[Synology] Vraag en antwoord - deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 101 ... 186 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ik heb op mijn backup Nas “advanced power manager” geïnstalleerd.
Hiermee wil ik zorgen dat als de backup met Hyperbackup klaar is deze Nas afsluit.

Kan ik dit instellen dat hij als de taak voltooid is afsluit?
Of moet dit aan de hand van schijfactiviteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beiden volkomen onbetrouwbare methoden.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road Runner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:18
Ik heb de volgende opstelling staan Synology DS1010+ i.c.m. DX510 expansion unit.

Nou is de stroom er af geweest en wilde de Synology DS1010+ niet meer aan, power led ging niet blauw branden. De DX510 wilde wel aan, maar daarmee kan ik niet bij de NAS. Nu heb ik beide units vandaag opgemaakt en zitten de zelfde voedingen in. De voeding van de DX510 heb ik in de DS1010+ gezet waarna deze weer opstarten. Ik kan nu bij een deel van mijn date. Echter nog wel op zoek naar een oplossing voor de DX510.

Ik heb mij dood gezocht naar ene voeding (moet een "PSU 250W_1" zijn), maar is niet meer aan te komen... Nu heb ik nog wel een "PSU 250W_3" op de kop weten te tikken. Na wat onderzoek zou dat de zelfde voeding moeten zijn maar van een andere leverancier, dit zou de 3 achteraan dan moeten betekenen.

Nu heb ik de nieuwe voeding "PSU 250W_3" binnen gekregen en vergeleken met de defecte DS1010+ voeding "PSU 250W_1" maar qua specificaties zit er wel degelijk verschil in, zie foto's. Kan ik deze in de DX510 zetten?

In beide units zitten onderstaande harde schijven;

DS1010+ = 5X 2TB WD type: WD20EZRX-00D8PB0
DS510 = 5X 2TB WD type: WD20EZRX-00D8PB0

Synology PSU 250W_1 (oude defecte voeding)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K1Yhmwi9pWxwPoakWgj-ELjPDBU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/otO9OKWUGxz1igBR6hv5nB5E.jpg?f=fotoalbum_large

Synology PSU 250W_3 (nieuwe voeding)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3fBSP1OWTrB1aXgYBQgFiQ0mvAA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SniRKziPD6pmRvz7Jb6AOPDd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-10 11:07
@Road Runner
Ik ben geen expert maar volgens mij doet je nieuwe adapter 12V / 17A wat ruim voldoende s vergeleken met de oude adapter. Dus prima.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Crxtreem schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 14:49:
Ik heb op mijn backup Nas “advanced power manager” geïnstalleerd.
Hiermee wil ik zorgen dat als de backup met Hyperbackup klaar is deze Nas afsluit.

Kan ik dit instellen dat hij als de taak voltooid is afsluit?
Of moet dit aan de hand van schijfactiviteit?
De meest betrouwbare manier is denk ik om de NAS via een Power Schedule voor een bepaalde periode gedurende de backup aan te zetten. Bijvoorbeeld gedurende 3 uur ergens in de nacht. Dan hou je het redelijk recht-toe-recht-aan zonder al te veel afhankelijkheden en onzekerheden. En weet je ook zeker dat de NAS de resterende 21 uur uit staat.

De Hyper Backup taak zal een notificatie sturen als dit niet (meer) matched en de taak failed. Dus dan weet je als je iets aan het tijd window moet doen.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:39

kraats

Ik rol

Road Runner schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 17:14:
Nu heb ik de nieuwe voeding "PSU 250W_3" binnen gekregen en vergeleken met de defecte DS1010+ voeding "PSU 250W_1" maar qua specificaties zit er wel degelijk verschil in, zie foto's. Kan ik deze in de DX510 zetten?
Dat is wel heel veel verschil. Het lastige is dat je zo niet zeker weet wat de DX510 op elke voedingslijn trekt en of die oude voeding er gewoon in zat 'omdat ze die toch hadden liggen', of omdat hij echt het maximale aan stroom moet kunnen trekken.
Misschien kun je nog beter een voeding op basis van de waarden per voltage zoeken en daarna kijken of de formfactor past.

Edit: volgens mij is deze precies goed, of niet? https://www.ebay.co.uk/it...Watt-FlexATX/274832258654

[ Voor 9% gewijzigd door kraats op 20-06-2021 11:37 ]

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@kraats
Maar meer ampere is toch geen probleem? De nieuwe output 17A op 12V. Ruim meer dan de originele.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

@technorabilia Het gaat niet om een adapter. Het gaat om een hele PSU. Daar zijn ook de waarden op de andere spanningen van belang en vooral de 3.3 wijkt nogal af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@kraats
De waarden wijken inderdaad wel af, maar volgens mij is deze PSU ook voor de genoemde modellen te gebruiken.

https://www.google.com/se...W_3+PSU+250W_1+difference

Als @Road Runner het zeker wil weten, zou hij het even aan Synology support kunnen vragen.

Edit:
(y)

[ Voor 30% gewijzigd door technorabilia op 20-06-2021 12:01 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
  • Laatst online: 09:17
Goedemiddag,

Als het goed is komt zometeen mijn nieuwe 220+. Momenteel heb ik een DS214 en ik moet alle data dus overzetten omdat ik niet simpelweg de schijven over kan zetten.
Nu draai ik al elke dag een backup (hyper backup) naar een externe HDD dus die zou ik terug kunnen zetten, maar ik vraag me af of het volgende ook kan:
1. Ik haal 1 schijf uit de DS214 (staat op synology raid) en stop die in de 220+.
2. Op de 220+ zet ik een nieuwe installatie en pak de configuratiebackup van de DS214.
3. Met hyperbackup zet ik alles over van de DS214 naar de 220+ via de standaard mogelijkheid "backup naar andere nas"
4. op de 220+ recover ik die backup zodat alle bestanden en apps er op staan.
5. vervolgens haal ik de andere schijf uit de DS214 en zet die in de 220+. En zeg tegen de 220+ dat deze als synology raid ingesteld moet worden.
6. Ik zet de DS214 op marktplaats :)

