Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• gastje01
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 22:19
quote:
renem schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 08:11:
[...]
2 jaar geleden heb ik wel het geheugen uitgebreid van 1 naar 2GB. Ik draai 2 Docker images waarvan 1 (Unifi controller) meer dan 500MB geheugen gebruikt.
Heb je het geheugen beperkt op 500 MB? Ik heb dit zelf wel gedaan (ondanks de 8 GB die ik heb) omdat ik het idee dat dat ie bij mij maar op bleef lopen. Met 500 MB loopt het prima, al heb ik het idee dat ie met minder toe kan.
quote:
Ik blijf het de beste aankoop ooit vinden, heb deze pas sinds 2014 En toch denk ik erover dit jaar een nieuwe te kopen aangezien de support dit jaar stopt, DSM 6.2 wordt de laatste versie voor dit model.
Als het goed is blijven ze wel security-updates uitrollen. Verder gebruik je al docker, dan kun je daar toch je apps in draaien? Waarom zou je dan iets nieuws kopen als je qua performance niks te kort komt?
quote:
Terrz schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 15:05:
Ik heb een DS213+ waar mijn films en series er op staan. Nu ben ik wat aan het experimenteren gegaan om deze ook buiten huis te kunnen kijken.

Ik kan mijn de films extern benaderen via SFTP of webdav, dus dat gaat goed. Het probleem is dat ik op de een of andere manier de upload vanaf synology niet hoger dan 500-800kb/s (broncontrole) krijg waardoor kodi, DSvideo of VLC constant aan het bufferen slaan. Via LAN gaat het wel goed: dan zie ik in broncontrole 2-3 mb/s.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Ik heb vanuit mijn ISP een upload van 30Mbit welke ik ook haal (getest op speedtest), ook staan de juiste poorten geforward naar mijn router.

Edit: verder is alles gewoon
Als je buiten de deur een bestand naar een computer download met FTP of Webdav, haal je de snelheid dan wel? Ik doe hetzelfde als jij, kodi op een raspberry die bij m'n zusje ligt films en series vanaf mijn NAS afspelen. In de praktijk kom ik zelden tot nooit boven de 15/20 Mbit upload uit wanneer zij aan het afspelen is. Wel heb ik daar iets agressievere buffering ingesteld. Tot op heden gaat dit perfect.

gastje01 wijzigde deze reactie 17-01-2018 15:43 (39%)

• Terrz
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21:31
quote:
gastje01 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 15:28:
Als je buiten de deur een bestand naar een computer download met FTP of Webdav, haal je de snelheid dan wel? Ik doe hetzelfde als jij, kodi op een raspberry die bij m'n zusje ligt films en series vanaf mijn NAS afspelen. In de praktijk kom ik zelden tot nooit boven de 15/20 Mbit upload uit wanneer zij aan het afspelen is. Wel heb ik daar iets agressievere buffering ingesteld. Tot op heden gaat dit perfect.
Even getest: als ik een download aanzet via met Filezilla (SFTP) haal ik ook maar 500-700 kb/s.

• gastje01
quote:
Terrz schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 15:47:
[...]

Even getest: als ik een download aanzet via met Filezilla (SFTP) haal ik ook maar 500-700 kb/s.
Probeer het eens met een onbeveiligde FTP verbinding? Dat is een stuk lichter voor de CPU van je NAS. Wanneer je dan wel de verwachte snelheid haalt heb je een idee waar je moet zoeken.

• Terrz
quote:
gastje01 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 15:53:
[...]

Probeer het eens met een onbeveiligde FTP verbinding? Dat is een stuk lichter voor de CPU van je NAS. Wanneer je dan wel de verwachte snelheid haalt heb je een idee waar je moet zoeken.
Voor gewoon FTP moet ik nog even wat poorten open zetten, zal ik vanavond doen en dan weer eens testen.
Maar ik heb niet het idee dat het aan de CPU of geheugen van mijn NAS ligt. Als ik een bestand van 15GB aan het downloaden ben via SFTP staat de CPU op 7-15% en het geheugen op 43%.

Nog andere ideeŽn?

• renem
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 14-11 18:16
quote:
gastje01 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 15:28:
Heb je het geheugen beperkt op 500 MB? Ik heb dit zelf wel gedaan (ondanks de 8 GB die ik heb) omdat ik het idee dat dat ie bij mij maar op bleef lopen. Met 500 MB loopt het prima, al heb ik het idee dat ie met minder toe kan.
Dat idee dat ie bleef oplopen had ik ook al. En nee, ik had het niet beperkt. Wel een goed idee, ik heb hem nu op 300MB gezet en het lijkt, tot nu toe, nog steeds prima te draaien. Ik heb pas geleden deze container geupgrade, volgens mij gebruikte die vorige nog geen 75MB. Ik heb het idee dat, sinds ze Wi-fi Throughput Test in de software hebben ingebouwd, de controller zoveel geheugen gebruikt.
quote:
Als het goed is blijven ze wel security-updates uitrollen. Verder gebruik je al docker, dan kun je daar toch je apps in draaien? Waarom zou je dan iets nieuws kopen als je qua performance niks te kort komt?
Ik zou ook ivm het geheugengebruik willen upgraden, tot nu toe draai ik maar 2 docker containers, Als ik alles in containers ga stoppen ben ik bang dat ik niet meer voldoende heb aan die 2GB. Maar goed, het is alleen nog maar een idee om iets nieuws te kopen.

• Bongoarnhem
  • Laatst online: 21:47
quote:
Bongoarnhem schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 20:43:
Nu ben ik al een paar avonden aan het klooien, en op een gegeven moment zie je door de bomen het bos gewoon niet meer.

Ik kwam vrij recent de nieuwe calender functie tegen in dsm.
Na hier een beetje mee gespeeld te hebben was ik voornemens om deze in te stellen op mijn gsm.
Nu heb ik meerdere agenda's op mn gsm dus het instellen lukt wel.

Echter lukte het deze keer niet.
Dus toen heb ik het eens op mijn pc geprobeerd, via een vpn vanaf buiten de agenda geprobeerd te benaderen. Je raad het al, geen succes.

Ik heb wat zitten klooien met wat poorten in mn router (al zou dat met de Quickconnect niet hoeven imho) en ook in het toepassingsportaal de juiste poorten toevoegen lost het probleem niet op.

Aangezien Google ook geen duidelijkheid verschaft probeer ik het hier maar eens, is de calender wel vanaf buitenaf te benaderen en doen jullie dat dan gewoon via quickconnect?

Indien het antwoord ja is, heb je daarvoor nog wat bijzonders gedaan?
Indien nee dan hoef ik voor nu niet aan mezelf te twijfelen, ook een fijne gedachte :)
niemand?

• m2dekker
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 20:01
quote:
ik gebruik het product niet, maar de beschrijving ziet er recht toe recht aan uit
https://www.synology.com/...ar_with_CalDAV_Clients#t4
op basis van die handleiding zijn er maar 3 vragen :
* poorten staan correct geforward?
* wordt de juiste CalDAV url gebruikt?
* zijn de credentials correct?

Common sense is so rare, it should be classified as a super power.

• Tortelli
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 23:51

Tortelli

mixing gas and haulin ass

quote:
renem schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 19:58:
[...]

Dat idee dat ie bleef oplopen had ik ook al. En nee, ik had het niet beperkt. Wel een goed idee, ik heb hem nu op 300MB gezet en het lijkt, tot nu toe, nog steeds prima te draaien. Ik heb pas geleden deze container geupgrade, volgens mij gebruikte die vorige nog geen 75MB. Ik heb het idee dat, sinds ze Wi-fi Throughput Test in de software hebben ingebouwd, de controller zoveel geheugen gebruikt.
Controller gebruikt bij mij ook opvallend veel geheugen; zweef rond de 600 - 800MB als hij een paar dagen aan staat. Verder nog niet beperkt (16GB dus geheugen zat :D) maar het lijkt niet erg efficiŽnt met geheugen om te gaan.

i9 9900k @ 5,0Ghz | Asus XI HERO | GTX 1080 TI Gaming X | Corsair 32G | Asus MG279Q | Corsair RM750 | Synology DS1817+

• Tweaqer
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21:45
Ik heb geprobeerd te achterhalen in hoeverre je snelheidswinst boekt als je 2x 4tb WD Reds vervangt door 4x 850 evo 2tb icm een DS918+ maar kon er niet zo wat over vinden. Iemand van jullie een idee hiervan?

• gastje01
quote:
Tortelli schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:05:
[...]

Controller gebruikt bij mij ook opvallend veel geheugen; zweef rond de 600 - 800MB als hij een paar dagen aan staat. Verder nog niet beperkt (16GB dus geheugen zat :D) maar het lijkt niet erg efficiŽnt met geheugen om te gaan.
Ik heb m nog nooit laten lopen, gewoon meteen aan de rem getrokken. Ik heb m nu op 512 MB staan, meer dan genoeg en de controller reageert snel genoeg, ik heb er ook maar 2 sites in hangen, wellicht dat dat nog uit maakt. Hoeveel heb jij er in staan?
quote:
Tweaqer schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 15:16:
Ik heb geprobeerd te achterhalen in hoeverre je snelheidswinst boekt als je 2x 4tb WD Reds vervangt door 4x 850 evo 2tb icm een DS918+ maar kon er niet zo wat over vinden. Iemand van jullie een idee hiervan?
Ik denk dat je dan vooral snel door je bankrekening heen brandt. Wat wil je er mee gaan doen dat je dat nodig hebt? Maak dan gebruik van de cache met 2 SSD's, je zit dan toch al vrij snel aan de bottleneck van je netwerk.

gastje01 wijzigde deze reactie 18-01-2018 15:24 (35%)

• Tortelli

Tortelli

quote:
Tweaqer schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 15:16:
Wat @gastje01 ook zal zegt; pure geldverspilling; je zit op >§2k aan SSD's voor (raid 5) 6TB aan opslag 8)7 . Je netwerkverbinding is je bottleneck (Gbit snelheden trek je al vol met een single disk setup.....).
Als je nu tig gebruikers hebt zou een SSD cache een toegevoegde waarde kunnen zijn, maar in de meeste thuis opstellingen heeft dit weinig nut.

Denk ook niet dat een SSD betrouwbaarder is; ook die gaan soms om onverklaarbare reden kapot.
quote:
gastje01 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 15:22:
[...]

Ik heb m nog nooit laten lopen, gewoon meteen aan de rem getrokken. Ik heb m nu op 512 MB staan, meer dan genoeg en de controller reageert snel genoeg, ik heb er ook maar 2 sites in hangen, wellicht dat dat nog uit maakt. Hoeveel heb jij er in staan?
Enkele site draaien.

Tortelli wijzigde deze reactie 18-01-2018 15:33 (20%)

i9 9900k @ 5,0Ghz | Asus XI HERO | GTX 1080 TI Gaming X | Corsair 32G | Asus MG279Q | Corsair RM750 | Synology DS1817+

• Tweaqer
Ik dacht inderdaad dat ze langer mee zouden gaan en ze verbruiken op de lange termijn ook minder stroom natuurlijk dus daar bespaar je weer op aangezien ze toch 24/7 aanstaan. Op dit moment is er overigens geen noodzaak voor SSD voor mij en verbruik ik lang niet zoveel bandbreedte, maar de aanschafkosten hoeven niet in 1x heel groot te zijn als je ieder jaar bijvoorbeeld een ssd drive erbij neemt en 2TB is nog wel betaalbaar in dat opzicht. Duur, maar niet onbetaalbaar.

• M-ThijZ
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 16:12

M-ThijZ

Riding on Rails

Heb ik het juist dat wanneer ik dagelijks een Btrfs-snapshot maak op een RAID 1 volume, ik dan veilig ben voor.

a) cryptolockers en per ongeluk wissen van bestanden.
b) Uitval van 1 schijf.

Offsite backup is dan alleen noodzakelijk voor diefstal / brand / blikseminslag.

