[Synology] Vraag en antwoord - deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 14 ... 186 Laatste
Acties:

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-10 15:49
Sp33dFr34k schreef op donderdag 28 december 2017 @ 11:37:
[...]

Jawel, je hebt alleen het wifi gedeelte uitgezet wat ik begrijp, maar wat dacht je van bijvoorbeeld DHCP? In bridge modus zetten zoals eerder aangegeven is de juiste oplossing, wellicht moet je hiervoor wel even Ziggo bellen.
Ik heb mijn router gewoon een "vast" intern ip adres toegewezen in de instellingen van mijn Ziggo modem, dit zou toch hetzelfde effect moeten hebben? Bijkomend voordeel is dat ik dan nog de ethernetpoorten van het modem kan gebruiken om snel bestanden te transfereren. Anders zou ik idd voor mijn modem de klantenservice moeten bellen, staat op de site van Ziggo.
gastje01 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 11:44:
[...]

Gebruik bij voorkeur alleen poort 5001 over HTTPS. Een certificaat kun je gratis in de DSM interface aanmaken bij Let'sencrypt. (Ik meende dat poort 80 hiervoor wel geforward moet zijn, maar dat geeft ie vanzelf aan). HTTP is onveilig en wil je liever niet open en bloot naar het internet hebben staan.
Dit lijkt me inderdaad een goed idee, daarvoor wilde ik deze instructie volgen:
https://stefandingemanse....tificate-on-synology-dsm/

Weet je misschien wat ik moet doen bij de stap "create DNS records"? Ik heb geen DNS-server van een domeinnaam klaarstaan oid., ik laat de NAS nu gewoon verbinden met de server van synology.me (XXX.familyds.net).

Edit: en ik zit gewoon even hardop te denken, wat win ik er eigenlijk mee? De NAS geeft aan dat er nu een certificaat van synology.com in werking is. Deze wordt door de browsers als "niet-veilig" beschouwd, maar het is toch niet zo dat de versleuteling sterker wordt als ik het certificaat vervang door een "veilig" Lets Encrypt certificaat?

[ Voor 9% gewijzigd door nino_070 op 28-12-2017 12:07 ]

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10 14:50
Ik ben in overweging om mijn DS415+ te vervangen door DS918+
Is dit het upgraden waard naar een DS918+ met 8GB geheugen voor multitasken.

[ Voor 31% gewijzigd door Moris op 28-12-2017 13:39 ]

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:22

pietje63

RTFM

@Moris het antwoord op je vraag hangt denk ik grotendeels af van je gebruik.. Heb je het extra geheugen (hard) nodig?

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• ShadowSaiyan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21-01-2024
Ik heb onlangs een single bay synology via Marktplaats gehaald om te kijken hoe dat werkt. Hij bevalt heel erg goed, maar nu wil ik de harde schijf upgraden van 1tb naar 4tb. Aangezien ik hier vrij nieuw mee ben vraag ik me af of ik deze 1tb waar bijna niks op staat, gewoon kan vervangen door een 4tb? Is dat gewoon in principe plug en play?

PSN ID: ShadowSaiyan Battle.net:<GoT>ShadowSaiyan#2394

• Moris
pietje63 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 13:59:
@Moris het antwoord op je vraag hangt denk ik grotendeels af van je gebruik.. Heb je het extra geheugen (hard) nodig?
Wij zitten hier met meerdere gebruikers films te streamen en is de nas met andere zaken multitasken. Vandaar devraag of de upgrade om het stotteren van films te voorkomen waard is?

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:34
Ik zit op het moment te twijfelen tussen FreeNAS en een DS218+. De DS218+ heeft btrfs-support, dus daarmee heb ik een stuk bescherming tegen bitrot zonder ZFS nodig te hebben.

Een punt van aandacht dat ik mogelijk vind spreken voor de Synology is het stroomverbruik: dit zou 17.3W inclusief schijven moeten zijn en 5.4W als de schijven slapen. Maar zijn deze cijfers in de praktijk ook het geval of ligt het verbruik dan hoger? Als dat klopt kost het me maximaal EUR 30/jaar om het ding continu aan te laten staan waarbij mijn FreeNAS-optie richting het dubbele gaat.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

• RESSAN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-02-2019
Sorry was in de war geraakt, mijn vraag hoort niet in dit topic thuis.

[ Voor 89% gewijzigd door RESSAN op 28-12-2017 19:40 . Reden: Foutje, bedankt ]

• Moris
Als ik de CPU-vergelijking bekijk is de 918+ tov de 415+niet echt een upgrade?

http://cpuboss.com/cpus/Intel-J3455-vs-Intel-Atom-C2538

• nino_070
ShadowSaiyan schreef op donderdag 28 december 2017 @ 13:59:
Ik heb onlangs een single bay synology via Marktplaats gehaald om te kijken hoe dat werkt. Hij bevalt heel erg goed, maar nu wil ik de harde schijf upgraden van 1tb naar 4tb. Aangezien ik hier vrij nieuw mee ben vraag ik me af of ik deze 1tb waar bijna niks op staat, gewoon kan vervangen door een 4tb? Is dat gewoon in principe plug en play?
Ja, dat is het. Je Synology zal hem meteen willen formatteren.

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:30

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Moris schreef op donderdag 28 december 2017 @ 14:59:
Als ik de CPU-vergelijking bekijk is de 918+ tov de 415+niet echt een upgrade?

http://cpuboss.com/cpus/Intel-J3455-vs-Intel-Atom-C2538
Heb ooit een overzichtje gemaakt met passmark scores van verschillende CPU's;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/htTwYvrE9y7AgXtTWOkumdG2/full.png
918+ is heel iets sneller als de 916+, 415+ blijft (marginaal) sneller, maar heeft wel enkele nadelen (geen uitbreid mogelijkheid, C2000 bug, geen SSD cache zonder HDD ruimte kwijt te zijn).

[ Voor 18% gewijzigd door Tortelli op 28-12-2017 15:38 ]

• Moris
Tortelli schreef op donderdag 28 december 2017 @ 15:37:
[...]

[afbeelding]
918+ is heel iets sneller als de 916+, 415+ blijft (marginaal) sneller, maar heeft wel enkele nadelen (geen uitbreid mogelijkheid, C2000 bug, geen SSD cache zonder HDD ruimte kwijt te zijn).
De 918+ is tov de 415+ geen downgrade, oef. Wat omvat dd C2000 bug?

• Tortelli

Tortelli

@Moris nieuws: Intel verhelpt Atom C2000-probleem met nieuwe stepping

Ik was zo slim om een advanced RMA bij Synology te regelen, en heb dus een vervangende DS1815+ gekregen waarbij de bug opgelost is. Later boden ze dit niet meer aan volgens mij.

[ Voor 33% gewijzigd door Tortelli op 28-12-2017 16:30 ]

• Moris
Mijn Ds415+ is uit garantie, is dit dan nog te claimen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-10 16:04
Moris schreef op donderdag 28 december 2017 @ 16:36:
Mijn Ds415+ is uit garantie, is dit dan nog te claimen?
"De fabrikant geeft producten met de chip een jaar extra garantie." (bron)
Tortelli schreef op donderdag 28 december 2017 @ 15:37:
Was het met dat schema ook niet zo dat sommige passmark scores (indien niet bekend) zijn berekend aan de hand van de clockspeed? (vb: 10% meer GHz = 10% hogere score)

Bij gelijke CPU generaties is dat natuurlijk niet zo'n probleem, maar zoals in de RAR unpacking benchmark te zien is, Is de DS918+ (en DS916+) toch echt ietje sneller dan de DS415+.
Moris schreef op donderdag 28 december 2017 @ 14:02:
Wij zitten hier met meerdere gebruikers films te streamen en is de nas met andere zaken multitasken. Vandaar devraag of de upgrade om het stotteren van films te voorkomen waard is?
Ik ben in overweging om mijn DS415+ te vervangen door DS918+
Ondanks bovenstaande denk ik niet dat de upgrade naar een nieuwer 4-bay model veel gaat uitmaken.
Ik denk dat het eerst een goed idee is om eens te kijken waar de bottleneck zit.