Zou dit in principe kunnen of mis ik wat essentieels?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow771
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-09 00:31
niekvanprooijen schreef op zondag 20 juni 2021 @ 12:20:
Goedemiddag,

Als het goed is komt zometeen mijn nieuwe 220+. Momenteel heb ik een DS214 en ik moet alle data dus overzetten omdat ik niet simpelweg de schijven over kan zetten.
Nu draai ik al elke dag een backup (hyper backup) naar een externe HDD dus die zou ik terug kunnen zetten, maar ik vraag me af of het volgende ook kan:
1. Ik haal 1 schijf uit de DS214 (staat op synology raid) en stop die in de 220+.
2. Op de 220+ zet ik een nieuwe installatie en pak de configuratiebackup van de DS214.
3. Met hyperbackup zet ik alles over van de DS214 naar de 220+ via de standaard mogelijkheid "backup naar andere nas"
4. op de 220+ recover ik die backup zodat alle bestanden en apps er op staan.
5. vervolgens haal ik de andere schijf uit de DS214 en zet die in de 220+. En zeg tegen de 220+ dat deze als synology raid ingesteld moet worden.
6. Ik zet de DS214 op marktplaats :)

Zou dit in principe kunnen of mis ik wat essentieels?
Dit kan, maar bij stap 2 let er extra op dat je dan meteen met een SHR volume begint op je 220+ . Dan kan je idd aan het eind de 2e disk er gewoon bij prikken en dan toevoegen aan je bestaande storage pool.

Stap 3, deze methode gaat wel tijdelijk dubbel zoveel opslag vragen. Is die externe HDD koppelen aan de 220+ geen optie? Zowel, dan zou ik op de DS214 nu nog een backup draaien, uitzetten, en dan beginnen aan je stap 1. En in stap 3 hang je die externe HDD aan je DS220+ , en vanaf zo restoren. En zo ga je verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
Shadow771 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 13:11:
[...]

Dit kan, maar bij stap 2 let er extra op dat je dan meteen met een SHR volume begint op je 220+ . Dan kan je idd aan het eind de 2e disk er gewoon bij prikken en dan toevoegen aan je bestaande storage pool.

Stap 3, deze methode gaat wel tijdelijk dubbel zoveel opslag vragen. Is die externe HDD koppelen aan de 220+ geen optie? Zowel, dan zou ik op de DS214 nu nog een backup draaien, uitzetten, en dan beginnen aan je stap 1. En in stap 3 hang je die externe HDD aan je DS220+ , en vanaf zo restoren. En zo ga je verder.
Dat laatste is inderdaad een mooie tussenoptie. De backup heb ik zojuist al gedraaid. Thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

@niekvanprooijen wil je wel de bestaande schijven inclusief indeling uit je 214 gebruiken? Ik denk zelf dat (ook al support Synology het niet volledig) je gewoon de schijven over kunt zetten en er meteen DSM overheen kunt zetten met behoud van al je instellingen en data. Als je dat met één schijf uit je set doet ben je je data sowieso niet kwijt.
Dus: voer jouw stap 1 uit, kijk of je een volledige migratie kunt uitvoeren en zo ja, zet dan schijf 2 er bij en draai lekker door op je nieuwe nas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niekvanprooijen
kraats schreef op zondag 20 juni 2021 @ 13:46:
@niekvanprooijen wil je wel de bestaande schijven inclusief indeling uit je 214 gebruiken? Ik denk zelf dat (ook al support Synology het niet volledig) je gewoon de schijven over kunt zetten en er meteen DSM overheen kunt zetten met behoud van al je instellingen en data. Als je dat met één schijf uit je set doet ben je je data sowieso niet kwijt.
Dus: voer jouw stap 1 uit, kijk of je een volledige migratie kunt uitvoeren en zo ja, zet dan schijf 2 er bij en draai lekker door op je nieuwe nas.
Ik wil inderdaad de bestaande schijven weer gebruiken en inderdaad alle data + apps + instellingen mogen overgezet worden.
Er staat expliciet op de site van Synology dan het direct overzetten van schijven niet mogelijk is met de DS214, dus om eventuele vage problemen te voorkomen ga ik liever voor een schone installatie van DSM en zet vervolgens de data weer terug. Dat lijkt me beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Van de week komt mijn 1821+ binnen. Zin in, kom van Xpenoloy maar wilde nu gewoon native. 3x8tb erbij en 3x4tb (oud), alleen geen idee of het dom is om schijven in dit apparaat te stoppen die niet combatible zijn (dwv niet op de lijst)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Road Runner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:18
kraats schreef op zondag 20 juni 2021 @ 11:31:
[...]
Dat is wel heel veel verschil. Het lastige is dat je zo niet zeker weet wat de DX510 op elke voedingslijn trekt en of die oude voeding er gewoon in zat 'omdat ze die toch hadden liggen', of omdat hij echt het maximale aan stroom moet kunnen trekken.
Misschien kun je nog beter een voeding op basis van de waarden per voltage zoeken en daarna kijken of de formfactor past.

Edit: volgens mij is deze precies goed, of niet? https://www.ebay.co.uk/it...Watt-FlexATX/274832258654
Iedereen bedankt voor de reacties, het meedenken en voor bovenstaande link _/-\o_
Ik heb uiteindelijk bij Synology een ticket ingeschoten en ben in afwachting van een reactie.

[ Voor 3% gewijzigd door Road Runner op 20-06-2021 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
TweakerVincent schreef op zondag 20 juni 2021 @ 17:48:
Van de week komt mijn 1821+ binnen. Zin in, kom van Xpenoloy maar wilde nu gewoon native. 3x8tb erbij en 3x4tb (oud), alleen geen idee of het dom is om schijven in dit apparaat te stoppen die niet combatible zijn (dwv niet op de lijst)?
Om welke schijven gaat het?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Nu online
technorabilia schreef op zondag 20 juni 2021 @ 22:21:
[...]

Om welke schijven gaat het?
Weet ik eerlijk gezegd niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow771
TweakerVincent schreef op zondag 20 juni 2021 @ 23:07:
[...]

