[Synology] Vraag en antwoord - deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 31 ... 186 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-07 23:22
Heb gevonden dat het eigenlijk de Cloud Station Server was die alles vertraagde. Had groot aantal bestanden van windows met Cloud Sation naar cloud sation server gebackupt en wat de disk load heel hoog maakte en dit vertraagde het streamen en hyper backups.
Nu nog eens bekijken hoe ik best backups maak vanop windows zonder alles te moeten vertragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peschinl
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-10 00:09
Viper® schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 17:52:
Ik heb sinds een paar weken dat mijn synology schijven niet meer in standy gaat. Dit deed hij vroeger na een uur.
De HDD sluimerstand staat nog wel gewoon op 1 uur.
had ik (en nog iemand hier) last van, paar bladzijdes terug. Echte oorzaak konden we niet vinden, maar als je hibernation timeout verzet naar 20 minuten (of een ander tijdstip) dan gaat ie gewoon weer op standby. Daarna heb ik 'm weer op 1 uur gezet en dat doet ie nu ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 08:53
In je nas zitten toch energie zuinige disks, waarom dan sluimerstand?
Dat is volgens mij zelfs slecht voor je bijvoorbeeld WD Red.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Iemand een idee waar het command uit de TS bij mij niet werkt?

code:
1
syno_disk_ctl --wd-idle -s300 /dev/sda

4 schijven, sda t/m sdd
sda = WD Blue 6TB met ~7500 uur
sdb = Samsung HD204UI ~40000 uur
sdc = WD Blue 6TB met ~ 400 uur
sdd = WD Blue 6TB met ~ 7500 uur

De nieuwe Blue (sdc) heb ik met UBCD al aangepast met WDidle3 naar s300. Daarvan loopt de LCC niet op. Ik maak mij meer zorgen om de twee "oude" Blue's (sda en sdd). Die hebben nu al een LCC van ~ 600.000 ! :X

Geprobeerd om WDidle3 dus aan te passen, maar via Synology (root @ putty) geeft bovenstaand command helemaal geen gegevens terug en de LCC blijft voor die twee schijven gewoon oplopen. Enkel bij sdc krijg ik informatie terug en dat is net de schijf die ik al succesvol had aangepast via de PC. De twee andere schijven aansluiten op de PCen ubcd - WDidle3 geeft met elk command het volgende terug:

code:
1
VSCSendKey CMD Error 51 04 10 4F 00 00 B0

Google geeft mij geen oplossing. Enkel WD contacten. Maar ik vermoed dat dat weinig gaat opleveren.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Zie dat @Joster onlangs iets soortgelijks had. Jij misschien al een oplossing gevonden voor jouw probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:31

pietje63

RTFM

wvkreg schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 09:50:
In je nas zitten toch energie zuinige disks, waarom dan sluimerstand?
Dat is volgens mij zelfs slecht voor je bijvoorbeeld WD Red.
Sluimerstand als je nas een paar uur niets doet is altijd beter.
De Red heeft een andere afstelling tav wanneer de Head in rust wordt gezet. Dat is een kwestie ban seconden, die bij nas disks iets hoger is om beter aan te sluiten op streaming. Dat in mijn eigen niet juiste woorden :+ dat staat iig lost van hibernation

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
En heb je advanced hdd hibernation vinkje en deep sleep for expansion unit ook aanstaan?
Ik heb hier altijd over getwijfeld en dus staan ze uit. Wat is jullie advies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-09 12:36
Wil weer eens een synology aan gaan schaffen. Nu heb ik geen haast en zat te kijken wanneer jaargang 2019 op de markt komt, volgens mij is dit meestal rond oktober.

Is het handig om te wachten? Of zijn de verschillen zo klein dat dat niet zo veel uitmaakt?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Artbij schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 16:11:
Wil weer eens een synology aan gaan schaffen. Nu heb ik geen haast en zat te kijken wanneer jaargang 2019 op de markt komt, volgens mij is dit meestal rond oktober.

Is het handig om te wachten? Of zijn de verschillen zo klein dat dat niet zo veel uitmaakt?
zit een beetje met hetzelfde, echter houdt Synology vaak ook wel twee jaar aan en dat zou inhouden volgend jaar pas nieuwe modellen. :)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-10 16:20
Ik zie hier verschillende meningen over wanneer de Synology in slaapstand mag, ik heb er gewone schijven inzitten en deze draaien continue en mijn NAS gaat eigenlijk nooit in slaapstand.

Hoe hebben jullie dit ingesteld en is het beter om de schijven wel in slaapstand te laten gaan? De meningen zijn er nogal over verdeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-10 08:05
Freakster86 schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 12:14:

Zie dat @Joster onlangs iets soortgelijks had. Jij misschien al een oplossing gevonden voor jouw probleem?
Nee, helaas niet. Niemand had hier een antwoord en ik heb zelf verder ook niet echt meer verder gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechVolger
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 27-08 22:10
Beste Tweakers,

Zit er al enige tijd over te denken om de Synology DS718+ aan te schaffen. Ik wil hem o.a als NAS gebruiken maar ook als Dedicated Minecraft server voor mijn vrienden (Max.5 pers. Vanilla). Mijn vraag is of de CPU dat aan kan ook nadat alles vol is gebouwd op de server?

Het ram geheugen moet daarvoor natuurlijk al vergroot worden. Iemand met enige ervaring hosten van je eigen MC server op een NAS?

B.v.d,

• hansat
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:34
oeps

[ Voor 99% gewijzigd door hansat op 16-08-2018 12:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:36

kraats

Ik rol

@hansat lukt me niet om te installeren op mijn SYNOLOGY., heb je tips? ;) :P

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• hansat
Nas opnieuw opstarten wel de goede gebruiken voor de nas
:(

[ Voor 24% gewijzigd door hansat op 16-08-2018 13:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@hansat:

Slaap rustig verder.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:50

TommyGun

Stik er maar in!

Dit is een Synology topic @hansat ...

[ Voor 16% gewijzigd door TommyGun op 16-08-2018 12:02 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik draai al sinds dag en jaren DSM5.2 op mijn DS416+ omdat er in vroeger issues waren met upgraden naar versie 6 in combinatie met de sonarr, couchpotato en sabnzbd packages. Ik heb me er sindsdien niet aan gewaagd, zou dat nu beter moeten gaan?

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Joster schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:44:
[...]