Open in DSM eens de Broncontrole, en kijk of een proces de CPU maximaal belast (single core = 25%)
Kijk of het RAM vol zit.
Kijk of de load van de HDD's op 100% staat.
Kijk of het netwerk vol wordt belast (100MB/s)

Als het probleem bij je CPU ligt, en een proces constant tegen de 25% aan zit zal een upgrade misschien 'iets' verbeteren, maar persoonlijk denk ik dat je er weinig/niets van zal merken.
Ik heb zelf het idee dat er te veel processen de HDD's willen aanspreken en de doorvoersnelheid hierdoor teveel instort. Als je ondertussen ook download, zorg er dan voor dat hij alles in een RAM cache download, ipv de HDD.

Dit zorgt er voor dat de gedownloade files in grotere blokken op je HDD worden opgeslagen i.p.v. constant. Dit geeft veel meer ruimte voor je streams om te bufferen.
Misschien bevat de software waarmee je films afspeelt/streamt ook wel een optie om wat meer te cachen, zodat als de HDD's van de NAS even te druk zijn je door deze buffer ongestoord verder kunt kijken. :)

[ Voor 90% gewijzigd door SmiGueL op 29-12-2017 16:34 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• Moris
SmiGueL schreef op donderdag 28 december 2017 @ 16:38:
[...]

"De fabrikant geeft producten met de chip een jaar extra garantie." (bron)

[...]

Was het met die schema ook niet zo dat sommige passmark scores (indien niet bekend) zijn berekend aan de hand van de clockspeed? (vb: 10% meer GHz = 10% hogere score)

Bij gelijke CPU generaties is dat natuurlijk niet zo'n probleem, maar zoals in de RAR unpacking benchmark te zien is, Is de DS918+ (en DS916+) toch echt een stukje sneller dan de DS415+.

Ondanks dat denk ik niet dat de upgrade naar een nieuwer 4-bay model veel gaat uitmaken.
Ik denk dat het eerst een goed idee is om eens te kijken waar de bottleneck zit.
Dat wordt straks spannend zoeken naar de factuurdatum.

• Moris
Ik heb zonet de factuur gevonden met aankoopdatum 17/04/2015 + 1 jaar extra betekent 17/04/2015 tot 17/04/2019 :)
Ik heb zonet een RMA aangevraagd.
Ben benieuwd hoe dit verder gereld wordt, maar veronderstel dat ik een herstelde DS415+ krijg toegestuurd, zodat ik na migratie van mijn data de defecte dien te verzenden naar Synology.

Gelukkig zijn de nieuwe DS415+ wel vrij van deze bug :)

[ Voor 54% gewijzigd door Moris op 28-12-2017 17:55 ]

• Tortelli

Tortelli

SmiGueL schreef op donderdag 28 december 2017 @ 16:38:
[...]

Was het met die schema ook niet zo dat sommige passmark scores (indien niet bekend) zijn berekend aan de hand van de clockspeed? (vb: 10% meer GHz = 10% hogere score)

Bij gelijke CPU generaties is dat natuurlijk niet zo'n probleem, maar zoals in de RAR unpacking benchmark te zien is, Is de DS918+ (en DS916+) toch echt ietje sneller dan de DS415+.
De score van de DS415+ heb ik afgeleid van een andere CPU, de C2550.
C2538 = 2,4Ghz (geen turbo)
C2550 = 2,4Ghz met turbo naar 2,6Ghz.
Kortom score / 2,6*2,4= C2538 score. Zal niet 100% accuraat zijn maar geeft een goeie indicatie lijkt me.
(C2538 wordt volgens mij alleen door Synology gebruikt?)

De singlecore score van de DS918+ lijkt aardig wat hoger te zijn (TDP limiet?), kan betere resultaat in de unrar test veroorzaken?. Je praat over 1 seconden verschil, gebruikte hdd zal ook wel wat invloed hebben o.a. ;). Het is en blijft jammer dat geen van de reviews een goed beeld geeft van de werkelijke CPU power. Denk dat mijn overzicht nog het dichtst in de buurt komt van "potentiële" CPU power van de x86 modellen.

[ Voor 26% gewijzigd door Tortelli op 28-12-2017 19:10 ]

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

Moris schreef op donderdag 28 december 2017 @ 17:01:
Ik heb zonet de factuur gevonden met aankoopdatum 17/04/2015 + 1 jaar extra betekent 17/04/2015 tot 17/04/2019 :)
Ik heb zonet een RMA aangevraagd.
Ben benieuwd hoe dit verder gereld wordt, maar veronderstel dat ik een herstelde DS415+ krijg toegestuurd, zodat ik na migratie van mijn data de defecte dien te verzenden naar Synology.

Gelukkig zijn de nieuwe DS415+ wel vrij van deze bug :)
Ik kreeg het niet voor elkaar om een (nog) niet defecte DS415+ om te laten ruilen helaas :'(

• Moris
tozzke schreef op donderdag 28 december 2017 @ 19:25:
[...]
Ik kreeg het niet voor elkaar om een (nog) niet defecte DS415+ om te laten ruilen helaas :'(
Huh, dat lijkt me niet bepaald netjes 8)7

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Vraagje. Ik heb de volgende schijven in m'n DS418Play zitten: 1TB, 2TB, 4TB, 4TB in SHR opstelling. Volgens de guide van Synology kan ik alleen upgraden naar een schijf even groot of groter dan m'n grootste schijf. 4TB dus.

Maar het gaat mij in dit geval niet echt om een upgrade: ik wil de 1TB schijf vervangen door een ándere 1TB schijf.

Kan dit?

• SmiGueL
sOid schreef op donderdag 28 december 2017 @ 19:53:
Vraagje. Ik heb de volgende schijven in m'n DS418Play zitten: 1TB, 2TB, 4TB, 4TB in SHR opstelling. Volgens de guide van Synology kan ik alleen upgraden naar een schijf even groot of groter dan m'n grootste schijf. 4TB dus.

Maar het gaat mij in dit geval niet echt om een upgrade: ik wil de 1TB schijf vervangen door een ándere 1TB schijf.

Kan dit?
Volgens mij moet dit gewoon kunnen. Zie hier.
For SHR-1 volumes, the available disk must meet one of the following criteria: (1) Its size must be equal to or larger than the size of the failed disk; (2) With the largest disk in the RAID volume excluded, its size must be equal to or larger than the size of the largest remaining disk.

- Example 3: SHR-1 is composed of 4TB, 4TB, 2TB, and 2TB disks. If the 2TB disk fails, it can be repaired by an available disk whose size is equal to or larger than 2TB.

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• sOid
  • Niet online
SmiGueL schreef op donderdag 28 december 2017 @ 19:59:
[...]

Volgens mij moet dit gewoon kunnen. Zie hier.

[...]
Hmm. Dit spreekt jouw pagina een beetje tegen, of lees ik het verkeerd?
If the capacity of existing drives is different, then the new, replacement drives must be equal to or larger than the largest existing drive. In addition, you must replace smaller drives first in order to optimize capacity usage. For example, if your SHR volume consists of three drives that are 4 TB, 3 TB, and 2 TB, respectively, then your new, replacement drives must be at least 4 TB. In addition, you should replace the 3 TB or 2 TB drives first.
Bron: https://www.synology.com/...group_expand_replace_disk

• SmiGueL
sOid schreef op donderdag 28 december 2017 @ 20:13:
Hmm. Dit spreekt jouw pagina een beetje tegen, of lees ik het verkeerd?

Bron: https://www.synology.com/...group_expand_replace_disk
Volgens mij staat dat er omdat het doel van dat artikel is een schijf toe te voegen en of uit te breiden. Wat jij wilt is een schijf vervangen. :P

*Ik heb er *gelukkig* geen ervaring mee, ik zou het alleen vreemd vinden als je een (wel of niet) kapotte HDD niet kan vervangen met een van dezelfde grootte..

[ Voor 16% gewijzigd door SmiGueL op 28-12-2017 20:22 ]

• sOid
  • Niet online
SmiGueL schreef op donderdag 28 december 2017 @ 20:19:
[...]

Volgens mij staat dat er omdat het doel van dat artikel is een schijf toe te voegen en of uit te breiden. Wat jij wilt is een schijf vervangen. :P

*Ik heb er *gelukkig* geen ervaring mee, ik zou het alleen vreemd vinden als je een (wel of niet) kapotte HDD niet kan vervangen met een van dezelfde grootte..
Dat zal het inderdaad zijn. Ik las het als: als je dit niet doet vertief je de boel en raak je al je data kwijt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:34
Ik heb een vraagje over geëncrypte mappen. Ik lees in de documentatie dat je daarop geen NFS kunt gebruiken. Maar betekent dit ook nog verdere beperkingen?

