Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[F1] Seizoen 2017 - deel 2 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 ... 68 ... 71 Laatste
Acties:
  • 387.372 views

• TheBrut3
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 08:53
quote:
Hard is dus maar 1 race meegenomen, 1 hele race... Volgend seizoen hebben we dus een Hard en Superhard band? 8)7 8)7 8)7
Volgens mij hadden ze van de Medium beter Hard kunnen maken in 2018 en verder alle compounds qua naam 1 ophogen, de zachtste band blijft dan Ultrasoft ipv dat er Hypersoft moet komen (4x Soft in de naam is echt onzin). Dan de huidige Hard en de nieuwe Superhard laten vervallen.

• Bansheeben
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 16-07 16:02

Bansheeben

There never was any cake...

quote:
TheBrut3 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 09:24:
[...]

Hard is dus maar 1 race meegenomen, 1 hele race... Volgend seizoen hebben we dus een Hard en Superhard band? 8)7 8)7 8)7
Volgens mij hadden ze van de Medium beter Hard kunnen maken in 2018 en verder alle compounds qua naam 1 ophogen, de zachtste band blijft dan Ultrasoft ipv dat er Hypersoft moet komen (4x Soft in de naam is echt onzin). Dan de huidige Hard en de nieuwe Superhard laten vervallen.
Volgens mij is de hard van volgend seizoen vergelijkbaar met de medium van dit seizoen. De superhard is er puur als stok achter de deur, voor het geval Pirelli een inschattingsfout heeft gemaakt, zodat er altijd een band is die op alle circuits heel blijft.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• TheBrut3
quote:
Bansheeben schreef op woensdag 6 december 2017 @ 09:30:
zodat er altijd een band is die op alle circuits heel blijft.
Moeten ze dan een band hebben die meer dan een halve race heel blijft? Laat ze maar lekker 2 of 3 keer stoppen in een race, dat is toch veel leuker?

• RobertMe
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
quote:
TheBrut3 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 10:17:
[...]

Moeten ze dan een band hebben die meer dan een halve race heel blijft? Laat ze maar lekker 2 of 3 keer stoppen in een race, dat is toch veel leuker?
Ik denk dat het het meer neerkomt op iets als een aantal jaren terug met de GP in Amerika. Dat de Michelin banden op het lange rechte stuk "spontaan" konden ploffen en het dus überhaupt niet veilig was om ermee te rijden. Het probleem daarbij was dus het lange rechte stuk, en de enige oplossing was elke ronde door de pitstraat gaan (of gewoon gas inhouden). De band was dus gewoon niet stevig genoeg, het was dus niet zo dat op den duur het rubber afsleet, maar echt dat de binnenkant (waar volgenmsij metalen draden in zitten? met daar dan een laagje rubber overheen) kapot ging. Elke ronde een pitstop maken werkt dan dus niet, want het is niet het rubber dat versleten is, maar een te grote spanning op "de binnenkant" waardoor de band klapt. En volgensmij zou dat binnenwerk dus niet stuk mogen gaan, of er moet echt veel en veel te lang worden doorgereden op de band waardoor er dus echt geen rubber meer opzit (bv afgelopen seizoen die klapband van Stroll (flatspot), en ook die van Raikonnen op Silverstone (Pirelli moest dat onderzoeken, maar volgensmij gingen ze uit van een constructiefout))

• Rudolf
  • Registratie: juli 2006
  • Nu online
Kijkt hier iemand de vlogs van Nico Rosberg toevallig? ziet er gelikt uit moet ik zeggen.

• Cranzai
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 16-07 16:14

Cranzai

IGN: Cranzai

quote:
Rudolf schreef op woensdag 6 december 2017 @ 10:45:
Kijkt hier iemand de vlogs van Nico Rosberg toevallig? ziet er gelikt uit moet ik zeggen.
Zit ook een heel productieteam achter ;)
Werd mij duidelijk als je de collab tussen hem en shmee150 kijkt.

• alesandro_46
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 07:40
quote:
RobertMe schreef op woensdag 6 december 2017 @ 10:26:
[...]

Ik denk dat het het meer neerkomt op iets als een aantal jaren terug met de GP in Amerika. Dat de Michelin banden op het lange rechte stuk "spontaan" konden ploffen en het dus überhaupt niet veilig was om ermee te rijden. Het probleem daarbij was dus het lange rechte stuk, en de enige oplossing was elke ronde door de pitstraat gaan (of gewoon gas inhouden). De band was dus gewoon niet stevig genoeg, het was dus niet zo dat op den duur het rubber afsleet, maar echt dat de binnenkant (waar volgenmsij metalen draden in zitten? met daar dan een laagje rubber overheen) kapot ging. Elke ronde een pitstop maken werkt dan dus niet, want het is niet het rubber dat versleten is, maar een te grote spanning op "de binnenkant" waardoor de band klapt. En volgensmij zou dat binnenwerk dus niet stuk mogen gaan, of er moet echt veel en veel te lang worden doorgereden op de band waardoor er dus echt geen rubber meer opzit (bv afgelopen seizoen die klapband van Stroll (flatspot), en ook die van Raikonnen op Silverstone (Pirelli moest dat onderzoeken, maar volgensmij gingen ze uit van een constructiefout))
Volgens mij was het probleem niet het rechte stuk, maar de rechterbocht voorafgaand aan het rechte stuk. Zonder ingrijpen van Michelin hadden we mogelijk meer crashes gezien à la Ralf Schumacher in 2005.
Verder vermoed ik ook dat dat de rede is van het in leven houden van de hardste compound.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• Rudolf
  • Registratie: juli 2006
  • Nu online
quote:
Cranzai schreef op woensdag 6 december 2017 @ 11:04:
[...]

