[Synology] Vraag en antwoord - deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 102 ... 186 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:53
Daarnet de DS916+ + Dx513 geüpdatet naar V7. Alleen Plex had een full reinstall nodig. Apps zijn 90% Docker, dus bij mij werkt alles weer als vanounds in een wat mooiere interface. Wel weer een paar extra niet noodzakelijke Synology apps erbij zoals:
  • DHCP Server
  • Hybrid Share service
  • San Manager
  • Active Insight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-10 09:41

Vmu

Rotatate

Magic schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:52:
[...]

Ik heb de RC1 gewoon geinstalleerd, en hij heeft de getagde gezichten netjes meegenomen uit moments. Er stond een poosje "waiting to migrate facial reconigition results", maar na een dagje ofzo had ik alle getagte gezichten weer terug.
O echt? Dat is goed nieuws!

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-09 09:03

Luuk2015

Vires in numeris

Ortep schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:58:
[...]
Maar bv veel apps werken nog niet (goed). Ze hebben een lijst gemaakt van alles wat ooit zou moeten gaan werken. Daar staat bv Reslio Sync op. Maar het werkt niet, dat komt nog...ooit...misschien. Ik gebruik het doorlopend.
Draai je Resilio Sync direct op de NAS? Zou het gebruiken van Resilio via Docker dan niet slimmer zijn?
Dan loop je volgens mij niet tegen dit probleem aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
wvkreg schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:15:
Daarnet de DS916+ + Dx513 geüpdatet naar V7. Alleen Plex had een full reinstall nodig. Apps zijn 90% Docker, dus bij mij werkt alles weer als vanounds in een wat mooiere interface. Wel weer een paar extra niet noodzakelijke Synology apps erbij zoals:
  • DHCP Server
  • Hybrid Share service
  • San Manager
  • Active Insight
Dat zijn inderdaad packages die eerder in DSM zaten gebakken (behalve active insight, die is nieuw), en nu dus optioneel zijn.

Ik wou de DHCP server package nog even verwijderen, maar daar krijg ik de melding dat de "netwerkinterface" samen met het pakket verwijderd wordt. Waarschijnlijk een vertaalfout en bedoelen ze enkel de DHCP settings binnen het netwerkinterface, maar ik laat hem maar even staan tot iemand anders er ervaring mee heeft :P

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Luuk2015 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:54:
[...]

Draai je Resilio Sync direct op de NAS? Zou het gebruiken van Resilio via Docker dan niet slimmer zijn?
Dan loop je volgens mij niet tegen dit probleem aan.
Ja, ik draai het rechtstreeks. Het is een officiële door Synology ondersteunde app. Tot nu toe tenminste. Ik heb tot nu nog geen enkele reden gezien om te upgraden. Dus ik doe rustig aan.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

roeleboel schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 10:06:
[...]

Dan nog proberen testen met andere voeding, je zou niet de eerste zijn die daar het probleem heeft zitten.
Ik krijg zojuist mijn nieuwe voeding binnen. Draait weer als een zonnetje. Was toch de voeding, bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• extreme8eight
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:15
Ja, van de website de install package afgehaald en zo manueel geupdatet.

PSN: extreme8eight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
extreme8eight schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:36:
[...]

Ja, van de website de install package afgehaald en zo manueel geupdatet.
En krijg je dan de echte versie 7 of de RC? Ik zag alleen laatste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Nu lees ik dat je voor DSM 7 geen ext3 meer kan gebruiken. Om dit om te zetten lees ik overal dat je je volume moet verwijderen en opnieuw moet aanmaken.
Volgens mij betekent dat dat je alle data eraf moet kopiëren en nadat je het volume opnieuw hebt aangemaakt weer kan terug kopiëren.
Is dat niet eigenlijk een factory reset? Ik moet dan alle shares weg kopiëren, alle instellingen opnieuw maken, docker opnieuw instellen etc etc etc? Of maak ik het nu moeilijker dan dat het is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 03-10 16:06

Sharky

Skamn Dippy!

Iemand ervaring met het migreren van Plex als package naar Docker? Ik wil namelijk graag upgraden maar dan wil (moet?) ik Plex als Docker gaan draaien. Is die database makkelijk mee te nemen?

This too shall pass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-09 09:30
Sharky schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 16:11:
Iemand ervaring met het migreren van Plex als package naar Docker? Ik wil namelijk graag upgraden maar dan wil (moet?) ik Plex als Docker gaan draaien. Is die database makkelijk mee te nemen?
Meerdere keren gedaan... https://support.plex.tv/a...nstall-to-another-system/

Tip. Oefen een keer, maak desnoods een docker met plex op je pc of laptop.

[ Voor 8% gewijzigd door winwiz op 29-06-2021 16:19 ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

MarkyB schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 16:10:
Nu lees ik dat je voor DSM 7 geen ext3 meer kan gebruiken. Om dit om te zetten lees ik overal dat je je volume moet verwijderen en opnieuw moet aanmaken.
Volgens mij betekent dat dat je alle data eraf moet kopiëren en nadat je het volume opnieuw hebt aangemaakt weer kan terug kopiëren.
Is dat niet eigenlijk een factory reset? Ik moet dan alle shares weg kopiëren, alle instellingen opnieuw maken, docker opnieuw instellen etc etc etc? Of maak ik het nu moeilijker dan dat het is?
Kopt: alle data weg en blanco herbeginnen.

MAAR:

ext DRIE wordt uitgefaseerd, niet ext VIER

Het zou mij enorm verbazen moest ge een ext3 volume hebben op een nas die naar dsm 7 kan (alhoewel het theoretisch zou kunnen).

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-10 15:25

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Hier handmatig een RS2418+ en een DS415+ bijgewerkt naar DSM7. Ging vlotjes, weinig issues. Er waren op beide omgevingen enkele pakketten die handmatig bijgewerkt moesten worden omdat dit zogenaamd niet automatisch kon. Mijn MariaDB moest gecorrigeerd worden, PhpMySql, Virtual Machine Manager. Daarna was het smooth sailing. Nu experimenteren met Synology Photos :)

Eerste bevindingen:
• Nog geen face recognition, al zegt hij wel op die pagina dat indexatie bezig is
• Geen mogelijkheden om foto's in een zelfgekozen volgorde te zetten.
• Foto's worden erg snel weergegeven in mijn beleving, zowel via app als via web.

[ Voor 7% gewijzigd door DUX op 29-06-2021 22:35 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Sharky schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 16:11:
Ik draai Plex onder DSM7 niet in Docker, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999

Sharky

Skamn Dippy!

wvkreg schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 20:00:
[...]

Ik draai Plex onder DSM7 niet in Docker, werkt prima.
oh dacht gelezen te hebben dat externe packages niet meer werken.

This too shall pass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
Sharky schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 20:06:
[...]

oh dacht gelezen te hebben dat externe packages niet meer werken.
https://www.plex.tv/nl/media-server-downloads/

DSM7 versie kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jake1996
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-10 14:21
roeleboel schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 16:42:
[...]

Kopt: alle data weg en blanco herbeginnen.