Nee, helaas niet. Niemand had hier een antwoord en ik heb zelf verder ook niet echt meer verder gezocht.
Oké, jammer. Dan laat ik het LCC verhaal maar voor wat het is. Kan er zelf ook geen oplossing voor vinden. WDidle3 config bestanden in DSM aanpassen werkt averechts. Het doet nies voor de twee bewuste schijven, maar het verwijdert wel de /s300 van de nieuwe schijf. Die ging van 150 naar 6k binnen een dag... Dat inmiddels weer gerepareerd met WDidle3 via Freedos. Afijn, hopen dat de schijven het blijven doen. Las nog wel geruststellende posts waarin men claimde tegen de 5 miljoen LCC aan te zitten en de schijf het nog prima deed. Als dat een indicatie is, dan hebben ze nog een lang leven voor de boeg :)

I.v.m. bovenstaande inmiddels wel aan de slag gegaan met het maken van backups. Inmiddels via webdav backup taak aangemaakt richting Stack. Dat werkt hartstikke goed. Daarmee is mijn belangrijkste data veilig. Alleen nu vroeg ik mij af hoe ik het beste instellingen alle andere packages kan veilig stellen? Dus Sonarr, Sabnzbd etc. Alleen door /usr/local te kopiëren en ergens te bewaren?

• shorty2017
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12-09 10:28
Ik wil graag telnet gebruiken op de nas,
mijn proccessor info
Linux DiskStation 3.2.40 #23739 SMP Fri Jun 8 12:47:53 CST 2018 armv7l GNU/Linux synology_comcerto2k_ds414j

Ik vond dat ik dan ./syno-i686-bootstrap_1.2-7_i686.xsh moest installeren, echter krijg ik de melding :
root@DiskStation:/volume1/homes/gkorthagen/bootstrap# ipkg
sh: /opt/bin/ipkg: cannot execute binary file: Exec format error

Heb ik dan de verkeerde binary install gedaan?

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Klein vraagje waar ik het antwoord niet op kan vinden, is het mogelijk om de Synology in the stellen dat automatisch de users die zijn ingelogd op verschillende (Windows) netwerkshares uit te loggen na een minuut (van inactiviteit)? Een setting of doormiddel van een script oid.

Probleem is dat er meerdere users zijn met hun eigen login, nu zijn er ook pc`s die openbaar zijn waar iedereen moet kunnen inloggen op zijn share maar dat deze automatisch na een minuut oid uitlogt dat je met een andere user weer kan aanloggen.

[ Voor 30% gewijzigd door rikadoo op 16-08-2018 19:34 ]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• TheNameIsBart
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Gebruikt iemand hier DS file i.c.m. Android om foto's automatisch te backuppen? Ik heb zelf een iPhone en daar is dit niet automatisch mogelijk zonder de app op te starten. Is dit met Android anders? Android is daar meestal wat makkelijker in en op Google vindt ik tegenstrijdige berichten.

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:03
Psvtje10 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 19:39:
Gebruikt iemand hier DS file i.c.m. Android om foto's automatisch te backuppen? Ik heb zelf een iPhone en daar is dit niet automatisch mogelijk zonder de app op te starten. Is dit met Android anders? Android is daar meestal wat makkelijker in en op Google vindt ik tegenstrijdige berichten.
Kan dat ook niet met DS Photo en dan “achtergrond” toestaan in de instellingen?

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-10 16:20
rikadoo schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 19:30:
Klein vraagje waar ik het antwoord niet op kan vinden, is het mogelijk om de Synology in the stellen dat automatisch de users die zijn ingelogd op verschillende (Windows) netwerkshares uit te loggen na een minuut (van inactiviteit)? Een setting of doormiddel van een script oid.

Probleem is dat er meerdere users zijn met hun eigen login, nu zijn er ook pc`s die openbaar zijn waar iedereen moet kunnen inloggen op zijn share maar dat deze automatisch na een minuut oid uitlogt dat je met een andere user weer kan aanloggen.
Ik ben hier inderdaad ook naar opzoek, enkele windows computers hier zou het fijn zijn om even snel in en uit te loggen op een andere user die toegang heeft tot andere shares. Ik kijk mee :)

• TheNameIsBart
  • Niet online
TerrorSource schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 19:40:
[...]

Kan dat ook niet met DS Photo en dan “achtergrond” toestaan in de instellingen?
Nee, dat werkt enkel als de app al eens gestart is en op de achtergrond draait. Dus wanneer je deze volledig afsluit (dubbel klik op home knop en omhoog vegen) is dit niet meer mogelijk. Op mijn iPhone hoeft het niet te werken, ik gebruik daar iCloud voor. Echter voor mijn zus haar mobiel (met Android) ben ik op zoek naar ervaringen van anderen.

• makooy
Psvtje10 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 21:08:
[...]

Nee, dat werkt enkel als de app al eens gestart is en op de achtergrond draait. Dus wanneer je deze volledig afsluit (dubbel klik op home knop en omhoog vegen) is dit niet meer mogelijk. Op mijn iPhone hoeft het niet te werken, ik gebruik daar iCloud voor. Echter voor mijn zus haar mobiel (met Android) ben ik op zoek naar ervaringen van anderen.
Misschien dat je daar een app kan vinden die andere apps altijd op de background kan laten werken?

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-10 01:02
Psvtje10 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 19:39:
Ik gebruik FolderSync op mijn Android. Die doet gewoon op de achtergrond syncen naar een map op mijn Synology.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

• TheNameIsBart
  • Niet online
Xyphoid schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 22:19:
[...]

Ik gebruik FolderSync op mijn Android. Die doet gewoon op de achtergrond syncen naar een map op mijn Synology.
Top, dan is er in ieder geval een mogelijkheid. Hoe bevalt ‘ie? Ben je FolderSync gaan gebruiken omdat DS file/DS photo niet naar wens werkt of heb je deze nooit geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Laatst online: 04-10 01:02
Psvtje10 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 22:32:
[...]

Top, dan is er in ieder geval een mogelijkheid. Hoe bevalt ‘ie? Ben je FolderSync gaan gebruiken omdat DS file/DS photo niet naar wens werkt of heb je deze nooit geprobeerd?
Ik had DS file gebruikt, maar syncen bleef vaak hangen of startte niet op de aangegeven tijd en gaf soms fouten. Ben er niet achter gekomen waarom dat was. Zo te lezen nog steeds niet opgelost dus. Dus toen FolderSync gevonden.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Heeft iemand enig idee hoe ik onderstaande foutmelding kan oplossen?

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/f4aPB8/nas2.jpg

Om de zoveel weken treed dit probleem op en ik weet niet waar ik het moet zoeken.

Alles wat op de afbeelding staat is correct ingesteld.

De NAS staat bij mijn ouders in een andere woonplaats en wordt eigenlijk alleen voor Cloud station gebruikt op mijn iMac en MacBook om alles synchroon te houden.

Ik vermoed dat het met de particuliere internet verbinding te maken heeft van ziggo, maar zou graag willen weten wat ik precies moet aanpassen om dit in de toekomst te voorkomen zodat ik extern kan blijven inloggen.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Unidentified schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 23:37:

[afbeelding]

Om de zoveel weken treed dit probleem op en ik weet niet waar ik het moet zoeken.