Als ik een Synology koop wil ik encryptie, maar ook gewoon in een geëncrypte directory een shell kunnen openen of met spullen erin een cronjob kunnen doen oid. Ik wil namelijk graag met rsync (en dus zonder Hyper Backup) minimaal 1 backuptarget hebben waarin gewoon mijn bestanden terecht komen ipv iets in een propriëtair formaat zoals bij Hyper Backup.

"Geen NFS" roept de vraag op wat er nog meer niet kan ;) .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-09 21:13
Ik heb vorige week de DS218 besteld, een hele vooruitgang op de DS212J. Die werd wel erg langzaam.

Nu kom ik er achter dat de DS218 zo nieuw is dat Python 2.7, en dus Sickbeard/Sonarr/NZBGet , nog niet wordt ondersteund. Zou komen doordat er van een nieuwe processor gebruik wordt gemaakt, de Realtek RTD1296.

Hebben meer mensen daar last van, of bestaat er inmiddels een workaround?

[ Voor 6% gewijzigd door Dijkhuis op 29-12-2017 11:32 . Reden: Op verzoek van DukeBox mijn vraag verduidelijkt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:18
Dijkhuis schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 09:07:
Hebben meer mensen daar last van?
Denk iedereen met een ds218 ? Wat is je onderliggende vraag nu precies?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Ik zou het standaardgeheugen 4GB van een DS918+ willen uitbreiden naar 8GB.
DDR3L-1866 4GB SO-DIMM 204pin 1.35V: ik hoop dat ik het juist heb.

Na wat zoeken zit ik met de vraag of dit geheugen geschikt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mormegilmaster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 10:40
Ha allen,

Ik ben al even aan het nadenken over een nieuwe backupstrategie voor mijn vader en mijzelf. Wij hadden crashplan lopen met beide een lokale backup harde schijf en offsite backup door naar elkaar te backuppen (verschillende huizen dus).
Mijn vader heeft een klein eigen bedrijf (paramedisch) met een administratie die in ieder geval goed gebackupped(?) moet zijn. Hij is nog wat huiverig over 'de cloud', dus eigenlijk zoek ik iets vergelijkbaars.
opzich lijkt me voor dat doel 1 synology en elk huis een prima oplossing, als ik het zo lees kan je die prima naar elkaar laten backuppen en moet ik ook wel uit de backup van laptop naar synology komen, alhoewel daar ook een plethora aan software voor bestaat.
Waar ik niet goed uit kom; hoe veilig moet ik het maken qua harde schijven? Een 2-bay systeem nemen met een raid-1 configuratie? Of is in dit geval een 1-bay voldoende? En als ik dan een 2-bay neem, heeft het dan toegevoegde waarde om de duurdere variant te nemen zodat je BTRFS kan gebruiken? Of is de winst in performance/veiligheid daarvoor te klein? Het hoeft allemaal niet zo goedkoop mogelijk, het kan immers afgeschreven worden op de zaak en jaarlijks een cloudbackup dienst zou ook geld kosten.

Ik hoor graag jullie mening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-10 18:42
Ik heb vorige week de DS218 besteld, een hele vooruitgang op de DS212J. Die werd wel erg langzaam.

Nu kom ik er achter dat de DS218 zo nieuw is dat Python 2.7, en dus Sickbeard/Sonarr/NZBGet , nog niet wordt ondersteund. Zou komen doordat er van een nieuwe processor gebruik wordt gemaakt, de Realtek RTD1296.

Klopt een paar van de nieuwe synology NAS'en hebben een ARMv8 processor (o.a. realtek RTD1296), veel software is nog niet compiled voor deze architectuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Jep, had een tijdje geleden precies hetzelfde, na wat geklooi met workarounds die niet werkte het ding omgeruild voor een DS218+. Die heeft "gewoon" een intel processor waardoor je nzbget/ sonarr/ radarr etc. in Docker kunt draaien zonder gedoe. Dus mijn advies; omruilen die handel.

I'm really easy to get along with, once you people learn to worship me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10 08:30
Ik heb een vraagje over drive mappen van de Synology onder windows.
Bij mijn NETGEAR kon ik mappen naar de hoofd'map': \\192.168.1.100\ en dan zag ik onder windows de \photo, \video en \music mappen staan, met dus maar één gebruikte driveletter.
Bij de Synology lukt het me alleen om een specifieke map te koppelen, bv \\192.168.1.100\photo, waardoor ik 3 driveletters kwijt ben (en meer). Heeft iemand hiervoor een oplossing?

Als antwoord op mn eigen vraag (meer google gaf wat antwoorden):
Het is niet zo simpel, maar hier staat een oplossing beschreven
https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?t=100599

[ Voor 22% gewijzigd door ArnieNFW op 29-12-2017 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Het is weer feest met mijn Video Station. Ben wederom op vakantie en probeer mijn video's te bekijken vanaf de NAS (DS216Play), maar helaas krijg ik alweer de bekende melding: "Het afspelen van de video is mislukt omdat de bestandsindeling van de geselecteerde audiotrack niet wordt ondersteund...".

Ik heb Video Station geüpdate, DSM is helemaal up to date. Heb ffmpeg eraf gegooid, herstart, geïnstalleerd, herstart. Meerdere browsers geprobeerd (Chrome, FF, IE). Geen resultaat, blijft deze melding geven... Iemand een idee wat ik hiermee moet?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 09:49
Kan iemand mij iets meer uitleggen over backup rotation in Hyperbackup?

Begrijp ik het goed dat deze voor iedere bestand meerdere gewijzigde versies opslaat?

Bijvoorbeeld als ik een woord document heb en dan iedere dag verander, dan maakt hij van iedere dag een backup?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m2dekker
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-10 20:37
Lennyz schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 20:04:
...
Bijvoorbeeld als ik een woord document heb en dan iedere dag verander, dan maakt hij van iedere dag een backup?
Als je het schedule dagelijks laat lopen, dan klopt deze aanname. d:)b

Common sense is so rare, it should be classified as a super power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
mormegilmaster schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 11:51:
Mijn vader heeft een klein eigen bedrijf (paramedisch) met een administratie die in ieder geval goed gebackupped(?) moet zijn. Hij is nog wat huiverig over 'de cloud'..
Draai het eens om, als ik klant zou zijn van je vader heb ik liever data bij een (gerenommeerde) cloud provider dan bij jou thuis.
Sp33dFr34k schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 19:36:
..probeer mijn video's te bekijken vanaf de NAS (DS216Play), maar helaas krijg ik alweer de bekende melding: "Het afspelen van de video is mislukt omdat de bestandsindeling van de geselecteerde audiotrack niet wordt ondersteund..."
En om welke indeling gaat het ? DTS wordt niet ondersteund door de standaard ffmpeg die er op staat.

[ Voor 34% gewijzigd door DukeBox op 30-12-2017 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mormegilmaster
DukeBox schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 21:23:

Draai het eens om, als ik klant zou zijn van je vader heb ik liever data bij een (gerenommeerde) cloud provider dan bij jou thuis. Aangezien je de vraag hier moet stellen geeft mij dat geen vertrouwen in je bekwaamheid.
Tja, DukeBox, volgens mij is het niet nodig dit op deze manier op de man te spelen. Ik had crashplan prima uitgezocht en het voldeed aan onze wensen en eisen. In plaats van een antwoord kom je met dit antwoord, nog helemaal even los van de discussie of cloud bedrijven wel of niet gerenommeerd danwel wél veilig voor je data zijn (en blijven) breng je helemaal niemand dichter bij een antwoord.

Laat ik het daarom herfraseren; hoe nuttig is BTRFS en in hoe goed is de backup functie van de synology client op afstand naar elkaar ondertussen?

[ Voor 9% gewijzigd door mormegilmaster op 29-12-2017 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

En om welke indeling gaat het ? DTS wordt niet ondersteund door de standaard ffmpeg die er op staat.
Onder andere DTS inderdaad, en dat klopt. Maar daarom heb ik altijd dat ffmpeg package van de syno repo gebruikt (van Cytec), wat altijd heeft gewerkt, alleen nu dus niet meer... Is er een alternatief van Video Station wat wel werkt, of zijn er suggesties hoe ik dit probleem kan oplossen?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-10 13:33
Zojuist per ongeluk de harde schijf van mijn PC verwisseld met één van de 1TB WD Blue schijven in onze DS216play. Mijn pc herkende de schijf niet en zo kan ik erachter dat de verkeerde er in zat. Heb ze weer omgewisseld, maar nu is mijn NAS-schijf niet meer leesbaar in de NAS. Resetten en opnieuw installeren werkt ook niet. Wat kan ik doen om hem weer werkend te maken (liefst met de data er nog op)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nino_070
[...]