MAAR:

ext DRIE wordt uitgefaseerd, niet ext VIER

Het zou mij enorm verbazen moest ge een ext3 volume hebben op een nas die naar dsm 7 kan (alhoewel het theoretisch zou kunnen).
Als je een SHR volume hebt Zou tunefs kunnen werken op deze SHR volume?

tune2fs -O extents,uninit_bg,dir_index /dev/DEV

Je zou dit verhaal kunnen lezen om te beginnen. Ik heb zo vaker lvm volumes hersteld (niet perse Synology volumes)

https://askubuntu.com/que...h-crashed-nas-os-synology

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frepelkweeltje
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-09 13:01
technorabilia schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 12:50:
@Ben(V)
Ok, en dat wordt dan blijkbaar wel standaard uitgevoerd in DSM 6 en niet meer in DSM 7?
Kwestie van een modprobe en klaar dus. Dan valt het nog wel mee...
https://www.reddit.com/r/...ts/ivqbpf/comment/gbyi5oy
Deze modprobe commands werken bij mij om een zigbee en een z-wave usb-stick te 'activeren' in DSM 7. Maar mijn RFXCOM adapter krijg ik niet aan de praat. Zijn hiervoor bijkomende drivers nodig of zo? Deze misschien (helaas niet beschikbaar voor DSM 7)?

[ Voor 8% gewijzigd door Frepelkweeltje op 29-06-2021 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:12
Iemand een idee of de sonarr/radarr/jackett werken op dsm 7 zonder docker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Zojuist DSM7 en Synology photos geinstalleerd, ziet er allebei erg mooi uit.
Echter viel het mij op dat Synology photos mijn foto's die ik een specifieke shared folder heb staan niet laat zien. Ik kan binnen Synology photos ook geen map selecteren waar hij de foto's vandaan moet halen.
Hoe kan ik dit oplossen?
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:10

aex351

I am the one

Vanavond ook DSM 7 geïnstalleerd. Alles ging over het algemeen wel goed. Plex (voor DSM 7) heb ik wel handmatig moeten opnieuw moeten installeren. Heb het net als elk vorige 'update' gewoon over de bestaande versie heen geïnstalleerd. Dit ging prima in zoverre dat het 2x geïnstalleerd moest worden. Bij de 1e installatie poging kreeg ik de melding dat ik de gebruiker PlexMediaServer alle rechten moest geven. Zogezegd zo gedaan. En toen bij de 2e installatie ging alles prima.

Ik vraag me af of bij een 'verse' installatie van Plex op DSM 7 je ook handmatig aan de slag moet om de rechten goed te zetten.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extreme8eight
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:15
Luuk2015 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 23:46:
Zojuist DSM7 en Synology photos geinstalleerd, ziet er allebei erg mooi uit.
Echter viel het mij op dat Synology photos mijn foto's die ik een specifieke shared folder heb staan niet laat zien. Ik kan binnen Synology photos ook geen map selecteren waar hij de foto's vandaan moet halen.
Hoe kan ik dit oplossen?
Thanks!
Ik heb hetzelfde en zoek momenteel ook nog naar een oplossing.

PSN: extreme8eight

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:20
@Luuk2015 @extreme8eight
Zover ik weet kan je het (deels) oplossen met shared en personal albums.
Bij mij is default photos map shared.. en mapje Photos onder je home folder je personal locatie.
Volgens mij op je profile en dan settings klikken om in te stellen.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:23
Magic schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:06:
[...]

Dat zijn inderdaad packages die eerder in DSM zaten gebakken (behalve active insight, die is nieuw), en nu dus optioneel zijn.

Ik wou de DHCP server package nog even verwijderen, maar daar krijg ik de melding dat de "netwerkinterface" samen met het pakket verwijderd wordt. Waarschijnlijk een vertaalfout en bedoelen ze enkel de DHCP settings binnen het netwerkinterface, maar ik laat hem maar even staan tot iemand anders er ervaring mee heeft :P
yes, ik heb dat ding gewoon verwijderd. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fallusballus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 17:29
Kr7Br schreef op zondag 11 april 2021 @ 12:34:
[...]

Hoe kan ik weten wat m'n huidige schijven zijn? Ik lees overal dat je de twee technologiën best niet mixt in een raid opstelling.
O o...ik dacht een superdeal bij Makro voor een 4TB red retail 59.90 ex BTW :9 te hebben gescoord voor in m'n good old DS415+ die al 33000+ uur 2x4TB & 2x3TB EFRX draait. Geschikt voor NAS, niet wetende van SMR/CMR bij aanschaf... Voordat ik ging installeren toch nog even compatibiliteit bij Synology gechecked omdat ik EFAX ipv EFRX zag op de schijf. Kon ik hem niet vinden en schrok vervolgens van de SMR/CMR info op Tweakers.

Lang verhaal kort: Toch maar terugbrengen (kan nog) ondanks de lage prijs? Ik lees nl. overal: Niet CMR/SMR mixen in een SHR raid? Is dat overbezorgdheid of zijn dat idd ervaringen met uitgevallen SMR schijven? Dat kon ik niet goed vinden (en ik ben ook wat eigenwijs aangelegd 8)7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Heeft iemand toevallig al DSFile (de app) getest? Die gebruik ik momenteel voor Photo backup vanaf de telefoon, ben benieuwd of die ook goed blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het allemaal een beetje lees valt de update best mee. Alleen met Wifi dongles en hele specifieke use-cases kan het problemen leveren?

En Photos is niet af, maar goed dat is een kwestie van wachten en updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rev! schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:47:
Heeft iemand toevallig al DSFile (de app) getest? Die gebruik ik momenteel voor Photo backup vanaf de telefoon, ben benieuwd of die ook goed blijft werken.
Wat is precies de reden dat je DSfile gebruikt en geen Synology Drive? Althans hoe ziet jouw flow eruit? Sinds ik Drive gebruik heb ik file weggegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-10 11:07
Frepelkweeltje schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 21:27:
[...]

Deze modprobe commands werken bij mij om een zigbee en een z-wave usb-stick te 'activeren' in DSM 7. Maar mijn RFXCOM adapter krijg ik niet aan de praat. Zijn hiervoor bijkomende drivers nodig of zo? Deze misschien (helaas niet beschikbaar voor DSM 7)?
Ik moest toen inderdaad die drivers installeren.
technorabilia in "[Synology] Vraag en antwoord - deel 3"

Hoe dat precies zit met DSM 7 heb ik nog niet naar gekeken.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:55:
[...]

Wat is precies de reden dat je DSfile gebruikt en geen Synology Drive? Althans hoe ziet jouw flow eruit? Sinds ik Drive gebruik heb ik file weggegooid.
Ik ben DSFile gaan gebruiken omdat je met DSPhoto geen grote filmpjes kon backuppen en dat werkt tot nu toe prima, er zit een ingebouwde photo backup functie in. Misschien loop ik wel achter en kun je tegenwoordig beter Synology drive gebruiken? Moet ik me eens in verdiepen.

Telefoon > Synology > TransIP Cloud is de flow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Nu online
Rev! schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:47:
Werkt hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-10 23:03
TL;DR: Weet iemand of er een mogelijkheid is een volume te redden die "vastgelopen" waarbij de storage pool en onderliggende disks "gezond" zijn?

Gisteren een nieuwe Synology ontvangen om de oude te vervangen. Na het overzetten van de disks de migratie gestart en na een klein uurtje up-and-running. Nu is er echter een stroomdip geweest waardoor de Synology daarna meteen melding maakte van een vastgelopen volume. Als ik de NAS opnieuw start is het volume weer even "gezond" waarna hij een consistentiecheck uitvoert. Daarna weer "vastgelopen".
De storage pool en disks zijn echter "gezond". De lange SMART test is bijna klaar, 1 disk heeft enkele bad sectors, maar dat heeft deze disk al een tijdje blijkbaar (sinds juni 2020 volgens de logs).

De belangrijkste data zit in een backup, maar liefst wil ik alle data behouden. Ik kan er nog bij, maar heb te weinig storage lokaal om alles nog een keer op te kunnen slaan. Is het daarom mogelijk toch iets te doen zodat het volume weer gezond wordt? De disk met bad sectors ga ik sowieso vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow771
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-09 00:31
Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:55:
[...]

