik deze mappen weer uit de rechten van de freelancers haal.

Ik kan er niet echt bij met mijn hoofd dat er geen andere manier is om dit te fixen. Het lijkt er op dat ik iets grandioos verkeerd doe omdat ik op internet niet echt vergelijkbare casussen tegenkom, maar wat dit is weet ik niet.

Wie kan mij helpen of mij in de juiste richting wijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
@Macler je kunt het sowieso doen op file niveau, maar ook op share niveau. Daarbij kun je doorgaans beter rechten uitdelen aan groepen en mensen lid maken van groepen. Zo kun je makkelijker hele groepen ergens toegang toe geven, dan alleen 1 persoon. Stel je maakt een groep voor project x, dan regel je dat 1 keer in voor de groep en als iemand erbij komt of weg gaat of je hem/haar alleen in of uit de groep te gooien.

Verder zijn er in DSM wel overzichtelijke manieren om rechten te zien, zoals hier is uitgelegd:
https://www.synology.com/...nter/file_share_privilege

Ook kun je met inheretence (overerving) of juist het weghalen van rechten eea bereiken. Idealiter verwijder je nu eerst de rechten van beide personen, maak je groepen aan die alleen rechten hebben op de projectmappen en voeg je de personen toe aan de juiste groep. Op die manier zou het overzichtelijker moeten zijn dan dat je het per persoon per map gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Macler schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 15:29:
Hallo, Ik heb een vraag over mijn DS214+ met DSM 6.1.3

Ik gebruik de nas voor mijn bedrijf. Binnen dit bedrijf werk ik met freelancers die ik graag afzonderlijk toegang wil geven tot verschillende klanten waarvoor zij op dat moment aan het werken zijn. Maar ik merk dat dit niet zo soepel is als ik dit vooraf bedacht had.

Als context
Ik heb een map Root. In deze map staat de map Documents en de map Projecten. In de map Projecten staan de mappen Project A (Pa) en Project B (Pb).

Dus:
Root
Root/documents
Root/Projecten
Root/Projecten/Pa
Root/Projecten/Pb

Ik heb 2 freelancers die ik even F1 en F2 noem.

Nu wil ik graag:
F1 toegang geven (lezen / schrijven) tot Pa en geen toegang tot Pb.
F2 toegang geven (lezen / schrijven) tot Pb en geen toegang tot Pa.

Nu staan er natuurlijk veel meer mappen in deze file structuur en heb ik veel meer dan 2 projecten in de projectmap staan. Nu kan ik het wel voor mekaar krijgen om een freelancer alleen toegang te geven tot alleen de map waar hij aan moet werken maar dit resultaat behaal ik alleen als ik stuk voor stuk alle mappen af ga en zijn permissie intrek. Dit is natuurlijk gekkenwerk met veel mappen. Zeker als ik dit voor iedere freelancer individueel dit moet doen. Er komen en gaan nog wel eens wat freelancers en dit neemt gewoon te veel tijd in beslag. Ook moet ik er op letten dat als ik een nieuwe map aan maak ik deze mappen weer uit de rechten van de freelancers haal.

Ik kan er niet echt bij met mijn hoofd dat er geen andere manier is om dit te fixen. Het lijkt er op dat ik iets grandioos verkeerd doe omdat ik op internet niet echt vergelijkbare casussen tegenkom, maar wat dit is weet ik niet.

Wie kan mij helpen of mij in de juiste richting wijzen?
Groep maken genaamd freelancers, permissies daarvan instellen op geen toegang voor elke map. Bij een nieuwe collega zet je hem in de groep freelancers, en geef je die user individuele rechten voor de mappen waar hij bij moet. Individuele rechten overschrijven groepsrechten. Waar je individueel geen rechten opgeeft, worden de groepsrechten gebruikt (die dus op geen toegang staan). Dan hoef je enkel in te stellen waar iemand wél bij mag komen.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 15:01:
[...]