Draai het eens om, als ik klant zou zijn van je vader heb ik liever data bij een (gerenommeerde) cloud provider dan bij jou thuis. Aangezien je de vraag hier moet stellen geeft mij dat geen vertrouwen in je bekwaamheid.
Wat een idealistische kutreactie. Stuur jij regelmatig mails of brieven naar bedrijven om te vragen naar welke cloudservice zij hun data over jou backuppen? Lijkt me niet. Het kan zeker wel lonen om dat zelf in beheer te houden.

@mormegilmaster Raid1 biedt natuurlijk wel een voordeel, dus als het enigszins mogelijk is zou ik daarom voor 2 bay gaan.

Wat is je vraag precies wat betreft btrfs? Je gooit nu gewoon een term en vraagt ons om af te wegen of dat nuttig is voor je vader. Maar we weten nieteens om hoeveel schrijfacties het gaat, om hoeveel opslag, wat voor type bestanden (grootte), hoeveel bandbreedte er is tussen beide huizen. Kortom hier kan niemand je mee helpen op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even zoeken (Github, spksrc) en je vindt (officieuze) oplossing voor de RTD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mormegilmaster
@mormegilmaster Raid1 biedt natuurlijk wel een voordeel, dus als het enigszins mogelijk is zou ik daarom voor 2 bay gaan.

Wat is je vraag precies wat betreft btrfs? Je gooit nu gewoon een term en vraagt ons om af te wegen of dat nuttig is voor je vader. Maar we weten nieteens om hoeveel schrijfacties het gaat, om hoeveel opslag, wat voor type bestanden (grootte), hoeveel bandbreedte er is tussen beide huizen. Kortom hier kan niemand je mee helpen op deze manier.
Ik had de vraag inderdaad even wat meer moeten toelichten;

Totale backupruimte nu in gebruik; +/- 350 GB.
Het bestand (database van het epd-achtige programma) dat dagelijks aan verandering onderhevig is is zo rond de 50-100 MB groot. Dit is een eigen bestandsformaat van het praktijkprogramma welke zowel agenda, rekeningen als adresboek beheert. Het is niet persé nodig dit meerdere malen per dag (of live) te synchroniseren. Er wordt een papieren agenda bijgehouden en daarmee is de dag productie vrijwel altijd wel te redden mocht dat mis gaan.

Bandbreedte is ok, 100 mb up/down vanuit locatie 1 en 50 mb down vanuit locatie 2.

In essentie is het dus echt een vrij simpel backup verhaal waarbij het echter wel vrij zeker moet zijn en omdat ik daar niet wekelijks over de vloer kom enige mate van 'set and forget' moet hebben.

Over BTRFS heb ik meerdere dingen gelezen en met name het bewaken van integriteit van de data spreekt me wel aan. Een klein gedeelte van de data moet 15 jaar bewaard worden namelijk (1-2 GB in totaal).
Bij synology is de 2-bay oplossing dan wel aan de dure kant, de 218+ bijvoorbeeld, ik zou die snelheid niet echt gebruiken en dan voor de BTRFS dat halen. Ik vraag me daarom af hoe goed/nuttig dit is. (of dat ik bijvoorbeeld beter kan investeren in een goede specifieke schijft zoals WD red schijven)

[ Voor 8% gewijzigd door mormegilmaster op 30-12-2017 11:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
mormegilmaster schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 21:56:
Tja, DukeBox, volgens mij is het niet nodig dit op deze manier op de man te spelen.
Je hebt gelijk sorry.

Neemt niet weg dat het ik er niet achter sta. Zover ik kan zien valt paramedisch gewoon onder de wet Algemene verordening gegevensbescherming. Daar wordt geacht bekwaam met de data om te gaan.
Hoe nuttig is BTRFS en in hoe goed is de backup functie van de synology client op afstand naar elkaar ondertussen?
BTRFS is nuttig omdat je het anders gewoon nooit weet of je data consistent is. Is het een ramp als er ergens een bitje omvalt.. tja hangt van de waarde en data af.

De backup functie is prima, incremental forever dus schaalt prima mee met tijd e.d.
nino_070 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 00:48:
Het kan zeker wel lonen om dat zelf in beheer te houden.
Als het privé data zou zijn wel, dat zou ik een ieder ook aanraden. Maar aan gezien het hier om medische klant gegevens gaat vraag ik mij af of het überhaupt mag.

[ Voor 54% gewijzigd door DukeBox op 30-12-2017 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:22
mormegilmaster schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 21:56:
[...]

Tja, DukeBox, volgens mij is het niet nodig dit op deze manier op de man te spelen. Ik had crashplan prima uitgezocht en het voldeed aan onze wensen en eisen. In plaats van een antwoord kom je met dit antwoord, nog helemaal even los van de discussie of cloud bedrijven wel of niet gerenommeerd danwel wél veilig voor je data zijn (en blijven) breng je helemaal niemand dichter bij een antwoord.

Laat ik het daarom herfraseren; hoe nuttig is BTRFS en in hoe goed is de backup functie van de synology client op afstand naar elkaar ondertussen?
Hoi,

Over BTRFS valt genoeg te vinden op internet, maar voor mij is het in iedergeval een belangrijke factor in aanschaf van mijn nieuwe Synology. Gezien de data die ik er op zal zetten en de voordelen van BTRFS kies ik hiervoor.

De back up functie naar een client op afstand werkt super. Je moet het alleen wel even instellen, maar dat valt ook wel mee hoor.

Ik zou ook voor een dual bay gaan als ik jou was.
DukeBox schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 11:19:
[...]

Als het privé data zou zijn wel, dat zou ik een ieder ook aanraden. Maar aan gezien het hier om medische klant gegevens gaat vraag ik mij af of het überhaupt mag.
Vanaf mei volgend jaar de GDPA - juist met medische klantgegevens kan het handig zijn om dit in eigen beheer te houden. Mits, en daar ben ik het zeker met jou eens, je wel weet hoe je de data wilt beheren.

Dit mag overigens prima allemaal in eigen beheer.

Dus hoe back up je, maar vooral hoe beveilig je de data.

[ Voor 21% gewijzigd door Kees_frl op 30-12-2017 11:32 ]

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mormegilmaster
DukeBox schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 11:19:
[...]

Ik snap de vragen over gevoeligheden die dit oproept helemaal. Er geld altijd dat er voorzichtig omgegaan moet worden met data. Uiteraard moet alles goed geëncrypt zijn (en dat is het voor het uberhaupt het programma verlaat, en daarna nog extra). Dit zou uiteraard ook gelden als je wél gebruik zou maken van cloud diensten. Overigens is mijn vader echt van het oude stempel, dus de meeste daadwerkelijke behandelinformatie staat gewoon nog op papier :+ Tot slot ben ik zelf arts en ben ik al jaren betrokken bij zijn praktijk en heb/voel ik in die zin nog eens extra verantwoordelijkheid om het geheel veilig te houden.

Op alles valt wat aan te merken natuurlijk qua veiligheid; de grote firma's achter dit type praktijk software zijn meermaals het slachtoffer geweest van aanvallen waarbij ook de door hun aangeboden cloud diensten aan de grote praktijken doelwit waren. Een gerichte actie op een dergelijke organisatie lijkt mij waarschijnlijker dan gericht op een eenmanspraktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
mormegilmaster schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 11:32:
... slot ben ik zelf arts en ben ik al jaren betrokken bij zijn praktijk..
Als dat op papier staat is er wettelijk al geen probleem meer dat de data ook bij jou staat.

Zoals eerder werd geschreven over encryptie e.d. dat geld natuurlijk ook naar de cloud toe. Deze laatste is heel wat beter te controleren op de juiste (ISO) certificering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Laatst online: 22:15
BasvanS schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 23:12:
Twee probleempjes met mijn NAS waar ik maar niet uit kom:

het betreft het instap model, de 115j. Ik verwacht geen hoge snelheden, maar 1.5MB schrijven naar de NAS is wel erg traag. Ook lezen geeft problemen (4K bestanden haperen door trage netwerk snelheid.)

