[Synology] Vraag en antwoord - deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 136 ... 184 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:14
Ik had vandaag een probleem met mijn NAS.
Deze was helaas niet bereikbaar.

Nadat ik gekeken had met DS Finder gaf deze de melding "configuratie verloren".

Als ik op deze fout zoek in het forum kom ik deze melding tegen icm de WD 4 TB.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P3q12RNmeMcrKP8dalY0oS-552c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/shmFGd8x1BRrejKUBIOQffVh.png?f=user_large

Is dit een kandidaat om garantie te claimen ?
En is het mogelijk om mijn configuratie op mijn gezonde schijf te zetten ?

Mijn schijven zitten in een SHR

[ Voor 3% gewijzigd door MdO82 op 28-06-2022 17:42 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:37
MdO82 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 17:39:
Ik had vandaag een probleem met mijn NAS.
Deze was helaas niet bereikbaar.

Nadat ik gekeken had met DS Finder gaf deze de melding "configuratie verloren".

Als ik op deze fout zoek in het forum kom ik deze melding tegen icm de WD 4 TB.

[Afbeelding]

Is dit een kandidaat om garantie te claimen ?
En is het mogelijk om mijn configuratie op mijn gezonde schijf te zetten ?

Mijn schijven zitten in een SHR
Dat is vreemd. Wanneer je twee of meer schijven in een SHR set hebt staan dan zou de configuratie niet plots verloren mogen gaan. Synology zet namelijk een kopie op iedere schijf. Het OS, DSM en configuratie staat op een aparte partitie op elke schijf. Een probleem met een enkele schijf zou DSM niet 'down' moeten brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
De WD 4 TB heb ik pas vervangen er zat nog een 2 TB schijf in.
Dan is het nog vreemder dat hij alleen op de 4 TB staat en niet op de 2 omdat ik de volume had extended met de nieuwe ruimte ( was 1,5 TB)

Is het verstandig om de 4TB te deactiveren en DSM om de 2 TB te zetten zodat ik de 4TB schijf eruit kan halen en aanmelden voor garantie ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:50
Niemand hier die DSM 7 met vlan tagging gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:17
MdO82 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 18:38:
De WD 4 TB heb ik pas vervangen er zat nog een 2 TB schijf in.
Had je wel een repair gedaan ?
witchdoc schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 18:58:
Niemand hier die DSM 7 met vlan tagging gebruikt?
Jawel, Ik gebruik dat maar hoezo ?

[ Voor 34% gewijzigd door DukeBox op 28-06-2022 19:15 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
DukeBox schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:15:
[...]

Had je wel een repair gedaan ?
Ik had een repair uitgevoerd op de volume, maar blijf een waarschuwing houden op de integriteitsstatus.
Ik heb 6 herindentificatiepogingen op de betreffende schijf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/br0cc4q2eYDjqDY93-8s3h4oM0Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/u7NZgHlvFyWeMk5vORXWqefM.png?f=user_large

Ik kwam ook een reactie tegen dat stof problemen kan opleveren ?

[ Voor 6% gewijzigd door MdO82 op 28-06-2022 19:34 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
MdO82 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:33:
Ik had een repair uitgevoerd op de volume, maar blijf een waarschuwing houden op de integriteitsstatus.
Dan kan je hem als 'leeg' beschouwen als er nooit een rebuild succesvol is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
DukeBox schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 20:29:
[...]

Dan kan je hem als 'leeg' beschouwen als er nooit een rebuild succesvol is geweest.
Is er nog een oplossing of is dit een kwestie van de NAS geheel leeg maken en opnieuw beginnen ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
MdO82 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 21:51:
Is er nog een oplossing of is dit een kwestie van de NAS geheel leeg maken en opnieuw beginnen ?
Als geen van de HDD's meer in orde is dan houdt het eigenlijk op, je kan nooit consistent rebuilden vanaf een HDD die niet in orde is. Je kan mogelijk wel bij de data via recovery maar Synology laat het ook niet toe te rebuilden als de de 'nieuwe' HDD tijdens dit proces issues vertoont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:34
Ik heb twee Intel SSDs van 128GB als cache gebruikt. Op een gegeven moment kreeg ik meldingen dat de levensverwachting niet meer toereikend was. Ik heb ze toen tijdelijk uitgeschakeld maar ik krijg ze nu niet meer als cache ingeschakeld. Ik begrijp de redenen van Synology, maar ik ga er vanuit dat ik nog wel tijdje plezier kan hebben van die dingen als cache. Ik neem risico voor lief omdat het toch cache data is.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Quakie schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 07:51:
Ik heb twee Intel SSDs van 128GB als cache gebruikt. Op een gegeven moment kreeg ik meldingen dat de levensverwachting niet meer toereikend was. Ik heb ze toen tijdelijk uitgeschakeld maar ik krijg ze nu niet meer als cache ingeschakeld. Ik begrijp de redenen van Synology, maar ik ga er vanuit dat ik nog wel tijdje plezier kan hebben van die dingen als cache. Ik neem risico voor lief omdat het toch cache data is.
Maar als jij corrupte data ophaalt en daarna zonder cache dus wegschrijft is dus je data alsnog corrupt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
@Vorkie dus ik denk dus te simpel? Ik ging er meer vanuit dat de SSD niet meer leesbaar is... dus dat ik data verlies omdat het niet van cache naar HDD geschreven is... Niet dat data corrupt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Quakie schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 08:32:
@Vorkie dus ik denk dus te simpel? Ik ging er meer vanuit dat de SSD niet meer leesbaar is... dus dat ik data verlies omdat het niet van cache naar HDD geschreven is... Niet dat data corrupt is.
Wie bepaald of de data corrupt is :)

neem JPG's, kan zo maar een paar blokken missen waardoor je allemaal vlakken in je plaatsjes krijgt.

Ik snap dat ze voor safe gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:07
@Quakie Deze 'reactie' van DSM is er eentje in de categorie 'vertrouwen komt te voet en vertrekt per paard'.. Schrijven naar je disks via de cache wordt onbetrouwbaar en lezen van je disks via de cache kan op elk moment catastrofaal falen. Readonly draaien van je volumes kan ook niet, dus de cache toch inschakelen heeft weinig zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
thanks @Vorkie @biomass zit wat in ja... kijken of ik goedkope vervangers kan vinden..mijn dx213 staat nu niks te doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
DukeBox schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:15:
[...]

Jawel, Ik gebruik dat maar hoezo ?
Ik heb vlan tagging op mijn DSM 6 bond zonder OVS.
Ik probeer al dagen een oplossing te vinden om hetzelfde klaar te krijgen op mijn DSM 7 met OVS maar kom niet tot een oplossing.

Als jij vlan tagging dus succesvol hebt geïmplementeerd, dan is mijn vraag: hoe?!
En als 2e, is dat vlan tagging met OVS enabled, of zonder? Dit laatste heb ik nog niet geprobeerd aangezien ik graag met VM zou werken.
Ondertussen ben ik wel zo ver dat ik liever vlan tags zonder VMM heb dan andersom.

Dus als jij weet hoe.. graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
witchdoc schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:31:
Ik heb vlan tagging op mijn DSM 6 bond zonder OVS.
Ik heb geen idee waar je het over hebt, ik heb mijn network interfaces (toevallig ook een bond, LACP) getagged, dit werkt in zowel DSM6 als DSM7 op dezelfde manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
DukeBox schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:49:
[...]

Ik heb geen idee waar je het over hebt, ik heb mijn network interfaces (toevallig ook een bond, LACP) getagged, dit werkt in zowel DSM6 als DSM7 op dezelfde manier.
We hebben het hier toch over meerdere vlan tags op 1 bond he?
Dan draai jij VMM (Virtual Machine Manager) niet veronderstel ik? En dus geen OVS (Open Virtual Switch)?
Dan moet ik zonder OVS ook nog maar eens proberen... kijken of ik dan mijn de vlans wel 'up' krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
witchdoc schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:59:
We hebben het hier toch over meerdere vlan tags op 1 bond he?
Hoe moet ik dat weten ? Dat staat nergens in je vraag.
Nee, ik heb 1 tag per bond.
Dan draai jij VMM (Virtual Machine Manager) niet veronderstel ik?
Dat draai ik wel maar ook daar per vSwitch 1 tag.