Alternatief voor RAID 1 is een dagelijkse Hyper Backup task van volume 1 naar volume 2, maar dat lijkt mij wat bewerkelijk.
@Tweaqer Ik begrijp de reacties wel gastje en tortelli wel. Er zit uiteraard zeker kern van waarheid in, maar hier een tegen woordje ;) om jouw zaak te versterken, want zo gek is je idee niet.

Stel dat je inderdaad zou gaan voor een SSD write read cache moet je dus al 2 SSDs gaan kopen;
Je wilt dat ze nut hebben dus minimaal 256GB is zo gek nog niet en dat x 2; bij nieuwere modellen zijn dat M.2 NVMe 2280 versies.
Voor dit geld heb je dus 1Terrabyte 2.5 SSD welke wel inzetbaar is voor je volume;
(Zoals hierboven gezegd, heeft een SSD cache ook niet zoveel nut als je zou denken)
Raid zou ik zelf niet gaan draaien als je volume uit SSDs bestaat, een backup heb je sowieso nodig.
Mocht er een kapot gaan kan je die makkelijk herstellen via je backup. (Beetje handig aanpakken en je bent zo weer up and running) Kortom, minder verlies dus minder noodzaak voor grotere SSD;
Stel dat je wel voor SSD caching gaat, zou je sowieso iets moeten kopen voor je volume.
Hier pakken we dus weer een 1 Terrabyte SSD erbij (waar je normaal een zeer grote volume disc zou kopen).

Je hebt inmiddels een 2 Terrabyte SSD volume wat met alles versneld wordt. Er moet verder gekeken worden dan je netwerk dichttrekken. Uiteraard doet een harde schijf dat ook, maar een Synology NAS doet tegenwoordig zo veel en bij de hedendaagse + modellen komt vaak de vertraging van je harde schijven.. niet van je CPU. Stel dat je hem inzet als file server, Cloud station (DRIVE) server, backup server, photo station (MOMENTS), en hier en daar downloaden van ISOs dan is het echt niet zo gek idee. Zeker niet als alles geÔndexeerd wordt DSM.

Kortom, ja mijn toekomstige NAS gaat gevuld worden met SSDs.. En inderdaad klein beginnen en zelf houd ik een oude NAS als backup EN locatie voor koude data zoals films, etc. Hierdoor kan ik zelf prima uit de voeten met een 1 of 2 Terrabyte volume. Tuurlijk zijn er genoeg die hun nas als data dump gebruiken met vele Terrabytes in gebruik. Dan wordt het een kostbare zaak.

Ik teken nergens meer voor

• elsinga
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 17:16
quote:
M-ThijZ schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:19:
Heb ik het juist dat wanneer ik dagelijks een Btrfs-snapshot maak op een RAID 1 volume, ik dan veilig ben voor.

a) cryptolockers en per ongeluk wissen van bestanden.
b) Uitval van 1 schijf.

Offsite backup is dan alleen noodzakelijk voor diefstal / brand / blikseminslag.

Alternatief voor RAID 1 is een dagelijkse Hyper Backup task van volume 1 naar volume 2, maar dat lijkt mij wat bewerkelijk.
Ik heb juist om deze reden het exact zo geregeld. Nou ja, als extra nog een sharesync naar een 2e NAS op dezelfde locatie, gewoon omdat het kan. ;)

Robert Elsinga =8-) | IT consultant, scoutsleiding, zendamateur (PC5E) | www.elsinga.net/robert

• gastje01
quote:
Quakie schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:21:
@Tweaqer Ik begrijp de reacties wel gastje en tortelli wel. Er zit uiteraard zeker kern van waarheid in, maar hier een tegen woordje ;) om jouw zaak te versterken, want zo gek is je idee niet.

Stel dat je inderdaad zou gaan voor een SSD write read cache moet je dus al 2 SSDs gaan kopen;
Je wilt dat ze nut hebben dus minimaal 256GB is zo gek nog niet en dat x 2; bij nieuwere modellen zijn dat M.2 NVMe 2280 versies.
Voor dit geld heb je dus 1Terrabyte 2.5 SSD welke wel inzetbaar is voor je volume;
(Zoals hierboven gezegd, heeft een SSD cache ook niet zoveel nut als je zou denken)
Raid zou ik zelf niet gaan draaien als je volume uit SSDs bestaat, een backup heb je sowieso nodig.
Mocht er een kapot gaan kan je die makkelijk herstellen via je backup. (Beetje handig aanpakken en je bent zo weer up and running) Kortom, minder verlies dus minder noodzaak voor grotere SSD;
Stel dat je wel voor SSD caching gaat, zou je sowieso iets moeten kopen voor je volume.
Hier pakken we dus weer een 1 Terrabyte SSD erbij (waar je normaal een zeer grote volume disc zou kopen).

Je hebt inmiddels een 2 Terrabyte SSD volume wat met alles versneld wordt. Er moet verder gekeken worden dan je netwerk dichttrekken. Uiteraard doet een harde schijf dat ook, maar een Synology NAS doet tegenwoordig zo veel en bij de hedendaagse + modellen komt vaak de vertraging van je harde schijven.. niet van je CPU. Stel dat je hem inzet als file server, Cloud station (DRIVE) server, backup server, photo station (MOMENTS), en hier en daar downloaden van ISOs dan is het echt niet zo gek idee. Zeker niet als alles geÔndexeerd wordt DSM.

Kortom, ja mijn toekomstige NAS gaat gevuld worden met SSDs.. En inderdaad klein beginnen en zelf houd ik een oude NAS als backup EN locatie voor koude data zoals films, etc. Hierdoor kan ik zelf prima uit de voeten met een 1 of 2 Terrabyte volume. Tuurlijk zijn er genoeg die hun nas als data dump gebruiken met vele Terrabytes in gebruik. Dan wordt het een kostbare zaak.
Dan hier toch weer een tegenwoordje de andere kant op, gewoon om de discussie lekker op gang te houden :-p

Ik heb zelf gekozen voor een tussenoplossing: 2 volumes. 1 volume van 2 SSDs en een volume van schijven voor ruwe opslag. Alle files die baat hebben bij snelle opslag (denk aan websites, apps, dockercontainers) staan op de SSDs, alle bestanden die toe kunnen met de snelheid van gewone schijven (films, backups, snapshots van VMs) en vooral veel ruimte innemen staan op de HDDs.

Ik heb bewust niet gekozen voor een cache omdat gigabit (en soms mijn 100mbit internet) de bottleneck is en ik daarom de extra §150,- voor de m2d17 niet kan rechtvaardigen, ook al heb ik 2 (ongebruikte) SSDs liggen.

Ik snap de redenatie, maar de andere “kracht” van mijn synology is dat hij 24/7 draait. Of een bepaalde taak 15 of 20 minuten duurt merk ik niet, ik kijk tenslotte niet de hele dag naar een balkje dat vol loopt.

Er is (blijkbaar) vraag naar pure ssd-nas oplossingen, zie de introductie van synology’s FlashStation, maar ik kan me voor thuis/kleinzakelijk gebruik niet echt een voorstelling maken waar je het voor nodig zou hebben.

• Terrz
quote:
gastje01 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 15:53:
[...]

FTP met TLS en zonder TLS geprobeerd, geen verschil helaas. Frustrerend probleem dit.

• PuckStar
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 15:06
quote:
Quakie schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:55:
@timmert26 (en rest).. ik zou 5000 en 5001 wijzigen naar een andere poort omdat er genoeg zijn die hier op scannen...dus om onnodige auto blocks te voorkomen kan je het beter wijzigingen.

Let op! dit houdt wel in dat je poort nummer mee moet nemen in eventuele apps links qua inloggen. Bij standaard 5000/5001 hoeft het niet.
Ik begrijp het nog even niet.
Wat moet ik precies doen zodat ik:
1) Een OpenVPN verbinding open kan houden op de NAS (OpenVPN voor tunnel naar buiten toe. Dus verbinding met een externe VPN Service (Mullvad).
Dus niet de VPN Client zodat je van buitenaf via VPN bij je NAS kan.

2) Nog wel van buitenaf via SFTP op de SFTP server van de NAS kan inloggen?

PuckStar wijzigde deze reactie 18-01-2018 21:34 (16%)

[Home Assistant] - [Cheap controllable Wifi Ledstrip]

• DukeBox
  • Laatst online: 22:54
quote:
PuckStar schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 21:15:
Wat moet ik precies doen zodat ik:
- Een OpenVPN verbinding open kan houden op de NAS
- Nog wel van buitenaf via SFTP op de SFTP server van de NAS kan inloggen?
OpenVPN voor client access of L2L of iets anders ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• PuckStar
quote:
DukeBox schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 21:29:
[...]

OpenVPN voor client access of L2L of iets anders ?
Ohja dat was niet duidelijk inderdaad. Ik zal mijn post aanpassen.
OpenVPN voor tunnel naar buiten toe. Dus verbinding met een externe VPN Service (Mullvad).
Dus niet de VPN Client zodat je van buitenaf via VPN bij je NAS kan.

• DukeBox
quote:
PuckStar schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 21:33:
OpenVPN voor tunnel naar buiten toe.
Dan heb je maar 2 opties,
De vpn tunnel (default route) voor een aantal ip's excluden. (ook wel split tunneling genoemd).
Of middels SFTP connecten op je VPN tunnel ip.

Dat kan je ook 'combineren' door a-symetrisch te routeren.

DukeBox wijzigde deze reactie 18-01-2018 21:39 (8%)

quote:
gastje01 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:39:
[...]

Dan hier toch weer een tegenwoordje de andere kant op, gewoon om de discussie lekker op gang te houden :-p

Ik heb zelf gekozen voor een tussenoplossing: 2 volumes. 1 volume van 2 SSDs en een volume van schijven voor ruwe opslag. Alle files die baat hebben bij snelle opslag (denk aan websites, apps, dockercontainers) staan op de SSDs, alle bestanden die toe kunnen met de snelheid van gewone schijven (films, backups, snapshots van VMs) en vooral veel ruimte innemen staan op de HDDs.

Ik heb bewust niet gekozen voor een cache omdat gigabit (en soms mijn 100mbit internet) de bottleneck is en ik daarom de extra §150,- voor de m2d17 niet kan rechtvaardigen, ook al heb ik 2 (ongebruikte) SSDs liggen.

Ik snap de redenatie, maar de andere “kracht” van mijn synology is dat hij 24/7 draait. Of een bepaalde taak 15 of 20 minuten duurt merk ik niet, ik kijk tenslotte niet de hele dag naar een balkje dat vol loopt.

Er is (blijkbaar) vraag naar pure ssd-nas oplossingen, zie de introductie van synology’s FlashStation, maar ik kan me voor thuis/kleinzakelijk gebruik niet echt een voorstelling maken waar je het voor nodig zou hebben.
Ik vind het best een redelijke discussie, zeker hier op GoT. Voor huis en keuken gebruikers is het inderdaad overkill maar dat was gelijk duidelijk lijkt me.
Jouw (tussen) oplossing is natuurlijk ook een niet standaard oplossing en uiteraard zeer bruikbaar. Ik weet niet hoe groot je SSD Volume is?
Reden dat ik mijn oplossing/gedachte noem is:
1) DSM wordt standaard op alle discs geÔnstalleerd, ik neem nu (blind) aan dat DSM niet volledig versneld wordt.
2) Een standaardconfig Synology NAS doet zijn hibernation taken goed. Ik heb bijv een backup DS213+ staan die uren in hypernation staat (3watt). En is desnoods uiteraard uitstekend in staat om video te serveren (transcoding achterwege laten). 2 SSDs verbruiken niet zoveel, en huidige NAS ook niet..
3) Je heb taken en taken, maar ik zelf hanteer een combinatie tussen lokale (DRIVE) storage, en NAS storage, plus iSCSI aanleveren. Ik heb een hekel aan merkbaar vertragingen.. 70MB of 500MB boeit mij niet. Wel ervaring dat alles snel en vloeiend reageert.
4) Ik heb zelf een SHR volume van 4discs met een SSD cache via een DX213. En ik merk sinds DSM6 en hoger dat alles zwaarder is geworden.