Schrijven van en naar andere computers in het netwerk gaat tot 30x zo snel, alle kabels en routers/switches identiek. Wifi is niet de bottleneck.

Wellicht dat het probleem gerelateerd is aan de beschikbare opslag: nog 15GB van de 980GB beschikbaar. Vreemd genoeg vind opslag analyse maar 600GB data waar Timemachine Backup verreweg het grootste deel in beslag neemt. Maar waar is dan de overige 300 GB? Timemachine maakt maakt maar 1x in de maand een back-up dat is niet de rede van de trage NAS.
Niemand een idee waar ik de oplossing voor dit probleem kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10 08:30
BasvanS schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 12:10:
[...]
Niemand een idee waar ik de oplossing voor dit probleem kan vinden?
1,5MB/s riekt naar een 10mbps verbinding. Als je de machine wel goed aangesloten hebt (op een gigabit switch), dan zou ik even een andere kabel proberen. Gb ethernet heeft alle aders nodig van de kabel.
Je kleine hoeveelheid beschikbare opslag zou mi voor lezen in ieder geval geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

mormegilmaster schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 11:32:
[...]

Op alles valt wat aan te merken natuurlijk qua veiligheid; de grote firma's achter dit type praktijk software zijn meermaals het slachtoffer geweest van aanvallen waarbij ook de door hun aangeboden cloud diensten aan de grote praktijken doelwit waren. Een gerichte actie op een dergelijke organisatie lijkt mij waarschijnlijker dan gericht op een eenmanspraktijk.
Strikt genomen heb je gelijk. De data van de grote jongens is waardevoller dan die van een eenmanspraktijk en daardoor zijn ze interessanter als doelwit van een gerichte aanval. Maar dan staar je je blind op dat ene risico.

Een groot deel van de aanvallen is helemaal niet gericht, denk aan gewone malware en cryptolockers, en niet minder gevaarlijk. De grote jongens hebben kennis en geld om zich daar (beter) tegen te beschermen en die eenmanspraktijk heeft vaak niet meer bescherming dan een virusscanner en de oplettendheid van de gebruiker. Je hoeft er maar 1 keer in te tuinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Laatst online: 22:15
ArnieNFW schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 12:20:
[...]

1,5MB/s riekt naar een 10mbps verbinding. Als je de machine wel goed aangesloten hebt (op een gigabit switch), dan zou ik even een andere kabel proberen. Gb ethernet heeft alle aders nodig van de kabel.
Je kleine hoeveelheid beschikbare opslag zou mi voor lezen in ieder geval geen probleem moeten zijn.
Gigabit lampje op zowel de Switch als de Nas brand, ook op het KPN moden (V10) is het lampje groen. De Macbook Pro, kan wel met 120 MB/seconden naar een SSD op een WIN 10 Mediacenter schrijven. deze zit op dezelfde switch aangesloten als de NAS.

En dan blijft de vraag nog open staan: Mijn nas geeft aan 600GB opslag te hebben in de verschillende folders. echter heeft hij aan dat nog maar 15 van de 980 GB beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-10 16:01
Net mijn ziggo router in bridge mode laten zetten, maar mijn synology blijft aangeven dat er twee of meer routers in mijn netwerk zitten. als ik naar 192.168.178.1 ga zie ik inderdaad dat de modem in bridge modus staat. Blijft de ziggo modem in bridge mode toch nog netwerk acties afhandelen?

Achter de ziggo modem hangt overigens een TP-Link C7 met LEDE en UPNP package geinstaleerd

[ Voor 46% gewijzigd door haakjesluiten op 30-12-2017 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-10 16:17
Ik heb momenteel een Synology DS216+ii. Hier zit een dual Core celeron in. Is het mogelijk deze te upgraden naar een quad core celeron zodat hij 1080p kan transcoderen? Laat de synology software dit toe? Ik vind hier vrij weinig over online..

Anders moet ik plex laten transcoderen over mijn andere pc en dit is nogal verspilling van stroom dat deze moet aanblijven.

Here's to you Nicola and Bart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dovo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10-10 01:52
Unrealiac schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 14:18:
Ik heb momenteel een Synology DS216+ii. Hier zit een dual Core celeron in. Is het mogelijk deze te upgraden naar een quad core celeron zodat hij 1080p kan transcoderen? Laat de synology software dit toe? Ik vind hier vrij weinig over online..

Anders moet ik plex laten transcoderen over mijn andere pc en dit is nogal verspilling van stroom dat deze moet aanblijven.
CPU kan je niet vervangen in synology. Je kan altijd DS video gebruiken voor het transcoderen, maar dan kan je weer geen DTS audio afspelen.
Zelf gebruik ik ook een server / desktop voor het transcoderen van plex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:53
Crazyanz schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 13:55:
Net mijn ziggo router in bridge mode laten zetten, maar mijn synology blijft aangeven dat er twee of meer routers in mijn netwerk zitten. als ik naar 192.168.178.1 ga zie ik inderdaad dat de modem in bridge modus staat. Blijft de ziggo modem in bridge mode toch nog netwerk acties afhandelen?

Achter de ziggo modem hangt overigens een TP-Link C7 met LEDE en UPNP package geinstaleerd
Krijgt je TP-Link nu wel je WAN adres? Anders werkt het alsnog niet. Soms moet je modem hiervoor herstart. Doe voor de zekerheid je TP-link ook even.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Sp33dFr34k schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 23:24:
[...]

Onder andere DTS inderdaad, en dat klopt. Maar daarom heb ik altijd dat ffmpeg package van de syno repo gebruikt (van Cytec), wat altijd heeft gewerkt, alleen nu dus niet meer... Is er een alternatief van Video Station wat wel werkt, of zijn er suggesties hoe ik dit probleem kan oplossen?
Ik zal mijn eigen vraag even beantwoorden, downgrade van Video Station is de key. Deze werkt weer perfect, waarschijnlijk hebben ze het ffmpeg package geblokkeerd oid in een van de updates? Heeft me een paar uurtjes geknommel gekost om te testen/proberen, maar ik ben weer blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-10 16:01
gastje01 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 14:57:
[...]

Krijgt je TP-Link nu wel je WAN adres? Anders werkt het alsnog niet. Soms moet je modem hiervoor herstart. Doe voor de zekerheid je TP-link ook even.
Yep, inmiddels via quickconnect wel ea werkend en zie wel dat er een redirect rule is aangemaakt op de router maar blijf dezelfde melding krijgen als ik de router probeer te identificeren. Het doet nu wat het moet doen dus ik laat het even zo maar blijft vreemd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Op mijn DS1815+ moet ik sinds een tijdje zo'n 6-7 keer op de Power knop drukken voor ie een teken van leven geeft. Eerst dacht ik aan een defecte knop maar het is zo consequent (altijd even vaak drukken) dat ik inmiddels aan een software defect denk. Of heb ik iets verkeerd geconfigureerd? Ik weet zeker dat ie dit niet altijd heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Laatst online: 10-10 11:19

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Misschien kan iemand mijn vraag beantwoorden of heeft iemand een zelfde soort stap uitgevoerd.

Ik heb momenteel een 412+ en ben op zoek naar een upgrade. Ik zit te denken om een 1817+ neer te gaan zetten. Echter zie ik nogal op tegen de migratie. De systemen hebbenn beide een x86 processor voor zover ik weet. Dat moet eea al vergemakkelijken.

Zou ik mijn huidige setup in 1 keer over kunnen zetten dmv een schijfswap.

Wat ik wil doen is beide systemen op de laatste versie van DSM zetten dit dmv een tijdelijke disk in de 1817+. Vervolgens de schijven overzetten. En dan doordraaien. Ik heb ergens gelezen dat dit mogelijk was. Echter ben ik toch een beetje huiverig.

Ik heb een uitgebreide config die ik ineens wil meenemen. De standaard backup mogelijkheid neemt deze voor zover ik weet niet over. (3rd party packages met aparte setups die door loop der tijd verbeterd en aangepast zijn en waar opnieuw beginnen eigenlijk geen optie is.)

Iemand enig idee of dit kan of dit al eens heeft uitgevoerd?

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10 21:45

DarkSide

theres no place like ::1

BasvanS schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 12:57:
[...]