Als ik meerdere tags wil hebben op 1 interface doe ik dat op de guest. De vSwitch stel ik dan in op untagged en mijn (fysieke) switch port op ingress filtered (tagged only) met de VLAN ID's die ik wil toelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
DukeBox schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:07:
[...]

Hoe moet ik dat weten ? Dat staat nergens in je vraag.
Nee, ik heb 1 tag per bond.
Klopt, maar 1 vlan is een simpel getalletje invullen dus niet echt de vraag waardig hier :)
Beetje miscommunicatie dus.. kan gebeuren.
Dat draai ik wel maar ook daar per vSwitch 1 tag.

Als ik meerdere tags wil hebben op 1 interface doe ik dat op de guest. De vSwitch stel ik dan in op untagged en mijn (fysieke) switch port op ingress filtered (tagged only) met de VLAN ID's die ik wil toelaten.
Mmm, alle vlan traffic allemaal door de untagged vlan .. echt secure klinkt dat niet.
Veiligheid negerend, kan jij al je vlans dan ook effectief gebruiken bij docker containers b.v.?

In elk geval weer food for thought. dank u!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
witchdoc schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:23:
Mmm, alle vlan traffic allemaal door de untagged vlan .. echt secure klinkt dat niet.
Dat is ook niet waar VLAN's voor zijn, die zijn er voor beheersbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
DukeBox schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:34:
[...]

Dat is ook niet waar VLAN's voor zijn, die zijn er voor beheersbaarheid.
Laten we die discussie maar niet starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
witchdoc schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:37:
Laten we die discussie maar niet starten.
Je kan per vSwitch port hoe dan ook geen separate tagging toepassen dus zie niet in wat het verschil is in dez. Het enige wat je wél kan doen is al het verkeer (dus iedere willekeurige tag) de vSwitch op sturen maar daar kom je niet verder mee. Je kan niet communiceren met een guest en niet met een pSwitch als die niets doet met die tags.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
DukeBox schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:39:
[...]

Je kan per vSwitch port hoe dan ook geen separate tagging toepassen dus zie niet in wat het verschil is in dez. Het enige wat je wél kan doen is al het verkeer (dus iedere willekeurige tag) de vSwitch op sturen maar daar kom je niet verder mee. Je kan niet communiceren met een guest en niet met een pSwitch als die niets doet met die tags.
Het ging mij over je algemene uitspraak dat VLANs niet voor security dienen. Maar laat ons dat aub laten rusten :)
OVS ken ik lang niet genoeg van om veel zinnigs over te zeggen. Meteen de reden dat ik hier vragen moet komen stellen.

Jij bent blijkbaar wel redelijk bekend met Synology en OVS, dus ik zal mijn vraagstukje even opnieuw proberen te verwoorden. Misschien is het antwoord voor jou wel erg logisch/makkelijk.

Ik gebruik een 6-tal vlans voor allerlei redenen. Verkeer in deze vlans is van elkaar gescheiden en enkel de externe firewall/default gateway kan routeren tussen de vlans.
Op de fysieke switch is een LACP linkagg gemaakt met de 4 poorten waarop de Synology is verbonden Op deze linkagg zijn all vlans getagged.

Met deze setup kon ik (zonder DSM) dan simpelweg extra vlans aanmaken en deze toekennen aan docker containers. Zie https://www.mybenke.org/2...ans-on-one-synology-bond/ voor die config.

Nu met DSM 7, probeer ik simpelweg hetzelfde te bereiken, maar dan met gebruik van OVS zodat ik ook VMM kan gebruiken.
Door OVS te enablen
Om VMM te kunnen gebruiken moest ik open virtual switch activeren. In VMM, kan ik nu heel makkelijk vlans aanmaken en toekennen aan clients. Dit gebeurt als tap met de vlan id en werkt prima. Ik kan VMM guests simpel in de juiste vlan stoppen.. al ben je blijkbaar wel beperkt tot max 4 vlans.

Het probleem is nu dat ik enkel die virtuele poorten kan gebruiken. Als ik de oude manier gebruik om ook de vlans aan het host os toe te voegen dan krijg ik die interface wel te zien in de gui en cli, maar ik krijg deze niet actief.
Ik zie dus geen manier om macvlans aan te maken voor docker containers waardoor deze in de juiste vlan opgebracht kunnen worden.

phew.. hele boterham.. hopelijk maak ik het zo een beetje duidelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
witchdoc schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 18:01:
phew.. hele boterham.. hopelijk maak ik het zo een beetje duidelijker?
Niet helemaal voor mij, zover ik begrijp wil je in docker taggen met VLAN's zodat deze uiteindelijk bij je pSwitch uitkomen waar je op basis van VLANS hebt gesegmenteerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
DukeBox schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 19:33:
[...]

Niet helemaal voor mij, zover ik begrijp wil je in docker taggen met VLAN's zodat deze uiteindelijk bij je pSwitch uitkomen waar je op basis van VLANS hebt gesegmenteerd ?
Klopt. Zo moeten docker containers die vanaf inet bereikbaar zijn in de DMZ vlan en andere in de server vlan en nog andere in nog andere vlans.

Het docker verhaal is duidelijk trouwens hoor, alleen krijg ik de vlans niet meer actief op de host door die OVS config waardoor ik in docker het netwerk niet meer kan configureren..

oude non-ovs manier refereert naar een subinterface:
code:
1
2
3
4
5
docker network create -d macvlan \
--ipv6 \
--subnet=10.10.10.0/24 --gateway=10.10.10.254 \
--subnet=2a02:1234:1234:1234::/64 --gateway=2a02:1234:1234::254 \
-o parent=bond0.123 vlan123

Zonder OVS was het voor Synology gewoon zo'n subinterface (ie: bond0.123) aanmaken in CLI.
Maar OVS lijkt normale netwerk config te vervangen. Bond0 bestaat nu niet meer en is vervangen door ovs_bond0.
Probeer ik deze op de oude manier te kopieren (zie ls -la /etc/sysconfig/network-scripts) en aan te passen voor een sub interface dan is deze wel zichtbaar in de GUI, maar disconnected en dus niet bruikbaar.

Ben trouwens totaal niet zeker of ik dit op de correcte manier doe. Vrij zeker van niet eigenlijk. Maar tegelijk kan ik me niet inbeelden dat wat ik probeer simpelweg niet mogelijk is.

TLDR: ik wil zowel OVS gebruiken voor VM's als ook fysieke vlans op de host voor docker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
witchdoc schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 20:06:
Klopt. Zo moeten docker containers die vanaf inet bereikbaar zijn in de DMZ vlan en andere in de server vlan en nog andere in nog andere vlans.
Het docker verhaal is duidelijk trouwens hoor, alleen krijg ik de vlans niet meer actief op de host door die OVS config waardoor ik in docker het netwerk niet meer kan configureren..
TLDR: ik wil zowel OVS gebruiken voor VM's als ook fysieke vlans op de host voor docker..
Maar ik zie niet in waarom je dan OVS nodig hebt, je kan toch vanaf je guest/docker (tagged ingress/egress) over je (untagged egress) vSwitch (ingress tagged) bij je pSwitch uitkomen ? Onderling op je vSwitch communiceert ook alleen wat dezelfde tag heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
DukeBox schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 20:14:
[...]

[...]