Zit ook een heel productieteam achter ;)
Werd mij duidelijk als je de collab tussen hem en shmee150 kijkt.
Ja overduidelijk.
Maar dat is niet erg toch?

Leuk leven leidt die gast.

• Destruction
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 00:25

Destruction

(ex-)Automonteur

quote:
AequitasII schreef op woensdag 6 december 2017 @ 07:45:
[...]

Wehrlein is 23. Dan blijft volgens jouw lijst alleen Di Resta over.

Ik denk ook dat Williams toch wat is geschrokken van de testresultaten van Kubica. Ze zijn voornamelijk op zoek naar een coureur waar Stroll van kan leren en die ook nog een wat geld met zich mee brengt. Als Stroll je dan ruim verslaat in de testen is dat al geen goed teken.
Dit dus. Ik zag persoonlijk nog wel wat in de optie om Kubica in de Williams te zetten, Di Resta te verlengen als reserve/testcoureur met daarbij wel de aantekening dat mocht Kubica toch niet de resultaten neer kunnen zetten die men hoopt die rollen omgedraaid worden, dus dat dan Di Resta racecoureur wordt en Kubica dan wellicht nog wat vrije trainingen zou mogen rijden om te kijken of hij, als-ie meer ervaring met de auto heeft, toch nog een mooie pace zou kunnen vinden.

Ford Focus Wagon 1.6 16v '03 | Honda CBR600F '91 | Gravity is a myth, earth sucks.

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 09:14

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

quote:
RobertMe schreef op woensdag 6 december 2017 @ 10:26:
[...]

In de VS had Michelin last van standing waves in de band op het rechte stuk.
Eerder in dit topic zijn er wel foto's van te zien. (https://www.google.com/search?q=f1+tyre+standing+wave)

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• mark-k
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 08:55

mark-k

AKA markkNL

quote:
Bansheeben schreef op woensdag 6 december 2017 @ 09:30:
[...]

Volgens mij is de hard van volgend seizoen vergelijkbaar met de medium van dit seizoen. De superhard is er puur als stok achter de deur, voor het geval Pirelli een inschattingsfout heeft gemaakt, zodat er altijd een band is die op alle circuits heel blijft.
Sterker nog, de Hard van dit seizoen is de Superhard van volgend seizoen, alle compounds schuiven dus eentje op qua hardheidsnaam, en dan komen er 2 nieuwe zachte compounds van onder bij.

• Bansheeben
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 16-07 16:02

Bansheeben

There never was any cake...

quote:
mark-k schreef op woensdag 6 december 2017 @ 14:43:
[...]

de Hard van dit seizoen is de Superhard van volgend seizoen,
Is dit zo? Ik dacht dat de superhard op zichzelf stond (maar kan me vergissen natuurlijk). Van de softs klopt het verder inderdaad.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• vangamerenfan
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 06-12-2017
Leesvoer: https://www.f1maximaal.nl...r-door-mijn-mindere-dagen

Denken jullie ook dat het volgend jaar het laatste jaar wordt van Ricciardo bij Red Bull? ;w

vangamerenfan wijzigde deze reactie 06-12-2017 16:19 (24%)

• Arjantje72
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 06:20
quote:
vangamerenfan schreef op woensdag 6 december 2017 @ 16:19:
Leesvoer: https://www.f1maximaal.nl...r-door-mijn-mindere-dagen

Denken jullie ook dat het volgend jaar het laatste jaar wordt van Ricciardo bij Red Bull? ;w
Ik denk eerder dat het juist het tegenovergestelde was.

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

quote:
Bansheeben schreef op woensdag 6 december 2017 @ 16:14:
[...]

Is dit zo? Ik dacht dat de superhard op zichzelf stond (maar kan me vergissen natuurlijk). Van de softs klopt het verder inderdaad.
Ik dacht dat ergens gelezen te hebben maar ik kan nu helaas geen bron meer vinden dus een kleine disclaimer is wel nodig.

• Kassad
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 15-07 22:06
quote:
Arjantje72 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 16:21:
[...]

Dat het volgend jaar het eerste jaar is bij RB voor RIC? :?

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• Aardappel
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 16-07 17:20
quote:
Arjantje72 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 16:21:
[...]

Mja, hij heeft wel meer punten gescoord dan Max. En waar Max aan het begin van het seizoen veel pech had, had Riciardo dit aan het eind, weet niet wat de minst kwade van de twee is.
'k Denk wel dat iedereen het er over eens is dat Max voor meer spektakel en controverse heeft gezorgd dan Riciardo, ondanks zijn inhaalrace, en mooie late remacties.

• Sniffels
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 16-07 13:08
quote:
Met bijna 300 door Pouhon.. ik voel mij al een hele kerel als ik daar met 120 doorheen ga op de motor 8)

• Arjantje72
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 06:20
quote:
Kassad schreef op woensdag 6 december 2017 @ 16:55:
[...]

Dat het volgend jaar het eerste jaar is bij RB voor RIC? :?
Ja hij had zijn post net verandert meteen na mijn post ;)

• Aardappel
quote:
Sniffels schreef op woensdag 6 december 2017 @ 17:02:
[...]

Met bijna 300 door Pouhon.. ik voel mij al een hele kerel als ik daar met 120 doorheen ga op de motor 8)
Met de motor kun je natuurlijk ook niet zo hard als met de auto, en het ligt ook aan het materiaal, in een fiat panda met 120 km/u loopt het bij iedereen dun door de broek.