Weet ik eerlijk gezegd niet meer.
Euhhhh. Hoe weet je dan of ze wel of niet op de compatibility lijst staan? :+

Anyway, ik adviser om daar wel iig op te letten en aan te houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• niekvanprooijen
niekvanprooijen schreef op zondag 20 juni 2021 @ 14:02:
[...]

Ik wil inderdaad de bestaande schijven weer gebruiken en inderdaad alle data + apps + instellingen mogen overgezet worden.
Er staat expliciet op de site van Synology dan het direct overzetten van schijven niet mogelijk is met de DS214, dus om eventuele vage problemen te voorkomen ga ik liever voor een schone installatie van DSM en zet vervolgens de data weer terug. Dat lijkt me beter.
Om er op terug te komen: ik kreeg 2 opties na het overzetten van 1 schijf. Dsm en data behouden of alleen data behouden en nieuwe Dsm installeren.
Hdd migratie kan dus wel vanaf de DS214. Ik heb voor de laatste optie gekozen en binnen 5 minuten was de nieuwe nas UP and running en kon ik de hyper back-up vanaf de externe Hdd terugzetten voor de apps en instellingen. Vervolgens de andere schijf overgezet en klaar is kees. Hij is daarna nog wel een x aantal uur bezig met het checken/toevoegen van de schijf maar dat is normaal.
Bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Nu online
Shadow771 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 01:30:
[...]

Euhhhh. Hoe weet je dan of ze wel of niet op de compatibility lijst staan? :+

Anyway, ik adviser om daar wel iig op te letten en aan te houden.
Gaat om de set van 3 (oude die al werkte in en andere nas), 3 nieuwe staan er op natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savagenld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 03-10 06:59
Hoe hebben jullie autorisatie ingeregeld met Docker? Er zijn een paar instellingen waar ik niet begrijp (of kan achterhalen) hoe het werkt..

- Welke user/group gebruikt de Docker applicatie? Ik zie nml geen system user die sommige andere applicaties wel hebben.
Ik wil nml dat Docker toegang heeft tot bepaalde shared folders, maar mijn andere gebruikers niet. Het lijkt dat mijn Docker containers alleen toegang hebben tot shared folders die voor 'Everyone' toegankelijk zijn.

- Daarnaast wil ik bepaalde containers verder limiteren. Voor de Linuxserver containers werkt PGID/PUID prima, maar is er een mogelijkheid om dat ook voor andere containers te doen (die dit niet zelf ondersteunen)? Met juiste volume-mapping kan ik het overgrote gedeelte van mijn use cases instellen, maar is dit voldoende beveiliging?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

savagenld schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 16:50:
Hoe hebben jullie autorisatie ingeregeld met Docker? Er zijn een paar instellingen waar ik niet begrijp (of kan achterhalen) hoe het werkt..

- Welke user/group gebruikt de Docker applicatie? Ik zie nml geen system user die sommige andere applicaties wel hebben.
Ik wil nml dat Docker toegang heeft tot bepaalde shared folders, maar mijn andere gebruikers niet. Het lijkt dat mijn Docker containers alleen toegang hebben tot shared folders die voor 'Everyone' toegankelijk zijn.

- Daarnaast wil ik bepaalde containers verder limiteren. Voor de Linuxserver containers werkt PGID/PUID prima, maar is er een mogelijkheid om dat ook voor andere containers te doen (die dit niet zelf ondersteunen)? Met juiste volume-mapping kan ik het overgrote gedeelte van mijn use cases instellen, maar is dit voldoende beveiliging?
Begin hier eens te lezen: https://drfrankenstein.co...-and-obtaining-their-ids/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
@savagenld
Let op dat (bijna) alleen images van LinuxServer.io gebruik maken van PUID en PGID. Verder is het maar net hoe de image omgaat met users.

Edit:
Oh wacht dat schrijf je al. Ik dacht dat het er eerst niet bijstond maar ik heb een bril nodig.

Edit 2:
Linux server.io maakt gebruik van usermod en groupmod om de id's te synchroniseren en s6 overlay als supervisor. Dat zit niet zomaar in elke image.

Ik heb het zelf ook wel eens gebruikt. Het is niet heel ingewikkeld.

Maak een gebruiker aan in de dockerfile.
https://github.com/techno...f08c570776/Dockerfile#L10
Usermod en groupmod.
https://github.com/techno...c/cont-init.d/01-usermods
Start via s6 setuidgid.
https://github.com/techno.../etc/services.d/tools/run

[ Voor 87% gewijzigd door technorabilia op 22-06-2021 17:51 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savagenld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 03-10 06:59
Bedankt! Als ik de posts en links doorlees realiseer ik me dat ik mogelijk een denkfout heb gemaak...

Als ik het goed begrijp wordt standaard een gedeelte van de authorisatie door de container zelf beheerd.
Dus als ik een container launch, daarin:
- mount ik de folder <HoofdFolder>
- middels PUID/PGID een gebruiker toevoeg
- deze gebruiker geen toegang geef tot <SubFolder2>

dan kan de container zelf in een nieuwe versie besluiten om deze check over te slaan en toch toegang te krijgen tot <SubFolder2>?
HoofdFolder
--> SubFolder1
--> SubFolder2
Alternatief zou zijn om de dockerfile aan te passen zoals @technorabilia aangeeft.

Klopt dat?
Ik neem aan dat containers sws niet bij een folder kunnen die ik niet mount bij de container?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• technorabilia
@savagenld
Dit artikel over users, uid en gid werkte voor mij destijds wel verhelderend.
https://medium.com/@mccod...er-containers-c37a01d01cf

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badmeerkoet
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-09 16:16
Hey iedereen. Ik heb een DS1513+ welke ik wilde gaan gebruiken voor downloaden vanaf nieuwsgroepen. Ik wilde dit doen via Sabnzb. Ik heb glasvezel 500/500. Toch download de nas maar op max 13mb/s. Terwijl dit op m'n laptop via dezelfde kabel 57mb/s is.

