Het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn Synology NAS gekocht heb, denk een jaar of 10 ? Ik heb nu een DS214+ en dat ding doet al jarenlang goed zijn werk, maar ik ben toch toe aan iets nieuws.
Wat ik wil:
1 = Opslag
2 = Ik wil nu ook VM's gaan draaien.
Op dit moment heb ik ook nog een oDroid N2 waar HA HASSIO op draait, en volgens mij zou dit op een nieuwe synology ook moeten willen.
Op dit moment heb ik op de ODROID binnen HA de Unifi addon draaien, dit zou op de Synology dus ook een losse VM worden.
Nu de vraag, wat heb ik nodig, ik denk 2 opties te hebben, maar sta graag open voor commentaar
1 = DS923+
2 = DS723+
Het grote verschil is natuurlijk het aantal schijven (4 vs 2) en de bouwvorm.
Het liefste heb ik hem zo klein mogelijk, 2 schijven is eigenlijk voldoende voor mij.
Als ik de Compare tabel bekijk op de website is dat ook zo ongeveer het enigste verschil, of mis ik iets
Wat me nog niet helemaal duidelijk is, hoe zit dat tegenwoordig met schijven in een NAS.
Ik lees iets over SATA / NVMe / SSD
Voor backups etc. is SATA natuurlijk goed genoeg, maar voor bijv. HA zou SSD wenselijk zijn?
Dan is het misschien handig om toch voor de DS923+ te gaan, en dan 2 x SATA voor de opslag, en 2 x NVMe/ SSD te gaan
En misschien bij voorbaat al wat extra geheugen erin? (Standaard zit er 1 x 4GB in)
Ik hoor graag jullie adviezen.
[
Voor 3% gewijzigd door
Grolsch op 12-09-2024 11:09
]