• Bastien
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online

Bastien

I don't mind

De kalender van 2018 is bekend:

25 maart: Melbourne, Australië
8 april: Bahrein
15 april: Sjanghai, China
29 april: Bakoe, Azerbeidzjan
13 mei: Barcelona, Spanje
27 mei: Monte Carlo, Monaco
10 juni: Montréal, Canada
24 juni: Le Castellet, Frankrijk
1 juli: Spielberg, Oostenrijk
8 juli: Silverstone, Engeland
22 juli: Hockenheim, Duitsland
29 juli: Boedapest, Hongarije
26 augustus: Spa-Francorchamps, België
2 september: Monza, Italië
16 september: Singapore
30 september: Sotsji, Rusland
7 oktober: Suzuka, Japan
21 oktober: Austin, VS
28 oktober: Mexico-stad, Mexico
11 november: Sao Paulo, Brazilië
25 november: Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten

Testen 2018
26 februari-1 maart : Barcelona
6 maart-9 maart: Barcelona
15 mei-16 mei: Barcelona
31 juli-1 augustus: Hongarije

Bron: https://www.motorsport.co...drivers-teams-986503/?s=1

En bij het slopen van teveel motoren of onderdelen worden de grid penalties iets duidelijker......
quote:
From now on, any driver that earns a 15-place grid penalty - which is the equivalent of taking two extra new elements for the first time - will have to start from the back of the grid.
Want motorsport news in your inbox?
Sign up for our newsletters!
Motorsport insider

A statement issued by the FIA said: “The change to the power unit penalty system was also approved, whereby if a driver incurs a penalty exceeding 15 grid places he will be required to start the race from the back of the starting grid.

“If more than one driver receives such a penalty they will be arranged at the back of the grid in the order in which the offences were committed.”
En het bijmengen van olie is ook afgelopen:
quote:
The FIA also said that other changes were being put into the regulations for 2018.

These include:
  • Regulations relating to procedures for starting or resuming a race behind the safety car.
  • Changing the event timetable to increase flexibility.
  • Ensuring that testing of previous cars may only take place on tracks currently holding an FIA Grade 1 or 1T licence.
  • Provision for demonstration events in previous cars which does not constitute testing. No such demonstrations may exceed 50km in length and only tyres manufactured specifically for this purpose by the appointed supplier may be used.
  • Changes to ensure that oil cannot be used as fuel.
  • Introduction of a detailed specification for oil.
  • A minimum weight and volume for energy storage (batteries).
  • Changes to position of cameras and wing mirrors to accommodate the Halo.
Bron: https://www.motorsport.co...stem-for-2018-986583/?s=1

Bastien wijzigde deze reactie 06-12-2017 22:42 (3%)

You can't learn to tell the truth until you learn to lie

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 01:37

Martinspire

Awesomeness

Wat is dat met de strengere regels voor testen en demo-runs? Waarom mag er maar 50km gereden worden? Als ze bij Red Bull een evenement hebben waarbij ze 50 rondjes rijden (bv over 2 dagen en meerdere sessies), dan moet dat toch gewoon kunnen?

Martinspire - PC, PS4, X1

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 00:02
quote:
Martinspire schreef op donderdag 7 december 2017 @ 01:19:
Wat is dat met de strengere regels voor testen en demo-runs? Waarom mag er maar 50km gereden worden? Als ze bij Red Bull een evenement hebben waarbij ze 50 rondjes rijden (bv over 2 dagen en meerdere sessies), dan moet dat toch gewoon kunnen?
Zodat je niet gaat testen en het een evenement noemt.
En dan denk ik eerder aan coureurs met rijke papa's die dagenlang oefenen op lege circuits.

TheS4ndm4n#1919

• YakuzA

YakuzA

quote:
Martinspire schreef op donderdag 7 december 2017 @ 01:19:
De regels voor demo runs zijn juist soepeler gemaakt. Vanaf volgend jaar mogen ze dus de auto van vorig jaar ook gaan gebruiken in demo’s. Dat moeten nu nog auto’s van minimaal 3 jaar oud zijn.

PSN

• nachtnet
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 21:36
Wel jammer dat accu's een minimum gewicht en volume hebben. Dat houdt innovatie wel tegen.. (zeker als dan de capaciteit niet vergroot mag worden.) :N

nachtnet zonder hoofdletter

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

quote:
YakuzA schreef op donderdag 7 december 2017 @ 08:14:
[...]

De regels voor demo runs zijn juist soepeler gemaakt. Vanaf volgend jaar mogen ze dus de auto van vorig jaar ook gaan gebruiken in demo’s. Dat moeten nu nog auto’s van minimaal 3 jaar oud zijn.
Ik denk alleen niet dat RBR of McLaren hier bijvoorbeeld gebruik van gaat maken. Gaat je auto tijdens de demo steeds kapot. :+
quote:
nachtnet schreef op donderdag 7 december 2017 @ 09:58:
Wel jammer dat accu's een minimum gewicht en volume hebben. Dat houdt innovatie wel tegen.. (zeker als dan de capaciteit niet vergroot mag worden.) :N
Maar wil je nu echt dat Mercedes ook nog een grotere accu gaat gebruiken omdat ze al hun R&D erin kunnen gooien? :P

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 07-12-2017 10:05 (37%)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• enchion
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
quote:
Waarschijnlijk om te zorgen dat ze niet te hard gaan bezuinigen op het plastic dat om de batterijen heen zit.

Maar een beetje maffe regel is het wel.

Niet dat we de Formule 1 zo hard nodig hebben voor de innovatie, er is al genoeg innovatie vanuit de mobiletech industrie (telefoons laptops enzzz...) autoindustrie (Tesla, enzzz...) en ook energieindustrie.

