[Synology] Vraag en antwoord - deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 103 ... 186 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-10 09:41

Vmu

Rotatate

4POX schreef op maandag 5 juli 2021 @ 12:30:
[...]

SSD's zijn snel in de toegangstijd. Als je een project hebt met vele kleine bestanden of de NAS is de bestanden aan het checken met de BTFRS metadata. Dan heeft een SSD zeker meerwaarde.

De vraag is niet wat voor netwerk snelheid je gebruikt. Maar wat doe je op de NAS.
Inderdaad.
Op mijn 720+ draai ik een vrij complexe wordpress site in Docker met formulieren en views die veel read/write acties en database searches veroorzaken.
Het verschil is echt dag en nacht.
Ik ga eens kijken naar de tip hierboven om de write cache uit te schakelen maar aangezien ik niet bespaard heb op de EVO SSD's maak ik mij vooralsnog niet veel zorgen over crashes.

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01:59
Roger_Rabbit schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 17:22:
Ik ben bezig met de nieuwe Synology Drive Client. Telkens krijg ik de melding dat een map al in een bestaande synchronisatietaak wordt gebruikt.

Koppeling die ik wil maken /home/Drive/Afbeeldingen met /users/naam/afbeeldingen

Dit lukt alleen niet meer, terwijl dit met Cloud Station drive altijd wel mogelijk was. Las ergens dat het misschien een conflict is met OneDrive.

Hoe fix ik dit, iemand een idee?
Bekend verhaal, synology drive werkt aan de ene kant heel mooi, maar je kunt niet een map "c:drive" maken, en dan daarin mappen maken. Je MOET voor iedere synchronisatie (gedeelde map op je nas) een aparte map maken op je systeem. Het ziet er dan als volgt.

C:muziek
C:home
C:video
Etc

Ik zeg dit even uit mijn hoofd, maar zoiets zat het het in elkaar.

Ik hoop dat Synology zelf nog eens opnieuw kijkt naar Synology drive en het gebruiksgemak (logica).

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow771
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-09 00:31
Wachten... schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:36:
[...]

Bekend verhaal, synology drive werkt aan de ene kant heel mooi, maar je kunt niet een map "c:drive" maken, en dan daarin mappen maken. Je MOET voor iedere synchronisatie (gedeelde map op je nas) een aparte map maken op je systeem. Het ziet er dan als volgt.

Etc

Ik hoop dat Synology zelf nog eens opnieuw kijkt naar Synology drive en het gebruiksgemak (logica).
Ik weet niet precies waar jullie tegenaanlopen, maar hier heb ik geen last van.

Ik heb simpelweg mijn hele 'My Pictures', 'My Documents', 'My Videos' etc van mijn desktop (en andere laptops van vrienden/familie die ik 'beheer') gewoon gesynct naar folders op de homedrive van users (op de NAS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
4POX schreef op maandag 5 juli 2021 @ 12:30:
[...]

SSD's zijn snel in de toegangstijd. Als je een project hebt met vele kleine bestanden of de NAS is de bestanden aan het checken met de BTFRS metadata. Dan heeft een SSD zeker meerwaarde.

De vraag is niet wat voor netwerk snelheid je gebruikt. Maar wat doe je op de NAS.
En ik maar denken dat een NAS er was voor Netwerk Storage.

Zo lang je via het netwerk iets nodig hebt is een ssd zinloos en al helemaal als je met veel kleine bestanden werkt, tevens loopt dan de wear leveling count heel erg hard op en dus snel einde oefening ssd.

En BTFRS metadata caching zit helemaal niet als optie in DSM.
Daar zou je je ssd trouwens ook heel hard van slijten en wordt net als write cache heel sterk afgeraden.

[ Voor 31% gewijzigd door Ben(V) op 05-07-2021 15:48 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:25
[...]

Etc

Kan wel hoor. Gewoon folder maken met mklink shortcut en dan vstubt mounten aan een z drive bv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 17:06
Piebas schreef op maandag 5 juli 2021 @ 12:05:
[...]

Wat bedoel je hiermee?
Ik wil hem dus koppelen aan afbeeldingen op mijn lokale schijf. Dit werkt ineens niet meer. Ging altijd prima, nu zijn de mappen grijs en zegt hij dat ze al in een bestaande taak gebruikt worden. Wat dus niet het geval is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8GQbku0jtgyko5gSwkEk_qjuZBc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/K9OnKrUA25eA0DZnXnL0drMs.jpg?f=user_large

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-10 13:46
Ik kwam er ook pas achter, nadat ik in een opwelling de SSD cache had gekocht, dat het niet verstandig was om een (goedkope) R/W cache te gebruiken.

Ik gebruik uiteindelijk mijn NVME SSDs als volume, dat kan je doen via deze link. Werkt erg fijn, hier heb ik mijn docker configs in zitten, Plex metadata en foto's. Zodat de afbeeldingen sneller laden en de HDDs iets meer rust hebben.

Deze volume maakt een dagelijkse back-up naar mijn HDDs voor als er toch iets fout gaat met de NVMEs. en wekelijkse back-up naar mijn ofsite NAS.

Werkt als een zonnetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Shadow771 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:20:
[...]

Ik weet niet precies waar jullie tegenaanlopen, maar hier heb ik geen last van.

Ik heb simpelweg mijn hele 'My Pictures', 'My Documents', 'My Videos' etc van mijn desktop (en andere laptops van vrienden/familie die ik 'beheer') gewoon gesynct naar folders op de homedrive van users (op de NAS).
Wat ik bedoelde (en hoe ik Synology Drive graag zou willen zien). Is dat ik gewoon 1 map aan kan maken. Bijvoorbeeld c:/drive en dat in die map all mijn shared folders komen, zoals deze ook op de NAS staan.

Nu is het zo dat je voor iedere shared folder (de mappen zoals ze op je nas staan) een aparte synchronisatie taak aan moet maken in de Synology drive client. Erg omslachtig, want je regelt de rechten al op de NAS zelf.

Je kunt dus niet het volgende doen.
  1. Een map aanmaken c:/drive
  2. en dan in die map een map c:/drive/muziek en c:/drive/video, etc. en deze apart toewijzen aan de shared folders.
Hij gaat dan namelijk zeggen dat c:/drive al in gebruik is.

Nogmaals, je regelt alles al via de Synology drive admin console, dus waarom alles opnieuw instellen in de client? Onnodig veel werk als je het mij vraagt. Tenzij iemand de gouden tip of oplossing heeft.

NOTE: Ik wil zelf geen gebruik maken van de standaard video en foto folder van Windows, maar gewoon mijn eigen mappenstructuur aanhouden.

@TweakerVincent Wat bedoel je hier precies mee, want voor mij is het abracadabra wat je nu zegt ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Wachten... op 05-07-2021 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Wachten... schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:36:
[...]

Wat ik bedoelde (en hoe ik Synology Drive graag zou willen zien). Is dat ik gewoon 1 map aan kan maken. Bijvoorbeeld c:/drive en dat in die map all mijn shared folders komen, zoals deze ook op de NAS staan.

Nu is het zo dat je voor iedere shared folder (de mappen zoals ze op je nas staan) een aparte synchronisatie taak aan moet maken in de Synology drive client. Erg omslachtig, want je regelt de rechten al op de NAS zelf.

Je kunt dus niet het volgende doen.
  1. Een map aanmaken c:/drive
  2. en dan in die map een map c:/drive/muziek en c:/drive/video, etc. en deze apart toewijzen aan de shared folders.
Hij gaat dan namelijk zeggen dat c:/drive al in gebruik is.

Nogmaals, je regelt alles al via de Synology drive admin console, dus waarom alles opnieuw instellen in de client? Onnodig veel werk als je het mij vraagt. Tenzij iemand de gouden tip of oplossing heeft.

NOTE: Ik wil zelf geen gebruik maken van de standaard video en foto folder van Windows, maar gewoon mijn eigen mappenstructuur aanhouden.

@TweakerVincent Wat bedoel je hier precies mee, want voor mij is het abracadabra wat je nu zegt ;)
Wat jij wilt kan prima.

