Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2017/2018 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 2 3 ... 15 Laatste
Acties:
  • 36.203 views

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 13:20
We waren allemaal verbaasd over Chelsea en later Manchester City, die eventjes 50, 60 of 70 miljoen Euro uitgaven aan de ene speler en dan doodleuk nog 2 andere dure toppers binnenhaalden. Net als we ons al een paar decennia verbazen (of ergeren) aan schuldenrijke, doch evenzo koopzieke clubs zoals Real Madrid en Barcelona; de schimmige eigendomsdeals van Porto en Benfica; de tv-gelden in Engeland; de oliebaronnen in Rusland en Oekraïne en de kapitaalkrachtige clubs in China. En dit zijn maar een paar voorbeelden van wat geld doet in de voetbalwereld. Het is al heel lang zo dat niet alleen de bal rolt, maar de Euro en Dollar nog harder. Het contrast met Ajax en Feyenoord (en in veel mindere mate PSV) is dat wij succes (proberen te) hebben met de jeugd, maar ook niet anders meer kunnen. Het verschil met al deze dingen is wel dat er nog enigszins marktconform werd betaald voor spelers. De inflatie is sinds Ronaldo en Bale enorm gestegen. Welke club zou er ooit tig miljoen voor Martial of Mbappé betaald hebben, als dit tien jaar geleden was? Toen gingen die topbedragen vooral (alleen) om voor wereldsterren. Was Manchester United niet knettergek toen ze Van Gaal carte blanche gaven? Toen Pogba gratis de deur uit mocht, maar voor 100 miljoen weer werd binnen gehengeld? Bayern is de beste club van Duitsland; mede omdat ze de toppers van de concurrentie binnenhalen. Dat maakt Bayern elk jaar sterker en de tegenstand minder. Voetbal is een bedrijfstak en met het meeste kapitaal, kan je de beste producten/voetballers kopen en nog meer kapitaal genereren. Waar ik aan de ene kant met enorme verbazing naar PSG kijk, verbaasd het me aan de andere kant ook totaal niet meer. Alleen hetgene dat anders is aan wat PSG doet, t.o.v. alles hierboven, is dat PSG de voetbaldollars en euro's gratis lijkt bij te kunnen drukken en gewoon prijzen betaalt die niet alleen niet-marktconform zijn, maar ook gewoon de concurrentie - en dat is in dit geval de complete Europese top, inclusief de Reals, Cities en Uniteds - compleet en totaal uit de markt kan drukken. Welke andere club kan dit?

• JeroenNietDoen
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 12:28

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

*knip* Nergens voor nodig.

Enfin, ik blijf van mening dat ons kleine landje de grootste beperking legt op inkomsten. We hebben maar 16-17 miljoen inwoners, en die hebben dan ook nog es niet allemaal een abonnement. In het buitenland zijn er tig miljoenen meer mensen die kijken, plus dat La Liga en de Premier League ook ver buiten hun eigen grenzen zoveel kijkers hebben. Datzelfde geldt voor merchandise. Het is gigantisch. Er zijn nou eenmaal meer inkomsten voor die competities beschikbaar.

Wat betreft stijgende prijzen, wat kostte een liter Euro 95 10 jaar geleden :? De Euro even buiten beschouwing gelaten, er is zoveel wat duurder is geworden over de jaren. Daar hoor je altijd iedereen over, maar om 1 of andere reden als het over voetballers gaat, dan kan of mag dit niet.

Meh, ik lig er in ieder geval niet wakker van... Play on!

AGee wijzigde deze reactie 11-08-2017 07:39 (4%)

"Oooh Jeroen!"

• Jorgen
Inflatie zeker, dat is waar. Maar inflatie van meer dan 100% in 1 jaar? (Pogba > Neymar)

• Terryb47
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 06:31
quote:
Jorgen schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 18:41:
Inflatie zeker, dat is waar. Maar inflatie van meer dan 100% in 1 jaar? (Pogba > Neymar)
Die transfer van Neymar wil ik toch als een uitzondering zien, dat komt mede door z'n torenhoge afkoopsom. Dat hebben (top)spelers wel vaker in hun contract staan om andere clubs af te schrikken. Geen club die dat wil/kan betalen natuurlijk.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

• alexbl69
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 12:15
quote:
Kaap schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 18:34:
offtopic:
Goed verhaal, lekker kort en duidelijk ook...

Enfin, ik blijf van mening dat ons kleine landje de grootste beperking legt op inkomsten. We hebben maar 16-17 miljoen inwoners, en die hebben dan ook nog es niet allemaal een abonnement. In het buitenland zijn er tig miljoenen meer mensen die kijken, plus dat La Liga en de Premier League ook ver buiten hun eigen grenzen zoveel kijkers hebben. Datzelfde geldt voor merchandise. Het is gigantisch. Er zijn nou eenmaal meer inkomsten voor die competities beschikbaar.

Wat betreft stijgende prijzen, wat kostte een liter Euro 95 10 jaar geleden :? De Euro even buiten beschouwing gelaten, er is zoveel wat duurder is geworden over de jaren. Daar hoor je altijd iedereen over, maar om 1 of andere reden als het over voetballers gaat, dan kan of mag dit niet.

Meh, ik lig er in ieder geval niet wakker van... Play on!

[afbeelding]
Wakker lig ik er ook niet van, maar ik ben wel blij dat we in Nederland gevrijwaard blijven van deze gekte.

De vergelijking met brandstof gaat mank. Niet alleen omdat een liter euro 95 begin 2006 €1,357 kostte tegen €1,511 nu (wat gezien de inflatie heel netjes is), maar bovenal omdat deze prijs beïnvloed wordt door een sterk fluctuerende olieprijs en fiscale maatregelen welke los staan van het prijsmechanisme.

De gekte in het voetbal is er wel degelijk. Deels omdat inwoners van bepaalde landen bereid zijn om idiote hoeveelheden geld te betalen om het spelletje op de buis te krijgen, deels omdat een aantal clubs het speeltje is geworden van een select groepje puissant rijke personen.