En zo wordt het misschien weer wat spannender op de baan.

enchion wijzigde deze reactie 07-12-2017 10:05 (4%)

How do you save a random generator ?

• ANdrode
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
quote:
En de CFD limieten die niet meestijgen met de beschikbare computerkracht waardoor je meer afhankelijkheid houdt van windtunnels 8)7.

• nachtnet
quote:
DaniëlWW2 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 10:01:
[...]

Ik denk alleen niet dat RBR of McLaren hier bijvoorbeeld gebruik van gaat maken. Gaat je auto tijdens de demo steeds kapot. :+

[...]

Maar wil je nu echt dat Mercedes ook nog een grotere accu gaat gebruiken omdat ze al hun R&D erin kunnen gooien? :P
Ja!, eigenlijk zou ik dat niet gek vinden. Ook omdat er meer dan 1 grote accu-fabrikant is met ervaring in het opslaan van energie. :Y

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

quote:
nachtnet schreef op donderdag 7 december 2017 @ 10:16:
[...]

Ja!, eigenlijk zou ik dat niet gek vinden. Ook omdat er meer dan 1 grote accu-fabrikant is met ervaring in het opslaan van energie. :Y
Ja maar Mercedes zal dit gewoon beter doen dan wie dan ook, dat moet nu toch wel duidelijk zijn. Rijden ze nog verder weg...

Nee, geef iedereen lekker een grotere batterij met een maximale capaciteit. Mogen ze zelf uitzoeken hoe ze aan het maximum komen. Oh en Mercedes moet verplicht de slechtste oplossing. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• nachtnet

@DaniëlWW2 Zou een Honda ook niet een goede accu kunnen maken? :P

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 09:01
Mag er niet wat extra functionaliteit aan die accubak toegevoegd worden? Opslag van benzine ofzo.

alles kan off-topic

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

quote:
nachtnet schreef op donderdag 7 december 2017 @ 10:28:

@DaniëlWW2 Zou een Honda ook niet een goede accu kunnen maken? :P
Honda mag eerst eens bewijzen dat ze een motor kunnen maken die zeven races functioneert, en dan ook vermogen kan leveren...

• nachtnet
Leesvoer:
bbc - Formula 1: Max Verstappen's maturity is earning him millions +20 min

@DaniëlWW2 HONDA INDYCAR, HONDA MOTOGP etc. kunnen het wel.. :+

nachtnet wijzigde deze reactie 07-12-2017 12:13 (15%)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

quote:
nachtnet schreef op donderdag 7 december 2017 @ 10:32:
@DaniëlWW2 HONDA INDYCAR, HONDA MOTOGP etc. kunnen het wel.. :+
Leugens, vraag maar aan Alonso. :+

Wut? Meer dan €20 miljoen per jaar voor Max? Dat is totaal ongekend voor RBR.

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 07-12-2017 10:35 (15%)

• nachtnet
quote:
DaniëlWW2 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 10:34:
[...]

Leugens, vraag maar aan Alonso. :+
Je zegt het zelf al: Omdat Alonso.. :+

@DaniëlWW2 SATO heeft in die zelfde HONDA de indy500 gewonnen.. :P

ALO maakt wel vaker op verkeerde momenten keuzes over de teams en races waar hij gaat rijden. :+ :+

nachtnet wijzigde deze reactie 07-12-2017 10:36 (10%)

• sinasappel
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 09:04
quote:
DaniëlWW2 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 10:34:
[...]

Wut? Meer dan €20 miljoen per jaar voor Max? Dat is totaal ongekend voor RBR.
Nee 20mln voor 3 jaar.... idd per jaar...

sinasappel wijzigde deze reactie 07-12-2017 21:20 (5%)

• LangTall
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21-06 16:43

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

En daar komen merchandiseinkomsten nog boven op. Niet slecht op je 20e....

My wife has passed away:http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

• albino71
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
Max staat hoog op alle lijstjes!
Zegt toch wel iets....

Autosport's 2017 team bosses' top 10

Driver Points Change
1 Lewis Hamilton 233 -
2 Max Verstappen 143 -
3 Sebastian Vettel 141 2
4 Daniel Ricciardo 112 -
5 Esteban Ocon 73 New entry
6 Fernando Alonso 65 -
7 = Kimi Raikkonen 49 -
7 = Carlos Sainz Jr 49 2
9 Nico Hulkenberg 47 New entry
10 Valtteri Bottas 39 1

Who voted: Toto Wolff, Mercedes. Maurizio Arrivabene, Ferrari. Christian Horner, Red Bull. Vijay Mallya, Force India. Claire Williams, Williams. Cyril Abiteboul, Renault. Franz Tost, Toro Rosso. Gunther Steiner, Haas. Eric Boullier, McLaren. Fred Vasseur, Sauber.

Bron:
https://www.autosport.com...op-10-f1-drivers-revealed

V&A - GTX760 - 16GB DDR3 - i7-4770 - Asus Z87-A

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

quote:
albino71 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 13:04:
Max staat hoog op alle lijstjes!
Zegt toch wel iets....

[knip]
Nog steeds tweede, maar wel ingeleverd op punten; https://www.autosport.com...hamilton-2016-best-driver

A smile a day....