DSM komt met dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YXjYJPuMzmm4yrnoERC8UGyd/full.jpg

Handmatig de poort wijzigen heeft waarschijnlijk geen nut. Ik zal straks eens op Google gaan zoeken.

Overigens zie ik net dat ik niet de enige ben die dit wil.

Ik heb deze uitleg gevolgd om een-en-ander op mijn laptop aan te passen. Ik kan nu intern via IPsec verbindingen naar mijn DS. Morgen probeer ik of het ook van buiitenaf werkt.

[ Voor 19% gewijzigd door pven op 21-08-2017 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-Paul Bidet
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-08 13:04
Ik heb sinds vandaag XS4all glasvezel en zit met een irritant probleem.

Mijn Synology NAS 214+ kreeg door het Fritz (5490) modem als enige apparaat een IPv6 adres toegewezen. Omdat sommige applicaties op de NAS niet meer werkte, wilde ik dat het modem een IPv4 adres zou toewijzen. Omdat ik niet alle IPv6 functionaliteit wilde uitschakelen en ik niet kon vinden hoe ik dit per device kon doen, ben ik gedoken DSM (laatste versie) en heb hier getracht IPv6 gebruik uit te schakelen met als doel dat het modem dan automatisch een IPv4 adres zou toewijzen.

Maar zoals je al vermoed is dit niet goed gegaan. Mijn vraag is of ik een DSM iets kan wijzigen waardoor het Fritz modem enkel nog een IPv4 IP adres toewijst. Of is dit een wijziging die enkel in het modem gedaan kan worden?

[ Voor 33% gewijzigd door Jean-Paul Bidet op 21-08-2017 17:24 . Reden: Krijg weer toegang tot DSM ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macler
  • Laatst online: 15-08 18:24
Bart ® schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 15:48:
[...]
Groep maken genaamd freelancers, permissies daarvan instellen op geen toegang voor elke map. Bij een nieuwe collega zet je hem in de groep freelancers, en geef je die user individuele rechten voor de mappen waar hij bij moet. Individuele rechten overschrijven groepsrechten. Waar je individueel geen rechten opgeeft, worden de groepsrechten gebruikt (die dus op geen toegang staan). Dan hoef je enkel in te stellen waar iemand wél bij mag komen.
Als ik een groep freelancers aan maak dan kan ik daar de permissions van de map Root op No acces zetten. Als ik dan een test user aan maak genaamd TestA en daar bij de permissions ook de map root op No acces zet dan ziet de TestA user de map genaamd Root niet. Als ik In bij de User of bij de Group de Permission van de map Root op Read/Write zet dan nog ziet de test user de map niet in de filestation staan. Pas als ik op beide plaatsen de map op Read / Write zet is de map zichtbaar.

Als ik daar na de permission van alle mappen op folder niveau in de folder Root op Deny Read zet voorde groep Freelancers dan zijn de mappen niet langer zichtbaar voor de test user. (filestation > rechtermuisklik op een subfolder van de map Root > properties > Permission) Als ik daarna een map op deze zelfde manier allow voor Read voor de test user, dan is de folder nog steeds niet zichtbaar. Met andere worden, de user overschrijft niet de rechten van de groep..?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ismilyfox
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16-10-2023
SpoekGTi schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 11:22:
[...]

Wat zegt de Package Center? kan je ze daar nog wel zien en installeren?
Zie dat het spontaan opgelost is. Bedankt voor je snelle bericht!

Blizzard: Smilyfox#21203

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

ALvHelvoort schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 06:47:
Om hier even op terug te komen... helaas heeft een andere mailaccount niet geholpen. Ik word er niet goed van.

Krijg helemaal geen notificaties meer. Niet per mail noch per push. Testberichten werken wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Een vraag over stroomonderbrekingen (stekker eruit)

Hoe gaat Synology ermee om? Kan dit problemen opleveren, als in: een HDD die onbruikbaar wordt (DS116)?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Laatst online: 16:36
Gisteren een RS812+ opgehaald (voor naast mijn RS812 en als upgrade van een Qnap) maar nu staat er overal op internet dat er max 3GB in kan aan geheugen klopt dit ? of heeft er al eens iemand er een 4GB stick in gehad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
pven schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 16:31:
[...]