Gevolg is dat we nu een competitie binnen een competitie(s) hebben. Je hebt de nationale competities, en je hebt de Champions League. Die laatste levert - zeker vergeleken met de Nederlandse competitie - veruit het meest aantrekkelijke voetbal, maar het is wel verworden tot een toernooi waar elk verrassingselement uit gesloopt is.

Was de oorspronkelijke opzet een knock-out toernooi tussen enkel de landskampioenen van Europa, het is nu verworden tot een elitair toernooi waarbij de rijken tot 4 deelnemers in mogen schrijven, terwijl de mindere goden voorrondes moeten spelen. En als het toernooi dan eenmaal begint is dat voor de zekerheid met een poule-systeem, want oh wee als het speeltje van een rijke Rus of Arabier eens een off-day heeft en er zowaar een sportieve sensatie op de loer ligt... Dat is niet de bedoeling, dus tot we het aantal deelnemers gedecimeerd hebben tot de 'usual suspects' zorgen we dat er geen verrassingen mogelijk zijn.

De grote pot met geld wordt vervolgens (zoals het al vele jaren gaat) door de grote jongens onderling verdeeld, waardoor het gat met 'de rest' elk jaar groter en groter wordt. Bayern München is de afgelopen 20 jaar 13 keer landskampioen geweest, waarvan de afgelopen 5 jaar op rij. De voorsprong op de nummer 2 bedroeg in die 5 jaar respectievelijk 25, 19,4,10 en 15 punten. Nou, leuke competitie hoor ;w .

Als dit nog even zo doorgaat voorzie ik dat de boel zich een keer opblaast. Of het nu komt omdat de publieke belangstelling een keer gaat dalen, de clubs in de problemen komen omdat hun suikeroompje de hobby zat is, de clubs zelf de boel opblazen door een eigen bond te beginnen, of dat Europol eindelijk het lef heeft om een paar invallen te doen... het zal een keer gebeuren.

iRacing Profiel

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 14:35

Rivanov

Apple freak

Wat een seizoensopener in Engeland! Heerlijke game. :)

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• Aquila
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 14:36
Mooi dat Arsenal gewonnen heeft! :)

\\ XBOX // AMD \\ VoetbalShirtjes Topic // FC Bayern \\

• Kasparov
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 11-12 17:49
Heb de wedstrijd op Ziggo gekeken.
Had een kleine overwinning voor Arsenal verwacht, maar zo'n wedstrijd kan je alleen maar hopen!
Hopelijk is het een goede voorbode van de rest van het seizoen!

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

3 goals tegen is bij voorbaat geen goed resultaat. De 3 punten zijn paper over cracks.

"Oooh Jeroen!"

• toolkist
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
quote:
Kaap schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 11:03:
3 goals tegen is bij voorbaat geen goed resultaat. De 3 punten zijn paper over cracks.
Zo lang je er toch maar 1 meer scoort dan de tegenstander? ;)

• BvZwolle
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 12-12 23:36
quote:
Terryb47 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 20:38:
[...]

Die transfer van Neymar wil ik toch als een uitzondering zien, dat komt mede door z'n torenhoge afkoopsom. Dat hebben (top)spelers wel vaker in hun contract staan om andere clubs af te schrikken. Geen club die dat wil/kan betalen natuurlijk.
Kijk naar Isco: afkoopsom van volgens mij 600mlj.... 0..

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

quote:
toolkist schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 11:20:
[...]

Zo lang je er toch maar 1 meer scoort dan de tegenstander? ;)
Verdedigend probleem?

"Oooh Jeroen!"

• dutchgio
  • Registratie: april 2012
  • Nu online
quote:
BvZwolle schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 11:30:
[...]

In Spanje is het verplicht, daarom staan er niet reëel hoge bedragen in.
In het geval van Neymar werd dat alleen nog op tafel gelegd ook.
Ik denk nu dat bij volgende contracten die afkoopsommen dus nog hoger gaan zijn, om nog een Neymar scenario uit te sluiten.

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | ZTE Axon 7 | XDA Recognized developer |

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

#EmeryGone

Apart dat ziggo sports ervoor kiest om Chelsea niet uit te zenden maar wel Crystal palace alleen maar omdat De Boer daar zit.

Dit gaat een tenenkrommend lang seizoen worden als dat de trend gaat worden op de zaterdagmiddag.

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

• iPodKiller
  • Registratie: september 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

quote:
Gunner schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 14:53:
Apart dat ziggo sports ervoor kiest om Chelsea niet uit te zenden maar wel Crystal palace alleen maar omdat De Boer daar zit.

Dit gaat een tenenkrommend lang seizoen worden als dat de trend gaat worden op de zaterdagmiddag.
Daarom heb ik het liefst geen Nederlands getinte BPL clubs. Kunnen ze ook niet overdrijven.

• Grudgie
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 08:13

Grudgie

PSN: Grudgie7

quote:
BvZwolle schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 11:30:
[...]

Maak er maar 700 miljoen van.

LG OLED B6V - Denon AVR-X3300W - Dali Zensor 7 - Dali Zensor 3 - Dali Zensor Vokal - Nvidia Shield

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

quote:

Yep, net blij dat van Gaal opgerot was, krijgen we nu dankzij de Boer weer die "Want Nederlands tintje" crap :r

Hopen dat de Boer snel weer weg is.

"Oooh Jeroen!"

• toolkist
  • Niet online
quote:
De speelstijl van Leicester ligt Arsenal niet lijkt me. Arsenal altijd vol op de aanval met veel ruimte achter de verdediging, Leicester vol op de counter. Zal niet zeggen dat Arsenal achterin niet nog wat versterking kan gebruiken, maar zo'n wedstrijd tegen Leicester zie ik niet direct als een graadmeter hiervoor

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

He, ik ging de sportbar uit bij 2-3 voor Leicester gisteravond. Jammer dat Arsenal toch terug is gekomen.

Intussen is Watford-Liverpool ook doelpuntrijk, alweer 2-3.

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

quote:
toolkist schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 15:09:
[...]