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

quote:
LangTall schreef op donderdag 7 december 2017 @ 11:44:
wat dacht je van bonus clousule; snelste tijd, aantal punten ... daar zit ' het grote geld'

waarom dacht je dat in de laatste paar ronden; menig driver nog voor 'fastest lap gaat' ? dat levert je toch al snel een dikke bmw op :+

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
RootGamer.com ☆ LINUX GAMES
🔧 Steam
RootGamer_com · Æ Origin HollandHards · Ʊplay HollandHards

• Martin0
  • Laatst online: 15-07 00:47

Martin0

Live And Die By The Blade

quote:
Nvm, verkeerd gelezen

Martin0 wijzigde deze reactie 07-12-2017 14:21 (17%)

|| LOL IGN: Barukkumun || X-box live: KillLikeaSir || Steam: Barukkumun ||

• TheBrut3
quote:
LangTall schreef op donderdag 7 december 2017 @ 11:44:
Die vallen denk nog wel mee. Hij zal vooral blij worden als hij de maximum bonussen binnenhaalt van zo'n 25 miljoen bovenop de 10 miljoen aan basis salaris.

• YakuzA

YakuzA

quote:
Lijkt me raar. Hoe komt hij dan met salaris boven Alonso die 35M per jaar ving/vangt bij McHonda?
(alonso levert volgend jaar wel wat in omdat honda weg gaat, maar dan nog)

PSN

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Minder plastic A.U.B.

Tijd voor een 2018 topic ?

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• Jasphur
  • Laatst online: 07:59
quote:
Is het al 2018? :+

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• Fugitive2008
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 13-07 11:17
quote:
Nee! ;( want dan zouden al over iets meer dan 7 weken de wintertests beginnen (beetje rijk rekenen).

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

quote:
YakuzA schreef op donderdag 7 december 2017 @ 15:40:
[...]
Lijkt me raar. Hoe komt hij dan met salaris boven Alonso die 35M per jaar ving/vangt bij McHonda?
(alonso levert volgend jaar wel wat in omdat honda weg gaat, maar dan nog)
Omdat BBC het schrijft hoeft het niet direct waarheid te zijn. Evenmin is het niet zeker of onderstaande info wel juist is, maar ik denk wel dat Alonso ergens bovenin te vinden is.

https://www.f1.co.uk/blog...ies-who-is-paid-the-most/

A smile a day....

• Jasphur
Laten we deze nieuwe regel ook even aandacht geven. :')
quote:
  • Changes to position of cameras and wing mirrors to accommodate the Halo
F1.com

Jasphur wijzigde deze reactie 07-12-2017 20:27 (25%)

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• nachtnet
2017 cijfers van Pirelli:
Formula 1 and Pirelli: all the numbers from 2017 season
  • • total number of tyres 38788
    25572 slicks
    13.016 Rain/Intermediate
    • Used during race weekens 12.920 8)7
    • total distance by all compounds (incl tests, practice Q & Race) 329.170
    • Pirelli Notebooks ca. 3000

• nachtnet

Via Darren Heath

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

quote:
nachtnet schreef op donderdag 7 december 2017 @ 22:02:
    25572 slicks
    13.016 Rain/Intermediate
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ok wtf, hoezo zijn er 13.5k podium caps gemaakt? Er staan elke race 3 rijders op het podium, dus je hebt 60 caps nodig, het is niet alsof ze die twaalf keer per interview moeten wisselen omdat ze versleten zijn...

Trouwens, 1 overtake in Rusland :') ja het is echt een spannende sport mensen :X

• nachtnet
Petjes worden natuurlijk ook gewoon weggegeven/verkocht :+

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

quote:
nachtnet schreef op donderdag 7 december 2017 @ 22:15:
Petjes worden natuurlijk ook gewoon weggegeven/verkocht :+
Volgens mij staat de #1 pet bij de F1.com site in de store?

• Mef
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 09:12
quote:
Martinspire schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 00:24:
[...]

Volgens mij staat de #1 pet bij de F1.com site in de store?
Op Amazon ben ik ze ook al tegengekomen.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Red Bull heeft wel de meeste testkilometers gedraaid. Nu de race ronden nog!

• XyritZz
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 12-07 10:48
quote:
Wel een team minder, en dus minder punten in totaal.

Dat meerekenend heeft Verstappen alsnog minder punten hoor, maar het is dus niet 1 op 1 te vergelijken.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• Fugitive2008
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 13-07 11:17
quote:
    25572 slicks
    13.016 Rain/Intermediate
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Sow ocon heeft zich maar liefst 74km zich opgeofferd om op de hard compound te rijden :P .

• Holkers
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 16-07 12:49
quote:
MikeyMan schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 07:56:
Red Bull heeft wel de meeste testkilometers gedraaid. Nu de race ronden nog!
Vind ik raar. In de winter stonden ze kilometers achter op Merc en Ferrari en ook tijdens de zomertesten stonden ze niet echt bovenaan op het lijstje van meeste rondes. Tel daarbij op dat ze in de FP1-FP3 nooit echt lange runs deden en in de race bijna altijd met 1 auto finishden.. Iets zegt me dat iets niet klopt hier

• Aardappel
quote:

• total number of tyres 38788
25572 slicks
13.016 Rain/Intermediate
38788 - 25572 - 13016 = 200 banden over...?

• RonaldMcDonald
  • Registratie: februari 2001
  • Nu online
quote:
Aardappel schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 09:46:
[...]

Show/Demo banden misschien?

• Aardappel
quote:
Mja, raar dat ze zoiets niet vermelden.
En wel erbij zetten "Recovered: ALL OF THEM" recycle-symbool en al. :+

• Jurgen
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 08:40
quote:
Ongebruikte regenbanden?

• nachtnet
quote:
Aardappel schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 09:46:
[...]

Inderdaad, zoiets..?

Maar nog steeds belachelijk dat ze van de 38K banden er maar 13K gebruiken en de rest weggooien/recyclen.. (maak er dan minder.. 8)7 )

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

quote:
XyritZz schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 08:50:
[...]
Wel een team minder, en dus minder punten in totaal.