De NAS staat bij mijn ouders in een andere woonplaats en wordt eigenlijk alleen voor Cloud station gebruikt op mijn iMac en MacBook om alles synchroon te houden.

Ik vermoed dat het met de particuliere internet verbinding te maken heeft van ziggo, maar zou graag willen weten wat ik precies moet aanpassen om dit in de toekomst te voorkomen zodat ik extern kan blijven inloggen.
Heeft de NAS wel een vast ip-adres op het interne netwerk? (in de router ingesteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:52

Wokschotel

Op 6 wielen

De webserver van m'n DS211j reageert niet meer. Ik kan de NAS wel benaderen via SSH, ik kan hem pingen, alle bestanden zijn via NFS/SMB gewoon bereikbaar, Synology Assistant werkt gewoon... Maar de webinterface? Niets, vanaf geen enkele PC of laptop. Iemand een idee,behalve hem rebooten?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:34

lasharor

7 december 2004

Unidentified schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 23:37:

[afbeelding]

Ik heb hier ook problemen mee. Altans, zie nooit dit scherm omdat ik die interface niet gebruik. Bij een restart werken al die port forwarding opties die je in de interface van je synology instelt vaakt niet meer. Hoe heb je je poorten open gezet? In je router of via je synology?

Doe eens bij "externe toegang" een nieuwe regel toepassen (open een random poort via die interface) en pas dit toe (opslaan). Is je NAS hierna weer bereikbaar via het externe netwerk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:54

KroeT

[...]

shoombak schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 12:04:
Ik draai al sinds dag en jaren DSM5.2 op mijn DS416+ omdat er in vroeger issues waren met upgraden naar versie 6 in combinatie met de sonarr, couchpotato en sabnzbd packages. Ik heb me er sindsdien niet aan gewaagd, zou dat nu beter moeten gaan?
Ik heb mijn 216play op DSM 6.2 draaien en heb al een jaar chagrijnig niet omgekeken naar die packages omdat het steeds niet werkte. NZBGet draait wel goed, maar Couchpotato en Sickbeard werkten al die tijd niet. Sonarr overigens weer wel.
Ik heb net even Couchpotato voor je getest, dat werkt nu wel. In de changelog staat ook iets over dat de permissies zijn aangepast voor DSM 6.

N=1 natuurlijk, dus updaten op eigen risico. Maar ik ben blij dat je de vraag stelde, want dat zorgde ervoor dat ik weer eens enthousiast ging kijken of het eigenlijk inmiddels al werkte.

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slujje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-10 09:34
Ik kwam er vorige week achter dat mijn auto backup, via ds photo backup, vanaf mijn android nokia 8 niet meer werkt. Ik wilde daarop de settings van DS photo - backup controleren, maar elke keer als ik die settings probeer te openen crashed de app. Daarom krijg ik de backup niet meer aan de gang.

Inloggen in de app en foto's kijken gaat prima, ook als ik de backup folder bekijk. Op de telefoon van mijn vriendin werkt het wel, het lijkt dus specifiek aan mijn telefoon te liggen.

Het is een nokia 8 op android 8.1 met security patch van augustus. Wat ik al heb gedaan:\
- DSM bijgewerkt
- DS photo bijgewerkt
- DS photo opnieuw geinstalleerd (op de telefoon)
- Op andere telefoon (android) werkt het wel

Heeft iemand hier toevallig een oplossing voor ? of weet wat het probleem is ?

[ Voor 11% gewijzigd door Slujje op 21-08-2018 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Slujje schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 09:49:
Ik kwam er vorige week achter dat mijn auto backup, via ds photo backup, vanaf mijn android nokia 8 niet meer werkt. Ik wilde daarop de settings van DS photo - backup controleren, maar elke keer als ik die settings probeer te openen crashed de app. Daarom krijg ik de backup niet meer aan de gang.

Inloggen in de app en foto's kijken gaat prima, ook als ik de backup folder bekijk. Op de telefoon van mijn vriendin werkt het wel, het lijkt dus specifiek aan mijn telefoon te liggen.

Het is een nokia 8 op android 8.1 met security patch van augustus. Wat ik al heb gedaan:\
- DSM bijgewerkt
- DS photo bijgewerkt

Misschien dat er iets van caching is achter gebleven?
Wil je dit eens proberen:
1. Verwijder ds Photo
2. Clear cache op je telefoon
3. Installeer ds Photo.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Slujje schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 09:49:

- DSM bijgewerkt
- DS photo bijgewerkt

Onder Settings --) Apps --) DS photo --> Storage:
Clear Cache, en als dat niet werkt Clear Data
doet vaak al wonderen. :)

Had eigenlijk verwacht dat dat bij een reinstall al zou gebeuren maar het kan nooit kwaad.

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slujje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-10 09:34
SmiGueL schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:41:
[...]

Onder Settings --) Apps:
Clear Cache, en als dat niet werkt Clear Data
doet vaak al wonderen. :)

Had eigenlijk verwacht dat dat bij een reinstall al zou gebeuren maar het kan nooit kwaad.
Bedankt. Clear cache was niet genoeg, maar clear data hielp. Foto backup is alweer bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-10 17:18
1 schijf van mijn ds211+ is vastgelopen en blijft op 90% van de smarttest hangen. Ik heb een dagelijkse backup van de nas. Wat zijn de vervolgstappen?

Schijf via opslagbeheer verwijderen en hopen dat die het weer doet? Of gewoon schijf er fysiek uithalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-10 11:51
Deef_K schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 18:23:
1 schijf van mijn ds211+ is vastgelopen en blijft op 90% van de smarttest hangen. Ik heb een dagelijkse backup van de nas. Wat zijn de vervolgstappen?

Schijf via opslagbeheer verwijderen en hopen dat die het weer doet? Of gewoon schijf er fysiek uithalen?
Dit volgen: https://www.howtogeek.com...ive-in-your-synology-nas/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-10 18:07
Ik heb nu 5 keer in 2 maanden tijd gehad dat men probeerde aan te melden op mijn NAS. Dit zal hoogstwaarschijnlijk onmogelijk zijn bij mij, omdat ik 2 traps-verificatie heb ingesteld, en een IP adres na 5 pogingen word geblokkeerd.
Vraag hierbij: Blijft een geblokkeerd IP adres permanent geblokkeerd, totdat ik dat zelf ophef?

1 keer was het IP adres in amsterdam, de andere keren Rusland.

Eigenlijk voor die tijd nooit meldingen gehad dat er geprobeerd is in te loggen, en nu dus 5 keer in 2 maanden.