Ik dacht dat het misschien aan de trage schijven lag maar met een SSD via usb3.0 is er geen verschil. De nas heeft 4GB geheugen en de schijven ( WD Red 4TB) draaien in raid0 (er komen alleen films op dus daar hoef ik geen andere raid opstelling voor te hebben).

Iemand een idee waar het aan kan liggen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Badmeerkoet schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 07:50:
Ik wilde dit doen via Sabnzb. Ik heb glasvezel 500/500. Toch download de nas maar op max 13mb/s. Terwijl dit op m'n laptop via dezelfde kabel 57mb/s is

Iemand een idee waar het aan kan liggen?
Sabnzb heeft veel overhead en vraagt veel computer kracht. Dat heeft je nas niet en je laptop wel.

Ik had het zelfde probleem. Het verdween als sneeuw voor de zon toen ik overstapte naar Nzbget.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badmeerkoet
Ortep schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 08:00:
[...]

Sabnzb heeft veel overhead en vraagt veel computer kracht. Dat heeft je nas niet en je laptop wel.

Ik had het zelfde probleem. Het verdween als sneeuw voor de zon toen ik overstapte naar Nzbget.
Wist ik niet! Thanks. Nzbget doet het wel beter maar blijft vooralsnog hangen rond de 44mb/s. Had gehoopt m'n hele verbinding leeg te kunnen trekken maar goed. Aan de andere kant scheelt dit weer kopiëren van de pc naar de nas dus die tijdwinst heb ik dan al :-)

----

Edit: een andere NZB pakt hij wel ruim boven de 50mb/s dus zal aan de server hebben gelegen. Ik ben tevreden zo! Erg bedankt! :-)

[ Voor 10% gewijzigd door Badmeerkoet op 24-06-2021 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:42
Ortep schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 08:00:
[...]

Nog nooit last van gehad, Sabnzb download op mijn Nas (DS920+) altijd op volle snelheid. Op mijn vorige DS412+ ook nooit problemen gehad qua snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badmeerkoet
renem schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:14:
[...]

Nog nooit last van gehad, Sabnzb download op mijn Nas (DS920+) altijd op volle snelheid. Op mijn vorige DS412+ ook nooit problemen gehad qua snelheid.
Op mijn ds212+ draaide hij ook al klote. Maar goed dat is dan ook een cheap ding met 512mb geheugen. Had hoop op betere resultaten met deze. Misschien toch net wat te oud oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
renem schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:14:
[...]

Beide modellen hebben een quad core Intel processor. Sabnzbd is in Python (geïnterpreteerde taal) geschreven en Nzbget in C++ welke veel beter is in multi-threading. Misschien dat het daar aan ligt.

Sowieso is het verschil minder zichtbaar op nieuwe modellen. Nzbget is ook een stuk lichter dan Sabnzbd.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het ligt er ook aan of je encryptie gebruikt bij het downloaden. zonder encryptie downloadde sabnzbd op mijn DS213+ destijds zeker een factor 3 sneller.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
Ik gebruik geen encryptie (denk ik): Maar deze snelheden voor een 250mb verbinding zijn niet verkeerd toch?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eZivF3CRF2e2OGubjnv4vONSL5o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8MKkvn9mdnSAksNFfItdPskn.png?f=user_large
Toen ik de DS412+ nog had, had ik een 600mb internet lijn en toen haalde ik ook het maximale met Sabnzbd

[ Voor 21% gewijzigd door renem op 24-06-2021 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:06
renem schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 13:11:
Ik gebruik geen encryptie (denk ik): Maar deze snelheden voor een 250mb verbinding zijn niet verkeerd toch?
[Afbeelding]
Toen ik de DS412+ nog had, had ik een 600mb internet lijn en toen haalde ik ook het maximale met Sabnzbd
Ik mag hopen dat je een VPN verbinding gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
Pierre_nr1 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 13:17:
[...]

Ik mag hopen dat je een VPN verbinding gebruikt?
Nee hoor, waarom zou ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:54

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

renem schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 13:21:
[...]

Nee hoor, waarom zou ik?
:+ >:)
Je maakt het BREIN wel erg makkelijk dan haha.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
Kuusj schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 13:24:
[...]

:+ >:)
Je maakt het BREIN wel erg makkelijk dan haha.
Ik zou niet weten waarom? Maar goed het ging hier over de download snelheden van Sabnzbd toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
renem schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 13:21:
[...]

Nee hoor, waarom zou ik?
Wat denk van illegaal downloaden? Met je eigen IP? Dom, dom, dom....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renem
Pierre_nr1 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 13:53:
[...]

Ow? Is downloaden illegaal dan? Zullen we deze discussie hier stoppen?

[ Voor 7% gewijzigd door renem op 24-06-2021 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
technorabilia schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 12:32:
[...]

Beide modellen hebben een quad core Intel processor. Sabnzbd is in Python (geïnterpreteerde taal) geschreven en Nzbget in C++ welke veel beter is in multi-threading. Misschien dat het daar aan ligt.

Sowieso is het verschil minder zichtbaar op nieuwe modellen. Nzbget is ook een stuk lichter dan Sabnzbd.
Klok en klepel verhaal.
Uiteraard kan een python applicatie wel multithreading zijn en SabNzbd is dat dan ook.
De python code wordt wel "interpreted", maar de vele standaard in python aanwezige libraries zijn natuurlijk ook gewoon binaries en die doen het echte werk.

En uiteraard is een applicatie geschreven in C++ niet automatisch multithreaded, je moet als applicatie ontwikkelaar ook dingen die gelijktijdig gedaan kunnen worden ook opsplitsen in verschillende threads en NzbGet doet dat niet voor het downloaden, maar SabNzbd wel.

De grootste cpu belasting komt van de crc check en par check, daar kan NzbGet iets sneller zijn (maar niet veel) afhankelijk welke cpu je gebruikt.