En dan blijft de vraag nog open staan: Mijn nas geeft aan 600GB opslag te hebben in de verschillende folders. echter heeft hij aan dat nog maar 15 van de 980 GB beschikbaar is.
Prullenbak?
Ik bewaar alles wat ik weggooi van de NAS nog 2 weken. Er loopt een opruimscript om alles wat ouder is weg te gooien uit alle recycle folders.

als ik dus een aantal films of oude ISO's weggooi dan krijg ik niet meteen die ruimte terug.
Pas als ik zelf de recycle mappen leeghaal of dat de taak relopen heeft.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

MR_VIPER schreef op zondag 31 december 2017 @ 08:49:
Misschien kan iemand mijn vraag beantwoorden of heeft iemand een zelfde soort stap uitgevoerd.

Ik heb momenteel een 412+ en ben op zoek naar een upgrade. Ik zit te denken om een 1817+ neer te gaan zetten. Echter zie ik nogal op tegen de migratie. De systemen hebbenn beide een x86 processor voor zover ik weet. Dat moet eea al vergemakkelijken.

Zou ik mijn huidige setup in 1 keer over kunnen zetten dmv een schijfswap.

Wat ik wil doen is beide systemen op de laatste versie van DSM zetten dit dmv een tijdelijke disk in de 1817+. Vervolgens de schijven overzetten. En dan doordraaien. Ik heb ergens gelezen dat dit mogelijk was. Echter ben ik toch een beetje huiverig.

Ik heb een uitgebreide config die ik ineens wil meenemen. De standaard backup mogelijkheid neemt deze voor zover ik weet niet over. (3rd party packages met aparte setups die door loop der tijd verbeterd en aangepast zijn en waar opnieuw beginnen eigenlijk geen optie is.)

Iemand enig idee of dit kan of dit al eens heeft uitgevoerd?
Je kunt de HDD's toch 1 op 1 overzetten? (mits je de volgorde niet verander). Zelf geen ervaring mee overigens.

https://www.synology.com/...ogy_NAS_DSM_6_0_and_later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Laatst online: 10-10 11:19

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Tortelli schreef op zondag 31 december 2017 @ 11:13:
[...]

Je kunt de HDD's toch 1 op 1 overzetten? (mits je de volgorde niet verander). Zelf geen ervaring mee overigens.

https://www.synology.com/...ogy_NAS_DSM_6_0_and_later
Probleem is dat er een type wissel plaatsvind en er dus een migratie zou moeten plaatsvinden, waardoor mogelijk settings verloren gaan. Ik wil dus het migratie gedeelte voorkomen en dus als het ware een swap doen zoals dat kan tussen dezelfde types. Ik vermoed namelijk dat het tussen dezelfde processor architecturen mogelijk is deze optie te gebruiken.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inperiosus
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-08 16:16
Ik loop al een tijdje tegen een probleem aan. Ik heb pihole geinstalleerd op mijn DS216j via debian chroot en vrijwel alles werkt naar behoren. Het enige wat niet (meer) lukt is de admin console te openen. Deze draait via lighttpd (welke access wilt via port 80), maar ik zie dat nginx port 80 al gebruikt:

code:
1
2
3
root@Alexandria:/# netstat -tulpn |grep 80
tcp        0      0 0.0.0.0:80              0.0.0.0:*               LISTEN      6189/nginx.pid; dae
tcp6       0      0 :::80                   :::*                    LISTEN      6189/nginx.pid; dae

Tot op heden is het niet gelukt om de nginx port te veranderen of nginx te verwijderen van de NAS. Het veranderen van de lighttpd port is geen optie.

Heeft iemand ervaring met het verwijderen van nginx of het veranderen van de port? Of zijn er andere oplossingen mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-09 21:13

Zoals ook door TonV genoemd: je komt een heel eind via GitHub.

Haal je Pyton hier vandaan (De RTD1296): https://github.com/Safihr...leases/tag/python-5-dms61

En vervolgens staan hier een paar werkende packages: https://github.com/WodKa78/-syno-packages

Ik heb tot nu toe SickBeard, NZBGet en Spotweb (normale package) werkend gekregen op een DS218 (Spotweb via .htaccess truuk). Als anderen nog meer packages werkend hebben (Auto-sub/Sonarr/Sickrage etc) dan hoor ik dat graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-10 15:02
Inperiosus schreef op zondag 31 december 2017 @ 11:59:
Ik loop al een tijdje tegen een probleem aan. Ik heb pihole geinstalleerd op mijn DS216j via debian chroot en vrijwel alles werkt naar behoren. Het enige wat niet (meer) lukt is de admin console te openen. Deze draait via lighttpd (welke access wilt via port 80), maar ik zie dat nginx port 80 al gebruikt:

code:
1
2
3
root@Alexandria:/# netstat -tulpn |grep 80
tcp        0      0 0.0.0.0:80              0.0.0.0:*               LISTEN      6189/nginx.pid; dae
tcp6       0      0 :::80                   :::*                    LISTEN      6189/nginx.pid; dae

Tot op heden is het niet gelukt om de nginx port te veranderen of nginx te verwijderen van de NAS. Het veranderen van de lighttpd port is geen optie.

Heeft iemand ervaring met het verwijderen van nginx of het veranderen van de port? Of zijn er andere oplossingen mogelijk?
Waarom is het geen optie om de lighttpd port aan te passen?

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inperiosus
SpoekGTi schreef op zondag 31 december 2017 @ 12:17:
[...]

Waarom is het geen optie om de lighttpd port aan te passen?
Omdat, volgens een dev van pihole, de admin page van pihole dan niet meer getoond kan worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Inperiosus op 31-12-2017 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-10 15:02
Inperiosus schreef op zondag 31 december 2017 @ 13:33:
[...]

Omdat, volgens een dev van pihole, de admin page van pihole dan niet meer getoond kan worden.
Ehm maar als jij die aanpast naar een poort nummer wat je wilt zal Pi-Hole gewoon de admin page tonen op dat poortnummer.

Ik heb namelijk deze instructie gevolgd:

Just follow the steps…

The Pi-hole webserver runs on port 80, which is usually already occupied by the webserver, so we need to modify the webserver config:

nano /etc/lighttpd/lighttpd.conf
modify server.port = xxxx to a suitable port (higher than 1023)
ctrl+x to save

crontab /etc/cron.d/pihole
crontab -l
Verify that you see several entries for pihole.

sudo service cron restart
sudo service lighttpd restart
sudo service dnsmasq restart
This will restart the webserver, dnsmasq and cron with the new config.
Now you should be able to access it with your browser on http://ip:port/admin/

If you see the admin page of Pi-hole you can modify your devices: change the DNS IP address to the NAS IP.

Bij mij draait hij namelijk op 4999 (dus IP:4999/admin)

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Crazyanz schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 22:36:
[...]
Yep, inmiddels via quickconnect wel ea werkend en zie wel dat er een redirect rule is aangemaakt op de router maar blijf dezelfde melding krijgen als ik de router probeer te identificeren. Het doet nu wat het moet doen dus ik laat het even zo maar blijft vreemd :+
Ik denk dat dit te maken heeft met de manier waarop DSM de routers identificeert. Mijn DS216play zit met zjin kabel aan een Cisco router (WRT320n) die als access point geconfigureerd is, welke weer aan de Ziggo modem/router (Ubee) gekoppeld is. Ook bij mij geeft DSM aan dat er 2 routers gevonden zijn het netwerk. Hij herkent de Cisco router dus als router, ondanks het feit dat deze als access point staat ingesteld.

Overigens herkent de Router Configuration tool in de stap daarna wel correct de Ubee router als degene waar een portforward aangemaakt moet worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Cpt.Morgan op 31-12-2017 16:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inperiosus
SpoekGTi schreef op zondag 31 december 2017 @ 13:49:
[...]

Ehm maar als jij die aanpast naar een poort nummer wat je wilt zal Pi-Hole gewoon de admin page tonen op dat poortnummer.
Super, hij werkt weer! Was simpeler dan verwacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF0
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:45

TF0

Heb plotseling een probleem met mijn DS216Play: krijg op de inlogpagina een vergelijkbare afbeelding als https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/51593925
Mijn vraag is wat er gebeurt als ik op “opnieuw installeren” klik, ben ik dan al mijn data kwijt?
Ik kan het antwoord niet vinden in het topic van het bericht hierboven, en op het internet vind ik dingen over een lege batterij en falende resetknop.
Of kan ik beter procedure 3 van https://www.synology.com/...o_reset_your_Synology_NAS volgen?
Heb de tweede schijf er nu uit op dit moment.