De speelstijl van Leicester ligt Arsenal niet lijkt me. Arsenal altijd vol op de aanval met veel ruimte achter de verdediging, Leicester vol op de counter. Zal niet zeggen dat Arsenal achterin niet nog wat versterking kan gebruiken, maar zo'n wedstrijd tegen Leicester zie ik niet direct als een graadmeter hiervoor
Ik wel.

Onze CBs: Mustafi, Koscielny, Mertesacker, Holding, Gabriel en Chambers.
Mertesacker kan echt niet meer. Chambers is niet goed genoeg. Gabriel is te licht maar ok voor de bank. Holding mogen we niks van verwachten daar hij nog zo jong is.

Effectief hou je dan Mustafi en Koscielny over. Als je met 3 CBs wil spelen kom je er dus op voorhand eigenlijk al 1 te kort. Dat lost Wenger nu op met Monreal, kan nog. Maar op het moment dat je basisspelers niet beschikbaar zijn is er dus wel een grondig probleem.

Koscielny is inmiddels alweer 31, chronisch probleem met zijn enkel. Monreal raakt nu ook op leeftijd.

Concreet: zouden ze 1 goede CB voor de basis moeten aantrekken. Op het moment dat Van Dijk transfer request ingediend had, had Arsenal 40 miljoen op tafel moeten leggen.

JeroenNietDoen wijzigde deze reactie 12-08-2017 15:17 (5%)

"Oooh Jeroen!"

• toolkist
  • Niet online
quote:
Kaap schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 15:14:
[...]

Ik wel.

Onze CBs: Mustafi, Koscielny, Mertesacker, Holding, Gabriel en Chambers.
Mertesacker kan echt niet meer. Chambers is niet goed genoeg. Gabriel is te licht maar ok voor de bank. Holding mogen we niks van verwachten daar hij nog zo jong is.

Effectief hou je dan Mustafi en Koscielny over. Als je met 3 CBs wil spelen kom je er dus op voorhand eigenlijk al 1 te kort. Dat lost Wenger nu op met Monreal, kan nog. Maar op het moment dat je basisspelers niet beschikbaar zijn is er dus wel een grondig probleem.

Koscielny is inmiddels alweer 31, chronisch probleem met zijn enkel. Monreal raakt nu ook op leeftijd.

Concreet: zouden ze 1 goede CB voor de basis moeten aantrekken. Op het moment dat Van Dijk transfer request ingediend had, had Arsenal 40 miljoen op tafel moeten leggen.
Daar kan ik je prima in volgen, maar dat is toch niet een conclusie op basis van 1 wedstrijd tegen Leicester?
Misschien moeten ze eens een bod doen op Laporte van Bilbao, dat lijkt me echt een prima verdediger voor Arsenal en het type voetbal wat jullie spelen.
1 'troost', die verdediging van Liverpool is nog heel veel slechter. Middenveld staat daar verdedigend ook niet goed, wat een enorme gaten lieten die vallen tegen Watford zeg...

Lol en wat een briljante 3-3 _O-

• foxgamer2019
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
3-3 .. :D
Wijnaldum zag er niet goed bij die goal.

Klop moet echt een vervanger gaan zoeken, Coutinho gaan ze echt missen.

foxgamer2019 wijzigde deze reactie 12-08-2017 15:26 (86%)

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

13 doelpunten in 2 wedstrijden. Lekkere seizoensopener. _O_

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

quote:

quote:
iPodKiller schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 14:56:
[...]

Daarom heb ik het liefst geen Nederlands getinte BPL clubs. Kunnen ze ook niet overdrijven.
quote:
Kaap schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 15:07:
[...]

Yep, net blij dat van Gaal opgerot was, krijgen we nu dankzij de Boer weer die "Want Nederlands tintje" crap :r

Hopen dat de Boer snel weer weg is.
Ligt dit überhaupt wel aan Ziggo? Sky Sports en BT Sport zenden namelijk ook geen Chelsea uit. Niet iedere 16:00 wedstrijd wordt namelijk op TV uitgezonden aangezien ze mensen naar de stadions willen hebben.

Sky Sports zendt namelijk Middlesbrough - Sheffield United (EFL) uit en op BT Sport komt Brighton - Manchester City.

Rivanov wijzigde deze reactie 12-08-2017 16:04 (5%)

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

quote:
toolkist schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 15:23:
[...]

Daar kan ik je prima in volgen, maar dat is toch niet een conclusie op basis van 1 wedstrijd tegen Leicester?
Joh, ik klaag niet per seizoen. Ik zie hetzelfde gezeik al jaren. Keer op keer opnieuw komt het terug, voornamelijk in de verdediging.

"Oooh Jeroen!"

• foxgamer2019
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
Mooi dat Crystal Palance wordt uitgezonden - zeker voor de cheerleaders. :D
Hangt altijd een goede sfeer. :)

Vind dit beter dan Chelsea, waar we als Nederlander toch niet zo'n binding mee hebben (spreek voor mezelf).

• Gunner
  • Niet online

Gunner

#EmeryGone

quote:
Rivanov schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 15:28:
Ligt dit überhaupt wel aan Ziggo? Sky Sports en BT Sport zenden namelijk ook geen Chelsea uit. Niet iedere 16:00 wedstrijd wordt namelijk op TV uitgezonden aangezien ze mensen naar de stadions willen hebben.
Toegegeven, het is een beetje een aanname wat ik deed. Omdat ze mensen het stadion in willen is sowieso de reden dat ze niet alles meer uitzenden zoals vroeger. Buiten dat is de buitenlandse kijker de klos omdat die al bijna geen kans heeft om structureel naar het stadion te gaan

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

quote:
Gunner schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 16:08:
[...]

Toegegeven, het is een beetje een aanname wat ik deed. Omdat ze mensen het stadion in willen is sowieso de reden dat ze niet alles meer uitzenden zoals vroeger. Buiten dat is de buitenlandse kijker de klos omdat die al bijna geen kans heeft om structureel naar het stadion te gaan
Als je een neutrale kijker bent, zoals diegene die tracht te stangen boven je, is het allemaal geen probleem, ben je daadwerkelijk fan van een club is het zeer frustrerend dat je afhankelijk bent van zeer beperkt aanbod op TV.

