Ik heb mijn router gewoon een "vast" intern ip adres toegewezen in de instellingen van mijn Ziggo modem, dit zou toch hetzelfde effect moeten hebben? Bijkomend voordeel is dat ik dan nog de ethernetpoorten van het modem kan gebruiken om snel bestanden te transfereren. Anders zou ik idd voor mijn modem de klantenservice moeten bellen, staat op de site van Ziggo.Sp33dFr34k schreef op donderdag 28 december 2017 @ 11:37:
[...]
Jawel, je hebt alleen het wifi gedeelte uitgezet wat ik begrijp, maar wat dacht je van bijvoorbeeld DHCP? In bridge modus zetten zoals eerder aangegeven is de juiste oplossing, wellicht moet je hiervoor wel even Ziggo bellen.
Dit lijkt me inderdaad een goed idee, daarvoor wilde ik deze instructie volgen:gastje01 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 11:44:
[...]
Gebruik bij voorkeur alleen poort 5001 over HTTPS. Een certificaat kun je gratis in de DSM interface aanmaken bij Let'sencrypt. (Ik meende dat poort 80 hiervoor wel geforward moet zijn, maar dat geeft ie vanzelf aan). HTTP is onveilig en wil je liever niet open en bloot naar het internet hebben staan.
https://stefandingemanse....tificate-on-synology-dsm/
Weet je misschien wat ik moet doen bij de stap "create DNS records"? Ik heb geen DNS-server van een domeinnaam klaarstaan oid., ik laat de NAS nu gewoon verbinden met de server van synology.me (XXX.familyds.net).
Edit: en ik zit gewoon even hardop te denken, wat win ik er eigenlijk mee? De NAS geeft aan dat er nu een certificaat van synology.com in werking is. Deze wordt door de browsers als "niet-veilig" beschouwd, maar het is toch niet zo dat de versleuteling sterker wordt als ik het certificaat vervang door een "veilig" Lets Encrypt certificaat?
[ Voor 9% gewijzigd door nino_070 op 28-12-2017 12:07 ]