Wel gebruikt Nzbget minder geheugen, maar dat komt voornamelijk door de veel uitgebreidere gebruikers interface van SabNzbd.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
Ach ja, ik weet niet alles. En jij ook niet. :P

Ik denk dat we in ieder geval kunnen stellen dat NZBGet -mede gezien de aard van C++- beter met de resources omgaat wat het meest duidelijk wordt op mindere hardware.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-12-2024
Heb een ds218play
helaas wat problemen met de server
opnieuw geïnstalleerd mar nu kan hyperbackup een deel van de bestanden niet terug vinden
hij zet 80 gb over terwijl er 800Gb op het schijfje staat (externe schijf )
weet iemand wat de oorzaak is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@max.schollen
Je mist ook echt bestanden? De extra ruimte is niet in gebruik voor versioning?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
technorabilia schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 08:02:
@max.schollen
Je mist ook echt bestanden? De extra ruimte is niet in gebruik voor versioning?
Ja het gedeelte foto's is niet te vinden helaas . terwijl het bestand wel 800 gb is
De schijf wordt alleen voor backup gebruikt
en als ik terug in de tijd ga in de backup is het ook niet te vinden

[ Voor 9% gewijzigd door max.schollen op 25-06-2021 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@max.schollen
Beetje voor de hand liggende vraag misschien maar de betreffende bestanden zijn wel opgenomen in de backup? Aangevinkt als je de backup taak bekijkt?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
technorabilia schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 08:42:
@max.schollen
Beetje voor de hand liggende vraag misschien maar de betreffende bestanden zijn wel opgenomen in de backup? Aangevinkt als je de backup taak bekijkt?
Had ik toen de tijd wel gedaan voor zo ver ik weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
max.schollen schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:00:
[...]

Had ik toen de tijd wel gedaan voor zo ver ik weet
Ik dacht dat je na het opnieuw "linken" kunt zien van welke folders een backup wordt gemaakt?

Om wat voor type Hyper Backup gaat het dan? Misschien een "legacy" taak?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:53

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
Pierre_nr1 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 13:53:
[...]

Pure onzin. SSL aan en het gaat prima. NNTP downloads zijn niet per definitie illegaal en Brein gaat niet content scannen.

[ Voor 8% gewijzigd door wvkreg op 25-06-2021 16:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
En wat is daar fout aan? Ik vind het wel een goede suggestie om een niet-admin gebruiker hiervoor te gebruiken.

Edit:
Of bedoel je het gebruik van hardlinks? Dan kan inderdaad een goede optie zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door technorabilia op 25-06-2021 16:14 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow771
offtopic:
Beetje een wellus-nietus discussie lijkt hier op te bouwen over het wel of niet VPN gebruiken voor het downloaden van illegale content (even de juiste bewoording gebruiken hier :)).

Zolang Brein of een andere stichting geen informatie krijgt, of toegang krijgt in de databases van de providers, om werkelijk een woon adres aan een WAN IP address + tijdstip te kunnen koppelen hoeven de niet-VPN downloaders nog voorlopig weinig zorgen te maken.

Maar het alvast ingebruik nemen van een VPN kan je wel alvast gereed maken voor de toekomst, want wie weet wat er in de toekomst gebeurt. Wie had bijv 10 jaar geleden kunnen bedenken dat providers echt een website als piratebay zouden blokkeren (hallo Internet censuur).

Ikzelf heb wel NordVPN. Ik heb NordVPN docker containers draaien en met --net er een proxy server (aparte docker container) eraan hangen en zo kan devices in mijn netwerken via deze route het internet op. Mijn qbittorrent Docker container gebruikt ook deze route om het internet op te gaan om content te downloaden. Ik heb dit dus voor: security, privacy, provider filter ontwijking (:+) en om geo-blocking tegen te gaan (vandaar meerdere Docker containers, die hebben elk hun eigen IP address in mn netwerken). Ik zou dit andere ook aanraden.

Maarja doe waar je je comfertabel bij voelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
@Shadow771
offtopic:
Voor torrents doet men er alles aan om geen leakage te hebben en is een VPN verbinding wel aan te raden.

Maar ook voor usenet? Is daar SSL niet voldoende?

Edit: oh ja, ook maa off topic dan...

[ Voor 15% gewijzigd door technorabilia op 25-06-2021 16:12 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
wvkreg schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 15:51:
[...]

Pure onzin. SSL aan en het gaat prima. NNTP downloads zijn niet per definitie illegaal en Brein gaat niet content scannen.
Dan heb je niet goed gekeken wat hij/zij aan het downloaden was. En we zijn blij dat je ons hebt gerustgesteld...... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow771
technorabilia schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 16:12:
@Shadow771
offtopic:
Maar ook voor usenet? Is daar SSL niet voldoende?
offtopic:
Het enige wat dan ontbreekt is dat je echte WAN IP address afgeschermd word toch?
¯\_(ツ)_/¯

[ Voor 4% gewijzigd door Shadow771 op 25-06-2021 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
technorabilia schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 16:08:
[...]

En wat is daar fout aan? Ik vind het wel een goede suggestie om een niet-admin gebruiker hiervoor te gebruiken.

Edit:
Of bedoel je het gebruik van hardlinks? Dan kan inderdaad een goede optie zijn.
Niet admin maar docker proces draaien nog steeds onder root...wat maakt t uit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
technorabilia schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:28:
[...]

Ik dacht dat je na het opnieuw "linken" kunt zien van welke folders een backup wordt gemaakt?

Om wat voor type Hyper Backup gaat het dan? Misschien een "legacy" taak?
Gaat om een aangepaste backup ..
omdat de server opnieuw is geïnstalleerd weet ik eigenlijk niet of ik ergens kan zien welke mappen ik heb geslecteerd voor de backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
wvkreg schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 16:38:
[...]

Niet admin maar docker proces draaien nog steeds onder root...wat maakt t uit dan?
Goeie vraag.
Ik gebruik zelf een admin user en weet er het fijne niet van. Maar... ;)

Sowieso zou het applicatie proces in de container niet als root moeten draaien.
Maar goed, niet elke image houdt daar rekening mee.

Een optie van Docker is om expliciet een USER aan te geven in de Dockerfile etc.
Bij LinuxServer.io past men de gebruiker abc aan zodat de PUID en PGID van de host worden gebruikt.
Deze user wordt dan gebruikt om de applicatie te starten.