Dat meerekenend heeft Verstappen alsnog minder punten hoor, maar het is dus niet 1 op 1 te vergelijken.
Ik bedoelde eigenlijk, t.o.v. de rest. Hamilton duidelijker op eenzame hoogte, Verstappen dichter bij het achterveld. Dus relatief gezien ingeleverd.

A smile a day....

• Stoelpoot
  • Registratie: september 2012
  • Niet online
quote:
Holkers schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 09:44:
[...]

Vind ik raar. In de winter stonden ze kilometers achter op Merc en Ferrari en ook tijdens de zomertesten stonden ze niet echt bovenaan op het lijstje van meeste rondes. Tel daarbij op dat ze in de FP1-FP3 nooit echt lange runs deden en in de race bijna altijd met 1 auto finishden.. Iets zegt me dat iets niet klopt hier
Gaat het niet om de bandentests van Pirelli voor 2018, uit de graphic daarboven?

• erik91
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 06:18
quote:
nachtnet schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:25:
[...]

Inderdaad, zoiets..?

Maar nog steeds belachelijk dat ze van de 38K banden er maar 13K gebruiken en de rest weggooien/recyclen.. (maak er dan minder.. 8)7 )
Komt dat niet doordat er per race veel banden beschikbaar zijn? Wat 10/12 sets per wagen zie komen voorbij in de startposts en dat is nog zonder inters/wets? Hoeveel sets worden er daarvan gebruikt?

Edit: wat gebeurd er met ongebruikte sets? Gaan die mee naar een andere GP of worden die niet meer gebruikt?

erik91 wijzigde deze reactie 08-12-2017 12:02 (10%)

• ANdrode
  • Niet online
quote:
erik91 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:59:
[...]
Edit: wat gebeurd er met ongebruikte sets? Gaan die mee naar een andere GP of worden die niet meer gebruikt?
Terug naar leverancier en niet hergebruikt tijdens raceweekenden 8)7

Alle sets die gebruikt worden tijdens een weekend komen uit dezelfde fabriek/batch

• Kenhas
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 16-07 12:57
Raar dat ze zeggen dat ze gerecycleerd worden. Volgens mij gaan ze gewoon allemaal, gebruikt en ongebruikt, de verbrandingsoven in. Je kan dat toch niet echt recycleren noemen.

Of dat zou moeten gedaan zijn met dat verbranden

Kenhas wijzigde deze reactie 08-12-2017 12:44 (14%)

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

quote:
Kenhas schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:43:
Raar dat ze zeggen dat ze gerecycleerd worden. Volgens mij gaan ze gewoon allemaal, gebruikt en ongebruikt, de verbrandingsoven in. Je kan dat toch niet echt recycleren noemen.

Het rubber van autobanden kan wel hergebruikt worden hoor, bijvoorbeeld voor die kunstgrasvelden waar iedereen dacht dat je kanker van kreeg :+

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

quote:

jawel; dat is perfect te recyclen; gebeurd op grote schaal. veelal wordt loopvlak eraf gehaald, en via vulcanisering opnieuw gelamaliseerd.

tip: vraag eens een rondleiding bij vredestein (enschede) aan, erg indrukwekkend; zowel productie als de automatisering die erachter zit (vol automatische robotjes en karretjes)

overigens verwacht ik dat die f1 banden, zoals ieder jaar, 'gewoon' te koop zijn (mits juiste contacten hebt). Mijn oud directeur had er ook een aantal, liet er bijv. een bijzet tafel van maken. Moet je rekening houden met prijskaartje van 2000-3000

himlims_ wijzigde deze reactie 08-12-2017 12:55 (3%)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• YakuzA

YakuzA

quote:

Ze worden ook niet verbrand.
Weet niet waar je dat had gelezen :)

http://www.tyrepress.com/...yre-recycling-commitment/

PSN

• Kenhas
quote:
YakuzA schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:54:
[...]

Ze worden ook niet verbrand.
Weet niet waar je dat had gelezen :)

http://www.tyrepress.com/...yre-recycling-commitment/
euhm, uit jouw eigen link:
quote:
All of the tyres are transported back to Pirelli’s engineering and logistics hub at Didcot after each race weekend, where they are finely shredded, along with other road car tyres.

The shredded tyres form small pellets, which are then burnt at extremely high temperatures as fuel for cement factories. These extremely high temperatures, in excess of 1500 degrees centigrade, mean that no noxious fumes are released and the only particles that remain are very fine, non-poisonous, ash
quote:
himlims_ schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:54:
[...]

jawel; dat is perfect te recyclen; gebeurd op grote schaal. veelal wordt loopvlak eraf gehaald, en via vulcanisering opnieuw gelamaliseerd.

tip: vraag eens een rondleiding bij vredestein (enschede) aan, erg indrukwekkend; zowel productie als de automatisering die erachter zit (vol automatische robotjes en karretjes)

overigens verwacht ik dat die f1 banden, zoals ieder jaar, 'gewoon' te koop zijn (mits juiste contacten hebt). Mijn oud directeur had er ook een aantal, liet er bijv. een bijzet tafel van maken. Moet je rekening houden met prijskaartje van 2000-3000
Jij spreekt over gewone straatbanden, niet F1 banden. Ben trouwens al paar keer in de Michelin fabriek geweest. Ik dacht echt dat de FIA oplegde dat iedere band vernietigd werd. Er zal altijd een mouw aan te passen zijn maar dat is het principe

Kenhas wijzigde deze reactie 08-12-2017 12:58 (37%)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

quote:
Kenhas schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:56:
Jij spreekt over gewone straatbanden, niet F1 banden. Ben trouwens al paar keer in de Michelin fabriek geweest. Ik dacht echt dat de FIA oplegde dat iedere band vernietigd werd. Er zal altijd een mouw aan te passen zijn maar dat is het principe
jaren in de bandenbranche gewerkt. ben overal geweest, bridgestone, michelin, pirelli, vredestein etc. alleen yokohama niet bezocht. is F1 topic, dan heb ik t ook over f1 banden.

himlims_ wijzigde deze reactie 08-12-2017 13:01 (3%)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• RobertMe
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
quote:
ANdrode schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:26:
[...]