Ik heb deze uitleg gevolgd om een-en-ander op mijn laptop aan te passen. Ik kan nu intern via IPsec verbindingen naar mijn DS. Morgen probeer ik of het ook van buiitenaf werkt.
Van buitenaf werkt het nog steeds niet. Ik ga elders een topic openen, want dit lijkt geen probleem op mijn DS te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
SalimRMAF schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 23:38:
Een vraag over stroomonderbrekingen (stekker eruit)

Hoe gaat Synology ermee om? Kan dit problemen opleveren, als in: een HDD die onbruikbaar wordt (DS116)?
Nee, heb dit meerdere malen gehad en levert geen problemen op. Zelfs als je writecaching aan hebt hoeft dit geen probleem te zijn - alleen de schrijfactie in cache is nog niet weggeschreven op disk en raakt verloren. Als dit nou net precies je scriptie is dan kan het zijn dat die wijzigingen wél verloren gaan.

Qua DSM / OS heb ik nog niet meegemaakt dat dit issue's geeft, maar bijvoorbeeld voor een zakelijke omgeving zou je dus kunnen overwegen in ieder geval een kleine UPS te gebruiken zodat de NAS zichzelf kan leegschrijven en afsluiten.
LightStar schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 07:24:
Gisteren een RS812+ opgehaald (voor naast mijn RS812 en als upgrade van een Qnap) maar nu staat er overal op internet dat er max 3GB in kan aan geheugen klopt dit ? of heeft er al eens iemand er een 4GB stick in gehad ?
Als het een 32Bit CPU is dan is het maximaal adresseerbare geheugen voor de hele omgeving 4Gb. Als je er 4Gb ram in plaatst dan kom je adressen te kort, omdat diverse devices in het systeem ook cache e.d. hebben. Je kunt eigenlijk effectief maar 3,8 of 3,6Gb adresseren.

Maar ik zie ook mensen succesvol 4Gb gebruiken?

Zolang je je geheugen niet 100% gebruikt zou het in principe goed moeten gaan. Bovendien is het gedrag onvoorspelbaar, wellicht hebben deze mensen datacorruptie wat ze zelf nog niet door hebben.

Dus nu moet ik een 3GB So-dimm gaan zoeken?

Njah.. succes daarmee, ik vrees dat de kans groter is dat je een 2Gb versie neemt. Er zijn wel 3Gb So-dimms overigens, alleen die zijn niet zo standaard overal te krijgen.

Vraag is overigens wel of je het nodig hebt - als je net zoveel pakketjes draait als ik draai, dan krijg je die 2Gb wel vol, maar als je er vooral fileservices op gebruikt loopt het niet zo'n vaart. Op mijn DS1517+ met 8Gb is geheugen gebruik op dit moment met 22 geïnstalleerde packages: 12%
Dat is op zich zelf gek, want het zijn dezelfde packages op m'n oude 2gb NAS die er wel vaak tegen de 100% mem usage aan zat :+

[ Voor 48% gewijzigd door NiGeLaToR op 22-08-2017 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:23
pven schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 07:28:
[...]

Van buitenaf werkt het nog steeds niet. Ik ga elders een topic openen, want dit lijkt geen probleem op mijn DS te zijn.
Long-shot... maar heb je toevallig Cloud Sync draaien? Ik merkte bij sommige routers dat wanneer ik Cloud Sync druk bezig was, ik geen verbinding kon krijgen van buitenaf met de NAS (openvpn). Ook werkte online gaming niet altijd goed.

Cloud sync een snelheidslimiet opgelegd en opgelost....

Zal het wel niet zijn... maar niet geschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Laatst online: 16:36
NiGeLaToR schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:35:
[...]