In Drive heb je niet die foto backup functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
_Piwi_ schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:19:
TL;DR: Weet iemand of er een mogelijkheid is een volume te redden die "vastgelopen" waarbij de storage pool en onderliggende disks "gezond" zijn?
Wat voor RAID en FS ? Als er een bad sector is i.c.m. single parity/mirror dan klopt het dat de rebuild niet wordt afgemaakt.
Shadow771 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:23:
In DS File echt wel. Je kan zelf meer folders meenemen dan alleen DCIM.

[ Voor 45% gewijzigd door DukeBox op 30-06-2021 10:27 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peetgate
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-07 23:24
_Piwi_ schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:19:

Gisteren een nieuwe Synology ontvangen om de oude te vervangen. Na het overzetten van de disks de migratie gestart en na een klein uurtje up-and-running. Nu is er echter een stroomdip geweest waardoor de Synology daarna meteen melding maakte van een vastgelopen volume. Als ik de NAS opnieuw start is het volume weer even "gezond" waarna hij een consistentiecheck uitvoert. Daarna weer "vastgelopen".
De storage pool en disks zijn echter "gezond". De lange SMART test is bijna klaar, 1 disk heeft enkele bad sectors, maar dat heeft deze disk al een tijdje blijkbaar (sinds juni 2020 volgens de logs).

De belangrijkste data zit in een backup, maar liefst wil ik alle data behouden. Ik kan er nog bij, maar heb te weinig storage lokaal om alles nog een keer op te kunnen slaan. Is het daarom mogelijk toch iets te doen zodat het volume weer gezond wordt? De disk met bad sectors ga ik sowieso vervangen.
Heb je al data scrubbing/gegevens opschonen geprobeerd? Als het goed is dan gaat je Synology op zoek naar inconsistenties tussen de verschillende schijven in je array en probeert deze problemen op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Nu online
Ik wil Deluge op mijn DSM 7 werkend krijgen, moet denk via docker. Docker heb ik runnen en eea ingesteld maa hij download geen torrent. Krijgt wel verbinding maar dan een timeout.

Ik kan nergens een guide vinden, alleen maar generieke voor oudere versies of non synology. Als een package ook kan zou ik dat ook prima vinden. iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shadow771 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:23:
[...]

Aah oke, Maar werkt die functie dan wel in DSM 7 als DS Photo wordt vervangen door Synology Photo of ben ik nu twee dingen door elkaar aan het gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
peetgate schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:25:
[...]

Heb je al data scrubbing/gegevens opschonen geprobeerd? Als het goed is dan gaat je Synology op zoek naar inconsistenties tussen de verschillende schijven in je array en probeert deze problemen op te lossen.
Die functie kende ik niet en ga ik zo aanzetten. De uitgebreide SMART tests zijn bijna klaar (gisteren aangezet). 2 v/d 4 disks zijn gezond. Die andere 2 zijn waarschijnlijk ook gezond, zelfs de disk met bad sectors is namelijk gezond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
DukeBox schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:25:
[...]

Wat voor RAID en FS ? Als er een bad sector is i.c.m. single parity/mirror dan klopt het dat de rebuild niet wordt afgemaakt.
SHR met 1-schijf fouttolerantie. Er is geen disk in de degraded state anders begreep ik het nog wel, maar de disks en pool zijn gezond.

Lijkt erop dat data scrubbing weinig doet. Ik zie niets "lopen" en volgens broncontrole doen de disks bijna niets qua gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
@TweakerVincent
De images van LinuxServer.io zijn prima te doen
https://hub.docker.com/r/linuxserver/deluge

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firecaps30
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:26
Ik kan het nergens vinden, dus het lijkt niet mogelijk te zijn. Maar voor de zekerheid: Werkt Active Backup ook met persoonlijke Microsoft 365 abonnementen, of alleen met de business varianten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
_Piwi_ schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:32:
[...]

Die functie kende ik niet en ga ik zo aanzetten. De uitgebreide SMART tests zijn bijna klaar (gisteren aangezet). 2 v/d 4 disks zijn gezond. Die andere 2 zijn waarschijnlijk ook gezond, zelfs de disk met bad sectors is namelijk gezond.
De uitgebreide SMART tests van alle disks zijn klaar en alle disks zijn gezond. Scrubbing wordt na enkele minuten afgebroken (na herstart). Ik ga nieuwe disks bestellen en de oude disks terugzetten in de oude Synology. Als het daar read-only opstart kan ik hopelijk alsnog alles overzetten zonder dataverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Hier op een DS716+ nu ook een upgrade naar DSM 7 uitgevoerd.

Nadat DSM 7 is opgestart werkt Virtual Machine Manager niet meer. Logisch want VMM wordt officieel niet ondersteund op een DS716+. De oplossing is dat de VMM package van de DS916+ te gebruiken. Als je bestaande VM's hebt dan moet je deze importeren via VMM, Storage, Add, Import.

DHCP package werd nu toegevoegd? Deze maar weer verwijderd.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visitor.q
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-10 23:31
Ik heb een DS216+ii, ooit aangeschaft om video te serveren en bestanden te bewaren, maar inmiddels uitgegroeid met DSPhoto, Moments, HyperBackup, ResilioSync, een Docker met Influxdb en wat Synology cloud spul (al kan ik Drive en Cloud niet zo goed uit elkaar houden)... Ik wilde ook pihole via docker draaien, maar de webinterface daarvan was enorm traag en DNS requests werden ook vaak niet teruggegeven, kortom onwerkbaar. Ik zag geen bijzondere load op het systeem. Herkent iemand dit? Zo zwaar is dat pihole toch niet? Wat zou het kunnen zijn? Ik heb gewoon de conventionele image gepakt (latest). Of is de DS216+ii gewoon niet geschikt om dit allemaal te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow771
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-09 00:31
Visitor.q schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 14:52:
Ik heb een DS216+ii, ooit aangeschaft om video te serveren en bestanden te bewaren, maar inmiddels uitgegroeid ... Ik wilde ook pihole via docker draaien, maar de webinterface daarvan was enorm traag en DNS requests werden ook vaak niet teruggegeven, kortom onwerkbaar... Of is de DS216+ii gewoon niet geschikt om dit allemaal te doen?
Ik heb ook een DS216+II (met 8 GB RAM uitbreiding) en heb het zelfs zwaarder belast dan wat jij nu doet. Het werkte nog wel OK'ish maar handelingen zoals updates zat wel ff een paar mins de CPU vol op te vreten (ondertussen heb ik nu ook een DS718+ die de services overgenomen hebben)

Ik heb Pi-Hole niet, maar wel AdGuard Home (concurrent). Allebij zouden als Docker Container vrij lightweight moeten zijn.

Kun je je misschien delen hoe die container geconfigureerd is?
- volume mounts
- docker netwerk(en)
- port configuraties
- errors in logfiles
- geen resource limitations op ingesteld neem ik aan?
- Draait er toevallig een andere DNS service op je NAS (indien je geen MACVLAN gebruikt)?

[ Voor 4% gewijzigd door Shadow771 op 30-06-2021 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
@Visitor.q
Ik heb een tijdje zonder problemen pihole gebruikt op een DS716+.

Mijn configuratie was zoals de volgende. Dus wel op een eigen ip-adres met macvlan driver.
L0g0ff in "[Pi-Hole] Ervaringen & discussie"

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Nu online
Heb je ergens een handleiding oid? Krijg het voor geen meter voor elkaar. Wat moet ik doen na install? Porten mappen wss PGID / PUID instellen en meer? Ik kan niks downloaden en kan de docker nu niet meer starten na herinstallatie container.