Ja, als een MKB bedrijf een synology gebruikt als eerste storage plek kan ik het mij dus wel voorstellen dat ze zitten te wachten op de flashstation. Nogmaals het gaat om reactiesnelheid in meeste gevallen...Zeker met tientallen mensen tegelijkertijd.

• gastje01
quote:
Quakie schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 21:40:
[...]
Ik vind het best een redelijke discussie, zeker hier op GoT. Voor huis en keuken gebruikers is het inderdaad overkill maar dat was gelijk duidelijk lijkt me.
Jouw (tussen) oplossing is natuurlijk ook een niet standaard oplossing en uiteraard zeer bruikbaar. Ik weet niet hoe groot je SSD Volume is?
Reden dat ik mijn oplossing/gedachte noem is:
1) DSM wordt standaard op alle discs geÔnstalleerd, ik neem nu (blind) aan dat DSM niet volledig versneld wordt.
Hoe bedoel je dit? Ik heb zelf een 1817+, deze heb ik vanaf het begin zo opgebouwd als ie nu loopt (heb m om eerlijk te zijn net). Toch heb ik niet het idee dat de 416play van mijn schoonvader langzamer reageert. Wat bedoel je specifiek met DSM?
quote:
2) Een standaardconfig Synology NAS doet zijn hibernation taken goed. Ik heb bijv een backup DS213+ staan die uren in hypernation staat (3watt). En is desnoods uiteraard uitstekend in staat om video te serveren (transcoding achterwege laten). 2 SSDs verbruiken niet zoveel, en huidige NAS ook niet..
Dan heb ik een uitzondering te pakken denk ik. Ik draai, op cloudstation-server en Notestation na, geen apps uit het package center. De rest loopt allemaal in docker containers, ook wanneer ik de apps stop die mijn hdd-volume benaderen (denk aan Sonarr, Autosub etc.) en cloudstation-server gaan mijn schijven nog steeds niet in spindown. Ik moet nog eens op m'n gemakje zoeken waar dat aan ligt, al zou ik niet per se weten waar ik moet kijken. Sommige zaken (denk aan meerdere Wordpress installaties, een Unifi-controller, Domoticz en MQTT) moeten gewoon 24/7 doorlopen. Deze staan allemaal geÔnstalleerd op mijn SSD volume (120 GB-SHR) en hebben geen enkele rechten op mijn HDD volume. Waarom mijn disks niet gaan slapen is mij een raadsel, dus als je de gouden tip hebt, graag. 3 watt droom ik van ;)

De taken die mijn HDD's te verwerken krijgen zijn backups/snapshots op gezette tijden en af en toe een keer een filmpje streamen naar mijn TV. Dit neemt al met al nog geen 6 uur per dag in (waarbij mijn internet verbinding vaak de bottleneck is), tel ik daar een beetje tijd voor sonarr etc bij op zou dit 12 uur per dag besparen.
quote:
3) Je heb taken en taken, maar ik zelf hanteer een combinatie tussen lokale (DRIVE) storage, en NAS storage, plus iSCSI aanleveren. Ik heb een hekel aan merkbaar vertragingen.. 70MB of 500MB boeit mij niet. Wel ervaring dat alles snel en vloeiend reageert.
Helemaal mee eens, daarom heb ik zelf ook gebruik gemaakt van mij 'tussen-oplossing' met een los SSD volume. Bepaalde taken, zoals een webserver zijn erg gebaat bij een snelle reactietijd, al heb ik een (niet op feiten gestaafd) gevoel dat veel werkgeheugen hier ook al wonderen doet. Latency vs Troughput is volledig afhankelijk van je gebruik.
quote:
4) Ik heb zelf een SHR volume van 4discs met een SSD cache via een DX213. En ik merk sinds DSM6 en hoger dat alles zwaarder is geworden.

Ja, als een MKB bedrijf een synology gebruikt als eerste storage plek kan ik het mij dus wel voorstellen dat ze zitten te wachten op de flashstation. Nogmaals het gaat om reactiesnelheid in meeste gevallen...Zeker met tientallen mensen tegelijkertijd.
Synology zal ongetwijfeld goed onderzocht hebben of hier behoefte aan was voor ze een product in de markt gezet hebben, maar ik kan het voor mezelf niet plaatsen. Een van de organisaties waar ik voor werk (ongeveer 75-100 gebruikers) maakt gebruik van netwerkshares waar alle bestanden op staan. Dit zijn voor 90% standaard office documenten. Ik kwam er pas na enkele weken achter dat de netwerkshares extern in een Datacenter gehost werden en niet lokaal op een van de servers die er staan. Ik heb nooit enige vorm van vertraging ervaren. Dit loopt over een 300 Mbit glas lijn en werkt perfect. Dit loopt allemaal op 'gewone' schijven (geen consumenten WD-redjes, wel server spul) daarbij werken de meeste mensen ook nog eens via Wifi.

Dit is een typisch geval waar ik zelf een FlashStation zou zien: Veel gelijktijdige gebruikers, veel kleine bestanden, reactietijd belangrijker dan troughput (heel veel wilder dan een grote PDF wordt het vaak niet). Toch denk ik dat het verschil hier vooral meetbaar in plaats van merkbaar is, vandaar dat ik me afvroeg wat de meerwaarde van dit ding is, zeker als je gewone schijven aangevuld met een cache als tegenhanger hebt.

iSCSI eventueel, maar ik ben niet bekend genoeg met deze oplossingen om te beoordelen of je daar niet systemen hebt met een betere performance per euro of Łberhaupt een hogere performance hebt.

Het is niet zozeer dat ik dit de FS per se af schiet, tegendeel, maar ik ben zelf nooit echt in een situatie geweest waar ik hem goed geplaatst zou vinden. De bedrijven waar ik kwam en kom zijn of te klein (dan is office365 of een kleiner NASje goedkoper en makkelijker) of te groot (lees: >10 fysieke servers op locatie en alles in eigen beheer, tot nu toe vooral veel HPE spul gezien). Ik ben vooral nieuwsgierig.
quote:
Terrz schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:48:
[...]

FTP met TLS en zonder TLS geprobeerd, geen verschil helaas. Frustrerend probleem dit.
Hoe zie de rest van je setup er uit? (router/netwerk etc) Als je intern wel voldoende snelheid haalt, en laten we eerlijk wezen, 30-40 Mbit moet ie makkelijk aankunnen, zou het ook aan je netwerk/router kunnen liggen, al blijft het vreemd dat je met een speedtest wel haalt wat je beloofd is door je provider.

• The Mechanic
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 13-11 13:13
Zijn de populaire community packages (sabnzbd, sonarr) al klaar voor de wat nieuwere synology's (DS218+, DS918+)?

Er wordt aangewerkt:
https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues/2945

Zijn ze al toegevoegd aan
http://packages.synocommunity.com Kan iemand dat bevestigen?

• player2911
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 10-11 23:41
quote:
The Mechanic schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 07:03:
Zijn de populaire community packages (sabnzbd, sonarr) al klaar voor de wat nieuwere synology's (DS218+, DS918+)?

Er wordt aangewerkt:

Ik heb deze op m’n DS218+ (apollo lake, 6.1_20180115-23) https://github.com/Safihr.../tag/nzbget-dsm61-new-all
https://github.com/Safihr.../tag/nzbget-dsm61-new-all

Werkt zonder kuren of rare fratsen ;)

• McGreenNL
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 20:39
Ik heb de 918+ en zie 28 packages staan in DSM, maar mis bijvoorbeeld ffmpeg, nzbget en radarr en die zijn al wel beschikbaar

• hgr
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 09-11 11:38
Ik heb sinds kort een Synology DS218+
Hierop heb ik een HP Laserjet 1100 aangesloten
In de printerconfiguratie wordt de printer herkend, op de losse pc's kan ik de printer zien onder de naam usbprinter1 op nas

Alleen werkt het printen niet, ook niet vanuit printerbeheer op de nas
Printeropdrachten verdwijnen uit de afdrukrij

Het is al wel wat oudere printer, ik heb een speciale kabel met aan de ene kant USB en aan de andere kant minicentronics, aangesloten op een pc werkt dat met die kabel.

Ik heb het idee dat ik iets met de rechten/machtigingen fout doe, maar kan niet vinden wat.

• Tweaqer
quote:
The Mechanic schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 07:03:

Er wordt aangewerkt:

Waarom zou je deze niet via docker draaien eigenlijk?

• DukeBox
quote:
hgr schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 09:30:
..ik heb een speciale kabel met aan de ene kant USB en aan de andere kant minicentronics, aangesloten op een pc werkt dat met die kabel.
Een pc (lees: Windows) heeft de software om een centronics (ECP parallelle poort) aan testuren over USB. Ik vermoed dat Synology deze software standaard niet heeft.

• Shadow_J
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 17:11
Iemand hier soms een idee of er al sprake is voor een DS2415+ opvolger ŗ la DS2418+ te voorzien. Het is binnen enkele dagen 3 jaar geleden dat de DS2415+ uit kwam. Onlangs kwam de FS1018 uit, maar die is puur gemaakt voor SSD schijven.

• mr_mister2004
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 22-10 10:41
Hallo,

ik heb een vraag, weet alleen niet of dit het juiste topic is.
Ik wil mijn synology verkopen omdat ik deze niet meer gebruik.
Nu wil ik graag weten wat dit nog waard is.
Mijn systeem bestaat uit het volgende:
- Synology DiskStation DS413 uit 2013
- 4x 2tb van samsung.

Is altijd gebruikt als opslag (backup) en incidenteel als download center.

Alvast bedankt voor jullie moeite.

A Specialist is Someone Who is Called at the Last Moment to Share the Blame

• gastje01
quote:
mr_mister2004 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 18:17:
Hallo,

ik heb een vraag, weet alleen niet of dit het juiste topic is.
Ik wil mijn synology verkopen omdat ik deze niet meer gebruik.
Nu wil ik graag weten wat dit nog waard is.
Mijn systeem bestaat uit het volgende:
- Synology DiskStation DS413 uit 2013
- 4x 2tb van samsung.

Is altijd gebruikt als opslag (backup) en incidenteel als download center.

Alvast bedankt voor jullie moeite.
Wat de gek er voor geeft. Kijk in V&A wat andere Synology's nog op brengen? Schijven is afhankelijk van de smart-waarden en aantal draaiuren.

• hgr
quote:
DukeBox schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:24:
[...]

Een pc (lees: Windows) heeft de software om een centronics (ECP parallelle poort) aan testuren over USB. Ik vermoed dat Synology deze software standaard niet heeft.
Als dat zou zijn, is het vreemd dat die wel gelijk in de printerinstellingen op de NAS te zien is.

• Mnsll
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 21-10 10:18
Ello,

Ik heb een DS115j (DSM 6.1.4-15217 Update 5) die ik enkel gebruik voor films te streamen via android over chromecast naar de samsung tv.
Maar sinds kort doet hij dit niet meer. Telkens ik een film wil starten begint hij de laden maar na een paar seconden stopt hij.
Via laptop streamen lukt wel dus het ligt niet aan de chromecast denk ik.

Ik heb video station al geherinstalleerd maar dit heeft niet geholpen. Ook plex doet het niet (115j is iets te zwak)

Heeft iemand dit nog al voorgehad?

Merci!

• Tweaqer
quote:
Mnsll schreef op zondag 21 januari 2018 @ 09:17:
Ello,

Ik heb een DS115j (DSM 6.1.4-15217 Update 5) die ik enkel gebruik voor films te streamen via android over chromecast naar de samsung tv.
Maar sinds kort doet hij dit niet meer. Telkens ik een film wil starten begint hij de laden maar na een paar seconden stopt hij.

Ik heb video station al geherinstalleerd maar dit heeft niet geholpen. Ook plex doet het niet (115j is iets te zwak)

Merci!
Ik zou eerder denken dat het aan je Android toestel ligt? Heb je het ook op andere toestellen/tablets? Ook op iOS geprobeerd? Toestel al herstart? Cache en data al gecleard? App al opnieuw geinstalleerd? Niet heel duidelijk nog aan te wijzen zo..