Maak een folder C:\Nas aan oid

create met Mklink links naar al je share (maak een bat file aan voor hergebruik)
run het bat bestand
Dan koppel je die folder C:\Nas met vsubst aan een drive (en reconnect als je opstart)

Voila kan je gewoon z; intikken en zie je al je shared die je instant kunt benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
TweakerVincent schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:39:
[...]

Wat jij wilt kan prima.

Maak een folder C:\Nas aan oid

create met Mklink links naar al je share (maak een bat file aan voor hergebruik)
run het bat bestand
Dan koppel je die folder C:\Nas met vsubst aan een drive (en reconnect als je opstart)

Voila kan je gewoon z; intikken en zie je al je shared die je instant kunt benaderen.
Dit is precies wat ik bedoel. Z`n beetje iedere cloud client werkt op de manier zoals ik omschrijf. Je logt in, en alles staat gewoon in 1 folder (Kijk naar bijvoorbeeld Google Drive)

Nu moet ik zelf allerlei dingen gaan doen en ben zelf niet zo bekend met Mklink en vsubt (Ga het nog eens Googlen). Maar ik verwacht dit niet groot software bedrijf zoals Synology. Het werkt naar mijn idee veel te omslachtig, terwijl alle rechten en shares al staan ingesteld in de Synology drive admin console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 17:06
[...]

Etc

Kon altijd gewoon koppelen aan de bestaande folders met Cloudstation bijvoorbeeld. Voor iedere standaard Windows map.. documenten, afbeeldingen een aparte taak aangemaakt. Zie screenshot die ik gepost heb van de foutmelding.

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Roger_Rabbit schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:47:
[...]

Kon altijd gewoon koppelen aan de bestaande folders met Cloudstation bijvoorbeeld. Voor iedere standaard Windows map.. documenten, afbeeldingen een aparte taak aangemaakt. Zie screenshot die ik gepost heb van de foutmelding.
Ja dat klopt, omdat dit losse beginmappen zijn binnen Windows (weet even niet hoe ik het anders uit kan leggen)

Zodra je dezelfde folder structuur in een eigen map wilt plaatsen zoals ik eerder aangaf, dan zegt hij doodleuk dat c:/drive al in gebruik is als taak. Dit terwijl ik een subfolder binnen die map toewijs aan de synchronisatie taak.

Dat maakt het zo frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Wachten... schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:45:
[...]

Dit is precies wat ik bedoel. Z`n beetje iedere cloud client werkt op de manier zoals ik omschrijf. Je logt in, en alles staat gewoon in 1 folder (Kijk naar bijvoorbeeld Google Drive)

Nu moet ik zelf allerlei dingen gaan doen en ben zelf niet zo bekend met Mklink en vsubt (Ga het nog eens Googlen). Maar ik verwacht dit niet groot software bedrijf zoals Synology. Het werkt naar mijn idee veel te omslachtig, terwijl alle rechten en shares al staan ingesteld in de Synology drive admin console.
Mijn manier werkt perfect. Ik liep lang geleden tegen jouw probleem aan. Dit fixt het EN werkt razendsnel. Je zou ook nog extra drives kunnen maken van veelgebruikte shares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
TweakerVincent schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:54:
[...]

Mijn manier werkt perfect. Ik liep lang geleden tegen jouw probleem aan. Dit fixt het EN werkt razendsnel. Je zou ook nog extra drives kunnen maken van veelgebruikte shares.
Ja voor alles is een oplossing natuurlijk ;)

Maar hieruit concludeer ik, dat ik niet de enige ben die het omslachtig, niet efficiënt en niet gebruiksvriendelijk vind werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Gebruiken jullie Drive met een https port open op je netwerk? Of alles achter VPN? Ik heb niet de standaard port gebruikt en het lijkt mij handig maar ik twijfel wbt security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Wachten... schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:59:
[...]

Ja voor alles is een oplossing natuurlijk ;)

Maar hieruit concludeer ik, dat ik niet de enige ben die het omslachtig, niet efficiënt en niet gebruiksvriendelijk vind werken?
Dit was een van de eerste dingen die ik oppakte dus idd werkte het voor geen meter eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Wachten... schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:36:
[...]

Ik ben ook gillend weggelopen van de synology oplossing.
Ik gebruik Resilio Sync. Dat is een door Synology goedgekeurde app. Die kan alles wat jij wilt en nog veel meer.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:20
Meer mensen "last van" dat onder DSM7.0 vele taken mislukken door hoge cpu load?
Het lijkt wel alsof DSM nu taken probeert te killen om te zorgen dat CPU load niet naar 100% gaat ofzo.

Failed to take a shared folder snapshot from share [homevideo] by [scheduler]. (System busy)

[ Voor 21% gewijzigd door Quakie op 06-07-2021 09:02 ]

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-10 09:41

Vmu

Rotatate

Quakie schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:01:
Meer mensen "last van" dat onder DSM7.0 vele taken mislukken door hoge cpu load?
Het lijkt wel alsof DSM nu taken probeert te killen om te zorgen dat CPU load niet naar 100% gaat ofzo.

Failed to take a shared folder snapshot from share [homevideo] by [scheduler]. (System busy)
Ik heb na de upgrade naar DSM7 een iPad aan Photos toegevoegd waar een paar duizend plaatjes vanaf gingen syncen die moesten worden geïndexeerd.
Uiteraard werd de cpu load een tijdje nogal hoog maar het meest opmerkelijke is dat midden in de nacht de NAS uitschakelde omdat de NVME cache te heet werd.

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
@Vmu inderdaad opmerkelijk, ik zou verwachten dat DSM dan de taak pauzeert om schade te voorkomen ipv gelijk nas maar af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:55
Ik ben helemaal nieuw in de Synology en heb sinds kort van iemand een DS212J met 2 keer een 2Tb WD red schijven erin.

Ik ben inmiddels zover dat ik de NAS via Windows verkenner kan benaderen, heb twee gebruikers aangemaakt en de rechten toebedeeld.

Nu wil ik eigenlijk dat van onze twee computers (Win10 Home en Win10 Pro) elke nacht een image gemaakt wordt en die dan wordt weggeschreven naar de NAS.

Ik zie op internet diverse oplossing zoals Synology Drive Server en Drive Client maar in tegenstelling dat deze in het Package Center zouden moeten staan zie ik ze daar niet terug. Zou het kunnen dat de NAS te oud is hiervoor? Er staat DSM 6.2.4-25556 op.

En als de NAS deze functies niet ondersteund, hoe zou ik dan de images kunnen laten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow771
Ferret schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 11:01:
Ik ben helemaal nieuw in de Synology en heb sinds kort van iemand een DS212J met 2 keer een 2Tb WD red schijven erin.

Ik ben inmiddels zover dat ik de NAS via Windows verkenner kan benaderen, heb twee gebruikers aangemaakt en de rechten toebedeeld.

Nu wil ik eigenlijk dat van onze twee computers (Win10 Home en Win10 Pro) elke nacht een image gemaakt wordt en die dan wordt weggeschreven naar de NAS.

Ik zie op internet diverse oplossing zoals Synology Drive Server en Drive Client maar in tegenstelling dat deze in het Package Center zouden moeten staan zie ik ze daar niet terug. Zou het kunnen dat de NAS te oud is hiervoor? Er staat DSM 6.2.4-25556 op.

En als de NAS deze functies niet ondersteund, hoe zou ik dan de images kunnen laten maken?
Je wilt echt een complete image van die PC's? Dan wil je deze package (Active Backup for Business) hebben dat volgens mij idd niet ondersteund word op J-modellen. Jou NAS model is ook aardig oud ja.

EDIT: Als je hier kijkt: https://www.synology.com/.../download/DS212j#packages
Hier zie je idd niet de Drive en Active Backup packages bij staan, dus je NAS is idd te oud en te 'goedkoop' (tis een J modelletje :)) hiervoor.

[ Voor 10% gewijzigd door Shadow771 op 06-07-2021 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TyKH
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-10 16:19
Ferret schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 11:01:

Je hebt wel een hele oude NAS, uit 2012 wel te verstaan en dan ook nog een J model. Ik ben in maart overgestapt van 2012 model naar eentje van 2020. Aanrader om sowieso naar een wat recenter model te gaan.