Nee, heb dit meerdere malen gehad en levert geen problemen op. Zelfs als je writecaching aan hebt hoeft dit geen probleem te zijn - alleen de schrijfactie in cache is nog niet weggeschreven op disk en raakt verloren. Als dit nou net precies je scriptie is dan kan het zijn dat die wijzigingen wél verloren gaan.

Qua DSM / OS heb ik nog niet meegemaakt dat dit issue's geeft, maar bijvoorbeeld voor een zakelijke omgeving zou je dus kunnen overwegen in ieder geval een kleine UPS te gebruiken zodat de NAS zichzelf kan leegschrijven en afsluiten.

[...]

Als het een 32Bit CPU is dan is het maximaal adresseerbare geheugen voor de hele omgeving 4Gb. Als je er 4Gb ram in plaatst dan kom je adressen te kort, omdat diverse devices in het systeem ook cache e.d. hebben. Je kunt eigenlijk effectief maar 3,8 of 3,6Gb adresseren.

Maar ik zie ook mensen succesvol 4Gb gebruiken?

Zolang je je geheugen niet 100% gebruikt zou het in principe goed moeten gaan. Bovendien is het gedrag onvoorspelbaar, wellicht hebben deze mensen datacorruptie wat ze zelf nog niet door hebben.

Dus nu moet ik een 3GB So-dimm gaan zoeken?

Njah.. succes daarmee, ik vrees dat de kans groter is dat je een 2Gb versie neemt. Er zijn wel 3Gb So-dimms overigens, alleen die zijn niet zo standaard overal te krijgen.

Vraag is overigens wel of je het nodig hebt - als je net zoveel pakketjes draait als ik draai, dan krijg je die 2Gb wel vol, maar als je er vooral fileservices op gebruikt loopt het niet zo'n vaart. Op mijn DS1517+ met 8Gb is geheugen gebruik op dit moment met 22 geïnstalleerde packages: 12%
Dat is op zich zelf gek, want het zijn dezelfde packages op m'n oude 2gb NAS die er wel vaak tegen de 100% mem usage aan zat :+
Ik heb er momenteel 3GB in (1x1GB en 1x2GB), ik heb net even de CPU gecheckt (Intel Atom D2700) deze kan max 4GB aan (volgens de product specs van Intel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Ik heb een dikke week geleden mijn Seagate Business NAS vervangen door een Synology DS418j. Ik ben al mijn data 2x kwijt geraakt met die Seagate gewoon telkens na een simpele failure van 1 van mijn RAID-10 disken. De eerste keer was tijdens een RAID rebuild nadat een van de disken faalde. De 2de keer was gewoon out-of-the-blue, data niet meer accessible en na reboot bleek ineens alles weg. Bleek toen ook wel een disk read errors te geven. Telkens heb ik de defecte disk vervangen (en opgestuurd voor RMA).

Dus dan maar een Synology. Grote shock, ik lijk terug in hetzelfde vaarwater te zitten. Gisteren een warning van een groot aantal slechte sectoren op disk 4. Vanmorgen staat mijn Synology te beepen als warning dat RAID degraded is omwille van nog meer fouten op disk 4. Hij stelt voor van een check te doen bij reboot. Doe ik dus ook... Reboot (flikkerende blauwe power led) duurt echter verdacht lang. Na ongevuur een uur krijg ik een mail dat de DS418j geboot is met een degraded RAID en ik disk 4 moet vervangen.

Ik check nu net echter DSM, en de Storage Manager app toont helemaal niets! Geen volumes, zelfs geen schijven. Nu nog eens geprobeerd en Overview van Storage Manager blijft gewoon 'Loading...' !! Erger nog, ga ik naar File Station, zie ik dat de helft van mijn shares verdwenen zijn !!! Dit lijkt bijna exact hetzelfde als wat ik voor had met mijn Seagate NAS, waarbij 1 disk failure in RAID-10 toch voor data verlies zorgt ???!