• pietje63
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 15-11 09:09
@Mnsll Via welke verbinding maak je connectie? Ik ben er ooit tegenaan gelopen dat Android enkel SMB1 (CIFS) ondersteund. Toen ik dacht "ik heb alles via SMB3 lopen, dus SMB1 en 2 kunnen uit", ging dit twee weken goed, totdat ik weer een keer een serie ging kijken. Toen heeft het me een uur gekost om de bron te vinden.

-------

Wat ik daarnaast graag even wil delen. Mijn TimeMachine backups (naar een ds118) gingen altijd tergend langzaam. De netwerk verbinding is snel (haal via SMB ca 30MB/s) maar een backup van 150MB kostte meer dan een uur.

Na lang testen en vloeken bleek dit aan de "dirsort vfs" optie te liggen. Het uitschakelen daarvan heeft mijn backup zeker een factor 10 sneller gemaakt (wat niet hielp is dat ik de macbook meestal maar ongeveer 30 minuten gebruiken waardoor de backup eigenlijk nooit voltooide). Wellicht nuttig voor anderen die hier tegenaan lopen.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• Oesie
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 07-11 14:47
quote:
DukeBox schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 14:09:
[...]

Overigens mis ik wel het 'filter' zoek veld in jouw screenshot, die heb ik wel (al zoekt die niet recursief).

[afbeelding]
Niet kunnen vinden waarom ik dit niet zie. Iemand nog ideeen?

• DukeBox
quote:
Oesie schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:32:
Niet kunnen vinden waarom ik dit niet zie. Iemand nog ideeen?
Misschien is indexering nodig ?

• PuckStar
quote:
DukeBox schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 21:38:
[...]

Dan heb je maar 2 opties,
De vpn tunnel (default route) voor een aantal ip's excluden. (ook wel split tunneling genoemd).
Of middels SFTP connecten op je VPN tunnel ip.

Dat kan je ook 'combineren' door a-symetrisch te routeren.
Ik heb gezocht op die termen maar kom eigenlijk alleen informatie tegen die gaat over als je je NAS als VPN server gebruikt.
Kun je me misschien een link of informatie geven over hoe ik het kan opzetten?

Ik neem aan dat ik dan dus de externe ip adressen die nog met mijn SFTP verbinding moeten kunnen maken in die exclude list moet opnemen.

Als ik trouwens de VPN start en van biutenaf op dat ip adres verbinding probeer te maken dan werkt het niet.

• Oesie
quote:
DukeBox schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:40:
[...]

Misschien is indexering nodig ?
Yeps was reeds ingesteld... misschien toch maar even een ticket by Synology openen.

• Oesie
Nog een vreemd iets. Mijn DS Audio, DS Video werken perfect naar mijn Chromecast maar mijn DS Photo blijft maar een zwart beeld geven. De verschillende porten al gecheckt maar krijg het maar niet aan de praat. Iemand dit wel is gehad?

• Mnsll
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 21-10 10:18
quote:
Tweaqer schreef op zondag 21 januari 2018 @ 12:48:
[...]

Ik zou eerder denken dat het aan je Android toestel ligt? Heb je het ook op andere toestellen/tablets? Ook op iOS geprobeerd? Toestel al herstart? Cache en data al gecleard? App al opnieuw geinstalleerd? Niet heel duidelijk nog aan te wijzen zo..
Ik heb 3 android toestellen en 1 ipad, geen enkele werkt. Van gisteren een nieuwe huawei p10 en met een nieuwe install daarop ook niet.
quote:
pietje63 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 14:15:
@Mnsll Via welke verbinding maak je connectie? Ik ben er ooit tegenaan gelopen dat Android enkel SMB1 (CIFS) ondersteund. Toen ik dacht "ik heb alles via SMB3 lopen, dus SMB1 en 2 kunnen uit", ging dit twee weken goed, totdat ik weer een keer een serie ging kijken. Toen heeft het me een uur gekost om de bron te vinden.

-------

Wat ik daarnaast graag even wil delen. Mijn TimeMachine backups (naar een ds118) gingen altijd tergend langzaam. De netwerk verbinding is snel (haal via SMB ca 30MB/s) maar een backup van 150MB kostte meer dan een uur.

Na lang testen en vloeken bleek dit aan de "dirsort vfs" optie te liggen. Het uitschakelen daarvan heeft mijn backup zeker een factor 10 sneller gemaakt (wat niet hielp is dat ik de macbook meestal maar ongeveer 30 minuten gebruiken waardoor de backup eigenlijk nooit voltooide). Wellicht nuttig voor anderen die hier tegenaan lopen.
Geen id welke verbinding de connectie maakt :X
Dit zijn de settings:
https://imgur.com/L79UTix

• Unrealiac
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 00:50
Rap een vraagje:

Heb een DS216+II staan met plex media server erop. Deze doet tegenwoordig hardware transcoding op de IGP van de CPU en dit loopt vrij vlot. Verder zit er nog 2x8TB in (RAID1) en 1gb ram in. Heeft een upgrade naar 2gb of 4gb nut als hij enkel dient als fileserver en plexserver.. maximaal 2 streams tegelijk? Eventueel nog wat downloaden ertussen ofzo maar verder niks groot. Zal ik dat merken aan reactiesnelheid (opstarten video's e.d.). Hier zitten ook UHD video's bij...

Wil eigenlijk gewoon weten of het nut heeft om naar 2gb of 4gb te gaan. :)

Unrealiac wijzigde deze reactie 21-01-2018 23:07 (7%)

Here's to you Nicola and Bart

• kevertje1977
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 12-11 06:17
Misschien helpt dit anderen ook ?

Sinds ik de Fritz 5490 heb gekregen van xs4all had ik problemen met mijn SYNOLOGY DS213.
ICMP werkte maar als ik vanaf de WIFI probeerde een share te benaderen of de webgui : niets lukte.

Na wat testen kwam ik erachter dat als ik mijn laptop op een bedraad netwerk aansloot, direct op de cisco switch dat ik er wel bij kon.
Ging ik via de Fritz dan lukte het niet.

Uiteindelijk bleek de oplossing te belachelijk voor woorden :

Ik heb al sinds jaar en dag als LAN 192.168.201.0/24 ingesteld. Bij analyse van de dump van de config bleek er in de Fritz nog 192.168.178.1 te staan. Op de een of andere manier wil de Fritz dus dat je 192.168.178.x gebruikt als LAN.
Die tip kreeg ik op het xs4all gebruikers forum.

Gisteren alles omgezet naar 192.168.178.x en nu werkt het als een zonnetje.

http://pvoutput.org/list.jsp?id=46194&sid=42129

• mickjuh
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 12-11 13:38

mickjuh

Wubalubadubdub!

quote:
kevertje1977 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 06:30:
Misschien helpt dit anderen ook ?

Sinds ik de Fritz 5490 heb gekregen van xs4all had ik problemen met mijn SYNOLOGY DS213.
ICMP werkte maar als ik vanaf de WIFI probeerde een share te benaderen of de webgui : niets lukte.
Vreemd, heb het subnet ook aangepast van 192.168.178.x naar 192.168.2.x en geen problemen met een Syno 2014 model en 2016 model.

127.0.0.1 sweet 127.0.0.1

• nicoprevoo
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 04-11 22:27
Ik heb veel Synology topics doorgenomen, maar kom niet echt een antwoord tegen op mijn vraag. Dus dan maar gewoon zelf proberen hier.

Ik heb een klein bedrijf dat met verschillende applicaties werkt met databases hierachter. Niet alles is MS-SQL, er zit ook nog een Sybase database bij. Hiervoor moet ik dus een database server draaien binnen een Windows-omgeving. Nu wil ik eigenlijk deze NAS gaan kopen: https://www.coolblue.nl/p.../synology-ds1517-8gb.html. En hierop dan een virtuele windows installeren waarin die databases gaan draaien. Echter, ik kan nergens vinden of mensen hiermee ervaring hebben en of het allemaal een beetje vlot werkt? Heeft iemand van jullie hier ervaring mee en wat is sowieso de performance van een virtuele windows 10pro op een NAS van Synology?

• FrankHe
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 19:11
quote:
nicoprevoo schreef op maandag 22 januari 2018 @ 08:21:
Ik heb veel Synology topics doorgenomen, maar kom niet echt een antwoord tegen op mijn vraag. Dus dan maar gewoon zelf proberen hier.

Ik heb een klein bedrijf dat met verschillende applicaties werkt met databases hierachter. Niet alles is MS-SQL, er zit ook nog een Sybase database bij. Hiervoor moet ik dus een database server draaien binnen een Windows-omgeving. Nu wil ik eigenlijk deze NAS gaan kopen: https://www.coolblue.nl/p.../synology-ds1517-8gb.html. En hierop dan een virtuele windows installeren waarin die databases gaan draaien. Echter, ik kan nergens vinden of mensen hiermee ervaring hebben en of het allemaal een beetje vlot werkt? Heeft iemand van jullie hier ervaring mee en wat is sowieso de performance van een virtuele windows 10pro op een NAS van Synology?
Wat zijn de specificaties van je huidige Windows server? Hoe zwaar belast je de Sybase database? Wat voor soort data staat er op? Doe je aan batch processing of zijn er dingen die in real-time moeten gebeuren? Die NAS kan best wel wat hebben maar er zijn op een gegeven moment wel grenzen aan wat je kunt verwachten aan verwerkingskracht. Misschien is het afdoende maar misschien ook niet.

• Tortelli

Tortelli

Overschat de CPU power van een DS1517+ (of 1515+, hebben dezelfde CPU) niet; prestaties zijn ~1/3e van een Dual Core i3. Je kunt die virtuele machine 2 of 3 cores max geven (zodat de overige processen niet teveel verstoort worden). Daarnaast zul je aardig wat ramgeheugen nodig hebben.

Specs van huidige machine zijn wel handig als vergelijk.

Tortelli wijzigde deze reactie 22-01-2018 09:19 (12%)

• DukeBox
quote:
hgr schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 20:06:
Als dat zou zijn, is het vreemd dat die wel gelijk in de printerinstellingen op de NAS te zien is.
Hangt er vanaf of de USB adapter een USB descriptor door geeft die deze evt. via ECP uitleest.
quote:
nicoprevoo schreef op maandag 22 januari 2018 @ 08:21:
https://www.coolblue.nl/p.../synology-ds1517-8gb.html. En hierop dan een virtuele windows installeren waarin die databases gaan draaien.
Ik draai heel wat MariaDB (MySQL) databases, het hangt er voornamelijk vanaf hoe groot de databases zijn en wat voor indexes. Ik heb er een paar welke ik niet normaal kan her-indexeren, deze is dan > 3 dagen bezig. Dezelfde handeling op een oudere i7 laptop is 2 uurtjes. Met name bij een restore of aanpassing van een table is dat dus een probleem en moet ik dit doen door de databases files heen en weer te kopiŽren.

DukeBox wijzigde deze reactie 22-01-2018 09:33 (53%)

• Unrealiac
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 00:50
quote:
Unrealiac schreef op zondag 21 januari 2018 @ 23:06:
Rap een vraagje:

Heb een DS216+II staan met plex media server erop. Deze doet tegenwoordig hardware transcoding op de IGP van de CPU en dit loopt vrij vlot. Verder zit er nog 2x8TB in (RAID1) en 1gb ram in. Heeft een upgrade naar 2gb of 4gb nut als hij enkel dient als fileserver en plexserver.. maximaal 2 streams tegelijk? Eventueel nog wat downloaden ertussen ofzo maar verder niks groot. Zal ik dat merken aan reactiesnelheid (opstarten video's e.d.). Hier zitten ook UHD video's bij...

Wil eigenlijk gewoon weten of het nut heeft om naar 2gb of 4gb te gaan. :)
Gisterenavond om 23u40 op bol.com een crucial 4gb lattje besteld. Om 8u49 stond post NL al voor de deur met het latje. Synology uit elkaar gehaald, latje erin (compressie uitgeschakeld) en jawel hoor, het is allemaal wat responsiever. Op plex merk ik echter nog niet meteen verbetering, maar dat zal liggen aan de CPU die alles transcodeert. :+

Here's to you Nicola and Bart

• nicoprevoo
  • Laatst online: 04-11 22:27
quote:
FrankHe schreef op maandag 22 januari 2018 @ 08:53:
[...]