PSN: TyKashin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-10 14:56
Goedemorgen,

Sinds vanmorgen wekt ineens mijn quickconnect niet meer. Als ik naar het control-panel ga dan zie ik dit:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jJWIVmXdW1wj6kNlSMzsarh7bMY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GDxI4h5Uqve6d3LaQBQoVgmk.png?f=fotoalbum_large

Quickconnect heeft al maanden zonder een enkel probleem gewerkt, dus er moet iets aan de hand zijn :-)

Kijk ik naar mijn DNS-setting (NAS zit gekoppelt aan mijn domain) dan zie ik dat hij connected is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m_Wm3lojZOmqRL5i01om3g5bV-k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/16HlyvOoyx1myleDx36zxxz7.png?f=fotoalbum_large

Dat is dan wel vreemd toch? Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow771
kuwerti schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 11:56:
Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?
Wat is 192.168.31.1 dan? Een andere device dan de NAS zelf? Kan die device zelf wel de quickconnect domain resolven? Resolved ie wel andere externe domainen goed voor je interne network devices?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
kuwerti schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 11:56:
Goedemorgen,

Sinds vanmorgen wekt ineens mijn quickconnect niet meer. Als ik naar het control-panel ga dan zie ik dit:[Afbeelding]

Quickconnect heeft al maanden zonder een enkel probleem gewerkt, dus er moet iets aan de hand zijn :-)

Kijk ik naar mijn DNS-setting (NAS zit gekoppelt aan mijn domain) dan zie ik dat hij connected is:

[Afbeelding]

Dat is dan wel vreemd toch? Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?
Heb je een Pi-hole toevallig? Bij mij werd hij daarin geblockt, waarschijnlijk ooit zelf aan de blocklist toegevoegd O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
Shadow771 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 12:09:
[...]

Wat is 192.168.31.1 dan? Een andere device dan de NAS zelf? Kan die device zelf wel de quickconnect domain resolven? Resolved ie wel andere externe domainen goed voor je interne network devices?
de 192.168.32.1 is mijn domain controller (aparte machine) ik ben niet zo goed in netwerken:
"Kan die device zelf wel de quickconnect domain resolven" Hoe test ik dit?

de domain controller resolved wel andere interne devices. voorbeeld : ping mail.mijnbedrijf.com geeft het externe ip adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
Rev! schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 12:09:
[...]
Heb je een Pi-hole toevallig? Bij mij werd hij daarin geblockt, waarschijnlijk ooit zelf aan de blocklist toegevoegd O-)
Nee, die heb ik niet. Het heeft ook altijd perfect gewerkt tot vanmorgen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow771
kuwerti schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 12:17:
[...]

de 192.168.32.1 is mijn domain controller (aparte machine) ik ben niet zo goed in netwerken:
"Kan die device zelf wel de quickconnect domain resolven" Hoe test ik dit?

de domain controller resolved wel andere interne devices. voorbeeld : ping mail.mijnbedrijf.com geeft het externe ip adres.
Kan je op die DC bijv 'quickconnect.to/' pingen of nslookup doen?
En kan je op een andere werkstation dat deze DC als DNS server gebruikt een ping/nslookup op 'quickconnect.to' proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
Shadow771 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 12:21:
[...]

Kan je op die DC bijv 'quickconnect.to/' pingen of nslookup doen?
En kan je op een andere werkstation dat deze DC als DNS server gebruikt een ping/nslookup op 'quickconnect.to' proberen?
Niet te geloven. ik dacht ' laat ik de domain-controller eens rebooten' en wat denk je: Quickconnect werkt ineens weer. zal wel ergens in die server gezeten hebben dan. @Rev! @Shadow771 super bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Advies gevraagd. Ik heb in mijn DS220+ nu zitten:

1x 6TB WD red Pro WD6002FFWX
1x 4TB WD red WD40EFRX

Beide in SHR (Mirror)

De 4TB heeft zijn vlieguren al behoorlijk gemaakt, maar de 6TB is ondanks zijn leeftijd (is geretourneerd vanuit garantie van een defect model) nog praktisch nieuw. Nu is het voordehandliggend om een nieuwe RED Pro 6TB aan te schaffen, maar gezien het nu verkrijgbare model ook danig anders is wil ik ook even verder kijken. Ik hoef niet perse 7200RPM te hebben, eigenlijk liever niet zelfs.

Heeft iemand ervaring met dit soort gemengde systemen en wat raden jullie aan in een dergelijke situatie? Gewoon bij WD blijven of toch Seagate of Toshiba? (Ik merk dat mijn kennis mbt HDD's een beetje achter is gebleven, ik was niet eens op de hoogte dat HGST nu WD is)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Magic schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 12:36:
Advies gevraagd. Ik heb in mijn DS220+ nu zitten:

Heeft iemand ervaring met dit soort gemengde systemen en wat raden jullie aan in een dergelijke situatie? Gewoon bij WD blijven of toch Seagate of Toshiba?
Wat je er ook in stopt, het werkt.
Toshiba maakt veel herrie. Die heb ik ook.
Er wordt zelfs aangeraden door sommige mensen dat je juist verschillende moet gebruiken.
De redenering is dat als je twee dezelfde hebt en die zijn even oud dat ze dan ook min of meer gelijk slijten. Dus dan gaat er een kapot, je besteld een nieuwe en terwijl je aan het rebuilden bent stort de andere in omdat hij even versleten is en de verhoogde belasting niet meer aan kan.

Dat zal bij jou niet echt spelen omdat er natuurlijk al met de andere een tijdje gedraaid is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow771
Ortep schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 12:57:
[...

Wat je er ook in stopt, het werkt.
Om er nog even aan toe te voegen, SHR kan beter overweg met verschillende soorten disks in een array dan traditionele RAID.
Natuurlijk blijft wel gelden, de array werkt zo snel als de traagste disk in de array.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Shadow771 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 13:00:
[...]

Om er nog even aan toe te voegen, SHR kan beter overweg met verschillende soorten disks in een array dan traditionele RAID.
Natuurlijk blijft wel gelden, de array werkt zo snel als de traagste disk in de array.
Ah, betekend dat dat ik niet hoef te letten op native 4K en evt cluster groottes, in het verleden kon dat nog wel eens een negatieve impact hebben.

En natuurlijk absoluut geen SMR schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Zijn er hier toevallig mensen die naar DSM 7.0 zijn gegaan met VM manager met Home Assistant en de Conbee II stick?

Ik zou aan de ene kant graag over willen naar DSM 7.0, maar hoor nog veel wisselende verhalen over of dingen wel of niet werken. De voornaamste reden is dat DSM 7.0 geen USB support meer heeft.

Zijn er hier dan ook veel Tweakers die uberhaupt al over zijn gestapt naar 7.0?

[ Voor 16% gewijzigd door Wachten... op 07-07-2021 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peetgate
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-07 23:24
Wachten... schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:02:
Zijn er hier toevallig mensen die naar DSM 7.0 zijn gegaan met VM manager met Home Assistant en de Conbee II stick?

Ik zou aan de ene kant graag over willen naar DSM 7.0, maar hoor nog veel wisselende verhalen over of dingen wel of niet werken. De voornaamste reden is dat DSM 7.0 geen USB support meer heeft.

Zijn er hier dan ook veel Tweakers die uberhaupt al over zijn gestapt naar 7.0?
Yes, deze set-up heb ik en dit werkt gewoon. Ik denk dat dit komt omdat je VM's gewoon hun eigen drivers hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
peetgate schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:15:
[...]

Yes, deze set-up heb ik en dit werkt gewoon. Ik denk dat dit komt omdat je VM's gewoon hun eigen drivers hebben.
Dank voor je reactie.

Ik kwam echter dit soort posts tegen, dus begon erg te twijfelen om over te gaan.

https://www.reddit.com/r/...ts/n0nhus/dsm_7_conbee_2/

Kun jij zijn post verklaren en waarom het bij hem niet werkt?
En ben je nog tegen andere dingen aangelopen?

Ik draai ook wat docker images, maar volgens mij moet dit ook geen problemen geven toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
@Wachten... Zie mijn post even hier boven. Als je nas vaak hoog in de cpu load zit heb je kans dat je errors gaat krijgen.. ik heb dus ook al gehad dat een docker container gestopt is wegens hoge load...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-10 11:07
@Wachten...
Als je de genoemde modprobe commando's uitvoert dan werkt het. Zie ook in dit topic zoek op modprobe.