Maar ik zie niet in waarom je dan OVS nodig hebt, je kan toch vanaf je guest/docker (tagged ingress/egress) over je (untagged egress) vSwitch (ingress tagged) bij je pSwitch uitkomen ? Onderling op je vSwitch communiceert ook alleen wat dezelfde tag heeft.
Zonder OVS kan je simpelweg VMM niet enablen en dus geen VMM guest runnen toch?
Ik zou zowel docker contain3ers als VMM guests willen gebruiken.. elk in de correcte vlan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
witchdoc schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 20:34:
Zonder OVS kan je simpelweg VMM niet enablen en dus geen VMM guest runnen toch?
Hoezo kan dat niet ? Ik draai geen OVS maar VMM en docker met alles (waar nodig) heb ik in een eigen VLAN. Docker kan mogelijk wel met OVS en een fake bridge port.

[ Voor 15% gewijzigd door DukeBox op 29-06-2022 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
DukeBox schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 22:05:
[...]

Hoezo kan dat niet ? Ik draai geen OVS maar VMM en docker met alles (waar nodig) heb ik in een eigen VLAN.
euhm.. hoe?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-OAOSO8L3zjxVkENFk-Y-_DRVPw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CTivUK8qyTEfMyur5Wph6tcm.png?f=user_large
DukeBox schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 22:05:
[...]
Docker kan mogelijk wel met OVS en een fake bridge port.
Again.. hoe?

[ Voor 23% gewijzigd door witchdoc op 29-06-2022 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat lijkt iets "nieuws" te zijn? Bij mij werd destijds deze vraag niet gesteld.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
technorabilia schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 07:03:
Dat lijkt iets "nieuws" te zijn? Bij mij werd destijds deze vraag niet gesteld.
Bij mij ook niet maar nu ik kijk zie ik at dat vinkje bij mij ook aan staat.
Again.. hoe?
Volgens mij staat dat hier beschreven https://www.reddit.com/r/...onfiguration_with_docker/

Maar nogmaals, ik gebruik geen tagging of alleen maar 1 tag op mij vSwitch, alles is verder op de guest ingesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• witchdoc
DukeBox schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 08:42:
[...]

Bij mij ook niet maar nu ik kijk zie ik at dat vinkje bij mij ook aan staat.
Doe eens
code:
1
ls -l /etc/sysconfig/network-scripts

Zie jij daar sub (vlan) interfaces dan? Of enkel je interfaces en je ovs ports?/quote]

[quote]
Volgens mij staat dat hier beschreven https://www.reddit.com/r/...onfiguration_with_docker/[quote]

Dat is dus de manier waarop ik het op mijn DSM 6 zonder OVS heb gedaan.
Maar zoals je met dat commando dat ik net gaf zal zien, bestaat bond0 niet meer als directie interface. Je hebt daar enkel nog ovs_bond0 zodra OVS actief staat.
Als ik dezelfde procedure volg als jouw link met ovs_bond0 als interface om onder te verdelen dan werkt het dus simpelweg niet.
Maar nogmaals, ik gebruik geen tagging of alleen maar 1 tag op mij vSwitch, alles is verder op de guest ingesteld.
Ok, en voor VMM guests snap ik dat. In VMM maak je gewoon je netwerkje aan en OVS maakt een tap interface in de juiste vlan voor je. Simpel.
Maar hoe spreek je die vlan aan met een docker macvlan? Of op welke manier krijg jij je docker in de juiste bridge/vlan geconfigureerd?
Dit begrijp ik toch goed he? Elke fysieke vlan, is voor jou een aparte virtuele bridge?

EDIT: Ik begin te denken/beseffen dat ik hier totaal verkeerd tegenaan aant kijken ben door te proberen ovs en standaard linux netwerk door elkaar te halen.
Er is blijkbaar gewoon support voor docker en ovs.. achteraf bekeken.. erg logisch ook.
Ik zal dus eerst de gedachtenkronkel dat OVS is, maar eens doorgronden en daarna kan ik hopelijk met volgend commando bereiken wat ik wil bereiken.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
ovs-docker
ovs-docker: Performs integration of Open vSwitch with Docker.
usage: ovs-docker COMMAND

Commands:
  add-port BRIDGE INTERFACE CONTAINER [--ipaddress="ADDRESS"]
                    [--gateway=GATEWAY] [--macaddress="MACADDRESS"]
                    [--mtu=MTU]
                    Adds INTERFACE inside CONTAINER and connects it as a port
                    in Open vSwitch BRIDGE. Optionally, sets ADDRESS on
                    INTERFACE. ADDRESS can include a '/' to represent network
                    prefix length. Optionally, sets a GATEWAY, MACADDRESS
                    and MTU.  e.g.:
                    ovs-docker add-port br-int eth1 c474a0e2830e
                    --ipaddress=192.168.1.2/24 --gateway=192.168.1.1
                    --macaddress="a2:c3:0d:49:7f:f8" --mtu=1450
  del-port BRIDGE INTERFACE CONTAINER
                    Deletes INTERFACE inside CONTAINER and removes its
                    connection to Open vSwitch BRIDGE. e.g.:
                    ovs-docker del-port br-int eth1 c474a0e2830e
  del-ports BRIDGE CONTAINER
                    Removes all Open vSwitch interfaces from CONTAINER. e.g.:
                    ovs-docker del-ports br-int c474a0e2830e
  set-vlan BRIDGE INTERFACE CONTAINER VLAN
                    Configures the INTERFACE of CONTAINER attached to BRIDGE
                    to become an access port of VLAN. e.g.:
                    ovs-docker set-vlan br-int eth1 c474a0e2830e 5
Options:
  -h, --help        display this help message.

@DukeBox bedankt voor de volharding :)

EDIT #2:
yep, het is zo simpel blijkbaar.
Simpele guide die laat zien hoe je container aan je ovs_bridge linkt : http://peesapatisairam.bl...containers-using-ovs.html

[ Voor 45% gewijzigd door witchdoc op 30-06-2022 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
witchdoc schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 09:50:
Zie jij daar sub (vlan) interfaces dan? Of enkel je interfaces en je ovs ports?
Nee, helemaal niets, vandaar dat ik zelf ook eerst overtuigd was dat ik geen OVS gebruikte (i.c.m. VLAN's).
yep, het is zo simpel blijkbaar.
Zo is ongeveer hoe ik het ook doe met dockers alleen niet met ovs-vsctl, ik assign ze aan een ipvlan netwerk met tag maar niet aan een parent met tag.

[ Voor 9% gewijzigd door DukeBox op 30-06-2022 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
DukeBox schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:16:

Zo is ongeveer hoe ik het ook doe met dockers alleen niet met ovs-vsctl, ik assign ze aan een ipvlan netwerk met tag maar niet aan een parent met tag.
grmbl.
Als je me nog niet compleet beu bent.. zou je het erg vinden om jouw config/manier eens stap per stap documenteren? Welke commando's etc je gebruikt?
Want hetgeen jij beschrijft klinkt mij nog steeds als non-ovs networking. En daarbij moet je volgens mij dus een subinterface specifiëren als parent interface om vlans (van je fysieke netwerk) te kunnen gebruiken.

Zoals dit voorbeeld: https://docs.docker.com/network/ipvlan/
code:
1
2
3
4
 docker network  create  -d ipvlan \
    --subnet=192.168.20.0/24 \
    --gateway=192.168.20.1 \
    -o parent=eth0.20 ipvlan20
Die "o parent=eth0.20" dus.

Wat zie je met
code:
1
ls -l /etc/sysconfig/network-scripts

Wat geeft
code:
1
ovs-vsctl show
b.v. voor jou? Zie je daar de vlans die je dockers gebruiken in terug?
En gebruiken jouw dockers effectief LAN ip adressen of toch NAT adressen?
Wat zie je b.v. als PORTS met volgend commando?
code:
1
docker ps
Zijn de netwerken voor je container hier leeg of hebben ze iets als 0.0.0.0:443->443/tcp?

code:
1
 docker network list
Heb je effectief macvlan/ipvlan als driver?