Wat zijn de specificaties van je huidige Windows server? Hoe zwaar belast je de Sybase database? Wat voor soort data staat er op? Doe je aan batch processing of zijn er dingen die in real-time moeten gebeuren? Die NAS kan best wel wat hebben maar er zijn op een gegeven moment wel grenzen aan wat je kunt verwachten aan verwerkingskracht. Misschien is het afdoende maar misschien ook niet.
Hetgeen waar het nu op draait is mijn desktop PC. En die heeft ruime specs.

De sybase database wordt vooral belast met data om in de financiŽle administratie te schrijven (boekhoudprogramma). Er zullen hooguit twee gebruikers in de database zitten tegelijkertijd. De verwerking is overigens wel realtime voorzover mij bekend.
De databases zijn gemiddeld qua grootte 27MB overigens.
En ik snap dat er grenzen aan zitten, was alleen benieuwd wat de ervaringen waren.

Specs desktop zijn:
  • Processor: Intel i5-6500T 2,5Ghz
  • Ram: 8Gb

nicoprevoo wijzigde deze reactie 22-01-2018 11:47 (4%)

• FrankHe
quote:
nicoprevoo schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:44:
[...]

De sybase database wordt vooral belast met data om in de financiŽle administratie te schrijven (boekhoudprogramma). Er zullen hooguit twee gebruikers in de database zitten tegelijkertijd. De verwerking is overigens wel realtime voorzover mij bekend.
En ik snap dat er grenzen aan zitten, was alleen benieuwd wat de ervaringen waren.

Specs desktop zijn:
Ok dank. Dat klinkt voor mijn gevoel in beginsel niet als heel erg spannend. Ter vergelijking ik heb een MySQL database draaien met pakweg een miljoen records en de nodige indexen met een totale omvang van ongeveer 200 MB.

Ik begrijp dat je de database- en applicatieserver op een Windows VM op de Synology DiskStation wilt draaien. Persoonlijk heb ik geen ervaring met deze manier van virtualiseren en kan je niet vertellen wat de overhead impact zal zijn. Misschien dat iemand anders ervaringen hiermee kan delen.

• hgr
quote:
DukeBox schreef op maandag 22 januari 2018 @ 09:27:
Hangt er vanaf of de USB adapter een USB descriptor door geeft die deze evt. via ECP uitleest.
Ik ga er verder niet meer lopen goochelen en heb een netwerkprinter gekocht.
De HP Laserjet 1100 printer heeft geen schuld, heb 'm in 2005 of 2006 via Marktplaats gekocht.
Heeft het altijd gedaan.

Bedankt voor het meedenken!

• chielmi
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 17:41
quote:
nicoprevoo schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:44:
[...]

Specs desktop zijn:
Ik heb geen ervaring met Sybase, maar hier lijkt een Docker container voor beschikbaar. Door deze db in Docker te draaien heb je heel wat minder resources nodig als wanneer je een Windows VM met deze database op de Synology wilt zetten!

• nino_070
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 23:28
quote:
Quakie schreef op maandag 15 januari 2018 @ 22:48:
@nino_070 Daar gaat het denk ik fout. Audiostation kijkt naar home/music en/of de shared folder music.

Het beste is om opnieuw te beginnen met cloudstation. Je kunt aangeven (geloof via de client kant) dat je niet wilt dat er een cloudstation folder aangemaakt wordt. Dit houdt in dat je er direct gesynct wordt onder home.

Uiteraard zou je ook een gewoon shared folder music kunnen toevoegen aan cloud station en daar versie beheer van aan zetten.
Ik heb nog eens even gekeken en deze instelling kan ik nergens vinden. Niet in Cloud Station Drive (clientside) en ook niet in het configuratiepanel in DSM... ;(

• ChillPascal
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 20:46

ChillPascal

In the end, it doesn't matter

Hey mannen,

Sinds een tijdje ervaar ik problemen met mijn Synology server. De verbinding is erg onstabiel als ik de server benader via een lokaal apparaat. Het interne IP-adres lijkt dan niet meer te bestaan, ook pingen geeft een "Time-out".

Het vreemde is dat ik de server wel gewoon via DNS kan benaderen. Alles lijkt in de DSM te functioneren.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Via Google kan ik zo 1,2,3 niet wat vinden.

ChillPascal wijzigde deze reactie 22-01-2018 19:11 (7%)

Black Elite (Deskmod) accompanied by the Dell Inspiron 15R SE

• FrankHe
quote:
ChillPascal schreef op maandag 22 januari 2018 @ 19:10:
Hey mannen,

Sinds een tijdje ervaar ik problemen met mijn Synology server. De verbinding is erg onstabiel als ik de server benader via een lokaal apparaat. Het interne IP-adres lijkt dan niet meer te bestaan, ook pingen geeft een "Time-out".

Het vreemde is dat ik de server wel gewoon via DNS kan benaderen. Alles lijkt in de DSM te functioneren.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Via Google kan ik zo 1,2,3 niet wat vinden.
Het is even gissen wat er aan ten grondslag kan liggen. Misschien een rotte netwerkkabel? Of je DHCP-server ( de router doet dit doorgaans ) die ineens een extreem korte lease uitgeeft?

• ChillPascal

ChillPascal

quote:
FrankHe schreef op maandag 22 januari 2018 @ 19:32:
[...]

Het is even gissen wat er aan ten grondslag kan liggen. Misschien een rotte netwerkkabel? Of je DHCP-server ( de router doet dit doorgaans ) die ineens een extreem korte lease uitgeeft?
Dit zijn inderdaad mogelijke oorzaken, maar dit verklaart natuurlijk niet waarom de server via DNS geen problemen geeft.

Het is namelijk zo, dat als ik de DNS invoer en tegelijkertijd het interne IP-adres intyp werkt het DNS-adres wel, maar het interne IP niet. Dit is zowel het geval bij de desktop (bedraad) als bij de laptop (wireless).

• FrankHe
quote:
ChillPascal schreef op maandag 22 januari 2018 @ 19:41:
[...]

Dit zijn inderdaad mogelijke oorzaken, maar dit verklaart natuurlijk niet waarom de server via DNS geen problemen geeft.

Het is namelijk zo, dat als ik de DNS invoer en tegelijkertijd het interne IP-adres intyp werkt het DNS-adres wel, maar het interne IP niet. Dit is zowel het geval bij de desktop (bedraad) als bij de laptop (wireless).
Ah ok op die manier, dat is inderdaad vreemd. Is er op de Synology misschien een Virtual Host geconfigureerd?

• ChillPascal

ChillPascal

quote:
FrankHe schreef op maandag 22 januari 2018 @ 19:48:
[...]

Ah ok op die manier, dat is inderdaad vreemd. Is er op de Synology misschien een Virtual Host geconfigureerd?
Nee, ik gebruik de Synology vrijwel uitsluitend als file-/mediaserver.

• FrankHe
quote:
ChillPascal schreef op maandag 22 januari 2018 @ 19:51:
[...]

Nee, ik gebruik de Synology vrijwel uitsluitend als file-/mediaserver.
En er staan geen gekke dingen in je locale hosts file? Klopt het subnet mask? Tsja, verder zou ik het even niet direct weten wat het nog zou kunnen zijn.

• ChillPascal

ChillPascal

quote:
FrankHe schreef op maandag 22 januari 2018 @ 19:57:
[...]

En er staan geen gekke dingen in je locale hosts file? Klopt het subnet mask? Tsja, verder zou ik het even niet direct weten wat het nog zou kunnen zijn.
Subnet mask is correct, ik begrijp echter niet helemaal wat je bedoelt met m'n local hostfile. Ik heb 'm even gecheckd, maar zie geen rare dingen.

In ieder geval bedankt voor je hulp! Ik zal nog even verder zoeken en afwachten.

• apollo13
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 00:09
Hi Folks,

Ik zit er aan te denken om van de zomer mijn oude DS411 te gaan vervangen voor een DS418 of DS418Play.
Zou het een goed idee om een SSD te gebruiken als de systeemschijf voor de nieuwe nas?
Wordt de nieuwe nas dan meer responsive, werken de packages sneller/vlotter?

Ik heb het forum hier doorgesnuffeld, maar zie eigenlijk allen maar SSD's in raid configs voorbijkomen en worden gebruikt als cache.
Heeft er iemand hier ervaringen met het gebruiken van een SSD al systeemschijf, beter zelfs, iemand of website die de verschillen heeft getest tussen het gebruiken van een HDD en SSD als systeemschijf?

Ik heb zelf natuurlijk ook al rond gekeken op het www, maar vond eigenlijk niets wat mijn vraag kon beantwoorden.
Kan natuurlijk ook zo zijn dat ik de verkeerde zoektermen heb gebruikt.

Alvast bedankt voor jullie input.

apollo13

• gastje01
quote:
apollo13 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 20:27:
Hi Folks,

Ik zit er aan te denken om van de zomer mijn oude DS411 te gaan vervangen voor een DS418 of DS418Play.
Zou het een goed idee om een SSD te gebruiken als de systeemschijf voor de nieuwe nas?
Wordt de nieuwe nas dan meer responsive, werken de packages sneller/vlotter?

Ik heb het forum hier doorgesnuffeld, maar zie eigenlijk allen maar SSD's in raid configs voorbijkomen en worden gebruikt als cache.
Heeft er iemand hier ervaringen met het gebruiken van een SSD al systeemschijf, beter zelfs, iemand of website die de verschillen heeft getest tussen het gebruiken van een HDD en SSD als systeemschijf?

Ik heb zelf natuurlijk ook al rond gekeken op het www, maar vond eigenlijk niets wat mijn vraag kon beantwoorden.
Kan natuurlijk ook zo zijn dat ik de verkeerde zoektermen heb gebruikt.

Alvast bedankt voor jullie input.
Yes, ik heb t zo gedaan (zie een aantal Posts/pagina`s terug). Alle packages en docker containers draaien vanaf mijn SSD volume. DSM wordt standaard op alle schijven geÔnstalleerd, daar hoef je het niet voor te doen. Verder denk ik dat het aan je gebruik ligt of je hier iets van gaat merken. Ik geloof bijvoorbeeld dat mijn wordpress docker hier profijt van heeft vanwege de reactiesnelheid, maar echt getest heb ik het niet, grote kans dat ook een belangrijk deel direct uit t werkgeheugen komt. Verder heb ik weinig packages die veel schrijfacties uitvoeren, in ieder geval niet in die mate dat 4 schijven het niet bij kunnen houden.

Wat ben je met m van plan?

• Philip J. Dijkstra
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 31-10 13:58
Synology zet de systeempartitie op elke schijf, ook die in een eventueel expansion (dx513) zitten.
Ik heb recent mijn schijf 1 eruit getrokken en op een open plaats in mijn expansion gestoken waarna ik de repair aangezet heb. Ik heb een ssd in slot 1 gezet en daar een volume 2 aangemaakt en vervolgens alle packages verhuist naar volume 2 en de temp folder van download station ook naar volume 2 gezet.
Ook heb de shared folder van docker naar volume 2 verhuisd.
Ik heb al een vlotte nas (916+) maar merk wel dat alles net even wat sneller reageert.
De packages heb ik via ssh verplaatst, beetje googlen en je vindt een dummie instructie.
2 packages draaien op de systeempartitie, oftewel, op elke schijf dus die moest ik na de ssh actie in de gui ‘repairen’.

• apollo13
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 00:09
quote:
gastje01 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 21:26:
[...]

Yes, ik heb t zo gedaan (zie een aantal Posts/pagina`s terug). Alle packages en docker containers draaien vanaf mijn SSD volume. DSM wordt standaard op alle schijven geÔnstalleerd, daar hoef je het niet voor te doen. Verder denk ik dat het aan je gebruik ligt of je hier iets van gaat merken. Ik geloof bijvoorbeeld dat mijn wordpress docker hier profijt van heeft vanwege de reactiesnelheid, maar echt getest heb ik het niet, grote kans dat ook een belangrijk deel direct uit t werkgeheugen komt. Verder heb ik weinig packages die veel schrijfacties uitvoeren, in ieder geval niet in die mate dat 4 schijven het niet bij kunnen houden.