Ik kan mij voorstellen dat je niet het UID en GID van een admin user wilt meegeven aan de Docker container.
Die gebruiker kan dan ook geen docker commando's uitvoeren met behulp van bijvoorbeeld docker exec.
En heeft geen rechten op volumes anders dan die de Docker container gebruiken.

Processes In Containers Should Not Run As Root
https://medium.com/@mccod...-run-as-root-2feae3f0df3b

Rootless mode is iets van latere Docker versies maar dat zal niet werken op Synology..

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
max.schollen schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 16:43:
[...]

Gaat om een aangepaste backup ..
omdat de server opnieuw is geïnstalleerd weet ik eigenlijk niet of ik ergens kan zien welke mappen ik heb geslecteerd voor de backup
Ik dacht dat je dit bij een relink te zien kreeg?
Een relink haalt als het ware de backup definitie op van waar je de backup hebt gemaakt.
https://kb.synology.com/e...kup_tasks_of_Hyper_Backup

Je zou ook je vraag kunnen stellen aan Synology support. Daar krijg je messtal wel snel antwoord.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
technorabilia schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 18:11:
[...]

Ik dacht dat je dit bij een relink te zien kreeg?
Een relink haalt als het ware de backup definitie op van waar je de backup hebt gemaakt.
https://kb.synology.com/e...kup_tasks_of_Hyper_Backup

Je zou ook je vraag kunnen stellen aan Synology support. Daar krijg je messtal wel snel antwoord.
Die geeft op dat er geen backup directory beschikbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
max.schollen schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 18:33:
[...]

Die geeft op dat er geen backup directory beschikbaar is
Ik zou contact opnemen met Synology.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren begon mijn Synology DS918+ de hele tijd opnieuw op te starten leek het. En het blauwe licht bleef de hele tijd knipperen. Ik heb de NAS uitgezet. Alle schijven uitgehaald en vervolgens opgestart. Ik hoorde een piep en ik kon de NAS benaderen via find.Synology.com en toen deed ik een schijf erin en toen viel die uit. Is mijn NAS dood of valt die nog te redden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
@Verwijderd
Dus zonder disks heb je een geen knipper led en een piep?

Als je nu de disks er weer uit haalt dan heb je weer die situatie? Dan start de Synology weer op?

https://kb.synology.com/e...ED_is_flashing_constantly

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@technorabilia Thanks. Deze stappen had ik inderdaad doorlopen. Het moederbord lijkt het prima te doen.
Als ik een disk er weer in doe (een reserve waar geen data op staat) dan is het weer hetzelfde verhaal. Er hangen geen USB/esata schijven aan de NAS, heb het ook geprobeerd zonder ethernetkabel.

Weer het knipperende licht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
@Verwijderd
Misschien extra geplaatst geheugen er eens uithalen?

Misschien vervulling op de connectoren?

Uitgaande van een werkende reserve disk.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peetgate
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-07 23:24
@Verwijderd heb je al geprobeerd om een disk in een ander slot te schuiven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede tips heren.

Ik heb alle sloten gebruikt (de disk die ik test die werkt dat heb ik getest op mijn computer) geheugen module heb ik er ook uitgehaald en weer teruggedaan mocht helaas allemaal niet baten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 09:43:
Goede tips heren.

Ik heb alle sloten gebruikt (de disk die ik test die werkt dat heb ik getest op mijn computer) geheugen module heb ik er ook uitgehaald en weer teruggedaan mocht helaas allemaal niet baten.
Dan nog proberen testen met andere voeding, je zou niet de eerste zijn die daar het probleem heeft zitten.

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@roeleboel ik vermoed dat je gelijk hebt. Ik heb een zuinige 2,5 inch schijf geprobeerd en dan kan ik wel DSM installeren. Alleen valt die daarna uit. Ik gok dan idd ook op de voeding. Heb meteen een nieuwe gekocht hopelijk is dat de oplossing. Is goedkoper dan een nieuwe NAS haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-09 09:03

Luuk2015

Vires in numeris

Ik zou graag Synology Moments willen gebruiken om mijn foto's van mijn telefoon te backuppen.
Op dit moment is mijn NAS te benaderen via een Wireguard VPN die ik op een Raspberry Pi heb draaien.
Echter heb ik een probleem dat ik op sommige netwerken via deze VPN niet bij mijn apparaten kan, ik vermoed dat dit een subnet probleem is. Dit is voor mij een behoorlijk groot probleem. Daarom twijfel ik nu enorm om mijn NAS zonder VPN beschikbaar te maken, via quickconnect of ddns.
Hoe veilig is quickconnect? Is dit net zo veilig als ddns?
Mijn NAS heeft 2fa aanstaan en ik heb een sterk wachtwoord.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Nu online
Luuk2015 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 00:30:
Ik zou graag Synology Moments willen gebruiken om mijn foto's van mijn telefoon te backuppen.
Op dit moment is mijn NAS te benaderen via een Wireguard VPN die ik op een Raspberry Pi heb draaien.
Echter heb ik een probleem dat ik op sommige netwerken via deze VPN niet bij mijn apparaten kan, ik vermoed dat dit een subnet probleem is. Dit is voor mij een behoorlijk groot probleem. Daarom twijfel ik nu enorm om mijn NAS zonder VPN beschikbaar te maken, via quickconnect of ddns.
Hoe veilig is quickconnect? Is dit net zo veilig als ddns?
Mijn NAS heeft 2fa aanstaan en ik heb een sterk wachtwoord.

Alvast bedankt.
Openvpn op synology draaien, werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

TweakerVincent schreef op zondag 27 juni 2021 @ 00:33:
[...]

Openvpn op synology draaien, werkt perfect
Dat betekent dus wel dat ik altijd een VPN verbinding aan moet hebben staan op mijn telefoon.
Anders worden deze foto's niet gebackupt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Nu online
Luuk2015 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 00:48:
[...]