Kan je van zo'n netwerk eens een inspect bezorgen?
code:
1
docker network inspect <NETWORK ID>

Vervang dingen aan die je liever niet publiekelijk maakt uiteraard door fictieve waardes. Als je hier uberhaupt al de moeite voor wil doen. _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door witchdoc op 30-06-2022 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
In de compose voor vlan20 op bond1 krijg je uiteindelijk dit commando:
docker network create -d macvlan --subnet=192.168.20.0/24 --gateway=192.168.20.1 -o parent=ovs_bond1.20 ipvlan20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
DukeBox schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 14:56:
In de compose voor vlan20 op bond1 krijg je uiteindelijk dit commando:
docker network create -d macvlan --subnet=192.168.20.0/24 --gateway=192.168.20.1 -o parent=ovs_bond1.20 ipvlan20
Maar dat is dus de standaard linux subinterface config hetgeen ik dus niet samen met ovs klaar kreeg..

Als jij dus wel een subinterface op je ovs_bond1 voor elkaar gekregen op die manier dan zou ik graag zien hoe je dat hebt gefixt.

Kan je (anonymised) output van volgende commando's bezorgen?
code:
1
2
cat /etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-ovs_bond1
cat /etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-ovs_bond1.20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
witchdoc schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 16:12:
Kan je (anonymised) output van volgende commando's bezorgen?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
DEVICE=ovs_bond1
BOOTPROTO=static
ONBOOT=yes
TYPE=OVS
PRIMARY=eth4
IPADDR=172.25.0.1
NETMASK=255.255.255.0
BOND_MODE=balance-tcp
BONDING_OPTS="bond_mode=balance-tcp lacp=active"
SLAVE_LIST="eth4 eth5 "

Die sub interface heb ik niet, is ook niet nodig.

[ Voor 36% gewijzigd door DukeBox op 30-06-2022 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
DukeBox schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 16:26:
[...]

Die heb ik niet, zijn ook niet nodig.
Waarom link je het dan?

Jij zegt dat je ipvlan gebruikt, ik vraag hoe precies dan en geef je een aantal commando's zodat je het makkelijk kan tonen en ik hopelijk snappen.

En dan reply je uiteindelijk met een docker network create commando dat ik net als voorbeeld aan jou heb gegeven? Dat dan blijkbaar toch niks met jouw setup heeft te maken?

Verder gebruik je wel ovs, gebruik je ook een bond maar dan geen ovs_bond interface of subinterface?

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
De sub interface hoef je niet aan te maken, ik gebruik geen tagging op mijn vSwich, alleen van guest naar pSwitch.
Ik was niet bekend met OVS, ik had dat nooit ergens aangemaakt en was mij voorheen ook nooit opgevallen in de benaming. Pas na jouw posts en het bekijken van de config zag ik dat het inderdaad met OVS werkt.

[ Voor 29% gewijzigd door DukeBox op 30-06-2022 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
DukeBox schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 17:00:
[...]

De sub interface hoef je niet aan te maken, ik gebruik geen tagging op mijn vSwich, alleen van guest naar pSwitch.
Ik was niet bekend met OVS, ik had dat nooit ergens aangemaakt en was mij voorheen ook nooit opgevallen in de benaming. Pas na jouw posts en het bekijken van de config zag ik dat het inderdaad met OVS werkt.
ok, maar nogmaals.. ovs en ipvlan gaan niet tegelijk (denk ik) terwijl je toch zegt ipvlan
Als je even die lijst met commando's uitvoert, dan weten we meteen hoe het bij jou in elkaar steekt.

Als je dat liever niet doet, is dat uiteraard je goed recht maar zeg dat dan gewoon want op de huidige manier gaan we eeuwig rondjes blijven draaien denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
Dat ipvlan heb ik uit jouw voorbeeld overgenomen, het eerder genoemde commando is wat er vanuit mijn compose file wordt gegenereerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:06
Is hier iemand bekend met File Fast Clone (bestand snel klonen)?
En ik bedoel dan vooral hoe je kunt zien of het werkt? Als ik nu via SMB iets kopieer en plak, dan doet hij er alsnog lang over om het over te zetten. Het lijkt dus niet te werken hier.

Voor diegene die niet weten wat File Fast Clone is. Je kunt op die manier (als ik het goed begrijp) virtueel bestanden kopiëren op je server naar een andere plek. Dus stel je hebt een map met 50GB aan bestanden, en je wilt deze ook op een andere plek gebruiken, dan kun je die kopiëren en plakken zonder dat het je opnieuw 50GB aan opslag kost. Hij verwijst dus naar het originele bestand als het ware.

Verbeter me eventueel waar nodig, maar dit is wat ik er van begrijp!

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:33

kraats

Ik rol

@Wachten... Ik neem aan dat je wel aan de voorwaarden voldoet? Het moet een unencrypted BTRFS filesysteem zijn en het werkt alleen als de mappen waar je tussen kopieert op hetzelfde volume staan.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:06
kraats schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 11:11:
@Wachten... Ik neem aan dat je wel aan de voorwaarden voldoet? Het moet een unencrypted BTRFS filesysteem zijn en het werkt alleen als de mappen waar je tussen kopieert op hetzelfde volume staan.
Jep ik heb maar 1 volume en draai op BRRFS (vergeten te vermelden)

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoZe
  • Laatst online: 20:50
Het lijkt erop dat ik per ongeluk mijn DSNote notitieblok om zeep heb geholpen :-(

DS was een poosje offline door problemen, maar op mijn Android telefoon ben ik DSNote blijven gebruiken (kreeg later pas door dat hij niet meer synchroniseerde). Geen moment aan gedacht om een backup te maken |:( , maar al die tijd kon ik de app gewoon nog gebruiken.

Tot ik vanochtend even de tijd wilde nemen om (na herinstallatie van de NAS) alle synchronisatie weer op orde te krijgen.
Ik open DSNote en kreeg direct een popup met iets als "Er zijn synchronisatieproblemen, dus we maken even een nieuw notitieblok aan" zonder enige keuze.
Nu zit ik dus met een nieuw (leeg) notitieblok en ben al mijn oude notities kwijt :(

Iemand enig idee of er nog iets te terug te vinden is?
In de DSNote map op mijn telefoon vind ik vooral heel veel lege mapjes en incidenteel een foto, maar niet de tekst van de notities.
In de Windows client had ik nog wel een oude versie staan, maar die is meer dan een jaar oud, dus mist behoorlijk wat.

Is er een mogelijkheid om de database van Note Station van mijn oude NAS schijf af te halen? Of is er misschien nog een andere Android locatie waar iets kan staan?
Alle suggesties zijn welkom!

[Update] Dit soort topics stemmen weinig hoopvol..
https://community.synology.com/enu/forum/17/post/82776

[ Voor 4% gewijzigd door MoZe op 02-07-2022 10:57 . Reden: Ik bedenk me nu pas dat hij misschien net zo goed in "[Synology] Packages" past; als de Mods vinden dat hij daar hoort dan waardeer ik een verplaatsing :) ]

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Laatst online: 20:57

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Allen,

Ik kom er niet uit.
Nas type is een DS1517+ en DSM 7.1 draait er op. (zojuist update uitgevoerd)
Ik heb een VPN welke nogal kwakkelt qua snelheid.
Nu wil ik een speedtest installeren via Docker.
Ik heb gevonden:

Adolfintel/speedtest
HenryWhitaker3/speedtest-tracker

Beide geïnstalleerd via Docker echter na een seconde krijg ik een melding dat ze gestopt zijn.
Van Adolfintel/speedtest krijg ik de volgende code:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
+ rm -rf /var/www/html/backend /var/www/html/favicon.ico /var/www/html/index.php /var/www/html/speedtest.js /var/www/html/speedtest_worker.js
+ cp /speedtest/speedtest.js /speedtest/speedtest_worker.js /var/www/html/
+ cp /speedtest/favicon.ico /var/www/html/
+ '[' standalone == standalone ']'
+ cp -r /speedtest/backend/ /var/www/html/backend
+ '[' '!' -z '' ']'
+ '[' standalone == backend ']'
+ '[' standalone == frontend ']'
+ '[' standalone == standalone ']'
+ cp /speedtest/standalone.php /var/www/html/index.php
+ [[ false == \t\r\u\e ]]
+ chown -R www-data /var/www/html/backend /var/www/html/favicon.ico /var/www/html/index.php /var/www/html/speedtest.js /var/www/html/speedtest_worker.js
+ '[' 80 '!=' 80 ']'
+ echo 'Done, Starting APACHE'
Done, Starting APACHE
+ apache2-foreground
[Sun Jul 03 07:56:19.041126 2022] [:crit] [pid 14] (38)Function not implemented: AH00141: Could not initialize random number generator

De andere speedtest hetzelfde.
Op internet vind ik iets over de kernel van Apache die niet up to date is.
Maar ik heb echt geen idee wat hieraan te doen.
Ik lees bijvoorbeeld: Your NAS is using a linux kernel < X.XX and is missing some dependencies required by apache2 now.
Echter lees ik iets over Kernels updaten.