Terug naar leverancier en niet hergebruikt tijdens raceweekenden 8)7

Alle sets die gebruikt worden tijdens een weekend komen uit dezelfde fabriek/batch
Volgensmij worden alleen de gebruikte compounds vernietigd. Bv de regenbanden en intermediats worden volgensmij gewoon hergebruikt. Totdat ook maar 1 setje gebruikt is en dan zullen ze inderdaad weg gaan. Dit dus om te zorgen dat alle sets uit dezelfde batch zijn.

• pjottum
  • Registratie: mei 2000
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

quote:
himlims_ schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:00:
[...]

jaren in de bandenbranche gewerkt. ben overal geweest, bridgestone, michelin, pirelli, vredestein etc. alleen yokohama niet bezocht. is F1 topic, dan heb ik t ook over f1 banden.
Ah jij zit in dat programma van RTL op youtube elke keer? :)

Vrijheid van meningsuiting weerhoudt je er toch niet van iets aardigs te zeggen?

• Kenhas
quote:
RobertMe schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:18:
[...]

Volgensmij worden alleen de gebruikte compounds vernietigd. Bv de regenbanden en intermediats worden volgensmij gewoon hergebruikt. Totdat ook maar 1 setje gebruikt is en dan zullen ze inderdaad weg gaan. Dit dus om te zorgen dat alle sets uit dezelfde batch zijn.
Ik weet het, ik dram beetje door maar ook de niet gebruikte banden worden verbrand.
Alle banden worden in beheer van de teams gegeven. Op het einde van het weekend haalt Pirelli alles van de velg.
De chemische structuur verandert bij verwarming, ook in de bandenwarmers. Dus ongebruikt veranderen de banden al tussen het begin van het weekend en het einde. Daarbij komen nog verschillen in hoe de teams de banden bewaren tijdens het weekend. Sommige bewaren alle banden in bandenwarmers terwijl andere ze gewoon in een vrachtwagen stapelen.
Daarbij komt dat het van de velg halen de band kan beschadigen.

Het moment dat banden in "vreemde" (niet pirelli) handen komen, kan Pirelli niet meer garanderen dat er geen verschillen in de banden zitten

Moet zeggen dat ik dit onthouden heb uit een aflevering toen de F1 nog bij BBC zat. Toen werden alle banden, van de eerste tot de laatste, gebruikt en ongebruikt, verbrand. Maar zoals gezegd, het kan ondertussen veranderd zijn.

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Over die banden en recycling... volgens mij gaat het 'mis' met de definitie van recycliing: Hergebruikt als brandstof voor cement-fabrieken valt ook onder 'recycling'. Dit is dezelfde definitie van 'recycliing' die gebruikt worden door gemeentes / bedrijven als ze zeggen dat er bv 93% van het afval gerecycled wordt. Dan kan ook van die 93% best het overgrote gedeelte in de verbrandingsoven verdwijnen als die verbrandingsoven vervolgens zorgt voor bv stadswarmte of de energie levert aan een productie-locatie.

Maar goed, /off-topic :+

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Aardappel
quote:
himlims_ schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:54:
[...]
Per band? Of per wiel, met velg?
Zie namelijk wel ooit wat oude banden te koop, meestal 10+ jaar oud, heel af en toe een jongere (+/- 5 jaar).
Maar een band kost meestal een paar honderd euro, met velg af en toe wel 1000+ euro.

• Killjoy
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 09:02

Killjoy

Klingon lawn products

quote:
naitsoezn schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:46:
Over die banden en recycling... volgens mij gaat het 'mis' met de definitie van recycliing: Hergebruikt als brandstof voor cement-fabrieken valt ook onder 'recycling'. Dit is dezelfde definitie van 'recycliing' die gebruikt worden door gemeentes / bedrijven als ze zeggen dat er bv 93% van het afval gerecycled wordt. Dan kan ook van die 93% best het overgrote gedeelte in de verbrandingsoven verdwijnen als die verbrandingsoven vervolgens zorgt voor bv stadswarmte of de energie levert aan een productie-locatie.

Maar goed, /off-topic :+
Deze vorm van recycling wordt daarom ook wel aangeduid als downcycling.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• Jasphur
quote:
Jean Todt has been re-elected as President of F1’s governing body, the FIA, for a third successive term.
F1.com

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 08:41

Pierre

Zucht

quote:
Ben benieuwd of er ooit een #MeToo verhaal over hem opduikt uit het verleden net zoals bij Max Mosley

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• Jasphur
quote:
Pierre schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 16:33:
[...]

Ben benieuwd of er ooit een #MeToo verhaal over hem opduikt uit het verleden net zoals bij Max Mosley
Wel genoeg inspiratie voor een film :+

Uit je Wiki link.
quote:
Een van deze dames, waarmee de voorzitter van de Internationale Autosportfederatie een nazistisch sm-spel speelde, is getrouwd met een geheim agent van MI5.

• YakuzA

YakuzA

quote:
Pierre schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 16:33:
[...]

Ik niet.
Max Mosley was overigens ook geen #metoo verhaal. Voor zover ik weet is er geen dame naar voren gekomen dat ze onvrijwillig in een nazi pakje stond? :+

PSN

• IkWilbert
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 08:00

IkWilbert

Het is mij!