De driver package van jadahl is op DSM 7 niet meer nodig.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook modprobe commandos zijn niet nodig op DSM 7, linux laad de modules automatisch op het moment dat je het device aansluit.
Als de driver aanwezig is doet linux het automatisch voor je en voor een conbee zijn de drivers er gewoon volgens mij.

Wat wel nodig is zijn een paar udev rules toevoegen, want onder DSM 7 draait geen enkel package meer als root dus heb je ook niet zomaar rechten om devices te benaderen, dat moet je regelen met een udev rule.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@Ben(V)
Dat is niet mijn ervaring en niet de ervaring van anderen. Bijvoorbeeld de RFXCOM transciever werkt niet als je deze aansluit. Pas na een modprobe usbserial wordt deze herkend als in is deze beschikbaar als /dev/ttyUSB0.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:38

timovd

Voorsprong door techniek

Hier ook nog niet over op DSM 7 i.v.m. HomeAssistant, maar dan via Docker en een Z-Wave stick (/dev/ttyACM0 als ik het goed heb). Is VM handiger dan?

En over USB-devices gesproken...
USB devices (Wi-Fi dongle, Bluetooth dongle, 3G/4G dongle, USB DAC/speaker, and DTV dongle) are no longer supported. If your Synology NAS is currently connected via a wireless dongle, it will be disconnected after the update.
Mijn UPS is via USB verbonden om de status uit te lezen. Iemand daar ervaring mee? Dat zal toch wel blijven werken?

[ Voor 57% gewijzigd door timovd op 07-07-2021 11:50 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

peetgate schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:15:
[...]

Dus het probleem dat in 6.4 in de VM aanwezig was is opgelost?
Daar was het zo dat je in een VM keurig de Conbee kon zien in de lijst met usb devices. Die kon je selecteren en dan werkte alles. Maar als je een reboot deed, of de stroom was er af geweest dan moest je in opnieuw je device selecteren. Daarna werkte alles weer. Buitengewoon onhandig als je bv een update van wat dan ook deed. Of als er iemand zo handig was om de stekker er uit te trekken. Oeps...ik steek hem er wel weer in. En daarna deed het halve huis het niet meer tot ik met de hand de stick weer had geselecteerd.
Er zijn honderden meldingen over dit probleem.
Ik heb het opgelost door de Marthoc docker container te gebruiken voor mij stick. Die zag hem wel, ook na een reboot of power down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
technorabilia schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:26:
@Ben(V)
Dat is niet mijn ervaring en niet de ervaring van anderen. Bijvoorbeeld de RFXCOM transciever werkt niet als je deze aansluit. Pas na een modprobe usbserial wordt deze herkend als in is deze beschikbaar als /dev/ttyUSB0.
Ik gebruik een rfxcom en een aeontec zwave stick.
De rfxcom werd zonder problemen herkent maar de aeontec stick niet.
De rfxcom werd ttyUSB0
Voor de aeontec stick was het nodig hem toe te voegen met:
insmod /usr/lib/modules/cdc-acm.ko
De aeontec werd ttyACM0

Uiteraard moesten voor beiden een udev rule worden gemaakt anders heeft Domoticz geen rechten om ze te gebruiken.

Ik heb ook een device dat een CP210x.ko nodig heeft maar helaas heeft Synology die kernel mod uit hun linux distributie verwijderd (was onder DSM 6 ook al zo).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• savagenld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 03-10 06:59
timovd schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:42:
Mijn UPS is via USB verbonden om de status uit te lezen. Iemand daar ervaring mee? Dat zal toch wel blijven werken?
Dat werkt prima bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik heb een 1821+ met 8 bays. Er draaien 3x6tb in voor nas doeleinden. Ik heb 3 andere schijven erin gestopt 3x4tb die voor surveillance is.

Wat kan ik dan het beste doen?

Ik heb nu 1 storagepool 1 volume (met de 3x6tb). Ik dacht gewoon een 2e volume te maken met die 3x4tb. Maar ik las dat performance technische het beter is dat ik een 2e storage pool maak.

Is dit correct En kan ik beter 2 storage pools maken met 1 volume each?

Alles wil ik SHR doen

En kan ik met 2 storage pools nog steeds makkelijk shares verplaatsen naar de andere volume?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ben(V) schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:49:
[...]

Ik gebruik een rfxcom en een aeontec zwave stick.
De rfxcom werd zonder problemen herkent maar de aeontec stick niet.
De rfxcom werd ttyUSB0
Voor de aeontec stick was het nodig hem toe te voegen met:

[...]
Hm, hier dus niet. Net weer geprobeerd. Reboot en hierna is een mobprobe nodig. Ik gebruik DSM 7 op een DS716+.

Wat zou dan het verschil kunnen zijn?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
TweakerVincent schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:38:
Ik heb een 1821+ met 8 bays. Er draaien 3x6tb in voor nas doeleinden. Ik heb 3 andere schijven erin gestopt 3x4tb die voor surveillance is.

Wat kan ik dan het beste doen?

Ik heb nu 1 storagepool 1 volume (met de 3x6tb). Ik dacht gewoon een 2e volume te maken met die 3x4tb. Maar ik las dat performance technische het beter is dat ik een 2e storage pool maak.

Is dit correct En kan ik beter 2 storage pools maken met 1 volume each?

Alles wil ik SHR doen

En kan ik met 2 storage pools nog steeds makkelijk shares verplaatsen naar de andere volume?
Ik heb 4 storage pools, omdat deze allen een andere functie hebben (1815+). Met een andere storage pool ben je onafhankelijker wat je met de schijven in deze pool doet. En je kunt gewoon shares verplaatsen van en naar storage pools, als je op beide rechten hebt. Bij verschillende storage pools duurt het wel langer omdat het een fysiek ander volume is (anders is het een pointer omzetten in de index, nu is het een copy en delete).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-10 16:01
Ik heb mijn offsite NAS die ik gebruik voor backups voorzien van DSM7, ging soepel maar heeft buiten Synology's eigen software weinig andere aanpassingen.

Op de NAS thuis draait een stuk meer, voornamelijk in docker dus dat is makkelijk. Er is één ding waar ik wel problemen mee verwacht, maar wellicht heeft iemand dat hier al ondervonden en opgelost:

Ik gebruik DSMR-Reader in docker i.c.m. een P1 USB kabel naar mijn NAS. Om dat te kunnrn gebruiken op DSM6 had ik deze package nodig:
http://www.jadahl.com/drivers_6.2/?arch=geminilake#

Die is er echter niet voor DSM7 en weet überhaupt niet of ik dat nog nodig heb. Iemand ervaring met een slimme meter als USB apparaat aan de NAS op DSM7?

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Theone098 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:09:
[...]

Ik heb 4 storage pools, omdat deze allen een andere functie hebben (1815+). Met een andere storage pool ben je onafhankelijker wat je met de schijven in deze pool doet. En je kunt gewoon shares verplaatsen van en naar storage pools, als je op beide rechten hebt. Bij verschillende storage pools duurt het wel langer omdat het een fysiek ander volume is (anders is het een pointer omzetten in de index, nu is het een copy en delete).
Top! Klinkt goed, dan een losse pool aanmaken. Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@ndonkersloot
In mijn beleving heb je daar de modprobe ftdi uit het eerder genoemde Reddit artikel voor nodig.

Jumbotroll is ermee gestopt. Geen kernel tweaks meer nodig.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
ndonkersloot schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:20:
Ik heb mijn offsite NAS die ik gebruik voor backups voorzien van DSM7, ging soepel maar heeft buiten Synology's eigen software weinig andere aanpassingen.

Op de NAS thuis draait een stuk meer, voornamelijk in docker dus dat is makkelijk. Er is één ding waar ik wel problemen mee verwacht, maar wellicht heeft iemand dat hier al ondervonden en opgelost:

Ik gebruik DSMR-Reader in docker i.c.m. een P1 USB kabel naar mijn NAS. Om dat te kunnrn gebruiken op DSM6 had ik deze package nodig:

Die is er echter niet voor DSM7 en weet überhaupt niet of ik dat nog nodig heb. Iemand ervaring met een slimme meter als USB apparaat aan de NAS op DSM7?
kan je als workaround niet de remote reader gebruiken op een PI? Werkt hier uitstekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Zo, ik ga mijn DS218Play vervangen voor een DS920+, de Play is een prima NAS, maar merk dat ik wat dingen te kort kom..... Extra drive-bays bijvoorbeeld ;)

Ik zal me ook eens verdiepen in de mogelijkheid om Ubi Cloud Key software te draaien binnen docker.

