Volgens mij moet je erbij zijn om op de foto te staanRobertMe schreef op maandag 27 november 2017 @ 15:37:
Dan nog is het niet compleet, "Pinky" (Nataly Pinkman) mist, maar bv ook Johny Herbert, en Paul Di Resta mist op de foto van alle landen als ik het goed zie. Daarnaast heeft Pat Symonds dan nog verschillende races meegereisd en die was ook niet in Abu Dhabi erbij.
Ikzelf kon het niet zo 1,2,3 vinden, maar ik vroeg het me wel af.
Is er een overzicht of ranglijst van het aantal behaalde punten per gereden ronde? Dan kunnen de prestaties van de coureurs mi beter vergeleken worden.
Is er een overzicht of ranglijst van het aantal behaalde punten per gereden ronde? Dan kunnen de prestaties van de coureurs mi beter vergeleken worden.
Want? Die 55 ronden voorafgaande aan de finish maken niet zoveel uit, alleen de positie op het moment dat je onder die vlag doorgaat.schilderstape schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:05:
Ikzelf kon het niet zo 1,2,3 vinden, maar ik vroeg het me wel af.
Maar, neem Lewis, die heeft alle races uitgereden in de punten. Dus zijn totale aantal punten (363) delen door aantal races finish (20) = 18,15.
Vettel reed 2 races niet uit (317 delen door 18) = 17.61. Nog steeds geen kampioen..
Bottas (305) delen door 19 = 16.05
Kimi (205) delen door 17 = 12.06, Ricciardo (200 / 14 = 14.29) en Max (168 / 13 = 12.92) maken een verschil
Inderdaad, AUS 2013 heeft hij voor het laatst gewonnen, dat is 5 jaar geleden!Holkers schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:27:
Overigens: het enige wat bovenstaande rekensom weergeeft is dat Kimi echt weg moet bij Ferrari, dat kan echt niet meer. 112 punten minder dan je teamgenoot en slechts 1 race minder finishen is gewoon heel erg slecht
En nog nooit een GP gewonnen voor Ferrari nà zijn periode bij Lotus.
Een van de weinige huidige rijders die nog tegen Jos verstappen heeft geracet (samen met Alonso)
Zet ALO en RAI allebei in een Williams en je hebt een veteranenteam.Aardappel schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:34:
[...]
Inderdaad, AUS 2013 heeft hij voor het laatst gewonnen, dat is 5 jaar geleden!
Een van de weinige huidige rijders die nog tegen Jos verstappen heeft geracet (samen met Alonso)
[ Voor 15% gewijzigd door Jasphur op 27-11-2017 16:39 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Vergeet niet dat alles en iedereen moest wijken om Vettel verder te helpen in het kampioenschap. Denk bijvoorbeeld aan de win die RAI zou hebben in Monaco.
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Kimi zou Monaco hebben gewonnen als hij niet gesjaakt was door zijn teamAardappel schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:34:
[...]
Inderdaad, AUS 2013 heeft hij voor het laatst gewonnen, dat is 5 jaar geleden!
ALO + BUT kwam vorig jaar in de buurt van een veteranenteamJasphur schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:38:
[...]
Zet ALO en RAI allebei in een Williams en je hebt een veteranenteam.![]()
[ Voor 22% gewijzigd door YakuzA op 27-11-2017 16:41 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ai, ok, die race heb ik dus niet gezien 
Maar dan nog, 1 of 2 wins bij een team als Ferrari in 5 jaar...
Maar dan nog, 1 of 2 wins bij een team als Ferrari in 5 jaar...
Mercedes ook in het DHL klassement 1e geworden, RBR daar ook 3e en Sauber ook laatste 
Moet eerlijk zeggen dat ik Williams op 1 had verwacht.

Toto Wolf gaf gisteren in een Sky item nog aan dat ze vooral inzetten op consistentie, en niet op snelheid. Williams is vaker de snelste, maar soms ook heel langzaam, waar Mercedes dus altijd snel is. Daardoor dat ze uiteindelijk ook 'beter' zijn.TheBrut3 schreef op maandag 27 november 2017 @ 17:33:
Mercedes ook in het DHL klassement 1e geworden, RBR daar ook 3e en Sauber ook laatste
[afbeelding]
Deze foto van een RB13 stond bij de RBR tweet met bedankjes voor een mooi seizoen. Ik zoek er verder niks achter hoor
https://twitter.com/redbullracing/status/935102823582388225
[ Voor 12% gewijzigd door Jasphur op 27-11-2017 18:26 ]
Zal zeker aan mij liggen alleen wat zou je er achter moeten zoekenJasphur schreef op maandag 27 november 2017 @ 18:26:
Deze foto van een RB13 stond bij de RBR tweet met bedankjes voor een mooi seizoen. Ik zoek er verder niks achter hoor![]()
[afbeelding]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Nummer 33..Tja, auto zonder nummer of met nr 3 is ook wat, dus het lijkt mij geen hint ofzo.Help!!!! schreef op maandag 27 november 2017 @ 18:50:
[...]