Ik heb PGID en PUID meegeven. Porten ingesteld. Hij download heel even maar wegschrijven naar download share werkt niet. Geen idee wat ik moet doen daar

[ Voor 14% gewijzigd door TweakerVincent op 30-06-2021 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Laatst online: 08:21
_Piwi_ schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 11:28:
[...]

De uitgebreide SMART tests van alle disks zijn klaar en alle disks zijn gezond. Scrubbing wordt na enkele minuten afgebroken (na herstart). Ik ga nieuwe disks bestellen en de oude disks terugzetten in de oude Synology. Als het daar read-only opstart kan ik hopelijk alsnog alles overzetten zonder dataverlies.
Misschien contact opnemen met synology support, die kunnen zien wat er mis gaat.

Hebben mij in het verleden zeer goed weten te helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-10 20:59
fallusballus schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:35:
[...]

O o...ik dacht een superdeal bij Makro voor een 4TB red retail 59.90 ex BTW :9 te hebben gescoord voor in m'n good old DS415+ die al 33000+ uur 2x4TB & 2x3TB EFRX draait. Geschikt voor NAS, niet wetende van SMR/CMR bij aanschaf... Voordat ik ging installeren toch nog even compatibiliteit bij Synology gechecked omdat ik EFAX ipv EFRX zag op de schijf. Kon ik hem niet vinden en schrok vervolgens van de SMR/CMR info op Tweakers.

Lang verhaal kort: Toch maar terugbrengen (kan nog) ondanks de lage prijs? Ik lees nl. overal: Niet CMR/SMR mixen in een SHR raid? Is dat overbezorgdheid of zijn dat idd ervaringen met uitgevallen SMR schijven? Dat kon ik niet goed vinden (en ik ben ook wat eigenwijs aangelegd 8)7)
Het hangt er van af. Persoonlijk zou ik bij SMR wegblijven en uitsluitend CMR gebruiken. Maar als je de schijven voornamelijk gebruikt om te archiveren dan kan SMR niet zoveel kwaad. Voor de standaard schijven in mijn NAS zou ik echter voor CMR gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wromsi
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-08 13:48
firecaps30 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 11:01:
Ik kan het nergens vinden, dus het lijkt niet mogelijk te zijn. Maar voor de zekerheid: Werkt Active Backup ook met persoonlijke Microsoft 365 abonnementen, of alleen met de business varianten?
Deze werkt inderdaad alleen voor de Microsoft 365 Business of Enterprise abonnementen.
Active Backup werkt via een app registration in Azure AD en hier heb je met de persoonlijke abonnementen geen toegang tot.

[ Voor 13% gewijzigd door Wromsi op 30-06-2021 16:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visitor.q
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-10 23:31
Shadow771 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 14:59:
[...]

Ik heb ook een DS216+II (met 8 GB RAM uitbreiding) en heb het zelfs zwaarder belast dan wat jij nu doet. Het werkte nog wel OK'ish maar handelingen zoals updates zat wel ff een paar mins de CPU vol op te vreten (ondertussen heb ik nu ook een DS718+ die de services overgenomen hebben)

Ik heb Pi-Hole niet, maar wel AdGuard Home (concurrent). Allebij zouden als Docker Container vrij lightweight moeten zijn.

Kun je je misschien delen hoe die container geconfigureerd is?
- volume mounts
- docker netwerk(en)
- port configuraties
- errors in logfiles
- geen resource limitations op ingesteld neem ik aan?
- Draait er toevallig een andere DNS service op je NAS (indien je geen MACVLAN gebruikt)?
Dank je (ook @technorabilia ) voor de snelle reacties. Ik moest de container opnieuw installeren en even backtracken wat ik had gedaan (het was een paar maanden terug dat ik hiermee stoeide maar ik begin de pihole nu toch wel te missen). De error in de logs was toen 'DNS resolution not available', ik vermoed nu dat het toen mis ging op de DNS instellingen van mijn NAS zelf die ik al naar de pihole had laten wijzen.

Goed, ik heb de container opnieuw geinstalleerd:
* Ik heb op het NAS-volume docker de mappen pihole/pihole en pihole/dnsmasq.d gemaakt met gekoppeld pad naar /etc/dnsmasq.d en /etc/pihole in de virtual machine (tutorial van hier gevolgd).
* Het netwerk staat op 'use the same network as the docker host'
* Poortinstellingen overgeslagen (is uitgeschakeld nav vorige punt)
* Tenslotte environment variables aangemaakt/gewijzigd ook zoals de tutorial hierboven, dus WEBPASSWORD = iloveunicorns#123, DNSMASQ_LISTENING = local, WEB_PORT = 8080 (poort was nog vrij, gechecked toen de container nog uit stond). Er zijn verder geen bronbeperkingen.

De instance nog een naam gegeven en gestart, en warempel ik kon meteen naar de webinterface die ook nog eens redelijk snappy aanvoelde, en ook de schijven in de synology gaan niet in overdrive zoals vorige keer. Enige probleem vooralsnog, hij pakt het password niet dat ik had ingesteld, ik krijg een Wrong password! melding. Ik zie in de reacties op dit forum dat dat komt door de versie. Nog maar even stoeien met die terminal command om het ww goed in te stellen dan...
Instant edit: werkt goed nu, ik had blijkbaar een duwtje in de rug nodig om het nog eens rustig na te lopen. Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Nu online
Weer 2 uur verbrand aan iets super simpels volgens mij.

Ik wil Deluge in een docker draaien. DSM 7. Wat ik wil:

- Docker draaien en config naar share /docker/config.
- Deluge naar download share /Download/Deluge laten wegschrijven

Wat ik gedaan heb:

Linuxserver/deluge image gepakt (latest) en:

- 2 volumes mount: /docker/deluge (/config) en /Download/deluge (/downloads).
- porten mappen 8112, 6881,58846. Alle porten in DSM firewal open gegooid en in ziggo router
- enviroment:
- PGID en PUID toegevoegd (speciaal een docker user aangemaakt met rechten op downloaden docker).
- deluge zelf: menuitem downloads: complete to: /Complete

/config lijkt goed gemapt. Ik zie config bestanden in die share. Maar als ik een torrent toevoeg gaat hij even kort downloaden maar dan stopt hij. ik vermoed bij het wegschrijven naar de downloadshare (op dat moment)

Wat doe ik fout? Ik weet het niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
@TweakerVincent
Ik heb 'm net op DSM 7 even geïnstalleerd met onderstaande instellingen.

Hierna in Deluge via Preferences, Downloads de download folder aangepast naar /downloads.

Getest met de volgende torrent:
https://releases.ubuntu.c...desktop-amd64.iso.torrent
sysop@VDSM:/volume1/docker/deluge$ id
uid=1026(sysop) gid=100(users) groups=100(users),101(administrators)
sysop@VDSM:/volume1/docker/deluge$ cat ../docker-env.cfg
#BASEDIR=/volume1/docker
PUID=1026
#PGID=100
#TZ=Europe/Amsterdam
sysop@VDSM:/volume1/docker/deluge$ cat docker-compose.yaml
# [Deluge](http://deluge-torrent.org/) is a lightweight, Free Software, cross-
# platform BitTorrent client. * Full Encryption * WebUI * Plugin System * Much
# more...

