Shadow771 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:20:
[...]
Ik weet niet precies waar jullie tegenaanlopen, maar hier heb ik geen last van.
Ik heb simpelweg mijn hele 'My Pictures', 'My Documents', 'My Videos' etc van mijn desktop (en andere laptops van vrienden/familie die ik 'beheer') gewoon gesynct naar folders op de homedrive van users (op de NAS).
Wat ik bedoelde (en hoe ik Synology Drive graag zou willen zien). Is dat ik gewoon 1 map aan kan maken. Bijvoorbeeld c:/drive en dat in die map all mijn shared folders komen, zoals deze ook op de NAS staan.
Nu is het zo dat je voor iedere shared folder (de mappen zoals ze op je nas staan) een aparte synchronisatie taak aan moet maken in de Synology drive client. Erg omslachtig, want je regelt de rechten al op de NAS zelf.
Je kunt dus niet het volgende doen.
- Een map aanmaken c:/drive
- en dan in die map een map c:/drive/muziek en c:/drive/video, etc. en deze apart toewijzen aan de shared folders.
Hij gaat dan namelijk zeggen dat c:/drive al in gebruik is.
Nogmaals, je regelt alles al via de Synology drive admin console, dus waarom alles opnieuw instellen in de client? Onnodig veel werk als je het mij vraagt. Tenzij iemand de gouden tip of oplossing heeft.
NOTE:
Ik wil zelf geen gebruik maken van de standaard video en foto folder van Windows, maar gewoon mijn eigen mappenstructuur aanhouden.
@
TweakerVincent Wat bedoel je hier precies mee, want voor mij is het abracadabra wat je nu zegt
[
Voor 3% gewijzigd door
Wachten... op 05-07-2021 19:37
]