Dat betekent dus wel dat ik altijd een VPN verbinding aan moet hebben staan op mijn telefoon.
Anders worden deze foto's niet gebackupt.
ja klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rwr_
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19:57
Ik heb ook openvpn draaien + Backup via moments.. Je hoeft niet altijd een vpn verbinding aan hebben staan, alleen wanneer je je content wil bereiken of je je wil back-uppen. Maar back-uppen doe ik eigenlijk altijd als ik weer op m'n thuisnetwerk zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

rwr_ schreef op zondag 27 juni 2021 @ 19:45:
Ik heb ook openvpn draaien + Backup via moments.. Je hoeft niet altijd een vpn verbinding aan hebben staan, alleen wanneer je je content wil bereiken of je je wil back-uppen. Maar back-uppen doe ik eigenlijk altijd als ik weer op m'n thuisnetwerk zit.
Ja daar zat ik inderdaad ook aan te denken.
Gebeurt dit dan volledig automatisch? Of moet ik dan de app handmatig opstarten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Luuk2015 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 20:54:
[...]

Ja daar zat ik inderdaad ook aan te denken.
Gebeurt dit dan volledig automatisch? Of moet ik dan de app handmatig opstarten?
Ik heb het zo ingesteld:
Ik back-up naar 192.168.10.5 (diskstation).
Ik heb wireguard ingesteld dat als ik niet op het thuisnetwerk zit, het verkeer van 192.168.10.5/32 over de VPN tunnel gaat.

Ik kan altijd bij mijn foto's en de automatische back-up werkt altijd (tenzij het breekt voor een andere reden...)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Snake schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:03:
[...]

Ik heb het zo ingesteld:
Ik back-up naar 192.168.10.5 (diskstation).
Ik heb wireguard ingesteld dat als ik niet op het thuisnetwerk zit, het verkeer van 192.168.10.5/32 over de VPN tunnel gaat.

Ik kan altijd bij mijn foto's en de automatische back-up werkt altijd (tenzij het breekt voor een andere reden...)
Slim!
Ik heb het nu ook zo eventjes ingesteld, en het lijkt te werken.
Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Zojuist zat ik eens door de Synology apps te gaan bij de app store (iOS), daar viel het mij op dat de "DS File", "DS Photo" en "DS Finder" apps nog steeds geen moderne UI gebruiken t.o.v. de nieuwere apps.
Zijn deze apps inmiddels al vervangen door een andere app? Of brengt Synology deze met DSM 7 opnieuw uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Laatst online: 17:10

aex351

I am the one

Luuk2015 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:17:
Zojuist zat ik eens door de Synology apps te gaan bij de app store (iOS), daar viel het mij op dat de "DS File", "DS Photo" en "DS Finder" apps nog steeds geen moderne UI gebruiken t.o.v. de nieuwere apps.
Zijn deze apps inmiddels al vervangen door een andere app? Of brengt Synology deze met DSM 7 opnieuw uit?
Nee, de apps hebben voor zover ik weet geen update gekregen. DS Photo (en Moments) wordt met DSM 7 wel gemigreerd naar Synology Photos met een bijbehorende app. DS File en DS Finder zullen gewoon nog blijven bestaan. DS Cloud was al vervangen voor Synology Drive, maar zal met DSM 7 niet meer werken. Hierdoor verlies je bijvoorbeeld de mogelijkheid van mobiele synchronisatie.

Verder heeft Synology niets aangeven over het updaten van de bestaande apps. DSM 7 en Synology Photos was al een jarenplan, dus ik zou er niet op rekenen.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Ik hoop er eigenlijk wel op dat meteen met DSM7 ook nieuwe versies van de apps uit komen. Er zit namelijk een bug in DS Audio (in april een call voor ingediend en is bevestigd) die nog steeds niet gefikst is. Ik ben teruggegaan in versie door een oude APK te installeren, maar blijf natuurlijk (ook al staat autohupdate uit) meldingen krijgen dat er een nieuwe versie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:35

DUX

blijft ook nu voor Oranje

kraats schreef op maandag 28 juni 2021 @ 08:49:
Ik hoop er eigenlijk wel op dat meteen met DSM7 ook nieuwe versies van de apps uit komen. Er zit namelijk een bug in DS Audio (in april een call voor ingediend en is bevestigd) die nog steeds niet gefikst is. Ik ben teruggegaan in versie door een oude APK te installeren, maar blijf natuurlijk (ook al staat autohupdate uit) meldingen krijgen dat er een nieuwe versie is.
Niet alleen bugs, maar ook het niet kunnen sorteren op bestand-/mapsdatum is mij een doorn in het oog.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Komt DSM7 nu morgen naar de Plus modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
wvkreg schreef op maandag 28 juni 2021 @ 21:28:
Komt DSM7 nu morgen naar de Plus modellen?
Dat is we het idee.

Uit de press release:
DSM 7.0, the next leap forward for the platform, will be released on June 29 2

Met een kanttekening.
2. For select Plus, value, and J series products. XS, SA, and FS series devices will receive updates later in Q4 2021.

Maar ik vermoed dat alle courante minder exotische modellen de update morgen krijgen.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-10 08:16
Ik loop tegen een probleem aan op mijn DS218J met DSM6. Torrents die compleet zijn binnengehaald vanuit Download Station verdwijnen helemaal uit de history maar ook van mijn schijf. M'n notification center geeft nog wel aan de de download compleet is, maar ik kan niets terug vinden. Heeft iemand een idee?

Problemen zijn gestart nadat ik de schijf configuratie heb aangepast en 't een en ander opnieuw heb moeten installeren. Ook heb ik de backup van mijn configuratiescherm terug gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
technorabilia schreef op maandag 28 juni 2021 @ 21:44:
[...]

Dat is we het idee.

Uit de press release:
DSM 7.0, the next leap forward for the platform, will be released on June 29 2

Met een kanttekening.
2. For select Plus, value, and J series products. XS, SA, and FS series devices will receive updates later in Q4 2021.

Maar ik vermoed dat alle courante modellen de update morgen krijgen.
DS916+ 8 GB, niet courant, hopelijk wel update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
wvkreg schreef op maandag 28 juni 2021 @ 21:44:
[...]