Zal zeker aan mij liggen alleen wat zou je er achter moeten zoeken![]()
Wie staat erachter dan? Heeft Max een baard?Help!!!! schreef op maandag 27 november 2017 @ 18:50:
[...]
Zal zeker aan mij liggen alleen wat zou je er achter moeten zoeken![]()
-edit-
Of ze beelden gewoon een M uit, kan ook..
[ Voor 9% gewijzigd door Humma Kavula op 27-11-2017 19:16 ]
En het scheelt ook volgens mij enorm bij de coureurs. Denk dat Ham & Bottas de auto beter neerzetten voor de monteurs dan dat Stroll & Massa doenRobertMe schreef op maandag 27 november 2017 @ 17:50:
[...]
Toto Wolf gaf gisteren in een Sky item nog aan dat ze vooral inzetten op consistentie, en niet op snelheid. Williams is vaker de snelste, maar soms ook heel langzaam, waar Mercedes dus altijd snel is. Daardoor dat ze uiteindelijk ook 'beter' zijn.
"Unlucky for some..."?TheBrut3 schreef op zondag 26 november 2017 @ 16:55:
Inmiddels ook duidelijk waarom de RB13 zo is genoemd, ze zijn 13 races uitgevallen.
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
De persoon achter de wagen heeft wel iets weg van Ricciardo.Humma Kavula schreef op maandag 27 november 2017 @ 18:56:
[...]
Wie staat erachter dan? Heeft Max een baard?
-edit-
Of ze beelden gewoon een M uit, kan ook..
Het kan aan mij liggen maar ik heb het gevoel dat ze Max wat vaker dan Daniel gebruiken voor commerciële uitingen.
"When you grow up your heart dies"
Pff, neehoor. Dat is hetzelfde probleem wat ik had met rijlessen - je ziet overal lesautos rijden ineens. Ik ben alleen ff de medische term vergeten. (nee, niet je bubble, dat is dat google vind dat jij zoveel naar bepaalde plaatjes hebt gekeken dat .. )sjaool schreef op maandag 27 november 2017 @ 20:18:
[...]
De persoon achter de wagen heeft wel iets weg van Ricciardo.
Het kan aan mij liggen maar ik heb het gevoel dat ze Max wat vaker dan Daniel gebruiken voor commerciële uitingen.
ping 127.212.23.124
Volgens mij bedoel je het Baader-Meinhof-syndroompjottum schreef op maandag 27 november 2017 @ 20:34:
[...]
Pff, neehoor. Dat is hetzelfde probleem wat ik had met rijlessen - je ziet overal lesautos rijden ineens. Ik ben alleen ff de medische term vergeten. (nee, niet je bubble, dat is dat google vind dat jij zoveel naar bepaalde plaatjes hebt gekeken dat .. )
@pjottum Neuh, dat heeft niks met mijn Google bubble te maken aangezien ik de commerciële uitingen dus in de uitzendingen van Sky F1 en Ziggo tegenkom. Maar ook op de Facebook-pagina van Red Bull. Ik zoek namelijk op Google niet op Red Bull of Max. Het is gewoon een observatie in de diverse media.
Neem bijvoorbeeld de Powerstation in Monaco waar Max vele malen groter op afgebeeld stond dan Daniel en zo zijn er wel meer voorbeelden waar ik alleen zo direct niet op kan komen.
Neem bijvoorbeeld de Powerstation in Monaco waar Max vele malen groter op afgebeeld stond dan Daniel en zo zijn er wel meer voorbeelden waar ik alleen zo direct niet op kan komen.
[ Voor 23% gewijzigd door sjaool op 27-11-2017 21:28 ]
Zou maar zo kunnen.Aardappel schreef op maandag 27 november 2017 @ 20:56:
[...]
Volgens mij bedoel je het Baader-Meinhof-syndroom
Wellicht kan je het @sjaool uitleggen.
(heeft dus niks met je Google Bubble te maken, @sjaool.
ping 127.212.23.124
Niet doen...Jasphur schreef op maandag 27 november 2017 @ 18:26:
Deze foto van een RB13 stond bij de RBR tweet met bedankjes voor een mooi seizoen. Ik zoek er verder niks achter hoor![]()
[afbeelding]
Het is wat mensen opgevallen dat Kubica met een rood achterlicht rijd. Dat klinkt een stuk minder belangrijk dan het is.
Een rood achterlicht zou namelijk betekenen dat Kubica een superlicentie heeft. Iets wat door het team aangevraagd moet worden, ze geld kost en alleen nodig is voor het deelnemen aan een wedstrijd.
