Wachten... schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 16:35:
[...]
Dan begrijp je niet wat ik bedoel.
Als buiten de deur bent en dan de Synology Drive app opent, dan kun je daar niet met het "plus teken" een bestand inscannen o.i.d., omdat hij geen verbinding heeft met de server.
Het plus teken zit er niet voor niks in om een foto van iets te maken o.i.d., echter buiten de deur kun je dit dus niet gebruiken.
@
Wachten... Je moet even het scannen los zien van de Drive applicatie, wat je doet in de Drive applicatie is alleen een sync opzetten, dat doen je dan ook als je een WiFi verbinding naar jouw server hebt.
Gebruik je gewone foto applicatie om scans te maken en sla die dan op in de gekoppelde folder op jouw device. Dat kan gewoon offline, zonder verbinding naar de NAS en ook BUITEN de Drive app om.
Je hoeft na het configureren van de Sync taak in Drive niets meer te doen. Als je automatische sync aan hebt staan, dan zullen jouw bestanden bij verschijnen van een WiFi verbinding automatisch bijgewerkt worden naar de server.
Als je géén autmatische sync aan hebt staan, zul je wellicht de Drive app moeten openen om handmatig de sync taak te starten. Ik hoop dat het zo iets duidelijker voor je wordt. Je hoeft dus niet ieder te syncen bestand speciaal in Drive up te loaden.
@
Quakie Je hebt me een gelukkige Tweaker gemaakt! Koekje voor je!

Was even bang dat ze het afhankelijk haden gemaakt van DSM7.
Hold on, ik merk nu dat alleen bi-directional sync mogelijk is....

Ik wil voor mijn foto's juist alleen upload...
En voor andere bestanden juist alleen download... Hoe dan???
Hmzl, Photo Backup lijkt toch te doen wat ik wil. Even kijken wat er gebeurt als ik een foto weggooi.
Laatste update: Het lijkt nu allemaal te werken. In het begin leken de sync taken niet helemaal lekker te starten of iets dergelijks, maar na een keer de Drive app af te melden en weer aan te loggen trok alles vlot. Zelfs de foto backup doet het zoals ik er van zou verwachten. Jammer dat er nog geen uni-directionele sync in te stellen is. We gaan het verder testen.
[
Voor 24% gewijzigd door
ElCondor op 03-06-2022 21:16
]