Ik zoek dus eigenlijk een simpele speedtest ;)

[ Voor 6% gewijzigd door ApC_IcE op 03-07-2022 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:03
@ApC_IcE

Ik heb die 2e die je noemt wel eens werkend gehad hier. Ik vond de resultaten incompleet
en onbetrouwbaar. Dus in mijn geval niet bruikbaar om een goed beeld te krijgen van de prestaties,

Wat ik nu doe, is een proxy opzetten in de rest van het netwerk vanaf de vpn container op de nas.
Vervolgens via dslreports de testen draaien. Dit geeft een uitgebreid overzicht van de vpn performance.

Maar goed wellicht is dit helemaal niet wat je zoekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

ppeterr schreef op zondag 3 juli 2022 @ 10:17:
@ApC_IcE

Ik heb die 2e die je noemt wel eens werkend gehad hier. Ik vond de resultaten incompleet
en onbetrouwbaar. Dus in mijn geval niet bruikbaar om een goed beeld te krijgen van de prestaties,

Wat ik nu doe, is een proxy opzetten in de rest van het netwerk vanaf de vpn container op de nas.
Vervolgens via dslreports de testen draaien. Dit geeft een uitgebreid overzicht van de vpn performance.

Maar goed wellicht is dit helemaal niet wat je zoekt :)
De VPN draait als openVPN bij de netwerkinstellingen bij Netwerk interface.
D.M.V. een .ovpn file met wat instellingen.
Dus ik heb geen VPN container. Dit stukje is nieuw voor mij. Een proxy heb ik nog niet eerder opgezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
ApC_IcE schreef op zondag 3 juli 2022 @ 10:21:
[...]

De VPN draait als openVPN bij de netwerkinstellingen bij Netwerk interface.
D.M.V. een .ovpn file met wat instellingen.
Dus ik heb geen VPN container. Dit stukje is nieuw voor mij. Een proxy heb ik nog niet eerder opgezet.
Aha, dus het is niet zoals ik dacht voor een vpn host, een vpn service zoals nord of air. (of wel?)

Dan kan je dus beter je eigen verbinding gaan monitoren met bijvoorbeeld smokeping ?
En dat eventueel over de vpn interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

ppeterr schreef op zondag 3 juli 2022 @ 10:29:
[...]

Aha, dus het is niet zoals ik dacht voor een vpn host, een vpn service zoals nord of air. (of wel?)

Dan kan je dus beter je eigen verbinding gaan monitoren met bijvoorbeeld smokeping ?
En dat eventueel over de vpn interface.
Vergelijkbaar.
Ik probeerde hem net op een andere manier te installeren die speedtest:
Via deze handleiding:
https://mariushosting.com...d%20Test%20is%20completed!
Echter krijg ik een fout in uitvoering:
docker:
code:
1
2
3
4
Huidige status: 126 (Onderbroken)
Standaard output/fout:
docker: Got permission denied while trying to connect to the Docker daemon socket at unix:///var/run/docker.sock: Post "http://%2Fvar%2Frun%2Fdocker.sock/v1.24/containers/create?name=speedtest": dial unix /var/run/docker.sock: connect: permission denied.
See 'docker run --help'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
@ApC_IcE

https://www.digitalocean....-the-docker-daemon-socket

Maar goed, ik herinner dat mij niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@ApC_IcE
Je moet het commando als root uitvoeren of de gebruiker voldoende rechten geven.

Als het puur gaat om de download snelheid testen dan kun je ook een wget doen van een grote file. Dit heeft meestal al wel een goede indicatie.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Got it.
Dat werkte. Ik heb hem draaiende.
Zal eens testen of dit werkt met de speedtest. Thanx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
ApC_IcE schreef op zondag 3 juli 2022 @ 10:43:
[...]

Got it.
Dat werkte. Ik heb hem draaiende.
Zal eens testen of dit werkt met de speedtest. Thanx!
Wat @technorabilia daar tikt doet het zelfde denk ik, wel even "root" selecteren dus,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AxhdE57MIHOwQCHv-pXkTkbcOnw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wRYKjYPvlqfA9sTJKKJaJhCH.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

ppeterr schreef op zondag 3 juli 2022 @ 10:45:
[...]

Wat @technorabilia daar tikt doet het zelfde denk ik, wel even "root" selecteren dus,

[Afbeelding]
Daar ging het ook mis.
Ik dacht met standaard admin dat het wel zou werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
ApC_IcE schreef op zondag 3 juli 2022 @ 10:46:
[...]

Daar ging het ook mis.
Ik dacht met standaard admin dat het wel zou werken.
Mooi dat het nu werkt, je doet volgens mij alleen heel veel moeite voor iets wat niet heel veel info geeft straks :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

ppeterr schreef op zondag 3 juli 2022 @ 10:47:
[...]

Mooi dat het nu werkt, je doet volgens mij alleen heel veel moeite voor iets wat niet heel veel info geeft straks :)
Ik hoop dat het is wat ik zoek.
Alles draait behalve de speedtest zelf.

Code die ik krijg in container log:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
chmod: cannot access '/config/www/app/Bin/speedtest': No such file or directory
[cont-init.d] 50-speedtest: exited 0.
[cont-init.d] 99-custom-files: executing... 
[custom-init] no custom files found exiting...
[cont-init.d] 99-custom-files: exited 0.
[cont-init.d] done.
[services.d] starting services
[services.d] done.
sh: /config/www/app/Bin/speedtest: not found

En als het tegen valt weet ik wel hoe ik het volgende keer moet aanpakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
ApC_IcE schreef op zondag 3 juli 2022 @ 10:49:
[...]

En als het tegen valt weet ik wel hoe ik het volgende keer moet aanpakken
Ow dat zeker ik kan inderdaad ook dagen klooten met iets wat ik maar 1 minuut gebruik :)

Heb je wel

docker/speedtest directory aangemaakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

ppeterr schreef op zondag 3 juli 2022 @ 10:52:
[...]

Ow dat zeker ik kan inderdaad ook dagen klooten met iets wat ik maar 1 minuut gebruik :)

Heb je wel

docker/speedtest directory aangemaakt ?
Ja die heb ik aangemaakt. Maar hij klaagt over een andere locatie?

/config/www/app/Bin/speedtest: not found

Alleen vind ik in config geen www

Edit gevonden.
Nu map speedtest daar ook aangemaakt.
Nu komt hij met
/config/www/app/Bin/speedtest: Permission denied

[ Voor 23% gewijzigd door ApC_IcE op 03-07-2022 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
ApC_IcE schreef op zondag 3 juli 2022 @ 10:57:
[...]

Ja die heb ik aangemaakt. Maar hij klaagt over een andere locatie?

/config/www/app/Bin/speedtest: not found

Alleen vind ik in config geen www

Edit gevonden.
Nu map speedtest daar ook aangemaakt.
Nu komt hij met
/config/www/app/Bin/speedtest: Permission denied
Uhm, ik heb het ook even gedraaid dat scriptje en werkt gelijk.