Als er getest wordt door iemand zonder een superlicentie is het namelijk verplicht om een constant brandend groen achterlicht te voerenn
Dit zou dus zomaar eens kunnen betekenen dat de deal tussen Williams en Kubica al rond is.
Een rood achterlicht zou namelijk betekenen dat Kubica een superlicentie heeft. Iets wat door het team aangevraagd moet worden, ze geld kost en alleen nodig is voor het deelnemen aan een wedstrijd.
Als er getest wordt door iemand zonder een superlicentie is het namelijk verplicht om een constant brandend groen achterlicht te voerenn
Dit zou dus zomaar eens kunnen betekenen dat de deal tussen Williams en Kubica al rond is.
Volgens mij is dit dé bevestiging die Williams nog niet heeft willen geven. Dat hij met rood achterlicht rijdt staat vast, en dat dat betekent dat hij dus via Williams een superlicentie heeft ookperpixel schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:37:
[Video: https://gfycat.com/AliveQuarterlyDore]
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Ik zeg toch ook dat ik er niks achter zoekmetallicattim schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:28:
[...]
Niet doen...of moeten we ook iets achter de teamfoto van Abu Dhabi zoeken die ze alleen voor de box van RIC gemaakt hebben?
Ik heb de leeftijd niet meer om mij daar druk om te maken. Is gewoon iets dat mij opvalt. En ik weet weet ook wel dat als ik een andere auto heb gekocht dat ik die opeens overal zie rijden. Maar dat heb ik dus niet met Max Verstappen hoor, zo nieuw is die voor mij niet meer.pjottum schreef op maandag 27 november 2017 @ 21:53:
[...]
Zou maar zo kunnen.
Wellicht kan je het @sjaool uitleggen.
(heeft dus niks met je Google Bubble te maken, @sjaool.)
Dat met die pitbox heeft gewoon met locatie te maken, verder niet. Maar een losse wagen met een persoon erachter is toch een bewuste compositie lijkt mij.
@Migrator Ik mis deze nog op de wagen van Kubica...

[ Voor 22% gewijzigd door sjaool op 28-11-2017 10:48 ]
? hoe is rood 8erlicht / licentie aan elkaar gerelateerd?Migrator schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:43:
[...]
Dat hij met rood achterlicht rijdt staat vast, en dat dat betekent dat hij dus via Williams een superlicentie heeft ook
Coureurs zonder superlicentie zijn verplicht met een groen achterlicht te rijden tijdens zulke testen. Gebrek aan groen achterlicht betekent dus dat hij een superlicentie heefthimlims_ schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 10:58:
[...]
? hoe is rood 8erlicht / licentie aan elkaar gerelateerd?
In principe zal Kubica zijn oude superlicentie van 6 jaar terug nog steeds moeten hebben?Migrator schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 11:00:
[...]
Coureurs zonder superlicentie zijn verplicht met een groen achterlicht te rijden tijdens zulke testen. Gebrek aan groen achterlicht betekent dus dat hij een superlicentie heeft
Of heeft een superlicentie een vervaldatum?
PSN
himlims_ schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 10:58:
[...]
? hoe is rood 8erlicht / licentie aan elkaar gerelateerd?
https://www.formula1.com/...1/rules-regs/Testing.html(During testing) cars being driven by drivers who do not possess a Super Licence must be fitted with a green rear light which must be illuminated at all times the car is on the track.
Article 10.9c of the 2017 FIA Sporting Regulations
En hij rijdt zonder groen licht dus 1+1= superlicentie
Ah, @Migrator was mij voor

[ Voor 7% gewijzigd door Jasphur op 28-11-2017 11:03 ]
Moet elk jaar opnieuw aangevraagd worden voor zover ik weet. Kubica reed met groen achterlicht tijdens de test in Hongarije, dus in de tussentijd is er iets veranderd.YakuzA schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 11:02:
[...]
In principe zal Kubica zijn oude superlicentie van 6 jaar terug nog steeds moeten hebben?
Sneller dan een groen achterlicht
[ Voor 17% gewijzigd door Migrator op 28-11-2017 11:04 ]
Ah ye olde papiermolenMigrator schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 11:03:
[...]
Moet elk jaar opnieuw aangevraagd worden voor zover ik weet. Kubica reed met groen achterlicht tijdens de test in Hongarije, dus in de tussentijd is er iets veranderd.
PSN
@Migrator Naam in het rood = SuperModLicensie?
License to kill
Zie ook https://twitter.com/McLarenF1/status/935402320522657792 dat is Oliver Turvey die voor McLaren vertrekt (met groen achterlicht).
Ik vind die streeploze bonden zo gaaf.
Zijn de test dagen ergens live te volgen via een live blog? Zowel op autosport.com, GPUpdate.net of F1today.net hebben geen blog. Of ik moet er overeen kijken want vaak heeft een van die 3 sites wel een live blog.