Bedenk me in eens dat ik eigenlijk helemaal niet weet alsof ik de beide schijven die nu in de DS218Play draaien zo over kan prikken in de 920+..... Ben ik eigenlijk wel vanuit gegaan.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

TweakerVincent schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:10:
[...]

kan je als workaround niet de remote reader gebruiken op een PI? Werkt hier uitstekend
Is de goedkopere en eenvoudiger oplossing dan niet om dit:

HomeWizard Energy - De modulaire WiFi P1 meter

te gebruiken? Of kan je daar niet hetzelfde mee?
Ik heb er ook een en het werkt prima. Geen enkele extra hardware nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relight89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 03-10 09:41
Hallo iedereen,

Ik heb een Synology DS218play 2bay in een RAID 01 opstelling. Nu heeft 1 schijf bad sectors vertoond (helaas geen garantie meer). Het gaat om een Seagate Barracuda 8TB.

Nu wilde ik al een tijdje sowieso de capaciteit gaan uitbreiden en zit ook te kijken naar andere merken HD's. Ik vraag me af wat nu wijsheid is:

- De falende disk vervangen door dezelfde type, maar dan een 10TB variant, en overschakelen naar SHR?
- 2 x nieuwe HD's (10TB) kopen en RAID1 blijven aanhouden?
- 4bay NAS kopen (bijv DS418)

Verder aanvullende vraag:

- Is het mogelijk harde schijven van verschillende merken aan te houden zoals de Toshiba N300 10TB naast de Seagate Barracuda 8TB?
- Hoe verhouden de Tosbhiba HD's zich tegenover de Seagates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ndonkersloot schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:20:

Heb ook een p1 kabel naar een slimme meter in gebruik.
Die kabels gebruiken meestal een ftdi_sio driver die is hier in ieder geval standaard geïnstalleerd, ook op DSM 7.
Je kunt ook even op je DSM 6 Nas kijken met het commando
lsusb -i
Dan zie je welke driver die p1 kabel nu gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ortep schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:32:
[...]

Is de goedkopere en eenvoudiger oplossing dan niet om dit:

HomeWizard Energy - De modulaire WiFi P1 meter

te gebruiken? Of kan je daar niet hetzelfde mee?
Ik heb er ook een en het werkt prima. Geen enkele extra hardware nodig.
ja maar je wilt toch juist DSMR? mooi pakket met MQTT etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!
technorabilia schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:02:
[...]

Hm, hier dus niet. Net weer geprobeerd. Reboot en hierna is een mobprobe nodig. Ik gebruik DSM 7 op een DS716+.

Wat zou dan het verschil kunnen zijn?
Sorry ik was helemaal vergeten dat ik er een startup script gemaakt had om het bij een boot van de Nas te regelen.

Voor iedereen die dat ook wil hier hoe je kunt regelen.
Maak een script met een extensie .sh, bijvoorbeeld my_modprobes.sh
Sla die op in de folder:
/usr/local/etc/rc.d
Zorg ervoor dat dat de deze file de juiste privileges heeft met:
chmod 775 /usr/local/etc/rc.d/my_modprobe.sh
Dit moet er in de file staan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
#!/bin/sh
case $1 in
    start)
      insmod /lib/modules/usbserial.ko > /dev/null
      insmod /lib/modules/ftdi_sio.ko > /dev/null
      insmod /lib/modules/cdc-acm.ko > /dev/null
      ;;
    stop)
        exit 0
        ;;
    *)
      exit 1
      ;;
esac

[ Voor 59% gewijzigd door Ben(V) op 07-07-2021 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-10 16:01
Ben(V) schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:33:
[...]

Heb ook een p1 kabel naar een slimme meter in gebruik.
Die kabels gebruiken meestal een ftdi_sio driver die is hier in ieder geval standaard geïnstalleerd, ook op DSM 7.
Je kunt ook even op je DSM 6 Nas kijken met het commando

[...]

Dan zie je welke driver die p1 kabel nu gebruikt.
Yes, dit zocht ik, thx! Wist niet dat synology de nodige drivers nu wel mee levert.

[ Voor 6% gewijzigd door ndonkersloot op 07-07-2021 16:47 ]

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

TweakerVincent schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:36:
[...]

ja maar je wilt toch juist DSMR? mooi pakket met MQTT etc
Geen idee waarom ik dat zou willen. Ik wil alleen mijn slimme meter uitlezen en dat werkt voor mij prima met een kastje dat nog geen 30 euro kost. En waarvoor ik geen aparte pi moet aanschaffen samen met een speciale kabel.

MQTT heb ik ook nog nergens voor nodig gehad.

[ Voor 5% gewijzigd door Ortep op 07-07-2021 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ortep schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 17:25:
[...]

Geen idee waarom ik dat zou willen. Ik wil alleen mijn slimme meter uitlezen en dat werkt voor mij prima met een kastje dat nog geen 30 euro kost. En waarvoor ik geen aparte pi moet aanschaffen samen met een speciale kabel.

MQTT heb ik ook nog nergens voor nodig gehad.
MQTT en dan Home Assistant bv en grafieken etc realtime nice uitlezen. en eventueel kosten berekenen enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

TweakerVincent schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 17:26:
[...]

MQTT en dan Home Assistant bv en grafieken etc realtime nice uitlezen. en eventueel kosten berekenen enz
Ik gebruik HA al tijden op mijn vorige en huidige Syno. En ik heb echt geen behoefte gevoeld aan MQTT.
Die realtime standen lees ik dus ook uit.
Het kan allemaal met het ding dat ik eerder noemde. En dus goedkoper en met minder hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

DSM7 en Synology Photos.

De map waar nu alles fotos in staan --> name: photo, location: /volume1/photo

Nu is volume1 vol aan het raken. Ik kan volume1 niet uitbreiden en heb dus een nieuw volume3 gemaakt.

Een kopie van alle fotos staat nu op volume3 --> name: photo_vol3, location: /volume3/photo_vol3

Hoe kan ik dit nu omzetten? Kan ik ergens in Synology Photos aangeven dat'ie de nieuwe locatie moet gebruiken? Of kan ik 'photo' verwijderen en dan 'photo_vol3' hernoemen naar 'photo'? Of kan dat ook niet, kijkt Synology Photos naar /volume1/photo... ben ik bang voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

ocdaan schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:45:
DSM7 en Synology Photos.

Nu is volume1 vol aan het raken. Ik kan volume1 niet uitbreiden en heb dus een nieuw volume3 gemaakt.

Een kopie van alle fotos staat nu op volume3 --> name: photo_vol3, location: /volume3/photo_vol3

Hoe kan ik dit nu omzetten? Kan ik ergens in Synology Photos aangeven dat'ie de nieuwe locatie moet gebruiken? Of kan ik 'photo' verwijderen en dan 'photo_vol3' hernoemen naar 'photo'? Of kan dat ook niet, kijkt Synology Photos naar /volume1/photo... ben ik bang voor.
Ik heb zelf (nog) geen ervaring met de photos package, maar is het niet voldoende om de share te verplaatsen van volume1 naar volume3?
control panel - shared folder - selecteer 'photo' - edit - location => kies volume3 -en dan moet de rest in principe automatisch gebeuren (verplaatsen bestanden etc - kan wel even duren afhankelijk van hoe groot het allemaal is)

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
DSM7 en Synology Photos.

Volgens mij kun je in de instellingen (van DSM) onder indexeringsservice gewoon de map voor fotos wijzigen. Maar ik zou er ook voor kiezen om gewoon de locatie van de map /photos te verplaatsen zoals hierboven aangegeven.

Edit, ik zie net de tekst dat die instellingen niet van toepassing zijn op photos :F

[ Voor 4% gewijzigd door Magic op 08-07-2021 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:38

timovd

Voorsprong door techniek

Ben(V) schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:42:
[...]