PS: gelukkig heb ik wel al jaren CrashPlan en staat alles gebackupt in de cloud. Al wordt het voor de 2de keer in 2 weken tijd zo'n 1.5 TB restoren...

EDIT: de shares zijn helemaal niet verdwenen. Had effen over het hoofd gezien dat er ook een aantal encrypted shares zijn en die opnieuw moesten gemount worden na reboot 8)7 . Dat de Storage Manager echter niets kan tonen blijft wel vreemd. Zal maar beginnen met de corrupte disk eruit te halen.

[ Voor 19% gewijzigd door Twixie op 22-08-2017 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
LightStar schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:48:
[...]

Ik heb er momenteel 3GB in (1x1GB en 1x2GB), ik heb net even de CPU gecheckt (Intel Atom D2700) deze kan max 4GB aan (volgens de product specs van Intel).
Ah, je hebt 2 slots, luxe :-) mijn DS713+ had 1 slot, vandaar de 3Gb Dimm opmerking.

Maar, nog steeds vrees ik dat 4Gb niet lekker gaat werken - al kan ik er opvallend weinig realworld ervaringen van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Waah schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:36:
[...]

Long-shot... maar heb je toevallig Cloud Sync draaien? Ik merkte bij sommige routers dat wanneer ik Cloud Sync druk bezig was, ik geen verbinding kon krijgen van buitenaf met de NAS (openvpn). Ook werkte online gaming niet altijd goed.

Cloud sync een snelheidslimiet opgelegd en opgelost....

Zal het wel niet zijn... maar niet geschoten.
Die heb ik inderdaad op een oudere DS nog draaien. Ga ik ook naar kijken. Maar ... dan zou je verwachten dat ie er soms wel doorheen komt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:23
pven schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:43:
[...]

Die heb ik inderdaad op een oudere DS nog draaien. Ga ik ook naar kijken. Maar ... dan zou je verwachten dat ie er soms wel doorheen komt toch?
als die synct kom ik er niet doorheen. als die niet synct werkt het prima. Dus als die al lang klaar is zou je geen problemen moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

NiGeLaToR schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:56:
[...]

Ah, je hebt 2 slots, luxe :-) mijn DS713+ had 1 slot, vandaar de 3Gb Dimm opmerking.

Maar, nog steeds vrees ik dat 4Gb niet lekker gaat werken - al kan ik er opvallend weinig realworld ervaringen van vinden.
Als het puur gaat om de cpu, dan zou het geen probleem moeten zijn. Die adresseert het geheugen, kan die niet meer geheugen adresseren, dan ziet het OS dat geheugen gewoon niet. Stop je er 4GB in, dan kun je verwachten dat je iets van 3,7GB beschikbaar hebt.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Waah schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:51:
[...]

als die synct kom ik er niet doorheen. als die niet synct werkt het prima. Dus als die al lang klaar is zou je geen problemen moeten hebben.
Ik heb het gecontroleerd: als beide cloud syncs een groen vinkje hebben (en dus niet staant te syncen), dan werkt het nog steeds niet. Omdat het meer op een netwerk-issue lijkt, heb ik er een los topic voor gemaakt: VPN via IPsec werkt intern wel, maar van buitenaf niet

[ Voor 20% gewijzigd door pven op 23-08-2017 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:16
Ik zie door de bomen het bekende bos niet meer, daarom een vraag over het maken van een PC backup richting NAS:

Ik heb een 1512+, waarvan 3 schijven (JBOD) films/muziek zijn, de andere 2 staan in raid 1. Op de raid 1 wil ik de backup zetten. Hier staat ook al mijn timemachine van mijn MBP. (dat werkt prima!)

Met welke tool kan ik het beste een backup maken van mijn gebruikersmappen van een Windows PC.