Achtergrond: afgelopen week een extra schijf in de NAS gedrukt voor redundantie, maar sindsdien paar keer fouten gehad en nu dus dit scherm.

Eerdere foutmelding van de Synology (had write cache aangezet samen met het installeren van de nieuwe schijf):
SYSTEM: An unknown error occurred, so disk 2 was restarted. If you often see this message, please disable disk write cache.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:59

backupdevice

No Risk , Full Push

nvm opgelost

[ Voor 96% gewijzigd door backupdevice op 02-01-2018 10:51 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-10 10:14

el-jorge

turn around and feel the vibe

Ik heb een DS216+, en ik heb wat boot problemen. Ik wil wat dingen testen, maar ben niet helemaal op de hoogte wat wel en niet kan. Kan ik de schijven eruit halen, wat boottests doen, en dan zonder problemen de schijven (met data) er terug in doen. De schijven zitten nu in een raid configuratie.

Spielerei...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-10 01:21

TommyGun

Stik er maar in!

Voor de mensen die de PIA provider gebruiken als VPN client op hun Synology en Port Forwarding willen opzetten icm Download Station;

Ik heb zelf maar even wat in elkaar geknutseld (beetje afgekeken van https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?t=132752 en https://www.reddit.com/r/...forwarding_using_pia_vpn/ )

Zie https://gist.github.com/G...8ff2712db6e62c5edc83fd541

Wat het script doet;

- Sleep van 30 seconden om de VPN connectie de kans te geven eerst te verbinden (dit script trap 'ik' namelijk af via een Boot-up scheduled task)
- CURL naar de nieuwe API van PIA; https://www.privateintern...w-pia-port-forwarding-api
- De CURL return output trimmen (enkel de port overhouden)
- Daarna vindt wat error detection plaats; is wellicht niet waterdicht maar voldoet voor het moment.
- Haal de huidige Download Station port op en indien nodig wijzig deze
- Herstart Download Station

Ik log alles naar de command line (echo) maar ook naar het Log Center (synologset1)

shasum of sha256sum is vereist (onderdeel van md5deep, welke je kunt installeren via iPKG; https://chattim.wordpress...ipkg-on-synology-via-gui/ )

In Download Station kun je vervolgens checken of de port inderdaad is aangepast (en matched met de port die is weggeschreven in Log Center).

Vervolgens kun je de volgende torrent downloaden; https://torguard.net/checkmytorrentipaddress.php
Het IP dat dan gerapporteerd wordt kun je in https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ gooien met de juiste port.

Het script kan vast mooier en beter maar voel je vrij het aan te passen, en ik help graag bij problemen :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:22
Hallo,

ik lees dit op de nieuwspagina van tweakers.net

nieuws: 'Patch voor ernstige Intel-bug verlaagt softwareprestaties aanzienlijk'

Ik ben helaas niet technisch genoeg om het volledig te begrijpen, maar ben wel benieuwd of dit gevolgen heeft voor de huidge line up van Synology modellen?

Ik lees op een aantal sites dat ook de modellen van Synology (Linux) mogelijk wel een aardige performance impact gaan krijgen door deze update.

Ik zou net de 918+ bestellen :P :D :X

[ Voor 18% gewijzigd door Kees_frl op 03-01-2018 16:15 ]

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 14:49
EDIT: NVM, eigen topic gemaakt want daar pastte hij waarschijnlijk beter

[ Voor 94% gewijzigd door Pompi op 04-01-2018 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-10 03:30
Een waarschijnlijk simpele vraag maar ik kom er niet uit.. (nu moet ik ook toegeven dat ik er nog geen uren naar gezocht heb)
Ik draai op mijn ds214+ een webhost die ik intern vanaf al mijn devices kan benaderen. Nu wil ik eigenlijk ook dat dit vanaf extern kan.

Is hiervoor portforwarding naar mijn nas op port 80 genoeg? Of moet ik meer instellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-10 19:05

elsinga

=8-)

Dat is voldoende, al zou je kunnen overwegen om een gratis Let's Encrypt certificaat voor de website aan te vragen en ook poort 443 (HTTPS) te forwarden.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

MisterEagle schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:46:
Een waarschijnlijk simpele vraag maar ik kom er niet uit.. (nu moet ik ook toegeven dat ik er nog geen uren naar gezocht heb)
Ik draai op mijn ds214+ een webhost die ik intern vanaf al mijn devices kan benaderen. Nu wil ik eigenlijk ook dat dit vanaf extern kan.

Is hiervoor portforwarding naar mijn nas op port 80 genoeg? Of moet ik meer instellen?
Dat is technisch gezien voldoende.
Ik zou wel wat extra beveiligingsmaatregelen nemen: toen ik ooit een klein webpaginaatje draaide op mijn NAS had ik ingesteld dat IP adressen na 5 foute wachtwoorden geblokkeerd zouden worden. In de logging zag ik dat dagelijks meerdere IP adressen geblokkeerd werden: vrijwel allemaal uit China. Er zijn gewoon veel scripts die continu IP adressen afgaan in de hoop ergens binnen te komen.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gastje01
MisterEagle schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:46:

Los van de hierboven aangedragen oplossingen (blokkeren na X inlogpogingen voor X uur, 2 en 24 in mijn geval) en poort 443 + een SSL-cert, kun je in de firewall van je syno ook verkeer uit bepaalde landen blokkeren. Ik weet niet wat het doel van je website is, maar als je geen bezoekers uit China, Rusland of Nigeria verwacht, kun je die landen gewoon uitsluiten. Ik sta alleen verkeer toe uit bepaalde landen in Europa. Waterdicht is het niet, maar alle beetjes helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

En gebruik alsjeblieft een custom port...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Bacon
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-10 16:59
Goedemorgen, een vraag over een virtuele machine in de VMM. Ik probeer een VM aan te maken met Raspbian, de port van Debian Stretch voor de Raspberry Pi. Die is sinds een tijd ook als x86 versie beschikbaar (https://www.raspberrypi.org/downloads/raspberry-pi-desktop/). Ik heb een DS918+ met 16 Gb intern.

Als ik de iso aan nieuwe VM hang (1 CPU, 1 Gb geheugen en 32 Gb schijf) en dan de VM opstart kom je natuulijk in het menu van Raspbian. Als ik dan 'Run' selecteer kom je in een soort live versie. Dat werkt prima, supersnel, vergeleken met een Pi, internet werkt, command prompt werkt, verkenner ook, dus prima.
Maar als ik opnieuw opstart en install kies is het eindresultaat niet goed. Het installatie proces gaat prima, zowel de gewone als de grafische al geprobeerd. Alle menu's keurig in beeld en opties om door te werken. Schijf wordt geformatteerd, spullen geïnstalleerd, allemaal prima. Daarna dan de reboot, splash screen verschijnt en dan een zwart scherm... ;(
De CPU belasting van de DS is laag dus er blijft denk ik niet iets hangen.

Ik heb dit al 3 keer geprobeerd, maar steeds hetzelfde resultaat. VM geforceerd afgesloten en herstart, zelfde resultaat.
Als ik Debian Stretch zelf installeer werkt het prima, die VM draait gewoon.

Iemand een idee wat hier mis gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:07

kraats

Ik rol

TommyGun schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 09:09:
En gebruik alsjeblieft een custom port...
Een custom port om een website op te draaien? Dat lijkt me dan weer niet zo praktisch

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

kraats schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:29:
[...]
Een custom port om een website op te draaien? Dat lijkt me dan weer niet zo praktisch
Oh, ik dacht dat het om de DSM GUI of andere zaken ging 8)7

Zelf zit ik ook nog te prutsen... scenario;

- DSM draait op een custom SSL port (met forward op non-SSL)
- Let's Encrypt certificaat vereist dat port 80 openstaat voor renewal
- De NAS (Web Station en phpMyAdmin) zijn dus doodleuk te benaderen via port 80...
- In DSM5 had je nog een optie om een additional (Web Services) port toe te voegen, maar in 6 niet meer?

Ik vind het prima dat port 80 openstaat voor LE, maar ik wil mijn phpMyAdmin niet exposen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
Zijn er meer mensen die "Cloud Station Server" gebruiken voor data synchronisatie?