Ik zou als ik jou was even helemaal opnieuw beginnen :)

/docker/speedtest aanmaken

als root in je taak planner draaien

docker run -d --name=speedtest \
-p 8788:80 \
-v /volume1/docker/speedtest:/config \
-e PUID=1026 \
-e PGID=100 \
-e TZ=Europe/Amsterdam \
-e OOKLA_EULA_GDPR=true \
--restart always \
henrywhitaker3/speedtest-tracker

Er vanuitgaand dat je PUID en PGID hetzelfde zijn, en je op volume1 je docker spul hebt staan.

[ Voor 5% gewijzigd door ppeterr op 03-07-2022 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

ppeterr schreef op zondag 3 juli 2022 @ 11:05:
[...]

Uhm, ik heb het ook even gedraaid dat scriptje en werkt gelijk.

Ik zou als ik jou was even helemaal opnieuw beginnen :)

/docker/speedtest aanmaken

als root in je taak planner draaien

docker run -d --name=speedtest \
-p 8788:80 \
-v /volume1/docker/speedtest:/config \
-e PUID=1026 \
-e PGID=100 \
-e TZ=Europe/Amsterdam \
-e OOKLA_EULA_GDPR=true \
--restart always \
henrywhitaker3/speedtest-tracker

Er vanuitgaand dat je PUID en PGID hetzelfde zijn, en je op volume1 je docker spul hebt staan.
Opnieuw begonnen. alles gewist. container maar ook speedtest map.
Opnieuw aangemaakt (ja zonder hoofdletter)

zelfde fout:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
[cont-init.d] done.
[services.d] done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
ApC_IcE schreef op zondag 3 juli 2022 @ 11:16:
[...]

Opnieuw begonnen. alles gewist. container maar ook speedtest map.
Opnieuw aangemaakt (ja zonder hoofdletter)

zelfde fout:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
[cont-init.d] done.
[services.d] done.
https://mariushosting.com...ker-on-your-synology-nas/

Scroll eens helemaal naar onderen.

Step A en B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Zal het zo simpel zijn?
Heb dat nooit gelezen. straks even proberen (moet weg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

@ppeterr

krijg nu weer dit:

waar vul ik dit in ?
code:
1
2
To accept the message please run speedtest interactively or use the following: 
    speedtest --accept-license

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
ApC_IcE schreef op zondag 3 juli 2022 @ 11:38:
@ppeterr

krijg nu weer dit:

waar vul ik dit in ?
code:
1
2
To accept the message please run speedtest interactively or use the following: 
    speedtest --accept-license
Je gaat naar docker op je nas dan je container --> details --> terminal

open een term, en rammel dat daarin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

ppeterr schreef op zondag 3 juli 2022 @ 11:39:
[...]

Je gaat naar docker op je nas dan je container --> details --> terminal

open een term, en rammel dat daarin..
Vanaf welke dir moet ik dat doen?

Bij die terminal kopje speedtest bljift de cursor knipperen en kan ik niets intypen
Bij Bash (die ik maak met maken links boven) geeft hij aan speedtest: command not found (logisch want zit niet in de juiste map?)

Executable not found in $path: unknown

[ Voor 4% gewijzigd door ApC_IcE op 03-07-2022 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
ApC_IcE schreef op zondag 3 juli 2022 @ 12:57:
[...]

Vanaf welke dir moet ik dat doen?

Bij die terminal kopje speedtest bljift de cursor knipperen en kan ik niets intypen
Bij Bash (die ik maak met maken links boven) geeft hij aan speedtest: command not found (logisch want zit niet in de juiste map?)

Executable not found in $path: unknown
Ik moet er later even naar kijken, weet het niet meer precies.

Maar hier zie je bij stap 20 een ENV variable die je kan toepassen

https://www.jasongoldfede...-in-a-docker-on-synology/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

ppeterr schreef op zondag 3 juli 2022 @ 13:12:
[...]

Ik moet er later even naar kijken, weet het niet meer precies.

Maar hier zie je bij stap 20 een ENV variable die je kan toepassen

https://www.jasongoldfede...-in-a-docker-on-synology/
Oplossing was te simpel voor het opnieuw accepteren van de licence.
stoppen van de container en opnieuw uitvoeren.
Oftewel een restart en klaar alles werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
ApC_IcE schreef op zondag 3 juli 2022 @ 13:53:
[...]

Oplossing was te simpel voor het opnieuw accepteren van de licence.
stoppen van de container en opnieuw uitvoeren.
Oftewel een restart en klaar alles werkt.
Maar even uit nieuwsgierigheid. Draai je nou een vpn service provider met een openvpn
profiel op een systeem interface. Of gewoon een eigen vpn ingang ?

Want als het een service is als nordvpn, en je nu toch aan het kloten bent. Zou ik je
adviseren dat in een docker te gaan doen. En dan de andere service's die je over
die vpn wilt laten lopen ook in een docker gooien, en die daarover laten lopen.

Ik doe dat hier ook, enkel dan met wireguard. Dat hebben de meeste vpn providers ondertussen wel.
Ik trek daar voor 80% mijn gigabit glas lijn mee vol. Over de vpn dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

ppeterr schreef op zondag 3 juli 2022 @ 14:00:
[...]

Maar even uit nieuwsgierigheid. Draai je nou een vpn service provider met een openvpn
profiel op een systeem interface. Of gewoon een eigen vpn ingang ?

Want als het een service is als nordvpn, en je nu toch aan het kloten bent. Zou ik je
adviseren dat in een docker te gaan doen. En dan de andere service's die je over
die vpn wilt laten lopen ook in een docker gooien, en die daarover laten lopen.

Ik doe dat hier ook, enkel dan met wireguard. Dat hebben de meeste vpn providers ondertussen wel.
Ik trek daar voor 80% mijn gigabit glas lijn mee vol. Over de vpn dus.
Thanx voor je advies.
Ik ben pas begonnen met docker. Ik heb inderdaad alles in profielen staan op de netwerk interface.
De reden is dat ik bij GooseVPN zit en ik haal echt maar 1/7e van mijn 300mbit lijn.
Dus ik heb nu 9 servers van ze staan. en die laat ik voorlopig even testen. ZE beweren dat hun snelheid hoog is maar dat is in de praktijk dus niet zo.
Ik ben iets aan het futselen dat ik dus die profielen voor een 2 uur actief heb, daarin doe ik minimaal 6 speedtests en dan de volgende.

ik heb nog geen idee hoe ik de VPN in docker ga krijgen. heb je een link waar te beginnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
@ApC_IcE

Ik gebruik daarvoor gluetun

https://github.com/qdm12/gluetun

Op reddit staat er een heel stuk over geschreven. Ik heb deze guide niet gebruikt, ik heb het zelf
uit zitten vogelen. Dat stuk op reddit ziet er vrij complex uit. En kan dus een stuk simpeler denk ik.

https://www.reddit.com/r/...cker_containers_on_dsm_7/

Ik heb goose ook een aantal jaar geleden geprobeerd, en dat beviel niet zo best. Ben toen eens
een rondje gaan doen met trial accounts. En zit nu alweer vrij lang bij airvpn.

Er zijn natuurlijk bergen andere docker oplossingen.

ps ik denk niet dat goose een wireguard optie heeft. Maar je kan het wel met een normale
config gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door ppeterr op 03-07-2022 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

ppeterr schreef op zondag 3 juli 2022 @ 14:21:
@ApC_IcE

Ik gebruik daarvoor gluetun

https://github.com/qdm12/gluetun

Op reddit staat er een heel stuk over geschreven. Ik heb deze guide niet gebruikt, ik heb het zelf
uit zitten vogelen. Dat stuk op reddit ziet er vrij complex uit. En kan dus een stuk simpeler denk ik.

https://www.reddit.com/r/...cker_containers_on_dsm_7/

Ik heb goose ook een aantal jaar geleden geprobeerd, en dat beviel niet zo best. Ben toen eens
een rondje gaan doen met trial accounts. En zit nu alweer vrij lang bij airvpn.