DS916+ 8 GB, niet courant, hopelijk wel update :)
Sorry, courant is niet het goede woord. Minder exotisch dan. :P

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
bartsled schreef op maandag 28 juni 2021 @ 21:44:
Ik loop tegen een probleem aan op mijn DS218J met DSM6. Torrents die compleet zijn binnengehaald vanuit Download Station verdwijnen helemaal uit de history maar ook van mijn schijf. M'n notification center geeft nog wel aan de de download compleet is, maar ik kan niets terug vinden. Heeft iemand een idee?

Problemen zijn gestart nadat ik de schijf configuratie heb aangepast en 't een en ander opnieuw heb moeten installeren. Ook heb ik de backup van mijn configuratiescherm terug gezet.
Misschien Download Station opnieuw installeren? Beetje rigorous misschien maar ik denk dat dit het wel gaat oplossen.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bartsled schreef op maandag 28 juni 2021 @ 21:44:

Heb je al in Download Station gekeken of de downolad folder nog goed staat?
Heb je al geprobeerd Download Station te stoppen en weer te starten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• extreme8eight
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:15
De officiele release van DS 7.0 is er
https://archive.synology.com/download/Os/DSM/7.0-41890

PSN: extreme8eight

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-10 13:40
Nice ben nu mijn nieuwe Ds1621+ aan het installeren fresh install :*)

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
VirtualDSM installeert in ieder geval nog goed en Docker werkt. Dus dat is een goed teken. :)

Nu mogen jullie het op je productie NAS proberen. ;)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• extreme8eight
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:15
Net succesvol geinstalleerd op m'n 1520+. Draait als een zonnetje.
Straks even experimenteren met de Photos package.

PSN: extreme8eight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Net op mijn 220+ geïnstalleerd, ik draaide de RC al, installatie was lekker vlot en de DSM interface voelt net ietsje sneller aan dan dat het op de RC deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-10 09:41

Vmu

Rotatate

Krijgen jullie de DSM 7 update aangeboden of hebben jullie hem gewoon zelf gedownload?
Ik heb een 218+ met DSM 7.0-41882 en een 720+ met DSM 6.2.4-25556, beide krijgen geen update aangeboden.
Geen haast overigens want de 720+ is de productie nas, daar wacht ik nog mee. De 218+ is de backup target/DSM7 testmachine...

Vmu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Vmu schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:13:
Krijgen jullie de DSM 7 update aangeboden of hebben jullie hem gewoon zelf gedownload?
Ik heb er 6 in beheer van een DS216J tot een DS220+ . Geen enkele krijgt het aangeboden.

Ik ga ook rustig nog een tijdje wachten tot alle stof is neergedaald.
Er zijn mij veel te veel onduidelijke zaken en veranderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-10 09:41

Vmu

Rotatate

extreme8eight schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 08:06:
Persoonlijk ben ik ontzettend benieuwd wanneer er een migratietool komt van Moments naar het nieuwe Photos zodat ik de personen niet allemaal opnieuw hoef te taggen. Ik heb daar online nog niets over kunnen vinden.
Daarna eventuele verbeteringen aan Photos, best wel interessant als zich dat een beetje goed ontwikkelt.

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:28
Ortep schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:17:
[...]

Ik heb er 6 in beheer van een DS216J tot een DS220+ . Geen enkele krijgt het aangeboden.

Ik ga ook rustig nog een tijdje wachten tot alle stof is neergedaald.
Er zijn mij veel te veel onduidelijke zaken en veranderingen.
Volgens site wordt verspreid aangeboden en kan weken duren..

maar wat is er onduidelijk ?
Vmu schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:22:
[...]

Persoonlijk ben ik ontzettend benieuwd wanneer er een migratietool komt van Moments naar het nieuwe Photos zodat ik de personen niet allemaal opnieuw hoef te taggen. Ik heb daar online nog niets over kunnen vinden.
Daarna eventuele verbeteringen aan Photos, best wel interessant als zich dat een beetje goed ontwikkelt.
Bij mij staat er al weken .. waiting to migrate facial reconigition results, (named people in synology moments will be migrated to photos)

Ik zou dus verwachten dat ie het automatisch doet? Bij mij gaat het niet werken want photos heeft bijna geen cpu load. Nu boeit face tagging mij niet zo dus ga er ook niet induiken.

Zojuist handmatig geupdate naar laatste versie, en heb nu een hoge cpu load. Waarschijnlijk weer diverse scans en checks.. ook weer nieuwe meldingen dat dingen uit staan terwijl het een default setup is van DSM7.0 RC.

[ Voor 52% gewijzigd door Quakie op 29-06-2021 10:47 ]

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Nu online
extreme8eight schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 08:06:
Handmatig geupdate?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Vmu schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:22:
[...]

Ik heb de RC1 gewoon geinstalleerd, en hij heeft de getagde gezichten netjes meegenomen uit moments. Er stond een poosje "waiting to migrate facial reconigition results", maar na een dagje ofzo had ik alle getagte gezichten weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Quakie schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:41:
[...]

maar wat is er onduidelijk ?
Wat er allemaal wel en niet gaat werken.

Maar bv veel apps werken nog niet (goed). Ze hebben een lijst gemaakt van alles wat ooit zou moeten gaan werken. Daar staat bv Reslio Sync op. Maar het werkt niet, dat komt nog...ooit...misschien. Ik gebruik het doorlopend.

En ook is het nog behoorlijk onduidelijk of USB devices blijven werken. Er zijn wat trucjes om bv een Zigbee stick aan het werken te krijgen. Maar het is nog niet echt duidelijk hoe betrouwbaar het allemaal is en of die trucjes ook blijven werken.

Ik draai dockers en VM's, dus ik kom er wel uit. Maar het blijft afwachten voorlopig wat er stabiel is en handig is. Ik heb geen zin om de zaak 3 keer te moeten ombouwen omdat er weer iets niet mag/kan

Pagina: 1 ... 101 ... 186 Laatste

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
  • ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
  • ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
  • ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).