Ik heb dit nu al een tijd draaien op een share met verschillende folders.
Één folder heeft 2TB+ aan data en deze synchroniseert niet meer, overige folders syncen nog wel.

Zou het komen omdat ie te veel subfolders/bestanden heeft? Of misschien vanwege de totale grootte?

- Folder: 2.44TB
- Subfolders: 662
- Bestanden: 5015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10 12:49
@renedis het gaat om totaal gesyncte bestanden.. en verschilt enorm per model.
Je moet alle shares dus eerst bij elkaar optellen en dan kijken wat je max is.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Laatst online: 22-07 10:05
Quakie schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 14:27:
@renedis het gaat om totaal gesyncte bestanden.. en verschilt enorm per model.
Je moet alle shares dus eerst bij elkaar optellen en dan kijken wat je max is.
Ik zit nu verder te onderzoeken maar mis nog meer synchronisatie.

Zowel de ShareSync Server als de CouldStation ShareSync programma''s een herstart gegeven.
Het lijkt er op of alles nu weer gaat synchroniseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Is er intussen al een werkende NZBget versie te vinden voor een DS918+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
Moris schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 19:08:
Is er intussen al een werkende NZBget versie te vinden voor een DS918+?
Docker? Heb je meteen de laatste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
gastje01 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 19:14:
[...]
Docker? Heb je meteen de laatste versie.
Heb je donker dan nodig om nzbget te installeren ipv via de community apps synology?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluecupra
  • Laatst online: 02-10 20:24
Moris schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 19:36:
[...]

Heb je donker dan nodig om nzbget te installeren ipv via de community apps synology?
Om NZBGet in Docker te laten werken kun je bijvoorbeeld de onderstaande tutorial volgen:

https://drfrankenstein.co...docker-on-a-synology-nas/

Zelf ga ik binnenkort ook voor een 918+ en wil deze dan ook in Docker gaan draaien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gastje01
Moris schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 19:36:
[...]

Ik draai zelf eigenlijk alles in docker, uitzonderingen zijn de antivirus, cloud station server en uiteraard de docker app zelf. Sommige containers heb ik 1:1 gekopieerd van mijn vorige NAS (xpenology). Je hebt even nodig om te ontdekken hoe t werkt, maar als je t door hebt is de basis niet zo moeilijk. Redenen voor mij om docker te gebruiken:
- Je bent niet afhankelijk wanneer iemand een package voor jouw type nas/cpu uit brengt, en of deze er überhaupt komt.
- recources beperken per container. Nzbget/transmission is leuk, maar niet t hoofddoel van Mn nas.
- Zelf bepalen waar je bestanden opgeslagen worden. Handig als je bijvoorbeeld een config.json aan wil passen in je unifi controller
- automatisch herstarten bij een crash (handig bij domoticz bijvoorbeeld)

Waarschijnlijk nog een aantal voordelen, dit is t eerste wat in me op kwam :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Bacon
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-10 16:59
Sir Bacon schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:45:
....
Iemand een idee wat hier mis gaat?
Om mezelf even te antwoorden: Ik heb het aan de praat gekregen. Ik heb de grafische adapter van de VM gewijzigd van "vmvga" in "vga" en nu werkt Raspbian goed. Ik kan alles doen en de machine herstarten waarna ik weer gewoon binnenkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
gastje01 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 20:03:
[...]

Ik draai zelf eigenlijk alles in docker, uitzonderingen zijn de antivirus, cloud station server en uiteraard de docker app zelf. Sommige containers heb ik 1:1 gekopieerd van mijn vorige NAS (xpenology). Je hebt even nodig om te ontdekken hoe t werkt, maar als je t door hebt is de basis niet zo moeilijk. Redenen voor mij om docker te gebruiken:
- Je bent niet afhankelijk wanneer iemand een package voor jouw type nas/cpu uit brengt, en of deze er überhaupt komt.
- recources beperken per container. Nzbget/transmission is leuk, maar niet t hoofddoel van Mn nas.
- Zelf bepalen waar je bestanden opgeslagen worden. Handig als je bijvoorbeeld een config.json aan wil passen in je unifi controller
- automatisch herstarten bij een crash (handig bij domoticz bijvoorbeeld)

Waarschijnlijk nog een aantal voordelen, dit is t eerste wat in me op kwam :-)
Ik ga morgen in alle rust donker en nzbget installeren, ben benieuwd of het me zonder hulp lukt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-10 15:17
sinds ik mijn VPN heb aangepast naar openVPN kan ik zelfs via quickconnect geen verbinding meer maken met de NAS. Ik gebruik pureVPN als vpn provider, zijn er meer mensen met hetzelfde probleem?
Ik krijg telkens de error: "connectiefout" zodra ik de VPN uitschakel doet quickconnect het direct weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
TommyGun schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:32:
Ik vind het prima dat port 80 openstaat voor LE, maar ik wil mijn phpMyAdmin niet exposen :(
Je kan natuurlijk ook gewoon met een lokale tool (zoals heidi) werken zonder phpmyadmin of deze laatste via docker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmiGueL
TommyGun schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:32:
- Let's Encrypt certificaat vereist dat port 80 openstaat voor renewal

Poort 80 hoeft niet open voor LE... Ik heb deze vanaf de aanvraag dichtstaan/gezet naar m'n NAS en hij wordt al jaren automatisch elke paar maanden vernieuwd. :)

[ Voor 6% gewijzigd door SmiGueL op 06-01-2018 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frosty15
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Een vraagje/probleem mbt DS video icm Chromecast..

Een bepaalde video speelt wel af op mijn tablet en in de browser, maar casten naar Chromecast werkt niet...
De rest van de video's die erop staan werken wel zoals verwacht.

Zoals altijd maak ik in de map videos\movies een mapje met de filmnaam en daarin zet ik de film samen met ondertiteling.
Vervolgens doe ik de video offline transcoderen in videostation.
Het orginele bestand verwijder ik en ik hou het nieuwe.
Deze video speelt af in de browser en op mijn tablet, echter de Chromecast weigert dienst.
Op de tv zie ik DS video eventjes de film laden, maar na enkele seconden stopt hij.
Hij blijft staan op de player met een zwart scherm.
  • Ik heb een DS216+
  • 1 video speelt niet af op de chromecast, wel op de tablet en in de browser. Andere video's doen het wel.
  • Ik speel het af via videostation (op de tablet DS video waar ik ook de cast naar Chromecast opstart)
  • De video is getranscodeerd door Videostation
  • Ik heb 2 video's tegelijk op de Synology gezet, echter had ik voor 1 een extra package nodig, FFmepg, ik weet niet meer of dat de betreffende video was.
  • Mijn Synology update automatisch 1 keer per week, achterstand in updates is dus hooguit een week
  • Ik had dit op google gevonden: https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?t=90174
    Het probleem lijkt sterk op het mijne, het zou aan de Chromecast liggen en geupdate worden.
    Het topic is uit 2014, het lijkt mij dat dat probleem al verholpen is.
Wat ik geprobeerd heb:
  • Opnieuw getranscodeerd
  • De film van de Synology verwijderen en opnieuw erop zetten
  • De Synology opnieuw opgestart
  • De Chromecast van mijn tv gehaald en er terug in
  • Tv uit en aan
Iemand die mij kan helpen het probleem op te lossen? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
@Frosty15 Met welke codecs is het bestand opgebouwd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frosty15
  • Niet online
DukeBox schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 22:26:
@Frosty15 Met welke codecs is het bestand opgebouwd ?
Uit VLC:
Video:
Codec: H264 - MPEG-4 AVC (part10) (avc1)
Gedecodeerd formaat: Planar 4:2:0 YUV

Audio:
Codec: MPEG AAC Audio (mp4a)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
Dat zou gewoon moeten werken.. je zou eens een re-index kunnen doen vanuit DSV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frosty15
  • Niet online
DukeBox schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 22:35:
Dat zou gewoon moeten werken.. je zou eens een re-index kunnen doen vanuit DSV.
Gedaan, zonder resultaat.
Vervolgens heb ik het originele bestand weer getranscodeerd, weer zonder resultaat.
Met het origineel (.mkv) doet hij het ook niet. (Zelfde codecs) Kan het aan het bestand zelf liggen?
Pagina: 1 ... 14 ... 186 Laatste

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
  • ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
  • ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
  • ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).