Wat ben je met m van plan?
Ik ga hem hetzelfde gebruiken als mijn DS411: Backup data, foto's, films en TV-series.
Verder gebruik ik FTP, Hyperbackup, Fotostation en Videostation en af en toe Downloadstation.
Ik ga de rest van de overige slots dus vullen met reguliere HDD's.
De oude schijven van de DS411 worden dus niet hergebruikt, dit aangezien hun leeftijd van 4+ jaar.

@Philip J. Dijkstra Ik wist niet dat er op elke schijf een systeempartite werd aangemaakt, toch weer wat geleerd vandaag. _/-\o_

apollo13 wijzigde deze reactie 22-01-2018 21:45 (12%)

apollo13

• gastje01
quote:
Philip J. Dijkstra schreef op maandag 22 januari 2018 @ 21:27:
2 packages draaien op de systeempartitie, oftewel, op elke schijf dus die moest ik na de ssh actie in de gui ‘repairen’.
Welke zijn dat? Ik zoek nog steeds uit waarom mijn hdd volume niet in slaap valt.

• kraats
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 23:26

kraats

Ik rol

quote:
Mnsll schreef op zondag 21 januari 2018 @ 09:17:
Ello,

Merci!
Er is een nieuwe versie van Video Station uit. Misschien verhelpt dat je probleem?
quote:
Version: 2.3.8-1486
(2018-01-23)

Fixed an issue where video transcoding might fail after migrating data to another Synology NAS.

Fixed an issue where streaming videos to Chromecast might fail.

Minor bug fixes.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• reallifejoost
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 15-03 13:48
Ik heb onlangs een 418Play gekocht, maar wil graag het geheugen uitbreiden, wat zijn jullie ervaringen met de eventuele alternatieve geheugen reepjes die niet van Synology zijn?

• lf2
  • Laatst online: 27-07 17:10
Mijn synology (DS215+) is al langer dan een jaar uit omdat ik het niet goed geconfigureerd kreeg.

Setup:
Provider modem -> lan naar synology
Provider modem -> lan naar -> NETGEAR AC1900 NightHawk
NETGEAR AC1900 NightHawk -> De rest is hiermee verbonden via WIFI

Ik wil graag het volgende bereiken:

- VPN toegang van buitenaf naar mijn netwerk.
VPN geconfigureerd (ik kan het bereiken op mijn eigen netwerk) moet ik de vpn poorten nu open zetten van de provider modem zodat ik mijn NAS kan bereiken van buitenaf ?

- Harde schijven toevoegen en bereiken op mijn osx/windows
Volgens mij hoef ik hier alleen SMB voor aan te zetten en later als ik buitenhuis het wil bereiken de vpn aanzetten. Alleen krijg ik SMB nu niet werkend. Ik heb de optie aangezet en probeer het te bereiken maar het is niet bereikbaar. Volgens mij komt het omdat ik met mijn laptop via de netgear verbonden ben.

Nu weet ik eigelijk niet wat ik verder moet doen.... moet ik de lan toch weer koppelen met de netgear maar hoe foward ik die dan weer van buitenaf ?

• gastje01
quote:
lf2 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 18:32:
Mijn synology (DS215+) is al langer dan een jaar uit omdat ik het niet goed geconfigureerd kreeg.

Setup:
Provider modem -> lan naar synology
Provider modem -> lan naar -> NETGEAR AC1900 NightHawk
NETGEAR AC1900 NightHawk -> De rest is hiermee verbonden via WIFI

Ik wil graag het volgende bereiken:

- VPN toegang van buitenaf naar mijn netwerk.
VPN geconfigureerd (ik kan het bereiken op mijn eigen netwerk) moet ik de vpn poorten nu open zetten van de provider modem zodat ik mijn NAS kan bereiken van buitenaf ?

- Harde schijven toevoegen en bereiken op mijn osx/windows
Volgens mij hoef ik hier alleen SMB voor aan te zetten en later als ik buitenhuis het wil bereiken de vpn aanzetten. Alleen krijg ik SMB nu niet werkend. Ik heb de optie aangezet en probeer het te bereiken maar het is niet bereikbaar. Volgens mij komt het omdat ik met mijn laptop via de netgear verbonden ben.

Nu weet ik eigelijk niet wat ik verder moet doen.... moet ik de lan toch weer koppelen met de netgear maar hoe foward ik die dan weer van buitenaf ?
Heb je die netgear ingesteld als AP of als router?
Verder ga ik er van uit dat je je synology als VPN server wil gebruiken? Package installeren en op het modem/routerding van je provider de juiste poorten forwarden naar je synology. VPN verbinding maken op je externe IP en je kan overal aan. Let er wel op dat je vanaf de VPN een ander intern IP adres mort gebruiken om bij je synology zelf te komen.

• wezep
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 09-11 21:55
Nergens kunnen vinden, maar weet iemand of je het geheugen van een DS218Play kunt uitbreiden?
Dit wordt uiteraard niet door Synology ondersteund, maar diverse NAS'en hebben die mogelijkheid wel.

Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT

• Tortelli

Tortelli

quote:
wezep schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 21:56:
Nergens kunnen vinden, maar weet iemand of je het geheugen van een DS218Play kunt uitbreiden?
Dit wordt uiteraard niet door Synology ondersteund, maar diverse NAS'en hebben die mogelijkheid wel.
Het zijn de X86 (Intel) gebaseerde modellen waarbij je soms het geheugen (ondanks dat dit officieel niet ondersteund wordt) toch kunt updaten. Bij de ARM modellen zit dit volgens mij vast gesoldeerd?.

• ElCondor
  • Laatst online: 15-11 11:31

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

quote:
ElCondor schreef op maandag 15 januari 2018 @ 22:55:
[...]

Dat van photo, dat maakt me niet zo veel uit en de hostname die ik daar invul is inderdaad de externe hostname die in principe via de Reverse Proxy aangesproken wordt. Ik zie op het Synology forum zelf ook nog wel mensen die hier mee te maken lijken te heben, al worden er veel Linux reverse proxies gebruikt. De instellingen daarvan zijn niet altijd ťťn op ťťn te vertalen naar een IIS Reverse Proxy :(

Heel vervelend allemaal, want ik gebruik Photostation als mijn online portoflio. Het enige wat ik nu zie als oplossing is photostation direct (zonder RP) aan het internet open te stellen. Ook niet iets waar ik happig op ben... :X
In contact getreden met Synology support en ik kreeg uiteindelijk deze reactie:
quote:
Dear Customer,

Thank you for contacting Synology support.

For the latest version, we've enhance security checking, and the issue you are facing seems to be the side effect of this modification.
This is now a known issue that our developers are working hard to address in a future release.
Please kindly stay tuned for the update, and in the meantime, we apologize for any inconvenience caused.
Thanks for bringing this to our attention.
Helaas voor nu dus. Ik hoop dat ze dit snel fixen.

Hay 365 dias en un aŮo y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• shoombak
  • Registratie: september 2008
  • Niet online
Ik heb sinds deze week meerdere malen per dag de melding dat mijn Synology niet bereikbaar is, echter zie ik op mijn Synolgy/Ziggo geen problemen op hetzelfde moment.

2018-01-24 04:20:31 +02:00. Controleer de netwerkverbinding met uw DiskStation en ga na of de DDNS-service is ingeschakeld

• ElCondor
  • Laatst online: 15-11 11:31

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

quote:
shoombak schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:32:
Ik heb sinds deze week meerdere malen per dag de melding dat mijn Synology niet bereikbaar is, echter zie ik op mijn Synolgy/Ziggo geen problemen op hetzelfde moment.

2018-01-24 04:20:31 +02:00. Controleer de netwerkverbinding met uw DiskStation en ga na of de DDNS-service is ingeschakeld
Dat is toevallig, ik heb dat ook, rond dezelfde tijdstippen. Het lijkt er op dat de NAS dan heel druk is ergens mee oid. Ben rond die tijd meestal niet op om te kijken wat er aan de hand is... Meestal is het van voorbijgaande aard en is de NAS 's ochtends weer gewoon bereikbaar... Heel vreemd

Hay 365 dias en un aŮo y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• lf2
  • Laatst online: 27-07 17:10
quote:
gastje01 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 18:45:
[...]

Heb je die netgear ingesteld als AP of als router?
Verder ga ik er van uit dat je je synology als VPN server wil gebruiken? Package installeren en op het modem/routerding van je provider de juiste poorten forwarden naar je synology. VPN verbinding maken op je externe IP en je kan overal aan. Let er wel op dat je vanaf de VPN een ander intern IP adres mort gebruiken om bij je synology zelf te komen.
Is als router ingested denk ik. Ik heb de synology aangesloten op de netgear kijken of ik het werkend krijg :'(

• gastje01
quote:
lf2 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 17:52:
[...]
Is als router ingested denk ik. Ik heb de synology aangesloten op de netgear kijken of ik het werkend krijg :'(
Zonder al te veel offtopic te gaan, je wil dat je Synology vanaf het internet benaderbaar is. Als jij een router achter een router hebt zitten zul je op beide apparaten de poorten moeten forwarden. Provider modem/router-> Netgear en Netgear -> Synology.
Om het jezelf makkelijk te maken zou ik er altijd voor kiezen (specifieke situaties uitgezonderd) om gebruik te maken van 1 router. Of je die van je provider of je eigen gebruikt maakt niet uit. Als die Netgear puur voor betere wifi was, stel m in als AP en zet de wifi van je provider modem/router uit als je deze niet wenst te gebruiken.

- Hang je Synology direct achter je (eerste) router.
- Forward de juiste poorten direct naar je Synology. Als je twijfelt of dit werkt, test het bijvoorbeeld tijdelijk (!!) met poort 5000 om te zien of je bij de login pagina van je Synology komt.
- Maak verbinding op je externe IP adres. Gebruik bijvoorbeeld de hotspot van je telefoon om te zien of t werkt. (welke provider heb je? Ik weet dat Ziggo in sommige gevallen DSlite gebruikt waardoor je geen extern bereikbaar IPv4 adres hebt)

• Oesie
quote:
Oesie schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:17:
Nog een vreemd iets. Mijn DS Audio, DS Video werken perfect naar mijn Chromecast maar mijn DS Photo blijft maar een zwart beeld geven. De verschillende porten al gecheckt maar krijg het maar niet aan de praat. Iemand dit wel is gehad?
Voor degene die dit ook hebben, ik kreeg onderstaande reactie van Synology:
quote:
After confirming by our developer, this is an issue that our developers are working hard to fix it in a future release. Please kindly stay tuned for the update, and in the meantime, we apologize for any inconvenience caused.

However, there is a workaround that we provide the previous version of Photo Station package to you, then you will need to delete the current Photo Station and then manually install the Photo Station package we provide to you. The database and photos will not be lost if you delete Photo Station package.
quote:
nino_070 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 17:59:
[...]

Ik heb nog eens even gekeken en deze instelling kan ik nergens vinden. Niet in Cloud Station Drive (clientside) en ook niet in het configuratiepanel in DSM... ;(
Zodra je stappen door loopt kom je het volgende tegen (zie screenshot). Dan moet je create empty drive folder uitvinken en daarna gewoon je user account selecteren.

Synology_Drive_empty_folder

• sOid
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 10-11 08:29
Voor m'n DS418Play ben ik op zoek naar een UPS. Vermogen is niet zo belangrijk: het gaat me er puur om dat de Synology zichzelf netjes kan afsluiten en beveiligd is tegen piekspanningen en stroomstoringen.