Maar wel roeptoeteren als ze inkomsten door illegale streams mislopen :+

"Oooh Jeroen!"

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

quote:
Kaap schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 16:11:
[...]

Als je een neutrale kijker bent, zoals diegene die tracht te stangen boven je, is het allemaal geen probleem, ben je daadwerkelijk fan van een club is het zeer frustrerend dat je afhankelijk bent van zeer beperkt aanbod op TV.

Maar wel roeptoeteren als ze inkomsten door illegale streams mislopen :+
quote:
Gunner schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 16:08:
[...]

Je kunt even naar Amerika vliegen. NBCSN zendt Chelsea wel uit. :+

• Gunner
  • Niet online

Gunner

#EmeryGone

quote:
Rivanov schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 16:12:
Je kunt even naar Amerika vliegen. NBCSN zendt Chelsea wel uit. :+
Blijkbaar is het dus ergens wel een keuze van een zender?

• toolkist
  • Niet online
Ah het lompe varken (Cahill) heeft weer toegeslagen.. jammer voor hem dat ie eraf moet oOo

[Edit]en zo te zien geheel terecht. Speelt bal te ver voor zich uit en zaagt dan zn tegenstander maar doormidden in een poging toch nog bij de bal te komen

toolkist wijzigde deze reactie 12-08-2017 16:22 (46%)

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Haha 1-0 Burnley!

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

De Boer begint lekker zo. 0-2 voor Huddersfield. Ah, op dit tempo zijn we snel verlost van de Boer @Gunner

JeroenNietDoen wijzigde deze reactie 12-08-2017 16:29 (29%)

"Oooh Jeroen!"

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile / Nieuwsposter
Niet best, wat CP laat zien.

Maar blij dat de Premier League weer is begonnen. :Y Tot nu toe is het allemaal vermakelijk.

• Fleximex
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 14:17
Huddersfield is fel zeg. Moet wel zeggen dat ook Crystal Palace al 2x had moeten scoren. Maar die Zaha die helpt elke kans om zeep.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

#EmeryGone

Chelsea nu 0-2 achter.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

quote:
Maak daar maar 0-3 van. Lekker doelpuntrijk, die 1e ronde!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

#EmeryGone

quote:
gambieter schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 16:43:
[...]

BBC loopt erg achter op hun live blog blijkbaar :o

edit: ze zijn geupdated

Unbelievable. Absolutely unbelievable.

Vanavond maar even MOTD kijken.

Gunner wijzigde deze reactie 12-08-2017 16:45 (18%)

• Fleximex
quote:
gambieter schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 16:43:
[...]

Holy shit haha. Ze spelen met 10 man. Maar dan nog. Tegen Burnley.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

quote:
Gunner schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 16:45:
Sam Vokes, 43e minuut ;) .

En Rooney scoort na 10 jaar weer voor Everton.

• Fleximex
quote:
gambieter schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 16:46:
[...]

Sam Vokes, 43e minuut ;) .

En Rooney scoort na 10 jaar weer voor Everton.
Mooie loop van Rooney en prachtige hangende kopbal.

• Bossie
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 14:58

Bossie

PSN = Patje_b_

quote:
Gunner schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 16:45:
[...]

edit: ze zijn geupdated

Unbelievable. Absolutely unbelievable.

Vanavond maar even MOTD kijken.
en dan zend ziggo alleen crystal palace uit zzzz

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985

• Gunner
  • Niet online

Gunner

#EmeryGone

quote:
Bossie schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 16:57:
[...]

en dan zend ziggo alleen crystal palace uit zzzz
Dat is helaas een rechtenkwestie. Als het zou mogen zou Ziggo denk ik wel alles uitzenden zoals Sport 1 ook in het verleden deed.

Gunner wijzigde deze reactie 12-08-2017 17:00 (18%)

• toolkist
  • Niet online
quote:
Gunner schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 17:00:
[...]

Dat is helaas een rechtenkwestie. Als het zou mogen zou Ziggo denk ik wel alles uitzenden zoals Sport 1 ook in het verleden deed.
Het mag waarschijnlijk wel, als ze meer betalen voor de rechten ;)

• Gunner
  • Niet online

Gunner

#EmeryGone

quote:
toolkist schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 17:13:
[...]

Het mag waarschijnlijk wel, als ze meer betalen voor de rechten ;)
Nee. Het is zo vastgesteld om zoals hier boven ook al ergens staat om mensen in het stadion te krijgen. Ook in Engeland geldt deze regel.

• toolkist
  • Niet online
quote:
Gunner schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 17:15:
[...]

Nee. Het is zo vastgesteld om zoals hier boven ook al ergens staat om mensen in het stadion te krijgen. Ook in Engeland geldt deze regel.
Dat is in Engeland zo ja.. Wat is het nut om te proberen mensen in de rest van de wereld in een Engels stadion te krijgen?

• dutchgio
  • Nu online
Niet, maar het wordt zo wel gelijk getrokken.

Ze hebben volgens mij nog wel iets keuze in wat er uit gezonden wordt, nu bijvoorbeeld CP door het Nederlandse tintje, meer wel hooguit 1 wedstrijd.
Toen FOX de rechten had was dat ook zo.

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | ZTE Axon 7 | XDA Recognized developer |

• Michielgb
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 09:08
Ligt het aan mij, of heeft De Boer weer een erg matige ploeg te pakken? Ook bij Inter was hij eigenlijk al vanaf het begin gedoemd te falen, lijkt nu weer zo te zijn.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

#EmeryGone

Chelsea inmiddels op 2-3 met nog een paar minuten te gaan.