---
version: "2.1"
services:
  deluge:
    image: ghcr.io/linuxserver/deluge
    container_name: deluge
    environment:
      # for GroupID
      - PUID=${PUID:-1024}
      # for UserID
      - PGID=${PGID:-100}
      # Specify a timezone to use for example Europe/Amsterdam
      - TZ=${TZ:-Europe/Amsterdam}
      # set the loglevel output when running Deluge, default is info for deluged and warning for delgued-web
      - DELUGE_LOGLEVEL=error # optional
    volumes:
      # deluge configs
      - ${BASEDIR:-/volume1/docker}/deluge/config:/config
      # torrent download directory
      - ${BASEDIR:-/volume1/docker}/deluge/downloads:/downloads
    ports:
      # Port for webui
      - 8112:8112
      # Inbound torrent traffic (See App Setup)
      - 6881:6881
      - 6881:6881/udp
    restart: unless-stopped
sysop@VDSM:/volume1/docker/deluge$

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Nu online
technorabilia schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 18:12:
@TweakerVincent

Hierna in Deluge via Preferences, Downloads de download folder aangepast naar /downloads.

#BASEDIR=/volume1/docker
PUID=1026
#PGID=100
#TZ=Europe/Amsterdam
# more...

---
services:
  deluge:
    environment:
      # for GroupID
      # for UserID
      # set the loglevel output when running Deluge, default is info for deluged and warning for delgued-web
    volumes:
      # deluge configs
    ports:
      # Port for webui
Top!! Straks proberen tnx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
Misschien een beetje verwarrend met docker-env.cfg enzo, maar ik installeer LinuxServer.io images altijd via een scriptje.

Deze maakt een link tussen .env en docker-env.cfg.
sysop@VDSM:/volume1/docker/deluge$ ls -l .env
lrwxrwxrwx 1 sysop users 17 Jun 30 17:59 .env -> ../docker-env.cfg

In docker-env.cfg staan de algemene settings als PUID en PGID.

Script hieronder. Misschien heb je er ook iets aan.
https://github.com/technorabilia/scripts#getlsioappsh

Deluge installeer je dan via:
getlsioapp.sh deluge

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Nu online
technorabilia schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 18:12:
@TweakerVincent

#BASEDIR=/volume1/docker
PUID=1026
#PGID=100
#TZ=Europe/Amsterdam
# more...

---
services:
  deluge:
    environment:
      # for GroupID
      # for UserID
    volumes:
      # deluge configs
    ports:
      # Port for webui
YESSSS het was super simpel! Ik moest in deluge de download folder naar /downloads zetten en hij werkt.

Dom gooide dat door de war.

Super bedankt voor je script :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Sinds ik gisteravond naar DSM 7 ben gegaan heb ik problemen met Plex.
Na de update heb ik de oude Plex verwijderd en vervolgens via de website van Plex de goede versie voor DSM 7 gedownload. Echter heb ik nu het probleem dat Plex geen toegang heeft tot mijn video share:
https://imgur.com/a/pMIjZGJ

Als ik vervolgens naar de permissie van de gebruiker Plex kijk dan zie ik dat hij gewoon R/W toegang heeft:
https://imgur.com/a/KPNvhc5

Echter blijven de mappen binnen mijn video share niet zichtbaar voor Plex:
https://imgur.com/a/xC54HCP

Ik hoop dat iemand een idee heeft :)

Edit: Het is gelukt! Ik heb mijn Plex installatie volledig verwijderd (geen probleem), nu herkende mijn Plex de onderliggende mappen ineens 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Luuk2015 op 30-06-2021 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Nu online
Luuk2015 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 19:43:
Sinds ik gisteravond naar DSM 7 ben gegaan heb ik problemen met Plex.
Na de update heb ik de oude Plex verwijderd en vervolgens via de website van Plex de goede versie voor DSM 7 gedownload. Echter heb ik nu het probleem dat Plex geen toegang heeft tot mijn video share:
https://imgur.com/a/pMIjZGJ

Als ik vervolgens naar de permissie van de gebruiker Plex kijk dan zie ik dat hij gewoon R/W toegang heeft:
https://imgur.com/a/KPNvhc5

Echter blijven de mappen binnen mijn video share niet zichtbaar voor Plex:
https://imgur.com/a/xC54HCP

Ik hoop dat iemand een idee heeft :)
ik moest repair doen en die permissions goedzetten. Is de user niet veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

TweakerVincent schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 19:44:
[...]

ik moest repair doen en die permissions goedzetten. Is de user niet veranderd?
Hoe bedoel je repair?
Voor de DSM 7 update werkte alles nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Nu online
Luuk2015 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 19:47:
[...]

Hoe bedoel je repair?
Voor de DSM 7 update werkte alles nog.
Bij packages

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Nu online
Ik heb de 1821+ met 2 nvme ssd's optie. Ik heb er 1 ingestoken (512 GB) kan ik een willekeurige als 2e erin stoppen en gaat dat uberhaupt wat opleveren? Ik las dat de 2e voor Write acties gebruikt kan worden. Of is dit nutteloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Frepelkweeltje schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 21:27:
[...]

Ik heb onderstaande nog eens geprobeerd op DSM 7 maar nu zonder de driver package te installeren en kan bevestigen dat het bij mij werkt.

Ik moest geloof ik wel even de RFXCOM er opnieuw insteken.

technorabilia in "[Synology] Vraag en antwoord - deel 3"

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb DSM 7 ook geïnstalleerd. Draait echt als een zonnetje. (tot zover je dat na 8 uur kunt zeggen).

Ik heb alleen een beetje problemen gehad met Plex, maar na een herinstallatie ging dat prima. Ik merk wel dat bij de gebruiker "plex" in DSM niet meer wordt gebruikt. Dat zorgt in het begin voor wat verwarring (want niet de juiste lees/schrijfrechten) maar voor de rest draait het top. Photos is nu ook lekker aan het indexeren. En ik heb eindelijk na 3,5 jaar dat er bij Indexing services staat "completed. :D

En Audiostation kan geen muziek zien. Jullie ook last van?

Maar de performance is wel onwijs merkbaar. Voelt bijna aan als een native OS.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2021 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 21:28:
Ik heb DSM 7 ook geïnstalleerd. Draait echt als een zonnetje. (tot zover je dat na 8 uur kunt zeggen).

Ik heb alleen een beetje problemen gehad met Plex, maar na een herinstallatie ging dat prima. Ik merk wel dat bij de gebruiker "plex" in DSM niet meer wordt gebruikt. Dat zorgt in het begin voor wat verwarring (want niet de juiste lees/schrijfrechten) maar voor de rest draait het top. Photos is nu ook lekker aan het indexeren. En ik heb eindelijk na 3,5 jaar dat er bij Indexing services staat "completed. :D

En Audiostation kan geen muziek zien. Jullie ook last van?

Maar de performance is wel onwijs merkbaar. Voelt bijna aan als een native OS.
De Plex share en user worden inderdaad niet meer gebruikt?
Weet jij toevallig of deze dan verwijderd kunnen worden? Zou toch geen probleem moeten zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk2015 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 22:05:
[...]

De Plex share en user worden inderdaad niet meer gebruikt?
Weet jij toevallig of deze dan verwijderd kunnen worden? Zou toch geen probleem moeten zijn?
Ik heb de Plex user verwijderd.

Er wordt nu gebruik gemaakt van de System Internal user.

(Als je het doet, nog steeds eigen risico natuurlijk, ik heb een backup staan)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4lVy-hfbLHePHC1P4kD_LnwcUgw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0thBntKclNZnchIeROvqYRpB.png?f=fotoalbum_large

En Plex werkt nog steeds.

Nu jij het zegt. Die Plex share wordt ook niet meer gebruikt idd. Thanks!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2021 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-08 10:43
hmm.. vaag.. ik heb een DS3615xs.. werd de hele tijd DSM 7 aangekondigd, en nu ineens niet?
sta ik hier alleen in of zijn er meer met een onverwachte missende DSM 7 upgrade?

