Ik heb een vraag voor de Synology experts hier, gezien ik er zelf eigenlijk nooit mee gewerkt heb. ik hoop dat julie mij kunnen helpen, want ik zit vast hierin:
Wij hebben op het werk in een legacy omgeving nog een synology staan voor data opslag. (een DS1813+)
Deze is laatst compleet vastgelopen. we hebben hem gereboot, waar hij 4 dagen in bleef hangen voordat hij weer werkte.
na deze reboot is het systeem gezond (vind het systeem zelf), hoewel de schijf nu wel vol is. op de 10.8 TB raidset staat volgens de synology 16.7 exabyte aan data. (1 exabyte is 1000 petabyte, 1 petabyte is 1000 terabyte, ik heb dus 16,7 miljoen terabyte aan data aldus de synology)
In deze legacy omgeving heb ik niet nog is 10TB aan ruimte om deze data te kopieren. ik wil graag dus het systeem herstellen zonder schade aan de data.
Ik heb dit probleem op google opgezocht, maar vond niets wat hier op leek (er is blijkbaar een veelvorkomend probleem met cloudstation dat ik tegenkom bij het googlen, maar dat heeft deze Synology niet, en daarbij gaat het hooguit om een onverklaarbare terabyte binnen het limiet, nooit buiten het limiet, en zeker niet met dit soort getallen)
Gezien mijn weinige ervaring heb ik er nog niet veel mee durven doen. de data is redelijk belangrijk, en een backup is er alleen van een gedeelte van de data.
(helaas werk ik hier pas kort, en heb ik dit probleem nog niet kunnen adresseren)
Het gaat om 4X 4TB disks in een synology raid.
Is er nog een manier om dit weer op orde te krijgen? of moet ik gewoon de synology gaan uitfaseren en vervangen door iets profesioneels?
alvast bedankt voor de moeite van het doorlezen :-)