• Han
  • Niet online
quote:
Michielgb schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 17:42:
Ligt het aan mij, of heeft De Boer weer een erg matige ploeg te pakken? Ook bij Inter was hij eigenlijk al vanaf het begin gedoemd te falen, lijkt nu weer zo te zijn.
Tja, van Aanholt is daar het mannetje, dan weet je genoeg. Het is een zeer matig elftal met ene hoge dosis trage spelers, balhandelingen zijn echt droevig om te zien vandaag. Ben bang dat zelfs de beste coaches daar geen muziek in gaat krijgen.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Jikan
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 12-12 10:39
Haha op de paal van Burnley. Wat een wedstrijden 8)

• Bossie

Bossie

PSN = Patje_b_

quote:
Michielgb schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 17:42:
Laat maar keihard falen en na het weekend ontslag krijgen, word er door ziggo in ieder geval niet meer voor Crystal Palace gekozen :+

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

quote:
toolkist schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 17:16:
[...]

Dat is in Engeland zo ja.. Wat is het nut om te proberen mensen in de rest van de wereld in een Engels stadion te krijgen?
Omdat dan de engelse pubs buitenlandse zenders streamen, vandaar wereldwijd die regel.

"Oooh Jeroen!"

• toolkist
  • Niet online
quote:
Han schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 17:48:
[...]

Tja, van Aanholt is daar het mannetje, dan weet je genoeg. Het is een zeer matig elftal met ene hoge dosis trage spelers, balhandelingen zijn echt droevig om te zien vandaag. Ben bang dat zelfs de beste coaches daar geen muziek in gaat krijgen.
Dat gaat prima, alleen niet met de stijl die de Boer wil hebben. En als je dan ook nog met Riedewald achterin speelt die de belangrijke kopduels moet winnen.... Denk dat de Boer weer een lange vakantie tegemoet gaat

• polopolo150
  • Registratie: maart 2010
  • Nu online
Hey. Sinds wanneer heb je weer Engels commentaar beschikbaar bij de premier league wedstrijden van Ziggo Sport? Ik dacht dat dit niet meer mocht vanwege de illegale streams. Tijdens de fox sports tijdperk kon dit niet, eerder bij sport1 weer wel.

Ik ben blij :)

Nintendo Switch | Xbox One S | Surface Pro 2 | Honor 9X 128 GB | AOC Q3279VWFD8 | Google Home Max | OnePlus Bullets Wireless | Audio-Technica ATH-M50X | Samsung Galaxy Watch

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Ik heb net de rode kaart van Cahill gezien, complimenten voor de scheidsrechter.

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

quote:
polopolo150 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 18:42:
Hey. Sinds wanneer heb je weer Engels commentaar beschikbaar bij de premier league wedstrijden van Ziggo Sport? Ik dacht dat dit niet meer mocht vanwege de illegale streams. Tijdens de fox sports tijdperk kon dit niet, eerder bij sport1 weer wel.

Ik ben blij :)
Sinds PL weer terug bij Ziggo is. Vorig seizoen dus ook al. ;)

• iChaos
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 08-12 21:07

iChaos

It's Lupus.

Is dat ook via Ziggo Sport GO? Of alleen bij de gewone stream op de kabel?

Med student, Java/Node.js developer.

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

quote:
iChaos schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 02:41:
Is dat ook via Ziggo Sport GO? Of alleen bij de gewone stream op de kabel?
Alleen via de decoder / mediabox. Niet via Go.

• toolkist
  • Niet online
Die Shelvey van Newcastle heeft ook echt het verstand van een doperwtje zeg.. Alli ligt op de grond, gaat Shelvey midden in t zicht van de scheids bewust op de voet/enkel van Alli staan. Mag toch hopen dat ie hiervoor een wedstrijd of 5 krijgt

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

quote:
toolkist schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 16:00:
Die Shelvey van Newcastle heeft ook echt het verstand van een doperwtje zeg.. Alli ligt op de grond, gaat Shelvey midden in t zicht van de scheids bewust op de voet/enkel van Alli staan. Mag toch hopen dat ie hiervoor een wedstrijd of 5 krijgt
Ik zie net de herhaling en dat is een belediging voor doperwtjes ;) .

• Bossie

Bossie

PSN = Patje_b_

Manchester United is zowaar leuk te kijken :+

• Sjurm
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 12-12 21:37
quote:
Bossie schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 17:48:
Manchester United is zowaar leuk te kijken :+
Ik twijfelde een beetje of Lukaku het wel kon laten zien voor ManUtd. Deze wedstrijd wel iig.

Matic en Rashford spelen ook fantastisch

• Tomski1986
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 12-12 23:14
Vooral Matic is echt een superaankoop. 1000x beter dan die Franse klungel daar.
En tja, de Romelu, ik ben er nog steeds geen fan van.

• Sjurm
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 12-12 21:37
quote:
Tomski1986 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 18:44:
Vooral Matic is echt een superaankoop. 1000x beter dan die Franse klungel daar.
En tja, de Romelu, ik ben er nog steeds geen fan van.
Echt onbegrijpelijk dat Chelsea hem heeft laten gaan.

Ik ben ook geen fan van Lukaku, maar het is toch wel echt een Premier League spits

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Wat Chelsea deed met Leicester door het kopen van Kante, heeft ManU gedaan met Chelsea door Matic te kopen ;)

• Tomski1986
quote:
Sjurm schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 18:50:
[...]

Echt onbegrijpelijk dat Chelsea hem heeft laten gaan.

Ik ben ook geen fan van Lukaku, maar het is toch wel echt een Premier League spits
Laat ie het eerst maar bewijzen tegen the big 5.

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Hopelijk zet Manchester United dit spel door dit seizoen. Erg vermakelijk!

• Tomski1986
quote:
Rivanov schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 19:14:
Hopelijk zet Manchester United dit spel door dit seizoen. Erg vermakelijk!
Eén zwaluw maakt de lente niet :p

• Bossie

Bossie

PSN = Patje_b_

quote:
Tomski1986 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 19:22:
[...]