Misschien een leuke tip.

50% korting op bijna alles!
www.verstappenshop.nl

I intend to live forever. So far, so good.

• Jasphur

• bvbal79
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 15-07 16:54
quote:
himlims_ schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:00:
[...]

Vredestein in Enschede levert F1 banden? ik heb vast lopen slapen.

Lees je eerste post na dan snap je waarom hij denkt dat je het niet over F1 banden hebt.

bvbal79 wijzigde deze reactie 09-12-2017 00:51 (11%)

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

quote:
bvbal79 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 00:49:
[...]
Vredestein in Enschede levert F1 banden? ik heb vast lopen slapen.

[knip]
Het stikt ervan....

A smile a day....

• Jasphur
Max F1 persoonlijkheid van het jaar
https://twitter.com/f1/status/939279322484940800

En de moeder van Damon Hill is overleden.
https://twitter.com/hillf1/status/939135191058124800

• 210667
  • Registratie: juli 2019
  • Niet online
quote:
Die reacties eronder. Maakt niet zoveel uit wat je ervan vindt, maar sinds de mongoloïden [geleend] toegang hebben tot de sociale media is het best zorgwekkend.

• Jasphur
Ik denk dat mensen het van twee kanten bekijken. 1: echt letterlijk ‘persoonlijkheid’ en ja, dan zou ik persoonlijk ook voor RIC kiezen. En 2: de ‘F1 persoonlijkheid’ alsin, zeg je F1 dan zie je het persoon … . En dan zou je inderdaad VER kunnen invullen op de puntjes.

Jasphur wijzigde deze reactie 09-12-2017 12:12 (4%)

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

quote:
Jasphur schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 12:10:
Ik denk dat mensen het van twee kanten bekijken. 1: echt letterlijk ‘persoonlijkheid’ en ja, dan zou ik persoonlijk ook voor RIC kiezen. En 2: de ‘F1 persoonlijkheid’ alsin, zeg je F1 dan zie je het persoon … . En dan zou je inderdaad VER kunnen invullen op de puntjes.
Ik zou het vooral zien van wie heeft het meest opgevallen. Dan zou ik eerder Verstappen kiezen omdat Ricciardo alleen bij persconferenties een beetje mal loopt te doen maar op de baan niet heel spannend was. En waar Ricciardo vooral podia cadeau kreeg, had Verstappen echt Hamilton en Vettel onder druk kunnen zetten.

• BM
  • Registratie: september 2001

BM

Moderator Spielerij
Misschien ben ik te zeikerig hoor, maar ik vind het eigenlijk niet kunnen dat iedereen netjes in gala outfit rondloop, en dat Lewis z'n prijs komt ophalen met een of ander fout glimmend jasje aan... Maar goed, verbaasd me ook niet echt eigenlijk

X1 Gamercard | iRacing
Even the dark has a silver lining

• 210667
  • Registratie: juli 2019
  • Niet online
quote:
BM schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 13:44:
Misschien ben ik te zeikerig hoor, maar ik vind het eigenlijk niet kunnen dat iedereen netjes in gala outfit rondloop, en dat Lewis z'n prijs komt ophalen met een of ander fout glimmend jasje aan... Maar goed, verbaasd me ook niet echt eigenlijk
De eerste zin alleen al. The most beautifull building i have ever seen. Lijkt op....

De man an sich ist zum kotzen.. :r

• Requiem19
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 23:29
Ah ja, de personality vs eenheidsworst discussie.

http://www.instagram.com/gravelforbreakfast

• albino71
  • Niet online
Het is wel te merken dat het seizoen ten einde is....

We maken ons druk over de terechte opmerking van Lewis over de locatie en zijn jasje...

V&A - GTX760 - 16GB DDR3 - i7-4770 - Asus Z87-A

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

quote:
BM schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 13:44:
Je zegt het zelf al; wat maakt het uit? Wellicht is het helemaal volgens etiquette maar de beste man is voor de vierde keer wereldkampioen geworden en heeft diverse records uit de boeken gereden. Maar dan nog weet men de focus te leggen op zijn verschijning :P

vhal wijzigde deze reactie 10-12-2017 08:06 (4%)

Mijn auto heeft een gebrek, wat nu?

• Grimmie187
  • Nu online
quote:
vhal schreef op zondag 10 december 2017 @ 07:41:
[...]

Je zegt het zelf al; wat maakt het uit? Wellicht is het helemaal volgens etiquette maar de beste man is voor de vierde keer wereldkampioen geworden en heeft diverse records uit de boeken gereden. Maar dan nog weet men de focus te leggen op zijn verschijning :P
Is niet zo raar dat mensen daar de focus op leggen zodra je schijt hebt aan alle etiquette omdat die niet gelden voor Mr. Hamilton..

Maar goed, hij mag het idd helemaal zelf weten want hij is 4x wereldkampioen en heeft heel veel centjes. Ik vind dat niet chique, maar misschien word ik oud.. ;)

• sjaool
  • Registratie: september 2005

sjaool

Every life should have 9 cats

Nog maar weer eens een tussenstand van de Driver of the Year verkiezing.

1. Max Verstappen - 35%
2. Lewis Hamilton - 28%
3. Fernando Alonso - 10%

Ik ben benieuwd wat de commentaren hierop zijn als de definitieve uitslag bekend is. :D

"When you grow up your heart dies"

Pagina: 1 ... 68 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is het topic voor 2017. Discussie over het nieuwe seizoen kan inmiddels in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 *O*

Alle weekend-topics van 2017: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Televisies

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True