Heb een ochtendje zitten googelen, maar ik kom er niet uit. M'n shortlist in willekeurige volgorde:
- pricewatch: Eaton Ellipse ECO 650 DIN USB
- pricewatch: APC Back-UPS Pro 550 VA
- pricewatch: APC Back-UPS ES 550VA DIN
- pricewatch: Eaton 3S 550 VA (Schuko)

Daarnaast heb ik de compability-list van Synology opgezocht. Punt is echter dat daar alleen dure UPS'en op staan. En dat is echt overkill.

- Aangezien ze allemaal een USB-aansluiting hebben, hoe groot is de kans dat ze werken met de DS418?
- In de manuals van de UPS'en staat dat ze direct op een muur-outlet en niet op een stekkerdoos aangesloten moeten worden. In hoeverre maakt dit nou echt uit? De NAS staat op een plek waar het eigenlijk niet mogelijk is om 'm direct in de muur te prikken.

• FrankHe
quote:
sOid schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 12:35:
Voor m'n DS418Play ben ik op zoek naar een UPS. Vermogen is niet zo belangrijk: het gaat me er puur om dat de Synology zichzelf netjes kan afsluiten en beveiligd is tegen piekspanningen en stroomstoringen.

Heb een ochtendje zitten googelen, maar ik kom er niet uit. M'n shortlist in willekeurige volgorde:
- pricewatch: Eaton Ellipse ECO 650 DIN USB
- pricewatch: APC Back-UPS Pro 550 VA
- pricewatch: APC Back-UPS ES 550VA DIN
- pricewatch: Eaton 3S 550 VA (Schuko)

Daarnaast heb ik de compability-list van Synology opgezocht. Punt is echter dat daar alleen dure UPS'en op staan. En dat is echt overkill.

- Aangezien ze allemaal een USB-aansluiting hebben, hoe groot is de kans dat ze werken met de DS418?
- In de manuals van de UPS'en staat dat ze direct op een muur-outlet en niet op een stekkerdoos aangesloten moeten worden. In hoeverre maakt dit nou echt uit? De NAS staat op een plek waar het eigenlijk niet mogelijk is om 'm direct in de muur te prikken.
Opmerkelijk, het lijkt erop dat ze de lijst hebben opgeschoond. DS416 tegenover DS418.
DS416 UPS compatibility ( veel vendor recommended modellen )
DS418 UPS compatibility ( bijna uitsluitend modellen tested by Synology )

Ik krijg de indruk dat de huidige compatibiliteits lijst voor de DS418 misschien is gebaseerd op DSM 6 en dat de lijst voor de DS416 meer uitgaat van DSM 5. Mijn persoonlijke ervaring is dat een ander model van een genoemd werk doorgaans wel wil werken maar mogelijk enkele features mist waardoor die misschien niet als "volledig" compatible kan worden aangemerkt. Dat is mijn gedachte hierbij. Maar misschien dat je deze vraag beter even zelf aan Synology support kunt stellen. Ben benieuwd wat ze je gaan antwoorden.

• sOid
@FrankHe Goed idee. Heb meteen een contactformulier ingevuld. Je zou zeggen dat het niet uit zou maken.

• patrickos85
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 14:09
Hey Peoples,

Ik ben van plan een NAS (zeer waarschijnlijk DS218) aan te schaffen, en zit met 1 vraag. Belangrijkste zal het delen/streamen van films en series zijn voor 2 groepen. Wat ik niet kan vinden is of 3 HD streams tegelijk kunnen via de NAS. Mocht iemand het antwoord weten, ben ik u dankbaar :)

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
quote:
sOid schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 12:35:
- In de manuals van de UPS'en staat dat ze direct op een muur-outlet en niet op een stekkerdoos aangesloten moeten worden. In hoeverre maakt dit nou echt uit?
Volgens mij maakt het niet uit mits die stekkerdoos op z'n taak berekend is en geen overspanningsbeveiliging bevat (laat dat aan de UPS over). Het wordt misschien een ander verhaal als je 5 UPS'en op dezelfde stekkerdoos aansluit.

• Robin4
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 11-11 03:01
Ik heb 2 dagen geleden een DS418 play gekocht.. Verder heb ik helemaal geen ervaring met geen enkele andere NAS.. Voor mij is dit allemaal dus erg nieuw..

Maar ik twijfel of er iets verkeerd is gegaan met het admin account.

In het begin heb ik ook iets van admin.... (gebaseerde user name gebruikt) en volgens mij was ik toen admin van de NAS.. Ik was alleen niet blij met de gekozen naam voor de server.. Ik zag dat je dit niet standaard kon veranderen en dus weer helemaal opnieuw de DSM software erop moet zitten..

Ik heb daarna weer een fabrieks reset uitgevoerd en weer opnieuw begonnen..

Toen heb ik een andere username genomen (zelf verzonnen uiteraard) Maar nou lijkt het alsof ik geen admin ben maar alsof ik onder een normale user account zit...

Ben je verplicht om bij installeren van de DSM om altijd als gebruikersnaam iets te gebruiken als admin..
of administrator of iets wat in die buurt zit, zodat de nas je dan pas de admin gebruikers rechten toe geeft aan dat account.. Of is de gebruiker die de Nas installeerd altijd de administrator onder welk verzonnen username dan ook..

Robin4 wijzigde deze reactie 28-01-2018 03:09 (3%)

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

quote:
Robin4 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 03:07:
Ik was alleen niet blij met de gekozen naam voor de server.. Ik zag dat je dit niet standaard kon veranderen en dus weer helemaal opnieuw de DSM software erop moet zitte

Ik heb daarna weer een fabrieks reset uitgevoerd en weer opnieuw begonnen..
Je kunt bij Control Panel --> Network toch gewoon de Server Name aanpassen?
De boel opnieuw installeren is wel erg rigoreus.^^

Edit:
quote:
Robin4 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 03:07:
Toen heb ik een andere username genomen (zelf verzonnen uiteraard) Maar nou lijkt het alsof ik geen admin ben maar alsof ik onder een normale user account zit...
Je kunt volgens mij bij Control Panel --> Users wel zien of je admin bent of niet.

Edit2:
Ik zou aanraden om het standaard 'admin' en 'guest' account gewoon te disablen, en als admin en eventueel gebruikers custom accountnamen aan te maken. Simpelweg omdat dit voor een aanvaller een stapje extra raden is..

Lees anders deze opsomming ook even door met nuttige tips: :)

SmiGueL in "[Synology] Vraag en antwoord - deel 2"

SmiGueL wijzigde deze reactie 28-01-2018 03:24 (54%)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• Robin4
Ik dacht dat het niet kon dus had het dus zo gedaan..

Maar heb net even gekeken.. Ja ik zie dat je daar de naam blijkbaar toch kon aanpassen
(wel mosterd naar de maaltijd, maargoed toch weer iets geleerd)

Alleen hoe kan je zien of je admin bent of niet??

Is het verder wel verstandig om de admin account altijd te gebruiken, aangezien ik de eigenaar van deze Nas ben.. Of beter alleen admin account gebruiken wanneer nodig en voor mij zelf een appart account voor maken?

Ik weet niet of je windows xp met deze nas grofweg kan vergelijken..

Maar daar gold dat een apart account veiliger was, dan op de account met admin rechten het os toen te gebruiken..

Ik heb weer even gekeken..

Maar admin `system default user` staat op disabled..

Guest `guest` disabled

Mijn eigen account staat op `normal` dus lijkt mij dat ik geen admin ben..

Daarom vroeg ik eerder of je perse iets van admin / administrator als gebruikers naam moet gebruiken wilt de nas je de admin rechten geven..

Robin4 wijzigde deze reactie 28-01-2018 03:24 (36%)

quote:
Robin4 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 03:17:

Ik heb weer even gekeken..

Maar admin `system default user` staat op disabled..

Guest `guest` disabled

Mijn eigen account staat op `normal` dus lijkt mij dat ik geen admin ben..

Daarom vroeg ik eerder of je perse iets van admin / administrator als gebruikers naam moet gebruiken wilt de nas je de admin rechten geven..
Control Panel --> Users
Dubbelklik op je naam
[tabje] User groups
Staat er dan een vinkje bij 'Adminstrators'?

Ik neem aan van wel, gezien het standaard admin account gedisabled is.
De status normal is... normaal. ;) :P

Het lijkt goed te staan zo! :)

SmiGueL wijzigde deze reactie 28-01-2018 03:31 (6%)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• Robin4
Ja er staat een vinkje achter:

administrators `system default user group`

ook bij

users `system default group`

Alleen niet bij die middelste.. Ik gebruik overigens de laatste DSM 6.1 ----5

Neem aan dat synology dit laatst gewijzigd dat heeft in de DSM?

Want er stond DSM 6.1 -----1 erop... Misschien was het toen niet gewijzigd..

Ik heb dan nog een ander vraagje....

Ik wil de nas voor de volgende dingen inzetten:

Er zit overigens een WD RED 3TB schijf in de nas die ik een tijdje geleden had aanschaft. Maar wat er nog niet echt aan toe om toen een Nas te kopen.. Maar gelukkig heeft deze nas wel btrfs file systeem..

Grootste deel word hij gebruikt voor het archiveren van drivers / bios files ect alles om mijn vintage computers van software te voorzien.. Aangezien deze data over een tijdje niet meer beschikbaar zal zijn..(one time only)
Het is dus een groot backup (eigen hosting van de files)

Daarnaast gebruik ik het om als muziek host te gebruiken..

Een minimaal deel wil ik het gebruiken om huidige data te sharen over mijn andere computer.

Downloaden doe ik niet er echt ermee.. Maar als ik het zou gebruiken zal dat 2% gebruikt worden..

Het liefst zou ik de muziek niet op deze schijf willen hebben.. Maar als ik ooit naar een grotere schijf ga upgraden kan ik de 3TB disk altijd nog als share schijf gebruiken (of alleen voor een grote muziek collectie)

Die packages die je kan installeren, is het mogelijk die op een andere schijf te installeren? Of zal die package altijd op de eerste (als aangemaakt systeemschijf) terecht komen?

Verder hoe kan ik een systeem path maken in windows 10 pro??

Ik heb nog geen shared folder aan gemaakt.. Maar zag wel als je de automatische installatie gebruikt wel al enkele packages worden voor geinstalleerd met allen een eigen aangemaakt share map

Mappen zoals share / photos / music / ect

Nou heb ik dat gedeelte van de installatie wizard overgeslagen bij de 2de maal..

Nou wil ik dus een map maken met Old / drivers / Dos / Isa / 8bit

Is het beter om dit te doen onder een FTP? of Filestation ( dit is mij niet helemaal duidelijk)

Of kan je dan gewoon file station gebruiken om dan de mappen te maken en die dan toegangkelijk maken door middel van FTP protocol.. Ik weet even niet waar ik het moet zoeken.. :|

Robin4 wijzigde deze reactie 28-01-2018 03:53 (173%)

• sOid
@Robin4
- SMB activeren via Control Panel > File services > Enable SMB Service. Dan kun je 'm gewoon als een netwerkschijf benaderen via verkenner.
- Het mooie van de Synology is dat 'ie automatisch ťťn volume van meerdere schijven maakt. Kun je ook anders instellen, maar heb nog geen goede reden gevonden waarom je dat zou wijzigen. Van 3x4TB schijven maakt 'ie bijvoorbeeld ťťn volume van 8TB, met een schijf van 4TB als backup. Op dat volume kun je weer meerdere shares maken.

Dit kun je hier berekenen https://www.synology.com/nl-nl/support/RAID_calculator Als je zo gehecht bent aan die drivers en zo, zou ik er sowieso snel een schijf bij zetten voor backups.