Zijn er meer mensen die dit ervaren?

Ben ik echt veilig?
Op alle account zit (2 traps verificatie), het Admin account heeft ook een random letters cijfers wachtwoord.
Zijn er andere manieren om binnen te komen in mijn NAS? En bestanden te kunnen zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MxMayne1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-10 11:06

MxMayne1

Blijf kalm en grappig

Ik zit met het volgende:

Mijn DS112j download zo nu en dan een 4k film die ik op mijn Nvidia Shield wil afspelen. Soms gaat het goed, maar meestal ondervind ik haperingen. Nu verwacht ik geen wonderen van mn ds112j maar ik vraag me af waar de bottleneck zit. Mijn internet (lijkt me niet), de verbinding tussen ds en de Shield (devolo of wifi 20mb/s), de Shield zelf, de processor van de ds, ram van de ds?

Lege virente, virent cuncta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

Buffalo schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:16:
Ik heb nu 5 keer in 2 maanden tijd gehad dat men probeerde aan te melden op mijn NAS. Dit zal hoogstwaarschijnlijk onmogelijk zijn bij mij, omdat ik 2 traps-verificatie heb ingesteld, en een IP adres na 5 pogingen word geblokkeerd.
Vraag hierbij: Blijft een geblokkeerd IP adres permanent geblokkeerd, totdat ik dat zelf ophef?

Eigenlijk voor die tijd nooit meldingen gehad dat er geprobeerd is in te loggen, en nu dus 5 keer in 2 maanden.

Ben ik echt veilig?
Op alle account zit (2 traps verificatie), het Admin account heeft ook een random letters cijfers wachtwoord.
Zijn er andere manieren om binnen te komen in mijn NAS? En bestanden te kunnen zien?
Hoe lang het ip-adres geblokkeerd wordt, kun je zelf instellen. Naar mijn mening ben je voldoende veilig.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

B.Lensen schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:27:
Ik zit met het volgende:

Mijn DS112j download zo nu en dan een 4k film die ik op mijn Nvidia Shield wil afspelen. Soms gaat het goed, maar meestal ondervind ik haperingen. Nu verwacht ik geen wonderen van mn ds112j maar ik vraag me af waar de bottleneck zit. Mijn internet (lijkt me niet), de verbinding tussen ds en de Shield (devolo of wifi 20mb/s), de Shield zelf, de processor van de ds, ram van de ds?
Internet -> als hij eerst download en daarna afspeelt lijkt me van niet
Verbinding ds & shield: kan goed; wat is de bitrate van het bestand en hoe snel is de verbinding (4K is ongeveer 30-40 mb/s volgens https://4k-uhd.nl/ en jij hebt het over 20mb/s).
Shield; geen idee
DS (ram/processor); het streamen zou een lage belasting moeten zijn. Maar als hij tegelijk ook nog andere taken heeft kan de (budget en 6 jaar oude) DS112j natuurlijk goed overbelast raken. Dit zou je in de resource monitor kunnen bijhouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MxMayne1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-10 11:06

MxMayne1

Blijf kalm en grappig

pietje63 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:38:
[...]

Internet -> als hij eerst download en daarna afspeelt lijkt me van niet
Verbinding ds & shield: kan goed; wat is de bitrate van het bestand en hoe snel is de verbinding (4K is ongeveer 30-40 mb/s volgens https://4k-uhd.nl/ en jij hebt het over 20mb/s).
Shield; geen idee
DS (ram/processor); het streamen zou een lage belasting moeten zijn. Maar als hij tegelijk ook nog andere taken heeft kan de (budget en 6 jaar oude) DS112j natuurlijk goed overbelast raken. Dit zou je in de resource monitor kunnen bijhouden
resource monitor checken tijdens streamen en een goede cat 6 kabel (laten) trekken zou al een stuk beter moeten gaan.

Lege virente, virent cuncta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:12

Ben ik echt veilig?
Dat ligt er ook maar net aan wat je allemaal aan poorten naar de buitenwereld hebt open staan. Ik had dit met enige regelmaat. Er zijn een aantal dingen die je als aanvullende beveiliging kan instellen:

- In de firewall IP reeksen uit landen waarvan je geen verkeer verwacht (Rusland?) te blokkeren, of beter nog, alleen IP reeksen toestaan uit landen waarvan je dat wel verwacht.Voer hier ook je interne IP reeks op.
- Automatisch blokkeren strakker instellen, ik heb dit op 3x verkeerd binnen 24u.
- Services die je naar buiten open hebt staan configureren op niet standaard poorten.
- Alles wat niet direct aan open internet hoeft te hangen verstoppen achter een VPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

Ben ik echt veilig?
Draai je alles @ standaard poorten?
Ik heb bij mij alles op zelfbedachte, totaal random poorten draaien. Scheelt hoop/denk ik ook al aanzienlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-10 18:07
pietje63 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:34:
[...]

Hoe lang het ip-adres geblokkeerd wordt, kun je zelf instellen. Naar mijn mening ben je voldoende veilig.
Thanks, ik zal e.e.a vanavond eens nalopen.
gastje01 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 15:57:
[...]

Dat ligt er ook maar net aan wat je allemaal aan poorten naar de buitenwereld hebt open staan. Ik had dit met enige regelmaat. Er zijn een aantal dingen die je als aanvullende beveiliging kan instellen:

- In de firewall IP reeksen uit landen waarvan je geen verkeer verwacht (Rusland?) te blokkeren, of beter nog, alleen IP reeksen toestaan uit landen waarvan je dat wel verwacht.Voer hier ook je interne IP reeks op.
- Automatisch blokkeren strakker instellen, ik heb dit op 3x verkeerd binnen 24u.
- Services die je naar buiten open hebt staan configureren op niet standaard poorten.
- Alles wat niet direct aan open internet hoeft te hangen verstoppen achter een VPN.
Bedankt voor de info. Ik zal er eens induiken. Is het ook niet zo dat mijn router al standaard alles blokkeert? Tenzij opengezet? Voor een aantal services op de Syno heb ik portforwarding ingesteld op de router. Geen regel is toch meestal blokkeren?

Wat bedoel je precies met niet direct aan open internet hoeft te hangen achter een VPN zetten?
tozzke schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 17:03:
[...]

Draai je alles @ standaard poorten?
Ik heb bij mij alles op zelfbedachte, totaal random poorten draaien. Scheelt hoop/denk ik ook al aanzienlijk :)
Ja standaard poorten voor zover ik weet. Die Synology aangeeft zeg maar.
Kan ik willekeurig poorten kiezen dan? Dan moet je toch eerst weten of ze al ergens anders voor gebruikt worden?