60 TB can not be enough

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:03

Prx

KorneelB schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 08:37:
hmm.. vaag.. ik heb een DS3615xs.. werd de hele tijd DSM 7 aangekondigd, en nu ineens niet?
sta ik hier alleen in of zijn er meer met een onverwachte missende DSM 7 upgrade?
Release Notes DSM 7
https://www.synology.com/en-uk/releaseNote/DSM

Onderste regel
DSM 7.0 for FS, SA, XS/XS+, and DVA series models are currently under development and will be available in the next quarter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:41

Prosperot

Today is a gift...

Ik kom van de RC en zit nu op de DSM final (920+). Sindsdien heb ik dat ik na ca 5 sec steeds de melding krijg:

Verbinding vervallen. Meldt u opnieuw aan bij DSM

Wat is hieraan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-08 10:43
ah. dat krijg je ervan als je dom bent.
dank!

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Prosperot schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:34:
Ik kom van de RC en zit nu op de DSM final (920+). Sindsdien heb ik dat ik na ca 5 sec steeds de melding krijg:

Verbinding vervallen. Meldt u opnieuw aan bij DSM

Wat is hieraan te doen?
Ik herken het zelf niet, maar ik zou in het configuratiescherm onder beveiliging eens de afmeldtimer controleren. Desnoods even de waarde veranderen om een save te "forceren".

Mits je er lang genoeg in kan om dit aan te passen natuurlijk. Misschien dat "blijf ingelogd" aanvinken daar ook nog wat in doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot

Prosperot

Today is a gift...

Magic schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:39:
[...]

Ik herken het zelf niet, maar ik zou in het configuratiescherm onder beveiliging eens de afmeldtimer controleren. Desnoods even de waarde veranderen om een save te "forceren".

Mits je er lang genoeg in kan om dit aan te passen natuurlijk. Misschien dat "blijf ingelogd" aanvinken daar ook nog wat in doet.
Dit helpt helaas niet.

Het gekke is, dat ik ik daarna automatisch wordt ingelogd op een ander account, zonder dat ik daarvoor een gebr. naam / ww hoef ik te geven. Ik beb al uitgelogd op dat anderen account, maar dat helpt niet. Alleen als ik dat andere gebruikersaccount blokkeer op de NAS, dan word ik niet steeds uitgelogd.

Ik snap er helemaal niets van. Cookies al weggegooid, maar dat helpt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Prosperot schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:44:
[...]

Dit helpt helaas niet.

Het gekke is, dat ik ik daarna automatisch wordt ingelogd op een ander account, zonder dat ik daarvoor een gebr. naam / ww hoef ik te geven. Ik beb al uitgelogd op dat anderen account, maar dat helpt niet. Alleen als ik dat andere gebruikersaccount blokkeer op de NAS, dan word ik niet steeds uitgelogd.

Ik snap er helemaal niets van. Cookies al weggegooid, maar dat helpt niet...
Hmm, je kunt nog als extra stap in broncontrole alle verbonden gebruikers disconnecten, volgens mij gooit hij dan ook je sessies weg (ook degene waar je op dat moment in werkt). Als dat ook niet werkt zou ik nog een reboot kunnen adviseren als je dat nog niet gedaan hebt. en anders bij Synology een ticket maken :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosperot

Prosperot

Today is a gift...

Dank voor je hulp, uiteindelijk heb ik het nu opgelost door heel chrome (incl profiel) te verwijderen. Het zat 'ergens' in mn chrome profiel. Door deze ook te verwijderen en opnieuw te beginnen is het nu weg....

Af en toe opnieuw beginnen is sowieso zo slecht nog niet ;-)

[ Voor 16% gewijzigd door Prosperot op 01-07-2021 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Plex zijn mijn foto's niet zichtbaar. Ik heb de Plex System account ook toegang gegeven tot de Photo share. Zie ik iets over het hoofd of is dit een bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 20:37

MeNTaL_TO

The future is not set

Ik heb beide synologys geupgrade naar versie 7 (420J en 214SE), bij beide prima gegaan.
Alleen krijg ik op de 420J wel active insight actief, op de 214SE krijg ik bij Synology Account de optie voor Insights niet, Ook niet na het volgen van https://kb.synology.com/e..._NAS_using_Active_Insight

Iemand hier toevallig tegen hetzelfde opgelopen en heeft dit kunnen oplossen. De 214SE is niet echt belangrijk, is alleen voor de onsite backup van mijn 420J (welke ook een offsite backup heeft).

[edit]Ik heb op de 214SE de package ook niet, niet zo raar dat ik het dan niet aan de praat krijg.

[edit2] Blijkbaar is insights nog in beta, 214SE staat niet op de lijst (nog?)
https://www.synology.com/...ht_Beta_DSM7/release_note

[ Voor 19% gewijzigd door MeNTaL_TO op 02-07-2021 13:16 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalleEppie71
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04:51
Ik wil de 1TB schijf in mijn DS118 upgraden. Ik gebruik de NAS vnl voor Surveillance Station (2 camera's, bewegingsdetectie) en zou het liefste alle instellingen daarvan meenemen naar de grotere schijf zodat ik niet alles opnieuw hoef in te stellen.
Ik zie dat ik in Surveillance Station via IP-camera -> Configuratie -> Exporteren de instellingen kan veilig stellen. Daarnaast biedt Hyperbackup de mogelijkheid om applicaties (dus Surveillance Station) te backuppen.

Wat is de juiste procedure om surveillance station eenvoudig van de oude schijf over te krijgen naar de nieuwe schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Freekers schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:47:
[...]

Yep, ik draai de laatste versie (2.0.4-11112) maar ik ben er inmiddels achter wat het probleem veroorzaakt (@Shadow771 ). @gambieter zat in de juiste richting; het heeft toch te maken met een wijziging aan de kant van Let's Encrypt. Ondanks dat Let's Encrypt aangeeft dat hun wijziging pas op 30 September ingaat, hebben ze op 4 Mei al een wijziging doorgevoerd aan de certificate chain.

Through May 3, 2021 - Default chain: End-entity certificate ← R3 ← DST Root CA X3
Starting May 4, 2021 - Default chain: End-entity certificate ← R3 ← ISRG Root X1 ← DST Root CA X3

Bron: https://community.letsenc...tion-chain-changes/150739

Zoals je ziet hebben ze een (intermediate) certificaat toegevoegd aan de chain, ter voorbereiding op 30 September. Dan verloopt namelijk het DST Root CA X3 certificaat en neemt het ISRG Root X1 het over.
Het probleem is echter dat Synology Drive Client dit nieuwe ISRG Root X1 certificaat niet kent en dus ook niet vertrouwd.
Synology Drive Client op Windows gebruikt namelijk z'n eigen certificate store en dus niet die van het OS/Windows. Windows herkent en vertrouwd het ISRG Root X1 certificaat, maar Synology Drive Client dus niet omdat deze een eigen certificate store heeft waar dit certificaat niet in staat.
Dit kun je controleren door de certificate store die Synology Drive Client gebruikt te openen in Notepad of Kleopatra. Deze kun je hier vinden:
[Afbeelding]
En dat ziet er dan als volgt uit:
[Afbeelding]

Zoals je ziet staat het oude DST Root CA X3 certificaat hier wel in vermeld, maar het nieuwe ISRG Root X1 certificaat niet. Helaas kun je de internal certificate store van Synology Drive Client niet wijzigen; elke wijziging wordt namelijk automatisch ongedaan gemaakt als je Drive opstart. De enige manier om dit te fixen is dat Synology de internal certificate store bijwerkt en een nieuwe versie/update uitbrengt. Ik heb dit ook aangegeven richten Synology in mijn ticket, want zelf lijken ze hier nog niet van op de hoogte.