Er zijn natuurlijk bergen andere docker oplossingen.

ps ik denk niet dat goose een wireguard optie heeft. Maar je kan het wel met een normale
config gebruiken.
Ik ga vanavond hier eens induiken. Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
DukeBox schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 21:59:
[...]

Als geen van de HDD's meer in orde is dan houdt het eigenlijk op, je kan nooit consistent rebuilden vanaf een HDD die niet in orde is. Je kan mogelijk wel bij de data via recovery maar Synology laat het ook niet toe te rebuilden als de de 'nieuwe' HDD tijdens dit proces issues vertoont.
Ik heb de schijven leeg gemaakt door de boel te backuppen.
Daarna de NAS gereset en de 2TB schijf geplaatst.

De NAS draait nu op 1 schijf.
De andere 4TB was naar de kl*te deze wilde zich niet meer laten lezen en maakt een tikkend knisperend geluid (beetje metaal op metaal geluid).

Deze is aangemeld voor RMA en wordt vervangen.

Even om niet weer in dezelfde fout te belanden.
Ik had vorige keer mijn 1,5TB schijf gewisseld met de 4TB schijf en de volume laten rebuilden.

Maar na de crash van de 4TB schijf was ik dus mijn configuratie kwijt.

Hoe kan ik dit het beste voorkomen in de toekomst ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
MdO82 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 15:36:
Hoe kan ik dit het beste voorkomen in de toekomst ?
Bij een nieuwe array, eerst afwachten totdat deze helemaal klaar is (parity check / resync) zodat je zeker weet dat de HDD's in orde is. Bij een expansion krijg je de vraag of je eerst een disk check wilt draaien.. die vraag is er niet voor niets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-07 15:50
Ik wil mijn DS418Play uitbrieden met een laatse 8GB schijf.
Als ik kijkin opslagbeheer, dan is de maximale ruitme 14GB momenteel met 3 x 8GB schijven SHR:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/muFX1iqQNwYO4OC8ioY8jUu7Tow=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ALVCh6qQ5YUrD1S70yD0YRTv.png?f=fotoalbum_large

Als ik echter met de Synology rekenmachine kij, zou ik 16GB moeten hebben:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bkFtXxRNFKR1xEtI-YEGcHzS5qg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kRV1IwVUUPbqwozeAUfToLna.png?f=fotoalbum_large

Waar zit hem dit verschil in?

Laat maar. Synology calculator laat niet de effectieve schijfinhoud zien, zodat je je weer rijk rekent.

[ Voor 5% gewijzigd door Prutsky op 05-07-2022 11:49 . Reden: gevonden ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
https://www.seagate.com/n...he-drives-label-172191en/

Verder kijk jij alleen naar je volume, maar op elke schijf zit ook nog een system partitie en een swap partitie die met elkaar in een mirror staan.
Dus die data gaat er ook nog per disk af voor de rest samengevoegd wordt tot een volume, netto heb je ongeveer drie disken van 7 TB die in een SHR samen een netto volume van 14TB vormen.
Bij drie disken heb je 1/3 nodig voor gegevensbescherming.

[ Voor 18% gewijzigd door Ben(V) op 05-07-2022 11:47 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:37
Prutsky schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 10:26:
Ik wil mijn DS418Play uitbrieden met een laatse 8GB schijf.
Als ik kijkin opslagbeheer, dan is de maximale ruitme 14GB momenteel met 3 x 8GB schijven SHR:
[Afbeelding]

Als ik echter met de Synology rekenmachine kij, zou ik 16GB moeten hebben:
[Afbeelding]

Waar zit hem dit verschil in?

Laat maar. Synology calculator laat niet de effectieve schijfinhoud zien, zodat je je weer rijk rekent.
Waar 8 TB staat bedoelen ze dus 8.000.000.000 kB (x 1000 x 1000 x 1000). Dat is gelijk aan 14,55 TiB (x 1024 x 1024 x 1024).

Vervolgens gaan daar enkele GB's af voor OS, swap en dergelijke en daarmee komt het getal wat getoond wordt onder de 14,50 waardoor hetgeen je te zien krijgt wordt afgerond naar 14 TiB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
DukeBox schreef op zondag 3 juli 2022 @ 16:18:
[...]

Bij een nieuwe array, eerst afwachten totdat deze helemaal klaar is (parity check / resync) zodat je zeker weet dat de HDD's in orde is. Bij een expansion krijg je de vraag of je eerst een disk check wilt draaien.. die vraag is er niet voor niets ;)
Vandaag de vervangende harddisk ontvangen.
We laten de boel maar even lekker zijn gang gaan, maar het valt nu al op dat de nieuwe schijf veel minder rammelt dan de vorige schijf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f2t2XPHaYkBvsC3HeMzER2Iry1E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yJpCLHKuoNIo964ynfYSkf2O.png?f=fotoalbum_large

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Ik heb een Synology 220+ maar merk dat die moeite heeft met video streamen.

Ik heb een X264 video van 2200MB, van een uur. 1080p. Als ik deze open op de plex app op mijn 4k TV dan schiet het CPU verbruik naar 60%, en als ik subtitles aanzet naar 100% en hapert de video. Iemand enig idee hoe dat kan? Je zou toch verwachten dat dat + model geschikt zou zijn voor media. Te meer omdat hij 2160p streams verder ook gewoon slikt

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:01
@Michael_OsGroot Zie deze lijst voor de Plex compatibility.

Wat er gebeurt is dat met subtitles toevoegen is dat er een extra process wordt gestart om de video live te re-encoden om de subtitles erin te tonen, dat vergt extra rekenkracht en is meestal killing voor een NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft niets met een extra proces te maken.

Wat er gebeurt is dat er met DLNA profielen gewerkt wordt.
TV's ondersteunen alleen de bijzonder antieke en slecht gedefinieerde standaard genaamd DLNA
DLNA werkt met profielen waarin definities zoals, video resolutie, gebruikte codecs (video, audio en subtitles), bit rates enz zijn vastgelegd.
Dat werkt alleen goed als zowel zowel de TV als de NAS een DLNA profiel hebben dat gelijk is aan de te stream video.

Als je video niet overeenkomt met de een van de beperkte dlna profielen die je tv ondersteund moet de videostream on-fly getranscodeerd worden door plex.
Dat vergt erg veel cpu power en heb je eigenlijk cpu prower in de orde van grootte van een PC nodig en is de toch wel beperkte cpu power van een Nas niet toereikend.

De meeste tv's hebben geen DLNA profielen met ondertitels aan boord, dus dan moet er zeker getranscodeerd worden.

Wat je kunt doen is een plexpas aanschaffen, dan zal plex de extra hardware in de meeste cpu's aanwezig is gaan gebruiken voor de transcodering en dan trekt je Nas het meestal wel.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:29
We hebben hier 3 PowerWalker UPS-en in gebruik.

Een daarvan bediend een Synology NAS (met DSM 7.1) en een switch.

De andere twee bedienen 2 Promox servers en 2 Linux systemen en een switch.
Dit setje is te monitoren via HASS/NUT.

Maar hoe zit het met de UPS van de Synology doos? Suggesties?

[ Voor 10% gewijzigd door Airw0lf op 05-07-2022 21:23 ]

makes it run like clockwork

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

@Airw0lf wat is je vraag? De Synology kan toch met de UPS communiceren? Of wil je het per se op een andere manier monitoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
kraats schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 21:28:
@Airw0lf wat is je vraag? De Synology kan toch met de UPS communiceren? Of wil je het per se op een andere manier monitoren?
Inderdaad - dat kan.

Maar ik zoek een manier om dat (ook?) via HASS te doen.
Zodat er één punt is waar zicht is op de status van alle 3 de UPS-en.

Voor de andere twee lukt dat via NUT.
Maar voor de UPS die aangesloten is op Synology lukt dat (nog) niet.
Vandaar de vraag.