• Nivali
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-10 09:36
Hallo,

Ik heb sinds kort een probleem met mijn OpenVPN server op mijn Synology. Ik kan verbinden met de VPN. Ik kan ook het file system van de NAS aan via \\10.0.0.100. Maar zoon beetje alles wat via de browser draait werkt niet, ik krijg een witte pagina waar je nog geen rechter muis knop op kunt doen.

Het gaat dus om de DSM webinterface, nzbget, ect. niks werkt via VPN. Via LAN werkt het allemaal zonder problemen. Dit is ontstaan nadat ik de OpenVPN server heb geupdate naar de laatste versie.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortexmerc
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:06
Mijn DS1515+ stond powered off ineens en met geen mogelijkheid meer aan te zetten. geen reactie of piep. extra geheugen er eens uitgehaald, disken uitgehaald, andere kabel. geen reactie.

dus ik denk powersuply of cpu kapot ?

Nu als ik deze opstuur zonder disken en ik krijg een andere DS1515+ terug kan ik dan gewoon mijn disken erin zetten en opstarten? aangezien alle DSM en alle config op mijn oude disken staat of is het zo simpel niet? (eerste lege disk erin en dsm installatie / configuratie dan die eruit en mijn oude disken erin?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asclepius8
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-10 16:02
Vortexmerc schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 20:45:
Mijn DS1515+ stond powered off ineens en met geen mogelijkheid meer aan te zetten. geen reactie of piep. extra geheugen er eens uitgehaald, disken uitgehaald, andere kabel. geen reactie.

dus ik denk powersuply of cpu kapot ?

Nu als ik deze opstuur zonder disken en ik krijg een andere DS1515+ terug kan ik dan gewoon mijn disken erin zetten en opstarten? aangezien alle DSM en alle config op mijn oude disken staat of is het zo simpel niet? (eerste lege disk erin en dsm installatie / configuratie dan die eruit en mijn oude disken erin?)
En open maken, dan de groene en een zwarte pin verbinden op de ATX connector? Gaat ie dan wel aan? Heb hetzelfde probleem met een ds1815, die is ook stuk sinds gisteren, Synology wil graag een RMA uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortexmerc
Asclepius8 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 20:48:
[...]

En open maken, dan de groene en een zwarte pin verbinden op de ATX connector? Gaat ie dan wel aan? Heb hetzelfde probleem met een ds1815, die is ook stuk sinds gisteren, Synology wil graag een RMA uitvoeren.
hey, ambetant... ik lees eigenlijk wel veel soortgelijke issues met een cpu bug.
Ik zou eigenlijk liever niet zelf kabels aanpassen, had ook wel gelezen dat dit te testen was maar blijf liever eraf om geen gezever met omruiling te krijgen of dat ik toch iets fout doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asclepius8
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-10 16:02
Vortexmerc schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 20:59:
[...]

hey, ambetant... ik lees eigenlijk wel veel soortgelijke issues met een cpu bug.
Ik zou eigenlijk liever niet zelf kabels aanpassen, had ook wel gelezen dat dit te testen was maar blijf liever eraf om geen gezever met omruiling te krijgen of dat ik toch iets fout doe.
niet veel aanpassen, het is meer handmatig (buiten moederbord om) de ATX psu aanzetten door de groene en een zwarte (=aarde) te "hotwiren".

Paar linkjes betreffende het probleem: https://www.synology.com/...ogy_Product_Status_Update (hier staat zowel de 1515 als de 1815 tussen) en nieuws: Synology: producten met Atom C2538-processor voldoen aan kwaliteitsst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-10 19:00
Ik heb zowel Moments als Phtoto Station een tijd getest en uiteindelijk beslist om geen van beiden te gebruiken omdat wat de één mist de ander biedt en omgekeerd.

Bij het verwijderen van Moments vroeg de uninstaller netjes of ik ook de database wou verwijderen (ja dus). Bij Photo Station kreeg ik die vraag niet. Er zit zo'n 300 GB verschil tussen de totale bestandsgrootte en de werkelijk gebruikte schijfruimte. Ik vermoed dat dit komt omdat PhotoStation allerlei Thumbnails en geoptimaliseerde versies van video's genereerde, maar ik weet niet hoe ik die kan verwijderen. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Synology DS716+ met DS file op Android.

Ik heb nu al een paar keer gehad dat als ik via DS file wat bestanden bekijk er onevenredig veel data wordt verbruikt.

Voorbeeld. Ik browse naar een directory en haal twee PDF bestanden op van bij elkaar 5 MB en er wordt 1 GB aan data verbruikt.

Niet zo fijn aangezien in maar een paar GB per maand heb.

Enige idee?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik heb momenteel een DS216Play en heb recent een 918+ gekocht als upgrade. Mij is geadviseerd om alle packages in Docker te draaien. Ik maak momenteel o.a. gebruik van Sonarr, Radarr en NZBget, met welk leesvoer kan ik het beste beginnen als ik hiermee aan de slag wil? Lees voornamelijk wel wat problemen hier en daar m.b.t. remote paths, maar niet echt tutorials o.i.d.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:20

Puck

W32.Deadcode.A

Sp33dFr34k schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 13:14:
Ik heb momenteel een DS216Play en heb recent een 918+ gekocht als upgrade. Mij is geadviseerd om alle packages in Docker te draaien. Ik maak momenteel o.a. gebruik van Sonarr, Radarr en NZBget, met welk leesvoer kan ik het beste beginnen als ik hiermee aan de slag wil? Lees voornamelijk wel wat problemen hier en daar m.b.t. remote paths, maar niet echt tutorials o.i.d.
https://drfrankenstein.co...docker-on-a-synology-nas/

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik zie al meteen bijna alle apps staan die ik gebruik, hartelijk dank! :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:33
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met mijn DS214 welke ik heb draaien.

Sinds een tijdje is de NAS niet meer zichtbaar in de 'mappenstructuur' van Windows. Wat de mogelijkheden met de NAS fors beperkt. Het probleem treedt op sinds een Windows update. Wat daarmee is verandert weet ik niet, de uitkomst daarvan helaas wel.

Voor de duidelijkheid; Windows ziet de NAS wel. Ik kan ook via Windows Verkenner verbinding maken met de NES. Het maakt echter geen deel meer uit van de 'mappen'. Nou ja, ook dat is niet helemaal waar, want ik kan wel via Windows Verkenner direct bij de bestanden in de Music, Video en Photo mappen binnen de NAS. Maar toegang tot alle mappen, mappen aanmaken en bestanden verplaatsen is niet mogelijk.

Ik heb alle opties in onderstaande video al toegepast, zonder resultaat helaas. Heel veel meer kan ik eigenlijk niet vinden. Ik snap er inmiddels weinig meer van :?