Sorry ik was helemaal vergeten dat ik er een startup script gemaakt had om het bij een boot van de Nas te regelen.

Voor iedereen die dat ook wil hier hoe je kunt regelen.
Maak een script met een extensie .sh, bijvoorbeeld my_modprobes.sh
Sla die op in de folder:

[...]

Zorg ervoor dat dat de deze file de juiste privileges heeft met:

[...]

Dit moet er in de file staan:

[...]
Wat is het verschil tussen dit en via de task scheduler (uitvoeren als Root)?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

roeleboel schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:14:
[...]

Ik heb zelf (nog) geen ervaring met de photos package, maar is het niet voldoende om de share te verplaatsen van volume1 naar volume3?
control panel - shared folder - selecteer 'photo' - edit - location => kies volume3 -en dan moet de rest in principe automatisch gebeuren (verplaatsen bestanden etc - kan wel even duren afhankelijk van hoe groot het allemaal is)
Ahh daar had ik niet aan gedacht ;-) Ik heb het nu zo gedaan en is nu bezig met verplaatsen. Het zal een uurtje duren. Ik zal zo laten weten of Synology Photos nog werkt na het verplaatsen. Thanks

// Het is gelukt, blijkbaar moest ik eerst een restart doen voordat de ruimte werd vrijgegeven op volume1. Synology Photos werkt ook nog steeds met de verhuisde fotos. Heel erg bedankt voor de hulp :)

[ Voor 53% gewijzigd door ocdaan op 08-07-2021 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
timovd schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:18:
[...]

Wat is het verschil tussen dit en via de task scheduler (uitvoeren als Root)?
Ik denk de timing.
Volgens mij wordt die taak uit de taak scheduler pas uitgevoerd als alle packages gestart zijn en dit script voordat er packages gestart worden.
Dat hoeft helemaal niet van belang te zijn, maar als een package alleen bij het opstarten kijkt of een device beschikbaar is dan maakt het verschil.

Dit script is ook te gebruiken voor ander zaken die je wilt uitvoeren bij het booten of die je wilt uitvoeren voor een shutdown.
Verder zou het zomaar kunnen zijn dat in de toekomst je geen scheduled task meer als root kunt uitvoeren.

Vanaf DSM 7 kan geen enkel package meer als root draaien en ook de installatie script die je in een package gebruikt kunnen niet meer als root draaien.
Het zou me dus niets verbazen als dit ook uit de task scheduler gehaald wordt in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
Wordpress site die ik host op ds216+II doet het niet meer na update naar DSM 7.
Iemand dezelfde ervaring en een oplossing?

Eerst helemaal niet en nu na diverse pogingen:
<?php
/**
* Front to the WordPress application. This file doesn't do anything, but loads
* wp-blog-header.php which does and tells WordPress to load the theme.
*
* @package WordPress
*/

/**
* Tells WordPress to load the WordPress theme and output it.
*
* @var bool
*/
define('WP_USE_THEMES', true);

/** Loads the WordPress Environment and Template */
require( dirname( __FILE__ ) . '/wordpress/wp-blog-header.php' );

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 03-10 16:06

Sharky

Skamn Dippy!

Speedster schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:31:

<?php
/**
*
* @package WordPress
*/

/**
*
* @var bool
*/

Lijkt erop dat php niet meer wordt geparsed? Misschien even door de instellingen van Web Station lopen?

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
Sharky schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:36:
[...]

Lijkt erop dat php niet meer wordt geparsed? Misschien even door de instellingen van Web Station lopen?
Ja klopt en daar ben ik mee bezig maar er zitten zoveel instellingen in webstation. (bomen bos)

[ Voor 7% gewijzigd door Speedster op 08-07-2021 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 20:37

MeNTaL_TO

The future is not set

DSM7 en Synology Photos.

Is het niet gewoon in Indexing service een nieuwe locatie aanmaken/aanwijzen en dan je files verplaatsen?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

MeNTaL_TO schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:25:
[...]

Is het niet gewoon in Indexing service een nieuwe locatie aanmaken/aanwijzen en dan je files verplaatsen?
Ik heb op advies de share verplaatst. (zie een aantal posts hierboven) Waar kan je dit instellen dan?

[ Voor 5% gewijzigd door ocdaan op 08-07-2021 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-10 21:11

Yucko

One clown to rule them all !

In DSM7 kun je in Control Panel > Media Indexing instellen dat hij bepaalde mappen indexeert mbt foto, video of audio bestanden maar die instelling doet dus niets qua gedrag van Synology Photos.

Probleem is echter dat ik iedere keer handmatig re-index moet starten onder Photos omdat anders nieuw geüploade foto's niet zichtbaar zijn.

Hebben meer mensen dat ?

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Yucko schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:49:
In DSM7 kun je in Control Panel > Media Indexing instellen dat hij bepaalde mappen indexeert mbt foto, video of audio bestanden maar die instelling doet dus niets qua gedrag van Synology Photos.

Probleem is echter dat ik iedere keer handmatig re-index moet starten onder Photos omdat anders nieuw geüploade foto's niet zichtbaar zijn.

Hebben meer mensen dat ?
Nee, hier heb ik geen last van, je bent wel een management gebruiker? Ik lees wel een hoop klachten dat er rechten aangepast moeten worden en dat dat per folder moet (en dat je niet permissies kan laten erven)
Ik vind met google ook geen oplossing voor het verplaatsen van de photo folder overigens

[edit]
https://kb.synology.com/e...managing_photos?version=7
To switch between spaces:
Click from the upper-left corner to switch between the following spaces:

Personal Space: Displays all photos and videos in the "/home/Photos" folders.
Shared Space: Displays all photos and videos in the shared folder "/photo".
Zoals ik het lees moet de nieuwe share photo heten en zou het vanzelf moeten werken, of het in de praktijk ook zo werkt?

[ Voor 24% gewijzigd door MeNTaL_TO op 08-07-2021 18:14 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Zo werkt het bij mij nu wel. Ik gebruikte alleen Photos share maar nu ook onder homes. Onder RC deed gezichtsherinnening het niet maar update naar final heeft dat ook gelost.

Personal is nu backup van telefoon en share Photos wordt folder structuur gebruikt. Dit is wat ik soms ook deel met familie en vrienden. Werkt prima.

Enige wat ik nu heb is dat DSM weer traag is. Net als onder 6.2. Terwijl eerste dagen vloog alles op het scherm. Heel raar. Niks gewijzigd ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:19
Speedster schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:31:

<?php
/**
*
* @package WordPress
*/

/**
*
* @var bool
*/

Ben zelf en iemand anders ook bezig geweest met wordpress die niet meer werkte.

https://www.synology-foru...tot-wordpress-en-website/

houd er rekening mee dat de website naar de web-packages map gaat.

Hangt ook af of je een custom map hebt etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-09 13:38
Zo, gisteren ook maar eens geupdate naar DSM7. Moet zeggen dat alles toch wel soepel is verlopen.
Dit geeft ook tevens een motivatie om alles nog eens na te kijken. Hierbij ben ik tegen het volgende aangelopen:

Mijn quickconnect zou moeten werken volgens synology. Ik kan met mijn telefoon apps ook via quickconnect inloggen en als ik bijv een foto link deel werkt quickconnect ook.
Wat echter niet werkt is om naar DSM te gaan via de servernaam.synology.me:5000 vanuit mijn eigen netwerk.
Wel 192.xxx.xxx.xxx.synology.me:5000.

Ik heb poort 5000 en 5001 open staan.
Iemand enig idee waar dit nog aan zou kunnen liggen of wat ik nog zou kunnen echten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunFair
  • Laatst online: 01-10 11:50
darklord007 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:04:
Zo, gisteren ook maar eens geupdate naar DSM7. Moet zeggen dat alles toch wel soepel is verlopen.
Dit geeft ook tevens een motivatie om alles nog eens na te kijken. Hierbij ben ik tegen het volgende aangelopen:

Mijn quickconnect zou moeten werken volgens synology. Ik kan met mijn telefoon apps ook via quickconnect inloggen en als ik bijv een foto link deel werkt quickconnect ook.
Wat echter niet werkt is om naar DSM te gaan via de servernaam.synology.me:5000 vanuit mijn eigen netwerk.
Wel 192.xxx.xxx.xxx.synology.me:5000.