Ik heb deze gevonden https://www.reddit.com/live/100nu5czdf3b3, maar deze test is nog niet heel interessant (buiten nieuwe rijders).MuVo schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 11:13:
Zijn de test dagen ergens live te volgen via een live blog? Zowel op autosport.com, GPUpdate.net of F1today.net hebben geen blog. Of ik moet er overeen kijken want vaak heeft een van die 3 sites wel een live blog.
De superlicentie was volgensmij pas ingevoerd nadat een of andere 17 jarige snotneus ineens de F1 in kwam? Toen Verstappen zijn contract kreeg werd daar zoveel over gesproken dat hij te jong zou zijn, te weinig ervaring zou hebben, etc etc, dat toen pas de superlicentie is ingevoerd. (Waarbij Verstappen uiteraard geen superlicentie gekregen zou hebben als hij later aangekondigd zou worden, want alle bestaande coureurs kregen de superlicentie voor niks).YakuzA schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 11:02:
[...]
In principe zal Kubica zijn oude superlicentie van 6 jaar terug nog steeds moeten hebben?
De superlicentie is al veel ouder, maar dankzij Verstappen moet je nu minstens 18 jaar zijn om in aanmerking te komen, samen met nog een lijst aan eisen, waaronder 300km testen in een recente F1 auto en genoeg punten gescoord hebben in lagere klasses.
Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB
Is deze bandentest meer voor Pirelli zodat zij informatie krijgen over de nieuwe banden en deze nog kunnen aanpassen? Of meer voor de teams als in; dit wordt de band, hier kun je vast wat data er uit halen? Of een combinatie hier van?
Een combinatie hiervan. Maar de teams moeten de verkregen data wel delen met de andere teams.LoeWn schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 11:28:
Is deze bandentest meer voor Pirelli zodat zij informatie krijgen over de nieuwe banden en deze nog kunnen aanpassen? Of meer voor de teams als in; dit wordt de band, hier kun je vast wat data er uit halen? Of een combinatie hier van?
Thanks!perpixel schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 11:15:
[...]
Ik heb deze gevonden https://www.reddit.com/live/100nu5czdf3b3, maar deze test is nog niet heel interessant (buiten nieuwe rijders).
Zag fotos voorbij komen van de Halo waar McLaren mee test. Daar hingen al behoorlijk wat vleugeltjes aan. Gaat nog een redelijk circus worden vrees ik.

[ Voor 20% gewijzigd door Wom op 28-11-2017 11:43 ]
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

[ Voor 4% gewijzigd door Jasphur op 28-11-2017 11:46 ]
Misschien leuk om de heisa rondom zijn leeftijd, de discussie daarover en de gewijzigde regelgeving a.g.v., nog eens na te lezen in wat oudere artikelen. Zoals het onderstaande bijv.;SlinkingAnt schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 11:27:
De superlicentie is al veel ouder, maar dankzij Verstappen moet je nu minstens 18 jaar zijn om in aanmerking te komen, samen met nog een lijst aan eisen, waaronder 300km testen in een recente F1 auto en genoeg punten gescoord hebben in lagere klasses.
https://www.sportskeeda.c...d-enough-to-legally-drive
Testing, one, two ...
Vroeger kreeg je een superlicentie als je 300 km in een F1 auto had gereden bij een test. Dat was ook de eis waaraan Max moest voldoen.RobertMe schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 11:23:
[...]
De superlicentie was volgensmij pas ingevoerd nadat een of andere 17 jarige snotneus ineens de F1 in kwam? Toen Verstappen zijn contract kreeg werd daar zoveel over gesproken dat hij te jong zou zijn, te weinig ervaring zou hebben, etc etc, dat toen pas de superlicentie is ingevoerd. (Waarbij Verstappen uiteraard geen superlicentie gekregen zou hebben als hij later aangekondigd zou worden, want alle bestaande coureurs kregen de superlicentie voor niks).
PSN
Lekker veilig...Wom schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 11:42:
Zag fotos voorbij komen van de Halo waar McLaren mee test. Daar hingen al behoorlijk wat vleugeltjes aan. Gaat nog een redelijk circus worden vrees ik.
[afbeelding]

Dat kan je van elke kleine spoiler zeggen, of van elk klein onderdeel, reken er maar op dat het echt muurvast zit. En dat is ook het lamme aan die halo, kleine onderdelen worden niet tegengehouden, kan me zelfs voorstellen dat iets aan de onderkant afketst en daardoor tegen het bovenlichaam aankomt (waarbij het zonder halo mogelijk over de auto heen was gevlogen).-ION- schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 11:57:
[...]
Lekker veilig...het zal maar losraken zo'n spoilertje. De kans is groot dat zoiets het hoofd van een coureur gaat raken.
het ziet er gewoon totaal niet uit, die halo. 
ik ben wel blij dat de sharkfin en t-wing verdwijnen, dat zag er ook niet uit, vond ik.