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:13

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Rossi46 is na die update niet toevallig een andere versie van sambal actief/default geworden? Ik zou proberen wat te spelen met de smb v1/v2 instellingen op zowel PC als nas.
Heb je dit ook als je met je telefoon probeert te verbinden of alleen vanuit Windows (10?).
Als je een Android telefoon hebt zou ik proberen daarmee een smb share te benaderen met Total Commander oid. Als dat wel lukt ligt het waarschijnlijk aan een instelling op de PC, anders op de NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortexmerc
Mijn ds1515+ zal opgestuurd worden voor RMA door synology. ik heb een vraagje voor de replacement die ik zal krijgen.
Kan ik gewoon mijn 5 disken in dezelfde volgorde erin doen en booten?
Ik heb op sommige forums gelezen dat je eerst een nieuwe disk erin moet doen, dsm installeren en configureren dan die eruit en je oude disken erin (ik veronderstelde dat dsm op de oude disken staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Rossi46 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 18:33:

Sinds een tijdje is de NAS niet meer zichtbaar in de 'mappenstructuur' van Windows. Wat de mogelijkheden met de NAS fors beperkt. Het probleem treedt op sinds een Windows update. Wat daarmee is verandert weet ik niet, de uitkomst daarvan helaas wel.

Voor de duidelijkheid; Windows ziet de NAS wel. Ik kan ook via Windows Verkenner verbinding maken met de NES. Het maakt echter geen deel meer uit van de 'mappen'. Nou ja, ook dat is niet helemaal waar, want ik kan wel via Windows Verkenner direct bij de bestanden in de Music, Video en Photo mappen binnen de NAS. Maar toegang tot alle mappen, mappen aanmaken en bestanden verplaatsen is niet mogelijk.

Ik heb alle opties in onderstaande video al toegepast, zonder resultaat helaas. Heel veel meer kan ik eigenlijk niet vinden. Ik snap er inmiddels weinig meer van :?

[video]
SMB Settings aanpassen en je netwerk private zetten zoals in de video.
SMB op Synology:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/khWQpaKRtaaUiMWaTCA6MrKc/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fflow
  • Niet online
Rossi46 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 18:33:

[video]
Heb je de NAS ook al opnieuw opgestart?

Onlangs heb ik zelf ook uren gezocht naar een oplossing die er niet was. Ik had een soortgelijk probleem na een update van de NAS en windows. Nu een vruchteloze zoektocht toch de nas maar opnieuw op laten starten en ik kon weer gewoon de netwerkschijven in de explorer benaderen.

Edit: dat je wel bij Music, Video en Photo kan komen komt waarschijnlijk door DLNA.

[ Voor 3% gewijzigd door fflow op 27-08-2018 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:53
Vortexmerc schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 12:22:
Kan ik gewoon mijn 5 disken in dezelfde volgorde erin doen en booten?
Er zit geen volgorde in de HDD's, zolang de array maar compleet is.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
DukeBox schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:50:
Er zit geen volgorde in de HDD's, zolang de array maar compleet is.
*Om te voorkomen dat iemand straks met een paar currupte HDD's zit :P *

Volgens mij heb ik vaak genoeg gelezen dat dit juist WEL moet..

Maargoed ik heb er geen ervaring mee maar het kan sowieso geen kwaad om het te doen natuurlijk. :+

Edit:
Staat hier toch vrij duidelijk, zelfs in bold tekst:
https://www.synology.com/...AS_DSM_6_0_and_later#t2.2

"Remove the hard drives from the source Synology NAS. Please take note of the order each hard drive was installed in."

"Install the hard drives in the target Synology NAS. Hard drives must be installed in the same order as they were installed in the source Synology NAS."

[ Voor 45% gewijzigd door SmiGueL op 28-08-2018 00:42 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
SmiGueL schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 18:39:
Volgens mij heb ik vaak genoeg gelezen dat dit juist WEL moet..
Mensen doen het vaak uit ontwetendheid maar het komt tegenwoordig bij zowel softraid als hardraid niet meer voor. Enige uitzonderingen zijn dedicated plekken voor ssd caching e.d.
Staat hier toch vrij duidelijk, zelfs in bold tekst:
Synology gebruikt gewoon mdadm, in de meta data staat welke disk deel uitmaakt van welke array. Dat maakt echt niets uit (uitgaande dat je geen gebruik maakt van expansion units).

[ Voor 26% gewijzigd door DukeBox op 28-08-2018 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:19

Videopac

Rommelt wat aan.

Ik gebruik Photo Station en merk dat in de DS Photo app filmpjes niet (meer ?) afgespeeld kunnen worden. Op mijn Android telefoon krijgt ik de melding dat het niet kan worden afgespeeld, op de ipad een melding dat het niet ondersteund wordt. Iemand enig idee wat er aan de hand is?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:02
ik heb vandaag een nieuwe modem van ziggo gekregen en moest mijn statische ip adressen op mijn nas veranderen nu werkt bijna alles goed, sabnzbd werk niet meer kan het niet opstarten en krijg een melding dat het pakket niet uitgevoerd kan worden, terwijl sickrage het wel gewoon doet.
Getnzb kan ik ook niet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botn
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:18
vraagje:
ik heb momenteel een ds214se en overweeg een upgrade naar een 4 bay (wegens nood aan extra opslag). op zich werkt mijn nas nog prima, interface is redelijk traag, maar stoort me niet echt. ik wil daarom ook niet te veel geld uitgeven. ik kan vond zowel een ds415play als een ds416 gebruikt voor 200€ (zonder schijven uiteraard). wat raden jullie aan?

ik gebruik mijn nas vooral als downloadbak en om content te kijken via kodi, dus geen nood aan transcoden ofzo.

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
botn schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:12:
vraagje:
ik heb momenteel een ds214se en overweeg een upgrade naar een 4 bay (wegens nood aan extra opslag). op zich werkt mijn nas nog prima, interface is redelijk traag, maar stoort me niet echt. ik wil daarom ook niet te veel geld uitgeven. ik kan vond zowel een ds415play als een ds416 gebruikt voor 200€ (zonder schijven uiteraard). wat raden jullie aan?

ik gebruik mijn nas vooral als downloadbak en om content te kijken via kodi, dus geen nood aan transcoden ofzo.
Wat gebruik je om te downloaden? De 415play heeft een iets hogere kloksnelheid, de 416 een jaar langer support maar dat zit bij Synology überhaupt wel goed. Als je m echt alleen basic voor deze 2 doeleinden gebruikt zou ik puur kijken welke je het goedkoopste kan krijgen. Check wel even of de (download) software die je wil draaien beschikbaar is op de NAS van jouw keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botn
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:18
gastje01 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:48:
[...]