[ Voor 15% gewijzigd door Airw0lf op 05-07-2022 21:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Ik heb er zelf niks mee gedaan, maar volgens https://www.smarthomebegi...e-assistant-synology-ups/ kun je 'm gewoon uitlezen als je Enable network UPS Server aan zet. Had je dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
kraats schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 21:50:
Ik heb er zelf niks mee gedaan, maar volgens https://www.smarthomebegi...e-assistant-synology-ups/ kun je 'm gewoon uitlezen als je Enable network UPS Server aan zet. Had je dat al geprobeerd?
Nee - op een of andere manier heb ik dat stukje gemist 8)7 - ik ga er mee aan de slag - bedankt!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:15
Ik maak periodiek een backup met Hyper Backup naar een externe USB schijf. Nu heb ik sinds gister 2x geprobeerd een integriteitscheck te draaien, welke ook netjes wordt gestart, maar na een tijdje stopt. In de log is terug te vinden: Failed to run backup integrity check. De tijdsduur waarna het wordt afgebroken is verschillend. Wat is er aan de hand? Ik kan er weinig over vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ugh. Ik ben al jaren echt blij met m'n Syno, maar HyperBackup is een kloteapplicatie :(

Ik schrijf backups naar 2 verschillende locaties. De ene naar HiDrive en de andere via rsync. Het IP-adres van de rsync-locatie is veranderd, maar ik krijg het met geen mogelijkheid meer werkend. Ik heb de taak verwijderd, opnieuw gekoppeld met het nieuwe IP-adres en de bestaande destination folder geselecteerd. Alles zou dus weer moeten werken, maar nee dus.

Daarnaast is bij HiDrive de backup destination vol waardoor ik geen nieuwe backups kan wegschrijven. Terwijl "Enable backup rotation" en "Smart recycle" zijn ingeschakeld. Hij verwijdert niet automatisch oude backups om ruimte vrij te maken, en het is ook onmogelijk om handmatig backups te verwijderen (via Version list > delete backup). Dan krijg ik een foutmelding.

Beetje handen in het haar hier. Hoe fix ik deze ongein zonder bestaande backupdatabases te verwijderen en álles opnieuw te uploaden?

DSM6 trouwens, op een DS418Play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:09

4POX

Everybody is wired

sOid schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 16:33:
Ugh. Ik ben al jaren echt blij met m'n Syno, maar HyperBackup is een kloteapplicatie :(

Ik schrijf backups naar 2 verschillende locaties. De ene naar HiDrive en de andere via rsync. Het IP-adres van de rsync-locatie is veranderd, maar ik krijg het met geen mogelijkheid meer werkend. Ik heb de taak verwijderd, opnieuw gekoppeld met het nieuwe IP-adres en de bestaande destination folder geselecteerd. Alles zou dus weer moeten werken, maar nee dus.

Daarnaast is bij HiDrive de backup destination vol waardoor ik geen nieuwe backups kan wegschrijven. Terwijl "Enable backup rotation" en "Smart recycle" zijn ingeschakeld. Hij verwijdert niet automatisch oude backups om ruimte vrij te maken, en het is ook onmogelijk om handmatig backups te verwijderen (via Version list > delete backup). Dan krijg ik een foutmelding.

Beetje handen in het haar hier. Hoe fix ik deze ongein zonder bestaande backupdatabases te verwijderen en álles opnieuw te uploaden?

DSM6 trouwens, op een DS418Play.
Oh. Ik geloof dat ik de versies terug heb gebracht naar 1. Een backup heb gestart en een week later was die klaar.

Je hebt gelijk. hyperbackup is echt een draak van een pakket.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
4POX schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 18:17:
[...]

Oh. Ik geloof dat ik de versies terug heb gebracht naar 1. Een backup heb gestart en een week later was die klaar.

Je hebt gelijk. hyperbackup is echt een draak van een pakket.
Helaas. Geen oplossing :(

Ik ga binnenkort eens kijken of ik borgbackup kan laten draaien op de Syno. Heb goede ervaringen met dat pakket op m'n NUC en Raspberry Pi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Ik heb nog steeds Synology DSM 7.1 build 42661 Update 3 update niet ontvangen (op mijn DS1621+). Zou er inmiddels toch wel moeten wezen. Heb em uiteindelijk maar zelf opgehaald en geinstalleerd, maar mijn DS1621+ is niet outdated, en had die update gewoon moeten krijgen.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FLA NL
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:49
albatross schreef op maandag 11 juli 2022 @ 23:28:
Ik heb nog steeds Synology DSM 7.1 build 42661 Update 3 update niet ontvangen (op mijn DS1621+). Zou er inmiddels toch wel moeten wezen. Heb em uiteindelijk maar zelf opgehaald en geinstalleerd, maar mijn DS1621+ is niet outdated, en had die update gewoon moeten krijgen.
Er staat in de release notes, dat je de update pas automatisch aangeboden krijgt als deze relevant voor jouw is en het kan afhangen van de instellingen van je nas.

"Your DSM is working fine without having to update. The system evaluates service statuses and system settings to determine whether it needs to update to this version."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:29

Dr.Roelski

Walk on ....

Via synology assistant een geheugen test gedaan (DS1821+) voordat ik uitbreiding doe.Had rare fenomeen dat tijdens geheugentest de NAS niet meer zichtbaar was op netwerk.
Klopt dit? Komt dit wellicht door nic bonding?

Test loopt nu met geheugen uitbreiding. Helaas wel melding dat ik waarschijnlijk niet ondersteund geheugen erin heb, maar als ik het goed heb kan dat verder (nog) geen kwaad.
Nog 9 uurtjes wachten en dan hopelijk geslaagde test. Doe nu maar ping net zo lang tot ik hem weer online zie.
Benieuwd of ik enige ben met network-loss tijdens memtest.

[ Voor 6% gewijzigd door Dr.Roelski op 12-07-2022 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Dr.Roelski
Dat model heeft inderdaad een Blacklist aan boord.
technorabilia in "[Synology] Geheugen upgrade ervaringen per model"

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAGDATTT
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-07 14:23
Hallo mensen,

Mijn Nas is sinds gisteren aan het doodgaan. Hij wilde in eertste instantie niet opstarten en na een ruime dag ratelen kan ik hem weer benaderen via Synology assistant.

Ik zou nu als de wiedeweerga mijn data willen kopieren naar PC, maar als ik de NAS wil mappen zodat ik deze kan benaderen als HDD krijg ik de volgende melding:

Verificatie mislukt. (Foutcode:384)

Als laatst nog het feit dat ik melding krijg dat er cruciale systeemfout heeft opgetreden en contact moet opnemen met Synology. Is dit echt nodig? Of is er nog een list te verzinnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
Waar krijg je die melding ? Die kom ik niet in de synology foutcodes tegen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
Maar dat is dus geen synology fout code maar een van het OS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Airw0lf
MAGDATTT schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 15:54:
Hallo mensen,

Mijn Nas is sinds gisteren aan het doodgaan. Hij wilde in eertste instantie niet opstarten en na een ruime dag ratelen kan ik hem weer benaderen via Synology assistant.

Ik zou nu als de wiedeweerga mijn data willen kopieren naar PC, maar als ik de NAS wil mappen zodat ik deze kan benaderen als HDD krijg ik de volgende melding:

Verificatie mislukt. (Foutcode:384)

Als laatst nog het feit dat ik melding krijg dat er cruciale systeemfout heeft opgetreden en contact moet opnemen met Synology. Is dit echt nodig? Of is er nog een list te verzinnen?
In het kader van listen verzinnen graag meer informatie:
Over welk model NAS hebben we het? Hoeveel disken en de grootte? Hoe zijn ze geformatteerd? Kun je er wel nog bij via een browser en/of SSH/SFTP?

Pagina: 1 ... 136 ... 184 Laatste

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
  • ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
  • ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
  • ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).