Als tijdelijke workaround heb ik even een certificaatje gekocht voor 6 euro van GlobalSign. Er zijn meerdere oplossingen mogelijk natuurlijk (geen SSL gebruiken i.c.m. VPN tunnel of gewoon de waarschuwing negeren) maar ik heb voor deze optie gekozen. Was een leuke puzzel dit wel :+
Heb je ooit nog iets gehoord van dat ticket wat je ingeschoten hebt? Ik loop er pas sinds kort tegenaan maar vind het wel slordig van Synology als ze het probleem zo lang laten bestaan.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Gonadan schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 10:15:
[...]

Heb je ooit nog iets gehoord van dat ticket wat je ingeschoten hebt? Ik loop er pas sinds kort tegenaan maar vind het wel slordig van Synology als ze het probleem zo lang laten bestaan.
Ik heb het uiteindelijk opgegeven, pick your battles... Synology support bleef volhouden dat ik de chain verkeerd/incompleet geïmporteerd had, ook al maak ik gebruik van de automatisch certificaat installatie van Let's Encrypt die notabene native ingebakken zit in DSM. Steeds meer mensen lopen er tegenaan, zag ook een soortgelijke post op Reddit. Kwestie van tijd voordat het doordringt bij Synology, ze zijn zeker te druk bezig met DSM7....

De laatste tijd ben ik meer zaken tegengekomen die me tegenvallen van/aan Synology. Zo waren een tijd terug al m'n hyperbackup tasks corrupt geraakt, zomaar uit het niets. 'Oplossing' support; delete the jobs with data (!!!) and recreate them. Ja dat is geen oplossing he. Of dat je in DSM 7 nog steeds geen volumes kunt verkleinen, support voor veel USB devices verwijderd wordt etc... Zit inmiddels met een schuin oog naar Asustor te kijken voor m'n volgende NAS.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Freekers schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 13:45:
[...]

Ik heb het uiteindelijk opgegeven, pick your battles... Synology support bleef volhouden dat ik de chain verkeerd/incompleet geïmporteerd had, ook al maak ik gebruik van de automatisch certificaat installatie van Let's Encrypt die notabene native ingebakken zit in DSM. Steeds meer mensen lopen er tegenaan, zag ook een soortgelijke post op Reddit. Kwestie van tijd voordat het doordringt bij Synology, ze zijn zeker te druk bezig met DSM7....
Dat is dan aardig kansloos inderdaad, ga ik zelf ook maar een ticket openen om in ieder geval een extra melding te verzorgen. Ik gebruik juist bewust gewoon de opties van DSM zelf omdat ik dan zo weinig mogelijk zelf hoef te doen.
De laatste tijd ben ik meer zaken tegengekomen die me tegenvallen van/aan Synology. Zo waren een tijd terug al m'n hyperbackup tasks corrupt geraakt, zomaar uit het niets. 'Oplossing' support; delete the jobs with data (!!!) and recreate them. Ja dat is geen oplossing he. Of dat je in DSM 7 nog steeds geen volumes kunt verkleinen, support voor veel USB devices verwijderd wordt etc... Zit inmiddels met een schuin oog naar Asustor te kijken voor m'n volgende NAS.
DSM 7 durf ik inderdaad ook nog niet aan, sowieso moet ik waarschijnlijk alles wat met foto's te maken heeft weer nagaan. Hoewel ik Synology nog steeds erg fijn vind heb je toch meer gedoe dan ik zou willen.
Alternatieven kunnen leuk zijn, net als meer doe het zelf. Maar eerlijk is eerlijk, ze hebben allemaal wat en overstappen is ook gewoon weer gedoe. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:10

aex351

I am the one

Verwijderd schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:18:
In Plex zijn mijn foto's niet zichtbaar. Ik heb de Plex System account ook toegang gegeven tot de Photo share. Zie ik iets over het hoofd of is dit een bug?
Je hebt de Plex user account en de PlexMediaServer interne user account. Volgens mij is de interne user account voor DSM 7.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 17:06
Ik ben bezig met de nieuwe Synology Drive Client. Telkens krijg ik de melding dat een map al in een bestaande synchronisatietaak wordt gebruikt.

Koppeling die ik wil maken /home/Drive/Afbeeldingen met /users/naam/afbeeldingen

Dit lukt alleen niet meer, terwijl dit met Cloud Station drive altijd wel mogelijk was. Las ergens dat het misschien een conflict is met OneDrive.

Hoe fix ik dit, iemand een idee?

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Denk ik te moeilijk of wil ik iets wat niet makkelijk/veilig kan?

Op dit moment heb ik een aparte gebruiker gemaakt puur voor FTP waar ik bepaalde zaken semi-automatisch wil uploaden. Vanuit veiligheidsoverwegingen heb ik daar een aparte gebruiker van gemaakt.
De bestanden die geüpload worden wil ik graag daarna wel op m'n PC gebruiken, maar de drive client kan er onder m'n eigen gebruiker dan niet bij. Ook het in een gedeelde map zetten helpt daarbij niet echt.
Dan kan ik er wel via een netwerkshare bij, maar dat is natuurlijk een stuk trager dan wanneer alles al lokaal staat.
Volgens mij zou je dit in Linux met basale rechten prima op kunnen lossen, maar de DSM-laag verwart mij in dit geval een beetje. Zit ik in de verkeerde richting? Of moet je dan helemaal die FTP-user ook een drive user maken en daar weer rechten gaan uitdelen o.i.d.?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-10 16:01
Gonadan schreef op zondag 4 juli 2021 @ 11:56:
Denk ik te moeilijk of wil ik iets wat niet makkelijk/veilig kan?

Op dit moment heb ik een aparte gebruiker gemaakt puur voor FTP waar ik bepaalde zaken semi-automatisch wil uploaden. Vanuit veiligheidsoverwegingen heb ik daar een aparte gebruiker van gemaakt.
De bestanden die geüpload worden wil ik graag daarna wel op m'n PC gebruiken, maar de drive client kan er onder m'n eigen gebruiker dan niet bij. Ook het in een gedeelde map zetten helpt daarbij niet echt.
Dan kan ik er wel via een netwerkshare bij, maar dat is natuurlijk een stuk trager dan wanneer alles al lokaal staat.
Volgens mij zou je dit in Linux met basale rechten prima op kunnen lossen, maar de DSM-laag verwart mij in dit geval een beetje. Zit ik in de verkeerde richting? Of moet je dan helemaal die FTP-user ook een drive user maken en daar weer rechten gaan uitdelen o.i.d.?
En waarom via FTP en niet drive gebruiken voor het syncen van een lokale map? Dan blijft je data lokaal staan maar ook op de NAS.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

ndonkersloot schreef op zondag 4 juli 2021 @ 13:14:
En waarom via FTP en niet drive gebruiken voor het syncen van een lokale map? Dan blijft je data lokaal staan maar ook op de NAS.
Omdat ik op mijn fotocamera geen drive cliënt kan installeren. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Gonadan schreef op zondag 4 juli 2021 @ 13:25:
[...]

Omdat ik op mijn fotocamera geen drive cliënt kan installeren. ;)
Duidelijk. Ik neem aan dat je middels FTP naar een gedeelde map upload. Je bestaande user ook rechten geven op die gedeelde map en vervolgens op je desktop middels de drive cliënt een synchronisatie regel maken zodat die map naar lokaal gesynct wordt.

Je zegt dat dit niet werkt in je post maar snap niet goed waarom? Wat gaat er precies mis? Dit zou de weg moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
Roger_Rabbit schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 17:22:
Ik ben bezig met de nieuwe Synology Drive Client. Telkens krijg ik de melding dat een map al in een bestaande synchronisatietaak wordt gebruikt.