Wat gebruik je om te downloaden? De 415play heeft een iets hogere kloksnelheid, de 416 een jaar langer support maar dat zit bij Synology überhaupt wel goed. Als je m echt alleen basic voor deze 2 doeleinden gebruikt zou ik puur kijken welke je het goedkoopste kan krijgen. Check wel even of de (download) software die je wil draaien beschikbaar is op de NAS van jouw keuze.
Ik heb nu al een ds214se dus alle software die ik daarop gebruik zal ook wel op de 4bay draaien, niet?
Lijkt 200€ je een goeie prijs voor de 415play?

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik weet dat het niet officieel ondersteund wordt, maar iemand al eens W98 SE proberen te installeren via de Synology vmm? Lijkt me wel grappig voor oude DOS games e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
botn schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 10:52:
[...]
Ik heb nu al een ds214se dus alle software die ik daarop gebruik zal ook wel op de 4bay draaien, niet?
Lijkt 200€ je een goeie prijs voor de 415play?
Qua specs wel, of het package ook voor jouw type CPU beschikbaar is moet je zelf even opzoeken. Je geeft niet aan wat je concreet gebruikt.

Of de prijs redelijk is is ook een beetje aan jezelf, maar het is geen gek bedrag. Ik denk dat je voor dat geld niet snel een betere zult vinden met ruimte voor 4 schijven, maar ik heb dan ook niet echt gezocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansat
Version: 6.2.1-23824

nieuw dsm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:51
All. Hebben jullie een tip voor het volgende? Mijn HP inkjetprinter op de wifi wordt te weinig gebruikt waardoor de kop uitdroogt met strepen als gevolg.

Wat ik zou willen doen is wekelijks een printjob initieren vanaf de Synology bv een bepaalde foto te laten printen.

Enig idee of en hoe ik zoiets kan schedulen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvanzal
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 11:43
Hallo allemaal,
Ik had een vraag,
Is er een mogelijkheid om een video van de nas naar een chromecast te streamen?
Of moet daar altijd een apparaat tussen zitten?
Mvg,
Tim

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renem
  • Laatst online: 05-10 13:31
tvanzal schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 23:16:
Hallo allemaal,
Ik had een vraag,
Is er een mogelijkheid om een video van de nas naar een chromecast te streamen?
Of moet daar altijd een apparaat tussen zitten?
Mvg,
Tim
Werkt prima met DS Video, gebruik het hier regelmatig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik heb een Synology DS918+. Werkt helemaal goed.

Ik heb alleen zelf geen verstand van netwerken, https en certificaten. Dat blijkt ook.

Ik had namelijk dit knopje aangezet omdat ik dacht dat https beter is.

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/f6YaEe/Screen_Shot_2018_09_02_at_16_39_11.png

Maar sindsdien krijgen mensen waarmee ik bestanden deel via een link deze foutmelding:

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/ktMvEe/Screen_Shot_2018_09_02_at_20_58_31.png

Uiteraard kunnen ze het wel accepteren(denk ik?), maar dit is toch niet fraai.
Ik heb het weer uitgezet maar blijf dezelfde foutmelding krijgen.

Dit zijn de instellingen van mijn NAS:

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/byn7Sz/Screen_Shot_2018_09_02_at_16_38_51.png
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/bOFu7z/Screen_Shot_2018_09_02_at_16_39_05.png
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/iixJZe/Screen_Shot_2018_09_02_at_16_39_17.png

Weten jullie wat ik moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Verwijderd
https://www.synology.com/...uest_on_your_Synology_NAS

Daar staat het eigenlijk helemaal.

Als aanvulling kan je dan een gratis certificaat gebruiken:
https://www.synology.com/...er/connection_certificate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorkie schreef op zondag 2 september 2018 @ 21:13:
@Verwijderd
https://www.synology.com/...uest_on_your_Synology_NAS

Daar staat het eigenlijk helemaal.

Als aanvulling kan je dan een gratis certificaat gebruiken:
https://www.synology.com/...er/connection_certificate
Thanks. Maar ik snap niet zo goed wat ik moet doen met dat certificaat en op welk domeinnaam? Is dat voor de quickconnect service van Synology of haal ik nu dingen door elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 2 september 2018 @ 21:18:
[...]

Thanks. Maar ik snap niet zo goed wat ik moet doen met dat certificaat en op welk domeinnaam? Is dat voor de quickconnect service van Synology of haal ik nu dingen door elkaar?
Je kan of bij TransIP / willekeurige domeinnamenboer een domeinnaam afnemen of via DynDNS een eigen domeinnaam kiezen:

https://www.synology.com/...minCenter/connection_ddns

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah duidelijk. Kan ik niet gewoon weer http gebruiken en dan bestanden delen zoals ik eerst deed? Want sinds ik dat knopje heb ingedrukt en weer uit heb gezet heb ik dit probleem namelijk.

Zo niet, dan moet het maar. Thanks voor je hulp in ieder geval!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 2 september 2018 @ 21:35:
Ah duidelijk. Kan ik niet gewoon weer http gebruiken en dan bestanden delen zoals ik eerst deed? Want sinds ik dat knopje heb ingedrukt en weer uit heb gezet heb ik dit probleem namelijk.

Zo niet, dan moet het maar. Thanks voor je hulp in ieder geval!
HTTP zou ik sowieso niet gebruiken, alle wachtwoorden gaan dan openlijk over het internet. HTTPS is wel het minimale wat je moet gebruiken hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorkie schreef op zondag 2 september 2018 @ 21:37:
[...]

HTTP zou ik sowieso niet gebruiken, alle wachtwoorden gaan dan openlijk over het internet. HTTPS is wel het minimale wat je moet gebruiken hiervoor.
Duidelijk, bedankt! ga ik dat even uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimijames75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-09 21:56
Ik zie iets over het hoofd, ik probeer een schijf aan mijn opslag toe te voegen. Maar de term storage pool en action menu zoals die omschreven wordt op diverse FAQ kan ik helemaal niet vinden. In de storage manager vind ik alleen: overview,volume,disk group,hdd ssd, isci lun en isci target.

Lol voelt wel wat onnozel maar ik zie het niet :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:05

BlueTooth76

Let the sun shine!

M'n DS1815+ is nu toch plots overleden, krijg onderstaande meldingen om de 1 tot 2 uren en dat al een paar weken, ontdekte het gisteren pas.
"Dear user,

NAS01 suffered from power failure and was shut down improperly.

Sincerely,
Synology DiskStation
Er hing geen UPS aan, rechtstreeks aan de stroom. Ook de hele NAS naar een andere stroomgroep verplaatst, probleem blijft. Voorheen ook nooit dergelijke problemen gehad. Lijkt iets in de NAS zelf.