@patrickos85
Ik betwijfel het. Heeft er mede mee te maken hoe je het bestand afspeelt. Ik heb een DS418Play en gebruik Plex. De gratis versie van Plex ondersteunt geen hardware acceleration, en daardoor moet de CPU al het werk doen. Eťn HD-stream zorgt dan al voor 100% CPU-belasting en dan is het nog niet te bekijken. Mťt hardware acceleration gaat het wel goed, en loopt het CPU-gebruik terug naar pakweg 35% per stream. Via het ingebouwde video station is dat ongeveer hetzelfde. Ik vermoed dus dat 3 streams tegelijkertijd niet gaat werken. Zťker niet omdat er op de achtergrond toch vaak nog een andere taak draait.

sOid wijzigde deze reactie 28-01-2018 08:41 (3%)

• patrickos85
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 14:09
quote:
sOid schreef op zondag 28 januari 2018 @ 08:38:
@patrickos85
Ik betwijfel het. Heeft er mede mee te maken hoe je het bestand afspeelt. Ik heb een DS418Play en gebruik Plex. De gratis versie van Plex ondersteunt geen hardware acceleration, en daardoor moet de CPU al het werk doen. Eťn HD-stream zorgt dan al voor 100% CPU-belasting en dan is het nog niet te bekijken. Mťt hardware acceleration gaat het wel goed, en loopt het CPU-gebruik terug naar pakweg 35% per stream. Via het ingebouwde video station is dat ongeveer hetzelfde. Ik vermoed dus dat 3 streams tegelijkertijd niet gaat werken. Zťker niet omdat er op de achtergrond toch vaak nog een andere taak draait.
Duidelijk, bedankt voor de hulp. Dan ga ik een andere oplossing zoeken :)

• Robin4
SMB stond blijkbaar al actief.. Misschien dat de NAS dit zelf had gedaan..

Ik moest de username en password in vullen, en hierbij dacht ik dat ik op de website van synology zelf een account moest aan maken..

Heb toen de account gegevens gebruikt waarmee DSM was geinstalleerd en dit werkte..

Moet de eerste netwerk map altijd /share heten??

Ik heb het installeren van de standaard packages toen overgeslagen. (dus dan moet ik zelf nieuwe mappen of netwerk map maken.)

En wil ik dan toch quick connect gebruiken, neem aan dat ik daarvoor wel een extern account moet registreren bij synology (ik heb quick connect momenteel niet nodig omdat de data van de NAS intern op het netwerk zelf hou.

Alvast bedankt aan iedereen die mij weer een beetje opweg heeft geholpen..
Moet nog wat wennen aan die DSM software..

Ik heb nog een andere vraag;

Op de DS418play nas kwam standaard met DSM6.1 update 1.. En kon dus updaten naar DSM6.1 update 5.. Nou is het nadeel dat als ik de Nas zou fabrieks resetten dat hij weer terug gaat naar DSM 6.1 update 1. Is het mogelijk om een update permanent te maken zodat je naar een reset geen rollback hebt..

En kan dit (als dit gaat) alleen handmatig veranderd worden?

Onder windows 10 zie ik de NAS nou onder

`andere apparaten` (volgens mij is dit alleen om in te loggen bij de inlog pagina)
en bij `computer` en dan is het een netwerk drive.

Robin4 wijzigde deze reactie 28-01-2018 18:39 (11%)

• Henry_
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 12-11 22:29
Heb het nog nergens terug kunnen vinden, dus onder het mom van durf te vragen...

Ik wil graag een DS918+ aan te schaffen, maar weten jullie of het draaien van VM's ook mogelijk is vanaf een ander volume.

maw. kan ik bijvoorbeeld via USB3 een externe SSD koppelen en hierop een volume aanbieden waar de VM's op komen te draaien.

Het gaat slechts om 2 linux VM's en wil graag voorkomen dat de HDD's nooit in sleep modus gaan omdat er VM's op draaien.

• Robin4
Iemand die misschien mijn bovenstaande vragen zou kunnen beantwoorden.??

Daarnaast heb ik nog een vraag over het file systeem van mijn DS418play..

Toen ik hem activeerde gebruikte het systeem automatisch het btrfs file systeem.. Zie ook dat EXT4 file systeem intern word ondersteunt...
Ik zie nergens dat je het file systeem kan veranderen naar EXT4..

Is het zo dat primair eigenlijk alleen het btrfs file systeem word ondersteunt.. Maar EXT4 alleen ondersteunt word voor schijven die uit een ander ouder model komen zodat het compatible blijft met de nieuwe nas... Dus dan zou het in de praktijk niet mogelijk zijn om terug te gaan naar EXT4 file systeem?? Of moet dit dan via een om weg worden gedaan (dan wellicht via de terminal console of zo?)

En dan wil ik ook weten wat er mogelijk is kwa uitbreiding met andere of grotere schijven, hoe gaat dit systeem er mee om (want dit is voor mij nog niet helemaal duidelijk)

Is dit meer een soort uitbreiding van de bestaande hybrid raid? En kan ik wellicht ook schijven los van elkaar gebruiken.. (ik vermoed namelijk zelf dat het laatste niet mogelijk is, omdat je dan geen renduntancie meer hebt..) Waarschijnlijk is dit dus blijkbaar express zo gedaan om de Nas zo betrouwbaar mogelijk te maken..

Stel ik zou bij de bestaande WD RED 3TB nog eentje plaatsen.. Klopt het dat de Nas deze gaat gebruiken om als herstel schijf te gebruiken??

En stel wat moet ik doen als ik een grotere schijf wil plaatsen en daarmee de 3TB ermee te vervangen als eerste systeem basis schijf..?

• FrankHe
quote:
downtime schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 21:07:
[...]

Volgens mij maakt het niet uit mits die stekkerdoos op z'n taak berekend is en geen overspanningsbeveiliging bevat (laat dat aan de UPS over). Het wordt misschien een ander verhaal als je 5 UPS'en op dezelfde stekkerdoos aansluit.
Het gaat in dit geval over de kortsluitstroom die een overspanningsbeveiliging moet kunnen afvoeren. Je kunt dit oplossen door een Overspanningsbeveiliging (tussenstekker) in de wancontactdoos te steken. Daar steek je dan je verlengsnoer in die op zijn beurt doorverbind naar je UPS. Zo kan het wel. Wil je helemaal safe zijn dan plaats je ook een DIN-rail overspanningsbeveiliging in je meterkast. Maar dat is doorgaans meteen een heel stuk ingewikkelder.

• gastje01
quote:
Robin4 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 23:54:
Iemand die misschien mijn bovenstaande vragen zou kunnen beantwoorden.??

Daarnaast heb ik nog een vraag over het file systeem van mijn DS418play..

Toen ik hem activeerde gebruikte het systeem automatisch het btrfs file systeem.. Zie ook dat EXT4 file systeem intern word ondersteunt...
Ik zie nergens dat je het file systeem kan veranderen naar EXT4..
Waarom zou je dat willen?
quote:
Is het zo dat primair eigenlijk alleen het btrfs file systeem word ondersteunt.. Maar EXT4 alleen ondersteunt word voor schijven die uit een ander ouder model komen zodat het compatible blijft met de nieuwe nas... Dus dan zou het in de praktijk niet mogelijk zijn om terug te gaan naar EXT4 file systeem?? Of moet dit dan via een om weg worden gedaan (dan wellicht via de terminal console of zo?)
Zie mijn vraag hierboven :)
quote:
En dan wil ik ook weten wat er mogelijk is kwa uitbreiding met andere of grotere schijven, hoe gaat dit systeem er mee om (want dit is voor mij nog niet helemaal duidelijk)

Is dit meer een soort uitbreiding van de bestaande hybrid raid? En kan ik wellicht ook schijven los van elkaar gebruiken.. (ik vermoed namelijk zelf dat het laatste niet mogelijk is, omdat je dan geen renduntancie meer hebt..) Waarschijnlijk is dit dus blijkbaar express zo gedaan om de Nas zo betrouwbaar mogelijk te maken..

Stel ik zou bij de bestaande WD RED 3TB nog eentje plaatsen.. Klopt het dat de Nas deze gaat gebruiken om als herstel schijf te gebruiken??

En stel wat moet ik doen als ik een grotere schijf wil plaatsen en daarmee de 3TB ermee te vervangen als eerste systeem basis schijf..?
Wat heb je nu in je NAS zitten? Hoe is alles geconfigureerd?

Wanneer je een nieuwe schijf (bij) plaatst, vraagt je Synology wat je er mee wilt. Als je een bestaand volume hebt van 2x 3TB en je voegt er een 3e 3TB versie aan toe, kun je deze bij je bestaande volume voegen waarbij je 3x3TB=9 TB Bruto, met 1 schijf fouttolerantie = 6 TB netto.
Met de calculator van Synology zelf kun je uitrekenen hoeveel je over gaat houden.

Let er wel op dat wanneer je een schijf wilt vervangen die al in een SHR volume zit, deze minimaal even groot of groter moet zijn dan het model dat je vervangt. Om mijn 3x3 TB verhaal aan te houden, een schijf van 6 TB plaatsen gaat wel, (waar je netto niets aan hebt, dat terzijde), een schijf van 2 zal niet worden geaccepteerd.

• snefkens
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 18:12
Heb sinds een paar dagen een Synology DS218play. Alles geÔnstalleerd alleen ik loop tegen een probleem met "rechten" aan van Sickbeard custom. Wanneer ik gebruik wil maken van NZBtocouchpotato en NZBto sickbeard dan loop ik tegen dit probleem aan. Couchpotato werkt prima alleen bij sickrage krijg ik telkens de melding file is locked for reading/writing. Het betreft een gedeelde map en heb alle rechten gegeven aan sc-media en sc-download, tevens heb ik de interne gebruikers ook toegang gegeven (Sc-sickbeard-custom). Maar toch blijft sickrage/sickbeard custom dit probleem geven. Wanneer een bestand is gedownload dan kan ik wel rechten geven aan alle onderlinge mappen en dan opnieuw post-processing uitvoeren en dan werkt het wel. Maar bij een nieuw bestand dan moet ik dit weer opnieuw doen, ik download overigens met nzbget. Kennelijk geeft nzbget geen rechten aan Sickrage om te bewerken. Wat doe ik hier fout?

• sOid
quote:
FrankHe schreef op maandag 29 januari 2018 @ 07:15:
[...]

Het gaat in dit geval over de kortsluitstroom die een overspanningsbeveiliging moet kunnen afvoeren. Je kunt dit oplossen door een Overspanningsbeveiliging (tussenstekker) in de wancontactdoos te steken. Daar steek je dan je verlengsnoer in die op zijn beurt doorverbind naar je UPS. Zo kan het wel. Wil je helemaal safe zijn dan plaats je ook een DIN-rail overspanningsbeveiliging in je meterkast. Maar dat is doorgaans meteen een heel stuk ingewikkelder.
Oei. Ik merk dat jij er een heel stuk meer van snapt dan ik, haha. Punt is dat er een kast voor de dichtstbijzijnde wandcontactdoos staat. Daar is de stroom 'afgetapt' en doorgelust naar een stekkerdoos (weet niet precies hoe het in elkaar steekt, maar volgens mij is de contactdoos open gemaakt en vanaf daar een kabel doorgetrokken). Met andere woorden: met zo'n ding loop ik tegen hetzelfde probleem aan als het direct aansluiten van de UPS op de wandcontactdoos.

@snefkens Ik gebruik deze packages zelf niet, dus weet het niet precies. Kan het zo zijn dat de ene package gebruik maakt van adminrechten en de ander van userrechten? In Docker (ik gebruik Radarr en Sonarr) moest ik de PGID en PUID opgeven om dit soort problemen te voorkomen.

• snefkens
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 18:12
quote:
sOid schreef op maandag 29 januari 2018 @ 19:28:
[...]

@snefkens Ik gebruik deze packages zelf niet, dus weet het niet precies. Kan het zo zijn dat de ene package gebruik maakt van adminrechten en de ander van userrechten? In Docker (ik gebruik Radarr en Sonarr) moest ik de PGID en PUID opgeven om dit soort problemen te voorkomen.
Dat zou zo kunnen, alleen hoe kan ik dat controleren?

De gebruikers zijn namelijk niet zichtbaar in DSM 6. ik kan ze ook niet aanpassen.

Edit: Heb nu iets gewijzigd, ik had de interne gebruikers rechten gegeven maar ook de groepen. Kennelijk geeft dat een conflict. Nu alleen de groepen sc-media en sc-download rechten gegeven en het lijkt er op dat het werkt.

snefkens wijzigde deze reactie 29-01-2018 20:54 (25%)

Pagina: 1 ... 16 ... 35 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True