Als ik naar Package Center kijk zie ik staan:
Active Backup for Server
Cloud station Server
Cloud Station sharesync
Cloud Sync
Glacier Backup
Hyper Backup
Hyper backup Vault
Snaphot replication
USB copy
Archiware P5
ElepahntDrive
IDrive
NAKIVO backup and replication.

Welke van deze gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

De backup optie in Windows 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 12:27
M.v.Veelen schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 22:47:
Ik met m'n grote mond: "je moet eigenlijk ook een NAS nemen...." ! Tegen een vriend van me die af en toe z'n HDD meesleept en waar ik dan weer een meuk afleveringen van diverse series op zet zodat hij ze thuis weer kan bekijken. "Oh? Heb je al een nieuw seizoen?" En dan zie ik mezelf alweer binnenkort z'n HDD aansluiten en afleveringen overzetten.

Nu heeft hij besloten om ook voor een NAS te gaan. Met een RSYNC kan ik dan zorgen dat hij "bij" blijft met bepaalde series en films, maar wat kan ik hem nu het beste aan laten schaffen als hij er verder niets bijzonders mee gaat doen behalve de NAS als opslag gebruiken om series vanaf te gaan streamen. Moet ik hem dan een "J" adviseren, eentje die de encoding voor z'n rekening neemt? Of heeft dat toch nog teveel beperkingen? Een DS115J ? Of beter een....welke?
Mocht iemand een gouden tip hebben, dan hou ik me warm (...) aanbevolen. Het kan zijn dat er een nieuw model aan zit te komen waar ik nog geen weet van heb?

Misschien een te groot risico om een Syno te nemen met maar 1 schijf. Ik kan me voorstellen dat hij ook meteen foto's van z'n kleinkind op de NAS veilig wil stellen. Dan mss toch maar beter eentje waar 2 schijven in kunnen. Zelf heb ik er eentje met 4 schijven, maar ik gebruik 'm dan ook voor veel meer dan alleen backup (er loopt ook een rsync (vice versa) naar een andere Syno op een ander adres). In zijn geval zou het dus gaan om series te syncen (gemak voor mij) en series te kijken op z'n TV én (zeer wss) foto's veilig te stellen van (klein)kinderen.....

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Twixie schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:49:
Ik heb een dikke week geleden mijn Seagate Business NAS vervangen door een Synology DS418j. Ik ben al mijn data 2x kwijt geraakt met die Seagate gewoon telkens na een simpele failure van 1 van mijn RAID-10 disken. De eerste keer was tijdens een RAID rebuild nadat een van de disken faalde. De 2de keer was gewoon out-of-the-blue, data niet meer accessible en na reboot bleek ineens alles weg. Bleek toen ook wel een disk read errors te geven. Telkens heb ik de defecte disk vervangen (en opgestuurd voor RMA).

Dus dan maar een Synology. Grote shock, ik lijk terug in hetzelfde vaarwater te zitten. Gisteren een warning van een groot aantal slechte sectoren op disk 4. Vanmorgen staat mijn Synology te beepen als warning dat RAID degraded is omwille van nog meer fouten op disk 4. Hij stelt voor van een check te doen bij reboot. Doe ik dus ook... Reboot (flikkerende blauwe power led) duurt echter verdacht lang. Na ongevuur een uur krijg ik een mail dat de DS418j geboot is met een degraded RAID en ik disk 4 moet vervangen.

Ik check nu net echter DSM, en de Storage Manager app toont helemaal niets! Geen volumes, zelfs geen schijven. Nu nog eens geprobeerd en Overview van Storage Manager blijft gewoon 'Loading...' !! Erger nog, ga ik naar File Station, zie ik dat de helft van mijn shares verdwenen zijn !!! Dit lijkt bijna exact hetzelfde als wat ik voor had met mijn Seagate NAS, waarbij 1 disk failure in RAID-10 toch voor data verlies zorgt ???!

PS: gelukkig heb ik wel al jaren CrashPlan en staat alles gebackupt in de cloud. Al wordt het voor de 2de keer in 2 weken tijd zo'n 1.5 TB restoren...