ik ben wel blij dat de sharkfin en t-wing verdwijnen, dat zag er ook niet uit, vond ik.
[ Voor 48% gewijzigd door dawg op 28-11-2017 12:03 ]
Dan is er nog niet zo veel aan de hand, want die spoiler gaat ongeveer even snel als de coureur en zal dus nooit een hogesnelheidsimpact veroorzaken...-ION- schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 11:57:
[...]
Lekker veilig...het zal maar losraken zo'n spoilertje. De kans is groot dat zoiets het hoofd van een coureur gaat raken.
Sowieso niet als los onderdeel op een auto die er niet voor ontworpen is. Zal bij de 2018 auto's niet veel mooier zijn qua teenslippergehalte, maar dan is het ding in ieder geval wel meegenomen bij de livery
Eens. T-wing was sowieso een gedrocht, shark fin was mij om het even. Sommige teams hadden hem op zich mooi afgewerkt.ik ben wel blij dat de sharkfin en t-wing verdwijnen, dat zag er ook niet uit, vond ik.
Dat de halo geen overbodige luxe is laat Sainz' losse wiel van afgelopen race nog maar eens zien. Als hij dat later door had gehad had het wiel er op hoge snelheid af kunnen vliegen, zoals Gutierrez vorig jaar overkwam.
Waar zitten die spoilertjes precies?Wom schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 11:42:
[afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door Aardappel op 28-11-2017 12:16 ]
Valt nog wel mee toch? Die vleugeltjes hebben weinig massa (pun unintended) en zullen dus lang niet zoveel schade aanrichten als een veer (om maar wat te noemen
).
tja, ze kunnen in mijn optiek schilderen wat ze willen bij die teams, dat ding zul je toch wel blijven zien. en de charme van open wheel racing is juist het letterlijk open karakter van de auto's, vind ik. dat gaat nu toch wel verloren, ondanks dat het nog half open is.Migrator schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 12:11:
[...]
Sowieso niet als los onderdeel op een auto die er niet voor ontworpen is. Zal bij de 2018 auto's niet veel mooier zijn qua teenslippergehalte, maar dan is het ding in ieder geval wel meegenomen bij de livery
het brak voor mij de gestroomlijnde vormgeving naar de achtervleugel. maar goed, daar kan ik nog wel mee leven, die halo is toch een heel ander verhaal.Eens. T-wing was sowieso een gedrocht, shark fin was mij om het even. Sommige teams hadden hem op zich mooi afgewerkt.
Dat de halo geen overbodige luxe is laat Sainz' losse wiel van afgelopen race nog maar eens zien. Als hij dat later door had gehad had het wiel er op hoge snelheid af kunnen vliegen, zoals Gutierrez vorig jaar overkwam.
Jammer dat carbon niet transparant isdawg schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 12:19:
[...]
tja, ze kunnen in mijn optiek schilderen wat ze willen bij die teams, dat ding zul je toch wel blijven zien. en de charme van open wheel racing is juist het letterlijk open karakter van de auto's, vind ik. dat gaat nu toch wel verloren, ondanks dat het nog half open is.
Is de 'Inside F1' pagina op de F1.com hier eigenlijk ooit gelinkt? Ik betrap mijzelf er toch regelmatig op dat ik deze pagina even bezoek als ik iets niet (zeker) weet.

[ Voor 30% gewijzigd door Jasphur op 28-11-2017 12:45 ]
https://www.f1today.net/n...1/2017/11/28/tyre-testingMartinspire schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 12:45:
Is er nog ergens live timing of iets van snelste tijden beschikbaar? Ben wel benieuwd naar tijden van Kubica ten opzichte van Stroll en Massa afgelopen weekend.
Tot nu toe lijkt Kubica nog steeds wat tekort te komen, maar het is moeilijk vergelijken.
[ Voor 11% gewijzigd door Tleilaxu op 28-11-2017 12:51 ]
Valt ook niet te vergelijken, je weet niet welke setup, fuelload, en wat voor een programma hij afwerkt.Tleilaxu schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 12:49:
[...]
https://www.f1today.net/n...1/2017/11/28/tyre-testing
Tot nu toe lijkt Kubica nog steeds wat tekort te komen, maar het is moeilijk vergelijken.
Ben ook wel benieuwd op basis van wat je nu al kan roepen dat hij wat tekort komt.
39
Inderdaad niet te vergelijken. Je zou ook kunnen zeggen dat ie voor Alonso staat, terwijl deze in de race Massa achter zich hield. Maar omdat we niets qua setup weten is het moeilijk er iets zinnigs over te zeggen, dat kan alleen Williams zelf aangezien die wel die informatie hebben.Tleilaxu schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 12:49:
[...]
https://www.f1today.net/n...1/2017/11/28/tyre-testing
wat je tot nu toe bij de test uitslagen kunt zien is dat kubica al 100 rondjes heeft gereden met een recente auto. dat is natuulijk wel goed nieuws veder tijden zeggen niet veel
Schijnt ook dat Kubica met volle fuel heeft gereden.