Eén zwaluw maakt de lente niet :p
Idd, maar als Ibra dadelijk ook nog eens weer aansluit :9

• toolkist
  • Niet online
quote:
gambieter schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 18:51:
Wat Chelsea deed met Leicester door het kopen van Kante, heeft ManU gedaan met Chelsea door Matic te kopen ;)
Matic geeft Pogba ook nog eens de gelegenheid om meer aanvallend te spelen, waar zijn kracht ligt.

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Mijn god wat speelt Juve slecht..

• Bossie

Bossie

PSN = Patje_b_

Toch ff een paar muntjes in de tv gegooid om el classico te kunnen kijken op fox, maar had toch wel een HD uitzending verwacht.

In deze lage kwaliteit lijken de shirtjes toch redelijk veel op elkaar als het beeld uitzoomt.

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

quote:
Bossie schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 22:14:
Toch ff een paar muntjes in de tv gegooid om el classico te kunnen kijken op fox, maar had toch wel een HD uitzending verwacht.

In deze lage kwaliteit lijken de shirtjes toch redelijk veel op elkaar als het beeld uitzoomt.
Ook in HD lijken ze op elkaar.. niet zo slim gekozen.

• Grudgie
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 08:13

Grudgie

PSN: Grudgie7

Meer mensen die Barca - Real kijken? Beide kanten wel veel slordig balverlies hoor.

LG OLED B6V - Denon AVR-X3300W - Dali Zensor 7 - Dali Zensor 3 - Dali Zensor Vokal - Nvidia Shield

• Bossie

Bossie

PSN = Patje_b_

quote:
Grudgie schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 22:38:
Meer mensen die Barca - Real kijken? Beide kanten wel veel slordig balverlies hoor.
Slordige pot met ook veel kaarten opeens.

• v8power67
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 15:05

v8power67

Seat leon 1.8t 20v !

Waar kijken jullie dit dan ? Zie hellemaal geen wedstrijd op ziggo sport..

PSN/XBL: hjallo/RiCeBoY NL CORSA HUIDIGE STAAT!/ 4770k@4.4ghz||EVGA 1070 FTW2 stock|| 16gb @1600mhz||850evo 256gb||

• dutchgio
  • Nu online
Spaanse supercup is op FOX.

dutchgio wijzigde deze reactie 13-08-2017 22:51 (17%)

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
quote:
Bossie schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 19:28:
Idd, maar als Ibra dadelijk ook nog eens weer aansluit :9
Zou dat echt beter worden? Ibra is een onwijze eindbaas maar eist ook vaak wel een bepaalde stijl op. Het kan ten koste gaan van degenen die nu ontluiken.

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

• Bossie

Bossie

PSN = Patje_b_

quote:
v8power67 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 22:45:
Waar kijken jullie dit dan ? Zie hellemaal geen wedstrijd op ziggo sport..
Daar had ik em ook verwacht, mag siert el classico eens thuis kijken ipv in de bezemkast :+

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Ha, Pique scoort een eigen goal. Die gun ik het wel, net als Sergio Ramos aan de andere kant ;)

• v8power67
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 15:05

v8power67

Seat leon 1.8t 20v !

Damn heb geen fox.. jammer.

PSN/XBL: hjallo/RiCeBoY NL CORSA HUIDIGE STAAT!/ 4770k@4.4ghz||EVGA 1070 FTW2 stock|| 16gb @1600mhz||850evo 256gb||

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

En Suarez doet weer eens een schwalbe, je zou toch zeggen dat de Spaanse scheidsrechters het nu wel zouden moeten weten? Maar vlak daarna de 1-2 door CR, dus dat staat weer goed.

En dan krijgt CRonaldo zijn tweede geel voor een zogenaamde duik _O- . Dat was geen pingel maar zeker geen duik.

gambieter wijzigde deze reactie 13-08-2017 23:40 (24%)

• Bossie

Bossie

PSN = Patje_b_

quote:
gambieter schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 23:38:
En Suarez doet weer eens een schwalbe, je zou toch zeggen dat de Spaanse scheidsrechters het nu wel zouden moeten weten? Maar vlak daarna de 1-2 door CR, dus dat staat weer goed.
Suarez komt er mee weg en Ronaldo is simpelweg geen schwalbe (ook niet meteen een penalty overigens).
In het amateur voetbal zie je dit soort beslissingen nog wel eens, maar dan ga je meteen met je team naar de kleedkamer ;)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Ja, die scheidsrechter bakt er weinig van, is zeker niet anti-Barca (maar misschien gewoon slecht). Ruilen met die Gukbu-whatever uit de Eredivisie? :p

gambieter wijzigde deze reactie 13-08-2017 23:44 (23%)

• Bossie

Bossie

PSN = Patje_b_

quote:
gambieter schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 23:43:
Ja, die scheidsrechter bakt er weinig van, is zeker niet anti-Barca (maar misschien gewoon slecht). Ruilen met die Gukbu-whatever uit de Eredivisie? :p
Het maakt de eindstand wel zoveel leuker :)

Barcelona speelde wel in een zwakke opstelling, Semedo maakt al veel goed maar er moet snel een linksvoor bij.

• Murrays
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 13:33
Toch zou Ronaldo een voorbeeld moeten nemen aan zijn eigen teamgenoot Asensio bij het vieren van een goal. Had die ook geen geel gekregen.

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Nou, beetje late reactie, maar... 2 Spaanse zakelijke vrienden hebben mij eindelijk overgehaald, toch eens Spaans voetbal te kijken.

Nooit, nooit, nooit, nooit van mijn leven meer. Wat aan afgrijselijke wanvertoning is het toch. Zulke goede spelers, maar 80 minuten is zeuren, vallen, zanniken en janken.

Suarez hoop ik sowieso dat hij snel zijn carrière moet beëindigen. Ronaldo ben ik ook geen fan van, maar rood was het natuurlijk nooit.

Geef mij de Eredivisie en Bundesliga maar.

Het enige mooie in Spanje is eerste 0,5 seconde oerkreet van het publiek bij een doelpunt.

• toolkist
  • Niet online
quote:
Bossie schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 00:01:
[...]