Koppeling die ik wil maken /home/Drive/Afbeeldingen met /users/naam/afbeeldingen

Dit lukt alleen niet meer, terwijl dit met Cloud Station drive altijd wel mogelijk was. Las ergens dat het misschien een conflict is met OneDrive.

Hoe fix ik dit, iemand een idee?
Wat probeer je te doen?
Meerdere mappen van de synology synchroniseren op een cliënt?
Dat moet je bij het kiezen van de lokale map het vinkje onderaan het venster uitzetten.

Wat ik doe is lokaal een map aanmaken met daarin de submappen voor de verschillende mappen van de nas.
Bij het aanmaken van alle mappen zet ik het vinkje uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

ndonkersloot schreef op zondag 4 juli 2021 @ 14:00:
Duidelijk. Ik neem aan dat je middels FTP naar een gedeelde map upload. Je bestaande user ook rechten geven op die gedeelde map en vervolgens op je desktop middels de drive cliënt een synchronisatie regel maken zodat die map naar lokaal gesynct wordt.

Je zegt dat dit niet werkt in je post maar snap niet goed waarom? Wat gaat er precies mis? Dit zou de weg moeten zijn.
Omdat de drive cliënt alleen maar mappen binnen drive laat selecteren, niet alles waar de gebruiker recht op heeft. Omdat de gedeelde map buiten drive staat kan ik hem niet selecteren.
Ga ik er gewoon via netwerkshare heen kan ik na authenticatie wel alles zien waar de gebruiker bij kan, dan dus ook de gedeelde map.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ndonkersloot
Gonadan schreef op zondag 4 juli 2021 @ 14:43:
[...]

Omdat de drive cliënt alleen maar mappen binnen drive laat selecteren, niet alles waar de gebruiker recht op heeft. Omdat de gedeelde map buiten drive staat kan ik hem niet selecteren.
Ga ik er gewoon via netwerkshare heen kan ik na authenticatie wel alles zien waar de gebruiker bij kan, dan dus ook de gedeelde map.
Ohja, dan moet je eerst in de Drive Admin Console (o.i.d. even de naam kwijt) de betreffende gedeelde map als 'team map' markeren. Dan kan je hem wel in Drive terug zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Nu online
Ik heb een 1821+ NAS. Ik heb 1 nvme 512 gb erin gestopt. Verder 3x 6tb en 3x4tb.

Kan ik gewoon de goedkoopste 512 GB nvme erin stoppen zodat ik ook write cache krijg of is dat niet verstandig? Ik snap dat het aantal writes niet ideaal zijn voor een ssd cache, maar ik vind het niet erg om af en toe een nieuwe te kopen. Of schiet het in mijn geval niet op?

Zag er eentje voor 50 euro 512 gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
Piebas schreef op zondag 4 juli 2021 @ 14:10:
[...]

Wat probeer je te doen?
Meerdere mappen van de synology synchroniseren op een cliënt?
Dat moet je bij het kiezen van de lokale map het vinkje onderaan het venster uitzetten.

Wat ik doe is lokaal een map aanmaken met daarin de submappen voor de verschillende mappen van de nas.
Bij het aanmaken van alle mappen zet ik het vinkje uit.
Ja ik probeerde er meerdere te synchroniseren met verschillende taken. Zoals Afbeeldingen en documenten apart. Dit lukt niet meer. Er staat wel een Synology drive icoon bij Afbeeldingen bijvoorbeeld. Maar ik kan die koppeling nergens meer ongedaan maken na installatie van de nieuwe versie.

Terwijl ik de software ook al eens compleet heb verwijderd.

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:07
Waarom zou een icoon meteen een koppeling betekenen? Heb je niet perongeluk het default icon gewijzigd?

https://www.tenforums.com...-folder-icon-windows.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
job schreef op zondag 4 juli 2021 @ 21:54:
Waarom zou een icoon meteen een koppeling betekenen? Heb je niet perongeluk het default icon gewijzigd?

https://www.tenforums.com...-folder-icon-windows.html
Hij had inderdaad inderdaad alleen het icoon aangepast. Maar verder kan ik niet meer syncen als voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aex351 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 17:03:
[...]

Je hebt de Plex user account en de PlexMediaServer interne user account. Volgens mij is de interne user account voor DSM 7.
Thanks, had ik ook gechecked en dat account heeft ook toegang tot de juiste shares. Alleen de foto's kan die niet tonen, voor de rest alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:24
TweakerVincent schreef op zondag 4 juli 2021 @ 16:23:
Ik heb een 1821+ NAS. Ik heb 1 nvme 512 gb erin gestopt. Verder 3x 6tb en 3x4tb.

Kan ik gewoon de goedkoopste 512 GB nvme erin stoppen zodat ik ook write cache krijg of is dat niet verstandig? Ik snap dat het aantal writes niet ideaal zijn voor een ssd cache, maar ik vind het niet erg om af en toe een nieuwe te kopen. Of schiet het in mijn geval niet op?

Ik zou vooral even kijken of het op de lijst van compatible hardware staat.

Qua slijtage moet ik zeggen dat het hier (1817+) meevalt, maar het ligt er vooral aan wat je met je NAS doet, mijn gebruik zegt niets over dat van jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 20:37

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Verwijderd schreef op maandag 5 juli 2021 @ 08:09:
[...]

Thanks, had ik ook gechecked en dat account heeft ook toegang tot de juiste shares. Alleen de foto's kan die niet tonen, voor de rest alles.
Kan het zijn dat je die rechten ook nog in de Photo app moet zetten? Met PhotoStation moest je de rechten in PhotoStation zetten en niet in DSM Share management. Wellicht is daar nog iets van blijven hangen? Ik zit er ook altijd mee te vechten.
Ben echter nog niet over naar 7.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-10 13:46
TweakerVincent schreef op zondag 4 juli 2021 @ 16:23:

Je kan het proberen, maar de slijtage zal snel zijn. Laat het daarom alleen bij read cache.
Als je read/write cache crashed dan is er een grote kans aanwezig dat je storage pool ook crashed. Het wordt daarom veel afgeraden op de reddit fora om R/W cache te gebruiken, al helemaal met de goedkope SSDs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
Roger_Rabbit schreef op zondag 4 juli 2021 @ 22:57:
[...]

Hij had inderdaad inderdaad alleen het icoon aangepast. Maar verder kan ik niet meer syncen als voorheen.
Wat bedoel je hiermee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@TweakerVincent
Zolang je niet meer dan een Gb netwerk verbinding hebt is het gebruik van ssd cache volkomen nutteloos.
Het netwerk is de beperkende factor en niet de disk snelheden.
Gewoon zonde van het geld en de moeite dus.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 4POX
  • Laatst online: 29-09 21:01

4POX

Everybody is wired

Ben(V) schreef op maandag 5 juli 2021 @ 12:10:
@TweakerVincent
Zolang je niet meer dan een Gb netwerk verbinding hebt is het gebruik van ssd cache volkomen nutteloos.
Het netwerk is de beperkende factor en niet de disk snelheden.
Gewoon zonde van het geld en de moeite dus.
SSD's zijn snel in de toegangstijd. Als je een project hebt met vele kleine bestanden of de NAS is de bestanden aan het checken met de BTFRS metadata. Dan heeft een SSD zeker meerwaarde.

De vraag is niet wat voor netwerk snelheid je gebruikt. Maar wat doe je op de NAS.

AKA Rinkel weblog

Pagina: 1 ... 102 ... 186 Laatste

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
  • ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
  • ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
  • ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).