Dus voorlopig:
Robert Kubica Williams 1:41.296
Als ik het even snel vergelijk met de race-tijden, dan lijkt het me nog wel prima, maar het zit ergens tussen quali en race in denk ik.
In de race: https://www.f1fanatic.co....p-times-and-fastest-laps/
Lance Stroll Williams-Mercedes 1’42.324
Felipe Massa Williams-Mercedes 1’43.026
Valtteri Bottas Mercedes 1’40.650
Kimi Raikkonen Ferrari 1’42.338
Vergelijk je het met quali: https://www.gpupdate.net/...abi-formula-1-grand-prix/
10. F. Massa Williams 01:38.629 | 01:38.565 | 01:38.550
15. L. Stroll Williams 01:39.503 | 01:39.646
1. V. Bottas Mercedes 01:37.356 | 01:36.822 | 01:36.2315.
5. K. Räikkönen Ferrari 01:37.453 | 01:37.302 | 01:36.985
Dan is het wel weer langzamer. Ik verwacht alleen niet dat ze de motoren tot quali-tijden pushen.
FP3: https://www.gpupdate.net/...abi-formula-1-grand-prix/
1. L. Hamilton Mercedes 01:37.627
11. F. Massa Williams 01:39.383
17. L. Stroll Williams 01:40.572
Robert Kubica Williams 1:41.296
Als ik het even snel vergelijk met de race-tijden, dan lijkt het me nog wel prima, maar het zit ergens tussen quali en race in denk ik.
In de race: https://www.f1fanatic.co....p-times-and-fastest-laps/
Lance Stroll Williams-Mercedes 1’42.324
Felipe Massa Williams-Mercedes 1’43.026
Valtteri Bottas Mercedes 1’40.650
Kimi Raikkonen Ferrari 1’42.338
Vergelijk je het met quali: https://www.gpupdate.net/...abi-formula-1-grand-prix/
10. F. Massa Williams 01:38.629 | 01:38.565 | 01:38.550
15. L. Stroll Williams 01:39.503 | 01:39.646
1. V. Bottas Mercedes 01:37.356 | 01:36.822 | 01:36.2315.
5. K. Räikkönen Ferrari 01:37.453 | 01:37.302 | 01:36.985
Dan is het wel weer langzamer. Ik verwacht alleen niet dat ze de motoren tot quali-tijden pushen.
FP3: https://www.gpupdate.net/...abi-formula-1-grand-prix/
1. L. Hamilton Mercedes 01:37.627
11. F. Massa Williams 01:39.383
17. L. Stroll Williams 01:40.572
Ik denk dat Kubica nog prima mee kan komen met de rest. Williams zal volgens mij dan ook best tevreden zijn met de gereden tijden.
[ Voor 5% gewijzigd door sjaool op 28-11-2017 14:20 ]
Renault? Williams toch?sjaool schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 14:10:
Ik denk dat Kubica nog prima mee kan komen met de rest. Renault zal volgens mij dan ook best tevreden zijn met de gereden tijden.
Wel grappig dat er op de Twitter van McLaren helemaal niks over de Halo te vinden is wat betreft beeld. Zou het nog een soort 'geheim' zijn, die flapjes op de Halo?
Hmm. Stroll heeft anders al sneller gereden:sjaool schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 14:10:
Ik denk dat Kubica nog prima mee kan komen met de rest. Williams zal volgens mij dan ook best tevreden zijn met de gereden tijden.
5. CA Lance Stroll Williams 1:39.580 | +1.812 | 29
9. PL Robert Kubica Williams 1:41.296 | +3.528 | 100
Dat scheelt iets minder dan 2 seconden. Dat zou een verschil kunnen zijn van ultra en soft banden. Weten we op welke banden KUB zijn tijd zette?
Er zit denk ik geen verschil van 2 s tussen 1 2 compounds.Jasphur schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 15:40:
Dat scheelt iets minder dan 2 seconden. Dat zou een verschil kunnen zijn van ultra en soft banden. Weten we op welke banden KUB zijn tijd zette?
Ik denk dat Kubica niet op volle oorlogssterkte heeft gereden, dus alle speculatie ten spijt.
Supersoft zit er nog tussen 
Maar goed, het blijft speculaas inderdaad. Want: hoe vol zat de tank, welke kracht zat er in motor, had hij een voordeel met een slipstream, etc.
Maar goed, het blijft speculaas inderdaad. Want: hoe vol zat de tank, welke kracht zat er in motor, had hij een voordeel met een slipstream, etc.
Oké....