Het maakt de eindstand wel zoveel leuker :)

Barcelona speelde wel in een zwakke opstelling, Semedo maakt al veel goed maar er moet snel een linksvoor bij.
Veel beter dan dit hebben ze toch niet? Er moet volgens mij wel meer bij dan alleen een linksvoor, anders kan het wel eens een (relatief) saaie competitie worden in Spanje en wordt Real met 2 vingers in de neus kampioen.

• Jorgen
Zou toch te gek voor woorden zijn dat als Neymar weg is, de rest niks voorstelt? Zit dan eerder in de koppies, dan in de benen, lijkt me.

• Bossie

Bossie

PSN = Patje_b_

quote:
Jorgen schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 01:59:
Zou toch te gek voor woorden zijn dat als Neymar weg is, de rest niks voorstelt? Zit dan eerder in de koppies, dan in de benen, lijkt me.
Dat niet, maar het in simpelweg voor de tegenstander eenvoudiger om Messi onschadelijk te maken dan Messie en Neymar.

Ik vond Barcelona in het algemeen zwak, aangezien er twee spelers in het team stonden die ver onder het gevraagde niveau zaten (Deulofeu, Vidal). Voor Vidal hebben ze Semedo al gehaald, maar linksvoor is een probleem maar als dit het alternatief is kunnen ze beter in een formatie zonder linksvoor spelen en het middenveld verder versterken (Paulinho?).

Een nieuwe Neymar ga je toch niet krijgen, elke aankoop zal simpelweg een verzwakking zijn maar wel de hoofdprijs kosten.

• Jorgen
quote:
Bossie schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 07:27:
[...]

Dat niet, maar het in simpelweg voor de tegenstander eenvoudiger om Messi onschadelijk te maken dan Messie en Neymar.
Logisch ja. Nu is het normaal gesproken natuurlijk niet alleen Messi, maar is Suarez er ook nog. Twee wereldspelers verdedigen is wel eenvoudiger dan drie natuurlijk.
quote:
Ik vond Barcelona in het algemeen zwak, aangezien er twee spelers in het team stonden die ver onder het gevraagde niveau zaten (Deulofeu, Vidal). Voor Vidal hebben ze Semedo al gehaald, maar linksvoor is een probleem maar als dit het alternatief is kunnen ze beter in een formatie zonder linksvoor spelen en het middenveld verder versterken (Paulinho?).

Een nieuwe Neymar ga je toch niet krijgen, elke aankoop zal simpelweg een verzwakking zijn maar wel de hoofdprijs kosten.
Er zijn wel meer geweldige spelers die renderen op de flanken, maar die zullen schier onbetaalbaar zijn. Ook voor een gevulde oorlogskas van Barcelona.

Coutinho, Dembélé en Paulinho ken ik niet genoeg, dus daar kan ik weinig over zeggen.

Blijven wat mij betreft over:

Robben > te oud; Bayern zal alsnog hoofdprijs willen, maar dat is hij voor Barcelona niet meer waard.
Griezman > jong; wil al een tijdje hogerop; Atletico verliest alle kans op de titel als ze hem laten gaan.
Cristiano Ronaldo > mogelijk beste speler van de wereld; zou een stunt zijn; in deze markt vraagt Real natuurlijk meer dan Neymar; zie Robben
Hazard > wordt al jaren gelinkt aan Real Madrid en nu aan Barcelona; Chelsea is geen directe concurrent van Barcelona, m.u.v. CL; meest reële mogelijkheid van deze 4

• toolkist
  • Niet online
Als ze al die trommel figuren nou es uit die stadions weren... De tering wat irritant

• Aquila
Barca krijgt rammel. Wat speelt Real ongelofelijk mooi en goed voetbal :o

• Bossie

Bossie

PSN = Patje_b_

quote:
Aquila schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 23:47:
Barca krijgt rammel. Wat speelt Real ongelofelijk mooi en goed voetbal :o
idd, maar ze lijken vooral te spelen ipv Barcelona simpelweg af te maken.
Ik zie Barcelona dadelijk ook nog wel scoren.

• Aquila
quote:
Bossie schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 00:20:
[...]

idd, maar ze lijken vooral te spelen ipv Barcelona simpelweg af te maken.
Ik zie Barcelona dadelijk ook nog wel scoren.
Ik vind anders wel dat ze Barca aardig klem gespeeld hebben. Tweede helft was minder van Real en Barca had effe het geluk niet mee. Toch ziet het er wat vervelend uit bij Barca. Ergens wel apart om te zien. Dit zou je niet verwachten van een ervaren team als hun.

Valt me wel op dat Barca nooit echt op ervaring terug lijkt te vallen. Ze lijken gewoon echt helemaal zoek in het systeem dat ze willen spelen (normaal veel balvaster enz.). Dan zou ik van Messi verwachten meer rust in het team te brengen, net zoals Mascherano en Pique.

Aquila wijzigde deze reactie 17-08-2017 00:53 (24%)

• Tomski1986
Asensio klasbak. Wat 'n goal!

• toolkist
  • Niet online
quote:
Aquila schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 00:51:
[...]

Ik vind anders wel dat ze Barca aardig klem gespeeld hebben. Tweede helft was minder van Real en Barca had effe het geluk niet mee. Toch ziet het er wat vervelend uit bij Barca. Ergens wel apart om te zien. Dit zou je niet verwachten van een ervaren team als hun.

Valt me wel op dat Barca nooit echt op ervaring terug lijkt te vallen. Ze lijken gewoon echt helemaal zoek in het systeem dat ze willen spelen (normaal veel balvaster enz.). Dan zou ik van Messi verwachten meer rust in het team te brengen, net zoals Mascherano en Pique.
Heb alleen de 1e helft gezien, maar toen speelden ze in ieder geval in een nieuwe formatie (5-3-2) en dat werkte voor geen meter.

• Catorce
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 11-12 15:45
Het trieste als Barcelona supporter is dat Real Madrid het trucje af heeft gekeken en Barcelona juist de verkeerde kant op is gegaan. Toen in 2009 Ronaldo, Kaka, Benzema en later nog velen anderen kwamen lag de focus op de aanval, daar speelden de sterren en die moesten het maar oplossen. Barcelona domineerde in beginsel vanuit middenveld, waardoor spelers als Villa, Messi, Eto'o, Henry, Suarez en Neymar hun werk konden doen. Dit werd aangevuld met de jeugd.