Ik heb poort 5000 en 5001 open staan.
Iemand enig idee waar dit nog aan zou kunnen liggen of wat ik nog zou kunnen echten?
Heb je poort 5001 wel geforward in je router?
Deze is overigens enkel via https:// te bereiken.
Het is dan ook wel verstandig om een let'sencrypt certificaat aan te maken.

Poort 5000 zou ik niet willen gebruiken voor toegang via internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
FunFair schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:28:
[...]

Heb je poort 5001 wel geforward in je router?
Deze is overigens enkel via https:// te bereiken.
Het is dan ook wel verstandig om een let'sencrypt certificaat aan te maken.

Poort 5000 zou ik niet willen gebruiken voor toegang via internet.
Ik heb op dit moment het volgende open staan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/14HMxIMBUlGvUFwTFTyJetDjzdM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Iemloi7wWPnQrvh5Im3KUBC5.png?f=fotoalbum_large

ik vind het raar dat ik wel van extern naar binnen kan, maar niet van intern via quickconnect weer naar 'binnen'.

Let's encrypt heb ik geen ervaring mee maar sta er zeker voor open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
d-vine schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 08:34:
[...]

Ben zelf en iemand anders ook bezig geweest met wordpress die niet meer werkte.

https://www.synology-foru...tot-wordpress-en-website/

houd er rekening mee dat de website naar de web-packages map gaat.

Hangt ook af of je een custom map hebt etc. etc.
Had je bericht met vergelijkbare problemen al gevonden in het synology forum.
Waar kan ik de website omzetten van web naar web_packages?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
Speedster schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:55:
[...]

Had je bericht met vergelijkbare problemen al gevonden in het synology forum.
Waar kan ik de website omzetten van web naar web_packages?
Met de update heeft Synology mijn wordpress site ( map web) zelf in de map web-packages/wordpress gezet

Ik had getest welke actueel was door een update te de-installeren en installeren waarna de datum werd veranderd.
Daarna getest door de wordpress map te renamen die in de map web stond toen bleef alles werken.

Uiteraard van alles eerst een back-up gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Laatst online: 01-10 11:50
darklord007 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:32:
[...]

Ik heb op dit moment het volgende open staan:
[Afbeelding]

ik vind het raar dat ik wel van extern naar binnen kan, maar niet van intern via quickconnect weer naar 'binnen'.

Let's encrypt heb ik geen ervaring mee maar sta er zeker voor open.
Je moet wel aangeven naar welk IP adres de poort verwijst.
Dan zou het gewoon moeten werken, mits je bij het xxx.synology.me wel de juiste doorverwijzing hebt doorgegeven. Je zou dit ook kunnen testen door je internet-IP adres te gebruiken. Bijvoorbeeld https://31.x.x.x.x:5001

Het kan ook zijn dat NAT loopback niet werkt en je vanuit je interne netwerk de NAS niet kan bereiken met het externe IP adres.
Dat is makkelijk te testen door even met je telefoonverbinding te verbinden (wifi uitzetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
FunFair schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:16:
[...]

Je moet wel aangeven naar welk IP adres de poort verwijst.
Dan zou het gewoon moeten werken, mits je bij het xxx.synology.me wel de juiste doorverwijzing hebt doorgegeven. Je zou dit ook kunnen testen door je internet-IP adres te gebruiken. Bijvoorbeeld https://31.x.x.x.x:5001

Het kan ook zijn dat NAT loopback niet werkt en je vanuit je interne netwerk de NAS niet kan bereiken met het externe IP adres.
Dat is makkelijk te testen door even met je telefoonverbinding te verbinden (wifi uitzetten).
bedankt voor de feedback, vanuit extern werkt het wel.
Ik gebruik de tplink TL605 router en vind meteen het volgende op NAT loopback:
https://community.tp-link.com/en/business/forum/topic/265016

ff afwachten tot het gefixed word dan, thxs! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
d-vine schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:07:
[...]

Met de update heeft Synology mijn wordpress site ( map web) zelf in de map web-packages/wordpress gezet

Ik had getest welke actueel was door een update te de-installeren en installeren waarna de datum werd veranderd.
Daarna getest door de wordpress map te renamen die in de map web stond toen bleef alles werken.

Uiteraard van alles eerst een back-up gemaakt.
In de map web staat geen wordpress map meer..
Alleen nog maar in web_packages.

www.speedsterzijnwebsite.nl/wordpress doet het, doorklikken op de pagina's dat doet het niet.
www.speedsterzijnwebsite.nl doet niets.

[ Voor 10% gewijzigd door Speedster op 09-07-2021 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
Speedster schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:17:
[...]

In de map web staat geen wordpress map meer..
Alleen nog maar in web_packages.

www.speedsterzijnwebsite.nl/wordpress doet het, doorklikken op de pagina's dat doet het niet.
www.speedsterzijnwebsite.nl doet niets.
ik kreeg eerst een error 500.
Toen ik het vinkje van persoonlijke website had uitgeschakeld werkte alles weer.
Daarnaast kwam ik erachter dat met DSM 7 geen virtuele host meer nodig had.

Maar dat kan voor iedereen weer anders zijn. Ik run alles op de standaard package van synology

Ik ben geen website en wordpress specialist. Heb alleen een eigen wordpress blog voor onze familie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-10 13:46
Quakie schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 23:14:
Zo werkt het bij mij nu wel. Ik gebruikte alleen Photos share maar nu ook onder homes. Onder RC deed gezichtsherinnening het niet maar update naar final heeft dat ook gelost.

Personal is nu backup van telefoon en share Photos wordt folder structuur gebruikt. Dit is wat ik soms ook deel met familie en vrienden. Werkt prima.

Enige wat ik nu heb is dat DSM weer traag is. Net als onder 6.2. Terwijl eerste dagen vloog alles op het scherm. Heel raar. Niks gewijzigd ofzo.
Is DSM niet traag omdat hij alle foto's aan het indexeren is? Dat duurt enkele uren tot een paar dagen, afhankelijk van het aantal foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
@fyr0 Volgens mij het een migratie toch en geen herindexering.. Bij mij was die even bezig in begin en toen was ook DSM 7 gewoon vlot.. Mijn NAS is nu inactief... en niet vlot.... bijna geen load, vrije geheugen aanwezig.. weinig R W acties op schijven.. Dit had ik bij DSM 6.2 ook... Heel raar want DSM7.0 was echt super vlot en ik gebruik het zeer vaak. Tijdens vakantie maar eens erin duiken.. Een DS415+ zou ook vandaag de dag gewoon nog snel zat moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
  • Laatst online: 18-07 11:39
Heb mijn eerste NAS gekocht een 220+ nu wordt het tijd voor mijn eerste stapjes op dit gebied.
Ik wordt een beetje overrompeld met alles wat ik hier lees en snap het meeste nog niet.
Synology heeft een simpel foldertje mee geleverd hoe je disks kan installeren veel verder dan dat gaat het niet.
Nu heb ik op de site "User Guide forDiskStation Manager 7.0" gevonden dus ik denk dat het hiermee wel moet lukken.
Vroeg me af of jullie nog tips hebben voor iemand die hier geen kaas van gegeten heeft of dingen waar ik op moet letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Iemand anders ook dit issue, dat niet administrators wel folders mogen aanmaken in de Photo folder, maar deze niet mogen hernoemen (of uberhaupt een naam geven?)
Deze user heeft read/write rechten, in 6.2 mocht deze nog gewoon folders hernoemen en ze mag dit ook via de Photos website.

[edit] Het gaat dus niet om de shared folder, maar om folders in deze folder.

[edit2]Opgelost door mijn vrouw ook tijdelijk administrator te maken, hopelijk komt Synology snel met een update hiervoor.