"Max is the hot new guy," quadruple world champion Lewis Hamilton told De Telegraaf newspaper. "There's a big hype around him but the best way to end it is to keep beating him," he added. Hamilton said Verstappen is not yet as good as himself or Sebastian Vettel, "but Max has incredible skills. I think that in 10 years time he will be as good as we are now."
"Max is the hot new guy," quadruple world champion Lewis Hamilton told De Telegraaf newspaper. "There's a big hype around him but the best way to end it is to keep beating him," he added. Hamilton said Verstappen is not yet as good as himself or Sebastian Vettel, "but Max has incredible skills. I think that in 10 years time he will be as good as we are now."
Testing, one, two ...
Well... He's not wrong.hardware-lover schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 15:58:
Oké....
Mind games.
Maar als hij daarmee bedoelt dat over 10 jaar Verstappen ook 4 titels op zak heeft...
Ik kan nu al niet meer wachten tot de testdagen volgend jaar.
Maar als hij daarmee bedoelt dat over 10 jaar Verstappen ook 4 titels op zak heeft...
[ Voor 28% gewijzigd door 3x3 op 28-11-2017 16:04 ]
| live and give like no one else |
Vergeet ook niet de temperatuur van het asfalt etc.Jasphur schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 15:47:
Supersoft zit er nog tussen
Wie weet, Max kan makkelijk nog 10-15 jaar mee (na de huidige seizoenen).3x3 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 16:03:
Mind games.
En aangezien Max volgens mij het liefst aan het rijden is zal hij er ook niet mee stoppen na 1 titel zoals bv. Rosberg.
Dit zijn toch testdagen voor Pirelli, met banden met een 2018 compound? M.a.w. Over tijden valt toch alleen al daarom helemaal niets te zeggen?
No matter the age, never lose the Kramer inside
Net op de FB pagina van F1.com een interview met Kubica voorbij zien komen. Hij geeft aan dat de auto in race-trim staat, het team is (omdat het een Pirelli test is) niet toegestaan iets aan de setup van de auto te veranderen.
https://www.facebook.com/Formula1/videos/937220433101606/
Dat zegt dus wellicht al iets meer over de rondetijden die hij gereden heeft.
https://www.facebook.com/Formula1/videos/937220433101606/
Dat zegt dus wellicht al iets meer over de rondetijden die hij gereden heeft.
[ Voor 24% gewijzigd door Destruction op 28-11-2017 18:12 ]
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
F1 report preview met de ceo? van aston martin
[YouTube: https://youtu.be/UJ7XQSdT7N8]
[YouTube: https://youtu.be/UJ7XQSdT7N8]
PSN
De speculaasmachine draait weer op volle toeren.
Aston Martin wellicht motorleverancier RBR 2021
https://nos.nl/l/2205024
Edit: Hmmm. Dat NOS artikel lijkt wel erg op dit artikel van 1 november.
https://www.autosport.com...-by-2021-engine-direction
Aston Martin wellicht motorleverancier RBR 2021
https://nos.nl/l/2205024
Edit: Hmmm. Dat NOS artikel lijkt wel erg op dit artikel van 1 november.
https://www.autosport.com...-by-2021-engine-direction
[ Voor 39% gewijzigd door Jasphur op 28-11-2017 19:35 ]
Heb op BBC vandaag een zelfde artikel zien voorbij komen, dacht ook tiens dat heb ik al eens eerder gelezen.
http://www.bbc.com/sport/formula1/42148636
http://www.bbc.com/sport/formula1/42148636
Ik vraag me inmiddels wel behoorlijk af hoe de arm/hand van Kubica er nu precies uitziet en wat hij er wel/niet mee kan. Op foto's lijkt hij z'n arm altijd behoorlijk uit het zicht proberen te houden. Onderstaande foto is van de bandentest van vandaag, waar er dus een groter gat aan de rechterkant in de hoofdsteun zit om zijn rechterhand meer ruimte te geven en lijkt z'n pols in een rare hoek aan z'n onderarm te zitten.

Jasphur schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 12:41:
Is de 'Inside F1' pagina op de F1.com hier eigenlijk ooit gelinkt? Ik betrap mijzelf er toch regelmatig op dat ik deze pagina even bezoek als ik iets niet (zeker) weet.

Genoeg nare plaatjes te vinden:ArnevdS schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 22:43:
Ik vraag me inmiddels wel behoorlijk af hoe de arm/hand van Kubica er nu precies uitziet en wat hij er wel/niet mee kan. Op foto's lijkt hij z'n arm altijd behoorlijk uit het zicht proberen te houden. Onderstaande foto is van de bandentest van vandaag, waar er dus een groter gat aan de rechterkant in de hoofdsteun zit om zijn rechterhand meer ruimte te geven en lijkt z'n pols in een rare hoek aan z'n onderarm te zitten.
[afbeelding]
https://www.google.nl/sea...b..0.0.0....0.0AUKFUjBryg
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Nog even over de laatste race van het seizoen... Ik denk dat de meesten het nu wel met Kees en Allard eens zijn.
