Ik heb gisteren met de Synology Mail Server package een smtp server opgezet op mijn synology. Werkt prima, incl. spf, dkim en dmarc shizzle. Wel nog even bedenken of het voor de betrouwbaarheid van afleveren misschien beter is om de relay van mijn ISP te gebruiken.
Alleen vermoed ik dat die mail server op mijn NAS nu dus niet alleen als uitgaande SMTP server functioneert maar dus ook als mailserver voor het ingestelde (eigen) domein. Althans, ik probeer net als test een mailtje naar een adres van mijn eigen domein te sturen vanaf mijn telefoon die de synology nu als uitgaande server gebruikt en dat wordt direct geweigerd. Logisch, aangezien ik niks van users/aliasen heb ingesteld, laat staan iets dat overeen kwam met het mailadres dat ik als ontvanger had ingevuld van mijn testmailtje. Maar niet helemaal wat ik wil. De daadwerkelijke mailserver voor mijn domein draait op een colo server ergens, maar om een aantal redenen gebruik ik die niet als uitgaande server.
Iemand enig idee of daar wat aan in te stellen valt, of moet ik dan een andere package hebben of zo?
Het is een beetje er arbitraire use case, mailen van mijn eigen domein naar mijn eigendomein zal in de praktijk niet echt voorkomen. Al gaat het misschien wel mis bij bounces, dat die lokaal blijven in plaats van naar de daadwerkelijke mailserver van mijn eigen domein gaan?
Hoe dan ook zou ik de mailserver op de synology graag puur als uitgaande server willen laten functioneren. Nu kan ik wel het betreffende domein weghalen of door iets randoms vervangen, maar dan werkt DKIM niet meer aangezien DKIM signing alleen wordt toegepast op ingestelde domeinen.
[
Voor 27% gewijzigd door
Orion84 op 11-02-2026 17:10
]