[ Voor 26% gewijzigd door MeNTaL_TO op 09-07-2021 20:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
dreamwalker schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 14:53:
Heb mijn eerste NAS gekocht een 220+ nu wordt het tijd voor mijn eerste stapjes op dit gebied.
Ik wordt een beetje overrompeld met alles wat ik hier lees en snap het meeste nog niet.
Synology heeft een simpel foldertje mee geleverd hoe je disks kan installeren veel verder dan dat gaat het niet.
Nu heb ik op de site "User Guide forDiskStation Manager 7.0" gevonden dus ik denk dat het hiermee wel moet lukken.
Vroeg me af of jullie nog tips hebben voor iemand die hier geen kaas van gegeten heeft of dingen waar ik op moet letten.
Gewoon alles youtuben. En rustig aan. Eerst shares bouwen en alle opties bekijken en yt kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
Ik heb nog een ander probleem met DSM7 waar ik tegenaan gelopen ben en vraag me af of hier meer mensen last van hebben / een oplossing voor hebben.

Mijn sonos ziet de mediaserver niet meer... Toegang geweigerd heeft ie aan als ik m wil toevoegen.
Dacht eerst dat t wat met mijn 2stapsverificatie te maken had, maar dit blijkt niet zo te zijn.

Ik heb wel wat gevonden: link

Maar ik heb dsm 7 final met smb service 4.10.18-0222 geinstalleerd.
Ook heb ik SMB1 geactiveerd als laagste versie.

PLEX heeft niet mijn voorkeur aangezien ik deze dan alleen voor de sonos zou moeten draaien. Liefst gewoon de mediaserver van synology die mijn mappen deeld.

Mensen met dezelfde problemen / andere ideeen? alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
darklord007 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:07:
Ik heb nog een ander probleem met DSM7 waar ik tegenaan gelopen ben en vraag me af of hier meer mensen last van hebben / een oplossing voor hebben.

Mijn sonos ziet de mediaserver niet meer... Toegang geweigerd heeft ie aan als ik m wil toevoegen.
Dacht eerst dat t wat met mijn 2stapsverificatie te maken had, maar dit blijkt niet zo te zijn.

Ik heb wel wat gevonden: link

Maar ik heb dsm 7 final met smb service 4.10.18-0222 geinstalleerd.
Ook heb ik SMB1 geactiveerd als laagste versie.

PLEX heeft niet mijn voorkeur aangezien ik deze dan alleen voor de sonos zou moeten draaien. Liefst gewoon de mediaserver van synology die mijn mappen deeld.

Mensen met dezelfde problemen / andere ideeen? alvast bedankt
antwoord gevonden in het sonos topic

Vanuit de releasenotes van DSM 7:

DSM 7.0 by default disables NTLMv1 and enables NTMLv2 only, so SMB clients (e.g., Windows XP devices, media players, network printers, smart TVs, and IP cameras) won’t be able to access your Synology NAS. To restore the connection after the update, go to Control Panel > File Services > SMB > Advanced Settings > Others and enable NTLMv1 authentication.

hmzzz, dat is dan behoorlijk ruk, kan iemand inschatten hoe 'gevaarlijk' het is om dit aan te hebben staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

dreamwalker schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 14:53:
Lees je eerst in over welk type van 'storage pool' (raid setup) je wil, velen komen er te laat achter dat ze met de verkeerde begonnen zijn. (raid-0/raid-1/shr/jbod/basic zijn relevant voor de 220)
https://kb.synology.com/en-uk/DSM/help/DSM/StorageManager/general?version=6
(geldt ook voor dsm7)

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
  • Laatst online: 18-07 11:39
Dank je, wordt raid 1.
voelt veiliger ook omdat ik nog geen andere fysieke locatie heb voor mijn data.
Las hier wel weer om niet 2 schijven te kopen van dezelfde batch. Ik heb wel alles in een keer gekocht misschien had ik dat niet moeten doen...

[ Voor 28% gewijzigd door dreamwalker op 09-07-2021 21:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:31
MeNTaL_TO schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:26:
Iemand anders ook dit issue, dat niet administrators wel folders mogen aanmaken in de Photo folder, maar deze niet mogen hernoemen (of uberhaupt een naam geven?)
Deze user heeft read/write rechten, in 6.2 mocht deze nog gewoon folders hernoemen en ze mag dit ook via de Photos website.

[edit] Het gaat dus niet om de shared folder, maar om folders in deze folder.

[edit2]Opgelost door mijn vrouw ook tijdelijk administrator te maken, hopelijk komt Synology snel met een update hiervoor.
Ik had hetzelfde en heb hier voor ticket ingelegd en krijg zojuist een reactie, heb dit nog niet uitgeprobeerd.

Thank you for contacting Synology support and for your interest in our products.

If you have previously installed Photo Station and upgraded DSM 6.2 or earlier to DSM 7.0, the "photo" shared folder will be switched to UNIX mode. You need to convert the subfolders of "photo" to Windows LCD mode to assign specific permissions in File Station.

https://kb.synology.com/e...n_for_subfolders_of_photo

hope this helps and don't hesitate to come back to us if you need help
Sincerely

Bij mij geeft dit nog niet het gewenste resultaat helaas, zal het ticket uodaten!!

[ Voor 3% gewijzigd door mtv1 op 09-07-2021 22:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

mtv1 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 21:39:
[...]

Ik had hetzelfde en heb hier voor ticket ingelegd en krijg zojuist een reactie, heb dit nog niet uitgeprobeerd.

Thank you for contacting Synology support and for your interest in our products.

If you have previously installed Photo Station and upgraded DSM 6.2 or earlier to DSM 7.0, the "photo" shared folder will be switched to UNIX mode. You need to convert the subfolders of "photo" to Windows LCD mode to assign specific permissions in File Station.

https://kb.synology.com/e...n_for_subfolders_of_photo

hope this helps and don't hesitate to come back to us if you need help
Sincerely

Bij mij geeft dit nog niet het gewenste resultaat helaas, zal het ticket uodaten!!
Kan bevestigen dat dit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 00:06:
[...]

Kan bevestigen dat dit werkt.
Hier inmiddels ook:

Notes:

Permission changes made in File Station will not be applied to Synology Photos. To allow users to access Shared Space, launch Synology Photos > Settings > Shared Space > Set Access Permissions and grant them at least Entry permission. Next, go to Photos > Folder View, select individual folders, and click: Set share permissions to grant users at least View permission.

Ik had wel de hoofdfolder permissies gegeven, in de veronderstelling dat hiermee ook onderliggende folders rechten hadden, maar ik moet iedere folder dus permissies geven 8)7 het zijn maar 397 mappen ;-) die ik eerst de juiste permissie moet geven.

Inmiddels wel ontdekt dat een nieuwe folder met permissie en daaronder subfolders aanmaken dat binnen Photos deze wel onderliggend doorwerken |:(

[ Voor 11% gewijzigd door mtv1 op 10-07-2021 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

mtv1 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 10:50:
[...]

Hier inmiddels ook:

Notes:

Permission changes made in File Station will not be applied to Synology Photos. To allow users to access Shared Space, launch Synology Photos > Settings > Shared Space > Set Access Permissions and grant them at least Entry permission. Next, go to Photos > Folder View, select individual folders, and click: Set share permissions to grant users at least View permission.

Ik had wel de hoofdfolder permissies gegeven, in de veronderstelling dat hiermee ook onderliggende folders rechten hadden, maar ik moet iedere folder dus permissies geven 8)7 het zijn maar 397 mappen ;-) die ik eerst de juiste permissie moet geven.

Inmiddels wel ontdekt dat een nieuwe folder met permissie en daaronder subfolders aanmaken dat binnen Photos deze wel onderliggend doorwerken |:(
Folders verplaatsen naar computer en weer terug zetten als workaround, geen idee of dat werkt, maar het lijkt me dat dat gezien wordt als nieuwe folder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mtv1
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 11:02:
[...]
Folders verplaatsen naar computer en weer terug zetten als workaround, geen idee of dat werkt, maar het lijkt me dat dat gezien wordt als nieuwe folder.
Daar zat ik ook aan te denken, alleen ben ik bang dat cloud sync het dan als een nieuwe folder ziet en alles weer gaat syncen.

Ik heb mijn ticket geupdated en wacht even of ze met een reactie komen met een oplossing en anders maar even doorbijten. Het is ruim 1,2 Tb, 50000 foto's dus, de eerste sync duurde al een week. ;-)
Pagina: 1 ... 103 ... 186 Laatste

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
  • ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
  • ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
  • ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).