[ Voor 22% gewijzigd door sjaool op 29-11-2017 01:39 ]
Jezus, wat een termen. Die Dictionary is echt mega uitgebreid.
De exacte tijden blijf ik jullie verschuldigd, maar Sirotkin lijkt sneller te zijn dan Kubica. Nou zou dit kunnen komen door verschillende compounds maar aangezien ze toch tussen die twee moeten kiezen lijkt mij dat ze een soort gelijk programma draaien.
Zou het sprookje dan toch niet uitkomen?
Tijden zeggen helemaal niet zonder alle andere variabelen te weten.
Misschien reed Kubica met veel brandstof en hij juist niet.
Misschien reed Kubica met veel brandstof en hij juist niet.
Wat voor banden reed Sirotkin?Cranzai schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:11:
De exacte tijden blijf ik jullie verschuldigd, maar Sirotkin lijkt sneller te zijn dan Kubica. Nou zou dit kunnen komen door verschillende compounds maar aangezien ze toch tussen die twee moeten kiezen lijkt mij dat ze een soort gelijk programma draaien.
Blijf het nog steeds raar vinden dat Kubica op de supersofts moest rijden
[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 29-11-2017 09:50 ]
Ook Will Buxton lijkt er (twitter) vrij zeker van te zijn dat Kubica een superlicentie bezit, nav het ontbreken van de groene lamp. Ik denk zelf dat we eerst vanmiddag maar eens moeten afwachten, wie weet heeft Williams gewoon een foutje gemaakt gisteren. Mocht dat niet zo zijn, en heeft Williams daadwerkelijk een superlicentie voor 'm aangevraagd, dan lijkt het me wel vrij zeker dat ze op z'n minst verdere plannen met Kubica hebben dan alleen deze bandentest. Ik ben benieuwd iig
Ik zou niet gek opkijken als de FIA nog een stokje steekt voor de introductie van Kubica.
Als je de halve hoofdsteun moet uitzagen om die hand kwijt te raken, vraag ik mij af of dit wel stevig is.
Als je de halve hoofdsteun moet uitzagen om die hand kwijt te raken, vraag ik mij af of dit wel stevig is.
Precies dat, vond het ook wonderbaarlijk om te zien. Of men moet er bij het ontwerp van de 2018 auto rekening mee houden?MikeyMan schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:57:
Ik zou niet gek opkijken als de FIA nog een stokje steekt voor de introductie van Kubica.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Lijkt me sterk. Ik denk dat de headrest zo ver naar voor eerder een aero, eenvoud (makkelijk eruit halen voor de rijder) functie heeft dan een veiligheidsfunctie. Het idee is dat je hoofd niet te ver naar links/rechts kan. En daar heeft dit geen invloed op
edit: en ik denk dat de FOM Kubica zo graag wil hebben dat er wel iets geregeld kan worden
edit: en ik denk dat de FOM Kubica zo graag wil hebben dat er wel iets geregeld kan worden
[ Voor 15% gewijzigd door perpixel op 29-11-2017 10:05 ]
Ik heb even snel een overzicht in elkaar geknutseld wat de stand zou zijn als Max zonder pech en zonder geklungel van Ferrari (Singapore) de race had uitgereden.
Dit is dus alleen vanaf de plek waar hij gestart is. Misschien was het met inhalen nog wel meer geworden maar dat weten we pas volgend seizoen. Spanje zit hier niet tussen omdat dat in mijn ogen meer een pechgevalletje was.

EDIT: RIC zijn uitvalbeurten had ik ook best even uit kunnen zoeken
Dit is dus alleen vanaf de plek waar hij gestart is. Misschien was het met inhalen nog wel meer geworden maar dat weten we pas volgend seizoen. Spanje zit hier niet tussen omdat dat in mijn ogen meer een pechgevalletje was.

[ Voor 7% gewijzigd door Rockabilly_1991 op 29-11-2017 10:12 ]
Al zijn uitvalbeurten vallen toch onder de categorie "pechgevalletje"? Wat ik eigenlijk wil zeggen is, het is een mechanische sport en daarin kunnen dingen stuk gaan. Dat hoort er eenmaal bij.Rockabilly_1991 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 10:09:
Ik heb even snel een overzicht in elkaar geknutseld wat de stand zou zijn als Max zonder pech en zonder geklungel van Ferrari (Singapore) de race had uitgereden.
[afbeelding]
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit is het topic voor 2017. Discussie over het nieuwe seizoen kan inmiddels in [F1] Seizoen 2018 - deel 1
Alle weekend-topics van 2017: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Dit is het topic voor 2017. Discussie over het nieuwe seizoen kan inmiddels in [F1] Seizoen 2018 - deel 1

Alle weekend-topics van 2017: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2
IRC: http://irc.tweakers.net/f1