Gelijk maar een DS1817+ (8GB) besteld om verder te kunnen, de oude zou een extra jaar garantie op moeten zitten vanwege de C2000 problemen dus die gaat naar de leverancier.

[ Voor 24% gewijzigd door BlueTooth76 op 03-09-2018 16:27 ]

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
@BlueTooth76 zeker weten dat het probleem niet in je UPS zit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-09 12:36
Net een ds218+ besteld. Ben benieuwd. Iemand al meer dan 6GB geplaatst en werkt dat? Las dat er 2x8gb in zou kunnen terwijl 6 de max is volgens synology.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:05

BlueTooth76

Let the sun shine!

DukeBox schreef op maandag 3 september 2018 @ 16:37:
@BlueTooth76 zeker weten dat het probleem niet in je UPS zit ?
Weet je zeker dat je het goed gelezen hebt? :P
Ik heb geen UPS, nooit gehad ook.

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
BlueTooth76 schreef op maandag 3 september 2018 @ 16:46:
Weet je zeker dat je het goed gelezen hebt? :P
Ik heb geen UPS, nooit gehad ook.
Haha.. ja idd, geen != een ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Laatst online: 08:17

elsinga

=8-)

Klinkt als een falende powersupply.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
:'( Snap af en toe echt niets van mijn DS214+... Overal gezocht (waarschijnlijk verkeerd, anders was het al opgelost :+ ), maar kom niet tot een oplossing.

De upload van mijn Synology naar een externe locatie (dus via internet) is echt heel traag. (max. 200 KB/s volgens het DSM dashboard). De NAS is bedraad aangesloten (cat 5e) op een DrayTek Vigor 2132FVn Gigabit Router. Upload volgens Speedtest.net zou 40 Mbps moeten zijn, maar die wordt dus bij lange na niet gehaald...
Er staan nergens snelheidslimitieten o.i.d. ingesteld, ik heb de poort van Cloudstation al een keer opgengezet, maar dat mocht ook niet werken...

Moet ik dan toch iets forwarden in de router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:55
Magic6399 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 10:58:
:'( Snap af en toe echt niets van mijn DS214+... Overal gezocht (waarschijnlijk verkeerd, anders was het al opgelost :+ ), maar kom niet tot een oplossing.

De upload van mijn Synology naar een externe locatie (dus via internet) is echt heel traag. (max. 200 KB/s volgens het DSM dashboard). De NAS is bedraad aangesloten (cat 5e) op een DrayTek Vigor 2132FVn Gigabit Router. Upload volgens Speedtest.net zou 40 Mbps moeten zijn, maar die wordt dus bij lange na niet gehaald...
Er staan nergens snelheidslimitieten o.i.d. ingesteld, ik heb de poort van Cloudstation al een keer opgengezet, maar dat mocht ook niet werken...

Moet ik dan toch iets forwarden in de router?
Waaruit bestaat die upload? Een backup? Grote of kleine bestanden?
En wat is de snelheid aan de andere kant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Het zijn diverse bestanden (voornamelijk foto's), maar ook grote bestanden van een paar honderd MB halen niet veel meer dan 40 KB/s in Cloud Station Drive.
Thuis op het netwerk gaat synchroniseren wel vlot via WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:50

TommyGun

Stik er maar in!

Geen QoS op je router?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartW
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:56
Artbij schreef op maandag 3 september 2018 @ 16:42:
Net een ds218+ besteld. Ben benieuwd. Iemand al meer dan 6GB geplaatst en werkt dat? Las dat er 2x8gb in zou kunnen terwijl 6 de max is volgens synology.
In de mijne zit 2x 4gb (1866 MHz) en dat werkt perfect. Het was even wat werk om bij het tweede bankje te komen maar het is goed te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:13

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Artbij Ik heb 1x 8Gb bijgeplaatst bij mijn DS218+, en dat wordt samen ook netjes herkend als 10Gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
Ik loop tegen een probleempje met het port forwarden in mijn nieuwe router aan (TP-Link Archer 5400)
Aan deze router zis een access point verbonden (oude router asus RT-N66U).
De TP-link router staat niet in de database van Synology, zodat ik de portforwarding handmatig in de router moet in stellen. Dat doe je in het menu van de router via de optie advanced, NAT Forwarding, virtual servers. Daar stel je voor elke service een port forwarding in. Dat is gelukt voor de poorten 80, 873, 5000, 5005 en 5050. Bij het testen op de Synology wordt aangegeven dat deze functioneren. Dat lukt me echter niet voor de poorten 137, 138, 139 en 445 (opties voor windows bestandsserver). Ik kan er niet achter komen waarom dat niet wil lukken. Wat zou daar de reden van kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raydo88
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-09 19:45
Politoer schreef op woensdag 5 september 2018 @ 22:17:
Ik loop tegen een probleempje met het port forwarden in mijn nieuwe router aan (TP-Link Archer 5400)
Aan deze router zis een access point verbonden (oude router asus RT-N66U).
De TP-link router staat niet in de database van Synology, zodat ik de portforwarding handmatig in de router moet in stellen. Dat doe je in het menu van de router via de optie advanced, NAT Forwarding, virtual servers. Daar stel je voor elke service een port forwarding in. Dat is gelukt voor de poorten 80, 873, 5000, 5005 en 5050. Bij het testen op de Synology wordt aangegeven dat deze functioneren. Dat lukt me echter niet voor de poorten 137, 138, 139 en 445 (opties voor windows bestandsserver). Ik kan er niet achter komen waarom dat niet wil lukken. Wat zou daar de reden van kunnen zijn?
Geen UDP maar TCP geselecteerd wellicht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:36

kraats

Ik rol

@Politoer dat wil je ook niet. Dat is veel te onveilig om naar internet open te zetten. Ik zou de overige poorten trouwens ook wijzigen naar de beveiligde varianten.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
kraats schreef op woensdag 5 september 2018 @ 22:51:
@Politoer dat wil je ook niet. Dat is veel te onveilig om naar internet open te zetten. Ik zou de overige poorten trouwens ook wijzigen naar de beveiligde varianten.
Tja, hier wreekt zich mijn te beperkte kennis van deze materie. Ik liep tegen dit punt aan omdat port forwarding in mijn Synology ook voor deze poorten was aangevinkt. Waarom weet ik eigenlijk niet. Ik heb daarop de oude situatie proberen te herstellen door op mijn nieuwe router voor alle aangevinkte poorten in de setup van mijn Synology, portforwarding in te stellen. Dat lukte ook voor alle poorten behalve voor deze 4.
Op grond van jouw reactie lijkt dat dus nergens voor nodig. Is dat wat je bedoelt?
Wat is er voor nodig de poorten om te zetten naar beveiligde varianten?
Pagina: 1 ... 31 ... 186 Laatste

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
  • ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
  • ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
  • ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).