Graag wil ik een DS918+ kopen, hierop zal ik backups maken van mijn iMac en Macbook. Tevens wordt dat ding vol gezet met foto's, filmpjes en andere zooi.
Ook wil ik er Windows 7 op draaien, ivm noodzakelijke windows software.

Dat heb ik nu in Parallels op mijn iMac, daar wil ik vanaf dus dat wil ik op de DS918+ doen.
Ergens zit ik te twijfelen tussen de DS718+ en de DS918+, echter met het beeld op de toekomst liever wat groter. En heb je mogelijk in de toekomst mogelijk meer aan. Want zo'n nas koop je niet voor een jaartje als je mij vraagt. Er komen 4x 4TB WD Red schrijven in. In een Raid 10 configuratie.
Vraag; kan ik deze raid 10 later nog uitbreiden? Gewoon één voor één een grotere harddisk erin zetten, wachten als de array gerebuild is en hetzelfde doen met de volgende schijf?
Ook heb ik mij ingelezen over de SHR van Synology, echter lijkt dat allemaal mooi, toch ga ik liever voor veilig en maakt het mij eigenlijk niet uit als ik de helft van de schijfruimte mis.Op moment van schrijven gebruik ik 3TB aan ruimte, ik ga dus naar 8TB aan ruimte. Het is al ruimschoots uitgemeten zeg maar.
In mijn prille leven heb ik al een aantal keren een harddisk stuk gehad, dus altijd blij met een Raid 1 opstelling. Daarom wou ik daar nu ook voor gaan en niet voor een SHR, want geen idee hoe dat gekke ding 12TB en 4TB voor beveiliging kan gebruiken. Eigenlijk maakt het mij ook niet veel uit, raid 1 heeft altijd bij mij gewerkt.
In mijn iMac zaten standaard 2 x 4GB Hynix HMT451S6BFR8A - RD NA AA geheugenstripjes.
specs
Synology schrijft geheugen voor de DS918+ welke aan deze specs voldoen. Zie
hierrr
Ook heb ik de DS418play gezien, maar de DS918+ is nog geen 10% duurder. Heeft een Quad core en lijkt mij gewoon een vet ding!

Als iemand er anders over denkt, laat het gerust horen.
Een aantal vragen;

- De standaard iMac geheugenstrips voldoen aan de specs van Synology, iemand ervaring met deze Hynix geheugen in de DS918+??
- Kan ik de raid 10 later nog uitbreiden als de zooi vol zit?
- Is raid 10 verstandig?
- Zou er binnenkort een nieuwere Synology nas uitkomen waardoor er een price-drop van de DS918+ komt??

PS voor backup gebruik ik momenteel een TimeCapsule 2TB. Voor backup van de nieuwe DS918+ wil ik een DS214SE of DS212j op een andere locatie neer zetten. Hyperbackup erop en gaan met die banaan. EdgeRouter X site-to-site vpn is al werkend.

Momenteel druk ik alle foto's en filmpjes in de Stack.
fototjeee erbij