EDIT: de shares zijn helemaal niet verdwenen. Had effen over het hoofd gezien dat er ook een aantal encrypted shares zijn en die opnieuw moesten gemount worden na reboot 8)7 . Dat de Storage Manager echter niets kan tonen blijft wel vreemd. Zal maar beginnen met de corrupte disk eruit te halen.
Ik moest ff zoeken, maar gevonden, en wellicht kun je er iets mee...

Ik had problemen bij een raid 1 opstelling in een 2-bay NAS.

Geen idee of het vergelijkbaar is, maar hier is de post en het antwoord van @Verwijderd daaronder.
albino71 in "Check je SMART"

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windvanger
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 21:02
Al een hele tijd draai ik naar volle tevredenheid de Unifi Controller via Docker (jacobalberty/unifi).
Sinds de laatste updates is het ook mogelijk om een certificaat toe te voegen via Let's Encrypt. Door het toevoegen van de cert.pem, privkey.pem en chain.pem kan er een beveiligde verbinding worden ingezet. Even tussen door: ik had altijd certificaten van Startcom, maar goed deze worden niet meer vertrouwd...
Mijn NAS (713+) is bereikbaar via https://nas.mijndomein.nl en is voorzien van een Let's Encrypt certificaat. Dit certificaat wordt automatisch vernieuwd.
De Unifi controller is bereikbaar via unifi.mijndomein.nl. Nu ben ik opzoek naar hoe ik het certificaat van mijn controller kan vernieuwen.
Bijvoorbeeld om een Certbot container te maken via Docker. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik heb gezocht, maar tot nu toe nog niet het juiste resultaat kunnen bereiken.
Nu heb ik het domein via de ingebouwde interface van Synology geregistreerd. Vervolgens het certificaat geëxporteerd en in de map gezet van de Unifi controller. Is dit ook te automatiseren via de taakplanner door een "gebruiker gedefinieerd script" aan te maken?
Ik hoor graag of een van jullie hier ervaring mee heeft...

• FlorisVN
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 15:58
TFZ61 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 20:13:
Ik zie door de bomen het bekende bos niet meer, daarom een vraag over het maken van een PC backup richting NAS:

Ik heb een 1512+, waarvan 3 schijven (JBOD) films/muziek zijn, de andere 2 staan in raid 1. Op de raid 1 wil ik de backup zetten. Hier staat ook al mijn timemachine van mijn MBP. (dat werkt prima!)

Met welke tool kan ik het beste een backup maken van mijn gebruikersmappen van een Windows PC.

Als ik naar Package Center kijk zie ik staan:
Active Backup for Server
Cloud station Server
Cloud Station sharesync
Cloud Sync
Glacier Backup
Hyper Backup
Hyper backup Vault
Snaphot replication
USB copy
Archiware P5
ElepahntDrive
IDrive
NAKIVO backup and replication.

Welke van deze gebruiken jullie?
Hi,
Active Backup for Server is daar geschikt voor, en voor gemaakt !

• pven
  • Niet online
Ik zit nog steeds wat met VPN te spelen. Momenteel kijk ik naar PPTP, en heb het grotendeels werkend. :)

Maar ik zit natuurlijk niet-voor-niets in dit topic.

Ik heb twee DS'en: een DS410 en een DS214+. Als ik via PPTP naar mijn netwerk verbind dan moet ik daarna het onderstaande uitvoeren:
code:
1
route add <IP DS> mask 255.255.255.0 10.0.0.1

Waar ik voor <IP DS> het lokale IP van een van de DS'en invul. Het rare: voor mijn DS410 gaat dat goed, maar voor mijn DS214+ niet. Ik kan de route maken, maar daarna is de DS214+ nog steeds onbereikbaar. De DS410 is dus wel bereikbaar.

Heb ik ergens een optie op mijn DS214+ gemist? :?

Pagina: 1 ... 4 ... 185 Laatste

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
  • ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
  • ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
  • ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).