[Synology] Vraag en antwoord - deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 188 189 Laatste
Acties:

• Mk23
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 20:59
Jieve schreef op maandag 29 december 2025 @ 15:41:
[...]

haha, okee okee, was benieuwd idd of je ook SSD's kon gebruiken ipv HDD's.
Voor nu niets met docker doen, wellicht in de toekomst wel.

Voor dat kleine prijsverschil kan ik beste voor de 925 gaan.
Begin dit jaar ook voor 923 gekozen gezien prijsverschil met 423 en 723. Heb nu een all SSD 923plus die van buiten netwerk via Tailscale wordt benaderd. Van de week in België geweest en je merkt dat Tailscale veel sneller laadt dan quixkconnect.

DS1817+& DS923+ DX513 & DX517

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:01
Ik zit na te denken over het vervangen van (voor nu) 2 van mijn 6TB schijven. Ik heb 4x 6TB in SHR draaien op mijn DS920+. Achteraf had ik dit beter eerder kunnen doen, gezien de recente prijsstijgingen.

Ik zit in dubio om te gaan voor de uitvoering: WD Red Plus (512MB cache), 12TB of de uitvoering: Seagate IronWolf, 12TB (ST12000VN0008, per stuk)

Het verschil is zo'n 55 euro per stuk.

Nu las ik dat de WD Red gevuld is met lucht ipv helium en dat dit best wat extra geluid geeft:
Daarnaast ga ik 2 soorten merken harde schijven en 2 soorten snelheden door elkaar gebruiken als ik kies voor de Toshiba. Een vluchtige Google leerde mij dat dit niet zoveel uitmaakt, maar toch twijfel ik.
De WD Red 12TB die nog met helium gevuld is, is moeilijk te krijgen.
En de uitstap na 2x 14TB WD Red met helium (WD140EFGX)

Kortom, was is jullie advies? Of zijn er betere alternatieven? Mijn nas staat in de meterkast, er zit tussen de meterkast een deur naar mijn woonkamer. Als het stil is in huis, hoor je de schijven soms een beetje 'snorren'. Het liefste zou ik willen dat dit geluid niet toeneemt.

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:16
Mk23 schreef op maandag 29 december 2025 @ 20:59:
[...]

Begin dit jaar ook voor 923 gekozen gezien prijsverschil met 423 en 723. Heb nu een all SSD 923plus die van buiten netwerk via Tailscale wordt benaderd. Van de week in België geweest en je merkt dat Tailscale veel sneller laadt dan quixkconnect.
Ligt dan aan Tailscale dan of omdat je alleen SSD's hebt?
Pagina: 1 ... 188 189 Laatste

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
  • ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
  • ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
  • ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).