Real Madrid heeft de switch gemaakt, focus op het middenveld en controle van het spel. Nu is het zo dat Ronaldo misschien niet meer 48 doelpunten maakt in La Liga, maar ze winnen nu tenminste wel competities. De rollen zijn omgedraaid, Real domineert op het middenveld en kan vanuit daar de tegenstander zijn wil op leggen.

Barcelona heeft de omgekeerde beweging gemaakt: alle focus op de aanval (zie aankopen Neymar en Suarez en de totale verloedering van het middenveld en de verdediging (op keeper na)). Dat ging 1 seizoen goed met een briljant trio voorin in 2014-2015. De treble en daaropvolgende dubbel verbloemden de structurele problemen die de club al jaren heeft: het heet totaal geen sportief plan. Alle ballen op Messi, die moet het nu maar uitzoeken. Hoe vaak zien we hem niet de bal áchter de middenlijn ophalen? Het huidige bestuur wil een nieuw stadion om zijn eigen legacy vast te leggen en heeft daarbij geen enkel oog voor het sportieve project. Niet voor niets dat gisteren 160k tweets zijn verstuurd met de hashtag #BartomeuDimisioYa, roepen om aftreden bestuur. Laat ik een opsomming doen van wat dit bestuur allemaal heeft gedaan:

1. Heeft er voor gezorgd dat de club een transferban opgelegd kreeg. Werden een JAAR voor de ban al op de hoogte gesteld dat er zaken niet in orde leken te zijn, deden er niets aan. Behalve ontkennen.
2. Veroordeeld voor 2 belastingfraude zaken, als eerste club in Spanje ooit.
3. Jeugspelers lopen en masse weg bij de club, La Masia is praktisch dood.
4. Iniesta en Messi moeten nog contract vernieuwen, terwijl Neymar meteen een nieuw contract kreeg
5. Bestuur wist vanaf juli dat Neymar zou vertrekken, en heeft er totaal niet op ingespeeld. Het s 17 augustus...
6. Een maand na verkiezing Cruijff de deur gewezen met de leus "we hebben nieuwe leiders nodig, niet Cruijff"
7. Stelden dat het vorige bestuur ze in financiele problemen heeft gebracht en probeerden de vorige voorzitter voor miljoenen aan te klagen. Verloren in de rechtbank snoeihard de zaak. Club draaide voor kosten op.
8. Zeiden in 2010 dat 250M voor het nieuwe stadion (Foster project) te duur was. In realiteit was het het plan van de vorige voorzitter en dat konden ze niet hebben. Willen nu 600M uitgeven aan hun eigen plan.
9. Er werd gesteld dat Qatar Foundation 'vergelijkbaar is met Unicef'. Bleek dat ze een deal sloten met Qatar Sports Investments, wat de huidige eigenaar van PSG is. Goed doel my ass.
10. Cadena COPE zei dat de spelers aan de doping zaten, bestuur was bereid om de hele zaak te laten vallen voor een magere 200k. Reputatie club verder te grabbel.
12. Huidige voorzitter heeft geholpen een shady constructie op te zetten om Neymar te halen, met een penalty clause van 40M als ze hem vóór 2014 haalden. Dat deden ze en de club moest lappen.
13. Oscar Garcia werd de Barcelona B job beloofd, maar hier hielden ze niet aan vast. Waarom? Te dicht op Cruijff. Had ik al gezegd dat ze een hekel hebben aan de groep Laporta, Guardiola, Begiristain, Cruijff?...
14. Beloofde Abidal en de fans dat hij kon blijven als hij terug zou keren na strijd tegen kanker. Hij speelde de CL finale en werd de laan uit gestuurd. Om ruimte te maken in het salarishuis.
15. Vorige bestuurd werd met de dood bedreigd door Boixos Nois - de ultras - maar weerde ze toch. Dit bestuur haalde ze terug en betaalde zelfs vliegreizen en kaartjes voor uitwedstrijden. Walgelijk.
16. Verkochten Thiago omdat ze geld nodig hadden voor Neymar. Wilden dat de coach hem niet 2 wedstrijden extra opstelde omdat zijn clausule dan veel hoger zou zijn en hij niet verkocht kon worden.
17. Ontsloeg de kitman Txema Corbella, die al 30 jaar die functie had en een enorm goede relatie met de spelers had ook. Zonder enige waarschuwing, omdat ze hun eigen staf er neer wilden zetten.
18. Wilden geen 4M in 1x aftikken voor Asensio, dus kochten ze voor het geld Douglas. Die kon betaald worden in delen. We weten inmiddels hoe dit is afgelopen.
19. Zoals gezegd geen sportief project met een visie. Song, Arda, Douglas, Mathieu, Vermaelen (haalde zijn medical niet, werd toch gehaald)...

Hopelijk krijgt de Vote of No Confidence genoeg stemmen en worden ze de laan uit gestuurd. Dan hoop ik dat Agusti Benedito of Victor Font de zaak weer helemaal mag reorganiseren en ze weer op het rechte pad worden gebracht.
- Haal Monchi als technisch directeur
- Geef jeugdspelers een kans, La Masia is de fundering van alles dat Barcelona is
- Zorg dat Boixos Nois nooit meer terug kunnen komen
- Maak stijl belangrijker dan prijzen
- Kapitaal op het veld, niet in een megalomaan stadion project
- Stop met de idioterie die de 'commitment card' is en laat iedereen die wil weer socio worden
- Vernietig alle banden met Qatar en andere landen waar je zo ver mogelijk vandaan moet blijven
- Alleen maar bonafide sponsors, Unicef weer belangrijk maken
- Zorg er voor dat Messi zijn laatste jaren niet vernaggeld worden. Of laat hem gaan naar Manchester City of Newell's Old Boys
Pagina: 1 2 3 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True